back to top
2025. augusztus 21. 16:54
Kezdőlap Blog Oldal 477

A semmiből jött Bagnaia hihetetlen teljesítménye, és fel volt készülve Espargaró támadására

0

A Ducati sztárja, Pecco Bagnaia a silverstone-i második hellyel növelte előnyét a világbajnokságban, bár az utolsó körben kikapott Aleix Espargarótól.

Francesco „Pecco” Bagnaia már a második körtől kezdve vezette a Brit Nagydíjat, és még az esőzés sem zökkentette ki. Amikor azonban Aleix Espargaró az utolsó körben támadást indított, az olasz nem tudott visszavágni.

„Egyszerűen csak húztam a gázt, megpróbáltam nyerni. Abban a pillanatban, amikor nem érzem a nyomást, és megelégszem a második hellyel, mindent megkérdőjelezek.”

Ennek ellenére a Ducati gyári versenyzője végül jól dobogón végzett. Miután a sprintben a 14. helyre szorult, vasárnap legalább 41 pontra növelte előnyét a világbajnoki tabellán, részben azért, mert Marco Bezzecchi bukott.

A pénteki nap hőse vegyes körülmények között az utolsó körben lepte meg Bagnaiát

„Tegnap sok pontot vesztettünk, de tudjuk, hogy a potenciálunk minden körülmények között az kell, hogy legyen, amit ma megmutattunk. Ezért végül is elégedett vagyok a hétvége mérlegével.”

A futamot és Aleix Espargaró utolsó támadását kommentálva a 26 éves olasz így nyilatkozott: „Ilyen körülmények között a lágy első gumival kellett indulnunk. Talán nem ez volt a legjobb választás. Amikor elkezdett esni az eső, egy kicsit megijedtem. Amikor vezetsz, és elkezd esni az eső, az nagyon kritikus. Nehezebb megérteni, hol és hogyan kell gázt adni. Az utolsó szektorban nagyon csúszós volt a pálya, a 15-ös kanyarban főleg. Láttam és hallottam, hogy Aleix nagyon közel van. Tudtam, hogy az utolsó körökben meg fogja próbálni.”

„Figyelembe véve azt is, hogy Aleix milyen potenciállal rendelkezik ezen a pályán, és hogy az Aprilia milyen tapadást hoz a pályára, fel voltam rá készülve. Próbáltam válaszolni a támadására, de ez nem volt elég. Megérdemelte a győzelmet. Talán nekem még fejlődnöm kell, de elégedett vagyok. Ha megnézzük a világbajnokságot, soha nem volt nagyobb előnyöm a másodikhoz képest.”

A KTM kétségbe vonta Bagnaia második helyét, mivel szerintük elhagyta a pályát az utolsó körben

0

Brad Binder örült a harmadik helynek Silverstone-ban, de a KTM a célba érkezés után tisztázni szerette volna, hogy Pecco Bagnaia az utolsó körben letért-e a pályáról. A szenzorok azonban nem jeleztek hibát!

Brad Binder 20 kör és egy fantasztikus motorozás után a harmadik helyen érr át a célvonalon KTM-mel Silverstone-ban, ezzel 16 pontot szerzett és visszatért a negyedik helyre a világbajnokságban. Néhány perccel a célba érkezés után azonban egy TV-képernyőfelvétel keringett az utolsó körről, amelyen Pecco Bagnaia látható, amint elhagyja a pályát. Ez azt jelentette volna: A világbajnok három büntető másodpercet kap és elveszíti a második helyet. Binder feljönne a második helyre, Oliveira pedig a negyedikről a harmadikra, így először fordulna elő, hogy egy MotoGP-futamon két Aprilia-pilóta is a dobogón végezzen.

„Igen, a futam vége kicsit ijesztő volt, mert folyamatosan esett az eső” ─ magyarázta Binder. „Őszintén szólva, a körülmények nagyon nehezek voltak. Annyira örülök, hogy most a dobogón állhatok. Nagyon szerettem volna ma egy győzelmet a csapatomnak, mert megérdemelték volna a két asseni hibám után, ahol szombaton a harmadik helyet veszítettem el, vasárnap pedig azért, mert az utolsó körben figyelmen kívül hagytam a pályahatárokat.”

„A harmadik hellyel is elégedettnek kell lennem” ─ mondta a dél-afrikai, aki akkor még nem tudott arról, hogy Bagnaia esetét vizsgálták.

A pénteki nap hőse vegyes körülmények között az utolsó körben lepte meg Bagnaiát

„Nehéz volt felmérni, különösen az utolsó négy-hat körben, mennyire húzhatom a gázt. Majdnem olyan rossz volt, hogy eljutottam egy olyan pontra, amikor azon gondolkodtam, hogy a bokszba megyek motorcserére, de szerencsére nem tettem, és szerintem csak néhány versenyző tett így. Az utolsó körben azonban szó szerint zuhogott az eső az utolsó szektorban. A pálya többi részén elég száraz volt. Csak az első szektorban volt egy kicsit nedves is.”

Binder már a szombati vizes sprintverseny után azzal viccelődött, hogy ő nem igazán esős versenyző. „Az egyetlen alkalom, amikor gyors voltam esőben, az slickekkel volt…”

Ezzel a 2021 augusztusában megrendezésre kerülő második spielbergi futamra célzott. Akkor Binder azért nyert, mert a hatfős élcsoportban ő volt az egyetlen versenyző, aki nem ment ki motorcserére, és ennek eredményeként a hatodik helyről az elsőre száguldott, majd a csúszós pályán ügyesen megtartotta a vezetést a slickekkel, így végül győzött.

A célba érkezés után a KTM csapata megkérdezte a FIM stewardokat, hogy miért nem kapott 3 másodperces büntetést Bagnaia a pályahatárok figyelmen kívül hagyása miatt. A válasz: az üvegszálas szenzorok ott nem kapcsoltak be, így nem lehetett megerősíteni, hogy a motor érintette-e a zöldet. A stewardok azonban így is ellenőrizni akarták, hogy az érzékelő aktiválódott-e vagy sem, de ez nem történt meg, így maradt az eredeti végeredmény.

Új futamgyőztest ünnepelhet a Moto2-es géposztály, Acosta átvette a vezetést a világbajnoki tabellán

0

A világbajnoki éllovas Tony Arbolinónak nem jött ki a lépés Silverstone-ban. A tabellán Pedro Acosta átvette tőle a vezetést, miután a harmadik helyen végzett a nagyon okos versenyzést bemutató Fermín Aldeguer, valamint Arón Canet mögött.

Pedro Acosta 8 pontos hátrányból és a pole pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását Silverstone-ban. Alonso López és Fermín Aldeguer nem könnyítette meg az Ajo csapat versenyzőjének dolgát, ám Tony Arbolino mindössze az ötödik helyen érkezett az első kör végére.

A hazaiak versenyzője, Jake Dixon óriásit bukott, de szerencsére saját lábán el tudta hagyni a kavicságyat.

Az élmezőnyben hét versenyző motorozott, az első három pozícióért Acosta, Canet és López harcolt. Canet némi előnyre tett szert az üldözőkkel szemben, a boly végén pedig Arbolino érkezett. Acosta átvette a második helyet Lópeztől, viszont sokkal gyengébb köröket futottak, mint a 9. és 10. helyen motorozó Celestino Vietti és Sam Lowes, akik fél másodperc lemaradásban éreztek az élboly mögött.

10 körrel a vége előtt López a negyedik szektorban eldobta a motort, csapattársa, Aldeguer pedig megelőzte Acostát, és hat tizeddel gyorsabb kört futott, mint az élen haladó Canet. Aldeguer rekordidő alatt ledolgozta a hátrányát és azonnal bedobta a motort Canet mellé, egy pillanatra meg is tudta előzni, de szélesre vette a következő kanyart, így honfitársa vissza tudott támadni.

Aldeguer következő előzéséig nem kellett sokat várni. Elment Canet mellett és igyekezett némi előnyt kimotorozni az üldözőkkel szemben. A Pons csapat versenyzője azonban sárga zászlónál előzött korábban, így vissza kellett adnia egy pozíciót, ezáltal Acosta feljött a második helyre.

Acosta szemszögéből nézve remekül alakult a futam, hiszen legnagyobb riválisa, Arbolino mindössze a 9. helyen motorozott, viszont egyre valószínűbbnek tűnt, hogy a spanyol versenyzőnek meg kell elégednie a harmadik hellyel, hiszen Canet 4 körrel a vége előtt ismét megelőzte.

Aldeguer az utolsó előtti körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét az élen, és 2,5 másodperces előnyben érkezett a célegyenes felé. A spanyol versenyző pályafutása első Moto2-es győzelmét aratta Silverstone-ban Canet és Acosta előtt.

A futam végeredménye: hamarosan!

A pénteki nap hőse vegyes körülmények között az utolsó körben lepte meg Bagnaiát

0

Három Aprilia is az első 5-ben, a legnagyobb nevek pedig a kavicságyban fejezték be a silverstone-i futamot, melyet hatalmas hajrában Aleix Espargaró nyert meg Pecco Bagnaia és Brad Binder előtt.

Némi eső esett ugyan a Moto3-asok és MotoGP mezőnyének futama között, de mire a királykategória versenyzői elrajtoltak, addigra nyoma sem volt a felhőknek. A tegnaphoz hasonlóan ma is Jack Miller kapta el legjobban a rajtot, mögötte Marco Bezzecchi majd Pecco Bagnaia érkezett.

Bagnaia a halványan sikerült sprintfutam ellenére mára megtáltosodott, és heves csatába kezdett Bezzecchivel, majd megunta az üldöző szerepet és az élre állt. Honfitársa tudta vele tartani a lépést, de Miller meglehetősen leszakadt az élen motorozó kettőstől olyannyira, hogy a két olasz előnye már közel egy másodperc volt. Maverick Viñales egy elhamarkodott manőverrel akarta maga mögé utasítani Millert, aki ezáltal kiszélesítette a pályát és a 13. helyen haladó Fabio Quartararo mögé esett vissza.

A harmadik helyen haladó Álex Márquez szépen lassan elkezdte csökkenteni a hátrányát az élmenőkkel szemben, de a mögötte érkező Aleix Espargaró még nála is jobb tempót diktált. Négy tizeddel gyorsabb kört teljesített, mint az élen motorozó Bagnaia. Espargarónak sikerült megelőznie Bindert, a tegnapi győztes Álex Márqueznek viszont műszaki hiba miatt fel kellett adnia a versenyt.

Bezzecchi óriási tempókülönbséggel érkezett meg Bagnaia mögé, hogy minél nagyobb nyomás alá helyezze honfitársát, de a VR46 versenyzője a kavicságyban végezte. Aleix Espargaró előtt megnyílt a lehetőség, hogy utolérje Bagnaiát. A két versenyző között alig négy tized volt a különbség.

Viñales 11 körrel a vége előtt megelőzte Bindert, így feljött a harmadik helyre, de lemaradása másfél másodperc körül volt csapattársához képest, amit szépen lassan elkezdett ledolgozni.

8 körrel a vége előtt megjelentek a fehér alapon piros keresztes zászlók, vagyis elkezdett esni az eső. Az első négy helyezett lassan összeért, Viñales pedig azonnal támadta Espargarót. A két apriliás azonban elmért egy ívet, így Binder eléjük került. Mind Marc Márquez, mind Enea Bastianini bukott, és jó pár versenyző bejött a bokszba motorcserére.

A portugál esőmenő pedig még csak most érkezett, Bindert és Viñalest is maga mögé utasította és célkeresztbe vette Espargarót. Quartararo eközben összeért Marinivel, melynek eredményeképp az egész fejidom leszakadt a motorjáról, így kiállt a bokszba motort cserélni.

Az élmezőny tagjai közül senki nem vállalta be a motorcserét az utolsó körre fordulva. Bagnaia állt az élen, mögötte Espargaró, majd Binder, akit Oliveira folyamatosan nyomás alatt tartott. Espargaró a negyedik szektorba érkezve megelőzte Bagnaiát, majd a célvonalig képes volt tartani a vezető pozíciót.

A futam végeredménye: 

A 25. helyről indulva ünnepelhetett győzelmet David Alonso egy óriási csatákkal tarkított futamon

0

Hatalmas csatákat, Leopard-drámát és David Alonso győzelmét hozta a Moto3-as géposztály futama vasárnap Silverstone-ban. Ayumu Sasaki pedig zsinórban az ötödik dobogós helyezésének örülhetett.

Jaume Masiá lendülete továbbra sem csüggedt a nyári szünet alatt, hiszen a legutóbbi futam megnyerését követően, most idén második alkalommal kezdhette a pole pozícióból a versenyt. Scott Ogden már a felvezető kört sem tudta teljesíteni, mivel motorja megadta magát a rajtrácson, így kénytelen volt az utolsó kockából indulva a mezőny után eredni.

A körülmények közel sem voltak ideálisak, hiába nem esett az eső, rendkívül hideg volt az aszfalt, mikor a piros lámpák kialudtak Silverstone-ban, és kezdetét vette a Moto3-as futam.

Masiá nagyszerűen kapta el a rajtot, de már az első kanyarokban hatalmas helyezkedés következett. Deniz Öncü fejezte be az első kört az élen, nyomában a spanyollal, valamint Ayumu Sasakival, akit gyorsan maga mögé utasított Daniel Holgado. Az első négy helyezett minimális előnyre tett szert az üldözőkkel szemben.

Öncü a rajthelyéhez képest nyolc pozíciót előre lépve haladt az élen, ám egy rosszul sikerült váltásnak köszönhetően visszaesett a boly végére, így Masiá vette át a vezetést. A spanyol azonban az első szektorban kicsúszott az élről, szerencsére nem sérült meg ahogyan a motor sem, így vissza tudott állni a versenybe.

Masiá bukásának köszönhetően Holgado ajándékba kapta az első helyet, illetve elfogyott az élboly előnye, így teljesen összerázódott a mezőny. Sasaki megunta az üldöző szerepét, betette a motort Holgado elé, de ami még érdekesebb volt, hogy a 20. helyen motorozó Ogden több mint egy tizeddel jobb kört ment, mint az élen haladó japán.

Holgadót szépen lassan elkezdték bedarálni a többiek, Öncü motorozott a második helyen, de Tatsuki Suzuki még őt is meglepte. 9 körrel a vége előtt a 25. helyről rajtoló David Alonso állt az élre.

Alonso mögött hatalmas csata zajlott, a versenyzők egymásnak adták a pozíciókat. Holgado vette át újra a vezetést, Öncü pedig folyamatosan ostromolta Alonsót. Ogden eközben felért a közel 20 fős boly végére. A töröknek végül sikerült megelőznie Alonsót, aki nem lehetett nyugodt, hiszen egy valód veterán, Romano Fenati érkezett mögötte.

Az olasz versenyző nem sokat teketóriázott, a szélárnyékharcnak köszönhetően egy pillanatra az élre tudott állni, de végül visszaesett a hatodik helyre. Egymás mellett fordultak a versenyzők, óriási helyezkedés zajlott, melyből négy körrel a vége előtt egyelőre Sasaki jött ki a legjobban. Fenati például a pár körrel ezelőtti első helyéhez képest már csak a 19. helyen haladt.

Az utolsó kört Holgado kezdte meg az élen, de Alonso folyamatosan nyomás alatt tartotta, majd sikerült is megelőznie, de érkezett Sasaki, aki nem akarta veszni hagyni az első helyet. Alonsónak azonban sikerült fogást találnia rajta, így övé lett a futamgyőzelem.

A futam végeredménye: 

Első sprintgyőzelme óta Álex Márquez is „szemétláda”, aki tudja, hogy teljes távon nem szabad leírni bátyját

0

Álex Márquez a szünet előtti vasárnapi asseni futamon elért 6. helyével már egyértelműen javuló teljesítményt mutatott. Tegnap Silverstone-ban esőben a Gresini Ducati versenyzője élt a lehetőséggel, és megszerezte első sprintgyőzelmét.

Álex Márqueznek sikerült megszereznie első győzelmét idén, még ha csak a sprintversenyen is. A 2014-es Moto3-as és 2019-es Moto2-es világbajnok már három vasárnapi dobogós helyezést szerzett a szezonban. A Gresini Ducati versenyzője tíz kör alatt bő 29,3 másodperccel hagyta maga mögött bátyját, Marcot, ami körönként majdnem 3 másodperc!

„Reggel küszködtünk a vizes harmadik edzésen, de végül a kvalifikációra összeállt minden” ─ magyarázta a 27 éves spanyol.

„A sprintfutamra ismét sok esőre számítottunk, de kiderült, hogy meglehetősen száraz lesz. Voltak kétségeim a rajt előtt, de a bemelegítő körön nagyon jól éreztem magam. Az első kanyarokban voltak gondjaim, de két kör után rájöttem, hogy jó a tapadásom, és tudom kezelni a körülményeket. Ezért döntöttem úgy, hogy rögtön keményen támadok és vezetni fogok. Ez sikerült is. A sprintversenyen lehet kockáztatni, mert kevesebb pontot veszíthetsz.”

A világbajnoki második Marco Bezzecchi egészen a célig nyomást gyakorolt Márquezre, miután már az edzéseken is gyorsabb időt ért el.

Hiába Bezzecchi minden igyekezete, Álex Márquez ellen még neki sem volt ellenszere

„A 9-es kanyarban nagy hibát követtem el. Hibáztam a visszaváltásnál, majd harmadik helyett második sebességi fokozatban kellett átmennem a kanyaron. Emiatt 0,5 másodpercet veszítettem; ez kár volt, mert egyébként mindig elég gyors voltam ebben a szektorban.”

„Keményen próbáltam tartani a tempót, mindenhol védtem az ívet. Most örülök, mert a csapat eddig egész évben remek munkát végzett. Az első nyolc nagydíjon elkövettünk néhány hibát, de most a lehető legjobban kezdtük a szezon második részét.”

Testvére, Marc is örült Álex sikerének, miközben ő maga visszaesett a 19. helyre. „Igen, tudom, hogy szenvedett a versenyen, de amikor látta, hogy nyertem, nagyon boldog volt. Azt mondta nekem: ‘Nagyon gyors voltál, te szemétláda’.”

„Mára biztosan minden megváltozik. Ha teljesen száraz lesz az idő, Marc nagyon gyors lesz, ezt már pénteken is jelezte. A tempója olyan, amire büszkék lehetünk, de ezen a 20 körös versenyen sok erős ellenfelünk lesz, akik gyorsak és következetesek. A megfelelő hátsó gumiválasztás kulcsfontosságú lesz, és aztán a végsőkig úgy kell bánni azzal a gumival, hogy az kitartson. Ez lesz a siker kulcsa.”

Aleix Espargaró: Bagnaia és én is felemeltük a kezünket, de a műsornak folytatódnia kellett

0

Az Aprilia gyári pilótája, Aleix Espargaró a bizonytalan körülmények miatt mérgelődött a Q2-ben Silverstone-ban. „Le kellett volna állítani”─ dühöngött. A sprintfutamon elért ötödik helyével viszont elégedett volt.

Aleix Espargaró még tavasszal azt mondta, hogy az Aprilia RS-GP 23 nem egy „sprintmotor”, de ma az 5,9 km-es silverstone-i pályán rendezett vizes, tízkörös versenyen az olasz gyári csapat tagjai, Maverick Viñales és Aleix Espargaró 3. és 5. helyet szerezték meg.

„Nem volt igazi esős verseny, inkább szárazra hasonlított” ─ jegyezte meg a 33 éves spanyol.

„Akkor van problémánk, amikor sok víz van a pályán, mert akkor nem működik a súlyátvitel, és nem melegszik fel eléggé a gumi. Olyan körülmények között, mint egy sprintfutam, egész jól boldogulunk. Ez volt az első olyan sprint idén, ahol mindkét Aprilia a dobogóért küzdött.”

Quartararónak nagyon nem jött ki a lépés, míg Bezzecchi bukása ellenére is a pole-ban

„Sajnos a Q2-ben csak a tizenkettedik helyen végeztem, így holnap ismét a negyedik sorból kell indulnom, de az ötödik hely vegyes körülmények között nem rossz. Ha holnap száraz lesz az idő, ismét előre tudom majd verekedni magam, mert ezen a pályán kicsit jobban lehet előzni, mint máshol. Nem lesz túl meleg, szóval szerintem harcolhatok a győzelemért. A siker kulcsa az első gumi kiválasztása lesz. Lehet, hogy olyan keverékkel indulunk majd a versenyen, amit az edzéseken még nem próbáltunk ki. 10 perces bemelegítésen nem tudunk érdemi esőgumitesztet végezni.”

A kvalifikáció második szakaszán, amely akkor zajlott, mikor állt a víz a pályán, több versenyző is felháborodott a bizonytalan körülmények miatt. Aleix Espargaró is hangot adott dühének.

„Nagyon bosszús voltam. Nem értettem, mit csináltak ma a versenybírók. A Q2 után elbeszélgettem velük. Biztosítottak arról, hogy ilyen körülmények között nem indul a verseny. Erre én azt kérdeztem, hogy akkor miért nem állították le a kvalifikációt? Úgy tűnik, a show-nak folytatódnia kellett…”

„Azt kell mondanom, ahogy a Q2 előtt valamennyi vizet sikerült eltávolítani a pályáról, ami jó volt, de mivel erősen esett az eső, öt perccel később a pálya ugyanúgy nézett ki, mint előtte. A versenybírók látták, hogy Bagnaia és én felemeltük a kezünket. Jobb lett volna a Q2-t két körrel a vége előtt piros zászlóval leállítani.”

Úgy tűnik, a versenyigazgatóság semmit sem tanult Tito Rabat korábbi súlyos esős balesetéből: „Egyáltalán nem erről van szó, hanem a mai napról. Biztos vagyok benne, hogy hallani lehetett a bokszutca falánál, ahogy a motorok hátsó kerekei pörögnek a pocsolyákban a célegyenesben. Hiába vagyunk jó versenyzők, ilyen esetben telhetetlenek vagyunk.”

Hiába Bezzecchi minden igyekezete, Álex Márquez ellen még neki sem volt ellenszere

Végül a Viñales elleni vereségről is ejtett néhány szót:

„Hogy csinál-e valamit jobban, mint én? Nem, mert tegnap szárazon gyorsabb voltam nála, ma a 3. edzésen esőben is. A Q2-ben gyorsabb volt, a versenyen pedig hasonló volt a tempónk, de a végén a gumijaimnak nem volt elég tapadása, így nem tudtam őt utolérni.”

Erre koncentrálnak a Repsol Honda versenyzői ezen a hétvégén, és márkatársuk visszajelzésére várnak

0

A Honda gyári versenyzője, Joan Mir mindössze 5 pontot szerzett 2023-ban. Visszatérése során továbbra is küzd a Hondával. Most azt a munkát végzi, amit a téli teszteken kellett volna.

Joan Mir közel három hónap után először versenyez a MotoGP-ben Silverstone-ban, miután Mugellóban ujjsérülést szenvedett, ami miatt mindkét olaszországi, németországi és hollandiai versenyt kihagyta. A Repsol Honda gyári versenyzője pénteken a száraz pályán küszködött, és csak a 18. időt érte el a Honda RC213V-vel, 2,1 másodperccel lemaradva Aleix Espargaró mögött. A vizes kvalifikáción a 25 éves mallorcai nem tudott a 19. helynél előrébb kerülni a rajtrácson.

Mennyire volt nehéz két hónappal a mugellói baleset után újra felvenni a tempót?

„Pénteken a Le Mans-i technikai alapokkal kezdtünk, mert ezzel az alappal voltam a legversenyképesebb a szezon első felében. A vasárnapi balesetemig képes voltam ott a legjobb köridők közelébe kerülni. A hosszú szünet után szükségem volt néhány körre, hogy újra képbe kerüljek, de ez nem volt nehéz számomra. Erre a nagydíjra nem kaptunk új alkatrészeket, így az elektronika beállítására koncentrálunk. Ezen a téren eddig nem éreztem magam kényelmesen a motoron” ─ kezdte Mir.

Hiába Bezzecchi minden igyekezete, Álex Márquez ellen még neki sem volt ellenszere

A 25 éves Joan Mir (eddig csak egy MotoGP-győzelem, Valencia 2020) nem ellenkezik, amikor arról kérdezik, hogy most, a kilencedik nagydíjon valóban azt a munkát végzi-e, amivel a téli teszteken kellett volna foglalkozni.

„Abszolút, igaz, igen, próbálok nyugodt maradni. Jelenleg nem állok készen arra, hogy megtaláljam az utolsó tizedeket, amiket csak akkor tudsz elővarázsolni, ha jól érzed magad a motoron, ami most nem így van. Próbálok türelmes lenni és javítani a motor gyengeségein.”

„Szeretnénk most egy alapot építeni a jövőbeli versenyekre, hogy ha bármilyen fejlesztés jön, készen álljunk. Hogy legyen egy alapunk, és aztán már csak az új alkatrészekkel kell foglalkoznunk.”

Nakagami Hondáján pénteken egy új aero csomagot láthattunk. „A Repsolnál nem fogjuk használni ezen a hétvégén, de ha bebizonyosodik nála működik, akkor a jövőben kipróbáljuk. Ha nem hoz előrelépést, akkor nincs értelme.”

Hiába Bezzecchi minden igyekezete, Álex Márquez ellen még neki sem volt ellenszere

0

Első sprintgyőzelmét aratta Álex Márquez Silverstone-ban. A spanyol pilóta egyik pillanatról a másikra utasította maga mögé három riválisát is, és Marco Bezzecchi hiába tett meg mindent az utolsó körben, nem tudta utolérni a Gresini versenyzőjét.

Marco Bezzecchi indulhatott a pole-ból a MotoGP silverstone-i sprintfutamán szombat délután, melyet vizesnek nyilvánítottak. Jack Millernek sikerült a legjobban a rajt, de Bezzecchinek azonnal volt válasza az ausztrál tempójára, az első kanyarban ő fordult elsőként. Millernek azonban nem kellett sok, hogy visszavágjon, amint alkalma nyílt rá, rögtön az élre állt.

Fabio Quartararo a 22. rajthelyről kezdte meg a futamot, és nem is tudott javítani. Jorge Martín a harmadik helyről akkora lendülettel érkezett, hogy meg tudta előzni mind Bezzecchit, mind Millert. Martín tündöklése nem tartott sokáig, gyorsan visszaesett a harmadik pozícióba.

Álex Márquez megunta az araszolást a negyedik helyen, úgy döntött, ideje a tettek mezejére lépni, rövid idő alatt áthámozta magát a versenyt vezető hármason, és átvette a vezetést.

Martín lendülete kezdett megfogyatkozni, mindkét Aprilia-versenyző elment mellette. Álex Márquez előnye az élen már több mint egy másodpercre duzzadt. Testvére a 18. helyen szerénykedett a hatodik kör végén.

Maverick Viñales mindeközben megelőzte Millert, ezáltal feljött a harmadik helyre. Bezzecchi 4 körrel a vége előtt begyújtotta a rakétákat, és igyekezett csökkenteni a hátrányát az élen haladó Márquezzel szemben. Miller mellé Zarco is megérkezett, aki egy határozottabb manőverrel ment el az ausztrál mellett, akinek így ki kellett szélesítenie az ívet. Miller heves fejrázással fejezte ki nemtetszését.

Pecco Bagnaia mindössze a 13. helyen haladt, Bezzecchi pedig feltehetően úgy döntött, a tények ismeretében nem vállal felesleges kockázatot, és megelégszik a második hellyel.

Az utolsó percekre eleredt az eső, de nem olyan mértékben, hogy ez befolyásolja  a versenyzőket. Bezzecchi az utolsó pillanatban meggondolta magát, és Álex Márquez után eredt. Rohamos felzárkózásba kezdett az utolsó körben, nagyszerűen faragta kettejük között a távolságot, de végül nem sikerült utolérnie márkatársát. A fiatalabbik Márquez élete első sprintgyőzelmét szerezte.

A futam végeredménye: 

Quartararónak nagyon nem jött ki a lépés, míg Bezzecchi bukása ellenére is a pole-ban

0

Igazi csillaghullást tartogatott a MotoGP mezőnyének időmérő edzése Silverstone-ban. Fabio Quartararo a Q1-ben jelentős másodperceket kapott csapattársától, majd az utolsó helyen végzett. Marc Márquez épphogy kiszorult a továbbjutók közül, Bagnaia bukását követően nem tudott visszatérni a pályára. A pole pozíciót Marco Bezzecchi szerezte meg.

Fabio Quartararo platinaszőke tincsit rendezgette az időmérő edzés első szakaszának kezdetén a bokszban. A francia versenyzőn kívül Marc Márquez, valamint a délelőtti program meglepetésembere, Fabio Di Giannantonio is a kvalifikáció ezen szakaszába kényszerült.

Az első mért idők alapján Di Giannantonio kezdett a legjobban, majd a következő gyors kör kezdetén el is esett az olasz. Nemcsak a Gresini pilótájának akadt gondja, Quartararo is jelentősen csúszkált, de egy esetleges bukást sikerült elkerülnie. Csapattársa, Morbidelli nagyszerű körrel érkezett, és 1,4 másodperccel sikerült átvennie a vezetést. Mögé a visszatérő Marc Márquez zárkózott fel, de az ő lemaradása is közel hét tized volt.

Az élen álló kettős nem lehetett nyugodt, hiszen Miguel Oliveira és Enea Bastianini is piros szektorokkal érkezett. A Ducati olasz versenyzője feljött a második helyre, kiszorítva ezzel Augusto Fernándezt a továbbjutók közül, akinek sikerült beférnie Marc Márquez elé.

A Q1-et leintő kockás zászlót Quartararo az utolsó helyen állva látta meg. Morbidelli igyekezett stabilizálni pozícióját, de nem is ő volt igazán a kérdés, hanem az, hogy ki végez a másik továbbjutó helyen. Marc Márqueznek végül sikerült javítania, de ez mindössze a negyedik helyre volt elég. Így Morbidelli és Augusto Fernández jutott tovább az időmérő edzés második szakaszába.

A Q2-ben a Ducati versenyzőit Jack Miller lepte meg. Pecco Bagnaia és Álex Márquez is bukott, de egyikük sem sérült meg az esés következtében. A spanyol versenyző futva érkezett vissza a bokszba. Bagnaia szintén, de nem tudott visszatérni a pályára, ami miatt rendkívül dühös volt.

Egymás után jöttek a bukások, a VR46 mindkét versenyzője a kavicságyig juttatta a motorját, de még az esést megelőzően Bezzecchinek sikerült átvennie a vezetést Millertől.

A tegnap délutáni legjobb időt elérő Aleix Espargaró az utolsó helyen végzett az edzés második szakaszán, a Q1-ből rendkívüli idővel érkező Morbidelli mindössze a 11. helyen zárt.

Bezzecchi bukása ellenére is megszerezte a pole pozíciót Miller előtt.

Az időmérő edzés végeredménye: