Minden idők egyik legemlékezetesebb befutóját produkálta a 2019-es Brit Nagydíj Silverstone-ban Álex Rins és Marc Márquez között.
A MotoGP 2019-es szezonja Marc Márquez diadalmenetéről szólt. Mire a mezőny számára a Brit Nagydíj következett az étlapon, tulajdonképpen már akkorra minden érdemi kérdés eldőlni látszott. Marc Márquez számára mindössze egyetlen olyan futam volt, amelyen nem ért célba. A többi futamon egészen elképesztő teljesítményt nyújtva MINDIG az első vagy a második helyen intették le.
A ritka alkalmak egyike (összesen hat ilyen volt egész évben) Silverstone volt. Pedig Márquezé volt a pole-pozíció és a leggyorsabb kör is, de Álex Rins mögötte nem adta fel. Végig ott tudott maradni honfitársa mögött, és az utolsó métereken énekelte ki a sajtot a repsolos szájából. Ez volt egyébként Rins második győzelme a szezonban.
Így nézett ki minden idők egyik legemlékezetesebb befutója a 2019-es Brit Nagydíj végén:
Egyrészt névadószponzor-vadászatban van az Aprilia, de az ő szempontjukból egy költségsapka bevezetése is örömteli lenne.
A MotoGP összes gyártója közül az Aprilia az egyetlen, amely nem rendelkezik névadó szponzorral. Amellett, hogy nagyban vadásznak már egy ideje egy ilyenre, a csapatfőnök Massimo Rivola szerint az F1-hez hasonlóan a MotoGP-ben is szükséges lehet egy költségsapka, amely gátat szab az esztelen költéseknek.
A jelenlegi kisebb anyagi mozgástér ellenére egyébként az Aprilia kiválóan áll 2022-ben. Fabio Quartararo lemaradása mindössze 21 pont a Holland TT után az éllovas Espargaró mögött a második helyen. Ráadásul pont Hollandiában immár a csapattárs Maverick Viñales is áttörte a gátat, ő is dobogóra állhatott, először apriliásként.
„Igen, jelenleg nincs névadó szponzorunk. De a teljesítményünket látva éledeznek már” – fogalmazott sejtelmesen az Aprilia csapatfőnöke, Massimo Rivola. „Ezzel együtt az F1-ben jól működik a költségsapka intézménye. Nyilván vannak kiskapuk, de megfelelő az ellenőrzés, és a költségeik egyébként pedig csökkennek. Ezt a MotoGP-ben is meg kell vitatnunk. Nekünk, az Aprilia számára is jó lehetne ez. Aztán a következő lépés lehetne az, hogy beszélünk a sok-sok mütyür betiltásáról, amiktől csak elszállnak a költségek. Ha ugyanis egy csapat sokkal többet tud ezekre áldozni (és itt nem feltétlenül a Ducatiról beszélek), az nem fair a többi gyártóval szemben. Nem kell teljesen egyforma, de legalább hasonló feltételrendszer. Ez bevonzhatna szatelit csapatokat, amely pedig hozzájárulhatna a fiatal versenyzők fejlődéséhez és fejlesztéséhez.„
Az a megtiszteltetés ért, hogy a hétvégén ellátogathattam Mostba és élőben nézhettem azt, amit eddig csak a TV képernyőjén keresztül volt lehetőségem. És mi az, ami leginkább lenyűgözött? Nemsokára megosztom veletek.
A Fairium Next Generation Riders Team kedves vendégszeretetének hála, Csehország felé vettem az irányt, hogy először láthassam az ifjú magyar tehetségeket a versenypályán. Az biztos, hogy unatkozni nem volt idő a legkisebbek futamain. De kezdjük először a “nagyokkal”.
Superbike világbajnokság
Itt most nem eredményekről és statisztikákról szeretnék beszámolni, hanem arról a közegről, amit nagyon közelről tapasztalhattam meg a versenyhétvége során. Amennyiben valaki lelkes rajongó, mindenképpen érdemes ellátogatni a Superbike világbajnokság valamely futamára, hiszen a MotoGP jegy árából bőven kijön a belépő ára és még a paddockba való belépést is lehetővé teszi (legalábbis Mostban így volt). Pénteken kellemes embertömegben szemlélhettem meg a motorhome-okat, a versenyzők kamionjait és a boxutca mögött található kis privát területet. A bajnokságot körülvevő atmoszférát csak úgy szívtam magamba.
A hétvége későbbi szakaszában azonban igencsak megsajnáltam a versenyzőket, hiszen Mostban sokszorosan igaznak bizonyult, hogy a népszerűségnek bizony ára van. Hömpölygött az embertömeg a paddockban, rengeteg rajongó várakozott kedvencei kamionjai előtt, hogy egy aláírásra vagy fényképre elkaphassa őket. A versenyzők pedig ezt a lehető legközvetlenebbül és legkedvesebben fogadták. Ahogy kiléptek a kamionokból, nem tudtak egy lépést megtenni úgy, hogy valaki ne állítsa meg őket egy aláírásra vagy egy fotóra. Mindegy volt, hogy épp versenyre készülnek, vagy épp túl vannak azon, fáradtan, kimerülten. Mindegy volt, hogy épp boldogok az eredménytől, avagy csalódottak, hogy fájdalmaik vannak, éhesek, szomjasak, mindenkihez kedvesen fordultak, aki egy kis “szeletet” szeretett volna belőlük.
A legextrémebb példa a hétvégén Alex Lowes volt számomra, aki a Superpole futamon a pálya hátsó kanyarjában bukott, majd a nézőtéren keresztül sétált vissza a boxba. Valószínűleg idegesen, mint utólag kiderült egészségügyi problémákkal küzdve, a 30 fokos melegben, bőrruhában és bukósisakban. Ennek ellenére mindenkinek adott aláírást, és készültek a közös fényképek is a brit versenyzővel. A nézőteret a paddockkal összekötő úton az emberek sokasága miatt forgalmi dugó alakult ki, de ő ezt is végtelen türelemmel tűrte, nem tolakodva, együtt haladva lassan a tömeggel.
Alex Lowes sétál vissza a nézők tömegében a bokszba Fotó: P1 Race
A nézőknek nyilvánvalóan egy ilyen hétvége egy felejthetetlen élmény, hiszen a versenyzők teljes természetességgel közlekednek karnyújtásnyira tőlük. Azt kell mondanom, a pilóták előtt le a kalappal, hogy ezt méltósággal és hihetetlen kedvességgel tűrik, minden körülmény között.
Még akkor is, ha egy érdekes beszélgetés közepén kapják őket lencsevégre:
Fotó: P1Race
Magyarként megélni a Supersport futamokat is nagyon izgalmas, hiszen a mezőnyben ott van a mi Sebestyén Petink. Jó volt látni, hogy a hétvégén kezdtek összeállni a dolgok és jöttek a jobb eredmények a versenyző számára. Péter a Northern Talent Cupos fiúkat is támogatja, nem hagyhatta ki ő sem a magyar srácok ünneplését.
Sebestyén Péter az NTC pódium ceremóniáján Fotó: Lehotzky István
Northern Talent Cup
25 lelkes és nagyon fiatal versenyző vágott neki a hétvégének, köztük az 5 magyar sráccal (Rossi Moor, Farkas Kevin, Vincze Martin, Varga Tibor, Lőrinc László) és a magyar kötődésű pilótával (Matteo Masili). Nincs más szavam rájuk – HIHETETLENEK. Mindannyian, egytől egyig. Engedjetek meg egy kis részrehajlást, de véleményem szerint a magyar fiúk a legprofibbak a nagyon erős mezőnyben. Biztosan tudom, hogy a következő magyar világbajnokot láthattam a pályán versenyezni – nem is akárhogyan. A tehetségkutató sorozat futamai mindig hatalmas izgalmakat tartogatnak, magyarként végignézni pedig felér néhány szívrohammal. Minden körben a maximumot hozzák ki magukból a srácok. Néha érthetetlen, hogyan tudnak egyáltalán a motoron maradni, miután egy kanyart négyen-öten vesznek be egymás mellett. Mielőtt bárki legyintene, hogy a tempó nem olyan magas náluk, ezeknek a motoroknak is 200 kilométer/óra felett van a végsebessége és bizony ők mindent ki is hoznak a versenygépekből.
Felkészülés a futamra Fotó: P1Race
Nem minden csapattal volt szerencsém beszélgetni – ezt a későbbiekben remélhetőleg pótolni tudom majd. A pontversenyt vezető istállókkal, a Fairium Next Generation Riders Team-mel és a Agria Racing Team-mel azonban volt lehetőségem néhány szót váltani. Mindkét alakulatnál egyértelműen látszott a motorsport iránti szenvedély. A versenyzőiknél pedig az elszántság, győzni akarás, alázatosság és profizmus (ezt a többi hazai csapatnál ugyanúgy éreztem). Feltehetőleg a két csapatból kerül ki az idei bajnokság győztese. Rossi Moor vagy Farkas Kevin (vagy mindketten) a jövő évi szezonban a Red Bull Rookies Cupban fogja róni a köröket, ami a MotoGP előszobája.
Mit hoztak a futamok számukra?
Hihetetlen látni azt, hogy 13-17 éves magyar tehetségek a felnőtt versenyzőkhöz hasonlóan értik és érzik a motorokat, minden egyes mozdulatuk és szavuk arról árulkodik, hogy ők erre a sportra születtek. Rossi Moor eléképesztó higgadtsággal és valószínűleg előre átgondolt stratégiával húzta be az első futamot Mostban. Farkas Kevin biztosította a dupla magyar sikert. A többiek is szuperül helyt álltak, hiszen Varga Tibor az 5., Vincze Martin a 7., míg Lőrinc Laci a 16. helyen látta meg a kockás zászlót.
Az első futam dobogója Fotó: Lehotzky István
Farkas Kevin és csapata pedig olyan szinten találták el a beállításokat a vasárnapi második futamra, hogy utcahosszal verte a mezőnyt. Azonban azt sem szabad elfelejtenünk, hogy Rossi két dupla körös büntetést kapott önhibáján kívül. Az ok, hogy a 3 perces limiten belül még a guminyomását ellenőrizték a rajtrácson. Ennek ellenére a második helyen tudott célba érni… Ezt egy heroikus küzdelemben érte el, hiszen a 11. helyre esett vissza a büntetést letöltve, 8 körrel a futam vége előtt. A két fiúnak köszönhetően ismételten két magyar állhatott a dobogóra és felcsendülhetett a magyar himnusz. Rendkívül szoros volt az élmezőny, az utolsó körben Vincze Martin és Varga Tibor is a dobogóért csatáztak. Végül picivel lemaradtak róla, de Martin a 4., míg Tibor a 9. helyen fejezte be a versenyt (mindössze 0.541 másodperccel Rossi Moor mögött). Az újonc Lőrinc László ezúttal a 18. lett.
A második futam dobogója Fotó: Lehotzky István
Azt is elképesztő volt látni, ahogy a 14 éves Matteo Masili szombati komoly bukása és kulcscsonttörése után, minden fájdalma ellenére rajthoz szeretett volna állni a vasárnapi versenyen. Kik ők, ha nem igazi sportemberek, csupa nagybetűkkel írva?
Nem szeretnék senkit favorizálni, így csak annyit tudok mondani, hogy hajrá Rossi, Kevin, Martin, Tibi, Laci és Matteo! Rajtatok az ország szeme és hiszünk abban, hogy közületek kerülhet ki a jövőbeni MotoGP világbajnok! Köszönöm Nektek ezt a felejthetetlen hétvégét. Magyarként, versenypályán magyar himnuszt énekelni, minden képzeletet felülmúl! Így nem tudom máshogy befejezni cikkemet, mint, hogy KÖSZÖNÖM, mindannyiótoknak!
Iker Lecuona 2022-ben a szezon első 17 versenyét kivétel nélkül be tudta fejezni, ráadásul mindet top 10-es helyen. A nagyszerű sorozatnak egy defekt vetett véget.
A KTM-mel futott, nem éppen a legsikeresebb MotoGP-s évek után egészen kiválóan alakult Iker Lecuona WSBK-s újoncéve. A spanyol gyári szerződést kapott a Team HRC-től, a bizalommal pedig élni is tudott. Lecuona a szezon első tizenhét versenyén nem csak hogy célbaért, hanem minden alkalommal top 10-es helyen tette ezt. A harmadik holland futamon még dobogóra is állhatott, de top 5-ös helyezések rendszeresen szegélyezték az útját. A szép sorozatnak a harmadik cseh futamon egy banális hiba vetett véget. Lecuona defektet kapott.
„Mit lehet erre mondani? Rettenetesen frusztráló ez a végkifejlet, nagyon sok szempontból. A warm-up során is nagyon jól éreztem magam a motoron, konzisztens körökre voltam képes” – sajnálkozott Lecuona.
„A Superpole-verseny rajtja elég kaotikus volt, ment mindenki mindenfelé. Mivel pedig többen átvágtak előttem, én visszaestem a 14. helyre. De még így is vissza tudtam zárkózni hetediknek. Sőt, akár még hatodik is lehettem volna, ha jobban menedzselem az utolsó körös csatámat Locatellivel szemben. A második verseny viszont sajnos sokkal rosszabbul alakult a hátsó gumi defektje miatt.„
Kiesése ellenére Iker Lecuona még mindig hatodik a tabellán. Lemaradása ráadásul mindössze 21 pont Andrea Locatellihez képest, aki a negyedik helyet jelenleg birtokolja.
Az orvosoké az utolsó szó. Egyre több jel utal azonban arra, hogy Marc Márquez a misanói teszten visszatér.
A spanyol környezetéből a nyári szünetben az a hír járta, hogy napról napra jobban érzi magát. Az 59-szeres MotoGP-győztes fizikailag jól halad, de engedelmesen hallgat az orvosok tanácsaira, és nem akarja elsietni a visszatérést. Marc ugyanakkor nem titkolta, hogy a lehető leghamarabb élőben, a bokszban szeretné követni a Repsol-Honda legújabb fejlesztési eredményeit.
Mivel szakmai jövője a negyedik felkarműtétjének sikerétől függ, amiért a nyolcszoros világbajnokot évente mintegy 20 millió euróval kompenzálják, Marc Márquez óvakodik spekulálni a GP-pályákra való visszatérésének időpontjáról.
Márquez a teljes rehabilitációval tölti napjait Spanyolországban.
Dr. Samuel Antuña és Dr. Angel Cotorro, a madridi „Hospital Ruber Internacional” orvosi csapata augusztusban ismét megvizsgálja a Honda gyári versenyzőjét. Ezután kerül sor a pontos visszatérési terv megvitatására.
A Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig eddig a következőket nyilatkozta:
„Meg kell figyelniük és értékelniük a csont gyógyulásának előrehaladását. Az orvosok szerint, ha a törés begyógyul, minden rendben lesz. Ha nincsenek komplikációk, egy ilyen csont három-négy hónap alatt nő össze.”
Ez azt jelenti, hogy Marc Márquez legalább októberben – vagy talán már szeptemberben?
„Az jó lenne” – biztosította Alberto Puig a SPEEDWEEK.com-ot egy interjúban.
„De Marc egészsége az elsődleges, ez az elsődleges. Várnunk kell. A legfontosabb dolog az, hogy 2023-ra fitt lesz.”
Andrea Dovizioso nem túl sikeres szezonja és egyben MotoGP-s pályafutása a szeptemberi misanói nagydíj után véget ér. Az olasz hazai pályán fog visszavonulni.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, Andrea Dovizioso a 2023-as szezonban nem folytatja királykategóriás pályafutását és visszavonul a versenyzéstől. Azonban a hír hideg zuhanyként érkezett, miszerint Misano lesz az utolsó futama a MotoGP-ben.
Dovi és a Yamaha jó kapcsolatot ápoltak azóta, hogy 2012-ben sikeres szezont teljesített a Tech3 Yamaha szatellitcsapatával, aminek eredményeként hat harmadik helyet és a tabella negyedik helyét szerezte meg. A 2021-es San Marino GP-n csatlakozott újra a Yamaha szatellit versenyzőihez, amikor Franco Morbidelli felkerült a gyári csapathoz.
Lin Jarvis az alábbi nyilatkozatot tette a bejelentés kapcsán: „Azzal szeretném kezdeni, hogy természetesen mindannyian szomorúak vagyunk, hogy Andrea a vártnál korábban távozik a sportból. Ő egy nagy név a MotoGP-ben, és hiányozni fog a paddockból. Tavaly nagyon szerencsésnek tartottuk magunkat, hogy csatlakozott a MotoGP-programunkhoz, amikor Franky a Yamaha gyári csapatához igazolt, így szükségessé vált, hogy a 2021-es szezon hátralévő részére helyettesítő versenyzőt találjunk. Andrea nagy szakértelme, tapasztalata és módszeres természete nagyon jó volt a Yamaha és az RNF csapat számára, és a projektet a teljes 2022-es szezonra továbbvitték. Sajnos Andrea nehezen tudta kihozni az M1-ből a maximális potenciált, így az eredmények elmaradtak, ami érthető frusztrációt okozott Andrea számára. Végül a nyári szünetben megerősítette nekünk, hogy még a szezon vége előtt vissza akar vonulni.
Közös megbeszélések után úgy ítéltük meg, hogy Andrea az utolsó futamát Misanóban, a hazai GP-jén teljesíti. Természetesen a Yamaha továbbra is teljes mértékben támogatja ‘Dovit’ a következő három versenyen. Addig is élvezzük ki az utolsó három nagydíját, és ünnepeljük Misanóban egy nagyszerű pályafutás végét.”
Andrea Dovizioso sem hagyhatta szó nélkül távozásának hírét.„Köszönöm Linnek a szavait, teljesen egyetértek velük. 2012-ben nagyon pozitívak voltak számomra a MotoGP-ben szerzett tapasztalataim az Iwata gyártóval, és azóta mindig is úgy gondoltam, hogy előbb-utóbb szeretnék hivatalos szerződést kötni a Yamahával. Ez a lehetőség 2021-ben jött el, igazából kissé merész módon. Úgy döntöttem, hogy megpróbálom, mert erősen hittem ebben a projektben és a lehetőségben, hogy jól fog menni.
Sajnos az elmúlt években a MotoGP alaposan megváltozott. A helyzet azóta nagyon más: Soha nem éreztem jól magam a motorral. A csapat és az egész Yamaha értékes és folyamatos segítsége ellenére sem tudtam kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. Az eredmények rosszak voltak, de ezen túlmenően még mindig nagyon fontos élettapasztalatnak tartom. Amikor ennyi nehézséggel kell szembenézni, akkor jól kell tudni kezelni a helyzetet és az érzelmeidet. Nem értük el a kívánt célokat, de a Yamaha technikusaival és a csapatom tagjaival folytatott egyeztetések mindig pozitívak és építő jellegűek voltak, mind számukra, mind számomra. A kapcsolat még a legkritikusabb pillanatokban is lojális és szakmailag érdekes maradt: nem volt annyira nyilvánvaló, hogy ez így lesz.
Mindezért és a támogatásukért köszönetet mondok a Yamahának, az RNF Racing Teamnek, a WithU-nak és a projektben részt vevő többi szponzornak. Nem úgy sikerült, ahogy reméltük, de helyes volt megpróbálni. A kalandom Misanóban véget ér, de a kapcsolatom mindazokkal, akik részt vettek ebben a kihívásban, örökre megmarad. Köszönöm mindannyiuknak.” – nyilatkozta Dovizioso.
Az olasz helyét az RNF Yamaha csapatánál egy régi ismerős, a tesztpilótaként tevékenykedő Cal Crutchlow veszi át a szezon hátralevő részében.
BREAKING: @AndreaDovizioso announces his retirement and plan to step away from #MotoGP after Misano 🏁
A Red Bull KTM Ajo csapat két Moto2-es versenyzője, Pedro Acosta és Augusto Fernández eltérő elvárásokkal érkezik Silverstone-ba. Míg Fernández a győzelemre törekszik, addig Acosta visszazökkenne a bajnokság körforgásába.
Pedro Acosta az asseni GP előtti héten sérült meg, amikor krosszmotorral edzett. A spanyolnak eltört a bal combcsontja, és néhány hétig szünetet kellett tartania. Silverstone-ban indulni szeretne, de még mindig vannak kérdőjelek a visszatérési kísérletei felett.
„Azzal a céllal jövünk Silverstone-ba, hogy visszanyerjük a jó érzést. A felépülési idő nagyon hosszú volt, keményen dolgozom, hogy visszatérjek a korábbi szintemre. Fizikailag jól érzem magam, de újra meg kell találnom a közös hangot a motorral. A legfontosabb dolog az, hogy apránként újra megtaláljuk a tempót, hogy újra 100 százalékos legyek.” – jegyezte meg Acosta.
Csapattársa, Augusto Fernández májusban és júniusban egyre inkább bekapcsolódott a bajnoki címért folytatott küzdelembe. A 20 futamból tizenegy után Celestino Viettivel holtversenyben vezeti a bajnokságot. Sok mindent tervezett a szezon második felére.
„Egy hosszú nyár után alig várom, hogy újra kezdődjön a harc. Szeretném újra látni a csapatot, hogy együtt dolgozhassak a srácokkal. Ott akarjuk folytatni, ahol abbahagytuk.” – hangsúlyozta a 24 éves spanyol.
Fernandez így folytatta: „Silverstone egy olyan pálya, amit szeretek, így remélem, hogy jó hétvégém lesz. A cél az, hogy a győzelemért harcoljunk és minél több pontot szerezzünk.”
Álex Rins és Joan Mir jól felkészülten érkezik a Silverstone-ba. A két gyári versenyző nagyon izgatott a GSX-RR-rel való utolsó brit szereplés miatt.
Álex Rinsnek szép emlékei vannak a korábbi évekről Silverstone-ban, hiszen 2019-ben sikerült megszereznie második MotoGP-győzelmét az 5,9 kilométeres angliai pályán. Akkor a Honda sztárjával, Marc Márquezzel küzdött a győzelemért a célig. Rins minden kártyáját kijátszotta, és a célban kicselezte honfitársát. A Suzuki versenyzője tavaly is a dobogóra állhatott ezen a pályán.
„Végre újra Silverstone-ban vagyunk. Mindenki tudja, hogy mennyire szeretem ezt a helyet, és hogy mennyi szép emlékem fűződik hozzá. Fantasztikus lenne, ha újabb csúcsot érnénk el. A csapatom egész évben rendkívül keményen dolgozott, jó lenne velük együtt ünnepelni” – hangsúlyozta Rins, aki a világbajnoki összesítésben csak a 9. helyen áll.
„Sokat edzettem a szünetben, azt hiszem, minden versenyző így tett. Alig várom, hogy végre újra motorra pattanjak.”
Csapattársa, Joan Mir is regenerálódásra használta a nyári szünetet, feleségül vette barátnőjét, Alejandrát. A spanyol, aki 20 futamból tizenegy után a világbajnoki tabella 8. helyén áll, erős eredményt remél a Suzukival.
„Nincs túl sok tapasztalatom Silverstone-ban, mert különböző okok miatt – például sérülések vagy törlések miatt – csak egyszer ültem MotoGP-motorral ezen a pályán. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy a vonalvezetés nagyon király. Szeretnék javítani a tavalyi eredményemen, különösen azért, mert a motorunk nagyon jól működik ezen a pályán.”
„A csapattársam imádja ezt a helyet, nagyon jó lenne, ha mindketten az élen versenyeznénk ezen a hétvégén. A hosszú nyári szünet után felfrissültem és készen állok.”
Livio Suppo csapatmenedzser hozzátette: „Hosszú volt a nyári szünet, de nem ártott egy kis pihenő. A szezon első része nem volt könnyű számunkra, de mindent megteszünk azért, hogy a szezon második felében jó eredményeket érjünk el.”
Véget ért a MotoGP hathetes nyári szünete: másfél hónapnyi kihagyást követően újra felbőgnek a Gyorsasági Motoros Világbajnokság mezőnyének motorjai! A második félévet a Brit Nagydíj nyitja, melynek a legendás angol aszfaltcsík, Silverstone ad otthont.
A tévéközvetítésekkel kapcsolatban van több fejlemény is: ahogyan korábban megírtuk, a pénteki napon, augusztus ötödikén elindul a MotoGP magyarországi közvetítési jogait birtokló Network4 csoport új csatornája, a Match4. Ám a hétvégén veszi kezdetét a német, az angol és a francia labdarúgó-bajnokság is, a Network4-nél pedig ezek elsőbbséget élveznek, így a Moto2 időmérőjét és futamát csak a sorozat online fizetős felületén közvetítik magyarul élőben. A versenyt vasárnap este, felvételről közvetítik. Fontos még tudni, hogy jelen állás szerint csupán két szolgáltatónál: a DIGI-nél és az Invitelnél elérhető. Így Silverstone programja nem lesz teljes mértékben lefedve a tévéképernyőkön.
Valamennyi géposztály első három szabadedzése az Arena4-en, a Moto3 és a MotoGP kvalifikációi (illetve a királykategória negyedik szabadedzése) az újonnan induló Match4-en, a Moto3 és MotoGP futamai pedig az Arena4-en lesznek láthatóak élőben.
Mivel az Egyesült Királyság egy időzónával nyugatabbra található, így a futamok sorrendje más lesz: nem a királykategória, hanem a Moto2 zárja a futamok sorát Silverstone pályáján. A MotoGP géposztály futamának kezdési időpontja nem változik: az magyar idő szerint ezúttal is 14 órakor fog kezdődni.
Voltak pillanatai a Supersport-szezonnak, amikor gyakorlatilag reménytelennek tűnt Lorenzo Baldassarri sorsa. Sok minden változott azóta.
A 2022-es Supersport-világbajnoki szezon Lorenzo Baldassarri futamgyőzelmével indult. A Moto2-t nyolc év után hátrahagyó olasz számára tehát ígéretesen indult az idény. Ezt követően viszont megkezdődött Dominique Aegerter diadalmenete. A svájci vb-címvédő a következő kilenc versenyt kivétel nélkül megnyerte, előnye pedig folyamatosan hízott. Így tehát hiába volt ott szinte minden alkalommal a dobogón, Baldassarri Csehországba érkezve már 64 pontos hátrányban volt.
Mostban viszont fordult a kocka. Aegerter az első futamon kiesett, a másodikról pedig hivatalosan kizárták. Baldassarri pedig köszönte szépen a lehetőséget, mindkét cseh futamot megnyerte, és gyakorlatilag eltüntette lemaradását. A 64 pontos deficitből mindössze 14 maradt a két győzelemnek köszönhetően.
„Tökéletes hétvége volt!” – lelkendezett a második futam leintése után Baldassarri. „Összejött a pole, a győzelem, majd vasárnap ebből még egy. Nagy szükségünk volt ezekre. Szerencsére stabil teljesítményt tudtunk nyújtani már péntektől kezdődően. És ezt is kell folytatnunk, hiszen Domi nagyon erős, és jönnek fel a többiek is. Tudjuk, hogy gyorsak vagyunk és képesek vagyunk a győzelemre. Izgalmas lesz a szezon második fele!„
Baldassarri a folyamatosan hízó hátrány ellenére sem csüggedt. „Misanóban azt gondoltam, legyőzhetem Domit. Meg is volt, de aztán rámentem a zöldre. Doningtonban megint hittem ebben, megint nem jött össze. Nehéz volt kitartani, de soha nem adtam fel a reményt. Valami mindig történhet, egy bajnoki szezon pedig nagyon hosszú. Emlékszem a 2017-es Moto2-es szezonra. Ott is megnyertem az első négy versenyből hármat, mégis rossz szezon lett belőle.„