back to top
2025. augusztus 17. 19:43
Kezdőlap Blog Oldal 504

Meghalt Szvoboda Bence, a magyar motokrossz egyik legnagyobb versenyzője

Belehalt sérüléseibe Szvoboda Bence, aki a cseh motokrossz-bajnokság vasárnapi futamán szenvedett súlyos balesetet. A többszörös magyar és cseh bajnok, a világbajnokságot is megjárt versenyző 31 évet élt.

Életét vesztette Szvoboda Bence, miután súlyos balesetet szenvedett a cseh motokrossz-bajnokság pacovi fordulójának vasárnapi első futamán. A magyar versenyzőt egy másik pilóta motorja találta el, aminek következtében komoly fejsérülést szenvedett. Csapata  szerdán délután erősítette meg, hogy a 31 éves versenyző belehalt sérüléseibe.

Súlyos balesetet szenvedett, kritikus az állapota a többszörös motokrosszbajnok Szvoboda Bencének

„A mai napon 11:50-kor elveszítette élete legnagyobb harcát a magyar motokrossz kiemelkedő alakja – olvasható csapata, a HTS Team Facebook-oldalán. – Felfoghatatlan tragédia ez mindannyiunk számára. Elviselhetetlen a fájdalom, ami körülvesz minket. Az Isten adjon megnyugvást a szeretteinek és az őt gyászolóknak! Szvoboda Bence 31 évet élt. Nyugodj békében, Bajnok!”

Szvoboda már 2007-ben, mindössze 15 évesen elindult a magyar felnőtt motokrossz-bajnokságban, és a második helyen zárt az MX2-es kategóriában. Később itt, illetve az MX1-esek között összesen 23 pole pozícióig, 40 futamgyőzelemig és 20 összetettbeli elsőségig jutott, és egyéniben, valamint csapatban is öt-öt bajnoki címet gyűjtött be.

Emellett az ADAC MX Masters csúcskategóriájában, valamint az osztrák, a szlovák és a cseh bajnokságban is jó néhány futamgyőzelmet zsebelt be, utóbbiban kétszeres egyéni és egyszeres csapatbajnok. Az Európa-bajnokságon összesen öt versenyen indult, ebből egyszer, 2017-ben az összetettbeli diadalt is sikerült megszereznie Kiskunlacházán.

2011-ben és 2012-ben a világbajnokság mezőnyében is ott volt, a Scott KTM színeiben indult az MX2-es géposztályban. Bár Portugáliában és Spanyolországban nem sikerült a pontszerzés, a pályaismeretnek köszönhetően Németországban, majd Csehországban is összejött a bravúr. Ezzel Németh Kornél után ő lett a második magyar, aki pontot szerzett valamelyik elit kategóriában.

Egy évvel később már az MXGP-ben mérettette meg magát, ám a csehországi fordulót nem tudta befejezni. A technikai sportok többségével ellentétben a motokrosszban évről évre rendeznek versenyt válogatottak számára Motocross des Nations néven: Szvoboda 2009-ben, 2013-ban és 2016-ban képviselte hazánkat. Egyénileg a második alkalommal szerepelt a legjobban, de a csapat a legutóbbi viadalon érte el vele a legjobb eredményt, a huszonhetedik helyet.

Nem Rossi felülmúlása a legfontosabb Marc Márquez számára

0

Marc Márquez elárulta, Valentino Rossi és Giacomo Agostini utolérésénél, illetve megelőzésénél is fontosabb az, hogy súlyos sérüléséből történő visszatérése sikeres legyen. A Honda versenyzője arról is beszélt, hogy az elmúlt években megtanulta értékelni a második helyet.

2019-ben úgy tűnt, hogy Marc Márquez jó úton halad a királykategóriás világbajnoki címek rekordjának megdöntése felé. Abban a szezonban már a hatodik végső győzelmét szerezte meg, így már csak a héttel rendelkező Valentino Rossi, valamint a nyolc elsőségével csúcstartó Giacomo Agostini volt előtte. Aztán jött a súlyos sérülés a következő idény első futamán, és az utóbbi mondat azóta is megállja a helyét.

Márquez és Rossi különösen rossz viszonyt ápolnak egymással, elsősorban a 2015-ös szezon végén történtek miatt. Ennélfogva előbbinek nagy motiváció lehet, hogy legalább egykori ellenfelét utolérje, esetleg meg is előzze az örökranglistán. A Honda motorosa azonban elárulta, hogy akad, ami ennél is fontosabb tényező számára.

„Természetesen minél több világbajnokságot nyer az ember, annál jobb – nyilatkozta a The Guardiannek adott interjújában. – Nekem hat van, az ő [nevük mellett álló] hét, illetve nyolc pedig még jobb. A legnagyobb célom viszont az, hogy visszatérjek ebből a sérülésből. Nem sok sportoló képes erre. Még mindig tart a folyamat, de úgy érzem, egyre közelebb és közelebb vagyok. Ha sikerül visszatérnem [a csúcsra], az még fontosabb lesz, mint még egy vagy két világbajnoki cím.”

Újabb bukása után Marc Márquez felkészült arra, hogy változtasson hozzáállásán

A sérülése miatt viszont az elmúlt három évben nem volt lehetősége harcolni ilyen célokért, és úgy tűnik, hogy idén sem lesz. Ennek a gyenge motor mellett az is az oka, hogy a tavalyi szezonzárót is ideértve Márquez az előző hét futamból egyet sem fejezett be. Ebből négyszer bukott, a másik hármat pedig kihagyta a Portimãóban elszenvedett kézsérülése miatt. Egykori csapattársa, az ötszörös gyorsaságimotoros-világbajnok Jorge Lorenzo nemrég kijelentette, hogy honfitársa az egyetlen, aki nem fél az eséstől.

„Talán – reagált a felvetésre a 30 éves pilóta. – Ő mondta, és én is úgy érzem, hogy soha nem félek. Néha talán túlságosan sokat kockáztatok, de nem tudok úgy motorozni, hogy a bukás miatt aggódom. Ez az egyetlen módja annak, hogy gyorsan motorozzak. Azt mondom, hogy évente húsz [balesetem] van, ami talán [összesen] kétszázötven.”

Márquez a jelek szerint a 2020-as jerezi balesete után sem változtatott vezetési stílusán, egyvalamire viszont biztosan megtanította az elmúlt időszak kálváriája. Ez pedig az, hogy adott esetben a győzelemtől eltérő eredménynek is lehet örülni. Így volt ez a tavalyi Ausztrál Nagydíjon is, ahol a dobogó második fokára állhatott fel.

„Megértem, hogy a második hely is siker – fogalmazott. – Szóval amikor mostanában jó híreket kapok, még jobban fogok ünnepelni, mint eddig. Korábban a győzelem volt a normális, de most már nem így van. Néhány nehéz év után fontos, hogy megünnepeljük a jó eredményeket, mert sosem lehet tudni, hogy holnap vagy a következő hónapban újra megsérül-e az ember.”

Újabb versenyzőnek kell kihagynia a következő MotoGP-hétvégét

0

Álex Rins és Pol Espargaró után Joan Mir sem vehet részt a Német Nagydíjon a MotoGP-ben. A spanyol versenyzőt nem fogják helyettesíteni a gyári Hondánál.

Joan Mir az Olasz Nagydíj második edzésén szenvedett balesetet, aminek következtében kihagyta a hétvége hátralévő részét. A spanyol versenyzőn azóta Andorrában elvégezték az MR-vizsgálatot, amely kimutatta, hogy a jobb keze nincs olyan állapotban, hogy teljes erőbedobással versenyezni tudjon. Ennek következtében a sachsenringi fordulót is kihagyja.

„A múlt hét pénteken, Mugellóban elszenvedett balesetem miatt, illetve az MR vizsgálat után, amely jelentős zúzódást és gyulladást mutatott ki a jobb kezemben, nem tudok részt venni a következő, Német Nagydíjon – közölte követőivel saját Twitter-oldalán. – Mivel ez egy olyan sérülés, amely korlátozza a kezem erejét és mozgathatóságát, itt az ideje kiválasztani a legjobb kezelést a traumatológusommal, dr. Juan Garcíasszal, valamint a gyógyulási ütemtervet a biztonságos visszatérés érdekében. Nem adjuk fel.”

Csapata, a Repsol Honda egyúttal azt is bejelentette, hogy a 2020-as szezon MotoGP-világbajnokának nem lesz helyettese a hétvégén. Korábban Stefan Bradl és Iker Lecuona is szerepet kapott, amikor az istálló másik versenyzője, Marc Márquez hiányzott, de a japán alakulat ezúttal egyikük szolgálataira sem számít.

Több futamot is ki kell hagyni Álex Rinsnek, azonnal műteni kellett

Mindez azt jelenti, hogy a Honda mindössze két motorral fog indulni a hétvégén, hiszen Álex Rins szombaton szenvedett síp- és szárkapocscsonttörést, így neki több hétvégét is ki kell hagynia. Mivel őt sem fogják pótolni, ezért a gyári alakulatot egyedül Márquez, míg az LCR-t kizárólag Nakagami Takaaki fogja képviselni a versenypályán. Miren és Rinsen kívül Pol Espargaró fog még hiányozni az állandó mezőnyből, mivel még mindig nem kapott zöld utat a visszatérésre a szezonnyitó hétvégén elszenvedett balesete és súlyos sérülése után.

Maradandó egészségkárosodást okozna egy újabb bukás, így Pol Espargaró nem indulhat Sachsenringen

Mir számára eddig rémálomszerűen alakul a szezon. Ami az eredményeket illeti, eddig csak Portimãóban tudott pontot szerezni, akkor a tizenegyedik helyen ért célba a főfutamon. Azóta egyetlen egységet sem gyűjtött, ráadásul rengeteget bukik. Hat hétvégén már tizenkét alkalommal esett el, és a termasi versenyt szintén ki kellett hagynia sérülés miatt.

Maradandó egészségkárosodást okozna egy újabb bukás, így Pol Espargaró nem indulhat Sachsenringen

0

Pol Espargarót tegnap Barcelonában megvizsgálta a MotoGP orvosi igazgatója, Ángel Charte. A spanyolnak a Német Nagydíjat is ki kell hagynia. Helyette azonban a helyiek hőse pattan nyeregbe.

Az MR-vizsgálat kimutatta, hogy Pol Espargaró három csigolyája még közel sincs olyan állapotban, hogy részt vehessen a Német Nagydíjon, mivel egyelőre nem zárható ki annak a veszélye, hogy egy újabb maradandó károsodást okozhat. Ezért a 32 éves spanyol nagy csalódására tizenkét hét után nem kapott zöld utat, hogy visszatérjen a versenypályára.

„Pol visszatérésének időpontját teljes mértékben az orvosok határozzák majd meg” ─ nyilatkozta már májusban Pit Beirer.

Már csak néhány nap, és újra motoron láthatjuk a születésnapos Pol Espargarót

Míg Pol Espargaró most az asseni visszatérésben reménykedik, addig a GASGAS Factory Racing Tech3 csapata most ismét Jonas Folgert kérte fel, hogy helyettesítse a spanyolt a német hétvégén.

Folger eredetileg csak Texasra, Jerezre és Le Mans-ra volt beugrónak betervezve, most azonban a 29 éves bajor ismét versenyezhet. Sachsenringen akkor nyerte el a szurkolók szívét, amikor 2017-ben nem mindennapi csatát vívott Marc Márquez ellen, és ezek után eddigi egyetlen MotoGP-s dobogós helyezését szerezte a Tech3 Yamahával.

Zsigovits jól kezdett az Erzbergrodeón, Csizmazia sérülései ellenére is bizonyított

0

Hétvégén tartották az enduro-világ egyik legkegyetlenebb versenyét, a legendás Red Bull Erzbergrodeót. Ennek megfelelően egészen elképesztő, több mint 1700 fő nevező gyűlt össze a Hard Enduro-világbajnokság osztrák futamára.

A HMA versenyzői közül Csizmazia Barnabás érte el a legjobb eredményt: a zúzott sérülései ellenére egészen a 26. helyig lépett előre a fő versenynapon. Zsigovits Norbertnek nem volt könnyű dolga, de a zsúfolt tömegben többször is vezette a második soros mezőnyt, végül a 80. helyen ért célba. Liszka Rolandnak is teljesen új volt a közeg, ennek ellenére ő is szépen helyt állt, az időnként hóval tarkított futamon a 74. lett.

Tápióbicskén tartották a Motocross Bajnokság futamait, ahol két feltörekvő tehetség, Técsi László Márk és Pergel Bence állt rajthoz az akadémia színeiben. Técsinek sikerült is megnyernie az időmőt az elit géposztályban, de az első futamot egy csuklósérülés miatt fel kellett adnia, a másodikban pedig az 5. helyig kapaszkodott fel.

Pergel Bencének ugyanebben a géposztályban egy MX2-es motorral ezúttal két abszolút 2. hely jött össze ezúttal.

A gyorsasági szakágban, a Red Bull Rookies Cupban versenyző Farkas Kevin igazán tanulságos hétvégét tudhat maga mögött. Mugellóban egy eseménydús, esővel is tarkított hétvégén egy 11. és egy 16. hely jött össze számára. Kevint a helyszínen Talmácsi Gábor, a Hungarian Motorsport Academy egyik mentora is meglátogatta, hasznos tanácsokkal látva el a fiatal motorversenyzőt.

Surányi Balázsnak is kijutott egy világbajnoki szereplés a hétvégén, a németországi St. Wendelben tartott Supermoto kategóriában. A 17 éves tehetség folyamatosan a középmezőnyben csatázott a jobb helyekért (ebben nem segített neki, hogy a sérült vállal versenyzett), de végül sikerült az S1GP újonc kategória előkelő 6. helyén végeznie.

Szintén Németországban versenyzett Zanócz Noel, ahol a Motocross Eb hatodik fordulóját tartották. A teuschentali, brutális nyomvonalú pályán az összetett 10. helyét sikerült megszereznie az EMX125-ös kategóriában, de a bajnokságban továbbra is a legjobb privát versenyző Noel.

A KTM csapatfőnöke elmondta, mi a véleménye Acosta MotoGP-be való igazolásáról

Pedro Acostának komoly esélye van arra, hogy a következő szezonban feljusson a MotoGP-be, legalábbis a KTM struktúráján belül. Az osztrák gyár jelenleg versenyző négy pilótája közül háromnak (Brad Binder, Jack Miller és Pol Espargaró) 2024 végéig van szerződése, így a még mindig megújításra váró Augusto Fernández ülése lenne az egyetlen, amiben Acosta reménykedhet, ha valóban a királykategóriában szeretne versenyezni a jövő évtől.

Augusto Fernández, aki idén összesítésben a 14. helyen áll, megelőzve olyan tapasztaltabb versenyzőket, mint Fabio Di Giannantonio és Takaaki Nakagami, Olaszországban elmondta, hogy ügynöke még a nyári szünet előtt megpróbálja meghosszabbítani szerződését a KTM-mel. Ha ez megtörténne, akkor Pedro Acosta MotoGP-tervei dugába dőlnének, amennyiben vannak.

Mugellóban Pit Beirer beszélt az Acosta-ügyről, és megjegyezte, hogy szeretné, ha a fiatal spanyol versenyző még egy évet a Moto2-ben töltene.

Első körös dráma és ökölrázás után Acosta hatalmas fölénnyel nyert Mugellóban

Bár a KTM nem akart nyilatkozni, a paddockban úgy tudják, hogy a gyártónak június 30-ig van ideje felajánlani Pedro Acostának egy helyet a MotoGP-ben; ha nem, akkor a spanyol versenyző jövőre azt csinál, amit akar, akár azt is jelenti, hogy még egy szezont náluk marad a Moto2-ben, akár egy másik gyártóhoz igazol a királykategóriába.

A spanyol versenyzőt ezekről a pletykákról és a dátumról kérdezték:

„Igaz, hogy van egy határidő, de ahogy egész hónapban mondtam, a KTM az első számú választásom. Az igaz, hogy sok lehetőség felmerült, mind a feljutás, mind a nem feljutás tekintetében. Igaz, hogy a Moto2-ben maradni nem az, ami a legjobban tetszik, de nyitott vagyok minden lehetőségre, és bármi is felel meg a karrieremnek, biztos vagyok benne, hogy a KTM megtalálja a megfelelőt.”

Acosta bárhogy is dönt, azt legkorábban a nyári szünetet követően hozzák nyilvánosságra.

Bastianininek egyvalamin változtatnia kellett, hogy mérsékelje a futam közben fellépő fájdalmat

0

Enea Bastianini a mugellói visszatérésén két kilencedik helyezést szerzett, amivel ugyan elégedett, de tudja, hogy van még hova fejlődnie.

Egy szerencsétlen szezonkezdet után Portimãóban, ahol eltörte a jobb lapockáját, majd egy sikertelen jerezi visszatérési kísérlet követően Enea Bastianini végül rajthoz állt Mugellóban.

„Amikor fékezek, a vállam nem okoz nagy gondot. Ez a pálya összességében nagyon megterhelő a szervezet számára. Különösen az utolsó szektorban a gyors sikánban nagyon nehéz volt számomra a gyors irányváltások végrehajtása. A Ducati nem vár el tőlem különösebb teljesítményt, mivel tudják, hogy még nem vagyok száz százalékos állapotban. Emellett egyelőre nem tudom alkalmazni a saját vezetési stílusomat a fájdalom miatt, úgyhogy valami újat kellett kitalálnom, ami sokkal megterhelőbb, mint amit megszoktam” ─ jegyezte meg Bastianini.

Marc és Álex Márquez is kiesett, Bagnaia sima győzelemmel növelte előnyét a vb-n

Miután a szombati sprintfutamon elért kilencedik helyével begyűjtötte első világbajnoki pontját a Ducati gyári színeiben, az olasz vasárnap végül 17 másodperccel lemaradva csapattársa és a győztes Pecco Bagnaia mögött végzett, szintén egy kilencedik helyet tudva magáénak.

„A versenyen alig éreztem fájdalmat, csak az utolsó körökben. Három hónapja nem edzettem keményen, és nem is versenyeztem, így ez a probléma. Szóval a nyári szünetben tovább dolgozom majd azon, hogy javítsak az erőnlétemen, és újra teljesen fitt legyek. Amint ez megtörtént, fel kell zárkóznom a többi versenyzőhöz.”

200 lovas túragép? Még jó, hogy lehet kapni!

Legalábbis hamarosan piacra kerül a BMW M1000 XR, az igencsak népszerű S1000 XR tovább hegyezett változata. Igen nagy dilemma azonban, mi szükség van egy egyébként is kifejezetten sportos túra motort tovább hegyezni.

Fotó: BMW Motorrad

A technológia csodálatos! Mi sem mutatja ezt jobban a kétkerekűek között, mint az ezres superbike-ok. Az egy per egyes súly/lőerő arányt már régen elérték, és a modern elektronikáknak köszönhetően boltba járásra is tökéletesen alkalmasak, az elektronikus futóműveknek köszönhetően pedig néhány gombnyomással tudunk pályamotort varázsolni belőlük. Ezt a trendet vitathatatlanul a BMW indította el még 2009-ben, amikor piacra dobták az S1000 RR-t. 2015-ben pedig a superbike technikáját felhasználva bemutatták a mindenre is (majdnem) jó XR-t. A hosszú lábú superbike kategóriateremtőnek bizonyult, mert előtte még senki sem próbálkozott négyhengeres sportmotorral keresztezni egy túra-endurót. A merész húzás azonban bejött, a bajorok crossovere azóta is töretlen népszerűségnek örvend – mellesleg egyszer s mindenkorra leszámoltak az öreges imidzsel.

Az aktuális széria 160 lóereje tényleg mindenre elég. De a presztízsharc úgy tűnik, manapság a versenypályákról a közútra költözött. Ugyanis a 210 lóerős csupasz M1000 R után hamarosan kapható lesz az M1000 XR is. Ezt a modellt vetíti előre a Man szigeten Peter Hickman által megsétáltatott „prototípus”:

A 223 kilogrammos és 280 kilóméter per órás végsebességre képes „túramotor” egyesíti mindazt a tudást, amit a BMW Motorrad az elmúlt 100 évben felhalmozott. Hiszen ötvözi a superbike-ok menetteljesítményét a túragépek kényelmével és használhatóságával. Mindenképpen bátor lépés ez, hiszen a tizennégyezer fölé forgatható sornégyesbe minden bizonnyal nem kevés kilométert fognak rakni a tehetős tulajdonosok. A motor valós tudását azonban csak nagyon kevesen tudják majd kihasználni, és néhány gumisnak is álmatlan éjszakákat fognak okozni, mikor beállítanak a defektes karbonkerékkel.

De az igazán emlékezetes motorokat sosem észérvekkel hozták létre, ezért mindenképpen örülünk az M1000 XR érkezésének. Remélhetőleg ez a lépés a tradicionális japán gyártókat is elgondolkodtatja, hogy érdemes lenne újra izgalmas gépeket is piacra dobni az olcsón gyártható tömegcikkek mellé. A végleges változattal minden bizonnyal valamelyik őszi seregszemlén találkozhatunk.

Fotó: BMW Motorrad

Családja kérésére így emlékeztek meg a fiatalon elhunyt svájci versenyzőről Mugellóban

0

Amikor a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye visszatér Mugellóba, óhatatlanul felbukkannak a 2021-ben tragikus balesetben elhunyt Jason Dupasquier emlékei. A PrüstelGP csapata virágokat helyezett el a baleset helyszínén.

Két év telt el azóta, hogy Jason Dupasquier mindössze 19 évesen, az Olasz Nagydíjon történt tragikus kvalifikációs baleset következtében elhunyt.

A tehetséges Moto3-as versenyző, aki néhány héttel korábban Jerezben egy hetedik helyezéssel karrierje legjobb teljesítményét nyújtotta, 2021. május 29-én, az „Arrabbiata 2” elnevezésű kanyarban óriásit bukott, és az őt követő Ayumu Sasaki elgázolta. A svájci a baleset során olyan súlyosan megsérült, hogy az orvosok minden erőfeszítése hiábavaló volt.

A svájciak feltörekvő reménysége volt, egészen a mugellói tragédiáig

A Dupasquier család kívánságának megfelelően csütörtökön egy virágládát helyeztek el azon a helyen, ahol a svájci tehetség két évvel ezelőtt, a hétvégén Mugellóban bukott.

„Ezt Susanna Solával közösen szerveztük meg. Stefan Kirsch és a korábbi versenyzőink is ott voltak” ─ mondta Florian Prüstel a SPEEDWEEK.com-nak.

Susanna Sola a Prüstel csapat koordinátora volt, és most Peter Öttl Liqui Moly Husqvarna Intact GP csapatának munkáját segíti.

Korábbi világsztár sportolóval együtt versenyzett Zsigovits Norbert

Zsigovits Norbert hibázott a prológon, de így is a döntőben szerepelhetett a hétvégén megrendezett Erzbergrodeón, ahol az alpesi sí egyik legendája is rajthoz állt. A MOTAM versenyzője nem maradéktalanul elégedett, de örül, hogy sérülés nélkül tudta teljesíteni a versenyt.

A múlt hétvégén rendezték meg a világ legnagyobb endurós eseményét, az Erzbergrodeót Ausztriában. A versenyt, mint mindig, most is óriási érdeklődés övezte. Mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy 1800 versenyző állt rajthoz a világ minden pontjáról. Rengeteg világbajnok, különböző szakágakból, még a többszörös világbajnok síelő, Marcel Hirscher is megmérettette magát.

A verseny lebonyolítása a következő volt: Az első két napon egy gyors enduro mértre hasonlító pályán kellett a versenyzőknek menniük. Ezt az Iron Road Prologue-nak hívják, ahonnan a legjobb 500 jutott tovább a vasárnapi versenyre. Majd a vasárnapi versenyen 4 órájuk volt a versenyzőknek teljesíteni a pályát.

„Nem sikerült jól számomra a prológ első napja, sajnos elcsúsztam az egyik kanyarban, és utána visszavettem a tempót, ezért nem tudtam igazán jó eredményt elérni. A második napon próbáltam javítani, ami sikerült is, viszont a pálya már nagyon szétment, és egy versenyzőt is utolértem, ezért nagy javulást nem tudtam hozni, a hetvenkettedik helyen kvalifikáltam magam a döntőre.”

„A főverseny rajtja igazán jól sikerült számomra. A második sor mezőnyében ötödikként rajtoltam, majd nem sokkal később a vezetést is átvettem ott. Sajnos a verseny során sok apró hibát vétettem, ami miatt sok-sok pozíciót veszítettem. Idén nem sokat hardenduróztam, hiszen most a superendurózás van előtérben nálam, és ott szeretném majd a maximumot nyújtani. Végül a nyolcvanharmadik helyen végeztem, ami bár nem a legjobb eredmény, azért örülök neki, hogy sérülés nélkül végig tudtam menni.”

Az Erzbergrodeo végeredménye

Versenyzők: 1800 fő

Prológ: 72. hely

Verseny: 83.hely

A Hungarian Motorsport Academy versenyzői közül Csizmazia Barnabás érte el a legjobb eredményt: a zúzott sérülései ellenére egészen a 26. helyig lépett előre a fő versenynapon. Liszka Rolandnak is teljesen új volt a közeg, ennek ellenére ő is szépen helyt állt, az időnként hóval tarkított futamon a 74. lett.