back to top
2025. augusztus 06. 03:29
Kezdőlap Blog Oldal 522

Bastianini hiányában új „versenyző” próbálta ki magát Jerezben (videó)

0

Enea Bastianini kijött ugyan pár körre az edzésen, ám végül úgy döntött, visszalép a hétvége további szerepléséről. Helyére egy új és izgalmas „pilóta” ugrott be.

A szombat délelőtt mozgalmasan indult a MotoGP mezőnye számára. Aleix Espargaró és Raúl Fernández ütötte el kis híján azt a macskát, ami az edzés kései szakaszán a pályára tévedt. Szerencsére sem az állatnak, sem a versenyzőknek nem lett baja, viszont a rangidős spanyol későbbi bukásában feltehetően közrejátszott a kis vendég magánakciója.

A pénteken élen záró versenyző elmondta, mi jelenthet előnyt számára Jerezben

0

Aleix Espargaró számára jól indult a jerezi versenyhétvége. A pénteki szabadedzések kombinált időeredményei alapján az első helyen zárt, megelőzve csapattársát, Maverick Viñalest.

Aleix Espargaró erősen indított a MotoGP negyedik fordulójának nyitónapján. A péntek délutáni edzés kifejezetten forró időben zajlott, 33 fokos levegő és 51 fokos aszfalthőmérséklet mellett. „A tapadás jó, amikor ilyen meleg van. A motor egy kicsit jobban pörög, mint korábban és nagyon jól működik ezen a pályán és én szeretem, amikor meleg van és kicsit csúszós a pálya. A vezetési stílusom lehetővé teszi, hogy egy kicsit korábban adjak gázt, mint mások.” – mondta el Espargaró. „Tavaly gyorsak voltunk Jerezben, és egyébként is úgy érzem, hogy az idei szezonban erősebbek vagyunk, mint tavaly. Szóval jó lenne, ha ezt ezen a hétvégén meg tudnánk mutatni. A motor jobb az aerodinamika és a kanyarodás terén, de a fékezésben is. Ennek ellenére, tovább kell dolgoznunk rajta, már van néhány ötletünk a motor fejlesztésére” – árulta el a spanyol pilóta.

Az Aprilia tökéletesen teljesített, míg a top10-en kívül több meglepetésnévvel találkozhatunk

A versenyzők dolgát a forróság mellett a szél is nehezítette pénteken. „A szél miatt délután nehéz volt az 1:38-as tartományában maradni. Biztos voltam benne, hogy nem fogok tudni javítani, és úgy gondoltam, hogy a Q1-ből indulok majd. Amikor felraktuk a lágy gumit, igazán őrült köridőket lehetett elérni, pedig a körülmények nagyon nehezek voltak.”

Aleix Espargaró örül a pénteki eredményeknek, de nyugalomra int az esélylatolgatásokat illetően. „Még csak péntek van. Persze, szombaton már a sprint következik, és nagyon jó a gyors körös tempónk, még a közepes gumival is. Húsz kör után 1:38.0-t tudtam menni. Még a lágy gumival is alig voltam gyorsabb. Gyorsak vagyunk, de nagyon sok versenyképes pilóta van, akik elöl lesznek. Nem lesz könnyű dolgunk.”vallotta be az Aprilia versenyzője.

„Az én vezetési stílusom sok mindenben eltér a többiekétől. A jobbos kanyarokban gyorsabb vagyok. Tehát ha egy pályán több jobbkanyar van, mint balos, akkor általában erősebb vagyok. Amerikában több a balkanyar, és sokkal lassabb voltam. Jerezben tényleg nem rossz, a stílusom jól illik a motorhoz és a pályához. Így nem kell nagyon mélyre döntenem a motort.” – zárta szavait Espargaró.

Mégsem olyan jó a Ducati, mint ahogy a szezon kezdetén tűnt?

0

A MotoGP elérkezett a 2023-as szezon negyedik fordulójához. A jerezi szabadedzések pénteken bőven tartogattak meglepetéseket. A legnagyobb Francesco Bagnaia gyengélkedése volt, aki csupán a 13. helyen zárta a napot, így a kvalifikáció első szakaszában kell harcba szállnia szombaton.

Francesco Bagnaia nehéz nyitónapon van túl Jerezben. A két szabadedzés kombinált eredménylistáján a szerény 13. helyen végzett, ami semmi esetre sem az, amire a regnáló bajnok számított. 2022-ben a spanyol aszfaltcsíkról győztesen térhetett haza. Eddigi teljesítménye alapján ez távolinak tűnhet most. Vajon a világbajnokot is meglepte pénteki gyenge helyezése? „Hogy őszinte legyek, igen” – mondta el Bagnaia. „Tavaly hihetetlenül jó érzésem volt ezen a pályán. Ma viszont nem tudtam egyenletes teljesítményt nyújtani, különösen délután. Egy kicsit küszködöm a motor elejével. Dolgozunk rajta, már van is egy ötletünk, ami megoldás lehet, de majd meglátjuk.”

Az Aprilia tökéletesen teljesített, míg a top10-en kívül több meglepetésnévvel találkozhatunk

Szombaton az lesz a céljuk, hogy javítsanak a pénteki kisikláson. „Fontos lesz, hogy szombat délelőtt javítsunk az érzésen. Az első két szektor rendben van. A 3. és 4. szektorban viszont több problémám van, sok időt veszítek itt. Tavaly nagyon versenyképes voltam a 3. szektorban, a kanyarbemenet rendben volt. Ma nagyon nehéz volt a kanyarok bejáratánál. Sokat veszítettem és mindenhol szélesre mentem. Nagy volt a különbség a tavalyi évhez képest. Az egyensúly is más az új motorral, mint tavaly, talán ez is közrejátszott. Változtatnunk kell a beállításokon. Nagyon hosszú aszfaltcsíkokról érkeztünk, itt Jerezben egy kicsit más a helyzet. Meg kell találnunk a megoldást.” – elemezte le a pénteki tapasztalatokat a Ducati-pilóta.

Bagnaia a sok probléma mellett azért jó tapasztalatot is szerzett a nyitányon, a tapadással nincs gondja a Ducatinak. „A tapadás az egyetlen dolog, ami jelenleg rendben van.”

A regnáló bajnok csalódott a teljesítménye miatt, azonban nincs nagyon elkeseredve, hiszen történt már vele olyan korábban, hogy pénteken gyengébb volt a helyezése, de vasárnapra sikerült javulniuk. „Mindenesetre egy kicsit többet vártam magamtól és a motoromtól. A legrosszabb, hogy lemaradtunk a top10-ről és így arról, hogy egyenes ágon a Q2-be jussak. Fontos lesz, hogy senki ne jöjjön mögöttünk, mert sok versenyző versenyképes. Az a terv, hogy már az első etapban erős időt érjek el, hogy utána két gumi maradjon a Q2-re. Ezen a pályán nagyon fontos az élről indulni, különösen a sprinten. De úgy néz ki, hogy a lágy gumit nem fogjuk használni a sprintfutamon. Fontosabb, hogy a rajtrács elején legyünk, mint hogy maradjon egy lágy gumi a sprintre. Nem aggódom annyira, mert meg vagyok győződve arról, hogy a csapatom hihetetlen munkát fog végezni, hogy segítsen nekem. Én pedig a maximumot fogom nyújtani, hogy fejlődjek és alkalmazkodjak a motorhoz”mondta előre tekintve.

A 2023-as versenyhétvége új felépítése miatt azonban nincs sok idő arra, hogy megtalálják a problémát és a beállításokat e szerint alakítsák át. „Nincs sok időnk. Kicsit át kell alakítanunk a motort, hogy jobb érzésem legyen, aztán alkalmazkodnom kell. A motor elejének érzése nagyon fontos a vezetési stílusomhoz, erre kell megoldást találnunk” – zárta szavait Bagnaia.

Hogy ez sikerül-e nekik, az a 10:50-kor kezdődő kvalifikáción ki fog derülni.

Tovább száguld a MotoGP mezőnye – íme a hétvégi menetrend

A gyári Ducati-versenyző számára a bajnokság csak később kezdődik

0

Enea Bastianini visszatért a mezőnybe, de teljes felépülése még néhány hetet igénybe fog venni, amivel az olasz pilóta is tisztában van. 

Enea Bastianini alig várta, hogy újra rajthoz állhasson a MotoGP-ben portimãói sérülése után. Lapockatörése okán kihagyta az argentin, majd az amerikai versenyhétvégét is, a gyári Ducati-versenyző Jerezben azonban zöld utat kapott a visszatérésre. Állapota továbbra sem 100 százalékos, több idő kell ahhoz, hogy teljesen felépüljön, és visszanyerje fizikumát is. Bastianini a spanyol versenyhétvége nyitónapján a 21. helyet szerezte meg.

Az Aprilia tökéletesen teljesített, míg a top10-en kívül több meglepetésnévvel találkozhatunk

A Ducati-pilóta egyelőre nem gondol a bajnokságra, ehelyett az a célja, hogy a két hazai forduló közül az elsőre felvegye a versenytempót. A mugellói futamra júniusban kerül sor.

„Nagyon boldog vagyok, hogy újra itt lehetek! Nehéz otthonról nézni a nagydíjakat, így most sokkal jobb. Hétfőn újra motorra ültem a Panigale-val, és elég jól éreztem magam, de nem tökéletesen. Tisztában vagyok a helyzettel… Nem vagyok 100%-os, de fontos számomra, hogy megpróbáljam visszahozni az önbizalmat a motoron. Nem azért vagyok itt, hogy nyerjek ezen a versenyen, de meg kell próbálnom a maximumot nyújtani. Mugellóba 99%-os állapotban szeretnék megérkezni, ez elérhetőnek tűnik. Onnan indul majd a bajnokság számomra. Most nem vagyok abban a helyzetben, hogy az egész versenyen a legerősebb legyek, de talán Mugellóban.” mondta Bastianini Jerezben.

Az Aprilia tökéletesen teljesített, míg a top10-en kívül több meglepetésnévvel találkozhatunk

0

Az Aprilia versenyzőpárosa remek teljesítményt nyújtva 1-2-ben zárta a pénteki edzéseket, Aleix Espargaró vezetésével. A Q1-es résztvevők között bőven akadnak meglepetésnevek is.

A reggelinél jóval melegebb körülmények között a köridők  a második edzés elején jelentősen elmaradtak Dani Pedrosa 1:36.770-es idejétől.

Pedrosa berúgta az ajtót, az ő elsőségével zárult a MotoGP nyitóedzése Jerezben

Az első edzést megúszta a mezőny bukás nélkül, ami nem mondható el a második gyakorlásról. Joan Mirnek valószínűleg nem a jerezi délutáni etap lesz a kedvence, hiszen a korai szakaszban az 1-es kanyarban meglátogatta a kavicságyat, majd néhány perccel később a 6-os kanyarban dobta el versenygépét.

A Marc Márquezt helyettesítő Iker Lecuona sem úszta meg esés nélkül az edzést. Bukása következtében egy rövid ideig tartó piros zászlós szakasz következett annak érdekében, hogy helyrehozzák a megrongálódott biztonsági kerítést.

A rövid szünet után a délelőtt is meggyőző teljesítményt nyújtó Aleix Espargaró állt az élre. 15 perccel a leintés előtt indultak a versenyzők az utolsó nagy rohamra, hogy megszerezzék a Q2-es helyeket. Az Aprilia párosát senki nem tudta maga mögé utasítani, Espargaró – Viñales sorrend született a lista elején. Harmadikként a délelőtti meglepetés-versenyző, Dani Pedrosa zárta a spanyol versenyhétvége nyitónapját.

Nem mindenki volt azonban boldog pénteki teljesítménye miatt. Marco Bezzecchi motorja elfüstölt, ami jelentősen hátráltatta az olasz versenyzőt abban, hogy beverekedje magát a legjobb 10-be. A vb-ranglista első helyén álló pilóta csupán a 12. helyet szerezte meg, ami azt jelenti, hogy jelenése lesz a kvalifikáció első szakaszában.

Valószínűleg nem a VR46-versenyző a legcsalódottabb a pénteki események után, hiszen az Amerikában dobogós Fabio Quartararo, és a regnáló bajnok, Francesco Bagnaia sem tudta kiharcolni a Q2-es szereplést. A Yamaha-pilóta valamelyest javított délelőtti idején, de a francia így is csak a 16. helyen zárta a szabadedzéseket, míg a Ducati versenyzője a 13. pozícióban fejezte be a gyakorlásokat.

Az Austinban zseniális hétvégét teljesítő Álex Rins is ott lesz az időmérő edzés első szakaszában. A spanyol pilóta hibázott a délutáni gyakorláson. A 6-os kanyarban bukott, amivel az első tízből is kiszorult.

A P2 végeredménye:

A jerezi pálya legsikeresebb pilótája is ott lesz a paddockban hétvégén

0

Valentino Rossi a szezonban először látogat el a MotoGP paddockjába. Jerezben támogatja majd növendékeit: Marco Bezzecchit és Luca Marinit.

Nincs még egy olyan versenyző, aki sikeresebb lett volna Jerezben, mint Valentino Rossi: összesen kilenc győzelmet aratott az andalúziai pályán (ebből hetet a királykategóriában).

Az idei szezonban az olasz klasszis első MotoGP-győzelmét ünnepelhette csapattulajdonosként Marco Bezzecchi révén Termas de Río Hondóban, bár a kilencszeres világbajnok otthon, Tavulliában a tévé előtt tette ezt. Ezen a hétvégén azonban a jerezi paddockba érkezik, hogy szurkoljon védenceinek.

Rossi manővere és az azt követő igazságtalanság lökte a visszavonulás felé egykori riválisát

A csapat szezon eleji teljesítménye figyelemre méltó: Bezzecchi a negyedik nagydíjra világbajnoki éllovasként érkezik, ráadásul Luca Marini nemrég Austinban állt először dobogóra MotoGP-karrierje során.

„Jelenleg minden rendben van. A csapatom kitesz magáért, ahogy Vale, Uccio és mindenki más is a VR46 Riders Academy-n belül. A tendencia pozitív, és reméljük, hogy így folytatódik”jegyezte meg Bezzecchi.

„Fantasztikus, hogy Rossi itt lesz, nagyon örülök neki. Sokféleképpen tud segíteni. Rengeteg tapasztalattal rendelkezik, és a pálya széléről is megérti, ha jól vagy rosszul csinálunk valamit, és sok tippet adhat a vezetési stílusra vagy arra vonatkozóan, hogyan vágjunk neki egy-egy edzésnek.”

Marini is csatlakozott ehhez: „Nagyszerű érzés, hogy itt van. Remélem, van számomra néhány jó ötlete. Ő többet lát, mint bárki más, még a szervizútról is.”

Pedrosa berúgta az ajtót, az ő elsőségével zárult a MotoGP nyitóedzése Jerezben

0

Nem véletlenül nevezték el azt a bizonyos kanyart Dani Pedrosáról. A spanyol mindenkit maga mögé utasított péntek délelőtt.

Napsütéses időben, Marc Márquez nélkül vágott neki a MotoGP mezőnye az első edzésnek péntek délelőtt. A spanyol klasszis helyére Iker Lecuona ugrott be, illetve erre a hétvégére Dani Pedrosa is szabadkártyás lehetőséget kapott.

Az Aprilia versenyzői remekül kezdték a pénteki edzésnapot, három pilóta is szerepelt az első ötben. Fabio Quartararo igyekezett menteni a Yamaha becsületét, illetve hű maradni saját elképezéseihez, melyeket pár nappal ezelőtt meg is fogalmazott. A francia versenyző teljesítménye versenyről versenyre javul, legutóbb dobogóra tudott állni. Szeretné folytatni a sikeres szereplést. Az edzés első etapját a harmadik helyen zárta.

30 perccel a program vége előtt minden pilóta visszatért a bokszba. Pecco Bagnaia kifejezetten gyengén kezdte a pénteki napot, mindössze a 18. helyen állt. Meglepő volt viszont, hogy a ducatisok nem voltak az első hétben.

Az edzés feléhez közelítve hatalmas meglepetésre Dani Pedrosa állt az élre.

Végül a Ducati versenyzői magukra találtak, azonban Takaaki Nakagami vette át a vezetést az edzés utolsó etapjára fordulva. Jorge Martín érkezett egy nagyszerű idővel, és sikerült megelőznie az élen álló japán versenyzőt. Luca Marini felzárkózásával Pecco Bagnaia kiszorult az első tízből.

Pedrosa ismét piros szektorokkal érkezett, és egy újabb 1:36-os időt teljesítve vette át a vezetést. Bagnaia az utolsó pár percre talált valamit, feljött a kilencedik helyre, kiszorítva ezzel Johann Zarcót.

Végül a spanyol veterán ellen nem volt ellenszere a többieknek, Pedrosa behúzta az első edzést. A második helyre Martín, a harmadikra Nakagami ért oda.

Az edzés végeredménye: 

Pedrosa fontos küldetéssel érkezik Jerezbe

0

Dani Pedrosa két év után ismét élesben próbálhatja ki magát és KTM-ét, hiszen szabadkártyával ott lesz a piros lámpák kialvásánál Jerezben.

Dani Pedrosa lehetőséget kapott csapatától arra, hogy elinduljon egy versenyhétvégén, Jerezben ott lesz a pályán mint harmadik KTM-pilóta. A hétvégi munka kezdete előtt többek között arról is beszélt, hogy mi teszi manapság nehezebbé a tesztcsapatok munkáját. Véleménye hasonló ahhoz, amit Stefan Bradl fogalmazott meg korábban.

A Honda tesztpilótája szerint szabályváltoztatás nélkül nem lesz érdemi fejlődés

„Nincs lehetőség arra, hogy a hétvégén a motoron dolgozzunk” – kezdte nyilatkozatát Pedrosa. Fontos, hogy olyan motorral érkezzünk a versenyre, ami működik. A mi feladatunk, hogy olyan versenygépet fejlesszünk, ami, amikor megérkezik a pályára, rendben van. Néha változtatni kell a helyszín miatt, vagy ha a körülmények szélsőségesek. De a csomagnak mindenhol működnie kell.  Vannak olyan pályák, ahol eddig is nagyon jók voltunk, máshol pedig küszködtünk – megpróbáltuk mérsékelni ezt a különbséget. Már látjuk, hogy javultunk.”

A fejlődés érdekében változtatniuk kellett korábbi stratégiájukon. „Másképp közelítjük meg a munkát. Kezdetben a motor nem volt túl jó. Az alapvető pontokon dolgoztunk. Most inkább a finomhangoláson ügyködünk, azon, hogyan tudunk többet kihozni minden egyes helyzetből.”

Hétvégi szabadkártyás indulásával Pedrosa arra számít, hogy versenyhelyzetben tapasztalhat meg olyan dolgokat, amelyeket ezután átültethet a tesztprogramba is. „A tesztelésnél korlátozottak a lehetőségeink a gumikkal. Az egyik fő probléma, amit látok a versenyzéssel és a teszteléssel kapcsolatban, az az, hogy a futamokon általában kizárólag új gumik kerülnek a motorokra. A tesztelésnél viszont legtöbbször használt abronccsal megyünk. Így aztán a fejlesztés más irányba mehet. Folyamatosan a gyors körökre kell törekedni – nemcsak a versenyen, hanem az első és második edzésen is. A tesztelésen ezt nem tudjuk megtenni, mert a pálya állapota is más” mondta Pedrosa.

A spanyol pilóta örül a versenyzési lehetőségnek, hiszen teljesen más információkhoz juthat a motorral kapcsolatban, mint a tesztprogram során végzett munka alkalmával. „Ez az egyik módja annak, hogy visszajelzést kapjunk. Emellett a másik szempont az aerodinamika. Ez egy fontos téma most. Amikor egyedül motorozol, sok mindent érzel. De nem érzed azt, amit a pilóták a szélárnyékban tapasztalnak.”

A korábbi Honda-versenyző 2018-as visszavonulása óta tesztpilóta a KTM-nél. Legutóbb Ausztriában állt rajthoz szabadkártyával két évvel ezelőtt.

Pedrosa így nyilatkozott a jerezi visszatérésre való felkészüléséről: „Régen volt, amikor utoljára versenyeztem Ausztriában. Megterveztük a csapattal, hogy mikor milyen gumit használjunk, hogyan ütemezzük az etapokat. Próbálok a lehető legtöbbet egyeztetni a szerelőkkel, mert ez egy új tapasztalat számukra. Sok szerelő ott volt velem az ausztriai versenyen, de néhányan nem. Próbáljuk a dolgokat megtervezni, mielőtt elindulunk.”

Marc Márquez elmondta, mit kockáztatott volna, ha rajthoz áll Jerezben

0

Marc Márquez nem áll rajthoz Jerezben. Döntésének hátterében komoly rizikófaktorok állnak.

Marc Márquez Portugáliában szenvedett sérülést, mégpedig kézközépcsonttörést. Az eset következtében műtétre volt szüksége, majd kihagyni kényszerült az argentin, amerikai, és most a jerezi versenyhétvégét is.

Eldőlt, rajthoz áll-e Marc Márquez Jerezben

Mivel Marc Márquez sérülések sorozatát szenvedte el az utóbbi időben, így érthető, hogy a hatszoros MotoGP-világbajnok nem akarja kockáztatni az egészségét és karrierjét. Tisztában van vele, hogy minden egyes futamon benne van egy lehetséges bukás, amivel számol, de orvosai figyelmeztették, hogy ha így folytatja, annak nem lesz jó vége:

„Nem arról van szó, hogy hirtelen nem akarok több kockázatot vállalni, mert amikor egy nagydíjon indulok, azt azért teszem, mert tudatában vagyok annak, hogy mivel jár. Mindent megtettem azért, hogy itt, Jerezben versenyezhessek, de amikor három különböző orvoscsapat (Spanyolországban, Amerikában és Ausztriában) egyhangúan azon a véleményen van, hogy ez őrültség, akkor ezt tudomásul kell vennem.”

„A fő kockázatot az jelentené, hogy egy eséssel újra rásérülnék az érintett területre. Már a kormányra fékezéskor gyakorolt nyomás is elég lenne ahhoz, hogy instabillá tegye a csontot, és gátolja a gyógyulást.”

„Az orvosok azt mondták, hogy ha ez megtörténik, akkor a gyógyulás nem csak három hónapig tarthat még,és akár a karrieremet is veszélyeztetheti. Nem szegülhetek szembe az utasításaikkal. Ők a szakemberek ezen a téren, így nem volt nehéz meghozni a döntést, mely szerint nem versenyzem a hétvégén.”

Rossi manővere és az azt követő igazságtalanság lökte a visszavonulás felé egykori riválisát

0

Az andalúziai pálya ad otthont a 2023-as szezon negyedik fordulójának, és a verseny népszerűsítése érdekében a Motogp.com összehozta Sete Gibernaut, Dani Pedrosát és Álex Crivillét, hogy meséljenek azokról az élményekről, melyeket ezen a pályán szereztek.

A Circuito de Jerez Ángel Nieto 1987 óta a Spanyol Nagydíj hivatalos helyszíne. egy olyan versenyé, ami évről évre spanyol rajongók százezreit vonzza, akik nem haboznak elzarándokolni a helyi motorozás katedrálisába, hogy szurkoljanak kedvenceiknek, és élvezzék a naptárban egyedülálló, más eseményhez nem hasonlítható partit.

Gibernau összesen 12 alkalommal versenyzett Jerezben, először 1992-ben, a 250 köbcentis géposztály szabadkártyás versenyzőjeként, utoljára pedig 2009-ben, amikor a katalán pilóta két szezonnyi kihagyás után visszatért a bajnokságba a Grupo Francisco Hernando csapat tagjaként, ami végül az év felénél feloszlott.

A spanyol azt mondja, nagyszerű emlékei vannak az andalúziai pályáról, olyan csatákról, mint ami 1996-ban történt, amikor Álex Crivillé a Spanyol Nagydíj utolsó körében esett ki, egy olyan futam végén, amely Jerez történetének egyik legmarkánsabb képét hagyta maga után: amikor Crivillé és Mick Doohan megelőzte Nietót és Peluquit, miközben rajongók tucatjai álltak a rázóköveken.

Szívszorító történetet árult el Rossi egykori ádáz ellenfele

„Az egyik alkalom az volt, amikor Álex (Crivillé) bukott, mi pedig mindannyian a győzelmet ünnepeltük, és olyan volt, és hirtelen minden elsötétült Jerezben, kialudtak a fények. A másik izgalmas pillanat számomra Dani Pedrosa győzelme volt.”

Az egykori MotoGP-versenyzőnek számtalan anekdotája van Jerezről, bár egyet kiemelt 1999-ből, amikor dobogós helyezést ért el Jerezben a Honda NSR500V kéthengeres motorral, egy olyan versenygéppel, amely kezelhetőbb volt, de kevésbé erős is, mint a V4-es.

„Emlékszem, akkor egy kicsit le voltam maradva, apránként kezdtem felzárkózni. Nyolcadik, hetedik, hatodik, negyedik voltam…és úgy döntöttem, elkapom őket. Harmadik lettem, és az egyik szurkoló odajött hozzám, megölelt, és azt mondta: »Sete, Sete, Sete, Sete, két hengerrel kevesebbel is elkaptad a golyóikat«” ─ mondja nevetve az egykori spanyol versenyző.

19 éves már Rossi és Gibernau elképesztő Le Mans-i csatája

Sete nem minden emléke pozitív Jerezről: „Az igazat megvallva, a 2005-ös futam miatt elvesztettem a lelkesedésemet a versenyzés iránt. Megpróbáltam megtartani 2006 elejéig, a Ducatival, és amikor nyerhettünk volna, egy szerelő nem húzott meg egy csavart, és a váltókar leesett. Aznap, 2005-ben, Jerezben lélekben visszavonultam.”

18 évvel később Gibernau még mindig úgy érzi, hogy ami azon a 2005-ös futamon történt, az nem volt igazságos, és nem érti, hogy Yamaha versenyzőjét miért nem büntették meg, amiért egyértelműen nekiment a futam közben:

„Valentino belülről jött, és nekem ütközött. Nem büntették meg. Ez az én személyes véleményem, mindenkinek meglesz a sajátja, és ezt tiszteletben kell tartanunk, de szerintem ez nem volt korrekt. Nem hiszem, hogy nagyobb bátorságra vall, ha a futam közben összekoccansz a másikkal.”