back to top
2025. augusztus 21. 08:26
Kezdőlap Blog Oldal 480

Főnöke elárulta, miben hasonlít Acosta Marc Márquezre

0

Aki Ajo szerint Pedro Acosta kora ellenére rendkívül érett, nemcsak a versenyzésben, hanem általánosságban az életben is. A Moto2-ben szereplő KTM Ajo csapatfőnöke anno Marc Márquezről is ugyanígy vélekedett.

Aki Ajo keze alatt már számos tehetség versenyzett már. Johann Zarco 2015-ben és 2016-ban is megszerezte a Moto2-es világbajnoki címet, utóbbi szezonban ráadásul Brad Binder is csúcsra ért a Moto3-ban. Miguel Oliveira 2015-ben a Moto3-ban, három évvel később pedig a Moto2-ben szerzett második helyet, míg Raúl Fernández 2021-ben nyolc futamgyőzelemmel végzett ugyanebben a pozícióban.

Nem beszélve a legnagyobb csillagról, aki a finn szakember keze alatt dolgozott, vagyis Marc Márquez. Az összesen eddig nyolc világbajnoki címet szerző spanyol versenyző még 2010-ben, a 125 köbcentiméteres géposztályban ért fel a csúcsra Ajo csapatával, manapság pedig egyértelműen felmerül a neve, amikor minden idők legjobb motorversenyzőjének kérdése kerül szóba.

Most pedig könnyen lehet, hogy Ajónak újabb gyémánt van a kezében Pedro Acosta személyében. A most 19 éves pilóta 2021-ben egyből megnyerte a Moto3-as vb-t, és bár a tavalyi debütáló szezonja nem sikerült jól a középső kategóriában, idén minden esélye megvan rá, hogy itt is diadalmaskodjon, mielőtt fellép a királykategóriába. Az 54 esztendős csapatfőnök talált hasonlóságot benne és a fiatal Márquezben, és nem csupán a tehetség szempontjából.

Acosta szerint még Marc Márqueznél is nagyobb figyelmet kapott 16 évesen

„Mindig nehéz számomra összehasonlítani a versenyzőket – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak. – Minden pilótának megvan a maga személyisége, a maga karaktere. Azonban amit a legjobb pilótákban vagy sok igazán erős versenyzőben látok, akik aztán sikeres karriert futnak be, azt látom Pedróban is. Ő tényleg két lábbal a földön jár. Mindig azt mondom, hogy fiatal kora ellenére is érti az életet, azt, hogy hogyan működik az élet. Még csak tizenkilenc éves. Azonban úgy gondolkodik, mint egy érett ember, aki rengeteg tapasztalattal rendelkezik, és emlékszem, hogy korábban Marc Márquezről is hasonlóan nyilatkoztam.”

Ajo már tavaly is méltatta Acostát ezen a téren. Akkor elmondta, hogy általában nem is a motorozásról, hanem az élet egyéb kérdéseiről társalogtak. Hozzátette, fontosnak tartja, hogy azoknak a gyerekeknek, akik lényegében a paddockban nőnek fel, az élethez is legyen érzékük. Hitvallása szerint ugyanis ha mindez kiemelkedő tehetséggel párosul, az óriási előnyt jelenthet a riválisokkal szemben.

Rossiék kiestek, Lorenzo nem szerzett pontot a hétvégén

0

Valentino Rossi autója nem ért célba a Nürburgringi 3 órás versenyen, miután csapattársa ütközött egy másik autóval. Jorge Lorenzo befejezte a spa-francorchamps-i futamot, de pontot nem szerzett a Porsche Szuperkupában.

A kétkerekű motorsport rajongói számára a Superbike-világbajnokság csehországi fordulója jelentette a főszerepet az elmúlt hétvégén, ám két rendkívül népszerű egykori MotoGP-pilóta is rajthoz állt, csak éppen autóval. Valentino Rossi a Nürburgringi 3 órás versenyen vett részt a GT World Challenge Europe Endurance Cup keretében, míg Jorge Lorenzo a Porsche Szuperkupa Spa-Francorchamps-ban rendezett fordulóján indult.

Ami a kilencszeres világbajnokot illeti, szokás szerint Maxime Martinnal és Augusto Farfusszal osztozott az autón. Az időmérő meglehetősen kaotikusan alakult, ugyanis egy ponton leszakadt az ég. A trió végül csupán a huszonkettedik helyet szerezte mag a rajtrácson, így volt honnan felzárkózniuk a vasárnapi futamon.

Itt nézhető vissza a Nürburgringi 3 órás verseny

A versenyt Rossi kezdte, aki kifejezetten jól szerepelt, és az első szűk egy órában a tizennyolcadik helyre jött fel a 46-os számú BMW M4 GT3-ast. Utána jött Farfus, aki további egy helyet javított, majd Martin volt a befejező ember. Neki azonban csak bő negyedóra jutott, ugyanis ütközött Dylan Pereira Audijával. Ennek következtében a BMW-ből elkezdett szivárogni a víz, és 45 perccel a vége előtt kénytelen volt feladni a versenyt.

Rossiék tehát nem szereztek pontot, így továbbra is 13 egység áll a nevük mellett, és ezzel visszacsúsztak a tabella tizennegyedik pozíciójába. A sorozatból már csak egy forduló, az október 1-én esedékes Barcelonai 3 órás viadal van hátra. Addig viszont Rossi kétszer is fog versenyezni a Sprint Cupban, ahol Martinnal a második helyet foglalják el az összetettben.

Ami Lorenzót illeti, a spanyol versenyző ezúttal is a mezőny hátsó szegletében zárta a szombati időmérőt a Huber Racing színeiben. A végjáték előtt a huszonegyedik pozíciót foglalta el, de 566 ezredes javítása nem volt elég ahhoz, hogy ezt megtartsa, sőt, visszaesett a huszonhatodik helyre. Végül 2:24.016-tal zárt, ami 2,922 másodperccel bizonyult lassabbnak a pole pozíciót megszerző Morris Schuring körénél.

Rosszul alakult Lorenzo hungaroringi versenye, és még a tippje sem jött be

Az eredetileg 12 körösre tervezett, de az eső miatt a 11. körben leintett futamon Lorenzo három helyet javított, de a huszonharmadik pozíció még mindig nagyon messze volt az újabb pontszerzéstől. A 36 esztendős pilóta neve mellett továbbra is 2 egység található, ami az összetett huszonharmadik helyére elég. A Porsche Szuperkupa következő állomása Zandvoort lesz, ahova négy hét múlva négy hét múlva látogat el a mezőny.

Rossi versenyzőinek egyvalamiben nem szabad az ő útját járniuk

0

Alessio „Uccio” Salucci elárulta, Valentino Rossi akadémiáján arra nevelik a versenyzőket, hogy ne háborúzzanak a pályán, illetve azon kívül. A VR46 csapatigazgatója szerint mindez remekül sikerült a mostani pilótáikkal.

Valentino Rossi nevéhez sokan a gyorsaságimotoros-világbajnokság, illetve a MotoGP aranykorszakát kötik. Ennek egyik oka, hogy abban az időszakban sok volt az olyan rivalizálás, amely a pályán összeérésekbe, netán ütközésekbe torkollott, és az érintettek ilyen-olyan formában a motorról leszállva is folytatták a csatározást. Ebből pedig Rossi is jócskán kivette a részét.

Ez alapján azt lehetne gondolni, hogy a kilencszeres világbajnok akadémiáján nevelkedő versenyzők is ehhez hasonló mentalitással kerülnek be a különböző kategóriákba. Ebből azonban manapság semmit nem lehet észrevenni, ami nem is véletlen: a növendékektől ugyanis azt várják el, hogy pont ennek az ellentétét sajátítsák el.

„Korábban nem volt megszokott, hogy a bajnoki riválisokkal jóban legyünk, és együtt dolgozzunk az edzéseken – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója. – Igen, sok évvel ezelőtt elkezdtük elmagyarázni a versenyzőinknek, hogy ezeknek a sportbeli »háborúknak« már nincs értelme. Meg kell próbálni együtt dolgozni, és a legnagyobb tisztelettel kell lenni a riválisok iránt. Mint akadémia, sikeresek vagyunk, de ez nem csak Peccóról [Francesco Bagnaia] és [Marco] Bezzecchiről szól. Luca Marini és Bezzecchi is ott van, és jó a légkör, tisztelik egymást.”

Hiába a Ducati egyértelmű fölénye, Rossiék csapatigazgatója nem zárja ki a váltást

Bezzecchi talán a szezon eddigi legnagyobb pozitív meglepetése: a 24 éves versenyző két futamot nyert, és egy ideig vezette is az összetettet, most pedig még mindig lőtávolon belül van a címvédőhöz képest. Néhányszor már a pályán is összecsaptak, de egyelőre tartják magukat ahhoz, amit az akadémián beléjük neveltek.

„Nagyon örülünk, hogy így sikerült, legalábbis eddig – fogalmazott Salucci. – Ha holnap elkezdenek verekedni, meglátjuk, hogyan kezeljük. Nem hiszem [hogy ez fog történni], mert intelligens fiúk, akik együtt nőttek fel. Ez egy olyan szempont, ami nagy különbséget jelent. Tisztelik egymást, látták, hogy az egyik [magával] húzza a másikat, és tudják egymást segíteni.”

Persze a hatékony együttműködést az is segíti, hogy az akadémia versenyzői együtt edzenek, ami jó esetben nyilvánvalóan megteremti a megfelelő viszony alapjait. Ezt Salucci is így látja. „Persze, teljesen egyetértek – jelentette ki. – Sokat segít, hogy otthon mindig együtt vannak. Napi kilenc órát töltenek együtt edzéssel. Mindez pedig barátságot és tiszteletet is teremt.”

Kiderült, mi okozta Razgatlıoğlu bukását, amely akár meg is pecsételhette sorsát

0

Toprak Razgatlıoğlu elárulta, a hátsó kerék hirtelen leeresztése okozta az esését a Superbike-világbajnokság mosti fordulójának második futamán. A török versenyző nem hibáztatja a Pirellit, ám az olasz gumigyártó elvégzi a szükséges vizsgálatokat.

Drámai módon ért véget Toprak Razgatlıoğlu számára a Superbike-világbajnokság csehországi hétvégéjének második versenye. A Yamaha motorosa a 22 körös viadal 16. köréig parádésan védekezett Álvaro Bautista ellen, ám akkor az élről bukott. Riválisa így megnyerte a futamot, ami kulcsfontosságú lehet a bajnokság szempontjából.

A 26 éves pilóta elsőre nem is értette, hogy mi történt vele a 3-as kanyarban, és a lassítások alapján sem volt egyértelmű, hogy miért dobta őt le a motorja. Mint kiderült, nem ő követett el hibát, hanem a hátsó abroncsával volt gond. Egészen pontosan a futófelület bal szélén levált egy darab, aminek következtében az abroncs hirtelen leeresztett.

„A hátsó kerék volt – nyilatkozta Razgatlıoğlu a sajtó jelen lévő képviselőinek. – Már előtte is éreztem vibrációt. Soha nem volt még ilyen bukásom, és ilyen abroncsot sem láttam még. Először nem is tudtam, mi történik, és azt hittem, hogy leugrott a lánc. Amikor azonban a pályamunkások felállították a motort, rögtön láttam, hogy a gumi [a ludas], súlyosan megsérült.”

Óriási dráma, Razgatlıoğlu szenzációs védekezés után bukott, Bautistáé a győzelem Mostban

A 2021-es idény világbajnoka ezzel ismét nagy hátrányba került, és hiába faragott a lemaradásán az első futamon és a Superpole versenyen, jelenleg 4 ponttal nagyobb a különbség, mint a hétvége előtt fennálló 70 egység. A török versenyző leszögezte, futamokat akar nyerni, és nem gondol a pontversenyre, amelynek megnyerése „nem tűnik egyszerűnek”. Mindez ráadásul nem az ő hibájából történt, de nem vonja felelősségre a Pirellit, amely megtette a szükséges óvintézkedéseket.

„Tavaly voltak nehézségek az SC0-s hátsó gumival, ezért a Pirelli a keményebb SC1-es gumit hozta el – jelentette ki. – Meglepett, hogy ilyesmi történt. Nem akarom kritizálni emiatt a Pirellit, ők a keményebb abroncsokat hozták el. Ez egyszerűen csak balszerencse volt. Tartottam magam Álvaróval szemben, elöl voltam, és nyugodtan tudtam vezetni. A köridőm javult, és egy kicsit el tudtam húzni. Nem számítottam arra, hogy így végződik. Mindenesetre még sok verseny van hátra.”

Az esettel kapcsolatban Giorgio Barbier, a Pirelli versenyigazgatója is megszólalt. Mint kiderült, Razgatlıoğlu esete nem volt teljesen egyedi, ugyanis két másik versenyzőnél is hasonló jelenséget tapasztaltak. A nem elhanyagolható különbség annyi volt, hogy náluk ez olyan kis mértékben jött elő, hogy nem veszélyeztette a futamukat.

„A második Superbike-futamon három esetben is hólyagosodás lépett fel az új C0567-es hátsó specifikációnál – kezdte Barbier. – [Jonathan] Rea, [Remy] Gardner és Razgatlıoğlu esetében. Az első kettőnél a hólyagosodás rendkívül kis mértékű volt, és nem volt hatással a teljesítményre és a verseny eredményére, míg Razgatlıoğlunál két másik hólyag is volt, és az adatok szerint az abroncs hirtelen leeresztett. Még ha a Yamaha pilótája kifejezetten nagy versenytempót is produkált, és a többi versenyző egyik gumiján sem mutatkoztak terhelés vagy kopás jelei, ilyen esetek nem fordulhatnak elő, ezért a három abroncsot laboratóriumi elemzésnek vetjük alá, hogy kiderítsük, mi okozhatta a hólyagosodást.”

Stoner elárulta, hogyan változott az egészségi állapota az elmúlt időszakban

0

Casey Stoner elárulta, az elmúlt időszakban összességében javult az egészségi állapota, de még mindig vannak rosszabb napjai ezen a téren. Az ausztrál versenyzőnek hiányzott a motorozás.

Casey Stoner nagyon korán, mindössze 27 évesen vonult vissza a MotoGP-ből, mondván, nem élvezi már a versenyzést. Az ausztrál pilóta az utolsó éveiben köztudottan sokat szenvedett, és már nem élvezte a motorozást, pontosabban a versenyzéssel járó terheket. Éppen ezért 2012-ben bejelentette visszavonulását, azelőtt, hogy akkori gyártója, a Honda nagy korszaka elindult volna.

Minden idők legnagyobbja lehetett volna, de ő meg akart halni

2019-ben kiderült, hogy Stoner krónikus fáradtsággal küszködik, ami sokszor megnehezíti a mindennapjait. A kétszeres világbajnok akkor elmondta, előfordul, hogy napokig csak a kanapén fekszik. A 37 éves exversenyző most kijelentette, valamelyest javult az állapota, bár az aligha segített, hogy többször is elkapta a koronavírus-fertőzést.

„Volt egy időszak, amikor úgy tűnt, hogy javultak a dolgok, aztán Ausztráliába visszatérve ismét gondjaim akadtak – nyilatkozta a La Gazzetta dello Sportnak. – Phillip Island és 2021 karácsonya között háromszor kaptam el a koronavírust. A testem gyenge, vannak olyan pillanatok, amikor jól érzem magam, és vannak olyanok, amikor csak a kanapén fekszem. Azonban már nem voltam olyan rosszul, mint az elején.”

Stoner két héttel ezelőtt részt vett a Goodwoodi Sebességfesztiválon, ahol többek között a 2007-es Ducatiját is vezette, amellyel megszerezte saját maga első vb-címét, és megtörte a japán gyártók 1975 óta tartó egyeduralmát. Az ausztrál expilóta elmondta, nemrég barátjával, a 2009 és 2020 között a Superbike-világbajnokság mezőnyében versenyző, jelenleg a Honda ottani gyári istállójának csapatfőnökeként tevékenykedő Leon Camierrel is motorozott.

„Az elmúlt hetekben még motorozhattam is Andorrában Leonnal együtt, amit nem is tudom, hány éve nem tettem, és fantasztikus volt – lelkendezett, majd elmondta, hogy a rengeteg kihagyás miatt kezdetben azért akadtak nehézségei. – Az elején szörnyű fájdalmat éreztem az alkaromban, de aztán minden pillanatot élveztem.”

Stoner kifakadt: A MotoGP jelenleg kiábrándító, az összes sz*rságnak mennie kell

Stoner hozzátette, „nem is tudom elmondani”, mennyire hiányzott a motorozás. A 38-szoros MotoGP-futamgyőztes leszögezte, elsősorban az emberek hiányoznak neki ebből a közegből, nem pedig maga a bajnokság. Ráadásul most már nem csupán az egészségi állapota miatt van ezen az állásponton, hanem azért is, mert szerinte technikai szempontból rossz irányba tart a sorozat.

Óriási dráma, Razgatlıoğlu szenzációs védekezés után bukott, Bautistáé a győzelem Mostban

0

Álvaro Bautista nyerte a Superbike-világbajnokság mosti hétvégéjének második futamát Danilo Petrucci és Jonathan Rea előtt. Toprak Razgatlıoğlu körökön keresztül sikeresen védekezett a címvédő ellen, de aztán bukott, így nem szerzett pontot.

Toprak Razgatlıoğlu kezdhette meg a pole pozícióból a Superbike-világbajnokság csehországi fordulójának második futamán, miután megnyerte a Superpole versenyt. Mellőle a szombaton diadalmaskodó Jonathan Rea, valamint Álvaro Bautista indulhatott, utóbbi délelőtt nagyot mentett, hiszen a tizennegyedik helyről a harmadikra jött fel.

Razgatlıoğlu a rossz rajt ellenére is nyert, Bautista nagyot mentett a mosti Superpole versenyen

A rajt után közvetlenül úgy tűnt, mintha Razgatlıoğlu jól kapta volna el a rajtot, de aztán nemcsak a mellőle rajtolók, hanem Axel Bassani is elment mellette. A futam elején Garrett Gerloff elesett, ahogyan nem sokkal később Eric Granado is. Az első négyesből Bassani hibázott először, aki miután végigszánkázott a kavicságyon, a tizedik helyre esett vissza.

Razgatlıoğlut egy pillanatra Michael Ruben Rinaldi is megelőzte, de aztán visszavette a pozícióját, és üldözni kezdte Rea-t. A 4. körben össze is jött neki az előzés, miután a sikánban egy szép manőverrel elment a hatszoros világbajnok mellett. Bautistának ekkor 8 tizedes előnye volt riválisával szemben. Ugyanebben a körben Lorenzo Baldassarri is bukott, így feladta a futamot.

Razgatlıoğlu aztán elkezdett közeledni a címvédőre, aki alatt meglehetősen idegesen mozgott a Ducati. A 7. körben pedig meg is előzte ellenfelét, így átvette a vezetést. A következő kör elején Bautista visszatámadott a célegyenes végén, de a külső íven esélye sem volt, így maradt a második pozícióban.

Egy körrel később ugyanez volt a forgatókönyv, így a spanyol motoros ezúttal sem tudott előzni, és a 10. kör elején sem változott a helyzet. Ennek a körnek a végén viszont Bautista sokkal közelebb volt, ám hiába ment el Razgatlıoğlu mellett, a 26 éves versenyző annyira rövidet fékezett, hogy a belső íven ő fordult el előrébb.7

Féltáv után Bautista ismét elment üldözője mellett, de a célegyenesre már ismét Razgatlıoğlu fordult elsőként. A 15. kör elején változott a képlet, ugyanis Bautista bement belülre, ennek ellenére riválisa annyira későn fékezett, hogy sikerült kivédekeznie a támadást. Ezt követően a címvédő elkövetett egy apróbb hibát, így Razgatlıoğlu némi lélegzetvételhez jutott.

6 körrel a vége előtt aztán jött a dráma, ugyanis Razgatlıoğlu elesett. Innentől kezdve Bautista simán megnyerte a futamot, így 74 pontra növelte az előnyét az összetettben. A második helyért viszont óriási volt a csata. Danilo Petrucci megelőzte Rea-t, aki azonban nem hagyta magát, végül aztán 73 ezreddel az olasz versenyző javára billent a mérleg nyelve. A sokáig Rea mögött haladó Rinaldit Bassani is megelőzte.

Razgatlıoğlu a rossz rajt ellenére is nyert, Bautista nagyot mentett a mosti Superpole versenyen

0

Toprak Razgatlıoğlu nyerte a Superbike-világbajnokság mosti Superpole versenyét Jonathan Rea előtt. Álvaro Bautista nagyot mentett, de így is csökkent az előnye az összetettben.

A Superpole versennyel folytatódott a Superbike-világbajnokság csehországi fordulója. Az élről ezúttal is Toprak Razgatlıoğlu indulhatott, mellőle Danilo Petrucci, valamint Remy Gardner várhatta a rajtot. Álvaro Bautista viszont csak a tizennegyedik helyről rajtolhatott. A körülmények nem voltak ideálisak, de mindenki száraz gumikon rajtolt.

Rea hosszú idő után újra nyert, Razgatlıoğlu sokat hozott Bautistán a felszáradó pályán

Ahogyan az első versenyen, úgy most is Axel Bassani kapta el a legjobban a rajtot, Razgatlıoğlut pedig Jonathan Rea és Michael Ruben Rinaldi is megelőzte, de utóbbitól hamar visszavette a pozíciót. Bautista elképesztőt rajtolt, és az első kör végén már az ötödik helyen haladt. A rajt után Andrea Locatelli és Lorenzo Baldassarri is kiesett, majd Xavi Vierge is kiesett.

Bautista aztán hamarosan csapattársát is megelőzte, akit Alex Lowes is megtámadott, de ezt sikerült kivédekeznie. Razgatlıoğlu a 4. kör elején előzte meg Rea-t, így feljött a második pozícióba, és üldözőbe vehette Bassanit a vezetésért. Mindez nem tartott sokáig, ugyanis a Yamaha pilótája egy szép manőverrel elment a Ducati mellett.

Az olasz versenyzőt aztán Rea is megelőzte, és nem is maradt le Razgatlıoğlutól. Sőt, a 6. kör végén meg is előzte őt, de a következő körben a török motoros visszavette a vezetést. Két körrel a vége előtt a brit pilóta közel volt riválisához a célegyenesben, de 2021 világbajnoka annyira mélyet fékezett az 1-es kanyarban, hogy nem volt esélye az előzésre.

Az első kettő sorrendje már nem is változott a végére, sőt, Razgatlıoğlu több mint 1 másodperccel nyerte meg a futamot. Bautista viszont a végére nagyon megközelítette Bassanit, és az utolsó körben sikerült is megelőznie márkatársát, így megszerezte a harmadik helyet.

A Superbike-vb mosti Superpole versenyének végeredménye

„Alkut” ajánlott a Hondának az üléséért küzdő Nakagami

0

Nakagami Takaaki úgy véli, ha a Honda segít neki azzal, hogy meghosszabbítja a szerződését, ő ezt viszonozni tudja a tapasztalata révén. A 31 éves pilóta szerint a rossz eredmények ellenére van potenciál a motorban.

Ahogyan az minden évben lenni szokott, a MotoGP mezőnyében van néhány pilóta, akinek meg kell küzdenie azért, hogy 2024-ben is ülést kapjon jelenlegi csapatától. A legkilátástalanabb helyzetben talán Fabio Di Giannantonio, valamint Franco Morbidelli van ezen a téren, de Nakagami Takaakinak is az idei év végén jár le a szerződése a Hondával.

A japán pilóta a hatodik szezonját tölti a királykategóriában, és 2018 óta az LCR csapatánál versenyez. Egyelőre azonban még nem sikerült megváltania a világot, hiszen 91 futama alatt még egyszer sem állt a dobogóra, és mostanra minden bizonnyal csak a nemzetisége tartja őt a Hondánál. Jelenleg viszont kérdéses, hogy jövőre is ott lesz-e a mezőnyben.

„Remélem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. – Ez a prioritás. Mindenekelőtt meg akarom mutatni, hogy mekkora potenciál rejlik bennem a Hondánál. Másodsorban pedig segíteni akarok. Jelenleg nehéz időszakot élünk át. Segíteni szeretnék, mert sok tapasztalattal rendelkezem. Ha ők segítenek nekem, én is segíthetek nekik. Úgy gondolom, hogy ha megkapjuk a jó alkatrészeket, a Hondában van potenciál.”

Könnyebb dolguk van a MotoGP mostani versenyzőinek, de ez nem mindegyiküknek tetszik

Lehetséges, hogy Nakagaminak igaza van, mindenesetre ezt egyelőre egyik versenyzőnek sem sikerült bizonyítania, leszámítva Álex Rins váratlan austini győzelmét. Sőt, a gyártó másik három állandó versenyzőjének sérülés miatt ki kellett hagynia az előző két futamot, mert a gyenge motorból is megpróbálták kihozni a maximumot, aminek túlzott kockázatvállalás lett a vége. A japán motoros jelenleg egészséges, de ő sem szállít jó eredményeket.

„Továbbra is élvezem [a versenyzést], de persze könnyebb élvezni, ha jó az eredmény – fogalmazott. – Szenvedünk, mindent beleadunk, és a legjobb tízen kívül vagyunk. Ha ez megfelel az elvárásoknak, akkor rendben, ha az ember célja az első tíz, az még mindig lehetséges. Mi viszont azért vagyunk itt, hogy futamokat nyerjünk, és jelenleg messze vagyunk ettől. Ha nem vagyunk dobogón, minden okunk megvan a panaszra.”

Bár a Honda több pontot szerzett az első nyolc forduló során, mint az elmúlt három év bármelyikében, amelyek szintén nem voltak túl fényesek, a kép csalóka. Mindez ugyanis csak a sprintfutamok bevezetésének köszönhető, és ha az ottani eredményeket nem vesszük figyelembe, akkor egyértelmű, hogy a japán márka most van a mélyponton ebben a tekintetben.

Marc Márquez utálása nélkül is lehet csodálni Rossit, véli a nála versenyző Bezzecchi

0

Marco Bezzecchi kijelentette, anélkül is fel lehet nézni Valentino Rossira, hogy az ember utálná Marc Márquezt. Az olasz versenyző elárulta, gyerekkora óta példaképként tekint jelenlegi főnökére, aki az egyik futamon igazán sokat segített neki.

Bár a világbajnoki címért soha nem vívtak végletekig kiélezett csatát egymással, így is ki lehet jelenteni, hogy Valentino és Marc Márquez párharca minden idők egyik leghevesebb rivalizálása a gyorsaságimotoros-világbajnokság legmagasabb géposztályában. A felek a 2015-ös szezon óta nem szívlelik egymást, különösen a botrányosan végződött Malajziai Nagydíj, illetve az azt követő valenciai szezonzáró óta.

Ebből a szempontból kissé furcsa helyzetben vannak a VR46 versenyzői, hiszen egyfelől a kilencszeres világbajnok a főnökük, másfelől pedig hétről hétre a spanyol pilóta ellen küzdenek meg a pályán. Marco Bezzecchi ugyanakkor nem táplál olyan érzelmeket a Honda motorosa felé, mint a Rossi-szurkolók jelentős része. „Természetesen lehet csodálni Rossit anélkül, hogy utálni kellene Márquezt” – nyilatkozta a SoloMotónak.

Bezzecchi 1998-ban született, vagyis úgy nőtt fel, hogy (alighanem az első néhányat leszámítva) látta Rossi világbajnoki címeit a királykategóriában. Olaszként tehát lényegében nem is volt más választása, mint hogy honfitársának szurkoljon, és leendő motorversenyzőként őt tekintse az etalonnak. Most pedig az ő csapatában versenyezhet, ami elmondása szerint nagyon örömteli.

Rossi és Márquez elásták a csatabárdot, hogy egy gerincsérülteket támogató kezdeményezés részesei legyenek (videó)

„Számomra mindig is ő volt a legnagyobb példakép – fogalmazott. – Úgy nőttem fel, hogy néztem a versenyeit, és amikor gyerek voltam, már akkor is győzött. Nagyon szerencsésnek érzem magam, nemcsak azért, mert találkozhatok vele, hanem azért is, mert ő a főnököm, hiszen végtére is az ő csapatában versenyzem. Mindenekelőtt azonban nagyon boldog vagyok, mert ő sokkal több ennél, egy nagyon különleges főnök.”

Bezzecchi tavaly debütált a MotoGP-ben, de már sokkal régebb óta Rossi versenyzőjének mondhatja magát, hiszen a VR46 Akadémián nevelkedett, majd a Moto2-ben is az olasz istállónál szerepelt. A 24 éves versenyző kifejezetten jól kezdte a szezont, és még most is a tabella harmadik helyén áll egy tavalyi Ducatival. A kétszeres MotoGP-futamgyőztes elárulta, hogy Rossi melyik hétvégén látta el igazán hasznos tanácsokkal őt.

„Sokat segített nekem, nem annyira az egész szezonban, hanem inkább azon a nagydíjon – utalt a mugellói fordulóra, amelyre főnöke ellátogatott, és amelyen a sprintfutamon másodikként, a versenyen nyolcadikként ért célba. – Adott pár tippet az alapján, amit látott, hogy mit csinálok a pályán, és rámutatott azokra a dolgokra, amelyeken javítanom kellene.”

Aegerter az egyik legesélyesebb Razgatlıoğlu helyére, de pénteken villámgyors kihívója akadt

0

Dominique Aegerter ebben a szezonban debütált a Superbike-világbajnokságban, és erős tempót mutatott, hogy a futamokon az első hatba kerüljön.

Dominique Aegerter egyike annak a több újoncnak, akik 2023-ban debütálnak a MOTUL FIM Superbike-világbajnokságban, és a kétszeres Supersport-bajnok már a szezon első felében hihetetlen eredményeket produkált. Alig maradt le a debütáló pole-ról Phillip Islanden, és két alkalommal is az első ötben szerepelt a futamokon, bár az utóbbi fordulókon nehezebben jutott be az első tízbe. Imolában Aegerter interjút adott, amelyben szó esett a jövőjéről, arról, hogy Remy Gardner csapattársa és az eddigi szezonról.

A sokkoló híreket követően, miszerint Toprak Razgatlıoğlu 2023 végén elhagyja a Yamahát, nagy volt a felhajtás, hogy kiderüljön, ki igazol a török pilóta helyére. Andrea Dosoli, a Yamaha Motor Europe versenyigazgatója elmondta, hogy szeretnének belsős versenyzőt előléptetni, így potenciálisan Aegerter, vagy bármely más, a Yamahával szerződésben álló versenyző a rajtrácson lehetőséget kaphat, hogy 2024-re a Pata Yamahához csatlakozzon. A japán gyártó még nem jelentette be Razgatlıoğlu utódját, bár megerősítette Andrea Locatelli jövőjét a csapatnál 2024-re és 2025-re.

Aegerter
Fotó: World Superbike Média

Aegerter a jövőjéről és a gyári ülés lehetőségéről beszélve kifejtette: „Nagyon boldog vagyok, hogy a GRT Yamaha csapatnál versenyezhetek. Nagyon fontosnak tartom, hogy jól érezzem magam itt. A Yamaha nagyon jó munkát végez, igyekeznek a lehető legtöbbet segíteni nekem. Toprak és Andrea adatait is láthatjuk; ez nagyon hasznos. Mindent megosztanak velünk, szóval jó, hogy én is a Yamaha versenyzői közé tartozom. A jövőm még egy kicsit bizonytalan. Úgy gondolom, jól teljesítettem, hogy van esélyem ebben a bajnokságban folytatni. Megpróbálok a Yamahánál maradni, mert úgy gondolom, hogy valami nagyszerűt érhetünk el. Van egy hely a gyártó gyári csapatánál, de szerintem sok versenyző van, aki Toprak helyére pályázik. Nagyon jó lenne felülni arra a motorra, de nem tudom, hogy hogyan döntenek majd. Én csak a saját motorozásomra és a saját céljaimra koncentrálok jelenleg.”

Aegerter így értékelte a szezon első felét: „A 2023-as szezonom jól kezdődött. Volt néhány nagyon jó versenyünk, néhány top ötös helyezés. Voltak olyan futamok is, amelyeken egy kicsit küszködtünk, hogy ott legyünk, ahol szeretnénk. Kétszer is kiestem a Superpole-futamon, szóval ez volt a legrosszabb pillanat számomra, de úgy gondolom, összességében nagyon jól teljesítünk. A céljaim a szezon végére… Minden versenyen igyekszem javulni. Szeretnék a dobogóra állni. Ez egy nagy cél. Azt hiszem, volt néhány olyan futam, ahol nem voltunk olyan messze ettől. Megpróbálok a legjobb független versenyző lenni, és talán néhányszor a legjobb Yamaha-versenyző is.”

A pénteki első szabadedzésen azonban új kihívója akadt a svájci pilótának. A villámgyors „versenyző” a pályabírói posztról érkezett, és egészen Aegerter hátsó kerekéig jutott, de a Yamaha versenyzőjének negyedik helyét végül nem veszélyeztette.

Most
Fotó: World Superbike Média
Nyúl
Fotó: World Superbike Média