back to top
2024. május 06. 14:25
Kezdőlap Blog Oldal 554

Bezzecchi még magát is meglepte

0

Marco Bezzecchi rendkívül elégedett a sepangi teszten elért helyezésével. Az öt újonc közül ő szerepelt a legjobban, a 16. helyet szerezte meg.

A Mooney VR46 Racing csapat versenyzője szombaton még a 10. helyig is képes volt felverekednie magát.

Hogy mit gondol a 23 éves olasz lenyűgöző szerepléséről, a következőkben olvasható. A szavait a Speedweek.com idézi:
„Hogy őszinte legyek, nem számítottam erre az eredményre. Nagyon sokat dolgoztunk a csapattal, a szerelőkkel és a Ducatival egyaránt. Kár, hogy a gyors köröm előtt az utolsó kanyarban kicsúsztam a kavicságyba, de visszamentem a bokszba, és más abroncsokon képes voltam megfutni a legjobb időmet. Ez egy olyan eredmény, amit lépésről lépésre értünk el egészen az ismerkedős teszttől kezdve. Még párszor ki kell próbálnom a puha gumikat, mert egy gyors kört összerakni nem egyszerű, meg kell tanulnom. Mint mindig, most is van hova fejlődni. Szárazon nagyon jó volt a pálya, a sok motor bejárta az aszfaltot. Aztán másnap folytattuk a munkát, és lehetőségem volt kipróbálni a versenygépet vizes körülmények között is. Nagyon érdekes nap volt. Örülök, hogy mind esőben, mind szárazon gyors tudtam lenni. Az első naphoz képest természetesen egyre jobban érzem magam a motoron, de elöl még hiányzik valami. Megnéztük az adatokat és nagy lépést tettünk előre. Nincs okom panaszra. Most pihenek egy kicsit, aztán indulunk Mandalikába és folytatjuk tovább a munkát. Indonéziában meg kell majd ismernünk a pályát, illetve meg kell találnunk a legjobb íveket. Egy hosszabb etapot fogunk majd futni, ez biztos, mert Sepangban nem volt erre időnk, aztán meglátjuk mi lesz.”

Fotó: MotoGP Media

Elhunyt Jakub Gurecky, a Northern Talent Cup 2021-es győztese

0

Jakub Gurecky egy minimotoros edzés során végzetes fejsérülést szenvedett. Mindössze 16 éves volt.

Tragikus hírről kell beszámolnunk késő este: fájdalmasan fiatalon, 16 éves korában elhunyt a cseh Jakub Gurecky, a Northern Talent Cup 2021-es győztese. Az egyik rokona töltött fel egy fotót instagramra, amiben röviden leírja, hogy Szlovákiában, a túrócszentmárton városi kórházban hunyt el, miután egy Ohvale minimotorral folytatott edzés során elesett, és végzetes fejsérülést szenvedett.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by johny≠) (@gureckyy_)

Szószerint a szöveg:
„Kuba 2022. február hetedikén elhunyt a túrócszentmártoni kórházban, miután nagyot esett egy Ohvaléval, és bevérzett az agya”
Jakubot mi magyarok is jól ismerhettük, hiszen 2021-ben a Northern Talent Cupban számos komoly csatát vívott hazánk fiaival: Rossi Moorral, Farkas Kevinnel, Varga Tiborral és Vincze Martinnal.
 
A magyar fiúk megnehezítették a dolgát, az év eleji futamgyőzelmeivel azonban akkora pontelőnyre tett szert, amit be tudott osztani a szezon végéig. De csak a pályán voltak ellenfelek, azonkívül jó kapcsolatot ápoltak. Nemrégiben együtt edzettek Cartagénában, Jakub utolsó előtti posztja az instagramon épp egy közös fotó Farkas Kevinnel és Vincze Martinnal:

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jakub Gurecký #59 (@gureckyjakub)

A Northern Talent Cup megnyerésével jogot szerzett a Red Bull Rookies Cup 2022-es mezőnyében való indulásra, így 2020 után ismét Görbe Somával csatázott volna. Októberben töltötte be a 16. életévét. A tehetsége alapján bizonyosan helytállt volna a Rookies Cup mezőnyében, de akár később, a Moto3 világában is. Ezt azonban sajnos már nem fogjuk megtudni.
 
A P1Race szerkesztősége ezúton szeretné őszinte részvétét kifejezni a gyászoló család, barátok és versenyzőtársak felé.
Nyugodjék békében!

Fotó: Dorna Sports

Vörös, bolognai, de nem spagetti! – Leleplezték a 2022-es Ducatit (Képek + Videó)

0

A Ducati gyári MotoGP csapata nemrég prezentálta 2022-es versenygépet, mely korábbi kommunikációjuk szerint hemzseg az újdonságokról. Az olasz gyártó úgy próbálta tökéletesíteni motorját, hogy közben igyekezett a korábbi modell előnyös tulajdonságait megtartani.

A tesztek során készült fotó és videófelvételek során ha más nem, kapásból a kipufogórendszer kapcsán bizonyára sokaknak feltűnt, hogy a korábbiakhoz képest mást használnak majd idén a Ducatinál, azonban nem ez az egyetlen olyan fejlesztés, melynek köszönhetően próbál az olasz márka minél versenyképesebb motorral előrukkolni. Nemrég elmondták azt is, hogy a motorblokkjukból is igyekeznek minél több lóerőt, valamint egyúttal végsebességet kipasszírozni, még annak ellenére is, hogy ebben egyébként is az élen jártak. Az olasz márka úttörő az innovatív megoldásokat tekintve és egyáltalán nem zárkóznak el a forradalmi újításoktól, sőt az olykor merész fejlesztésektől sem. A Ducati, mely először és egyben utoljára 2007-ben Casey Stonerrel nyert világbajnoki címet a MotoGP-ben, idén ténylegesen favoritnak számít, azonban nagy kérdés, hogy ezzel a lehetőséggel ténylegesen élni tudnak-e.
Papíron nekik van a legversenyképesebb motorjuk, emellett ők is rendelkeznek a legtöbb versenygéppel (8 db) a mezőnyben, így már csak egy olyan versenyzőre van szükségük, aki folyamatosan képes jól teljesíteni a Desmosedicivel. A 2021-es szezon második felében úgy tűn, hogy Francesco Bagnaia lehet majd erre képes idén, persze ez koránt sem jelenti azt, hogy ez valóban így is történik majd. A gyári csapat versenyzőpárosának másik fele – Jack Miller – háza táján is van mit javulni, főleg, hogy az ausztrált már tavaly az előszezon során esélyesként emlegették, azonban ehhez képest nemigen tudott beleszólni a bajnoki címért zajló küzdelembe. Úgy tűnik, hogy a Ducati technikai oldalról mindent beleadott, így most már csak a pilótáiknak kell szintet lépni.

Fotó: MotoGP Media

Dovizioso: „Jelenleg csak Fabio képes ezt a motort vezetni”

0

A veterán olasz, Andrea Dovizioso egyelőre még barátkozik azzal a gyári motorral, amin francia márkatársa is ül, de egyelőre sikerélménnyel nem gazdagodott.

Dovizioso mindössze a 22. helyet szerezte meg a sepangi teszten, aminek érthetően nem örül. Igyekszik tanulmányozni Quartararo stílusát, mert véleménye szerint, jelenleg a francia képes egyedül vezetni az M1-et.

„Sem a sebességemmel, sem a helyezésemmel nem vagyok elégedett. Szerintem Fabio az egyetlen, aki vezetni tudja ezt a motort. Ezt a tavalyi évben is bebizonyította, illetve ezen a két tesztnapon is. Ha nem úgy kezeled a motort, ahogy ő, nagyon nehéz gyorsnak lenni, pedig úgy kell menned, ahogy ő annak érdekében, hogy versenyképes legyél. Vannak bizonyos dolgok, amiket ugyanúgy kell csinálni, mint ahogy Fabio teszi, gondolok itt a fékezésre vagy a kanyarcsúcspontra. A kanyarkijáratoknál a motor nem túl jó, így ott nem tudsz gyors lenni. Ez az, ami megnehezíti a helyzetet, hogy így is gyors legyél, mert Fabio az. Megpróbáltam tanulmányozni az adatokat, de nagyon nehéz lemásolni egy másik pilótát. Képes vagy javulni, elemezni és megérteni dolgokat, de ehhez érzék kell, a ’másolás’ itt nem működik. Egy kicsit tudsz javulni azokon a területeken, ahol a másik versenyző jobb. Meg lehet próbálni, de meg kell találnod a saját utad. Momentán azonban úgy néz ki a dolog – legalábbis szerintem – hogy csak egy megfelelő út van, aminek a megtalálása nekem tovább tart és ez nem tesz boldoggá. Fabio nagyon jól és nagyon későn fékez, nagy gázt ad a kanyar közepén és hagyja a motort menni. Nem a hátsó gumik tapadását kihasználva gyorsul fel, hanem a kanyar közepén lévő fékezési időt próbálja kitolni, és nagyon jól csinálja.” – idézi az olasz pilótát a Speedweek.com.

Mivel a francia az egyetlen yamahás, aki képes volt beverekednie magát a Top20-ba a teszten, így Dovi még inkább aggódik:
„A mai MotoGP-ben mindenki versenyképes. Nem úgy van, mint azelőtt, hogy a képességeidet vitted egyik pályáról a másikra, és hol jól működtél, hol nem. Most mindenki nagyon erős, és nagyon szorosan együtt van a mezőny. Ha azt a csomagot, amid van nem tudod helyesen használni, nagyon gyorsan a mezőny végén találod magad. Reméltem, hogy gyorsan hozzá tudok majd szokni a motorhoz, mert ez kellene ahhoz, hogy előrébb végezzek. Tavaly már futottam 5 versenyt vele, illetve volt ez a két tesztnap is, és egyre világosabbá kezd válni, hogy mit kellene tenni azért, hogy gyorsabbak legyünk, és mi az, ami nem működik. Gondok vannak a kigyorsításoknál, így nehéz gyorsnak lenni. Ezért nagyon bonyolult, ha már nem tudsz több kártyát kijátszani annak érdekében, hogy alkalmazkodj a motorhoz. Meg kell találni a megfelelő módot, mert a motornak nagyon speciális tulajdonságai vannak. Ez egy csodálatos gép. A váztól elkezdve, a fékeken át egészen a kormányzásig, de ha nem úgy vezeted, mint Fabio, az egész sokkal bonyolultabbá válik.”

Fotó: MotoGP Media

Mir: „Nem találkoztam riválisokkal a pályán”

0

A 2020-as világbajnok, Joan Mir szerint időre van még szükségük, hogy a maximumot kihozzák a Suzukiból, de nem érzi elveszettnek magát a mezőnyben.

A fiatal spanyol pilóta a 12. helyen zárta a vasárnapot Sepangban, mindössze 0,389 ezredmásodperccel lemaradva az első helyet megkaparintó Enea Bastianinitól.

„Összességében elégedett vagyok. Ma még jobban megismertük az új motor adta lehetőségeket. Az alap meglehetősen erős, jó érzés vezetni, nincs okom panaszra. Boldog vagyok. Természetesen szükségünk van még időre ahhoz, hogy az új csomagból kihozzuk a maximumot, erre nem elég két nap. Még van három tesztnapunk Mandalikában, de azt kell mondanom, már tettünk lépéseket előre. Különösen az időmérő szakaszon, használt gumikon éreztem nagyon erősnek magam, és ennek örülök.”  – idézi a spanyol versenyzőt a Speedweek.com.

Mir arról is beszélt, hogy miben változott az új versenygép a tavalyihoz képest:
„Az új motor több lehetőséget rejt, de a karakterisztikája hasonló az előző típushoz, nem vesztett az erejéből. Mandalikában először az új pályával kell megismerkednünk pénteken, az első két nap feltehetőleg azzal fog eltelni, hogy összehangoljuk a motort a pályával. Meg kell vizsgálnunk továbbá azt is, hogy a Sepangban használt beállítások Indonéziában is működőképesek-e. Világos, hogy van még min dolgoznunk, de lehetne rosszabb is a helyzet, szóval elégedett vagyok.”

Ami pedig a versenytársakat illeti:
„Nem tudok mit mondani a többi csapatról, saját magamra összpontosítottam. Tudom, hogy furcsán fog hangzani, de ez az igazság: A két nap alatt egyetlen riválissal sem találkoztam a pályán.”

Fotó: Suzuki Racing

Marc Marquez: „A sebesség megvan, és ez megnyugtató”

0

A 28 éves spanyol, Marc Marquez két bukást is elszenvedett a sepangi teszt szombati napján, de nagyon örül, hogy fizikailag jól bírja a terhelést, a motor pedig nedves és száraz aszfalton is beváltja a hozzá fűzött reményeket.

A Repsol Honda versenyzője október vége óta most ült először az RC213V-n. A sepangi teszten való részvétele kétséges volt, mivel heteken keresztül küzdött kettős látással, végül orvosa két héttel ezelőtt engedélyezte, hogy Marquez motorra üljön.

„Elmondhatom, hogy hasonlóan jó állapotban vagyok, mint 2018/2019 telén.” – kezdi Marquez , szavait a Speedweek.com idézi – „Jól érzem magam, de a valódi fizikai edzést csak két hete tudtam elkezdeni. A tegnapi napom egész jól sikerült, ahogy a ma reggelem is. (Szombati és vasárnapi tesztnapokat említi – a szerk.) Amikor húztam a gázt, értékelhető teljesítményt tudtam nyújtani. Viszont az, hogy egész nap a pályán körözzek és egy konstans pozíciót tartsak, az még nem lehetséges számomra. Gyorsan menni, rendesen húzni a gázt nem megy még hosszú távon. Az volt a terv pedig, hogy egész nap a pályán leszek, de délelőtt kértem a csapatot, hogy korán fejezzük be. Tartottam egy hosszabb szünetet, majd délután ismét a pályára gurultam, de délután eleredt az eső, így abba kellett hagynunk. Ettől függetlenül számomra az a legjobb edzés, ha egy GP-Hondát vezethetek, emellett meg kell ismerkednem az új versenygéppel is, mivel Jerezben nem volt lehetőségem tesztelni azt. Először voltam bevetésen az új fejlesztésű motorral.”

Marquez arról is beszélt, hogy mit vár az új indonéz pályától:

„A két legkeményebb nap egyértelműen Sepangban volt, mert ez a pálya rettentő megterhelő fizikailag. Sepang megkövetel tőled mindent, és ez a téli szünet után rendkívül fárasztó tud lenni. Most azonban Mandalikába megyünk 3 napra és van 4 nap szünetünk is addig. Nagyon várom már az új helyszínt és örülni fogok, ha még több kört leszek majd képes teljesíteni ott. Ami viszont megnyugtat, hogy a sebességünk megvan. Ezt már a korai órákban észrevettem, de délben is jó időket futottam, amikor húztam a gázt. Szombaton két alkalommal hibáztam, nem szerettem volna többet kockáztatni, így visszavettem a tempóból és kényelmes sebességgel vezettem. Délután még egyszer kimentem a nedves pályára, hogy megismerjem, hogyan működik a motor ilyen körülmények között. Gyors tudtam lenni, szóval boldog vagyok.”

Fotó: MotoGP Media

Valami nem az igazi a gyári Yamaha csapatánál. Vagy mégis?

0

Quartararo csak hatodik, Morbidelli top 20-on kívül volt szombaton. Valami nem stimmel. Mindkét Yamaha versenyző más problémáról panaszkodott tegnap, mára azonban hellyel-közzel elégedettek voltak.

Franco Morbidelli számára természetesen nem könnyű a kezdés, mivel még mindig küzd a korábbi térdsérülésének utóhatásaival.
„A múlt szezon végéhez képest jobban vagyok fizikailag, mert télen nagyon sokat dolgoztunk.” –  kezdi Morbidelli, szavait a Speedweek.com idézi – „Szombaton képes voltam teljesen a motorra koncentrálni, ami nagyon lényeges és szerintem 100%-os állapotban érkezem majd a katari versenyre. Nagyon sok kört tudtam teljesíteni, és alig volt fájdalmam közben. A motor ergonómiáján dolgoztunk leginkább, szóval jól érzem magam. Technikai szempontból kemény volt ez a nap, mert nagy gondunk van az új gumikkal. Ahogy azok használttá válnak, képes vagyok mindig ugyanazt az időt motorozni, mint korábban az újjal. Ez nem rossz, de az újakkal sajnos nem sikerült értékelhetőt nyújtani. Mindenképpen dolgoznunk kell ezen, és megérteni, mi az, ami hiányzik, vagy mit csinálunk rosszul. Délután valamivel jobba volt a helyzet, belőttünk egy irányt, ami kíméli a gumikat anélkül, hogy újat használnánk. Vasárnap szeretnénk javítani az új gumikon elért sebességen is.”

A mai szereplésével kapcsolatban Morbidelli a következőket osztotta meg velünk a MotoGP.com-on:
„Sokat fejlődtünk tegnaphoz képest. Az eső sajnos közbeszólt, így nem tudtunk javítani a tegnapi időnkön. A használt gumikon ugyanúgy képes voltam konstans köröket futni, mint tegnap. Délután nehezebb dolgunk volt, mint reggel. Többet veszítettem Fabióval szemben. Egyelőre próbálok a saját stílusomban motorozni. Fizikailag meglehetősen jól vagyok.”

Csapattársa, Fabio Quartararo összesen 57 kört tett meg az 5,5 km-es aszfaltcsíkon szombaton, de nem elégedett ő sem. Csalódottságát azonban nem a Morbidelli által említett probléma okozza.
„A motor szinte ugyanaz, mint a tavalyi. Először is elégedett vagyok, mivel a csúcssebességem nagyon jó. Sajnos későn fékezek a méréshez képest, így a többieké is magas lesz. Van még min dolgoznunk, de örülök a helyezésünknek. Az időmérés előtt délután teljesítettem egy hosszabb etapot közepes abroncsokon, 26 kört futottam. Ami nem volt egyszerű: puha gumikra váltva ugyanazt elérni. Vasárnap több időt fogunk erre szánni. Összességében, mint pilóta kell javulnom, mert három hónap kihagyás után nem elég jó a kanyartempóm, ami alapvetően ennek a típusú versenygépnek az erőssége kéne, hogy legyen. Fejlődnöm kell, ezért fontos a vasárnap. Jelenleg szinte semmi különbség nincs a 2021-es és az új motor között. Van még néhány apróság, amin dolgozni szeretnénk a teszt alatt. Természetesen abban reménykedtem, hogy az új versenygép nagyobb teljesítményű lesz majd, de nem egyszerű egy új motort felépítenünk. Most nem erre kell gondolnunk, hanem a sebességünkre kell összepontosítani. Nyilván jobb lenne nagyobb teljesítmény, de nincs, szóval felesleges erről beszélni. Alkalmazkodnunk kell a helyzethez.”

A vasárnapról a francia a következő gondolatokat osztotta meg, szintén a MotoGP.com-on:
„Nagyon örülök a helyezésemnek, bár szerettem volna megjavítani a tegnapi legjobb időt, csak eleredt az eső. Jó kört futottam, pedig eléggé lestrapált hátsó abronccsal futottam neki, de így még jobban örülök ennek az eredménynek. Nagyon rossz volt az aszfalt és a gumi minősége is, mégis jó eredményt értünk el. Úgy érzem, pozitívan várhatjuk a következő, mandalikai tesztet. Katarban ugyanilyen gyorsak tudtunk lenni, de ami a leginkább meglep, hogy a Suzuki és a Honda milyen nagy lépest tett előre. A Suzuki számomra a legnagyobb meglepetés, de úgy érzem, mi is ott vagyunk a legjobbak között.”

A Yamaha két pilótája közül, Fabio Quartararo a vasárnapot a 7., Franco Morbidelli pedig a 24. helyen zárta.

Fotó: MotoGP Media

Guidotti aggódik: Gyengén kezd a KTM

0

A korábban a Pramac Ducati csapatot erősítő Francesco Guidotti nincs megelégedve új istállója szereplésével. A KTM pilótái sem ma, sem tegnap nem hozták az elvárt eredményeket.

A csapatfőnök csalódott. A KTM csapat versenyzői, Brad Binder és Miguel Oliveira a tegnapi napon a 14. és 16. helyen végeztek. Mára az volt az elképzelés, hogy a Top10-be verekedjék magukat, de sajnos eleredt az eső, így 570 ezredmásodperces hátránnyal a 15. helyen zárt Oliveira, míg Binder már közel kilenc tizedet kapott a mai teszt győztesétől, Enea Bastianinitől.

„A versenyzőink nem panaszkodhatnak, hogy nem dolgozunk, egy csomó dolgot teszteltünk” – kezdi Francesco Guidotti a MotoGP.com-nak adott interjújában – „Egyrészt felül kell vizsgálnunk a tavalyi elemeket, ehhez jönnek majd a 2022-es motor alkatrészei. A legjobb csomagot keressük és a legjobb alapbeállítást az első versenyre. A köztes időben még speciális elemeket fejlesztünk ki a jövőre vonatkozóan. Egyelőre azon múlik a helyzet, hogy a tavaly és idén rendelkezésre álló adatokat hogyan tudjuk kombinálni, illetve helyesen összerakni. A mérnökeink számára egy világos képpel kell szolgálnunk, hogy a jövőben merre induljunk tovább. Néhány új elem sokkal jobb, mint amilyennek vártuk, de természetesen olyanok is vannak, amelyek rosszabbak. Legalábbis, ami ezt a pályát illeti. Szükségünk van még több információra, szóval nagyon örülök a 3 napos mandalikai tesztnek.”

Az összes többi gyártó képes arra, hogy a Top7-ben szerepeljen, a KTM azonban egyelőre nem. Guidotti nem szeretné szépíteni a helyzetet:
„A téli teszteket nem lehet összehasonlítani egy versenyhétvégével, mert jelenleg van 8 óránk naponta, hogy jussunk valamire. Egy nagydíj esetében teljesen más viszonyok uralkodnak. Momentán azt mondják az eredmények, hogy rettenetesen le vagyunk maradva. Ezzel a helyzettel kell foglalkoznunk, és tovább kell dolgoznunk.”

Az egyetlen kapaszkodót Guidotti az új, mandalikai pályában látja, hátha ott előrelépéssel számolhatnak:
„Mandalika minden csapat számára és minden versenyző számára új. Ugyanezt a csomagot fogjuk bevetni ott is, mint itt, Sepangban. Nagyon kíváncsian várjuk, hogy könnyebben boldogulunk-e majd a másik aszfaltcsíkon.”

Fotó: MotoGP Media

Bastianini pályacsúccsal első, Di Giannantonio egy másodpercnyire – a gresinisek nyilatkozatai

0

Határozottan jól teljesített a Ducatira váltó Gresini Racing a sepangi teszten, mivel Enea Bastianini megnyerte azt. De az újonc Fabio Di Giannantoniónak sincs oka panaszra.

A MotoGP első hivatalos, kétnapos sepangi tesztjét a Gresini Racing (egyik) olasz versenyzője, Enea Bastianini nyerte. Az első nap sem szerepelt rosszul, akkor a negyedik lett, de a második nap lett az igazán elképesztő: Enea ugyanis a tavalyi Ducatival új, nemhivatalos pályacsúcsot állított fel! A „Bestia” becenevű motoros 1:58.131-es köridőt ment a második nap délelőtti szakaszán, amely a valaha volt leggyorsabb kör Sepangban! (Mivel teszten futották, így nem számít hivatalosnak – az továbbra is Fabio Quartararo 1:58.303-as köre a 2019-es Maláj Nagydíj időmérőjéről).
Tegyük ugyanakkor hozzá, hogy a Gresiniék által használt GP21-ről rengeteg adat áll rendelkezésre tavalyról, míg az idei modellról, a GP22-esről még kevés. A gyári csapatnak és a Pramacosoknak is ismerkedniük kell vele, ezért is végezhetett Bastianini előttük.

A csapat elmondása szerint Enea akár 1:58 alá is bemehetett volna, ha az utolsó kanyart nem rontja el. De ezzel együtt is boldogok, mivel végre jól össze tudott rakni egy „időmérős kört”, ami tavaly még gyenge pontja volt. A csapattárs újonc Fabio Di Giannantonio szintén jól teljesített, egy másodperccel maradt el Bestiától, a 20. helyen zárva a tesztet. A vasárnap délutáni eső ugyanakkor fontos kilométerektől ütötte el őt.

Íme a versenyzők nyilatkozatai:

Enea Bastianini: „Élvezet volt újra motoron ülni. Tegnap és ma egyaránt gyorsak voltunk. Tegnap le kellett porolnunk magunkat, de ma már végre a sebességre figyelhettünk. Az eső miatt csak egy gyors menetünk volt, de az elég jól sikerült. A két nap során a versenytempót is megnéztük, ennek érdekében változtattunk pár dolgot a beállításokon, és sokat fejlődtünk – igaz, már a kiindulási alap is remek volt. Az új (mármint számára új, tehát a GP21-es – szerk.) motor sokkal jobb, az első, jerezi tesztelésemkor mosolyogtam a sisak alatt. Bízom benne, hogy az első öt verseny után a 2022-es motorral hasonló tempóra leszünk képesek. Most egy új pályán fogunk tesztelni, mindannyian a nulláról indulunk ott, és a versenyre fogunk felkészülni, és ott is gyorsak akarunk lenni.”

Fabio Di Giannantonio: „Ez a két nap nagyon fontos volt számunkra, jelentős lépéseket tettünk a versenyképesség irányába. Tegnap simán ment minden, ma már voltak problémák, de a csapattal meg tudtuk oldani őket. Körről körre jobban megismertem a motort, és boxkiállásról boxkiállásra jobban megismertem a csapatot. Most lesz egy újabb, háromnapos teszt Mandalikában, ahol kizárólag a versenyzői stílusomon fogok dolgozni. Illetve a gumikat is megpróbáljuk jobban megérteni.

Fotó: Gresini Racing

Sepang MotoGP teszt 2. nap – A top6 pályacsúcson belüli időt motorozott

0

Enea Bastianini futotta a hivatalos teszt második napjának legjobb körét, amely közel két tizeddel volt gyorsabb, Sepang 2019-es pályacsúcsa. Nem a Gresini Ducati olasz versenyzője volt azonban az egyetlen, aki a pályarekord alatti időeredményre volt képes.

Habár többen is pályán maradtak a helyi idő szerint délután három órakor érkező eső ellenére is, azonban az időjárás így érthető módon akadályozta a versenyzőket abban, hogy az egyébként késő délután hatig tartó második tesztnap végén tovább javulhassanak az időeredmények. Ahogyan azt feljebb is említettük, a legjobb kört Enea Bastianini futotta 1’58.131-gyel. Ehhez kapcsolódóan nem lehet elmenni a tény mellett, hogy a yamahás Fabio Quartararo által tartott 2019-es pályacsúcs 1’58.303, amit így az olasz ducatis majd két tizeddel szárnyalt túl. Nem a Gresini Racing versenyzője volt azonban az egyetlen, aki a hivatalos pályarekordon belüli időt motorozott, hiszen rajta kívül még Aleix Espargaro, Jorge Martin, Alex Rins, Maverick Vinales és Francesco Bagnaia is képes volt erre. Bastianini egyébként a nap végén elmondta, hogy legjobb köre során az utolsó kanyart így is elszúrta (kissé lecsúszva az ideális ívről túlságosan kiszélesítette azt), vagyis nem egy tökéletes körről beszélhetünk.
 
Így vagy úgy, Bastianini teljesítménye kisebbfajta meglepetés, hiszen vele talán nem számolnak annyian az idei évet illetően mint mondjuk a harmadik helyen végző pramac ducatis Jorge Martinnal. Az Aprilia kettőse (A. Espargaro és Vinales) ezúttal is jól teljesített, igaz az ő esetükben ne felejtsük el, hogy már az ún. shakedown „ismerkedő” teszt során is tesztelhettek. A kétnapos hivatalos gyakorlást egyébként röviden úgy lehetne összefoglalni, hogy az Aprilia igen sokat javult – legalábbis első blikkre – és saját bevallásuk szerint is nagyon elégedettek saját teljesítményükkel. A KTM és a Suzuki nemkülönben pozitívan könyvelte el saját tapasztalatait. A Hondánál olyan tekintetben nincs sok új a nap alatt, hogy továbbra is Marc Marquez a húzóemberük – már amikor épp egészséges és olyan fizikai állapotban van a spanyol, hogy a HRC rendelkezésére tud állni.
 

A Ducatinál temérdek új, innovatív fejlesztést hoztak Sepangba és próbáltak ki. Már csak küllemre is náluk lehet a motoron a legnagyobb igyekezetet észre venni, igaz ők maguk is ezt kommunikálják. A Yamahánál annyira nem egyértelmű az öröm, ráadásul ők elmondták, hogy a motorjuk nem egy teljesen új versenygép, ahogy a többi gyártó esetében. A helyzet olyan tekintetben hasonló náluk, mint a Hondánál, hiszen a hangvillások háza táján is úgy fest, hogy egyetlen olyan versenyzőjük van Fabio Quartararo személyében, aki képes a mezőny első felébe hozni az M1-est.

A második és egyben utolsó előszezoni hivatalos teszt Indonéziában kerül majd megrendezésre február 11. és 13. között. A hivatalosan „Mandalika International Street Circuit” elnevezésű versenypályán eddig még sosem járt a MotoGP mezőnye. A Superbike világbajnokság ezen a helyszínen zárta a 2021-es szezonját, ahol az időjárás (eső) alaposan megnehezítette a versenyek megrendezését.

Sepang MotoGP teszt 2. nap végeredménye:

1 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’58.131
2 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’58.157 0.026
3 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’58.243 0.112
4 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’58.261 0.130
5 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’58.261 0.130
6 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’58.265 0.134
7 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha YAMAHA 1’58.313 0.182
8 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team HONDA 1’58.332 0.201
9 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’58.413 0.282
10 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team HONDA 1’58.420 0.289
11 Luca MARINI Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’58.430 0.299
12 Joan MIR Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’58.529 0.398
13 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU HONDA 1’58.607 0.476
14 Jack MILLER Ducati Lenovo Team DUCATI 1’58.645 0.514
15 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’58.701 0.570
16 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’58.710 0.579
17 Alex MARQUEZ LCR Honda CASTROL HONDA 1’58.800 0.669
18 Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’59.016 0.885
19 Raul FERNANDEZ Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1’59.180 1.049
20 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’59.197 1.066
21 Cal CRUTCHLOW Yamaha Factory YAMAHA 1’59.262 1.131
22 Andrea DOVIZIOSO WithU Yamaha RNF YAMAHA 1’59.284 1.153
23 Remy GARDNER Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1’59.348 1.217
24 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha YAMAHA 1’59.365 1.234
25 Darryn BINDER WithU Yamaha RNF YAMAHA 1’59.857 1.726
26 Sylvain GUINTOLI Suzuki Test Team SUZUKI 1’59.996 1.865
27 Takuya TSUDA Suzuki Test Team SUZUKI 2’05.678 7.547

Fotó: MotoGP Media