back to top
2025. augusztus 19. 18:00
Kezdőlap Blog Oldal 493

A futamok több mint felét kihagyta, de így is Marc Márquezé a legtöbb bukás az idei szezonban

0

Kiderült, hogy az egyes pilóták mennyit estek a 2023-as idény első nyolc hétvégéjén. Marc Márquez annak ellenére vezet, hogy rengeteget kihagyott, míg mögötte öccse és csapattársa található a ranglistán.

Beköszöntött a nyári szünet a MotoGP-ben, és ez sok minden más mellett egyet jelent azzal, hogy különböző rangsorok születnek a versenyzők idei teljesítményéről. Így történt ez most is, igaz, az alábbi lista nem éppen a dicsőségről szól. A CRASH.net ugyanis azt gyűjtötte össze, hogy melyik pilóta hányszor bukott az idei szezon folyamán.

A listát Marc Márquez vezeti, ami első ránézésre nem meglepő, de jobban belegondolva döbbenetes statisztika. A nyolcszoros világbajnok ugyanis úgy áll az élen, hogy az eddigi nyolcból három teljes versenyhétvégét kihagyott, és további két futamról (és egy bemelegítésről) szintén hiányzott. A spanyol versenyző mélypontja a Német Nagydíj hétvégéjén volt, akkor összesen ötször esett el.

A 30 éves motoros eddig 14 alkalommal került a földre, ami ijesztő szám abból a szempontból, hogy csupán a szezon 40 százalékánál tartunk. Ha ilyen ütemben esik továbbra is, akkor biztosan felül fogja múlni Marco Bezzecchi tavalyi 23 balesetét, sőt, a közelmúltbeli rekordot is. Ez utóbbit egyébként ő tartja: 2017-ben 27 alkalommal bukott. Persze mindez bizonyos szempontból várható is, hiszen a sprintfutam bevezetésével a bukásra is több a lehetőség.

MotoGP, Álex Márquez, Gresini, baleset, Spanyol Nagydíj 2023, szombat
Álex Márquez is rengeteget esett (Fotó: MotoGP Media)

A második helyen holtverseny alakult ki, és alighanem egyik személy sem okoz túl nagy meglepetést. Márquez csapattársa és öccse, azaz Joan Mir, illetve Álex Márquez egyaránt 12-szer dobta el a motort. Előbbi szintén nem volt ott minden alkalommal: két teljes hétvégét kihagyott, emellett egyszer a pénteki, egyszer a szombati nap után lépett vissza sérülés miatt.

Az első ötöt Augusto Fernández 11-gyel, valamint Jack Miller 10-zel egészíti ki. Fabio Quartararo ennél jóval kevesebbszer, mindössze 5-ször esett, de már így is kettőre van tavalyi önmagától, amit a teljes idény alatt hozott össze. A világbajnoki tabella első három helyezettje közül Jorge Martín és Marco Bezzecchi neve mellett 7-es szám áll, míg a listavezető Francesco Bagnaiáé mellett 4-es, de ebből 3-szor futamon esett el.

A 2023-as idény bukási rangsora

Versenyző Gyártó Bukások száma
Marc Márquez* Honda 14
Álex Márquez Ducati 12
Joan Mir* Honda 12
Augusto Fernández KTM 11
Jack Miller KTM 10
Aleix Espargaró Aprilia 9
Miguel Oliveira* Aprilia 8
Marco Bezzecchi Ducati 7
Fabio Di Giannantonio Ducati 7
Luca Marini Ducati 7
Jorge Martín Ducati 7
Brad Binder KTM 6
Raúl Fernández* Aprilia 6
Johann Zarco Ducati 6
Enea Bastianini Ducati 5
Franco Morbidelli Yamaha 5
Nakagami Takaaki Honda 5
Fabio Quartararo Yamaha 5
Álex Rins* Honda 5
Maverick Viñales Aprilia 5
Francesco Bagnaia Ducati 4
Stefan Bradl** Honda 2
Pol Espargaró* KTM 2
Jonas Folger** KTM 2
Iker Lecuona** Honda 1
Danilo Petrucci** Ducati 1
Michele Pirro** Ducati 1
Lorenzo Savadori** Aprilia 1
Dani Pedrosa** KTM 0

 

*Nem teljesítette mind a nyolc hétvégét.

**Szabadkártyásként és/vagy helyettesként versenyzett.

Újabb MotoGP-versenyzőt kellett megműteni (kép)

0

Fabio Di Giannantonio bejelentette, hogy nemrég megműtötték a jobb karját. A Gresini versenyzője a tizenharmadik a mezőnyben, akit megoperáltak, a Brit Nagydíjon ugyanakkor már tökéletes állapotban indulna.

Hiába vonult tíz nappal ezelőtt hathetes pihenőre a MotoGP, nagyon úgy tűnik, hogy a műtétek sora nem áll meg. A hét elején Jorge Martín volt az, aki a közösségi médiában közölte a nyilvánossággal, hogy megműtötték a jobb lábát. Nem sokkal később márkatársa, Fabio Di Giannantonio is bejelentette, hogy nemrég megoperálták.

Egészen pontosan a jobb karján végeztek el egy beavatkozást. Hogy pontosan mi volt a probléma, azt nem tudni, de könnyen lehet, hogy a motorversenyzőknél gyakori rekesz szindróma volt a gond. Az viszont biztos, hogy futamot nem kell kihagynia. „Bokszkiállás a sebésznél, hogy Silverstone-ban 100%-os legyek – fogalmazott saját felületein. – Minden rendben, köszönöm mindenkinek az üzeneteket.”

 

Már Di Giannantonio előtt is kijelenthető volt, hogy a mezőny több mint fele műtétre szorult a szezonnyitó óta, mindezt úgy, hogy eddig csupán nyolc fordulót rendeztek meg. Az olasz pilóta a tizenharmadik volt a sorban: Martínon kívül Pol Espargarót, Enea Bastianinit, Marc Márquezt, Miguel Oliveirát, Raúl Fernándezt, Francesco Bagnaiát, Luca Marinit, Aleix Espargarót, Álex Rinst, Joan Mirt és Fabio Quartararót kellett megoperálni.

Di Giannantonio teljesítménye egyértelműen javult a tavalyi idényhez képest. Tavaly mindössze 24 pontot szerzett, most viszont már 34 egység áll a neve mellett, így a bajnokság tizenötödik helyét foglalja el. Ráadásul ezen a sprintfutamok bevezetése sem torzít, hiszen a 24 éves motoros szombaton egyszer sem szerzett pontot.

Ezzel együtt továbbra sem szerepel meggyőzően, és nagyon úgy tűnik, hogy ülése veszélyben van. Az első számú jelölt a Moto2-ben szereplő Tony Arbolino, akinek pályafutását a sztármenedzser Carlo Pernat egyengeti. A szintén olasz versenyző vezeti a középső géposztály összetett mezőnyét, ám előnye legutóbb, Assenben 8 pontra csökkent Pedro Acosta előtt.

Carlos Tatay hatalmas balesetet szenvedett Portugáliában, még a maradandó idegkárosodás sem zárható ki

0

Carlos Tatayt legutóbb a Sachsenringen és Assenben láthattuk a Moto2-es géposztály mezőnyét erősítve. A 20 éves spanyol vasárnap visszatért az Európa-bajnokságra, és Portimãóban súlyos sérülést szenvedett.

Carlos Tatay a Moto2-es Európa-bajnokság összesített második helyezettjeként utazott Portugáliába, ahol a hétvégén a JuniorGP sorozat vendégeskedett. A vasárnap Portimãóban megrendezett első futamon a spanyol versenyző az egyes kanyar előtt bukott a második körben. Szemtanúk szerint keményen az aszfaltra csapódott, majd a pálya korlátjának csúszott.

Miután a pálya orvosi központjában elsősegélyben részesült, Tatayt Faróba szállították, ahol vasárnap este megműtötték. Ezt a Pertamina Mandalika SAG csapata jelentette be a közösségi médiában. Csapata nem közölt részleteket, de egybehangzó spanyol médiajelentések szerint több csigolyája is megsérült. A jelek idegrendszeri károsodásra utalnak.

„A műtétet sikeresen végrehajtották” ─ jelentette be hétfő este a SAG Racing. Ezt kora délután újabb frissítés követte: „A versenyzőnk, Carlos Tatay által elszenvedett sérülések súlyossága miatt tanácsos és szükséges, hogy Spanyolországba szállítsák további kezelésre.”

A SAG megköszönte a Centro Hospitalar Universitário do Algarve és dr. Bernardo Smet munkáját, majd hozzátette: „Megértésüket kérjük, hogy addig nem adunk hírt, amíg nem kapjuk meg a szükséges orvosi dokumentációt. A versenyző, a családja, a barátai és a csapat köszöni az Önök támogatását. Carlos Tatay erős, mi pedig bízunk az orvostudományban.”

Carlos Tatay, a Red Bull Rookies Cup 2019-es bajnoka volt Pedro Acosta előtt, a nehéz Moto3-as évek után (a 2022-es mandalikai esős futamon elért dobogós helyezése ellenére) úgy döntött, hogy az idei szezonra Moto2-es Európa-bajnokságon próbál szerencsét. Június elején Jerezben ünnepelte első győzelmét.

Augusto Fernández: Acosta megérdemel egy MotoGP-motort, de egyértelműen veszélyt jelent rám

0

A MotoGP újonca, Augusto Fernández arról beszélt, milyen céljai vannak a jövőre vonatkozóan, emellett kitért a Pedro Acosta körüli találgatásokra is.

Augusto Fernández figyelemre méltó újonc szezont fut a királykategóriában, és Franco Morbidelli mellett ő az egyetlen MotoGP-pilóta, aki eddig mind a nyolc főfutamon pontot szerzett. Ennek ellenére nagy nyomás nehezedik rá a jövőjét illetően.

„Minden évben éreztem ezt a nyomást, amikor a szerződésről volt szó. Most csak magamra koncentrálok. Nem mintha szeretném ezt a nyomást, persze jobban örülnék ha már aláírtam volna egy szerződést, de nem ettől teszem függővé a teljesítményem” ─ nyilatkozta a 25 éves spanyol a motogp.com-nak.

„Tényleg hiszek magamban, és abban, hogy a munka, amit a MotoGP-ben tudok végezni, elég ahhoz, hogy maradjak. Arra koncentrálok, hogy futamokat és címeket nyerjek, de ez egy folyamat, és én az újonc szezonomban vagyok. Számomra semmi sem változik, ami a pályán nyújtott teljesítményt illeti. Nemcsak a szerződésre koncentrálok, hanem minden versenyhétvégére. Próbálok fejlődni és talán még a dobogóra is felállni, aztán majd meglátjuk. Egyszerűen csak megpróbálok csúcsra érni. Ez a fő célom. Szeretnék még maradni, eredményeket elérni, bizonyítani.”

A Marc Márquez által is nagyra tartott Acosta leszögezte, jövőre a MotoGP-ben szerepel

Eközben tavalyi csapattársa, Pedro Acosta egy versenybaleset ellenére mindössze nyolc ponttal van lemaradva a világbajnokságot vezető Tony Arbolino mögött a Moto2-es géposztály összesített tabelláján. A KTM 19 éves szupertehetsége nemrég a holland TT-n világossá tette, hogy a középső kategóriában való maradás 2024-re nem igazán opció számára.

Acostával kapcsolatban Fernández így nyilatkozott: „Az biztos, hogy veszélyt jelent, de hogy Pedro mit csinál, arra nincs befolyásom. Természetesen jól motorozik, és megérdemel egy MotoGP-motort, ezt ki kell mondanom, mert futamokat nyer és a Moto2-es bajnoki címért harcol. Megérdemli, hogy jövőre a MotoGP-ben versenyezzen, ahogyan én is.”

A Hungaroringen tesztelt Jorge Lorenzo (kép)

0

Egy nappal a Porsche Szuperkupa spielbergi hétvégéje után Jorge Lorenzo a Hungaroringre látogatott tesztelés céljából. A spanyol exmotoros szűk három hét múlva éles körülmények között is szerepel majd hazánkban.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Jorge Lorenzo a Red Bull Ringen versenyzett ezen a hétvégén a Forma-1 betétsorozataként működő Porsche Szuperkupa mezőnyében. Az ötszörös gyorsaságimotoros-világbajnok az utolsó előtti helyről indult a futamon, de rengeteget előzött, majd egy büntetésnek köszönhetően megszerezte első pontját a sorozatban.

Egy rossz döntés után Lorenzo remek futammal írt történelmet autóversenyzőként

Egy nappal később aztán Magyarországra látogatott. Azon belül is a Hungaroringen volt jelenése tesztelés céljából. Mindezt a közösségi médiában osztották meg a pálya üzemeltetői, ám egyéb részletek nem kerültek nyilvánosságra. Ennélfogva nem tudni, hogy Lorenzo milyen időket autózott, ahogyan arról sem lehet olvasni, hogy csapattársai közül részt vett-e még valaki az eseményen.

 

Ami viszont biztos, hogy a gyakorlás jól jött neki, hiszen szűk három hét múlva az F1-gyel együtt a Porsche Szuperkupa is a Hungaroringre látogat. A spanyol versenyző pénteken a szabadedzésen, szombaton az időmérőn, vasárnap pedig a futamon fog szerepelni, ha minden a tervek szerint megy. Emellett az is biztossá vált, hogy a silverstone-i fordulót az olasz Carrera Kupa miatt ki fogja hagyni, erről ő maga beszélt a legutóbbi hétvége után.

A közúti motorozás szempontjából is fontos a MotoGP előszobáját érintő változás

0

Bár a bejelentés csúszott néhány napot, múlt héten hivatalossá vált, hogy 2024 és 2026 között a Pirelli lesz a Moto2 és a Moto3 gumiszállítója. Az olasz gyártó egyik vezető beosztású embere elmondta, hogy ez miért fontos az ő szempontjukból.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, egybehangzó sajtóértesülések szerint a Pirelli és a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna már a legutóbbi, asseni futamhétvégén be akarták jelenteni, hogy jövőre az olasz gyártó lesz a Moto2 és a Moto3 gumiszállítója. Ez akkor végül nem történt meg, aminek azóta sem lehet tudni a pontos okát, csupán feltételezések és pletykák láttak napvilágot.

Az viszont egyértelmű volt, hogy a halasztás ellenére előbb-utóbb hivatalossá fog válni a hír, és ez múlt héten meg is történt. A Pirelli 2024-től 2026-ig kötött szerződést a Dornával, így ebben az időszakban ők fogják kiszolgálni a MotoGP előszobájának tekinthető Moto2-t és Moto3-at. Ezzel a lépéssel a Dunlop kiszorul a két sorozatból, amelyeknek a létrejöttük óta az ügyfelei voltak.

A Pirelli ezzel még inkább jelen lesz a motorsportban, hiszen a Superbike- és a Supersport-világbajnokság mezőnyének már évek óta ők szállítják a gumikat. Az ilyen döntés pedig nemcsak azért fontos lépés egy gyártó esetében, mert erőforrásokat kell szánni az új sorozatokra, hanem azért is, mert így még több információt hasznosíthatnak a motorsporton kívül.

Elképesztő figyelmetlenség miatt maradt el egy fontos bejelentés a legutóbbi futamhétvégén?

„Annyit tudok mondani, hogy örülök, hogy a kollégáink elérték azt a célkitűzést, hogy a Moto2 és a Moto3 beszállítói legyünk – válaszolta Mario Isola, a Pirelli autóversenyzésért felelős sportigazgatója az Forma-1-es Osztrák Nagydíj hétvégéjén a P1race.hu kérdésére. – A Superbike-ban óriási tapasztalattal rendelkezünk, ez pedig egy újabb lehetőség arra, hogy gumikat fejlesszünk, amelyeket a közutakon tudnak használni. A Forma-1-ben, illetve a motorsportban is az a filozófiánk, hogy kifejlesszük a know-how-t és a technológiát, amelyet aztán átvihetünk az utcai gumikba.”

A motorsport minden ágára jellemző, hogy az abban részt vevő gyártók igyekeznek felhasználni az ott megszerzett tudást az utcai gépek esetében, legyen szó akárhány kerékről. Mindez hatványozottan igaz, amikor a csúcskategóriákról vagy annak betétsorozatairól beszélünk. A Pirellinek ráadásul a Moto2-vel és a Moto3-mal könnyebb dolga van, mint a Forma-1-gyel.

„A motorok esetében ez nyilvánvalóan gyorsabb, mert ugyanazokat az abroncsokat adják el az üzleteinkben – folytatta az olasz szakember. – Én nem vagyok részese a motoros tevékenységünknek, de a Pirelli tagjaként örülök, hogy van egy ilyen lehetőségünk, mert ez megmutatja a motorsport iránti általános elkötelezettségünket. Szóval szerintem ez egy pozitív dolog.”

Megműtötték Jorge Martínt, a MotoGP-vb második helyezettjét (képek)

0

Jorge Martín műtéten esett esett át, miután a jobb lábát meg kellett operálni. A beavatkozás pontos oka nem ismert, de elképzelhető, hogy még a portimãói szezonnyitón elszenvedett balesetéhez van köze.

Az idei MotoGP-szezon eddig talán az átlagosnál is több sérülést hozott, és ezek közül jó néhány esetben orvosi beavatkozásra volt szükség. A közelmúltban Álex Rinst kellett megműteni, aki síp- és szárkapocscsonttörést szenvedett Mugellóban, és egészen múlt hétig a kórházban tartózkodott. A listára nemrég egy másik spanyol versenyző is felkerült.

Jorge Martínról van szó, akiről, ellentétben honfitársával és más motorosokkal, nem lehetett előzetesen tudni, hogy kés alá fog feküdni. Ennélfogva a közvélemény számára meglehetősen váratlanul érkezett a bejelentés a közösségi médiában, hogy már túl is van az operáción. Elmondása szerint egy hosszú ideje tartó problémát sikerült ezzel orvosolni.

„Volt egy vizsgálatom a műtőben, hogy megoldjunk egy problémát, amely egy ideje már nyaggatott a motoron, de minden rendben ment – írta Martín saját Twitter-oldalán, és a bejegyzéshez két képet mellékelt, amelyeken látszik, hogy jobb lába térdtől lefelé szinte teljesen be van kötve. – Most ott az ideje a felépülésnek, hogy 100%-ban készen álljak Silverstone-ra.”

Hogy mi volt a pontos sérülés, és hogy hol szedte össze, azt nem tudni. Lehetséges, hogy még a szezonnyitó Portugál Nagydíjon elszenvedett balesetéből nem tudott felépülni rendesen: a portimãói viadalon Marc Márquez előbb az ő motorját találta el, miután belecsapódott Miguel Oliveira gépébe, és bár akkor még nem esett el, a hírek szerint bokasérülést szenvedett. Amennyiben valóban ez a helyzet, úgy Martínt már másodszor kellett műteni egy ottani baleset miatt, hiszen 2021-ben is megsérült a lába.

Martínnak valóban muszáj teljesen rendbe jönnie a szűk öt hét múlva esedékes Brit Nagydíj hétvégéjére, hiszen jelenleg ő a listavezető Francesco Bagnaia első számú kihívója a MotoGP-ben. Hátránya ugyan nem kicsi, hiszen a címvédő 35 ponttal gyűjtött többet, ám ez adott esetben egy hétvége alatt még ledolgozható. A második helyért viszont tényleg nagy a csata, hiszen Marco Bezzecchi lemaradása csupán 1 pont hozzá képest.

Ami a 25 éves pilóta jövőjét illeti, egyelőre még semmit nem jelentettek be, de a legvalószínűbbnek az tűnik, hogy jövőre is marad a Pramacnál. A gyári Ducatinál ugyanis alighanem jövőre sem lesz hely számára, és korábban ugyan a Yamahához is pletykálták, a japánok egyelőre annyira gyenge formát mutatnak, hogy nem érné meg miattuk elhagyni az olasz gyártót.

Győzelmeket és dobogókat hozott a hétvége a magyar motorversenyzőknek

0

Zsigovits Norbert egy első és egy harmadik helyet ünnepelhetett Osztrák Mountain Endurocupon. Rajta kívül a Hungarian Motorsport Academy motorosai közül Liszka Roland, Surányi Balázs és Kovács Zoltán szintén győzött a hétvégén, míg Katona Áron kétszer is dobogóra állhatott.

Ismét nagyszerű eredményeket szereztek a HMA versenyzői két keréken: közülük is az egyik legszebb Liszka Roland Noel nevéhez köthető, aki élete első enduro-világversenyén vett részt. Az Enduro GP Open 2S kategóriájában induló fiatal versenyző hamar megszokta ez eltérő viszonyokat, és a szombati napot egyből az élen zárta. A vasárnapi napon az időjárás kicsit megtréfálta a fiatal versenyzőt, aki emiatt összeszedett egy kis hátrányt a vetélytársaival szemben, de végül ezt a napot is a nagyon előkelő 2. helyen fejezte be, több rutinosabb riválisát is megelőzve.

Katona Áronra egy motokrossz-Eb-elődöntő várt a hétvégén Olaszországban. A szombati kvalifikáción 38 versenyző közül sikerült megszereznie az első helyet az MX85-ös kategóriában, így bizakodva állhatott oda a vasárnapi rajtokhoz. Az első futam rajtjánál ugyan visszaesett a 9. helyig, de sikerült felzárkóznia a dobogó legalsó fokáig, majd a második futamban egy nagyszerű verseny után a 2. pozícióban intette le a kockás zászló, ráadásul sikerült megfutnia a verseny leggyorsabb körét is.

Zsigovits Norbert az Osztrák Mountain Endurocup versenyein indult a hétvégén. Bőven kijutott számára is a sikerből, miután a szombati napon tartott superenduroversenyt sikerült megnyernie, a vasárnapi endurofutamon pedig az előkelő 3. helyen ért célba.

Surányi Balázs ezúttal a Cseh Supermoto Bajnokság futamain képviselte az Akadémia színeit. A 16 éves versenyző egész hétvégén nem talált legyőzőre, mind a két futamot rendkívül magabiztos versenyzéssel sikerült megnyernie. Hat futam után a bajnokságot is 100%-os teljesítménnyel vezeti.

Kovács Zoltán pedig itthon, Kecskeméten folytatta ismerkedését a Supermoto kategóriával. Élete második Supermoto-hétvégéjén végül a Magyar Bajnokság második fordulóján hibátlan hétvégét tudhatott a háta mögött, a kvalifikáción és a versenyeken sem volt nála gyorsabb senki.

Egy rossz döntés után Lorenzo remek futammal írt történelmet autóversenyzőként

0

Jorge Lorenzo az utolsó előtti helyről rajtolt a Porsche Szuperkupa ausztriai fordulóján, ám a futamon rengeteget előzött. A spanyol versenyző egy büntetésnek köszönhetően pontot is szerzett, amivel történelmet írt.

Az előző hétvégén rendezték meg a Porsche Szuperkupa második fordulóját Spielbergben, ahol Jorge Lorenzo is ott volt, hiszen a Huber Racingtől egész szezonra szóló szerződést kapott. Az ötszörös gyorsaságimotoros-világbajnok az öt héttel korábbi monacói futamon nem tudott célba érni, miután balesetet szenvedett, és idő előtt kénytelen volt feladni a versenyt.

Balesettel indult Jorge Lorenzo idénye Monacóban

Miután a szabadedzésen a tizenkilencedik helyen végzett, 1,219 másodperccel lemaradva az éllovas Bastian Buustól, az időmérőn nem volt szerencséje. Ő és a csapata ugyanis rosszul döntött a gumiválasztásnál a felszáradó pályán zajló kvalifikáción, majd a végén a forgalom miatt nem tudott gyorskört autózni. Ennek következtében 1:39.812 másodperces körével mindössze a harmincegyedik pozícióban zárt, 7,626 másodperccel a pole pozíciót megszerző Larry ten Voorde mögött.

Lorenzo ezzel a 107 százalékon is kívül volt, de a körülményekre való tekintettel ő és másik két hasonlóan járt versenyző is elindulhatott a vasárnapi futamon. A 36 esztendős exmotoros az utolsó előtti helyről indult, ám az ezúttal teljesen száraz körülmények között zajló versenyen kiváló teljesítményt nyújtott, és rengeteget javított.

Egy ponton már a tizennegyedik helyen haladt, végül a kockás zászló tizenhatodikként intette le. Azonban itt még nem volt vége, ugyanis a pályán a tizedik pozícióban célba érő Morris Schuringot 10 másodpercre megbüntették ütközés okozásáért, aminek következtében kilenc helyet bukott, vagyis Lorenzo egyet előrelépett.

„Már a tizennegyedik helyen álltam, de aztán hibáztam – értékelt mosolyogva a SPEEDWEEK.com-nak, majd hozzátette, igyekszik tanulni csapattársától, az egyébként a dobogó alsó fokára felálló Leon Köhlertől. – A szűk kanyarokban még keményebben kell fékeznem. A motoron inkább a folytonosságon múlt, hogy [jó] köridőket érjünk el. Nehéz volt, hogy egy autó ennyire közel volt előttem, és érezni lehetett, hogy a következő kocsi közvetlenül az ember mögött van.”

Lorenzo ezzel megszerezte első pontját a sorozatban, egyúttal történelmet írt: ő az első motoros világbajnok, akinek összejött ez a bravúr a Porsche Szuperkupában. Ami biztos, hogy legközelebb a Hungaroringen próbálhatja meg növelni az egységei számát, ugyanis a következő fordulót kihagyja. „Silverstone-ban nem tudok versenyezni, mert a Szuperkupa átfedésben van az olasz Carrera Kupával, a szponzorom preferenciája miatt pedig Olaszországban fogok versenyezni” – árulta el.

Porsche Szuperkupa, Jorge Lorenzo, Huber Racing, Red Bull Ring 2023
Lorenzo történelmet írt (Fotó: Porsche)

Lorenzo a huszadik helyet foglalja el a tabellán, a pontszerzők közül az utolsó helyen áll. A spanyol pilótát azonban aligha érdekli túlságosan az állás, mert négy keréken nem ugyanazok a tényezők motiválják, mint motorversenyzőként. „Már nem vagyok annyira koncentrált, és nem azért vezetek, mert pénzt akarok keresni, vagy még híresebb szeretnék lenni – fogalmazott. – Pusztán a barátok miatt, és ezt nagyon élvezem.”

Nem Rinaldi sérült meg a legsúlyosabban a horrorisztikus többfős bukásban Doningtonban vasárnap

0

A Ducati gyári pilótája, Michael Ruben Rinaldi is azon versenyzők között volt a tegnapi máspdik futamon a Superbike-világbajnokság brit fordulóján, aki Tom Sykes bukásának esett áldozatul. Az olasz pilóta hosszú percekig a földön feküdt, majd integetéssel jelezte, hogy eszméleténél van, mikor a mentőautóba helyezték hordágyon. Rinaldi a körülményekhez képest jól van, így elmondta, mi is történt pontosan.

Michael Ruben Rinaldi számára a második főfutamon történt bukás az amúgy is katasztrofális hétvégéjének csúcspontja volt. A kvalifikáción az olasz már az első gyors körén bukott, és mindössze a kilencedik rajtpozíciót tudta megszerezni. Az első főfutamban az első körben műszaki hibára gyanakodott, ezért visszaesett az utolsó előtti helyre, de aztán folytatni tudta a versenyt, és így is a 13. helyen ért célba. A sprintfutamon szintén elkövetett egy hibát, melynek következtében mindössze a 17. helyen zárt.

A második főfutamban Rinaldi önhibáján kívül tömegbukásba keveredett. A versenypálya orvosi központjában végzett vizsgálatok nem mutattak ki törést, csak enyhe agyrázkódást és zúzódást a jobb bokáján. Miután a mai napon visszatér Olaszországba, a biztonság kedvéért még egyszer megvizsgálják.

Bautista ismét leiskolázta a mezőnyt, Petrucci első dobogós helyezését szerezte a piros zászlóval félbeszakított futamon

„Ez a hétvége nagyon szerencsétlenül alakult, minden futam első körében történt valami” ─ mondta Rinaldi vasárnap este.

„A második futamban Sykes előttem esett el, és csak arra emlékszem, hogy hirtelen a kavicságyban találtam magam. Próbáltam fékezni, hogy ne üssem el, aztán hátulról eltalálták a lábam. Magából az esésből nem emlékszem semmire, mert a fejemet ütöttem be erősen. Aztán láttam a mentőket, és nagyon fájt a bokám. Szerencsére nem tört el semmim. Csináltunk egy röntgent, most pedig egy MR-vizsgálat következik. Szerencsés vagyok, hogy így hazamehetek. Sykes is ott volt az orvosi központban, neki eltörtek a bordái és nagy fájdalmai vannak. Jobbulást kívánok neki.”