back to top
2025. augusztus 10. 07:27
Kezdőlap Blog Oldal 519

Quartararo szerint ezért nem lesz a csapattársa a Superbike-vb sztárja

Fabio Quartararo úgy véli, Toprak Razgatlıoğlu azért nem lesz a MotoGP versenyzője, mert tisztában van vele, hogy ott nem fog nyerni. Egy korábbi pilótából lett szakértő szerint a török motorosnak időre lenne szüksége, amit a Yamaha nem tud neki megadni.

Toprak Razgatlıoğlu április elején tesztelte a Yamaha MotoGP-ben használt motorját, az M1-est. Ennek kapcsán felmerült a kérdés, hogy a 20201-es Superbike-világbajnokság győztese esetleg ülést kap a japánoknál az általában alulteljesítő Franco Morbidelli helyén. Menedzsere nemrég kijelentette, hogy a maga részéről ő nem váltana sorozatot, és Fabio Quartararo szerint ez nem is fog megtörténni.

Amennyiben a török pilóta jövőre a Yamaha MotoGP-versenyzője lenne, úgy a francia motorost kapná meg maga mellé, hiszen neki 2024-ig tart a szerződése. A királykategória két évvel ezelőtti győztese szerint azonban ez nem fog megtörténni, méghozzá azért, mert maga Razgatlıoğlu fog a Superbike mellett dönteni. A 24 éves versenyző azt is elmondta, hogy miért van ezen a véleményen.

Razgatlıoğlu elmondta, hogy folyamatosan mosolygott a teszten, vajon elindult MotoGP-pályafutása?

„Nem hiszem, hogy jönni fog – nyilatkozta Quartararo a La Gazzetta dello Sportnak adott interjújában, majd magyarázatot is adott a kijelentésére. – Ő olyan versenyző, aki nyerni akar, és szerintem ő is tudja, hogy ha idejön, akkor ezt nem tudja megtenni. Szóval szerintem inkább a Superbike-ban szeretne küzdeni.”

A teszt után Lin Jarvis, a Yamaha ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy továbbra is Morbidelli az, akivel elsődlegesen számolnak, és nyárig szeretnének döntést hozni. Mindez nem azt mutatja, hogy Razgatlıoğlu meggyőzte a japán gyártót. Akit pedig biztosan nem győzött meg, az Simon Crafar, aki egy futamgyőzelemig jutott az 500 köbcentiméteres kategóriában, versenyzett a Superbike-vb mezőnyében is, jelenleg pedig szakértőként dolgozik.

Hiába tesztelt a Yamahán a világbajnok, nem ő az első számú opció a MotoGP-ülésre

„Mindenki tudja, hogy Toprak mennyire tehetséges – kezdte. – Egy igazi tehetség, veleszületett képességekkel. Azonban az, amit én láttam, nem lenne elég ahhoz, hogy szerződtessem őt, ha én lennék a Yamaha [vezetője]. A fiatal pilóták általában nem lassabbak a korábbi versenyzőknél, akik most tesztpilóták. Az én időmben nem voltam lassabb a tesztpilótáknál.”

A teszt során Razgatlıoğlu 1 másodpercet kapott a Yamaha tesztpilótájától, Cal Crutchlow-tól. Persze a programot, illetve az instrukciókat nem ismerjük, de ennek tudatában valószínű, hogy a 26 éves motorosnak nem sikerült teljes mértékben akklimatizálódnia. Crafar szerint ez idővel összejönne neki, csak éppen a Yamaha jelenleg azt nem tud adni neki.

„Az ember azonnal valami különlegeset akar, hogy szerződtesse őt – fogalmazott. – A Yamahának csak két pilótája van, szükségük van valakire, aki azonnal beugrik. Nincs kétségem afelől, hogy Toprak el tudja végezni a munkát, de időre van szüksége, hogy [hozzászokjon] a megváltozott gumikhoz, gépekhez, illetve vezetési stílushoz. Nem hiszem, hogy a Yamaha tud várni.”

A MotoGP helyett egy másik szakág versenyére látogatott el Marc Márquez (képek)

0

A nyolcszoros világbajnok Marc Márquez látogatást tett egy MXGP-versenyen, ami hatalmas élményt jelentett számára. Elmondta, hogy mindig is rajongott a motokrosszért.

Egyelőre korántsem biztos, hogy Marc Márquez a Le Mans-i Francia Nagydíjon visszatérhet a MotoGP-be. A Repsol Honda 30 éves sztárjának a Miguel Oliveirával Portimãóban történt ütközéséből adódóan eltört a kézközépcsontja, ami azóta sem jött rendbe.

A Honda gyári versenyzője a szabad hetét kihasználva szombaton megjelent a motokrossz-világbajnokság fordulóján, amit a Madrid közelében található Arroyomolinosban rendeztek.

„Gyerekkoromban mindössze 15 percre laktam Bellpuigtól. Természetesen ismerősen cseng Stefan Everts és Mickaël Pichon neve, de rajtuk kívül sok nagyszerű versenyző volt rám hatással. Most ez az első MXGP-verseny, ahova ellátogattam, és fantasztikus élmény. Imádom a motokrosszt. Úgymond offroad-versenyzőnek születtem, de aztán az élet másfelé sodort.”

„Nagyon csodálom, amit a srácok itt csinálnak. Fizikailag és mentálisan is nagyon megterhelő, különösen az itteni körülmények között. A versenyzők tényleg nagyon gyorsan motoroznak. Természetesen Ruben Fernándeznek és Jorge Pradónak szurkolok. A motokrossz egyre nagyobb méreteket ölt Spanyolországban, ez látszik a lelátókon is. Egyre népszerűbbé válik, szóval a fiatal generáció számára fontos, hogy legyenek ilyen rendezvények.”

Márquez elárulta azt is, hogy öt évig támogatott egy fiatal motokrosszversenyzőt, illetve a gyorsasági körökben is megvan a maga kedvence, de a versenyző kiléte maradjon az ő titka.

Újabb barcelonai mesterhármasával Bautista történelmet írt

0

Esős körülmények között vágott neki a Superbike-világbajnokság mezőnye a barcelonai hétvége utolsó futamának. Álvaro Bautistának sikerült mesterhármast elérnie a spanyol helyszínen.

A gyári Ducati versenyzői nagyszerű rajtot vettek, ám Toprak Razgatlıoğlunak nem kellett sok kanyar, hogy maga mögé utasítsa a hétvége sztárját, Álvaro Bautistát. A török pilóta nem sokáig élvezhette az elsőséget, mivel a következő körre fordulva mind Bautista, mind Rinaldi meg tudta előzni.

Sam Lowes hirtelen tempót talált, és befurakodott a két ducatis versenyző közé. Razgatlıoğlu ezáltal a negyedik helyre esett vissza. Az eső ellenére a pilóták a száraz abroncsok mellett tették le a voksukat. Bautistát zavarták legkevésbé az időjárási körülmények, hiszen néhány kör alatt egy másodperces előnyt motorozott ki Lowes előtt.

Rinaldi megunta a körözést Lowes mögött, így amint módja nyílt rá, azonnal maga mögé utasította a britet, és Bautista után eredet, akinek előnye már másfél másodpercre nőtt. Az üldöző bolyban Locatellié volt a leggyorsabb kör, aki igyekezett elnyúlni Rea-től. Razgatlıoğlu vette át a harmadik helyet, de addigra három másodperces hátrányba került Rinaldival szemben.

Kilenc körrel a vége előtt Bautista már négy másodperccel vezetett, de Rinaldi is szép előnyt épített ki az üldöző bollyal szemben a második helyen. Rea tanulva a délelőtti hibájából, visszafogott előzést mutatott be Locatelli ellen, így feljött az ötödik helyre.

Három körrel a vége előtt Aegerter helyezte nyomás alá Viergét, ám végül a spanyol menekülőre fogta, és Locatelli elé került.

Az utolsó kanyarra fordulva Rinaldi elveszítette a csatát Razgatlıoğluval szemben, ami azért furcsa, mert pár körrel korábban még négy másodperces előnye volt az olasznak. Bautista mesterhármassal zárta a barcelonai hétvégét.

Neil Hodgson 2003-ban produkált tizenkét futamon elért tizenegy győzelme után most Bautistának 2019 után már másodjára sikerült véghezvinnie ezt a bravúrt.

A futam végeredménye: 

Barát vagy ellenség? Rossi tiszta vizet öntött a pohárba

0

Akár Max Biaggi volt az a korábbi években, akár Marc Márquez a későbbi korszakban, Valentino Rossi a pályán és a sajtótájékoztatókon is ádázul harcolt riválisaival. Az olasz klasszis azt mondja, Pecco Bagnaia és Marco Bezzecchi között azonban nem ez a helyzet.

A MotoGP-címért jelenleg olyan barátok küzdenek, akik szabadidejükben szívesebben lógnak együtt, mint hogy a médiában rágalmazzák egymást. Valentino Rossit arról kérdezték, hogy mennyiben hasonlít Pecco Bagnaia és Marco Bezzecchi kapcsolata azokhoz, melyeket ő ápolt riválisaival korábban.

Így rendezte viszonyát Rossi a riválisaival, miután „kiöblítette a száját”

„Ez teljesen más, mert a versenyzőim szinte együtt nőnek fel. A mindennapi életben is ott vannak egymásnak. Minden nap edzenek, de természetesen nem mindig könnyű a köztük lévő kapcsolatot kezelni. Jó a viszonyuk alapvetően, össze tudnak veszni, de attól barátok maradnak. Pecco nagyon erős jellem, aki a pályán nagyon gyors. Marco még csak a második szezonját teljesíti a királykategóriában, szóval fejlődnie kell. A sebessége megvan, a csapat pedig nagyon jó munkát végez. Remélem, hogy a végsőkig harcban lesz a világbajnoki címért.”

„Nagyon büszke vagyok a csapatomra. Megnyertük az első versenyünket Argentínában. Nagyszerű érzés volt. A szezon első három hosszú futamán mindkét versenyzőnkkel a dobogóra tudtunk állni. Marco nagyszerűen kezdett, de Luca is nagyon erős, ahogyan a VR46 Akadémia összes versenyzője is.”

Az utolsó körben bukott a rekordbajnok, Bautista ismét legyőzhetetlennek bizonyult Barcelonában

0

A tegnapi naphoz képest borús időben vágott neki a Superbike-világbajnokság mezőnye  a barcelonai hétvége második futamának. Álvaro Bautista uralta a szombatot, és a mai napon sem volt ez másképp.

Meglehetősen óvatosan kezdték a versenyzők a futamot, mivel még voltak nedves foltok a pályán. Álvaro Bautista azonnal az élre tört, és igyekezett minél nagyobb előnyt kimotorozni a többiekkel szemben.

Mögötte a tegnapi napon csúnya bukást elszenvedő Michael Ruben Rinaldi érkezett, majd Jonathan Rea. A Kawasaki versenyzőjét a tegnapi naphoz hasonlóan Toprak Razgatlıoğlu szorongatta.

Rea szélesen vette a tízes kanyart, így török vetélytársa azonnal bevágott elé, majd támadást indított Rinaldi ellen. Egy körrel később sikerült a Ducati versenyzőjét is maga mögé utasítania. Bautista előnye az élen eközben már másfél másodpercre duzzadt.

Négy körrel a vége előtt belengették a fehér zászlót, ami kissé megijesztette Razgatlıoğlut, kibillent a ritmusából, amit Rinaldi ki tudott használni. Folyamatos előzések követték egymást a két versenyző között. A török pilóta végül visszavette a második helyet, Rinaldit pedig Rea is megelőzte.

Az utolsó körre fordulva egyre jobban elkezdett esni az eső. Rea áldozatul is esett a hirtelen jött vízmennyiségnek. Rinaldi visszavett a tempóból, visszaesett a hetedik helyre, miközben Lowes tört előre a harmadik pozícióba. Nem tartott sokáig a brit versenyző tündöklése, mert szinte azonnal érkezett Locatelli, és megelőzte a Kawasaki versenyzőjét.

Bautista ma sem talált legyőzőre, második helyen Razgatlıoğlu haladt át a célvonalon, a dobogó harmadik fokára pedig a negyedik sor elejéről induló Locatelli állhatott fel.

A futam végeredménye: 

Megműtötték a hetek óta sérüléssel bajlódó MotoGP-versenyzőt

0

Körülbelül egy héttel a MotoGP következő, Le Mans-i futama előtt megműtötték Raúl Fernández jobb alkarját Madridban.

Raúl Fernández az idei szezonban újra és újra panaszkodott az alkarjára, sőt, Jerezben azt mondta, hogy egyszerre csak három kört tudott motorozni. Ezért az RNF Aprilia versenyzője a hétfői teszt után otthon, Madridban további vizsgálatokon esett át.

„Három futamon is gyengén szerepeltem a karom miatt, szóval mihamarabb cselekedni akartam.”

A 22 éves spanyolt végül csütörtökön műtötték meg. A CryptoDATA RNF MotoGP csapata szerint a beavatkozás sikeres volt. Fernández célja az, hogy egy hét múlva, a Le Mans-i Francia Nagydíjon visszatérhessen.

„Szeretném megköszönni Dr. Foruriának a hihetetlen munkát, amit végzett, mert nem egy normál rekeszszindrómában szenvedtem, hanem egy tri-kompartmentális szindrómában, amelyben kilenc izom érintett” ─ osztotta meg maga Fernández a közösségi média- csatornáin keresztül.

„Most jön a neheze, mert fel kell készülnöm, hogy a lehető legjobb formában érkezzek Franciaországba.”

Lorenzo elárulta korábbi, akkor érthetetlennek tűnő döntése okát

0

A Gigi Dall’Igna technikai képességeibe vetett hite győzte meg Jorge Lorenzót, hogy a 2017-es MotoGP-szezon előtt kockázatos lépésre szánja el magát, és elhagyja a Yamahát a Ducati kedvéért.

Jorge Lorenzo kilenc évet töltött a Yamahánál, három világbajnoki címet és 44 futamgyőzelmet szerzett. Eközben Dall’Igna, aki Lorenzóval dolgozott együtt, amikor az Aprilia csapatát vezette a 125-ös és 250-es géposztályokban, 2013 végén érkezett a küszködő Ducatihoz a királykategóriába. Azonban egészen 2016-ig kellett várni, hogy a Ducati végre megnyerje első versenyét Casey Stoner távozása óta.

„Akkoriban nagyot kockáztattam, amikor a Yamahától, ahol sokat nyertem, a Ducatihoz igazoltam, amely 2007-et leszámítva soha nem nyert bajnoki címet” ─ mondta Lorenzo a MotoGP.com-nak.

„Hittem abban, hogy Gigi Dall’Igna végül meg fogja csinálni. Ezért mertem váltani, mert ő minden álmát és célját képes megvalósítani.”

Lorenzo azt állítja, utat tudott volna mutatni a Yamahának a fejlődés irányába

Sajnos Lorenzo és a Ducati számára a siker túl későn, a második szezonja közepén jött el, miután már aláírt a Repsol Hondához 2019-re.

Míg a spanyol csapattársa, Andrea Dovizioso a 2017-2019 közötti időszakban rendre világbajnoki második lett, egy másik olasz, Francesco Bagnaia volt az, aki végül átadta Dall’Ignának a királykategória koronáját.

„Kár, hogy ez nem akkor történt meg, amikor én ott voltam a csapatban. Igazán nagy kár” ─ zárta gondolatait Lorenzo.

Marc Márquez Le Mans-i indulása is kérdéses

0

Las Termas, Texas és Jerez után Marc Márquez a Le Mans-i futamot is kihagyja? Egyes jelek erre utalnak, mivel Honda sztárjának még mindig fájdalmai vannak.

Marc Márquez a múlt heti jerezi tett látogatása során nyitva hagyta azt a kérdést, hogy a Le Mans-i futamon rajthoz áll-e. A 30 éves spanyol akkor kifejtette, hogy három független orvosi csapat is azt tanácsolta neki, hogy ne induljon Jerezben.

Márquez paddockbeli környezete azonban azt is elárulta, hogy a jobb keze első kézközépcsontján apró csavarokkal rögzítették a törést a műtét során, amelyek még mindig fájdalmat okoznak a Honda sztárjának, amikor fékezési manővert imitál a motoron. A spanyol versenyző és az orvosok a jövő hét kedden fogják felmérni, hogy javult-e a helyzet. Ezután dől el, hogy van-e értelme visszatérni, mivel Le Mans-ban hat kemény féktáv van, illetve egy úgynevezett stop-and-go pályáról van szó.

Aggódhatnak Marc Márquez szurkolói? – a Honda a visszatérésről versenyzője beszélt

Mivel a tizennyolcadik helyen álló versenyző bajnoki esélyei nullára csökkentek, így a visszatérése júniusra is halasztható. Akkor három nagydíj következik: Mugello, Sachsenring és Assen, ahol összesen hat vb-futamon több pontot lehet szerezni, mint Franciaországban.

A Kalex futóművet, amelyhez Márquez nagy reményeket fűz, nagy valószínűséggel nem fogják használni Le Mans-ban, mert nincs belőle elég, és azt Joan Mir csak egy körön keresztül tesztelte, a többi állandó versenyző pedig egyáltalán nem. Ha Márquez kénytelen lemondani a versenyen való részvételről, akkor Stefan Bradl ugorhat be helyette.

Quartararo figyelmeztette a Yamahát: ha nem lesz javulás, biztosan távozni fog

0

Fabio Quartararót egyre inkább elkeseríti a Yamahánál uralkodó helyzet. A folyamatos sikertelenség miatt a francia versenyző elgondolkodott a jövőjét illetően.

A 2021-es MotoGP-bajnok kiábrándító 2023-as évet él meg eddig, eltekintve egy COTA-n elért dobogótól. Fabio Quartararo a 10. helyen végzett a múlt hétvégén Jerezben, a piros zászlós megszakítást követően.

„A megbeszéléseken gyakran csend van, senki sem beszél” ─ mondta a La Gazzetta dello Sportnak a francia versenyző a jerezi teszt előtt.

„Fogalma sincs senkinek, miért küszködünk ennyire, miért olyan agresszív a motor, ráadásul én abszolút nem érzem jól magam rajta. Kifejezetten rosszul viselem, mikor látom, hogy mások milyen jó időket mennek nehéz körülmények között, mi pedig a közelükbe sem érünk.”

Lorenzo azt állítja, utat tudott volna mutatni a Yamahának a fejlődés irányába

Arra a kérdésre, hogy a Yamaha motorjával volt-e a legtöbb gond, Quartararo így válaszolt: „Egyértelműen.”

A franciát 2024 végéig köti szerződés a japán gyártóhoz, de benne van a pakliban, hogy nem hosszabbít, amennyiben nem változnak a dolgok.

„Most csak az idei évre akarok gondolni, de eljön majd az az idő is. A 2024-es motoron múlik majd. Ha olyan lesz, mint az idei, akkor biztosan másban kell majd gondolkodnom.”

„A mostani gép sokat javult, bár a lemaradás alapvetően ugyanolyan mértékű, mint korábban. Hiányzik a motorerő, és ez megköveteli, hogy ne használjuk ki az aerodinamikát, de ezzel egy időben elvesztettük a stabilitást. Inkább fokoztuk a problémákat, minthogy megoldottuk volna őket. 2019-ben a szárnyak nagyjából ugyanolyanok voltak, de a motor stabilabb volt. Ezzel szemben, ha megnézed a négy évvel ezelőtti Ducatit és a mostanit, ég és föld a kettő.”

Drámai Ducati-ütközést, világbajnokok csatáját és sima győzelmet hozott az első barcelonai forduló

0

Álvaro Bautista nagyon simán nyerte a Superbike-világbajnokság első barcelonai futamát. Toprak Razgatlıoğlu az utolsó körben előzte meg Jonathan Rea-t, míg Axel Bassani kiütötte Michael Ruben Rinaldit.

Szombaton délután rendezték a Superbike-világbajnokság barcelonai fordulójának első futamát. A pole pozícióból Álvaro Bautista indulhatott, miután a délelőtti Superpole-on rekordot jelentő 1:40.264 másodperces kört motorozott, amivel 473 ezreddel előzte meg a meglepetésre második Dominique Aegertert. A harmadik helyre Jonathan Rea, a negyedikre Michael Ruben Rinaldi kvalifikált, míg Toprak Razgatlıoğlu csupán a nyolcadik pozíciót szerezte meg. A Superpole hajrájában az egyébként hatodik helyről induló Alex Lowes látványos balesetet szenvedett, ám szerencsére csak a motorja repült nagyot, így ő megúszta a bukást.

A rajtnál Rea jött el a legjobban, ám a két Ducati elképesztő tempót produkált az egyenes végén, így Bautista megtartotta a vezetést, Rinaldi pedig feljött a második helyre. Andrea Locatelli remekül rajtolt, így a tizenegyedikről helyről feljött a negyedik helyre, míg Razgatlıoğlu az ötödik pozícióig ugrott fel. A török versenyző a következő kör elején csapattársát is megelőzte.

A második körben Oliver König bukott, és egy kicsit húzta a lábát. A pályamunkások el tudták takarítani a motort, így a versenyzés folytatódhatott. Locatellit aztán Axel Bassani is megelőzte, majd nem sokkal később mégis félbe kellett szakítani a futamot, miután Eric Granado elesett a 11-es kanyarban. A brazil pilótát egy ideig nem mutatták, ami rossz jel, de aztán ugyan hordágyon kellett elvinni, integetett, ami azért valamelyest megnyugtató.

Az újraindításnál Bautista, Rinaldi, Rea, Razgatlıoğlu, Bassani, Locatelli és Aegerter volt az első hét sorrendje, így várták a maradék 17 kört. Rea ismét jól jött el, de Rinaldi visszaelőzte őt az egyenes végén, ráadásul Bassani is elment mellette, így három Ducati állt az élen. Locatelli ideiglenesen feljött a negyedik pozícióba, de Rea visszaelőzte. Hátrébb Scott Redding és Lorenzo Baldassarri ütköztek.

A következő körben Bassani megelőzte Rinaldit, aki agresszívan visszatámadott, majd összeértek, ami nyilvánvalóan nem tetszett a Motocorsa versenyzőjének. Nem sokkal később viszont Bassani volt túlságosan agresszív, és kiütötte honfitársát a versenyből, aki gúnyosan megtapsolta őt. Az esetet szinte rögtön el is kezdték vizsgálni, és hamarosan Bassanit hosszú körös büntetést kapott.

Bassani hamarosan letöltötte a szankciót, aminek következtében Rea-vel, Razgatlıoğluval és Locatellivel szemben is pozíciót bukott. A drámának azonban még nem volt vége, ugyanis az olasz pilóta, csakúgy, mint a múlt heti MotoGP-futamon Fabio Quartararo, rosszul töltötte le a hosszú kört, ugyanis egy pillanatra levágta a pályát. Mindezek ellenére nem büntették meg újra.

Nem sokkal később visszaelőzte Locatellit, így feljött a negyedik pozícióba. Ezt követően újabb bukás történt, Isaac Viñales csúszott ki, hogy aztán Lowes számára is véget ért a futam, miután a kavicságyban kötött ki. Az élmezőnyben Razgatlıoğlu üldözte Rea-t, míg mögöttük Locatellinek sikerült visszaelőznie Bassanit.

Bassani a végére teljesen elfogyott, és Aegerterrel, majd Iker Lecuonával szemben is pozíciót vesztett. Az utolsó kör elején Razgatlıoğlu elszánta magát, és bár megcsúszott, sikerült megfognia a motort, és elorozta Rea elől a második pozíciót. A brit versenyző még próbált visszatámadni, de végül maradt a harmadik. Bautista végül 8,864 másodperccel nyert, és tovább növelte előnyét a bajnokságban.

A Superbike előtt rendezték meg a Supersport 300 első versenyét. A futamot Jeffrey Buis nyerte, rajta kívül Samuel di Sora és Mirko Gennai állhattak fel a dobogóra. A Supersport első viadala a piros zászló miatt 15:15 helyett 15:35-kor kezdődik.

A Superbike-vb barcelonai fordulójának végeredménye