back to top
2025. augusztus 23. 00:13
Kezdőlap Blog Oldal 465

Idén összejött a matek, Aleix Espargaró 12, azaz 12 kör után győzelmet szerzett hazai pályán

0

A japán gyártóknak nem sikerült tíz másodpercen belül célba érni Barcelonában, Aleix Espargaró azonban megmutatta, nem véletlen volt végig az élmenők között a hétvégén.

Pecco Bagnaia várhatta az élről a piros lámpák kialvását a királykategória szombat délutáni sprintfutamán Barcelonában. Már a felvezető körben bekövetkezett a verseny első meglepetése, hiszen elkezdett esni az eső.

Az olasz világbajnok remekül kapta el a rajtot, mögé Maverick Viñales zárkózott fel, majd Aleix Espargaró érkezett. Marc Márquez szintén nagyszerűen kezdte a versenyt, a 8. helyen haladt a spanyol az első kör végén. Espargaró gyorsan megunta az üldöző szerepet, a második kör kezdetén maga mögé utasította csapattársát.

Az első nyolc versenyző minimális előnyre tett szert a mezőny többi tagjával szemben. Fabio Quartararo mindössze a 21. helyen haladt. Jorge Martín célkeresztbe vette Viñalest, de nem sikerült végrehajtania a tervezett előzési manővert, ezáltal jelentős pozíciókat veszített a Pramac Ducati pilótája.

A harmadik körben sárga zászló jelent meg a kettes szektorban, az ötös kanyarnak ezúttal Pol Espargaró esett áldozatul. Mindeközben bátyja Bagnaiát szorongatta az élen.

A futam feléhez érkezve Espargaró bedobta Bagnaia mellé a motort az egyes kanyarban, sikerült megelőznie, és máris némi előnyre tett szert az olasszal szemben. Bagnaia ugyan tudta tartani a tempót riválisával, de nem tudott felzárkózni rá.

Négy körrel a vége előtt Espargaró előnye már közel egy másodperc volt az üldözőkkel szemben. Bagnaiának lassan amiatt kellett aggódnia, hogy a mögötte érkező Viñales nyomás alá helyezte őt.

Viñales óriásit hajrázott ugyan Bagnaia mögött, de végül nem sikerült megelőznie az olaszt. Espargaró zseniális versenyzést bemutatva teljesítette mind a 12 kört idén, és győzelemmel zárta sprintfutamot.

A futam végeredménye: 

Rekordidővel a pole-ban Pecco Bagnaia, az Aprilia pilótái továbbra is brillíroznak

0

Pecco Bagnaia hatodik pole pozícióját szerezte az idei szezonban, a hétvége ásza Aleix Espargaró nem hazudtolta magát ma sem, a Q1-ből érkező Miguel Oliveira pedig a harmadik rajthelyet szerezte meg a MotoGP szombat délelőtti időmérő edzésén.

Esős körülmények fogadták a királykategória versenyzőit a montmelói pályán szombat délelőtt. A második szabadedzésen brillírozó Miguel Oliveira is a Q1 mezőnyének tagjaként készülődött a következő megmérettetésre.

Az első rohamot Fabio Quartararo teljesítette a legjobban, azonnal képes volt beférni 1:40 alá. A következő kört is piros szektorokkal kezdte a francia, ám Oliveira sem volt jelentősen elmaradva tőle. A portugál végül meglepte a Yamaha versenyzőjét, aki a következő kör elején a sóderágyban kötött ki.

A Q1 felénél Oliveira és Franco Morbidelli álltak a két továbbjutó pozícióban. A bokszlátogatást követően Marc Márquez ezúttal Jack Miller szélárnyékában próbált előnyösebb rajthelyet kiharcolni magának. Mindkét versenyző piros szektorokkal érkezett, ahogyan Oliveira és Pol Espargaró is. Márquez a kör végén átvette a vezetést.

Oliveirának sikerült 1:39-es időn belül befejeznie a körét, így megelőzte Márquezt. Quartararo javított ugyan, de nem volt veszélyes a továbbjutó helyek egyikére sem.

Az időmérő edzés második szakaszára elállt az eső. Az egyetlen japán motor Marc Márquezé volt, aki lendületesen kezdte a Q2-es szereplést. Az első kör mégis Aleix Espargarónak sikerült a legjobban.

Sorra érkeztek a piros szektorok, Marc Márquez nagyszerű köre immáron csak a 12. helyre volt elég, és tetemes, 6 tizedes lemaradásban volt a 11. pozíciót ideiglenesen birtokló Enea Bastianini mögött. Az első kifutást Maverick Viñales húzta be, és meglepő módon nem szerepelt Ducati a top 3-ban.

Marc Márquez ezúttal Pecco Bagnaiát nézte ki magának, a Ducati-bokszban vendégeskedő Álvaro Bautista meg is mosolyogta a helyzetet. A második kifutást Espargaró nagyszerűen kezdte, ahogyan Bagnaia és Jorge Martín is. Az Aprilia versenyzője magasra tette a lécet, ám a tavalyi világbajnok új pályacsúcsot futott.

A következő kört mind Bagnaia, mind Martín rendkívüli idővel kezdte. Az olasz jelentős előnnyel érkezett saját magával szemben, de sokat veszített az utolsó szektorban, így nem tudott javítani.

A harmadik helyről igyekezett javítani Espargaró, végül egy pozíciót sikerült is. Bagnaia ellen senkinek nem volt ellenszere a továbbiakban, Martín Marc Márquez szélárnyékában hibázott, így Bagnaia, Espargaró és Oliveira alkotja az első sort.

Az edzés végeredménye: 

Ha Barcelona, akkor Aprilia ─ Miguel Oliveira kezdett a legjobban szombaton

0

Miguel Oliveira a kavicságyból tért vissza, és húzta be a második szabadedzést szombat délelőtt Barcelonában, ahol az utolsó percekben még az eső is eleredt.

Felhős időben vágott neki a MotoGP mezőnye a szombat délelőtti második szabadedzésnek. Enea Bastianini három rajthelyes büntetést kapott a tegnapi napon produkált felelőtlen motorozásáért, Fabio Quartararo azonban nem mindennapi támogatást kapott a szurkolóktól.

Az edzést Aleix Espargaró kezdte a legjobban, aki eddig dominálta a hétvégét, viszont mindkét RNF Aprilia idejekorán a bokszba kényszerült. Miguel Oliveira alól mintha csak kirántották volna a szőnyeget, Raúl Fernándeznek pedig technikai problémája akadt.

Pecco Bagnaia átmentette a frusztrációját a mai napra is, ezúttal Pol Espargaróra futott rá, majd heves kézmozdulatokkal reagálta le az esetet. Mindeközben Johann Zarco állt az élre, ám a francia ideje messze elmaradt még így is a tegnapi köröktől. Marc Márquez vesszőfutása tovább folytatódott, az edzés feléhez érkezve mindössze a 21. helyen szerénykedett.

10 perccel a vége előtt Marco Bezzecchi esett el az ötös kanyar csúcspontján, de szerencsére az olasz versenyző nem sérült meg. Később Quartararónak nem jött ki a lépés az egyes kanyarban, de meg tudta fogni a motort.

Az utolsó három percre megérkezett az eső, Oliveirát azonban még ez sem tarthatta vissza attól, hogy átvegye a vezetést. Bezzecchi esését pedig szinte lekopírozta Zarco, aki az edzés végén szintén az ötös kanyarban dobta el a motort. A sárga zászlók miatt javításra a továbbiakban már nem volt lehetőség.

Az edzés végeredménye: 

Quartararo kétségbeesetten aggódik a jövője miatt

0

A tavalyi győztes Fabio Quartararo csak a 17. helyen végzett pénteken Barcelonában, így ő végzett a „legelőkelőbb” pozícióban a japán motorral rendelkezők közül. A Yamaha versenyzője nehezen tudja elfogadni a helyzetét, és félti a jövőjét is.

Fabio Quartararónak nagyon különleges emlékei vannak a montmelói versenypályáról. A francia 2018-ban itt ünnepelte első Moto2-es győzelmét, egy évvel később pedig első dobogós helyezését a királykategóriában. A Yamaha gyári versenyzője 2020-ban és 2022-ben is győzött a 4,657 km-es spanyol pályán, tavaly 6,483 másodperccel utasította maga mögé a második helyezett Jorge Martínt.

Az idei katalán hétvége pénteki napján azonban gyorsan elszálltak az esélyei a franciának. Az első edzésen a 9. helyen zárt, de a másodikon mindössze 17. lett, megelőzve csak csapattársát, Franco Morbidellit és mind a négy Honda-pilótát.

Aleix Espargaró óriási idővel nyerte a délutáni programot, a japán gyártók a 17. helytől lefelé sorakoznak

„Tavaly a pénteki nap is kihívást jelentett itt. Nem volt olyan nehéz, mint most, de nem is volt könnyű. Nagy problémáink vannak a hátsó kerék tapadásával. Péntekenként ez szinte mindig probléma itt, de úgy tűnik, a többi gyártó nem küzd ezzel annyira.”

„Természetesen nehéz elfogadnom a helyzetemet. Tudjuk, hogy nincs meg bennünk a potenciál a dobogós helyezésekhez, de ezt nehéz elfogadni, tekintve, hogy az elmúlt években mindig a győzelemért harcoltam itt.”

Quartararo, aki 2024-ig marad a Yamahánál, egyelőre nem sok reményt fűz a javuláshoz: „Minden alkalommal, amikor teszünk egy lépést előre, egy másik területen visszalépünk. Természetesen aggódom a jövő miatt.”

Meghalt a legendás brit csapatfőnök

0

56 esztendős korában életét vesztette Paul Bird, a MotoGP- és a Superbike-világbajnokságban is megforduló, de elsősorban a brit Superbike-bajnokságban sikeres csapatfőnök. Remek eredményeit beárnyékolja, hogy többször is rendőrségi ügybe keveredett.

Péntek este megdöbbentő hírt tett közzé a brit Superbike-bajnokság egyik élcsapata, a BeerMonster Ducati: csapatfőnökük, Paul Bird 56 éves korában, egy gyors lefolyású betegség következtében elhunyt. Paul Bird neve valószínűleg kevés magyarországi motorsportrajongónak lehet ismerős, pedig az angol fenegyerek nagyon sok mindent tett le a brit motorsport asztalára.

Szülei egy baromfi-feldolgozó cég tulajdonosai voltak az észak-angliai Langwathby nevű faluban, ő a vállalat marketingéért volt felelős. Az így szerzett tudása, valamint az anyagi háttere révén megalapította a Paul Bird Motorsportot, amely a brit Superbike-bajnokság egyik megkerülhetetlen sikercsapata lett. A szponzori szerződések miatt különböző neveken (pl. Monstermob Ducati, Rapid Solicitors Kawasaki, VisionTrack Ducati) 2002 és 2020 között összesen nyolcszor nyerték meg a BSB-t, olyan nevekkel, mint Steve Hislop, Shane Byrne, Scott Redding és Josh Brookes.

2008 és 2011 között a csapat a világbajnokságra tette át a székhelyét: az első szezonban privát hondásként, a következő háromban azonban a Kawasaki gyári támogatású alakulataként voltak jelen a vb-n. A projekt nem volt különösebben sikeres: a három év alatt mindössze egyetlen futamgyőzelmet szereztek Tom Sykes révén az eső áztatta Nürburgringen.

2012-ben a csapat visszatért a brit bajnokságba, ám emellett három évig a rövid életű CRT-szabályok keretében a MotoGP-ben jelen voltak egy Aprilia-blokkos, saját vázas motorkerékpárral. James Ellison, Yonny Hernández, Broc Parkes és Michael Laverty révén több pontot is szereztek, legjobb eredményük két 9. hely volt. A csapat közúti versenyeken is jelen volt: több győzelmet is szereztek a NorthWest 200-on és Makaóban.

Bird fiatalkorában motokrosszozott, ám egy sérülés következtében ezt abba kellett hagynia. Később ralira váltott, amelyet még felnőttkorában, sikeres csapatfőnökként is űzött szabadidejében. Két gyermeket hagyott hátra: fia, Frank autóversenyző lett, raliban és hosszútávú versenyeken indul. Másik gyermeke még tizenéves.

Az eredmények mellett az is tény, hogy Bird vagy a csapata többször is negatív kontextusban került a sajtóba. 2011-ben a Superbike-vb asseni fordulójáról hazatérve Doverben a brit hatóságok jelentős mennyiségű kábítószert (több kilogramm kokain, hasis, és több ezer ecstasytabletta) találtak az istálló kamionjában. Elmondásuk szerint semmi közük nem volt az egészhez, és nem értették, hogyan kerülhetett oda. 2012-ben azért kellett bíróság elé állnia, mert fenyegette és zaklatta az exfeleségét. Bird később ismét kapcsolatba került a kábítószerrel: 2015-ben két évre eltiltották a BTRDA ralibajnokságtól, miután a doppingvizsgálat során kokain nyomait fedezték fel a testében. 2018-ban újfent eltiltották, mivel nem volt hajlandó doppingtesztnek alávetni magát. Ez 2026-ban járt volna le.

A hétvégét remekül kezdő Aleix Espargaró elmondta, mi oldotta meg a problémáit

0

A MotoGP Katalán Nagydíjának edzésén elért első helyezése után Aleix Espargaró elárulta, mi kellett az előrelépéshez. A közvetlenül mögötte végző csapattárs, Maverick Viñales elégedett, de tudja, hogy még javulniuk kell a hétvége további részére.

A MotoGP Katalán Nagydíjának péntek délutáni edzésén az Aprilia Racing pilótái taroltak. Aleix Espargaró 1:38:686-tal, a leggyorsabb körrel első, csapattársa, Maverick Viñales a második helyezett lett. Az edzést követően az olasz Sky Sportnak adott interjút a két sztárpilóta.

Aleix Espargaró óriási idővel nyerte a délutáni programot, a japán gyártók a 17. helytől lefelé sorakoznak

„Sokadik évemet töltöm ebben a csapatban, és rengeteget változtam emberileg – mondta el Espargaró. – Az elején feszült voltam a versenyeken, gyakran elestem, de az elmúlt években próbáltam lelazulni, és úgy tűnik, ez lett a megoldás. Kétségkívül az Aprilia a legjobb motor a karrierem alatt. Ami a csapattársakat és a Viñalesszel történő összehasonlítást illeti, mindenki kapitánynak hív, vezetőnek tekintenek rám, ez felelősséggel jár, amit minden nap komolyan kell venni.”

„Ez egy igazán szép nap volt – jelentette ki Viñales. – Még nem minden tökéletes, de a köridők jók voltak. Élveztem, mert jól tudtunk dolgozni a beállításon, fontos lépéseket tettünk előre, és minden körrel jobban érzem magam a motoron. Meg kell találnunk azokat a hiányosságokat, amelyek terén javulnunk kell, mert hosszú lesz a verseny, és ezen a pályán erőteljesen fognak kopni a gumik. Ki kell tapasztalnunk, hogyan csökkentsük a kopást, különösen vasárnapra. Technikai újdonságaink nincsenek, de jó irányba haladunk.”

Aleix Espargaró óriási idővel nyerte a délutáni programot, a japán gyártók a 17. helytől lefelé sorakoznak

0

Az Aprilia versenyzői a délutáni edzést is uralták. Maverick Viñales óriási mentést produkált, Aleix Espargaró körrekorddal rúgta be az ajtót, míg Fabio Quartararo érthetetlen bokszkiállást eszközölt az utolsó percekben.

A délutáni órákban előkerültek a kemény első gumik a MotoGP pilótáinak motorjain, azonban Takaaki Nakagaminak gyorsan meg kellett szakítania a programot, hiszen műszaki hiba miatt kiállni kényszerült.

Az edzés első perceiben Miguel Oliveira villantotta meg magát, aki már délelőtt is ott volt a legjobbak között az Apriliával. Egymás után futotta a jobbnál jobb köröket, pedig ő a közepes első és közepes hátsó gumik mellett tette le a voksát. A portugál pilóta mögé Maverick Viñales zárkózott fel a második, míg Brad Binder a harmadik helyre.

Negyed óra elteltével Pecco Bagnaia mindössze a 21. helyen szerénykedett, mikor elkezdett egy erősebb kört. Az olasz versenyző lemaradása a második szektorban is tetemes volt, mely a pálya további szakaszaiban csak jelentősebben nőtt. Mindössze egy pozíciót tudott javítani a tavalyi világbajnok. A következő kör elején meggyűjt a baja a motorral, amire heves kézmozdulatokkal és fejrázásokkal reagált az olasz, ezután vissza is tért a bokszba.

A semmiből Fabio Di Giannantonio rántott elő egy nagyszerű kört, mert elég volt ahhoz, hogy az élre álljon. A Gresini versenyzője ennyivel azonban nem érte be, újabb erős idővel érkezett, ám végül saját idejét nem tudta megjavítani.

A hondások szenvedése tovább folytatódott, Joan Mir és Marc Márquez mindössze a 21. és 22. helyen álltak az edzés feléhez érkezve. Bagnaia új hátsó gumija beválni látszott, mivel a harmadik szektorban olyan tempót talált, mely erősebbnek bizonyult honfitársáénál. A célvonalhoz érkezve a gyári Ducati világbajnoka át is vette a vezetést.

Bagnaia következő gyors körébe Marc Márquez rondított bele kissé. Az olasz két tizedet veszített, mire maga mögött tudta hagyni a Repsol Honda versenyzőjét. A délutáni program felénél a két Yamaha egyelőre nem szerepelt az első tízben, mindössze a 13. és 14. helyet foglalták el.

Viñales a 13-as kanyarban óriási mentést mutatott be, Raúl Fernández pedig bukott az utolsó szektorban, de sérülés nélkül megúszta a történteket.

Az Aprilia gyári versenyzője bizonyára lendületet kapott az előző hibájából, az ötödik helyről igyekezett javítani, ami sikerült is, átvette a vezetést Bagnaiától. Az edzés utolsó etapjához közelítve Johann Zarco közepes-közepes gumikeverékkel robbantott, majd azzal a céllal vágott neki a következő körnek, hogy beférjen 1:40-es idő alá. Az utolsó szektorban végül minimálisat veszített, így ez nem sikerült, de így is meg tudta javítani saját legjobb idejét a francia versenyző.

Di Giannantonio azonban még Zarcónál is gyorsabb volt, nem is kicsivel, közel fél másodpercet adott a Pramac Ducati versenyzőjének pár pillanattal később. Oliveira zárkózott fel olasz riválisa mögé, majd érkezett Viñales, aki kis különbséggel ugyan, de megelőzte a Gresini pilótáját.

Aleix Espargaró nem nézte sokáig csapattársa tündöklését, egy 1:39,389-es idővel az élre állt. A folyamatos pozíciócserék eredményeképp Bagnaia már kiszorult a legjobb 10-ből. Quartararo 15 perc bokszban töltött idő után 10 perccel a végre előtt gurult ki újra a pályára, és rögtön narancssárga szektorokkal kezdett.

Marc Márquez is javítani készült a 17. helyről, de végül nem sikerült beverekednie magát a legjobbak közé, mivel idő előtt kiment a bokszba. Quartararo maradt a 19. helyen, míg Bagnaia az 5. helyre lépett előre. Zarco egy ideig szintén top 10-en kívül tartózkodott, ám képes volt ismét egy nagyszerű kört bemutatni, mellyel az élre állt.

Quartararo furcsa módon 4 perccel a vége előtt visszatért a bokszba, ám ami még érdekesebb jelenség volt, hogy a Moto3-as géposztály várakozós taktikájához hasonló volt megfigyelhető a királykategória versenyzői között is a barcelonai pályán.

Viñales az utolsó két perc kezdetén ismét átvette a vezetést, ám csapattársa is piros első szektorokkal érkezett, és rekordidővel az első helyig száguldott.

Az edzés végeredménye: 

Marc Márquez bukásával és Aprilia-dominanciával indult a péntek Barcelonában

0

Spanyol dominanciát hozott a barcelonai hétvége első erőpróbája, hiszen Az Aprilia gyári pilótái, valamint Jorge Martín végzett a legelőkelőbb pozíciókban péntek délelőtt.

Marc Márquez sisakját Gaudi inspirálta, míg Aleix Espargaró tavalyi melléfogását örökítette meg, melyen ma már csak mosolyog a spanyol. Bizonyára minden rajongó emlékszik arra az esetre, mikor egy évvel ezelőtt az Aprilia versenyzője egy körrel a leintés előtt ünnepelt, majd világossá vált számára, hogy még nincs vége a futamnak, mikor jó pár versenytársa nyélgázon haladt el mellette.

A péntek délelőtt abszolút kedvező körülményeket tartogatott a MotoGP mezőnye számára Barcelonában. A legnépszerűbb gumiválasztás az elöl kemény és hátul közepes opció volt a legtöbb pilóta számára. Az edzés legelején az Aprilia képviselői domináltak, Aleix Espargaró állt az élre egy 1:40,497-es idővel, az ideiglenes második helyen csapattársa, Maverick Viñales, a harmadikon pedig Pecco Bagnaia következett.

35 perccel a vége előtt sárga zászlók jelentek meg a második szektorban, Franco Morbidelli szaladt ki a kavicságyba.

Az edzés feléhez érkezve három Aprilia szerepelt az első ötben, a gyári versenyzőkhöz még Miguel Oliveira csatlakozott. Fabio Quartararo a tavalyi sikereken felbuzdulva meglehetősen erősen kezdett, a hatodik helyen állt húsz perccel a leintés előtt. A szülinapos Joan Mir azonban mindössze a 21. helyen haladt.

Az élen mindeközben felcserélődtek a szerepek, Viñales maga mögé utasította Espargarót, a körök pedig egyre csak javultak, a legjobb idő immáron 1:40,073 volt. Morbidelli hibáját követően feljött az ötödik helyre. Tíz perccel a vége előtt Brad Binder is bejelentkezett a képzeletbeli dobogó harmadik fokára.

A kettes szektorban sárga zászlós jelzés lépett érvénybe. A 20. helyen álló Marc Márquez motorjának eleje ment el az ötös kanyarban. Espargaró ezután ismét átvette a vezetést csapattársától, és a következő körét is piros szektorral kezdte.

A VR46 pilótának egyelőre nem jött ki a lépés, mindössze a 16. és 18. helyen álltak, és ezekben a pozíciókban is fejezték be a pénteki nap első edzését. Aleix Espargarónak nem akadt ellenfele, még úgy sem, hogy az utolsó gyors körében elkövetett egy hibát.

Az edzés végeredménye: 

A Ducati csapatfőnöke megerősítette, eldőlt Bastianini jövője

0

Davide Tardozzi a MotoGP Katalán Nagydíjának első szabadedzése alatt megerősítette, hogy Enea Bastianini jövőre is a gyári Ducati versenyzője lesz. Az olasz pilótának korábbi eredményei miatt adtak még egy esélyt.

Újabb 2024-es ülés talált gazdára a MotoGP-ben. Bár hivatalos bejelentés egyelőre nem érkezett, lényegében annak tekinthető, hogy Enea Bastianini jövőre is marad a gyári Ducatinál. Mindezt az istálló csapatfőnöke, Davide Tardozzi árulta el a MotoGP honlapjának a Katalán Nagydíj első szabadedzése közben.

„Tegnap hivatalosan is megerősítettük, hogy Enea jövőre is velünk marad – nyilatkozta a 64 éves szakember. – Időre van szüksége, de megérdemel még egy évet a gyári motoron azért, amit korábban tett.” Tardozzi arra utalt, hogy Bastianini éve finoman szólva sem alakult ideálisan, de ez elsősorban nem az ő hibájából történt.

A most 25 éves pilóta 2021-ben debütált a MotoGP-ben az Avintia színeiben a Moto2 előző évi világbajnokaként. Első szezonjában kétszer is felállhatott a dobogóra, majd a VR46-tá alakuló csapatból a Gresinihez távozott. A tavalyi szezon igazi áttörést hozott számára, hiszen négy futamot is nyert, és egészen az utolsó előtti fordulóig volt matematikai esélye a világbajnoki címre.

MotoGP, Enea Bastianini, Ducati, Osztrák Nagydíj 2023
Fotó: Guld Péter

Ennek láttán adta magát, hogy idén már a gyári Ducatinál folytassa, és ez meg is történt, hiszen átvehette Jack Miller helyét. Csapattársa a címvédő Francesco Bagnaia lett, de sokan úgy gondolták, hogy ha valaki, ő megszoríthatja a címvédőt. A szezon előtt ők és a csapatvezetők is többször beszéltek arról, hogy mire lehet számítani tőlük a pályán, illetve azon kívül.

Ebből azonban nem lett semmi, ugyanis a szezonnyitó Portugál Nagydíj sprintfutamán Luca Marini eltalálta Bastianini motorját, aminek következtében utóbbi olyan szerencsétlenül esett, hogy eltört a lapockája. A portimãói versenyen túl négy hétvégét kellett kihagynia, igaz, Jerezben megpróbálkozott a visszatéréssel, de ez csupán hazai pályán, Mugellóban történt meg.

Ekkor azonban már lehetett sejteni, hogy eleinte biztosan nem lesz a régi, és fizikailag vissza kell nyernie a formáját. Hogy ez megtörtént-e. Ezt kívülről nyilvánvalóan nem lehet pontosan megítélni, de tény, hogy eddig jelentősen elmarad csapattársától. Legjobb eredménye a Német Nagydíjon elért nyolcadik hely, összesen pedig 24 pontot szerzett, ami a tabella tizennyolcadik helyére elég.

Marc Márquez üzent a Hondának: Nagyon fontos a misanói teszt

0

A nyolcszoros világbajnok a MotoGP barcelonai sajtótájékoztatóján elárulta, alig várja, hogy tesztelje a Honda 2024-es motorját Misanóban.

A Hondának egyelőre kevésbé sikeres a szezon, a legjobb pilótájuk, Álex Rins csupán 14. a tabellán. A Honda versenyzőinek sorrendje az alábbi.

  • 14. Álex Rins 47 pont – LCR Honda
  • 17. Takaaki Nakagami 34 pont – LCR Honda
  • 19. Marc Márquez 19 pont – Repsol Honda
  • 25. Joan Mir 5 pont – Repsol Honda
  • 28. Stefan Bradl 5 pont – Repsol Honda/HRC/LCR Honda
  • 29. Iker Lecuona 0 pont – Repsol Honda/LCR Honda

Marc Márquez elmondta: „Minden Honda-versenyző ugyanazokkal a problémákkal küzd. Folyamatosan keresnünk kell a megoldást, min és hogyan változtassunk, minden egyes apró részletet, beállítást ellenőriznünk kell, meg kell értenünk, miért vagyunk olyan messze az élmezőnytől. Együtt kell dolgozunk és minél gyorsabban el kell érni a csapattal a legjobb eredményeket.”

Márquez, aki várhatóan elhagyja a Hondát, ha nem biztosítanak számára olyan motort, amellyel képes a győzelmekért és a bajnoki címért küzdeni, egyelőre maximálisan bízik benne, hogy a Honda képes újítani.

MotoGP, Marc Márquez, Honda, Holland TT 2023, péntek
Fotó: Honda Racing Corporation

A Honda tesztpilótája, Stefan Bradl az új motorral teljesített egy tesztet Misanóban, ezzel kapcsolatban Márquez elmondta: „Hiszem, hogy meg tudjuk csinálni. Alig várom, hogy a misanói teszten kipróbáljam az új motort, és értékeljem a mérnökök munkáját. Tíz hét alatt még nyolc versenyünk lesz, szóval nincs semmi veszve, megerőltető időszak előtt állunk, de a pályán eredményesek leszünk.”

A sztárpilóta úgy véli, nincs kivételezett helyzetben, a Honda minden versenyzőjével szemben igazságos, figyelnek és gondoskodnak az összes versenyzőről, meghallgatják mindenki véleményét.

A Katalán Nagydíjjal kapcsolatban elárulta, tesztelik a különböző beállítású aerodinamikai szárnyakat, és a változó időjárási körülmények ellenére jó eredményre számít.