back to top
2025. augusztus 17. 04:18
Kezdőlap Blog Oldal 506

Hatalmas megtiszteltetésben részesült Andrea Dovizioso

0

Andrea Dovizioso most már hivatalosan is MotoGP-legenda. A 2004-es szezon 125 köbcentis világbajnoka elmondta, hogy mit társít ehhez a kitüntetéshez.

Andrea Doviziosót a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója, Carmelo Ezpeleta az Olasz Nagydíj előtt hivatalosan is MotoGP-legendává avatta. A 2017-es mugellói győztes meglepődött, amikor megtudta, hogy milyen megtiszteltetésben részesül.

„Nem számítottam rá. Ez egy kicsit a jellememből fakad, mert hajlamos vagyok sok mindent lekicsinyelni, és nem tulajdonítok akkora jelentőséget a dolgoknak. Szóval én magam nem éreztem annyira fontosnak, hogy megkapjam ezt a díjat.”

„Próbálom megérteni az emberek reakcióit, mert hajlamosak elfelejteni téged, amikor visszavonulsz, de én teljesen ellentétes helyzetben találtam magam. Most sokkal többen keresnek meg, mint az utolsó két évemben, amikor még versenyeztem. Rájöttem, hogy valami fontosat közvetítettem számukra. Sok küzdelemre emlékeznek, különösen a Ducatival való pályafutásom végén. Erre nagyon büszke vagyok.”

„Úgy éreztem, hogy az emberek akkor jönnek rá, ki is voltál, ha már nem versenyzel. Ezt a szempontot kapcsoltam össze ezzel a díjjal, mert sokan nyertek nálam többet. Ha a bajnoki címeket nézzük, csak egy van” ─ utalt mosolyogva a 2004-es 125 köbcentis világbajnoki címére.

Dovizioso összesen 24 futamot nyert világbajnoki pályafutása során, ebből 15-öt a MotoGP géposztályban. Összesen 103 alkalommal állhatott fel a dobogóra. Ezzel egyike annak a mindössze tíz versenyzőnek, akinek több mint 100 top3-as eredménye van. Szintén figyelemre méltó: 2002-es, állandó versenyzőként való világbajnoki debütálása óta Dovizioso a 2020-as szezonzáróig egyetlen futamot sem hagyott ki, és 326 nagydíjon indult zsinórban.

2017-ben, 2018-ban és 2019-ben minden alkalommal a második helyen zárt Marc Márquez mögött az összesítésben, így királykategóriás bajnoki címet nem szerzett:

„Közel lenni a bajnoki címhez, egy elég erős versenyző ellen, tényleg a legjobb befejezése volt a karrieremnek.”

„Nagyszerű versenyző vagy, de még jobb ember” ─ illette elismerő szavakkal az olaszt Carmelo Ezpeleta.

„A kapcsolatunk mindig fantasztikus volt. Sok ötletet adtál nekünk, és nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a Hírességek Csarnokában köszönthetünk.”

A mugellói sajtótájékoztató alatt Dovizioso folyamatosan a táblát nézegette, amelyen a MotoGP legendáinak nevei szerepeltek, akikhez most csatlakozott.

„Ezek rendkívül meghatározó alakok nevei. Már-már egy kicsit zavarban vagyok, hogy immáron én is közéjük tartozom.”

Minden eddiginél jobban kezdett, de Bezzecchi szerint hátrányban van Bagnaiával szemben

0

Marco Bezzecchi elégedetten zárta az Olasz Nagydíj pénteki napját a MotoGP-ben, miután a második helyen jutott tovább a Q2-be. A VR46 versenyzője szerint Francesco Bagnaia előnyben van vele szemben, ettől függetlenül érzi a javulást.

Marco Bezzecchi szinte végig az élmezőnyben volt az Olasz Nagydíj pénteki napján, ami a MotoGP géposztályt illeti, és végül remek napot zárt. Az olasz versenyző a második helyet szerezte meg a második edzésen, és így az összesített tabellán is, vagyis szombaton a Q2-ben kezdi majd az időmérőt. A 24 éves motoros lemaradása 63 ezred volt Francesco Bagnaiával szemben.

Magabiztosan mentek tovább a gyári Ducatik Mugellóban, mindkét Márquez bukott

Bezzecchi eddigi legjobb eredményét érte el idén a nyitónapon, amikor már az első két edzésnek is volt tétje. Bár a 2023-as szezonban mindössze egyszer kellett részt vennie a Q1-ben, ettől függetlenül úgy érzi, hogy most valami összeállt nála. „Jő kezdés, elégedett vagyok mind a tempóval, mind a körrel – nyilatkozta az olasz Sky-nak. – Néhány futamon át lemaradtam erről, de ezúttal jól sikerült, és elégedett vagyok.”

Az első két helyezett sorrendje megegyezik a világbajnoki tabella állásával, hiszen Bezzecchi mindössze 1 ponttal marad el Bagnaiától. Hogy ebből hosszú távon is komoly párharc lesz-e, az majd idővel kiderül, most viszont még mindenképpen érdemes összevetni őket egymással. A kétszeres MotoGP-futamgyőztes úgy érzi, hogy tempója elmarad honfitársáétól.

„Utolértem őt a kör során, és követni tudtam, láttam, hogyan megy – fogalmazott az ifjabbik olasz versenyző. – Egyelőre kicsit erősebb [nálam], főleg a pálya egyes pontjain. Máshol talán egy hajszállal visszahozom, de jelenleg kicsit erősebb. Persze még csak péntek van, talán valamin javíthatunk, és közelebb kerülhetünk hozzá.”

Ettől függetlenül Bezzecchi nyilvánvalóan elégedett lehet. A Spanyol Nagydíj nem sikerült jól neki és a csapatának, de a jerezi teszt után Le Mans-ban ismét győzni tudott. A 24 esztendős versenyző úgy érzi, hogy az elmúlt időszakban előreléptek, bár hangsúlyozta, hogy senki ne várjon tőle mindig ennyire kimagasló teljesítményt.

MotoGP, Marco Bezzecchi, Francia Nagydíj 2023, csütörtök
Bezzecchi érzi a javulást (Fotó: MotoGP Media)

 

„Igen, megtaláltuk az irányt, de nem mindig fog sikerülni, mert túl sok a változó – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Ugyanakkor Le Mans-ban és itt is kicsit jobban éreztem magam a gyorskörön, ami az előző futamokon kicsit hiányzott. Jól tudtam használni a lágy [gumikat], és gyorsabb köröket tudtam [futni], így közel tudtam maradni az élmezőnyhöz, és rögtön a Q2-be jutottam. Így kell folytatnunk.”

Magyar kommentárral követné a Man-szigeti TT fő versenyét? – nálunk megteheti

0

Megpróbáljuk a lehetetlent, és szombat délután elrepítjük Önt a Man-szigetre.

2023. június 10. szombat, történelmi pillanat a P1race életében, amikor élő kommentár, kvázi rádióközvetítés formájában, az egyik újonnan igazolt szerző, Guld vezetésével élőben közvetítjük a Man-szigeti Tourist Trophy kékszalagos fő versenyét, a Senior TT-t.

Guldról érdemes tudni, hogy megszállottként követi a TT-t, 2011 óta számtalanszor járt a versenyen, több versenyzővel készített interjút, a témában három fotókiállítás fűződik a nevéhez, és töretlenül kutatja az utcai motorversenyzés filozófiáját.

Man-szigeti TT: háromszor is pumpált, mire megjött a fékerő, de így is második lett Peter Hickman

Segítői pedig Rolcsi és Mike lesznek. Rolcsi 2017 óta Guld rendszeres útitársa a szigetre, az utazások alkalmával amolyan mindenes, aki azon túl, hogy végtelenségig rajong a legendás versenyért, a helyszínen teljes mértékben Guld támasza és segítője, egyszóval a nyugodt munkavégzés megteremtője, a biztos háttér megtestesítője.

Mike az angol versenykultúra megszállottja, továbbá Ducati-hívő, ebből fakad patinás, Mike the Bike beceneve, melyet Mike Hailwood után kapott. Elképesztő lexikális tudást halmozott fel az évek során motorversenyzésből, melyről igyekszik mindvégig szerényen nyilatkozni. Meglátásai tűpontosak, szakértelme megkérdőjelezhetetlen.

Meghalt Raül Torras, a Man-sziget leggyorsabb spanyol versenyzője

Mivel a három szakrajongó az idei évben itthonról követi az eseményeket, úgy döntöttek, hobbijuknak hódolva megpróbálkoznak a lehetetlennel, és mindent megtesznek azért, hogy szombat délután elrepítsék a magyar rajongókat a motorversenyzés leghírhedtebb szigetére, röpke három órára.

Az élő hangközvetítés kezdése 2023. 06. 10-én, szombaton 12.45-kor várható, az alábbi YouTube-linken, amely akkor válik élővé.

Magabiztosan mentek tovább a gyári Ducatik Mugellóban, mindkét Márquez bukott

0

Francesco Bagnaia zárta az élen az Olasz Nagydíj második edzését és így az egész pénteki napot a MotoGP-ben. Marc és Álex Márquez is bukott, de előbbi továbbjutott, ellentétben Fabio Quartararóval.

Folytatódott az Olasz Nagydíj hétvégéje a MotoGP-mezőny számára, hiszen délután rendezték a második edzést. Az első tréningen Álex Márquez volt a leggyorsabb Fabio Quartararo és Brad Binder előtt, míg a gyári Ducati állandó versenyzői a tabella alján zártak. Azonban sejteni lehetett, hogy a pilóták sokat fognak javítani, így ennek nem lesz jelentősége.

Álex Márquez nyitott az élen Mugellóban, a gyári Ducatik nagyon hátul kezdtek

Az első időt Marc Márquez motorozta, de azt pályaelhagyás miatt törölték, így az első érvényes kör Fabio Di Giannantonióé volt, aki 1:48.673 másodperc alatt ért körbe. Ezt persze mások hamar megjavították, így az elején Miguel Oliveira 1:47.683-mal ugrott az élre, és máris megjavította a délelőtti idejét. Sőt, a portugál versenyző aztán tovább gyorsult, és 58 századdal felülmúlta korábbi önmagát, de összesítésben ezzel is csak a tizenkilencedik volt. A második edzést tekintve Johann Zarco volt a második , míg az idősebbik Márquez a harmadik.

Ezt követően utóbbi öccse 1:46.723-mal vette át a vezetést, míg a Pramac pilótája szintén javított, és 141 ezredes lemaradással feljött a második pozícióba. Francesco Bagnaia ekkor a negyedik helyet foglalta el, a címvédőnek 447 ezred volt a hátránya 10 perc elteltével. A gyári Ducati motorosa aztán 188 ezredre csökkentette mindezt, így ő is megelőzte Oliveirát, de ennek még mindig nem volt jelentősége az összesített sorrend szempontjából. Bagnaia aztán a kavicságyat is meglátogatta, de fent maradt a motorján.

Nem sokkal később Zarco került az élre, miután 96 ezreddel felülmúlta Álex Márquez idejét. Ezután egy csendesebb időszak következett, amikor az élmezőny tagjai nem javítottak, majd 26 perc elteltével Álex Márquez javított, de előzni nem tudott, csupán lemaradását csökkentette 9 ezredre a Pramac versenyzőjével szemben. Bagnaia ugyancsak gyorsult, de maradt harmadik, hátránya 221 ezredre csökkent. A címvédőt hamarosan Marco Bezzecchi előzte meg, aki 12 ezreddel volt gyorsabb nála.

Bő 1 perccel a félidő után tovább folytatódott Joan Mir vesszőfutása, ugyanis a gyári Honda pilótája a San Donatóban eldobta a motort. Sérülés nem történt, de ez biztosan nem segített abban, hogy jobban megbarátkozzon a motorral. A spanyol pilóta egyébként mindössze a huszonkettedik helyen állt összesítésben.

Bezzecchi bő 20 perccel a vége előtt tovább javított, de csupán 38 ezreddel bizonyult gyorsabbnak korábbi idejénél. Ellentétben Bagnaiával, aki visszaszerezte a harmadik helyet, sőt, 12 ezredre megközelítette Zarcót. Ezzel egyébként összesítésben is javított, de csak egy pozíciót, Bastianinivel szemben, aminek nem volt jelentősége.

Zarcót aztán hosszú idő után Álex Rins taszította le az élről, egy körrel azután, hogy Di Giannantonio feltartotta az LCR Honda versenyzőjét. A spanyol pilóta 6 századdal múlta felül riválisát, de nem sokáig vezetett, ugyanis Jorge Martín további 158 ezreddel gyorsabbnak bizonyult nála. Ez utóbbi volt az első olyan idő, amely már összesítésben is befolyásolta az első tíz sorrendjét.

Mint ahogyan Bezzecchi ideje is, aki a második edzésen átvette a vezetést, összesítésben pedig a harmadik helyre jött fel 1:46.218-as idejének köszönhetően. Bő 10 perccel a vége előtt aztán Marc Márquez is bukott a másik gyári Hondával. A nyolcszoros világbajnok a 14-es kanyarban csúszott ki, és sietnie kellett, hogy még vissza tudjon térni a véghajrára.

Bezzecchi aztán az összetettben is átvette a vezetést, és jelentősen, 1:45.808-ra javított. Martínnál 132 ezreddel volt gyorsabb, míg mögötte Bagnaia, Binder és Raúl Fernández volt a sorrend, Álex Márquez délelőtti ideje csak utánuk következett. Ekkor egy ideig megint nem változott az élmezőny sorrendje, hiszen a mezőny tagjai felkészültek a véghajrára.

Bő 2 perccel a vége előtt Márquez vette át a vezetést, de Rins nála is gyorsabb volt, hogy aztán Bagnaia és Bezzecchi is megelőzze az LCR pilótáját. Az első edzésen az élen záró Álex Márquez bukott, így neki nem maradt esélye a továbbjutásra. Ellentétben Bastianinivel, akinek sikerült feljönnie az ötödik pozícióba.

Quartararo a sárga zászló miatt nem tudott javítani, és csupán a tizenötödik pozícióban végzett. Binder viszont az utolsó pillanatban gyorsult, amivel feljött a negyedik pozícióba, elütve ezzel Fernándezt a továbbjutástól. Sőt, Maverick Viñales is pórul járt, miután sérült csapattársa, Aleix Espargaró feljött a kilencedik pozícióba. Végül Bagnaia 1:45.436-tal zárt az élen, 63 ezreddel megelőzve Bezzecchit, és további 18-cal Rinst. Mögöttük Binder, Martín, Bastianini, Zarco, Marc Márquez, Espargaró és Marini lett a továbbjutók sorrendje.

A MotoGP mugellói pénteki napjának végeredménye

Billy Bolttal és a legjobb endurósokkal edzett Zsigovits Norbert az Erzbergrodeóra (videó)

Zsigovits Norbert és Liszka Roland is bejárta a hétvégi Erzbergrodeo prológ vonalát. A két magyar versenyző a legjobb endurósokkal együtt ismerkedett meg a helyszínnel. Előbbi meg is kezdte a hétvége hivatalos részét, de a nyitány nem sikerült jól.

Ezen a hétvégén rendezik a világ egyik leghíresebb hardenduroversenyét, az Erzbergrodeót az Ausztriában található bányavárostól, Eisenerztől nem messze. A Red Bull által szponzorált eseményen két magyar pilóta vesz részt Zsigovits Norbert és Liszka Roland személyében, akik ellenfeleikkel együtt már a hét első felében kipróbálhatták a prológ nyomvonalát.

Előbbi erről videót is készített, amelyen látható, hogy a világ legjobbjaival együtt készülnek. Többek között ott volt Billy Bolt, a Superenduro-világbajnokság előző három kiírásának győztese, valamint a népszerű Taddy Błażusiak is. Ha minden jól megy, mindketten ott lesznek a 2023–24-es Superenduro-vb-n, azon belül a február 3-án, az MVM Dome-ban rendezendő budapesti fordulóban is. Mindez persze a két magyar versenyzőre is igaz.

Zsigovits számára azóta elindult a hétvége hivatalos része is, ugyanis teljesítette a prológot, amelyről szintén videót készített. A MOTAM által támogatott versenyzőnek nem sikerült jól a nyitány, ugyanis az elején elesett, és sok időt veszített. A vasárnapi döntőbe a mintegy 1800 nevezőből a legjobb 500 fog bejutni.

Marc Márquez: Nyerő projektet fogok keresni, nem számít a név

0

Marc Márquez reagált Jorge Lorenzo elméletére, miszerint a Ducatihoz fog igazolni, és kijelentette, hogy bár a Honda a prioritás, elsősorban győzni szeretne. A nyolcszoros világbajnok azt is elmondta, hogy mi a célja a mugellói hétvégén.

Bár még 2024 végéig szerződés köti a Hondához, Marc Márquez jövője már most foglalkoztatja a MotoGP újságíróit, illetve nézőit. Az elmúlt időszakban több gyártó is felmerült vele kapcsolatban, ám a KTM, az Aprilia és a Ducati felől is cáfolták, hogy vele terveznének. A spanyol versenyző a bolognai gyártóval kapcsolatos pletykákra reagált, amelyeket legutóbb Jorge Lorenzo indított be.

Lorenzo szerint a tavalyi Bagnaia-bravúrt idén egy másik Ducati-pilóta viszi majd véghez

Az ötszörös világbajnok nemrég kijelentette, hogy szerinte honfitársa akkor is csatlakozni fog a Ducatihoz, ha ez azt jelenti, hogy egy szatellitcsapatnál lesz kénytelen versenyezni, és anyagilag sem jár majd jól vele. Márquez korábban már hangsúlyozta, hogy szeretne a Hondánál maradni, de az elsődleges célja a győzelem, amit most lényegében megismételt.

„Jorge jó versenyző volt, de majd meglátjuk, hogy jósnak is jó-e – kezdte humorosan a választ a csütörtöki sajtótájékoztatón. – A viccet félretéve, a Hondával szerződésem van a következő évre, és teljes mértékben elkötelezett vagyok irántuk. Számomra mindig is ők lesznek az A-terv, ugyanakkor mindig egy nyerő projektet fogok keresni. Nem számít, hogy milyen színekben, milyen néven vagy hol. Tudom, hogy múlnak az évek, ezzel minden versenyző esetében tisztában vagyunk. Mindenesetre a legjobb formámat nyújtom, és a negyedik karműtétnek is alávetettem magam, hogy megpróbáljak visszatérni a legjobb állapotomba fizikai szempontból, és itt vagyok. Készen állok arra, hogy a bajnoki címért küzdjek, és az A-tervem az, hogy a Hondánál maradjak.”

Márquez egész pályafutása során hűséges volt a Hondához, olyannyira, hogy aha minden jól megy, akkor az Olasz Nagydíj hétvégéjén pont Lorenzót fogja megelőzni az egy gyártó színeiben teljesített futamok ranglistájának harmadik helyén, hiszen jelenleg mindketten 156-nál állnak, csak éppen utóbbi a Yamahával. A 30 éves motoros leszögezte, hogy ha teheti, akkor a japánoknál maradna.

„Mindig is ez volt a prioritás – fogalmazott. – Amikor 2019-ben aláírtam a Hondával [a szerződéshosszabbítást], abban az évben minden futamon a dobogón zártunk, kivéve azt az egyet, amin Austinban kiestünk. Továbbra is hiszek a Hondában. Igaz, hogy nehéz helyzetben vagyunk, és javulnunk kell az ellenfeleinkkel szemben, de még így is versenyképesek voltunk Le Mans-ban. Nem nézem a Honda többi [versenyzőjének] az eredményeit, magamra figyelek, és megpróbálok száz százalékot nyújtani. Lesz időnk beszélni a jövőről, de most 2023-at írunk, jövőre pedig 2024 lesz. Van időnk.”

Márquez a szezon során először teljesíthet két futamhétvégét egymás után (bár a Francia és az Olasz Nagydíj között négy hét telt el), hiszen Portimãóban megsérült. A spanyol versenyző eddig csupán egy futamot nyert Mugellóban, tavaly pedig az volt az utolsó viadala a negyedik karműtétje előtt. Az első edzésen a kilencedik helyen zárt, 201 ezreddel lemaradva az élen záró öccsétől, Álex Márqueztől.

Álex Márquez nyitott az élen Mugellóban, a gyári Ducatik nagyon hátul kezdtek

„2022-ben a mugellói nagydíj volt pályafutásom egyik legnehezebb versenye, mert fejben Amerikában, egy kórházban voltam, a testem pedig itt volt a MotoGP-motoron. Még így is az első tízben tudtam végezni. Majd meglátjuk, hogy idén [mi lesz]. Nem az a cél, hogy a legjobb tízben legyek, hanem az, hogy megpróbáljak közelebb kerülni az élmezőnyhöz. Igaz, hogy nyolc Ducati és két Aprilia van, akik nagyon gyorsak és rendkívül jól motoroznak, de majd megpróbáljuk a legjobbunkat nyújtani, mint le Mans-ban.”

Álex Márquez nyitott az élen Mugellóban, a gyári Ducatik nagyon hátul kezdtek

0

Álex Márquez zárta az élen az Olasz Nagydíj első edzését, megelőzve Fabio Quartararót és Brad Bindert. A gyári Ducati állandó pilótái csak a mezőny hátuljában végeztek, de ez nem biztos, hogy akkora problémát jelent a későbbiekre nézve.

Négy hét szünet után végre ismét motorra ültek a MotoGP versenyzői, hiszen pénteken délelőtt rendezték az Olasz Nagydíj első edzését. A tréningen három olyan pilótát is köszönthettünk, aki Le Mans-ban nem volt ott. Enea Bastianini a szezonnyitón, míg Miguel Oliveira a Jerezben elszenvedett sérüléséből tért vissza, Michele Pirro pedig szabadkártyásként indul a gyári Ducati színeiben.

Az első mért kört pont utóbbi teljesítette, az olasz pilóta 1:47.905 másodperces körrel kezdett, amitől riválisai eleinte jelentősen elmaradtak, de ez ekkor még nyilvánvalóan nem volt mérvadó. 6 perc elteltével aztán a két LCR-versenyző került hozzá viszonylag közel: Nakagami Takaaki 388, míg Álex Rins további 204 ezreddel maradt el tőle.

Szűk 10 perc után Álex Márquez vette át a vezetést, egészen pontosan 65 ezreddel volt gyorsabb Pirrónál. A spanyol versenyző egyébként háromhelyes rajtbüntetéssel várja a hétvégét, de ezt csak vasárnap kell letöltenie, vagyis a sprintfutamon az időmérőn megszerzett pozíciójából indul. A harmadik helyre Jorge Martín zárkózott fel, aki 97 ezreddel bizonyult lassabbnak honfitársánál.

Márquez nem sokkal később majdnem összeütközött Franco Morbidellivel, aki az ideális íven lassú tempóban motorozott, míg a 27 éves pilóta gyorskörön volt. Szerencsére nem lett nagyobb baj, ellentétben Aleix Espargaróval, aki láthatóan fájdalmakkal küszködött, miután egy biciklis balesetben megsérült. A felvételek tanúsága alapján az Aprilia pilótája a könnyeivel küszködött.

Ami a gyári Ducati állandó versenyzőit illeti, szinte ugyanúgy kezdtek: negyedóra után Francesco Bagnaia 1:47.285-tel a hatodik helyet foglalta el, míg Bastianini csupán 8 ezreddel és egy pozícióval maradt el tőle. Espargaró szenvedése viszont tovább folytatódott: szűk 20 perccel a vége előtt a negyedik szektorban bukott, ami nyilvánvalóan nem segített a sérülés tekintetében.

Nem sokkal később változott az élmezőny sorrendje, miután Johann Zarco feljött a második helyre, 41 ezreddel lemaradva Márqueztől, míg Bagnaia az ötödik pozícióba ugrott fel, 291 ezredes lemaradásban. Pirro aztán szintén javított, és 28 ezreddel megelőzte Márquezt. A Gresini pilótáját aztán Bagnaia is megelőzte, ő 15 ezreddel volt lassabb csapattársánál.

A hajrában Zarco javított először az élmezőny tagjai közül, a Pramac motorosa két lágy gumin a harmadik helyre jött fel, 17 ezredmásodperces lemaradással Pirro mögött. Az első komoly javítás Maverick Viñalestől érkezett, aki 1:46.404-gyel átvette a vezetést. Azonban nem sokáig maradt az élen, hiszen Fabio Quartararo és a két Pramac is felülmúlta őt. A Yamaha világbajnoka 1:46.208-ig jutott.

A francia versenyzőt egyedül Márquez tudta megelőzni, egészen pontosan 87 ezreddel. A harmadik helyre Brad Binder, a negyedikre Marco Bezzecchi jött fel. Mögöttük Zarco, Martín, Morbidelli, Viñales, Marc Márquez és Raúl Fernández lett az első tíz sorrendje. Bastianini a tizenötödik, Bagnaia a tizenhatodik pozícióban zárt, de utóbbi használt gumikon ment.

A MotoGP mugellói első edzésének végeredménye

Supersport visszatérés fékezett habzással

A Kawasaki újra piacra dobja középkategóriás sportmotorját. Sok know how-t ugyan nem öltek a fejlesztésbe, de a ZX 4 RR-rel és ZX6 R-rel ők lesznek az egyetlen japán gyártó, amely komolyan vehető technikát kínál csutka-kormánnyal a kisebb kategóriákban is.

Jó szokás szerint beetető videóval indult a 2024-es ZX6 R premierje. Bár sejthető volt, hogy az előző széria fődarabjait használják majd, sajnos a perifériára sem költöttek túl sokat. Csak a fejidomot rajzolták át, az új ábrázatú fényszórók mögött mintha egy szomorú szamuráj lapulna.

Fotó: Kawasaki

A környezetvédelmi szabályozások miatt ugyan három lóerővel csökkent a csúcsteljesítmény, de teltebb középtartományt ígér a sajtóanyag. Egészen pontosan 127 lóerő jut a 196 kilogrammos telitankolt tömegre. Hardver tekintetében az újra tervezett szívó traktus, a kevésbé hegyes vezérmű-tengelyek, a módosított hengerfej és természetesen az új kipufogó rendszer jelentik a változást. És ugyan a műszerfalat is lecserélték végre a már általánosnak számító tft-kijelzőre, az igazán fontos dolgok kimaradtak: ez pedig az IMU, és a visszafelé is működő gyorsváltó. Manapság már a komolyabb túramotorokon és ZX10 R-ben is jó ideje megtalálható hat tengelyes giroszkóp-egység sokkal kifinomultabb menetdinamikai szabályzást tesz lehetővé, mint a hatos Ninjában lévő egyszerű, a kerék-fordulatszám alapján dolgozó kipörgésgátló. A kétirányú gyorsváltó pedig a középkategóriás csupaszokhoz is rendelhető. A futóműhöz és fékhez sem nyúltak érdemben, de a masszív alu-vázhoz csatlakozó Showa és Nissin alkarészekre régebben sem volt panasz.

Fotó: Kawasaki

Az elektronikai lemaradástól függetlenül függetlenül dícséretes, hogy Kawasaki nem hagyja veszni a klasszikus négyhengeres utcai sportmotor kategóriát. Az európai szalonokba várhatóan csak jövőre érkező 636 köbcentis ZX6 R öt millió forint körüli árával a modernebb, de gyengébb sorkettes Aprilia RS660-nak állíthat konkurenciát.

Miguel Oliveira zöld utat kapott a mugellói hétvégén való indulásra

0

Miguel Oliveirát csütörtökön Mugellóban az orvosok versenyzésre alkalmasnak nyilvánították, így örömmel ül vissza az RNF Aprilia motorjára.

Miguel Oliveira már most a 2023-as MotoGP-szezon egyik legpechesebb versenyzője. Az RNF újoncát Portimãóban Marc Márquez ütötte ki, és ezt követően nem tudott indulni az Argentin Nagydíjon. Jerezben újabb kudarc következett, amikor a Fabio Quartararóval való ütközés során vállsérülést szenvedett, és ki kellett hagynia a francia hétvégét is.

Csütörtökön Oliveira zöld utat kapott az orvosoktól, hogy részt vehessen az Olasz Nagydíjon Mugellóban.

„Nagyon hiányzott a motorozás” ─ sóhajtott fel a portugál. Arra a kérdésre, hogy az újságírók hadát elkerülte-e, Oliveira mosolyogva reagált:

„Mivel a versenyzés azzal jár, hogy beszélnem kell a médiával, így ez is hiányzott.”

Más-más céllal érkezik Oliveira és Fernández Mugellóba, amennyiben zöld utat kapnak az indulásra

A 28 éves versenyző eleinte tartózkodóan nyilatkozott az egészségi állapotára vonatkozó prognózissal kapcsolatban.

„Öt hét felépülés után jól érzem magam. Ez az idő azonban nem elég ahhoz, hogy teljesen fitt legyek, de ahhoz igen, hogy motorra üljek, és meglátjuk, hogy bírom majd.”

„Azt, hogy a test hogyan reagál, amikor több mint 300 km/órás sebességgel kell fékezni, csak a motoron lehet megtapasztalni. A csapat időt adott nekem. Ha úgy érzem, hogy a vállam akadályoz abban, hogy teljes mértékben kiaknázzam a lehetőségeimet, akkor visszalépek, de ha nem, akkor folytatom.”

Nyolc vb-cím nyolc fejezetben, avagy út a csúcsról a mélybe Marc Márquez szemével

0

A Marc Márquezről szóló új könyv karrierjének legfontosabb témáit érinti ─ a gondolkodásmódját, a rivalizálásokat, a MotoGP-n kívüli életét, és még sok mást. A címe: „Being Marc Márquez”. Az angol nyelvű változat már elérhető az Amazonon.

A 220 oldalas könyv nyolc fejezetre van osztva, amelyek mindegyike Marc Márquez életének és karrierjének egy-egy részével foglalkozik. Az anekdotákat Marc és testvére, Álex idézte fel.

Hogyan is épül fel a könyv:

  1. fejezet: Technika ─ Márquez elmondja, milyen érzés a MotoGP-motorral versenyezni
  2. fejezet: Koncentráció ─ A spanyol versenyző mindennapjait ismerhetjük meg
  3. fejezet: Hűség ─ Amit a Hondáról tudni kell
  4. fejezet: Barátság ─ Márquez közvetlen környezetét ismerhetjük meg
  5. fejezet: Otthon ─ Néhány gondolat a családról
  6. fejezet: Ego ─ Rossi-rajongók csak óvatosan!
  7. fejezet: Prototípus ─ Miért is tekinthető hősnek Márquez?
  8. fejezet : Bite through ─ Sérülések, felépülés, visszatérés

„A nyolcszoros világbajnok egész életében két keréken motorozott” ─ olvasható az előzetesben.

Nem rajongsz a filmekért? Marc Márquez rád is gondolt

„Milyen módon formálta ez őt? Létezik-e a versenyzésben a sokat hangoztatott szabadság két keréken? Vagy ez túlságosan is romantikus elképzelés egy olyan világban, ahol 350 km/órás sebességgel versenyzel? A könyv nem egy lineáris életrajz, mert az életének, karrierjének története még nem íródott meg. Az ikonikus MM93 rövidítés mögött álló férfi elárulja, mi számít neki a versenypályán és az életben, és mi vezérli őt ott. A mű lehetővé teszi, hogy az olvasók közelebbről is megismerjék, sokkal közelebbről, mint eddig bármikor. Marc bepillantást enged egy mindenre elszánt versenyző, egy fáradhatatlan harcos, és egy megalkuvás nélkül optimista ember elméjébe és lelkébe. Ebben a könyvben a rokonszenves spanyol bevezet minket a szenvedélybe, amely a személyiségét formálta, és amely milliókat ültet a képernyők elé vasárnaponként, amikor csak azt kérdezzük magunktól: hogy csinálta már megint?”