Miguel Oliveirának csütörtökön még át kell esnie az orvosi vizsgálaton, de az Aprilia versenyzője arra számít, hogy mindkét texasi futamon rajthoz állhat.
A CryptoDATA RNF MotoGP Team a 2023-as világbajnokság harmadik versenyére készül, amelyet a hétvégén a texasi Austinban található Circuit of The Americas (COTA) pályán rendeznek meg. Razlan Razali Aprilia csapata reméli, hogy Miguel Oliveira is újra versenyezni tud majd, aki még Portugáliában esett áldozatul Marc Márquez hibájának.
Miguel Oliveira mindenképpen Amerikába utazik, és tele van reményekkel, azonban még egy orvosi vizsgálaton át kell esnie, mielőtt versenyzésre alkalmasnak nyilvánítják.
„Nem számíthatunk arra, hogy Miguel addigra 100 százalékosan felépül”─ mondta Razlan Razali, csapatfőnök. Az ötszörös MotoGP-győztes portugál azonban mindenáron versenyezni szeretne, miután az első négy futam után mindössze három pontot tudott felmutatni.
„Természetesen izgatott vagyok, és örülök, hogy Texasba repülhetek. Bosszantó volt számomra, hogy ki kellett hagynom az Argentin Nagydíjat, de most már remélem, rajthoz állhatok. Kíváncsi vagyok, hogyan viselkedik a motor az austini pályán. A COTA nem volt könnyű pálya számomra a múltban, így remélem, hogy idén erősen kezdhetjük a hétvégét. Jó lenne, ha a sprintversenyen és a vasárnapi futamon is pontot tudnék szerezni. Összességében nagyon izgatott vagyok az előttem álló hétvégével kapcsolatban” ─ nyilatkozta Oliveira.
Stefan Bradl az a versenyző, aki az elmúlt öt évben a legtöbb időt töltötte Marc Márquezzel. Annak ellenére, hogy tesztpilótaként tevékenykedik, a német és a cerverai versenyző egész évben folyamatos kapcsolatban állnak egymással.
Amellett, hogy fáradhatatlanul dolgozik a Honda prototípusának fejlesztésén, az augsburgi születésű versenyző rendszeresen közreműködik a Servus TV közvetítéseiben, és részt vett a legutóbbi Hangar-7 című, szintén a Servuson futó műsorban, hogy megvitassa a MotoGP legfrissebb híreit, és természetesen elemezze, mi történt Márquezzel a viharos szezonkezdet során.
Az első téma természetesen Portugáliában történt incidens volt. Először úgy tűnt, hogy a vasárnapi versenyen jól teljesít majd, de a futam harmadik körében kiütötte Miguel Oliveirát.
„Ritka hiba volt ez Marc Márqueztől, és drágán megfizetett érte” ─ mondta Bradl a vitatott incidensről.
„Nagyon jól ismerem ezt a motort. Amit ott csinált, az valami igazán figyelemre méltó, számomra lehetetlennek tűnő dolog volt, mert azt hitte, hogy képes lehet valamire ezzel a motorral, amiről tudjuk, hogy most közel sem a legerősebb. Azt hiszem, talán egy kicsit túlságosan is magabiztos volt, túl sokat akart. Ez jellemző rá. Ő maga mondta a dokumentumsorozatában, hogy ő ilyen, és ezután is ilyen lesz. Bocsánat a kifejezésért, de a motoron is egy rohadék.”
Bradl meg van győződve arról, hogy Márquez bocsánatkérése szívből jött, amikor elment Miguel Oliveira bokszába, de arról is, hogy riválisai félnek a spanyoltól.
„Nem akarom azt mondani, hogy félnek tőle, de félnek tőle, vagy mondjuk inkább azt, hogy tudatában vannak annak, hogy óvatosnak kell lenniük, ha a közelükben van.”
A MotoGP-legenda, Jorge Lorenzo húsvétkor Red Bull Ringen tesztelt, igaz négy keréken. Klaus Klaffenböckkel is találkozott.
Jorge Lorenzo kihasználta a húsvéti hétvégét, és tett egy kitérőt a stájerországi Aichfeldre. Az ötszörös világbajnok és 68-szoros nagydíjgyőztes a Porsche Carrera Cup Italia teszthétvégéjét egy 992 GT3-assal teljesítette a stájer régióban. Lorenzo 2023-ban a Porsche Supercupban fog versenyezni.
A Red Bull Ringen azonban meglehetősen vegyes körülmények uralkodtak, hűvös volt, a pálya pedig vizes. A spanyol azonban minden szempontból elégedett volt: Lorenzo a közvetlenül a versenypálya fölött található Hotel Schönberghofban bérelt szobát, ahonnan tökéletes kilátás nyílik a pályára és a környékre. El volt ragadtatva.
Lorenzo találkozott Klaus Klaffenböckkel is, egy másik korábbi motoros világbajnokkal. A Porsche Italia kollégái előtt „Klaffi” a csapatával szintén a Red Bull Ringen tesztelt. A Wels melletti Peuerbachból származó, 2001-ben Christian Parzerrel oldalkocsis világbajnokságot nyert felső-ausztriai Klaffenbökk maga is versenyez a Porsche Sportscup Swiss versenyen, amelyet április 22-én rendeznek meg a teszt helyszínén.
Klaffenböck így nyilatkozott Lorenzóval kapcsolatban:
„Már Barcelonában találkoztunk a Huber Racing bemutatóján, és beszélgettünk a régi szép időkről. Az egyik téma volt Ramón Forcada csapatfőnök is, akit Alex Barros mellé szerződtettem a Superbike-világbajnokságra, és aki nagyon sikeres szezonokat teljesített Jorgéval a MotoGP-ben. Lorenzo nem semmi versenyző, idén is a dobogós helyezéseket tűzte ki célul négy keréken.”
Maverick Viñales a második sorból indult az argentin sprintversenyen, de a nagy lökdösődésben számos pozíciót veszített a rajt után. Szerinte egy apró hiba is elég, hogy jelentősen visszaessenek a versenyzők ilyenkor.
Az Aprilia pilótája ötödikként kezdte a sprintfutamot Argentínában, és végül hetedik lett. A vasárnap még rosszabbul alakultak számára a dolgok: az első körben az ötödikről a 13. helyre esett vissza, és az, hogy csak egy helyet tudott javítani, elkeserítő számára.
„Számoltam. Legalább hét alkalommal koccantam össze más versenyzőkkel. Ha csak egy apró hibát is elkövetünk, rögtön két pozíciót veszítünk. Ha hagysz egy kis rést, valaki azonnal megpróbál bevágni melléd” – idézte a spanyolt a Motorcyclesports.
Enea Bastianini számára szomorúan kezdődött a 2023-as idény és egyben a gyári Ducatin való debütálása. Luca Marini hibája után lapockatörést szenvedett, felépülése folyamatban van. Vajon visszatérhet a pályára Amerikában?
Bastianini biztosan nem arra a polcra fogja helyezni a portimãói MotoGP-nyitóhétvégét, ahol a legszebb emlékeit tárolja. Ahogy arról korábban beszámoltunk, az olasz versenyző lapockacsont-törést szenvedett Portugáliában, amikor márkatársa kitorpedózta alóla motorját.
Bastianininek nem volt szüksége műtétre, ami nagyban segítheti a visszatérési terveit. A gyári Ducati versenyzője jelenleg rehabilitáción vesz részt, visszatérési lehetőségeiről menedzsere, Carlo Pernat beszélt a moto.it hírportálnak.
A 23-as rajtszámú versenyző újra pályára gurulna Austinban a hétvégén megrendezésre kerülő Amerikai Nagydíjon, azonban ez még korántsem eldöntött, a napokban vizsgálatok várnak rá, ami után tisztább képet láthat a visszatérésére vonatkozóan.
„Jelenleg rehabilitáción vesz részt, hétfőn vagy kedden meglátogatja Dr. Porcellini, és onnantól kezdve majd többet tudunk. Az az érzésem, hogy el fog jönni Amerikába, de még nem dőlt el semmi. Egyelőre tegyünk kérdőjelet.”– nyilatkozta állapotáról menedzsere, majd hozzátette: „A válla nem fáj nagyon, nincs zúzódás, de ez még mindig lapocka, és nem kulcscsonttörés. Vannak lehetőségek, de ismétlem, neki kell döntenie.”
Enea Bastianini állapotát egy teszt keretében szerette volna elemezni a Ducati, hogy kiderüljön, mikor versenyezhet újra, amire a GPOne értesülései szerint már nem lesz idő Austin előtt. Mindenesetre Michele Pirro, a Ducati tesztpilótája készenlétben áll, arra az esetre, ha honfitársa nem ülhetne vissza a motorra Amerikában.
Valentino Rossi MotoGP-alakulatát többször hírbe hozták már azzal a lehetőséggel, hogy jövőre vagy két év múlva a Ducati helyett Yamahával állna rajthoz a királykategóriában. Vajon lehet realitása egy ilyen döntésnek?
A www.motociclismo.es hírportált is foglalkoztatja a kérdés, 5 pontban foglalták össze, hogy amennyiben ez a megállapodás megszületik, milyen okok állhatnának a háttérben. Jelen pillanatban nem tűnik jó lépésnek a váltás, hiszen a Ducatival gyümölcsöző a kapcsolat, Argentínában az idei szezon második fordulóján az első győzelmet is bezsebelte a csapat Marco Bezzecchi révén. De nézzük, mi tenné logikussá ezt a lépést a spanyol portál szerint.
Előre lépkedés a kategóriákban a Yamahával a VR46-os tanítványok számára
A VR46 és a Yamaha együtt szerepel a Moto2-es világbajnokságban a VR46 Master Camp csapattal. A kilencszeres világbajnok és a Yamaha több szempontból is összekapcsolódik, hiszen Valentino Rossi 16 idényt húzott le a japán márka motorján. A váltással az Akadémiáról és a VR46 Master Campből kikerülő tehetségek számára egyfajta ranglétrát biztosíthatnának a Yamaha támogatásával.
Erről a kapcsolatról korábban Lin Jarvis, a Yamaha főnöke is beszélt: „Természetesen rengeteg megbeszélés zajlik a VR46-tal. Szorosan együttműködünk velük, ők vezetik a Moto2 Master Camp csapatunkat, nagyon szoros a kapcsolatunk Valentinóval. A logika azt mondaná, hogy ez egy jó irány lenne számunkra. Valentinónak két abszolút ígéretes versenyzője van Marco Bezzecchi és Luca Marini személyében. Mi pedig Yamaha motorokkal támogatjuk a VR46 Riders Academy-t. Ez az irány tökéletes lenne, csak a Ducatival 2024-re szóló szerződésük van…”
Státusz
Jelenleg a Ducatinak a Mooney VR46 csupán a harmadik vagy negyedik számú csapat a MotoGP-ben. Amennyiben Yamahára váltanánk, második számú alakulattá léphetnének elő, gyári támogatással. Ez most még nem tűnik kecsegtetőnek, hiszen a Yamaha szenved, de amennyiben a hangvillások magukra találnak és folyamatban lévő fejlesztéseik beérnek, ez akár jól is elsülhetne a „Doktornak” és istállójának.
Tavalyi versenygép a Ducatinál
A Ducati jelenleg a tavalyi konstrukciójú motort, azaz a GP22-t biztosítja Bezzecchi és Marini számára. Ez a szezon kezdetén jelenthet némi előnyt, hiszen egy kiforrott versenygépről van szó, de az idény előrehaladtával a gyári motorokat fejleszteni fogják, az ő motorjaikat pedig nem, ami hátrányt jelenthet a többiekkel szemben. Ha a VR46-csapat bajnoki címben akar gondolkodni, akkor olyan motorra van szükségük, ami nem az előző évből való, és nem kerülnek hátrányba vele a hónapok múlásával.
Folyamatos fejlesztések a Yamahánál
A Yamahánál már a szezon elején ugyanolyan motorjuk lenne, mint a gyári csapatnak, vagyis hasonló státuszt élveznének, mint a Ducatinál a Pramac.
Franco Morbidelli
Morbidelli is a VR46 Akadémia növendéke. Argentínában bemutatott jó teljesítménye ellenére nagyon vékony jégen jár és nagy valószínűség szerint a gyári Yamaha nem fog szerződést hosszabbítani vele. A napokban Toprak Razgatlıoğlu számára ismét tesztlehetőséget biztosít a Yamaha az M1-el, ami árulkodó jel lehet jövőjére nézve.
Akár gondolkodhatnak Rossiék abban, hogy Morbidellit szerződtetik a csapatba Luca Marini mellé, amennyiben a korábban felreppent pletykák beigazolódnak, miszerint Marco Bezzecchi a Pramachoz léphetne tovább.
A Ducati 2022-ben nem mindennapi diadalt aratott. Nemcsak a MotoGP-ben, hanem a Superbike-világbajnokságon is megszerezte az összetett elsőséget Pecco Bagnaiával és Álvaro Bautistával. A királykategóriában ezenkívül bezsebelte a konstruktőri bajnoki címet is.
Pecco Bagnaia 15 év után sikertelenség után végre megtörte a jeget a tavalyi szezonban. Casey Stoner 2007-es bajnoki címe után, az összetett elsőségig vezette a Ducatit. A Superbike-világbajnokságban messze az olasz gyártó a legeredményesebb, de ott is tizenegy év telt el Carlos Checa sikere óta.
A 2023-as szezon első két versenye után a Borgo Panigale-i gyártó ismét megadta az alaphangot: A MotoGP-ben Marco Bezzecchi vezeti a tabellát márkatársai, Bagnaia, Zarco és Álex Márquez előtt. A Superbike-világbajnokságon pedig Bautista az első hat fordulóból ötöt megnyert, így jelenleg az első helyet foglalja el az összetettben.
Tavaly Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse vezérigazgatója különösen optimistán nyilatkozott Bautistáról.
„Meg voltam győződve arról, hogy nagyon jól teljesíthetünk. Ismerem Álvarót, mióta megnyerte a 125 köbcentis világbajnokságot. Ismerem a kvalitásait. Véleményem szerint Álvaro olyan, mint Jorge Lorenzo, csak a tehetségéhez képest még nem nyert eleget.”
„Mindenki fejlődhet, én elsősorban a mentalitásomon dolgozom, és azon, hogy jobban tudjak koncentrálni” ─ reagált Bautista.
„Nem tudom, hogy a többi versenyző min dolgozott a télen, de ez nem is az én dolgom. Magamra figyelek, és megpróbálok jobb versenyző lenni, mint a tavalyi szezonban. Nem mondom, hogy rossz szezont futottam tavaly, de voltak hibáim. Jobbá akarok válni azokon a területeken, ahol tavaly hiányzott valami. A legfontosabb dolog mindig az számomra, hogy jól érezzem magam a motoron.”
Hétvégén kezdetét vette a Brit Superbike-bajnokság 2023-as küzdelemsorozata is. A nyitó hétvége nem is alakulhatott volna izgalmasabban, hiszen a három futamon három különböző csapat, versenyző és gyártó ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán.
2023-as rajtrács
Történtek változások a 2023-as Brit Superbike-bajnokság rajtrácsán, hiszen a tavalyi bajnok, Bradley Ray az idei esztendőben a Superbike-világbajnokságban debütál. Nem ő az egyetlen pilóta, aki a világbajnoki porondra lépett, hiszen 2021 brit bajnoka, Tarran MacKenzie a Supersport-világbajnokságon bontogatja szárnyait, míg Rory Skinnert az American Racing színeiben a Moto2 rajtrácsán kell keresnünk az idei évadban.
Érkezett azonban egy régi ismerős a mezőnybe Hector Barberá személyében, aki MotoGP-pályafutása után az utóbbi években több bajnokságban is kipróbálta magát. Az elmúlt két esztendőben a MotoAmerica sorozatban láthattuk a botrányairól is elhíresült pilótát.
— Bennetts British Superbike Championship (@OfficialBSB) November 23, 2022
Időmérő edzés
Tommy Bridewell szerezte meg az idei első pole pozíciót a 2023-as Brit Superbike-szezon nyitányán Silverstone-ban. A Ducatival versenyző pilóta mindössze 0,028 másodperccel előzte meg Kyle Ryde-ot.
Fotó: British Superbike Media
Ryde-nak annak ellenére sikerült a második helyen befejeznie a kvalifikációt, hogy egy kisebb balesetet szenvedett a gyakorlás utolsó harmadában, így 0,081 másodperces előnnyel zárt a harmadik helyezett Josh Brookes előtt. Jason O’Halloran a McAMS Yamahával a negyedik helyről várhatta idén először a piros lámpák kialvását, míg Glenn Irwin és Danny Buchan egészítette ki a második rajtsort.
— Bennetts British Superbike Championship (@OfficialBSB) April 8, 2023
Jack Kennedy, a Brit Supersport tavalyi bajnoka a hetedik helyen fejezte be az időmérő edzést, míg a korábbi Moto3-világbajnok, Danny Kent lett a nyolcadik, megelőzve Christian Iddont a kilencedik pozícióban. A top10-et Leon Haslam zárta, aki a ROKiT BMW Motorrad csapattal debütált a hétvégén.
Felforrósodott a hangulat az időmérő edzés alatt, legalábbis Storm Stacey számára, akinek motorja tűzgolyóvá változott. A versenyző gyorsan lepattant a versenygépről, mielőtt nagyobb probléma történt volna.
— Bennetts British Superbike Championship (@OfficialBSB) April 8, 2023
Az időmérő végeredménye:
Poz.
Versenyző
Csapat
Márka
Q1
Q2
1
Tommy BRIDEWELL
BeerMonster Ducati
Ducati
52.931
2
Kyle RYDE
LAMI OMG Racing
Yamaha
52.959
3
Josh BROOKES
FHO Racing
BMW
53.040
4
Jason O’HALLORAN
McAMS Yamaha
Yamaha
53.085
5
Glenn IRWIN
BeerMonster Ducati
Ducati
53.104
6
Danny BUCHAN
SYNETIQ BMW Motorrad
BMW
53.241
7
Jack KENNEDY
Mar-Train Racing
Yamaha
53.261
8
Danny KENT
Lovell Kent Racing
Honda
53.286
9
Christian IDDON
Oxford Products Racing
Ducati
53.288
10
Leon HASLAM
ROKiT BMW Motorrad
BMW
53.295
11
Peter HICKMAN
FHO Racing
BMW
53.299
12
Ryan VICKERS
LAMI OMG Racing
Yamaha
53.572
53.353
13
Lee JACKSON
Cheshire Mouldings
Kawasaki
53.733
53.440
14
Andrew IRWIN
Honda Racing UK
Honda
53.512
15
Charlie NESBITT
MasterMac by Hawk
Honda
53.848
53.544
16
Josh OWENS
Crendon by Hawk Racing
Honda
53.667
53.654
17
Dean HARRISON
DAO Racing
Kawasaki
53.719
53.738
18
Storm STACEY
Starline Racing
Kawasaki
53.776
54.209
19
Davey TODD
Milenco by Padgetts
Honda
53.867
20
Héctor BARBERÁ
TAG Racing Honda
Honda
53.900
21
Luke MOSSEY
Tactix by Lloyd & Jones
BMW
53.913
22
Tom NEAVE
Honda Racing UK
Honda
53.942
23
Max COOK
Cheshire Mouldings
Kawasaki
53.998
24
Tim NEAVE
McAMS Yamaha
Yamaha
54.009
25
Bradley PERIE
Lee Hardy Racing
Kawasaki
54.037
26
Liam DELVES
Rapid CDH Racing
Kawasaki
54.084
27
Jack SCOTT
Rapid CDH Racing
Kawasaki
54.218
Sprintfutam
Kyle Ryde nyerte a 2023-as szezon első sprintfutamát, aki keményen megküzdött a győzelemért. Ryde a nyitó körben az élre állt, de Tommy Bridewell visszavette a pozíciót riválisától, nyakában a Josh Brookes, Jason O’Halloran és Glenn Irwin trióval. Bridewell ezután igyekezett megtartani pozícióját az élen, de Ryde két körrel később visszavette a vezetést, ám riválisa nem hagyta ezt annyiban és visszatámadt.
Eközben O’Halloran is lépkedett előre, a negyedik körben már Bridewell mögött a második helyen haladt, visszaszorítva Ryde-ot a harmadik pozícióba a verseny korai szakaszán. Később O’Halloran Bridewell előzésével a vezetést is átvette. Brookes és Bridewell ezután a második helyért küzdött Ryde-dal, azonban ő előre menekült, így ismét ő vezette a futamot.
Az idei első dobogó Fotó: British Superbike Media
Ryde végül a kockás zászlóig tartó küzdelemben megőrizte első helyét annak ellenére, hogy Bridewell a záró szakaszban nagy nyomást gyakorolt rá. Végül a pole-ból induló versenyzőnek be kellett érnie a második hellyel, míg a harmadik pozícióba Josh Brookes ért oda, miután az utolsó körben maga mögött hagyta Jason O’Hallorant.
Glenn Irwin zárta a top5-öt, megelőzve Leon Haslamet és Kennedyt. Andrew Irwin az utolsó körökben a nyolcadik helyre tudott előrelépni Danny Kent előtt. Danny Buchan pedig a tizedik pozícióban zárta a sprintfutamot.
— Bennetts British Superbike Championship (@OfficialBSB) April 8, 2023
A sprintfutam végeredménye:
1
Kyle RYDE
LAMI OMG Racing
Yamaha
2
Tommy BRIDEWELL
BeerMonster Ducati
Ducati
0.436
3
Josh BROOKES
FHO Racing
BMW
1.664
4
Jason O’HALLORAN
McAMS Yamaha
Yamaha
1.867
5
Glenn IRWIN
BeerMonster Ducati
Ducati
2.541
6
Leon HASLAM
ROKiT BMW Motorrad
BMW
2.764
7
Jack KENNEDY
Mar-Train Racing
Yamaha
3.244
8
Andrew IRWIN
Honda Racing UK
Honda
8.919
9
Danny KENT
Lovell Kent Racing
Honda
9.187
10
Danny BUCHAN
SYNETIQ BMW Motorrad
BMW
9.307
11
Peter HICKMAN
FHO Racing
BMW
9.695
12
Charlie NESBITT
MasterMac by Hawk
Honda
10.190
13
Ryan VICKERS
LAMI OMG Racing
Yamaha
13.393
14
Lee JACKSON
Cheshire Mouldings
Kawasaki
15.669
15
Dean HARRISON
DAO Racing
Kawasaki
16.212
16
Tim NEAVE
McAMS Yamaha
Yamaha
16.422
17
Liam DELVES
Rapid CDH Racing
Kawasaki
19.662
18
Storm STACEY
Starline Racing
Kawasaki
19.815
19
Bradley PERIE
Lee Hardy Racing
Kawasaki
20.030
20
Max COOK
Cheshire Mouldings
Kawasaki
20.651
21
Luke MOSSEY
Tactix by Lloyd & Jones
BMW
22.110
22
Davey TODD
Milenco by Padgetts
Honda
22.951
23
Jack SCOTT
Rapid CDH Racing
Kawasaki
23.053
24
Josh OWENS
Crendon by Hawk Racing
Honda
23.201
25
Christian IDDON
Oxford Products Racing
Ducati
32.604
Nem ért célba
Héctor BARBERÁ
32.071
Tom NEAVE
9 kör
Első főfutam
A hétvége második futama a második különböző győztest is meghozta a brit bajnokság nyitóhétvégéjén. Josh Brookes a BeerMonster Ducati versenyzőpárosa, Tommy Bridewell és Glenn Irwin előtt elsőként szelte át a célvonalat.
A szombati győztes, Kyle Ryde állt az élre a futam elején Bridewell és Brookes előtt. A második körben Bridewell átvette a pozíciót, de ez rövid ideig tartott, Ryde visszavette a az első helyet. Az ötödik körben azonban érkezett Brookes, aki megelőzte riválisait és ezután igyekezett maga mögött tartani őket. Bridewell és Ryde küzdött egymással a második helyért. Hamarosan az élmezőny hét versenyzőre dagadt, akik mind eséllyel pályáztak a dobogós helyekre, köztük Jason O’Halloran, Jack Kennedy, Leon Haslam és Glenn Irwin is.
Brookes tartotta pozícióját az élen Bridewell előtt, miközben Glenn Irwin Ryde-dal küzdött a harmadik helyért. A páros az utolsó három körben cserélgette a pozíciót egymás között, mielőtt a futamot piros zászlóval leintették. Danny Buchan szenvedett nagy sebességű balesetet, de szerencsére a versenyző megúszta az esetet.
A győzelem így Brookes-hoz került, akinek ez volt az 55. elsősége a bajnokságban. A dobogóra végül Bridewell és Glenn Irwin ért oda, a szombati győztes Ryde-nak be kellett érnie a negyedik hellyel. O’Halloran lett az ötödik, megelőzve Haslamet és Kennedyt. Danny Kent, Andrew Irwin és Lee Jackson zárta az első tízet.
— Bennetts British Superbike Championship (@OfficialBSB) April 9, 2023
A futam végeredménye:
1
Josh BROOKES
FHO Racing
BMW
2
Tommy BRIDEWELL
BeerMonster Ducati
Ducati
0.094
3
Glenn IRWIN
BeerMonster Ducati
Ducati
0.603
4
Kyle RYDE
LAMI OMG Racing
Yamaha
0.669
5
Jason O’HALLORAN
McAMS Yamaha
Yamaha
1.004
6
Leon HASLAM
ROKiT BMW Motorrad
BMW
1.709
7
Jack KENNEDY
Mar-Train Racing
Yamaha
2.436
8
Danny KENT
Lovell Kent Racing
Honda
5.587
9
Andrew IRWIN
Honda Racing UK
Honda
5.731
10
Lee JACKSON
Cheshire Mouldings
Kawasaki
6.714
11
Tom NEAVE
Honda Racing UK
Honda
9.143
12
Ryan VICKERS
LAMI OMG Racing
Yamaha
9.365
13
Tim NEAVE
McAMS Yamaha
Yamaha
12.311
14
Luke MOSSEY
Tactix by Lloyd & Jones
BMW
14.175
15
Josh OWENS
Crendon by Hawk Racing
Honda
16.570
16
Davey TODD
Milenco by Padgetts
Honda
22.009
17
Bradley PERIE
Lee Hardy Racing
Kawasaki
22.286
18
Héctor BARBERÁ
TAG Racing Honda
Honda
22.398
19
Storm STACEY
Starline Racing
Kawasaki
22.673
20
Dean HARRISON
DAO Racing
Kawasaki
1 kör
21
Max COOK
Cheshire Mouldings
Kawasaki
1 kör
Nem ért célba:
Danny BUCHAN
SYNETIQ BMW Motorrad
BMW
1 kör
Jack SCOTT
Rapid CDH Racing
Kawasaki
8 kör
Liam DELVES
Rapid CDH Racing
Kawasaki
20 kör
Charlie NESBITT
MasterMac by Hawk Racing
Honda
24 kör
Christian IDDON
Oxford Products Racing
Ducati
24 kör
Peter HICKMAN
FHO Racing
BMW
24 kör
Második főfutam
Glenn Irwin és a BeerMonster Ducati csapat lett a harmadik különböző futamgyőztes a Brit Superbike Bajnokság nyitóhétvégéjén. A nyitóhétvégén három különböző csapat, versenyző és gyártó ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán.
Glenn Irwinnek nem adták ingyen a győzelmet, keményen meg kellett küzdenie érte ellenfeleivel. Az első körben Jason O’Halloran állt az élre, majd Josh Brookes vette át e vezetést nem sokkal később, O’Halloran és Jack Kennedy előtt, akik maguk mögött húzták a Danny Kent, Leon Haslam és Glenn Irwin alkotta vonatot. A 12. körre O’Halloran visszavette a vezetést, Kent pedig a második helyre lépett előre, majd öt körön keresztül az élen is motorozott. Tartott ez addig, amíg Glenn Irwin meg nem érkezett, aki áthámozta magát ellenfelein és a 9 versenyző alkotta boly élére állt.
Glenn Irwin ezután nem adta ki kezéből a futamgyőzelmet. Brookes három körrel a vége előtt átvette a második helyet, míg Tommy Bridewell a harmadik helyre küzdötte fel magát. O’Halloran a negyedik helyért folytatott csatában maga mögé utasította Danny Kentet és Leon Haslamet. Kyle Ryde lett a hetedik, Kennedy, Lee Jackson és Ryan Vickers előtt.
Marc Márquez korántsem mondhatja el magáról, hogy egyszerű helyzetben lenne. A 2023-as szezon kezdete nem kizárólag portimãói hibája miatt nehézkes, a Honda teljesítménye sem teszi egyszerűbbé az évad indulását.
Azokkal a problémákkal, amelyekkel Marc Márquez most szembesül, számos HRC-versenyző találkozott már korábban. Az egyik ilyen eset Jorge Lorenzo nevéhez fűződik. A spanyol pilóta többször elismerte, hogy az RC213V egy kezelhetetlen motor volt számára, amelynek nyergében felt a bukástól és a sérüléstől, így végül visszavonult az aktív versenyzéstől.
A Cadena SER-nek adott interjúban Lorenzo beszélt arról a helyzetről, amiben a nyolcszoros világbajnok van most. „Marcnak megvan az a DNS-e, amit mindannyian csodálunk, például az a pole pozíció, amit Portimãóban szerzett, és amire senki sem számított azzal a motorral, ami rosszabb a többinél. Mindannyiunkat lenyűgözött azzal, amit szombaton csinált.”– mondta Lorenzo.
„Azonban ennek a DNS-nek megvan a maga árnyoldala is.” – folytatta szavait. „Ez arra készteti, hogy megtanulja, hogyan kell fogát összeszorítva menni, és minden körülmény között mindent beleadni, még akkor is, ha nem elég jó a motorja. Amikor nem a kedvenc pályáján van, akkor is mindig a legjobbat akarja kihozni magából, és győzni akar. Ennek a következménye, hogy több kockázatot vállal, mint a többiek. Néha, amikor magában bukik, az a saját fizikuma ellen irányul. Másrészt, amikor más versenyzők is veszélyben vannak, a versenyigazgatóságon múlik, hogy cselekedjen és megvédje azt a versenyzőt, akit meg kell védenie”– véli Lorenzo.
A korábbi HRC-pilóta tudja, hogy Márquez nem fog már számottevően változtatni saját motorozási stílusán. „Marc már 30 éves, nem lehet radikálisan megváltoztatni a vezetési stílusát és a mentalitását, csiszolni lehet bizonyos dolgokon, aztán Marcon múlik, hogy a pályafutása végéig folytatni akarja-e a kockázatvállalást, vagy változtatni akar a vezetési stílusán, és ez kevesebb győzelemhez, de kevesebb bukáshoz és több ponthoz vezet majd. Jelenleg Marcnak nehéz dolga van, mert hosszú ideje most a legrosszabb a Hondája, de továbbra is meg akarja mutatni, hogy még egy ilyen gyengébb motorral is győzni tud.”– zárta szavait Lorenzo.
Toprak Razgatlıoğlu hétfőn és kedden ismét a Yamaha M1-es nyergébe pattan, hogy részt vegyen a jerezi MotoGP-teszten.
Április 10-én és 11-én egy kétnapos gyakorlást rendeznek Jerezben a MotoGP tesztpilótái számára, ahol jelen lesz a Superbike-világbajnokság 2021-es világbajnoka, Toprak Razgatlıoğlu is. A török versenyző néhány héttel ezelőtt újra beszélt arról, hogy jövőre szívesen kipróbálná magát a királykategóriában, azonban nem minden áron. Célja ugyanis az, hogy gyári csapattal kerüljön fel a legrangosabb sorozatba. A Yamaha pilótájaként nyilvánvalóan a japán márka motorjával van a legnagyobb esélye bekerülni a MotoGP mezőnyébe, azonban erre csak abban az esetben van lehetősége a hangvillásokkal, ha Franco Morbidellivel nem hosszabbítanak szerződést.
A török világbajnok a jövő hét folyamán részt fog venni a kétnapos tesztelésen a Yamaha M1-es motorján. Ez lesz a második alkalom, hogy a királykategóriás versenygépet kipróbálhatja, első alkalommal 2022. nyarán gurult az aszfaltcsíkra Aragónban az M1-essel. „Alig várom, hogy Jerezben tesztelhessem az YZR-M1 MotoGP motort. Nagyon szeretem ezt a pályát. A legutóbbi, aragóniai MotoGP-tesztemet nem segítette a változékony időjárás. Jerezre azonban már sokkal jobbnak tűnnek a körülmények, így biztosan több időt tudok az pályán tölteni az M1-essel. Ez lehetőséget ad arra, hogy jobban megértsem, milyen követelményeket támaszt egy MotoGP-motor a versenyzővel szemben. Köszönöm a Yamahának ezt a lehetőséget.”
‼️Toprak Razgatlıoğlu to Test Yamaha YZR-M1 at Jerez MotoGP Test‼️
Lin Jarvis is nagyon örül annak, hogy a török pilóta ismét lehetőséget kap a MotoGP-versenygép tesztelésére. A Yamaha-vezér már a tavalyi esztendőben is kifejezte örömét azzal kapcsolatban, hogy a Superbike-versenyző lehetőséget kap kipróbálni a prototípus-gépet. Akkor azt is elmondta, hogy amennyiben Razgatlıoğlu szeretne a MotoGP-be igazolni, azt mielőbb meg kell lépnie, hiszen idén már 27 éves lesz a pilóta. „Mindenekelőtt szeretném megemlíteni, hogy nagy örömömre szolgál, hogy Topraknak újabb tesztelési lehetőséget adhatunk az YZR-M1-el. Nem tudtam ott lenni az aragóniai tesztjén, de ezúttal Jerezben meg fogom nézni őt, mielőtt Texasba repülnék. Toprak egy kivételesen tehetséges motorversenyző. Nagyon kíváncsi vagyok a sebességére a gyári MotoGP-motorunkon. Jerezben a tesztpilótánk, Cal Crutchlow mellett fog pályára gurulni, aki a 2023-as YZR-M1 folyamatban lévő fejlesztését fogja tesztelni.” – mondta Jarvis.