back to top
2025. július 31. 02:09
Kezdőlap Blog Oldal 530

A portugál versenyző rajthoz állna Amerikában, de nem az övé az utolsó szó

0

Miguel Oliveirának csütörtökön még át kell esnie az orvosi vizsgálaton, de az Aprilia versenyzője arra számít, hogy mindkét texasi futamon rajthoz állhat.

A CryptoDATA RNF MotoGP Team a 2023-as világbajnokság harmadik versenyére készül, amelyet a hétvégén a texasi Austinban található Circuit of The Americas (COTA) pályán rendeznek meg. Razlan Razali Aprilia csapata reméli, hogy Miguel Oliveira is újra versenyezni tud majd, aki még Portugáliában esett áldozatul Marc Márquez hibájának.

Miguel Oliveira mindenképpen Amerikába utazik, és tele van reményekkel, azonban még egy orvosi vizsgálaton át kell esnie, mielőtt versenyzésre alkalmasnak nyilvánítják.

„Nem számíthatunk arra, hogy Miguel addigra 100 százalékosan felépül” ─ mondta Razlan Razali, csapatfőnök. Az ötszörös MotoGP-győztes portugál azonban mindenáron versenyezni szeretne, miután az első négy futam után mindössze három pontot tudott felmutatni.

„Természetesen izgatott vagyok, és örülök, hogy Texasba repülhetek. Bosszantó volt számomra, hogy ki kellett hagynom az Argentin Nagydíjat, de most már remélem, rajthoz állhatok. Kíváncsi vagyok, hogyan viselkedik a motor az austini pályán. A COTA nem volt könnyű pálya számomra a múltban, így remélem, hogy idén erősen kezdhetjük a hétvégét. Jó lenne, ha a sprintversenyen és a vasárnapi futamon is pontot tudnék szerezni. Összességében nagyon izgatott vagyok az előttem álló hétvégével kapcsolatban” ─ nyilatkozta Oliveira.

Saját csapattársa rohadéknak nevezte Marc Márquezt

0

Stefan Bradl az a versenyző, aki az elmúlt öt évben a legtöbb időt töltötte Marc Márquezzel. Annak ellenére, hogy tesztpilótaként tevékenykedik, a német és a cerverai versenyző egész évben folyamatos kapcsolatban állnak egymással.

Amellett, hogy fáradhatatlanul dolgozik a Honda prototípusának fejlesztésén, az augsburgi születésű versenyző rendszeresen közreműködik a Servus TV közvetítéseiben, és részt vett a legutóbbi Hangar-7 című, szintén a Servuson futó műsorban, hogy megvitassa a MotoGP legfrissebb híreit, és természetesen elemezze, mi történt Márquezzel a viharos szezonkezdet során.

Az első téma természetesen Portugáliában történt incidens volt. Először úgy tűnt, hogy a vasárnapi versenyen jól teljesít majd, de a futam harmadik körében kiütötte Miguel Oliveirát.

„Ritka hiba volt ez Marc Márqueztől, és drágán megfizetett érte”mondta Bradl a vitatott incidensről.

Szponzora saját csapatához vinné Marc Márquezt a korábbi sportigazgató szerint

„Nagyon jól ismerem ezt a motort. Amit ott csinált, az valami igazán figyelemre méltó, számomra lehetetlennek tűnő dolog volt, mert azt hitte, hogy képes lehet valamire ezzel a motorral, amiről tudjuk, hogy most közel sem a legerősebb. Azt hiszem, talán egy kicsit túlságosan is magabiztos volt, túl sokat akart. Ez jellemző rá. Ő maga mondta a dokumentumsorozatában, hogy ő ilyen, és ezután is ilyen lesz. Bocsánat a kifejezésért, de a motoron is egy rohadék.”

Bradl meg van győződve arról, hogy Márquez bocsánatkérése szívből jött, amikor elment Miguel Oliveira bokszába, de arról is, hogy riválisai félnek a spanyoltól.

„Nem akarom azt mondani, hogy félnek tőle, de félnek tőle, vagy mondjuk inkább azt, hogy tudatában vannak annak, hogy óvatosnak kell lenniük, ha a közelükben van.”

Korábbi oldalkocsis világbajnokkal tesztelt Jorge Lorenzo

0

A MotoGP-legenda, Jorge Lorenzo húsvétkor Red Bull Ringen tesztelt, igaz négy keréken. Klaus Klaffenböckkel is találkozott.

Jorge Lorenzo kihasználta a húsvéti hétvégét, és tett egy kitérőt a stájerországi Aichfeldre. Az ötszörös világbajnok és 68-szoros nagydíjgyőztes a Porsche Carrera Cup Italia teszthétvégéjét egy 992 GT3-assal teljesítette a stájer régióban. Lorenzo 2023-ban a Porsche Supercupban fog versenyezni.

A Red Bull Ringen azonban meglehetősen vegyes körülmények uralkodtak, hűvös volt, a pálya pedig vizes. A spanyol azonban minden szempontból elégedett volt: Lorenzo a közvetlenül a versenypálya fölött található Hotel Schönberghofban bérelt szobát, ahonnan tökéletes kilátás nyílik a pályára és a környékre. El volt ragadtatva.

A Ducati első embere egy legendához hasonlította világbajnokát

Lorenzo találkozott Klaus Klaffenböckkel is, egy másik korábbi motoros világbajnokkal. A Porsche Italia kollégái előtt „Klaffi” a csapatával szintén a Red Bull Ringen tesztelt. A Wels melletti Peuerbachból származó, 2001-ben Christian Parzerrel oldalkocsis világbajnokságot nyert felső-ausztriai Klaffenbökk maga is versenyez a Porsche Sportscup Swiss versenyen, amelyet április 22-én rendeznek meg a teszt helyszínén.

Klaffenböck így nyilatkozott Lorenzóval kapcsolatban:

„Már Barcelonában találkoztunk a Huber Racing bemutatóján, és beszélgettünk a régi szép időkről. Az egyik téma volt Ramón Forcada csapatfőnök is, akit Alex Barros mellé szerződtettem a Superbike-világbajnokságra, és aki nagyon sikeres szezonokat teljesített Jorgéval a MotoGP-ben. Lorenzo nem semmi versenyző, idén is a dobogós helyezéseket tűzte ki célul négy keréken.”

Maverick Viñales elmondta, hány versenyzővel ütközött a sprintfutamon – megdöbbentő szám

0

Maverick Viñales a második sorból indult az argentin sprintversenyen, de a nagy lökdösődésben számos pozíciót veszített a rajt után. Szerinte egy apró hiba is elég, hogy jelentősen visszaessenek a versenyzők ilyenkor.

Az Aprilia pilótája ötödikként kezdte a sprintfutamot Argentínában, és végül hetedik lett. A vasárnap még rosszabbul alakultak számára a dolgok: az első körben az ötödikről a 13. helyre esett vissza, és az, hogy csak egy helyet tudott javítani, elkeserítő számára.

Az Aprilia versenyzője azt hitte, gond van a motorral, annyira gyengén szerepelt

„Számoltam. Legalább hét alkalommal koccantam össze más versenyzőkkel. Ha csak egy apró hibát is elkövetünk, rögtön két pozíciót veszítünk. Ha hagysz egy kis rést, valaki azonnal megpróbál bevágni melléd” – idézte a spanyolt a Motorcyclesports.

„Őrületes a tempó egy ilyen versenyen.”

Rövidesen kiderül, hogy mikor térhet vissza a gyári Ducati versenyzője

0

Enea Bastianini számára szomorúan kezdődött a 2023-as idény és egyben a gyári Ducatin való debütálása. Luca Marini hibája után lapockatörést szenvedett, felépülése folyamatban van. Vajon visszatérhet a pályára Amerikában?

Bastianini biztosan nem arra a polcra fogja helyezni a portimãói MotoGP-nyitóhétvégét, ahol a legszebb emlékeit tárolja. Ahogy arról korábban beszámoltunk, az olasz versenyző lapockacsont-törést szenvedett Portugáliában, amikor márkatársa kitorpedózta alóla motorját.

Megsérült a drámai balesetben a Ducati gyári pilótája, kihagyja a futamot

Bastianininek nem volt szüksége műtétre, ami nagyban segítheti a visszatérési terveit. A gyári Ducati versenyzője jelenleg rehabilitáción vesz részt, visszatérési lehetőségeiről menedzsere, Carlo Pernat beszélt a moto.it hírportálnak.

A 23-as rajtszámú versenyző újra pályára gurulna Austinban a hétvégén megrendezésre kerülő Amerikai Nagydíjon, azonban ez még korántsem eldöntött, a napokban vizsgálatok várnak rá, ami után tisztább képet láthat a visszatérésére vonatkozóan.

„Jelenleg rehabilitáción vesz részt, hétfőn vagy kedden meglátogatja Dr. Porcellini, és onnantól kezdve majd többet tudunk. Az az érzésem, hogy el fog jönni Amerikába, de még nem dőlt el semmi. Egyelőre tegyünk kérdőjelet.” – nyilatkozta állapotáról menedzsere, majd hozzátette: „A válla nem fáj nagyon, nincs zúzódás, de ez még mindig lapocka, és nem kulcscsonttörés. Vannak lehetőségek, de ismétlem, neki kell döntenie.”

Enea Bastianini állapotát egy teszt keretében szerette volna elemezni a Ducati, hogy kiderüljön, mikor versenyezhet újra, amire a GPOne értesülései szerint már nem lesz idő Austin előtt. Mindenesetre Michele Pirro, a Ducati tesztpilótája készenlétben áll, arra az esetre, ha honfitársa nem ülhetne vissza a motorra Amerikában.

Mi tehetné logikus lépéssé Valentino Rossi csapatának Yamahára váltását?

0

Valentino Rossi MotoGP-alakulatát többször hírbe hozták már azzal a lehetőséggel, hogy jövőre vagy két év múlva a Ducati helyett Yamahával állna rajthoz a királykategóriában. Vajon lehet realitása egy ilyen döntésnek?

A www.motociclismo.es hírportált is foglalkoztatja a kérdés, 5 pontban foglalták össze, hogy amennyiben ez a megállapodás megszületik, milyen okok állhatnának a háttérben. Jelen pillanatban nem tűnik jó lépésnek a váltás, hiszen a Ducatival gyümölcsöző a kapcsolat, Argentínában az idei szezon második fordulóján az első győzelmet is bezsebelte a csapat Marco Bezzecchi révén. De nézzük, mi tenné logikussá ezt a lépést a spanyol portál szerint.

Előre lépkedés a kategóriákban a Yamahával a VR46-os tanítványok számára

A VR46 és a Yamaha együtt szerepel a Moto2-es világbajnokságban a VR46 Master Camp csapattal. A kilencszeres világbajnok és a Yamaha több szempontból is összekapcsolódik, hiszen Valentino Rossi 16 idényt húzott le a japán márka motorján. A váltással az Akadémiáról és a VR46 Master Campből kikerülő tehetségek számára egyfajta ranglétrát biztosíthatnának a Yamaha támogatásával.

Erről a kapcsolatról korábban Lin Jarvis, a Yamaha főnöke is beszélt: „Természetesen rengeteg megbeszélés zajlik a VR46-tal. Szorosan együttműködünk velük, ők vezetik a Moto2 Master Camp csapatunkat, nagyon szoros a kapcsolatunk Valentinóval. A logika azt mondaná, hogy ez egy jó irány lenne számunkra. Valentinónak két abszolút ígéretes versenyzője van Marco Bezzecchi és Luca Marini személyében. Mi pedig Yamaha motorokkal támogatjuk a VR46 Riders Academy-t. Ez az irány tökéletes lenne, csak a Ducatival 2024-re szóló szerződésük van…” 

Státusz

Jelenleg a Ducatinak a Mooney VR46 csupán a harmadik vagy negyedik számú csapat a MotoGP-ben. Amennyiben Yamahára váltanánk, második számú alakulattá léphetnének elő, gyári támogatással. Ez most még nem tűnik kecsegtetőnek, hiszen a Yamaha szenved, de amennyiben a hangvillások magukra találnak és folyamatban lévő fejlesztéseik beérnek, ez akár jól is elsülhetne a „Doktornak” és istállójának.

Tavalyi versenygép a Ducatinál

A Ducati jelenleg a tavalyi konstrukciójú motort, azaz a GP22-t biztosítja Bezzecchi és Marini számára. Ez a szezon kezdetén jelenthet némi előnyt, hiszen egy kiforrott versenygépről van szó, de az idény előrehaladtával a gyári motorokat fejleszteni fogják, az ő motorjaikat pedig nem, ami hátrányt jelenthet a többiekkel szemben. Ha a VR46-csapat bajnoki címben akar gondolkodni, akkor olyan motorra van szükségük, ami nem az előző évből való, és nem kerülnek hátrányba vele a hónapok múlásával.

Folyamatos fejlesztések a Yamahánál

A Yamahánál már a szezon elején ugyanolyan motorjuk lenne, mint a gyári csapatnak, vagyis hasonló státuszt élveznének, mint a Ducatinál a Pramac.

Franco Morbidelli

Morbidelli is a VR46 Akadémia növendéke. Argentínában bemutatott jó teljesítménye ellenére nagyon vékony jégen jár és nagy valószínűség szerint a gyári Yamaha nem fog szerződést hosszabbítani vele. A napokban Toprak Razgatlıoğlu számára ismét tesztlehetőséget biztosít a Yamaha az M1-el, ami árulkodó jel lehet jövőjére nézve.

Készíti elő a helyet a Yamaha 2021 világbajnokának?

Akár gondolkodhatnak Rossiék abban, hogy Morbidellit szerződtetik a csapatba Luca Marini mellé, amennyiben a korábban felreppent pletykák beigazolódnak, miszerint Marco Bezzecchi a Pramachoz léphetne tovább.

A Ducati első embere egy legendához hasonlította világbajnokát

A Ducati 2022-ben nem mindennapi diadalt aratott. Nemcsak a MotoGP-ben, hanem a Superbike-világbajnokságon is megszerezte az összetett elsőséget Pecco Bagnaiával és Álvaro Bautistával. A királykategóriában ezenkívül bezsebelte a konstruktőri bajnoki címet is.

Pecco Bagnaia 15 év után sikertelenség után végre megtörte a jeget a tavalyi szezonban. Casey Stoner 2007-es bajnoki címe után, az összetett elsőségig vezette a Ducatit. A Superbike-világbajnokságban messze az olasz gyártó a legeredményesebb, de ott is tizenegy év telt el Carlos Checa sikere óta.

A 2023-as szezon első két versenye után a Borgo Panigale-i gyártó ismét megadta az alaphangot: A MotoGP-ben Marco Bezzecchi vezeti a tabellát márkatársai, Bagnaia, Zarco és Álex Márquez előtt. A Superbike-világbajnokságon pedig Bautista az első hat fordulóból ötöt megnyert, így jelenleg az első helyet foglalja el az összetettben.

A Ducati lecsapott volna Lorenzóra, miközben világbajnok versenyzőjük betegséggel küzdött

Tavaly Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse vezérigazgatója különösen optimistán nyilatkozott Bautistáról.

„Meg voltam győződve arról, hogy nagyon jól teljesíthetünk. Ismerem Álvarót, mióta megnyerte a 125 köbcentis világbajnokságot. Ismerem a kvalitásait. Véleményem szerint Álvaro olyan, mint Jorge Lorenzo, csak a tehetségéhez képest még nem nyert eleget.”

„Mindenki fejlődhet, én elsősorban a mentalitásomon dolgozom, és azon, hogy jobban tudjak koncentrálnireagált Bautista.

„Nem tudom, hogy a többi versenyző min dolgozott a télen, de ez nem is az én dolgom. Magamra figyelek, és megpróbálok jobb versenyző lenni, mint a tavalyi szezonban. Nem mondom, hogy rossz szezont futottam tavaly, de voltak hibáim. Jobbá akarok válni azokon a területeken, ahol tavaly hiányzott valami. A legfontosabb dolog mindig az számomra, hogy jól érezzem magam a motoron.”

Három futam, három különböző győztes – parázs csatákkal indult a brit bajnokság

0

Hétvégén kezdetét vette a Brit Superbike-bajnokság 2023-as küzdelemsorozata is. A nyitó hétvége nem is alakulhatott volna izgalmasabban, hiszen a három futamon három különböző csapat, versenyző és gyártó ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán.

2023-as rajtrács

Történtek változások a 2023-as Brit Superbike-bajnokság rajtrácsán, hiszen a tavalyi bajnok, Bradley Ray az idei esztendőben a Superbike-világbajnokságban debütál. Nem ő az egyetlen pilóta, aki a világbajnoki porondra lépett, hiszen 2021 brit bajnoka, Tarran MacKenzie a Supersport-világbajnokságon bontogatja szárnyait, míg Rory Skinnert az American Racing színeiben a Moto2 rajtrácsán kell keresnünk az idei évadban.

Érkezett azonban egy régi ismerős a mezőnybe Hector Barberá személyében, aki MotoGP-pályafutása után az utóbbi években több bajnokságban is kipróbálta magát. Az elmúlt két esztendőben a MotoAmerica sorozatban láthattuk a botrányairól is elhíresült pilótát.

Újra bűncselekménnyel gyanúsítják a családon belüli erőszak miatt elítélt egykori MotoGP-pilótát

Az idei rajtrács:
Csapat Márka Versenyző
BeerMonster Ducati
Ducati
Glenn Irwin
Tommy Bridewell
Mar-Train Racing Yamaha Yamaha Jack Kennedy
DAO Racing Kawasaki Kawasaki Dean Harrison
LAMI OMG Racing Yamaha
Yamaha
Ryan Vickers
Kyle Ryde
TAG Racing Honda Honda Héctor Barberá
Tactix by Lloyd and Jones BMW BMW Luke Mossey
Cheshire Mouldings Kawasaki
Kawasaki
Lee Jackson
Max Cook
NP Motorcycles Kawasaki Kawasaki Luke Hopkins
Honda Racing UK
Honda
Andrew Irwin
Tom Neave
Oxford Products Racing Ducati Christian Iddon
McAMS Yamaha
Yamaha
Jason O’Halloran
Tim Neave
FHO Racing BMW
BMW
Josh Brookes
Peter Hickman
Rapid CDH Racing Kawasaki
Kawasaki
Liam Delves
Jack Scott
Lovell Kent Racing Honda Honda Danny Kent
Crendon Honda by Hawk Racing Honda Josh Owens
MasterMac by Hawk Racing Honda Honda Charlie Nesbitt
Milenco by Padgetts Motorcycles Honda Honda Davey Todd
Starline Racing Kawasaki Kawasaki Storm Stacey
SYNETIQ BMW Motorrad BMW Danny Buchan
Lee Hardy Racing Kawasaki Kawasaki Bradley Perie
ROKiT BMW Motorrad Team BMW Leon Haslam

A 2023-as versenynaptár

Időmérő edzés

Tommy Bridewell szerezte meg az idei első pole pozíciót a 2023-as  Brit Superbike-szezon nyitányán Silverstone-ban. A Ducatival versenyző pilóta mindössze 0,028 másodperccel előzte meg Kyle Ryde-ot.

Tommy Bridewell
Fotó: British Superbike Media

Ryde-nak annak ellenére sikerült a második helyen befejeznie a kvalifikációt, hogy egy kisebb balesetet szenvedett a gyakorlás utolsó harmadában, így 0,081 másodperces előnnyel zárt a harmadik helyezett Josh Brookes előtt. Jason O’Halloran a McAMS Yamahával a negyedik helyről várhatta idén először a piros lámpák kialvását, míg Glenn Irwin és Danny Buchan egészítette ki a második rajtsort.

Jack Kennedy, a Brit Supersport tavalyi bajnoka a hetedik helyen fejezte be az időmérő edzést, míg a korábbi Moto3-világbajnok, Danny Kent lett a nyolcadik, megelőzve Christian Iddont a kilencedik pozícióban. A top10-et Leon Haslam zárta, aki a ROKiT BMW Motorrad csapattal debütált a hétvégén.

Felforrósodott a hangulat az időmérő edzés alatt, legalábbis Storm Stacey számára, akinek motorja tűzgolyóvá változott. A versenyző gyorsan lepattant a versenygépről, mielőtt nagyobb probléma történt volna.

Az időmérő végeredménye:
Poz. Versenyző Csapat Márka Q1 Q2
1 Tommy BRIDEWELL BeerMonster Ducati Ducati 52.931
2 Kyle RYDE LAMI OMG Racing Yamaha 52.959
3 Josh BROOKES FHO Racing BMW 53.040
4 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 53.085
5 Glenn IRWIN BeerMonster Ducati Ducati 53.104
6 Danny BUCHAN SYNETIQ BMW Motorrad BMW 53.241
7 Jack KENNEDY Mar-Train Racing Yamaha 53.261
8 Danny KENT Lovell Kent Racing Honda 53.286
9 Christian IDDON Oxford Products Racing Ducati 53.288
10 Leon HASLAM ROKiT BMW Motorrad BMW 53.295
11 Peter HICKMAN FHO Racing BMW 53.299
12 Ryan VICKERS LAMI OMG Racing Yamaha 53.572 53.353
13 Lee JACKSON Cheshire Mouldings Kawasaki 53.733 53.440
14 Andrew IRWIN Honda Racing UK Honda 53.512
15 Charlie NESBITT MasterMac by Hawk  Honda 53.848 53.544
16 Josh OWENS Crendon by Hawk Racing Honda 53.667 53.654
17 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 53.719 53.738
18 Storm STACEY Starline Racing Kawasaki 53.776 54.209
19 Davey TODD Milenco by Padgetts Honda 53.867
20 Héctor BARBERÁ TAG Racing Honda Honda 53.900
21 Luke MOSSEY Tactix by Lloyd & Jones BMW 53.913
22 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 53.942
23 Max COOK Cheshire Mouldings Kawasaki 53.998
24 Tim NEAVE McAMS Yamaha Yamaha 54.009
25 Bradley PERIE Lee Hardy Racing Kawasaki 54.037
26 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 54.084
27 Jack SCOTT Rapid CDH Racing Kawasaki 54.218

Sprintfutam

Kyle Ryde nyerte a 2023-as szezon első sprintfutamát, aki keményen megküzdött a győzelemért. Ryde a nyitó körben az élre állt, de Tommy Bridewell visszavette a pozíciót riválisától, nyakában a Josh Brookes, Jason O’Halloran és Glenn Irwin trióval. Bridewell ezután igyekezett megtartani pozícióját az élen, de Ryde két körrel később visszavette a vezetést, ám riválisa nem hagyta ezt annyiban és visszatámadt.

Eközben O’Halloran is lépkedett előre, a negyedik körben már Bridewell mögött a második helyen haladt, visszaszorítva Ryde-ot a harmadik pozícióba a verseny korai szakaszán. Később O’Halloran Bridewell előzésével a vezetést is átvette. Brookes és Bridewell ezután a második helyért küzdött Ryde-dal, azonban ő előre menekült, így ismét ő vezette a futamot.

BSB sprint
Az idei első dobogó Fotó: British Superbike Media

Ryde végül a kockás zászlóig tartó küzdelemben megőrizte első helyét annak ellenére, hogy Bridewell a záró szakaszban nagy nyomást gyakorolt rá. Végül a pole-ból induló versenyzőnek be kellett érnie a második hellyel, míg a harmadik pozícióba Josh Brookes ért oda, miután az utolsó körben maga mögött hagyta Jason O’Hallorant.

Glenn Irwin zárta a top5-öt, megelőzve Leon Haslamet és Kennedyt. Andrew Irwin az utolsó körökben a nyolcadik helyre tudott előrelépni Danny Kent előtt. Danny Buchan pedig a tizedik pozícióban zárta a sprintfutamot.

A sprintfutam végeredménye:
1 Kyle RYDE LAMI OMG Racing Yamaha
2 Tommy BRIDEWELL BeerMonster Ducati Ducati 0.436
3 Josh BROOKES FHO Racing BMW 1.664
4 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 1.867
5 Glenn IRWIN BeerMonster Ducati Ducati 2.541
6 Leon HASLAM ROKiT BMW Motorrad BMW 2.764
7 Jack KENNEDY Mar-Train Racing Yamaha 3.244
8 Andrew IRWIN Honda Racing UK Honda 8.919
9 Danny KENT Lovell Kent Racing Honda 9.187
10 Danny BUCHAN SYNETIQ BMW Motorrad BMW 9.307
11 Peter HICKMAN FHO Racing BMW 9.695
12 Charlie NESBITT MasterMac by Hawk  Honda 10.190
13 Ryan VICKERS LAMI OMG Racing Yamaha 13.393
14 Lee JACKSON Cheshire Mouldings Kawasaki 15.669
15 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 16.212
16 Tim NEAVE McAMS Yamaha Yamaha 16.422
17 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 19.662
18 Storm STACEY Starline Racing Kawasaki 19.815
19 Bradley PERIE Lee Hardy Racing Kawasaki 20.030
20 Max COOK Cheshire Mouldings Kawasaki 20.651
21 Luke MOSSEY Tactix by Lloyd & Jones BMW 22.110
22 Davey TODD Milenco by Padgetts Honda 22.951
23 Jack SCOTT Rapid CDH Racing Kawasaki 23.053
24 Josh OWENS Crendon by Hawk Racing Honda 23.201
25 Christian IDDON Oxford Products Racing Ducati 32.604
Nem ért célba
Héctor BARBERÁ 32.071
Tom NEAVE 9 kör

Első főfutam

A hétvége második futama a második különböző győztest is meghozta a brit bajnokság nyitóhétvégéjén. Josh Brookes a BeerMonster Ducati versenyzőpárosa, Tommy Bridewell és Glenn Irwin előtt elsőként szelte át a célvonalat.

A szombati győztes, Kyle Ryde állt az élre a futam elején Bridewell és Brookes előtt. A második körben Bridewell átvette a pozíciót, de ez rövid ideig tartott, Ryde visszavette a az első helyet. Az ötödik körben azonban érkezett Brookes, aki megelőzte riválisait és ezután igyekezett maga mögött tartani őket. Bridewell és Ryde küzdött egymással a második helyért. Hamarosan az élmezőny hét versenyzőre dagadt, akik mind eséllyel pályáztak a dobogós helyekre, köztük Jason O’Halloran, Jack Kennedy, Leon Haslam és Glenn Irwin is.

Brookes tartotta pozícióját az élen Bridewell előtt, miközben Glenn Irwin Ryde-dal küzdött a harmadik helyért. A páros az utolsó három körben cserélgette a pozíciót egymás között, mielőtt a futamot piros zászlóval leintették. Danny Buchan szenvedett nagy sebességű balesetet, de szerencsére a versenyző megúszta az esetet.

A győzelem így Brookes-hoz került, akinek ez volt az 55. elsősége a bajnokságban. A dobogóra végül Bridewell és Glenn Irwin ért oda, a szombati győztes Ryde-nak be kellett érnie a negyedik hellyel. O’Halloran lett az ötödik, megelőzve Haslamet és Kennedyt. Danny Kent, Andrew Irwin és Lee Jackson zárta az első tízet.

A futam végeredménye:
1 Josh BROOKES FHO Racing BMW
2 Tommy BRIDEWELL BeerMonster Ducati Ducati 0.094
3 Glenn IRWIN BeerMonster Ducati Ducati 0.603
4 Kyle RYDE LAMI OMG Racing Yamaha 0.669
5 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 1.004
6 Leon HASLAM ROKiT BMW Motorrad BMW 1.709
7 Jack KENNEDY Mar-Train Racing Yamaha 2.436
8 Danny KENT Lovell Kent Racing Honda 5.587
9 Andrew IRWIN Honda Racing UK Honda 5.731
10 Lee JACKSON Cheshire Mouldings Kawasaki 6.714
11 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 9.143
12 Ryan VICKERS LAMI OMG Racing Yamaha 9.365
13 Tim NEAVE McAMS Yamaha Yamaha 12.311
14 Luke MOSSEY Tactix by Lloyd & Jones BMW 14.175
15 Josh OWENS Crendon by Hawk Racing Honda 16.570
16 Davey TODD Milenco by Padgetts Honda 22.009
17 Bradley PERIE Lee Hardy Racing Kawasaki 22.286
18 Héctor BARBERÁ TAG Racing Honda Honda 22.398
19 Storm STACEY Starline Racing Kawasaki 22.673
20 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 1 kör
21 Max COOK Cheshire Mouldings Kawasaki 1 kör
Nem ért célba:
Danny BUCHAN SYNETIQ BMW Motorrad BMW 1 kör
Jack SCOTT Rapid CDH Racing Kawasaki 8 kör
Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 20 kör
Charlie NESBITT MasterMac by Hawk Racing Honda 24 kör
Christian IDDON Oxford Products Racing Ducati 24 kör
Peter HICKMAN FHO Racing BMW 24 kör

Második főfutam

Glenn Irwin és a BeerMonster Ducati csapat lett a harmadik különböző futamgyőztes a Brit Superbike Bajnokság nyitóhétvégéjén. A nyitóhétvégén három különböző csapat, versenyző és gyártó ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán.

Glenn Irwinnek nem adták ingyen a győzelmet, keményen meg kellett küzdenie érte ellenfeleivel. Az első körben Jason O’Halloran állt az élre, majd Josh Brookes vette át e vezetést nem sokkal később, O’Halloran és Jack Kennedy előtt, akik maguk mögött húzták a Danny Kent, Leon Haslam és Glenn Irwin alkotta vonatot. A 12. körre O’Halloran visszavette a vezetést, Kent pedig a második helyre lépett előre, majd öt körön keresztül az élen is motorozott. Tartott ez addig, amíg Glenn Irwin meg nem érkezett, aki áthámozta magát ellenfelein és a 9 versenyző alkotta boly élére állt.

Glenn Irwin ezután nem adta ki kezéből a futamgyőzelmet. Brookes három körrel a vége előtt átvette a második helyet, míg Tommy Bridewell a harmadik helyre küzdötte fel magát. O’Halloran a negyedik helyért folytatott csatában maga mögé utasította Danny Kentet és Leon Haslamet. Kyle Ryde lett a hetedik, Kennedy, Lee Jackson és Ryan Vickers előtt.

A futam végeredménye:
1 Glenn IRWIN BeerMonster Ducati Ducati
2 Josh BROOKES FHO Racing BMW 0.120
3 Tommy BRIDEWELL BeerMonster Ducati Ducati 0.412
4 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 1.179
5 Danny KENT Lovell Kent Racing Honda 1.297
6 Leon HASLAM ROKiT BMW Motorrad BMW 2.037
7 Kyle RYDE LAMI OMG Racing Yamaha 3.443
8 Jack KENNEDY Mar-Train Racing Yamaha 3.713
9 Lee JACKSON Cheshire Mouldings Kawasaki 4.046
10 Ryan VICKERS LAMI OMG Racing Yamaha 4.137
11 Christian IDDON Oxford Products Racing Ducati 5.895
12 Peter HICKMAN FHO Racing BMW 6.106
13 Tim NEAVE McAMS Yamaha Yamaha 12.202
14 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 15.032
15 Héctor BARBERÁ TAG Racing Honda Honda 16.350
16 Josh OWENS Crendon by Hawk Racing Honda 16.541
17 Charlie NESBITT MasterMac by Hawk Racing Honda 17.944
18 Bradley PERIE Lee Hardy Racing Kawasaki 17.976
19 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 21.947
20 Max COOK Cheshire Mouldings Kawasaki 24.614
21 Storm STACEY Starline Racing Kawasaki 26.577
22 Davey TODD Milenco by Padgetts Honda 29.734
Nem ért célba
Andrew IRWIN Honda Racing UK Honda 3 kör
Luke MOSSEY Tactix by Lloyd & Jones BMW 21 kör

Lorenzo elmondta, mi Marc Márquez különleges tulajdonsága, aminek azonban árnyoldala is van

0

Marc Márquez korántsem mondhatja el magáról, hogy egyszerű helyzetben lenne. A 2023-as szezon kezdete nem kizárólag portimãói hibája miatt nehézkes, a Honda teljesítménye sem teszi egyszerűbbé az évad indulását.

Azokkal a problémákkal, amelyekkel Marc Márquez most szembesül, számos HRC-versenyző találkozott már korábban. Az egyik ilyen eset Jorge Lorenzo nevéhez fűződik. A spanyol pilóta többször elismerte, hogy az RC213V egy kezelhetetlen motor volt számára, amelynek nyergében felt a bukástól és a sérüléstől, így végül visszavonult az aktív versenyzéstől.

A Cadena SER-nek adott interjúban Lorenzo beszélt arról a helyzetről, amiben a nyolcszoros világbajnok van most. „Marcnak megvan az a DNS-e, amit mindannyian csodálunk, például az a pole pozíció, amit Portimãóban szerzett, és amire senki sem számított azzal a motorral, ami rosszabb a többinél. Mindannyiunkat lenyűgözött azzal, amit szombaton csinált.” mondta Lorenzo.

Bombameglepetés az időmérőn: Marc Márquez körrekorddal szerezte meg az év első pole-ját

„Azonban ennek a DNS-nek megvan a maga árnyoldala is.” – folytatta szavait. „Ez arra készteti, hogy megtanulja, hogyan kell fogát összeszorítva menni, és minden körülmény között mindent beleadni, még akkor is, ha nem elég jó a motorja. Amikor nem a kedvenc pályáján van, akkor is mindig a legjobbat akarja kihozni magából, és győzni akar. Ennek a következménye, hogy több kockázatot vállal, mint a többiek. Néha, amikor magában bukik, az a saját fizikuma ellen irányul. Másrészt, amikor más versenyzők is veszélyben vannak, a versenyigazgatóságon múlik, hogy cselekedjen és megvédje azt a versenyzőt, akit meg kell védenie” – véli Lorenzo.

A korábbi HRC-pilóta tudja, hogy Márquez nem fog már számottevően változtatni saját motorozási stílusán. „Marc már 30 éves, nem lehet radikálisan megváltoztatni a vezetési stílusát és a mentalitását, csiszolni lehet bizonyos dolgokon, aztán Marcon múlik, hogy a pályafutása végéig folytatni akarja-e a kockázatvállalást, vagy változtatni akar a vezetési stílusán, és ez kevesebb győzelemhez, de kevesebb bukáshoz és több ponthoz vezet majd. Jelenleg Marcnak nehéz dolga van, mert hosszú ideje most a legrosszabb a Hondája, de továbbra is meg akarja mutatni, hogy még egy ilyen gyengébb motorral is győzni tud.” – zárta szavait Lorenzo.

Készíti elő a helyet a Yamaha 2021 világbajnokának?

0

Toprak Razgatlıoğlu hétfőn és kedden ismét a Yamaha M1-es nyergébe pattan, hogy részt vegyen a jerezi MotoGP-teszten.

Április 10-én és 11-én egy kétnapos gyakorlást rendeznek Jerezben a MotoGP tesztpilótái számára, ahol jelen lesz a Superbike-világbajnokság 2021-es világbajnoka, Toprak Razgatlıoğlu is. A török versenyző néhány héttel ezelőtt újra beszélt arról, hogy jövőre szívesen kipróbálná magát a királykategóriában, azonban nem minden áron. Célja ugyanis az, hogy gyári csapattal kerüljön fel a legrangosabb sorozatba. A Yamaha pilótájaként nyilvánvalóan a japán márka motorjával van a legnagyobb esélye bekerülni a MotoGP mezőnyébe, azonban erre csak abban az esetben van lehetősége a hangvillásokkal, ha Franco Morbidellivel nem hosszabbítanak szerződést.

Nagy váltásra is készen áll a világbajnok-versenyző?

A török világbajnok a jövő hét folyamán részt fog venni a kétnapos tesztelésen a Yamaha M1-es motorján. Ez lesz a második alkalom, hogy a királykategóriás versenygépet kipróbálhatja, első alkalommal 2022. nyarán gurult az aszfaltcsíkra Aragónban az M1-essel.  „Alig várom, hogy Jerezben tesztelhessem az YZR-M1 MotoGP motort. Nagyon szeretem ezt a pályát. A legutóbbi, aragóniai MotoGP-tesztemet nem segítette a változékony időjárás. Jerezre azonban már sokkal jobbnak tűnnek a körülmények, így biztosan több időt tudok az pályán tölteni az M1-essel. Ez lehetőséget ad arra, hogy jobban megértsem, milyen követelményeket támaszt egy MotoGP-motor a versenyzővel szemben. Köszönöm a Yamahának ezt a lehetőséget.”

Lin Jarvis is nagyon örül annak, hogy a török pilóta ismét lehetőséget kap a MotoGP-versenygép tesztelésére. A Yamaha-vezér már a tavalyi esztendőben is kifejezte örömét azzal kapcsolatban, hogy a Superbike-versenyző lehetőséget kap kipróbálni a prototípus-gépet. Akkor azt is elmondta, hogy amennyiben Razgatlıoğlu szeretne a MotoGP-be igazolni, azt mielőbb meg kell lépnie, hiszen idén már 27 éves lesz a pilóta. „Mindenekelőtt szeretném megemlíteni, hogy nagy örömömre szolgál, hogy Topraknak újabb tesztelési lehetőséget adhatunk az YZR-M1-el. Nem tudtam ott lenni az aragóniai tesztjén, de ezúttal Jerezben meg fogom nézni őt, mielőtt Texasba repülnék. Toprak egy kivételesen tehetséges motorversenyző. Nagyon kíváncsi vagyok a sebességére a gyári MotoGP-motorunkon. Jerezben a tesztpilótánk, Cal Crutchlow mellett fog pályára gurulni, aki a 2023-as YZR-M1 folyamatban lévő fejlesztését fogja tesztelni.” – mondta Jarvis.