back to top
2025. augusztus 21. 14:44
Kezdőlap Blog Oldal 478

Aleix Espargaró a hibátlan pénteki teljesítménye ellenére sem bízza el magát

0

Amikor Aleix Espargaró, az Aprilia gyári pilótája pénteken a MotoGP kvalifikációján kiemelkedően a legjobb időt futotta, a konkurencia csak ámulni tudott. A spanyol az érzéseiről és a hatalmas előnyről beszélt.

Aleix Espargaró elsöpörte riválisait a péntek délutáni silverstone-i edzésen, és hihetetlen, 0,671 másodperces előnnyel utasította maga mögé riválisait.

„Nagyon boldog vagyok! Általában nagyon nehéz manapság a MotoGP-ben ennyire a konkurencia előtt lenni. Különösen, amikor az ellenfelek három új gumit alkalmaznak egy edzésen. Elég furcsa volt számomra, hogy ennyi gumit használtak” ─ mondta Espargaró.

A délelőtti éllovas óriásit bukott, Aleix Espargaró viszont megmutatta, milyen fából faragták

„Már reggel is jól éreztem magam, de eszembe jutott a tavalyi hiba. Szóval nem akartam túlzásba vinni az első két gumiválasztással. Amikor bejöttem, láttam, hogy még mindig sokkal gyorsabban tudok menni. Aztán a harmadikkal egy kicsit jobban nyomtam, és nagyon jó időt mentem.”

„Az utolsó szektor sikerült a legjobban, de összességében is jó kör volt. Kihasználtuk az első edzést, mert az egy szabadedzés volt, és új aero alkatrészeket próbáltunk ki. Elégedett vagyok. Kipróbálhatsz dolgokat, fejleszthetsz valamit a motoron, és megpróbálhatsz még közelebb kerülni a mezőny éléhez. Használtuk az új burkolatot is, szóval tényleg úgy éreztem, hogy ez a péntek jól fog sikerülni.”

A szombatra előre jelzett esővel kapcsolatban a spanyol így nyilatkozott: „Az időjárást nem tudom befolyásolni. Argentínában pénteken nagyon gyors voltam, aztán a verseny egy rémálom volt. Nyugodtnak kell lennem, mert még esőben is gyors tudok lenni. Szerintem vasárnap száraz körülmények fogadnak majd, és jó tempót tudunk majd diktálni.”

Ahol még az elnök is leguggol – helyszíni beszámoló a Superbike-vb csehországi fordulójáról

0

A Superbike-vb cseh futamára látogattunk, hogy testközelből éljük át a világbajnokság adta élményeket.

A cseheknek igen különleges és mély kapcsolatuk van a motorversenyzéssel, tudjuk ezt jól, mióta Bohumil Hrabal megírta mininovelláját ’Baltisberger Úr’ halála címmel. A hagyomány és a gyökerek messze-messze nyúlnak, és a motorversenyzés elit kategóriái már a hatvanas években is látogatták az országot. Az örökség akkor került leginkább veszélybe, amikor a brünni pálya körüli hercehurca megdöntötte a dominót, aminek hatására a csehek szinte vb nélkül maradtak. A helyzet súlyát viszont mindenki felmérte, köztük talán a Dorna is, így került képbe amolyan mentőövként a Superbike-világbajnokság, amelyet végül Brünn helyett a régi vonalvezetésű mosti pályára költöztettek. A sorozat harmadik alkalommal látogatott a helyszínre, mi pedig megnéztük, és röviden összefoglaltuk az impulzusokat.

A helyszín hazánktól némileg távolabb helyezkedik el, Csehország északi részén, az Ústi nad Labem régióban, Drezdától mindössze 100 km-re, ezért a kiruccanás helyett érdemes hosszabb útra felkészülni. Most egyébként aprócska város, nagyjából 70 ezer lakossal, ami további 50 ezer látogatóval bővül a Superbike versenyhétvégéjén. A helyiek néha kissé morcosak, ettől függetlenül korrektek. Ahogy a csaposunk is mondta: „Ez egy érdekes vidék, és még a csehek között is az a mondás járja, aki itt túlél, bárhol a világon képes lesz erre”. Ezt persze részben viccnek szánta, az étel jó volt, a sör hideg, az árak pedig szinte megegyeznek az itthoniakkal.

Superbike, Most 2023
A Superbike-ban a szurkolók közel tudnak kerülni a versenyzőkhöz (Fotó: Guld Péter)

Ami tény, hogy a Dorna fáradhatatlanul dolgozik azon, hogy a Superbike-világbajnokság csillaga minél fényesebben ragyogjon, legalább annyira, mint akkor, amikor még Carl Fogarty, Colin Edwards, Haga Norijuki vagy épp Troy Bayliss versenyzett. A megoldás kulcsát pedig abban látják, hogy a közönséget minél közelebb hozzák a versenyzőkhöz. Így történhetett meg az is, hogy egy 130 eurós hétvégi jegy magába foglalta a paddock belépőt, ezért bármelyik versenyzővel viszonylag könnyedén lehetett épp szelfit lőni, vagy aláírást kérni tőle. Hasonlót pedig korábban kizárólag a Man-szigeti TT-n tapasztaltam, világbajnoki rendezvényen nem.

Az sem kérdés, hogy a szervezők egyik legkeményebb munkása az a Michael Hill, aki a paddock show-t részben meghonosította, azóta pedig mind az arca, mind a hangja, és a három napot olyan iramban tolta végig, hogy míg a felállított színpad előtt pénteken még csak lézengtek az emberek, addigra vasárnap irgalmatlan tömeg tolongott. A rajongókat egész hétvégén zenés műsorokkal, ingyen ajándékokkal szórakoztatták, a versenyeket pedig akár a színpad melletti óriáskivetítőn is követhette a publikum, amit Hill a színpadon közvetített, hogy végül együtt várják a dobogóra érkező hősöket. A „cirkuszt és kenyeret” elv mentén felépített műsorsorozat pedig hozza a kötelezőt, ami nem csoda, hiszen míg a parádénak közönségre, a közönségnek parádéra van szüksége.

Ettől függetlenül tényként közölhetjük azt is, hogy az elmúlt évek egyik legjobb, és legizgalmasabb korszakát láthatjuk a Superbike-világbajnokságon, és gyanítom, hogy ezeket az éveket tíz-húsz év múlva szintén aranykornak nevezik majd.

És nem kizárt az sem, hogy a szezon végén a cseh futam amolyan fordulópontként kerül be az éves visszatekintőbe, amikor az elképesztő Ducati-Álvaro Bautista dominancia akár megdőlhetett volna, miután a spanyol világbajnok ezt megelőzően több hibát is vétett, Csehország után viszont bizonyossá vált, 2019 nem ismétlődik meg újra, Bautista pedig egy sokkal komplexebb versenyzővé vált, mint volt akkor.

Superbike, Álvaro Bautista, Ducati, Most 2023
Nagyon nem így indult, de végül Bautista jött ki jól a hétvégéből (Fotó: Guld Péter)

A hétvége egy óriási hullámvasút volt mindenki számára, akár az abroncsok, akár az időjárás szemszögéből megfigyelve. A körülmények pedig úgy alakították a jelent, hogy végül a szerencse, amely az egyik oldalról érkezett, a másikon semmivé vált. Így történhetett meg, hogy míg Bautista az első napi kerékcserénél egy féknyereg körüli baki miatt több időt veszített a boxban, és ezáltal képtelen volt a dobogóért harcolni, addig a világbajnoki címért némileg még harcban levő Toprak Razgatlıoğlu vasárnap egy gumihiba miatt bukott, miközben a győzelemért harcolt. Erre azóta többféle magyarázat is érkezett, de leginkább továbbra is defektre gyanakodtak, ezt pedig a Pirelli sem cáfolta meg. Giorgio Barbier, az olasz gumigyártó versenyigazgatója mindössze annyi adalékot adott az újságírónak, hogy a Phillip Island-i keverék mellett idehozott új keveréknek – melyet végül mindenki használt – vélhetően több próbára és tesztre lett volna szüksége az éles bevetés előtt.

A Pirelli vezetősége egyébként illedelmesen megkérdezte a velük készített interjú során, hogy mikor látogathat a mezőny Magyarországra, nekem pedig minden vágyam lett volna konkrét választ adni a kérdésre.

Öt versennyel a vége előtt a bajnokság ettől függetlenül szorosabbá vált, és mind a Yamaha, mind a Kawasaki érezhetően magára talált. A Yamaha ezt a vérszagot megérezve használta ki a 250 fordulatszámos emelést, ami öt koncessziós pontjába került. A BMW és a Honda ettől függetlenül sajnos továbbra is szenved, és úgy tűnik, mintha a bajorok az idei évet már rég elengedték volna, és a török szupersztár jövő évi érkezésére koncentrálnának.

Toprak vasárnapi drámáját leszámítva viszont egy olyan elképesztő, bravúros és nem utolsósorban maximális alázattal telített csatát láttunk a regnáló világbajnok és közte, amely már-már könnyfacsaróan epikus volt, a helyszínen tartózkodó ötvenezer rajongó pedig egy emberként éljenzett az előzések láttán, megalázó megjegyzéseknek pedig nyomát sem tapasztaltuk.

Superbike, Most 2023, szurkolók
A szurkolókat minden szempontból kiszolgálták (Fotó: Guld Péter)

A hétvége legnagyobb meglepetését, és legtökösebb versenyzését ettől függetlenül pedig attól a Tarran Mackenzie-től láttuk, aki valamilyen módon mégis mentette a Honda becsületét, legalábbis a Supersport kategóriában, miután a vasárnapi futamon a szakadó esőben kint maradt a slickeken, majd akkora előnyre tett szert, amely végül mindenki számára behozhatatlanná vált. A brit bajnokságban szupersztárként üdvözölt, bajnoki címet is magáénak tudható versenyző óriási kockázatot vállalt karrierjében, hogy felült egy tízéves konstrukcióval bíró motorra, de a bemutatott bravúr jelezte, versenyzőként mégiscsak egy géniusszal állunk szemben.

A vasárnapi délután utolsó pillanata végül tökéletesen megértette velem, hogy a csehek miért értik ennyire a motorversenyzést, és hogy kapcsolatuk a sporttal sokkal mélyebb, mint azt első látásra hinnénk. A dobogós ceremóniára várva Bautista egyik hölgyrajongója állt előttem, és várta kedvencét, amikor egy őszes hajú férfi érkezett, fehér BMW-pólóban, és megállt előttünk izgatottan. A ceremóniát várta szintén, amikor a nő megkocogtatta vállát, és jelezte, álljon arrébb, mert nem lát tőle. A férfi megfordult, illedelmesen elnézést kért, és leguggolt, végül úgy tapsolta a dobogósokat. Petr Pavel volt, a csehek újonnan választott motorőrült elnöke.

Marc Márquezről olyan hírek terjednek, melyekről ő maga nem is tud

0

Jorge Lorenzo és Álex Rins is idő előtt bontott szerződést a Hondával. Marc Márqueznek állítólag többször is ajánlatot tett a KTM. Vajon 2024-ben is a Hondánál fog versenyezni? A spanyol kitért a kérdés elől.

Marc Márquez nem akart egyértelműen nyilatkozni a jövőjéről csütörtökön Silverstone-ban. Csak közölte, hogy a 2024-es szezonra szóló szerződése van a Hondával. A nem túl fényes pénteki edzés után a SPEEDWEEK.com megkérdezte a Repsol Honda sztárját, hogy ez azt is jelenti-e, hogy a következő szezonban is a Hondánál fog versenyezni.

„A szándékom az, hogy igen. A szeptemberi misanói hétvége utáni hétfőn kipróbálom a 2024-es motort. Akkor majd tisztábban látjuk, hogy hol állunk. Az a jó, hogy nagyon jó a kapcsolatunk a Hondával. Mindig igyekszünk a legjobbat kihozni a projektből. A legelső dolog most az, hogy megtaláljuk az alapot, ahogy ma is tettük, és új alkatrészeket próbálunk ki. Talán az új aero csomagot is teszteljük, amit Ausztriában láthattunk Nakagamin. Majd meglátjuk, ha erről döntenek a japánok.”

Erre nem számított Marc Márquez ─ így vélekedik márkatársa átigazolásáról

Stefan Pierer, a KTM, GASGAS és Husqvarna márkákat birtokló Pierer Mobility AG vezérigazgatója azonban júliusban a SPEEDWEEK.com-nak elmondta, hogy Marc Márqueznek az elmúlt hónapokban gyakran felajánlották, hogy a KTM-nél versenyezzen. Márquez elmosolyodott, aztán kitérően azt mondta, hogy nem beszélt Piererrel.

Menedzsere, Jimmy Martínez vajon megtehette? „Ha a menedzserem folytatott beszélgetéseket, arról nem tudok. Nekem nincs ilyen információm” ─ állítja a spanyol klasszis.

A délelőtti éllovas óriásit bukott, Aleix Espargaró viszont megmutatta, milyen fából faragták

0

Eddig tartott a VR46 pilótáinak tündöklése Silverstone-ban. Mindenki meglepetésére Aleix Espargaró egy óriási idővel utasította maga mögé a mezőny többi tagját délután.

Fabio Quartararo óriási mentésével indult a MotoGP mezőnyének délutáni edzése Silverstone-ben. A borús idő ellenére, eső egyelőre nem állt a versenyzők útjába, de Brad Binder hamar maga mögé utasította a délelőtti éllovast, Marco Bezzecchit, mivel sikerült 2 percen belüli köridőt motoroznia.

Míg Quartararo kereste önmagát a pályán, Pecco Bagnaia néhány kört követően felverekedte magát a harmadik helyre, a visszatérő Marc Márquez mindössze a 14. pozícióban szerénykedett negyed óra elteltével.

Az első komolyabb bukást Maverick Viñales szenvedte el az edzés első harmadában, de a spanyol szerencsére sérülés nélkül megúszta az esetet, és vissza tudott térni a pályára.

Miguel Oliveira állt a legjobban a visszatérő pilóták közül, 20 perc elteltével a negyedik helyen állt a portugál versenyző.

Az edzés feléhez érkezve egyre csak gyülekeztek a felhők az égen, így Marco Bezzecchi úgy döntött, ideje a lovak közé csapni. Az olasz végül az élre állt, majd őt követte Viñales, aki szintén befért Brad Binder elé. Bezzecchi csapattársa, Luca Marini a negyedik szektorban óriásit bukott, de saját lábán tudta elhagyni a kavicságyat. A többiek folyamatos javításának eredményeképp Marc Márquez a 18. helyre szorult vissza.

Az edzés utolsó 20 percéhez érkezve Aleix Espargaró állt élre. Válaszul több versenyző neve mellett is megjelentek a piros szektorok, először ismét Binder, majd Jack Miller vette át a vezetést. Viñales azonban még náluk is jobb idővel érkezett, mely elég volt ahhoz, hogy az élre álljon. A spanyol mögé honfitársai, Álex Márquez és Jorge Martín zárkózott fel. Pecco Bagnaia is nagyszerű körön volt, de belefutott csapattársába, így nem sikerült javítania.

10 perccel a vége előtt ismét Bezzecchi állt a legelőkelőbb pozícióban, mögé a két Aprilia sorolt be, Espargaró, Viñales sorrendben. A VR46 versenyzője azonban nem sokáig élvezhette az első helyet, mivel utolsó kifutása alkalmával bukott a hetes kanyarban. Honfitársa, Pecco Bagnaia vette át a vezetést alig 5 perccel az edzés vége előtt.

Bezzecchi hatalmas hightside-ot úszott meg sérülés nélkül, Bagnaia köre pedig olyannyira jól sikerült, hogy befért 1:59 alá. A világbajnokot azonban az utolsó percekben 5 versenyző is maga mögé utasította. Sorrendben: Aleix Espargaró, Jorge Martín, Brad Binder, Maverick Viñales, valamint Johann Zarco.

Aleix Espargaró köre olyannyira jól sikerült, hogy hat tizedet vert a második helyen záró Jorge Martínra.

Az edzés végeredménye: 

Bátyjával ellentétben Álex Márquez nem lepődött meg a helyére érkező Rins döntésén

0

Álex Márquez megérti, hogy a pont az ő helyére szerződtetett Álex Rins már egy év után elhagyja az LCR-t, és jövőre a Yamahánál folytatja pályafutását. A Gresini versenyzője nem lepődött meg azon, ahogyan a Honda honfitársával bánt.

A héten ledőltek az első dominók az átigazolási piacon: a Yamaha bejelentette, hogy Franco Morbidelli elhagyja a csapatot, majd nem sokkal később az is hivatalossá vált, hogy Álex Rins érkezik a helyére. Mindez azt jelenti, hogy a spanyol versenyző nem tölti ki szerződését, és mindössze egy év után távozik a Hondától.

Álex Rins egy év után elhagyja a Hondát

A 27 éves motoros az idény elején érkezett az LCR-hez a Gresinihez igazoló Álex Márquez helyére. Adta magát tehát, hogy utóbbit megkérdezzék, mit gondol honfitársa helyzetéről, illetve döntéséről. A háromszoros MotoGP-dobogós elárulta, elszomorítja egykori csapatának helyzete, de bátyjával, Marc Márquezzel ellentétben összességében nem lepődött meg honfitársa lépésén.

„Igen, megértem – nyilatkozta. – Szomorú vagyok a csapat, az LCR miatt, mert sok mindenben osztozom velük, ezért szomorú vagyok, hogy fél év után máris váltott. Azonban megértem az átigazolást, mert végső soron egy gyári csapat mindig vonzóbb. Ha megnézzük a helyzeteiket, ami a motorokat illeti, hasonlóak. Egy gyári istállóban [viszont] sokkal több [lehetőség] van.”

Erre nem számított Marc Márquez ─ így vélekedik márkatársa átigazolásáról

Az ifjabbik Márquez-testvérnél rákérdeztek, hogy egyebek mellett az anyagiakra is gondol-e, mire azt felelte, hogy „igen, például”. A MotoGP-versenyzők fizetése nem nyilvános, de becslések rendszeresen készülnek, és ez alapján Rins 2,2 millió dollárt keres az idei évben. Ezzel szemben Fabio Quartararo 5 milliót vihet haza, Morbidelli markát viszont csak 1 millió üti.

A gyenge motor mellett Rins arra is panaszkodott, hogy a Honda nem vonta be őt eléggé a fejlesztésekbe. Amikor a tavalyi év végén elhagyta a japán gyártót, Márquez is fogalmazott meg hasonló jellegű kritikát, így nem csodálkozik a kialakult helyzeten. „Nem lepődtem meg, amikor panaszkodott”– fogalmazott.

Márqueznek egyelőre bejött a váltás: bár a futamgyőzelem továbbra is várat magára, és már Gresininél is volt egy kisebb hullámvölgye, így is a tizedik helyen áll a tabellán, miközben az előző három évben a tizennegyedik pozíció volt a legjobb helyezése. Ami Rinst illeti, bár az Amerikai Nagydíjat meglepetésre megnyerte, így is csak a tizenharmadik helyet foglalja el, ráadásul Mugellóban súlyos sérülést szenvedett, amiből azóta is lábadozik.

A VR46 kezdett az élen, Quartararo panaszkodott, Morbidelli bukott Silverstone-ban

0

Marco Bezzecchi volt a leggyorsabb a Brit Nagydíj első szabadedzésén a MotoGP-ben, 36 ezreddel megelőzve Luca Marinit, és 75-tel Jorge Martínt. Fabio Quartararo, Francesco Bagnaia és Marc Márquez sem a leggyorsabb körre hajtott, míg Franco Morbidelli bukott.

Véget ért a MotoGP nyári szünete, és szűk hat hét után ismét pályára mentek a királykategória versenyzői a Brit Nagydíj első szabadedzésén. Nem elírás, ugyanis nemrég az a döntés született, hogy mostantól csak az eddig második edzés néven futó esemény határozza meg, hogy melyik tíz versenyző kerül be rögtön a Q2-be szombaton.

Hiába a Ducati vétója, a következő hétvégétől változik a formátum a MotoGP-ben

Szintén meg kell említeni, hogy jó néhány visszatérőt köszönthettünk. Marc Márquez és Joan Mir egyaránt kihagyta a sachsenringi és az asseni futamot, utóbbi a teljes hétvégéket is. A leghosszabb ideig viszont nem ők hiányoztak, hanem Pol Espargaró, aki a szezonnyitó hétvégén elszenvedett sérülése óta most először fog versenyezni.

Jöhet-e a tavalyihoz hasonló fordulat a MotoGP nyári szünete után? – hétvégi menetrend

Az első körök után Jorge Martín állt az élre, de aztán természetesen gyorsultak a pilóták, és Jack Miller 2:02.808 másodperccel vezetett, 54 ezreddel megelőzve a spanyol versenyzőt, és további 36-tal Marco Bezzecchit. Nem sokkal később aztán az olasz pilóta ugrott az élre 2:01.583-mal, amit után 698 ezreddel tovább javított.

Negyedóra után Miller visszaállt az élre, de csupán 7 ezreddel előzte meg a VR46 versenyzőjét, mindez azonban csak ideiglenes volt, ugyanis körét törölték. Aleix Espargaró ellenben megtarthatta idejét, amely 36 ezreddel volt gyengébb Bezzecchiénél, így feljött a második pozícióba.

A Yamaha számára nem alakult jól a gyakorlás: a többi gyártóhoz hasonlóan új alkatrészeket tesztelő hangvillásoknál Fabio Quartararo hevesen gesztikulálva panaszkodott valamire, míg az év végén távozó Franco Morbidellié volt a hétvége első bukása: az olasz pilóta a Luffieldben esett el bő negyedórával a vége előtt.

Ezt követően Martín feljött  harmadik helyre, mindössze 42 ezredes hátrányban Bezzecchihez képest. Bezzecchit azonban sokáig nem taszították le az élről, ám 6 perccel a vége előtt csapattársa, Luca Marini 54 ezreddel megelőzte. Valentino Rossi féltestvére viszont nem sokáig vezetett, ugyanis az idősebbik Espargaró, majd Johann Zarco is felülmúlta, utóbbi 2:00.467-tel állt az élre.

2 perccel a vége előtt aztán a VR46 pilótái ismét átvették a vezetést: Marini 2:00.331-gyel ugrott vissza az eredményjelző tetejére, 53 ezreddel megelőzve csapattársát. Itt azonban még nem volt vége, hiszen az egymás mögött motorozó pilóták közül Bezzecchi tovább javított, és 36 ezreddel felülmúlta Marini körét. A harmadik helyet Martín szerezte meg további 39 ezredes lemaradással, mögötte pedig Zarco, Miller, Aleix Espargaró, Morbidelli, Raúl Fernández, Maverick Viñales és Quartararo lett az első tíz sorrendje. A végén hibázó Francesco Bagnaia 1,225 másodperces hátrányban a tizennegyedik, míg Marc Márquez 1,291 másodperces lemaradással a tizenötödik pozícióban zárt. A rajtgyakorlat aztán hozott még némi káoszt. Enea Bastianini először nem tudta, hogy pontosan mikor kell elindulnia, majd a Brooklandsben elesett, és a motor igencsak összetört.

A Brit Nagydíj első szabadedzésének végeredménye a MotoGP-ben

Honfitársai szívesen látnák a Ducatin a Yamahától távozó Morbidellit

0

Francesco Bagnaia szívesen látná a Ducatinál Franco Morbidellit, akiről úgy véli, az olasz gyártónál meg tudná mutatni, mire képes valójában. A címvédőhöz Marco Bezzecchi is csatlakozott, aki szerint honfitársuknak járna még egy esély a MotoGP-ben.

A héten hivatalossá vált, hogy Franco Morbidelli távozik a Yamahától, és 2024-ben Álex Rins veszi át a helyét. Az olasz versenyző az ötödik évét tölti a japán márkánál, és ebből a szezon végére két és fél évet lesz a gyári alakulatnál. Honfitársai szerint a 28 éves motorosnak igenis van helye a MotoGP-ben, és akár márkatársukként is el tudnák őt képzelni.

Morbidelli karrierje remekül indult a MotoGP-ben, hiszen már első évében erős pontszerző helyeken ért célba a Petronas Yamahán, 2020-ban pedig három győzelemmel a bajnokság második helyén végzett. Azóta viszont csak egyszer állhatott fel a dobogóra, az is még a sérülése előtt történt, és miután a gyári csapathoz került, meg sem közelítette korábbi formáját. Francesco Bagnaia azonban úgy véli, a Ducatinál ismét magára találna.

„Örülnék, ha Franky a Ducatihoz jönne – nyilatkozta. – Szerintem többet érdemelne ennél az eredménynél, sokkal több potenciállal rendelkezik. Nem tudom, miért, de onnantól kezdve, hogy 2021-ben megműtötték a térdét, sokat küszködött. Előtte, 2020-ban második lett [a bajnokságban], az azt követő évben minden versenyen a dobogóért harcolt. Aztán jött a balszerencsés Le Mans-i [verseny]. Az egyik legerősebb és leggyorsabb [pilótának] tartom őt. Nagyszerű látni, hogy mennyire simán motorozik. Egy Ducatival nagyon versenyképes lehetne.”

Hivatalos: Morbidelli távozik a Yamahától

Morbidelli egyik esélye a VR46 lehetett volna, hiszen korábban Valentino Rossi akadémiáján nevelkedett. Azonban úgy tűnik, hogy Marco Bezzecchi jövőre is marad a csapatnál, Luca Marini körül pedig nem voltak kérdőjelek, így máshol kell ülést találnia. A bajnokság harmadik helyezettje ezzel együtt reméli, hogy honfitársa megkapja a bolognai gyártó egyik motorját.

„Mindenekelőtt sajnálom Frankyt, mert szerintem megérdemel egy motort a MotoGP-ben – fogalmazott Bezzecchi. – Nagyon erős, és már sokszor megmutatta tehetségét. A Ducati erős, de nemcsak a motor, hanem a versenyzők miatt is domináns. Úgy vélem, a Ducati hihetetlen munkát végzett, és bízom benne, hogy jót tesz neki a Ducati.”

A VR46 kiesésével a Gresini maradt az egyetlen, Ducati-motort használó csapat, amely reálisan szerződtetheti Morbidellit, de Fabio Di Giannantonio helyére a Moto2-es világbajnokságot vezető Tony Arbolino is pályázik. A Ducati szatellitistállóin kívül még az LCR Honda került szóba, de a legutóbbi pletykák szerint Augusto Fernández foglalhatja el Álex Rins helyét, miután a KTM állítólag kölcsönadná őt, hogy helyet csináljanak Pedro Acostának.

Erre nem számított Marc Márquez ─ így vélekedik márkatársa átigazolásáról

0

A Repsol Honda sztárja, Marc Márquez még mindig fájdalmakkal érkezik Silverstone-ba. A hatszoros MotoGP-bajnok Álex Rins bejelentett, a Yamaha táborába való átigazolását is kommentálta.

Marc Márquez úgy ment a nyári szünetre, hogy a főfutamokat tekintve nem szerzett pontot, de 14 esésével már most a bukási lista élén áll. A Német GP előtti bemelegítő futamon elkövetett komoly highside-ja nem maradt következmények nélkül: Egy bokaficam, egy bal hüvelykujjtörés és egy bordatörés vezetett ahhoz, hogy a 30 éves szupersztár kétszer egymás után kihagyta a főfutamot a Sachsenringen és Assenben.

Az öthetes nyári szünet után az első kérdés csütörtökön Silverstone-ban természetesen az volt, hogy hogy van most a nyolcszoros világbajnok?

„Hogy őszinte legyek, egy kicsit jobban, mert a nyári szünet a legjobbkor jött számomra. A bordám és az ujjam újra száz százalékos állapotban van. A bokámban még mindig van egy kis fájdalom.”

„A probléma az, hogy ha kényszertartásban van a bokád, az több fájdalmat okoz a hasizomban és a térdben, de fizioterápiával próbáljuk kontroll alatt tartani ezt.”

Álex Rins egy év után elhagyja a Hondát

A következő nagy beszédtéma ezen a héten Márquez jelenlegi márkatársát, Álex Rinst érinti: az austini győztes az LCR csapattól a Yamaha gyári alakulatához kerül Fabio Quartararo mellé 2024-re. Ez már hivatalos.

A változás nem ért meglepetésként sokakat, Marc Márquez azonban elmondta, hogy nem számított rá: „Kedden volt egy interjúm, és megkérdeztek erről a pletykáról, mert akkor még pletyka volt. Azt mondtam, hogy nem hiszem el, mert Rins nyert egy futamot a Hondával, és azt is mondta, hogy a Honda egy jó motor, amivel futamokat lehet nyerni… Szóval nem számítottam erre a váltásra, de másnapra hivatalossá vált.”

„Örülök neki, ez egy jó váltás, mert egy szatellitcsapatból egy gyári istállóhoz megy, a Yamahához, ami egy jó csapathoz, nagy múlttal. Meglátjuk, mire lesz képes.”

Jöhet-e a tavalyihoz hasonló fordulat a MotoGP nyári szünete után? – hétvégi menetrend

0

Hathetes szünet után jön a Brit Nagydíj a MotoGP-ben, és ezzel együtt két új szabály is debütál. Míg Jorge Martín és Marco Bezzecchi számára az a legnagyobb kérdés, hogy közelebb tudnak-e kerülni Francesco Bagnaiához, addig mások szeretnének bizonyítani a sérülésből való visszatérés után.

Osztály, vigyázz, avagy véget ért a hat héten át tartó nyári szünet a MotoGP-ben, hiszen a hétvégén már a Brit Nagydíjon küzdenek meg egymással a mezőny tagjai. Sőt, innentől kezdve igazán erőltetett menet következik, hiszen a mostanit is beleszámítva a következő tizenhét hétből tizenkét alkalommal lesz futamhétvége.

Ami a silverstone-i pályát illeti, a helyszín 2010 óta ad otthont a Brit Nagydíjnak, miután leváltotta a Donington Parkot. Az 5891 méter hosszúságú aszfaltcsík tíz jobb- és nyolc balkanyart tartalmaz. Köztük jó néhány tempós fordulót, mint a Copse, a Maggotts-Becketts-Chapel kombináció vagy a Stowe.

Ahogyan az jó pár más pályáról elmondható, tavaly minden csúcsot megdöntöttek a pilóták. A körrekordot Johann Zarco tartja 1:57.767-es, pole pozíciót érő körével, míg a legnagyobb végsebességre Enea Bastianini volt képes, egészen pontosan 340,6 km/h-ra. A versenyben futott leggyorsabb kör pedig Álex Rins nevéhez fűződik, a spanyol versenyző 1:59.346 másodpercre volt képes.

Álex Rins egy év után elhagyja a Hondát

Apropó Rins: azok után, hogy Assenben jó néhány hiányzó volt, az állandó versenyzők közül mostanra ő maradt az egyetlen, aki sérülés miatt nem lehet ott a hétvégén. A jövőre a Yamahához igazoló pilóta még a mugellói sprintfutamon szenvedett síp- és szárkapocscsonttörést, és legjobb esetben is csak Ausztriában lehet ott a rajtrácson legközelebb. Az LCR Honda motorosát Iker Lecuona helyettesíti.

Eldőlt, ki helyettesíti a sérült Álex Rinst a Brit Nagydíjon

Honfitársukkal ellentétben a gyári Honda párosa, Marc Márquez és Joan Mir immáron teljesen egészségesnek mondhatja magát a bordatörés, illetve a kézsérülés után. A legnagyobb visszatérő azonban nem közülük kerül ki: Pol Espargaró végre-valahára újra versenyezhet, miután a szezonnyitó második edzésén súlyosan megsérült. A GasGas versenyzője igyekszik bizonyítani, hogy még mindig elég jó teljesítményre képes.

A Repsol Honda mindkét versenyzője ott lesz Silverstone-ban, ugyanazokkal a célokkal

Bizonyos szempontból hasonló cipőben jár Bastianini is, aki ugyan már Mugellóban ott volt a pályán, még nem volt tökéletes állapotban. Mostanra azonban fizikailag teljesen rendben van, és saját elmondása szerint most kezdődik el számára az idény. Az olasz pilótának kell is bizonyítania, hogy helye van a gyári Ducatinál. Rajta kívül egyébként az Assenben Zarcóval ütköző Fabio Quartararónak, Miguel Oliveirának, Raúl Fernándeznek, Jorge Martínnak, valamint Fabio Di Giannantoniónak is kisebb sérülésből vagy műtétből kellett felépülnie.

Bagnaia: Ott folytatjuk Silverstone-ban, ahol abbahagytuk

A Pramac spanyol versenyzőjének ráadásul még a bajnoki címre is van esélye, hiszen 35 pontos lemaradásban a második helyet foglalja el a tabellán Francesco Bagnaia mögött. Reálisan csak ő, illetve Marco Bezzecchi érheti utol a címvédőt, aki immáron négy futamgyőzelemmel rendelkezik. A gyári Ducati versenyzője nagyon jól tudhatja, hogy korántsem szabad hátradőlnie, hiszen pont ő volt az, aki tavaly 66 pontos hátrányban ment a nyári szünetre, ráadásul akkor csak kilenc futam volt hátra a szezonból. Az idény második felének legnagyobb kérdése, hogy a Ducati valamelyik szatellitcsapatának versenyzője képes lehet-e fordítani a gyári pilóta ellen.

Bezzecchinek nincsenek illúziói a Brit Nagydíj előtt, pontosan tudja, milyen nehéz dolga lesz

Szintén fontos megjegyezni, hogy az eddigiekhez képest két szabályváltozás is lesz. Az első edzést szabadedzéssé nevezik át, ami gyakorlatban azzal a következménnyel jár, hogy csak az eddig második edzés néven futó esemény határozza meg, hogy szombaton melyik tíz pilóta kezdhet a Q2-ben az időmérőn.

Hiába a Ducati vétója, a következő hétvégétől változik a formátum a MotoGP-ben

A másik módosítás technikai jellegű: a Brit Nagydíjtól kezdve éles körülmények között is működni fognak a guminyomást ellenőrző szenzorok, vagyis a gyártóknak tartaniuk kell magukat a meghatározott minimális értékhez. Ugyanakkor egyelőre még nem kizárás jár annak, aki megszegi, hanem először figyelmeztetés, aztán időbüntetés.

Debütál a sokat vitatott szabály a MotoGP következő futamhétvégéjén

A MotoGP silverstone-i hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
10:00 – 10:35 Moto3 1. edzés
10:50 – 11:30 Moto2 1. edzés
11:45 – 12:30 MotoGP 1. szabadedzés
14:15 – 14:50 Moto3 2. edzés
15:05 – 15:45 Moto2 2. edzés
16:00 – 17:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
09:40 – 10:10 Moto3 3. edzés
10:25 – 10:55 Moto2 3. edzés
11:10 – 11:40 MotoGP 2. szabadedzés
11:50 – 12:05 MotoGP 1. időmérő
12:15 – 12:30 MotoGP 2. időmérő
13:50 – 14:05 Moto3 1. időmérő
14:15 – 14:30 Moto3 2. időmérő
14:45 – 15:00 Moto2 1. időmérő
15:10 – 15:25 Moto2 2. időmérő
16:00 MotoGP Sprintverseny
VASÁRNAP
10:45 – 10:55 MotoGP Warm up
12:15 Moto3 Verseny
14:00 MotoGP Verseny
15:30 Moto2 Verseny

Álex Márquez szerint, ha nincs elég hely az előzéshez, rá kell venni az ellenfelet, hogy biztosítsa azt

0

A Gresini Ducati versenyzője, Álex Márquez biztos abban, hogy az esetleges koccanások elkerülhetetlenek ebben a sportban. A spanyol a SPEEDWEEK.com-nak nyilatkozott a MotoGP-ben egyre hevesebbé váló párharcokról.

Az éles csaták, amelyeket a MotoGP sztárjai vívnak a pályákon, sok vitát váltanak ki, és a vélemények széles skálán mozognak. Sito Pons például így vélekedik: „Nevetséges azt állítani, hogy a motorversenyzés kontaktsport. Ha meg akarsz előzni valakit, akkor elég gyorsnak kell lenned, és úgy kell elé kerülnöd, hogy ne érj hozzá az ellenfeledhez. Ha kontaktsportot akarsz, akkor bokszolj.”

Nevetségesnek tartja Álex Márquez álláspontját az ütközésekről a Moto2-es csapatfőnök

Álex Márquez ezt másképp látja. Arra a kérdésre, hogy a MotoGP sztárjai kontaktsportot űznek-e, a Gresini Ducati versenyzője a SPEEDWEEK.com-nak elmondta: „A párharcokban teret kell adni magadnak. Néha ez a hely már megvan, máskor viszont nincs, és akkor úgy tudod megszerezni a szükséges helyet, ha nyomást gyakorolsz az előtted lévő versenyzőre, és megvillantod a motor első kerekét.”

„Versenyzőként arra kell figyelned, hogy előzéskor megkapd a szükséges helyet, ha az nincs ott. Sok esetben nincs meg az előzési manőverhez szükséges hely. Tehát rá kell venned az ellenfeleket, hogy helyet adjanak neked. Az érintkezés elkerülhetetlen ebben a sportban, ezt meg kell érteniük az embereknek.”

Természetesen nem arról van szó, hogy keressük a koccanási lehetőséget, ismeri el Álex Márquez. „Nem összeérni akarsz a másikkal, hanem helyet keresel, hogy előzési manővert hajthass végre. Természetesen soha nem okozol szándékosan kontaktust egy másik versenyzővel. Az érintkezés a helyzetből adódik. Sok lehetőséged van a ívválasztásnál, és néha keresztezik egymást az utak, és elkerülhetetlen az ütközés.”