back to top
2025. május 18. 23:18
Kezdőlap Blog Oldal 765

Visszavonul Sandro Cortese

Zaklatott időszakon van túl két évvel ezelőtti súlyos sérülése óta Sandro Cortese, aminek végül a visszavonulás lett a megoldása.

Sandro Cortese annak idején, még 2012-ben Moto3-as világbajnoki címet ünnepelhetett, később pedig, 2018-ban aztán felért a Supersport-vb csúcsára is. 2019 óta versenyzett a Superbike-vb mezőnyében, ahol rendszeres pontszerzőnek vallhatta magát. 2020-ban aztán egy csúnya balesetet szenvedett az első portugál futamon, amibe kis híján le is bénult. Hát-, valamint sok-sok egyéb sérülése nyomán azóta sem tudott versenyezni. Cortese ezek után a napokban hivatalosan is bejelentette visszavonulását.

Cortese visszavonulása után a Servus TV szakkommentátoraként, valamint oktatóként tevékenykedik majd tovább.

Hogy ott nem bénultam le, az egyedül az első osztályú portimaói ellátásnak és a sürgős műtétnek köszönhető” – idézte fel a történteket Cortese a visordown kérdésére. „Minden egyes nap hálát adok az életnek, hogy az ott történtek ellenére továbbra is normális életet élhetek.

Persze azért Cortese gondolataiban ott van a hiányérzet is. „Nyilván óriási kár, hogy ennyire korán és hirtelen kell befejeznem a karrieremet. Szerencsére a családom, a barátnőm és a barátaim támogatása nyomán sikerült ezt az időszakot különösebb mélypontok nélkül átvészelnem. A testem a baleset óta nem olyan, mint azelőtt volt. Hónapok rehabilitációja kellett egyáltalán ahhoz, hogy fájdalom nélkül sétálni tudjak.

Cortese most próbálja megfogni a dolog pozitív oldalát. „Olyan karriert tudhatok magaménak, amiről soha még csak álmodni sem mertem. 16 évig élhettem az álmomat, és versenyezhettem a MotoGP-ben, a Supersport-, és a Superbike-világbajnokságban. Mindezek mellett ráadásul nem szakadok el a motorsporttól sem, hiszen például a Servus TV-vel fogok dolgozni.

A legkiszámíthatatlanabb Supersport 300-as szezon jöhet

0

Alig maradt a tavalyi év élmenői közül 2022-re a Supersport 300-as mezőnyben. Egyetlen bajnokot találunk a versenyzők között.

A Supersport 300-as világbajnokság 2021-es szezonját egy tragikus eset árnyalta be, ugyanis Dean Berta Viñales, Maverick és Isaac mindössze tizenöt éves unokatestvére életét vesztette a jerezi duplaforduló második futamán. Az eset nyomán a FIM és a Dorna szigorításokat hozott, hány éves kortól versenyezhetnek a fiatal motorosok, illetve mekkora lehet egy rajtrács mérete.

Pedig szólhatott volna arról is, hogy a szezon során hét különböző futamgyőztest avattak, és a három korábbi bajnok mellé született egy negyedik is Adrián Huertas személyében. Így továbbra sem született meg az első kétszeres világbajnok az egyelőre rövid életű sorozat történetében.

2022-ben az immár négytagúvá bővülő bajnokfelhozatal közül Huertas és Jeffrey Buis a Supersport 600-ban folytatja, Ana Carrasco pedig visszatért a Moto3-ba. Ezzel egyedül Marc García rendelkezik bajnoki címmel a komplett mezőnyből. Szintén érdekesség, hogy ha a top 10-et vizsgáljuk nagyobb plánban, akkor is csak négyen maradtak az idei rajtrácson.

A tavalyi szezon során az idén is maradók közül francia Samuel Di Sora végzett a legelőrébb a tabellán, rögtön mögötte pedig jött Yuta Okaya. Így a papírforma szerint ők tölthetik be a Buis, Huertas és Booth-Amos által hagyott űrt, mögöttük pedig jöhet majd Iñigo Iglesias és Victor Steeman.

A 2021-es szezon végeredménye – az élmezőny

# Versenyző Pontszám
1 Adrián Huertas 255
2 Tom Booth-Amos 189
3 Jeffrey Buis 174
4 Samuel Di Sora 148
5 Yuta Okaya 140
6 Bahattin Sofuoğlu 131
7 Iñigo Iglesias 101
8 Meikon Kawakami 101
9 Koen Meuffels 85
10 Victor Steeman 81

A 2022-es mezőny

Miután a négy bajnokból három távozott már ilyen-olyan bajnokságokba, ezzel Marc García az egyetlen a mezőnyben. Ezzel szintén neki van jelenleg egyedül esélye, hogy a bajnokság első kétszeres bajnoka legyen. A távozó bajnokok, és tágabb értelemben a távozó élversenyzők miatt pedig egy még a szokásosnál is kiszámítatatlanabb szezon kerekedhet.

Jeffrey Buis és Adrián Huertas 2022-ben már a Supersport 600-ban versenyeznek. Így az MTM Kawasaki a holland Victor Steemant és Ruben Bijmant hozta a maradó Yuta Okaya mellé. Az istálló az elmúlt években négy motorost indított, ezzel tehát eggyel zsugorodik a csapat mérete.

A Füsport – RT Motorsports by SKM – Kawasaki szintén „összezsugorodott”. Miután Tom Booth-Amos is már a Supersport 600-ban versenyez, a csapat 2022-ben csak Dirk Geigerrel és Troy Albertóval indul. Alberto lesz egyébként az első fülöp-szigeteki versenyző a bajnokság történetében. Az AD78 Team Brasil by MS Racingnél is változás történt a felállásban. Míg Ton Kawakami visszatér egy újabb WorldSSP300-as szezonra csapattársa Humberto Maier lesz. Ezzel egyébként marad a szín-brazil felállás a csapat versenyzői összetételében.

Visszatérők, újoncok

A Leader Team Flembbo a maga részéről egy teljesen francia felállás mellett tette le a voksát. Samuel Di Sora egy újabb szezonra maradt náluk, aki egyébként tavaly Portimaóban már futamgyőzelmet is szerzett. Csapattársa Sylvain Markarian lesz. Az SMW Racing egyik versenyzője Alex Millan lesz, aki 2021-ben három futamon indult. Iñigo Iglesias képviselheti mellette a rutint, minimum dobogós reményekkel.

Visszatér Bruno Ieraci és Hugo De Cancellis is a Prodina Racing csapatánál. Ahogy 2021-ben, úgy most is csak egy teljes szezonos KTM lesz a rajtrácson. Ő Lehmann Lennox a Freudenberg KTM – Paligo Racing motorján, aki tavaly egyszer már indult Barcelonában.

A Yamaha European Cup 300-ból érkezők

2022-ben három versenyző érkezik az első Yamaha R3 bLU cRU Európa-kupa szezon mezőnyéből. Iker García tavaly nyerni tudott, így pedig a Yamaha MS Racinghez került, a 2017-es WorldSSP300 bajnok Marc García mellett. Fenton Seabright 2022-ben a Viñales Racing csapatnál versenyez majd, miután a 2021-es Yamaha R3 Európa-kupa szezonban harmadik lett. A brithez az olasz Marco Gaggi csatlakozik a következő kampányban.

Görögország szintén először képviselteti magát a WorldSSP300 mezőnyében, Ioannisz Peristerasz ugyanis a ProGP Racing versenyzője lesz Gabriele Mastroluca mellett. Peristeras a 2021-es Yamaha R3 Európa Kupa nyolcadik helyen végzett.

Az egyeduralkodó Kawasaki

A Kawasaki a 2017-es szezont leszámítva mindent vitt, és az idei 30-as mezőnyből is 17 motor a japánok Ninja 400-asa. Alessandro Zanca és Kevin Sabatucci is visszatér a bajnokságba, ezúttal a Kawasaki GP Projecttel. Az Accolade Smrz Racing színeiben 2022-ben a spanyol Yeray Sáiz és José Luis Pérez versenyez. Náluk ezzel másodszor lesz teljes egészében spanyol felállás. A Team#109 Kawasaki 2022-ben két motorral bővül, megtartva Daniel Mogeda szolgálatait, aki a 2021-es szezont a csapatnál fejezte be, és aki mellé Harry Khouri érkezik.

A további yamahások

Ugyancsak népes tábor a 2022-es rajtrácson a yamahásoké, amelyekből idén is lesz 12 a rajtrácson. A BrCorse két motort ad a mezőnybe Indy Offerrel és Mirko Gennai-jal a nyeregben.

Álvaro Díaz egy egyszemélyes csapatként szerepel majd az idei szezonban az Arco Motor University Team színeiben. Díaz 2021-ben hiába csak négy versenyen indult, ezeken viszont még dobogóra is tudott állni. Teljes szezont fut majd Matteo Vannucci pedig az AG Motorsport Italia Yamahánál. Az olasz 2021-ben a Yamaha R3 Európa-kupában versenyzett, és egyetlen fellépésén, Misanóban pole pozíciót és dobogót szerzett.

A teljes nevezési lista ITT olvasható!

Rins nem számított rá, hogy dobogóesélyes lehet a harmadik sorból

0

Nagyjából amióta a Suzuki versenyzői odaérnek az élmezőnybe, azóta megszokhattuk, hogy ez a motor tipikusan csak versenyen működik jól. Ez 2020-ban ahhoz is elég volt, hogy világbajnokok legyenek úgy, hogy egyikük sem szerzett pole-t a királykategóriában. A Suzuki visszatérése óta viszont az egyetlen rajtelsőséget Aleix Espargaro jegyzi 2015-ből. Mivel még mindig egyre szorosabb a mezőny, így az egy körön gyengébb teljesítmény a futamon is nagyobb hátránynak számít. Argentínában mégis azt láttuk, hogy a harmadik rajtsorból azért előre verekedték magukat, noha a győzelemre így sem volt esélyük. Rins révén viszont megszerezték az idei első dobogós helyezést.

Forrás: Team Suzuki

„Nyilván jó futam volt ez nekem, de őszintén szólva nem számítottam rá, hogy a hetedik helyről, azaz a harmadik sorból a dobogóig előre lehet jönni, hiszen elképesztő magas szinten van a MotoGP. Szóval ez már nem olyan, mint régen, amikor a 10. helyről előzgettem a dobogós helyekig. De jól rajtoltunk, és lényegében végig tartottuk ezt a pozíciót, miközben próbáltam közelíti az első kettőhöz. Utóbbi végül nem sikerült ,de ez a harmadik a bajnokság szempontjából fontos volt nekem és a Suzukinak is. Régen álltam utoljára dobogón, de egyébként most ugyanígy kell tovább dolgoznunk, mint ezen a hétvégén, és az előzőeken.”

Forrás: Team Suzuki

A két Suzuki eddig minden versenyen egymás mögött ért be, ezúttal is az eredménylistán Mir követi a csapattársát, és a 2020-as világbajnok is idei legjobb futamán van túl.

„Az első néhány versenyen sokat küzdöttem a tapadással. Ezúttal ha nem is volt fantasztikus, de sokkal közelebb voltunk a riválisokhoz. Ilyenkor minden kicsit könnyebb, mert ha van tapadás, akkor tud kanyarodni, keményen fékezni, és könnyen felállítani a motort. De ha ez nincs meg, akkor védtelen vagy. Itt most volt esélyünk a verseny végén is gyorsnak lenni, mert végig megvolt a tapadás. Ha sokat kipörög a kerék, akkor a verseny végén erősen visszaesel. Szóval ez azt jelenti, hogy a teljesítményünk egyre jobb. A helyezéssel nem vagyok boldog, de a tempóval és az érzettel igen. Idén először azt éreztem, hogy a verseny végén az egyik legerősebb vagyok, és ez különösen fontos.”

Teszt és motorfestés leleplezések – a heti program a BSB-ben

0

Silverstone ad otthont a héten (szerdán és csütörtökön) az utolsó Bennetts British Superbike Bajnokság szezon előtti R&G hivatalos tesztjének, amikor a 2022-es bajnokság versenyzői még egyszer utoljára pályára lépnek gyakorlásként a húsvéti (április 15-16-17) szezonnyitó forduló előtt.

A McAMS Yamaha versenyzője, Jason O’Halloran állt az élen a snettertoni teszten, kicsivel megelőzve a visszatérő világbajnok Tom Sykes-t, körrekordot döntögető tempójával a nyitóversenyen. A tavalyi bajnok Tarran MacKenzie sérülése után bíztatóan motorozott a gyakorláson és a három nap összesítésében a hetedik legjobb idővel zárt.

Most a figyelem Silverstone felé fordul a héten. A múlt heti Donington Park-i tesztet az időjárási körülmények miatt nem tartották meg. Ennek okán a szezon előtti utolsó kétnapos teszt még fontosabbá válik, hiszen közeledik a szezonnyitó és minden csapatnak el kell végeznie az utolsó simításokat.

Ez a hét nem csak a hivatalos edzés miatt érdemel említést, hiszen a csapatok is sorba mutatják be idei évi versenygépeik festését.

McAMS Yamaha

Hétfőn felfedte motorjai idei külsejét McAMS Yamaha csapata is. Nem is lehetne más célja a mostani szezonjuknak, mint tavaly megszerzett bajnoki címük megvédése. Versenyzőik változatlanok, a tavalyi győztes Tarran MacKenzie és a 2021-es évad harmadik helyezettje, Jason O’Halloran alkotják a bajnokaspiráns pilóta duót.

Színeiben nem változott a motor a tavalyi évhez képest, továbbra is a kék, fehér és piros színek kaptak helyet a burkolaton.

Ami viszont változást jelent, hogy egyik gépükön megjelent az 1-es rajtszám, a korábbi 95-s helyett Tarran MacKenzie motorján.

Az alábbi rövid videóban megtekinthető a leleplezés pillanata:

Íme néhány kép a 2022-es McAMS Yamaháról:

VisionTrack Kawasaki

Nem a Yamaha az egyetlen alakulat, aki az utolsó teszt előtti napokat választotta motorfestése bemutatására. Így tett a VisionTrack Kawasaki is. Korábban arról már beszámoltunk, hogy a Superbike bajnokságból visszatérő Leon Haslam fog egyetlen motorjukon versenyezni.

Haslam most ahhoz a csapathoz csatlakozik, amely ellen négy évvel ezelőtt meg kellett küzdenie a koronáért. Végül akkor sikerült diadalmaskodnia és a Lee Hardy Racing istállójánál versenyző Jake Dixon végzett a második helyen a bajnokságban. Az egykori riválisok most egyesítik erejüket, és a VisionTrack szponzorálásával közös céljuk, hogy a Kawasaki ismét a legnagyobb brit motorsport-bajnokság élére kerüljön.

Íme a képek Leon Haslam versenygépéről:

Még három csapat leleplezésére várunk, köztük a Brit Bajnokságba visszatérő Tom Sykes Ducatija.

Marc Márquez ott lesz Texasban!

0

Korábban csak találgatások voltak, hogy Marc Márquez mikor térhet vissza a motorversenyzéshez a mandalikai bukása miatt kiújult kettős látása végett. Csapata, a Repsol Honda mai sajtóközleménye, valamint a versenyző közösségi médiában tett bejegyzése alapján immár biztos: Marc Márquez ott lesz Austinban!

Márquez fokozatosan készült a visszatérésre: először teniszlabdákkal gyakorolt, tegnap pedig már egy CBR600-as Hondán tesztelte a motorozási képességeit az Alcarras-i pályán. A fenti twitter-bejegyzés alapján magabiztosan érezte magát az utcai Hondán, illetve az orvosi engedélyt is megkapta az amerikai futamon való részvételre.

A Texas állam fővárosában, Austinban található Circuit of the Americas egyértelműen az ő felségterülete: az ott megrendezett 8 futamból 7 alkalommal győzött, csupán a 2019-es betlije miatt nem 100%-os: akkor kényelmes előnynél, senkitől nem zavartatva esett el.

Raúl Fernández „most már tudja”, mit kell csinálnia

0

Új fázisba ért újonc MotoGP-s szezonjában Raúl Fernández. A spanyol bár nem szerzett pontot, elégedett az „okos” teljesítményével.

Még mindig van két újonc a MotoGP 2022-es mezőnyében, akik még nem tudtak pontot szerezni a szezon első három futamán. Ők Raúl Fernández, valamint Marco Bezzecchi. Fernández egyébként a szezonnyitó katari futam óta folyamatosan egyre közelebb lépdel a pontszerzéshez. Katari 18. és mandalikai 17. helye után legutóbb Argentínában már csak néhány tizedmásodperc hiányzott első megszerzett pontjához a 16. pozícióban.

A kategóriával való ismerkedés után tehát Fernández úgy néz ki, folyamatosan javulni tud. Ennek megfelelően elégedett is az iránnyal, amely felé lépdel.

Csodálatosan tudtam rajtolni, és nagyon jól sikerült az első kanyar is” – lelkendezett Fernández a verseny után. „Aztán megláttam magam mellett Miguel (Oliveirá)t, és úgy gondoltam, vele kell maradnom, hogy tanulhassak tőle, na meg persze a motorunkról. A verseny elején elkövettem néhány hibát, ami miatt sok időt vesztettem. Aztán vettem egy mély levegőt, és arra gondoltam: nyugodtnak kell maradnom. Aztán be tudtam állni egy jó tempóra, és mindent kiadtam magamból.

Fernández tehát új fázishoz érkezett. „Megtanultam, hogy kell teljesíteni egy MotoGP-versenyt. Most már tudom, mit kell csinálnom. Okos versenyt futottam, ami miatt nagyon boldog vagyok. Köszönettel tartozom a csapatnak is, mert nagyszerű munkát végeztek, és megkönnyítették a dolgom. Ne felejtsük el, ez nekem itt Argentínában még mindig csak a második versenyem volt.

Marc Marquez újra motoron

0

Hatalmas bukása után nem sokáig bírta megállni Marc Maquez, hogy ne újra motoron készüljön a visszatérésre. Nemrég egy olyan fotó jelent meg a közösségi oldalán, hogy egy 600-as tesztmotorral újra rótta a köröket.

Forrás: Marc Marquez Instagram

Hivatalos bejelentés egyelőre nem érkezett egyelőre az állapotáról, de alighanem a kettőslátás elmúlt, különben nem állt volna neki egyből ilyen edzésnek Spanyolországban. Az Instagramján megosztott képek szerint a hétvégén labdával is edzett, illetve tévében nézte a termasi futamot. Ezek mind azt vetítik előre, hogy már nincs pihenésre ítélve. A mostani versenyhétvégéig szűk három hét telne el a baleset óta, viszont alighanem nem várnak az utolsó pillanatig a döntéssel. Ha visszaemlékszünk, Indonéziában sem egyből jelentkeztek a gondok, csak másnap. Ráadásul a rásérülés kockázatát (már ha egyáltalán lehet) is vélhetően nem akarják már tovább fokozni – ha nem is Marquez személyesen, akkor az orvosi stáb.

Verseny szünet nélkül

E hétvégén a nyolcszoros világbajnok egyik legkedvesebb és legsikeresebb pályájára érkezik a mezőny Argentínából. A texasi Austin mellett húzódó Circuit of the America ugyanis eddig egy kivételével mindig Marquez-győzelmet hozott.  A legemlékezetesebb köztük, amikor pályafutása második királykategóriás futamán az első győzelmét. Az egyetlen kivételes futamon is vezető helyről bukott 2019-ben. Így akkor Rins első győzelmét ünnepelhette a királykategóriában, de ez egy másik történet. Motivációban tehát nemhogy nincs hiány, de talán még a szokásosnál is több lehet a pályaelőzmények miatt. Ráadásul még a bajnokság állása is eddig sokkal kevésbé büntette eddig a kieséseket. Marquez bár pozícióban hátul van, de a két kihagyott futammal is mindössze 34 pont a lemaradása a listavezető Aleix Espargaro mögött. Egy 2020-at idézően őrülten kiszámíthatatlan szezonban ez messze nem számít ledolgozhatatlannak.

Két dolog biztos tehát: az egyik, hogy Marquezen nem múlik, ő mindent megtesz a visszatérés érdekében. Ha pedig mégsem fog tudni versenyezni, akkor Stefan Bradl készen áll a beugrásra, ahogy Termasban az előző hétvégén is ő helyettesítette.

Espargaró: A fiatalok bánhatják, hogy kikosarazzák az Apriliát

0

Aleix Espargaró nem érti azokat a fiatalokat, akik inkább kivárnak, minthogy bevállalják az Aprilia kínálta lehetőséget. Győzelmét nekik is címzi.

Az Aprilia és maga Aleix Espargaró is először tudott nyerni a legnagyobbak között, utóbbi ráadásul teljes MotoGP-pályafutása során. Kiböjtölte tehát ezt a katalán motoros, de így számára még édesebb lehet a siker.

Espargaró a maga szempontjából inkább erre szavaz, és nem érti azokat az opportunista fiatalokat, akiknem nem fűlik a foguk ahhoz, hogy felüljenek az Aprilia motorjára.

A 32 éves motoros szerint ráadásul nem csak hogy megérte várni erre a pillanatra, hanem még bőven van a szezonjukban. „Ott vagyunk azok között, akik a versenyeken győzelemért tudnak harcolni. Ettől még persze nagyon nehéz lesz, de az esélyünk megvan, ez biztos!” – idézi Espargaró szavait a crash.net. „Ahogy azt mondtam is korábban, nagyon megérdemeltük ezt a sikert. Persze továbbra is két lábbal kell a földön állnunk, de ha nem vétünk komoly hibákat, minden egyes hétvégén a dobogóért és futamgyőzelmekért fogunk harcolni. Soha nem fókuszáltam még ennyire. Nagyon örülök ennek a sikernek, de már a következő futamok járnak a fejemben. A COTA, Portimao, Jerez… Ráadásul én már a karrierem vége felé közeledek, így pedig pláne szeretném ezeket az éveket a lehető legjobban letudni.

Sokáig kellett, hogy böjtöljön az Apriliánál 2017 óta versenyző Aleix Espargaró, mire tavaly egyáltalán dobogóra állhatott, idén pedig futamot tudott nyerni. Ő kivárta a sorát, és ennek alkalmából oda is szólt azoknak a fiataloknak, akik rangon alulinak érezték-érzik az olasz motort.

Megpróbálhatnék én most Moto2-es srácokat meggyőzni, hogy jöjjenek az Apriliához, de a többségük valószínűleg azt mondaná: ‘inkább várok egy másik motorra’. Ez pedig pláne még inkább motivál. Aztán majd azt fogom nekik mondani: emlékezz arra a napra, amikor nemet mondtál az Apriliának. A fiatalok mostantól egyre inkább reális karrieropcióként tekinthetnek az Apriliára.

WSSP Aragon teszt 2. nap – Cluzel az élen, Sebestyén 10.

A Supersport VB számára is folytatódott az utolsó előszezoni teszt. A tegnapi nappal ellentétben ezúttal nem egy Ducati, hanem egy Yamaha zárt az élen. Ám nem a címvédő világbajnok Dominique Aegerter volt az, hanem a rendkívül gyors, de egyben rendkívül peches francia Jules Cluzel tudta a legrövidebb idő alatt abszolválni a kört. Mögötte mindössze 57 ezreddel a márkatárs újonc Lorenzo Baldassari végzett, aki nem más, mint Sebestyén Peti csapattársa az Evan Bros Racingnél.

Harmadik helyen a tegnapihoz hasonlóan a kawasakis Can Öncü zárt. A tegnapi győztes Nicolo Bulega ma negyedikként végzett, akit a címvédő világbajnok Dominique Aegerter követ.
Hazánk fia, a HUMDA által támogatott Sebestyén Péter a mai napon előre ment, nem hátra: a 10. helyen végzett, a tegnapi idejéből pedig közel egy másodpercet faragott (1:55.377 helyett 1:54.408).
Az utolsó helyen a Davide Giugliano csapatában versenyző olasz Federico Fuligni zárja, jó 4 és fél másodperc lemaradásban az éllovas Cluzeltől.

A versenyhétvége, egyben a 2022-es szezon a pénteki napon veszi kezdetét az első szabadedzésekkel.

Supersport VB Aragon teszt 2. nap – végeredmény:

1 Jules Cluzel GMT94 Yamaha Yamaha 1:53.407
2 Lorenzo Baldassarri Evan Bros. WorldSSP Yamaha 1:53.464 0.057
3 Can Öncü Puccetti Racing Kawasaki 1:53.542 0.135
4 Nicolo Bulega Aruba.It Racing Ducati 1:53.621 0.214
5 Dominique Aegerter Ten Kate Racing Yamaha 1:53.647 0.240
6 Yari Montella Puccetti Racing Kawasaki 1:54.088 0.681
7 Niki Tuuli MV Reparto Corse MV Agusta 1:54.144 0.737
8 Adrian Huertas MTM Kawasaki Kawasaki 1:54.272 0.865
9 Raffaele De Rosa Orelac Racing Ducati 1:54.370 0.963
10 Sebestyén Péter Evan Bros. WorldSSP Yamaha 1:54.408 1.001
11 Federico Caricasulo Althea Racing Ducati 1:54.500 1.093
12 Bahattin Sofuoglu MV Reparto Corse MV Agusta 1:54.508 1.101
13 Stefano Manzi Dynavolt Triumph Triumph 1:54.557 1.150
14 Andy Verdoia GMT94 Yamaha Yamaha 1:54.652 1.245
15 Glenn van Straalen EAB Racing Team Yamaha 1:54.775 1.368
16 Hannes Soomer Dynavolt Triumph Triumph 1:54.947 1.540
17 Patrick Hobelsberger Kallio Racing Yamaha 1:54.972 1.565
18 Maximilian Kofler CM Racing Ducati 1:55.031 1.624
19 Kyle Smith VFT Racing Yamaha 1:55.219 1.812
20 Marcel Brenner VFT Racing Yamaha 1:55.363 1.956
21 Leonardo Taccini Ten Kate Racing Yamaha 1:55.414 2.007
22 Oliver Bayliss BARNI Spark Racing Ducati 1:55.510 2.103
23 Jeffrey Buis Motozoo Racing Kawasaki 1:55.969 2.562
24 Tom Booth-Amos Prodina Racing Kawasaki 1:56.110 2.703
25 Unai Orradre MS Racing Yamaha 1:56.147 2.740
26 Ondrej Vostatek MS Racing Yamaha 1:56.178 2.771
27 Filippo Fuligni D34G Racing Ducati 1:56.711 3.304
28 Eugene McManus Motozoo Racing Kawasaki 1:56.967 3.560
29 Alessandro Zetti Kallio Racing Yamaha 1:57.791 4.384
30 Federico Fuligni D34G Racing Ducati 1:58.011 4.604

WSBK Aragon teszt 2. nap – ismét Rea a leggyorsabb

Folytatódott a Superbike világbajnokság utolsó hivatalos előszezoni tesztje, melynek nyitónapja után a zárónapján is a Kawasaki hatszoros világbajnoka, Jonathan Rea volt a leggyorsabb. Olyannyira, hogy ő volt az egyetlen, aki átlépte az 1:49-es határt. A két fő riválisa nem tette ezt meg, de közel voltak hozzá: a címvédő yamahás Toprak Razgatlioglu és a ducatis Alvaro Bautista is az említett határhoz képest egy tizeden belül végeztek. A negyedik hely a privát yamahás Garett Gerloffnak jutott, míg az ötödik pozíció a legjobb BMW-s versenyzőnek, aki ismét a privát színekben induló Loris Baz lett. Így tehát négy márka található az első ötben.

Az időjárás ma sem volt sokkal barátságosabb, mint tegnap. Toprak Razgatlioglu a kipufogónál:

Philipp Öttl és csapata pedig egy hősugárzónál keresett némi melegséget:

Tegnaphoz képest feltűnt egy újabb név a listán: az olasz Gabriele Ruiu, aki nem állandó résztvevője a világbajnokságnak (korábban is csak szabadkártyával ugrott be olykor). Ő egy privát BMW-vel a 20. helyet szerezte meg.
A lista végén kitartóan a belga Loris Cresson található.

A teszt véget ért, a következő bevetés már élesben fog menni: a pénteki első szabadedzésen fognak újra motorra ülni a versenyzők.

Superbike VB Aragon teszt 2. nap – végeredmény:

1 Jonathan Rea Kawasaki Racing Team Kawasaki 1:48.714
2 Toprak Razgatliouglu Pata Yamaha with Brixx Yamaha 1:49.068 0.354
3 Alvaro Bautista Aruba.It Racing Ducati 1:49.094 0.380
4 Garrett Gerloff GYTR GRT Yamaha Yamaha 1:49.235 0.521
5 Loris Baz Bonovo Action BMW BMW 1:49.383 0.669
6 Andrea Locatelli Pata Yamaha with Brixx Yamaha 1:49.831 1.117
7 Michael Rinaldi Aruba.It Racing Ducati 1:49.863 1.149
8 Iker Lecuona Team HRC Honda 1:49.971 1.257
9 Xavi Vierge Team HRC Honda 1:50.010 1.296
10 Philipp Öttl Team Goeleven Ducati 1:50.086 1.372
11 Scott Redding BMW Motorrad BMW 1:50.104 1.390
12 Alex Lowes Kawasaki Racing Team Kawasaki 1:50.112 1.398
13 Eugene Laverty Bonovo Action BMW BMW 1:50.446 1.732
14 Ilya Mikhalchik BMW Motorrad BMW 1:50.498 1.784
15 Roberto Tamburini Yamaha Motoxracing Yamaha 1:50.656 1.942
16 Kohta Nozane GYTR GRT Yamaha Yamaha 1:50.683 1.969
17 Axel Bassani Motocorsa Racing Ducati 1:50.856 2.142
18 Lucas Mahias Puccetti Racing Kawasaki 1:51.038 2.324
19 Luca Bernardi BARNI Spark Racing Ducati 1:51.738 3.024
20 Gabriele Ruiu Bmax Racing BMW 1:52.003 3.289
21 Christophe Ponsson Gil Motor Sport Yamaha 1:52.143 3.429
22 Hafizh Syahrin MIE Racing Honda Honda 1:52.312 3.598
23 Oliver König Orelac Racing Kawasaki 1:52.729 4.015
24 Leandro Mercado MIE Racing Honda Honda 1:53.046 4.332
25 Loris Cresson Pedercini Racing Kawasaki 1:53.534 4.820