back to top
2025. július 08. 05:43
Kezdőlap Blog Oldal 765

Miller KTM-re válthat 2023-tól?

0

Jack Miller jövőjéről már régóta folynak a találgatások, és a Sky Sport Italia értesülései szerint az új színe narancssárga lesz, tehát KTM-re vált 2023-tól…

A MotoGP 2023 előtti pilótapiaca az egyik legőrültebbnek ígérkezik, hiszen rengeteg nagyágyúnak jár le a szerződése. E mellett nagyon keresett helyek válnak szabaddá. Jack Miller számára sem ismeretlenek a szerződéssel kapcsolatos pletykák, de úgy tűnik, van egy csavar a történetben, ami a jövőjét illeti. A Sky Sport Italia értesülései szerint az év végén a KTM-hez igazol.

Miért a találgatások?

Miller jelenlegi „otthona” természetesen a Ducati Lenovo gyári csapata. Mivel azonban Francesco Bagnaia már egy újabb kétéves szerződést aláírt, Jorge Martin pedig a Ducati gyári csapatának ajtaján kopogtat, akármi történhet Ducati berkeken belül. Ezen felül Enea Bastianini (Gresini Racing) pedig olyan teljesítményt nyújt, amit nehéz figyelmen kívül hagyni. Ezen megállapítások szerint valószínűnek tűnik, hogy az ausztrálnak máshol kell helyet találnia a következő szezonban. Természetesen a le mans-i hétvége eredményei nem minden állítást támasztanak alá, főleg ha azt nézzük Martin mennyit nullázott eddig az idei szezonban.

Eddig úgy tűnt, hogy visszatérhet a Pramachoz, ahol három évet töltött, mielőtt megkapta a támogatást a Ducati gyári alakulatához való előrelépéshez. Miller maga is azt nyilatkozta az Amerikai Nagydíj után, hogy „nem érdekelné”, ha visszamenne oda. Elmondása szerint ez egy olyan istálló, amely a gyári csapattal egyenrangú a felszerelés tekintetében.

De ahogy a Sky Sport Italia megjegyzi, a KTM-nél van egy jelentős személyiség, aki Millerrel dolgozott együtt a Pramacnál. Francesco Guidottit a 2022-es szezon előtt a Red Bull KTM csapatfőnökévé nevezték ki. Az olasz szakember a Pramacból tette meg a meglepő váltást Mike Leitner helyére.

Újraegyesítésre van kilátás?

Talán, de az még korántsem biztos, hogy Miller pontosan melyik csapatnál folytatja, amennyiben szerződést köt az osztrák gyártóval. Brad Binder biztosan marad a jövő évre, de gyári csapattársa, Miguel Oliveira még nem írt alá új szerződést. Közel áll hozzá, de ha a portugál versenyzővel nem hosszabbítanak, a helyére a Miller kerülhetne.

Ha ez nem így lesz, akkor a Tech3 KTM Factory Racing lenne a célállomás. Így egy teljesen ausztrál versenyzőpáros állhatna fel a szatellitcsapatnál. A Sky Sport Italia arra tippel, hogy Raul Fernandez a szezon végén távozik a KTM-től. A 2021-es Moto2 világbajnok Remy Gardner viszont valószínűleg hosszabbít és marad az osztrák márkánál.

Ezek a találgatások azután kezdődtek, hogy a Ducati Corse sportigazgatója, Paolo Ciabatti nemrég a Sky Sport Italiának azt nyilatkozta, hogy „Bastianini és Martin jövője júniusban tisztázódik”. Bastianini Le Mans-ban aratott újabb győzelme segítheti őt a gyári csapatba való igazolásban. Viszont Miller is értékes szerződtetés lehet, miután Le Mans-ban második lett az olasz mögött.

Természetesen mindez a találgatások része, de a felkevert állóvízben ki tudja hogy alakul a következő szezon?

Le Mans – Farkas Kevin nyert, Rossi Moor dobogón a második NTC futamon

A szombati futamon magyar győzelem született Rossi Moor révén, valamint három másik magyar is az első nyolcban végzett, így igencsak lehetett okunk a bizalomra a vasárnap délutáni második Northern Talent Cup futam miatt.

A második futam délután fél ötkor rajtolt el, száraz körülmények között. A verseny felvétele itt nézhető vissza.

A rajtot Masili kapta el a legjobban, aki az első helyig jött előre, de azt csak az első kör végéig tudta tartani. Ezután kialakult egy 11(!) fős boly, benne négy magyarral is – a nagy szó azonban az volt, hogy Varga Tibor is a győzelemért harcolt, több alkalommal is az élen állt.

A 11 fős élboly. Fotó: Dorna Sports

Ők – mondani sem kell – folyamatosan támadták egymást, az élen általában azonban a Moor – Farkas – Varga – Cuypers – Veneman – Schneider szextett egyik tagja állt. A 11 fős boly később hatfősre csökkent: Lenoxx Phommara kiesett, Vinczét, van Crugtent és Schmid-et pedig lerázták magukról.

Élboly három magyarral: Farkas Kevin (28) vezet Varga Tibor (44) és Rossi Moor (92) előtt. A képen még Dustin Schneider (20) és háttérben Noa Cuypers. Fotó: Dorna Sports

Az utolsó kört úgy kezdtük meg, hogy három magyar is esélyes a futamgyőzelemre. Ám Varga Tibit a pálya szélére kényszerítették, így dobogós álmai szertefoszlottak. Moor és Farkas egy lélegzetvételnyire el tudtak szökni a többiektől. Úgy tűnt, hogy Moor a vasárnapi futamot is behúzza, de Farkas az utolsó előtti kanyarban beszúrt neki, így megszerezte NTC-pályafutása második győzelmét.
Farkas Kevin győzött, Rossi Moor második – kettős magyar győzelem! Legalábbis ekkor még ezt gondolhattuk, de tévesen: ugyanis Moort utólag egy hellyel hátrasorolták, mivel az utolsó körben Kevin manővere miatt kiszélesítette a pályát, és ráment a zöld területre! Második helyett csak harmadik lett, de még így is vezeti a tabellát. Varga Tibi, bár a győzelemre is esélyes volt, végül csak hetedikként futott be. Pár másodperccel hátrébb egy hármas csoport középső tagjaként érkezett a célba Vincze Martin.

Vincze Martin (12) Jurrien van Crugten (36) és Maxime Schmid (95) között ért célba. Fotó: Dorna Sports

A BRR Team magyar versenyzője. Lőrincz Lászlót a 20. helyen intette le a kockás zászló, aki másfél másodperccel maradt le a svájci Levin Phommarához képest.

Lőrinc László (21), itt még Levin Phommara (53) előtt. Fotó: Dorna Sports

Négy magyar a top10-ben, abból kettő a dobogón! Le Mans tehát magyar felségterület lett a Northern Talent Cupban, hiszen mindkét francia futamot magyar versenyző nyerte meg. Képek a dobogósokról:

Le Mans – Northern Talent Cup második futam (15 kör) végeredménye:

1 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 27’58.434
2 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 0.400
3 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT 0.105
4 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 0.468
5 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 0.511
6 Matteo MASILI ITA FAIRIUM NGRT 0.744
7 VARGA Tibor HUN Forty Racing 1.757
8 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 6.020
9 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 6.165
10 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 6.587
11 Kilian HOLZER AUT HK Racing 19.402
12 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 19.608
13 Filip NOVOTNÝ CZE Brno Circuit JRT 19.955
14 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 20.086
15 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 33.613
16 Sviatoslav PYLYPENKO UKR SP-Moto Junior Team UA 33.140
17 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 33.938
18 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 34.189
19 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 35.716
20 LŐRINC László HUN BRR Team 35.848
21 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 38.219
Nem értek célba
Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 9 kör
Rocco SESSLER GER MCA Racing 14 kör
Michal PROKEŠ CZE Brno Circuit JRT 14 kör

 

Íme a srácok gondolatai:

Farkas Kevin:

Varga Tibor:

Rossi Moor:
„Az egész verseny küzdelmes volt, mivel erős szél fújt, nagy volt a forróság, a fék és a motorblokk felmelegedett, így megpróbáltam a lehető legjobb pozíciót felvenni az utolsó körre. Le tudtam előzni Farkas Kevint, de az utolsó kanyarban neki más tervei voltak. Ahogyan az interjúban mondta, „Vagy ütközök vagy nyerek” – sajnos nekemjött, emiatt szélesen kellett fordulnom, így rámentem a zöldre, és egy hellyel hátrasoroltak: P2 helyett P3. Szerintem túl agresszív volt, de ilyen a versenyzés. Találkozunk Oscherslebenben!”

Vincze Martin:
„Kemény volt a második verseny. A rajtom nagyon jó volt, és a jobb pozíciókért harcoltam az élbolyban. De öt kör után a hátsó gumi mindig csúszkált a kanyarkijáratokon, így sajnos csak kilencedik lettem. Az összetettben hetedik helyen állok. Most viszont teljes fókusz Oscherslebenre!”

A 2022-es Northern Talent Cup állása egy forduló után:

1 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT 41
2 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 40
3 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 38
4 Matteo MASILI ITA FAIRIUM NGRT 26
5 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 23
6 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 18
7 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 18
8 VARGA Tibor HUN Forty Racing 17
9 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 13
10 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 11
11 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 10
12 Rocco SESSLER GER MCA Racing 6
13 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 5
14 Kilian HOLZER AUT HK Racing 5
15 Filip NOVOTNÝ CZE Brno Circuit JRT 3
16 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 2
17 Michal PROKEŠ CZE Brno Circuit JRT 2
18 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 2
19 Sviatoslav PYLYPENKO UKR SP-Moto Junior Team UA 0
20 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 0
21 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 0
22 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 0
23 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 0
24 LŐRINC László HUN BRR Team 0

 

A srácok már a mostani hétvégén gyarapíthatják pontjaik számát: a hétvégén ugyanis a németországi Oschersleben pályáján a Northern Talent Cup, ezúttal az IDM Superbike keretein belül.

Rinsnek ijesztő volt a kavicságyas száguldás

0

A Suzuki versenyzője, Alex Rins a harmadik pozícióban motorozott, amikor elkövetett egy hibát az 1-es kanyarban, majd 200 km/órás tempóval hajtott át a kavicságyon, ami után feladni kényszerült a versenyt.

Nem Rins volt az egyetlen versenyző, aki a hétvége során nagy sebességgel egyenesítette ki az 1-es kanyart és hajtott át a kavicsos bukótéren. Ő nem volt annyira szerencsés, mint Zarco és Bezzecchi, akik talpon tudtak maradni az off-road manőver után, a pályára visszaérve elesett, feje pedig találkozott az aszfalttal. „Nagyon ijesztő volt” vallotta be a suzukis versenyző. „Remekül rajtoltunk és nagyon jó első körünk volt. Ezután a 3. helyen voltam Pecco mögött, és nem siettem, jól haladtam. Aztán az első kanyarba mögötte érkeztem, és pontosan ugyanott fékeztem, mint az előző körben. A szélárnyékban azonban elkapott a turbulens levegő, és amikor meghúztam a féket, elvesztettem az uralmat az eleje felett.”

„Nagyon ijesztő, és a kavicságyban nehéz irányítani” – folytatta Rins. „Abban a pillanatban, 200 km/órás sebességnél kell irányítani a motort, és közben nézni, hogy hol van a többi versenyző. Próbáltam elkerülni a Millerrel való ütközést, és a lehető legjobban lelassítani. Aztán amikor visszatértem az aszfaltra, egy kicsit elhajoltam – és elvesztettem az uralmat a motor felett.”

Nem Rins volt az egyetlen, aki bukás áldozata lett a versenyen. A MotoGP 24 versenyzője közül csak 17-en értek célba. Rins szerint nem a tapadással volt a gond. „A tapadás jó volt” – mondta el a spanyol. „A hőmérséklet négy fokkal magasabb volt, mint az FP4-ben, de a tapadási szint elég jó volt”.

Megkérdezték a suzuki versenyzőt, hogy guminyomás problémái voltak-e. „Erre nem volt elég időm” – nevetett. Ugyanis a harmadik kör elején esett el, és két körrel később feladta a versenyt. Zsinórban ez volt a második nullázása, így 33 pontra nőtt a lemaradása a bajnokságot vezető Quartararóval szemben.

„Kár érte” – mondta el Rins. „Nagyon jó hétvégénk volt. Minden edzésen versenyképesek voltunk. A kvalifikáción a 8. helyen végeztünk, a Zarco elleni büntetés után pedig a 7.-ről indultunk. De tudjuk, hogy miért estem ki. Most megpróbálunk Mugellóra koncentrálni. Az a következő futam, és biztosan Ducati-felségterület lesz. Ez nagyon nehéz lesz. Voltak ott jó eredményeink a múltban. Úgy gondolom, hogy egy kicsit erősebb motorral jó versenyt tudunk teljesíteni.”

Miller szívesebben látott volna Ducati dobogót

0

Jack Miller jó tempóban kezdte a versenyt, de később nem tudott márkatársaival azonos ritmusban. Végül teljesítménye elég volt a 2. pozícióra.

Jack Miller második rajtkockából kezdhette meg a le mans-i futamot, de a negyedik körben Pecco Bagnaia elment mellette, majd a 13. körben Enea Bastianini is megelőzte. Bagnaia bukásával azonban Jack Miller a 27 körös versenyen végül a 2. helyen szelte át a célvonalat. Az ausztrál láthatóan jó barátságot ápol a Bugatti aszfaltcsíkkal, hiszen a tavalyi első helye után most a pódium középső fokára állhatott fel.

Miller a legtöbb versenyzővel ellentétben váratlant húzott a gumiválasztással kapcsolatban. „Néhány embert megleptünk a rajtrácson, amikor feltettük a lágy keveréket. De minden hétvégén, amikor a közepes keverékkel mentem ki, elestem” – mondta Miller, akinek márkatársai, Bagnaia és Bastianini, valamint Alex Espargaró is a közepes keveréket választották. „Kétszer is megtörtént, nem akartam megkockáztatni harmadszor is. Persze, az első kerék többet mozgott, de jól tudtam olvasni az első gumit, jól tudtam irányítani a határon.”

Miller azt tervezte, hogy a rajtnál megszerzi a vezetést és ő diktálja a tempót. „Alapvetően álomrajtot vettem, átvettem a vezetést” – mondta az ausztrál. „Trükkös volt az első kanyarban, de képes voltam blokkolni az ívet és megvédtem az első helyet. Aztán diktáltam a tempót, de a harmadik körben három tizedet veszítettem, amikor Rins az első kanyarban áthajtott. A 2. és 3. kanyar között aztán elcsúszott mellettem. Kicsit megijedtem, de aztán rájöttem, hogy Alex el fog esni… Mindent megtett, hogy lelassítsa a motorját. Nagy köszönetet kell mondanom neki, hogy nem tarolt le. Mindannyiunkat megmentett egy balesettől.”

„Nem voltak tartalékaim, hogy Enea és Pecco után menjekmondta el Miller. „De legalább célba értem a motorral.”

Mit csinál jobban Bastianini, aki idén már három futamot nyert és a hétvégi három bukás sem szegte kedvét? „Enea meglepett Texasban. És ezt már elég gyakran megtette. Mindig nagyon erős a verseny végén. Jól motorozik, nem terheli túlságosan a gumikat, ma is erős teljesítményt nyújtott. Enea nem hibázott. De a végén egy kicsit másképp ment. Észrevettem, hogy a célegyenesben, például a 8-as kanyarban nagyon közel hajtott a szegélyekhez. Arra gondoltam, hogy talán most az első gumival van gondja, mert ekkor már tizenkét körön keresztül voltak gondjaim elől…”

Mi volt a véleménye Bagnaia teljesítményéről? „Jó versenyt ment. Feltételeztem, hogy a tempójával el tud húzni. A 7-es kanyarból kijövet meglökött, így nem tudtam olyan simán és energikusan kijönni, mint szoktam, így a 8-as kanyar külső ív meg tudott előzni. Persze, erőből útjába állhattam volna, és blokkolhattam volna a belső ívet. De aztán arra gondoltam: Nem, inkább dolgozzunk össze, és elhúzunk az ellenfelektől.”

„Pecco aztán egy kicsit elnyúlt, de három kör után észrevettem, hogy néhány jobbos kanyarban küszködik, például a 8-as kanyarban és egy kicsit az utolsóban” – mondta Miller. „Amikor Enea elment és rávetette magát Peccóra, rájöttem: ‘Most megint ez történik!’. De aztán Pecco ismét átvette a vezetést, ezt láttam. Fekete vonalat hagyott, kemény küzdelem volt az utolsó szektorban, aztán Pecco ott kicsúszott. Kár, ma hármas győzelmet szerezhettünk volna a Ducati számára. Nem így kellett volna lennie.”

Le Mans – Casadei és Aegerter a hétvége hősei a MotoE-ben

0

Le Mans-ban folytatódott a MotoE világkupa sorozat is, immáron második versenyhétvégéjükkel. Mindkét futam izgalmakat hozott – Casadei és Aegerter ünnepelhettek a versenyek végén.

Első futam

Mattia Casadei nyerte a le mans-i MotoE kupa első futamát, miután maga mögött tudta tartani Kevin Zannonit. Zannoni mindent beleadott a győzelemért folytatott küzdelembe, de az utolsó körben bukott.Matti

A verseny kezdete után azonnal drámai helyzet alakult ki, amikor Casadei csapattársa, Jordi Torres elesett. Torres lábán először Niccolo Canepa, majd Xavi Fores találta el, akik közül egyikük sem tudta kikerülni a spanyolt. Az orvosi központba szállították, és az első jelentések szerint szerencsére nem sérült meg súlyosan.

Az újraindítás után Casadei vezetett Zannoni, Hikari Okubo és Dominique előtt. Úgy tűnt, hogy Casadei el tud szakadni, de a nyolc körös verseny feléhez érve Zannoni utolérte őt.

Miután néhány körig kivárt, a SIC58-as versenyző megpróbálkozott az előzéssel. Casadei kivédte ezt a támadást, de Zannoni nem adta fel, egészen addig, amíg a verseny utolsó előtti kanyarjában bukott.

Casadei 0,8 másodperccel nyert, a második helyet Aegerter szerezte meg, miután az utolsó előtti körben a 3-as kanyarban megelőzte Okubót. Okubo első alkalommal állhatott dobogóra, közvetlenül Matteo Ferrari, Hector Garzo, Miquel Pons és Eric Granado előtt. Utóbbi kettő, az LCR E-Team versenyzői, a verseny utolsó szakaszában a 14-es kanyarból kijövet történt érintkezés ellenére is talpon tudtak maradni.

Casadei pályafutása első MotoE győzelmét szerezte.

Le Mans – MotoE 1. futam végeredménye:

1 Mattia CASADEI Pons Racing 40 ENERGICA
2 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP MotoE ENERGICA 0.826
3 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE ENERGICA 1.223
4 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE ENERGICA 1.701
5 Hector GARZO Tech3 E-racing ENERGICA 5.754
6 Miquel PONS LCR E-Team ENERGICA 6.389
7 Eric GRANADO LCR E-Team ENERGICA 6.918
8 Niccolo CANEPA WithU GRT RNF MotoE Team ENERGICA 7.108
9 Andrea MANTOVANI WithU GRT RNF MotoE Team ENERGICA 8.584
10 Alex ESCRIG Tech3 E-racing ENERGICA 8.713
11 Xavi CARDELUS Avintia Esponsorama Racing ENERGICA 10.395
12 Xavi FORES Octo Pramac MotoE ENERGICA 11.102
13 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE ENERGICA 11.727
14 Maria HERRERA OpenBank Aspar Team ENERGICA 12.981
15 Alessio FINELLO Felo Gresini MotoE ENERGICA 22.125
16 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58 Squadracorse ENERGICA 40.637
Nem ért célba:
Marc ALCOBA Openbank Aspar Team ENERGICA 6 kör
Nem fejezte be az első kört:
Jordi TORRES Pons Racing 40 ENERGICA
Második futam

Az előző naphoz hasonlóan ragyogó napsütés és forró hőmérséklet fogadta a MotoE versenyzőit a második le ans-i futam vasárnapi rajtjánál. Az előző nap győztese Mattia Casadei ismét a pole pozícióból indulhatott, Dominique Aegerter és Kevin Zannoni előtt.

Mögöttük Eric Granado, Hikari Okubo és Matteo Ferrari, a harmadik sorban pedig Niccolò Canepa, Xavi Cardelus és Xavi Fores startolt. A rajtrácsról hiányzott Jordi Torres, aki a balesete után a boxból kényszerült végignézni a versenyt.

A rajtnál mindenki jól jött el, de Aegerter az első méterek után visszaesett a negyedik pozícióba Zannoni és Okubo mögé. Granado szintén veszített helyeket a rajtnál, az első kört a nyolcadik helyen fejezte be. Ezután Aegerter a harmadik kanyarban előbb Okubo mellett ment el, majd nem sokkal később Zannonit is elkapta.

A svájci Supersport menő csak az utolsó körben vette át a vezetést, a harmadik kanyarban ment el Casadei mellett, és már nem adta át senkinek az első helyet. Aegerter a MotoE-ben szezonbeli első győzelmét szerezte. Casadei és Canepa állhatott fel még a dobogóra, őket Zannoni, Granado, Okubo, Ferrari, Hector Garzo, Marc Alcoba és Miquel Pons követte az első 10-ben.

A győzelmet érő előzés:

Aegerter elégedett volt a verseny után: „Természetesen nagyon örülök az első helynek. Nagyon jól indult ez a szezon, a MotoE-ben és a Supersport világbajnokságban is, ez már a hetedik dobogós helyezésem volt nyolc futam alatt. Ma reggel kicsit rosszabb volt az időjárás, és azt hittem, hogy a tipikus le mans-i időjárás utolér minket, de szerencsénk volt, és kisütött a nap. Tegnap nehezebben találtam meg a megfelelő egyensúlyt, ma már sokkal jobban ment. Tudtam, hogy az én sebességem egy kicsit jobb, mint Casadeié. Az utolsó körben elkaptam őt, és 25 fontos pontot szereztem.”

„Köszönöm a szurkolóknak, akik a MotoGP futam után is maradtak, hogy megnézzék a versenyünket. És szeretnék köszönetet mondani a Dynavolt Intact GP MotoE csapatának is, akik néhány apró változtatást eszközöltek a motoron, így az első körökben egy kicsit jobban tudtam tartani a lépést az élen haladókkal” – tette hozzá a svájci. „Jövő héten Estorilban a Supersport-világbajnokságban versenyzek, majd Mugellóban folytatom a MotoE-vel. „

Casadei kifejtette: „Ma este ünnepelünk, elégedett vagyok ezzel a futammal. Erős voltam, de nem éreztem magam erősebbnek, mint az első futamon. Nem tudom miért, de az első körtől kezdve nem éreztem jól magam a féktávokon. Ettől függetlenül ez egy nagyon jó hétvége volt, aminek nagyon örülök. Most már nagyon várom a következő futamot Mugellóban.”

Canepa pedig, aki szombaton ünnepelte 34. születésnapját, a futam után így nyilatkozott: „Nagyszerű érzés, mert már régóta vártam erre a dobogóra. A motor nagyszerű volt, csak a rajtom volt rossz, és vissza kellett küzdenem magam. Ezt a dobogós helyet édesanyámnak ajánlom, akinek ma van a születésnapja”.

Le Mans – MotoE 2. futam végeredménye:

1 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP MotoE ENERGICA
2 Mattia CASADEI Pons Racing 40 ENERGICA 0.567
3 Niccolo CANEPA WithU GRT RNF MotoE Team ENERGICA 1.688
4 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58 Squadracorse ENERGICA 1.696
5 Eric GRANADO LCR E-Team ENERGICA 1.831
6 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE ENERGICA 2.181
7 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE ENERGICA 2.297
8 Hector GARZO Tech3 E-racing ENERGICA 2.966
9 Marc ALCOBA Openbank Aspar Team ENERGICA 3.961
10 Miquel PONS LCR E-Team ENERGICA 4.210
11 Andrea MANTOVANI WithU GRT RNF MotoE Team ENERGICA 4.419
12 Alex ESCRIG Tech3 E-racing ENERGICA 4.911
13 Xavi FORES Octo Pramac MotoE ENERGICA 6.158
14 Xavi CARDELUS Avintia Esponsorama Racing ENERGICA 6.887
15 Maria HERRERA OpenBank Aspar Team ENERGICA 9.802
16 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE ENERGICA 10.296
17 Alessio FINELLO Felo Gresini MotoE ENERGICA 19.456

Katasztrofális hétvége a KTM számára

0

Francesco Giudotti „elbaltázott” hétvégeként emlegeti az elmúlt 3 napot. Négy versenyzője közül csak Binder ért célba.

Bár a kisebb kategóriákban tarolt a márka, Jaume Masía és Augusto Fernandez győzelmével, a királykategóriában sajnos Miguel Oliveira, Raúl Fernandez és Remy Gardner is a kavicságyban fejezte be a versenyt. Egyedül Brad Binder haladt át a célvonalon. A 8. helyen zárt.

„Boldognak kell lennünk, hiszen Brad a Top10-ben végzett” – kezdi Guidotti.

„De figyelembe kell vennünk azt is, hogy hogyan indult a hétvége, mert a 6. sorból indulva nem volt könnyű dolgunk. A tempónk a helyzethez képest nem is volt olyan rossz. A versenyzőink véleménye nagyon fontos, mert bizakodóan tekinthetünk a jövőbe. Találtunk olyan megoldásokat, melyek 2 nappal ezelőtt még nem voltak a keretben. Meg vagyok róla győződve, hogy futamról futamra erősebbek leszünk, hiszen folyamatosan ezen dolgozunk. Pontosan tudjuk, milyen erősek a versenytársak. Mindenekelőtt a versenyzőink számára kell biztosítanunk egy olyan motort, amivel jobb rajtpozíciókat érhetnek el. Összességében nehéz hétvégénk volt, de fontos információkkal zártuk a jövőre nézve.”

Megvan Bastianini 3. sikere az idényben

0

Nem mindennapi izgalmaknak lehetett tanúja az a 110.000 főből álló nézőközönség, aki ma a francia nagydíj helyszínére látogatott.

Enea Bastianini idei harmadik győzelmét zsebelte be, így a világbajnoki pontversenyben felverekedte magát a harmadik helyre. Mindössze 8 ponttal van lemaradva a helyi hős, Fabio Quartararo mögött, aki ma a 4. helyen hozta be a Yamahát.

A mai nap csalódása egyértelműen Pecco Bagnaia, aki remekül kezdte a futamot, ám végül csalódottan sétált végig a bokszutcán bukását követően.

A dobogós versenyzők nyilatkozatai következnek:

Enea Bastianini (1):

„Valóban nagyon örülök ennek a győzelemnek, főleg azért, mert rettenetes hétvégén vagyunk túl. Nagyon sokat buktam, ami jelentősen megnehezítette a helyzetemet. A verseny alatt egész jó volt a tempóm. Amikor utolértem Peccót, tudtam, hogy rajta kell maradnom. Végül a kettes kanyarban előztem meg azért, hogy bosszantsam. Végül bejöttek a számításaim, és elsőként végeztem. A csapat nagyszerű munkát végzett, nagyon boldog vagyok.”

Jack Miller (2):

„Nagyszerű érzés újra a dobogón zárni. A legutóbbi két versenyen szenvedtem, sehogy nem jött ki a lépés. A srácok elöl valóban gyorsak voltak. Peccónak nagyobb volt a tempója, így sajnos nem tudtam vele mit kezdeni. Láttam, hogy Bastianini közeledik, támadásba lendült, nem tudtam kivédeni. A verseny vége felé sikerült közelebb kerülnöm, de Enea nagyon erős volt. Nagyszerű érzés itt állni ez előtt a hihetetlen francia közönség előtt.”

Aleix Espargaró (3):

„Ez volt az eddigi legnehezebb futam számomra. Nagyon-nagyon kimerültem. A motor eleje egyfolytában inogott. Nem voltam elég gyors és nagyon sokan elestek. Két-három alkalommal én is majdnem. Mindig, amikor közel értem Millerhez, egyből gond volt a motor elejével, szóval tartanom kellett bizonyos távolságot. Mindezt úgy, hogy Fabio szorosan ott volt mögöttem. A féktávokon erős tudtam lenni, szóval nem tudott megelőzni. Nem követtem el hibát, és ez a lényeg.”

 

Le Mans – Bastianini újabb győzelmet zsebelt be

0

A királykategóriában is rengeteg kieső volt a futamon, Bastianini nagyon magabiztos motorozással megszerezte 3. győzelmét, megelőzve Millert és Aleix Espargarót, így 3 végtelenül boldog pilótát láthattunk a dobogón. 

Miller kapta el legjobban a rajtot, az élre tudott állni a 27 körös verseny kezdése után, őt csapattársa Bagnaia és a suzukis Rins követte az első körben.

A rajt Aleix Espargaró különleges vállkamerájának szemszögéből:

Quartararo esett vissza a start után – a 8. helyről kellett megkezdenie a felzárkózást miután Nakagamival történt kisebb érintkezése után Marc Márquez is el tudott menni mellette.

A 3. körben Alex Rins bukott, csatlakozott az 1-es kanyar motokrossz klubjához, de neki nem sikerült olyan sikeresen, mint a az edzések alatt Zarcónak vagy Bezzecchinek, visszaérve az aszfaltra esett el, feje is érintkezett a pályaburkolattal. Szerencsére nem sérült meg és visszaült motorjára.

A 4. körben Bagnaia állt az élre, megelőzve Millert és Bastianinit az első háromban. Mindeközben Remy Garnder bukott a 2-es szektorban.

A 6. körben Quartararo begyújtotta a rakétákat és elkezdett felzárkózni, rövid időn belül meg is érkezett az apriliás Espargaróra és már az 5. helyért harcolt, de megelőznie nem sikerült spanyol ellenfelét. A 7. körben követve csapattársát, Raul Fernandez is a kavicságyban fejezte be a futamot.

A 12. körben Bastianini előzte meg Jack Millert, beékelődve így a gyári Ducatis szendvicsbe.

A suzukisoknak nem sikerült fényesen a futam, hiszen Rins után Mir is eldobta a versenygépét a 14-es kanyarban, így nem sikerült jól a – valószínűleg – búcsú a le mans-i pályától a japán márkának. Közben Bastianini lopta a centiket Bagnaiahoz képest az élmezőnyben. A 6. helyért is küzdelem kezdődött Marc Márquez és Johann Zarco között, a francia közönség nagy örömére a hazai versenyzőnek sikerült is elmennie spanyol vetélytársa mellett.

Mir bukása a MotoGP Twitter oldalán:

A 17. körben Jorge Martin a 9-es kanyarban bukott egy rosszul mért féktáv következtében, így újabb nullázás fűződik nevéhez a franciaországi hétvégén. Közben Bagnaia és Bastianini között alakult ki különcsata az élen, 2 másodperccel motoroztak már a 3. Miller és a 4. Aleix Espargaró előtt. A bronzéremért is alakulóban volt egy csata Miller, Espargaró és Quartararo között.

7 körrel a leintés előtt kezdődött az adok-kapok az első helyért, Bagnaia és Bastianini estek egymásnak és cserélgették a pozíciót egymás között. A gyári ducatis versenyző hibázott, így Bastianini átvette a vezetést. Bagnaiát annyira megzavarta a hiba, hogy fél kör múlva el is esett, ami véget vetett futamának. Érthető módon nagyon csalódottan ballagott vissza a boxba.

Ekkor az állás Bastianini, Miller, Aleix Espargaró volt az első háromban, de Quartararo ott loholt az apriliás nyakában nagyon motiváltan, hiszen hazai közönsége előtt szeretett volna dobogóra állni.

A bukások sora még nem ért véget, a 25. körben Oliveira is elesett – nem veszélytelen módon, Pol Espargarónak kellettek a jó reflexek, hogy elkerülje a csúszó KTM-et.

Bastianini 3 másodperces előnnyel kezdte meg az utolsó kört és motorozott 3. győzelme felé. Őt követte Miller és Aleix Espargaró, akit továbbra is nagyon közelről követett Quartararo. Végül nem sikerült a franciának az előzés, így a dobogó Bastianini, Miller, Aleix Espargaró – sorozatban a 3. dobogója – sorrendben alakult. Quartararo a 4., őt követte Zarco és Marc Márquez az első hatban.

A Gresini csapat öröme a leintés után:

Egy kis mókázás a dobogón – amit Millertől már megszokhattunk:

Le Mans – MotoGP futam végeredménye:

1 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI
2 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 2.718
3 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 4.182
4 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 4.288
5 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 11.139
6 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 15.155
7 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 16.680
8 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 18.459
9 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 20.541
10 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 21.486
11 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 22.707
12 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 23.408
13 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 26.432
14 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 28.710
15 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 29.433
16 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 38.149
17 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 59.748
Nem értek célba:
Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 3 kör
Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 7 kör
Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 11 kör
Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 14 kör
Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 21 kör
Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 22 kör
Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 24 kör

A világbajnoki pontverseny állása:

1 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 102
2 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 98 4
3 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 94 8
4 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 69 33
5 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 62 40
6 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 62 40
7 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 56 46
8 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 56 46
9 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 56 46
10 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 54 48
11 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 43 59
12 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 40 62
13 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 33 69
14 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 30 72
15 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 28 74
16 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 21 81
17 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 19 83
18 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 19 83
19 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 18 84
20 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 8 94
21 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 6 96
22 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 3 99
23 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 3 99
24 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 0 102
25 Stefan BRADL Repsol Honda HONDA 0 102
26 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing APRILIA 0 102

Le Mans – Fernandez magabiztosan nyert, Acosta bukott

0

A rengeteg bukással tarkított Moto2-es futamot Pedro Acosta bukása után Agusto Fernandez nyerte magabiztosan, megelőzve Áron Canet-et és Somkiat Chantrát.

A Moto3-as kezdeti időjárási káosza után a Moto2-esek versenye gyönyörű napsütésben, 27 fokos levegő és 32 fokos aszfalthőmérséklettel kezdődhetett meg.

Sam Lowes ugyan a bemelegítő edzésen még ott volt, de tegnapi bukása után a versenyt nem tudta vállalni, így nélküle rajtolt a középső géposztály mezőnye Le Mans-ban.

Acosta kapta el legjobban a rajtot, Jake Dixon pedig visszaesett. Az első körben láthattuk az első bukást, Antonelli dobta el a versenygépét. A VR46-s versenyzőnek eddig katasztrofálisan indult Moto2-es pályafutása.

A 2. kört Acosta, Fernandez, Lopez sorrendben kezdte meg az élmezőny. Folytatódtak a bukások, Aldeguer és Arbolino estek egymástól függetlenül a 2. szektorban.

A 3. körben Viettinek a bukások ellenére sem sikerült előre mennie a mezőnyben, csupán a 18. helyen motorozott. Eközben a két KTM Ajo versenyző, Acosta és Fernandez a 4. körre több, mint 2 másodperccel nyúlt el a mezőny többi részétől. Mögöttük egy 5 fős boly alakult ki Lopez-zel az élen, akit Canet előzött meg és jött fel a dobogó legalsó fokát jelentő harmadik pozícióba.

Az ötödik körben Dixon esett el, folytatva kaotikus évadát. Acosta pedig egy óriási mentést mutatott be az élen.

A hatodik körben Lopez és Arenas buktak a 7-es kanyarban. Az első 6 sorrendje így Acosta, Fernandez, Canet, Beaubier (a 16. pozícióból rajtolva), Chantra, Ramirez sorrendben alakult az élen. A KTM-esek külön versenyt futottak, hiszen több, mint 5 másodperccel elhúztak a mezőnytől, közben Vietti már a 11. helyen motorozott.

A 3. helyért kezdett kialakulni csata Canet és Beaubier között, Vietti pedig a 20. helyre esett vissza miután átmotorozott a kavicságyon.

A 11. körben jött a dráma, Pedro Acosta a 6-os kanyarban kötött ki a kavicságyban és fejezte be idejekorán a versenyt.

A bukások sora nem ért véget, Rodrigo is elesett a 12. , majd Ramirez  a 13. körben.

12 körrel a kockás zászló előtt Chantra ment el Beaubier mellett és ért fel a dobogóra a thai versenyző, de még hosszú volt a futam és a 2-4. hely között motorozó Canet, Chantra és Beaubier nagyon közel voltak egymáshoz. A 15. körben történt is csere, Chantra és Beuabier is megelőzte Canet-et.

Közben az 5. pozícióért is ment az adok-kapok Schrötter és Ogura között. A japán próbált minél több pontot hozni a gyenge hétvégét teljesítő Viettin, de nem volt egyszerű dolga a tapasztalt német versenyzővel.

7 körrel a kockás zászló előtt Chantra hibázott nagyot a 2. helyen, így Canet és Beaubier is megelőzték a thai versenyzőt, közben Ogurának hosszú körök után sikerült elmennie Schrötter mellett.

A 20. körben a nagyszerű versenyt teljesítő Baltus esett el a 7-es kanyarban, az ő bukása volt a 10. a futamon.

2 körrel a kockás zászló előtt Fernandez 6 másodperccel vezetett az élen, mögötte Canet, a 3. helyért pedig nagy csata kezdődött Beaubier és Chantra között, a thainak végül sikerült is maga mögé utasítani amerikai ellenfelét. Vietti VR46 Akadémiás társát, Manzit előzve már a 9. pozícióban haladt a bukásoknak is köszönhetően, így mentve a menthetőt.

Fernandez végül sima győzelmet aratott, 2,5 fél év után sikerült visszaérnie a pódiumra. Mögötte Canet és Chantra szelték át a célvonalat a 2. és 3. pozícióban. Érdekesség, hogy a szezonban Chantra minden alkalommal dobogón tudott végezni, amikor nem idejekorán fejezte be a futamot. Beaubier pályafutása legjobb helyezését érte el, amikor negyedikként érkezett meg a célba. Az 5. helyen Ogura végzett, őt követte Schrötter a 6. pozícióban.

Fernandez a dobogón:

A mostani eredménnyel a középső géposztályban így a 7 futamon 6 különböző győztest ünnepelhettünk.

Le Mans – Moto2 verseny végeredménye:

1 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX
2 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 3.746
3 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 4.628
4 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 4.745
5 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 15.376
6 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 17.547
7 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 19.035
8 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 19.854
9 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 20.766
10 Stefano MANZI Yamaha VR46 Master KALEX 20.879
11 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master KALEX 21.381
12 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 23.892
13 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 26.881
14 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 26.952
15 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 32.063
16 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 36.712
17 Z. V. D. GOORBERGH RW Racing GP KALEX 50.822
18 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 59.691
19 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1 lap
20 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 2 kör
21 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 2 kör
Nem értek célba:
Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 6 kör
Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 13 kör
Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 15 kör
Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 16 kör
Alonso LOPEZ Speed Up BOSCOSCURO 19 kör
Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 24 kör
Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 24 kör
Nem fejezte be az első kört:
Niccoló ANTONELLI Mooney VR46 KALEX

A világbajnokság állása: 

Le Mans – Piros zászló után Masia nyerte az utolsó körös csatát

0

A bolond időjárás megérkezett Le Mans-ba. A Moto3-asok mezőnye lényegében 1 kört sem tudott megtenni, amikor elkezdett esni az eső. Bukások sorozata után a 2. kör végén jött is a piros zászló, és mivel még nem teljesítettek 3 kört, így mindenki odaállhatott az új rajthoz is. Ahol viszont már ragyogó napsütés és száraz pálya várta a versenyzőket.

Különösen a GasGas csapatnál volt sűrű a munka, hiszen az első kör végén az utolsó kanyarban mindkét versenyzőjük elesett, de végül sikerült a gyorsszerelés. A 14 körre újraindított versenyen – akárcsak az első rajtnál – Moreira jött el a legjobban, ezúttal viszont nem sokáig hagyták az élen menni.

A nagy élbolyt sokáig vezette Foggia, valamint Masia, de nem tudták leszakítani a mögöttük érkezőket. Suzuki látványosan nem támadta Leopardon csapattársát, a többieket viszont látványos manőverekkel előzgette. De mivel szinte minden kanyarban történt valami, így ma ez sem volt elég.

Az utolsó kört Foggia vezetésével egy ötös boly kezdte az élen. Masia az első sikánnál elment Foggia mellett, majd két kanyarral később Sasaki is követte a példáját. Mögöttük pedig Guevara és Suzuki is oda-vissza előzgették egymást. Sasaki megcsinálta az előzést az első helyért, de az utolsó kanyarban Masia visszaelőzte, és így megnyerte a futamot.

Foggia végül a dobogóról is lecsúszott, ugyanis Guevara a kavarodást kihasználva mindkét Leopard Racinges motort megelőzte, így a jerezi győzelem után ezúttal dobogót ért neki az utolsó körben nyert két hely.

Moto3 végeredmény:

1 Jaume Masia Red Bull KTM Ajo KTM 24’04.119
2 Ayumu Sasaki Sterilgarda Husqvarna Max Husqvarna +0.150
3 Izan Guevara Gaviota GASGAS Aspar Team GASGAS +0.220
4 Dennis Foggia Leopard Racing Honda +0.322
5 Tatsuki Suzuki Leopard Racing Honda +0.529
6 Carlos Tatay CFMOTO Racing PruestelGP CFMOTO +1.594
7 Sergio Garcia Gaviota GASGAS Aspar Team GASGAS +2.007
8 Ryusei Yamanaka MT Helmets – MSI KTM +2.275
9 Deniz Öncü Red Bull KTM Tech3 KTM +2.502
10 Andrea Migno Rivacold Snipers Team Honda +2.917
11 Daniel Holgado Red Bull KTM Ajo KTM +3.025
12 John McPhee Sterilgarda Husqvarna Max Husqvarna +3.193
13 Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse Honda +3.330
14 Diogo Moreira MT Helmets – MSI KTM +7.993
15 Kaito Toba CIP Green Power KTM +9.891
16 Elia Bartolini QJMotor Avintia Racing Team KTM +10.134
17 Stefano Nepa Angeluss MTA Team KTM +10.444
18 Ivan Ortola Angeluss MTA Team KTM +10.530
19 Matteo Bertelle QJMotor Avintia Racing Team KTM +10.812
20 Adrian Fernandez Red Bull KTM Tech3 KTM +12.382
21 Jose Antonio Rueda Rivacold Snipers Team Honda +12.435
22 Mario Suryo Aji Honda Team Asia Honda +12.552
23 Lorenzo Fellon SIC58 Squadra Corse Honda +12.697
24 Gerard Riu Male BOE SKX KTM +17.016
25 Taiyo Furusato Honda Team Asia Honda +26.961
26 Joshua Whatley VisionTrack Racing Team Honda +27.278
27 Ana Carrasco BOE SKX KTM +32.200
Nem ért célba
Scott Ogden VisionTrack Racing Team Honda 3 Laps
Xavier Artigas CFMOTO Racing PruestelGP CFMOTO 11 Laps