2024. április 26. 14:05
KezdőlapMotoGPBukott és „falnak ütközött” a MotoGP-rekordra készülő versenyző

Bukott és „falnak ütközött” a MotoGP-rekordra készülő versenyző

Jack Miller nem sokkal az ebédszünet előtt bukott a sepangi teszt utolsó napján. Az ausztrál versenyző idén akár rekordot is dönthet, de ahhoz mindenképpen meg kell oldaniuk bizonyos problémákat a KTM-mel.

Nem indult biztatóan a KTM számára a MotoGP idei szezonja, ugyanis egyik versenyzőjük sem ért el kiemelkedő eredményt a sepangi teszten. Bár a köridőknek most még nincs akkora jelentőségük, azért az sokatmondó, hogy a gyári csapat pilótái egyszer sem zártak az élmezőnyben, és az ugyanolyan versenygépeket használó GasGas motorosai közül is csak Pol Espargaró mondhatta el ezt magáról a második nap után, de aznap még messze nem a legjobb köröket futották a mezőny tagjai.

Ismét a Ducati az élen, Rossi versenyzője a teszt legjobb idejével zárt, a Honda szenved

Mindez az eredmények alapján hatványozottan igaz a Ducatitól átszerződő Jack Millerre, aki egyszer sem végzett az első tizenötben, vasárnap pedig csak a tizennyolcadik helyen fejezte be a napot. Az ausztrál versenyző maga is elismerte, hogy küszködős volt a napja, ráadásul nem sokkal az ebédszünet előtt még bukott is egyet, ami bár nem járt súlyos következményekkel, de nyilvánvalóan nem jött jól.

Ez egy kemény harmadik nap volt, mondhatni, megpróbáltam megbirkózni ezzel a dologgalnyilatkozta még a harmadik tesztnap alatt. – Volt egy apró kihagyásom, miután felraktam az új gumikat, és nem jutottam túl az első kanyaron, ami nem volt ideális. Azonban vissza tudtam ülni a motorra, és mentem vele egy kört. Nem akartam visszajönni anélkül, hogy legalább egy kört megtettem volna.”

Millernek alighanem nehezebb dolga van a legtöbb pilótáénál, hiszen az előző öt évben a Ducati motorjával versenyzett, amely ráadásul az utóbbi időszakban egyértelműen kiemelkedett. A 28 esztendős motoros lehet az első, aki a 2002 óta tartó MotoGP-korszakban három különböző gyártóval is futamot tud nyerni, hiszen a bolognaiak mellett a Hondával is ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán. Ehhez azonban meg kell oldaniuk a mostani kihívásokat.

Próbálom megérteni, mire van szükségünk a motortól – jelentette ki Miller. – Kissé falnak ütköztünk, úgyhogy még mindig jobban meg kell értenem, hogy mit tudunk változtatni a geometrián, hogy jobban érezzem magam a KTM-en. Újabb lépést teszünk, hogy felmérjük a határt, illetve azt, hogy hol tartunk az egyensúly tekintetében.”

A négyszeres MotoGP-futamgyőztes hozzátette, az adatok alapján egyértelmű, hogy leginkább a kanyarok közepén küszködik, és ott veszít tempót a többiekhez képest. Ennek oka, hogy az RC16-os fordulékonysága egyelőre nem elég jó, aminek hátterét meg kell érteniük. A problémák ellenére azonban az ausztrál versenyzőnek pozitívumot is sikerült találnia.

Jack Miller (Fotó: Gold & Goose/Red Bull Content Pool)

Úgy tűnik, minden nap találok valami újat, ami jó – fogalmazott. – Számomra ez is izgalmas, és próbálok alkalmazkodni, mert annyi minden más [a Ducatihoz képest]. Az ember tényleg lát néhány pozitívumot. Csupán arról van szó, hogy megértsem, hogyan kell vezetnem ezt a motort, hogy kihasználjam az erősségeit. A kanyarokban elég sokat veszítünk a sebességből, ami általánosságban az erősségem, úgyhogy próbáljuk úgy beállítani a motort, hogy elégedett legyek vele, és az egyensúly is megfelelő legyen ahhoz, hogy elforduljon.”