back to top
2025. augusztus 21. 11:53
Kezdőlap Blog Oldal 479

Rivola: Kicsit furcsa, hogy most a kis gyáraknak kellene segíteniük a japán óriásoknak

0

Az európai MotoGP-gyáraknak most segíteniük kell a Hondát és a Yamahát, hogy újra győzelemre legyenek képesek? Massimo Rivolának, az Aprilia Racing vezérigazgatójának egyértelmű véleménye van erről, és kész a kompromisszumot kötni.

A hollandiai Assenben rendezett TT-n és azt követően a MotoGP-csapatok szavaztak arról, hogy a Portimão óta érvényben lévő MotoGP-formátumot Silverstone-tól ismét meg kellene-e változtatni. Hollandiában azonban nem sikerült megállapodásra jutni. Az eredmény: a pénteki első, 45 perces szabadedzés már nem számít bele a szombati kvalifikációba. A Ducati eredetileg ellenezte ezt a változtatást, mert a vörösöknél négy csapat és nyolc versenyző van a mezőnyben, így mindig és mindenhol tudnak elegendő adatot gyűjteni és új alkatrészeket tesztelni bármelyik csapattal.

Hiába a Ducati vétója, a következő hétvégétől változik a formátum a MotoGP-ben

„Mi viszont abszolút amellett voltunk, hogy az FP1 többé ne számítson bele a Q2-be” ─ erősítette meg Massimo Rivola a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„Elég volt csak megnézni a statisztikákat, a bukások, a sérült versenyzők és a sok lestrapált motorok számát a gyártók számára a korábbiakhoz képest. Akkor világosan láthatóvá vált, hogy ez a jelenlegi formátum túl sokat kivett mindenkiből.”

Rivola azonban ellenállt a Dorna azon javaslatának, hogy a szombati harmadik edzést 30-ról 20 percre csökkentsék.

„Az Apriliától még az a javaslatunk is érkezett, hogy a pénteki edzések egyáltalán ne számítsanak a Q2-be való továbbjutáshoz. Akkor az első edzésnap egy kicsit nyugodtabb lehetett volna. A pénteki napot a beállításokra, az új alkatrészek tesztelésére és a motorok fejlesztésére lehetett volna használni, és esetleg szombaton az FP3-at is. Akkor a versenyzők nem lennének olyan gyakran a határon, és nem kockáztatnák az életüket, hogy az első tízbe kerülő köridőt érjenek el. Az egész kvalifikációs formátumot meg lehetett volna változtatni. Szerintem a Forma-1-es kvalifikáció az 1., 2. és 3. szakaszával elég élvezetes és izgalmas.”

A hollandiai Assenben rendezett TT óta a Dorna illetékesei a Honda és a Yamaha számára is engedményeket szeretnének, hogy a gyári motorjaik ismét versenyképesek legyenek. Az újonc vagy nyeretlen csapatok „engedményeinek” feltételeit azonban eddig nem teljesítették a japánok, mert mindkét gyár túl sok dobogós helyezést ért el az elmúlt másfél évben.

Ezúttal Wayne Gardner fakadt ki a MotoGP új formátumát illetően

Ráadásul a hosszú ideje vesztes európaiak sem akartak ajándékot adni a japánoknak. Stefan Pierer, a KTM, GASGAS és Husqvarna márkákat birtokló Pierer Mobility AG vezérigazgatója azonban további tesztnapokat biztosítana a japán ellenfeleknek. (A Suzuki visszalépése után senkinek sem áll szándékában elveszíteni a Hondát és a Yamahát.)

„Kicsit furcsa, hogy most a kis gyáraknak kellene segíteniük a japán óriásoknak” ─ csodálkozott Massimo Rivola. „Ugyanakkor ez a mi jó munkánk elismerésének a kivetülése is. Nyitott vagyok az ilyen tárgyalásokra mindaddig, amíg az egész hálózat kompakt és a mezőny kiegyensúlyozott marad. Ha arra kérnek, hogy segítsek egy bajba jutott gyártónak, nyitott vagyok a tárgyalásokra, mert megtörténhet, hogy egy nap az Aprilia lesz a következő, aki bajba kerül.”

„A bajnokságunk érdekében nyitott vagyok minden ötletre és megbeszélésre, de minden szempontot meg kell vizsgálnunk, nem csak a küszködő gyárak szempontját. Végső soron olyan elfogadható kompromisszumot kell találnunk, amely az egész MotoGP-világbajnokság számára előnyös. A gyártóknak most már nem csak magukra kell gondolniuk. Izgalmas versenyeket szeretnénk látni, és minden érintett gyárnak esélyt adni a győzelemre. Ha egy gyárnak nyolc motorja van a mezőnyben, akkor például meg lehetne szüntetni a tesztelési lehetőségeket, vagy valami ilyesmi.”

Különleges szerepet szán Marc Márqueznek a MotoGP új kulcsfigurája

A három európai gyár azt is szeretné elérni, hogy a Dorna ne tekintse ezeket a japánoknak tett engedményeket készpénznek, illetve Marc Márquez Hondánál maradását ne vegyék biztosra.

„Márquez sokat tett a sportért, ezt nem lehet tagadni. Különleges dolgokra képes versenyzőként. Ez mindig jót tesz a sportágnak. Még ha öt bukása is van egy hétvégén, ez is része az ő szellemiségének.”

Bautista ismét a Desmosedici nyergében Misanóban ─ minden más rejtély

0

Álvaro Bautista idén másodszor áll gurul pályára Misanóban a Ducati Desmosedicivel. Ez azonban elsősorban nem egy esetleges szabadkártyás szereplésről szól a MotoGP-ben.

Álvaro Bautista már június 20-án és 21-én is tesztelhette a Ducati MotoGP-motorját Misanóban a 2022-es Superbike-világbajnokság megnyerésének jutalmaként, és kiváló köridőkkel kápráztatott el mindenkit.

A spanyol a múlt hétvégi találkozó után egyenesen Olaszországba utazott, ahol a héten kedden és szerdán újabb MotoGP-tesztet tart. Ennek a feladatnak azonban semmi köze egy esetleges szabadkártyás induláshoz, kizárólag a motor fejlesztéséről van szó.

Bautista a két nap alatt Michele Pirro tesztpilótát és a tesztcsapatot fogja támogatni, és a tervek szerint kétszer fél napot fog motorozni. A Ducati bejelentette, hogy csak egy fotó lesz, de nem lesznek videók, nem publikálnak köridőket és nem adnak információt arról, hogy min dolgoznak.

Bautista: Márquez nem alapozhat a tehetségére, ha mentálisan nincs jó állapotban

Amennyiben Bautista valóban részt akar venni egy futamon a MotoGP-ben, szóba kerülhet a november 10-12. között megrendezésre kerülő nagydíj Sepangban. Ebben az esetben a következő hetekben kell dönteni, hogy legyen elég idő a felkészülésre és az előírt határidő betartására. A szabadkártyát ugyanis legalább 90 nappal a verseny előtt kell igényelni az IRTA-nál.

„Jól éreztem magam a MotoGP-motoron, de ugyanakkor nem tudtam rá koncentrálni, mert közeledett a doningtoni Superbike-verseny. Ez csak egy teszt volt, hogy barátkozzak a motorral, de nagyon pozitív tapasztalatokkal távoztam” ─ jelentette ki Bautista.

A spanyol nem tart attól, hogy a MotoGP-tesztelés kizökkentheti őt a szezon utolsó harmadára.

„Számomra ez két különböző dolog, így nem zavar engem. Nem mintha azon törném a fejem, hogy szabadkártyásként induljak bármelyik futamon is, de ha lesz rá lehetőség, annak úgy kell lennie.”

Álex Rins egy év után elhagyja a Hondát

0

Miután nyilvánosságra hozták, hogy Franco Morbidelli év végén távozik a csapattól, a Yamaha bejelentette, hogy Álex Rins érkezik a helyére. Mindez azt jelenti, hogy a spanyol versenyző nem tölti ki a szerződését a Hondával.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Franco Morbidelli távozik a Yamahától. A japán gyártó nem várt sokáig azzal, hogy nyilvánosságra hozza, ki lesz az olasz versenyző utódja, hiszen máris megtörtént az ezzel kapcsolatos bejelentés. Amint arra számítani lehetett, a hangvillások Álex Rinst szerződtették a 2024-es idényre.

Hivatalos: Morbidelli távozik a Yamahától

A spanyol pilóta tavaly még a Suzukinál versenyzett, amely azonban év végén kiszállt a MotoGP-ből, így új csapat után kellett néznie. Végül Joan Mirhez hasonlóan neki is a Honda dobott mentőövet, és idén az LCR-nél kezdhette meg a szezont. A 27 esztendős motoros kétéves szerződést írt alá, ám, mint most hivatalosan is kiderült, ezt nem fogja kitölteni.

Pedig az együttműködés nem kezdődött rosszul, sőt: Rins már a harmadik hétvégéjén csodát tett, ugyanis az Amerikai Nagydíjon a sprintfutamon a második, míg a főversenyen Francesco Bagnaia bukása után az első helyen ért célba. Nagyrészt ennek köszönheti, hogy az első nyolc forduló után ő a japán gyártó legeredményesebb versenyzője.

Ezt leszámítva ugyanis neki sem termett sok babér. A többi alkalommal csupán 13 egységig jutott, és a diadala óta nem sikerült növelnie a pontjainak számát. Ráadásul az utolsó három versenyen már el sem indulhatott, ugyanis a mugellói sprinten súlyos balesetet szenvedett, aminek következtében eltört a síp- és a szárkapocscsontja. Rins jelenleg is a rehabilitációnál tart, és legjobb esetben az Osztrák Nagydíjon térhet vissza a versenypályára.

Ezzel együtt könnyen lehet, hogy a szakítás hátterében nem csak a gyenge és ezáltal veszélyes motor áll. A spanyol versenyző ugyanis korábban felemelte a hangját azzal kapcsolatban, hogy a Honda nem bízik benne, amikor a fejlesztések teszteléséről van szó. A nyilvános kritika pedig nem nyerte el a gyártó erre köztudottan érzékeny vezetőségének tetszését.

A nagy riválistól, a Superbike-ból vagy a Moto2-ből igazolhatja le a Honda Rins utódját?

Hogy ki érkezhet a helyére, az egyelőre nagyon is nyitott kérdés. Felmerült, hogy Morbidellivel helyet cserélnek, mint ahogyan az is, hogy a KTM úgy csinál helyet Pedro Acostának, hogy Augusto Fernándezt lényegében kölcsönadja az LCR-nek. Rajtuk kívül a Superbike-ban szereplő, a Silverstone-ban pont Rinst helyettesítő Iker Lecuona, valamint a Moto2-es világbajnokság jelenleg harmadik helyezettje, Jake Dixon neve is felmerült.

„Nagyon örülünk, hogy Álex csatlakozik a Yamaha csapatához, és szeretettel üdvözöljük őt a Yamaha MotoGP-alakulatánál – jelentette ki Lin Jarvis ügyvezető igazgató. – Arra számítunk, hogy Álex nagy segítségünkre lesz. MotoGP-versenyzőként óriási tapasztalattal rendelkezik, és köztudottan hatalmas tehetség, valamint többszörös MotoGP-futamgyőztes. Már két másik MotoGP-beli gyártónál is szerzett rutint, és vezetett az M1-eséhez hasonló jellegzetességekkel rendelkező motorokat, ami segíthet neki abban, hogy gyorsan alkalmazkodjon a motorunkhoz. A COTA-n aratott idei győzelme megmutatja a gyorsaságát, az éhségét és a siker iránti elszántságát. Álex egy ideig távol volt a paddocktól a Mugellóban elszenvedett sérülése miatt, de bízunk benne, hogy a 2024-es szezonra teljesen felépül, és felveszi a ritmust. Nagyon várjuk már a közös munkát vele, hisszük, hogy jól együtt fog működni Fabio [Quartararóval], és összességében javítani fog a Yamaha teljesítményén.”

Hivatalos: Morbidelli távozik a Yamahától

0

A Yamaha bejelentette, hogy Franco Morbidelli öt szezon után távozik tőlük. Az olasz pilóta helyére vélhetően Álex Rins érkezik majd.

Ahogyan arra egy ideje számítani lehetett, a Yamaha bejelentette, hogy Franco Morbidelli az év végén elhagyja a japán gyártót. Az olasz pilóta teljesítménye ugyan valamelyest javult a tavalyi évhez képest, de még mindig nem hozott kielégítő eredményeket, ráadásul nemrég ő maga is elmondta, hogy nem biztos benne, hogy a hangvillásoknál akarja folytatni a pályafutását.

Morbidelli 2019-ben szerződött a japánok szatellitcsapatához, a Petronas Yamahához. Ebben a szezonban a bajnokság tizedik helyén végzett, a következő idényben viszont jött az áttörés: három győzelmet szerzett, és további két alkalommal állhatott fel a dobogóra, ami az összetett második helyére volt elég a mindössze egy győzelemig jutó Joan Mir mögött.

A következő idényt még a Petronas Yamahánál kezdte meg, ahol egy dobogós helyezés után térdsérülést szenvedett. Emiatt öt hétvégét kellett kihagynia, ám a visszatérés már a gyári alakulatnál történt meg, ugyanis megkapta az időközben távozó Maverick Viñales ülését. Azonban hiába a papíron kedvezőbb helyzet, ezután már messze elmaradt korábbi önmagától.

Szinte biztos, hogy Rins váltja Morbidellit, aki nem fogadta el a Yamaha ajánlatát

Tavaly mindössze 42 pontot szerzett, és a tabella tizenkilencedik helyén zárt, miközben csapattársa, Fabio Quartararo egészen a zárófordulóig a világbajnoki címért küzdött. Ekkor már sejthető volt, hogy ha teljesítménye nem javul jelentős mértékben, akkor az idei év végén elköszönnek tőle. Bár 2022-es pontmennyiségét már most, a sprintfutamok eredményeit nem számítva is felülmúlta, mindez nem volt elég a 2024-es folytatáshoz.

Morbidelli helyét alighanem Álex Rins veszi át, aki ez esetben mindössze egy év után távozna az LCR Hondától. Ami az olasz motorost illeti, a Yamaha állítólag felajánlotta neki az egyik ülést a Superbike-ban, ám ő ezt visszautasította, mert a MotoGP-ben akar maradni. A 28 éves versenyzőt három csapattal is szóba hozták, de a VR46-nál Marco Bezzecchi maradása biztosra vehető, a Gresininél a Moto2-es bajnokságot vezető Tony Arbolino tűnik a legesélyesebbnek Fabio Di Giannantonio helyére, míg az LCR-rel kapcsolatban Augusto Fernández neve merült fel.

„Mindenekelőtt szeretném megköszönni Frankynek a kemény munkáját és az elkötelezettségét, [amit azóta tanúsított, hogy] a gyári csapatnál dolgozik, de már jóval korábban is, amikor a Yamaha szatellitversenyzője volt – fogalmazott Lin Jarvis, a Yamaha ügyvezető igazgatója, ki hangsúlyozta, a hátralévő tizenkét forduló során mindent beleadnak. – A Yamaha és Morbidelli együttműködése nagyszerű eredményekhez vezetett, többek között egy kiemelkedő világbajnoki második helyhez 2020-ban. Kár, hogy az elmúlt két év nem úgy alakult, ahogyan mindketten reméltük és szerettük volna. Megvitattuk a folytatással kapcsolatos lehetőségeket, de végül úgy döntöttünk, hogy 2024-ben itt lesz az ideje a váltásnak mind a Yamaha, mind Franky szempontjából. A csapat továbbra is teljes mértékben támogatni fogja Frankyt minden lehetséges módon, hogy a lehető legjobban zárjuk le a közösen eltöltött időszakot.”

Rossi? Lorenzo? Marc Márquez? – Dovizioso elárulta, kit tart a legkeményebb ellenfélnek

0

Andrea Dovizioso elmondta, nehéz kiválasztani, ki volt a legnagyobb ellenfele versenyzői pályafutása során, de egyvalakit azért megnevezett. Az olasz exversenyző a legendák közé való beiktatásáról is beszélt.

Andrea Dovizioso több mint 20 évet töltött el a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző géposztályaiban, ebből másfél évtizedet a MotoGP-ben. Bár a királykategóriában nem jött össze a világbajnoki cím, így is szép karriert tudhat maga mögött, és ő volt az, aki Casey Stoner óta először legalább harcolni tudott a végső győzelemért a Ducatival.

A tavaly visszavonult versenyző nyilvánvalóan számos nagy ellenféllel találkozott a pályán. Közülük akadtak, akikkel egy korosztályt képviselt, így már a kisebb kategóriákban is együtt versenyzett velük, mással csak a MotoGP-ben küzdött meg. Amikor feltették neki a kérdést, hogy ki volt a legnehezebb ellenfél, nem volt könnyű válaszolnia.

„Nehéz megmondani, hogy ki volt a legkeményebb ellenfél – nyilatkozta a Motosannak. – Azt mondanám, hogy ez az [adott] pillanattól függ. Sajnos vagy szerencsére a MotoGP olyan időszakában találtam magam, amikor rendkívül tehetséges versenyzőkkel osztottam meg a pályát. Kezdve Marco Simoncellivel, akivel a minimotorokon kezdtünk versenyezni, és akivel közös utat jártam be a különböző kategóriákban. Egy másik nagy riválisom Jorge Lorenzo volt. Mindig megcsináltuk a nagy ugrásokat, egyik kategóriából a másikba, ugyanabban az évben, szóval ő mindig ott volt, és igazán sokat nyert. Aztán ott van Dani Pedrosa, Marc Márquez, Valentino Rossi és még sokan mások.”

Több csapat is állást ajánlott Doviziosónak

Dovizioso háromszor végzett a második helyen a MotoGP-ben: 2017 és 2019 között csupán egyvalaki tudta megelőzni, igaz, ebből csak az első évben volt reális esélye csúcsra érni. A három szezonban ugyancsak közös, hogy ugyanattól a versenyzőtől kapott ki, így ez alapján őt nevezte meg mint legnagyobb ellenfél pályafutása során.

„Mondjuk, hogy Marckal küzdöttem a MotoGP bajnoki címéért, szóval azt mondanám, hogy ő volt, mert minden téren erős riválisnak bizonyult – fogalmazott. – Mentálisan, fizikailag, a tehetségét, a hozzáállását és minden más szempontot figyelembe véve, ami egy olyan profilt, mint az övé, teljessé tesz.”

Doviziosónak azért összejött a világbajnoki cím, még ha nem is a királykategóriában, hanem a 125 köbcentiméteresek között, még 2004-ben. Többek között ennek köszönhetően nemrég beiktatták a MotoGP legendái közé. Az olasz exmotorost erről is kérdezték, ő pedig elárulta, hogy mennyire sokat jelent neki ez az elismerés..

„Meglepődtem, amikor mondták, hogy a MotoGP legendájává fognak kinevezni – jelentette ki. – Igazán megtisztelve érzem magam, és boldog vagyok. Húsz évnyi kemény, nagy odaadással végzett munka meghozta a gyümölcsét, és az, hogy Mugellóban részesültem ebben a megtiszteltetésben, még különlegesebbé tette az egészet.”

A Repsol Honda mindkét versenyzője ott lesz Silverstone-ban, ugyanazokkal a célokkal

0

A Repsol Honda az öthetes nyári szünet után mindkét állandó versenyzőjével visszatér: Marc Márquez és Joan Mir azt mondják, készen érzik magukat a silverstone-i visszatérésre az RC213V-vel.

A Sachsenringen történt sorozatos bukások és számos kiesés után a főfutamokon, Marc Márqueznek nagy szüksége volt a szünetre, hogy felépüljön a sérülésekből (bokaficam, törés a bal hüvelykujján és törött borda) és a mentális nehézségeiből egyaránt.

„Fontos volt számunkra a nyári szünet, lehetőséget kaptunk az újrakezdésre és a regenerálódásra a nehéz szezonkezdet után” ─ fogalmazott most a Repsol Honda sztárja, aki a silverstone-i GP előtt azonnal biztosította azt is: „Fizikai és mentális szempontból is felfrissülve és munkára készen térek vissza a pályára. Alig várom, hogy újra lássak mindenkit a Repsol Honda csapatban.”

„Silverstone egy olyan pálya, ahol a múltban sok jó csatát vívtam. A legfontosabb, hogy újra motorra üljek, folytassam a munkát, és próbáljak javítani az év első feléhez képest.”

Önzőnek nevezte Marc Márquezt Rossiék csapatigazgatója

Csapattársa, Joan Mir, aki a júniusi összes futamot kihagyta a Mugellóban elszenvedett kézsérülése miatt, szintén újra fittnek jelenti magát Silverstone-ra.

„Kicsit hosszabb szünetet tartottam, mint mindenki más, de mostanra teljesen felépültem a sérülésemből. Visszatértem az edzésekhez néhány hete, melyeket különböző motorokon végzek. Fizikailag jól érzem magam” ─ hangsúlyozta a 25 éves mallorcai, aki egyébként júliusban édesapa lett.

„A hétvégén az a célom, hogy minden edzésből kihozzam a maximumot, és hogy ennyi hét után újra a MotoGP-re és a versenyzésre hangolódjak. Nagyszerű lesz mindenkit újra látni, és visszatérni a Honda RC213V-re.”

Bautista kezdettől fogva tudta, hogy sikertelensége nem a teljesítménye hiányának tudható be

0

18 győzelem egy szezonban ─ ezt Álvaro Bautista előtt még egyetlen versenyző sem érte el a Superbike-világbajnokságban. A szombati nehézségek után vasárnap a szerencse is mellé állt: Toprak Razgatlıoğlu a második futamon bukott Mostban.

Ahogy a legutóbbi versenyhétvége kezdődött Mostban, könnyen katasztrófával végződhetett volna a világbajnok, Álvaro Bautista számára. A kvalifikáción a spanyol két leggyorsabb körét sárga zászlók miatt törölték, így a 14. helyen ragadt a rajtrácson. A szombati versenyen a vegyes körülmények között rossz gumikra támaszkodott, és a bokszkiállás is rosszul sikerült számára.

A 12. hely ellenére Álvaro nyugodt volt szombat este. A 38 éves versenyző tudta, hogy a szezon legrosszabb eredményének semmi köze a teljesítményéhez, inkább a szerencsétlen körülményeknek tudható be.

Óriási dráma, Razgatlıoğlu szenzációs védekezés után bukott, Bautistáé a győzelem Mostban

„Az a fontos, hogy egy ilyen nap után ne legyünk idegesek, és ne kezdjünk el félni” ─ hangsúlyozta. „Előfordulnak ilyen esetek.”

A sprintfutamban az első körben hét helyet javított, így feljött az ötödik helyre, és a célban már csak Toprak Razgatlıoğlu és Jonathan Rea voltak előtte.

Ezzel Bautista újra versenyben volt, és a rajtrács első sorából vághatott neki a második főfutamnak.

A világbajnoki éllovas és  Razgatlıoğlu között 16 körön keresztül olyan csatát láthattunk, amely a szurkolókat is izgalomban tartotta. Sajnos a török kiesett, ezzel szabaddá téve az utat Bautistának, aki megszerezte szezonbeli 18. győzelmét. Ilyen sorozat még senkinek sem sikerült előtte, és még tizenkét futam van hátra.

„Ez szép, de még jobb az az érzés, ami most van bennem. Aznap reggel a 14. helyen álltam a rajtrácson, aztán hirtelen a dobogón. Még egy nagyon nehéz hétvége ellenére is versenyképesek voltunk, és harcolhattunk a győzelemért.”

Bautista Razgatlıoğlu bukása nélkül is látott esélyt a győzelemre? „Nem gondolkodtam azon, hogy első vagy második leszek, ehelyett élveztem a küzdelmet és a versenyt. Mindketten a határon voltunk, és ezen a pályán többet csúszkáltam, mint bárhol máshol. Ez azért van, mert olyan könnyű vagyok, és a motorom nagyon instabil lesz a gyors irányváltásoknál. A kemény gumik ezt még inkább fokozták. Mindig is az volt a helyzet, hogy a nagy versenyzők gyorsak ezen a pályán. Itt pontosabban tudnak motorozni, mert nagyobb nyomást gyakorolnak a talajra, és a motorjuk így stabilabb. Számomra nem annyira fontos, hogy nyertem-e vagy sem. Sokkal fontosabb, hogy ott voltam, és harcolhattam a győzelemért.”

Rea a pénteki tapasztalatok alapján nem számított ekkora sikerre a hétvégén Mostban

0

Egyedül Jonathan Rea állhatott dobogóra mindhárom Superbike-futamon Mostban, és a világbajnokság harmadik helyén állva kezdhette meg a nyári szünetet, bár a Kawasaki versenyzője pénteken elveszettnek tűnt.

Jonathan Rea szép emlékeket őriz a 2023-as Superbike-világbajnokság cseh találkozójáról. Ugyanis a szombati első futamon a rekordbajnok véget vetett 23 futam óta tartó nyeretlenségi sorozatának.

„Ahhoz képest, hogy hol tartottunk pénteken, amikor nem éreztem jól magam a motoron, és sehol sem voltam, jól teljesítettünk, és nem hagytuk, hogy lehúzzon minket az, amikor Toprak pénteken remekelt. A futamok elég jól mentek, először az intermediate gumival az első futamon, majd a Superpole-on is, amikor még magam is meglepődtem, milyen jól teljesítek, és képes voltam harcolni Toprakkal. Ez reményt adott arra, hogy a főfutamon is tudom majd vele tartani a lépést.”

Rea hosszú idő után újra nyert, Razgatlıoğlu sokat hozott Bautistán a felszáradó pályán

Rea a második főfutamban a második helyen érkezett az utolsó körre, és minden erejével védekezett Danilo Petruccival szemben. Az utolsó kanyarban viszont összeértek, és a Ducati versenyzője a harmadik helyre szorította vissza a 119-szeres Superbike-győztest.

„Azt hittem, hogy megelőztem Danilót, de éreztem,hogy összeértünk. Ha beleállok, szerintem összeütköztünk volna. Ő kívül volt, így nagyobb kockázatot vállalt, mint én. Nagyon elégedett voltam a hétvégén nyújtott teljesítményemmel, így nem kellett semmi hülyeséget csinálnom az utolsó kanyarban. Nem tudtam tartani a lépést Toprakkal és Álvaróval, és a futam végére nagyon elfogytak a gumijaim. Toprak bukása furcsán nézett ki, remélhetőleg jól van.”

Figyelemre méltó, hogy idén először csökkent Rea lemaradása a világbajnokságot vezető kettőssel szemben: „Ha összeadjuk a három futam pontjait, mi szereztük a legtöbbet. Erős hétvége volt ez számunkra” ─ jegyezte meg a hatszoros világbajnok.

Messihez és Cristiano Ronaldóhoz hasonlította magát és riválisát a Moto2 éllovasa

0

Tony Arbolino tiszteli Pedro Acostát, éppen ezért rendkívül motiváltan versenyez ellene. A Moto2-es világbajnokság éllovasa az elmúlt évek kimagasló labdarúgóihoz hasonlította magukat, és úgy véli, megérdemel egy ülést a MotoGP-ben.

Nagyon úgy tűnik, hogy az idei Moto2-es világbajnokság két versenyző között fog eldőlni. Tony Arbolino 148 nyolc forduló után 148 ponttal áll az élen, 8 egységgel megelőzve Pedro Acostát. A harmadik helyet elfoglaló Jake Dixon lemaradása már 44 egység, és az eddig látottak alapján nem túl valószínű, hogy ő vagy bárki más beleszól ebbe a csatába.

Bár az olasz versenyző csupán két futamot nyert meg riválisa négy győzelmével szemben, egyelőre kiegyensúlyozottabban teljesít. Hat dobogós helyezése mellé egy negyedik és egy hetedik helyet gyűjtött, míg Acosta ugyan szintén hatszor zárt az első háromban, de a maradék két eredménye egy tizenkettedik pozíció és egy kiesés. A 19 éves motorost generációja legnagyobb tehetségének tartják, éppen ezért Arbolino kifejezetten meg akarja őt verni.

Acosta: A tabellán elfoglalt pozíció másodlagos

„Nagyon tetszik [ez a párharc] – nyilatkozta az éllovas az AS-nek. – Acosta jelenleg az egyik legtehetségesebb versenyző velem együtt. Ha van valaki, akit le szeretnék győzni, az ő. Ez felpörget és beindít engem. Az elmúlt két versenyen ő volt a gyorsabb, de ezt tudtuk, mert már az első Moto2-es évében is nagyon gyors volt ezeken a pályákon, dobogós helyezéseket szerzett, és győzelmet aratott, én pedig lassabb voltam nála. Idén azonban ott értem el dobogókat, ahol az idény elején nem is gondoltam volna. Mentálisan jobb pilótának érzem magam, de szerintem így kell gondolkodni, és el kell hinni a hétvége előtt. Bizonyos típusú kanyarokban jobb nálam, a [gyorsakban]. Sokat tanulok, hogy ott nagyobb legyen a sebességem. Dolgozunk a csapattal, hogy ezen javítsunk.”

Acosta helye már biztos a MotoGP jövő évi mezőnyében, a kérdés már csak az, hogy melyik csapat színeiben debütál, mindenesetre egyelőre a GasGas tűnik a befutónak. Arbolino ugyancsak jó eséllyel felkerül, és örülne, ha párharcuk a királykategóriában is folytatódna. „Remélem, nagyon is szeretném – felelte az erre vonatkozó kérdésre. – Nagyon erős versenyzőnek tartom Acostát, és meg akarom verni, hogy bizonyítsak magamnak.”

Amikor két sportoló ennyire kiemelkedik valahonnan, akkor gyakran előfordul, hogy egymást is jobbá teszik. Arbolino ezzel kapcsolatban a labdarúgásból hozott példát, ahol a 2010-es éveket Lionel Messi és Cristiano Ronaldo rivalizálása jellemezte egyéni szinten, és a két futballista egymást is motiválta. „Szerintem igen – válaszolta a felvetésre. – Mi vagyunk Messi és Ronaldo. Az a Messi akarok lenni, aki megnyerte a világbajnokságot, de szeretnék a kettő keveréke lenni.”

Az elmúlt hetek hírei alapján Arbolino a Gresininél mutatkozhat be a MotoGP-ben Fabio Di Giannantonio helyén. Honfitársa idén sem nyújt jó teljesítményt, így a hely szinte biztosan felszabadul, és talán ő az első számú utódjelölt. A 23. születésnapját csütörtökön ünneplő versenyző úgy véli, rászolgált a lehetőségre, de most nem akar ezzel foglalkozni.

Menedzsere „bizonyos garanciákkal” engedné Marc Márquez mellé a Moto2 listavezetőjét

„Remélem – utalt a legmagasabb géposztályban történő debütálásra. – Nagyon ambiciózus, ugyanakkor mentálisan rendkívül nyugodt vagyok. Tudom, hogy megérdemlem, és senkinek semmit nem kell bizonyítanom, mert az elvégzett munkám révén ez el fog jönni. Erre az évre koncentrálok, amely úgy érzem, hogy az enyém lesz, és semmi másra. Nincsenek határok, mindig ezt mondja nekem a menedzserem [Carlo Pernat – a szerk.]. Minden egyes telefonhívásnál, mielőtt befejeznénk, azt mondja nekem, hogy »Tony, ne feledd, nincsenek határaid!«.”

Önzőnek nevezte Marc Márquezt Rossiék csapatigazgatója

0

Alessio „Uccio” Salucci kijelentette, az alapján, amit látott, a Honda a sötétben tapogatózik. A VR46 csapatigazgatója ennek kapcsán önzőnek nevezte Marc Márquezt.

A nyári szünet előtt borzasztó szezont futott a Honda, és ha a sprintfutamok eredményeit kivesszük, nyolc forduló után rosszabbul állnak, mint az előző három év bármelyikében az idény ugyanezen szakaszában. Ráadásul egyelőre az sem látszik, hogy rövid távon hogyan fognak kilábalni a válságból, és mikor térnek vissza legalább az élmezőnybe.

A japán gyártó küszködéséről természetesen a kívülállóknak, illetve más csapatok képviselőinek is megvan a véleményük. Így van ezzel Alessio „Uccio’ Salucci is, aki jelenleg a VR46 csapatigazgatójaként tevékenykedik. Az olasz szakember időről időre a saját szemével is megnézi, mi folyik a Hondánál, és amit lát, az nem túl szívderítő.

Marc Márquez utálása nélkül is lehet csodálni Rossit, véli a nála versenyző Bezzecchi

„Minden teszt alkalmával elhaladok a garázs előtt, megnézem, és látok négy vagy öt vázat, [valamint] négy vagy öt lengőkart a földön – nyilatkozta az olasz Sky-nak. – Olyan benyomást keltenek, mintha a sötétben tapogatóznának. Az ilyen helyzetek nehezek. Véleményem szerint követték [Marc] Márquez javaslatait, helyesen. Most viszont Marc bajban van, és ha már nem is motorozik, a többiek el fognak gondolkodni.”

Márquez az utóbbi két futamot kihagyta sérülés miatt, korábban pedig zsinórban három teljes hétvégéről hiányzott a szezon során. Az elmúlt években az volt a közvélekedés, hogy a Honda motorját csak Márquez tudja jól vezetni, hiszen a versenygépet az ő egyedi stílusára fejlesztették. Salucci ennek kapcsán megjegyezte, hogy szerinte a spanyol versenyző szándékosan keresztbe tesz márkatársainak.

„Úgy vélem, Márquez abban az értelemben is nagyon önző volt, hogy amikor felismerte, hogy valami segíthet a Honda többi versenyzőjének, elutasította – fogalmazott élesen az olasz szakember, aki hozzátette, szerinte a Honda hamarosan újra ott lesz a mezőny elején. – Ez az én véleményem, ennyi. Aztán nem tudom, de hamarosan visszatérnek.”

Salucci jelenleg is Valentino Rossi csapatánál dolgozik, és a kilencszeres világbajnok versenyzői pályafutása során is őt segítette. Többek között akkor is ott volt, amikor az olasz pilóta rivalizálása Márquezzel már-már háborúskodásba torkollott, így pozíciójánál fogva aligha van jó véleménnyel a 30 éves motorosról.