back to top
2025. augusztus 18. 04:38
Kezdőlap Blog Oldal 502

Aleix Espargaró szerint az, hogy a rajtpozíciók döntik el a verseny kimenetelét, unalmassá teszi a MotoGP-t

0

A rossz rajtpozíció és egy kezdeti hiba vezetett ahhoz, hogy Aleix Espargaró kiírja magát az élmezőnyben folytatott csatából Sachsenringen. A spanyolt különösen az Aprilia gyengeségei bosszantották a rajtnál.

Pénteken délelőtt még úgy tűnt, hogy Aleix Espargaró ott lehet a legjobbak között a kvalifikáción is. Igaz beverekedte magát a Q2-be, de a 10. rajtpozíció közel sem az az eredmény, amit a spanyol versenyző elvárt:

„A kvalifikáció rendkívül bosszantó volt számomra, mert megvolt a tempóm a pole pozícióhoz, de mivel az utolsó két körömben két sárga zászlós jelzés volt érvényben, a 10. helyről kellett rajtolnom.”

A MotoGP-s sprintfutam rajtja sem alakult túl fényesen a 33 éves versenyző számára. Az első métereken kis híján ütközött Enea Bastianinivel, az első kanyarban pedig veszélyesen közel kerültek egymáshoz Fabio Quartararóval.

Briliáns előzéssel állt az élre Jorge Martín, majd utcahosszal nyerte meg a sachsenringi sprintfutamot

„A verseny pocsék volt. Hibáztam a rajtnál. Rossz íven érkeztem az első kanyarba. Kipróbáltunk egy új kuplungot, amire nagyon koncentráltam. Emiatt nem vettem észre, hogy mit csinálok. A rossz rajtom miatt a mögöttem lévő versenyzők sokkal gyorsabbak voltak. A tempóm nem volt rossz utána, sok riválisomat megelőztem, de mindez nem számít, ha ilyen hátulról indulsz.”

Régóta ismert, hogy az Apriliának a szezon eleje óta gondjai vannak a rajtberendezéssel. Espargaró azonban a szombati sprintfutam után még egyértelműbbé tette ezt:

„Ilyen rossz pozícióból, az egész rajtrács legrosszabb rajtvezérlésével előre jutni szinte lehetetlen. Minden hétvégén lassabb versenyzők vernek meg minket, mert nem működik a rajtvezérlésünk. Ilyenkor az első gumik nyomása felszökik, ami megnehezíti a motor irányítását. A MotoGP unalmas, mert most már minden a kvalifikáción dől el. Ha jó időmérőt teljesítesz és az élről indulsz, a motor egészen másképp viselkedik. Az első gumiabroncsban nem nő olyan gyorsan a nyomás, és könnyebb versenyed lesz.”

Briliáns előzéssel állt az élre Jorge Martín, majd utcahosszal nyerte meg a sachsenringi sprintfutamot

0

Két versenyzőt előzött egyszerre Jorge Martín, majd igyekezett akkora előnyt kiépíteni, hogy a futam végéig egyik riválisa sem érje utol. Ez sikerült. Marc Márquez meglehetősen halvány teljesítményt produkált.

A délelőtti borús és nedves körülményekkel ellentétben, délután napsütéses idő fogadta a MotoGP mezőnyét a sprintverseny előtt. A mezőny jelentős része a kemény gumikeveréket választotta előre. Pecco Bagnaia 21 pontos előnnyel érkezett a sachsenringi sprintfutamra, és az időmérőn elért eredmények alapján az első rajtkockából indult.

Jack Miller kapta el a a legjobban a rajtot, de Bagniának nem kellett sok idő, míg visszavette a vezetést az ausztráltól. Marc Márquez ötödikként érkezett Luca Marini mögött. Bagnaia elkövetett egy kisebb hibát a második kör kezdetén, így Miller újra az élre állt.

Marc Márquez elmért egy kanyart, így két helyet visszaesett a spanyol, Brad Binder pedig ezalatt megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Az élen Bagnaia ismét az élre állt, maga mögé utasítva Millert, de az olasz öröme nem tarthatott sokáig, hiszen az ausztrál szinte azonnal visszavette tőle a pozíciót.

A harmadik kör végén Jorge Martín egy kettős előzést mutatott be Miller és Bagnaia ellen, Márquez pedig visszaesett a kilencedik helyre, mivel testvére megelőzte. Bagnaia pár kanyarral később ismét megszerezte a második helyet, míg Martín közel egy másodperces előnyt épített ki.

Márquez folyamatosan esett vissza, Enea Bastianini és Aleix Espargaró is elment mellette. Martín előnye az élen már másfél másodpercre duzzadt. Az Aprilia versenyzői kifejezetten szenvedtek, Maverick Viñales be sem tudta fejezni a futamot, négy körrel a leintés előtt bukott.

A negyedik helyért éles csata zajlott Binder, Marini és Zarco között. Két körrel a vége előtt Marini motorozott a legelőkelőbb pozícióban. Martín előnye az élen már meghaladta a két másodpercet.

Binder és Zarco csatározása odáig fajult, hogy a két versenyző összeért a francia túlzott agresszivitása miatt, a KTM versenyzője pedig ezáltal leszaladt a pályáról. Martínnak azonban nem akadt ellenfele a futam végéig. Zsinórban a harmadik dobogós helyezését szerezte, mely ezúttal győzelmet ért.

A futam végeredménye: 

Marc Márquez háromszor is bukott az időmérőn, ahol Bagnaia szerezte meg a pole-t

0

Hiába a nagy igyekezett, Marc Márquez foghatta a fejét a szombat délelőtti kvalifikáción. A spanyol mindkét szakaszban képviseltette magát, és fél óra alatt háromszor is bukott. Pecco Bagnaia az edzés utolsó etapjában robbantott, így megszerezte az első rajtkockát.

A reggeli vizes körülmények között zajló szabadedzésen Marc Márquez hangolt a legjobban a kvalifikációra. A tegnapi kaotikus napot követően a spanyol versenyző a Q1-ből kezdte meg a felzárkózást, ami nagyszerűen sikerült neki, hiszen már az első mért körével az élre állt. Mögötte több mint egy másodperces lemaradásban érkezett Brad Binder. A dél-afrikai bejutó helye azonban azonnal veszélybe került, ugyanis Miguel Oliveira egy rendkívül erős idővel érkezett, és kiszorította versenytársát a továbbjutók közül.

A pálya szépen lassan elkezdett felszáradni, de a versenyzők egyelőre nem vállalták be a slick gumikat. Márquez egy újabb nagyszerű kört kezdett meg, de sajnos túl nagy volt a tempó, így a négyes szektorban eldobta a Hondát. Azonnal faképnél hagyta a kavicságyban nyugvó versenygépét, és rohant a bokszba tartalékmotorjáért, ami már száraz beállításokkal és slick gumikkal várta a spanyolt.

Brad Binder száraz gumira szavazott, el is kezdte szépen dobálni a piros szektorokat egymás után. A KTM pilótájának sikerült átvennie a vezetést a menet közben élre ugró Maverick Viñalestől. Marc Márquez egy perccel a leintés előtt nem volt továbbjutó helyen, de még el tudott menni egy gyors körre.

A spanyolnak sikerült előrántania valamit a kalapból, ugyanis három piros szektorral érkezett az utolsó körére, viszont a célegyenesben nagyon imbolygott alatta a Honda, így eldobott magától néhány tizedet, és a második helyet szerezte meg Binder mögött.

Az időmérés második szakaszát Binder kezdte a legjobban, majd érkezett Johann Zarco és Pecco Bagnaia, akik mindketten maguk mögé utasították a dél-afrikai versenyzőt. Marc Márquez ismét elesett, ráadásul megint a négyes szektorban, ezúttal azonban le kellett segíteni a pályáról a spanyolt, ugyanis hatalmas highside-ot produkált.

Az eredménylista eközben jelentősen átrendeződött, Jorge Martín állt az élre, majd Marco Bezzecchi is bemutatott egy Márquezhez hasonló talajfogást.

Hat perccel az edzés vége előtt Bagnaia vette át a vezetést, több mint fél másodpercet adva Martínnak. Márquez egy perccel később visszatért a pályára, látszólag sérülésmentesen. Fabio Quartararo igyekezett menteni a Yamaha becsületét, a nyolcadik helyről próbált felzárkózni narancssárga szektorokat motorozva. A francia végül a negyedik helyet szerezte meg, ám érkezett Aleix Espargaró, aki rögtön egy pozícióval hátrébb is taszította versenytársát, amikor megérkezett a harmadik helyre.

Két perc volt hátra, amikor is Zarco állt az élre, őt követte Martín, majd Bagnaia. Mindenki meglepetésére Miller érkezett egy óriási idővel, de Martín még nála is gyorsabb volt. Marc Márquez vesszőfutása tovább folytatódott, mivel harmadik bukását is elszenvedte a spanyol.

Bagnaia végül világbajnokhoz méltó időt motorozott, mely elég volt ahhoz, hogy mindenkit maga mögé utasítson.

Az időmérő edzés végeredménye: 

Új stratégiával rukkolt elő Fabio Quartararo, ami eddig beválni látszik

0

Fabio Quartararo Austin óta először jutott vissza a Q2-be a Sachsenringen a hatodik helyével. A Yamaha gyári versenyzője kifejtette stratégiáját, és ismét kritizálta a MotoGP új hétvégi formátumát.

A tavalyi győztes, Fabio Quartararo jókedvűen utazott a Sachsenringre. A „Liqui Moly Motorrad Grand Prix Deutschland” pénteki edzésnapján a Yamaha sztárja a 6. helyet érte el, és ezzel Austin óta először biztosította a közvetlen helyét a kvalifikáció második szakaszában. Utána azonban bevallotta: „Nem volt minden tökéletes, mégis jó érzés közvetlenül a Q2-ben lenni.”

A pole pozícióért folytatott harcban biztos helyezése ellenére Quartararo kritizálta az új hétvégi formátumot:

„Az, hogy csak két edzés dönt a közvetlen továbbjutásról a Q2-be, nagyon képlékeny.”

Marc Márquez hibája után kettétört az egyik Ducati, Bezzecchié lett a pénteki nap

Quartararo célja a csütörtökön a top10-be kerülés volt. Vajon változott a véleménye azóta:

„Nem, kis célokat kell kitűznöm magam elé, és lépésről lépésre haladni. Az első célom az volt, hogy egyenesen a Q2-be kerüljek. Optimista vagyok. Nagyszerű lenne a hatodik helyen végezni a kvalifikáción is, de természetesen nem ez a cél, hanem magasabbra török.”

A 24 éves francia 0,352 másodpercet veszített a Mooney VR46 versenyzője, Marco Bezzecchi legjobb idejéhez képest. A 2021-es MotoGP-világbajnok megjegyezte: „Remélem, találunk valamit javíthat a jelenlegi helyzetünkön, ami közel sem rózsás még így sem. Már most két tizedmásodperccel vagyok lemaradva az előttem lévő versenyzőtől. Minden a stratégián múlik. Azt mondtam a csapatnak, hogy korán meg akarom futni a gyors körömet, és még a piros zászló előtt meg is tettem. Nem célszerű az utolsó pillanatra hagyni, mert adódhatnak olyan incidensek, mint a második edzés végén.”

Zarco elfogadhatatlannak nevezte Marc Márquez véleményét: Nem háríthatja rám a felelősséget

0

A kamerák rögzítették Johann Zarco és Marc Márquez találkozását a Német Nagydíj második edzésén bekövetkezett óriási ütközésük után, így az is kiderült, mit mondtak egymásnak. A Pramac versenyzője később elfogadhatatlannak nevezte, hogy ellenfele őt tartja felelősnek a balesetért.

Johann Zarco és Marc Márquez óriási balesetéről maradt emlékezetes a Német Nagydíj második edzése a MotoGP-ben. A Honda pilótája elesett az 1-es kanyarban, motorja pedig eltalálta az éppen kanyarodó Johann Zarco Ducatiját, amely kettétört. Szerencsére egyiküknek sem esett baja, így a spanyol motoros a Q1-ben, míg ellenfele a Q2-ben kezdheti meg a szombati nap tétre menő részét.

Marc Márquez hibája után kettétört az egyik Ducati, Bezzecchié lett a pénteki nap

A tréning leintése után Márquez elment a Pramac motorhome-jához, hogy beszéljen Zarcóval. Mivel a kamerák rögzítették mindezt, azt is lehetett hallani, hogy mit mondanak egymásnak. Miután kezet fogtak, a nyolcszoros világbajnok szólalt meg először. „Jól vagy? – kérdezte. – Ez szerencsés volt. Amikor láttam a balesetet…” Zarco erre azt felelte, hogy „nehéz megmondani, szerencsére láttalak, úgyhogy felszedtem a motort”. A 30 éves pilóta elkezdte magyarázni, hogy mi történt „Elvesztettem az elejét az egyenesben, és…” Mire Zarco: „Hát, szerencse.”

Márquez ezt követően visszament a saját motorhome-jába. A kamerák ekkor is követték, és az egyik riporter megszólította, hogy „megkérdezhetünk Johannról?”. A gyári Honda pilótája nemlegesen válaszolt, és leszögezte, hogy riválisa rendben van. Ezzel persze szerencsére nem lehet vitatkozni, de a történet itt még távolról sem ért véget.

Márquez ugyanis később kijelentette, hogy „ha valaki elkerülhette volna ezt a helyzetet, az Johann”. A spanyol pilóta azzal érvelt, hogy a bokszkijáratnál körül kellett volna néznie, és adott esetben irányt kellett volna váltania. Mindez meglehetősen furcsa megszólalás annak fényében, hogy a 30 esztendős versenyző volt az, aki eldobta a motort, és bár ezután már tehetetlen volt, nyilvánvalóan ez idézte elő a csattanást.

„Szerintem mondhatjuk, hogy versenybaleset volt – fogalmazott. – Kijelenthetjük, hogy a bokszutca kijárata talán kissé trükkös, de rendben, megszoktuk, és igyekszünk óvatosak lenni, ahogyan én is az voltam. A bokszutca külső oldalán vártam, aztán fékeztem, majd befordultam, és láttam, hogy egy nagyobb csoport jön. Szóval felszedtem a motort. Aztán megláttam Marc motorját, és szerencsére kicsit jobban felszedtem a sajátomat, így csak a motoromat találta el, a lábamat nem. Az első dolog, ami [eszembe jutott], amikor a földön voltam, hogy legalább odajön-e. Megértem, hogy a másik motorjához akar futni, hogy újabb kört tudjon futni, de a piros zászló miatt csak megnézhette volna, hogy minden rendben van-e.”

Zarco főnöke bírálta Marc Márquez viselkedését a hatalmas ütközés után (videó)

„Kedvelem Marcot, ahogyan motorozik és nyomja – folytatta. – Ő egy bajnok, de amikor beszél, kicsit elveszíti a kontrollt. Kétszer is meg kellene gondolnia, amikor megszólal. Az a gondolat, hogy az én hibám, elfogadhatatlan. Én egy rendes srác vagyok, és nem háríthatja rám a felelősséget csak azért, mert rendes vagyok. Három évvel ezelőtt eltalálták a hátam, és mindenki azt mondta, hogy az én hibám volt. Rendben, jobb lett volna, ha ez nem történik meg, de legalább kérjen bocsánatot, és minden oké. Rövid időre láttam őt az edzés után. Csak azért jött, hogy gyorsan elmondja, »megijedtem«. Rendben, de ne mondd, hogy ez valaki [másnak] a hibája. Kissé elveszíti az önuralmát, amikor beszél, és ez kicsit szomorú.”

Zarco ezt követően kifejtette, hogy fizikai értelemben milyen hatással volt rá az ütközés, és leszögezte, hogy alapvetően minden rendben van. Persze a motor totálkárosra tört, amit orvosolni kell, de egészségügyileg nincs gond. Ezt követően visszatért Márquez kijelentésére, és még egyszer leszögezte, hogy szerinte ilyet nem lehet mondani.

„Fizikailag rendben vagyok – fogalmazott. – A fenekem tetején nagy ütést kaptam, ezért nem tudtam azonnal megmozdulni, és furcsán éreztem magam, de semmi nem tört el. Most megnézem a fizioterapeutámmal, hogy jól érezzem magam. Minden rendben lesz, csak a motorunk tört össze, és a szerelők nagyon késői időpontig dolgozni fognak. Holnapra lesz egy másik vázam, mert ez tönkrement. Ez minden. Ez része [a versenyzésnek]. Ugyanakkor kicsit kontrollálnunk kell a szavainkat, mert nem vagyok hülye, nem háríthatja rám a felelősséget. Ez egyszerűen nevetséges.”

Zarco a tavalyi futamból merítene erőt

Zarco Mugellóban immáron tizennyolcadik alkalommal állt a MotoGP dobogóján, de a győzelem még nem jött össze neki. Nincs még egy pilóta, aki több dobogót gyűjtött volna a királykategóriában anélkül, hogy valaha is a csúcsra ért volna.

A Pramac végzett az élen a Quartararo bukásával záruló nyitányon, Marc Márquez a második

Hogyan értékeli esélyeit a kétszeres Moto2-es világbajnok ezen a hétvégén? Tavaly második lett a Sachsenringen honfitársa, Fabio Quartararo mögött. Zarco 2021-ben megszerezte a pole pozíciót ezen a pályán.

„Az biztos, hogy megvan a megfelelő csomagom, a motorral és a csapattal nyilatkozta még csütörtökön. – Jelenleg jól érzem magam a Ducatinál, de nem én vagyok az egyetlen, vannak más pilóták is, akik szintén elég gyorsak. Meg kell találnunk a megfelelő gumiválasztást, mert ez egy nagyon különleges pálya. Nem azt mondom, hogy a gumiabroncs jelentheti a különbséget, hanem az, ahogyan használod azt. Emlékszem, hogy én a kemény hátsó gumit választottam, Fabio pedig a közepest tavaly. Nem sikerült utolérnem, de jó lenne megismételni azokat a pillanatokat, amiket a 2022-es futamon átéltem.”

Az ő hibája idézte elő a látványos ütközést, de Marc Márquez Zarcót tette felelőssé

0

Marc Márquez azt mondja, hogy „dühös” Johann Zarcóra, mivel szerinte a Pramac versenyzője elkerülhette volna a MotoGP Német Nagydíjának edzésén az 1-es kanyarban történteket.

A Honda versenyzője, Marc Márquez az FP2 záró szakaszában kezdett egy gyors kört, amikor az 1-es kanyarban fékezve elvesztette motorja elejét. Ezzel egy időben Johann Zarco éppen a bokszutcából jött ki, és az aszfalton csúszó Honda elsodorta, ami letépte a Ducati első kerekét. Mindkét versenyző sértetlenül megúszta az incidenst, de Márquez úgy érzi, Zarcónak figyelnie kellett volna, amikor elhagyta a bokszutcát. Az incidensről készült egyik visszajátszás sem rögzítette, hogy mit csinált Zarco az 1-es kanyarba való behajtása előtt, amikor is úgy tűnik, hogy Márquez ütközésének hallatán hátranézett. Arra a kérdésre, hogy látta-e, hogy Zarco jön, Márquez azt mondta:

„Ezt a kérdést neki kell feltenni, mert tudod, hogy ha én vagyok az a srác, aki hibázik, akkor azt mondom, hogy az én hibám, de ezúttal dühös vagyok, mert ha valaki elkerülhette volna ezt a helyzetet, az Johann volt. Ha valaki kijön a bokszutcából, annak hátra kell figyelnie. Pláne, ha jön egy másik versenyző.”

Marc Márquez hibája után kettétört az egyik Ducati, Bezzecchié lett a pénteki nap

„Ahogy a múltban is láttuk ebben a kanyarban, még ma reggel is Aleix Espargaróval, [Fabio] Quartararóval, könnyű bukni, könnyű elveszíteni az elejét, és akkor még inkább, amikor az edzés végén húzod a gázt. Óriási szerencsénk volt, hogy mindketten megúsztuk sérülés nélkül, de már hallottam valakitől, hogy ‘á, Marc veszélyes’. Ha valaki elkerülhette volna ezt a helyzetet, az Johann volt. Sok versenyző bukott ma, mindenki bukni akar? Már meglátogattam Zarcót, és ő is rendben van, szóval tényleg szerencsénk volt.”

Zarco főnöke bírálta Marc Márquez viselkedését a hatalmas ütközés után (videó)

A péntek egy frusztráló nap volt Márquez számára a Sachsenringen, amihez hozzátartozott egy necces pillanat a 11-es kanyarban az FP2-ben, ami után rajtakapták, hogy a középső ujját mutatta a motorjának.

„A kamera jól rögzítette. A helyzetről szólt, túlságosan dolgozott bennem az adrenalin. Sikerült megmentenem a helyzetet, amikor majdnem elestem, de rá kell jönnünk, hogyan tudok simábban vagy egy kicsit lassabban motorozni, és akkor nem lesznek ilyen pillanatok.”

Zarco főnöke bírálta Marc Márquez viselkedését a hatalmas ütközés után (videó)

0

Gino Borsoinak, a Pramac csapatmenedzserének nem nyerte el a tetszését, hogy Marc Márquez nem ment oda Johann Zarcóhoz, miután motorja kettétörte a francia pilóta versenygépét. A nyolcszoros világbajnok azért később átment riválisához.

Óriási baleset történt a Német Nagydíj második edzésén a MotoGP-ben a hajrában. Marc Márquez, aki korábban többször is hibázott, ezért addig nem tudott javítani, ezúttal már nem tudta megfogni a motorját, és elesett. Ennek nem is lett volna különösebb következménye, de a Honda pont keresztezte a bokszból éppen kijövő Johann Zarco útját, aminek igencsak látványos vége lett.

Marc Márquez hibája után kettétört az egyik Ducati, Bezzecchié lett a pénteki nap

A spanyol motoros versenygépe telibe találta a Ducatit, amely az ütközés hatására kettétört. Márqueznek természetesen kutya baja volt, a kérdés Zarco állapota volt, aki nem is kelt fel azonnal. Nem sokkal később azért megtette, és kiderült, hogy érte sem kell aggódni. Ettől függetlenül persze alighanem igencsak megütötte magát.

Nem sokkal a baleset után megszakították a tréninget, így mindkét versenyzőnek volt lehetősége visszatérni a pályára az újraindítás után. Ennek kapcsán érte kritika Márquez viselkedését, aki már rögtön a bukás után arra koncentrált, hogy minél hamarabb visszajusson a garázsba. Gino Borsoinak pedig nem tetszett, hogy a 30 éves versenyző nem ment oda Zarcóhoz.

„Ez egy kissé szerencsétlen baleset volt, és Johannra nézve nem voltak komoly következményei – nyilatkozta a Pramac csapatmenedzsere. – Kicsit csalódott voltam Márquez viselkedése miatt, akit a legkisebb mértékben sem érdekelt, hogy mit idézett elő, és figyelme maximálisan arra irányult, hogy visszamenjen a bokszba, és felüljön a tartalékmotorra.”

A korrektség kedvéért mindenképpen hozzá kell tenni, hogy az olasz szakember kritikájának elhangzása után nem sokkal Márquez átment a Pramac garázsába. Ami a piros zászló utáni perceket illeti, egyikük sem tudott javítani, a Honda versenyzője fel sem ért a gyorskörére. Zarco ezzel együtt is továbbjutott a tizedik helyen, ellentétben a tizennegyedik helyen záró Márquezzel.

Márqueznek így már a Q1-ben pályára kell gurulnia, hogy megküzdjön a továbbjutásért. Amennyiben ez nem jön össze neki, akkor nagyon nehéz dolga lesz, ha meg akarja őrizni 2010 óta tartó makulátlan mérlegét a Sachsenringen. A spanyol versenyző az utóbbi tizenegy Német Nagydíjat megnyerte, amelyen részt tudott venni.

Marc Márquez hibája után kettétört az egyik Ducati, Bezzecchié lett a pénteki nap

0

Marco Bezzecchi végzett az élen a Német Nagydíj második edzésén a MotoGP-ben, Jorge Martínt és Aleix Espargarót megelőzve. Fabio Quartararo szintén továbbjutott, ellentétben Marc Márquezzel, aki előbb saját motorjának mutogatott, majd hibája óriási balesetet eredményezett.

A Moto3-mal és a Moto2-vel ellentétben a MotoGP-ben nem esett az eső a Német Nagydíj második edzésén, ami kifejezetten fontos volt a Q2-be jutás szempontjából. Így ugyanis a mezőny tagjainak volt esélyük javítani annak érdekében, hogy az összesített ranglistán bekerüljenek a legjobb tízbe, vagy éppen ne essenek ki onnan.

A Moto3-as piros zászló miatt 10 percet csúszó tréningen Jack Milleré volt az első idő 1:24.503 másodperccel, a KTM versenyzője 641 ezreddel előzte meg Luca Marinit. Mindez persze még nem volt mérvadó, ahogyan az sem, hogy Maverick Viñales 981 ezreddel felülmúlta őt. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a köridők folyamatosan javultak: Miller hamarosan visszaállt az élre, miután 1:23.098-as körével 198 ezreddel megelőzte Marco Bezzecchit.

Ezt követően Miguel Oliveira előzte meg az ausztrál motorost, hogy aztán utóbbi megint élre ugorjon. Szűk 10 perccel a vége előtt a portugál versenyző 1:22.037-et motorozott, 105 ezreddel felülmúlva Jorge Martínt. Nem sokkal korábban Nakagami Takaaki bukott, és bár a japán versenyző szerencsére nem sérült meg, de a motorja nagyon csúnyán összetört, aminek következtében kisvártatva megszakították a körözést.

A piros zászló csupán pár percig tartott, utána újra kiengedték a mezőnyt. Ekkor már Marc Márquez és Fabio Quartararo is kijött, akik az edzés elején a garázsban maradtak. A spanyol versenyző egy biztonsági kör után a hetedik helyen kezdett Francesco Bagnaia és Augusto Fernández között, aztán persze visszaesett, többek között azért, mert a Yamaha pilótája a harmadik pozícióba ugrott fel. A 24 éves motoros aztán még egy pozíciót előrelépett, utána viszont Martín és a két gyári Ducati is megelőzte.

Oliveirát sokáig nem taszították le a második edzés tabellájának tetejéről, hiszen ebben a tekintetben csendesebb időszak következett. Egyedül Marco Bezzecchi és Raúl Fernández között volt egy kis konfliktus, miután utóbbi feltartotta az olasz versenyzőt, aki ezt nem vette jó néven. A másik Fernández feljött a harmadik helyre, de ez még mindig nem számított az összesítést illetően, legalábbis a továbbjutás szempontjából.

Oliveira aztán javított, és 1:20.862-es idejével ő volt az első, aki változtatott az összesített első tíz sorrendjén, egész pontosan a harmadik helyre jött fel. Luca Marini ugyan szintén javított, és a második edzés második helyére jött fel, de az összetettben nem sikerült beverekednie magát a legjobbak közé.

Nem sokkal 30 perc elteltével újabb bukás történt: Raúl Fernández a 11-es kanyar kijárata után dobta el a motort, amely végigcsúszott a füvön, ő pedig az aszfalton maradt. Ami az élmezőny sorrendjét illeti, Fabio Di Giannantonio feljött a második helyre, de ő még nem tudott javítani az első edzésen elért idejénél. Ellentétben Millerrel, aki mindössze 4 századdal maradt el Oliveirától, amivel pont az olasz pilótát ütötte ki a továbbjutók közül.

Di Giannantonio aztán bő 20 perccel a vége előtt átvette a vezetést, már ami a második edzést illeti, az összetettben pedig feljött Johann Zarco mögé. Aleix Espargaró előbb 5 ezredre közelítette meg délelőtti körét, majd 53 ezredre feljött Di Giannantonio mögé, az összetettben pedig a harmadik helyet foglalta el ebben a pillanatban.

Oliveira aztán a 10-es kanyarban elesett, a következő kanyarban pedig Márquez dobta el majdnem a motort, de ezúttal is sikerült megfognia. A Honda versenyzője felemelt középső ujjal jelezte, hogy mi a véleménye a versenygépéről, vagy éppen az azt tervezőkről. Honfitársának, Martínnak ennél sokkal jobban alakult a köre, és 1:20.461-es idejével az összetettben is átvette a vezetést.

Szűk 10 perccel a vége előtt Bagnaia feljött a második helyre az egész napot tekintve, miután 215 ezreddel lassabbnak bizonyult a Pramac pilótájánál. Enea Bastianini és Álex Márquez viszont még gyorsabbak voltak nála, így mindketten bejöttek közéjük. A címvédő viszont tovább gyorsult, és 9 századdal felülmúlta Martín idejét.

Miller szintén megelőzte az egyszeres MotoGP-futamgyőztest, egykori csapattársától pedig 49 ezreddel maradt el. Az idősebbik Márquez ezen a ponton már nem volt ott az összesített tabella legjobb tíz pilótája között, és bár jól kezdte a kört, a harmadik szektort elrontotta, ezért visszatért a garázsba.

Quartararo időközben szintén visszaesett, de bő 5 perccel a vége előtt feljött a negyedik pozícióba. Nem sokkal később Viñales esett el a 11-es kanyarban, így neki nem volt esélye a továbbjutásra. Ahogyan Marc Márqueznek és Zarcónak sem, ugyanis a spanyol versenyző az 1-es kanyar előtt elcsúszott, és az ekkor már önálló életet járó motorja telibe találta Zarco Ducatiját, amely ketté is tört. Bár a francia pilóta egy ideig a földön maradt, neki és a nyolcszoros világbajnoknak sem esett baja.

Az edzést ismét megszakították, de csak pár perc erejéig, és bár mindketten visszatértek a pályára, Márquez már nem tudott felérni. Di Giannantonio a 11-es kanyarban bukott, így ő sem tudott már javítani. Végül Bezzecchi bizonyult a leggyorsabbnak 1:20.271-gyel, 4 századdal megelőzve Martínt. Mögöttük Espargaró, Bagnaia, Miller, Quartararo, Luca Marini, Bastianini, Álex Márquez és Zarco lett a továbbjutók sorrendje. Az ifjabbik Márquez szintén elesett, de ez már nem számított.

A MotoGP sachsenringi második edzésének végeredménye

Bagnaia felidézte tavalyi drámai bukását, és elárulta, kit tart a Német Nagydíj esélyesének

0

Francesco Bagnaia felidézte, hogy a tavalyi Német Nagydíjról vezető helyről esett el, és elárulta, hogy mi az, amit tanult ebből, illetve az azt követő eseményekből. A gyári Ducati versenyzője jó formában van, de nem saját magát, hanem Marc Márquezt tartja a hétvége legnagyobb esélyesének.

Francesco Bagnaia tökéletes teljesítményt nyújtott a múlt heti mugellói fordulóban, hiszen megszerezte a pole pozíciót, majd a sprintfutamot és a főversenyt is megnyerte. Ilyenkor általában jól jön egy pilóta számára, ha a következő héten is versenyeznek, hogy megőrizze a lendületét, és ez alighanem esetében sincs másképp, de nem biztos, hogy a Német Nagydíjon is akkora fölényre lehet számítani tőle.

Minden kategóriát figyelembe véve a címvédő legjobb eredménye a Sachsenringről a 2017-es Moto2-es futamon elért harmadik hely, a MotoGP-ben pedig a 2021-es ötödik pozíció volt a csúcs. Igaz, tavaly vezetett, ám saját hibájából bukott, ami akkor rendkívül drámainak tűnt, hiszen 91 pontos hátrányba került Fabio Quartararóval szemben. A szezon második felében viszont sikerült fordítania, így végül ő lett a világbajnok.

„Hogy mindig higgyek – válaszolta a sajtótájékoztatón arra a kérdésre, hogy mit tanult a 2022-es németországi futamból. – Nehéz pillanat volt, mert nem ez volt az első alkalom, hogy versenyképes voltam, aztán mindent elvesztettem. Csak próbáltam megérteni [az okokat]. A futam utáni találkozó nagyon fontos volt, attól a pillanattól minden megváltozott. Assentől kezdve mindig a győzelemért küzdöttünk. Ez egy olyan pálya, ahol tavaly megvolt a teljesítmény. A versenyen buktam, ahogyan azt mindenki tudja. Az a fontos, hogy úgy kezdjük, ahogyan befejeztük, azzal az érzettel, amely tavaly megvolt. Bízom benne, hogy meglehet a teljesítmény.”

Bagnaia hat forduló után 21 ponttal vezeti az összetettet, miután legfőbb riválisa, Marco Bezzecchi haloványan teljesített a mugellói futamon. Figyelembe véve a Ducati erejét, és azt, hogy csapattársa, Enea Bastianini továbbra sincs tökéletes állapotban portimãói sérülése után, a helyszínek többségén Bagnaia az első számú favorit. Most azonban nem biztos, hogy ez a helyzet.

Különleges pályán térhet vissza Marc Márquez a győzelem útjára? – hétvégi menetrend

A Sachsenring ugyanis az idény leglassabb és egyik legtechnikásabb pályája, ami Marc Márqueznek feküdhet, hiszen így kevésbé jönnek ki a Honda hiányosságai, ellentétben az ő erősségeivel. A nyolcszoros világbajnok 2010 óta egyszer sem talált legyőzőre a Német Nagydíjon, amikor ott volt a mezőnyben, jelenleg zsinórban tizenegy diadalnál tart. A fogadóirodák egyértelműen őt tartják a hétvége esélyesének, és ezzel Bagnaia is egyetért.

A Pramac végzett az élen a Quartararo bukásával záruló nyitányon, Marc Márquez a második

„Marcnak egészen biztosan nagyobb esélye van, mint másoknak – fogalmazott. – Amikor 2021-ben visszatért, itt nyert. Nem volt könnyű futam. Szerintem ezen a pályán ő lesz a fő esélyes.” Egyelőre csak az első edzést rendezték meg, amelyen Márquez a második helyen zárt, 152 ezredmásodperces hátrányban Johann Zarco mögött. Bagnaia további 263 ezredes lemaradásban nyolcadikként végzett.

A Honda felső vezetésével találkozott Marc Márquez, akiről mégsem tett le a KTM

0

Marc Márquez elárulta, mit mondott a Honda-vezetés két prominens képviselőjének, akikkel még Mugellóban volt egy megbeszélése. Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója elmondta, mit gondol a spanyol versenyző esetleges leigazolásáról, aki nem bánta meg, hogy anno hosszabbított a japánokkal.

A Honda továbbra is szenved az idei szezonban, és egyértelmű, hogy a motor jelentősen elmarad a mostanság etalonnak számító Ducatitól. A tempót tekintve egyedül Marc Márquez tud értékelhető teljesítményt nyújtani, ám a nyolcszoros világbajnok is rendszeresen túlvállalja magát, és az utolsó hét futamon vagy nem indult el sérülés miatt, vagy nem ért célba.

Nem Rossi felülmúlása a legfontosabb Marc Márquez számára

Az Olasz Nagydíj kifejezetten rosszul alakult a Honda számára, hiszen Joan Mir és Álex Rins is megsérült, és a futamon Márquez is eldobta a motort. Erre a hétvégére a Honda felső vezetésének prominens képviselői is ellátogattak: Aojama Sindzsi, a teljes vállalat második embere, valamint Vatanabe Kodzsi, a Honda Racing Corporation, vagyis versenyrészleg elnöke összeült a spanyol pilótával. A megbeszélésen még Alberto Puig, a gyári istálló csapatmenedzsere sem volt ott. Márquez elárulta, mit mondott nekik.

„Igen, ez megjelent a médiában, és igaz – nyilatkozta. – Volt egy nagyon fontos találkozóm Aojamával, aki kulcsfontosságú pozíciót tölt be a Hondánál, és Vatanabével is, a HRC-től. Ez egy eredményes és szerintem jó találkozó volt, de minden találkozó jó. Most már látnunk kell valamit a jövőben. Azt mondtam nekik, hogy a következő futamokon teljesen elkötelezett leszek aziránt, hogy javítsunk a projekten, és a jövőben jobb formában legyünk minden Honda-pilótát illetően. Nem ez volt az első találkozóm a HRC-vel, illetve a Hondával, [de] fontos volt. Jó érzés volt, de a jövőben kell némi reakció. Nagyon jó versenyzőink vannak a Hondánál, és valami többre lesz szükségünk ahhoz, hogy az első helyekért harcolhassunk.”

Márquez természetesen nem avatta be minden részletbe a nyilvánosságot, így az sem derült ki, hogy a jövője szóba került-e ezen a megbeszélésen. Ami biztos, hogy jelenlegi szerződése 2024-ig tart, de folyamatosak a találgatások azzal kapcsolatban, hogy távozik-e a Hondától, és ha igen, mikor és hova. Nemrég a KTM-et emlegették vele kapcsolatban, de Pit Beirer akkor cáfolta ezeket a híreszteléseket. Az osztrák gyártó motorsport-igazgatója azonban most árnyalta múltkori szavait.

A KTM eloszlatta a pletykákat: Marc Márquez leigazolása szóba sem jöhet

„Nem, ez nem igaz – jelentette ki a Marcának adott interjújában. – Kontextusból kiragadva hangzott el, hogy nem érdeklődünk iránta, mert mindenekelőtt Marc Márqueznek érvényes szerződése van, nálunk pedig négy versenyző rendelkezik érvényes szerződéssel erre az évre, illetve a következőre. Ez még csak nem is egy reális forgatókönyv, amelyről tudunk beszélni. Tudjuk, hogy Marc Márquez egy kiemelkedő személyiség ebben a bajnokságban.”

Márquezhez hasonlóan a KTM gyári versenyzőinek, Brad Bindernek és Jack Millernek, valamint a GasGast erősítő Pol Espargarónak is 2024-ig szól a megállapodása, míg Augusto Fernándezzel csak az idei évre kötöttek szerződést. Ráadásul az egyenletnek a Moto2-ben szereplő tehetség, Pedro Acosta is fontos eleme lehet. Ennélfogva a hatszoros MotoGP-világbajnok a 2025-ös évet illetően jöhet szóba reálisan.

„Nem tudom, meg kell kérdeznünk Marcot, mert úgy érzem, ebben a paddockban mindenki nyitott lenne arra, hogy beszéljen vele – fogalmazott Beirer. – Láttam az utóbbi időszak pletykáit a sajtóban, és őszintén szólva nem beszéltem erről Marckal. Számomra ez egyfajta dicséret, mert ha visszaemlékszünk, tavaly nyáron ebben a helyzetben azt mondtuk, hogy nem állunk készen a MotoGP-re vagy a motokrosszra, és most nagyon versenyképesek vagyunk a pilótáinkkal, nagyszerű teljesítményt nyújtanak, és akkor jön egy pletyka, hogy Marc Márquez érdeklődik aziránt, hogy a KTM-nél versenyezzen.”

„Ez egy hihetetlen bók mindenki számára, aki benne van a projektben, mert ő Mr. MotoGP – folytatta. – Azonban ebben nincs több ennél, mert, ahogyan mondtam, szerződése van a jövő évre. Azt pedig nem hiszem, hogy a paddockban bárki is tudja, mi lesz 2025-ben. Rendkívül elégedett vagyok a mostani négy versenyzőnkkel. Várjuk, hogy Pol visszatérjen a GasGas csapatába, hogy a kapitányunk visszajöjjön. Brad és Jack fantasztikus srácok, és szerintem nem igazságos, hogy ezzel a négy pilótával a fedélzeten egy olyan erős versenyzőről beszélünk, mint Marc Márquez.”

Márquez és a KTM házasságának sokan azért adnak alapot, mert mind a gyártót, mind a versenyzőt ugyanaz a cég, nevezetesen a Red Bull szponzorálja. Az is felmerült, hogy a fizetését, vagy legalábbis annak egy részét az osztrák energiaital-gyártó cég állja majd. A német szakember azonban úgy véli, ezt nem lehet ennyire leegyszerűsíteni.

MotoGP, Pit Beirer, KTM
Beirer részletesen beszélt Márquez esetleges leigazolásáról (Fotó: Joerg Mitter/Red Bull Content Pool)

„Nem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Szerintem túl sok szó esik erről. A Red Bull nem tudja felajánlani Marc Márquezt, csak Marc Márquez ajánlhatja fel saját magát. Nagyszerű a kapcsolatunk a Red Bull-lal, és persze ő a Red Bull sportolója és a barátjuk, de ez nem olyan egyszerű, hogy két ember összejön, és azt mondja, hogy »rendben, vigyük Marc Márquezt a KTM-hez«. Ahogyan mondtam, bóknak vesszük ezt a pletykát, de továbbra is megvannak a versenyzőink, és nagyon elégedett vagyok a teljesítményükkel. Minden elismerést megérdemelnek a KTM-től, és a mi teljes figyelmünket is.”

Márquez nem bánta meg, hogy hosszabbított

Márquez pályafutása csúcsán, 2019-ben szokatlanul hosszú szerződést írt alá a Hondával, hiszen az eredetileg 2020-ban lejáró megállapodását négy évvel hosszabbította meg. Akkoriban összességében a hatodik, zsinórban pedig a negyedik vb-címét szerezte meg a MotoGP-ben, ám a következő év első versenyén jött a kartörés és az azt követő kálvária. Ennek ellenére nem bánta meg a döntését.

„Akkoriban nem volt hiba, és továbbra sem hiszem, hogy az volt – vélekedett. – Fel sem merült bennem, hogy eltöröm a karomat, hogy négy műtétem lesz, hogy világjárvány lesz, hogy a világjárvány jobban érinti Ázsiát [itt található a Honda központja – a szerk.], mint Európát. Ezeket a dolgokat az ember nem tudja irányítani. Az volt a cél, hogy a négy év alatt négy bajnoki címet nyerjek, és ezt nem értük el. Most már gondjaink vannak, megpróbálunk minden pályán versenyképesek lenni.”

A holtszezonban a Honda megerősítette a mérnöki gárdáját, hiszen a kiszálló Suzukitól jó néhány szakembert leigazoltak. Többek között Kavaucsi Kent is, aki jelenleg technikai igazgatóként dolgozik, ám munkája csak a jövő évi motoron fog látszani. Először a szeptember 11-én esedékes misanói teszten derülhet ki, hogy van-e esély az előrelépésre 2024-ben.

Újabb bukása után Marc Márquez felkészült arra, hogy változtasson hozzáállásán

„Idén sokan csatlakoztak a projekthez – ecsetelte Márquez. – Az ő munkájuk a jövő évi projektet érinti, ezt a misanói teszten fogjuk látni. Most valami többre van szükségünk. Nemcsak egy versenyzőről van szó, hanem a Honda összes szenvedő pilótájáról. Az első sorban vagyok, de nem a legjobb úton, mindig a Ducati versenyzőit követem. Ez hiábavaló. A szélárnyékban lehet nyerni néhány tizedet, de nem ez a módja ennek. A misanói teszten kapunk majd valamit 2024-et illetően.”