back to top
2025. augusztus 26. 09:37
Kezdőlap Blog Oldal 447

Paolo Ciabatti elmesélte, hogyan került vissza a Ducati a MotoGP élvonalába

0

Valentino Rossi „kudarca” a Ducatival 18 hónappal az előtt a fordulópont előtt ért véget, amely végül visszarepítette a gyártót a sportág élére.

Tavaly Francesco Bagnaia megnyerte a Ducati első MotoGP-bajnoki címét Casey Stoner 2007-es diadala óta, véget vetve ezzel 15 évnyi fájdalmas időszaknak. Azokban az években a nagyra becsült Rossi egyesítette erőit a Ducatival egy olyan kísérletben, amely máig hírhedt arról, hogy mennyire rosszul sikerült.

Paolo Ciabatti sportigazgató felidézte saját útját a sivár éveken át a mai dicsőségig: „1997-től 2007-ig a Ducatinak dolgoztam, majd elhagytam a céget, és a Superbike-világbajnokságban tevékenykedtem. Aztán 2012 felénél két dolog történt: az Audi megvette a Ducatit, és változásokat akartak a versenyosztályon. A Ducati pedig egy elég sikertelen partnerség második évében volt Valentinóval. A Ducati-Valentino partnerség olyasmi volt, amitől mindenki hatalmas sikert várt. A legsikeresebb és legikonikusabb olasz versenyző egy olasz motorral. Nagyok voltak az elvárások, és sajnos, bármilyen okból kifolyólag, nem működött. Amikor megkaptam a hívást, az egy olyan pillanat volt, amikor azt mondtam, hogy akarom ezt a lehetőséget a MotoGP-ben. Szóval azt mondtam, hogy oké.”

Az olaszok álma szertefoszlott, amikor Rossi feladta a küzdelmet a Ducatival

„Azt mondtam, hogy jövőre csatlakozom, de még mindig nem volt világos, hogy ki mit fog csinálni. A Ducati mérnökei nagyon sokat próbáltak változtatni a motoron, hogy az megfeleljen Valentino vezetési stílusának, de amikor ezt szezon közben, nagy nyomás alatt csinálod… anélkül, hogy eredményeket érnél el? Úgy, hogy mindenki a kudarcot nézi? Alapvetően fényévekre voltunk a győztes időktől. Nagyon nehéz volt. Az első szezonban néhányszor magamat sem értette, hogy miért csinálom ezt.”

Két év alatt Rossi mindössze három dobogós helyezést ért el, mielőtt visszatért a Yamahához. Megérkezett a mérnök, aki megfordította volna a Ducati hanyatló szerencséjét.

Korábbi csapattársa szerint Stoner azt sem tudta, mit csinál a Ducatival

„Szerencsére a vezérigazgatónknak, Claudio Domenicalinak köszönhetően sikerült meggyőznünk Gigi Dall’Ignát, hogy fontolja meg a Ducatit és fogadja el a kihívást. Igent mondott, és csatlakozott a csapathoz. 2014-ben még mindig nehéz volt, mert a motort Gigi irányítása nélkül terveztük. A szezon során végrehajtottunk néhány változtatást, elértünk néhány tisztességes eredményt és dobogóra álltunk. A fordulópontot az jelentette, hogy 2014-ben egy vadonatúj motort terveztünk egy vadonatúj erőforrással. Ez a motor, a GP15 fantasztikus volt. Majdnem megnyertük az első nagydíjat, ha nincs Valentino!”

A Ducati, végre egy olyan motorral és egy olyan versenyzőpárossal (Andrea Iannone és Andrea Dovizioso) indult, amely képes volt véget vetni meddő sorozatának. 2015-ben megérkezett a szezonnyitóra Katarba, csakhogy a megfiatalodott Rossi meghiúsította a sikert.

Dovizioso Marc Márquez fénykorában három egymást követő évben is második lett a bajnokságban, mégsem tudott véget vetni a Ducati vesszőfutásának. Míg végül Bagnaia a tavalyi szezonban végre sikerült.

Razgatlıoğlu ebben a tekintetben sokkal szerencsésebb, mint Marc Márquez

0

Május óta ismert, hogy a Yamaha sztárja, Toprak Razgatlıoğlu a 2023-as Superbike-világbajnokság után a BMW-nél folytatja. A 2021-es világbajnok azonban nem egyedül érkezik új csapatához.

Toprak Razgatlıoğlu BMW-hez való igazolása lehet a kirakós azon darabja, hogy a bajor gyártó rendszeresen jó eredményeket érjen el a Superbike-világbajnokságban. A portimãói találkozó újabb bizonyítéka volt a török kivételes tehetségének, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a gyengébb anyagból.

Razgatlıoğlu úgy viselkedett, ahogy eddig még soha, rendkívül csalódott

A csapat legalább annyira fontos ebben a szakágban, mint a motor és a versenyző. Razgatlıoğlu pedig biztosra meg. A 39-szeres Superbike-győztes régi főtechnikusa, Phil Marron is vele tart karrierje következő állomására.

Az északír és a török már 2019 óta dolgozik együtt. Az első közös évükben a Puccetti Kawasakinál Razgatlıoğlu megszerezte első két győzelmét, és 13 versenyen állt dobogóra privát versenyzőként. Az, hogy Marront 2020-ra a Yamahához tudta vinni, a 26 éves pilóta egyik feltétele volt. Eddigi legnagyobb sikerüket a 2021-es Superbike-világbajnokság megnyerésével ünnepelték.

Álex Márquez elárulta, van-e esély a hétvégi visszatérésére

0

Álex Márquez mindenképpen visszatérne az Indonéz Nagydíjon, mivel az azt követő fordulóban már csúcsformában akar motorozni. A spanyol pilóta csapattársa, Fabio Di Giannantonio optimistán várja a hétvégét.

Álex Márquez az Indiai Nagydíj időmérőjén, egészen pontosan a Q1 végén szenvedett balesetet. A Gresini pilótájának három bordája is eltört a bukás következtében, így nemcsak a hétvége további részét, hanem a teljes Japán Nagydíjat is ki kellett hagynia. Idáig nem érkezett tájékoztatás azzal kapcsolatban, hogy Indonéziában már ott lehet-e, de most az érintett megszólalt a terveivel kapcsolatban.

Márquez a kihagyása miatt a tizenegyedik helyre esett vissza a tabellán, miután Indiában Jack Miller, Motegiben pedig Fabio Quartararo is megelőzte őt. Ha minden jól megy, akkor a továbbiakban nem kell futamot kihagynia, ugyanis a 27 éves pilóta mindenképpen visszatérne a mostani hétvégén. Persze ehhez arra is szükség van, hogy a csütörtöki orvosi vizsgálaton versenyzésre alkalmasnak nyilvánítsák.

Bezzecchi világbajnoki álmai szertefoszlani látszanak, úgy tűnik, lesérült

Ez a három egymás utáni futam egyfajta felkészülés lesz – nyilatkozta. – Indonéziába elmegyünk, hogy teszteljük a fizikai állapotomat. Az lesz a cél, hogy már Ausztráliától csúcsformában legyek, ezért Mandalika kulcsfontosságú lesz, hogy lássuk, hol állunk a felépülési folyamatban. Alig várom, hogy visszatérjek a pályára, miután Japánt kihagytam. Szeretem ezeket a pályákat, és tudom, hogy jól tudok teljesíteni, szóval ismét jól kell éreznem magam.”

Újabb sérülés a Ducatinál, a MotoGP-tesztpilótát bajnoki riválisa ütötte ki a döntő futamon (videó)

Nem csupán Márqueznél merül fel kérdésként, hogy ott lehet-e Indonéziában, hiszen a Ducati jó néhány pilótája sérüléssel küszködik. Enea Bastianininek már a misanói és az indiai fordulót is ki kellett hagynia a montmelói rajtbaleset miatt, Luca Marini pedig szintén a Buddh International Circuiten szenvedett kulcscsonttörést. Csapattársa, Marco Bezzecchi ugyanezzel küszködik egy edzésbaleset miatt, a legfrissebb sérült pedig Michele Pirro, akinek az olasz Superbike-bajnokság zárófutamán tört el egy csont a lábában. Rajtuk kívül pedig természetesen ott van Álex Rins is, aki Japánban sikertelenül próbálkozott meg a visszatéréssel.

Ami Márquez csapattársát, Fabio Di Giannantoniót illeti, Motegiben beállította karrierje eddigi legjobb eredményét, hiszen a sprintfutamon és a főversenyen is nyolcadikként intették le. Az olasz versenyzőnek, akinek a helyét jövőre minden bizonnyal Marc Márquez veszi át, szép emlékei vannak Mandalikáról, ahol az előző idényben egy fontos mérföldkövet ért el.

Tavaly jó hétvégénk volt Indonéziában, úgyhogy alig várom, hogy ott legyek – fogalmazott, és hozzátette, hogy a következő helyszíneket is kedveli. – Tavaly a második futam volt a szezonban, és ott jutottam be először a Q2-be, szóval szeretek ott versenyezni. Az utána [következő] ausztráliai és a thaiföldi két nagyon jó pálya, különösen az előbbi. Készen állunk.”

Újabb sérülés a Ducatinál, a MotoGP-tesztpilótát bajnoki riválisa ütötte ki a döntő futamon (videó)

0

Michele Pirrót kiütötték az olasz Superbike-bajnokság utolsó, mindent eldöntő futamán, így nem jött össze neki a címvédés. Az olasz versenyző lábában törést diagnosztizáltak, így a Ducatinak újabb MotoGP-versenyzője sérült meg.

A hétvégén rendezték a z olasz Superbike-bajnokság (CIV) utolsó, mindent eldöntő fordulóját Imolában, az Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari versenypályán. Michele Pirro bajnoki éllovasként vágott neki a hétvégét, így jó esélye volt arra, hogy megvédje tavaly szerzett bajnoki címét, és összességében hetedszer érjen fel a sorozat csúcsára ebben a kategóriában. A futamok azonban rémálomszerűen alakultak számára.

Az első versenyen elesett, így riválisa, Lorenzo Zanetti átvette a vezetést, és 9 ponttal vezetett a második verseny előtt. A bukás miatt bocsánatot kért a csapattól, és kiemelte, hogy most már nem az ő kezükben van a végső győzelem sorsa. A mindent eldöntő futam azonban jól kezdődött az ő szempontjából, hiszen vezetett, de a finálé végül botránnyal ért véget.

A harmadik helyen haladó Zanetti ugyanis nemes egyszerűséggel kiütötte az előtte motorozó versenyzőket. Pirro maga is megsérült, valamint a motorja is csúnyán megrongálódott, ám folytatta a versenyzést. Azonban csupán az utolsó, tizenegyedik helyen ért célba, így elúszott számára a bajnokság. A leintés után érthető módon kifakadt.

Elmondták nekem, hogy Zanetti tegnap kijelentette, »dicsőség vagy kavicságy« – fogalmazott vasárnap. – Nos, a dicsőség az övé, és a kavicságyban kötöttünk ki. Már tegnap is jó néhány előzést úgy hajtott végre, hogy átlépte a határt, és a büntetés helyett dicséretet kapott. Az esésünk és az én sérülésem a szankcionálatlan manővereinek az eredménye. Nem a leggyorsabb pilóta nyert, hanem inkább a leginkorrektebb. Most meg kell műteni engem, és nem tesztelhetek a MotoGP-motorral.”

Pirro lábában törést diagnosztizáltak, ami a MotoGP-ben is rendkívül érzékenyen érinti a Ducatit, hiszen így már öt versenyzőnek is kérdéses a szereplése az Indonéz Nagydíjon. Enea Bastianini még a Katalán Nagydíjon sérült meg, míg Indiában Álex Márquez a bordáját, Luca Marini pedig a kulcscsontját törte el. A legfrissebb sérülés pedig Marco Bezzecchié, aki egy edzésen ugyanott szenvedett törést, mint csapattársa.

Bezzecchi világbajnoki álmai szertefoszlani látszanak, úgy tűnik, lesérült

Pirro eddig Bastianinit helyettesítette, ám így az ő szereplése is kérdésessé vált. A Ducatinak, illetve az érintett csapatoknak nehéz dolga lesz, amennyiben Bastianini, Márquez vagy Marini Mandlikán sem áll rendelkezésre. A MotoGP szabályzata ugyanis kimondja, hogy az istállóknak minden tőlük telhetőt meg kell tenniük annak érdekében, hogy pótolják az adott motorost, amennyiben több mint tíz nappal a kérdéses esemény előtt sérült meg. Mindez tehát Bezzecchire természetesen semmiképpen sem lesz érvényes.

Marc Márquez felajánlotta, hogy egy feltétellel rögtön visszatér a Hondához?

0

Sajtóértesülések szerint Marc Márquez felajánlotta a Honda vezetésének, hogy egy teljesen objektív feltétel teljesülése esetén mindössze egy év után visszatér a Hondához. A japánok azonban állítólag visszautasították ezt a lehetőséget.

Múlt héten hivatalossá vált, hogy Marc Márquez tizenegy év után elhagyja a Hondát, és minden bizonnyal a Gresini Ducatihoz igazol. A nyolcszoros világbajnok azok után hozta meg a döntést, hogy a japán gyártó nagyon mély gödörbe került az elmúlt időszakban, és a jelenlegi motorral normál körülmények között legfeljebb nagy kockázatot vállalva lehet küzdeni a dobogóért.

Hivatalos: Marc Márquez távozik a Hondától

Még a bejelentés előtt megjelentek pletykák a távozás körülményeivel, illetve feltételeivel kapcsolatban. Ezek közül a legmeglepőbb egy olyan megállapodásról szólt, miszerint a Honda lényegében kölcsönadja a spanyol versenyzőt a Ducatinak, hogy aztán 2025-re visszatérjen. Most pedig egy másik érdekes híresztelés jelent meg.

Az El Periodico értesülései szerint Márquez felajánlotta Vatanabe Kodzsinak, a Honda Racing Corporation elnökének, valamint Cukamotó Hikarunak, a motoros részleg első emberének, hogy mindössze egy év után visszatér, amennyiben egy feltétel megvalósul. Ez a feltétel pedig kiválóan mérhető: a gyártónak legalább az egyik pilótája végezzen a 2024-es tabella első öt helyének valamelyikén.

Mi lesz veled, Marc Márquez?

A beszámoló szerint az ajánlat meglepte a Honda egyébként „egy ponton merevséget tanúsító” vezetését, ugyanakkor határozottan elutasították. Feltételezhetően leginkább azért, mert a Honda minden szempontból új lapot akar nyitni a Márquez utáni időszakra, és vissza akar térni az élmezőnybe. Mindezt azonban nem azzal a motivációval szeretnék megtenni, hogy jelentős fejlődés esetén visszaszerzik sztárpilótájukat.

Márquez egybehangzó információk szerint mindössze egyéves szerződést írt alá új csapatánál. Nem véletlenül, hiszen így a következő év végére ugyanúgy szabadon igazolhatóvá válik, mintha kitöltené a Hondával kötött megállapodását. Mivel abban az évben számos versenyző kontraktusa lejár, az addigra már 31 éves motoros számos lehetőség közül választhat.

Marc Márquez is meglépte, amit előtte oly sokan ─ az elmúlt évek legmeglepőbb átigazolásai

Az pedig szinte borítékolható, hogy hacsak nem okoz jövőre csalódást, talán a Ducatit leszámítva minden gyári istálló tárt karokkal várná, amennyiben a pénzügyi feltételekben meg tudnak egyezni. Bár a Honda vezetése sokszor túlságosan is büszke ezen a téren, de figyelembe véve, hogy Márquezzel összehasonlíthatatlanul békésebb körülmények között válnak el, mint például anno Valentino Rossival, egyáltalán nem lehet kizárni a visszatérést a motor szignifikáns javulása esetén. Persze kérdés, hogy ez utóbbi mennyire reális lehetőség mindössze egy év alatt.

Bautista két korábbi bajnok rekordjait adta át a múltnak idén

0

A portimãói találkozón Álvaro Bautista különleges helyet biztosított magának a Ducati Superbike statisztikájában. Senki sem szerzett több győzelmet nála, még a legendák Troy Bayliss és Carl Fogarty sem.

Álvaro Bautista a 2023-as Superbike-világbajnokság megnyerésének küszöbén áll, a spanyolnak már csak két pontot kell szereznie, és akkor Toprak Razgatlıoğlu már nem tudja utolérni. Ugyanis pontegyenlőség esetén a győzelmek számát veszik figyelembe, és ebben a szakágban a Ducati versenyzője idén rekordot állított fel 24 sikerével.

Bautista szerint a Kawasaki közel 10 éve elavult alapokra épít

Összességében a 38 éves versenyző 56 győzelmet aratott, mindet Ducatival. A legutóbbi, portimãói második fordulóban aratott győzelmével Bautista megelőzte a korábbi rekordtartót (Carl Fogarty), aki 55 győzelmet ért el pályafutása során a Borgo Panigale motorjaival. Bautista korábban már maga mögött hagyta a háromszoros világbajnok Troy Baylisst (52 győzelem).

Így reagálna Jorge Martín egy esetleges csapatutasításra a Ducatitól

0

A Ducati főnökei kitartanak amellett, hogy nem avatkoznak bele a dicsőségért folyó csatába, amelybe a Mooney VR46-os Marco Bezzecchi is beletartozik. Jorge Martín azt állítja, hogy figyelmen kívül hagyna minden csapatutasítást.

Jorge Martín az utóbbi futamok eredményeit elnézve feladta a leckét Pecco Bagnaiának. Az olasznak közel sem lesz olyan egyszerű a címvédés, mint ahogyan az korábban látszott. Martín egyenlő feltételek mellett szeretne megküzdeni riválisával a bajnoki címért: „Igen, bízom benne, hogy a Ducati ugyanazokat a lehetőségeket adja nekem, mint neki.”

Marc Márquez: Hatalmas tisztelet jár Bagnaiának és Martínnak

A tavalyi szezonban a Gresini akkori versenyzője, Enea Bastianini óriási csatákat vívott Bagnaiával. Martín azonban elárulta, hogy voltak csapatutasítások Ducati pilótái számára: „Igen, voltak. Azt mondták, vigyázni kell, nem lehet megelőzni…A szezon kezdetétől fogva nagyon óvatosak voltunk vele, a végén ez hatással volt ránk a versenyeken. Idén nem. És még ha a Ducati mondana is valamit, nem hallanám meg.”

Martín a Bagnaiával vívott MotoGP-bajnoki küzdelemről így nyilatkozott:

„Azzal, hogy megvertem őt Németországban, felnőttem, és ő ezt látta. Minden hétvégén ott voltam. Igen, az a célom, hogy a lehető leghamarabb gyári ülést szerezzek. Olyan eredményeket érek el, amelyek magukért beszélnek, remélem, a Ducati értékelni fogja ezt.”

Bezzecchi világbajnoki álmai szertefoszlani látszanak, úgy tűnik, lesérült

0

Marco Bezzecchi állítólag eltörte a kulcscsontját Valentino Rossi Ranch-án. Ha tényleg így van, az olasz versenyzőnek minimum az Indonéz Nagydíjat ki kell hagynia.

A Mooney VR46 versenyzőjének feltételezett sérülése szombaton, edzés közben történt – írja a GPOne. A következő hétvégéken a MotoGP mezőnye nem tart szünetet, így három helyszín következik rögtön egymás után.

Ha bebizonyosodik a sérülés, valószínű, hogy Bezzecchi legalább az indonéz szereplést kihagyná. Keserű csapás ez az olasz bajnoki reményeire nézve. Jelenleg a harmadik helyen áll a tabellán, 54 ponttal lemaradva az éllovas Francesco Bagnaiától. A döntő futamok hiánya a szezon ezen szakaszában véget vethet Bezzecchi álmainak.

FRISSÍTÉS:

Marco Bezzecchi kulcscsontja valóban eltört, azóta sikeres műtéten esett át. Az olasz ma kezdi meg a rehabilitációt. Az ezt követően a 48 órában derül ki, hogy a versenyző a tervek szerint kedden el tud-e utazni az Indonéz GP-re.

Bautista szerint a Kawasaki közel 10 éve elavult alapokra épít

0

A Ducati ásza, Álvaro Bautista alig egy karnyújtásnyira van a világbajnoki címtől. Idén csak Toprak Razgatlıoğlu tudta igazán megszorongatni, Jonathan Rea azonban kevésbé. A spanyol pilóta szerint a Kawasaki jövőre sem fog maradandót alkotni.

Álvaro Bautista újabb világbajnoki címe felé száguld. Míg Toprak Razgatlıoğlu minden követ megmozgat, hogy megnehezítse a spanyol dolgát, addig Jonathan Rea Kawasakija nemcsak a sebességhiánytól szenved a versenyeken, hanem a gumikopástól is. Mivel a japán gyártó nem ad ki új motort 2024-re, Rea úgy döntött, a Yamahához igazol.

Bautista számára a ZX-10RR versenyképességének hiánya nem meglepő: „A Kawasaki alapja valószínűleg 2014-ből való – ilyen motorral nem lehet megküzdeni egy jelenlegi modellekkel. Sok minden változott azóta. A gumik már nem a régiek, az elektronika és a fékek erősebbek lettek. Egy új motorkerékpárnál a gyártó ezeket a változásokat követi. Egy teljesen új versenygépre van szükségük.”

Bautista szerint rajta múlott a siker, nem a motoron

Az esélyegyenlőség biztosítására hivatott Superbike-szabályozás nem elegendő a Ducati lassításához. Bautista szerint a szabályok rossz megközelítést alkalmaznak: „A Ducati rengeteg pénzt fektetett a fejlesztésekbe. Véleményem szerint nem fair megbüntetni azt a gyártót, aki ezt teszi. Többek között a Honda más futóművet használhatott a fejlesztés érdekében. A Ducati sorozatgyártású motorkerékpárt indít, alig 1000 ford./perc körül. Szerintem jobb megengedni az egyik gyártónak, hogy magasabb szintet érjen el, mint egy másikat alacsonyabb szintre leminősíteni. Ez igazságosabb.”

Marc Márquez is meglépte, amit előtte oly sokan ─ az elmúlt évek legmeglepőbb átigazolásai

0

Marc Márquez megerősítette, hogy távozik a Repsol Hondától. Átigazolása alkalmából vegyünk sorra öt olyan szerződésbontást, melyek a maguk idejében a legmeghatározóbbnak számítottak.

  • Valentino Rossi elhagyja a Hondát, és a Yamahához csatlakozik

A Repsol Hondánál töltött első három szezonjában a háromszoros bajnok Rossi óriási hazárdjátékkal távozott a Yamahához, amely akkoriban 12 éve nem nyert királykategóriás bajnoki címet. Óriási kockázat volt az olasz részéről, de kifizetődő, mivel folytatta sikersorozatát. Sokan azt gondolták, hogy Rossi hibát követett el, amikor elhagyta a Hondát, de ahogy 2004-ben és 2005-ben is megmutatta, a „Doktor” visszahozta a Yamahát a csúcsra, mielőtt újabb két bajnoki címet nyert 2008-ban és 2009-ben.

  • Casey Stoner átül a Ducatiról a Hondára

Rossihoz hasonlóan Stoner is nagy megdöbbenést 2011-ben, hogy Ducatiját Hondára cseréte, azonban ez a döntés azonnali sikert hozott, hiszen abban a szezonban megnyerte a bajnoki címet.Stoner 2007-ben lett a Ducati első MotoGP-bajnoka, majd 2008-ban második lett Rossival szemben. Két negyedik helyezés után Stoner elhagyta az olasz márkát, és Dani Pedrosához csatlakozott a Repsol Hondánál. Az ausztrál bajnoki címe volt a Honda első győzelme azóta, hogy Nicky Hayden legyőzte Rossit a 2006-os szezonban.

Hivatalos: Marc Márquez távozik a Hondától

  • Rossi Ducatira váltása visszafelé sül el

A Yamahával aratott tartós siker után Rossi csatlakozott a Ducatihoz, miután Stonert elveszítették, de a kilencszeres világbajnok nem tudta megismételni az ausztrál eredményeit. Abban a reményben, hogy merész lépése kifizetődik, mint amikor a Hondától a Yamahához távozott, Rossi ehelyett két év alatt egyetlen futamot sem tudott megnyerni.

  • Jorge Lorenzo elhagyja a Ducatit és küzd

Miután 2017-ben Yamahától a Ducatihoz igazolt, Lorenzo 2019-ben csatlakozott a Hondához. Ám bár ez egy nagy szerződéskötés volt a Honda számára, Lorenzo néhány héttel azelőtt kezdte megtalálni a legjobb formáját a Ducatival, hogy Hondára váltott volna. Lorenzo kezdett jobban teljesíteni Andrea Doviziosónál, de ez nem volt elég ahhoz, hogy a Ducatinál maradjon, hanem csatlakozott a Hondához, majd még ebben az évben visszavonult.

  • Maverick Viñales az Apriliához igazol

2017-ben Viñales Lorenzót váltotta a Yamahánál, és úgy tűnt, nagyon előnyös helyzetben van, mivel Rossi csapattársa volt. Rossit Quartararo váltotta a gyári csapatnál, akivel a spanyol szintén nem tudott mit kezdeni. Dühös volt a Yamahára, amiért nem hallgattak rá, majd a Stájer Nagydíj után menesztették, amikor rajtakapták, hogy túlpörgette a motort, hogy kárt okozzon a gépében, de Viñales nem sokáig maradt ülés nélkül, pár futammal később debütált az Aprilián.