back to top
2025. augusztus 17. 12:37
Kezdőlap Blog Oldal 505

A Yamaha már nem tudja, mihez nyúljon, újabb zsákutca a gyártónál

0

Egy taktikai hiba az Olasz Nagydíj előtt Fabio Quartararo eddigi legrosszabb szezonbeli eredményét hozta. A Yamaha sztárjának még a 2021-es beállítások sem segítettek.

Jerez kivételével (16. hely) Fabio Quartararo még soha nem indult ilyen hátulról az idei szezonban, mint Mugellóban. A francia a 15. helyről vágott neki a futamnak, és már a rajt előtt rossz érzése volt.

„Reggel a bemelegítésen nem éreztem magam igazán jól a közepes gumikon. A lágy lett volna számomra a megfelelő, de úgy határoztunk a csapattal, hogy azt nem tesszük fel, mivel a teljes versenytávot nem bírta volna ki.”

(Emlékeztetőül, a szombati sprintversenyen a 24 éves versenyző a lágy hátsó gumival a 10. helyen végzett.)

Marc és Álex Márquez kiesése után Bagnaia sima győzelemmel növelte előnyét a vb-n

Quartararo 23 körös verseny után végül csak a 11. helyen hozta be a Yamahát.

„A közepes gumi nem volt a legjobb döntés. A versenyen végig Bastianini mögött voltam, de nem tudtam megelőzni. Szóval ez egy újabb nehéz vasárnap volt” ─ összegzett Quartararo.

„Tudom, hogy a 2021-es köridőm jobb volt, mint az idei. Sikerül fejlődést elérnünk, aztán egyik pillanatról a másikra ismét jön a visszaesés. Próbálunk javulni, de egyelőre nem találjuk a megoldást a problémáinkra. Még ha ugyanazt a beállításokat használjuk is, mint 2021-ben, a motor másképp viselkedik. Szóval nem tudjuk összehasonlítani sem a 2021-es, sem a 2022-es motorral a jelenlegit.”

Az eddig nagyrészt sikertelen 2023-as szezon ellenére a francia jelenleg a nyolcadik helyen áll a világbajnokságban, bár már 77 ponttal van lemaradva az élen álló Pecco Bagnaia mögött.

Újabb bukása után Marc Márquez felkészült arra, hogy változtasson hozzáállásán

0

Marc Márquez elárulta, hogyan veszítette el a motort az Olasz Nagydíj hatodik körében. A spanyol versenyző ugyan elismerte hibáját, de hozzátette, mindez azért történt, mert túlvállalta magát, és ha a motor nem javul, akkor változtatnia kell a hozzáállásán.

Marc Márquez számára nem alakult rosszul az Olasz Nagydíj, hiszen a negyedik helyen haladt, közvetlenül Luca Marini mögött, vagyis ismét a dobogóért csatázhatott volna. A verseny azonban nem egész hat körig tartott számára, ugyanis ekkor bukott. A nyolcszoros világbajnok ezzel három kiesésnél tart a vasárnapokat tekintve, a másik három hétvégén pedig nem állt rajthoz.

Marc és Álex Márquez kiesése után Bagnaia sima győzelemmel növelte előnyét a vb-n

A gyári Honda motorosa a 15-ös, vagyis az utolsó kanyarban csúszott meg, amit próbált korrigálni, de végül a földön kötött ki. Mindezt azok után, hogy egyszer már nem sokkal a rajt után megbicsaklott alatta a versenygépe. Márquez próbál optimista maradni, és már most a következő, sachsenringi hétvégére koncentrál, amelyen igyekszik javítani.

„Ma jól vezettem, elég jól éreztem magam – nyilatkozta a 30 éves pilóta. – Nyomtam, ugyanakkor feltűnt, hogy [Francesco] Bagnaia és [Jorge] Martín kicsit gyorsabbak. Ezután megpróbáltam tartani a tempómat, és a Marini-féle bolyban maradni. Azonban, mint az egész szezonban, most is küszködtünk a féktávokon. Már az első körben volt egy aggodalomra okot adó pillanatom, amikor a tízes kanyar előtt csúnyán blokkolt az első kerekem. Utána, a hatodik körben, az utolsó kanyarban történt egy hasonló incidens, úgyhogy kicsúsztam. Valahogyan meg akartam birkózni a helyzettel, de hirtelen elvesztettem az uralmat az első kerék felett. Ez persze az én hibám volt. A következő két hétvégén azonban ott van a következő két futam.”

Amellett, hogy elismerte hibáját, Márquez szerint mindez a gyenge Hondára vezethető vissza, illetve arra, hogy a versenyzők próbálnak kompenzálni, és olykor túlvállalják magukat. Ezt az elméletet igazolja, hogy pénteken Joan Mir, szombaton pedig Álex Rins sérült meg, utóbbinak ráadásul több hétvégét ki kell hagynia. Emellett maga Márquez is megütötte magát a második edzésen elszenvedett bukásában.

Több futamot is ki kell hagyni Álex Rinsnek, azonnal műteni kellett

„Egyértelmű, hogy javítanunk kell a motoron – fogalmazott. – Már mondtam a mérnöki csapatunknak, hogy »mindegyikünknek túl sok kockázatot kell vállalnia. A Honda összes versenyzője elesik és megsérül.« Ha az embernek győztes versenyzői vannak, akkor győztes motort is kell adni nekik. Az a mentalitásunk, hogy az élen akarunk lenni. Pénteken megsérültem, Rins tegnap, ma pedig elestem. Ugyanakkor szerencsém volt, hogy nem sérültem meg, mint pénteken. Ez egyértelműen azt bizonyítja, hogy túl sokat kell kockáztatnunk, ezen a helyzeten változtatnunk kell.”

Az esés után Márquez látványosan gesztikulált, és kézmozdulatokat tett a motorja felé. Ezzel csak jelezni akarta a Hondának, hogy szerinte mi áll a háttérben. A spanyol versenyző az utóbbi időben sokszor hangoztatta, hogy inkább kiesik, mint hogy beletörődjön a gyenge eredménybe, de most arra tett utalást, hogy ha nem változik a helyzet, akkor neki is változtatnia kell ezen a mentalitásán.

„Világossá akartam tenni, hogy ez az esés csak a problémáink következménye volt – magyarázta. – Ez a bukás a féktávon kezdődött, ahol egyszerűen nem tudtam elég hamar lelassítani, majd a versenyíven maradni. Nagyon hasonló volt ahhoz, amikor Le Mans-ban buktam vasárnap. Ma elég nyugodt voltam, de amikor kicsúsztam, arra gondoltam, hogy »rendben, megpróbálom kívül befejezni a kanyart«. Néha nehéz megérteni, mi vezetett az eséshez, itt, Mugellóban viszont a Honda pilótái azért buktak, mert túllépték a motor határait. Ha pedig a motor nem lesz jobb, valószínűleg változtatnunk kell a mentalitásunkon, és be kell érnünk a rossz eredményekkel.”

Hotdogevéssel ünnepelt hazai közönség előtt Bagnaia, aki megszenvedett a győzelemért (videó)

0

Francesco Bagnaia a motorról leszállva hot dogot evett az őt ünneplő közönség előtt, miután tökéletes hétvégét teljesített az Olasz Nagydíjon. A címvédőnek váratlanul nehezen alakult a hajrá, ahogyan Jorge Martín is megszenvedett a végén, ám Johann Zarco nem tudta őt levadászni.

Tökéletes hétvégét zárt Francesco Bagnaia az Olasz Nagydíjon, miután az időmérőt és a sprintfutamot követően a versenyt is megnyerte, így zsinórban másodszor győzött a hazai futamán. Mögötte a két Pramac, Jorge Martín és Johann Zarco ért célba, így a Le Mans-i viadal után zsinórban másodszor alkotta ugyanaz a három motoros a dobogót, ráadásul ugyanolyan sorrendben.

Marc és Álex Márquez kiesése után Bagnaia sima győzelemmel növelte előnyét a vb-n

A leintés után hatalmas ünneplés kezdődött, és, ahogyan azt ilyenkor kell, a levezető kör során Bagnaia megállt egy kicsit a közönség előtt. Sőt, a gyári Ducati pilótája nemcsak ünnepelt a nézőkkel, hanem még egy hot dogot is kapott, amelyből természetesen evett is, miközben a nézők az ő nevét skandálták. A fesztiválhangulat aztán a pódiumceremónia közben, illetve után is folytatódott.

Ami magát a futamot illeti, Jack Miller ugyan lerajtolta az olasz versenyzőt, de Bagnaia szinte azonnal visszaelőzte őt, utána pedig nem lehetett őt utolérni. Bár Martín egy ideig viszonylag közel motorozott hozzá, később elhúzott tőle, a leintés előtt azonban csökkenni kezdett a különbség, és a 26 éves versenyző végül csak alig több mint 1 másodperccel nyert. Mindez nem volt véletlen.

„Rendkívül boldog vagyok a tökéletes hétvége miatt – nyilatkozta Bagnaia a leintés utáni interjúk során. – Nem ilyen futamra számítottam, mert biztos voltam benne, hogy a közepes hátsó gumi tartósabb lesz, de az utolsó körökre teljesen elfogyott. Nagyszerű munkát végeztünk, most pedig irány a Sachsenring egy hét múlva!”

Martín Álex Márquez rajtbüntetése miatt ezúttal a hatodik helyről indulhatott, ám a remek kezdésnek köszönhetően hamar feljött a második pozícióba. Miután megelőzte Luca Marinit, majd Millert, Bagnaiát is üldözőbe vehette, de mindez nagyban annak volt köszönhető, hogy a többséggel ellentétben lágy hátsó gumin indult. Ennek pedig a viadal második felében látta a kárát.

„Nagyon nehéz verseny volt – kezdte. – Azért választottam a lágy hátsó gumit, mert a közepesen nem volt meg a magabiztosságom. Azt mondtam, hogy »rendben, akkor kockáztatok«. Tegnap remekül éreztem magam, de onnantól, hogy tizenkét kör volt hátra, nagyon küszködtem. Peccótól lemaradtam, [de] a mögöttem lévőkkel szemben próbáltam tartani a különbséget. Az utolsó négy kör azonban rendkívül kemény volt, nem maradt tapadásom. Végül eljutottam a célvonalig, és csodálatos pontokat szereztem. A családom és a barátnőm is itt van, ami lenyűgöző. Nagyon várom a következő [hétvégét], mert ez nehéz volt.”

Zarco csupán a nyolcadik helyről rajtolt, ám Aleix Espargarót és Marco Bezzecchit hamar maga mögé utasította, és a Márquez testvérek kiesése után a negyedik helyen találta magát. A verseny vége felé Marini volt az ellenfele, és bár nem elsőre, de sikerült megelőznie. Ekkor még jobb eredményben reménykedett, de a tempója végül csak arra volt elég, hogy a végére éppen 1 másodperc alá csökkentse a lemaradását csapattársával szemben.

„Nagyon örülök, a közepes [hátsó gumin] rendkívül versenyképesek voltunk – fogalmazott. – Tudom, hogy néhány srác lágy hátsó abroncson volt, és arra számítottam, hogy a futam végére visszaesik a teljesítményük, de nem tudom, hogy Marini mit használt. Aztán megelőztem őt, és arra gondoltam, hogy miért ne próbálhatnám meg elkapni Jorgét, mert tisztában voltam vele, hogy lágyon van. Azonban remekül menedzselte [a gumit], én pedig nem tudtam sokkal gyorsabban menni, nagyon meleg volt. A dobogó ugyanakkor fantasztikus.”

Több futamot is ki kell hagyni Álex Rinsnek, azonnal műteni kellett

0

Az LCR Honda versenyzője, Álex Rins síp- és szárkapocscsonttörést szenvedett a szombati sprintbalesetében Mugellóban. Azóta már megműtötték, de több futamot is kihagyni kényszerül.

Álex Rins az olasz hétvége sprintversenyében a negyedik körben a gyors Arrabbiata 1-ben (a mugellói pálya 8-as kanyarjában) hatalmasat bukott, és síp- és szárkapocscsonttörést szenvedett a jobb lábában.

A 27 éves spanyolt a firenzei Careggi kórházba szállították, ahol szombat este megműtötték. Rins most megfigyelésre a kórházban marad, amíg nem lesz szállítható állapotban. Ezt követően Spanyolországban egy utolsó, második műtéten is átesik.

A szombat esti első műtét után a kórházi ágyáról így számolt be a közösségi média csatornáin keresztül:

„Az első műtét megtörtént, köszönöm mindenkinek az érdeklődést. Minden eddiginél keményebben fogunk dolgozni, hogy mihamarabb visszatérhessünk” ─ ígérte az austini győztes, aki a Sachsenringre és Assenre is kiesik.

Marc és Álex Márquez is kiesett, Bagnaia sima győzelemmel növelte előnyét a vb-n

0

Francesco Bagnaia nyerte az Olasz Nagydíjat a MotoGP-ben, mögötte a Pramac versenyzői, Jorge Martín és Johann Zarco zártak. A futam elején Marc, a közepén pedig Álex Márquez bukott saját magától, Marco Bezzecchi pedig gyengén szerepelt.

Az Olasz Nagydíj záró felvonásaként a MotoGP főfutamát is megrendezték. A szombati sprintversenyhez képest annyi változás történt a rajtrácson, hogy Álex Márquez a harmadik helyett a hatodik helyről indul, mivel most tölti le a Le Mans-i első kanyar miatt kapott rajtbüntetését. Ennek következtében Luca Marini, Jack Miller és Jorge Martín egyaránt egy-egy pozíciót lépett előre, előlük pedig Francesco Bagnaia és Marc Márquez indulhatott. Ami a gumiválasztást illeti, Jonas Folgert leszámítva az egész mezőny kemény első abroncson rajtolt, a Tech3 pilótája a közepes mellett döntött. Hátulra az első hétből a két VR46-versenyző és Bagnaia a közepes, a többiek a lágyat választották.

Az esős sprintverseny sem fogott ki a világbajnoki címvédőn, Bagnaia hazai pályán is tarolt

A rajtnál Miller jött el a legjobban, és a pálya szélén mindenkit megelőzött. Bagnaia azonban a 2-es kanyar előtt visszavette a vezetést. Marini maradt a harmadik, Marc Márquez viszont visszaesett az ötödik helyre. A következő kör elejére azonban Martín már a második helyre, miután Marinit és Millert is maga mögé utasította. Bezzecchinek nem sikerült jól a rajt, és egy pozíciót visszaesett.

Bagnaia és Martín egyre jobban elhúztak a többiektől, mögöttük viszont öldöklő küzdelem zajlott. Álex Márquez bevetődött a többiek mellé, ám végül lesodródott az ideális ívről, így visszaesett a hetedik helyre. Nem sokkal később azonban sikerült megelőznie a két gyári KTM-et, így ismét feljött a bátyja mögé.

A 6. körben Marc Márquez megint nem bírta, és a 15-ös kanyarban lesodródott az ívről, majd elesett. A nyolcszoros világbajnok statisztikája eddig nem túl szép ebben a tekintetben: a portimãói sérülése után három futamot kihagyott, míg a másik hármat nem tudta befejezni, így eddig csak a sprintversenyeken szerzett pontokat.

Nem sokkal később Bezzecchi megelőzte Millert, de aztán mind az ausztrál pilóta, mind Aleix Espargaró elment mellette. Az Aprilia pilótáját szinte azonnal újra maga mögé utasította, de aztán a spanyol versenyző ismét megelőzte őt. Bezzecchi ekkor a kilencedik helyen állt, és figyelembe véve, hogy Bagnaia vezetett, nem nézett ki jónak a helyzete.

A 11. körben újabb versenyző esett ki Miguel Oliveira személyében. Nem sokkal később Álex Márquez a San Donatóban megtámadta Marinit, és bár egy pillanatig előtte volt, a VR46 motorosa végül hárította a próbálkozást. Ezt követően viszont már összejött az előzés, viszont a következő körben ki tudta védekezni Johann Zarco kísérletét.

A 15. körben viszont jött az újabb dráma, és az ifjabbik Márquez is bukott, egészen pontosan a 2-es kanyarban. Innentől kezdve Marini és Zarco csatája a dobogó legalsó fokáért zajlott, és az olasz pilóta továbbra is maga mögött tartotta riválisát. Egészen a 18. kör utolsó kanyarjáig, amikor Marini elkövetett egy kisebb hibát, de a célegyenes végén az olasz versenyző visszavette a harmadik helyet. Pár kanyarral később viszont a Pramac motorosa egy agresszív manőverrel végleg eldöntötte a küzdelmet.

Bagnaia előnye a végére lecsökkent, de így is 1 másodpercnél nagyobb különbséggel győzött, és bár Zarco 1 másodpercen belülre került csapattársával szemben, végül Martín lett a második, ő a harmadik. Marini lett a negyedik, Bezzecchi viszont csak a nyolcadik pozícióban zárt, így a címvédő 21 pontosra növelte az előnyét az összetettben a VR46 pilótájával szemben.

A MotoGP mugellói futamának végeredménye

Első körös dráma és ökölrázás után Acosta hatalmas fölénnyel nyert Mugellóban

0

Pedro Acosta magabiztosan nyerte az Olasz Nagydíjat a Moto2-es kategóriában Tony Arbolino előtt. A kiválóan rajtoló Sam Lowest hamar kiütötte Alonso López, az első kanyarban pedig hárman is elestek.

A Moto3-asok futama után a Moto2 géposztályában is megrendezték a versenyt Mugellóban. Az időmérőn Arón Canet 1:50.796 másodperccel szerezte meg a pole pozíciót, és bár utána bukott, aminek következtében megsérült az ujja, elindulhatott a viadalon. Pedro Acosta 159 ezreddel kapott ki tőle, míg a harmadik helyet Sam Lowes szerezte meg. Csapattársa, az összetett élén álló Tony Arbolino csupán a tizedik pozícióból várhatta a 19 körös küzdelmet.

Cenetet aztán Acosta és Lowes is lerajtolta, a vezetést utóbbi vette át, miután belülről elment mellette. A mezőny nem úszta meg a bukást: Fermin Aldeguer elesett, és motorja magával vitte Darryn Bindert és Jeremy Alcobát is. Sőt, még ugyanabban a körben Acosta visszaelőzte Lowest, akit Alonso López is megtámadott, és a 11-es kanyarban kiütötte őt. A brit versenyző a földről felkelve rázta az öklét ellenfele felé.

López a 4. körben töltötte le a rá kiszabott hosszú körös büntetést, de elmérte, ezért a kavicságyba sodródott, aminek következtében egyrészt jóval többet veszített, másrészt meg kellett ismételnie a szankciót, így egészen a tizenegyedik helyig esett vissza. Arbolino időközben már a második helyen haladt, miután a 2. körben megelőzte Canetet, aki mellett aztán az 5. körben Filip Salač is elment.

Acosta ekkorra már több mint 2 másodperccel vezetett Arbolino előtt, miközben mögötte tovább csatáztak az ellenfelei. A 6. körben Sergio García utasította maga mögé Jake Dixont, és jött fel az ötödik pozícióba. A GasGas Aspar motorosa azonban három körrel később visszavette a pozícióját. Még hátrébb, a 10. körben Zonta van den Goorbergh esett el.

Az élmezőnyben Acosta már 3,5 másodperc fölé növelte az előnyét Arbolinóval szemben, míg García Lópezzel, Celestino Viettivel és Manuel Gonzálezzel szemben is pozíciót vesztett a 13. körben. Nem sokkal később Salač kétszer is hibázott, aminek következtében leszakadt Arbolinóról, Canet megelőzte őt, és Dixon is utolérte, majd a 15. körben meg is előzte.

Ugyanebben a körben a KTM Ajo egyik versenyzője elesett, de nem Acosta, hanem Albert Arenas bukott. A futam éllovasa ellenben tovább növelte előnyét, és magabiztosan motorozott szezonbeli harmadik győzelme felé. Arbolino szintén őrizte a második helyet, a dobogó legalsó fokáért viszont nagy csata alakult ki. Vietti és Dixon oda-vissza helyet cseréltek, előbbi aztán le is maradt a brit pilótától, aki nagyon közel volt Canethez.

Acosta végül több mint 6 másodperccel győzte le Arbolinót, így megerősítette második helyét a tabellán, és 20 pontra megközelítette az olasz versenyzőt. Ami a harmadik helyet illeti, Dixon elhappolta a dobogót Canettől, miután az utolsó körben megelőzte. Acosta egyébként ötletes módon egy pizzás dobozzal ünnepelt, de mint kiderült, üres volt.

A Moto2 mugellói futamának végeredménye

A célvonal előtti métereken dőlt el Daniel Holgado javára az őrületes mugellói futam végeredménye

0

51 ezreddel szerezte meg a győzelmet Daniel Holgado Mugellóban, egy olyan futamon, ahol öt versenyző küzdött a futam elejétől a legvégéig a pozíciókért.

A versenybíróság meglehetősen szigorúan büntette a legkisebb kategóriában az időmérő edzésen történt várakozásokat. Számos versenyzőt soroltak a rajtrács végére, valamint bezsebeltek még egy hosszú körös büntetést is a futamra.

Romano Fenati motorja megadta magát a rajtrácson, így nem tudott elindulni a többiekkel. Deniz Öncü nagyszerűen kezdte a futamot, és elkezdte leszakítani magáról a mögötte érkezőket. Az utolsó szektorban azonban Daniel Holgado le tudta dolgozni hátrányát Öncüvel szemben, és a célegyenes végére érkezve az élre állt.

Jaume Masiá futotta meg a verseny leggyorsabb körét, és amint alkalma nyílt rá, átvette a vezetést Holgadótól. Az első nyolc pilóta teljesen együtt motorozott, folyamatosan adogatták egymásnak a pozíciókat.

Öncü ismét átvette a vezetést, mögötte Ayumu Sasaki érkezett. A két pilóta minimális előnyre tett szert az üldözőkkel szemben. A török hirtelen lefutott a pályáról, hatalmas mentést produkált, majd sikerült visszaállnia a vezető pozícióba. A célegyenes szélárnyékjátékának köszönhetően Sasaki állt az élre, Öncü visszaesett a negyedik helyre. Az első öt versenyző teljesen együtt motorozott.

Sasaki ugyan nem tudott elszakadni a mögötte érkezőktől, mégis sikerült megtartania elsőségét a célegyenes végéig. Öncü nagyszerű kanyartempót produkált, de Sasaki tudta tartani vele a lépést, mikor a török újra a japán elé került. A két pilóta ismét megpróbálkozott elszakadni az üldözőktől.

Öncü és Sasaki csatározásának köszönhetően Masiá, Holgado és Alonso felzárkózott rájuk. A Leopard versenyzőjének sikerült kihasználni az előtte haladó Öncü szélárnyékát, és hat körrel a vége előtt az élre állt. Elsősége azonban nem tartott sokáig, mert a kör feléhez érkezve Sasaki visszavette a vezetést.

Egymást követték az előzések, Öncü ismét megpróbált meglógni a többiektől, de a célegyenesre minden alkalommal elfogyott az előnye. Négy körrel a futam vége előtt Holgado haladt az élen, mögötte Sasaki, majd Öncü.

Az utolsó kör kezdetén megkezdődött a valódi tűzijáték. Holgado és Öncü küzdöttek az első helyért, majd érkezett Sasaki, aki keményen szorongatta a spanyolt. A negyedik szektorban Öncü állt az élen, de előnye nem volt elég a célvonalig. Holgado zseniális motorozással hajrázta le török versenytársát.

A futam végeredménye: 

Komolyabb esőzésben reménykedett, de így sem csalódott Johann Zarco

0

A Pramac Ducati ásza, Johann Zarco beleadott mindent a mugellói sprintversenyen, és csak egy hajszállal maradt le a dobogóról.

A veterán Johann Zarco esőben reménykedett a mugellói sprint előtt, mivel elmondása szerint ez jelentősen növelte volna győzelmi esélyeit. Végül a futamon ugyan esett, de nem olyan mértékben, ahogy ezt a francia várta volna, de ettől függetlenül nagyon jól szerepelt.

„A kvalifikáción az első két sorba is kerülhettem volna, de ez sajnos nem jött össze. Nagyon jól éreztem magam a motoron, bár a rajt után kissé széles ívet választottam, de sikerült előrébb lépnem. A tempó aztán hihetetlen volt. Több mint 360 km/órás sebességgel megyünk az egyenesben, ott nem lehet hibázni, ez egyértelmű.”

Az esős sprintverseny sem fogott ki a világbajnoki címvédőn, Bagnaia hazai pályán is tarolt

A csapattársa, Jorge Martín elleni párharcról Zarco így nyilatkozott:

„Meg akartam előzni őt, és megszerezni az első sprint érmemet, de az utolsó körben jobban jött ki neki a lépés. Kilencediknek indultam és negyedikként értem célba, szóval nagyon elégedett vagyok. Meggondolatlan manőverrel nem akartam próbálkozni Jorge ellen, mert benne lett volna a pakliban, hogy mindketten kiesünk.”

„Meglátjuk, mi lesz vasárnap. Ha a legtöbben a közepes gumit választják hátra, akkor lehet, hogy előnyben leszünk a lággyal, legalábbis egy ideig.”

Az eső nagyban hozzájárult Marco Bezzecchi sikeréhez a sprintfutamon

0

Marco Bezzecchi a hetedik rajtkockából indulva, változékony körülmények között küzdötte át magát a mezőnyön a MotoGP sprintversenyén Mugellóban, és nagyon élvezte a Pecco Bagnaia elleni csatát.

Ugyan nem sikerült beverekednie magát az első két sorba a kvalifikáción, de ez nem jelenthetett akadályt a Mooney VR46 Racing csapat pilótája, Marco Bezzecchi számára, hogy a MotoGP szombati sprintversenyében a dobogó második fokáig száguldjon.

Nem mondom, hogy örültem a rajthelyemnek, mert ez nem igaz. Az volt a szerencsém, hogy jól kezdtem a futamot, és mikor elkezdett esni az eső, nyertem néhány pozíciót.”

Az esős sprintverseny sem fogott ki a világbajnoki címvédőn, Bagnaia hazai pályán is tarolt

„Fantasztikus volt a srácok elleni küzdelem. Nekem egy kicsit könnyebb volt megbirkózni az esővel, mint Peccónak, mert ő előttem motorozott. Így jobban fel tudtam mérni a helyzetet, de ő a pálya minden pontján egy kicsit gyorsabb volt nálam, ezért a végén nem tudtam támadni őt.”

Az összesített tabellán Bezzecchi már négy ponttal van lemaradva Bagnaia mögött a második helyen.

Már csak néhány nap, és újra motoron láthatjuk a születésnapos Pol Espargarót

0

Pol Espargaró, aki ma, június 10-én ünnepli 32. születésnapját, most már határozottan arra számít, hogy a jövő hétvégi Német Nagydíjon végre visszatérhet.

Egy ideig úgy tűnt, hogy a 2013-as Moto2-es világbajnok, Pol Espargaró csak júliusban vagy augusztusban ülhet vissza MotoGP-motorjára. A spanyol versenyző a múlt héten a MotorLand Aragónon egy négyhengeres motorral edzett, és úgy érezte, hogy készen áll a mugellói hétvégén való indulásra. Egy orvosi ellenőrzés során azonban azt tanácsolták neki, hogy még egy hetet pihenjen.

„Pol egy kicsit csalódott volt, de megérti, hogy bölcsebb dolog a visszatérést a Német Nagydíjra halasztani” ─ magyarázta Hervé Poncharal.

Eldőlt, hogy Pol Espargaró ott lesz-e a következő futamon súlyos sérülése után

Pol Espargaró több héten keresztül napi négy órát töltött hiperbárkamrában, hogy felgyorsítsa a felépülését. Most már alig várja, hogy visszatérhessen a Német Nagydíjra, sőt, már a szászországi időjárás-előrejelzéseket is szemügyre vette, ahol jelenleg 22-24 fokot, részben felhős időt és péntekre záport is jeleznek.

„Fantasztikusnak tűnik az időjárás a Sachsenringre, már megnéztem az előrejelzéseket. Lehet, hogy lesz egy kis eső, de ez nem probléma. Már az is hihetetlen élmény lesz, hogy újra motorra pattanhatok, és vezethetem ezt a szörnyeteget” ─ mondta Espargaró a SPEEDWEEK.com-nak.