back to top
2025. augusztus 18. 06:08
Kezdőlap Blog Oldal 501

Quartararo gratulált a hétvégén ötször bukó Marc Márqueznek azért, amit csinál

0

Fabio Quartararo kijelentette, számára nem sokat számít, hogy a középmezőnyön belül hányadik helyen végez, és úgy véli, a tizedik pozíciónál semmiképpen nem érhetett volna el jobb eredményt a Német Nagydíjon. A francia versenyző ezt követően kitért a hétvégén ötször bukó Marc Márquez helyzetére, és méltatta riválisát.

Fabio Quartararo újabb nehéz hétvégén van túl. 2021 világbajnoka a tizenkettedik helyet szerezte meg a Német Nagydíj időmérőjén, majd a sprintfutamon és a főversenyen egyaránt egy pozíciót bukott még ehhez képest is. A francia versenyző így is visszaelőzte Aleix Espargarót, és a tabella nyolcadik helyét foglalja el, de nyilvánvaló, hogy nem ilyen pozíciókért akar küzdeni.

Marc Márquez visszalépett, Martín óriási csatában győzte le ismét Bagnaiát a Német Nagydíjon

A 24 éves motoros a mugellói forduló után kijelentette, hogy egyszerűen tanácstalanok a beállításokat illetően. Most nem fogalmazott ennyire keményen, de szavaiból egyértelműen érezhető, hogy a jelenlegi idényt már elengedte. Még úgy is, hogy a rossz eredmény annak is köszönhető, hogy a közepes helyett lágy hátsó gumival versenyzett, de másképp sem ment volna sokkal többre.

„A legfontosabb, hogy továbbra is dolgozzanak [a Yamahánál]. Akkor talán a szezon vége felé képesek leszünk tenni egy lépést a következő évre vonatkozóan – nyilatkozta, majd a gumiválasztásra is kitért. – Már az első körtől kezdve gondjaim voltak. Számomra nem jelent nagy különbséget, hogy a tizedik vagy a tizenharmadik helyen végzek. A közepes hátsó abronccsal a tizedik pozíció lett volna a maximum, jobb semmiképp.”

Quartararo bizonyos szempontból hasonló cipőben jár, mint Marc Márquez. Képességeik alapján mindketten az élvonalba tartoznak, ám a Honda és a Yamaha is gyengén teljesít. A spanyol versenyző emiatt rengeteget kockáztat: a Sachsenringen például ötször esett el, és a bemelegítésen eltörte az ujját, majd végül ő maga döntött a futamról történő visszalépés mellett. Ellenfele ennek ellenére elismeri azt, amit tesz.

„Nehéz neki – jelentette ki Quartararo. – 2020-ban sérült meg, azóta eljutott a dobogóig, és nyert. Számomra ő a legjobb, mindig száz százalékot ad. Ki bukik ötször, hogy jobb legyen, és a csúcsra érjen? Mentálisan ő az egyik legerősebb, de eljön a pillanat, amikor az ember megüti magát. Vasárnap délelőtt megsérült, mert a maximumon hajtott. Ez most furcsán hangzik, de gratulálok neki ahhoz, amit csinál.”

Márquez idén még nem fejezett be futamot vasárnap, hiszen háromszor kiesett, négyszer pedig el sem indult. Ez a magas szintű kockázatvállalásának tudható be, Quartararo viszont éppen az ellenkezőjét teszi, és eddig mind a hét főversenyen célba ért. A 11-szeres MotoGP-futamgyőztes szerint mindez a motorok közötti különbségből is adódik, ettől függetlenül megérti a nyolcszoros világbajnok hozzáállását.

Marc Márquez maga döntött a visszalépés mellett: Túl sok ütést kaptam

„Azzal kell gazdálkodnunk, amink van – szögezte le. – Az egyenesekben a Honda kicsit jobb, mint a mi motorunk, mi pedig a féktávokon vagyunk jobbak. Ez nálunk valamelyest csökkenti a bukás kockázatát, de végső soron mindannyian rendre a határon vagyunk. Úgy vélem, itt mindenki megérti Marcot.”

Martínnak a gumija okozott gondot, Bagnaia nem csalódott az elbukott győzelem miatt

0

Jorge Martín kiemelte, hogy két év kemény munkája után tudott nyerni a Német Nagydíjon, a futam közepén ráadásul a hátsó gumiját is menedzselnie kellett. Francesco Bagnaia a határon volt a hajrában, míg Johann Zarco szerint javulnia kell ahhoz, hogy a győzelemért harcoljon.

Hihetetlen izgalmakat hozott a Német Nagydíj a MotoGP-ben. Jorge Martín a szombati sprintfutamhoz hasonlóan ezúttal is élre tört a hatodik helyről, ám most nem volt annyira könnyű dolga, mint szombaton. A spanyol versenyzőt ugyanis a hajrára utolérte Francesco Bagnaia, majd át is vette a vezetést, de a Pramac pilótájának volt válasza, utána pedig nem engedte ki a győzelmet a kezéből. A harmadik helyet csapattársa, Johann Zarco gyűjtötte be.

Marc Márquez visszalépett, Martín óriási csatában győzte le ismét Bagnaiát a Német Nagydíjon

Martín a 2021-es Stájer Nagydíj után másodszor diadalmaskodott a királykategóriában, a mostani elsőségére közel két esztendőt kellett várnia. Egy ponton az abroncsa is nehézséget okozott neki, de ezzel is meg tudott birkózni. A 25 éves motoros bízik benne, hogy ez csak a kezdet, és jó formája a továbbiakban is kitart.

„Nagyon érzelmes pillanat – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Majdnem két éve harcoltam érte, de végre eljött. Nehéz futam volt, Pecco nagyon keményen nyomta. A futam közepén volt egy kis gondom a hátsó gumival, úgyhogy azt próbáltam menedzselni. Az volt a célom, hogy az élen legyek, és még akkor is, amikor [Bagnaia] megelőzött, igyekeztem visszatérni az élre, az utolsó két körben pedig a maximumot adtam bele. Az elején talán nekem sikerült jobban megóvnom a gumikat. Nagyon boldog vagyok. A következő [fordulókra] koncentrálok, remélhetőleg ez az első lépés. Egyre közelebb vagyunk, ez a legfontosabb. Köszönöm a családomnak és azoknak, akik a tavalyi szezonban rengeteg támogatást nyújtottak nekem! Mindenre készen állunk.”

Martín ezzel megerősítette második helyét az összetettben, és 16 pontra megközelítette a listavezető Bagnaiát. A címvédő mindent megpróbált az utolsó körökben, egy ponton össze is értek a motorok, de szerencséjükre egyikük sem járt pórul a küzdelemben. A gyári Ducati versenyzője annak ellenére is elégedetten távozik a Sachsenringről, hogy ezúttal a sprint- és a főfutamot sem nyerte meg.

„Azt kell mondanom, hogy Jorge nagyon erős volt ma, pedig igyekeztem – kezdte. – A tegnapi naphoz képest fejlődtünk, és versenyképesek voltunk. Az utolsó körökben egyre jobban csökkentettem a hátrányt, de ez nem volt elég ahhoz, hogy az élre kerüljek. Az utolsó előtti körben megpróbáltam, de összeértünk, utána volt egy kanyar, amely kissé határeset volt, de túl messze volt. Örülök a második helynek, a maximumot adtam. Lépjünk tovább Assen felé!”

Ahogyan Mugellóban, úgy most is Zarco állhatott fel melléjük a dobogóra, aki zsinórban harmadszor lett harmadik, ami a vasárnapokat illeti. A francia versenyző a futam elején visszaesett a hetedik helyre, de aztán Aleix Espargarót, Jack Millert és Luca Marinit is maga mögé utasította. Ekkor Brad Bindert vehette üldözőbe, ám a dél-afrikai versenyző hibázott, így kiesett előle. Innentől kezdve lényegében előre- és hátrafelé sem kellett figyelnie.

„Ismét egy jó futam volt – fogalmazott. – Egyértelműen arra számítottam, hogy elég gyors leszek, és közel leszek a győzelemhez. A rajt jól alakult, semmilyen problémám nem volt, de [Marco] Bezzecchi erős volt a féktávon, amely a gyenge pontom. Szóval vesztettem némi időt, de gyorsan erős tempóra váltottam. Utána Brad eléggé gyorsan ment, én pedig mögötte a lehető legjobban kontrollálni akartam a hátsó abroncsomat, és arra gondoltam, hogy ebből előnyöm származhat. Aztán elkövetett egy hibát, és én a harmadik pozícióban voltam. Az első két helyen álló srácra nem volt esély visszazárkózni, túlságosan gyorsak voltak, de legalább képes voltam harcolni. Bezzecchi közeledett, de tudtam tartani a másfél másodperces különbséget. Jó ez a dobogó. Továbbra is javulnom kell néhány dologban, hogy a győzelemért harcoljak, de a fejlődés megvan, úgyhogy nagyon örülök, hogy ismét a képes voltam a tegnapi tempóra.”

Marc Márquez maga döntött a visszalépés mellett: Túl sok ütést kaptam

0

Bár Marc Márqueznek eltört az ujja a bemelegítésen, az orvosok zöld utat adtak neki a versenyzésre, ám ő a visszalépést választotta. A nyolcszoros világbajnok elárulta, miért döntött így.

Marc Márquez számára rémálomszerűen kezdődött a vasárnap: a Német Nagydíj előtti bemelegítésen nagyot bukott a 7-es kanyarban. Az esést követő képekből látszott, hogy a spanyol motoros nincs teljesen rendben, hiszen sántított, és a kezét is fájlalta. Emellett csalódottsága is jól kivehető volt az alapján, ahogyan a korlátra támaszkodva lehajtotta a fejét.

Marc Márquez bukott, megsérült a bemelegítésen

A 30 éves pilótát elszállították az orvosi központba, ahol megállapították, hogy eltört az ujja, ennek ellenére versenyzésre alkalmasnak nyilvánították. Ekkor úgy tűnt, hogy a Honda versenyzője megkezdi a futamot, amelyen egyébként a hetedik helyről indult volna, és a minél jobb eredmény elérése mellett megkísérelheti, hogy a szezon során először befejezzen egy versenyt.

„Jól van – utalt Márquezre dr. Ángel Charte, a MotoGP orvosa. – Fáj a jobb bokája, és a jobb hüvelykujjára is panaszkodik. [Úgy döntöttünk, hogy] csinálunk egy röntgenfelvételt. Ez semmilyen törést nem mutatott ki a jobb bokában. Egyértelmű, hogy erősen megzúzódott, és egy kis húzódása is van ott. A bal kezének hüvelykujján viszont a [kezétől] legtávolabbi ujjpercében van törés.”

Nem sokkal a MotoGP rajtja előtt azonban érkezett a hír, hogy Márquez mégsem áll rajthoz a Sachsenringen. Mindezt a Honda egy rövid közlemény formájában tudatta a nyilvánossággal. „Marc Márquez úgy döntött, hogy kihagyja a Német Nagydíjat, miután balesetet szenvedett a 7-es kanyarban a délelőtti bemelegítés során” – olvasható a japánok honlapján.

Miután az ember elolvasta és értelmezte a hírt, egyvalamire lehetett figyelmes: a visszalépés nem az orvosok döntése volt, hanem maga az érintett határozott így. Mindez egyáltalán nem vall Márquezre, aki még a 2020-as jerezi bukása után egy héttel is motorra akart ülni, vagy éppen a tavalyi mandalikai highside-ját követően szeretett volna részt venni a versenyen, és öccsének, Álex Márqueznek kellett lebeszélnie erről.

Hozzá kell tenni, hogy a hatszoros MotoGP-világbajnoknak nem ez volt az első esése a hétvégén, de még csak nem is a második. Pénteken a második edzés végén bukott, ami csúnya ütközést eredményezett Johann Zarcóval, míg szombaton háromszor is a földön kötött ki. Márquez maga is ezzel magyarázta a döntését.

„Négy vagy öt esés után, a délelőttöt követően nem érzem magam késznek a versenyzésre – fogalmazott. – Inkább nem erőltetem. Túl sok ütést kaptam, és van egy apró törésem is. Nem igazán érzem magam késznek.” A következő futamot egy hét múlva rendezik Assenben, kérdés, hogy Márquez milyen állapotban érkezik majd meg a Holland TT-re.

Marc Márquez visszalépett, Martín óriási csatában győzte le ismét Bagnaiát a Német Nagydíjon

0

Jorge Martín nyerte a Német Nagydíjat a MotoGP-ben, miután hatalmas küzdelemben, oda-vissza előzgetést követően legyőzte Francesco Bagnaiát. Marc Márquez sérülés miatt nem indult el a futamon.

A Moto3 és a Moto2 versenye után a MotoGP főfutamával zárult a Német Nagydíj hétvégéje. Marc Márquez a bemelegítésen bukott, és annak ellenére, hogy először az volt a kommunikáció, hogy ujjtörése ellenére elindul a futamon, ez végül mégsem történt meg. Az élről Francesco Bagnaia indulhatott, az első sort Luca Marini és Jack Miller egészítették ki. A sprintversenyt megnyerő Jorge Martín a hatodik helyet foglalta el a rajtrácson. Az élmezőnyből mindenki a kemény-közepes kombinációt választotta, egyedül Aleix Espargaró és Fabio Quartararo választottak lágy gumit hátra.

Marc Márquez bukott, megsérült a bemelegítésen

A rajtot Miller kapta el a legjobban, és mind Marinit, mind Bagnaiát megelőzte, Martín pedig feljött a negyedik helyre. Az ausztrál pilóta azonban egy megbicsaklás miatt nagyon hamar visszaesett a negyedik helyre, miközben a Pramac versenyzője megelőzte a VR46 motorosát, így feljött a második helyre a címvédő mögé. Az ötödik helyet Brad Binder, a hatodikat Espargaró foglalta el.

A 4. körben aztán Martín folytatta hadjáratát, és Bagnaia mellett is elment. A spanyol versenyző aztán el is húzott riválisától, a gyári Ducati pilótáját pedig honfitársa üldözte közvetlen közelről. Mögöttük a két KTM helyet cserélt, így Binder foglalta el a negyedik, Miller az ötödik helyet, Johann Zarco pedig visszakapaszkodott a hatodik pozícióba.

A francia motoros a 6. körben Miller mellett is elment, de aztán hamar elveszítette a pozíciót, míg csapattársa előnye már több mint 6 tized volt az élen. Bagnaiának sikerült valamelyest leszakítania Marinit, így a közvetlen élmezőnyben nem alakultak ki csaták. Nem úgy Zarcóék esetében, hiszen a francia versenyző ismét megszerezte az ötödik helyet.

Millerre aztán Marco Bezzecchi is felzárkózott, de az első támadást visszaverte az olasz motorossal szemben. Hátrébb Maverick Viñalesnek véget ért a rémálomszerű hétvégéje, miután technikai hiba sújtotta. Mindeközben Marini hátránya már 1 másodperc fölé nőtt Bagnaiával szemben, aki viszont nem tudott érdemben közeledni Martínra.

A 10. körben változott a sorrend, ugyanis Binder maga mögé utasította Marinit, viszont a csatának köszönhetően már közel 2 másodperc volt a lemaradása Bagnaia mögött. A másik KTM-VR46 csatát viszont utóbbi nyerte, hiszen Bezzecchi megelőzte Millert, így feljött a hatodik pozícióba. Bagnaia eközben valamelyest közeledett Martínra, de utána rögtön visszaállt a különbség.

A 12. körben Marini újabb pozíciót bukott, ezúttal Zarcóval szemben, aki Bindert vehette üldözőbe az újabb dobogós helyezésért. A dél-afrikai pilóta hátránya folyamatosan nőtt az élen álló kettőssel szemben, a 14. körre már 3 másodperc fölé nőtt a lemaradása Bagnaia mögött. A francia pilóta valamelyest közeledett riválisára, aztán viszont visszaállt a kettőjük közötti differencia.

A 16. körre Bagnaia 2 tizeden belülre került Martínnal szemben, bár ez csak ideiglenes volt. Csata azonban nem köztük, hanem a VR46 versenyzői között alakult ki, miután Bezzecchi megtámadta Marinit, ám a kísérlet sikertelen volt. A 18. körben azonban már sikerült elmennie csapattársa mellett, de hátránya másfél másodperc feletti volt a továbbra is a negyedik helyen motorozó Zarcóval szemben.

A 19. körben aztán a negyedikből harmadik lett, ugyanis Binder elesett. A KTM pilótája a 8-as kanyarban bukott, és láthatóan megütötte magát, mert a mozgása nem volt teljesen rendben. Két körrel később Bagnaia ismét utolérte Martínt, és a 12-es kanyarban elment mellette úgy, hogy egy pillanatra nagyon közel került egymáshoz a két motor.

A Pramac pilótája nem szakadt le riválisától, de visszatámadni nem tudott. Egészen a 25. körig, amikor ugyanott és ugyanúgy előzte vissza Bagnaiát, ahol korábban elvesztette a vezetést. A páros egyébként óriási előnyt alakított ki, hiszen Zarco hátránya már több mint 5 másodperc volt.

Ahogyan korábban Martín, úgy Bagnaia sem maradt le, sőt, a 27. körben újból támadott a szokásos helyen, ám ezúttal nem járt sikerrel. Az olasz pilóta töretlenül támadott, az utolsó kör elején még össze is ért a két motor. Azonban Martín is hibázott, így még nem dőlt el minden. Bagnaia a külső íven fordult rá az utolsó kanyarra, és megpróbálta legyorsulni ellenfelét, de 64 ezreddel Martín tudott nyerni. Zarco majdnem 7 másodperccel ért be csapattársa mögött a harmadik helyen. Ami a tabellát illeti, Martín hátránya 16 pontra csökkent a címvédő mögött.

A MotoGP sachsenringi futamának végeredménye

Újabb sima győzelmével Acosta még szorosabbá tette a Moto2-es bajnokságot

0

Pedro Acosta óriási fölénnyel nyerte a Német Nagydíjat a Moto2-ben. Jake Dixon a hajrában megközelítette Tony Arbolinót, de végül utóbbi lett a második, így 15 ponttal vezeti a tabellát.

A Moto3-as után a Moto2-es versennyel folytatódott a Német Nagydíj hétvégéjének vasárnapi napja. A pole pozíciót Pedro Acosta szerezte meg 1:23.858 másodperccel, így a szezon során először indulhatott az élről. A spanyol versenyző 269 ezreddel múlta felül a futam előtt a bajnokságot 20 ponttal vezető Tony Arbolinót, mellőlük pedig Jake Dixon rajtolhatott.

A rajt után Arbolino átvette a vezetést, ám Acosta az 1. kör végén újra élre állt. Az első kanyarban Jeremy Alcoba nekiment Bo Bendsneydernek, aki eltalálta Darryn Binder motorját, és mindketten kiestek. A spanyol versenyző hosszú körös büntetést kapott az akciójáért, míg a hollandnak eltört a kulcscsontja.

Acosta hamar félmásodperces előnyt alakított ki, Arbolino pedig több mint 1 másodperccel volt Arón Canet előtt, aki annak ellenére jött fel a harmadik helyre, hogy nincs tökéletes állapotban. Dixon visszaesett a negyedik pozícióba, őt Alonso López és Somkiat Chantra követték az ötödik, illetve a hatodik helyen.

A 6. körre Acosta 1 másodperc fölé növelte Arbolinóval szemben, míg hátul Lukas Tulovic bukott, és esett ki a versenyből. Ennél jóval nagyobb dráma volt, hogy a 13-as kanyarban Canet is elesett, így Dixon visszajött a harmadik pozícióba. Mögötte pedig csata alakult ki, és a 9. körben Chantra megelőzte Lópezt a negyedik helyért.

A 13-as kanyar következő áldozata Izan Guevara volt, aki a 10. körben csúszott el. Ezen a ponton az első öt pilóta egyaránt 1 másodpercnél nagyobb különbséggel előzte meg a mögötte lévőt, a hatodik helyért viszont nagy csata alakult ki Manuel González és Calestino Vietti között. Az olasz pilóta ugyan megtámadta riválisát, de az előzés nem jött össze neki, így maradt a hetedik, egészen addig, amíg Sam Lowes nem ment el mellette.

A következő körökben Acosta tovább növelte előnyét, és ezzel párhuzamosan Dixon közeledett Arbolinóra. A 16. körben már kevesebb mint 4 tized volt a különbség, utána a Marc VDS motorosa valamelyest magára talált, és 6 tized fölé tornázta az előnyét. Ami a hátsó szekciót illeti, Joe Roberts ugyancsak a 13-as kanyarban esett el.

Acosta előnye végül 3 másodperc alá csökkent, de így is simán nyert, Arbolino második helye viszont veszélybe került, mert Dixon minden addiginál jobban megközelítette. Az olasz pilóta azonban meg tudta őrizni pozícióját, és 95 ezreddel ellenfele előtt ért célba, így 15 ponttal vezeti a bajnokságot a KTM Ajo motorosa előtt. Chantra lett a negyedik, López pedig az ötödik helyen ért célba.

A Moto2 sachsenringi futamának végeredménye

Újabb futamon fog versenyezni Dani Pedrosa

0

Jó hír minden Dani Pedrosa-rajongónak: a Red Bull KTM 37 éves tesztpilótája szeptemberben Misanóban visszatér a MotoGP rajtrácsára.

Dani Pedrosa elkápráztatta a megfigyelőket és a szurkolókat Jerezben. A 37 éves spanyol, és 54-szeres futamgyőztes (ebből 31 a MotoGP-ben) mindössze második versenyszereplését teljesítette a 2018-as szezont követő állandó versenyzői visszavonulása óta, és rögtön az első edzésen a legjobb időt motorozta.

Pedrosa a spanyol a hétvége további részében is nagy szerepet játszott: A pénteki közvetlen Q2-es bejutást követően szombaton a hatodik rajtkockát szerezte meg. Ezt az eredményt megerősítette első MotoGP-s sprintversenyén, majd a vasárnapi főfutamon a hetedik helyen ért célba.

Most már biztos: Pedrosa 2023-ban újabb szabadkártyás lehetőséget kapott. A KTM vasárnap reggel hivatalosan is megerősítette részvételét a Misanóban megrendezésre kerülő versenyhétvégén.

A Red Bull KTM csapatfőnöke, Francesco Guidotti a SPEEDWEEK.com-nak adott interjúban már korábban bejelentette, hogy a felkérés megtörtént. Az azonban nem volt egyértelmű, hogy az osztrák gyártó is megkapja-e a visszaigazolást. Nagydíjonként ugyanis csak két szabadkártyát osztanak ki. A San Marinó-i hétvége után Pedrosa szeptember 11-én az IRTA hétfői tesztjén is részt vesz.

Szoros küzdelem után, utolsó pillanatos előzéssel új futamgyőztest avatott a Moto3

0

Deniz Öncü nyerte a Német Nagydíjat a Moto3-ban, miután az utolsó kanyarban megelőzte Szaszaki Ajumut. A harmadik helyet Daniel Holgado szerezte meg, aki továbbra is vezet az összetettben.

Szokás szerint a Moto3 futamával indult a versenyek sora a Német Nagydíj zárónapján. A pole pozíciót Szaszaki Ajumu szerezte meg, aki Moto3-as pályarekordot jelentő 1:25.130-cal, 1,092 másodperces előnnyel bizonyult a leggyorsabbnak. Mellőle Deniz Öncü, valamint Iván Ortolá indulhatott. A negyedik helyet az újonc Collin Veijer szerezte meg, míg az ötödiket David Muñoz, de utóbbit a rajtrács végére sorolták, és egy hosszú körös büntetést is kapott, mivel az ideális íven túl lassan ment. Ennek köszönhetően a bajnokság éllovasa, Daniel Holgado a hatodik pozícióból rajtolhatott.

A rajt után Veijer vette át a vezetést, de hamar visszaesett, elsősorban azért, mert Öncü kicsit megtolta a motorját. Szaszaki ezzel visszavette a vezetést, mögötte pedig Öncü és Ortolá motorozott. Utóbbit aztán hamarosan megelőzte Holgado, aki így átvette a harmadik helyet. A 3. körben aztán Veijer sorsa megpecsételődött, ugyanis a 12-es kanyarban elesett.

Egy körrel később a bajnoki listavezető Öncü mellett is elment, míg hátrébb David Alonso előzte meg Jaume Masià-t az ötödik helyért, de hamarosan helyet cseréltek. Az 5. körre Szaszaki már több mint 1 másodperccel elhúzott üldözőitől, mögötte viszont hatalmas volt a küzdelem. Egy körrel később ismét helycsere történt, és Öncü visszatért a második pozícióba.

Öncü aztán lélegzetvételhez jutott, míg Holgadóra Ortolá esett rá. Mögöttük Jamanaka Riuszej maga mögé utasította Stefano Nepát az ötödik helyért, az olasz pilótát aztán Diogo Moreira is megelőzte. A brazil motoros a 10. körben japán ellenfele mellett is elment, de csak pár másodperc erejéig, utána a GasGas motorosa visszavette az ötödik helyet.

Féltávhoz közeledve Öncü egyre közelebb került Szaszakihoz, míg Holgadót már több mint 3 és fél másodperccel leszakította magáról. Fél másodperc környékén viszont sokáig állandósulni látszott a különbség, A 14. körtől viszont tovább csökkent a differencia, és egy körrel később már csak 3 tized volt a török versenyző lemaradása, pár kör múlva pedig már ott lihegett riválisa nyakában, de támadni jó ideig nem tudott.

Öncü aztán nem tudott érdemben támadni, egészen az utolsó körig, amikor az utolsó kanyarban elment Szaszaki mellett, és megszerezte pályafutása első győzelmét a Moto3-ban, illetve a gyorsaságimotoros-vb-n. A harmadik helyért szintén szoros volt a küzdelem, de Ortolá nem tudta megelőzni Holgadót, az ötödik pozíciót pedig Alonso szerezte meg. A bajnokságot továbbra is Holgado vezeti.

A Moto3 sachsenringi futamának végeredménye

Marc Márquez bukott, megsérült a bemelegítésen

0

Marc Márquez újabb bukást szenvedett el a Német Nagydíj bemelegítésén. A Honda versenyzője eltörte az ujját, de elindulhat a futamon.

Továbbra is rémálomszerűen alakul a hétvége Marc Márquez számára a Német Nagydíjon. A spanyol versenyző a 7-es kanyarban bukott a bemelegítésen (a balesetet ezen és ezen a linken lehet megtekinteni). Ezt követően megvizsgálták az orvosi központban, és ujjtörést állapítottak meg nála, ennek ellenére engedélyezték, hogy elinduljon a futamon, amelyet a hetedik helyről kezd meg.

Quartararót lesújtja a Yamaha helyzete, találkozót kért a gyártó elnökével

0

A 12. rajtpozíció a Sachsenringen volt az első mélyütés Fabio Quartararo számára, és a MotoGP sprintversenyén elért 13. helyével még rosszabb lett a helyzet. Továbbra is teljes a kilátástalanság a Yamahánál.

Fabio Quartararo 2021-ben világbajnok volt a Yamahával, tavaly pedig második lett, mindössze 17 ponttal lemaradva Pecco Bagnaia mögött. 2023-ban azonban az M1 ugyanolyan versenyképtelen, mint a Honda RC213V. A texasi futamon elért harmadik hely Quartararo egyetlen dobogós helyezése ebben a szezonban. Az összesített tabellán a francia csak a kilencedik helyen tántorog, és alig több mint harmadannyi pontja van, mint a listavezető Bagnaiának.

Quartararo tisztességesen teljesített pénteken a Sachsenringen, az FP1 és FP2 összesített eredményei alapján a hatodik helyen végzett, de a kvalifikáción csak a 12. rajtkockát szerezte meg, és a 15 körös sprintversenyen is csak a 13. helyen ért célba, jó 11 másodperccel lemaradva a győztes Jorge Martín mögött.

Briliáns előzéssel állt az élre Jorge Martín, majd utcahosszal nyerte meg a sachsenringi sprintfutamot

„Az egész nap kemény volt. A kvalifikációm nem sikerült jól, az utolsó körömben a sárga zászló is hátráltatott. A versenyen a rajt után beragadtam, és vissza kellett vennem a tempóból, de még ezután is hiányzott valami. Minél előbb megoldást kell találnunk, hogy legalább harcolni tudjunk valamiért.”

Mindeközben látszik, hogy a 24 éves versenyző mentálisan szenved a folyamatos kudarcoktól.

„Egy évvel ezelőtt még nyertem itt, most pedig még a top10-be sem tudok bekerülni, szóval nem könnyű, és nem is tudom élvezni. Mégis nyugodtnak kell maradnom, és ki kell találnunk, hogyan javuljunk. A szezon első negyede lefutott, hamarosan féltávnál járunk, és még mindig nem találtunk semmit. Pár éve várunk a nagy változásokra, remélhetőleg jövőre jó motorral tudnak nekünk szolgálni. Nehéz megtalálni az önbizalmat, amikor ilyen pozíciókban motorozol. Keményen dolgoznak, de nem találnak semmi használhatót a Yamahánál.”

A 11-szeres MotoGP-győztes már felvetette aggodalmait a Yamaha elnökének is.

„Messze nem mi vagyunk a legerősebb márka. Azért kértem a találkozót vele, mert egy harcos vagyok és nyerni akarok. A csapatban senki sem élvezi, ezt a helyzetet, ami most van. Ezért szeretnék mindenkit motiválni, és a rossz energiát jóra fordítani.”

28 perc, 3 bukás, Joan Mir motorjának szárnyai ─ avagy Marc Márqueznek szombaton semmi nem jött össze

0

Marc Márquez 28 perc alatt háromszor is bukott a kvalifikáción, majd a futamon ugyan talpon maradt, de folyamatosan esett vissza, és végül csak a 11. helyen zárt.

Marc Márqueznek emberpróbáló délelőttje volt szombaton a Sachsenringen, ugyanis 28 perc alatt háromszor is a kavicságyba dobta a Hondáját. A csapata a végén a sérült Joan Mir motorjáról szerelte le a szárnyakat, és tette át Márquez gépére, nem csoda tehát, hogy a 15 körös sprintben a túláradó lendülete némileg alábbhagyott.

A Honda 2022-es „Sachsenring-botránya”, amikor 40 év után először fordult elő, hogy egyetlen Honda-pilóta sem végzett pontszerző helyen a királykategóriában, ma folytatódott. Az LCR Honda versenyzője, Takaaki Nakagami ugyanis csak a 17. helyen végzett, körönként majdnem egy másodpercet veszítve az élen haladókhoz képest.

Briliáns előzéssel állt az élre Jorge Martín, majd utcahosszal nyerte meg a sachsenringi sprintfutamot

„Alapvetően igen, örülök, hogy célba értem a versenyen. Tagadhatatlan, hogy viharos délelőttöm volt a kvalifikáción. A Sachsenringen vagyunk, itt gyorsabban ver a szívem. Itt pozitív energiával indulok, ezt már reggel éreztem, amikor felkeltem. Úgy álltam hozzá, hogy ma jól teljesítek, miután tegnap küszködtünk. Normális esetben vizes körülmények között erősek vagyunk. Ezért is vártam sokat a vizes FP3 alapján, de amikor a Q1-ben felszáradt, megint jöttek a problémák” ─ kezdte Márquez.

„Nagyon viharos volt az egész nap. Motorra ültem, elestem, visszarohantam a bokszba, ismét motorra ültem, majd megint buktam. A kvalifikáció és a sprint között rájöttem, hogy a kockázat nem kifizetődő. Optimistán vágtam neki a versenynek, az első néhány körben igyekeztem felvenni a harcot a többiekkel. Aztán viszont a 11-es, majd az 1-es kanyarban is akadtak gondjaim, így visszavettem a tempóból, és úgy voltam vele, hogy szeretném végre egészben behozni a motort.”

„Három bukás 28 perc alatt, ez sok. Ez túl sok. Közel vagyok a legjobb srácokhoz, de csak akkor, ha többet kockáztatok, mint kéne, ennek pedig az a következménye, hogy sokat bukok.”