back to top
2025. augusztus 23. 10:02
Kezdőlap Blog Oldal 462

Pánikba esett a Rinst helyettesítő versenyző, aki sok év után szerepel újra a MotoGP-ben

0

Nakagami Takaaki elárulta, ideiglenes csapattársa, az Álex Rinst helyettesítő Takahasi Takumi valósággal pánikba esett a San Marinó-i Nagydíj első szabadedzésén. Az LCR Honda állandó pilótája szerint a helyzet messze van a jótól, de egy pozitívumot azért talált.

Álex Rins immáron zsinórban a hatodik futamhétvégéjét, illetve zsinórban a hetedik versenyét hagyja ki, miután a mugellói sprintfutamon síp- és szárkapocscsonttörést szenvedett. A spanyol versenyzőt ennélfogva a San Marinó-i Nagydíjon is helyettesíteni kell, ám ezúttal nem volt egyértelmű, hogy kire essen a választás. Az előző fordulók során ezt a szerepet betöltő Iker Lecuona ugyanis ezen a hétvégén Magny-Cours-ban versenyez a Superbike-világbajnokság mezőnyében, míg Stefan Bradl, a Honda tesztpilótája szabadkártyásként indul Misanóban.

Ennek következtében az a döntés született, hogy az elsősorban a hosszútávú versenyeken szereplő Takahasi Takuminak adnak lehetőséget. A japán versenyző eddig mindössze öt futamot teljesített a gyorsaságimotoros-vb-n, ebből hármat a 250 köbcentiméteresek között, egyet-egyet pedig a 125-ös géposztályban, illetve a MotoGP-ben. Mindannyiszor hazai pályán, Motegiben versenyzett, legutóbb 2015-ben, amikor a királykategória esős versenyén a tizenkettedik helyen ért célba.

Ennek tudatában nyilvánvalóan nem lehetett csodát várni tőle, és a misanói hétvége pénteki napján ennek megfelelően is teljesített. Bár nem tudni, hogy a csapat, illetve a gyártó mit kért tőle, de attól még tény, hogy az első szabadedzésen 1,4 másodperccel, míg az edzésen 5 tizeddel maradt el a legjobb idő 105 százalékától. Az LCR másik motorját vezető Nakagami Takaaki elmondta, hogy honfitársa egyáltalán nem nyugodt.

Bezzecchi pályacsúccsal az élen, Pedrosa, Marc Márquez és Bagnaia is ott lesz a Q2-ben

Takumi rendkívül ideges – nyilatkozta még a délelőtti gyakorlás után a monacói alakulat állandó versenyzője, miután ideiglenes csapattársáról kérdezték. – Teljesen bepánikolt, hogy mit csináljon itt. Azonban mondtam neki, hogy érezze jól magát, és élvezze ezt a három napot. Emellett persze néhány tippet is tudtam neki adni.”

Ami a Honda többi versenyzőjét illeti, a relevánsabb délutáni etap során Marc Márquez bejutott a legjobb tízbe, de őt leszámítva a tizenötödik helyen záró Bradl volt a legjobbjuk, miután Nakagami és Joan Mir kifejezetten hátul végeztek. A japán pilótának feltették a kérdést, hogy a mérnökök elnézést kértek-e tőle azért, hogy az utóbbi időszakban talán még az eddiginél is rosszabbra fordult a helyzet, némi gondolkodás után válaszolt. „Az embernek rengeteg ötlete van, de sajnos nem mindig működnek – fogalmazott. – Legalább próbálkoznak, de tény, hogy rosszul indult a szezon, és a nyári szünet után minden csak még rosszabb lett.”

A japán gyártó tehát továbbra is nehéz helyzetben van, ami persze egyáltalán nem meglepő. Ezzel együtt Nakagami egy pozitívumot azért meg tudott említeni, amely ezen a hétvégén talán megkönnyítheti a dolgukat. „Misanóban fantasztikus a tapadás, ez segíteni fog nekünk – jelentette ki. – Ez azt jelenti, hogy az egyik fő gondunk megszűnt. Meg kell elégednünk azzal, hogy kis lépésekben haladunk előre.”

Bezzecchi pályacsúccsal az élen, Pedrosa, Marc Márquez és Bagnaia is ott lesz a Q2-ben

0

Marco Bezzecchi körrekorddal zárta az élen a San Marinó-i Nagydíj edzését Maverick Viñales és Dani Pedrosa előtt. Marc Márquez és Francesco Bagnaia is ott lesz az időmérő második szakaszában, Fabio Quartararo viszont hátul zárt.

Az első szabadedzés után délután következett az edzésnek nevezett szakasz a MotoGP mezőnyének a San Marinó-i Nagydíjon. Itt dőlt el, hogy a szombati időmérő edzésen melyik tíz pilóta kezdhet a Q2-ben. A legnagyobb kérdés talán az volt, hogy a múlt héten balesetet szenvedő Francesco Bagnaia hogyan teljesít tétre menő helyzetben.

A Ducati tesztpilótája kezdett az élen Misanóban, Bagnaia nagyon hátul zárt

Az első próbálkozások után Maverick Viñales 1:34.129 másodperccel állt az élre, de természetesen ez még messze volt a legjobb köridőktől. Ezt követően Brad Binder vette át a vezetést, de hamarosan előbb Jorge Martín, majd a gyári Aprilia pilótája is megelőzte, aztán mások is elé kerültek. Utóbbi 1:31.794-et motorozott, 76 ezreddel 392 ezreddel megelőzve Martínt, és további 98-cal Michele Pirrót.

Szűk 10 perc után aztán Marco Bezzecchi ugrott az élre, mindössze 9 ezreddel megelőzve Viñalest. Pár perccel később közvetlen közelről végignézhette, ahogyan Aleix Espargaró nagyot ment, és megússza a bukást. Ami az egyetlen gyári Ducatit illeti, Bagnaia közvetlenül Pirro mögé, az ötödik pozícióba jött fel 538 ezredes lemaradásban, de aztán Luca Marini bejött kettőjük közé.

Bő 20 perc után ismét változás történt az eredményjelző tetején, ugyanis Martín 1:31.562-vel visszavette a vezetést. A spanyol versenyző azonban nem sokáig állt az élen, ugyanis Dani Pedrosa 36 ezreddel gyorsabbnak bizonyult nála. Raúl Fernández aztán feljött az ötödik helyre Pirro elé, majd sokáig nem módosult a helyzet az élmezőnyben, csupán Pedrosa növelte az előnyét 109 ezredre.

Bő 20 perccel a vége előtt Martín megint átvette a vezetést, miután 1:31.416-os kört futott. Körülbelül fél perccel később Viñales 1:31.654-re javított, amivel megelőzte Bezzecchit, és feljött a harmadik pozícióba. Bezzecchit aztán Bagnaia is megelőzte, miután 247 ezreddel maradt el Martíntól.

Közvetlenül a hajrá előtt Bezzecchi újra vezetett, míg Marc Márquez ideiglenesen feljött a tizedik helyre. Nagyjából ugyanekkor Jack Miller esett el a 3-as kanyarban. Az élen aztán ismét változás volt, hiszen Viñales 1:30.972-vel ugrott vissza a tabella élére, amivel megdöntötte a pályacsúcsot, és a pálya történetében ő volt az első, aki 1:31 másodperc alatt ért körbe.

3 perccel a vége előtt előbb Raúl Fernández, majd Pol Espargaró bukott, de előbbi gyorsan visszaült a motorjára. Ennek következtében a 32 éves pilóta hiába állt a hatodik helyen, mivel nem tudott javítani, kiesett az első tízből. Mindeközben Pedrosa a második, Marc Márquez a harmadik helyre jött fel, de csak addig, amíg Bezzecchi meg nem előzte őket.

Másfél perccel a vége előtt Aleix Espargaró is bukott, miután a 15-ös kanyarban elvesztette a motort. Az élen végül Bezzecchi zárt 1:30.846-tal, 126 ezreddel megelőzve Viñalest, és további 129-cel Pedrosát. Mögöttük Martín, Marini, Marc Márquez, Bagnaia, Álex Márquez, Binder és Raúl Fernández lett az első tíz és egyben a továbbjutók sorrendje. Fabio Quartararo csak a tizenkilencedik lett.

A MotoGP misanói edzésének végeredménye

Pedrosa elárulta, mi a célja szezonbeli második futamhétvégéjén

0

Dani Pedrosa szeretné versenykörülmények között is kipróbálni a KTM alkatrészeit, és igyekszik alkalmazkodni a megváltozott formátumhoz. A 37 éves pilótát az osztrák gyártó körül kialakult helyzetről is kérdezték.

Dani Pedrosa a szezon során másodszor fog rajthoz állni a MotoGP-ben, hiszen a San Marinó-i Nagydíjon szabadkártyával vesz részt. Az első hétvégéje kifejezetten jól sikerült, hiszen Jerezben remekül szerepelt. Az időmérőn és a sprintfutamon a hatodik helyen végzett, míg a versenyen hetedikként ért célba, miután minimális különbséggel alulmaradt Luca Marinivel szemben.

A spanyol versenyző 2019 óta tesztpilótája a KTM-nek, de most először fordul elő, hogy egy idényen belül legalább két fordulón részt vesz. Ráadásul a Spanyol Nagydíj óta változott a hétvége formátuma, hiszen a korábbi első edzést szabadedzéssé nyilvánították, így annak az eredménye nem befolyásolja, hogy másnap melyik tíz motoros kezdi a Q2-ben az időmérőt. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, Pedrosának a különböző alkatrészek tesztelése az elsődleges feladata.

„Ez a második szabadkártyám ebben a szezonban, újra egy ismerős pályán – nyilatkozta. – Az a fő célom, hogy versenykörülmények között is kipróbáljam azokat a dolgokat, amelyeket már kipróbáltunk. Ahogyan azt mindenki tudja, a legnagyobb probléma az első gumi és a szélárnyék. Igaz, hogy a Ducati itt nagyon erős, és sokat tesztel. A saját dolgunkra fogunk koncentrálni, megpróbálunk alkalmazkodni a formátumhoz, amely kicsit más, mint legutóbb. Lépésről lépésre [haladunk]. Egy tesztet nem tudunk reprodukálni, mert akkor egyedül vagyunk, legfeljebb három motorral, és nem követjük egymást. Amikor viszont valaki mögött vagyunk, akkor ez történik.”

Így oldaná meg a Pedrosával hosszabbító KTM, hogy túl sok versenyzőnek van szerződése?

Ami a jövő évi versenyzői felállást illeti, a KTM kifejezetten érdekes helyzetben van, hiszen öt pilótával kötöttek szerződést a jövő évre, miközben jelen állás szerint ugyanúgy négy állandó motorjuk lesz, mint idén. Legutóbb felmerült, hogy Jack Miller 2024-ben tesztpilóta lesz, de úgy, hogy sokkal több szabadkártyás lehetőséget kap, mint a mostani tesztpilóták. Mindez Pedrosa helyzetére is hatással lehet, de ő nem tudott sok konkrétummal szolgálni ezzel kapcsolatban.

„Még nem beszéltünk a jövő évi szabadkártyákról, jelenleg a tesztelésről van szó – fogalmazott. – Majd meglátjuk. Van még egy másik mellék- vagy főszál a történetben, szóval meglátjuk, hogy az hogyan végződik. Meglátjuk, mit teszünk, hogyan szervezzük meg magunkat. A szabadkártya végső soron azért jár, mert van egy célja.”

Pedrosa ugyan 2023-ban már használt alkatrészeket tesztel, de a cél, hogy azokat tökéletesítsék a következő idényre. Éppen ezért kap szerepet közvetlenül a misanói teszt előtt, de elárulta, hogy ez nem egy gyorsan meghozott döntés volt. „Ez nehezebb volt – hasonlította össze a jerezi szerepléssel. – A dolgok megváltoznak, és hirtelen úgy döntöttünk, hogy ez újabb jó lehetőség számunkra.”

A Ducati tesztpilótája kezdett az élen Misanóban, Bagnaia nagyon hátul zárt

0

Michele Pirro végzett az élen a San Marinó-i Nagydíj első szabadedzésén a MotoGP-ben, Luca Marinit és Jorge Martínt megelőzve. A láthatóan nem teljesen egészséges Francesco Bagnaia csupán a huszadik pozíciót szerezte meg.

A Moto3 és a Moto2 mezőnye után a MotoGP pilótái is bemutatkoztak a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén az első szabadedzésen. A csütörtöki nap legfontosabb híre az volt, hogy a Montmelóban megsérült Francesco Bagnaia részt vesz az eseményen, még úgy is, hogy nyilvánvalóan nincs teljesen rendben.

Eldőlt, hogy Bagnaia részt vehet-e hazai versenyén ijesztő balesete után

Az első körök után Jorge Martín állt az élre 1:35.587 másodperccel, 302 ezreddel megelőzve Fabio Di Giannantoniót, és további 251 ezreddel Johann Zarcót. Ezután persze gyorsan javultak az eredmények, és 10 perc elteltével a szabadkártyával versenyző Michele Pirro vezetetett 1:32.405-tel, 227 ezreddel megelőzve a szintén szabadkártyásként szereplő Dani Pedrosát, őket pedig a két VR46-pilóta követte.

Az első esést Augusto Fernández mutatta be a 14-es kanyarban, ahol az alsóbb kategóriákban is sokan buktak. Nem sokkal később az Álex Rinst helyettesítő Takahasi Takumi motorját kellett kitolni a pályáról technikai hiba miatt. A KTM szintén bajba került Pedrosával, akinek a motorjából füst jött ki, így visszatért a bokszba.

Szűk negyedóra után Maverick Viñales feljött a második helyre, 132 ezreddel lemaradva Pirrótól. Utána sokáig nem változott a sorrend az élen, majd Pedrosa 1:32.250-nel átvette a vezetést, míg Martín felzárkózott a harmadik pozícióba. Nem sokkal később Aleix Espargaró és Álex Márquez feljött a Pramac pilótája mögé.

15 perccel a vége előtt Bezzecchi feljött a harmadik pozícióba. Innentől kezdve csak a hajrában változott a sorrend: Pedrosát Martín taszította le az élről, de aztán Luca Marini őt is megelőzte. A spanyol pilóta azonban visszavette a vezetést, de csak ideiglenesen, hiszen Pirro 1:32.018-cal ismét élre állt. Sőt, az Aruba.it színeiben versenyző pilóta volt az első, aki bement 1:32 alá, egészen pontosan 1:31.909-et motorozott.

Pirro aztán meg is őrizte a vezetést, a második Marini lett 115 ezredes hátrányban, Martínnak pedig további 42 ezred volt a lemaradása. Mögöttük Bezzecchi, Raúl Fernández, Pedrosa, Viñales, Zarco, Aleix Espargaró és Álex Márquez lett az első tíz sorrendje. Fabio Quartararo a tizenötödik, Bagnaia a huszadik, míg Marc Márquez a huszonegyedik helyen zárt.

A MotoGP első misanói szabadedzésének végeredménye

Quartararo elfogadhatatlannak tartja a Bagnaia horrorbalesete után történteket

0

Fabio Quartararo szerint elfogadhatatlan, hogy Francesco Bagnaia balesetét még akkor is visszajátszották a múlt heti Katalán Nagydíjon, amikor a mezőny nagy része az újraindításra készült. Marc Márquez egyetértett azzal, hogy a versenyzőknek ez nehéz, de több szempontból is árnyalta a képet, ahogyan Johann Zarco is.

Francesco Bagnaia ijesztő balesetet szenvedett a Katalán Nagydíj első körében, miután egy highside-ot követően Brad Binder áthajtott a lábán. A címvédő szerencsére zúzódásokkal megúszta a történteket, és már Misanóban is versenyezhet. A bukás természetesen a csütörtöki sajtótájékoztatón is téma volt, és amellett, hogy az olasz pilóta elárulta, hogyan élte meg belülről, a többiek is elmondták a meglátásaikat.

Bagnaia: Drámai volt a helyzet, csak reménykedtem, hogy nem találnak el

Többek között a közvetítésről is szó esett. A MotoGP Twitter-oldalán nagyon hamar kiírták, hogy Bagnaia eszméleténél van, de ugyanez történt Pol Espargaró portimãói esése után, amely végül rendkívül súlyos következményekkel járt. Utána amellett, hogy jó néhányszor visszalassították, a család és a versenyzőtársak reakcióját is megmutatták, és ez a rendezési elv Fabio Quartararónál kiverte a biztosítékot.

„Számomra elfogadhatatlan [ezt] megmutatni – nyilatkozta. – Egyszer meg lehet, de végső soron utána az összes többi srác elindul. Egyszer megmutatja az ember, de utána gondolni kell arra, hogy van még húsz másik versenyző, aki mindjárt indul. Már így is nehéz mentálisan, aztán még egy nagy bukást is látunk. Végül a pilóta jól volt, de sokkal rosszabb is lehetett volna. Tudjuk, hogy amikor kiírják, hogy »a versenyző rendben van«, sosem tudhatjuk, hogy eltört egy karja és két lába, vagy semmi [komoly nem történt]. Az, hogy egyszer [megismétlik], számomra rendben van, de hogy az [újraindított] futamunk előtt is visszajátszották, az nem volt szép.”

Ez utóbbival Jorge Martín és Marco Bezzecchi is egyetértett, és mindketten kijelentették, hogy a balesetnek a közvetlenül az újraindítás előtt történő visszajátszása nem volt optimális. Marc Márquez szintén megszólalt ezzel kapcsolatban, és amellett, hogy bizonyos szempontból egyetértett kollégáival, rámutatott, hogy egyrészt nem volt kötelező nézni a képernyőt, másrészt a televízió előtt ülők nyilvánvalóan kíváncsiak voltak arra, hogy mi és hogyan történt.

„Valóban, a versenyzők számára nagyon nehéz, hogy ennyiszer látják azt a bukást, különösen akkor, amikor újra ki kell menni a pályára – kezdte. – Pecco jól volt, és a pályabírók is azt mondták, hogy jól van. A mentősöktől kapták az információt, hogy rendben van, csak mindent ellenőrizni kell. Ez a show része. Igaz, hogy nem kell sokszor megmutatni [a visszajátszást], de ez nem az én döntésem. Én kikapcsoltam a tévét, és teljes mértékben a dolgomra koncentráltam. Ha az ember megnézi az interneten a kameraállásokat egy balesetről és egy győzelmi [befutóról], akkor [látja, hogy] a bukásról több van. Szóval ha ezt akarják látni, a képeket készítő embereknek meg kell mutatniuk. A pilótáknak viszont ez nagyon nehéz. Őszintén szólva nem tudom, hányszor mutatták, mert kikapcsoltam a tévét.”

Kell egy határ, de sürgősen

Párhuzamba állítva MotoGP-t a négykerekű királykategóriával, azaz a Forma–1-gyel, utóbbinál az a rendezői elv, hogy amíg nem győződnek meg, hogy a balesetet szenvedő pilóta nem szenvedett komoly sérüléseket, addig nem mutatják meg az incidenst. A MotoGP-ben viszont más a helyzet, amire Bagnaia esete is rámutatott, hiszen a nézők még sokáig nem tudták, milyen állapotban van, amikor már jó néhányszor láthatták a bukást. Ezzel Johann Zarco is tisztában van.

„Az alapján, amit a tévében megfigyeltem, amint kiderül, hogy a versenyző életben van, máris mutatják a bukást – fogalmazott. – Ha a pilóta meghalt, egyáltalán nem mutatják. Nehéz megmondani, de az emberek ezért is kapcsolják be a tévét. Amikor a veszélyről beszélünk, és arról, hogy valaki meghalhat, az érdekessé válik. Nem tudom, mit mondhatnék még.”

Marc Márquez elismerte, valóban megkeresték őt a rivális csapatok

0

Marc Márquez, a Honda versenyzője elismerte, hogy kapott ajánlatot a rivális csapatoktól, de nem árulja el, hogy kitől. A KTM régóta érdeklődik Márquez iránt, míg a Ducati mindig tagadta, hogy szerződne a nyolcszoros világbajnokkal.

Marc Márqueznek 2024-ig van szerződése a Hondával, de pletykák szerint korábbi távozást tervezhet. Meg nem erősített hírek alapján a KTM vagy a Ducati szemet vetett rá, de egyelőre hivatalosan nem keresték meg a sztárpilótát. Márquez elégedetlen a Hondával, jelenleg 22 ponttal tizenkilencedik a tabellán, ugyanakkor optimista az új motorral kapcsolatban, amelyet hamarosan a San Marinói Nagydíjon, Misanóban tesztel.

„Voltak megkereséseim, de nem mondhatom meg, kitől – nyilatkozott a legendás versenyző a dazn.com-nak. – Ha észreveszik, hogy valaki nehéz helyzetben van, természetesen érdeklődnek iránta. Azt, hogy kitől származtak a hívások és milyen módon kerestek meg, a márkák iránti tiszteletből nem mondhatom el.”

Márquez idei szezonjának nagy részét azzal töltötte, hogy tesztelje a Hondát az új, 2024-es verzióra, ahelyett, hogy az eredményekre koncentrálhatott volna.

MotoGP, Marc Márquez, Honda, Francia Nagydíj 2019
Fotó: MotoGP Media

Elkötelezettsége és hűsége jelek szerint egyelőre megmarad jelenlegi munkaadóinál. „Igen, tudom, hol fogok versenyezni 2024-ben – jelentette ki. – Szerződésem van a Hondával, de az összes márkával kapcsolatba hoznak. Valaki el fogja találni, nem igaz?”

Márquez a hétvégi San-Marinói Nagydíjon, Misanóban tesztelheti először az új Hondát, ezért a döntések meghozatala szempontjából fontos időszaknak ígérkezik a mostani.

„Soha nem mondtam, hogy a jövőm a misanói teszten múlik! – erősítette meg. – Meg kell keresnünk a legjobb beállításokat. Ennek az alapja Ausztriában van, ahol új, a megszokottól eltérő aerodinamikát tesztelünk.”

„Misanóban már jobban látjuk, hogy jobban vagy rosszabbul fog alakulni a 2024-es szezon, a tesztet követően ezt érezni fogom. Folytatnunk kell a munkát, hogy megtaláljuk minden szempontból a legjobb megoldást. Együtt kell dolgoznunk a csapattal, ellenkező esetben nem érünk el jobb eredményt.”

Márquez a San-Marinói Nagydíjon abban bízik, hogy nem ismétlik meg a múlt hétvégi Katalán Nagydíjon elért gyenge szereplést, ahol pénteken a négy Honda volt a leglassabb motor az edzéseken.

Bagnaia: Drámai volt a helyzet, csak reménykedtem, hogy nem találnak el

0

Francesco Bagnaia először beszélt részletesen a múlt heti balesetéről. Ennek során felidézte azokat a pillanatokat, amikor az aszfalton pörgött, elmondta, hogy szerinte ő és a csapat sem hibázott, illetve az állapotáról is beszámolt.

Francesco Bagnaia ijesztő balesetet szenvedett a Katalán Nagydíj elején. A címvédő óriási highside-ot produkált a 2-es kanyar kijáratánál, majd Brad Binder keresztülhajtott a lábán. Szerencsére megúszta az esetet súlyos sérülés nélkül, de egészen csütörtökig kérdéses volt, hogy ott lehet-e a misanói hétvégén. Végül az orvosok zöld utat adtak neki, így motorra ülhet hazai pályán.

Eldőlt, hogy Bagnaia részt vehet-e hazai versenyén ijesztő balesete után

A 26 éves versenyző a csütörtöki sajtótájékoztatón először beszélt részletesen az esetről. Ennek során felelevenítette az előzményeket, majd azokat a pillanatokat is, amikor tehetetlenül pörgött az aszfalton. Annak ellenére, hogy nem tudta őt kikerülni, Bagnaia méltatta a KTM pilótáját, rajta kívül a közvetlenül mögötte haladó Jorge Martínt emelte ki.

„A motorról úgy éreztem, hogy ez volt a leghosszabb csúszás – nyilatkozta. – Nem akart véget érni. Amikor az eleje elkezd pumpálni, annak az az oka, hogy közel van egy hatalmas highside-hoz. A farmon [Valentino Rossi privát pályáján – a szerk.] nagyjából mindig ez van, szóval fel voltam készülve egy nagy repülésre. Aztán a levegőben fejjel lefelé voltam, és éreztem, hogy felrobban a légzsák. A legnagyobb ütést akkor kaptam, amikor a földbe csapódtam, és hála az Alpinestarsnak [a védőfelszerelést szállító partner – a szerk.] van csípővédelem, ami sokat segít. Utána, amikor a pályán pörögtem, hallottam és láttam a motorokat. Láttam, ahogyan egy KTM átment a lábamon, és csak arra gondoltam, abban reménykedtem, hogy többet senki nem fog hozzám érni. Őszintén szólva nagyon drámai volt a helyzet. Azt hiszem, a legfontosabb munkát Jorge és Brad végezték abban, hogy jobban kontrollálják a szituációt. Nagyszerű munkát végeztek, az biztos. Ők voltak az elsők, akik odaértek hozzám. Szerencsés körülmények voltak, az biztos, és minden másodpercben tudatában voltam [a történéseknek].”

A gyári Ducati motorosa kijelentette, „örülök és szerencsésnek tartom magam, hogy itt lehetek”, igaz, ezt vélhetően úgy értette, hogy elindulhat hazai pályán, és nem úgy, hogy egyáltalán életben maradt. Azt is kiemelte, hogy mivel elrontotta az 1-es kanyart, Martínnak szélesre kellett mennie, így a bukás pillanatában viszonylag nagy volt a különbség köztük, ami szintén fontos tényező volt. Ami az esés okait illeti, saját magát és a Ducatit sem tartja hibásnak.

Marc Márquez Bagnaia balesetéről: A MotoGP-család nagyon szerencsés volt

„Mindent ellenőriztünk az elektronika, a mechanika és a vezetési stílus terén – szögezte le. – Nem csináltunk semmi rosszat. Mindig rendben ment, nem a mi hibánk volt. A motoron csak a bemelegítő körtől kezdve éreztem, hogy mintha nem lenne hátsó tapadásom. Kétszer, háromszor is majdnem buktam a felvezető körön, a hármas, a kilences és a tizenkettes kanyarban. Úgy, hogy nem nyomtam, mert ez egy bemelegítő kör volt. Aztán [a futamon] az első kanyarban már kicsit vesztettem a hátsó gumimból, és ha megnézik a képeket, Jorgénak nagyot kellett fékeznie, ezért volt ekkora a különbség a második kanyarban. Semmilyen hibát nem követtünk el. Szóval arra várunk, hogy a Michelin mindent kielemezzen, mert mindenkinek ki kell elemeznie a dolgokat. Ugyanakkor elég súlyos, elég furcsa bukás volt, szóval fontos, hogy mindent analizáljunk.”

Bagnaia nem tudja, hogy ez a folyamat mennyi időt vesz igénybe, ahogyan azt sem, hogy csapata beszélt-e már a francia gumigyártó szakembereivel. Mindenesetre válaszokat vár, mert meg akarja érteni, miért csúszkált már a felvezető körön, és miért melegedett fel az abroncsa. Az olasz pilóta úgy véli, ezen tudás nélkül nehezebb helyzetben vannak.

A baleset után számos ötlet felmerült azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudnák javítani a biztonságot akár általánosságban, akár konkréten a Barcelonához közeli pályán. Sokan nincsenek megelégedve az aszfalt minőségével, hiszen a tapadás alacsony, miközben a gumik nagyon igénybe vannak véve. Többen is újraaszfaltozást követelnek, Bagnaia pedig igencsak messzire ment ebben a kérdésben.

Kell egy határ, de sürgősen

„Szerintem nem folytathatjuk ott a motorozást, biztonsági okokból – fogalmazott. – Az aszfalt egy katasztrófa, a tapadás egy katasztrófa. Ez az a verseny, ahol a legtöbb bukás történik egész évben. Az ötös kanyar olyan, mintha jégen [mennénk]. Szóval úgy vélem, hogy ez most túlmegy a határon, ami a biztonságot illeti. Az biztos, hogy a bukásom újabb pont a listán.”

Annak ellenére, hogy ott lehet a San Marinó-i Nagydíjon, a címvédő nyilvánvalóan nem teljesen egészséges, és ez a közösségi médiában közzétett videókon is látszik. Bagnaia elárulta, hogy többek között a feneke fáj, ami „nem segít”, de egyéb gondokkal is küzd. Ezzel együtt méltatta saját csapatát, és mindent megtesz annak érdekében, hogy napról napra javuljon a helyzet.

„Van egy nagy vérömleny a térdemben, és ez lemegy a lábfejemig – árulta el. – A lábam mozgatása problémás lesz, de majd meglátjuk. A hazai nagydíjamról van szó, fontos volt, hogy itt legyek és sokat dolgoztunk. A hétfő nem volt könnyű nap. Nagyon keményen dolgoztunk a stábunkkal, és rendkívül büszke vagyok a munkánkra. Hihetetlen az a lépés, amit megtettünk, hétfőtől mostanáig. Egész hétvégén folytatom a terápiát, és úgy gondolom, minden nap javulni fog.”

Bagnaia versenyez, de így is ő a misanói forduló legnagyobb esélyese? – hétvégi menetrend

Bagnaia hozzátette, amikor szerdán motorra ült, akkor „majdnem rendben” volt minden. Jelenleg 50 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot Martín előtt, de könnyen lehet, hogy ebben az állapotában nem tud száz százalékot nyújtani, ami esélyt adhat márkatársának. Az a szerencséje, hogy a az átlagnál talán jobban ismeri ezt az aszfaltcsíkot. „Pénteken délelőtt meglátjuk, hogyan érzem magam a motoron – mondta. – Azonban ez az egyik kedvenc hétvégém, a hazai nagydíjam, hihetetlen az az erő, amelyet a szurkolók adhatnak nekünk ezen a futamon. Sokat edzek itt, úgyhogy tökéletesen ismerem ezt a pályát. Szóval meglátjuk.”

Bagnaia versenyez, de így is ő a misanói forduló legnagyobb esélyese? – hétvégi menetrend

0

Egy héttel a drámai Katalán Nagydíj után Misanóba látogat a MotoGP mezőnye. A hétvége legnagyobb kérdése, hogy mire lehet képes a tabellát vezető, de múlt héten balesetet szenvedő Francesco Bagnaia, illetve a jerezi forduló után ismét versenyző Dani Pedrosa.

Eseménydúsan alakult a múlt heti Katalán Nagydíj a MotoGP-ben a két nagy balesettől kezdve egészen az Aprilia kettős győzelméig, már ha csak a futamot nézzük. Sok idő azonban nincsen a történtek feldolgozására, ugyanis ezen a hétvégén ismét jelenésük lesz a mezőny tagjainak. A helyszín pedig nem más, mint a Marco Simoncelliről elnevezett misanói versenypálya, ahol a San Marinó-i Nagydíjat rendezik meg.

A pályát 1969-ben építették, utoljára pedig 2008-ban módosították. 1980-ban rendeztek rajta először világbajnoki versenyt, de akkor még Olasz Nagydíj néven, ahogyan kettő, illetve négy évvel később is. 1985 és 1987 között a San Marinó-i Nagydíjnak adott otthont, majd 1989-től 1991-ig, illetve 1993-ban ismét Olasz Nagydíj volt ott. Ezt követően viszont minden formában kikerült a versenynaptárból, miután az előző három idény világbajnoka, Wayne Rainey olyan súlyos balesetet szenvedett, hogy lebénult.

Egészen 2007-ig kellett várni a visszatérésére, így például Valentino Rossi, aki a pályához nagyon közeli Tavulliában nőtt fel, és a mai napig ott él, pályafutása elején nem versenyezhetett ott. Ennélfogva „csak” három győzelmet aratott a helyszínen, ahogyan a királykategóriát tekintve Jorge Lorenzo és Marc Márquez is, így ők hárman a legeredményesebbek ezen a helyszínen. A modern időszakból egy tragédia is kötődik az aszfaltcsíkhoz, hiszen Tomizava Soja Misanóban szenvedett halálos balesetet a 2010-es Moto2-es futamon.

A pálya egyébként 4226 méter hosszúságú, és tíz jobb-, valamint hat balkanyart tartalmaz. A körrekordot Francesco Bagnaia tartja 1:31.065 másodperccel, amellyel 2021-ben megszerezte a pole pozíciót. A versenyben futott leggyorsabb kör Enea Bastianinié, aki a tavalyi futamon 1:31.868 alatt ért körbe, míg a sebességrekord Johann Zarcóé, aki szintén két éve 305 km/h-val ment a mérési ponton. A legutóbbi futamot egyébként a későbbi világbajnok nyerte, mindössze 34 ezreddel megelőzve jelenlegi csapattársát.

Ez a befutó egészen biztosan nem fog megismétlődni, legalábbis ebben a szereposztásban. Bastianini ugyanis kénytelen kihagyni második hazai versenyét, ahogyan az azt követő Indiai és Japán Nagydíjat is. A gyári Ducati pilótája ugyanis az általa okozott barcelonai rajtbaleset következtében a bal belső bokacsontját és a bal kézközépcsontját is eltörte, és mindkét esetben műtétre volt szükség.

Sikeresen megműtötték Bastianinit, kiderült, hány futamot kell kihagynia

Kérdés, hogy csapattársától mire lehet számítani, hiszen Bagnaia előbb egy óriási highside-ot mutatott be, majd Brad Binder keresztülhajtott a lábán. Bár olcsón megúszta a történteket, és a Ducati csütörtökön megerősítette, hogy a 26 éves motoros ott lesz a pályán, a képek alapján azért valamennyire sántít a zúzódások miatt. Ennek fényében pedig egyáltalán nem biztos, hogy ezúttal is őt kell a hétvége esélyesének tekinteni.

Eldőlt, hogy Bagnaia részt vehet-e hazai versenyén ijesztő balesete után

Ha pedig valóban nem tud száz százalékot nyújtani, az lehetőséget teremt Jorge Martín előtt, aki Bagnaia bukása után 50 pontra csökkentette hátrányát a tabellán, és nem mellesleg 21 egységre növelte előnyét Marco Bezzecchivel szemben, aki egyébként szintén apró sérüléseket szenvedett a rajtbalesetben. Kérdés, hogy a múlt héten kiválóan szereplő Apriliák ezúttal is meg tudják-e lepni a a Ducatikat, bár Massimo Rivola, a gyári csapat versenyigazgatója ebből a szempontból nem volt optimista.

Az Aprilia főnöke elmondta, lehet-e jövőre négy gyári motorjuk a rajtrácson

Ami a mezőny többi tagját illeti, négy olyan pilóta is ott lesz a rajtrácson, akit idén nem látunk rendszeresen. Egyiküket annyira nem, hogy utoljára (és egyben először) 2015-ben szerepelt a MotoGP-ben. Takahasi Takumiról van szó, aki az az évi Japán Nagydíjon a tizenkettedik helyen futott be, most pedig a még mindig sérült Álex Rins helyét veszi át az LCR Hondán.

A másik három pilóta szabadkártyásként indul, beleértve Michele Pirrót, aki tehát nem Bastianinit pótolja, hanem az Aruba.it színeiben szerepel. Stefan Bradl a HRC-t fogja képviselni, Dani Pedrosa viszont hivatalosan is a gyári KTM-et fogja vezetni. A spanyol versenyző idén már egyszer lehetőséget kapott, és Jerezben kiválóan teljesített, hiszen az időmérőn és a sprintversenyen a hatodik, míg a főfutamon a hetedik helyet szerezte meg. Ezúttal a magas hőmérséklet és az amúgy is gumigyilkos pálya meg fogja nehezíteni a dolgát, de ez természetesen a többiekre is vonatkozik.

Fontos megjegyezni, hogy a futam másnapján, vagyis hétfőn a mezőny még Misanóban marad, ahol egynapos tesztet rendeznek. Ez lesz az utolsó tesztelési lehetőség a valenciai teszt előtt, és a versenyzők, valamint a gyártók most fogják először igazán látni, hogy mennyire működnek a 2024-es terveik. Ennek akár még nagy jelentősége is lehet néhány versenyző jövőjének szempontjából.

A MotoGP misanói hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
9:00 – 9:35 Moto3 1. edzés
9:50 – 10:30 Moto2 1. edzés
10:45 – 11:30 MotoGP 1. szabadedzés
13:15 – 13:50 Moto3 2. edzés
14:05 – 14:45 Moto2 2. edzés
15:00 – 16:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
08:40 – 09:10 Moto3 3. edzés
09:25 – 09:55 Moto2 3. edzés
10:10 – 10:40 MotoGP 2. szabadedzés
10:50 – 11:05 MotoGP 1. időmérő
11:15 – 11:30 MotoGP 2. időmérő
12:50 – 13:05 Moto3 1. időmérő
13:15 – 13:30 Moto3 2. időmérő
13:45 – 14:00 Moto2 1. időmérő
14:10 – 14:25 Moto2 2. időmérő
15:00 MotoGP Sprintverseny
VASÁRNAP
09:40 – 09:50 MotoGP Warm up
11:00 Moto3 Verseny
12:15 Moto2 Verseny
14:00 MotoGP Verseny

Hivatalos: jövőre is Marini lesz Bezzecchi csapattársa Rossi istállójában

0

A VR46 bejelentette, hogy szerződést hosszabbítottak Luca Marinivel. Ennek következtében eldőlt, hogy Valentino Rossi alakulata jövőre is vele, valamint Marco Bezzecchivel vág neki az idénynek.

A VR46 nemrég bejelentette, hogy Marco Bezzecchi jövőre is marad a csapatnál. Bár papíron sejteni lehetett a választ, de biztosra nem lehetett tudni, hogy ki lesz a csapattársa a 2024-es idényben, de a várakozásnak most vége. A Valentino Rossi által alapított istálló ugyanis bejelentette, hogy a következő idénynek is a kilencszeres világbajnok féltestvérével, Luca Marinivel vágnak neki.

A közösségi médiában még egy videót is megosztottak, amelynek központi témája a labdarúgás volt. Ebben elhangzott, hogy ha a futballra gondolunk, akkor jó néhány olyan játékos eszünkbe juthat, akiről a mezszáma miatt a 10-esre lehet asszociálni, de a MotoGP jelenlegi mezőnyében csak egy ilyen versenyző van. Ez pedig Marini, aki ezzel a rajtszámmal versenyez. „Még 2024-ben is együtt, a VR46 csapatával fogjuk jól érezni magunkat” – jelentette ki a videó végén az olasz versenyző.”

Marini 2021-ben mutatkozott be a MotoGP-ben az Avintia színeiben. Első idényében mind a tizennyolc futamon célba ért, amelyek közül tizenegyen pontot is szerzett. Legjobb eredménye az Osztrák Nagydíjon elért ötödik hely volt, ezenkívül egyszer, a második misanói futamon végzett az első tízben. Összesen 41 pontot szerzett, amivel a bajnokság tizenkilencedik helyén végzett.

A VR46 akkor még csak szponzorként szerepelt a motorján, ám a következő idényben már bátyja csapatában versenyzett, hiszen az istálló csatlakozott a királykategóriához. A célbaérkezési aránya továbbra is kifejezetten jó volt, hiszen a húsz futamból mindössze egyszer esett ki, tizenötször pedig a pontszerzők listájára is feliratkozott. Silverstone-ban és Spielbergben épphogy lecsúszott a pódiumról, az idény végén 120 egységgel a tizenkettedik pozícióban zárt.

Ami az idei szezont illeti, a VR46 rengeteget javult tavalyhoz képest, de a kimagasló eredményeket elsősorban Bezzecchi szállítja. Ugyanakkor Marini esetében is megvolt az áttörés, hiszen az Amerikai Nagydíjon először állhatott fel a dobogóra a MotoGP-ben. Tizenegy forduló után a tabella hetedik helyén áll 125 ponttal, 64-gyel elmaradva csapattársától.

Bár várható volt, hogy a Marinivel való hosszabbítást előbb-utóbb bejelentik, azért érdemes rögzíteni, hogy ezzel újabb hely kelt el az átigazolási piacon. Jelenleg egyetlen üresedés van, hiszen a Pramac azóta sem közölte a nyilvánossággal, hogy bárkit is leigazolt volna az LCR Hondához távozó Johann Zarco helyére. A pozíció betöltésére egyébként a mostani állás szerint alighanem Franco Morbidellinek van a legnagyobb esélye.

Eldőlt, hogy Bagnaia részt vehet-e hazai versenyén ijesztő balesete után

0

A Ducati bejelentette, hogy a múlt héten balesetet szenvedő Francesco Bagnaia átment az orvosi vizsgálaton, így ott lehet a San Marinó-i Nagydíjon. Az olasz pilótának így egyetlen hétvégét sem kell kihagynia.

Francesco Bagnaia rendkívül ijesztő balesetet szenvedett a múlt heti Katalán Nagydíj első körében. A 2-es kanyar kijáratában óriási highside-ot produkált, ami már önmagában nagy esés lett volna, de az igazán ijesztő jelenetsor utána következett. Brad Binder ugyanis nem tudta őt kikerülni, és keresztülhajtott a Ducati gyári versenyzőjének lábán.

Bagnaiát mentővel előbb az orvosi központba, majd egy barcelonai kórházba szállították, ahol a vizsgálatok kimutatták, hogy szerencsére nem szenvedett súlyos sérülést. A címvédőnek csupán zúzódásai vannak, de nem tört el semmije, így valószínű volt, hogy már a most következő San Marinó-i Nagydíjon is ott lehet a pályán. A 26 éves motorosnak azonban csütörtökön még volt egy jelenése az orvosoknál, ahol eldőlt, hogy valóban zöld utat kap-e.

A válasz pedig az, hogy igen, vagyis Bagnaia ott lesz Misanóban. Ezt a Ducati a közösségi médiában osztotta meg, és két videót tettek közzé. Az egyikben maga a versenyző is kijelentette, hogy motorra fog szállni. „Versenyezni fogunk – szögezte le. – Mármint… itt vagyunk, nem? Szóval? Nem lenne értelme csupán nézni. Gyerünk!”

A kicsit sántító Bagnaia egyébként a balesete után nagyon hamar elkezdett a misanói fordulóra koncentrálni. „Vasárnap este hazamentem a csapattal, és miután kipihentem magam, azonnal elkezdtem a felkészülést, hogy készen álljak arra, hogy Misanóban visszatérjek a pályára – jelentette ki még korábban. – A San Marinó-i Nagydíj mindig különleges esemény nekünk, olasz versenyzőknek, és különösen nekünk, a Ducati pilótáinak.”