back to top
2025. július 26. 03:53
Kezdőlap Blog Oldal 552

Marc Márquez bevallotta, nem volt hajlandó megkockáztatni Rossi vb-címét

0

Marc Márquez elárulta, a 2015-ös MotoGP-szezonzáró végén szándékosan nem kockáztatott, mert véletlenül sem akarta, hogy Valentino Rossi szerezze meg a világbajnoki címet. A spanyol versenyző elmondta, ennek elsősorban az azt megelőző két hét volt az oka.

A héten mutatták be a Marc Márquez: ALL IN című dokumentumsorozatot az Amazon Prime Videó streamingszolgáltatón. Az epizódok elsősorban a spanyol versenyző 2020-as sérülése óta eltelt időszakot, azon belül is főleg a tavalyi évet dolgozzák fel, de amolyan kitekintésképpen néha kitértek a legnagyobb ellenfeleivel ápolt viszonyára is. Ebből pedig természetesen nem maradhatott ki Valentino Rossi és a 2015-ös év sem.

MotoGP, Valentino Rossi, Marc Márquez, USA Nagydíj 2013
Márquez első két MotoGP-s évében még felhőtlen volt a viszony (Fotó: MotoGP Media)

Márquez két évvel korábban mutatkozott be a MotoGP-ben, és akkor még felhőtlen volt a kapcsolata a kilencszeres világbajnokkal. Mindez nem véletlen, hiszen gyerekként ő volt az egyik példaképe, ám a 2015-ös évben minden megváltozott. Márquez azonban úgy véli, hogy ennek már korábban, 2014 szeptemberében voltak előjelei.

2014-ben, a misanói futam után elmentem a farmjára – emlékezett vissza. – Egy napig voltunk ott. Azon versenyeztünk, hogy ki tudja megdönteni a rekordot a pályáján. Azt hiszem, attól a naptól kezdve valami megváltozott. A kapcsolatunk kicsit hűvösebbé vált, nem tudom, miért. Talán zavarta, hogy megdöntöttem a pályarekordját, nem tudom. Az a hír járja, hogy ez volt az egyik ok.”

A következő évben már a szezon harmadik futamán összetalálkoztak a pályán, és az incidensben Márquez húzta a rövidebbet: míg ő elesett, Rossi megnyerte a futamot. A következő emlékezetes párharcukra Assenben került sor, amikor az utolsó sikánban szintén összeértek, és a Yamaha versenyzője a kavicságyon keresztül átvágta a pályát, majd megnyerte a futamot.

Három fordulóval a vége előtt Márquez a harmadik helyen, közvetlenül Rossi előtt kezdte meg az utolsó kört Phillip Islanden, hogy aztán a leggyorsabb kört megfutva Andrea Iannonét és az olasz pilóta bajnoki riválisát, Jorge Lorenzót is megelőzze, és megnyerje a futamot. Rossi ezt követően megvádolta a Honda versenyzőjét, hogy az honfitársát próbálja segíteni.

A 30. születésnapját nemrég ünneplő versenyző arra is visszaemlékszik, hogy amikor a malajziai rajtrácson bemondták a nevét, az egész lelátó kifütyülte, ő pedig nem értette, mi rosszat tett. Aztán jött az emlékezetes párharcuk, melynek során az egyik szurkolótábor szerint Márquez szándékosan feltartotta Rossit, míg a másik azzal érvel, hogy a kilencszeres világbajnok lerúgta ellenfelét a motorról. A spanyol versenyző szerint egyértelmű, hogy mi történt, ahogyan az is, hogy riválisa mit érdemelt volna.

A sepangi ütközés

Néhányan még mindig azt mondják, hogy nekidőltem a motorjának – jelentette ki. – »Nem rúgott meg, csak kicsit kirakta a lábát.« Mindegy, a pálya szélére szorított. Nem hagyott helyet, és amikor rám nézett, kitette a lábát. Szerintem ez a versenyigazgató hibája is volt. Ha nem Valentino Rossiról lett volna szó, fekete zászló és vége.”

Márquez ezzel arra utalt, hogy a Doktort ki kellett volna zárni a versenyből. Ez nem történt meg, de Rossit a rajtrács végére sorolták az idényzáróra. Amikor megjelent a sportfelügyelők előtt, Márquez már átöltözve várta őt a szobában, és az egyik fél részéről egy „bravó”, a másiktól egy „szép rúgás” hangzott el köszöntésképpen.

Rossi hiába vezetett a valenciai szezonzáró előtt, a mezőny végéről borzasztóan nehéz dolga volt, hiszen Lorenzo győzelme esetén neki a második helyre lett volna szüksége. Erre nem volt esélye, így a végén a két gyári Hondát vezető Márquezben, illetve Dani Pedrosában kellett bíznia, hogy mindketten megelőzik őt. Előbbi feltűnően agresszív volt csapattársával szemben, de másik honfitársát ezúttal az utolsó körben sem utasította maga mögé, így Lorenzo lett a világbajnok. Márquezt sokan a mai napig azzal vádolják, hogy szándékosan nyerette meg vele a vb-t Rossival szemben, amit most részben el is ismert.

MotoGP, Jorge Lorenzo, Yamaha, Marc Márquez, Honda, Valenciai Nagydíj 2015
Márquez nem előzte meg Lorenzót a szezonzáró végén (Fotó: MotoGP Media)

Kockáztathattam volna az utolsó kanyarban anélkül, hogy tudtam volna, mi fog történni? Igen – vallotta be. – A helyzet viszont az, hogy ez az ember mindezt csak azért tette velem, mert megelőztem. Segítsek neki megnyerni a bajnoki címet? Nem. Nem voltam motivált azért, amit ő előidézett, és amit abban a két hétben átéltem. Ezt senkinek sem kívánom, pláne huszonkét évesen. »Tudd, hogy Valentinónak nagy a hatalma a médiában, és sokan ellened fordulnak.« Ha valaki tiszteletlenül bánik velem, nekem megvan a személyiségem és a golyóim.”

Phillip Island – Drámai futam piros zászlóval, történelmi győzelemmel és tündöklő újoncokkal

A Supersport mezőnyének szezonnyitó futama igazán drámaira sikeredett bukások és a változó időjárás miatt. Bulega megszerezte első győzelmét 2 újonc versenyző előtt.

Superpole

A 2023-as Supersport Világbajnokság első Superpole-ja is drámaian alakult a Phillip Island Grand Prix Circuit-en, az eső nem kímélte a mezőny első kvalifikációját. Mivel a körülmények az edzés utolsó öt percében kezdtek javulni, Manzi 1:32.814-es időt motorozott a 20 perces gyakorlás végén, és ezzel megszerezte első pole pozícióját, új csapatával, a világbajnok alakulat Ten Kate Yamahával. A második helyen Can Öncü végzett 0,244-es hátránnyal. Yari Montellával egészült ki az első sor.

A kvalifikáció végeredménye:

1 S. MANZI Ten Kate Racing Yamaha 1’32.814
2 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1’33.058 0.244
3 Y. MONTELLA Barni Spark Racing Team Ducati 1’33.076 0.262
4 N. BULEGA Aruba Racing  Ducati 1’33.090 0.276
5 N. SPINELLI VFT Racing Yamaha Yamaha 1’33.729 0.915
6 M. SCHROETTER MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 1’33.866 1.052
7 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1’33.904 1.090
8 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 1’33.952 1.138
9 F. CARICASULO Althea Racing Team Ducati 1’34.069 1.255
10 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura Ducati 1’34.102 1.288
11 V. DEBISE GMT94 Yamaha Yamaha 1’34.156 1.342
12 N. TUULI Dynavolt Triumph Triumph 1’34.191 1.377
13 O. BAYLISS D34G Racing Ducati 1’34.659 1.845
14 A. MANTOVANI Evan Bros. Yamaha Yamaha 1’34.733 1.919
15 J. NAVARRO Ten Kate Racing Yamaha 1’35.048 2.234
16 A. WONGTHANANON Yamaha Thailand Racing Yamaha 1’35.249 2.435
17 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 1’35.571 2.757
18 A. SARMOON Yamaha Thailand Racing  Yamaha 1’36.837 4.023
19 T. MACKENZIE PETRONAS MIE MS Racing Honda 1’36.935 4.121
20 J. MCPHEE Vince64 by Puccetti Racing Kawasaki 1’37.114 4.300
Nem kvalifikálta magát:
7 A. NORRODIN PETRONAS MIE MS Racing Honda 1’38.157 5.343
4 H. TRUELOVE Dynavolt Triumph Triumph 1’38.183 5.369
Első futam

A Supersport mezőnyének idei első futama a Superpole-hoz hasonlóan izgalmasan kezdődött, hiszen a felvezető kör alatt eleredt az eső. Ennek ellenére elengedték a mezőnyt a száraz aszfaltra alkalmas gumikon.

Manzi indulhatott a pole pozícióból, a rajtja azonban Nicoló Bulegának sikerült a legjobban, azonnal az élre is állt az olasz. Az élmezőny teljesen átrendeződött az első kanyarokban, az egyre erősödő esőben. Néhány kanyar után már van Straalen motorozott az első helyen, a korábbi VR46 Akadémiás Bulega pedig folyamatosan esett vissza a mezőnyben. Az első kört van Straalen, Mantovani, Montella sorrendben zárta a mezőny.

A Moto3-ból érkező John McPhee számára szenzációsan indult a futam, 17 helyet javítva a harmadik helyen haladt a 2. körben, majd nem sokkal később az élre is állt.

Can Öncü jól rajtolt, de néhány kanyar után visszaesett a 11. pozícióba. A török innen kezdte meg a felzárkózást és a 3. körben átvette a vezetést. Kanyarról kanyarra változtak a pozíciók az élen, és folyamatos helycseréket láthattunk a top10-ben is.

A 4. körben Huertas és Montella buktak a mezőny elején. Néhány másodperccel később érkezett a piros zászló a 7-es kanyarban bekövetkezett dupla bukás következtében. A futamot azonnal le is rövidítették. Adrian Huertast mentővel kellett elszállítani az orvosi központba további vizsgálatokra. Később érkezett a hír, hogy Montella jobb kulcscsontja eltörött a bukás következtében, míg Huertas deréktáji zúzódást szenvedett.

A mezőny gyorsított rajtprocedúrával vághatott volna neki a 12 körnek. Can Öncü, Glenn van Straalen és John McPhee alkotta az első sort az újraindításnál. A szünetben alábbhagyott az eső, de a felvezető körben ismét belengették a piros-fehér, esőre figyelmeztető zászlót a mezőnynek. A versenyzők integettek, hogy az aszfalt nagyon vizes és teljes tanácstalansággal sorakoztak fel a rajtrácson. Gyakorlatilag minden pilóta felemelte a kezét az indítás előtt, aminek következtében jött is az üzenet, hogy a rajtot eltolják a körülmények miatt. A szerelők a rajtrácsra rohantak, hogy lecseréljék a motorokon az abroncsokat.

A gumiválasztás nagyon változatosan alakult a mezőnyben. Akadtak versenyzők, akik vizes aszfaltra alkalmas gumin, többen átmeneti esőgumin, míg a legbátrabbak (köztük az első sorból induló van Straalen) slick abroncsokon vágtak neki a futam hátralévő részének. A trükkös körülmények között Can Öncü a felvezető körön a kavicságyban is járt. A futamot ismételten nem tudták újraindítani, hiszen a pálya különböző részein más és más körülményekkel találkozott a mezőny, így ismételten kaptak 5 percet a csapatok a gumiválasztásra. Ezzel egyidejűleg további 2 kört faragtak a versenytávból, 10 körre rövidült a hátralévő táv. Továbbra is mindenféle gumival találkozhattunk a rajtrácson. A felvezető kör ismét drámaira sikeredett, a 4-es kanyarban Can Öncü eldobta a versenygépét, amin honfitársa, Sofuoğlu is átesett.

Az élről van Straalen jól rajtolt az újraindítás után, de hamar elkezdett visszaesni a mezőnyben a slick gumikkal. McPhee állt az élre, aki mögé Bulega sorakozott fel, majd a vezetést is átvette.

8 körrel a leintés előtt Bulega előnye közel 2 másodperc volt McPhee előtt. A 3. pozícióért egy hatos boly alakult ki: Spinelli, Schrötter, MacKenzie, Mantovani, Manzi és Tuuli jelentkeztek a dobogó legalsó fokára. Spinellinek kedvezett, hogy mögötte folyamatos pengeváltások alakultak ki, így egy lélegzetvételnyi előnyhöz jutott az őt üldöző bollyal szemben. 5 körrel a leintés előtt Manzi azonban gyorsan utolérte honfitársát és átvette a 3. pozíciót. Az újonc Spinelli az ismét eleredő esőben nem hagyta magát és visszavette a dobogós helyet.

Bulega közel 5 másodperces előnye elkezdett olvadni az erősödő esőben McPhee-vel szemben, akit Spinelli vett célba a pódium második fokáért. Az utolsó körre érkezve Bulega előnye megnyugtató volt, Spinelli pedig levadászta McPhee-t. Nicoló Bulega első Supersport világbajnoki győzelmét szerezte, míg a Ducati 2005 után először ért oda az élre a kategóriában. A dobogóra Spinelli és McPhee állhatott fel végül. Őket követte Tuuli, MacKenzie, Manzi, Schrötter, Sarmoon, Navarró és Caricasulo a top 10-ben.

A FUTAM VÉGEREDMÉNYE:

1 N. BULEGA Aruba Racing  Ducati
2 N. SPINELLI VFT Racing Yamaha Yamaha 0,942
3 J. MCPHEE Vince64 by Puccetti Racing Kawasaki 2,965
4 N. TUULI Dynavolt Triumph Triumph 11,624
5 T. MACKENZIE PETRONAS MIE MS Racing Honda 15,838
6 S. MANZI Ten Kate Racing Yamaha 19,700
7 M. SCHROETTER MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 20,756
8 A. SARMOON Yamaha Thailand Racing  Yamaha 22,331
9 J. NAVARRO Ten Kate Racing Yamaha 22,771
10 F. CARICASULO Althea Racing Team Ducati 39,760
11 H. TRUELOVE Dynavolt Triumph Triumph 46,209
12 A. NORRODIN PETRONAS MIE MS Racing Honda 54,872
13 V. DEBISE GMT94 Yamaha Yamaha 1 kör
14 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1 kör
15 A. WONGTHANANON Yamaha Thailand Racing Yamaha 1 kör
16 O. BAYLISS D34G Racing Ducati 1 kör
17 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura Ducati 1 kör
Nem ért célba:
RET A. MANTOVANI Evan Bros. Yamaha Yamaha 3 kör
RET A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki
RET SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse MV Agusta
RET Y. MONTELLA Barni Spark Racing Team Ducati
RET C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki

Phillip Island – Yamaha pole pozíció a 2023-as világbajnokság első kvalifikációján, meglepetés pilóta a top3-ban

0

Megkezdődött a Superbike világbajnokság 2023-as szezonja Ausztráliában, Phillip Islanden, egyből születtek is meglepetések az edzések során.

Superpole

A kvalifikációra elvonultak az esőfelhők eltűntek a pálya fölül, így száraz időben vághattak neki a versenyzők az idei év első időmérésének, 24 fokos levegő-, és 27 fokos aszfalthőmérséklet mellett

Rea motorozta az első említésre méltó időt a kvalifikáción 1:29.715 perces eredményével. Az edzés vége előtt néhány perccel kezdtek el igazán javulni a köridők az élmezőnyben. 2 perccel a leintés előtt Dominique Aegerter vette át az első helyet.

Nem sokkal később érkezett a Pata Yamaha nyergében, Toprak Razgatlıoğlu, aki csapattársa, Andrea Locatelli szélárnyékában motorozva felugrott a lista élére.

A török pilóta idejét senki nem tudta felülmúlni az utolsó próbálkozásoknál. A regnáló bajnok, Álvaro Bautista tudott ugyan javítani idején, de ez most a második helyre volt elég a Ducati pilótájának. A spanyol az edzés utáni interjúban szóvá tette, hogy gyors körén némileg feltartották a lassabban motorozó versenyzők. Aegerter debütálása nagyon eredményesen kezdődött (bár a tesztek alapján a versenytempója elmarad a legjobbaktól), harmadik helyével az első rajtsorból kezdheti meg a rövidesen kezdődő első főfutamot.

A rajtrács második sorát Rea, Philipp Öttl és a Ducati gyári versenyzője, Michael Rinaldi alkotja, míg mögülük Remy Gardner, Alex Lowes és Andrea Locatelli kezdheti meg a szezon első versenyét. Danilo Petrucci zárta a top10-et Superbike-világbajnoki debütálásán.

A Honda némileg csalódást keltően kezdte a hétvégét, Iker Lecuona volt a legeredményesebb, 11. helyével. A BMW számára sem a legkecsegtetőbbek a rajtpozíciók, a német márka leggyorsabbja Michael van der Mark lett, aki a 12. pozíciót szerezte meg.

A mezőny rendkívül szoros, hiszen az első 13 versenyző 1 másodpercen belül teljesítette leggyorsabb körét.

Az időmérő végeredménye:

A MotoGP-szurkolók felülmúlják a Forma-1 rajongóit egy elemzés szerint

0

Bár jóval kevesebben vannak, a MotoGP szurkolói összességében jobban ismerik szeretett sportágukat, mint az F1-es rajongók, derül ki az RNF többségi tulajdonosának elemzéséből. A márka más sportágakon keresztül akarja népszerűsíteni a csapatot.

A MotoGP és a Forma-1 egyaránt a saját szakágának csúcskategóriája. Ennélfogva a két sorozat között van valamekkora rivalizálás, ami kívülről nem feltétlenül érzékelhető. Ugyanakkor mindkét széria vezetésének bizonyos szempontból hasonló érdeklődési körrel rendelkező szurkolókat kell elcsábítania, még akkor is, ha nyilvánvalóan nem teljes az átfedés.

MotoGP szurkolók
Összehasonlították a MotoGP szurkolóit az F1 rajongóival (Fotó: MotoGP Media)

A CryptoDATA ennek kapcsán készített egy elemzést. A kiberbiztonsággal foglalkozó vállalat helyzete azért érdekes ebben a tekintetben, mert mindkét sportágban jelen van. Ami a MotoGP-t illeti, ez a cég az RNF csapatának többségi tulajdonosa, míg az F1-ben az Alfa Romeo istállójának a technikai partnere. Az elemzésből kiderült, hogy a két szurkolótábor mérete hozzávetőlegesen hogyan aránylik egymáshoz.

A MotoGP jelenleg a Forma-1 harminc százalékánál van, ha reálisak akarunk lennijelentette ki Bogdan Mărunţiş, a CryptoDATA globális stratégiáért felelős szakembere. – A Forma-1-ben a Netflix miatt nőtt a rajongótábor. Most már kétféle felhasználójuk van: a tizenhét és huszonnégy év közötti fiatal srácok, valamint a huszonnégy év felettiek, akik a MotoGP [rajongótáborával] egyidősek. Az átlagos költségvetés, amit egy drukker a MotoGP-re fordíthat, nem olyan magas, mint a Forma-1-ben, de megvan az az előnyünk, hogy egy MotoGP-rajongó igazi szurkoló. Egy Forma-1-rajongó lehet, hogy a Netflixen látta a [sportágat], és jobban szereti az életstílust, mint a versenyzést. Azonban jó a marketing, működik a felhajtás, és nő a rajongótáboruk.”

Valóban, azok, akik hosszú ideje, bőven a Mărunţiş által említett Drive To Survive 2019-es megjelenése előtt követték a Forma-1-et, azok sokszor panaszkodnak a sportág rajongóinak felhígulására. Mindez abban nyilvánul meg, hogy az új drukkerek közül sokan nem annyira ismerik magát a sportágat, míg a MotoGP-ben ez azért jóval kisebb arányban van így.

Véleményünk szerint a MotoGP jóval szilárdabb szurkolótábororral rendelkezik – fogalmazott a CryptoDATA társalapítója és egyben vezérigazgatója, Ovidiu Toma. – Ez olyan rajongót jelent, aki valóban érti a sportágat. [Tudja] a versenyzők nevét, a számokat, a történelmet, a motorok márkáit és a csapatoknak legalább néhány sikerét [ismeri]. A másik oldalról, ha megnézzük a Forma-1-et, az újonnan kialakult rajongói bázis egy része a státusz miatt van ott.”

Felmerülhet a kérdés, hogy miért volt szükség erre az elemzésre. Nos, a cég szeretné növelni az RNF ismertségét. Erre persze több módszer létezik, ők pedig a keresztpromócióval akarnak próbálkozni. Mindez azt jelenti, hogy más sportágakon keresztül hirdetnék a csapatot. Itt nemcsak a Forma-1-re kell gondolni, hanem a MotoGP-től annál sokkal távolabb álló sportágakra is.

A többségi tulajdonos népszerűsítené az RNF csapatát (Fotó: MotoGP Media)

Egyértelműen azt vizsgáljuk, hogy miként lehetne összekapcsolni, mert a Forma-1 és a MotoGP szurkolói bázisa nem pontosan fedi egymást, csak egy kis részben – magyarázta Toma. – Már próbálták korábban, láttam néhány más kampányt, és azok sikeresek voltak. A tenisztornákat és más sportágakat is vizsgálunk, amelyek nem fedik egymást a MotoGP-vel. Ha az ember növeli a saját csapatának és a versenyzőinek [ismertségét], akkor a MotoGP-t is automatikusan népszerűsíti. Az egyik módszer, amellyel a CryptoDATA az RNF alakulatának ismertségét kívánja növelni, a keresztpromóció más sportágakkal, köztük az F1-gyel.”

Lorenzo „kiállhatatlannak” tartotta Rossit, amikor csapattársak voltak

0

Jorge Lorenzo a La Roca című spanyol tévéműsorban beszélt a MotoGP utáni életéről, illetve megjegyezte, hogy versenyzői múltját sosem fogja elfelejteni.

Jorge Lorenzo több spanyol városba is ellátogatott, hogy részt vegyen különböző média- és sporteseményeken. A 2023-as szezonban újabb lépést tesz versenyzői karrierjében, miután 2019-ben visszavonult a MotoGP-től. A mallorcai a Porsche Super Cupban fog versenyezni a Huber Racing csapat színeiben, de természetesen nem szabad elmenni királykategóriás sikerei mellett sem.

Forma-1-es hétvégéken fog versenyezni Jorge Lorenzo

18 szezon után úgy döntött, hogy visszavonul, tekintettel a Hondánál nyújtott eredménytelenségére és a folyamatos sérüléseire. A La Roca című műsorban az egykori MotoGP-pilóta újra megerősítette, hogy a nehéz és feszült évek után azért vonult vissza, hogy nyugodtan élvezze az életet. Korábban a világ egyik sarkából a másikba utazott, hogy nagydíjakon vegyen részt, manapság pedig szabadidős vagy szakmai elfoglaltságai miatt utazgat.

„Most többet utazom, mint amikor még versenyeztem. Szeretek utazni és új helyeket felfedezni. Amikor versenyeztem, a repülőtérről a pályára mentem, és három napig ott maradtam. Most, amikor utazom, akkor utazom. Két hétig maradok az adott helyen, hogy a lehető legjobban felfedezzem azt.”

„Hiányoznak azonban azok az érzések, amelyeket csak egy győzelem és egy verseny adhat, a várakozás adrenalinlökete, a lámpák kialvása előtti pillanatok, a határon való előzés érzése.”

„A legjobban természetesen a győzelem hiányzik. Hiszem, hogy az ember genetikailag versenyszellemmel születik. Az iskolában mindig kitaláltam játékokat, melyeket közösen játszottunk a barátaimmal, és igyekeztem legyőzni őket.”

Kétkedő tanár, kaland a rendőrökkel – 20 dolog, amit kevesen tudnak a születésnapos Rossiról

Mióta Jorge Lorenzo és Valentino Rossi elhagyta a MotoGP-t, úgy tűnik, egy másik korszak köszöntött be.

„Különböző típusú versenyzők vannak: olyanok, akik szimpatikusabbak és mindenkivel jól kijönnek, és olyanok, akik inkább a csapatcentrikusak. Néha nagy hibákat követtem el, de jobb híján mindig kimondtam, amit gondoltam. Másrészt nem volt könnyű ennyi éven át osztozni a bokszban egy olyan ‘kiállhatatlan’ figurával, mint Valentino Rossi… Ő tudta, hogyan kell a kamerák előtt kedvesen viselkedni, én nem.”

A Repsol Honda megtalálta a megoldást a Ducati ellen?

0

A Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig beszélt az új együttműködésekről, amelyekkel a Honda felzárkózhat a Ducatira.

A héten a Marc Márquezzel és Joan Mirrel tartott hivatalos csapatbemutatón Alberto Puig világossá tette, hogy a Repsol Honda célja az, hogy mindkét versenyzője alá versenyképes motort tegyen, mellyel képesek lehetnek győzni a királykategóriában. A csapatfőnök ugyanakkor azt is elismerte, hogy tetemes hátrányban vannak a többi gyártóhoz képest.

A 2022-es szezonban egyértelműen a Ducati volt az etalon, tizenkét győzelemmel, összesen 32 dobogós helyezéssel és 16 pole pozícióval.

Puig így nyilatkozott a legnagyobb konkurenciát jelentő gyártóval kapcsolatban a SPEEDWEEK.com-nak: „Erről a versenyzőket kellene megkérdezni, mert én csak kívülről látom, de szerintem jelenleg egyértelmű a különbség a Ducati javára. Rengeteg potenciáljuk van egy gyors körön, nekünk ott kell javulnunk. Tavaly láttuk, hogy az edzéseken nagyobb volt a különbség, mint a versenyen. Igyekszünk napról napra fejlődni.”

Bemutatkozott a gyári Honda, ezzel a motorral térne vissza a csúcsra Marc Márquez (kép)

A lemaradás csökkentése érdekében a Honda az új technikai vezetőt szerződtetett, Ken Kawauchi személyében, illetve új partnerekkel is bővült a csapat.

„A csapat szempontjából egy kicsit megváltoztattuk a munkamódszerünk dinamikáját, de technikai szempontból is, mondjuk úgy, nyitottak vagyunk az új lehetőségekre az új partnerekkel, akiknek nagy tapasztalatuk van a szakmában, mint például az Akrapovic és a Kalex.”

A Repsol Honda csapatfőnöke ugyanakkor hangsúlyozta: „Természetesen a Honda ragaszkodik saját rendszeréhez, de nyitottak vagyunk arra, hogy meghallgassuk és kipróbáljuk az új koncepciókat a motor fejlesztése érdekében.”

Megvan a Yamaha új kiszemeltje a jövő évi MotoGP-szezonra?

A 2023-as Moto2-es világbajnokságban Alonso Lópezt tartják a világbajnoki cím egyik legnagyobb várományosának. Pletykák szerint a Yamaha máris felfigyelt a feltörekvő spanyol tehetségre, és 2024-től helyet is biztosítanának számára a királykategóriában.

Alonso López kétségtelenül az elmúlt szezon felfedezettje volt: A 2022-es szezonnyitót azonban még otthon, a tévé előtt élvezhette csak, majd Le Mans után lehetőséget kapott Luca Boscoscuro csapatától. A 21 éves spanyol versenyző a legjobb újonc címmel hálálta meg a belé vetett bizalmat a középső kategóriában.

Nem csoda tehát, hogy a MotoGP-gyártók érdeklődést mutatnak a Moto2-es versenyző iránt. Az Autosport.com munkatársai most arról számolnak be: a Yamaha versenyfőnöke, Lin Jarvis már a 2022-es világbajnokság valenciai döntőjén találkozott Lópezzel, hogy a közeljövőben történő MotoGP-s feljutás lehetőségéről beszéljen vele.

A SPEEDWEEK.com kérdésére Jarvis a következőket mondta: „Ő egy kedves srác és egy jó versenyző. Érdeklődéssel figyeljük a fejlődését. Ennyi az egész.”

Emlékeztetőül, a Yamaha gyári csapatában a 23 éves Fabio Quartararo, 2021 világbajnoka 2024 végéig szóló szerződéssel rendelkezik. Franco Morbidelli viszont a csalódást keltő 2022-es szezon után bajban lehet, mivel szerződése az idei szezonban lejár. Az, hogy meghosszabbítják-e az együttműködést, valószínűleg Valentino Rossi pártfogoltjának eredményeitől függ majd.

Ideális esetben azonban a Yamaha 2024-től ismét egy ügyfélcsapatot szeretne, és így összesen négy versenyzőt indítana a mezőnyben, jó eséllyel López a szatellitalakulatban kapna helyet.

„Mindannyian tudjuk, hogyan működik ez a világ. Az én feladatom az is, hogy ismerjem az alternatívákat, amelyeket a piac kínál. Ez vonatkozik a versenyzőkre, a mérnökökre és így tovább, a versenyzők esetében pedig úgy gondolom, hogy jó képet tudok alkotni a rendelkezésre álló lehetőségekről.”

Nem szabad megfeledkezni róla: Toprak Razgatlıoğlu, a 2021-es Superbike-világbajnok egy ideje már szerepel a Yamaha jelöltjeinek listáján.

Megrémültek a Hondánál Marc Márquez bejelentése előtt, a legrosszabbra számítottak

0

A Marc Márquezről szóló dokumentumfilm betekintést engedett azokba a percekbe, amikor a spanyol versenyző bejelentette a Honda gyári csapatánál dolgozóknak, hogy újabb műtétje miatt jó néhány versenyt ki fog hagyni. Ebből kiderül, hogy mit mondott nekik, és az is, hogy a régi csapattagok miért rettegtek ennél is rosszabb hírtől.

Ahogyan mi is beszámoltunk róla, a héten jelent meg a Marc Márquezről szóló dokumentumsorozat, a Marc Márquez: ALL IN. Az öt epizódból álló széria kétségtelenül egy másik, a nagyközönség számára eddig nem ismert oldalát mutatja be a nyolcszoros világbajnoknak, és nem mellesleg jó néhány olyan részlet is kiderül belőle, ami korábban nem volt ismert a nyilvánosság számára.

A történelem egyik legjobbja, de Marc Márquez a pályán kívül igazán nagy példakép (vélemény)

Ezek közé tartozik az a jelenet, amikor a spanyol versenyző elmondja a Repsol Honda munkatársainak, hogy az Olasz Nagydíj után újabb műtétje lesz, ezért jó pár futamot ki fog hagyni. Ezt hivatalosan csak a mugellói hétvége előtt jelentette be, de a csapattagoknak már az azt megelőző Le Mans-i versenyt követően a tudtukra adta. Mindez a második részben látható.

Ezelőtt semmit nem mondtam nektek, mert a hétvégét teljesítettem, és próbáltam koncentrálni, illetve a lehető legjobb eredményt elérni – kezdte Márquez az összehívott megbeszélésen, miután a hatodik helyen fejezte be a franciaországi viadalt. – Még vizsgálják Amerikában a Mayo-klinikán, de minden valószínűség szerint lesz még egy karműtétem.”

Az akkor még csak 29 éves motoros azt is elmagyarázta, hogy miért jutott erre a döntésre, amelynek folyamatát a nézők ennél sokkal részletesebben végigkövethetik. A sérült karja továbbra sem jött teljesen rendbe, mivel a korábbi operáció miatt annyira eldeformálódott a csont, hogy Márquez nem tudta normálisan behajlítani, és ez hátráltatta a versenyzésben.

Így befejezni a szezont… – folytatta. – Ma az első körök nem voltak rosszak, de utána hetven százalékon vezettem, és a karomra gondoltam. Így nem tudom jól beállítani a motort, az elektronikát… nem tudok vezetni. »Persze, a motor«, mert az elején arról volt szó, hogy »nem, a motor…«, de [így] nem tudok vezetni. Ezzel a motorral gyorsabb tudnék lenni. Nem egy világverő motor, de gyorsabb tudnék lenni.”

Bár 2021-ben három futamot is nyert, összességében az eredményein is megmutatkozott, hogy Márquez nem a régi. A tavalyi idényben pedig addig a pontig egyszer sem állhatott fel a dobogóra, amivel azon a hétvégén még úgy is beállította MotoGP-karrierje leghosszabb pódium nélküli sorozatát, hogy csak azokat a futamokat vesszük figyelembe, amelyeken ténylegesen elindult. Ezt pedig hosszú távon nem akarta elviselni.

Jelen körülmények között most inkább leállok, mert ha nem… – állt meg sokat sejtetően a mondat közepén. – Látjátok, hogy elfogadom a hatodik, hetedik, nyolcadik helyet, de ez nem az én stílusom. Ugyanakkor elfogadom, mert ha nem, akkor máshol is megsérülök, mert többször fogok bukni. Most rendre próbálok kialakítani egy ritmust, vagy jobban nyomni, mint amennyire érzem, és baleset, baleset és baleset [a vége].”

Márquez ezt követően kifejtette, hogy körülbelül három hónapot fog kihagyni, majd az utolsó futamokra és a valenciai tesztre visszatér, és a téli szünetet már a megszokott módon tölti el. Még viccelődni is volt kedve, hiszen az egyik csapattag kijelentette, hogy azt hitte, gyereke lesz, mire azt válaszolta, hogy „olyan nincs, akiről tudnék”.

MotoGP, Marc Márquez, Honda, Misano teszt 2022
A Repsol Honda egyes csapattagjai nagyon megrémültek a bejelentés előtt (Fotó: MotoGP Media)

Ezt követően minden jelenlévővel lepacsizott, akik jókívánságokkal látták el. Bár nyilvánvalóan rossz hírt közölt velük, de alighanem voltak néhányan, akiknek még így is nagy kő esett le a szívükről, főleg azok közül, akik már legalább tíz éve ott voltak a csapatnál. Ők ugyanis végignézhették Casey Stoner visszavonulását, amiről ehhez nagyon hasonló felvezetéssel értesültek.

Számukra ez egy pofon, mert tudják, min megyek keresztül – fogalmazott Márquez immáron csak a kamerának. – Két olasz csapattag mondta nekem, hogy »megrémültünk, amikor megtudtuk, hogy lesz egy verseny utáni megbeszélés. Amikor utoljára volt futamot követő megbeszélésünk egy kamionban, akkor Casey Stonerrel dolgoztunk, és elmondta nekünk, hogy visszavonul.« Ha ezt gondolták, képzelhetjük, hogyan vélekedhetnek [az állapotomról].”

Kezeket a gázkarokra, indul a 2023-as motorsportszezon – íme a hétvégi menetrend

0

Vége a motorversenyzést nélkülöző téli időszaknak, pénteken kezdődik a 2023-as Superbike-világbajnoki szezon, így jöjjön az idei év első hétvégi menetrendje.

2023.02.24-én ismét hihetetlen izgalmak várják a motorversenyzés szerelmeseit, hiszen a rövid téli szünet után a Superbike mezőnye ismételten rajthoz áll az ausztráliai Phillip Islanden. A regnáló bajnok Álvaro Bautista, akit az 1-es rajtszámmal láthatunk versenyezni, az idei esztendőben címvédésre készül, ami azonban elmondása szerint nehezebb lesz, mint a korona elnyerése volt 2022-ben. A duplázás az elmúlt években csupán Jonathan Rea-nek sikerült. „Nem hiszem, hogy én vagyok a favorit. Sok nagyon gyors versenyző van a bajnokságon. Úgy érzem, hogy az 1-es rajtszám motiváció, személyes kihívás, így erősnek érzem magam, hogy megvédjem a címemet. A bajnoki cím megvédése sokkal nehezebb” – nyilatkozta Bautista.

Ezzel a motorral védené meg címét a Ducati, rég nem látott jelenség tér vissza a MotoGP-be (kép, videó)

A tavalyi vezető trió másik két tagja, Toprak Razgatlıoğlu és Jonathan Rea nem fogják megkönnyíteni a spanyol dolgát, hiszen ők bajnoki címük visszahódítására törekszenek 2023-ban. A kiemelkedő hármashoz még több pilóta csatlakozhat a korona elnyeréséért folytatott harcban, soha ennyi világbajnok nem állt még egyszerre rajthoz a bajnokságban, mint az idei szezonkezdeten.

Fotó: World Superbike Media

Phillip Island számokban

  • 378 – Jonathan Rea következő rajtjánál beállítja a WorldSBK futamokon való részvételek számának új rekordját, ez lesz a 378. indulása , amivel Troy Corser (377) elé kerül.
  • 350 – a visszatérő Tom Sykes 350. alkalommal áll rajthoz. Ő lesz a harmadik versenyző a történelemben, aki eléri ezt a számot.
  • 330,3 – Phillip Island sebességrekordja 330,3km/óra, amit Chaz Davies állított fel 2020-ban.
  • 70 – Még egy győzelemmel Spanyolország 70. diadalát ünnepelheti az örökranglistán. Ezekből 67 elsőség mindössze három versenyzőtől származik: Álvaro Bautista 32; Carlos Checa 24; Rubén Xaus 11; Fonsi Nieto és Jordi Torres pedig 1-1 győzelmet szereztek.
  • 64 – Phillip Islanden rendezték eddig a legtöbb Superbike-világbajnoki futamot, szám szerint 64-et. A pálya 1990-ben szerepelt először a versenynaptárban.
  • 29 – A Ducati a legsikeresebb gyártó Phillip Islanden 29 győzelemmel. Tavaly két győzelmet szereztek Álvaro Bautista révén.
  • 26 – Toprak Razgatlıoğlu 26 futam óta folyamatosan pontot szerzett. További hárommal bejut az örökranglista első tíz helyezettje közé, megelőzve Doug Polen (1991-1992), Simon Crafar (1994-1995), Chaz Davies (2015-2016) és Alex Lowes (2019-2020) 28 futamos szériáját.
  • 18 – Phillip Island az izgalmas befutók pályája: összesen 18 futamot döntöttek el itt kevesebb mint 0,1 másodperces különbséggel.
  • 16/8 – A rajtrácson lévő pilóták összesen 16 világbajnoki címet szereztek, ami több, mint eddig bármikor. Nyolc különböző világbajnokkal ez a 2017-ben és 2021-ben felállított rekordot állítja be.
  • 15 – Tavaly Rea ugrott az élre a Phillip Islanden elért dobogós helyek számának tekintetében – eddig 15 dobogót szerzett itt, míg a második helyen álló Troy Corser 12 alkalommal ünnepelhetett a pódiumon.
  • 14,983 – 2019-ben Álvaro Bautista elképesztő módon debütált a WorldSBK-ban, 14,983 másodperces különbséggel nyerte meg első futamát Jonathan Rea előtt, ami a legnagyobb különbségű győzelem eddig száraz versenyen Phillip Islanden.
  • 7-7 – A legtöbb Phillip Island-i győzelmek számán Jonathan Rea és Troy Corser osztozik, mindketten hét győzelemmel. A többi jelenlegi versenyző közül Bautista ötnél jár.
  • 7 – Eddig hét gyártó indult pole pozícióból Phillip Islanden. A rekordot a Ducati tartja, 12 pole pozícióval, utoljára tavaly Álvaro Bautista indulhatott az első rajtkockából.
  • 0,004 – A WorldSBK történetének legszorosabb befutója 2010-ben volt Phillip Islanden az 1. futamon, amikor Leon Haslam 0,004 másodperccel verte meg Michel Fabriziót.

Az elmúlt évek legjobbjai

2022-es futamgyőztesek:
  • Jonathan Rea (Kawasaki, 1. futam)
  • Álvaro Bautista (Ducati, Superpole futam és 2. futam)
A legutóbbi három pole pozíciót megszerző versenyző Phillip Islanden:
  • 2022: Álvaro Bautista (Ducati) 1’29.815
  • 2020: Tom Sykes (BMW) 1’29.230
  • 2019: Jonathan Rea (Kawasaki) 1’29.413
Gyártói dobogós helyek (és győzelmek) a WorldSBK-ban Phillip Islanden:
  • Ducati: 70 (29)
  • Kawasaki: 39 (13)
  • Honda: 27 (4)
  • Yamaha: 23 (6)
  • Aprilia: 15 (6)
  • Suzuki: 6 (5)
  • BMW: 3
  • Bimota: 1 (1)
Csúcssebességek gyártónként Phillip Islanden 2022-ben
  • Ducati: Bautista, Rinaldi és Öttl – 327,2 km/óra, Superpole Race, 2. futam.
  • Honda: Vierge és Nagashima – 327,2 km/óra, 2. futam
  • Yamaha: Razgatlıoğlu – 325.3 km/óra, 1. futam, bemelegítés
  • Kawasaki: Lowes – 324,3 km/óra, 2. futam
  • BMW: Redding – 324,3 km/óra, FP3, 2. futam

A 2023-as Superbike-világbajnokság résztvevői:

Rajtszám Pilóta Motor Csapat
1 Álvaro Bautista Ducati Panigale V4R Aruba.It Racing – Ducati
21 Michael Ruben Rinaldi Ducati Panigale V4R Aruba.It Racing – Ducati
54 Toprak Razgatlioglu Yamaha YZF R1 Pata Yamaha
55 Andrea Locatelli Yamaha YZF R1 Pata Yamaha
22 Alex Lowes Kawasaki ZX-10RR Kawasaki Racing Team
65 Jonathan Rea Kawasaki ZX-10RR Kawasaki Racing Team
7 Iker Lecuona Honda CBR1000 RR-R Team HRC
97 Xavi Vierge Honda CBR1000 RR-R Team HRC
45 Scott Redding BMW M 1000 RR ROKiT BMW Motorrad
60 Michael van der Mark BMW M 1000 RR ROKiT BMW Motorrad
47 Axel Bassani Ducati Panigale V4R Motocorsa Racing
31 Garrett Gerloff BMW M 1000 RR Bonovo Action BMW
76 Loris Baz BMW M 1000 RR Bonovo Action BMW
77 Dominique Aegerter Yamaha YZF R1 GYTR GRT Yamaha
87 Remy Gardner Yamaha YZF R1 GYTR GRT Yamaha
5 Philipp Öttl Ducati Panigale V4R Team GoEleven
66 Tom Sykes Kawasaki ZX-10RR Kawasaki Puccetti Racing
9 Danilo Petrucci Ducati Panigale V4R Barni Spark Racing Team
28 Bradley Ray Yamaha YZF R1 Yamaha Motoxracing
35 Hafizh Syahrin Honda CBR1000 RR-R MIE Racing Honda Team
51 Eric Granado Honda CBR1000 RR-R MIE Racing Honda Team
52 Oliver König Kawasaki ZX-10RR Orelac Racing MOVISIO
34 Lorenzo Baldassarri Yamaha YZF R1 GMT94 Yamaha

 

A 2023-as Superbike mezőny Fotó: World Superbike Media

Hétvégi menetrend:

A hétvége eseményeinek nagy része nyomon követhető a televízióban, a tavalyi Supersport-világbajnoki résztvevő, Sebestyén Péter pedig ott lesz a közvetítéseknél mint szakkomentátor.

Egy rossz és egy jó hírt jelentett be a legmagasabban jegyzett magyar motorversenyző

PÉNTEK
00:30 – 01:15 Supersport-vb 1. szabadedzés
01:30 – 02:15 Superbike-vb 1. szabadedzés
05:00 – 05:45 Supersport-vb 2. szabadedzés
06:00 – 06:45 Superbike-vb 2. szabadedzés
SZOMBAT
00:50 – 01:20 Superbike-vb 3. szabadedzés TV: Arena4
02:25 – 02:45 Supersport-vb Superpole TV: Arena4 (ism.: 11:45)
03:10 – 03:25 Superbike-vb Superpole TV: Arena4 (ism.: 12:15)
04:30 Supersport-vb 1. verseny TV: Arena4 (ism.: 12:45)
06:00 Superbike-vb 1. verseny TV: Arena4 (ism.: 13:45)
VASÁRNAP
00:30 – 00:45 Superbike-vb Warm-up
00:55 – 01:10 Supersport-vb Warm-up
03:00 Superbike-vb Superpole verseny TV: Arena4 (ism.: 10:00)
04:30 Supersport-vb 2. verseny TV: Arena4 (ism.: 10:45)
06:00 Superbike-vb 2. verseny TV: Arena4 (ism.: 11:45)

Aleix Espargaró elmondta, miért lehet nagy bajban Marc Márquez

0

Aleix Espargaró figyelmeztette Marc Márquezt arra, hogy nehéz dolga lesz idén versenyképes motor nélkül, és emlékeztetett mindenkit saját lenyűgöző gépére.

Aleix Espargaró a tavalyi szezon korai szakaszában abszolút esélyes volt a királykategória világbajnoki címének megszerzésére, végül az idény második felében nem jött ki neki a lépés, de a sepangi teszt pozitívan alakult számára, így reméli, hogy idén is jó esélyekkel indul.

Márquez ezzel szemben hátrányból kezd, mivel a Hondánál továbbra is gondok vannak.

„Számomra Marc a legtehetségesebb versenyző, akivel valaha versenyeztem. Most meglehetősen kiegyenlítettek az erőviszonyok a mezőnyben, mindenki nagyon magas szinten teljesít. Korábban négy-öt versenyző uralta a futamokat, és rendkívül nehéz volt elérni egy Top10-es helyezést.” – idézi Espargarót a Crash.net.

Aleix Espargaró szerint ez a két képessége teszi verhetetlenné a Ducatit

„Ha a Honda nem ad neki egy jó motort, akkor Márquez számára nehéz lesz a küzdelem. Az Aprilia és a Ducati hihetetlen munkát végez. Szóval egy tucat olyan versenyző van, aki megnyerheti a bajnokságot. Vajon mivel több futam van, többet lehet kockáztatni, mert több esély van a pontok visszaszerzésére? Nem tudom megmondani. A cél a bajnoki cím, de nincs rajtam nyomás, és nyugodt vagyok. Tudom, hogy megvannak az eszközeim és a tapasztalatom, amivel a tavalyi év elején még nem rendelkeztem. Érettebb lettem mint versenyző, és az elmúlt két évben nemcsak én tanultam sokat, hanem az egész Aprilia is.”