back to top
2025. július 31. 20:33
Kezdőlap Blog Oldal 529

A soha véget nem érő történet – mi történik, amikor Marc Márquez visszatér?

0

A MotoGP Fellebbviteli Bírósága felfüggesztette a végrehajtást Marc Márquez büntetése ügyében, amit portimãói balesete miatt kapott.

Marc Márquez büntetésmizériájának továbbra sincs vége, de büntetése felfüggesztésre került, amíg a MotoGP Fellebbviteli Bírósága nem hoz végleges döntést arról, hogy a spanyol versenyzőnek le kell-e töltenie a büntetést, amikor visszatér.

A kavarodást az okozta, hogy a versenyfelügyelők döntése szerint Marc Márqueznek a büntetést Argentínában kellett volna letöltenie, azonban a spanyol versenyző kihagyta a nagydíjat sérülése miatt. Néhány nappal a döntés kihirdetése után megváltoztatták a büntetés szövegezését arra, hogy a szankció akkor lép életbe, amikor a versenyző újra rajthoz áll, ami ellen a HRC fellebbezett. Azonban Marc Márquez Amerikában sem lesz ott a mezőnyben. Amennyiben ezen a hétvégén visszatért volna, akkor nem lett volna egyértelmű, hogy vasárnap le kell-e töltenie a büntetését, vagy sem.

Hiába hagyja ki a következő hétvégét, Marc Márquez mégsem ússza meg a büntetést

A FIM hivatalos közleménye a végrehajtás felfüggesztéséről:

„2023. március 26-án, a Portugál Nagydíjon a FIM MotoGP Felügyelőbizottság dupla hosszú körös büntetést szabott ki Marc Márquezre, a 93-as rajtszámú versenyzőre. 2023. március 28-án ugyanez a testület helyesbítette a versenyzőre kiszabott szankciót, és tisztázta azt.

A versenyző és a Repsol Honda csapat által benyújtott fellebbezést követően a FIM Fellebbviteli Bizottság 2023. március 29-én úgy döntött, hogy az ügyet a MotoGP Fellebbviteli Bírósága elé tárja.

Ennek eredményeképpen az említett szerv döntött a fellebbezők által benyújtott, a szankció végrehajtásának felfüggesztésére irányuló kérelemről. A határozatot 2023. április 12-én hozták meg, és ugyanezen a napon értesítették a fellebbezőket. A végleges döntés meghozatalára kellő időben sor kerül.” 

A Honda szakértője elmondta, melyik gyártó lenne a legmegfelelőbb Marc Márquez számára

0

A 2023-as szezon nem indult jól a Honda számára. Az év első két fordulója után a japán gyártó mindössze 20 ponttal áll a konstruktőri tabella végén, 51 ponttal lemaradva a Ducati mögött. A csapat nehézségeit csak tetőzte, hogy mindkét gyári pilótája lesérült.

Óscar Haro, aki Marc Márquez közeli barátja és több mint egy évtizede az LCR Honda csapatot segíti, a Paddock TV-nek beszélt a Hondánál kialakult helyzetről. Annak ellenére, hogy Haro majdnem két éve távol van a paddocktól, még mindig nagyon is részt vesz a világbajnokság körforgásában.

Haro szerint éppen ezen a héten volt alkalma egy órán keresztül telefonon beszélni egy Márquezhez nagyon közel álló személlyel.

„A probléma az, hogy a csont, ami eltört, nagyon kicsi, és a MotoGP-ben, amikor 340-ről 100-ra lassítasz egy fékezési manőver során, minden erő a kezedre összpontosul. A kockázat nagyon nagy. A csont már elkezdett összeforrni, viszont még mindig nagyon érzékeny, és ha újra eltörik, azzal az a probléma, hogy négy hónapra is kieshet Marc.”

Az LCR Honda korábbi sportigazgatója az új futóműről is beszélt:

„Marc egy olyan versenyző, aki nagyon későn fékez, ezért merev futóműre van szüksége. Rins és Mir inkább a lágyabb futóművet kedvelik, ami lehetővé teszi számukra, hogy érezzék az egész motort, de Márquez inkább az első kerékre szereti helyezni a hangsúlyt.”

Hivatalos: Marc Márquez hiányozni fog a rajtrácsról Austinban

Ezt szem előtt tartva úgy tűnik, a Kalex olyan futóművet fejlesztett ki, amely mind a négy Honda-pilótának megfelelő lesz:

„A futómű, amelyet Bradl tesztelt (Jerezben), elméletben, és a hallottak alapján egy vegyes futómű, amellyel minden HRC-pilóta jobban érzi majd magát. Szerintem a Honda elképzelése az, hogy megvárják a misanói tesztet, hogy több kilométer legyen a motorban, de a saját versenyzőikre hagyatkoznak, nem a tesztpilótára, mert mindannyian tudjuk, hogy utóbbitól kapott információk ugyan irányadóak, de aztán a versenyen már egészen más a helyzet.”

Hivatalossá vált a Repsol Honda felállása Austinra

Végül Haro le akarta hűteni az elmúlt héten felröppent pletykát, amely közvetlenül érinti Marc Márquez jövőjét: a Red Bull állítólagos érdeklődését, hogy a KTM-hez szerződtesse őt:

„Hogy jelenleg nem boldog, az biztos, de amikor beszéltem vele, azt mondta, hogy nincs értelme mérgelődni, várnunk kell, hogy megoldást találjunk. Spanyolországban már azt mondják, hogy a Red Bull nagy ajánlatra készül, hogy felajánlja neki (Márqueznek) azt a motort, ami eredetileg Pedro Acostának van fenntartva, és hogy Acosta végül a HRC-nél köt ki. Ez jelenleg elképzelhetetlen.”

„Márquez annyira profi, hogy szerintem tiszteletben fogja tartani a Hondával kötött szerződését. Ha mégis váltana, a legegyszerűbb megoldás az lenne, ha a Ducatihoz menne, de szerintem ez az egész, amit eddig elszenvedett, azért történt, hogy megmutassa az embereknek, hogy a Hondával lehet nyerni. Nagyon közel áll hozzá mindenki, az egész csapat.”

A Yamaha versenyzői megtörnék a jeget Amerikában

0

A Yamaha sztárja, Fabio Quartararo az amerikai hétvége előtt csak a 10. helyen áll a világbajnoki tabellán, és legutóbb Las Termasban csapattársa, Franco Morbidelli is előtte végzett. Nem tudni azonban, hogy az olasz szereplése csak pillanatnyi tündöklés volt-e.

A 2021-es világbajnok úgy véli, tudja, honnan kell kiindulnia neki és a Yamaha csapatnak:

„Ezen a hétvégén az a célunk, hogy a kvalifikáción előrébb végezzünk. Ha ez sikerül, biztos vagyok benne, hogy jó eredményeket érhetünk el. Tavaly voltak tapadási problémáink a COTA-n, de ugyanez volt a Termasban is akkor, idén mégis minden rendben volt a futamon. Szóval úgy gondolom, hogy jónak kell lennünk ezen a pályán. A legjobbunkat fogjuk nyújtani, mint mindig.”

Visszatérés a siker útjára, vagy egyszeri villantás a Yamaha-versenyző szereplése Argentínában?

Franco Morbidellit nemcsak az argentin szereplése lelkesíti, az olasz-brazil versenyző már nagyon várja a mostani hétvégét is.

„Nagyon tetszik a pálya. Argentínában jól sikerültek a dolgok, és Austinban is szeretnénk megtartani ezt a lendületet. Azonban ez a pálya sokkal több koncentrációt igényel, mindenre oda kell figyelni, de természetesen mindem tőlem telhetőt megteszek, hogy minél jobb eredménnyel zárjam ezt a hétvégét.”

A Yamahának egyébként még mindig hiányzik egy győzelem a COTA-ról. Quartararo viszont 2021-ben másodikként zárt.

Lehet csak azért világbajnok valaki, mert a legerősebbnek tartott motoron ül?

0

Francesco Bagnaia számtalanszor hallhatta azokat a véleményeket, miszerint kizárólag az erős Ducati miatt lett világbajnok. Az olasz versenyző emlékeztette a szurkolókat, hogy ilyen kijelentések születtek már a múltban is.

Francesco Bagnaia reagált azokra a a véleményekre, melyek azt szajkózzák, hogy kizárólag azért lett világbajnok, mert a legerősebb motoron versenyez. Kétségtelen, hogy a Ducati előnyben volt, és talán van is a királykategória mezőnyében a többi gyártóval szemben, de elég ez ahhoz, hogy valaki vb-t nyerjen 91 pontos hátrányból? Az ilyen kijelentések és vélemények az elmúlt évtizedekben is sorra elhangoztak, többek között Valentino Rossi és Marc Márquez kapcsán, akik többek szerint csak azért nyertek címeket, mert a Honda volt a legerősebb motor.

„Amikor Valentino nyert a Hondával, mindenki azt mondta, hogy csak azért nyert, mert Hondával versenyzett, majd Marc Márquez is csak azért nyert, mert Hondával ment, szóval ez mindig így van. Úgy érzem, ez normális, hogy nem lehetsz jó mindenki szemében. Nem lehet mindenki a te rajongód. Ez már csak így van. Az emberek 90 százaléka örül neked, és te is örülsz nekik. Azonban mindig van 10 százalék a másik oldalon, akik rosszat mondanak rólad. Persze, amikor olvasod a kommenteket, vagy meghallgatsz egy podcastot, amelyben valaki rosszat mond rólad, akkor kevésbé érzed jól magad. De miután megnéztem, csak azt gondolom, hogy a legfontosabb a győzelem, a történelemben csak a bajnoki cím marad meg, nem pedig a szavak, amiket mondanak. Ez a fontos” – mondta Francesco Bagnaia.

Az olasz pilóta rendkívül szerény, amikor teljesítményét méltatják. A marca.com hírportál megkérdezte arról is, hogy sztárnak érzi-e magát amiatt, hogy neves sportolók között őt is a nívós Laureus-díjra jelölték.

„Sztárnak? Őszintén szólva csak úgy érzem, hogy jó munkát végzünk. De látni a nevemet Klay Thompson, Tiger és a többiek mellett nagyszerű érzés, mert régóta követem Klayt, pontosan tudom, mit csinált Tiger Woods, szóval elképesztő, hogy ezek között a nevek között jelöltek. Ez azt jelenti, hogy jó munkát végzünk, amire büszkék lehetünk. Így kell folytatnunk. A tavalyi visszazárkózás hihetetlen volt.”

MotoGP és EWC = garantált izgalmak a hétvégén, íme a menetrend

0

Újra élvezhetjük a MotoGP és a kisebb kategóriák küzdelmeit a hétvégén, a mezőny a soron következő fordulóra Austinba utazik, hogy a pilóták ismét megmérettessék magukat a pályán. Lesznek hiányzók a rajtrácsról, többek között az amerikai aszfaltcsík királya, Marc Márquez is.

MotoGP

Izgalmas szezonkezdeten vagyunk túl a királykategória küzdelmeiben, ami tele volt izgalmakkal, nagy csatákkal és sajnálatos módon sérülésekkel is. A Portimãóban rendezett nyitóhétvégén Francesco Bagnaia tökéletes teljesítményt nyújtott, és a maximálisan megszerezhető pontszámmal a zsebében utazhatott haza. Nem volt mindenki ilyen boldog a portugál kiruccanás után, hiszen több pilóta is súlyos sérüléseket szenvedett a hullámvasúton: Pol Espargaró, Enea Bastianini, Miguel Oliveira és Marc Márquez is olyan sérüléseket szenvedett, melyek miatt kihagyni kényszerült a következő nagydíjat Argentínában. A dél-amerikai sprintfutamon Brad Binder húzta be a győzelmet óriási felzárkózása után. A Termasban rendezett második fordulón a főfutamon történelmi győzelmet aratott Marco Bezzecchi, ami saját és csapata első MotoGP-diadalát jelentette. A sprintfutamon ismét történt egy súlyos sérülés, ezúttal a gyári Honda másik versenyzője, Joan Mir bukott úgy, hogy koponya- és nyaki sérüléseket szenvedett, aminek következtében ki kellett hagynia a főfutamot. A spanyol pilóta Amerikában már ott lesz a rajtrácson, ellentétben csapattársával, Marc Márquezzel, akit orvosi stábja nem enged rajthoz állni. Márquez helyettese Stefan Bradl lesz Amerikában. Nem a nyolcszoros világbajnok az egyetlen, aki nem állhat rajthoz Texasban, Pol Espargaróra hosszú rehabilitáció vár többszörös sérülése után, őt Jonas Folger fogja pótolni. Enea Bastianini gyári ducatis debütálása sem úgy alakult, ahogy az olasz versenyző tervezte, ő szintén távol marad az amerikai nagydíjhétvégétől, az ő helyére a tesztpilóta, Michele Pirro ugrik be. 

2 forduló után a világbajnokságot a VR46 versenyzője, Marco Bezzecchi vezeti, 9 ponttal megelőzve az Argentínában hibázó regnáló bajnokot, Francesco Bagnaiát. A harmadik helyen is Ducati-pilóta áll, Johann Zarco személyében. 2021 világbajnoka, Fabio Quartararo továbbra is szenved a Yamaha nyergében, csupán a tizedik pozícióban várja a folytatást.

A vb-állás:

A pálya

A Circuit Of The Americas az első, kifejezetten motorversenyzésre épített nagydíjpálya az Egyesült Államokban, a texasi Austin közelében. Az 5,513 km hosszú aszfaltcsík építése 2012 végén fejeződött be, a MotoGP 2013-ban versenyzett először a pályán. Egyik jellegzetessége a közel 41 méteres szintkülönbség, a célegyenes végén egy emelkedővel, amelyet egy éles balkanyar követ. A pálya az egyik legváltozatosabb a GP-pályák között, gyors egyenesek és szűk hajtűkanyarok elegye. A vezetési irány az óramutató járásával ellentétes, a pálya pedig összesen 20 kanyarral rendelkezik, melyből 9 jobbos és 11 balos. 10. alkalommal látogat el a MotoGP mezőnye az amerikai aszfaltcsíkra. Eddig a győzelmi mérleg 7 elsőség Marc Márquez, míg 1-1 diadal Enea Bastianini és Álex Rins részéről. Marc Márquez és Bastianini biztosan nem szelik át elsőként a célvonalat, hiszen mindketten hiányozni fognak a rajtrácsról Portimãóban elszenvedett sérülésük következtében.

Endurance-világbajnokság: 24 órás verseny Le Mans

Ezen a hétvégén kezdetét veszi a FIM Endurance-világbajnokság is. Az első versenyhétvégének a franciaországi Le Mans-i Circuit Bugatti ad otthont, mégpedig a 46. 24 órás versennyel indul a szezon.

A 2023-as szezonra 38 állandó EWC-résztvevő csapat nevezett, ami 22 százalékos növekedést jelent 2022-hez képest. A Le Mans-ban résztvevő 54 csapatból összesen 37 állandó EWC-csapat lesz ott, a Formula EWC és a Superstock kategóriákban.

A mezőnyben ott lesz 12 EWC-világbajnok és az a 12 pilóta, aki nyert már 24 órás versenyt. A 4,185 kilométeres Circuit Bugatti pályán csütörtökön kezdődik a program a szabadedzésekkel, majd az első kvalifikáció következik, a pénteki második kvalifikáció után szombaton, 15 órakor veszi kezdetét a 24 órás küzdelem. A mezőnyben lesz magyar induló is Kovács Bálint révén, aki a Maco Racing színeiben áll rajthoz az ausztrál Anthony West és a francia Enzo Boulom csapattársaként.

Kovács Bálint a magyar költészet napján egy kis verssel hangolódott a hétvégi futamra:

A menetrend:

PÉNTEK
16:00 – 16:35 Moto3 1. edzés TV: Arena 4
16:50 – 17:30 Moto2 1. edzés TV: Arena 4
17:45 – 18:30 MotoGP 1. edzés TV: Arena 4
20:15 – 20:50 Moto3 2. edzés TV: Match 4
21:05 – 21:45 Moto2 2. edzés TV: Match 4
22:00 – 23:00 MotoGP 2. edzés TV: Match 4
SZOMBAT
15:00 EWC TV: Eurosport 2
15:40 – 16:10 Moto3 3. edzés TV: Match 4
16:25 – 16:55 Moto2 3. edzés TV: Match 4
17:10 – 17:40 MotoGP Szabadedzés TV: Match 4
17:50 – 18:05 MotoGP 1. időmérő TV: Match 4
18:15 – 18:30 MotoGP 2. időmérő TV: Match 4
19:50 – 20:05 Moto3 1. időmérő TV: Match 4
20:15 – 20:30 Moto3 2. időmérő TV: Match 4
20:45 – 21:00 Moto2 1. időmérő TV: Match 4
21:10 – 21:25 Moto2 2. időmérő TV: Match 4
22:00 MotoGP Sprintverseny vasárnap 10:00 felv.
VASÁRNAP
16:45 – 16:55 MotoGP Warm up TV: Match 4
17:00 MotoGP Parádé TV: Match 4
18:00 Moto3 Verseny TV: Match 4
19:15 Moto2 Verseny TV: Match 4
21:00 MotoGP Verseny TV: Match 4

Kiderült, ki helyettesíti a gyári Ducati sérült versenyzőjét

0

A Ducati gyári csapata Michele Pirrót választotta a sérült Enea Bastianini helyettesítésére Pecco Bagnaia mellé a közelgő austini hétvégén.

Francesco „Pecco” Bagnaia a Las Termas-i bukása miatt kilenc pontos lemaradással Marco Bezzecchi mögött érkezik a texasi pályára.

„Alig várom, hogy a hétvégén Austinban újra pályára gurulhassak. Imádom ezt a helyszínt, nagyon különleges pálya számomra. Korábban mindig elég gyorsak voltunk itt, és úgy gondolom, idén is jó munkát végezhetünk. Még mindig csalódott vagyok az argentínai baleset miatt. Ezt most szeretném magam mögött hagyni, szombaton és vasárnap pedig ismét a győzelemért harcolni”jelentette ki a címvédő.

Hivatalos: Enea Bastianini is kihagyja az Amerikai Nagydíjat

A tavalyi győztes Enea Bastianini azonban nem vesz részt az amerikai hétvégén, Michele Pirro fogja helyettesíteni:

„Tényleg mindent megpróbáltam ezekben a hetekben, de a felépülés még időbe telik, és nem szeretnék kockáztatni” ─ jegyezte meg Bastianini.

Pirro egyébként csak egyszer versenyzett a COTA-n, 2016-ban nyolcadik lett.

„Sajnálom Eneát, hogy nem tud részt venni az Amerikai Nagydíjon. Nagyon fontos lett volna számára, mindent beleadott, hogy felépüljön időre, de még nem száz százalékos. Mindent megteszek majd, és a maximumot fogom nyújtani a Ducatiért. Eddig csak egyszer, 2016-ban, Petrucci helyetteseként álltam rajthoz itt, szóval nincsenek különösebb elvárásaim. A célom az lesz, hogy edzésről edzésre jobb legyek, és minél közelebb kerüljek az élmezőnyhöz.”

Már lehet jelentkezni a HUMDA következő motoros vezetéstechnikai tréningjére

0

Április 21-én, pénteken Kunmadarason folytatódik a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közkedvelt és nagy sikerű motoros közlekedésbiztonsági rendezvénysorozata, a Moto Safety. A résztvevők fejleszthetik képességeiket és éles helyzetekben szerezhetnek gyakorlatot szakértő instruktorok segítségével. A tréningre már lehet jelentkezni a humdamotosafety.hu oldalon. A képzésen való részvétel feltétele a regisztrációs díj megfizetése. A rendezvénysorozat fővédnöke prof. dr. Palkovics László, a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke.

Ahhoz, hogy kevesebb motoros baleset történjen a közutakon, empátiára és együttműködésre van szükség, de a magabiztos tudás és a motorkerékpár alapos ismerete is elengedhetetlen ahhoz, hogy mindenki biztonságban hazaérjen a nap végén. A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. motoros közlekedésbiztonsági napja azt a célt szolgálja, hogy a résztvevők zárt pályán tudjanak gyakorolni.

Többféle gyakorlati tréningen és egy elméleti előadáson vehetnek részt a regisztrálók a motoros közlekedésbiztonsági napon. Az eseményen instruktorok segítségével a szlalomozást, a vészfékezést, valamint az akadályok és vészhelyzetek elkerülését gyakorolhatják a jelenlévők. A sűrű forgalomban történő előrehaladással, a kanyarívekkel és a kanyarkombinációkkal is foglalkoznak majd a motorosok. Az elméleti előadásokon a közúti elsősegélynyújtásáról, az ittas vezetés hatásairól és a motorkerékpáros balesetek tapasztalatairól is szó esik. A kevesebb rutinnal rendelkezőknek is sikerélményt nyújthatnak a reggeltől késő délutánig tartó motoros közlekedésbiztonsági nap. A rendezvénysorozat szállítmányozási partnere a Kombi-Express Kft. logisztikai vállalat.

Közúti motorosoknak szervez vezetéstechnikai tréninget a HUMDA

A kunmadarasi repülőtéren megtartandó képzésen érvényes műszaki engedéllyel rendelkező motorkerékpárral indulhatnak azok, akiknek megvan a megfelelő jogosítványuk. A képzésen való részvétel feltétele a 10 000 forintos regisztrációs díj megfizetése. Jelentkezni április 19. szerda 14:00-ig lehet humdamotosafety.hu oldalon. A befolyt összegből magyarországi gyermekeknek szervez közlekedésbiztonsági rendezvényeket a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány tulajdonában álló Ügynökség.

Az már biztos, hol nem fog versenyezni eltiltása után az olasz pilóta

0

Andrea Iannone lehetséges visszatérése a világbajnoki porondra továbbra is sokakat foglalkoztat. Davide Tardozzi, a Ducati csapatfőnöke véget vetett néhány találgatásnak.

Andrea Iannone folyamatosan edz, hogy decemberben lejáró eltiltása után visszatérhessen a világbajnoki küzdelmekbe, legyen az a MotoGP vagy a Superbike-vb küzdőtere. A közelmúltban Misanóban egy Panigale V4S motorral gyakorolt a Ducati tesztpilótájával, Michele Pirróval, aki kölcsönadta neki privát motorját egy pályanapra. Egyből elkezdődtek a találgatások, hogy vajon a Ducati lesz-e az a márka, akinek nyergében visszatér az olasz pilóta.

A MotoGP-be való visszatérése annak ellenére kizártnak mondható, hogy például a Pramac főnöke, Paolo Campinoti és Carlo Pernat, Enea Bastianini menedzsere szerint megérdemelne még egy esélyt. Davide Tardozzi gyakorlatilag bezárta az ajtót az előtt a lehetőség előtt, hogy a Ducati helyet biztosítana számára a MotoGP mezőnyében.

„Andrea mindenkinek próbálja bebizonyítani, hogy még mindig nagyon gyors” – nyilatkozta Tardozzi. „Mindig is kiváló volt a kapcsolata a Ducatival.” Azonban az olasz szakember ennek ellenére nem gondolja, hogy helye lesz a márkájuknál. „Talán az Aprilia ad neki egy esélyt, ott ért véget eddigi pályafutása, remélem lesz egy következő esélye. Kétség nem fér hozzá, hogy tehetséges és karakteres pilóta, szeretném, ha Iannone továbbra is versenyezne, de nem tudom, milyen lehetőségei lesznek. Nálunk jelenleg abszolút semmi sincs” – erősítette meg az olasz szakember.  „Egyértelmű, hogy nincs helye a MotoGP-ben. Beszéltem vele, és a Superbike-ot célozza meg. Az SBK is nagyon versenyképes. Be kell bizonyítania valakinek, hogy még mindig nagyon gyors. Ez Andrea problémája, nem a miénk.” – mondta ki egyértelmű véleményét Tardozzi.

Andrea Iannone a napokban Valentino Rossi MotoRanch-én is feltűnt. Csak Valentino Rossi nem volt jelen, a többiek mind edzőruhában voltak: Francesco Bagnaia, Franco Morbidelli, Marco Bezzecchi, Luca Marini, Celestino Vietti és Andrea Migno.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

VR46RidersAcademy (@vr46ridersacademyofficial) által megosztott bejegyzés

Lorenzo kiállt Márquez mellett: „Ez nem fair vele szemben”

0

A Honda tiltakozott Marc Márquez büntetésének megváltoztatása ellen. Jorge Lorenzo meg van győződve arról, hogy a japán gyártó sikerrel jár majd a FIM Fellebbviteli Bírósága előtt.

A MotoGP portugáliai szezonnyitóján történt Márquez-Oliveira ütközés még mindig beszédtéma a paddockban, ugyanis továbbra sem lehet tudni, hogy mi lesz az „ítélet” a spanyol versenyző ügyében. Annyi biztos, hogy Márquez dupla hosszú körös büntetést kapott.

Hivatalos: Marc Márquez hiányozni fog a rajtrácsról Austinban

A FIM büntetési értesítésének első változata szerint a Repsol Honda sztárjának a vasárnapi argentin futamon kellett volna letöltenie a büntetését. Mivel azonban sérülés miatt nem tudott részt venni a versenyen, a FIM kedden átfogalmazta korábbi kijelentését, így Márqueznek azon a futamon kell teljesíteni a dupla hosszú körös kifutást, amelyen legközelebb indul.

A Repsol Honda reagált erre, és tiltakozott az átfogalmazás ellen. Jorge Lorenzo így nyilatkozott a „La Cadena SER„-nek a téma kapcsán: „Ami le van írva, azt nem lehet megváltoztatni. Ez az eljárás nem fair Márquezzel szemben, szóval szerintem a Honda győztesen kerül majd ki ebből.”

Az MVM Dome-ba költözik a Superenduro GP of Hungary

0

A 2023–24-es idényben is ellátogat Budapestre a FIM Superenduro-világbajnokság mezőnye. Az idei, telt házas hazai verseny után a TRP Events Magyarország legnagyobb rendezvénycsarnokában, az MVM Dome-ban tartja meg az eseményt 2024. február 3-án.

Hatalmas érdeklődés övezte az idei Superenduro GP of Hungary versenyt, amelyre hetekkel előre elfogyott az összes jegy. A zajos sikert látva a Superenduro GP of Hungary rendezője, a TRP Events úgy döntött, hogy Magyarország legnagyobb fedett rendezvénycsarnokában, az MVM Dome-ban rendezik meg a versenyt 2024. február 3-án.

Az időpontot és a helyszínt a FIM is megerősítette a 2023-24-es előzetes versenynaptárban, amely szerint a szezon 2023. november 25-én kezdődik Franciaországban, a magyarországi forduló az ötödik lesz a sorban.

MVM Dome: Magyarország legmodernebb helyszíne

Az MVM Dome Európa legújabb és egyik legnagyobb multifunkciós rendezvényhelyszíne. Befogadóképessége elrendezéstől függően akár több mint 20 ezer is lehet. A csarnok ünnepélyes átadására 2021. december 16-án került sor és röviddel az átadás után már a 2022-es férfi kézilabda-Európa-bajnokság mérkőzéseinek adhatott otthont.

MVM Dome
MVM Dome (Fotó: TRP Hungary)

Az épületet innovatív, változatosan variálható terek, különleges építészeti megoldások jellemzik. Magyarország legnagyobb és legmodernebb multifunkciós rendezvénycsarnokát, különleges épületüzemeltetési megoldásai mellett modern hang-, fény- és vizuáltechnikai felszereltsége teszi alkalmassá nagyszabású koncertek, showműsorok, szórakoztató családi programok, vállalati rendezvények és kiállítások lebonyolítására.

A magyar motorsport kiemelkedő eseménye

A Superenduro-vb magyarországi futama rendszerint az év első jelentős motorsport-esemény Magyarországon, és mind a pilóták, mind a közönség körében kifejezetten nagy népszerűségnek örvend. A mezőny tagjai dicsérik a pályát és a közönség érdeklődése is olyan szintre emelkedett, hogy Magyarország legnagyobb csarnokában is megrendezhető a verseny.

A sporteredmények tekintetében az idei esemény kifejezetten jól sikerült, Zsigovits Norbert először indult a csúcskategóriát jelentő Prestige-ben, ráadásul Szőke Márk futamgyőzelmet, illetve összetett 2. helyet szerzett az Európa-Kupában.

Óriási erőfeszítés a Superenduro-rendezés

A 2023-as Superenduro GP of Hungary előkészületei már nyáron elindultak, míg maga a pályaépítés két nappal a verseny előtt, éjjel kezdődött. Ahhoz, hogy a megfelelő nyomvonal elkészüljön, 1200 köbméter, vagyis nagyjából 1600 tonna nedves földre, 40-40 tonna kőre és faanyagra, valamint 3,2 tonna üvegszálas csőelemre volt szükség.

Superenduro GP of Hungary 2023
Az idei versenyt telt ház előtt rendezték (Fotó: TRP Hungary/Makai Gergely/MGR Images)

Ami magát a versenynapot illeti, az eseményre összesen háromszázan akkreditáltak. Ahhoz, hogy minden tökéletesen működjön, ötven rádióra, 3 kilométernyi kábelezésre, kétkamionnyi eszközre, valamint számtalan kollégára volt szükség. Hogy a szervezésben résztvevőknek mekkora erőpróbát jelentett ez a pár nap, azt jól mutatja, hogy naponta 300 kávé és összesen 270 doboz kóla fogyott el.

A 2023–24-es Superenduro-vb versenynaptára

2023. november 25.: Lievin (Arena Stade Couvert Lievin), Franciaország
2023. december 9.: Krakkó (Tauron Arena), Lengyelország
2024. január 6.: Riesa (SachsenArena), Németország
2024. január 20.: Kolozsvár (BT Arena) Románia
2024. február 3.: Budapest (MVM Dome), Magyarország
2024. február 24.: Szófia (Arena Sofia), Bulgária
2024. március 2.: Newcastle, Egyesült Királyság (még nincs megerősítve)