back to top
2025. augusztus 26. 12:25
Kezdőlap Blog Oldal 446

Bagnaia: Motivált vagyok, hogy ismét a győzelemért harcoljak

0

A MotoGP világbajnokára, Pecco Bagnaiára nagy nyomás nehezedik majd Ducati márkatársa, Jorge Martín által az idei címvédés során. A gyári versenyző a hétvégén Indonéziában végre újra győzni szeretne.

Francesco Bagnaia a szezon első tíz GP-futamából ötöt megnyert, a Barcelonában történt horrorisztikus bukása előtt a világbajnoki tabellán 66 pont volt az előnye.

A közelgő Indonéz GP előtt már csak három ponttal vezet, miután Jorge Martín két tökéletes hétvégét zárt Misanóban és Motegiben (mindkettő pole pozícióval és sprint-, illetve GP-győzelemmel). Ráadásul a Pramac sztárja az indiai premieren újabb sprintgyőzelmet aratott, és a nagy kimerültség ellenére a teljes távot a célba mentette meg egy második hellyel.

Bagnaia szerint éles csatákat tartogat a 2024-es szezon, ha Márquez a Ducatihoz igazol

Bagnaia ezzel szemben a Buddh International Circuit főfutamán bukott, de Motegiben egy esőben szerzett második hellyel visszanyerte önbizalmát bár ismét riválisa mögött.

„Már alig várom, hogy újra versenyezhessek Indonéziában. A mandalikai pálya gyönyörű helyen van, és az indonéz szurkolók szenvedélye igazán óriási. A Japán GP után volt néhány napunk pihenni. Motivált vagyok, hogy ismét a győzelemért harcoljak” ─ jelentette ki a Ducati gyári versenyzője.

„A hétvégéhez való hozzáállásom nem változott. Koncentráltnak kell maradnunk, és megpróbálunk mindent megtenni a maximális eredmény elérése érdekében. Itt Indonéziában az időjárás is nagy kihívást jelenthet, de bízom benne, hogy minden körülmények között jól tudok majd teljesíteni.”

Bezzecchi is elutazott Indonéziába, indulása még kétséges

0

A Mooney VR46 Racing csapat mindkét versenyzője kulcscsonttörést szenvedett az elmúlt hetekben. A mai napon Rossiék bejelentették, hogy Luca Marini után Marco Bezzecchi is elutazott Indonéziába.

A szombat délután történt edzésbaleset után Marco Bezzecchit vasárnap reggel megműtötték. Három nappal később most elutazott Indonéziába, és reméli, hogy csütörtökön zöld utat kap a versenyorvosoktól az indulásra.

„Igazi versenyfutás lesz az idővel, hogy péntek reggel megpróbáljak pályára gurulni. A sérülés nem a legjobbkor jött, a szezon ezen kritikus szakaszában. Közvetlenül a műtét után láttunk esélyt a nagydíjon való részvételre. Vártunk 48 órát, majd az orvosokkal való újabb konzultációk és az indulás előtti utolsó pillanatig tartó intenzív fizioterápiás program után a csapattal együtt úgy döntöttünk, hogy Indonéziába utazunk, és reménykedünk abban, hogy indulásra alkalmasnak nyilvánítanak.”

Rossi csapata egy versenyzővel biztosan képviselteti magát Indonéziában

Csak a versenyorvosok csütörtöki kötelező ellenőrzése után derül ki, hogy Bezzecchi képes lesz-e a visszatérési kísérletre: „Nem lesz könnyű, megerőltető és megterhelő hétvége lesz, de ki akarok menni a pályára és meg akarom próbálni” ─ hangsúlyozta a 24 éves versenyző.

Luca Marininek kicsit több ideje volt a regenerálódásra. A szeptember 23-ai indiai sprintversenyen szenvedett bal kulcscsonttörést, azonnal megműtötték, és kihagyta a Japán GP-t.

Mandalika előtt Marini most így számol be: „A felépülés jól halad, a műtét után azonnal elkezdtem a fizioterápiát, és most úgy érzem, készen állok arra, hogy újra a Ducatira üljek. Még várnunk kell a csütörtöki orvosi vizsgálatra, de a cél az, hogy a triplázás mindhárom hétvégéjén motorozzak. Nem lesz könnyű hétvége, de motivált vagyok, hogy jól teljesítsek, mindazokért is, akik támogattak ezekben a hetekben.”

Razali kifakadt: Hamisak a pletykák, nincs semmiféle záradék Oliveira szerződésében

0

Álhírek azok a pletykák, melyek szerint Miguel Oliveira a favorit a második helyre Joan Mir mellé a Repsol Honda kötelékébe. A portugálnak szerződése van 2024-ig az Apriliával.

Az október 1-jei Japán GP utáni este a SPEEDWEEK.com arról számolt be, hogy a HRC vezetői kétségbeesetten keresnek egy top versenyzőt Marc Márquez helyére, akinek a Gresini Ducatihoz való átigazolása szinte már borítékolható, és hamarosan hivatalosan is bejelentik.

Mivel az LCR Honda csapattulajdonosának, Lucio Cechinello a texasi győztes Álex Rins elvesztése után (ő a gyári Yamaha-csapathoz megy), ragaszkodik ahhoz, hogy Zarcót (a megállapodás szerint) 2024-ben és 2025-ben is tudja alkalmazni. A HRC vezetői ezután az összes lehetséges élversenyzőt bombázták megkeresésekkel, hogy betöltsék a Repsolnál a Joan Mir mellett megüresedett második helyet. Elutasították Pedro Acostát és Augusto Fernándezt. A SPEEDWEEK.com a múlt vasárnap úgy értesült, hogy a HRC felvette a kapcsolatot Miguel Oliveirával is, aki öt MotoGP-győzelmet szerzett a KTM színeiben.

Az osztrákok azonban a portugál versenyzőt a Red Bull KTM gyári csapatától a Tech3 ügyfélcsapatához akarták átigazolni 2023-ra, mert szükségük volt a helyére az újonc Jack Millernek Brad Binder mellett. Oliveira ezt dacosan visszautasította, majd Sachsenring után megegyezett az Apriliával. Gyári szerződést írt alá, és két évre elfogadta az RNF ügyfélcsapatában való szereplést, minden esetben az előző évi motorral.

Többszörös MotoGP-futamgyőztest szemelt ki a Honda Marc Márquez helyére?

Most újságírók arról számolnak be, hogy Oliveira a favorit a Repsol Hondánál 2024-re megüresedett második helyre, de az Aprilia Racing vezérigazgatója, Massimo Rivola ma a SPEEDWEEK.com kérdésére egyértelműen kijelentette: „Miguelnek velünk kell maradnia.”

Oliveira, aki 2022-ben a KTM-en 25 év után először nyerte meg az Indonéz Nagydíjat esőben, kétéves szerződéssel rendelkezik, kiskapu nélkül.

„Igen, egyértelmű, hogy a Honda minden olyan versenyzővel felveszi a kapcsolatot, akinek lehetősége van arra, hogy hozzájuk szerződjön” ─ mondta a CryptoDATA RNF csapatfőnöke, Razlan Razali.

„Tudjuk, hogy beszéltek Maverick Viñalesszel, most pedig Miguelre vetették ki a hálójukat, de neki szilárd szerződése van. A pletykák, miszerint van egy kilépési záradék, ha ajánlatot kap egy gyári csapattól, nem igazak és pontatlanok. Nincs ilyen záradék. Nem tagadjuk, hogy Miguelt megkereste a HRC, de szerződése van az Apriliával. Ennyi!”

Oliveira motivált, hogy a tavalyi győzelmére építsen a hétvégén

0

Miguel Oliveira, az RNF Aprilia portugál pilótája tavalyi győztesként, jó emlékekkel és önbizalommal érkezik a MotoGP közelgő lomboki viadalára.

A hétvégén 25 év szünet után másodszor tér vissza Indonéziába a motoros világbajnokság. A Mandalika Street Circuit ad otthont a három közelgő októberi futam közül az elsőnek, mielőtt Ausztráliába és Thaiföldre utaznánk a versenyzők. A CryptoDATA RNF MotoGP csapat optimistán tekint a hétvégére.

A MotoGP tavalyi lomboki premierjén Miguel Oliveira – akkor még a KTM-mel – szakadó esőben haladt át elsőként a célvonalon. Egy villámrajtot követően győzött Fabio Quartararo előtt. Oliveira 2023-ban a CryptoDATA RNF MotoGP csapat színeiben szerepel egy Aprilián. Razlan Razali csapatfőnök bizakodó.

Többszörös MotoGP-futamgyőztest szemelt ki a Honda Marc Márquez helyére?

„Tudjuk, hogy Miguel nagyon jól teljesített 2022-ben, nehéz körülmények között” ─ mondta Razali. „Nem bánnánk, ha száraz időjárás lenne, de ha esik az eső, biztosak vagyunk benne, hogy Miguel ismét a legjobbját nyújtja majd ezen a pályán.”

Az Indonéz GP csak jó emlékeket idéz a portugál versenyző számára. Oliveira motivált, hogy a tavalyi győzelmére építsen.

„Indonéziához csak jó dolgok köthetők. Tavaly megnyertem a versenyt. Ez önbizalmat ad nekem az idei évre. Ez az első a három egymást követő versenyből. Fontos, hogy visszatérjünk a megszokott formánkhoz. Különösen a kvalifikáción kell ismét javítanunk a teljesítményünkön. Magabiztos vagyok, és alig várom a hétvégét.”

Ismét Budapesten zárul a Superenduro-vb egyik kategóriája, amely legutóbb magyar sikert hozott

0

A FIM bejelentette, hogy a Superenduro-világbajnokság mely állomásain mérkőznek meg egymással az Európa-kupa mezőnyének tagjai. A kategória ezúttal három fordulóból fog állni, az viszont nem változik, hogy Budapesten zárul.

Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, az idei kiírásban is lesz Superenduro GP of Hungary, vagyis ezúttal is ellátogat Budapestre a Superenduro-világbajnokság mezőnye. A versenyt most is február első szombatján, azaz 3-án rendezik, ám most nem a harmadik, hanem az ötödik forduló lesz. Ennél is fontosabb különbség, hogy a 2024-es eseménynek már az MVM Dome ad otthont.

Az MVM Dome-ba költözik a Superenduro GP of Hungary

Nemrég pedig az is kiderült, hogy az Európa-kupa mezőnye többek között hazánkban is fog szerepelni. Ahogyan a tavalyi idényben, úgy ebben a szezonban is ez lesz az utolsó forduló, vagyis itt fog eldőlni a bajnoki cím sorsa. A különbség csupán annyi, hogy amíg egy évvel ezelőtt mindössze két helyszínből állt a kategória versenynaptára, addig most Krakkó és Riesa is fogadja a mezőnyt.

Tavaly Szőke Márk és Liszka Roland indult ebben a kategóriában, és mindketten jól szerepeltek. Különösen előbbi, hiszen a négy döntős futamból kettőt is megnyert, ráadásul az egyiket a Papp László Sportarénában, amivel óriási örömöt szerzett a magyar közönségnek. Összetettben a második helyen végzett Dan Peace mögött. A 28 éves versenyző idén már az elitnek számító Prestige kategóriában indul, ahol Zsigovits Norbert már a 2022–23-as kiírásban is megmérettette magát, és idén is ott lesz a mezőnyben.

Két magyar versenyző is indul a legjobbak között a jövő évi Superenduro-vb-n

Ami Liszkát illeti, egyelőre nem tudni, hogy melyik kategóriában indul, de az biztos, hogy neki is lehet majd szurkolni. A Magyarország, illetve Közép-Kelet-Európa legnagyobb sportcsarnokában zajló eseményre hamarosan indul a jegyértékesítés a megújult Superenduro.hu honlapon.

Az Európa-kupa 2023–24-es versenynaptára

2023. december 9.: Krakkó (Tauron Arena), Lengyelország
2024. január 6.: Riesa (SachsenArena), Németország
2024. február 3.: Budapest (MVM Dome), Magyarország

Jó híreket közölt a kerekesszékbe került motorversenyző, már kezdi érezni a lábait

0

Carlos Tatay először adott interjút súlyos balesete óta, amely miatt kerekesszékbe került. A spanyol versenyző felépülésére van remény, de egyelőre nem az a célja, hogy visszatérjen a pályára, és szeretne pozitív példát mutatni.

Carlos Tatay a Moto2-es Európa-bajnokság portimãói futamán szenvedett rendkívül súlyos balesetet. A Pertamina Mandalika SAG pilótája a 2. körben bukott az 1-es kanyar előtt, és nagy erővel az aszfaltnak csapódott, majd nekicsúszott a korlátnak. Ezt követően kórházba szállították, ahol megműtötték, ám kiderült, hogy komoly sérülést szenvedett.

Carlos Tatay hatalmas balesetet szenvedett Portugáliában, még a maradandó idegkárosodás sem zárható ki

Mint kiderült, eltört az ötödik csigolyája, és megsérült a gerincvelője, ami azt eredményezte, hogy kerekesszékbe került. Azóta nemrég adott először interjút. „Eleinte nehéz volt elfogadnom, hogy kerekesszékbe kerültem – jelentette ki Nico Abad, egy spanyol műsorvezető YouTube-csatornáján található videóban, majd hozzátette, azóta változott a hozzáállása. – Meg akarom mutatni, hogy az ember sok mindenre képes, ha van motivációja és akaratereje.”

Tatay azóta mutat pozitív jeleket, vagyis van remény a további gyógyulásra. Ugyanakkor egy ilyen sérülésnél csak 6-8 hónap után lehet pontosan megállapítani, hogy mennyire súlyos. Bár a 20 éves pilóta kézi hajtású biciklin és edz, valamint a kerekesszékes teniszt is űzi, nem az az elsődleges célja, hogy visszatérjen a pályára. „Újra kezdem érezni a lábaimat – árulta el a remek hírt. – Van mód a javulásra, de sok időt vesz igénybe. Az elsődleges az, hogy éljek, a versenyzés háttérbe szorul.”

Bár az nehézséget okoz neki, hogy versenyzőből hirtelen szurkoló legyen, a motorsport iránti szenvedélyét nem vesztette el, és elárulta, a baleset kapcsán sincsenek rossz érzései. Hozzátette, hogy alkalmazkodni kell az új helyzetéhez, és most már másképpen szemléli az életet, mint korábban, hiszen a jelenlegi szituáció teljesen más kihívásokat támaszt.

Ha úgy történt volna meg, hogy valami mást csinálok, dühösebb lennék, de akkor következett be, amikor azt csináltam, amit a legjobban szeretek – utalt a balesetre. – Nem félek. A gerincsérülés nagyon nehéz, mert az ember sok mindent elveszít, de meg kell tanulnia túlélni. Minden, abszolút minden egyszerűbb, mint amilyennek látszik. Csak akarat kell a boldogsághoz.”

Tatay a Red Bull Rookies Cup 2019-es bajnokaként mutatkozott be a Moto3-as világbajnokság következő szezonjában. Négy év alatt azonban csupán egy pole pozícióra futotta, amit a szintén egyetlen dobogójára váltott. Idén a Moto2-es Európa-bajnokságon futott volna teljes szezont, Jerezben futamot is nyert. Emellett a Sachsenringen és Assenben is szerepelt a középső géposztály világbajnoki mezőnyében, a Mugellóban megsérült Rory Skinner helyén.

Többszörös MotoGP-futamgyőztest szemelt ki a Honda Marc Márquez helyére?

0

Sajtóértesülések szerint Miguel Oliveira a Honda első számú jelöltje Marc Márquez pótlására. A portugál versenyző szerződésében minden bizonnyal van egy kilépési záradék, amely lehetővé teszi az idő előtti távozását.

Ahogyan azt borítékolni lehetett, Marc Márquez távozása lavinát indított be a pilótapiacon. A Hondának nyilvánvalóan meg kell találnia, hogy ki lesz a nyolcszoros világbajnok utódja, és könnyen lehet, hogy a dominó itt nem ér véget, és egy másik gyártónak is új versenyzőt kell keresnie. Abban az esetben biztosan ez fog történni, ha igazak a sajtóértesülések ezzel kapcsolatban.

A kézenfekvőtől a legextrémebb lehetőségig – közülük kerülhet ki Marc Márquez utódja

Az Autosport információi szerint ugyanis a Honda Miguel Oliveirát nézte ki, és ő az első számú jelölt a gyári istálló ülésére. A portugál versenyző a mezőny nagy részéhez hasonlóan 2024-ig rendelkezik szerződéssel, de tekintve, hogy szatellitcsapatnál versenyez, minden bizonnyal van egy záradék a szerződésében, hogy amennyiben egy gyári alakulat hívja, és az Apriliától nem kap gyári szerződést, úgy el kell engedniük, már amennyiben menni akar. Álex Rins esetében hasonló volt a helyzet, aki az LCR Hondáról a Yamahára ül át jövőre.

A 28 éves pilóta 2018 óta tagja a MotoGP-nek, és ezalatt öt futamot nyert a MotoGP-ben. Legjobb világbajnoki helyezése a 2020-ban elért kilencedik helyezése volt, ugyanakkor mindez nem feltétlenül tükrözi a teljesítményét. Idén például kifejezetten jól szerepel, de kétszer is megsérült önhibáján kívül, így csupán a tizenharmadik helyet foglalja el a tabellán.

A Hondának ugyanakkor nem feltétlenül az eredményei miatt jönne jól elsődlegesen. Oliveira korábban négy évet töltött el a KTM-nél, az idei szezonra pedig egy másik feltörekvő gyártóhoz, az Apriliához igazolt. A japán gyártónak pedig minden olyan pilóta jól jöhet, aki látta belülről az európai gyártók működését. Arról nem is beszélve, hogy portugál motorosról van szó, a gyári csapat névadó szponzoraként jelen lévő Repsolnak pedig vannak érdekeltségei az Ibériai-félszigeten található országban.

Ennek kapcsán ugyanakkor több kérdés is felmerül. Egyrészt mi az, ami meggyőzheti Oliveirát, hogy átüljön a Hondára. Egyfelől persze ott vannak a gyári motorral járó előnyök a technikától kezdve a fizetésig, a másik oldalon viszont tény, hogy a jelenlegi MotoGP legismertebb alakja lényegében elmenekült tőlük a gyenge motor miatt.

Quartararo figyelmeztette a Yamahát: ha nem teljesítik az akaratát, megfontolja a távozást

Ha pedig ezeket az akadályokat áthidalják a felek, akkor az ő helyére kell igazolni valakit. Ennek kapcsán még nincsenek konkrét nevek, de amikor felmerült, hogy Maverick Viñales lehet Márquez utódja, Fabio Quartararót is szóba hozták az Apriliával. Persze az RNF Aprilia nem gyári csapat, de könnyen lehet, hogy a nyolcszoros világbajnokhoz hasonlóan ő is úgy gondolná, hogy egy európai gyártó szatellit-versenygépén még mindig jobban járna, mint egy japán gyártó gyári motorján. A francia versenyző egyébként nemrég figyelmeztette a Yamahát, hogy ha nem lesz javulás, akkor megfontolja, hogy nem hosszabbítja meg a 2024-ben lejáró szerződését, és távozik korábbi sikereinek helyszínéről.

Quartararo figyelmeztette a Yamahát: ha nem teljesítik az akaratát, megfontolja a távozást

0

Fabio Quartararo egyértelmű figyelmeztetést adott ki a Yamahának, és belengette az eligazolását, amennyiben kérései nem teljesülnek. A 24 éves versenyző ismét hangsúlyozta, hogy a japán gyártónak többet kell kockáztatnia.

Azok után, hogy Fabio Quartararo 2021-ben világbajnok lett, tavaly pedig sokáig vezette a tabellát, majd egészen az utolsó futamig harcban volt Francesco Bagnaiával szemben, idén általában csak a középmezőnyben motorozik. Ennek legfőbb oka, hogy a Yamaha kifejezetten gyenge lett idén, és a francia pilóta csak ritkán tud szép eredményt kihozni belőle.

A folyamat már a tavalyi idény második felében is láthatóvá vált, és a holtszezonban nem tudtak visszakapaszkodni az élmezőnybe. Olyannyira, hogy idén már nemcsak a Ducati, hanem a KTM és az Aprilia is egyértelműen a japán gyártó előtt van, sőt, a nagy rivális, a lesajnált Honda is megelőzi őket a konstruktőri tabellán. A szenvedést pedig Quartararo aligha fogja sokáig tűrni, és ennek most hangot is adott.

Lavinát indíthat el Marc Márquez: Viñales a Hondánál, Quartararo az Apriliánál köthet ki?

Nincs sok időnk a forradalomra – nyilatkozta a 24 esztendős motoros, majd egyértelmű üzenetet küldött munkáltatója felé. – A jövő most nem az én kezemben van, hanem a Yamaháéban. Természetesen inkább maradnék a Yamahánál, de ha nem azt gyártják le, amit akarok, [azaz] egy versenyképes motort, akkor meg kell fontolnom, hogy 2025-re eligazolok.”

Amennyiben így dönt, aligha lesz belőle hónapokig elhúzódó történet, mint Marc Márquez esetében, hiszen 2024-ben lejár a szerződése, így szabadon igazolhatóvá válik. Amennyiben a mostani szezon megismétlődik, aligha tudják maradásra bírni, hiszen idén eddig csak kétszer állt dobogóra főfutamon, és mindkét harmadik helyhez kellett mások bukása.

Mentálisan kemény volt – utalt erre a szezonra. – Nehéz, amikor az ember három egymást követő évben a bajnoki címért küzd, minden versenyen győzelmet, dobogót [szerez], aztán egyetlen pódiumért harcol, és úgy tűnik, hogy sikerült. Néha egy pilóta kicsit el tudja fedni a problémákat, de a problémák nagyobbak, én pedig semmit nem tudok tenni. Lényegében három éve nagyon hasonló a motorunk. Nem volt hatalmas változás, és nem tudunk javulni. Ami a következő évet, valamint a jövőt illeti, minden a Yamaha kezében van, hogy jobb motort gyártson, és meglátjuk, hogy sikerül.”

A San Marinó-i Nagydíj másnapján rendezték meg a misanói tesztet, ahol a mezőny tagjai kipróbálhatták gyártójuk 2024-re szánt motorjának prototípusát. A Yamaha új motorblokkot is tesztelt, ám Quartararo nem volt elájulva az új erőforrástól, és összességében is rendkívül kevés pozitívumot tudott megemlíteni az új versenygéppel kapcsolatban.

Marini zárta az élen a misanói tesztet, Marc Márquez és Quartararo is elégedetlen

Nem volt egy pozitív teszt számunkra – fogalmazott. – Meg tudom mondani, hogyan érzem magam a motoron. Volt egy egyórás megbeszélésünk, nagyjából húsz ember volt ott a találkozón. Ennek a húsz embernek rögtön megmondtam, hogy nem vagyok elégedett, hogy javulnunk kell. Rengeteg kívánságom volt. Boldog lennék, ha a felét teljesítenék annak, amit kértem. A felét jövőre, a felét 2025-ben.”

Quartararo nemrég arról is beszélt, hogy szerinte a Yamahának min kellene változtatnia a mentalitást illetően, és ezt Motegiben a japán vezetésnek is elmondta. A 11-szeres MotoGP-futamgyőztes úgy véli, az eddiginél jóval többet kellene kockáztatniuk, mivel csak így érhetik utol a jelenleg előttük lévő gyártókat.

Quartararo beszélt a Yamaha elnökével, és elárulta, min kell változtatni a siker érdekében

Ha 2024-re profik és versenyképesek akarunk lenni, akkor sok rizikót kell vállalnunk – szögezte le. – A többiek megint egy lépést fognak tenni előre. Ha mi nem tesszük meg, még rosszabbak leszünk, mint idén. Mindenhol a határon kell járni: a szabályok, a motorban rejlő potenciál határán. Ne menjünk ennyire a biztonságra! Ez egy győztes projekt lehet, ha győztes mentalitással rendelkezünk.”

Rossi csapata egy versenyzővel biztosan képviselteti magát Indonéziában

0

Luca Marini, aki az indiai sprintversenyen eltörte bal kulcscsontját, a hétvégén Indonéziában visszatérhet a MotoGP mezőnyébe.

Az olasz akkor sérült meg, amikor az első kanyarban hátulról nekiment csapattársának, Marco Bezzecchinek.

A verseny előtti orvosi vizsgálaton való megfelelés már csak formalitás lesz Marini számára, akit szeptember 27-én megműtöttek, de vasárnap egy hosszú körös büntetést is le kell töltenie az indiai baleset okozásáért. Marini jelenleg nyolcadik a világbajnokságban, egy dobogós helyezéssel.

Bezzecchi részvétele ezen a hétvégén továbbra is bizonytalan, mivel a múlt hétvégén Valentino Rossi Ranch-án edzés közben jobb kulcscsonttörést szenvedett.

Bezzecchit, aki jelenleg harmadik a világbajnokságban, vasárnap reggel megműtötték meg. Mandalika után Phillip Island és Buriram következik, egymást követő hétvégéken.

Binder nincs elájulva az új KTM-től, még mindig messze vannak a Ducatitól

0

Brad Binder elárulta, hogy szerinte miben hiányos a KTM új karbonvázzal felszerelt motorja a címvédő Ducatiéhoz képest. A dél-afrikai versenyző a Japán Nagydíjon próbálta ki az új RC16-ost, amellyel rögtön jó eredményt ért el.

A Red Bull KTM tesztpilótája, Dani Pedrosa a San Marinó-i Nagydíjon tesztelte először az új KTM-et szabadkártyásként, és közel járt a dobogóhoz, végül a 4. helyen végzett, ami fantasztikus eredmény volt az 1985-ös születésű, a MotoGP 250 cm³-es kategóriájának kétszeres világbajnokától.

Pedrosa: Egy pillanatig reméltem, hogy összejöhet a dobogó

Binder a Japán Nagydíjon fantasztikusan kezdett, a pénteki szabadedzésen új körrekordot állított fel, majd szombaton Jorge Martín után a második lett a sprintversenyen.

A vasárnapi pocsék időjárás és a motorcserék során elvesztegetett idő megakadályozta Bindert abban, hogy megmérkőzzön a motegi futam élmezőnyével, majd a hetedik körben, a hármas kanyarban el is esett.

A Martínnal a sprintfutamon folytatott küzdelmével kapcsolatban Binder elmondta, úgy érezte, négy körrel a 12 körös verseny vége előtt a lágy hátsó gumija elfogyott, ami megakadályozta abban, hogy olyan tempóban gyorsítson ki a kanyarokból, mint riválisa.

„Amikor elkezdett kopni a hátsó gumi, elhibáztam néhány kanyart, majd a felzárkózásom túl lassú volt, így lendületet vesztettem – mondta el a gyári KTM versenyzője. – Martín nagyon jó abban, hogy befordítsa és felszedje a motort. Ez az egyik dolog, amelyben javulnom kell.”

„A [kanyar közepén] egyértelműen jobb egy kicsit. Az első gázadásnál nem koptatom annyira a gumikat, egy kicsit tovább gurulok, és amikor felszedem [a motort], akkor meghúzom. Ez a taktika rendkívül jól működik egy új gumival, de amikor elkopik, akkor látok néhány dolgot, amin javulnom kell” – jelentette ki a legendás versenyző.

Amikor az Autosport a verseny után a KTM esőben nyújtott teljesítményéről kérdezte, Binder így válaszolt: „Kivételesen jól ment a fékezés és a kanyarbejárat. Kicsit küszködtem a kanyarkijáratoknál, de nem volt olyan vészes. Úgy éreztem, hogy utolérem az előttem haladó versenyzőket, de túl keményen húztam.”

Bár bízott abban, hogy a karbonvázon többet is hozhat, Binder vonakodott azt mondani, hogy az új RC16-os olyan motor lesz, amely képes harcolni a mércét jelentő Ducatival. „Ez egy kis lépés abba az irányba, amit kértünk, az biztos – jelentette ki. – De nem egy hatalmas változás. Valami kis dolog, de még egy-két tized is hatalmas különbséget jelent a nagy összképben. Úgy gondolom, hogy olyan kombinációval rendelkezünk, amely működő kis dolgokból áll.”

Binder csapattársa, Jack Miller szintén megkapta az új RC16-os vázak egyikét Motegiben, negyedik lett a sprinten és hatodik az eső miatt rövidebb főversenyen.