back to top
2025. július 18. 17:41
Kezdőlap Blog Oldal 280

Martínnak Bezzecchi bukásáig nehéz dolga volt, Marc Márquez sokkal szerényebb célt tűzött ki

0

Jorge Martín tudta, hogy az élről indulva el kell nyúlnia a mezőnytől a Francia Nagydíj sprintfutamán, de Marco Bezzecchi sokáig megnehezítette a helyzetét. Marc Márquez egyáltalán nem számított rá, hogy a rosszul sikerült időmérő után ennyire előkelő helyen végez, míg Maverick Viñales a ritmussal nem volt elégedett.

Bár nem hozott akkora roncsderbit, mint a két héttel ezelőtti jerezi változat, a Francia Nagydíj sprintfutama is bővelkedett eseményekben. A többek között Francesco Bagnaia drámáját hozó versenyt végül Jorge Martín nyerte, míg mögötte a rengeteg pozíciót javító Marc Márquez, majd Maverick Viñales futott be a második, illetve harmadik helyen.

Martín magabiztosan nyert, Bagnaia drámája után Marc Márquez dobogóra állhatott a Le Mans-i sprinten

A Pramac motorosa az élről indulva remekül rajtolt, és rajt-cél győzelmet aratott. Sokáig azonban nem lehetett teljesen biztos a dolgában, hiszen Marco Bezzecchi viszonylag közel volt hozzá, így nem hibázhatott. Az olasz pilóta viszont a 10. körben bukott, így márkatársának innentől már csak célba kellett vinnie a motort. Ezt meg is tette, így 28 pontra növelte előnyét az összetettben.

„Először is éljen Franciaország, fantasztikus a közönség – kezdte a leintés utáni interjúját. – Nagyon örülök, kiváló volt a tempó. Tudtam, hogy az első helyről rajtolva az a stratégia, hogy el kell nyúlni. Nehéz volt, mert Marco szintén nagyszerű köröket rakott össze. Amikor láttam, hogy elesett, próbáltam állandó tempót menni, igyekeztem nyugodtan eljutni a végéig. Holnap hosszú lesz a futam, az időjárás pedig kiszámíthatatlan. Ma megvan a győzelem, amit ki kell élveznünk. Köszönöm ennek a közönségnek, fantasztikus ilyen helyen nyerni.”

Márquez számára szörnyen indult a nap tétre menő része, hiszen az időmérő első szakaszában csak a harmadik helyet szerezte meg, így nem jutott be a Q2-be, és a tizenharmadik pozícióból volt kénytelen indulni. A nyolcszoros világbajnok azonban remekül rajtolt, és az 1. kör végére már a negyedik pozícióban motorozott. Több előzést nem hajtott végre, de mivel a kiugrás miatt megbüntetett Aleix Espargaró és Bezzecchi is kikerült előle, másodikként intették le.

„Nem – válaszolta arra a kérdésre, hogy a kvalifikáció után számított-e ilyen eredményre. – Beszéltünk a csapattal, és a legjobb hét-nyolc volt a cél. A tempó [korábban is] megvolt, az volt a gond, hogy tegnap hibáztam, ahogyan ma is a Q1-ben, aztán jött a sárga zászló, szóval kissé balszerencsések voltunk. Azonban úgy tűnik, a sprinten is megvolt a sebesség, figyelembe véve, hogy néhány körben ugyanolyan tempóra voltam képes, mint Martín és Bezzecchi, akik a leggyorsabbak voltak. Szóval rendkívül boldog vagyok, lenyűgöző volt, de holnap nehéz lesz megismételni ugyanezt a rajtot, mivel a mai tökéletes volt.”

Martínhoz hasonlóan Viñales is ugyanabban a pozícióban zárt, mint ahonnan elindult, de az ő versenye azért egy fokkal mozgalmasabb volt. Bár Bagnaia rögtön kikerült előle, Bezzecchi és Espargaró is megelőzte, ahogyan aztán Márquez is. Végül előbbi kettővel neki sem kellett foglalkoznia, ahogyan a hajrában közeledő Bastianinivel sem.

„Fantasztikus verseny volt – jelentette ki, majd ő is méltatta a szurkolókat. – Nagyon köszönöm, öröm volt előttetek vezetni. Őszintén szólva nehéz futam volt, sokkal ritmusosabbra számítottam. Most meg kell vizsgálnunk a garázsban, ezzel együtt a harmadik hely lenyűgöző, a Ducati-brigáddal csatáztam. Boldog vagyok, hogy itt lehetek. Sokat tanultam holnapra, próbáltam az élmezőnyben harcolni. Remélem, nagyon élveztétek a versenyt. Holnap találkozunk, és meglátjuk, hogy jobb futamot tudunk-e teljesíteni.”

Martín magabiztosan nyert, Bagnaia drámája után Marc Márquez dobogóra állhatott a Le Mans-i sprinten

0

Jorge Martín zárta az élen a Francia Nagydíj sprintfutamát, mögötte sorrendben a tizenharmadik helyről rajtoló Marc Márquez és Maverick Viñales ért célba. Francesco Bagnaia rosszul rajtolt, majd kiállt a bokszba, így nullázott.

A két kisebb kategória időmérője után a MotoGP sprintfutamával zárult a Francia Nagydíj szombati programja. A pole pozícióból a kvalifikáción új körrekordot felállító Jorge Martín indulhatott, az első sort Francesco Bagnaia és Maverick Viñales egészítette ki. Viszont Marc Márquez csak a tizenharmadik, Brad Binder pedig az utolsó helyről várhatta a lámpák kialvását. A mezőny a vártnál egy kicsit melegebb időben vágott neki a 14 körös viadalnak, mivel a levegő hőmérséklete 27, a Le Mans-i pályáé pedig 41 fokos volt. Jack Milleren kívül mindenki az előre kemény – hátulra lágy gumikiosztás mellett döntött, az ausztrál pilóta előre is lágyat tetetett fel.

Martín történelmi magasságokba jutott, Marc Márquez már a Q1-ben elvérzett a Le Mans-i időmérőn

Martín könnyedén megőrizte a vezetést, Bagnaia viszont szörnyű rajtot vett, és egészen a tizenhatodik helyig esett vissza. Márquez ellenben nagyszerűen indult el, előbb az ötödik pozícióba ugrott előre, majd a második körben feljött a negyedik helyre.

Az Aprilia pilótái közül Aleix Espargarónak sikerült jobban a futam eleje, a mezőny korelnöke átvette csapattársától a harmadik helyet. Azonban rövidesen kiderült, hogy kiugrott a rajtnál, így dupla hosszú körös büntetést kapott.

A 3. körben jött a dráma: Bagnaia hibázott, majd emiatt elhagyta a pályát. A címvédő végül nem is folytatta a versenyt, hanem kiállt a bokszba, és így nullázott. Az 5. körben pedig megtörtént az első bukás, Joan Mir esett a 8-as kanyarban.

Espargaró a büntetése letöltése miatt a hatodik helyre esett vissza. Eközben mind Bezzecchi, mind Márquez közeledni tudott a vezető helyet őrző Martínra. A 7. körben Álex Rins bukott, a Yamaha pilótáját is a 8-as kanyar tréfálta meg.

A 10. körben Bezzecchi eldobta a motorját a 9-es kanyarban, így Márquez jött fel a második helyre, a harmadikat pedig Viñales kaparintotta meg. A nyolcszoros világbajnokhoz hasonlóan nagyszerű felzárkózást bemutató Enea Bastianini volt ekkor a negyedik.

Végül innen már nem változott a sorrend, így Martín idén harmadik alkalommal nyert meg egy sprintet. Mögötte Márquez, Viñales, Bastianini, Espargaró, Pedro Acosta, Fabio Di Giannantonio, Jack Miller, Raúl Fernández és Fabio Quartararo ért célba.

A MotoGP Le Mans-i sprintfutamának végeredménye

Canet sérülten szerezte meg a Moto2-es, Alonso körrekorddal a Moto3-as pole pozíciót Le Mans-ban

Arón Canet szerezte meg a Moto2-es pole pozíciót a Francia Nagydíj időmérőjén Joe Roberts és Sergio García előtt. A Moto3-as futamon David Alonso mellől Daniel Holgado és José Antonio Rueda indulhat majd az első sorból.

A MotoGP időmérője után a két kisebb kategória kvalifikációjával folytatódott a Francia Nagydíj szombati programja. Le Mans-ban az ideálisnál valamivel melegebb körülmények fogadták a pilótákat, a levegő hőmérséklete 25, a pályáé pedig 38 fokos volt.

Moto2

A középső géposztályban a sérüléssel küzdő – a Spanyol Nagydíjon bukott, és emiatt meg kellett műteni – Arón Canet volt a legnagyobb név, akinek motorra kellett ülnie az időmérő első szakaszában. Canet a kezdeti próbálkozások során magabiztosan az élre állt, 1:35.817-et futott, majd ezt 1:35.461-re tovább javította. A Fantic Racing pilótáját egyedül Zonta van den Goorbergh tudta megközelíteni, majd az edzés felénél a holland versenyző 1:35.437-tel a vezetést is átvette. Végül ennél senki sem tudott jobb időt futni, a két már említett motoros mellett Senna Agius és Izan Guevara jutott tovább.

A Q2 elején Marcos Ramírez bukott egy elég nagyot a 14-es kanyarban, majd Jake Dixon került a földre a 13-asban. Utóbbinak annyira megsérült a motorja, hogy nem is tudta folytatni az edzést. Az első próbálkozások után sokáig Alonso López állt az élen, de Manuel González átvette tőle a vezetést. A Gresini pilótája aztán tovább tudott javítani az idején, ekkor 1:35.453-at futott.

A hajrá egy érdekes közjátékkal kezdődött, a Speed Up Racing csapattagjai percekig nem tudták beindítani Fermín Aldeguer motorját. Pár perccel a leintés előtt Canet 1:35.037-tel bejött az első helyre, a másodikat pedig Joe Roberts szerezte meg. Két perc volt hátra, amikor Agius bukott, és emiatt többeknek elvették a körét, majd pedig Canet is esett. Ennek ellenére már senki sem tudta kiütni a pole pozícióból, mögötte a Roberts, Sergio García, Albert Arenas, López sorrend alakult ki. Aldeguer végül csak a tizenkettedik helyen zárt.

Egy nem hétköznapi dolog történt a levezető körön, Filip Salač nekiment Arenasnak, emiatt elég csúnyát bukott, majd fájlalta a csuklóját.

A Moto2 Le Mans-i időmérőjének végeredménye

Moto3

A Moto3 időmérőjének első szakasza elég eseménytelenül zajlott le, csak Nicola Carraro bukására kaphatta fel a fejét az ember. Végül a legjobb idővel, 1:41.370-val Jacob Roulstone jutott tovább. Az ausztrál motoroson kívül Luca Lunetta, Scott Ogden és Szuzuki Tacuki került be a Q2-be. Emellett még Stefano Nepa beragadását lehet kiemelni.

A Q2-ben az első próbálkozások után David Alonso állt az élre, a kolumbiai versenyző 1:40.794-et futott. Viszont nagyjából hat perccel a leintés előtt Collin Veijer 1:20.793-mal átvette tőle a  vezetést.

A hajrában előbb José Antonio Rueda 1:40.366-tal került az első helyre, de Daniel Holgado még nála is gyorsabb volt, a bajnoki éllovas 1:40.366 másodperc alatt ért körbe, majd ezt az időt 1:40.125-re javította. Alonso azonban végül őt is megverte, és 1:40.113-mal, új körrekordot felállítva megszerezte a pole pozíciót. Mögötte így a Holgado, Rueda, Adrián Fernández, Veijer sorrend alakult ki az első öt pozícióban. Az Aspar motorosa így sorozatban a harmadik alkalommal indulhat az első rajtkockából.

A Moto3 Le Mans-i időmérőjének végeredménye

Martín megértené, ha a Ducati Marc Márquezt vinné fel a gyári csapatához helyette

0

Jorge Martín nyilatkozott a jövőjéről. A marketingértéke miatt megértené, ha a Ducati Marc Márquezt választaná a gyári csapata pilótájának. Viszont Martín biztos benne, hogy ő sem fog ülés nélkül maradni.

Enea Bastianini szerződése lejár az idei szezon végén, így a Ducatinak nemsokára el kell döntenie, hogy jövőre kivel fog osztozni a gyári istálló bokszán Francesco Bagnaia. A jelöltek között ott lehet a címvédő mostani csapattársa, Bastianini, és a tavaly hatalmas előrelépést megtevő Jorge Martín is. Van azonban még valaki, akit nem szabad kihagyni ebből az egyenletből: Marc Márquez.

Hamarosan kiderülhet, hogy ki lesz Bagnaia jövő évi csapattársa a gyári Ducatinál

Márquez az előző idény végén elhagyta a Hondát, jelenleg pedig a Ducati egyik ügyfelének, a Gresininek a színeit képviseli, tehát a bolognaiak kötelékéhez tartozik. Többen – például Danilo Petrucci – úgy gondolják, hogy az olasz gyártó biztosan őt fogja választani, és ennek még Martín szerint is lenne értelme.

„Megérteném [ha őt választanák]. Ő mégiscsak Marc Márquez, egy nyolcszoros világbajnok – idézi Martínt a Marca. – A marketing szempontjából ő egy fenevad. Szóval megérteném ezt a lépést. De nagyon megnyugtat, hogy az összes többi gyártó arra vár, hogy mi fog történni ezzel. Tehát bármi is történik majd, nem fogok motor nélkül maradni, és biztosan lesz majd egy jó lehetőségem. A [Ducati jelöltjei között] nyilván ott van Enea, aki sérülésből tért vissza, és Marc, aki most jött a Ducatihoz. Azt hiszem, hogy sokáig [Marco] Bezzecchi szintén [versenyben] volt… de talán most már nem annyira. Végül is én tavaly második lettem a bajnokságban, most pedig vezetem a tabellát, és ennyi.”

„De már megszoktam [hogy nem engem választanak] – tette hozzá. – Már három éve mindig ugyanaz történik, ha úgy van, hogy én fogok menni, akkor végül valaki más megy… Szóval ez már nem annyira érint meg engem. Tudom, hogy milyen menedzserem van, illetve a környezetemmel és a lehetőségeimmel is tisztában vagyok… Nyugodt vagyok, hiszen az világos, hogy egyre közelebb kerülünk [a döntéshez], mivel már egy jó ideje a közelében vagyunk, szóval reméljük, hogy ebben a két hétben minden tisztázódik majd. Szóval addig [amíg nem születik meg a döntés] igazából semmit sem tudok mondani.”

Főnöke után Martín is kijelentette, aligha marad a Pramacnál

Martín történelmi magasságokba jutott, Marc Márquez már a Q1-ben elvérzett a Le Mans-i időmérőn

0

Jorge Martín új körrekordot felállítva nyerte meg a Francia Nagydíj időmérőjét. Mellőle majd Francesco Bagnaia és Maverick Viñales rajtolhat.

Magyar idő szerint szombaton délelőtt került sor a Francia Nagydíj időmérőjére. A pénteki edzés eredménye alapján Jorge Martín – aki 1:30.388-cal új körrekordot állított fel –, Francesco Bagnaia, Pedro Acosta, Maverick Viñales, Fabio Di Giannantonio, Jack Miller, Aleix Espargaró, Franco Morbidelli, Marco Bezzecchi és Fabio Quartararo mentesült a Q1-ben való részvétel alól. A bajnokság élmenői közül tehát Enea Bastianininek, Brad Bindernek és Marc Márqueznek sem sikerült egyből bejutnia a Q2-be.

Martín körrekorddal lett ismét első, Marc Márquez az esése után nem jutott a Q2-be, Quartararo igen

Kellemes időjárás fogadta a mezőnyt Le Mans-ban, a levegő hőmérséklete 21, a pályáé pedig 31 fokos volt. A Q1-ben szinte mindenki előre és hátulra is lágy gumit tetetett fel a csapatával. Az első gyorskört Álex Rins futotta, aki 1:31.125-tel természetesen élre állt. Viszont rövidesen az idősebb Márquez testvér 1:30.586-tal átvette tőle a vezetést. A második továbbjutó helyet Miguel Oliveira őrizte, aki 66 ezredmásodperccel maradt el a nyolcszoros világbajnoktól.

A hajrára fordulva Márquez Bastianinit követve hajtott ki a pályára, de hibázott a 2-es kanyarban. Az olasz pilóta viszont rendesen be tudta fejezni a körét, és 1:30.279-cel átvette a vezetést, majd 46 ezreddel még tovább javított az idején. Az utolsó próbálkozások során előbb Augusto Fernández, majd pedig Johann Zarco is bukott, az emiatt előkerülő sárga zászló pedig többeket megfosztott az előrelépés lehetőségétől. Így járt Márquez is, viszont Oliveira nem, a portugál motoros 1:30.478-cat futotta, és így megszerezte a második továbbjutó helyet. Márquez tehát csak a tizenharmadik pozícióból várhatja majd a rajtot a sprinten és a főfutamon is. Binder pedig utolsóként indulhat el ezeken a viadalokon, miután valószínűleg technikai problémával küzdve mindenki mástól körülbelül fél másodperccel elmaradt.

Az időmérő második szakaszára a legtöbben már az elől kemény – hátul lágy gumikiosztásra voksoltak. A Q2 elején Martín azonnal megvillant, 1:30.141-gyel új körrekordot állított fel, majd a második próbálkozásával ezt 1:29.919-re javította. Ezzel ő lett az első MotoGP-pilóta, aki befért 1.30 alá a Le Mans-i pályán. Közvetlenül mögé Bagnaia zárkózott fel egy 1:30.111-es körrel. Ekkor a harmadik és a negyedik helyen az Aprilia gyári csapatának pilótái álltak, Quartararo pedig kisebb meglepetésre a hatodik pozíciót foglalta el.

A hajrában aztán előbb Martín, majd Bagnaia is bukott, sőt rövidesen Espargaró és Miller is földre került. Emiatt pedig Bezzecchin már kívül senki sem tudott javítani, a VR46 pilótája viszont a végén még feljött az ötödik helyre. Így végül a Martín, Bagnaia, Viñales, Di Giannantonio, Bezzecchi, Espargaró, Acosta, Quartararo, Morbidelli, Bastianini, Miller, Oliveira sorrend alakult ki.

A MotoGP Le Mans-i időmérőjének végeredménye

Acosta a látványos pénteki mentéséről: Ez már csak így megy

0

Pedro Acosta szerint sikerült jelentősen előrelépniük a Spanyol Nagydíj óta. Az újonc elmondta, hogy kényelmes helyzetben vannak a gumiválasztást illetően, mivel több keverék működött jól a Le Mans-i pénteki körözés során, és a hatalmas mentéséről is beszélt.

Kiváló teljesítményt nyújt eddig élete első MotoGP-szezonjában Pedro Acosta. Ezt nagyszerűen megmutatja, hogy már háromszor felállhatott a dobogóra. Így pedig érthető módon megjelentek olyan híresztelések, hogy valamelyik másik gyártó megpróbálhatja elcsábítani a KTM-től. „Én az itt és mostban vagyok és élek – reagálta az említett pletykákra Acosta. – A menedzserem majd gondoskodik a jövőmről. De a Pierer Mobility [a KTM-et és a GasGast birtokló cég] nagyon keményen és jól dolgozik.”

Acosta a Francia Nagydíj első napjáról már sokkal szívesebben beszélt. A spanyol motoros joggal lehetett elégedett a pénteki teljesítményével, hiszen az első szabadedzést a második, az edzést pedig harmadik helyen fejezte be.

Martín körrekorddal lett ismét első, Marc Márquez az esése után nem jutott a Q2-be, Quartararo igen

„Általában a péntek reggel egy kicsit nehezebb nekünk, mivel ugye valahonnan el kell indulnunk – nyilatkozta az újonc. – Viszont a mostani péntek valahogy egy kicsit könnyebben ment. Úgy gondolom, hogy nagy lépést tettünk meg a Spanyol Nagydíj óta, most sokkal jobban érzem magam a motoron, mint Jerezben, és az elektronikán is sikerült javítanunk. Szóval nagyon elégedettek vagyunk azzal, ahogy a pénteki napunk alakult, és szombaton igyekszünk majd még tovább haladni.”

„Ráadásul jól állunk a gumiválasztás tekintetében, ugyanis jól működik a lágy hátsó, illetve a közepes és a lágy első gumi is. Amúgy szerintem a [KTM] RC16 kezeli az egyik legjobban az elsőt” – tette hozzá Acosta. Valaki erre felvetette, hogy talán pont emiatt tudott bemutatni egy hatalmas mentést az első szabadedzésen. „Ez így van. A közepes első gumival néhányszor fennállt a bukás veszélye, és volt, hogy csúnyán megcsúsztam. Ez már csak így megy” – mondta a bravúros megmozdulására utalva.

Megkérdezték tőle, hogy a Le Mans-i valóban az általa kevésbé kedvelt pályák közé tartozik-e. „Ezt csak a korábbi eredményeimre utalva kérdezik, mivel a Moto3-ban a nyolcadik helyen, a Moto2-ben pedig mindkétszer bukással fejeztem be az itteni futamot – válaszolta Acosta. – De maga a pálya valójában az egyik kedvencem. És azt előzőleg is mondtam, hogy Le Mans fekszik nekünk, még ha korábban soha nem is értem el itt kiemelkedő eredményt, de szeretek Franciaországban versenyezni.”

Acosta csapatának most hétvégén jön majd el a szezon „legjobban várt pillanata”

A mazarróni cápa arra is kitért, hogy szerinte melyik területen kell még fejlődnie. „Meg kell tanulnom kíméletesebben bánni a gumikkal. Ez még mindig gondot okoz az agresszív vezetési stílusom miatt. Erre edzem, és az a cél, hogy a nyári szünetig megtanuljam jobban kézben tartani [a gumikat]. Ez volt nekem az egyik tanulsága a jerezi futamnak és a tesztnek.”

Martín szerint Le Mans-ban akár tíz ezred is döntő lehet, de azt nem tudja, hogy miben fejlődhetnének

0

Jorge Martín zárta az élen a Francia Nagydíj pénteki edzését. A spanyol pilóta nagyon örül ennek, de fontosnak tartja, hogy még tovább tudjanak fejlődni a hétvége folyamán.

A Francia Nagydíjon szokás szerint pénteken rendezték meg az edzést, amely eldöntötte, hogy kinek kell motorra ülnie a szombati időmérő első szakaszában. Jorge Martín azok közé tartozik, akik majd csak a második részben kapcsolódnak be, hiszen a Pramac pilótája bizonyult a leggyorsabbnak a délutáni körözés során. Martín egy 1:30.388 másodperces kört rakott össze, amellyel megdöntötte Francesco Bagnaia 2022-es körrekordját. Ráadásul az első szabadedzésen is az ő neve mellé került a legjobb idő, így nem véletlen, hogy elégedetten értékelt.

Martín körrekorddal lett ismét első, Marc Márquez az esése után nem jutott a Q2-be, Quartararo igen

„Az biztos, hogy nem is emlékszem, utoljára mikor zártam az élen mindkét pénteki etapot [az első szabadedzést és az edzést is]. Nagyon jó volt, hogy így tudtuk elkezdeni a hétvégét – nyilatkozta Martín a MotoGP hivatalos honlapjának. – Azt hiszem, remek munkát végeztünk, és gyorsan rájöttünk, hogy mire van szükségem ahhoz, hogy gyors legyek. Innentől pedig megpróbáljuk továbbvinni ezt a formát, és fenntartani ezt a kiváló tempót. Viszont ez nehéz lesz, hiszen olyan nagy riválisokkal kell szembenéznünk, mint amilyen Pecco vagy Marc [Márquez], és persze vannak még mások is. De én mégis úgy gondolom, hogy mi vagyunk az egyik legesélyesebbek [a győzelemre].”

A spanyol motorost megkérdezték, hogy szerinte a csapatával mit tudnak még tenni a további javulás érdekében a Francia Nagydíj hétvégéjét tekintve. „Nem tudom – kezdte a válaszát Martín. – Az ugyanis elég nehéz, hogy rájöjj, miben tudsz még fejlődni, amikor te vagy az első. Persze megnézzük az adatokat, de ilyenkor nehéz megérteni, hogy mit is kellene nézni, de azért majd úgyis találunk valamit, és azon megpróbálunk javítani szombatra. Ráadásul szerintem Le Mans egy olyan pálya, amelyen szinte mindig szoros eredmény születik. Akár tíz ezredmásodperc is döntő lehet az időmérőn, szóval kulcsfontosságú lesz, hogy dolgozzunk még a részleteken, ahogyan az is, hogy elég okosak legyünk ahhoz, hogy az első sorba kerüljünk.”

Martín visszavág az egyik legrosszabb pályáján, vagy élesedik a vb-harc? – hétvégi menetrend

Marc Márquezt váratlanul érte a pénteki rossz szereplése, de a bukásaira előzetesen is számított

0

Marc Márquez megszólalt a Le Mans-i edzésről, amelyet a csalódást jelentő tizenharmadik helyen fejezett be. A spanyol pilóta elárulta, hogy a pénteki bukását más okozta, mint a korábbiakat.

Eddig elég jól alakult az idei szezon Marc Márqueznek. A nyolcszoros világbajnok a jerezi főfutamon már az első dobogóját is megszerezte a Ducatival. A Francia Nagydíj pénteki napja viszont már nem sikerült neki annyira fényesen. A délutáni edzést egy bukás után csak a tizenharmadik helyen fejezte be. Ugyan a hajrában többször is megpróbált előrelépni, ám először az Enea Bastianini esése miatt előkerülő sárga zászló, majd a saját hibája fosztotta meg a javítás lehetőségétől.

Martín körrekorddal lett ismét első, Marc Márquez az esése után nem jutott a Q2-be, Quartararo igen

Ez a tizenharmadik hely pedig azt jelenti, hogy Márqueznek részt kell vennie az időmérő első szakaszában. Idén ez még egyszer sem fordult elő vele, hiszen Katarban kilencedikként, a másik három eddig megtartott fordulóban pedig harmadikként zárta az edzést (az első tíz jut be azonnal a Q2-be).

„Váratlan volt [hogy nem jutottam be a Q2-be], de már figyelmeztettek, hogy egyszer eljön majd egy olyan nap és egy olyan pálya, amelyen ez megtörténik velem, és végül erre Le Mans-ban került sor – nyilatkozta Márquez. – A délután kezdete óta nem éreztem magam nagyon kellemesen a motoron, részben a beállítások, részben pedig a vezetési stílusom miatt. Most megpróbálunk reagálni erre a helyzetre, és szombaton pedig majd átjutni a Q1-en, amely a hétvége legrosszabb része.”

„Sajnos az egyik utolsó gyorskörömön sárga zászlót kaptam, az utolsónál pedig hibáztam a 6-os kanyarban – jegyezte meg. – Több különböző ok miatt nem tudtam [bejutni a Q2-be], szóval fejlődnünk kell, mert nem elég jó a tempónk. Rossz irányba mentünk el a beállításokkal, így sok munka vár még ránk, hogy szombaton versenyképesek legyünk.”

Márqueznek nem a pénteki volt az első emlékezetes bukása idén, hiszen többek között a jerezi sprinten, illetve a portimãói – bár ekkor nem teljesen magától esett, hiszen összeütközött Francesco Bagnaiával – és az austini főfutamon is földre került. A spanyol pilóta viszont úgy gondolja, hogy a Le Mans-i bukása más volt, mint a többi.

„Előzetesen számítottam ezekre a bukásokra [az új motor miatt], kivéve a Portugál Nagydíjat, amelyen a kelleténél többször estem. Pénteken volt az első olyan bukásom, amelyet az okozott, hogy átléptem a határt, túlerőltettem. A többit más tényezők okozták – jelentette ki Márquez. – Ez egy hagyományosabb bukás volt. Az egyik olyan szektorban [az utolsóban, a 12-es kanyarban] történt, amelyben a leginkább küszködtem, a motor nem fordult el, pedig megpróbáltam befordítani.”

A „munka felét” elvégezte a továbbjutó Quartararo, aki megörvendeztette fiatal rajongóját (videó)

0

Massimo Meregalli, a Yamaha csapatfőnöke elárulta, hatalmas megkönnyebbülést jelentett számukra, hogy Fabio Quartararo már a Francia Nagydíj edzésén bejutott a Q2-be. A helyi közönségkedvenc korábban óriási örömet szerzett egy kilencéves rajongójának.

A Francia Nagydíj hétvégéjének eddigi talán legnagyobb pozitív meglepetése, hogy Fabio Quartararo már az edzésen bejutott a Q2-be. A francia pilótának idén mindössze másodszor jött össze ez a bravúr, legyen szó akár a pénteki napról, akár a Q1-ről, hiszen Portugáliában a kilencedik pozícióba kvalifikálta magát.

Martín körrekorddal lett ismét első, Marc Márquez az esése után nem jutott a Q2-be, Quartararo igen

Kétségtelen, hogy a helyi kedvencnek volt némi szerencséje, hiszen a hajrában Enea Bastianini és Brad Binder is bukott, amivel a mögöttük lévőket is hátráltatták, ráadásul előbbit eleve csak 1 századdal győzte le a tizedik helyen. Marc Márquez különösen nagy veszélyt jelentett a francia pilótára, de előbb a gyári Ducati motorosának esése miatt nem javíthatott, majd miután épphogy felért egy utolsó gyorskörre, a második szektorban belehibázott.

„Elképesztő, amit a szurkolók csinálnak. Az biztos, hogy segítettek [Quartararónak] abban, hogy találjon valamit a pályán – célzott némi extra időre Massimo Meregalli, a Yamaha csapatfőnöke. – Nagyon megkönnyebbültem, mert minden nagydíjhétvégén az a célunk, hogy a Q2-ben legyünk. Itt mindig nagyon nehéz. Az utolsó körben, amikor láttam, hogy Marc az utolsó körét futja, izgultam. Szerencsére ott vagyunk a Q2-ben, a munka fele már megvan.”

Quartararo továbbjutása annak fényében igazán bravúros, hogy a délelőtti szabadedzésen a huszadik helyet szerezte meg, és csupán a két gyári Hondát tudta megelőzni. Délután viszont 9 század híján 2 másodpercet tudott javítani az idején, amivel megörvendeztette a helyszínre kilátogató honfitársait. Egyvalakinek viszont már korábban hatalmas boldogságot szerzett.

Martín kezdett az élen Le Mans-ban, Acosta óriásit mentett az első szabadedzés hajrájában

Egy fiatal rajongója ugyanis lehetőséget kapott arra, hogy a paddockban meglátogassa kedvencét. A Solène nevű kilencéves lány hat órát utazott az ország déli részén található Toulouse-ból édesapjával és nagybátyjával a különleges alkalomért. Előbbi elárulta, hogyan sikerült megszerveznie az életre szóló élményt.

„Készítettem egy videót, amelyen elmondja, hogy rajong a MotoGP-ért, és szeretne találkozni Fabióval – jelentette ki a Fabien nevű férfi. – Ezt több embernek is elküldtem a közösségi oldalakon, Claude Michy, a nagydíj promótere pedig felhívott, hogy szervez egy találkozót. Erre nem számítottam, alig hittem el. Ő tényleg óriási rajongó. Az idény elején táblákat készít a versenyzők és a motorok jellemzőivel. Én csak nézni szoktam a futamokat, de ő 2021 óta igazán szenvedélyesen rajong a MotoGP-ért és különösen Fabióért.” Ennek hallatán lánya is megszólalt. „Mert ő francia és világbajnok” – mondta, amivel nem is lehet vitatkozni.

Martín körrekorddal lett ismét első, Marc Márquez az esése után nem jutott a Q2-be, Quartararo igen

0

Jorge Martín zárta az élen a Francia Nagydíj edzését a MotoGP-ben, megelőzve Francesco Bagnaiát és Pedro Acostát. Marc Márquez nem jutott be a Q2-be, ahogyan a hajrában eleső Enea Bastianini és Brad Binder sem, Fabio Quartararo viszont ott van a legjobb tízben.

A délelőtti első gyakorláshoz hasonlóan a Francia Nagydíj délutáni edzésén is napsütés fogadta a MotoGP mezőnyének tagjait. A levegő hőmérséklete 25, míg az aszfalté 38 fokos volt a tréning kezdetén. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, ekkor dőlt el, hogy melyik tíz versenyző kezdheti meg a szombati időmérőt a Q2-ben.

Martín kezdett az élen Le Mans-ban, Acosta óriásit mentett az első szabadedzés hajrájában

A legtöbben elöl közepes, hátul lágy gumin kezdtek, de az összes szárazpályás keverék előkerült. Ahogyan délelőtt, úgy most is Marc Márquez teljesítette az első mért kört, a spanyol pilóta ezúttal 1:32.784 másodperccel kezdett. Az első próbálkozások után Jorge Martín állt az élre, 1:31.226-os ideje 335 ezreddel volt jobb Fabio Di Giannantonióénál.

Persze rögtön jöttek a javítások, és Marc Márquez 1:31.665-tel átvette a vezetést, 37 ezreddel felülmúlva Martínt, és további 129-cel Pedro Acostát. A nyolcsoros világbajnok a következő körében nem javított, így visszaesett a nyolcadik helyre. A vezetést az újonc vette át 1:31.475-tel, 87 ezreddel megelőzve Martínt.

A Gresini pilótája aztán szűk 8 perc elteltével elesett a 12-es kanyarban. Nem sokkal később a kemény első gumin lévő Maverick Viñales 1:31.359-cel állt az élre, miközben Acosta nem tudott javítani, ás Martín is csak minimálisan. Ellentétben Francesco Bagnaiával, aki először ugrott fel az élmezőnybe, egészen pontosan a második pozícióba, 66 ezreddel lemaradva a gyári Aprilia pilótájától. Közvetlenül a címvédő után Brad Binder is áthaladt a célvonalon, és 124 ezredes hátránnyal a negyedik helyre jött fel.

A dél-afrikai versenyző azonban nem sokáig örülhetett, ugyanis 15 perc elteltével ő is elesett, a 13-as kanyarban. Ezután jó ideig nem változott az élmezőny sorrendje, majd nem sokkal félidő után Enea Bastianini feljött a harmadik pozícióba, 109 ezredes hátránnyal Viñalesszel szemben.

Sokáig azonban nem maradt ott, ugyanis Martín szintén javított, és 54 ezreddel gyorsabb volt honfitársánál, így átvette a vezetést. Binder szintén gyorsult, de 59 ezreddel így is lassabbnak bizonyult a Pramac motorosánál, így a harmadik helyig sikerült felkapaszkodnia az eredményjelzőn.

Szűk 20 perccel a leintés előtt Bastianini is bekerült az egyébként is sűrű élmezőnybe, hiszen 26 ezreddel maradt el márkatársától. Nem sokkal később csapattársa is gyorsult, és Bagnaiának már sikerült átvennie a vezetést 1:31.235-ös körének köszönhetően. Azonban csak rövid ideig, hiszen Aleix Espargaró 122 ezreddel az ő idejét is felülmúlta, míg Di Giannantonio a harmadik helyre ugrott fel.

A VR46 pilótája aztán szintet lépett, és új kemény első, illetve lágy hátsó gumin 1:30.683-at motorozott, 424 ezreddel megelőzve a közvetlenül utána javító Acostát, míg Raúl Fernández az ötödik helyre jött fel 553 ezredes hátránnyal. Marc Márquez a hatodik pozícióban kötött ki, miután 45 ezreddel volt lassabb a Trackhouse versenyzőjénél.

Acosta aztán tovább gyorsult, de pozíciót nem javított, hiszen 48 ezreddel még mindig elmaradt Di Giannantoniótól. Mögéjük Bezzecchi jött fel, akit azonban hamarosan kiszorított Martín, de a Pramac pilótája sem volt sokáig harmadik, hiszen Jack Miller szinte rögtön elvette tőle ezt a pozíciót, hogy aztán Bastianini tegye meg ugyanezt a gyári KTM motorosával. Az ötszörös MotoGP-futamgyőztes 115 ezreddel maradt el honfitársától.

Szűk 10 perccel a vége előtt Bagnaia feljött közvetlenül csapattársa mögé, míg Fabio Quartararo a hetedik helyre katapultálta magát. Persze nem sokáig volt ennyire előkelő pozícióban, hiszen Martín hamarosan visszavette a vezetést, 152 ezreddel megelőzte Di Giannantoniót. A címvédő szintén javított, de ez csak Bastianini megelőzésére volt elég.

A véghajrát Espargaró nyitotta meg, aki 183 ezredes hátránnyal egészen a harmadik helyig jutott. Mindeközben Marc Márquez csak a tizenötödik pozíciót foglalta el, vagyis javítania kellett ahhoz, hogy már most továbbjusson a Q2-be. Elsőre azonban ez nem sikerült neki, ugyanis a 7-es kanyarban beszitált alatta a motor.

A nyolcszoros világbajnok aztán a második körében is csak a tizenharmadik helyre jött fel, harmadszorra pedig esélye sem volt javítani, ugyanis Bastianini elesett, és a sárga zászló miatt el kellett vennie. A Gresini versenyzője azonban 1 másodperccel a vége előtt szelte át a célvonalat, és jól is kezdte a kört, ám a második szektorban belehibázott, így nem jutott be a Q2-be.

Az élen Martín végzett, aki 1:30.388-cal megdöntötte Bagnaia 2022-es körrekordját. A címvédő 145 ezredes lemaradással második lett, míg Acostának további 42 ezred volt a hátránya. Mögöttük Viñales, Di Giannantonio, Miller, Espargaró, Franco Morbidelli, Bezzecchi és Quartararo lett az első tíz sorrendje, így a hazai pályán szereplő pilóta bejutott a Q2-be. A francia pilóta mindössze 1 századdal előzte meg Bastianinit, míg a végén ismét eső Binder csak tizenhetedik lett.

A MotoGP Le Mans-i edzésének végeredménye