back to top
2025. augusztus 19. 15:49
Kezdőlap Blog Oldal 494

Marc Márquez elkeseredettségében szerettei körében keres vigaszt, és talál is

0

Marc Márquez nyíltan beszélt arról, hogy a magánélete hogyan „kompenzálja” az eddig sikerektől mentes MotoGP-szezonját.

A Repsol Honda versenyzőjének még egy vasárnapi futamot sem sikerült teljesítenie, miközben a MotoGP mezőnye nyári szünetre vonul, egy borzalmas, túlhajtásokkal, bukásokkal és sérülésekkel teli szezon közepette. A Gemma Pintóval való kapcsolata, amelyet egy hónappal ezelőtt erősített meg, adott neki némi okot a mosolygásra.

„Ez a másfél hónapos szünet minden szempontból jót fog tenni nekem. Szakmai szinten ez az egyik legnehezebb pillanatom, de a magánéletem kezd egyenesbe jönni, és ez kárpótol a sok sérelemért, ami ért. Nyugodtabb, boldogabb vagyok, támogat a családom, a párom, a menedzserem és az egész csapat, amely körülvesz. Ez az, ami biztosan erőt ad ahhoz, hogy tovább fejlődjek és újult erővel térjek vissza Silverstone-ba.”

Rossi és Márquez elásták a csatabárdot, hogy egy gerincsérülteket támogató kezdeményezés részesei legyenek (videó)

„Adok magamnak időt a pihenésre, a gondolkodásra, és arra is, hogy kitisztítsam a fejem, hogy a szezon második felét ugyanazzal az elkötelezettséggel kezdhessem. Sokat segít, hogy a magánéletemben pozitív dolgok történnek. Ez az egyetlen dolog, amibe kapaszkodom. Egy kicsit más megközelítéssel szeretném stabilabbá tenni a szezon második felét” ─ összegezte gondolatait a spanyol versenyző.

Számára természetesen a pihenés és a feltöltődés a legfontosabb, és nagyon örül, hogy ezt családja, párja és a szerettei körében teheti meg.

Egyesek nem pihennek ─ így töltik a nyári szünetet a MotoGP versenyzői

0

A bajnokságot vezető Pecco Bagnaia 35 pontos előnnyel a zsebében adta át magát a pihenésnek a hat hétig tartó nyári szünetben. Vagy mégsem? MotoGP-s kollégáival ellentétben a Ducati gyári pilótája minden bizonnyal munkával tölti majd az időt.

Francesco Bagnaia a nyári szünet előtti első nyolc MotoGP-futamon megalapozta a szezon első felét. Az új sprintformátumban egy szereplés kivételével mindig dobogóra állt, Portimãóban, Austinban és Mugellóban pedig győzött.

Ami különösen figyelemre méltó, hogy a 2022-es MotoGP világbajnok folyamatosan javult a hétvégék során, és végül az élmezőnyben találhatta magát. A 15 körös sachsenringi sprintversenyen például még 2,468 másodperccel maradt le a futamgyőztes Jorge Martín mögött, a vasárnapi futamon viszont a hosszabb versenytáv ellenére 0,064 másodpercre csökkentette ezt a különbséget.

A Ducati versenyzőjének céltudatos munkája a hollandiai Assenben rendezett TT-n is egyértelműen megmutatkozott. Míg az első edzésen csak a 8. helyen szerénykedett, a szombati sprintet a második helyen zárta Marco Bezzecchi mögött. Vasárnap megnyerte a futamot, a második helyre szorítva ezzel márkatársát.

„Mind a Sachsenringen, mind Assenben nem a legjobban kezdtük a hétvégét. Utóbbi hétvégén a kanyarba való bedőléssel voltak gondjaink, de aztán a bemelegítésen találtunk valamit, ami orvosolta ezt a problémát. Képesek vagyunk aktívan javítani a helyzeten. Ennek örülhetünk, és ugyanezt várom el a csapattól és magamtól is. Mindig a pozitívumokra koncentrálunk.”

Bagnaia versenytársai a hathetes nyári szünetet alapvetően a pihenésnek szentelik. Míg Luca Marini arra vár, hogy barátnőjével összeházasodjon Ibizán, addig az Aprilia sztárja, Maverick Viñales a feleségével, Raquellel és kislányával, Ninával szeretne időt tölteni. A Yamaha gyári versenyzője, Franco Morbidelli viszont Andrea Mignóval és barátnőjével együtt nyaral; és még sorolhatnánk.

Bagnaia azonban ahelyett, hogy élvezné a nyarat, intenzíven fel akar készülni a szezon második felére.

„Először is pihentetem a bokámat. Keményen fogok dolgozni, hogy felkészüljek a szezon második felére. Nincs szabadságom, és nem fogok elutazni. Szerencsés vagyok, hogy közvetlenül a tenger mellett élek, így szinte mindig nyaraló üzemmódban vagyok. Különösebb programom azonban nincs, mert jelenleg a munka fontosabb számomra.”

Bautista ismét leiskolázta a mezőnyt, Petrucci első dobogós helyezését szerezte a piros zászlóval félbeszakított futamon

0

Piros zászlót, hatalmas csatákat, és drámai fordulatokat tartogatott a Superbike-világbajnokság brit állomásának utolsó futama. Álvaro Bautista ismét tanúbizonyságot adott zsenialitásáról, Jonathan Rea viszont a jó kezdés ellenére gyengébb futamot teljesített.

Ismét Álvaro Bautista kapta el a legjobban a rajtot, de Toprak Razgatlıoğlu fordult elsőként az egyes kanyarba. Nem kellett sokat várni a futam első drámájáig, hiszen Tom Sykes, Loris Baz és Michael Ruben Rinaldi is érintett volt egy bukásban, amelynek következtében piros zászlóval félbe kellett szakítani a futamot.

Rinaldi körül óriási volt a sürgés-forgás a pálya mellett, mivel még mindig ott feküdt a füves részen, míg Sykes és Baz sértetlenül el tudta hagyni a bukás helyszínét. Az olasz versenyzőt végül sikerült hordágyon a mentőautóba helyezni, és jelezték, hogy Rinaldi eszméleténél van.

Az új versenytávot 22 körben határozták meg gyorsított rajtprocedúrával. A bukásban érintett három versenyző nem állt fel a rajtrácsra az újraindítás során.

Ismét Bautistának sikerült a legjobban a rajt, mögötte Rea és Razgatlıoğlu érkezett. A Kawasaki versenyzője az utolsó szektorban elmért egy kanyart, így török riválisa azonnal elé került. A következő körben a 11-es kanyarban Razgatlıoğlu messziről indított egy támadást, melynek következtében kissé kibillentette Bautistát a ritmusából, így nem csak ő, hanem Rea is el tudott menni mellette.

Az első három pilóta közül Bautista bizonyult a leggyorsabbnak, viszont elkövetett egy hibát, így egérutat adott az előtte motorozó kettősnek. A spanyol pár kanyar alatt ledolgozta a hátrányát, és sikerült megszereznie a második helyet néhány körrel később. A manővert követően Rea meglehetősen visszaesett, mögötte csapattársa, Lowes érkezett, aki nagyszerű tempót diktált a negyedik helyen.

Razgatlıoğlu és Bautista előnye több mint egy másodpercre duzzadt Rea-vel szemben. A futam feléhez érkezve a spanyol folyamatosan támadta a Yamaha versenyzőjét, majd sikerült is megelőznie, de Razgatlıoğlu nem hagyta magát, amint alkalma nyílt rá, azonnal bedobta a motort Bautista elé.

A Ducati versenyzője nem sokat altatott, újra az élre állt, és fokozatosan kezdett elnyúlni Razgatlıoğlutól.  Míg Bautista előnye egyre csak nőtt, Petrucci megelőzte Rea-t, és azonnal képes volt előnyt kiépíteni a Kawasaki versenyzőjével szemben, viszont török versenytársától közel 6 másodpercre volt. Rea tempója jelentősen visszaesett, hiszen rövid időn belül Redding is megelőzte.

Végül Bautista nem talált legyőzőre, három másodperces előnyben szerezte meg győzelmét Razgatlıoğlu előtt. Petrucci végzett a harmadik helyen, aki ezzel első Superbike-világbajnokságban elért dobogós helyezését ünnepelhette.

A futam végeredménye: 

Megfontolt versenyzéssel második futamgyőzelmét szerezte az idei szezonban Toprak Razgatlıoğlu

0

Álvaro Bautista ugyan ismét erős futamot produkált, és Jonathan Rea-t maga mögé tudta utasítani, de Toprak Razgatlıoğlu ellen nem volt ellenszere a spanyolnak a Superpole-futamon.

A délelőtti bemelegítő edzésen Jonathan Rea volt a leggyorsabb, Michael Ruben Rinaldi és Álvaro Bautista előtt. A spanyol megjegyezte, hogy bár a szombati futamot ő nyerte, közel sem biztos, hogy meg tudja ismételni diadalát a vasárnapi 10 körös Superpole-on.

Bautistának sikerült a legjobban a rajt, de ahogy módjuk nyílt rá, mind Rea, mind Razgatlıoğlu megelőzte őt. A spanyolnak védekező üzemmódra kellett váltania, hiszen Rea csapattársa, Lowes érkezett szorosan mögötte.

Az élmezőny négy tagja minimális előnyre tett szert az üldözőkkel szemben, de nyílt az olló a vezető boly szereplői között is. Andrea Locatelli megelőzte Danilo Petruccit az ötödik helyen, így azonnal Lowes után iramodott.

Öt körrel a vége előtt Razgatlıoğlu célkeresztbe vette Rea-t, sikerült jelentősen faragnia hátrányából a Kawasaki versenyzőjével szemben. Bautista újabb pályarekordot futott a harmadik helyen érkezve. Lowes nem tudta tartani az első három versenyző tempóját, akik rendkívül közel kerültek egymáshoz.

Másfél körrel a vége előtt Razgatlıoğlu az élre tört, Rea pedig nem tudta visszaelőzni. A Kawasaki versenyzője végül a második helyről is kénytelen volt lemondani, mert érkezett Bautista, aki végül nem engedte át a megszerzett pozíciót.

A futam végeredménye: 

Rea alig hitt a fülének, mikor meghallotta a hírt, majd elismerte, hogy bizony ő is öregszik

0

A Donington Parkban rendezett első Superbike-versenyen elért 3. helyezésével Jonathan Rea elérte a 250 dobogó mérföldkövét. A Kawasaki versenyzője meglepődött, büszke volt és rádöbbent, hogy milyen régóta van a szakmában.

Donington Park az a helyszín, ami egyértelműen Jonathan Rea kedvencei közé tarozik. Annak ellenére, hogy a 36 éves versenyző idén technikai nehézségekkel küzd, a Kawasaki sztárja megszerezte 42. pole pozícióját. Az első futamon elért harmadik helye már a 250. dobogós helyezése volt.

Rea így 393 Superbike-futamának 63 százalékán szerzett top3-as eredményt. Troy Corser, aki ebben a statisztikában 130 dobogós helyezést gyűjtött be másodikként, csak 34 százalékos arányt tud felmutatni.

Megtört a Ducati-átok Doningtonban, Bautista 12 év után győzelemre vezette az olaszokat

„Valaki azt mondta nekem, hogy a mai volt a 250. dobogós helyezésem. Egyrészt büszkeséggel tölt el, másrészt elég öregnek érzem magam tőle. Ez, és amit egyébként elértem, olyasmi, ami nem is olyan régen még minden képzeletemet felülmúlta. Én csak élvezem, és remélem, hogy még további sikereket érhetek el.”

A 36 éves versenyző gyakorlatilag minden fontos Superbike-statisztikát vezet. Hat világbajnoki címe kivételes, Carl Fogarty négy címvédéssel követi. Rea 118 győzelme „Foggy” 59 diadalát jelentősen felülmúlja. A listát a végtelenségig lehetne folytatni, csak a pole pozíciók tekintetében Tom Sykes (51) és Troy Corser (43) szerzett többet.

„A trófeáimnak egyre kevesebb hely jut. Öt polcom van, és már kénytelen vagyok a földre pakolni őket” ─ zárta gondolatait mosolyogva Rea.

Közel egymillió euró választja el Andrea Iannonét a 2024-es Superbike-üléstől

0

Marco Barnabò csapata az egyik legismertebb, ami mind a Superbike, mind a Supersport területén érdekelt. A legendás csapat, amely az idei szezonban Danilo Petruccival versenyez, jövőre helyet Andrea Iannonénak is, így két motorja is lehet a bokszban.

Danilo Petrucci jövőjével kapcsolatban a csapat megnyitotta az ajtót egy feltételezett hosszabbítás előtt, és megerősítette, hogy remélik, hogy folytatni tudják azt az ambiciózus projektet, amelynek ő is részese:

„Jelenleg nincs határidő a hosszabbításra. Danilónak, ha maradni akar, akkor ezt kell tennie, mert elégedett azzal, ami a rendelkezésére áll.”

A 2024-es évre előre tekintve a csapat nem akar elhamarkodott döntéseket hozni, de biztosak abban, hogy Andrea Iannone jelenléte a soraikban nagyon pozitív lehet. Az olaszok azonban tisztában vannak azzal, hogy nem akarnak a szükségesnél több kockázatot vállalni azzal, hogy megduplázzák a két motorral járó erőfeszítéseket.

Andrea Iannone látogatása nem volt véletlen a Superbike-paddockban?

Az olasz csapattulajdonos most bevallja, hogy jobban aggódik azért, hogy stabilitást érjenek el azzal a projekttel, amit idén kezdtek el, mint hogy egy olyan jövőre gondoljon, amelyben hipotetikusan két versenyzőt is a bokszban tartanak majd:

„Jelenleg a prioritásom a Danilóval való munka, mert vele egy olyan utat kezdtünk el, ami még nincs befejezve. Amikor ez a összeáll, soha ne mondd, hogy soha a másik versenyzőről. Természetesen nem szeretném, ha egy Iannonéval való művelet veszélybe sodorná Petruccit.”

Végül a Barni csapat vezetője további részleteket árult el Andrea Iannone helyzetéről, akinek körülbelül egymillió eurót kellene hoznia a csapatnak ahhoz, hogy egy második motorral versenyezhessen, bár a csapat keresi a szükséges befektetést ahhoz, hogy a két versenyző jövőre egy bokszon osztozzon:

„800.000 euróról beszélünk egy második motorért. Természetesen, ha egy olyan tehetséggel akarsz versenyezni, mint Iannone, akkor magas szintű projektet kell csinálnod. Ha csak azért csinálod, hogy csináld, akkor bele se kezdj. Ő már négy éve kiesett, és mindenki számára kockázatot jelent, de a számok mellette szólnak, és ezt nem szabad elfelejtenünk” ─ zárta Barnabó.

Bautista elégedett volt a szombati futam eredményével, de egyvalamit hiányolt

0

Toprak  Razgatlıoğlu és Jonathan Rea a pénteki nap eredményeit elnézve jogosan gondolhatták, hogy végre fogást találhatnak Álvaro Bautistán a Donington Parkban. A verseny nagyon izgalmas első fele után a spanyol azonban ismét bebizonyította, hogy verhetetlen.

A Donington Parkban rendezett első futam első tíz köre volt a legizgalmasabb, amit eddig a 2023-as szezonban láthattunk a Superbike-világbajnokságban. Olyan volt, mint tavaly, amikor a későbbi világbajnok Álvaro Bautista, Toprak Razgatlıoğlu és Jonathan Rea lélegzetelállító csatákat vívott a dobogós helyekért.

„Azt hiszem, az elején mindenki aggódott, hogy a gumik vajon ki fogják-e bírni a teljes versenytávot. Csak néhány kört tettünk meg a hétvége során, senki sem tudta, mi lesz tíz kör után. Jól rajtoltam, hogy ne kerüljek bajba. Utána megpróbáltam a lehető legsimábban menni. Hátulról figyeltem Toprak és Rea küzdelmét, ami szórakoztató volt, de a köridők jelentősen visszaestek. Viszont ezáltal nem mindig tudtam az ideális íven motorozni, és elég erősen fékezni sem. Így átvettem a vezetést, hogy a saját tempómban tudjak haladni” ─ kezdte Bautista.

Megtört a Ducati-átok Doningtonban, Bautista 12 év után győzelemre vezette az olaszokat

Bautista először nyert a Donington Parkban, véget vetve a Ducati tizenkét éves vesszőfutásának ezen a pályán. Gúnyt űzött azokból a találgatásokból, hogy ez a pálya nem neki és a Ducatinak való. A 38 éves versenyző újabb öt ponttal növelte előnyét az összesített tabellán, így már 91 ponttal vezet Razgatlıoğlu előtt.

„Gyors és versenyképes voltam, fantasztikusan éreztem magam a motoron. Sajnálom, hogy nem volt egy végső csata, de ha gyorsabb tudok lenni, mint a többiek, akkor megyek előre. Mindig arra törekszem, hogy a lehető legjobb versenyző legyek. Addig akartam húzni a gázt, amíg a hátsó gumi el nem kopik, de szerencsére bírta a futam végéig, így nem kellett visszavennem a tempóból.”

Rossi és Márquez elásták a csatabárdot, hogy egy gerincsérülteket támogató kezdeményezés részesei legyenek (videó)

0

Valentino Rossi és Marc Márquez egy időre félretették rivalizálásukat, és mindketten részt vettek egy jótékonysági kezdeményezésben.

Az Ángel Nieto Alapítvány jótékonysági árverést indít, melynek keretén belül Valentino Rossiról és Marc Márquezről is készül egy-egy festmény, melyeket a két klasszis kézjegyével árvereznek el. A befolyt összeget a „Motorkerékpárok, művészet és mosoly” projektre fordítják, amely Iñaki Mugica megsegítésére szolgál. A motokrosszversenyző és szerelő Mugica egy balesetben gerincsérülést szenvedett. A projekt célja, hogy felhívja a motorkerékpár-rajongók figyelmét a gerincvelő-sérültekre.

Manu Campa, nemzetközi művész összesen négy festményt készített – egyet-egyet Rossiról, Márquezről, Giacomo Agostiniről és Ángel Nietóról. Mindegyik festményt legalább 10 000 euróért árverezik el.

Megtört a Ducati-átok Doningtonban, Bautista 12 év után győzelemre vezette az olaszokat

0

Álvaro Bautistának sikerült megtörnie a jeget Doningtonban. Pénteken még szkeptikusan nyilatkozott esélyeiről, és úgy érezte, Rea és Razgatlıoğlu ellen nem biztos, hogy lesz ellenszere, mégis felülkerekedett riválisain. 

A pénteki nap második felét elmosta az eső, így a pilótáknak szinte csak a szombat délelőtt állt rendelkezésre, hogy a délutáni futamra hangolódjanak. Az újraaszfaltozott pálya szintén nem könnyítette meg a versenyzők dolgát, de az időjárás szerencsére nem állt az útjukba a futam rajtjakor.

Álvaro Bautista kapta el a legjobban a rajtot, szorosan a nyomában Jonathan Rea-vel, mögöttük Danilo Petrucci és Toprak Razgatlıoğlu érkezett. Egy körrel később Bautistának ki kellett szélesítenie a sikánt, melynek eredményeképp Rea rögtön megelőzte őt. Petrucci elveszítette harmadik helyét, mivel mind Razgatlıoğlu, mind Lowes elment mellette. A török versenyző azonnal ostromolni kezdte Bautistát, és sikerült átvennie a második helyet a spanyoltól.

Razgatlıoğlu egymás után motorozta a jobbnál jobb köröket, és lassan célkeresztbe vette az élen haladó Rea-t. 18 körrel a leintés előtt a török versenyző megunta az üldöző szerepét, és átvette a vezetést a Kawasaki pilótájától, ám amíg ők macska-egér harcot vívtak egymással, Bautista felzárkózott rájuk.

Rea komoly bevetődéssel indított támadást Razgatlıoğlu ellen, de a török azonnal vissza tudott vágni. Ennek eredményeképp az élmezőny még inkább összerázódott. Lowes Bautistát kezdte el szorongatni. Az első hét versenyző két másodpercen belül haladt egymás mögött. A spanyol úgy döntött, inkább előre menekül, így megelőzte először Rea-t, majd a Yamaha versenyzőjét is.

A mezőny egyre csak gyorsult, Bautista új pályarekordot állított fel, és sikerült valamelyest leszakítania magáról Razgatlıoğlut. Rea lemaradása közel másfél másodpercre duzzadt a harmadik helyen.

Bautista óriási előnyt motorozott ki Razgatlıoğlu előtt, a negyedik helyért eközben Lowes és Petrucci csatázott. A két pilóta fél másodperccel Rea mögött haladt, így a Kawasaki versenyzője nem érezhette magát biztonságban. Petrucci fokozatosan faragta a hátrányát Rea-vel szemben.

Négy körrel a vége előtt az olasz felért versenytársára, de nem tudta megelőzni. Bautista eközben megnyugtató előnyben kezdte meg az utolsó kört, közel négy másodpercet vert a mögötte érkező Razgatlıoğlura. A spanyol a 15. győzelmét szerezte ebben a szezonban, a harmadik helyen pedig Rea zárt.

A futam végeredménye: 

Megtörik Bautista dominanciája Doningtonban, vagy egy 12 éve tartó nyeretlenségi sorozat szakad meg?

0

Tizenkét éve egyetlen Ducati-pilóta sem nyert Doningtonban, még Álvaro Bautista sem, amikor 16 győzelemmel és 31 dobogós helyezéssel megnyerte a 2022-es Superbike-világbajnokságot. Egy évvel ezelőtt a spanyol az első futamon bukott, a Superpole-on negyedik lett, a második versenyen pedig a dobogó második fokára állhatott fel. A statisztikák ismeretében Bautista a szezon hatodik találkozójára is óvatosan tekint.

Álvaro Bautista számára nem igazán úgy kezdődött a hétvége, ahogy arra a spanyol számított. Vagy mégis? A Ducati versenyzőjének még nem sikerült nyernie Doningtonban, ahogy más márkatársának sem az elmúlt tizenkét évben, így Bautistát nem lepte meg a kissé halvány teljesítménye. A pénteki nap kombinált eredményei alapján mindössze a nyolcadik helyet szerezte meg, és több mint fél másodperccel maradt el a tegnapi győztes, Jonathan Rea-től.

Szombat reggelre azonban Bautista valósággal megtáltosodott, és maga mögé utasította két legnagyobb riválisát, a már korábban említett Rea-t, valamint a Yamaha versenyzőjét, Toprak Razgatlıoğlut.

Toprak Razgatlıoğlu elárulta, miért a BMW-t választotta a Ducati helyett

„A hétvége előtt az volt a fő célom, hogy ne veszítsek túl sok pontot az ellenfeleimmel szemben. Mert persze tudom, hogy Donington nem az a pálya, ahol jól szoktunk szerepelni” ─ nyilatkozta a 38 éves pilóta a SPEEDWEEK.com-nak.

„Szerettem volna lazítani és a lehető legkevesebb hibát elkövetni. Az első két edzés alapján megállapíthatom, hogy az aszfalt sokkal jobb, és már alig van benne bukkanó; ez mindenekelőtt biztonságosabbá teszi a vezetést. Még emlékszem, hogy tavaly egyes kanyarokban a bukkanókat kellett kerülgetni, most pedig már normálisan lehet motorozni.”

Az általános várakozások szerint a Ducati eddigi dominanciája ezen a pályán csökkenni fog, a Yamaha és a Kawasaki pedig közelebb kerül majd egymáshoz.

„Toprak és Jonathan a favoritok számomra Doningtonban. Mindig is nagyon gyorsak voltak itt. Ettől függetlenül nem fogok visszariadni a küzdelemtől. Ha úgy gondolom, hogy lehetséges a győzelem, akkor mindent megteszek érte. Ha egy ötödik hely lehetséges mindössze, akkor azért is. Minden attól függ, mennyire érzem majd jól magam a motoron, és mennyire tudom erőltetni anélkül, hogy túl nagy kockázatot vállalnék.”