back to top
2025. augusztus 07. 13:47
Kezdőlap Blog Oldal 520

Lorenzo szerint Marc Márquez versenyezhet a Ducatinál, de komoly áldozatot kellene hoznia

0

Marc Márqueznek döntenie kell majd a Honda és a Ducati között, jósolja Jorge Lorenzo. A japán gyártó szerződése kecsegtetőnek tűnik, de benne van, hogy a spanyol klasszis alacsonyabb fizetés ellenében egy versenyképesebb motort választ majd.

A Repsol Honda versenyzőjének 2024 végéig van szerződése a Hondánál. A most 30 éves, és a közelmúltban számos egészségügyi problémával megküzdő Márquez azt is tudja, hogy a MotoGP mezőnyének legjobb gépei a Ducati garázsából érkeznek.

Korábbi csapattársa, a háromszoros MotoGP-bajnok Lorenzo a MOW-nak mesélt arról a szerződésről, mellyel Márquez jelenleg rendelkezik:

„Amikor 2019 világbajnoka vagy, és négy évre évi 20 millió eurót ajánlanak neked egy olyan motorral, amellyel tudod, hogy további világbajnokságokat nyerhetsz, nehéz nemet mondani. Főleg, ha a többi csapat ötször kevesebbet kínál. Szerintem akkor jól döntött, de most már át kell értékelnie a dolgokat: elfogadja a Honda ajánlatát továbbra is, ami biztosan rendkívül magas összeg lesz, vagy egy jóval alacsonyabb fizetés ellenében a Ducatihoz igazol. Az olasz gyártónak nincs szüksége arra, hogy Marc nyerjen, viszont versenyzőként neki az a célja, hogy újra a csúcson legyen. A Ducatinál rendszerint rövid lejáratú szerződéseket kötnek, amiket a bónuszokra építenek. Az egykori tíz, tizenöt vagy húszmilliókat már nem látjuk.”

Lorenzo: Márqueznek döntenie kell

Álex Márquez, Marc testvére az LCR Hondától a Gresini Ducatihoz igazolt az idei szezonra. A Ducati azonban határozottan tagadta, hogy valaha is szóba került az idősebbik Márquez neve a gyártónál. Paolo Ciabatti azt mondta, hogy a Ducati inkább fiatalabb bajnokokat nevel ki.

Márquez az Amazon Prime Video dokumentumsorozatában ultimátumot adott a Hondának, hogy ha nem szállítanak neki egy olyan motort, amivel képes lesz harcba szállni a bajnoki címért, akkor máshol keres megoldást. Azóta azonban a nyitóhétvégén történt baleset, és az azt követő kézműtét miatt Márquez az előző három futamot kihagyta. Reméli, hogy két hét múlva Le Mans-ban visszatérhet, ahol még nem tisztázott, hogy le kell-e töltenie a dupla hosszú körös büntetést.

Annyi biztos, hogy az ideje rohamosan fogy, így minél hamarabb el kell döntenie, melyik gyártó színeiben szeretné folytatni pályafutását.

A Yamaha csapatigazgatója dühös: Semmibe vették a fellebbezésüket

0

A Yamaha csapatigazgatója, Massimo Meregalli megkérdőjelezte a MotoGP stewardok szakmai hozzáértését, miután Franco Morbidelli és Fabio Quartararo is büntetést kapott Jerezben.

Az Amerikai Nagydíjon Quartararónak köszönhetően elért dobogós helyezés után a Yamaha küzdelmei Jerezben folytatódtak, miután a csapat mindkét versenyzője büntetést kapott. Morbidelli volt az első, miután a sprintfutam első körében Álex Marquezzel ütközött.

Bár az olasz volt a fő felelős azért, ami történt, ami aztán Marco Bezzecchi nagy bukásához vezetett, Morbidelli belül volt Márquezhez képest, és az érintkezés inkább tűnt versenybalesetnek, mint bármi másnak. A csapat fellebbezését azonban elutasították, mielőtt a Yamaha úgy döntött, hogy másodszorra nem fellebbez, amikor Quartararo Bezzecchi és Miguel Oliveira közé szorult.

Quartararo nem ért egyet a büntetéssel, ellenfele azt is neccesnek tartja, hogy új esélyt kapott

A MotoGP.com-nak a dühös Meregalli így nyilatkozott:

„Elmentünk a versenyigazgatósághoz, mert nem igazán értettük, miért döntöttek úgy, hogy Fabiót hosszú körrel büntetik. Miután beszéltünk velük, még inkább meg vagyunk győződve arról, hogy hibáztak. Megmutatták nekünk a képeket és sok különböző nézőpontot, de végül nem győztek meg minket arról, hogy a döntésük helyes volt. Csalódott vagyok, és úgy vélem, bele lehet kötni a döntésükbe.”

„Semmi sem fog történni, mert ezen büntetések ellen hiába fellebbezünk. Kiálltunk Franco mellett, mert úgy gondoljuk, hogy hibáztak, és tényleg támogatni akarjuk a versenyzőnket, mert ez a dolgunk. Nem jártunk sikerrel, és elutasították a fellebbezésünket. Quartararo esetében pedig semmit nem tehettünk. Ők is tanulni fognak a hibáikból. Egészen biztos vagyok benne.”

Hiába a jó teszteredmény, egyvalami mégis aggasztja az Aprilia versenyzőjét

0

Két órával a teszt vége előtt Aleix Espargaró előkelő helyet foglalt el az eredménylistán. Az Aprilia gyári pilótája azonban visszafogottan nyilatkozott a versenyen tapasztalt nehézségek után.

Aleix Espargaró a pole pozíció megszerzésével bizonyította gyorsaságát a jerezi hétvégén, ám ezt nem tudta dobogóra váltani. Az Aprilia versenyzője nem tudta kihasználni az RS-GP erősségeit, mivel a sprintfutamon bukott, majd vasárnap csak az ötödik helyen intette le a kockás zászló.

Aleix Espargaró ismét a leggyorsabbak között volt a hétfői teszten. Ennek ellenére a 33 éves versenyző nem volt teljesen elégedett.

„Sok mindent kipróbáltunk, az ebédszünet előtt majdnem két versenytávot motoroztam. Nyilván közel sem olyan ez, mint egy versenyszimuláció, de azon voltunk, hogy valamelyest csökkentsük a nyomást az első gumin.”

Rossi pilótái voltak a leggyorsabbak, a Honda versenyzője bukott az új motorral a jerezi teszten

„Nagyon elégedett vagyok az eddigi munkánkkal, valóban gyorsak vagyunk, teljes tankkal teszteltünk, dolgoztunk a súlyelosztáson, kipróbáltunk egy új lengőkart is. Sok minden van, de nehéz megmondani, hogy ez egy pozitív teszt volt-e vagy sem. Használt gumikon én voltam a leggyorsabb a hétvégén, ez pozitívum, de ha egyedül motorozol, teljesen más a helyzet, mert nehéz megítélni a teljesítményt.”

„A KTM kivételével mindenki teljesített rajtgyakorlatokat. Ez a sportunk része. Régebben nem voltak annyira fontosak a rajtok, de ezen a hétvégén igen. Eléggé hasonló tempót diktáltam a futamon, mint Bagnaia. Ha elsőként vagy másodikként rajtoltam volna, biztos vagyok benne, hogy a győzelemért vagy a második helyért küzdhettem volna, de a rajt után negyedik voltam, és nem tudtam mit tenni. A légnyomás és a gumihőmérséklet miatt a rajt kulcsfontosságú. Mindenképpen fejlődnünk kell ezen a téren, mert jelenleg elkeserítő a helyzetünk. A mi rajtjaink a legrosszabbak.”

A Yamaha versenyzője kifakadt: A FIM még a döntéseit sem képes megindokolni

0

Franco Morbidellinek be kellett érnie a tizenegyedik hellyel a Spanyol Nagydíjon. A Yamaha versenyzőjének a kelleténél több kockázatot kellett vállalnia a verseny elején a Michelin gumik miatt.

A verseny végén az olasz-brazil versenyző a sajtónak nyilatkozva elismerte, hogy a bajnokságban végrehajtott változtatások és az új keverékek miatt a versenyzőknek az első két körben kockáztatniuk kell, mielőtt a verseny olyan szakaszába lépnek, ahol a motorjuk stabilitását kell kontrollálniuk:

„Számomra az összes bukás egyik fő oka a gumik viselkedése. Minden versenyző futama attól függ, hogy hány pozíciót szerez a rajtnál, és hol áll két kör után. Onnantól kezdve a gumik hőmérséklete megemelkedik, és nem tudsz mást tenni, mint lehűteni őket, és megtalálni a módját, hogy talpon maradj.”

Két MotoGP-pilóta is agyrázkódással versenyzett az előző hétvégén?

A vasárnapi jerezi verseny egyik kulcsmomentuma a csapattársa, Fabio Quartararo és Miguel Oliveira közötti baleset volt, amely során a portugál versenyzőt a pálya orvosi központjába kellett szállítani, a francia pedig hosszú körös büntetést kapott.

„Ez nevetséges. Érdekes lenne, ha a biztonsági bizottság meg tudná magyarázni, hogy miért, hiszen esetemben nem tették meg. Kértem magyarázatot, de nem értettem, mi állt a döntésük hátterében, ami alapján kockázatosnak ítélték meg a manőveremet, amit szombaton a sprintversenyen mutattam be. Kíváncsi lennék a mondanivalójukra, és arra, hogy ezek az emberek miért nem tudják megindokolni a döntéseiket a média előtt. Itt csak a versenyzők adnak hangot mindennek.”

„A FIM sok mindent eltitkol előlünk, és nincs párbeszéd senkivel, sem a versenyzőkkel, sem az újságírókkal. Ezért azt kérdezem magamtól, hogyan tudnánk javítani ezen? Nekik megvan a saját elképzelésük, a versenyzőknek egy másik, és nem hasonlítjuk össze őket.”

A Forma-1-ben már régóta alkalmazzák, a MotoGP viszont nem kér belőle?

0

A motorokon végzett munka mellett a MotoGP hétfői jerezi tesztjén a versenyirányítás és a versenyzők közötti rádiókommunikáció új rendszerét is kipróbálták.

A VR46 versenyzői abszolút taroltak a jerezi teszten. Mindketten a Ducati GP22-es motorjával, tehát a gyártó tavalyi fejlesztésű versenygépével gurultak a pályára. Luca Marini elmondta, hogy az alapbeállítás nem működött jól, valamint a vasárnapi nagydíjhoz hasonlóan a 4-es és 8-as kanyar is kifogott rajta, mivel nem az elképzeléseinek megfelelően kormányozható a motor a pálya ezen részein.

„Egyedül ebben a két kanyarban veszítek másfél tizedmásodpercet, a pálya többi részén nagyon erős vagyok. Ezért is próbálkoztunk sokat, ugyanakkor nem akartam, hogy ez befolyásolja a féktávokon elért fejlődést, ami nagyon fontos a versenyeken. Zarco motorja például teljesen máshogy volt beállítva, mint a többieké. Az övé nagyon könnyen fordul, viszont a fékezésnél adódnak gondjai. Teszteltünk egy új villát, majd egy lengéscsillapítót is, és nem tudok rosszat mondani egyikről sem. Mivel a tapadási viszonyok nem voltak túl jók, szeretném mindezt újra kipróbálni egy normális hétvégén.”

Rossi pilótái voltak a leggyorsabbak, a Honda versenyzője bukott az új motorral a jerezi teszten

A motorokon végzett munka mellett a jerezi tesztet a versenyirányítás és a versenyzők közötti rádiókommunikáció új rendszerének kipróbálására is használták. Marini úgy véli, teljesen értelmetlen lenne bevezetni ezt az újítást.

„Szerintem lehetetlen megvalósítani. Nem veszélyes, de lehetetlen. Nincs rá szükségünk. Nincs időnk levegőt venni, nem tudunk beszélgetni. Ha valakit beszélni hallunk, az nagyon zavaró. A műszerfalon lehet küldeni üzeneteket, az nem probléma, de mi motorral versenyzünk, nem autóval. Ha a rádióbeszélgetés késik, akkor az már gondot is okozhat, mert maximum az egyenesben hallanánk, mit mondanak nekünk.  Ha épp kanyarodunk, vagy benne vagyunk egy csatában egy másik versenyzővel, akkor ez teljességgel elképzelhetetlen.”

Az Aprilia csalódott versenyzője nem kíván állást foglalni ebben az ügyben

0

Aleix Espargaró a pole pozíció ellenére lemaradt a dobogóról Jerezben. Az Aprilia versenyzője elmondta, mit talált nehéznek a futamon az edzésekhez képest, valamint a MotoGP büntetési rendszeréről is nyilatkozott.

Aleix Espargaró a 2023-as szezont a világbajnoki cím egyik legnagyobb esélyeseként kezdte, azonban azonban négy hétvége után csak a 13. helyen áll a tabellán. A spanyol nemrég bebizonyította, hogy megvan a tempója ahhoz, hogy felvegye a versenyt a többiekkel, ám végül a sprintfutamon bukott, majd vasárnap sem sikerült beverekednie magát a legjobb háromba.

A 33 éves versenyző 4,760 másodperccel a futamgyőztes Pecco Bagnaia mögött az ötödik helyen szelte át a célvonalat, és érthető módon nem volt elégedett.

Pénteken még a top10-ért küzdött, a futamon már nem talált legyőzőre a MotoGP-bajnok

„Nagyon csalódott vagyok. Könnyű lenne azt mondanom, hogy a motor nem működött jól, de ez hazugság lenne. Az egyik leggyorsabb vagyok egy körön, de ahogy bolyban kell motorozni, azonnal jönnek a problémák. Ilyenkor nem tudok a saját vezetési stílusomat alkalmazva versenyezni, és az első gumi hőmérséklete nagyon megemelkedik, ami miatt az gyorsan elkopik. Amikor Zarco bukása után tiszta volt előttem a pálya, a gumi egy kicsit lehűlt, és rögtön gyorsabb időket tudtam menni.”

A KTM teljesítménye a Spanyol Nagydíjon még nagyobb nyomást helyezett Espargaróra, ahogy azt a verseny után meg is jegyezte.

„Jack, Brad és a KTM nagyszerű munkát végez, de úgy gondolom, hogy a motorom jobb, mint a KTM, ami még inkább frusztráló, mert egy rosszabb géppel vertek meg. A KTM nagyon agresszívan viselkedik a futamokon, ami ránk nem jellemző.”

Quartararo nem ért egyet a büntetéssel, ellenfele azt is neccesnek tartja, hogy új esélyt kapott

A Fabio Quartararo és Miguel Oliveira közötti incidensről a rendszerint szókimondó Espargaró visszafogottan nyilatkozott.

„Megítélni a bukásokat és az ebből fakadó büntetéseket? Ez nem az én dolgom. Nem elemezhetek és értékelhetek minden incidenst. A Pecco és Jack közötti ütközést meg tudom ítélni, mert közvetlenül mögöttük motoroztam. Pecco megpróbálta tisztán megelőzni Jacket. Azonban hozzáért, és Jack első kereke megingott. Ez egy apró hiba volt Pecco részéről, így az enyhe büntetés megfelelő volt.”

A megerőltető pályára panaszkodott Rossi versenyzője, aki több bukásban is benne volt Jerezben

0

A VR46 Ducati versenyzőjének, Marco Bezzecchinek nem volt túl boldog hétvégéje Jerezben, és kétszer is kockázatos helyzetbe került nem sokkal a rajt után. Vasárnap pontot sem tudott szerezni.

Marco Bezzecchi elveszítette az első helyet a világbajnoki tabellán, miután a sprintfutamon mindössze a kilencedik helyen intette le a kockás zászló, vasárnap pedig először Fabio Quartararo és Miguel Oliveira bukásában volt érintett, majd a későbbi újraindítást követően nem tudott pontot szerezni. A pontversenyt immáron Pecco Bagnaia vezeti.

Bezzecchi a vasárnapi futam rajtját követően akadt össze Quartararóval, aki elesett, és magával rántotta Oliveirát is.

„Éreztem, hogy valaki hozzám ért. Nem volt semmi őrültség, mert végül is mindenki a győzelemért küzdött, mindenki nyerni akar.”

„Az első négy kör a verseny kulcsa. A második rajtnál egy kicsit óvatosabb voltam, de tönkretettem a futamomat egy bukással. Kicsit korábban dőltem be, mint az előző körökben, rendkívül gyors voltam, el akartam szakadni Álex Márqueztől, akit pár pillanattal korábban előztem meg. Aztán megtörtént a hiba. Normális, hogy néha előfordulnak ilyen bukások. Fabio csak egy kicsit korábban fékezett, amennyire én láttam, de szoros volt, mert nem volt sok hely. Nem akarok semmi rosszat mondani Fabióra.”

„Ha engem kérdeztek, a futamnak csak tíz körnek kellene lennie, akkor mindannyian teljes erőbedobással mehetnénk. Vannak pályák, amelyek nehezebbek. Texas például nem okozott gondot, még akkor sem, ha sok szűk kanyar van. Itt Jerezben ez más. Szombaton az első négy kanyarban kívülről előztem, és négy pozíciót nyertem. A kettes kanyarban csak egy vagy két jó ív van, talán ez a probléma. Ehhez a részéhet nem értek, inkább csak vezetek.”

Új pozíciót kapott Valentino Rossi a Yamahánál

0

A MotoGP-legenda Valentino Rossi mostantól a Yamaha hivatalos márkanagykövete. Az erről szóló megállapodást Jerezben pecsételték meg.

Valentino Rossi a 273 versenyen elért 56 győzelmével, 46 második és 40 harmadik helyével a Yamaha történetének legsikeresebb versenyzője. A gyártónak négy MotoGP-címet is hozott 2004-ben, 2005-ben, 2008-ban és 2009-ben.

Bár a kilencszeres világbajnok a 2021-es szezon után befejezte MotoGP-karrierjét, és jelenleg a Ducatival működik együtt saját csapatát illetően, miközben a GT World Challenge Europe Endurance Cupban a BWM gyári versenyzőjeként szerepel, Rossi továbbra is kötődik a japán gyártóhoz, mostantól a márka hivatalos márkanagyköveteként is.

A Jerezben megrendezett Spanyol Nagydíj keretein belül, ahol a 44 éves olasz először tűnt fel a MotoGP paddockjában az idei szezonban, a Yamaha vasárnap hivatalosan is bejelentette, hogy egy erre vonatkozó többéves megállapodást írtak alá.

A jerezi pálya legsikeresebb pilótája is ott lesz a paddockban hétvégén

„Ez a megállapodás nagy érzelmeket vált ki. Annyi éven át dolgoztunk együtt a múltban, így természetesnek tűnik. A MotoGP-s pályafutásom alatt a szerződésem részeként Yamaha motorokat használtam, de még a visszavonulásom után is folytattam ezen versenygépek használatát”nyilatkozta Rossi.

A Yamaha versenyigazgatója, Lin Jarvis is kifejezte meghatottságát: „Mindig is családtagként tekintettünk Valentinóra. Amint kifejezte a vágyát, hogy továbbra is Yamaha motorokat használjon, és a márka nagykövete legyen, azonnal nekiláttunk, hogy ezt megvalósítsuk.”

Tetsu Ono, a Yamaha Motorsport stratégiai részlegének vezérigazgatója elmondta: „A Yamaha nagyon büszke arra, hogy Valentino a márka nagykövete, talán még inkább, mert a kérés erre személyesen tőle érkezett. Egy kilencszeres világbajnok szava a legnagyobb elismerés, amit egy motorkerékpár-márka kaphat.”

Két MotoGP-pilóta is agyrázkódással versenyzett az előző hétvégén?

0

Fabio Quartararo arccal lefelé, mozdulatlanul feküdt a kavicságyban egy ideig a vasárnapi futam rajtja után történt baleset következtében. Bár nyilvánvalóan nem bizonyítható, de nagyon is gyanús, hogy a francia esetlegesen agyrázkódást szenvedett.

Amikor visszament a bokszba, a MotoGP orvosi igazgatója, Dr. Ángel Chartre vizsgálta meg, de ez furcsa módon nem tartott sokáig. Nehéz megmondani a tévéfelvételekből, de biztosan nem töltött egy percnél többet a Yamaha-garázsban, továbbá orvosi felszerelést sem hozott magával, állítja Simon Patterson, a The-Race.com szakírója.

Az újságíró a rögbit hozta fel példának, melyben ha egy játékosnál felmerül a gyanú, hogy beütötte a fejét, akkor meg kell vizsgálni, hogy van-e fejsérülés. A szabálykönyv szerint, ha tizenkét percen keresztül nem mutat tüneteket az esést követően, akkor nem indokolt további vizsgálatokat végezni, mivel feltehetően nem komoly a baj. Az említett tünetek lehetnek például fejfájás, hányinger, émelygés vagy akár vérzés is. Quartararo esetében mondhatni elbagatellizálták az esetet, mivel a kavicságytól a bokszig tartó út mindössze nyolc percet vett igénybe, és a francia szinte azonnal újra motorra ült.

A szombati napon is történt egy hasonló eset Marco Bezzecchivel, aki eszméletlen volt a bukást követően, és úgy gurult át a kavicságyon, mint egy rongybaba.

Rossi pilótái voltak a leggyorsabbak, a Honda versenyzője bukott az új motorral a jerezi teszten

0

Miután vasárnap megrendezték a Spanyol Nagydíjat, a MotoGP mezőnye Jerezben maradt, hogy hétfőn megrendezzék az idei első szezonközi tesztet. A futamon látott felálláshoz képest annyi változás történt, hogy Iker Lecuonát Stefan Bradl, míg a sérült Miguel Oliveirát az éjszaka megérkező Lorenzo Savadori váltotta a Repsol Hondánál, illetve az RNF-nél. A létszám továbbra is 22 volt, hiszen Dani Pedrosa ezúttal is ott volt a pályán, míg a gyári Ducati Enea Bastianini hiányában csupán egy motorral képviseltette magát.

A két japán gyártó, valamint a KTM aeroelemeket tesztelt. A Hondára abból a szempontból volt érdemes figyelni, hogy Bradl az új, a Kalex által gyártott vázon vezetett. A német versenyző azonban körülbelül 2 órakor elesett a 6-os kanyarban, és azt követően az eredeti Honda-vázzal tért vissza a pályára. Csapattársa, Joan Mir, valamint az LCR-t vezető Álex Rins szintén bukott.

A Yamahánál Fabio Quartararo és Franco Morbidelli ugyancsak két különböző vázat tesztelt. A francia versenyző emellett új kipufogót, valamint aeroelemeket próbált ki. Ami pedig a hétvége meglepetését, a KTM-et illeti, a motor burkolatának oldalán egy meghosszabbított szárny volt látható. Az osztrák gyártó emellett azokat az elemeket is bevetette, amelyeket Pedrosa használt az előző három nap során.

 

A vasárnapi futamot megnyerő Bagnaia a 8 órán át tartó tesztelés első negyedében még csak pályára sem gördült. Ekkor egyébként Jorge Martín állt az élen 1:37.089 másodperces idővel. Féltávnál változott a helyzet az élen, miután a spanyol pilótát honfitársa, Aleix Espargaró mindössze 1 századdal, de letaszította az eredményjelző első helyéről. Quartararo 31 ezredes lemaradással a harmadik, míg a címvédő a hetedik pozíciót foglalta el.

Újabb 2 órával később már a Yamaha pilótája vezetett 1:36.725-tel, 335 ezreddel megelőzve a szintén javító Espargarót, Martín pedig ugyanazzal az idővel a harmadik pozícióban állt. Azonban Quartararo a végére visszaesett a harmadik pozícióba, miután a két VR46-os zárt az élen: Marco Bezzecchi 1:36.574-es időt motorozott, 104 ezreddel megelőzve Luca Marinit. Összehasonlításképpen, a hétvége legjobb ideje 1:36.493 volt, ezt Bagnaia futotta a Q1-ben.

A MotoGP mezőnyének jól be kellett osztania a rendelkezésre álló időt, hiszen mostantól kezdve sokat kell várniuk a következő kollektív tesztre. Erre ugyanis szeptember 11-én, a San Marinó-i Nagydíj másnapján kerül sor Misanóban.

A MotoGP jerezi tesztjének végeredménye