back to top
2024. május 19. 06:37
Kezdőlap Blog Oldal 553

Bemutatták Sebestyén Peti 2022-es motorját!

 

Csodálatos környezetben, a Faenza városában található “Villa Abbondanzi“ adott otthont az Evan Bros. Racing Team hivatalos prezentációjának. Bemutatták az új motorfestést és ezzel hivatalosan is kezdetét veszi a 2022-es szezon!

Az eseményt a misanoi és imolai versenypályák “hangja”, Boris Casadio moderálta. Fontos változás a korábbi évekhez képest, hogy a csapat arculata teljesen átalakul, idén a fehér és a kék árnyalatai fognak dominálni. Az új motorok március 17. és 18-án gurulnak majd előszőr aszfaltra Aragóniában, ahol egy két napos teszt vár Sebestyén Petiékre.

Válogatott képek a motor(ok)ról:

A HUMDA pilótája elmondta: „A technikai fejlesztések mellett a motor új festése dinamizmust sugároz és megérdemli, hogy az élmezőnyben legyek majd vele. Keményen dolgoztam ezen a télen, hogy felkészüljek a szezon első fordulójára és úgy gondolom, hogy jó úton haladok. Ez az év nagyon fontos lesz számomra és alig várom, hogy ezzel a fantasztikus csapattal neki vágjunk élesben is az idénynek!”

Szöveg és fotó: PS56 Team

Görbe Soma a JuniorGP-n is indul 2022-ben!

Görbe Soma, hazánk egyik ifjú tehetsége nemrég elképesztő bejelentést tett a közösségi médiában: idén a Red Bull Rookies Cup mellett a másik legfontosabb utánpótlás-sorozatban, az idei évtől JuniorGP nevet viselő, egykori Moto3 Junior Világbajnokságban fog indulni, számos más tehetséges ifjonc mellett!
A Northern Talent Cup 2020-as győztese ezzel a legjobb iskolákba jár egyszerre: ez a két utánpótlás-sorozat ugyanis köztudottan a Moto3 világbajnokság előszobája.

Soma a spanyol Artbox Team színeiben fog indulni, a gárda tavaly az European Talent Cupban indított versenyzőket csak – Somával azonban ők is feljebb lépnek. Most olvassuk el a sajtóközleményt:

Görbe Soma, új Artbox versenyző a JuniorGP kategóriában
A 16 éves magyar versenyző először fog az FIM JuniorGP Moto3 kategóriájában szerepelni, az Artbox csapat színeiben.
Édesapja foglalkozásának köszönhetően Somát már egészen kiskorában különböző motorkerékpárok vették körül, és 5 éves korában megkapta az első saját motorját. Abban a pillanatban kezdődött a szerelem és az elhivatottság a motorsport iránt.
Több évnyi fejlődés és tanulás után 2012-ben indult először világbajnoki mezőnyben, majd néhány év utánpótlás sorozatokban való versenyzés után 2017-ben elkezdett profi versenyzővé válni.
2017-ben ő volt az egyedüli magyar meghívott az Ohvale gyár által indított olasz bajnokságban, ahol kemény munkával kétszer is a dobogóra tudott állni.
2018-ban és 2019-ben a European Talent Cup résztvevője volt, ahol versenyről versenyre fejlődött és értékes tapasztalatokat szerzett.
A rákövetkező évben, 2020-ban kiváló teljesítményt nyújtott, és megnyerte a Northern Talent Cup bajnokságot.
Ennek eredményeképp, 13 évnyi várakozás után, újra magyar versenyző indulhatott neves nemzetközi bajnokságban: 2021-ben Soma Magyarországot képviselte a MotoGP utánpótlás bajnokságában, a MotoGP Red Bull Rookies Cup-ban!
Idén Görbe Soma folytatja a versenyzést a MotoGP Red Bull Rookies Cup-ban, ahol a tavalyi fejlődésnek és tapasztalatainak köszönhetően jó eredményekre van kilátása. Emellett a csapatunkkal az FIM JuniorGP-ben is rajthoz áll.
Reméljük, hogy sikeres szezonunk lesz, sok fejlődési lehetőséggel a magyar versenyzőnk számára.
Üdvözlünk a csapatban Soma!
Görbe Soma: „Ez lesz az első alkalom, hogy a JuniorGP bajnokságban kipróbálhatom magam és nagyon örülök, hogy ezt az Artbox csapattal tehetem meg, hiszem, hogy jó munkát fogunk végezni közösen. A lehetőség, hogy a MotoGP Red Bull Rookies Cup-ban és a JuniorGP-ben is indulhatok, a legjobb forgatókönyv számomra ahhoz, hogy tovább küzdhessek a célomért és végül felérjek a csúcsra..Nagyon várom már az idei szezont és a rám váró új kihívásokat!”
Guillem Alonso csapatfőnök: „Nagyon örülök, hogy Soma csatlakozott a csapatunkhoz, ő az egyik legügyesebb magyar versenyző és nagy lehetőségeket rejt magában. A JuniorGP fő kategóriájában való indulás fontos célunk volt és nagyon boldogok vagyunk, hogy mindezt egy olyan tehetséges versenyzővel tehetjük meg, mint Soma. Nagyon várom a közös munkát.”
A JuniorGP 2022-es naptára nyolc fordulóból fog állni:
1. Május 08. Estoril
2. Május 22. Valencia
3. Június 12. Barcelona
4. Július 03. Jerez
5. Július 17. Portimao
6. Szeptember 03. Misano
7. Október 09. Aragon
8. Október 30. Valencia

 

Marc Márquez nem érti a KTM-eket

0

Marc Márquez érdeklődéssel figyeli a riválisok motorjait is. Ezek közül a KTM az, amelyet a legkevésbé ért.

Az RC16-os a MotoGP-rajtrács legújabb motorja, miután a KTM 2017-ben debütált a királykategóriában. Az osztrák gyártó jelenleg négy motorral képviselteti magát a mezőnyben. Bár 2019-ben még a mezőny végén volt, rá egy évre már futamokat tudott nyerni. A 2021-es szezon után már öt győzelem állt a KTM-esek neve mellett.

Az RC16-os alapvetően tér el technikailag a többi géptől. Ez az egyetlen, ami acélváz köré épült, illetve szintén az egyetlen az úgynevezett WP felfüggesztéssel. Marc Márquez, Binder mögött haladva, meg is figyelte ezt a rendkívül másmilyen motort.

Ezt értem a legkevésbé” – fogalmaz elgondolkozva Márquez. „Értem (Enea) Bastianini alatt a Ducati működését. Értem a többi riválisét is. De a KTM-esek, legalábbis Binder esetében, minden kört máshogy csinálnak. Egy körben a kanyarbemenet volt nagyon gyors, a másikban meg ahogy kigyorsított onnan. Szóval ezt még értelmeznünk kell. Főleg Binder esetében. De jó benne az erőforrás, az biztos. Főleg a verseny végén voltak nagyon gyorsak.

Eleve érdekes volt a Katari Nagydíj végeredménye, amely során a tavalyi Ducatival Bastianini verte az idei gyári gépeket. Küzdött a vb-címvédő Fabio Quartararo is. Márquez szerint Katar túl különleges pálya konklúziók levonásához.

Eleve ez az első verseny, ráadásul Katarban. Így nem nagyon tudunk következtetéseket levonni ebből. Egyébként se tudnánk, pláne úgy, hogy a szezonnyitót Katarban rendezik. Itt mindig elég más eredményeket láthatunk. Tavaly például gyors volt itt Maverick (Viñales) és Johann (Zarco) is, aztán a szezon többi részében nem igazán. Bastianini és Pol viszont biztosan esélyesek lesznek később is a jó eredményekre.

Misano WSBK teszt 1. nap – Bautista nyitott az élen

A Superbike világbajnokság majd csak áprilisban kezdődik, így számukra még jelenleg a holtszezon tart. A csapatok természetesen nem tétlenkednek – többen is részt vesznek egy kétnapos privát teszten Misanóban. Egész pontosan a ducatis, a BMW-s alakulatok, valamint a GRT Yamaha istálló van jelen a mezőnyből.

Itt meg kell említenünk, hogy a bajor márka számára egy komoly érvágással indul a szezon: a gyári csapatuk holland versenyzője, Michael van der Mark ugyanis mountain bike-ozás közben eltörte a jobb lábát, így ezt a tesztet biztosan ki kell hagynia. Egyelőre kérdéses, hogy mikor ülhet újra motorra.

A versenyzők közül az Aruba.it Ducatihoz visszatérő spanyol Alvaro Bautista volt ma a leggyorsabb, 1:33.989-es idejéve ő volt az egyetlen, aki be tudott menni 1:34 alá. A második jó négy tizeddel lemaradva a GRT Yamaha amerikai motorosa, Garrett Gerloff lett, míg a harmadik helyen Bautista olasz csapattársa, Michael Ruben Rinaldi végzett. A legjobb BMW-s a negyedikként záró francia Loris Baz volt a Bonovo Action alakulat színeiben. A listát a Barni Racing team ifjú versenyzője, a san marino-i Luca Bernardi zárja.

A helyszínen jelen van még öt versenyző a Supersport világbajnokságból is: Can Öncü, Nicolo Bulega, Yari Montella, Oli Bayliss és Nicolo Antonelli is. Továbbá szintén a helyszínen végzi a felkészülést a MotoAmerica Superbike bajnokságra készülő Danilo Petrucci, valamint a Brit Superbike Bajnokságba igazoló Tom Sykes is – mindketten egy V4-es Panigaléval.

Most következzenek a mai eredmények, illetve viszonyításképpen két adat:
Legjobb időmérős kör: 1’33.416 (Jonathan Rea, Kawasaki, 2021)
Legjobb versenyben futott kör: 1’34.356 (Michael Ruben Rinaldi, Ducati, 2021)

Misano, privát WSBK teszt 1. nap végeredménye:

1. Alvaro Bautista Aruba.it Racing Ducati 1’33.983
2. Garrett Gerloff GRT Yamaha WorldSBK Yamaha 1’34.376
3. Michael Ruben Rinaldi Aruba.it Racing Ducati 1’34.461
4. Loris Baz Bonovo Action BMW BMW 1’34.917
5. Philipp Oettl Team GoEleven Ducati 1’34.951
6. Lucas Mahias Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1’35.062
7. Axel Bassani Motocorsa Racing Ducati 1’35.188
8. Eugene Laverty Bonovo Action BMW BMW 1’35.259
9. Kohta Nozane GRT Yamaha WorldSBK Yamaha 1’35.455
10. Scott Redding BMW Motorrad WorldSBK BMW 1’35.592
11. Christophe Ponsson Gil Motor Sport-Yamaha Yamaha 1’35.812
12. Luca Bernardi Barni Spark Racing Team Ducati 1’35.824

A teszt a holnapi nappal folytatódik.

Lorenzo: Még az is elképzelhető, hogy újra Rossi ellen versenyzek

0

Mint azt már korábban megírtuk, a háromszoros MotoGP-világbajnok Jorge Lorenzo új szerepben próbálja ki magát ebben a szezonban. Kommentátorként fogja követni az eseményeket, de azt sem zárja ki, hogy egyszer újra versenyezni fog.

A 2019-es visszavonulása után Jorge Lorenzo egy rövid ideig a Yamaha tesztversenyzőjeként tért vissza. Ez az időszak azonban nem tartott sokáig. A mallorcai expilóta azóta hobbijainak él, szívesen utazgat, Youtube-csatornát működtet, és már arról is megbizonyosodhattunk, hogy kiváló énekhangja van, miután a spanyol Mask Singer: Adivina quién canta című műsorban 4. helyezést ért el.

„Sokkal könnyebb, mint motorozni” – kezdi Lorenzo, szavait a Speedweek.com idézi – „Az a terv, hogy hét helyszínen foglalom el a kommentátori széket, melyek Katar, Mugello, Ausztria, Finnország, Malajzia, és még egy. Nagyszerű érzés újra a paddockban lenni, a nyomás, illetve anélkül a veszély nélkül, hogy megsérülhetek. Azonban hiányoznak az emberek és az érzés, hogy egy szezonban erős legyek. Különösen az az érzés hiányzik, amikor versenyeket nyertem, vagy épp a világbajnoki címeket. Az ember nem mindig kaphatja meg, amit akar az életben. A jó az, hogy már világbajnok vagyok, így az álmomat sikerült valóra váltanom. 18 év profi karrier van mögöttem, rengeteg győzelem, pódiumos helyezés, első rajtkocka, és természetesen a világbajnoki címek is. Szóval elégedett vagyok.”

„Szerencsére az átlaghoz képest jobb életet élek. Az egyik szenvedélyem az utazás, amire most van időm bőven. Ebben az évben azonban ez nem így lesz, sokkal kevesebb szabadidőm lesz, mivel más feladatok várnak rám. Ettől függetlenül, ha időm engedi, újra olyan országok strandjain töltöm majd az időmet, ahol jó meleg van. Szeretek motorokról beszélni, az is elképzelhető, hogy meglátogatok néhány TV-műsort Európában. Az is meglehet, hogy autóversenyzőként térek vissza, így hosszú távon az is előfordulhat, hogy újra Valentino Rossi ellen versenyzek majd.”

Utcai parádéval tért vissza a MotoGP Indonéziába

A hétvégén 1997 után ismét MotoGP versenyt rendeznek Indonéziában. Akkor még a főváros Jakarta melletti Sentul pályáján vendégeskedett a mezőny, idén azonban a Lombok szigetén újonnan épült (de még így is problémákkal küzdő) Mandalika Circuit-ön fogják húzni a gázt.

A délkelet-ázsiai térségben hatalmas népszerűségnek örvend a MotoGP, így mi mással is tudták volna beharangozni a hétvégi nagydíjat, mint egy hatalmas utcai parádéval, amely kedvéért Lombok szigetéről sokan visszarepültek a fővárosba, Jakartába.

A MotoGP 24 fős mezőnyéből 16-an vettek részt: a KTM mindkét alakulata, a gyári Yamaha, valamint az Aprilia kihagyták ezt a marketingeseményt. Részt vett még a Moto2-es mezőnyből a Pertamina Mandalika SAG Team kettőse, Gabriel Rodrigo és Bo Bendsneyder – mivel az ő főtámogatójuk az indonéz nemzeti olajvállalat Pertamina, amely egyben az Indonéz Nagydíj névadó szponzra is lesz. Jelen volt még a Moto3-as mezőny indonéz versenyzője, Mario Aji, valamint az Asia Talent Cup utánpótlás-sorozat indonéz tehetsége, Veda Ega Pratama is. A MotoGP sorozat vezetője, Carmelo Ezpeleta, valamint fia, Carlo szintén a meghívottak között volt.

Őket először személyesen fogadta Joko Widodo, Indonézia elnöke, aki maga is nagy motorrajongó, ezekután pedig a rendelkezésükre bocsátott utcai motorokkal, rendőri kíséret mellett felvonultak Jakarta utcáin, ahol a szép számú közönségnek integettek – a szerencsésebbekkel pedig le is pacsiztak.

 

Az esemény itt nézhető vissza:

Az Indonéz Nagydíj az első szabadedzésekkel veszi majd kezdetét, melyeket magyar idő szerint péntek hajnalban rendeznek. A hétvégi menetrendet holnap közzétesszük.

Újra pályán a P1race.hu!

0

Megújult háttérrel, megújult lendülettel, de a régi minőségben és a szinte teljesen egészében a régi csapattal indul újra a P1race.hu.

A motorversenyzés tulajdonképpen a kezdetek óta hihetetlen népszerűségnek örvend Magyarországon. Az évtizedek során ráadásul mi ebben jók is voltunk. De még milyen jók! Az idősebbek Szabó II László vagy éppen Drapál János sikereiért szoríthattak, a mi generációnknak pedig Talmácsi Gábor jelentette „A” motorversenyzőt.

És akkor még nem is beszéltünk a pályaversenyzés mellett olyan vállfajokról, mint a motokrossz vagy éppen a salakmotor, ami szintén megkerülhetetlen szelete ennek a világnak. Az évek során ugyanilyen megkerülhetetlen szereplőjévé vált a motorversenyzésnek, illetve az arról tudósító médiának Magyarországon a 2004-ben motogphirek.hu néven alapított P1race.hu.

A P1race.hu csapata ott volt az évek során a legnagyobb magyar sikereknél, sokszor személyesen, fizikai mivoltában is. A jelenleg legmagasabban jegyzett versenyzőnk, Sebestyén Peti és a többi, esetleg később feltűnő magyar tehetség sikereinél is ott leszünk. Illetve hamarosan jön a magyar MotoGP-futam is, arról sem fog senki lemaradni.
Nem hiányozhatnak természetesen a világbajnokságok (MotoGP, Superbike, Supersport…) legfontosabb hírei, már csak azért sem, mert Sebestyén Peti például utóbbiban versenyez.
Az oldal most, 2022-ben immár a TRP Hungary médiacsoportjának a részeként újul meg. Ez a megújulás azt is jelenti majd, hogy kizárólag a motorversenyzésre fókuszálunk, ahogy az volt korábban is az oldal története során. De a médiacsoport többi szereplőjénél mindenki megtalálja azt, amit keres. A magyar és nemzetközi autósport híreit a Racingline.hu-n olvashatjátok. Az amerikai szériák híreit az 500miles.hu szolgáltatja, a ralirajongók igényeit pedig a RallyCafe.hu szolgálja majd ki.
Az oldal az elkövetkező napokban-hetekben természetesen még alakulni fog, érkeznek rá a fejlesztések. Ezzel kapcsolatban türelmeteket kérjük. Kommentelni innentől a Facebook-megosztások alatt lesz lehetőségetek.

Megújul és újabb fokozatba kapcsol a P1race.hu!

0
Tisztelt olvasók, kedves barátaim!
A p1race.hu, és elődje a motogphirek.hu több mint 18 éve foglalkozik a motorversenyzés világával, nyugodtan mondhatjuk azt, hogy Magyarországon egyedülálló módon. 2004 óta többszörösen átalakultunk, a mai nevén 2011 óta található meg a weboldal. Egykori főszerkesztőink akár mai napig sikeresek a média világában, és most újra egy nagy lépést teszünk meg azért, hogy még jobbá váljon mindaz, amit létrehoztunk.
Ott voltunk, akár akkreditált újságíróinkkal fizikailag is motorversenyeken, amikor Talmácsi Gábor világbajnok lett, vagy a Team Tóth tündökölt a MotoGP világában, kiemelt médiapartnerként. Természetesen a jelenleg legmagasabban jegyzett motorosunk, Sebestyén Peti munkásságát is szeretnénk közelről figyelni, és átadni minden információt vele kapcsolatban. Nagy érdeklődéssel figyeljük a hajdúnánási MotoGP pálya munkálatait is. Hiszünk benne, hogy Magyarországot még jobban fel tudjuk helyezni akár mi is a motoros nemzetek közé. Elsők között próbáltunk ki olyan új formátumokat is, mint például a podcast, és nagyon köszönjük a kitartó lelkesedéseteket és érdeklődéseteket, hogy merre tartunk tovább, ha már nem sikerült a 2022-es szezonnyitót érdemben lekövetnünk.
Új weboldalt építünk, immáron a TRP Hungary média-csoportjának a részeként. Ez azt is jelenti egyben, hogy visszatérünk a gyökereinkhez, és csak a kétkerekűek világával foglalkozunk, hiszen a magyar és nemzetközi autósport híreit megtaláljátok a Racingline.hu-n, amerikai szériák miatt érdemes követni az 500miles.hu-t, aki pedig a ralit szereti, annak ajánljuk a RallyCafe.hu-t.
Örömmel tölt el, hogy egy olyan szakmailag már bizonyított stábbal egészülünk ki minden téren, akik már bizonyítottak, és legalább ugyanolyan szinten fertőzöttek benzingőzzel, mint mi.
Az új oldalra és a szerkesztők bemutatkozására már csak napokat kell várni, kérnénk addig is a türelmeteket. Természetesen az értékeinket és a szellemiségünket visszük tovább.
Alapítóként természetesen továbbra is részt veszek a P1race.hu mindennapjaiban, és egyben nagyon örülök annak, hogy az immáron nagykorú oldalunk méltó társakat kapott, és együtt erősödhetünk.
Perusza Péter
A p1race.hu alapítója és társtulajdonosa

Érzelemdús első győzelmet aratott Enea Bastianini

0

A tavaly elhunyt csapatfőnöknek, Fausto Gresininek ajánlotta pályafutása első királykategóriás futamgyőzelmét Enea Bastianini Katarban.

A két kisebb kategóriát, a Moto3-at és a Moto2-t egyaránt behúzta a Mooney VR46 Racing Team, a MotoGP futama érthető módon már nem róluk szólt. A nagyok futamát Jorge Martín kezdhette az első rajtkockából, a futama viszont rettenetesen alakult. Martín már a rajtnál visszaesett a nyolcadik helyre, a vezetést ekkor Pol Espargaro vette át. Espargarót Marc Márquez követte, a két repsolos a verseny elején pedig ott is maradt az élen. Ebben sokat segített nekik a lágy-lágy gumikombináció. Idővel Brad Binder aztán a hibázgató Márquez mellett el tudott menni.

Kicsivel hátrébb nagyot ugrott előre a vb-címvédő Fabio Quartararo gyengécske Yamahájával. A francia a tizenegyedik helyről hamar a hetediken találta magát. Később aztán fejet kellett hajtania a felzárkózó Ducatik előtt.

Sem Pecco Bagnaia, sem Jack Miller nem kezdte jól a versenyt, ez pedig a gyári ducatisok számára pedig később még rosszabbul folytatódott. Jack Miller versenye mindössze hét körig tartott műszaki hibája miatt, míg Bagnaia a 12. körben adta fel a versenyt, mikor bukott. Ebben egyébként a pole-ból induló Jorge Martínt is magával rántotta.

Eközben a mezőny legelején Espargaro előnye kitartott, sőt, 1 másodperc fölé hízott. A második Binder mögött ekkor már Bastianini tűnt fel, aki szintén leküzdötte Marc Márquezt. Bastianini egyébként az utolsó pillanatban váltott közepes hátsó gumira, és a 14. körben már Bindert előzte a második helyért, és elkezdett nagyokat kiharapni Espargaro 1,3 másodperces előnyéből.

Espargaro végül a 19. körben volt kénytelen átadni a vezetést Bastianininek, a spanyol ráadásul egy hibája után Binder mögé esett vissza. Bastianini előnye ekkor 1,3 másodpercre hízott ideiglenesen, ez a leintésig 0,346-ra olvadt. Pol mögött testvére, Aleix Espargaro lett a negyedik, Márquez már kissé lemaradva jött ötödikként.

Bastianini verseny utáni nyilatkozatában a tavaly elhunyt csapatfőnök, Fausto Gresini emlékének ajánlotta sikerét.

A MotoGP Katari Nagydíj végeredménye

Poz. Versenyző Motor Különbség
1 Enea Bastianini Ducati  
2 Brad Binder KTM 0.346
3 Pol Espargaro Honda 1.351
4 Aleix Espargaro Aprilia 2.242
5 Marc Márquez Honda 4.099
6 Joan Mir Suzuki 4.843
7 Álex Rins Suzuki 8.810
8 Johann Zarco Ducati 10.536
9 Fabio Quartararo Yamaha 10.543
10 Takaaki Nakagami Honda 14.967
11 Franco Morbidelli Yamaha 16.712
12 Maverick Viñales Aprilia 23.216
13 Luca Marini Ducati 27.283
14 Andrea Dovizioso Yamaha 27.374
15 Remy Gardner KTM 41.107
16 Darryn Binder Yamaha 41.119
17 Fabio Di Giannantonio Ducati 41.349
18 Raúl Fernández KTM 42.357
  Jorge Martín Ducati  
  Francesco Bagnaia Ducati  
  Miguel Oliveira KTM  
  Álex Márquez Honda  
  Marco Bezzecchi Ducati  
  Jack Miller Ducati

Celestino Vietti mindent vitt a Moto2-es szezonnyitón

0

Pole-pozíció, leggyorsabb kör, futamgyőzelem. Mindent behúzott Celestino Vietti a Moto2-esek mezőnyében a Katari Nagydíj során.

Rutinos versenyzők, a kategóriába mostanra már belenövő fiatalok, és ígéretes újoncok érdekes egyvelegéből állt össze a 2022-es Moto2-es mezőny. A Katari Nagydíj során a pole-pozíciót Celestino Vietti szerezte meg, aki azután került az első rajtkockába, hogy Sam Lowes legjobb körét elvették pályaelhagyás miatt.

A kategóriában második szezonját kezdő olasz itt először kezdhetett pole-ból versenyt. Jól is indult ez Vietti számára, ugyanis három kör után már másodperc felett volt az előnye. Innentől a riválisok gyakorlatilag nem is látták vagy csak tisztes távolból, végül hat másodperces előnnyel szerezte meg első győzelmét a Moto2-ben. A győzelem felé vezető úton ráadásul a leggyorsabb kör is Viettié lett, így pole-leggyorsabb kör-futamgyőzelem mesterhármast tudhatott magáénak.

A végül másodikként befutó Arón Canet csak a verseny közepén, egy rövid időre tudta nyomás alá helyezni Viettit. Ezzel a Mooney VR46 Racing a két kis kategóriában duplázni tudott Andrea Migno sikere után. A dobogóra még a verseny előtt büntetett Sam Lowes állhatott fel. Lowes ahhoz, hogy dobogóra állhasson, korábbi ajós csapattársával, Augusto Fernándezzel, valamint Ai Ogurával kellett, hogy megküzdjön. Hármójuk között a csata egészen az utolsó kör utolsó kanyarjáig nyitott volt. Ekkor azonban Ogura elvesztette uralmát a motorja felett, és nekiütközött Fernándeznek. Ezzel a japán ugyan megúszta a kiesést, de egyrészt ő maga is visszaesett, és Fernándezt is kizökkentette. Így került Lowes a dobogóra, Fernández pedig a negyedik helyre. Ogurát még Tony Arbolino is meg tudta előzni.

A tavaly újoncként Moto3-as világbajnoki címet ünneplő, idén máris kategóriát váltó Pedro Acosta rögtön az első körben leszaladt a pályáról a tumultus közepette. Bár ki nem esett, végül csak tizenkettedik lett.

A Moto2 Katari Nagydíj végeredménye

Poz. # Versenyző Motor Különbség
1 13 Celestino Vietti Ramus Kalex
2 40 Arón Canet Kalex +6.154
3 22 Sam Lowes Kalex +10.181
4 37 Augusto Fernández Kalex +10.259
5 14 Tony Arbolino Kalex +11.421
6 79 Ai Ogura Kalex +12.331
7 9 Jorge Navarro Kalex +14.866
8 16 Joe Roberts Kalex +15.371
9 6 Cameron Beaubier Kalex +17.368
10 23 Marcel Schrötter Kalex +18.908
11 96 Jake Dixon Kalex +18.958
12 51 Pedro Acosta Kalex +26.051
13 75 Albert Arenas Kalex +26.139
14 52 Jeremy Alcoba Kalex +31.755
15 5 Romano Fenati Boscoscuro B-21 +33.639
16 54 Fermín Aldeguer Boscoscuro B-21 +34.155
17 24 Simone Corsi MV Agusta +34.699
18 42 Marcos Ramírez MV Agusta +36.282
19 64 Bo Bendsneyder Kalex +40.594
20 18 Manuel González Kalex +43.946
21 2 Gabriel Rodrigo Kalex +44.347
22 61 Alessandro Zaccone Kalex +49.180
23 81 Keminth Kubo Kalex +50.203
24 84 Zonta Van Kalex +56.194
25 4 Sean Dylan Kalex +56.336
26 28 Niccolò Antonelli Kalex +56.357
7 Barry Baltus Kalex
19 Lorenzo Dalla Porta Kalex
12 Filip Salač Kalex