back to top
2025. augusztus 01. 18:02
Kezdőlap Blog Oldal 528

A vb-éllovas nincs elkeseredve pénteki eredménye miatt, elmondta, hogy miért

0

Marco Bezzecchi listavezetőként érkezett az Amerikai Nagydíj helyszínére, Austinba. A pénteki edzéseket követően azonban a 11. helyre szorult, így jelenése lesz a kvalifikáció első szakaszában.

Két héttel ezelőtt Termasban történelmet írt Marco Bezzecchi, amikor megszerezte első királykategóriás futamgyőzelmét, ami egyben a VR46 csapatának is az első diadalt jelentette. Austinban egyelőre nincs az élmezőnyben, mi több, a pénteki napon kiszorult az egyenes ágon az időmérő edzés második szakaszába jutó versenyzők közül. Brad Binder a délutáni gyakorlás utolsó percében tudott javítani, ezzel kitaszítva Bezzecchit a top10-ből.

A Ducati továbbra is verhetetlen, a hajrában a Pramac-versenyző érte el a legjobb időt pénteken

A VR46-os pilóta azonban nem keseredett el, úgy fogja fel, hogy így plusz egy alkalma van a gyakorlásra a sprintfutam előtt, ami időt ad arra, hogy a motoron végzett változtatásokat tovább teszteljék.

„Meg kell találnunk az egyensúlyt a fékezés és a kanyarodás között. Jelenleg a fékezés nem rossz, de a kanyarkezelésnél hiányzik valami. Szombaton kipróbálunk valamit a motoron, hogy ezen a ponton javítsunk.” – árulta el az olasz versenyző.

A csapaton belül nem tapasztal semmiféle változást 2 héttel ezelőtti futamgyőzelme után. „Luca gratulált nekem a győzelemhez, egyébként minden ugyanolyan, mint korábban” mondta Bezzecchi.

Elkerülné a pofont, amely sok pályatársára várhat – interjú Kovács Bálint motorversenyzővel

0

Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője újabb kihívásokkal teli év elé néz, hiszen az Endurance-világbajnokság mellett a német sorozatban, az IDM-ben is versenyezni fog, mégpedig a BMW gyári csapatában. Mindezt egy interjú keretében mondta el.

Kovács Bálint, a 21 éves magyar tehetség nagyszerű eredményeivel felhívta magára a figyelmet a nemzetközi porondon. 2023-ban a hosszú távú világbajnokságon, az EWC-n a szlovák MACO Racing színeiben fog versenyezni. A felek a 2022-es Bol d’Or után kötöttek egész évre szóló szerződést, ahol Bálint beugróként kapott szerepet a csapatnál, és a nagyszerű hatodik helyet érte el a csapattársaival együtt.

Remek beugrása után világbajnoki sorozatban kapott állandó ülést a magyar motoros

Az EWC mellett a fiatal pilóta az IDM-sorozatban is rajthoz áll a gyári BMW-vel. Talmácsi Gábor óta ő az első magyar motoros, aki gyári szerződést kapott. Izgalmakban nem lesz hiány a magyar sportoló számára, az biztos.

Kovács Bálinttal Majer Dániel kollégánk készített interjút, mely során számos fontos kérdésre kapott választ.

Többekben felmerülhet, így kollégánk is megkérdezte Bálintot, hogy milyen előnyökkel jár, ha egy pilóta egy szezonon belül hosszú távú versenyeken és sprintbajnokságokban is indul. Nyilvánvalóan mindkét távnak megvan az előnye és hátránya. A magyar versenyző szerint ezek jól kiegészítik egymást, más és más tapasztalatot lehet szerezni egy EWC-n és egy rövid távú versenyen.

„Az utóbbi időkben nagy trendnek látszik a versenyzők körében, hogy endurance-ban és sprintfutamon is megmutatják magukat. Beszélhetünk itt akár Superbike-világbajnokságon induló versenyzőkről is, például Philipp Öttl is ment legutóbb a Bol d’Oron. Ez egy olyan trend, amit muszáj követni egy olyan pilótának, mint amilyen én vagyok, hogy minél jobban tudjak fejlődni. Az EWC azt biztosítja, hogy rengeteg időt tölthetek a motoron. Egy versenyzőnek fontos, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsön, minél több kört tegyen meg. Egy sprintbajnokság pedig arra tanít meg, hogy mindig 110%-ot kell adni. Itt be tudod gyűjteni azt a tapasztalatot, ami fontos ahhoz, hogy egy erős nyers tempód legyen, és gyors tudj lenni. Úgy gondolom, hogy ezek jól kiegészítik egymást. Szerencsére a versenynaptárakat mindig úgy tervezik, hogy ütközés ne legyen” – fejtette ki véleményét Kovács Bálint.

Felvetődött a kérdés, hogy mennyire segítik egymást a csapattársak a különböző bajnokságokban. A magyar versenyző válasza egyértelmű volt.

„Sok sprintbajnokságnál, legyen az motor vagy Forma-1, azt tartják, hogy ha van egy csapat, biztosan összedolgoznak, és az a lényeg, hogy a csapat érdekeit képviseljék, de ez nem mindig van így. Azért mégiscsak önzők a versenyzők, hiszen az a fontos, hogy év végén ők legyenek elöl. Az a szép az endurance-ban, ahol egy hármas váltóversenyt teljesítünk, hogy együtt érjük el az eredményt. Ott vagyunk együtt hétfőtől vasárnapig, és a végén látjuk azt kicsúcsosodni, hogy miért is dolgoztunk végig egy hetet, előtte pedig hónapokat. Itt tényleg az látszik, akárhány alakulatnál voltam, hogy mindenki segítőkész, mindenkinek az az érdeke, hogy a csapat előrébb jusson. És itt nemcsak a három versenyzőről van szó, hanem a szerelőkről, fizioterapeutáról és még a szakácsokról is, akik a csapatnak főznek. Ez egy szép része ennek a sportnak” – válaszolta a magyar fiatalember.

Minden motorversenyzőnek vannak álmai, kinek a vb-cím valamelyik kategóriában, másoknak egy-egy sorozatba való bekerülés, legyen az a MotoGP vagy a Superbike-világbajnokság. Nincs ez másképp Kovács Bálinttal sem, aki reálisan látja céljait, de mégis mer nagyot álmodni.

„Nyilván minden kisgyerek a MotoGP-ről vagy a Forma-1-ről álmodozik, hiszen ezek kapják a legnagyobb rivaldafényt, és közülük választanak példaképet. Természetesen így volt ez nálam is, és ott szerettem volna látni magamat közöttük. Ahogy felnövünk ez nem törlődik ki, és mindig szeretnénk a csúcsra jutni, csak valahogy mindig reálisabbak lesznek a célkitűzések az adott években. Ha pár évvel ezelőtt megkérdeztek volna, hogy elégedett lennék-e a világbajnoki  ötödik-hatodik hellyel az EWC-ben, persze, hogy azt mondtam volna, igen. Még most is felfoghatatlan, hogy ilyen jó eredményt tudtam elérni az első teljes évben, amit az endurance-ban teljesítettem. Az, hogy akár a Superbike-világbajnokságon indulhassak, egy hatalmas eredmény lenne, és nagyon elégedett lennék vele. Persze, amíg fiatal vagyok, és előttem vannak az évek, addig természetesen az a cél, hogy a legtetejéig jussak, akár az EWC-ben, akár a Superbike-világbajnokságon” – beszélt céljairól a versenyző.

Példaképei között, mint annyi korabeli motorversenyző, Valentino Rossit hozta fel, de mellette Talmácsi Gábor is nagy nyomot hagyott benne, aki abban az időben lett világbajnok, amikor Bálint elkezdett motorozni.

A magyar pilóta még csak 21 esztendős, de tudja azt, hogy a motorversenyzés sem tart örökké, így már most tudatosan szem előtt tartja, azt, hogy mi lesz, ha egyszer ennek vége lesz. „Úgy gondolom, hogy azok, akik nem gondolnak abba bele, hogy ennek egyszer vége lesz, és nem lehet életünk végéig élsportot űzni, azoknak valószínűleg most nagyon boldog mindennapjaik vannak, és mindent ebbe tesznek bele, de egy nagy pofon lesz, amikor ennek vége szakad. Ezt én mindenképpen el szeretném kerülni, és már most gondolok arra, hogy több lábon álljak, és ne csak a motorversenyzés maradjon. Ilyen szempontból is mindenképp jó, hogy itt vagyok a Széchenyi Egyetemen és lesz egy végzettségem” – zárta szavait Kovács Bálint.

A MACO Racing versenyzője most hétvégén Le Mans-ban kezdi meg a szezont, a legendás 24 órás versenyen, ahol csapattársaival, az ausztrál Anthony Westtel és a francia Enzo Boulommal állnak rajthoz a szombaton kezdődő futamon.

MotoGP és EWC = garantált izgalmak a hétvégén, íme a menetrend

A HRC versenyzője gyors reakciójának köszönheti, hogy elkerült egy nagy bukást

0

Joan Mir ijesztő pillanatokat élt ált a MotoGP amerikai fordulójának péntek délutáni szabadedzésén, amikor Johann Zarco bukott, akinek motorja a spanyol versenyző elé csúszott a pályán.

Joan Mir közel volt egy nagy bukáshoz, amikor a pénteki szabadedzésen váratlanul Zarco magányosan a pályán pörgő motorjával találta szembe magát. A bukást nem láthatta és a veszélyre figyelmeztető sárga zászlók sem kerültek még elő, amikor a Honda-versenyző odaért a 6-os kanyarba. Mir a bukást nem kerülte el, de nagyszerű reakciójának köszönhetően nem lett nagyobb baj az esetből.

„Ez ijesztő volt. Amikor beértem a 6-os kanyarba, Zarco motorja még mindig mozgásban volt.” – emlékezett vissza Mir. „Az 5-ös kanyarban voltam, amikor láttam, hogy az egyik motor a pályán van… Azzal a sebességgel, teljesen le kellett mennem az aszfaltról, nem számítottam rá. Zarco talán egy másodperccel volt előttem. Azon a szakaszon lehetetlen egy másodpercet előre látni.”

Mir az argentin versenyhétvégén balesetet, aminek következtében nem tudott ott lenni a főfutam rajtjánál.

Súlyos sérülést szenvedett a Repsol Honda versenyzője ─ kihagyja az argentin futamot

A Honda-pilóta, örül, hogy ezt az esetet megúszta: „Ha buksz a pálya ezen részén, akkor egy másik versenyzőt is eltalálsz a versenyen. Ez a pálya mindenki számára kihívás, és én nem vagyok 100%-os állapotban.” – zárta szavait a HRC versenyzője.

Két gyors kör egymás után nem ment a Pramacosnak betegsége miatt, de így is a legjobb volt

0

Jorge Martín betegsége ellenére nagyszerűen motorozott a pénteki szabadedzések alatt, végül az első helyen zárta az Amerikai Nagydíj első napját.

Jorge Martín elképesztő erőről tett tanúbizonyságot pénteken Austinban, miután egész héten betegséggel küzdött, mégis ő motorozta a legjobb időt a texasi aszfaltcsíkon.

„Sokkal jobban érzem magam, mint csütörtökön, az biztos. Ha még mindig úgy lettem volna, mint tegnap, akkor egyáltalán nem tudtam volna motorozni. De még mindig gyenge vagyok. Délelőtt jobb volt, bár még mindig nem az igazi, de délután már nagyon rosszul voltam. Két kör után már nem volt erőm. Végül jól alakult, bár nem mentünk hosszú etapokat. Használt gumikkal még így is 2:03,8-as időt tudtam elérni.” jellemezte napját a Pramac Ducati versenyzője. “Nem is tudom, hogy csináltam, amikor az gyors időt értem el. Az önbizalom egyszerűen megvolt, gyors voltam és befejeztem a kört. Örülök ennek.”

A Ducati továbbra is verhetetlen, a hajrában a Pramac-versenyző érte el a legjobb időt pénteken

A 25 éves spanyol betegsége miatt nem tudott volna többet próbálkozni a legjobb idő elérésére. „Nem tudok két körön mindent beleadni a legjobb idő elérésébe. Nincs elég erőm hozzá. De tekintve, hogy tegnap nagyon rossz volt, ma pedig egy kicsit jobb, remélem, szombaton és vasárnap még jobb lesz. Antibiotikumot is szedek, ezért most megint gyengének érzem magam, de remélem, hogy holnapra jobb lesz” – mondta Martín pénteken.

A pilóta és csapata még mindig keresi a helyes irányt, ami a futamgyőzelemig repítheti őket. „Azt hiszem, még nem találtuk meg az irányt. Próbáltunk nagyobb súlyt tenni a motor elejére és javítani a kezelhetőségen, de ez nem jött be, sok gondom volt a fékekkel. Szóval visszatértünk az alap beállításainkhoz, ami elég jól működött, talán szombaton is ebbe az irányba megyünk. Mindenképpen több kell ahhoz, hogy a győzelemért harcoljunk. Az az érzésem, hogy még mindig messze vagyok. Kis lépésekkel azonban nagyot változik az érzés. Szóval úgy gondolom, ha ebbe az irányba haladunk tovább, akkor szombaton versenyképesebbek leszünk.”

A MotoGP versenyzői fontos biztonsági szempontokra panaszkodnak, most meghallgatja őket valaki?

0

Francesco Bagnaia a második helyen zárta a pénteki edzésnapot Austinban. Eredményével elégedett, azonban a pálya állapotával már kevésbé.

Francesco Bagnaia eredményesnek tartja a mögötte álló edzésnapot, úgy érzi, tettek egy lépést előre.

A Ducati továbbra is verhetetlen, a hajrában a Pramac-versenyző érte el a legjobb időt pénteken

„Jól érzem magam. Jó kompromisszumot találtunk erre a pályára, amely kemény féktávokkal rendelkezik, de sok olyan kanyarral is, ahol jó kezelhetőségre van szükség. Találtunk egy kompromisszumot, amely jól működik, de még egy lépésre szükségünk van” elemezte a nyitónapot az olasz versenyző.

„A közepes hátsó gumival dolgoztunk, ami elég jó volt. Aztán amikor a lágy hátsó abroncsra váltottam, a tapadási szint sokkal magasabb volt. Szóval szombaton fontos lesz, hogy még néhány kört megtegyünk a lágy gumival. De egyelőre elégedett vagyok a motorommal” – mondta el a regnáló bajnok, majd áttért a pálya állapotára, ami kevésbé tetszik neki. „Négy különböző aszfalt van ezen a pályán. Száraz körülmények között egész jól lehet vele bánni, de nedvesen nehezebb. Már szárazon is érzed, hogy az első kerék blokkol, amikor az 1-es kanyar előtt fékezel. Nedvesen ezek felerősödnek. Beszélni fogunk erről a Biztonsági Bizottságban, és megpróbáljuk megértetni velük. Mert a 11-es kanyarban is romlik az aszfalt, és ugyanez a helyzet a 12-es kanyarban is. Négy különböző felület egy pályán az én szemszögemből nézve nem normális.”

A pilóta véleménye szerint a tavalyihoz képest rosszabb lett az aszfaltcsík állapota. „Igen, az én szemszögemből nézve az. Hihetetlenül gyorsak vagyunk, már közel vagyunk a rekordhoz. A szint – mint azt tudjuk – nagyon magas. Reggel jó volt az első etapunk, mert a pálya már tiszta volt. Tavaly viszont az FP1 katasztrofális volt. Ebből a szempontból a biztonság javult a tavalyi évhez képest. De számomra továbbra is rosszabb a helyzet, mint tavaly” – zárta gondolatait a világbajnok.

Bagnaia nincs egyedül rossz véleményével a pálya állapotával kapcsolatban. A pénteki edzések után több pilóta panaszkodott a nem megfelelő minőségre.

„Mindig jól éreztem magam Austinban, nagyon szeretek az USA-ban lenni és versenyezni. Tetszik az amerikai versenyek hangulata. Azonban csalódott vagyok a pálya állapota miatt, nagyon rossz a felület, ami sokat követel a versenyzőtől. A pilóták évek óta panaszkodnak, de nem sok minden történt” – mondta a HRC tesztpilótája, Stefan Bradl, aki Marc Márquezt helyettesíti a hétvégén.

A pénteki edzéseken a harmadik helyen végző Álex Rins eredményesen zárta a pénteki napot, majd ő is kifejtette véleményét az aszfaltcsíkkal kapcsolatban. „A bukkanók kezdenek veszélyessé válni. Nagyon szeretem a pályát, de a legtöbb baleset olyan helyeken történik, ahol nagyon rossz az aszfalt. A 11-es és a 12-es kanyar különösen rossz, a felület ott nagyon sérült, és a bukkanók még rosszabbak, mint tavaly. Ezt meg kell beszélni a Biztonsági Bizottsággal.”

A magyar versenyző készen áll a száguldásra Le Mans-ban

0

A H-Moto Team pilótája elvégezte az utolsó simításokat a szlovák Maco Racing Team versenyzőjeként Le Mans-ban, ahol a hétvégén a legendás 24 órás viadallal elkezdődik a 2023-as Endurance-világbajnokság. A 21 éves motoros és csapata készen áll az április 15-én rajtoló EWC vb-futamra.

Befejeződött a felkészülés Kovács Bálint számára az idei Endurance-világbajnokságra, hiszen ezen a hétvégén elkezdődik a 2023-as Endurance-világbajnokság. A H-Moto Team versenyzője a Maco Racing Team állandó versenyzőjeként az EWC valamennyi európai futamán rajthoz áll a Superbike-kategóriában.

Bálint már több teszten van túl idén a szlovák csapattal a Yamaha-versenygépen. A H-Moto Team versenyzője, hetekkel ezelőtt hat napon keresztül tesztelt Spanyolországban, majd néhány nappal ezelőtt az április 15-16-án megrendezendő Le Mans-i 24 órás vb-futam hivatalos tesztjén vett részt a Maco Racing Teammel. A hét elején privát edzéseket végzett, ahol már együtt volt a három fős csapat: Bálinton kívül Enzo Boulom és Anthony West alkotja az alakulatot. Az idei első vb-futam helyszínén sok hasznos információt gyűjtöttek, ahol főleg a vizes beállításokat tekintve léptek sokat előre.

Kovács Bálint
Fotó: Jacek Swiderek

„Meglehetősen kaotikus volt az időjárás a verseny előtti utolsó nem hivatalos gyakorláson. Délelőtt elsősorban a versenymotor bejáratása volt a feladatunk, ahol mindhárman körülbelül öt-öt gyors kört tehettünk meg. Délután a száraz beállításokat akartuk kipróbálni, ám ahogy a pályára gurultunk, leszakadt az ég. Azonnal váltottunk, így végig a vizes beállításokkal foglalkoztunk, és ezen a téren rengeteget léptünk előre. Felkészültünk, jöhet a nagy száguldás. Innentől kezdve éles lesz minden egyes méterünk, amit a pályán megteszünk. Őszintén remélem, sikerül újra egy remek eredményt elérnünk – fogalmazott Kovács Bálint.

Bálint és csapata már teljesítette a kvalifikációt, ami nem alakult a legjobban az alakulat számára a változó körülményeknek köszönhetően.

„Összességében kaotikus volt az időjárás az elmúlt két napban, úgyhogy igazi taktikai verseny folyt a csapatok között. Ha megnézitek az eredményeket a képeken, azt gondolhatjátok, hogy jobb helyről indulunk, de a versenyszabály szerint a két leggyorsabb versenyző idejét átlagolják a csapatból. Mindkét időmérőt vizes pályán mentem, ez óriási hátrány volt azokhoz képest, akik száraz pályán motoroztak. Ma a versenyen, a 24. helyről indulunk, ebből még bármi lehet…” – tette közzé Facebook-oldalán a magyar pilóta.

Az Aprilia-főnök számít problémákra versenyzői között

0

Az Aprilia Racing versenyigazgatója, Massimo Rivola elmondta a MotoGP podcastjében, hogy előfordulhatnak majd versenyzői között összecsapások.

Aleix Espargaró és Maverick Viñales mindketten sportszerű versenyzők, azonban a küzdelem hevében előfordul, hogy összemérik tudásukat. A tavalyi évben Espargaró a bajnoki címért küzdött, míg Maverick Viñales éppen csak összeszokott az Aprilával. Az idei esztendőben a 2 pilóta teljesítménye sokkal közelebb áll egymáshoz. A szezonnyitón Viñales és Espargaró többször is összecsapott a sprintfutam során, és bár küzdelemben nem történt incidens, Rivola tudja, hogy erre előbb-utóbb sor kerülhet.

„Espargaró nagy szerepet játszott abban, hogy Mavericket megszereztük.” kezdte pilótái jellemzését Rivola. „Kapcsolatban voltam Aleixszel, és kérdezgettem, hogy érzi, meg tudjuk-e csinálni, és úgy viselkedett, mint egy kapitány. Még mindig ezt teszi. Most bizonyos értelemben problémája van, mert Maverick nagyon koncentrált. De nagyon szerencsésnek érzem magam. Tudom, hogy előbb-utóbb lesz valami probléma kettejük között. De eléggé letisztáztuk a dolgokat, mielőtt elkezdtük a szezont. Tudják, hogy egymás tisztelete a kulcs, és millió esélyük van arra, hogy megmutassák ezt a pályán és a azon kívül is.”

Rivola tisztában van azzal, hogy előfordulhatnak összecsapások versenyzői között, de azt is tudja, hogy ezt sportszerűen fogják tenni.

„Ők jobban tudják nálunk, hogy mit csinálnak a pályán. A MotoGP versenyzőinek a szintje most nagyon-nagyon magas, és olyan pilótákról beszélünk, akik centimétereket képesek kiszámolni, hogy hova kell tenni a kerekeket. Az, ahogyan gondolkodnak, és hogy milyen gyorsan csinálják ezt, az valami elképesztő. Ha tiszta az elméjük, akkor egy módon versenyeznek, ha van valami, akkor máshogy csinálják. Értékelem azt a tényt, különösen Mavericket és Aleixt tekintve, hogy a sprintfutamokon talán egy kicsit harcoltak, de nagyon sportszerűen tették. Végül is, hogy ez helyes volt-e egy szimpla köridő szempontjából? De néha jó, ha megmérettetik magukat egymással. Ez az ő módjuk az egymással való kommunikációra.”

A Ducati továbbra is verhetetlen, a hajrában a Pramac-versenyző érte el a legjobb időt pénteken

0

A héten betegséggel küzdő Jorge Martínt nem állíthatta meg senki pénteken, délelőtti idején 4 tizedet javítva az első helyen fejezte be a nyitónapot a regnáló bajnok, Francesco Bagnaia előtt. Az argentin hős, Marco Bezzecchi kiszorult a top10-ből. 

A MotoGP-kategória edzés elejére kitisztult az ég, néhány perccel a kezdés után napsütésben gurulhattak a pályára a versenyzők. A gyakorlás első harmadában Francesco Bagnaia felzárkózott márkatársa, Luca Marini mögé, megelőzve francia riválisát, Fabio Quartararót.

Az edzés feléhez közeledve Jorge Martín állt az élre a VR46-os versenyző, Luca Marini előtt. Fabio Quartararo birkózott Yamahájával, nagy mentést is be kellett mutatnia, hogy talpon tudjon maradni.

Nagyon szorosan alakultak az időeredmények, hiszen 20 perccel a leintés előtt 15 pilóta 1 másodpercen belül teljesített. Az edzés utolsó negyedéhez közeledve Joan Mir megfutotta a hétvége addigi leggyorsabb körét 2:03.113-as idővel, amivel kezdetét vette a második szabadedzés első hajrája, sorra érkeztek a piros szektorok. Először Álex Rins vette át a vezetést, majd Aleix Espargaró állt az élre, mögéjük pedig Brad Binder zárkózott fel KTM-je nyergében. Ám 10 perccel a leintés előtt gyújtották be csak igazán a rakétákat a pilóták, igazi tűzijáték kezdődött. Viñales, majd Rins állt az élre, de érkezett Marini, aki a leggyorsabb időt motorozta, azonban a következő körben Bagnaia felülmúlta márkatársa teljesítményét.

Az utolsó 5 percben a teljes mezőny a pályára gurult, hogy megkezdjék az utolsó etapot a legjobb pozíciók megszerzéséért és az egyenes ágon Q2-be kerülésért. Jorge Martín rövid időre a top10-en kívülre került, de nem sokkal a leintés előtt az élre ugrott 2:02.178-as idejével, megelőzve Álex Rinst és Luca Marinit. Francesco Bagnaia végül a második helyre küzdötte fel magát. Az edzés végén Johann Zarco dobta el Ducatiját, aminek következtében Joan Mirnek is akadtak problémái, és annak rendje és módja szerint előkerültek a sárga zászlók, megakadályozva több versenyző utolsó rohamát.

A Q2-be alanyi jogon végül Martín, Bagnaia, Rins, Marini, Álex Márquez, Viñales, Quartararo, Binder, Aleix Espargaró és Jack Miller értek oda. A mezőny további részének a kvalifikáció első szakaszában kell megküzdenie szombaton a két kiadó Q2-es helyért.

MotoGP Amerikai Nagydíj 2. szabadedzésének végeredménye: 

Az eső fenyegetésétől nem rettent meg a mezőny – a japán versenyző és a bajnokaspiráns pilóta letették névjegyüket

0

Az eső egész délután fenyegette a kisebb kategóriák versenyzőit, ám így is tudtak javítani a köridőkön. Végül a tabella 12. helyén álló Sasaki és a Moto2-es kategória jelenlegi 4. helyezettje, Pedro Acosta húzta be az első napot.

Moto3

Diogo Moreira uralta az Amerikai Nagydíj első edzését, A brazil 2:16.908-as időeredményével 0.272 másodperccel előzte meg Jaume Masiát és Ayumu Sasakit.

A második szabadedzésen lógott az eső lába, de megúszta a mezőny a változatos időjárást.

A gyakorlás elején a délelőtti helyzet nem változott, azonban később nagyobb fokozatra kapcsoltak a versenyzők. Végül Sasaki, Masia és Ortolá végeztek a legjobb három között. A délelőtti legerősebb időt elérő Diogo Moreira hibázott a második gyakorláson, így végül a 4. helyen fejezte be a pénteki napot.

Hajmeresztő bukást is láthattunk az edzésen Ruedától, az újonc pilóta saját lábán hagyta el a pályát, de esése után az orvosi központba szállították további vizsgálatokra.

A pénteki edzések kombinált végeredménye

Moto2

Jake Dixon tökéletesen kezdte a napot, az amerikai hétvége délelőtti Moto2-edzésén az első helyen végzett. A britet szorosan követte Somkiat Chantra, Filip Salac pedig erős teljesítményt nyújtva a 3. helyet szerezte meg.

A második edzésen érkezett egy csendes eső a pályára, de ez nem bolygatta meg a mezőnyt nagy mértékben.

A nedves aszfalt a negyedik szektorban jelentette a nagyobb problémát, de ez nem akadályozta meg Pedro Acostát abban, hogy az élre álljon röviddel a kockás zászló lengetése előtt, megelőzve Jake Dixont. Az edzés végén sorra érkeztek a gyors körök több versenyzőtől. Másodpercekkel a gyakorlás leintése előtt a sorrend átalakult, Joe Roberts ért oda először a második helyre, majd Arón Canet vette át a pozíciót, akit végül Arbolino sorolt egy hellyel hátrébb. A délelőtti első helyezett, Jake Dixon végül az ötödik helyen fejezte be a pénteki napot.

A pénteki edzések kombinált végeredménye

A „kistesó” szerint nagyot nőttek a győzelmi esélyek Austinban Marc Márquez távolmaradásával

0

Álex Márquez láthatóan jól érzi magát új munkaadójánál, a Ducatinál. Az eredmények is elkezdtek jönni a spanyol versenyző számára, ám ő tudja, sokat kell még fejlődnie.

Álex Márquez nehéz éveken van túl a Hondával, ahol nem kapta meg azt a megbecsülést, amire vágyott, folyamatos kudarcok érték, aminek következtében teljesen elvesztette önbizalmát is. Ducatival való debütálásán Portimãóban a sprintfutamon elért kilencedik hely után az ötödik helyen végzett a főfutamon, amit követett Argentínában egy kilencedik hely a sprintversenyen, majd egy harmadik pozíció a vasárnapi ütközeten, ami egyben első dobogós helyét jelentette a Ducatival.

A kétszeres világbajnok versenyző még azt is megkérdőjelezte korábbi csapatánál, hogy egyáltalán tud-e még motorozni

Álex Márquez a jó eredmények után is tisztában van azzal, habár önbizalmának jót tett az első két forduló, de ez csupán a szezon eleje, sokat kell még fejlődnie. „Bár nagyon elégedett vagyok a jelenlegi szintünkkel, reálisnak kell lennünk. Még nem vagyunk a legjobb Ducati-pilóták szintjén, és tovább kell dolgoznunk, hogy folyamatosan fejlődjünk. Mindazonáltal a nehéz évek után ezek az eredmények nagyon jót tesznek az önbizalmamnak.”

Testvére, Marc Márquez a COTA királya, azonban idén sérülése miatt kihagyja az amerikai versenyhétvégét, ahogy a tavalyi győztes Enea Bastianini sem lesz ott, így a „kistesó” azzal viccelődött, hogy nagyot nőttek az esélyeik az elsőségre.

„Ha Marc idejön, akkor csak 50 százalék esélyed van a győzelemre. Ha ő nincs itt, talán ez 85%”viccelődött  Álex Márquez.

A spanyol pilóta tudja, hogy nem lesz egyenes útjuk a dobogóig a hétvégén. „Ez egy új pálya számomra a motoron, szóval nem tudom, mire számíthatok. Ha lehetőségünk lesz a dobogóra állni, természetesen élni fogunk vele, de a reális esélyeink jelenleg a 4. és a 7. hely között vannak.”