back to top
2025. augusztus 16. 20:00
Kezdőlap Blog Oldal 507

Nagy visszatérővel indul a nagyüzem a MotoGP-ben – hétvégi menetrend

0

Hosszú szünet után tripla hétvégével tér vissza a MotoGP, ennek első felvonása a mugellói Olasz Nagydíj lesz. A rendkívül gyors pálya sokak számára jelent hazai környezetet, többek között a szezonnyitón elszenvedett sérülése után visszatérő Enea Bastianininek is.

Három és fél hét telt el azóta, hogy a MotoGP mezőnyének tagjai legutóbb összemérték tudásukat, hiszen ennyi ideje rendezték a Le Mans-i fordulót. A rajongóknak tehát sokat kellett várniuk, most viszont mindent bepótol számukra a sportág, hiszen jön a szezon első tripla hétvégéje. Ennek az első felvonása pedig az Olasz Nagydíj lesz.

A helyszín természetesen az 5,245 kilométer hosszúságú, kilenc jobb- és hat balkanyart tartalmazó mugellói pálya lesz. A táv több mint egyötödé csak a célegyenes teszi ki, melynek során a versenyzők 1141 métert tesznek meg padlógázon. Ennek során óriási sebességet érnek el: Jorge Martín tavaly megdöntötte az erre vonatkozó rekordot, amikor 363,6 km/h-ig gyorsult, de nem hivatalos adatok szerint Dani Pedrosa 365 km/h-ra is képes volt.

A pilóták egy kör alatt tíz alkalommal fékeznek, ennek során összesen mintegy 25 másodpercig lassítanak. Ez a köridő kevesebb mint 25 százaléka, ami a Phillip Island-i pályával együtt a legkisebb arány a jelenlegi versenynaptárban. A legkeményebb féktávot nem meglepő módon a célegyenes vége jelenti: itt a végsebesség még szélárnyék nélkül is 337 km/h-ra rúghat, innen lassítanak le 89 km/h-ra, és ennyivel kezdik meg a San Donato-kanyart. A féktáv 5,6 másodpercen, illetve 320 méteren át tart, ennek során a versenyzőket 1,6 G-s erőhatás éri.

A korábbi mugellói versenyek közül talán a 2016-os volt a legemlékezetesebb, amikor Marc Márquez szó szerint az utolsó métereken bukta el a győzelmet Jorge Lorenzóval szemben, aki 19 ezreddel verte meg honfitársát. A legtöbb győzelmet viszont nem ők, hanem Valentino Rossi aratta a toszkánai pályán, szám szerint kilencet. Ebből egyet-egyet a 125 és a 250 köbcentiméteres kategóriában, a többit a MotoGP-ben. Ráadásul mindezt 2002 és 2008 között, vagyis egymást követő években érte el, ennél többre csak Giacomo Agostini volt képes egy adott helyszínen. (Márquez zsinórban nyolc győzelemig jutott a Sachsenringen, de ott 2020-ban nem rendeztek futamot, vagyis egy év kimaradt.)

A mostani hétvége legnagyobb visszatérője egyértelműen Enea Bastianini lesz, aki még a portimãói sprintfutamon szenvedett lapockatörést. Bár Jerezben megpróbálkozott a visszatéréssel, ez akkor még nem jött össze, hazai pályán viszont már ismét harcba szállhat, még ha nem is lesz tökéletes állapotban. A gyári Ducati versenyzője tisztában van azzal, hogy nehéz dolga lesz.

Friss hírek érkeztek a gyári Ducati sérült versenyzőiről

 

A gyári Ducati ráadásul nem csak őt köszöntheti újra a versenypályán, hanem Michele Pirrót is. A csapat tesztpilótája Austinban helyettesítette Bastianinit, és a futamon tizenegyedikként ért célba. Ezúttal senkit nem kell pótolnia, hiszen a Ducati felhasználja az első szabadkártyáját, hogy a tapasztalt motoros minél több adatot gyűjtsön számukra.

Ami a harmadik pilótát illeti, Francesco Bagnaia a tabella éléről várhatja a mugellói fordulót, ám mindössze egyetlen ponttal vezet Marco Bezzecchi előtt. A címvédő legutóbb kiesett, miután a Francia Nagydíj elején ütközött Maverick Viñalesszel, majd később kiderült, hogy bokatörést szenvedett a balesetben. Mindez azonban nem fogja őt zavarni a versenyzésben.

Így készül hazai hétvégéjére a gyári Ducati versenyzőpárosa

Ahogyan a pilóták, úgy természetesen a Ducati számára is hazai verseny következik, ráadásul a szatellitcsapatoknál további három olasz motoros indul Bezzecchi, Luca Marini és Fabio Di Giannantonio személyében. A másik olasz gyártó, az Aprilia nem foglalkoztat olasz versenyzőt, ráadásul az RNF-nél sokáig egyik versenyző indulása sem volt biztos. Miguel Oliveira még Jerezben volt részese egy bukásnak, aminek következtében ki kellett hagynia a Le Mans-i fordulót, és bár Raúl Fernándezzel ez utóbbi nem történt meg, még mindig nem épült fel teljesen a kézműtétjéből. A héten azonban kiderült, hogy mindketten ott lehetnek Mugellóban.

Rajtuk kívül Márquezt kell még mindenképpen megemlíteni, aki a szezon során először vehet részt két egymást követő nagydíjhétvégén. A nyolcszoros világbajnok eddig a sprintfutamokon mutatta meg, hogy márkatársainál sokkal többet képes kihozni a Hondából, hiszen Portugáliában a harmadik, Franciaországban az ötödik helyen látta meg a kockás zászlót. A futamokon viszont bukott, Le Mans-ban ráadásul egy dobogós helyezést dobott el másfél körrel a vége előtt. Kérdés, hogy Mugellóban ismét tud-e az élmezőnyben harcolni a pozíciókért.

„Ideje újra munkához látni – jelentette ki. – Mugellóban kezdünk, amely mindig nagyon megterhelő hétvége, a pálya nagyon gyors. Korábban volt már néhány nagyszerű csatám ott, és az egyenesekben mindig élvezetes nyomni a MotoGP-motorokat. Természetesen meg kell néznünk, mire van lehetőség ezen a hétvégén, és meglátjuk, mit tudunk tenni a csapattal együtt, hogy a maximumot hozzuk ki a motorból, és továbbra is próbáljunk lépéseket tenni előre.”

A MotoGP mugellói hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
9:00 – 9:35 Moto3 1. edzés
9:50 – 10:30 Moto2 1. edzés
10:45 – 11:30 MotoGP 1. edzés
13:15 – 13:50 Moto3 2. edzés
14:05 – 14:45 Moto2 2. edzés
15:00 – 16:00 MotoGP 2. edzés
SZOMBAT
08:40 – 09:10 Moto3 3. edzés
09:25 – 09:55 Moto2 3. edzés
10:10 – 10:40 MotoGP Szabadedzés
10:50 – 11:05 MotoGP 1. időmérő
11:15 – 11:30 MotoGP 2. időmérő
12:50 – 13:05 Moto3 1. időmérő
13:15 – 13:30 Moto3 2. időmérő
13:45 – 14:00 Moto2 1. időmérő
14:10 – 14:25 Moto2 2. időmérő
15:00 MotoGP Sprintverseny
VASÁRNAP
9:45 – 9:55 MotoGP Warm up
11:00 Moto3 Verseny
12:15 Moto2 Verseny
14:00 MotoGP Verseny

Hazai közönség előtt ismételné meg diadalát Marco Bezzecchi

0

Marco Bezzecchi Le Mans-i győzelme után mindössze egy ponttal lemaradva a világbajnokságot vezető Pecco Bagnaia mögött. A Mooney VR46 csapat 24 éves versenyzője hazai közönsége előtt szeretné megismételni sikerét.

Három egymást követő versenyhétvége vár most a MotoGP sztárjaira, és a sorozat a Mooney VR46 csapat számára egy csúcseseménnyel kezdődik. Mugello Valentino Rossi csapatának hazai versenye, és ennek megfelelően nagy motivációt jelent Marco Bezzecchi és Luca Marini számára.

A Le Mans-i győzelmén felbuzdulva Bezzecchi a világbajnokság második helyezettjeként szintén hazai pályán szeretne diadalmaskodni. A fiatal olasz versenyző így nyilatkozott a közelgő hétvégéről:

„Alig várom, hogy újra pályára gurulhassak. Ez a helyszín rendkívüli, és ezúttal talán még különlegesebb verseny lesz számunkra, mert az egész csapattal egyedülálló helyzetben vagyunk.”

Üzent a Ducatinak a Bagnaiát szorongató Bezzecchi

„Le Mans-ban vasárnap nagyon erősek voltunk, és bebizonyítottuk, hogy tudjuk, hogyan kell jól menedzselni egy hétvégét azzal, hogy koncentrálunk, és keményen dolgozunk. Ez a hazai futamunk, a szurkolók támogatása és az érzelmek meg fogják alapozni az otthoni hangulatot.”

Csapattársa, Marini nem kevésbé motivált a Le Mans-i bukása után:

„Nagyon boldog vagyok, hogy ilyen különleges közönség előtt szerepelhetek Mugellóban. Ez a pálya az egyik legszebb a világon, fontos, hogy a legjobbunkat nyújtsuk, és magunk mögött hagyjuk a Le Mans-i balesetet. Ez a három hét kemény volt, köszönöm a teljes orvosi csapat munkáját.”

Így készül hazai hétvégéjére a gyári Ducati versenyzőpárosa

0

A Ducati gyári versenyzői, Francesco Bagnaia és Enea Bastianini ismét készen áll a bevetésre. Mindkét olasz rendkívül motivált, hogy hazai közönségük előtt tündököljenek.

Francesco Bagnaia úgy utazik Mugellóba a szezon hatodik versenyhétvégéjére, hogy mindössze egy pont az előnye honfitársával, Marco Bezzecchivel szemben a világbajnoki tabellán. A Ducati hazai versenyén a tavalyi világbajnok jól szeretne szerepelni, és ismét növelni előnyét. A 26 éves torinói versenyző a legutóbbi Le Mans-i futamon elszenvedett sérülése után szerencsére jól van.

A jobb bokájában megsérült csont azóta teljesen helyrejött, és Bagnaia alig várja a hétvégi futamot:

„Mugellóban a szurkolóink előtt versenyezni mindig tele van érzelmekkel. A jobb bokám újra rendben van, és nem okozhat nekem gondot” ─ mondta az olasz.

Újabb sérülés történt a Ducatinál (kép)

„Néhány hete Mugellóban teszteltünk Eneával a Panigale V4 S-sel, és még előtte Misanóban is gond nélkül motoroztam. Ez egy fontos hétvége lesz számunkra, és a közönség minden bizonnyal extra motivációt ad majd, hogy jó eredményt érjünk el a hazai versenyünkön.”

Csapattársa, Enea Bastianini szintén felépült sérüléséből, és nagy reményekkel érkezik Mugellóba. A 25 éves versenyző a portimãói első sprintversenyen sérült meg, és Spanyolországban próbált visszatérni. Ezt a próbálkozást azonban a szabadedzés után fel kellett adnia, mert a fájdalom még mindig túl nagy volt. Bastianini azóta is keményen dolgozik, hogy újra csúcsformába kerüljön.

„Nagyon szeretem Mugellót, de a múltban nem értem el ott nagy eredményeket. A cél az, hogy ez idén megváltozzon. Ez biztosan nem lesz könnyű egy ilyen hosszú szünet után. Néhány hete Mugellóban a Panigale V4 S-sel motoroztam, és az jó érzés volt, de természetesen más a Desmosedici nyergében. Motivált vagyok, és remélem, hogy jól fogok szerepelni a hazai versenyünkön.”

A korábbi évekre jellemző tendenciát folytatná a Yamaha Mugellóban

0

Fabio Quartararo szerint a Yamaha sok mindent kipróbált a legutóbbi, Le Mans-i versenyhétvégén, de végül a mérnökök és a francia úgy döntöttek, hogy a 2021-es beállítással versenyeznek Mugellóban.

A világbajnokság jelenlegi kilencedik helyezettje, Fabio Quartararo a mugellói hétvégén is a két évvel ezelőtti beállításokkal indul, amivel továbbra sem elégedett száz százalékban, de azt mondja, sokkal jobb, mint minden, amit eddig kipróbált.

„Keményen akarunk dolgozni, és tudjuk, hogy sűrű hetek állnak előttünk. Le Mans-ban megállapodtunk egy olyan beállításban, ami még mindig úgy tűnik, hogy a legjobban működik, így pénteken ezzel kezdjük a hétvégét. Megpróbálunk majd minden egyes edzésen a lehető leggyorsabbak lenni, és úgy gondolom, kulcsfontosságú lesz, hogy a rajtrácson előrébb kerüljünk. Szóval az a célom, hogy mindent beleadjak pénteken és szombat délelőtt, hogy minél jobban teljesítsek. A szombat délutáni sprintfutamon és a vasárnapi versenyen pedig a legjobbamat fogom nyújtani, mint mindig.”

Az elkeseredett Quartararo visszajelzéseire alapozva keresi a kiutat a gödörből a Yamaha

Csapattársa, Franco Morbidelli természetesen szintén szeretne tündökölni hazai versenyén. A 28 éves római csak úgy áradozott a pályáról:

„Mugello gyönyörű és nagyon gyors. A végsebességünk javult a tavalyi évhez képest, és ez egy olyan pályán, mint Mugello, ahol hosszú egyenesek vannak, ez a kezünkre játszhat. Ez az én hazai futamom, így keményen fogok dolgozni, és mindent megteszek, hogy jól szerepeljek.”

Quartararo szörnyű időszakon megy keresztül, a Yamahának cselekednie kell

Massimo Meregalli, a Yamaha csapatigazgatója külön kiemelte:

„Az Olasz Nagydíj nagyon különleges a csapatunk és a versenyzőink számára is. Nemcsak hihetetlenül gyönyörű és izgalmas ez a pálya, hanem a csapatunk és Franky számára is hazai versenynek tekintjük. Reméljük, hogy sok rajongót látunk majd a hétvégén, és az egész csapat eltökélt szándéka, hogy a lehető legjobbat nyújtsa. Nem lesz könnyű, de az eddigi mugellói eredményeink jók voltak. Mindent megteszünk majd, hogy ezt a tendenciát folytassuk.”

Joan Mir szerint felesleges álarc mögé bújva azt hazudni, hogy minden rendben, amikor nagy a baj

0

Joan Mir számára egyelőre nem jön ki a lépés Hondával. A szezon első öt hétvégéjén már hat kiesést gyűjtött be, egy futamot sérülés miatt kihagyott, egyszer sem ért el top10-es helyezést, és mindössze öt pontot szerzett.

A tabella 21. helyén álló Joan Mir abba az egy dologba tud csak kapaszkodni, hogy korábbi csapattársa, a jelenleg szintén Hondával versenyző Álex Rins már képes volt győzelmet szerezni idén. A mallorcai pilóta helyzete korántsem rózsás, ahogy Marc Márquezé sem, és reménykedik abban, hogy helyzetük mihamarabb pozitív irányba változik.

„Belefáradtam a bukásokba” ─ vallotta be Mir a Marca.com-nak.

„A helyzet nagyon bonyolult. Reménykedem benne, hogy a Honda mérnökei találnak olyan technikai megoldásokat, amelyekkel felzárkózhatunk a legjobbakhoz. Nem fogok hazudni, úgy érzem, mintha maszkot viselnék, és hazudnék arról, hogy minden rendben van, közben tudjuk, hogy ez nincs így.”

Álex Márquez és Joan Mir is egyetért abban, hogy a Repsol Honda az ambíció temetője

„A motorozás nagyon fontos számomra, a második helyen áll az életemben. Ha minden jól megy, boldog vagy, máskülönben ürességet érzel magadban. A rajongók igyekeznek bátorítani, és kérik, hogy szedjem össze magam, és jussak ki a gödörből. Csak annyit tudok nekik mondani, hogy minden erőmmel azon vagyok, hogy javuljon a helyzet.”

„Úgy gondolom, hogy ebben a pillanatban türelemre, nyugalomra van szükséged, el kell fogadni, bármi is történik. A dobogó egy olyan cél, ami szerintem elérhetetlen jelenleg, de 2020-ban is így gondoltam, és mégis világbajnokságot nyertem. Nem tudom, hogyan fogom csinálni, de ki kell jönnöm ebből a kilátástalannak tűnő helyzetből.”

Japán tehetség veszi át Dalla Porta helyét a szezon hátralévő részére

0

Miután Lorenzo Dalla Porta szerződését mindössze öt nagydíj után felbontották, a SAG csapat Taiga Hadát szerződtette a Moto2-es szezon hátralévő részére az olasz pilóta helyére.

A Pertamina Mandalika SAG csapat Lorenzo Dalla Porta korai távozása után (aki most már három futam erejéig a Forward színeit képviseli) a 24 éves japánt, Taiga Hadát fogja szerepeltetni a 2023-as idényben. Hada 2022-ben Buriramban, Phillip Islanden és Sepangban összesen 3,5 pontot szerzett. Az alkarjával kapcsolatos problémák után időközben hazájában műtéten esett át, és most a világbajnokságra való visszatérése előtt áll.

Mindössze öt futam után csapata szerződést bontott a korábbi Moto3-as világbajnokkal

Perales csapatfőnök így magyarázta az előzményeket: „Az indonéziai partnerünkkel egyeztetve hoztuk meg a döntést, hogy megadjuk Taigának ezt az esélyt. Tavaly megmutatta a benne rejlő lehetőségeket, és nagyon bízunk benne, hogy jól fog teljesíteni. Teljes mértékben támogatni fogjuk. Azt a lehetőséget is fontolóra vettük, hogy Carlos Tatay ül majd Dalla Porta helyére, de a versenyzővel közösen kizártuk ezt a lehetőséget.”

Tatay vasárnap Jerezben ünnepelte első győzelmét az Európa-bajnokságon, és Senna Agius mögött a második helyen áll a tabellán.

Meghalt Raúl Torras, a Man-sziget leggyorsabb spanyol versenyzője

0

Sajnos az idei TT sem múlik el haláleset nélkül.

A spanyolok és a közönség egyik nagy kedvencétől, Raúl Torras Martíneztől kell búcsúznunk, tudtuk meg még tegnap este, hivatalos sajtóközlemény formájában a rendezőktől. A negyvenhat éves spanyol üde színfoltja volt a Man-szigeti TT-nek, és akaratlanul is jelentős nagyköveti szerepet vállalt az utcai motorversenyzésben hazájában. Legutóbb még 2019-ben, honfitársával, Aleix Espargaróval került szócsatába, amikor az Aprilia versenyzője azért kampányolt, hogy be kell tiltani az utcai motorversenyzést. Martínez csendre intette, és jelezte, a saját életéről saját maga szeretne dönteni.

A tegnap esti Supertwin-futam utolsó, harmadik körében szenvedett halálos balesetet az Alpine szekcióban, a pálya 16. és 17. mérföldje között. Legjobb eredményét is ebben a kategóriában érte el, 2022-ben, amikor 15. lett. A leggyorsabb körét egyébként tegnap, a délutáni Superstock kategória versenyén teljesítette, amikor 125,470 mérföldes körátlagot motorozott.

A 2017-ben debütált versenyző hazai rajongói szép számmal érkeztek minden évben a szigetre, így a legendás rhenculleni sárga ház lépcsőkorlátjára feszített nemzeti színű zászló már-már megszokott látvány volt mindenki számára. Bízunk benne, hogy a TT leggyorsabb spanyoljának emlékét e ház udvara örökké a szívébe zárja.

Rea elmondta, ki az a versenyző, aki most a mércét jelenti számára

0

A két ötödik és egy negyedik hely nem az, amit a 118-szoros Superbike-győztes, Jonathan Rea vár egy versenyhétvégétől. A Kawasaki pilótája szerint mindent kihozott a motorból, amit csak lehet, de ez ennyire futotta.

A két főfutamon elért 18,6 és 21,1 másodperces hátránya a győztes Álvaro Bautistához képest egyértelmű képet ad Jonathan Rea jelenlegi helyzetéről.

„Még mindig nem adtam fel” ─ mondta a 36 éves versenyző, aki ugyanolyan motivált, mint mindig.

„Gondjaim voltak a fékkarral, ezért nem tudtam felvenni a harcot Bassanival. A rajtjaim nagyon jók idén, de összegészében ennyi pozitív dolgot tudok említeni, mert előzni viszont nem tudunk.

Bautista újabb mesterhármassal zárt, csapattársa buta hibával bukta el a dobogót

Rea tudja, hogy a Kawasakijának nincs meg az a sebessége, mint a Ducatinak, ám értetlenül áll az előtt a tény előtt, hogy a Yamaha mégis képes valamelyest lépést tartani az olasz gyártóval:

„Hihetetlen, amit Toprak tud azzal a Yamahával, pedig az a gép nem sokkal erősebb, mint a miénk. Az egyenesekben úgy tűnik, egy szinten vagyunk, de ő mégis tíz másodperccel előttem végzett. Szóval javulnunk kell. A Yamaha jelenti a mércét számunkra. Toprak sokkal erősebb volt Misanóban.”

„Azt, hogy hányadik helyen végzek, és mekkora a lemaradásom, azt gyorsan lesöpröm magamról. Nem a Ducatihoz mérjük magunkat, bármennyire is kiválóan versenyez Álvaro. Toprak a mi mércénk, mint mondtam. Pozitívum, hogy sikerült felzárkóznom Locatellire, ezt is sikerként könyvelem el. A jelenlegi helyzeten nem lehet egyhamar változtatni. Amit nem tudok elfogadni, az az, hogy ugyanolyan a tempónk, mint tavaly.”

Marc Márquez egyvalamiben meg sem közelíti Valentino Rossit

0

Bár a világbajnoki címek számában már jó ideje csak egyre van tőle, az anyagiak tekintetében Marc Márquez jelentősen elmarad Valentino Rossitól. A spanyol versenyző kevesebb mint a felét keresi annak, mint amennyit egykori riválisa a csúcson kapott kézhez, és ebben még nincs benne az infláció.

Könnyen lehet, hogy örök kérdés marad a MotoGP szurkolói között, hogy összességében Valentino Rossi vagy Marc Márquez (volt) a jobb versenyző. Nos, ebben most semmiképpen sem akarunk igazságot tenni, bizonyos adatok az egyik, mások a másik mellett szólnak. Egyvalamiben viszont mindenképpen az olasz pilóta volt sikeresebb, de ez nem kapcsolódik közvetlenül a pályán elért eredményekhez.

A La Gazzetta dello Sport nemrég összehasonlította Rossi korábbi fizetését, illetve összkeresetét a mai mezőny tagjaiéval, különösen Márquezével. A kilencszeres világbajnok rekordfizetése 30 évi 30 millió euró volt, 2008 és 2010 között rendre ennyit vihetett haza. Két évvel később ő volt a huszadik legjobban fizetett sportoló a maga 30 millió dollárjával.

2015-ben ismét előkelő helyre került egy ranglistán, hiszen 275 millió dollárjával ezúttal a tizennegyedik pozíciót foglalta el azon sportolók között, akik a legtöbbet keresték az előző évtizedben, ami a mai napig példa nélküli a MotoGP-ben. Még 2020-ban, karrierje alkonyán is 7 millió eurót kapott csak a versenyzésért, összesen pedig már 140 millió eurót vihetett haza a versenyekért járó díjazások, a szponzori szerződések, a Yamahától származó bevételek, az ő nevével fémjelzett árucikkek, valamint különböző vállalkozások révén.

Marc Márquez az élen, utána jön a meglepetés – ennyit kerestek tavaly a MotoGP versenyzői

2021-ben, MotoGP-pályafutása utolsó évében már „csak” 4 millió euró volt a fizetése, de ez még így is több, mint amennyit az állandó mezőny nagy része kézhez kap. Visszavonulása után pedig szintén nem panaszkodhat, hiszen cégei becslések szerint évente 8 millió eurós profitot termelnek.

Ami a mostani pilótákat illeti, aligha lepődik meg bárki is azon, hogy a legnagyobb fizetést Marc Márquez kapja. Mindez azonban úgy is jelentősen elmarad attól, amit Rossi fénykorában kapott, hogy az inflációt nem vesszük figyelembe, hiszen a nyolcszoros világbajnok a nem hivatalos adatok szerint évente 12,5 millió eurót kap a Hondától. Ha pedig a különböző szponzori szerződések is számítanak, akkor ez az összeg 40 millió euró, amely még mindig jelentősen elmarad a csúcson lévő Rossi keresetétől.

Összehasonlítva a Forma-1-gyel, a négykerekűek királykategóriájában Max Verstappen a legjobban fizetett pilóta a maga körülbelül 55 millió dollárjával. Rajta kívül csak Lewis Hamilton fér fel a Forbes 50 legjobban fizetett sportolót felvonultató listájára a motorsport képviselői közül, vagyis jelenleg egyetlen MotoGP-pilóta sincs ott a közvetlen elitben, legalábbis ebben a tekintetben.

Marc Márquez nem lenne megfelelő választás a Ducati vezére szerint

0

Claudio Domenicali úgy véli, nem Marc Márquez lenne a jó megoldás a Ducati számára. A bolognai gyártó vezérigazgatója hozzátette, elégedettek a jelenlegi versenyzőikkel, és arra is utalt, hogy a spanyol pilóta nem illene bele a kultúrájukba.

Ahogyan telik az idő, úgy vélik egyre égetőbb kérdéssé Marc Márquez jövője. Bár a nyolcszoros világbajnok szerződése csak a jövő év végén jár le a Hondával, az utóbbi időszak eredménytelensége miatt repedezni kezdett a sokáig idillinek tűnő kapcsolat. Bár ami a felszínt illeti, az nem jelenthető ki, hogy a felek rossz viszonyba kerültek, a 30 éves motoros kijelentette, hogy ha a japánoknál nem talál vissza a sikeres útra, akkor máshol is körülnéz.

Ennek kapcsán természetesen a Ducati is felmerült mint a jelenlegi mezőny legjobb motorját szolgáltató gyártó. Nemrég Jorge Lorenzo dobott kavicsot az állóvízbe, amikor kijelentette, hogy honfitársa az olasz gyártóhoz fog igazolni. Luigi Dall’Igna, a Ducati Corse első embere igyekezett eloszlatni a pletykákat, most pedig Claudio Domenicali volt az, aki lehűtötte a kedélyeket.

Marc Márquez a Ducatinál? – reagált az olaszok vezére

„Azért jók ezek a dolgok, mert beszélgetésre késztetik az embereket, mint egy sportbárban – nyilatkozta a vállalat vezérigazgatója az olasz Sky-nak. – Szerintem azonban ez nem a megfelelő dolog a számunkra. Csodálatos versenyzőink vannak, akiket mi magunk neveltünk ki. Francesco Bagnaia egy őrületes tehetség, alábecsülik. Még mindig hibázik, de ott van. Ha nem hibázott volna, akkor már [másmilyen] bajnokságról beszélnénk. Nem csak Pecco van, ott van Enea Bastianini, Jorge Martín és sok fiatal, akiket követünk.”

Könnyen lehet, hogy Márquezzel a Ducati a mostaninál is jobban tarolna, hiszen a spanyol versenyző még a Hondával is bizonyít, amellyel Álex Rins austini hétvégéjét leszámítva egyelőre senki más nem tud érdemben mit kezdeni. Domenicali szavai alapján azonban úgy tűnik, hogy az 59-szeres MotoGP-futamgyőztes nem illik a bolognaiak kultúrájába.

„Márquez egy rendkívüli tehetség, senkinek semmit nem kell bizonyítania – fogalmazott az olasz szakember, de egy másik fontos szempontot is megemlített. – A Ducati viszont abból merít erőt, ahogyan a versenyzőinkkel dolgozunk. Családi szellemiséggel rendelkezünk, ma rendben vagyunk ezzel, és így fogjuk folytatni. Az eredmények okot adnak nekünk erre.”

Az Aprilia főnöke elárulta, mik a terveik a jövő évi pilótafelállást illetően

Ami Márquez jövőjét illeti, nemrég Massimo Rivola, az Aprilia versenyigazgatója is cáfolta, hogy lenne esély a szerződtetésére. A legkomolyabban a KTM-ről esett szó, de az osztrák gyártó felől is tagadták az ezzel kapcsolatos pletykákat, a Red Bull jelenléte viszont kétségtelenül kézenfekvővé tenné az átigazolást. Ami biztos, hogy bármit és bármikor is jelentenek majd be, még rengeteg lesz a találgatás a témával kapcsolatban.

A KTM eloszlatta a pletykákat: Marc Márquez leigazolása szóba sem jöhet