back to top
2025. augusztus 06. 20:00
Kezdőlap Blog Oldal 521

Quartararo nem ért egyet a büntetéssel, ellenfele azt is neccesnek tartja, hogy új esélyt kapott

0

Fabio Quartararo úgy véli, nem tudott volna mit tenni a Spanyol Nagydíj első körében történt ütközés elkerülésének érdekében, így nem ért egyet a büntetéssel. Jack Miller azonban azt is határesetnek tartja, hogy a Yamaha versenyzője ott lehetett az újraindításnál.

Ijesztő balesettel indult a Spanyol Nagydíj a MotoGP-ben. Az első körben Fabio Quartararo beszorult Marco Bezzecchi és Miguel Oliveira közé, az ütközés következtében pedig felborult, és a portugál pilótát is vitte magával. 2021 világbajnoka egy ideig lent maradt, aztán viszont ott lehetett az újraindításnál, ellentétben ellenfelével, akit az orvosi központba szállítottak, hogy helyrehozzák a vállát.

Horrorisztikus bukással indult a jerezi főfutam

Quartararo azonban hiába próbálkozott, így sem volt esélye a jó eredményre, a sportfelügyelők ugyanis úgy döntöttek, hogy hosszú körös büntetéssel sújtják őt. A francia motoros elárulta, szerinte vétlen volt a balesetben, és mindent megpróbált annak érdekében, hogy a motoron maradjanak. Azt is elmondta, hogy milyen állapotban van.

Apró [zúzódásokat] szenvedtem, de semmi sem tört el, szóval szerencsés vagyok. Bezzecchi volt elöl, én középennyilatkozta a leintés után. – Nem úszhattam meg ezt a balesetet, mert csak próbáltam fékezni és megállni, de nekimentem, nem tudom, hogy először kinek. Aztán viszont Miguel motorja elvitte a kuplungomat, én pedig eltaláltam Bezzecchi motorját. Nem próbáltam előzni, csak igyekeztem két keréken maradni, és túlélni a kanyart.”

Ennélfogva az sem meglepő, hogy Quartararo nem ért egyet a szankcióval, mivel szerinte semmi rosszat nem tett. Azt is hozzátette, hogy a Yamaha vezetői próbáltak közbenjárni az érdekében, de nem kaptak kielégítő választ a sportfelügyelőktől. „Igen, meglepődtem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Semmilyen okot nem látunk, hogy miért kaptam büntetést, mert csak a legjobbamat próbáltam nyújtani. Maio [Massimo Meregalli csapatfőnök] és Lin [Jarvis ügyvezető igazgató] elmentek a versenyigazgatósághoz, hogy magyarázatot kapjanak. [Nem volt] egyértelmű magyarázat. A magunk részéről semmi furcsát nem látunk abban [amit tettem], és szerintem ez határozottan nem ért büntetést. Ez azonban már a múlt, és én kétszer is letöltöttem.”

Ahogyan utolsó mondatával utalt rá, Quartararo kálváriája itt még nem ért véget, hiszen a hosszú kör letöltése során, pontosabban amikor visszatért a pálya normál nyomvonalára, akkor a külső íven átment a fehér vonalon. Bár ezzel legfeljebb a kigyorsítás révén tett szert minimális előnyre, a szabályok szerint ilyenkor újra le kell töltenie a büntetést.

Nem is láttam, hogy átmentem a vonalon – fogalmazott. – Csak azt néztem, hogy jön-e egy motor, és meg kellett ismételnem [a büntetés letöltését].” Vasárnap kiderült, hogy a büntetések kapcsán a versenyzők Le Mans-ban leülnek a sportfelügyelőkkel, hogy megvitassák utóbbiak következetlenségét. „Szívesen elmondanám, amit gondolok – jelentette ki Quartararo. – Csak lesz egy megbeszélésünk, és meglátjuk, hogyan lehet ilyen döntést hozni.”

MotoGP, Fabio Quartararo, Yamaha, Spanyol Nagydíj 2023, futam
Miller kifogásolta, hogy Quartararo ott lehetett az újraindításnál (Fotó: Monster Energy Yamaha)

A dobogón végző Jack Millert szintén megkérdezték a büntetés letöltésének megismétléséről, illetve az első körös incidensről. A Red Bull KTM motorosa szerint az előbbi témában nincs sok kérdés, utóbbiban viszont nagyon is van. Az ausztrál pilóta azt nehezményezte, hogy Quartararo felállhatott a z újraindításhoz, miközben Oliveira megsérült.

Ez az előírásutalt a fehér vonal átlépésére. – A szabály az szabály, ő pedig egyértelműen nem tartotta be, úgyhogy száz százalékban egyetértek ezzel. Ott a vonal, ez a legegyértelműbb mind közül. Az, hogy az ember elütött valakit – szegény Miguel kórházban van, vagy ilyesmi –, és ott lehet a verseny újraindításánál, határeset. Erről is beszélni fogok [az illetékesekkel].”

A világbajnok szerint ez volt a kulcsa a mai futamgyőzelemnek

0

Pecco Bagnaia győzelmét nem adták ma ingyen, annyi bizonyos. Az olasz versenyzőnek meg kellett küzdenie az egész hétvégén briliáns teljesítményt nyújtó KTM-ekkel. 

A jerezi futam számos izgalmat tartogatott vasárnap délután. Miután Fabio Quartararo, Marco Bezzecchi és Miguel Oliveira balesetét követően újraindították, egy kiélezett csatákkal tarkított futamnak lehettünk szemtanúi.

A KTM versenyzői egész hétvégén jól szerepeltek, míg a Ducatinál hiányzott valami pénteken. Szerencsére a bolognai gyártó orvosolni tudta a problémát, így a regnáló világbajnok nagyszerűen szerepelt mind szombaton, mind vasárnap.

A dobogós versenyzők nyilatkozatai következnek:

Jack Miller (3): „Nagyon keményen dolgoztunk az egész hétvége során. Hosszú verseny volt, ami leginkább a piros zászlónak tudható be, ami szerintem minden esetben megzavarja a versenyzőket. Meglepett, hogy a futam végén milyen gyors tudtam lenni, pedig addigra a gumi jobb oldala teljesen elhasználódott. Nagyon szépen köszönöm a csapatnak, örülök ennek az eredménynek.”

Pénteken még a top10-ért küzdött, a futamon már nem talált legyőzőre a MotoGP-bajnok

Brad Binder (2): „Ma az volt a fő célom, hogy befejezzem a futamot, mert az utóbbi időben előfordult, hogy nem voltam erre képes. Szerettem volna felvenni a harcot Bagnaiával az utolsó körökben, de hiába futottam nagyszerű időket, egyszerűen nem voltam elég erős. Most már a jövőbe tekintek, várom a következő fordulót.”

Pecco Bagnaia (1): „Nagyon boldog vagyok, őszintén. Szerintem ez az eddigi legjobb teljesítményünk, ha azt nézzük, hol álltunk pénteken, és hol ma. Ez a verseny a tökéletes gumikezelésről szólt, de semmi más nem lebegett a szemem előtt, mint az, hogy első helyen hozzam be a motort. Ez végül sikerült, a csapat pedig nagyszerű munkát végzett.”

Pénteken még a top10-ért küzdött, a futamon már nem talált legyőzőre a MotoGP-bajnok

0

Elképesztő izgalmakat, piros zászlót, büntetéseket, bukásokat és hihetetlen küzdelmet hozott a MotoGP mezőnyének jerezi futama. A verseny végén Francesco Bagnaia ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán.

A szombati sprintfutamhoz hasonlóan, a KTM-pilóták nagyszerűen kapták el a rajtot. Jack Miller állt az élre, mögé csapattársa, Brad Binder zárkózott fel. Fabio Quartraro számára katasztrofálisan folytatódott a jerezi versenyhétvége, a francia pilóta rögtön az első körben bukott Miguel Oliveirával együtt, amit piros zászlós megszakítás követett. Bezzecchi is résztvevője volt az esetnek, de ő talpon tudott maradni. A portugál pilótát az orvosi központba szállították további vizsgálatokra, ahol ellátták kiugrott vállát. Quartararo sem volt jó bőrben az eset után, de ő ott tudott lenni a rajtrácson az újraindításkor. 2021 világbajnoka hibája után hosszú körös büntetést kapott, ahogy csapattársa, Morbidelli is, akit szombati bukása miatt róttak meg. 

Binder és Miller a második rajtnál is remekül startoltak, rögtön az élre állt a KTM-duó, a dél-afrikai pilóta vezetésével. Mögéjük Jorge Martín zárkózott fel, egészen Francesco Bagnaia érkezéséig, aki egy bátor manőverrel megelőzte márkatársát. A harmadik körben a KTM házicsatájában Miller vette át a vezetést.

Rins nem tudta megismételni austini elképesztő teljesítményét, a futam korai szakaszában bukott, ami után vissza tudott ugyan állni a pályára, de végül kigurult a boxba. A gyári Honda versenyzője, Joan Mir is hasonlóképp fejezte be a futamot. A reményt adó amerikai versenyhétvége után a jerezi forduló borzasztóan sikerült a japán márkának.

A KTM pilóták között továbbra is zajlott a csata az első helyért, az 5. körben Binder vette vissza a vezető pozíciót. Eközben az ausztrál versenyzőre megérkezett Bagnaia, a regnáló bajnok el is ment riválisa mellett. Az előzés közben össze is ért a két versenyző. Millert ezután Martín is megelőzte, azonban az ausztrál pilóta egy agresszív manőverrel visszavette a harmadik helyet. A pengeváltásoknak köszönhetően az élen a Binder – Bagnaia páros némi előnyt tudott kimotorozni. Később azonban érkezett az információ a versenybíróktól, miszerint Bagnaiának vissza kell adnia a pozíciót a Millerrel szembeni szabálytalan előzés miatt.

Quartararo ugyan letöltötte a hosszú körös büntetését, de nem megfelelően, ezért újabb megrovást kapott.

A Bagnaia Miller helycsere után az olasz versenyző ismét felért volt csapattársára, újra támadásba lendült a második pozícióért, miközben a negyedik helyért Jorge Martín üldözte Aleix Espargarót. A futam feléhez közeledve az Aprilia-pilóta hibázott, így riválisa el tudott menni mellette. Espargaró később a 6-os kanyarban is hibát követett el, amelynek következtében Johann Zarco is elé került.

10 körrel a leintés előtt Francesco Bagnaia szánta el magát az előzésre, amivel ismét feljött a második helyre. Miller ezután nem tudta tartani a tempót olasz vetélytársával, rögtön hátrafele kellett tekintgetnie, ahol érkezett Jorge Martín. Eközben a másik Pramac-pilóta, Johann Zarco az 5-ös kanyarban dobta el versenygépét, majd a Pedrosa-kanyar újabb áldozata Marco Bezzecchi lett néhány pillanattal később.

5 körrel a leintés előtt Bagnaia vette üldözőbe a futamot vezető Brad Bindert. 2 körrel később már a Ducati-versenyző motorozott az élen, miközben Miller le tudta szakítani magáról Martínt. A regnáló bajnok nem tudott elhúzni a KTM-pilótától, Binder elképesztően rövid féktávokat vett, nagyon akarta a győzelmet. Az utolsó kör kezdetén minimális volt a különbség a 2 versenyző között.

Binder minden igyekezete ellenére végül Francesco Bagnaiának sikerült behúznia a győzelmet, amivel átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben is. Brad Binder kiemelkedő teljesítménye most második helyet ért, míg csapattársa a harmadik pozícióban szelte át a célvonalat.

A MotoGP futam végeredménye:

1 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team DUCATI
2 Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing KTM 0.221
3 Jack MILLER Red Bull KTM Factory Racing KTM 1.119
4 Jorge MARTIN Prima Pramac Racing DUCATI 1.942
5 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 4.760
6 Luca MARINI Mooney VR46 Racing Team DUCATI 6.329
7 Dani PEDROSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 6.371
8 Alex MARQUEZ Gresini Racing MotoGP DUCATI 14.952
9 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU HONDA 15.692
10 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha  YAMAHA 15.846
11 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha  YAMAHA 17.209
12 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP DUCATI 17.911
13 Augusto FERNANDEZ GASGAS Tech3 KTM 19.010
14 Stefan BRADL HRC Team HONDA 27.294
15 Raul FERNANDEZ CryptoDATA RNF  APRILIA 36.371
16 Iker LECUONA Repsol Honda Team HONDA 36.753
17 Jonas FOLGER GASGAS Tech3 KTM 47.146
Nem ért célba:
Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1 kör
Johann ZARCO Prima Pramac Racing DUCATI 8 kör
Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing Team DUCATI 8 kör
Alex RINS LCR Honda CASTROL HONDA 22 kör
Joan MIR Repsol Honda Team HONDA 23 kör
Nem fejezte be az első kört:
Miguel OLIVEIRA CryptoDATA RNF  APRILIA

Horrorisztikus bukással indult a jerezi főfutam

0

Alighogy elrajtolt a MotoGP vasárnapi futama, máris egy három résztvevős bukásnak lehettünk tanúi a kettes kanyarban. Fabio Quartararo, Marco Bezzecchi és Miguel Oliveira volt érintett. 

A francia versenyző percekig hason feküdt a földön, majd sikerült saját lábán elhagynia a kavicságyat. Oliveirát elvitték az orvosi központba, míg Bezzecchi sérülés nélkül megúszta az esetet. A futamot piros zászlóval félbeszakították.

Brutális fölénnyel, az egész hétvégét uralva nyert a brit pilóta Jerezben

0

Sam Lowes mesteri versenyzéssel húzta be a győzelmet Jerezben. Pedro Acosta hiába igyekezett, nem tudott fogást találni brit versenytársán.

Még el sem kezdődött a Moto2-es géposztály futama, Lorenzo Dalla Portának máris technikai gondja akadt a felvezető körben. Az olasz versenyző végül a bokszutcából iramodott a mezőny után.

Jake Dixonnak borzalmasan sikerült a rajt, Tony Arbolinónak azonban annál jobban. Pedro Acosta állt az élre, őt követte az élről induló Sam Lowes. A brit versenyző nem sokat teketóriázott, ahogy alkalma nyílt rá, rögtön megelőzte a fiatal spanyol pilótát. A harmadik helyért Alonso López és Arbolino csatázott.

A pálya utolsó szektorában elesett Celestino Vietti, a tízes kanyarban, ami nem arról híres, hogy rendszeresen szedné az áldozatait. Eközben a második helyen motorozó Acosta megfutotta a leggyorsabb kört, Arbolinót pedig utolérte mind Ogura, mind Salač. A japán versenyzőnek sikerült is megelőznie a Marc VDS pilótáját.

Az élmenő kettős közel két másodperces előnyt épített ki az üldözőkkel szemben. Arbolino visszavette a negyedik helyet Ogurától, és igyekezett ledolgozni a hátrányát Lópezzel szemben. Lowes óriási tempót diktált az élen, egy másodpercet adott rövid időn belül Acostának.

Ogura továbbra is szorongatta Arbolinót, végül az olasz elkövetett egy kisebb hibát, szélesebb ívet választott, ezt a japán versenyző ki tudta használni. Mögöttük Canet érkezett, aki szintén nem habozott sokat, viszont neki nem sikerült megelőznie Arbolinót.

Lowes előnye Acostával szemben már másfél másodpercre duzzadt az élen. A sorozatos pályaelhagyások okán Fermín Aldeguer hosszú körös büntetést kapott. Ogura épp Arbolinót akarta nyomás alá helyezni, összeért a két motor, melynek következtében a japán versenyző elesett.

Acosta hirtelen tempót talált, és elkezdte faragni a hátrányát brit versenytársával szemben. Lowes azonnal reagált, és igyekezett bebiztosítani a két másodperces különbséget. Arbolino célkeresztjében López jelent meg, de nem sikerült érdemben közelednie hozzá. Canet azonban hátulról kezdte el nyomás alá helyezni az olasz versenyzőt.

Lowes előnye az élen már közel három másodperc volt két körrel a vége előtt, és nem is akadt legyőzőre a futam végéig. A második helyen Acosta szelte át a célvonalat, majd López zárt a dobogó legalsó fokán.

A futam végeredménye: 

Hatalmas csata után megvan az első duplázó az idei szezonban

0

Hatalmas csata zajlott a Moto3-kategória jerezi futamán. Iván Ortolá elképesztő amerikai győzelme után ismét versenyt tudott nyerni.

Az időmérő edzésen harmadik helyet szerző versenyző, David Muñoz nélkül vágott neki a Moto3 mezőnye a jerezi futamnak. A spanyol pilóta a kvalifikáció utolsó perceiben bukott, aminek következtében sarokcsonttörést szenvedett.

Lowes és Öncü domináns teljesítménye ellen nem volt ellenszer az időmérő edzéseken

A pole-ból induló Öncü jól kapta el a rajtot. Az első métereken Ortolá szorongatta, de a török versenyzőnek sikerült megtartania vezető pozícióját, aki mögé pontversenyt vezető Holgado zárkózott fel. A második körben Holgado előzésre szánta el magát, manőverét sikeresen kivitelezte, így átvette a vezetést. Öncü mellett Ortolá is el tudott menni.

A vezető duó ezután lélegzetvételnyi előnyre tett szert, miközben a háttérben rövid időre Yamanaka is maga mögött hagyta török riválisát. A harmadik helyért folyó küzdelem kedvezett az élen motorozó Holgadónak és Ortolának. Öncüt Masia, Yamanaka és Alonso tartotta nyomás alatt. A 4. körben Masia átvette a harmadik pozíciót, majd elindult Holgado és Ortolá után, húzva magával Yamanakát, aki szintén megelőzte Öncüt. A török ezután folyamatosan esett vissza a mezőnyben.

A páros gyorsan felért a vezető pilótákra. A japán versenyző a futam ezen szakaszában a leggyorsabb volt a pályán, Masia és Ortolá előzésével a második helyre jött fel, de röviddel később műszaki probléma miatt a boxba hajtott. Eközben Salvador bukott nagyot, a pilótát hordágyon vitték le a pályáról.

Yamanaka kiesése után Masia jött fel a második helyre, majd a vezetést is átvette. További 3 versenyző csatlakozott a bolyhoz, Artigas, Alonso és Rueda személyében. A futam feléhez közeledve a hat fős vonatban folyamatosan ment a helyezkedés. A vb-pontverseny második helyén álló Moreira nem tudott nagy felzárkózást bemutatni, a versenytáv felénél a 12. helyen motorozott, végül a 10. helyen fejezte be a futamot.

A verseny utolsó harmada Masia vezetésével indult, továbbra is húzva magával a bolyt, amelyhez további 3 versenyző csatlakozott, Sasaki vezetésével Öncü és Suzuki is odaért, így 9 fősre dagadt a dobogós helyekért versenyző pilóták csapata. 3 körrel a leintés előtt Deniz Öncü kapott megrovást a folyamatos pályaelhagyások miatt, így a török kiszállt a dobogóért folytatott küzdelemből (végül nem töltötte le a büntetést, így 3 másodpercet hozzáadtak idejéhez).

Az utolsó körre fordulva az élen továbbra is Masia haladt, de az élmezőnyben hatalmas volt a helyezkedés, így nem lehetett megjósolni ki fogja elsőként átszelni a célvonalat. Néhány méter után Masia már a 4. helyen motorozott, Alonso állt az élre Ortolá és Sasaki előtt. Végül Ortolá taktikája bizonyult a legjobbnak, 34 ezreddel előzte meg Alonsót a célban, a harmadik helyen pedig Masia végzett az elképesztően izgalmas utolsó kör végén. David Alonso dobogója az első kolumbiai pódiumot jelentette a kategóriában. A top10-ben Sasaki, Rueda, Holgado, Artigas, Suzuki, Öncü és Moreira végeztek.

A Moto3 futam végeredménye:

1 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM
2 David ALONSO GASGAS Aspar M3 GASGAS 0.034
3 Jaume MASIA Leopard Racing HONDA 0.215
4 Ayumu SASAKI Husqvarna Intact GP HUSQVARNA 0.422
5 José Antonio RUEDA Red Bull KTM Ajo KTM 0.549
6 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Tech3 KTM 0.640
7 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 0.738
8 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1.991
9 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Ajo KTM 3.862
10 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 4.397
11 Romano FENATI Rivacold Snipers Team HONDA 4.412
12 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 4.722
13 Matteo BERTELLE Rivacold Snipers Team HONDA 10.012
14 Filippo FARIOLI Red Bull KTM Tech3 KTM 11.335
15 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 11.613
16 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 14.667
17 Andrea MIGNO CIP Green Power KTM 16.525
18 Joel KELSO CFMOTO PruestelGP CFMOTO 26.905
19 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 30.347
20 David ALMANSA Finetwork Intact GP HUSQVARNA 33.542
21 Syarifuddin AZMAN MT Helmets – MSI KTM 33.578
22 Ana CARRASCO BOE Motorsports KTM 33.671
23 Collin VEIJER Husqvarna Intact GP HUSQVARNA 35.488
24 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing  HONDA 35.734
25 Ryusei YAMANAKA GASGAS Aspar M3 GASGAS 1 kör
Nem ért célba:
Kaito TOBA SIC58 Squadra Corse HONDA 5 kör
Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 11 kör
David SALVADOR CIP Green Power KTM 14 kör

Az óvatos versenyzés ellenére szerepelt nagyszerűen a visszatérő Pedrosa

0

A Red Bull KTM tesztversenyzője, Dani Pedrosa volt a nap embere Jerezben tegnap. Öt évvel azután, hogy visszavonult, a spanyol kisujjból kirázta a sprintfutamot.

Dani Pedrosa volt eddig a jerezi hétvége nagy meglepetése. Két hete még a spanyol DAZN tévécsatorna kommentátoraként a texasi eseményeket közvetítette, most viszont szabadkártyásként képviselte a Red Bull KTM csapatot, ahol évek óta tesztpilótaként tevékenykedik.

A KTM állandó versenyzői, Brad Binder és Jack Miller az első, illetve harmadik helyen zártak. Bár a 37 éves veterán mögöttük végzett, így is lenyűgözte csapattársait.

„Most ismerkedem csak az új formátummal. A kvalifikáció egy kicsit hektikus volt, mert előtte szitált az eső, de szerencsére a Q2-ben volt öt percünk száraz körülmények között. Bár egy picit óvatos voltam, nem akartam érinteni a nedves fehér vonalakat. Talán egy kicsit többet kellett volna kockáztatnom, de ennek ellenére sikerült jó köridőt futnom. A második soros indulás fantasztikus, remélem, ma is tudom majd kamatoztatni” ─ kezdte nyilatkozatát Pedrosa.

A KTM pilótája köszönetet mondott márkatársának kiváló munkájáért

„A sprintversenyen mindenki nagyon agresszív. A versenyzők igyekeznek minél gyorsabban minél több pozíciót behozni. A második rajt elég jól sikerült számomra. Úgy döntöttem, hogy az első kanyarban a külső ívet választom, mert néhány versenyző összeütközött a belsőn. Kívülre szorultam, ezért az egyes és kettes kanyarban veszítettem néhány pozíciót. Ezután megpróbáltam tartani a lépést a többiekkel, rengeteg csata zajlott körülöttem. Amikor négy-öt versenyzőt követsz, az nagyon más, mint amikor a teszteken egyedül körözök. Folyamatosan korrigálnom kellett a kanyarokban.”

„A végén meg akartam előzni Miguelt, de ez nem volt olyan egyszerű, mert nagyon küzdött. Zarco hátulról közeledett, ezért úgy döntöttem, nem indítok újabb támadást Oliveira ellen. A gumik teljesen máshogy működtek a futamon, mint az edzésen.”

A büntetéssel sújtott versenyző egy valakinek nagyon hálás jerezi bukása után

0

A MotoGP jerezi sprintfutama egy több versenyzőt érintő bukással kezdődött. Az eset érintettjei másképp látják a dolgokat, miközben a versenyfelügyelők döntést hoztak az ügyben.

A sprintverseny első körének második kanyarjában több versenyző bukott, melynek piros zászló lett a következménye. Franco Morbidelli indította a lavinát, nekiütközött Álex Márqueznek, akinek motorja letarolta a vb-éllovast, Marco Bezzecchit is. Az eset érintettjei másképp értékelték az esetet.

Álex Márquez egyértelművé tette, hogy Morbidelli nagyot hibázott. „Nem számítottam erre, mivel a belső íven voltam, nem volt hely, és amikor hallottam egy motort, csodálkoztam, azt mondtam magamnak ’ez honnan jön?’ Ezután éreztem az ütközést. Szerencsénk volt, hogy senki sem jött belénk. Nálam ez túlment a határon, nem volt ott hely. De ez olyan mint a lottó [utalt a versenyigazgatókra].”

A piros zászló után újraindított sprintfutamon a KTM csapata örülhetett a legjobban

Álex Márquez nyilatkozatából kiderült, hogy véleménye szerint az eset büntetést kívánt. Morbidelli azonban más állásponton volt. „Nem próbáltam előzni, csak próbáltam bekanyarodni. Ez egy egyértelmű sprintversenyes bukás. Sok előzési manőver volt az első szakaszon. Fabio megelőzte őt és egy kicsit szélesre ment. Igen, láttam egy rést és próbáltam szűken fordulni. Nem akartam megelőzni őt. Azt mondtam magamnak ‘Oké, ide beteszem a motoromat’, majd ő megérkezett és bevágott az ívembe. Nem látott engem vagy nem hagyott helyet, nem tudom, de az eredmény az lett, hogy levágta az ívet, összeértünk, és én buktam. Ez egy sprintverseny. Minden megszerzett pozíció sokat számít. Ha megszerzel egy pozíciót, akkor  nagy valószínűséggel az lesz a helyezésed az egész versenyen, mert mostanság nehéz előzni. Ez az eredmény. A versenyzők sokat kockáztatnak.” – mondta el Morbidelli. Az eset után nagyon hálás Takaaki Nakagaminak, aki kivételes reflexszel kerülte őt el, amikor a pálya közepén maradt. „Nagyon örülök, hogy nem történt nagyobb baj, amikor a pálya közepén voltam. Különösen Takának kell köszönetet mondanom, aki kivételes reflexszel tért ki. Megérdemel egy szép ajándékot, ezen most gondolkodni fogok. Mindent megtett, hogy elkerüljön, még így is megérintett, de sokkal rosszabbul is elsülhetett volna.”mondta hálásan Morbidelli.

Később a FIM versenyigazgatósága Franco Morbidellit hosszú körös büntetéssel sújtotta felelőtlen motorozásért, majd a Yamaha fellebbezett, azonban ez elutasításra került.

A KTM pilótája köszönetet mondott márkatársának kiváló munkájáért

0

Micsoda nap volt a tegnapi a KTM számára: Brad Binder nyerte a sprintversenyt Jerezben, Jack Miller a harmadik helyen végzett, a szabadkártyás Dani Pedrosa pedig hatodik lett. Vajon ma is folytatódik a gyártó remek szereplése?

A szombati kvalifikáció után a KTM-bokszban már nagyon jó volt a hangulat, hiszen Jack Miller, Brad Binder és Dani Pedrosa a második, a negyedik és a hatodik rajtpozíciót szerezték meg. A délutáni sprintfutamon azonban a 30 fok feletti hőmérséklet miatt a körülmények minden versenyző számára rendkívül nagy kihívást jelentettek.

Jack Miller és Brad Binder ennek ellenére azonnal az élre állt. Mindketten nagyszerűen motoroztak, folyamatosan előzgették egymást.

A piros zászló után újraindított sprintfutamon a KTM csapata örülhetett a legjobban

 

Végül a dél-afrikai versenyző haladt át elsőként a célvonalon, és külön köszönetet mondott Dani Pedrosának is azért a munkáért, melyet tesztpilótaként végez a csapatnál:

„Jó volt a ritmusom és erősnek éreztem magam, csak a féktávokon voltak gondjaim, de igyekszünk ezt mára orvosolni. Egyszerűen csodálatos érzés volt újra nyerni. Jack is nagyon erős versenyt futott, hihetetlen teljesítményt nyújtott, és kezdettől nyomás alatt tartott. Nem volt könnyű visszavernem a támadásait, mert nagyon meleg volt.”

A KTM gyári versenyzője a hatodik helyre jött fel a világbajnoki tabellán.

„Nagyon köszönöm a csapatomnak, valamint Daninak, és a többi tesztpilótának. Hihetetlen munkát végeztek, és tökéletes csomagot állítottak össze.”

Quartararo kifakadt: Öt év előrelépés nélkül

0

Fabio Quartararo két hete, az Austinban rendezett futamon ünnepelhette első dobogós helyezését a 2023-as szezonban. A harmadik hellyel a Monster Energy Yamaha gyári versenyzője feljött a hetedik helyre a MotoGP összesített tabelláján, ám Jerezben ismét nem jött ki neki a lépés.

Fabio Quartararo csak a 16. helyen végzett az összesített időmérőn, 0,796 másodperccel lemaradva  Aleix Espargaró mögött. A 2021-es világbajnok a versenytempót tekintve sem tudta tartani a lépést a leggyorsabb pilótákkal.

„Nem tudom, mi a probléma. Minden egyes kanyarban úgy éreztem, hogy bukás lesz belőle. Az időmérő utolsó körében javítottam, de a 7-es kanyarban széles ívet választottam. Minden kör nehéz volt, és kockáztatnom kellett” kezdte a francia versenyző.

„Nem tudjuk, miért vagyunk ilyen lassúak. Régebben a kanyarvétel, a stabilitás és a kanyarsebesség volt az erősségünk. Most a végsebesség jó, de sok más problémánk van, és a motor nem elég erős a kigyorsításokon.”

A piros zászló után újraindított sprintfutamon a KTM csapata örülhetett a legjobban

A Yamaha versenyzője nem hisz abban, hogy a vasárnapi főfutamon majd olyan eredményes lesz, mint tavaly. 2022-ben Pecco Bagnaia mögött végzett a második helyen.

„Esélyünk sincs. Nemcsak az időmérő edzés nem sikerült jól, hanem ma bebizonyosodott, hogy a versenytempónk sem jó. Friss gumikkal lassabb voltam, mint sokan mások. Jelenleg lehetetlen, hogy a tavalyihoz hasonló versenyünk legyen.”

„Ez az ötödik évem a Yamahánál a MotoGP-ben, és még nem sok fejlődést láttam. Különösen ezen a pályán furcsa ez, mert úgy látom, hogy csak egyre lassabb és lassabb vagyok. Ki kell derítenünk, hogy ez miért van. Ez okozza bennem a legnagyobb frusztrációt. A motor nagyobb fizikai erőnlétet igényel ugyan, de nem ezzel van a problémám.”