back to top
2025. augusztus 26. 14:53
Kezdőlap Blog Oldal 445

Lemaradt a Q2-ről, de Bagnaia így is viccelődött: Túl sokat beszéltetek Marc Márquezről

0

Francesco Bagnaia nem esett kétségbe amiatt, hogy nem került be az első tízbe az Indonéz Nagydíj edzésén, és még viccelődött is a riporterekkel. A címvédő elárulta, olyan területen akadtak problémáik, amely könnyen orvosolható.

Francesco Bagnaiának nem indult jól az Indonéz Nagydíj hétvégéje, hiszen az első tízen kívül végzett az edzésen. Mindez azt jelenti, hogy a jerezi forduló óta először már a Q1-ben kénytelen lesz megkezdeni az időmérőt, ahol persze jó eséllyel pályázik az egyik továbbjutó helyre. A 26 éves versenyző azonban nem esett pánikba, és továbbra is nyugodt maradt.

Bagnaia nem jutott tovább a furcsa bukást, csonka mezőnyt és a gyári Apriliák sikerét hozó edzésen

Olyannyira, hogy még viccelődött is az őt kérdező riporterekkel. „Csak azért történt, mert tegnap túl sokat beszéltetek Marcról, ma pedig jobban a figyelem középpontjában akartam lenni” – utalt a csütörtöki sajtónapra, amelynek a fő témája a 2024-re a gyári Hondától a Gresini Ducatihoz igazoló Marc Márquez volt, és sokakat megkérdeztek a nyolcszoros világbajnok lehetséges kilátásairól.

Bagnaia szerint Marc Márquez mindenkinél gyorsabb lesz, amikor először felül a Ducatira

Bagnaia a tét nélküli első szabadedzésen még a hatodik pozícióban zárt, vagyis nem mondhatni, hogy katasztrofálisan kezdett. Nem véletlen, hogy jól érezte magát a motoron, és elmondása szerint többé-kevésbé megoldódtak a korábbi gondjai. Ezért is érte meglepetésként, amikor magyar idő szerint délelőtt csak a tizenhatodik pozícióban zárt.

„Az érzet alapján nem számítottam arra, hogy lemaradok a Q2-ről – nyilatkozta immáron komolyan. – Végre ismét jól érzem magam fékezés közben, illetve a kanyarbejáratoknál, jó a tapadásom, ami az elmúlt időszakban hiányzott [Jorge] Martínhoz képest. Szóval minden feltétel adott volt ahhoz, hogy jól teljesítsek, de az elektronikát illetően nem találtunk megoldást. Ez nem probléma, de nem passzol a helyzethez.”

Bagnaia ezzel együtt is továbbjuthatott volna, ám előbb egy sárga zászló miatt nem tudott kellően gyors kört motorozni, az utolsó körébe pedig belehibázott. Egészen a harmadik szektor végéig úgy tűnt, hogy könnyedén megfutja a szükséges köridőt, ám a pálya utolsó szakaszán lecsúszott az aszfaltról, így nem tudott javítani.

„[A motor] hátulja nagyon ideges – folytatta. – Az utolsó körben a tizennégyes kanyarban elkezdtem fékezni, és ebben a fázisban nagyon kevés a motorfék, de így is nagyon idegessé vált alattam. Ez egy különleges helyzet, és dolgozunk rajta, de szerencsére az elektronikai részét könnyebb kezelni, mint a vázat, amelyben sokkal több az ismeretlen. Szóval ebből a szempontból nyugodtabb vagyok, de meg kell találnunk a megoldást.”

A gyári Ducati motorosa hozzátette, a versenytempót illetően több lehetőséget is kipróbált, és megítélése szerint a gyorsak közé tartozik, még Martínénál is jobb a sebessége. Azonban ezen a téren sem minden tökéletes, hiszen nem érzi eléggé, hogy az első gumi mikor kezd elkopni. Mindenesetre összességében egyáltalán nem esett kétségbe, már csak azért sem, mert a Spanyol Nagydíjon végül nagyon szép eredményt ért el a Q1-ből indulva.

Martín a hajrában állt az élre, a sérült Bezzecchi bukással zárta az első indonéziai szabadedzést

„Nem vagyunk rossz helyzetben, és én vagyok az utolsó, aki ilyen szituációkban szenved – szögezte le. – Legutóbb Jerezben voltunk a Q1-ben, mert lassú voltam, és nem éreztem jól magam, aztán viszont megnyertük a nagydíjat. Ezúttal más miatt maradtunk le a Q2-ről, de meggyőződésem, hogy holnap megoldjuk a problémáinkat, és ott leszünk, hogy az élmezőnyben harcoljunk, azzal a különbséggel, hogy ezúttal nagyon jól érzem magam a beállítások terén. Azonban érdekes lesz, mert nagyon keskeny az [ideális] ív, és amint elhagyja az ember, nagyon koszossá válik a pálya, így hátulról indulva nagy probléma lehet.”

Bagnaia úgy érkezett meg a hétvégére, hogy mindössze 3 pont az előnye Martínnal szemben, ráadásul az utóbbi hétvégéken riválisa volt jobb formában. Most pedig korántsem ideális helyzetben kezdte meg a fordulót, mindezek ellenére továbbra is rendkívül higgadtnak tűnik. Az olasz pilóta elárulta, mi a titka.

„A nyugalom mindig az első helyen áll nálam – felelte az erre vonatkozó kérdésre. – Ez alapvető, de van egy csapatom, amely sokat segít ebben. Amikor egy probléma [egy adott területre] korlátozódik, tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy nyugodt tudok maradni. Amikor több dolog van, talán idegesebb leszek, de most nem ez a helyzet.”

Bátyja egyszerre boldog és dühös Pol Espargaró miatt: Jobb, ha nem mondom ki, amit gondolok

0

Pol Espargaró elárulta, hogyan jutottak arra a döntésre, hogy jövőre csak tesztpilóta lesz, és leszögezte, nem a pénz motiválta. Bátyja, Aleix egyszerre örül és mérges amiatt, ahogyan a KTM öccsével bánt, emellett Marc Márquez átigazolásával kapcsolatban is megszólalt.

Bár Marc Márquez távozásának, illetve új csapatának bejelentése miatt kissé háttérbe szorult, a KTM múlt héten szintén pontot tett a találgatások végére, és bejelentette a Tech3 GasGas jövő évi felállását. Pedro Acosta helye nagyjából biztosra vehető volt, sokáig azonban úgy tűnt, hogy Pol Espargaró lesz a csapattársa, Augusto Fernándezt pedig lefokozzák.

Hivatalos: Acosta debütál a MotoGP-ben, az utolsó pillanatban történt fordulat a KTM-nél

Végül meglepetésre éppen fordítva történt, és az idei újonc maradt, a tapasztalt motoros pedig jövőre a KTM tesztpilótája lesz. A felek hangsúlyozták, hogy közösen jutottak erre a döntésre, ami nyilvánvalóan valamelyest javítja a lépés megítélését a közvélemény szemében. A csütörtöki sajtótájékoztatón Espargaró részletesen beszámolt a történtekről, illetve a háttérről.

„Végül beszéltünk a gyártóval, és megállapodtunk a következő évre vonatkozóan, hogy néhány futamot teljesíthetek, a legtöbb szabadkártyát [én használhatom fel], és csupán más módon támogatom a csapatot és a gyártót, mint ahogyan idén tettem – nyilatkozta. – Azt is láttuk, hogy az új versenyprogram elég megterhelő, és sérülésből is sok volt. Reméljük, hogy nem [lesz ilyen], de ha valaki megsérül, mint idén az én esetemben, amikor Jonas [Folger] sok versenyen helyettesített, akkor az én szerepem is ez lesz.”

A 32 éves versenyző 2014 óta versenyez állandó jelleggel a MotoGP-ben, már persze amikor nem volt éppen sérült. Tíz szezon után – amelyből ötöt a KTM valamelyik csapatánál töltött – azonban félre kellett állnia, amiért akár balhét is csaphatna, hiszen volt szerződése a 2024-es idényre. Azonban ő igyekezett a lehető legérettebben lereagálni a kialakult helyzetet.

„Kétségtelen, hogy jövőre is állandó versenyző akarnék lenni, mert valójában úgy érzem, hogy gyors vagyok – fogalmazott. – Nem vagyok annyira gyors, mint amennyire szeretnék lenni, de elég sokáig távolt voltam. A motor sokat változott, és nem volt elég időm arra, hogy olyan gyors legyek, mint amilyen lenni szeretnék. Azonban még így is elég gyors voltam. Ugyanakkor ezt érett módon kell kezelnem, nem szabad úgy viselkednem, mint egy gyerek, aki ordít és sír. A lehető legérettebb és legjobb módon, a lehető legpozitívabban és legproaktívabban kezdem el az új fejezetét az életemnek.”

Espargaró a szezonnyitó Portugál Nagydíj második edzésén szenvedett súlyos balesetet, aminek következtében csak a nyári szünet után térhetett vissza a mezőnybe. Nyilvánvaló, hogy ha egy ilyen sérülés után fosztanak meg valakit az állandó versenyzői szerepétől, annak nem lehet jó optikája, de a spanyol pilóta hangsúlyozta, hogy nem ez volt a cél. Emellett azt az elméletet is megcáfolta, hogy egy jelentős anyagi kompenzáció jelentősen megkönnyítette a döntését.

Pol Espargaró: Ez nem egyoldalú döntés volt, épp ellenkezőleg

„Hosszú beszélgetés volt – emlékezett vissza. – Nem minden a pénzről szól. Nem akarok udvariatlanul megnyilvánulni, de a bankszámlám rendben van, nincs szükségem több pénzre. Rengeteg éve versenyzem, és szerencsére nem költöttem el minden pénzt, amit szereztem. Szóval ezzel a részével nincs gondom. Csupán arról az érzésről van szó, amelyet szerintem a világon minden ember akar, hogy legyen [célja] az életében. Nemcsak a jövő évről beszélek, hanem arról is, hogy a közel- illetve távoli jövőben úgy érezzem, hasznos tudok lenni a gyártó számára.”

Mindez persze nem jelenti azt, hogy Espargaró érdemi pályafutása véget ért, már csak a jövő évi beugrások miatt sem. Ugyanakkor korábban felmerült, hogy 2025-ben a KTM-nek esetleg már hat motorja legyen, és így a most hoppon maradó pilóta visszatérhessen. A nyolcszoros MotoGP-dobogós mindenesetre nem zárta ki, hogy lesz ő még a jelenlegi szerepében.

„Vannak lehetőségek, hogy 2025-ben versenyezzek, talán a Pierer Mobility Groupon belül, vagy talán azon kívül, nem tudom – jelentette ki. – Az viszont biztos, hogy a Pierer Mobility Groupnál szeretnék maradni, és vannak lehetőségek arra, hogy 2025-ben [állandó] pilóta legyek. Most még túl korai, mert ez másfél év múlva lesz, szóval még túlságosan messze van, de minden lehetőség nyitva áll, és egyszerűen csak versenyképes akarok lenni, bármit is csinálok. Senki nem ismeri a jövőt, úgyhogy a jövő mindenki számára nyitott.”

Espargaró azzal zárta mondandóját, hogy Acosta nagyszerű motoros lesz a gyártó számára. Persze a 19 éves versenyző érkezése borítékolható volt, és inkább Fernández megtartása volt a meglepő. Ezzel kapcsolatban a 32 éves pilóta bátyját, Aleix Espargarót is megkérdezték, aki elárulta, hogy meglehetősen kettős érzéssel tekint a döntésre.

„Örülök, mert jövőre [nagyobb] biztonságban lesz, és több időt tölthet otthon a családjával – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Arra számítottam, hogy kicsit rosszabb állapotban lesz, de boldognak látom. Szóval mint testvére örülök, de ennek a mezőnynek a tagjaként jobb, ha nem mondom ki, amit gondolok.”

Az állandó mezőny korelnökét Márquez váltásáról is megkérdezték. A legtöbben úgy vélik, hogy a nyolcszoros világbajnok gyors lesz a Ducatin, és nagy kihívást fog jelenteni az olasz gyártó többi pilótájának. Az idősebbik Espargaró felidézte korábbi kijelentését, és ennek kapcsán rávilágított arra, hogy mennyire gyorsan változhat a helyzet.

Vége a találgatásoknak ─ Marc Márquez a Gresininél folytatja

„Amikor Marc folyamatosan nyert, azt mondtam, hogy a következő húsz évben is nyerhet, de nézzék meg, micsoda zűrzavar lett a sérülésével, illetve az olasz, nem pedig a japán márkák javulásával – magyarázta. – Minden megtörténhet. [Ugyanakkor] ő az egyik, ha nem a legtehetségesebb versenyző valaha. Szóval vegyük a legjobb motort, ültessük fel rá, és meglátjuk [mi történik].”

Bagnaia nem jutott tovább a furcsa bukást, csonka mezőnyt és a gyári Apriliák sikerét hozó edzésen

0

Aleix Espargaró zárta az élen az Indonéz Nagydíj edzését, amelyen Francesco Bagnaia az első tízen kívül végzett, így a Q1-ben fogja kezdeni az időmérőt. A tréning elején Brad Binder és Augusto Fernández buktak furcsa módon.

Magyar idő szerint délelőtt rendezték a MotoGP Indonéz Nagydíjának edzését, ahol az első tíz helyezett továbbjutott a Q2-be. Ugyanakkor már csak huszonegy pilóta volt ott a mezőnyben, ugyanis Álex Márquezt versenyzésre alkalmatlannak találták az első tréning után. Ennek következtében most sem rendeznek olyan sprint- vagy főfutamot, amelyen minden állandó motoros részt tud venni, ami idén még nem fordult elő.

Az első mért kört pont csapattársa, Fabio Di Giannantonio teljesítette, 1:33.362 másodperccel. A Gresini motorosa aztán hamar javított, és 1:32.186-ra javította a legjobb időt, 23 ezreddel megelőzve Aleix Espargarót. Ezt követően az olasz versenyző tovább gyorsult, és 1:31.937-tel állt az élre.

Az edzés elején furcsa baleset történt: a 11-es kanyarban Brad Binder kisodródott a pályáról, ami annyira megzavarhatta a mögötte haladó Augusto Fernándezt, hogy elesett, és a motorja nekicsúszott a dél-afrikai versenyző gépének, így ő is bukott. Ami az élmezőnyt illeti, Aleix Espargaró 154 ezreddel felülmúlta Di Giannantonio idejét.

A gyári Aprilia pilótája aztán 1:31.466-tal tovább gyorsult, 206 ezreddel megelőzve Jorge Martínt, de aztán a Maverick Viñales 115 ezredes előnnyel vette át a vezetést, miközben Fabio Quartararo az ötödik, Marc Márquez a hatodik helyen állt. A sorrend aztán változott a két Aprilia között, hiszen az állandó mezőny korelnöke 4 ezredes különbséggel visszavette a vezetést.

A következő bukást a gyári KTM másik pilótája, Jack Miller mutatta be, szintén a 11-es kanyarban. Az ausztrál pilóta előtt Enea Bastianini felemelt kézzel haladt, igaz, az ideális íven. Ezt követően sokáig nem történt változás az élmezőnyben, leszámítva Márquez javítását, aki 459 ezredes hátránnyal feljött az ötödik helyre.

A hajrát Aleix Espargaró nyitotta meg az élmezőnyből, aki 13 és fél perccel a leintés előtt tovább növelte az előnyét, és 1:31.088-cal 21 ezredre megközelítette Quartararo tavalyi pályacsúcsát. Aztán viszont már kevésbé örülhetett, ugyanis két piros szektor után a 10-es kanyarban elcsúszott. Utána aztán vissza tudott szállni a motorra, és behajtott a bokszba.

Ennek következtében Viñales volt az, aki megdöntötte a körrekordot 1:30.853-mal. Martín hibázott, így Quartararo volt az, aki feljött a harmadik helyre. Nem sokkal később azonban Marco Bezzecchi vette át a vezetést, miután 209 ezreddel felülmúlta a gyári Aprilia pilótáját. Martín aztán feljött az ötödik pozícióba, míg Francesco Bagnaia a kilencedik helyen állt 7 perccel a vége előtt.

A végharát Bastianini bukása indította, aki a 11-es kanyarban esett el 4 és fél perccel a vége előtt. Binder aztán feljött a második pozícióba, míg Martín a negyedik, Márquez a hatodik helyre ugrott fel, Aleix Espargaró pedig nem tudott javítani. Ellentétben a következő körével, amellyel 17 századdal megelőzte Bezzecchit.

2 és fél perccel a vége előtt Miller is elesett, így ismét sárga zászló volt érvényben, Bagnaia pedig nem volt továbbjutó helyen. A címvédőnek egy köre maradt, ám a negyedik szektorban rontott, és lesodródott a pályáról, a mögötte haladó Joan Mirt pedig Augusto Fernándezhez hasonlóan annyira megzavarta a hiba, hogy elesett.

Espargaró végül 1:30.474-gyel végzett az élen, 154 ezreddel megelőzve Viñalest. Mögöttük Bezzecchi, Binder, Martín, Márquez, Miguel Oliveira, Di Giannantonio, Miller és Quartararo lett a továbbjutók sorrendje. Bagnaia csupán a tizenhatodik pozícióban zárt a hibája után, a sérülésből visszatérő Bastianini és Álex Rins pedig az utolsó két pozíciót szerezték meg.

A MotoGP mandalikai edzésének végeredménye

Bagnaia szerint Marc Márquez mindenkinél gyorsabb lesz, amikor először felül a Ducatira

0

Francesco Bagnaia, Jorge Martín és Enea Bastianini is kifejtette véleményét Marc Márquez érkezésével kapcsolatban, és elmondták, hogy szerintük lesz-e esélye a világbajnoki címre. Álex Márquez elárulta, adott-e tanácsot a bátyjának.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, csütörtökön hivatalossá vált az, ami lényegében már bő egy hete nyílt titok volt: Marc Márquez a Gresini Ducatinál folytatja pályafutását, és 2020 után ismét öccse, Álex Márquez lehet a csapattársa. Mindez pedig természetesen az egész közvéleményt izgalomba hozta, és sokan kifejtették a véleményüket.

Vége a találgatásoknak ─ Marc Márquez a Gresininél folytatja

A csütörtöki sajtótájékoztatón néhány leendő márkatársát is megkérdezték a nyolcszoros világbajnok érkezéséről. Elsőként kézenfekvő módon a gyári Ducati versenyzőjét, a címvédő és jelenleg is vezető Francesco Bagnaia véleményét kérték ki. A 26 éves versenyző izgatottan várja az együttműködést, és úgy véli, hamar felveszi a tempót.

„Három-négy hónappal ezelőtt még hihetetlen volt, de az elmúlt időszakban már egyértelművé vált, hogy ez ebbe az irányba megy – kezdte. – A japán futam utáni sajtótájékoztatón elmondtam, hogy mit gondolok. Ez nekünk és a sportágnak is jó. Marc jó alapot, a legjobb alapot fogja kapni a motorunkon, komfortosan fogja érezni magát, és nem fog sok időbe fog telni, hogy jobb és gyorsabb legyen, mint a jelenlegi helyzetben. Jó lesz megosztani vele az adatokat, érdekes lesz látni, mit csinál. Számára ez jó versengés lesz. Nyolc pilótánk van, nagyon versenyképesek vagyunk, érdekes lesz.”

Sokan már arról beszélnek, hogy Márquez ezzel visszatérhet az élmezőnybe, sőt, a Yamaha tesztpilótájaként dolgozó Cal Crutchlow odáig ment, hogy a többieknek így nem is érdemes rajthoz állniuk. Bagnaia ebbe nyilvánvalóan nem akart belemenni, de úgy véli, a valenciai teszten gyorsabb lehet náluk, figyelembe véve a körülményeket.

„Az első nekifutás Valenciában lesz – fogalmazott. – Ő fogja vezetni a tesztet, mert különböző dolgokat fog kipróbálni, megkísérli a gyorskört a mi motorunkon. A motorunkkal minden vezetési stílushoz lehet alkalmazkodni, nagyon kiszámítható. Jövőre remek motorunk lesz, nagyon keményen lehet fékezni, amit már most is tesz a Hondával. A motor gyors. Nem tudom, hogy fog-e küzdeni a bajnoki címért, de az első ötben biztosan ott lesz.”

Jorge Martín szintén megszólalt honfitársa érkezését illetően. A bajnoki tabellán 3 pont hátrányban lévő pilóta úgy véli, Márquez ismét a végső győzelemért fog küzdeni, persze azért még érdemes várni egy kicsit. „Meg kell várnunk a valenciai [tesztet], majd az első futamot Katarban – nyilatkozta. – Ezzel együtt úgy érzem, biztosan harcban lesz a bajnoki címért.”

Martín ugyanakkor arra is rámutatott, hogy ez a váltás a Ducati minden jövő évi pilótáját nagy feladat elé állítja. A többieket azért, mert meg kell küzdeniük egy nyolcszoros világbajnokkal, minden idők egyik legjobbnak tartott versenyzőjével. Azonban ennek a versenyzőnek sem lesz egyszerű dolga, hiszen sok idő után egy új motort kell megszoknia.

„Számára és számunkra is nagy kihívás lesz – jelentette ki. – Nem könnyű sok év után motort váltani. A [mi] motorunk nagyszerű, biztos vagyok benne, hogy gyorsan fog alkalmazkodni. Számunkra [szintén] nagy kihívás lesz, mert csak így lehet összehasonlítani magunkat Marckal, a történelem egyik legnagyobbjával. Érdekes lesz tanulni tőle, és látni az adatait.”

Marc Márqueznek megengedi a Honda, amit Rossinak nem tett lehetővé

Enea Bastianini helyzete érdekes, hiszen Márquez ahhoz a csapathoz igazol, amelynél tavaly még ő versenyzett. A gyári Ducati ifjabbik pilótája szintén úgy gondolja, hogy a 30 éves motoros hamar felveszi a ritmust. „Gyors lesz, ezt tudom – nyilatkozta. – Emlékszem az első évre, amikor Nadia [Padovani csapattulajdonossal] beszéltem Álexről, és mondtam, hogy kezdettől fogva gyors lesz. [Marc] egy elképesztő tehetség. Szerintem már az első probléma lesz.”

Márquez kikérte öccse véleményét

Természetesen Márquez öccsét, illetve leendő csapattársát, Álex Márquezt is megkérdezték bátyja érkezéséről, illetve várható esélyeiről. Abba ő sem akart nagyon mélyen belemenni, hogy küzdhet-e a világbajnoki címért, azt viszont elmondta, hogy a Ducati korábban érkező versenyzőiből kiindulva nem lesz gond az alkalmazkodással, figyelembe véve a képességeit.

„Túl korai lenne ezt megmondani – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – A Ducati pilótáinál általában azt látjuk, hogy amikor megérkeznek, nagyon könnyű alkalmazkodni a motorhoz, ez volt az én esetemben is. Ő azonban már tizenegy éve ugyanazt a motort használja, sok dolgon kell változtatnia, Ugyanakkor hihetetlen tehetséggel rendelkezik. Az első pillanattól kezdve gyors lesz, de hogy a bajnoki címért harcoljon? Még túl korai lenne [megmondani]. Lépésről lépésre [kell haladni], még előttünk van az egész tél, a teljes előszezon.”

A két testvér hivatalosan már volt egymás csapattársa, de mindez lényegében egy futamig tartott, hiszen a 2020-as szezonnyitón az idősebbik Márquez eltörte a felkarját, majd az idény hátralévő részét kénytelen volt kihagyni, öccse pedig év végén távozott a gyári Hondától. Ennélfogva nem tapasztalták meg igazán, hogy kettőjük között hogyan működik a csapaton belüli dinamika, mindenesetre a 27 éves pilóta le akarja győzni a bátyját, ahogyan a többieket is.

„Mindenki a riválisom lesz, nem csak Marc – hangsúlyozta. – Egy csapattárssal mindig különleges a helyzet, ő az első, akit az ember le akar győzni a pályán. Ez [most is] így lesz. Ha megverjük őt, akkor a csúcson leszünk. Ez egy normális kapcsolat lesz. Már osztoztunk egy bokszon, nem sokáig. Nem a legjobban végződött, a sérülése miatt. Van egy második lehetőségünk, hogy közösen élvezzük [a versenyzést].”

Természetesen sokakban felmerülhet, hogy Álex Márquez mennyire befolyásolta testvérét a váltásban. Ő immáron közel egy éve a Ducati versenyzője, így elegendő tapasztalattal rendelkezik a motort illetően. Azonban hangsúlyozta, nem elsősorban egy adott gyártó vagy istálló pilótájaként, hanem mint közeli rokon adott neki tanácsot.

Marc Márquez elismerte, felmerült, hogy év végén elhagyja a MotoGP-t

„Érdekes lesz őt látni egy Ducati-motoron – mondta. – Egy gyors csapattársra számítottam, de nem így. Örülök a csapat miatt, megérdemlik, és Marc miatt is, mert megérdemli, hogy újra jól érezze magát a motoron. Nem mondom, hogy nem kérte ki a véleményem. A véleményemet azonban testvérként mondtam el, nem pedig a Gresini Ducati pilótájaként. Testvérként, mert tudom, hogy min ment keresztül. Még most is szenved. Itt az ideje változtatnia. Ez az ő döntése, és számomra ez pozitív. Lesz egy gyors csapattársam, egy nyolcszoros világbajnok, és sokat tanulhatok ebből a helyzetből. Emel a szintemen, hogy a mezőny legjobb versenyzőjétől tanulhatok.”

A két Márquez rendszeresen kiemeli, hogy otthon nem igazán beszélnek a versenyzésről, és ez idén még kevésbé volt így, hiszen immáron nem márkatársak. Jövőre ebből a szempontból egyszerűbb lesz a helyzetük. „Sokszor mondtuk már, hogy otthon nem beszélünk a futamokról – reagált a felvetésre Álex Márquez. – Idén [még] kevésbé, mert más motorjaink vannak. Jövőre igen, mert akkor beszélhetünk a motorról, arról, hogy mit csinált ő, mit csináltam én. Könnyebb lesz az életünk.”

Martín a hajrában állt az élre, a sérült Bezzecchi bukással zárta az első indonéziai szabadedzést

0

Jorge Martín zárta az élen az Indonéz Nagydíj első szabadedzését a két gyári Aprilia előtt. A hajrában az egyaránt sérülésből visszatérő Álex Márquez és Marco Bezzecchi is bukott, de utóbbi Enea Bastianinihez és Luca Marinihez hasonlóan az első tízben végzett.

Az első szabadedzéssel elindult az Indonéz Nagydíj hétvégéje a MotoGP mezőnyének. A gyakorlás előtti legfontosabb hír Marco Bezzecchivel volt kapcsolatos, hiszen az olasz pilóta helyi idő szerint reggel érkezett meg a helyszínre, miután múlt héten kulcscsonttörést szenvedett. A MotoGP orvosai engedélyezték az indulását, de a tréning után újabb vizsgálaton kell részt vennie.

Az első mért kört pont ő, illetve Pol Espargaró futotta meg, az olasz versenyző 1:43.177-tel kezdett, de csak pár másodpercen keresztül állt az élen. Persze a köridők aztán rohamosan javultak, és hamarosan Maverick Viñales 1:34.313-mal állt az élre, 432 ezreddel megelőzve a szintén sérüléssel küzdő Luca Marinit. A gyári Aprilia pilótája aztán javított. és 1:34.267-es körével tovább javított, és 324 ezreddel vezetett Fabio Quartararo előtt.

Ezt követően Marc Márquez állt az élre, de csak néhány pillanatig, mert honfitársa aztán szintet lépett, és már 1:33.200-at motorozott, amely 961 ezreddel volt jobb a nyolcszoros világbajnok idejénél. Quartararo aztán bejött közéjük, 412 ezredes hátrányban, majd Marini és Nakagami Takaaki is megelőzte a Honda versenyzőjét. Nem sokkal később Miguel Oliveira feljött a második helyre, 259 ezredes lemaradással.

Viñales aztán tovább gyorsult, és 1:32.651-gyel 651 ezreddel előzte meg a szintén gyorsuló Marc Márquezt, akit aztán Quartararo 69 ezreddel felülmúlt. A francia pilóta aztán szintén elvesztette a második helyet, de Jorge Martín mindössze 5 ezreddel múlta felül őt. Az edzés első bukását Oliveira produkálta szűk negyedóra után, a portugál motoros a 11-es kanyarban esett el.

Jack Miller aztán felzárkózott a második helyig, 432 ezredes hátránnyal Viñaleshez képest. Quartararo azonban hamar letaszította onnan a gyári KTM pilótáját, és 217 ezredre közelítette meg a spanyol versenyzőt. Bő negyedórával a vége előtt aztán megérkezett Francesco Bagnaia, és 81 ezredes előnnyel átvette a vezetést, de Viñales aztán 1:32.039-cel visszaállt az eredményjelző élére. Nem sokkal később csapattársa, Aleix Espargaró 308 ezredre közelítette őt meg.

A hajrát Álex Márquez bukása nyitotta meg, aki szűk 5 perccel a vége előtt esett el az 1-es kanyarban. Ami a mezőny elejét illeti, Martín fél perccel a vége előtt vette át a vezetést, miután 228 ezreddel megverte Viñalest. A gyári Aprilia pilótája aztán 102 ezredre csökkentette hátrányát. Bezzecchi feljött az ötödik helyre, de a következő körében a 11-es kanyarban bukott, de a képek tanúsága alapján talán nem sérült rá az eddigire.

Martín végül maradt az élen, megelőzve Viñalest és Aleix Espargarót. Mögöttük Franco Morbidelli, Bezzecchi, Bagnaia, Miller, Brad Binder, Enea Bastianini és Marini lett az első tíz sorrendje. Ami a többi sérültet illeti, Álex Márquez a huszadik, Álex Rins a huszonegyedik helyen végzett 1,745, illetve 1,849 másodperces hátrányban. Az utolsó Pol Espargaró lett nem kevesebb mint 2,736 másodperces lemaradással.

A MotoGP első mandalikai szabadedzésének végeredménye

Marc Márquez elismerte, felmerült, hogy év végén elhagyja a MotoGP-t

0

Marc Márquez elárulta, felmerült benne, hogy kihagyja a MotoGP 2024-es szezonját, mondván, nincs értelme úgy versenyezni, ha nem élvezi. A spanyol pilóta elmondta, folyamatosan változott a hozzáállása abban a kérdésben, hogy maradjon-e a Hondánál, végül a bejelentés előtt egy nappal hozta meg a végleges döntést.

A MotoGP-vel foglalkozó közvélemény múlt hét szerda óta azt találgatja, hogy mire megy Marc Márquez azok után, hogy az idei év végén elhagyja a Hondát. Immáron az is hivatalos, hogy a Gresini Ducatinál folytatja a pályafutását, vagyis jövőre felül az idei évet uraló motorra. A nyolcszoros világbajnok először beszélt részletesen a döntés körülményeiről.

Vége a találgatásoknak ─ Marc Márquez a Gresininél folytatja

Márquez pár hete elmondta, hogy három tényleges opciója van. Ezek közül kettő egyértelmű volt: maradni a Hondánál vagy a Gresinihez igazolni. A harmadikat azonban mindenki csak találgatta. Nos, hogy akkor éppen melyik volt a harmadik, azt nem tudni, de elárulta, hogy más csapatok is megkeresték, sőt, egy időben az is benne volt a pakliban, hogy 2024-ben egyáltalán nem lesz ott a mezőnyben.

„Az egyéves kihagyás volt az egyik lehetőség – nyilatkozta az Indonéz Nagydíj előtti sajtótájékoztatón. – Számomra nincs értelme úgy versenyezni, hogy nem élvezem. A múltban sok mindent csináltam, de a jelenben harcolni akarok. Nem számít, hogy egy vagy nyolc bajnoki címe van az embernek. Voltak különböző lehetőségeim, [de ezekről] nem beszélek, mert tisztelem ezeket a csapatokat. A Gresini volt az [az istálló], amelyik várt rám, ők kockáztattak, mert nem ígértem semmit. Múlt héten kedden este döntöttem, szerdán telefonon beszéltem a japán [vezetéssel].”

Márquez csupán egy évre írt alá új csapatához, sokak szerint azért, hogy 2025-re szabadon válogathasson az ülések közül, de ő mással indokolta ezt a döntését. Emellett azt is elmondta, hogy abban a pillanatban, amikor amikor a San Marinó-i Nagydíj hétvégéje előtt megosztott egy, a spanyol labdarúgásban történő átigazolásokra hajazó videót, valójában úgy érezte, hogy a Hondánál akar maradni.

„Soha senkivel nem ültem le, hogy a jövőről beszéljünk – jelentette ki, majd még egyszer leszögezte, hogy nem mond csapatneveket. – Nem fogok válaszolni. Minden csapatot és gyártót tisztelek. Számomra az egyéves szerződés volt az egyetlen opció. Elmagyarázom az okát: amikor az ember nehéz időket él, kételkedik magában. Ha nem élvezem, akkor nincs értelme motorozni. Ha az ember nem élvezi, miért maradna itt? Nem volt egyértelmű a döntés. Úgy tűnik, mintha az elmúlt két hónapban játszadoztam volna. Azonban őszintén szólva minden héten változott a helyzet. Még Misanóban is, amikor közzétettem azt a videót, kilencven százalékig a Hondával voltam. Aztán változott a helyzet. Nagyon nehéz volt. Múlt kedden hoztam meg a döntést. Felhívtam a menedzseremet, az asszisztensemet és a családomat. A Hondának korrekt módon kell dolgoznia, bele kell tennie a költségvetést, hogy javítson a motoron. Ez nem könnyű. Ha lesz idejük, sokkal könnyebb lesz.”

Marc Márqueznek megengedi a Honda, amit Rossinak nem tett lehetővé

Márquez már a bejelentés után is úgy fogalmazott, hogy nehéz volt meghozni ezt a döntést, és sokkal inkább az esze diktálta azt, hogy elhagyja a Hondát, mintsem a szíve. Ugyanakkor az elmúlt évek őt is megviselték, és hiába ápol remek kapcsolatot a Honda alkalmazottaival és vezetőségével, úgy érezte, hogy eljött az ideje a váltásnak.

„Természetesen ez egy nagyon nehéz döntés volt, karrierem legnehezebbje – fogalmazott. – Tizenegy évet voltam a Hondánál, nagyon sikeres [időszak volt]. A múlt hét érzelmileg is kemény volt. Az egész stábom, a barátaim és a családom is ott van a bokszban, ahogyan az összes szponzor. Az embernek néha ki kell lépnie a komfortzónájából. Az én komfortzónám a Honda volt. Hosszú ideig, négy éven át sokat küszködtem, nem élveztem. Változtattam, hogy újra élvezzem [a motorozást] a versenypályán. Mert ha nem, akkor nincs értelme folytatni. Szeretném, hogy a pályafutásom még több évig tartson, és az az elsődleges célom, hogy élvezzem. Azért választottam a Gresinit, mert ez egy nagy család, most a mezőny legjobb motorjával rendelkeznek, és az öcsém is ott van. A Gresini jó eredményeket ért el Álexszel és korábban Enea Bastianinivel. Szeretném élvezni, szeretnék mosolyogni. Ha mosolygok, akkor minden más jön [magától].”

Márquez saját elmondása szerint tökéletes fizikai állapotban kezdte meg az idei szezont, de aztán többször is megsérült, mert túl sokat kockáztatott annak érdekében, hogy a gyenge motorból is jó eredményt hozzon ki. Elsősorban emiatt kezdett gondolkozni a váltáson, de folyamatosan változott, hogy éppen hogyan vélekedik erről. A Gresini viszont kellően türelmes volt ahhoz, hogy kivárja a 30 éves pilóta beleegyezését az átigazolásba, ami az érintett szerint a nehezebbik út.

Quartararo: Márquez meg fogja nehezíteni mindannyiunk életét

„Az idény első részében versenyképes voltam, de nem jó értelemben, sok rizikót vállaltam – magyarázta. – A szezon második részében más volt a hozzáállásom, kockáztattam, de nem úgy, ahogyan az elsőben. Sokszor megsérültem, nehéz volt. Amikor az ember sérült, és nehéz helyzetben van, nem tud döntéseket hozni, ezt korábban megtanultam. Akkor türelmesnek kell lenni. Voltak megbeszéléseim a Hondával, és versenyről versenyre rendkívül nehéz volt, mivel kicsit minden hétvégén változott a gondolkodásmódom. Rengeteg kétség gyötört. Abban az időszakban kapcsolatban voltam a Gresinivel. Azt mondtam nekik, hogy ha akarnak engem, akkor várjanak rám, megtehetik. A döntésem múlt hét kedden, a MotoGP japán [hétvégéje] után született meg: kilépni a komfortzónámból. A legegyszerűbb az lett volna, hogy a Hondánál maradok. A csapatom és a motor is kontroll alatt, nagy a fizetés. Szóval ez lett volna a könnyű megoldás. Azonban, ha vigyázni akarok magamra és a karrieremre, akkor új kihívást kell találnom. A legjobb hely pedig a Gresini csapata volt.”

Quartararo: Márquez meg fogja nehezíteni mindannyiunk életét

0

A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo a világbajnokság tizedik helyén állva érkezett Mandalikába. Ennek ellenére nagy önbizalommal vág neki a hétvégének, illetve Marc Márquez friss átigazolásáról is beszélt.

Fabio Quartararo három hete az Indiai GP-n egy erős harmadik helyet szerzett; ez volt a második dobogós helyezése a texasi után idén. Ám a franciát éppen a Yamaha hazai pályáján, két hete Motegiben érte a következő kudarc: a sprintben nem szerzett pontot, ráadásul vasárnap csak a 10. helyen végzett.

Ennek ellenére a 2021-es MotoGP-világbajnok meglehetősen magabiztosan várja a közelgő indonéz szereplést.

„Hogy őszinte legyek, ezen a pályán nagy elvárásaim vannak, mert olyan gumikeverék van itt a kiosztásban, ami csak egyszer áll rendelkezésünkre egy évben. Különbözik az összes többi konstrukciótól, amelyeket a Michelin általában egész évben szállít. Indiában és Buriramban is hasonló abroncsok vannak, de különösen itt ez a kemény verzió segíthet nekünk. Nem akarom azt mondani, hogy emiatt előnyben vagyunk a Yamahával szemben, de ez a hátsó gumi a Ducatinak és a többieknek kevésbé, mint nekünk. Ezért is várom és remélem, hogy ezen a pályán a dobogóért harcolhatunk.”

Vége a találgatásoknak ─ Marc Márquez a Gresininél folytatja

„Arra számítok, hogy a többi gyártó a sok motorerővel nem igazán tudja kihasználni ezt a gumit, különösen a versenyeken, mi viszont igen. A motorunk nem sokat változott az elmúlt időszakban, de a gumifejlesztés terén rengeteg minden történt ez idő alatt. Az abroncs, amiről itt beszélek, azt hiszem, öt éves. Szóval úgy gondolom, hogy valami nagyszerűt tudunk vele elérni. Remélhetőleg nem hibázom majd, holnap kiderül.”

Quartararo Márquez Gresini Ducatihoz való átigazolásáról is ejtett néhány szót.

„Tényleg nagyon meg fogja nehezíteni mindannyiunk életét. Marc az elmúlt tíz év referenciája. Nagyon versenyképes motorja lesz.”

Végleg meggyőzi a kétkedőket Martín, hogy letaszíthatja Bagnaiát a trónról? – hétvégi menetrend

0

Két tripla fordulóval zárul a 2023-as MotoGP-szezon, elsőként Indonéziába látogat a mezőny. Jorge Martínnak most már saját kezében van a sorsa abban a tekintetben, hogy átvegye a vezetést a tabellán, míg a Ducati alighanem már a sprintfutamon megszerezheti a vb-címet a Michelin jubileumi hétvégéjén.

A MotoGP mezőnye ráfordul a 2023-as szezon hajrájára, amelynek menetrendje meglehetősen kemény lesz mind a pilóták, mind a szurkolók számára. A következő hét hétvégéből hatszor is megmérkőznek egymással a mezőny tagjai, hogy aztán legkésőbb Valenciában eldőljenek a legfontosabb kérdések, különös tekintettel az egyéni világbajnoki címre.

Azonban ne szaladjunk ennyire előre, maradjunk a most következő fordulónál, amelyet Indonéziában rendeznek. A helyszín Indonézia, azon belül is az ország tizenhetedik legnagyobb szigetén, Lombokon található Mandalika. A MotoGP mindössze másodszor látogat el ide, vagyis a gyártók, illetve a csapatok meglehetősen kevés tapasztalattal rendelkeznek.

Maga az aszfaltcsík 4,313 kilométer hosszú és 15 méter széles. Összesen tizenegy jobb-, illetve hat balkanyart tartalmaz, ezek közül az 1-es és a 10-es előtti féktáv számít keménynek. A célegyenes mindössze 507 méter hosszú, így a talán a Ducati ereje nem lesz olyan fontos tényező, mint más pályákon. A sprintfutam 13, míg a főverseny 27 körös lesz.

Az abszolút pályacsúcsot Fabio Quartararo tartja, aki tavaly 1:31.067 másodperccel szerezte meg a pole pozíciót, míg a sebességrekord Marco Bezzecchié 315,7 km/h-val. A versenyben futott leggyorsabb kört szintén a Yamaha motorosa tartja, de az 1:38.749 másodperc nem releváns, hiszen a 2022-es viadalt vizes pályán rendezték.

Többek között ez az, ami megnehezíti az érintettek helyzetét, hiszen emiatt még kevesebb használható adatot tudtak gyűjteni. Igaz, az előrejelzés alapján nem kizárt, hogy helyi idő szerint délutánonként elered az eső. Emellett ráadásul a pályát teljes mértékben újraaszfaltozták, de az ötszázadik királykategóriás győzelmére készülő Michelin így is igyekezett levonni a tanulságokat.

„A tavalyi tapasztalatok megtanítottak minket arra, hogy ezen a pályán mekkora hőt lehet generálni – nyilatkozta Piero Taramasso, a francia gyártó kétkerekű versenyrészlegének menedzsere. – Azzal együtt is, hogy márciusról októberre helyezték át a futamot, az új aszfalt, a gyors vonalvezetés és a magas hőmérséklet miatt a gumikban még mindig sok hő termelődik. Idén az első abroncsok továbbra is szimmetrikusak maradnak, és a lágy, a közepes, valamint a kemény is elérhető lesz, utóbbinak megerősítettük a felületét. A hátsó gumik esetében úgy döntöttünk, hogy mindhárom opció esetében megerősített konstrukciót és aszimmetrikus keverékeket használunk. A hátsó abroncsok mindhárom specifikációját elvisszük Indonéziába, a szabályok által előírt, általában alkalmazott kettővel szemben.”

Hat fordulóval a vége előtt kifejezetten izgalmasnak ígérkezik a szezon hajrája, hiszen Jorge Martín minimálisra, egészen pontosan 3 pontra csökkentette hátrányát a listavezető Francesco Bagnaiával szemben. Bár a sprintfutamra nézve ez nem igaz, de a teljes hétvégét illetően kijelenthető, hogy a Pramac versenyzőjének saját kezében van a sorsa abból a szempontból, hogy átvegye a vezetést a címvédővel szemben. Igaz, a körülmények nem feltétlenül neki kedveznek, hiszen meglehetősen meleg lesz az időjárás, Indiában pedig közel volt a kiszáradáshoz a futam végére.

Bagnaia: Motivált vagyok, hogy ismét a győzelemért harcoljak

Rajtuk kívül még Bezzecchinek lehet minimális esélye beleszólni a két éllovas küzdelmébe, de a VR46 pilótájának hátránya már 54 egység honfitársa mögött. Ráadásul az előző hétvégén balesetet szenvedett edzés közben, így eltörte a jobb kulcscsontját. Végül úgy döntött, hogy elutazik a helyszínre, de ha teljesíti is a hétvégét, aligha fog tudni beleszólni a győzelem kérdésébe.. Ami a többi sérültet illeti, Enea Bastianini, Álex Márquez, Luca Marini és Álex Rins is zöld utat kapott a MotoGP orvosi csapatától.

Idén először lehet teljes a MotoGP mezőnye, de egy kérdőjel még maradt a sérülteket illetően

Amennyire szoros az egyéni bajnokság, annyira nagy a különbség a gyártók között. A Ducati Japánban még nem biztosította be a bajnoki címét, de borítékolható, hogy Mandalikán ez meg fog történni. Sőt, nagy valószínűséggel már a szombati sprintfutamon megtörténik a bajnokavatás, amennyiben az alábbi eredmények valamelyike születik:

  • A Ducati legjobb versenyzője az első hatban végez.
  • A Ducati legjobb versenyzője a hetedik, nyolcadik vagy kilencedik helyen végez, és nem a KTM egyik pilótája nyer.
  • A KTM legjobb versenyzője a harmadik vagy annál rosszabb helyen ér célba.

A két japán gyártó ennek ellenkezőjéért, a konstruktőri tabella utolsó helyének elkerüléséért küzd egymással. Indiában magához képest a Honda és a Yamaha is kifejezetten jól szerepelt, és könnyen lehet, hogy a viszonylag új pálya, amelyet ráadásul újraaszfaltoztak, ismét esélyt ad Marc Márqueznek, Fabio Quartararónak és a többieknek.

Az Indonéz Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
3:00 – 3:35 Moto3 1. edzés
3:50 – 4:30 Moto2 1. edzés
4:45 – 5:30 MotoGP 1. szabadedzés
7:15 – 7:50 Moto3 2. edzés
8:05 – 8:45 Moto2 2. edzés
9:00 – 10:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
2:40 – 3:10 Moto3 3. edzés
3:25 – 3:55 Moto2 3. edzés
4:10 – 4:40 MotoGP 2. szabadedzés
4:50 – 5:05 MotoGP 1. időmérő
5:15 – 5:30 MotoGP 2. időmérő
6:50 – 7:05 Moto3 1. időmérő
7:15 – 7:30 Moto3 2. időmérő
7:45 – 8:00 Moto2 1. időmérő
8:10 – 8:25 Moto2 2. időmérő
9:00 MotoGP Sprintverseny
VASÁRNAP
4:40 – 4:50 MotoGP Warm up
6:00 Moto3 Verseny
7:15 Moto2 Verseny
9:00 MotoGP Verseny

Idén először lehet teljes a MotoGP mezőnye, de egy kérdőjel még maradt a sérülteket illetően

0

Enea Bastianini, Álex Márquez, Luca Marini és Álex Rins is megkapta az orvosi engedélyt, így mind a négyen részt vehetnek az Indonéz Nagydíjon. Marco Bezzecchi viszont csak pénteken fog megérkezni a helyszínre.

A MotoGP állandó mezőnyének tagjai közül öt versenyzővel kapcsolatban sem volt teljesen biztos, hogy részt vehet-e a hétvégi Indonéz Nagydíjon. Enea Bastianini, Álex Márquez, Luca Marini és Marco Bezzecchi az elmúlt időszakban szenvedett sérülést, míg Álex Rins még júniusban került fel erre a listára. Az ötből négy pilóta azonban csütörtökön megkapta az orvosi engedélyt, hogy rajthoz állhasson.

Bastianini még a Katalán Nagydíjon törte el a bal belső bokacsontját, valamint kézközépcsontját, miután az általa okozott rajtbalesetben ő járt a legrosszabbul. Ennek következtében hazai pályán, Misanóban, valamint Indiában és Japánban sem lehetett ott. Bár Mandalikán már felülhet a motorra, több szempontból sem lesz ideális hétvégéje: egyrészt le kell töltenie az ütközésért kapott hosszú körös büntetést, másrészt egyébként sincs tökéletes állapotban.

„Végre visszatérek a pályára a csapatommal – nyilatkozta. – Nem hiányzott, hogy versenyeket kelljen kihagynom, amikor már kezdtem komfortosan érezni magam a Desmosedici GP-n. A műtét után viszont fontos volt, hogy szánjak néhány hetet arra, hogy a lehető legjobban felépüljek, még ha továbbra sem vagyok százszázalékos. Most nyugodtan kell újrakezdenünk, és az utolsó futamokat annak szenteljük, hogy minél hamarabb versenyképesek legyünk. Szóval nincsenek nagy elvárásaim a hétvégével kapcsolatban, csak a lehető legjobban szeretnék dolgozni a csapattal.”

Újabb sérülés a Ducatinál, a MotoGP-tesztpilótát bajnoki riválisa ütötte ki a döntő futamon (videó)

Bastianini visszatérése azt jelenti, hogy Michele Pirro szolgálataira nincs szükség, ami nagy megnyugvást jelent a tesztpilóta számára, hiszen az olasz Superbike-bajnokság zárófordulóján ő is megsérült. Az ifjabbik Márquez szintén ott lehet a mezőnyben, miután az indiai időmérőn három bordáját is eltörte. Márkatársához hasonlóan számára sem az eredmény lesz a legfontosabb, hanem az, hogy felmérjék az állapotát.

Álex Márquez elárulta, van-e esély a hétvégi visszatérésére

Marini szintén zöld utat kapott az orvosoktól. Valentino Rossi féltestvére ugyancsak a Buddh International Circuiten sérült meg, csak éppen a sprintfutamon törte el a kulcscsontját. Rins pedig még Mugellóban szenvedett síp- és szárkapocscsonttörést, és bár a motegi hétvége pénteki napján ott volt a pályán, utána visszalépett. Az LCR Honda motorosa most ismét megpróbálkozhat a visszatéréssel.

Rossi csapata egy versenyzővel biztosan képviselteti magát Indonéziában

Az egyetlen versenyző, akivel kapcsoltban továbbra is kérdőjelek vannak, az Bezzecchi, aki a mezőny legfrissebb sérültje. Csapattársához hasonlóan szintén a kulcscsontját törte el egy edzésen elszenvedett baleset következtében. A MotoGP orvosai őt még nem tudták megvizsgálni, ugyanis Simon Pattersonnak, a The-Race.com szakírójának X-bejegyzéséből kiderült, hogy helyi idő szerint péntek reggelig nem fog megérkezni a helyszínre. Amennyiben  24 éves pilóta is ott lehet a mezőnyben, és  többiek is bírni fogják a hétvégét, idén első alkalommal rendezhetnek olyan futamot a MotoGP-ben, amelyen a mezőny minden állandó tagja szerepel.

Marc Márqueznek megengedi a Honda, amit Rossinak nem tett lehetővé

0

Marc Márquez állítólag engedélyt kapott a Hondától, hogy már idén, a valenciai teszten felüljön a Ducatira. A japán gyártó Valentino Rossival nem volt ilyen nagyvonalú, igaz, az olasz versenyző húsz éve más körülmények között távozott.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, immáron hivatalossá vált az, amit lényegében mindenki sejtett, aki kicsit is követi a MotoGP-t: Marc Márquez jövőre a Gresini pilótája lesz, és 2020 után ismét egy csapatot fog alkotni öccsével, Álexszel. A nyolcszoros világbajnok a Desmosedici GP23-ast, vagyis a bolognaiak idei motorját fogja vezetni a következő idényben.

Vége a találgatásoknak ─ Marc Márquez a Gresininél folytatja

A kommunikációból látszik, hogy a spanyol pilóta és a Honda a lehető legbékésebb módon akarnak elválni egymástól, nem véletlen, hogy miután múlt héten bejelentették a szakítást, mindkét fél a sikerekre emlékezett vissza. Az Autosport értesülései szerint a japán gyártó annyit kért a 30 éves motorostól, hogy a szezon végéig ne beszéljen új csapatáról vagy motorjáról. Hogy ezt pontosan hogy kell értelmezni, az nem derült ki, az viszont biztos, hogy cserébe a Honda is tesz egy szívességet neki.

November 28-án rendezik a szokásos tesztet Valenciában, két nappal a szezonzáró futam után. A mezőny tagjai ilyenkor már a következő évi motort tesztelik, ám az átigazoló pilóták esetében mindig kérdéses, hogy régi munkáltatója lehetővé teszi-e, hogy már akkor átüljön az új csapatának a motorjára. Márquez pedig a brit szakportál szerint zöld utat kap a Hondától, így felülhet a Gresini idei, vagyis a Ducati tavalyi motorjára.

  1. Bár a gyártók általában nagyvonalúak szoktak lenni, a Honda esetében ez korántsem egyértelmű. A legemlékezetesebb példa Valentino Rossié, aki egészen 2004-ig nem ülhetett fel a Yamahára. Hozzá kell tenni, hogy az olasz versenyző 2003. november 10-én, vagyis nyolc nappal az idényzáró után jelentette be távozását. Korábbi csapattársa, Jorge Lorenzo esetében viszont a Yamaha engedélyezte, hogy 2016 végén felüljön a Ducatira, majd két évvel később az olaszok is nagyvonalúak voltak, amikor az ötszörös világbajnok a Hondához igazolt.