back to top
2025. július 17. 00:26
Kezdőlap Blog Oldal 286

Alonso bukása után Veijer magabiztos győzelmet aratott a jerezi Moto3-as futamon.

0

Collin Veijer nyerte a Moto3 jerezi viadalát. A holland pilóta mögött David Muñoz és Iván Ortolá szelte át a célvonalat. Az első helyről rajtoló David Alonso még az első körben elesett, és kiszállt a győzelemért folyó küzdelemből.

A Moto3 futamával indult a Spanyol Nagydíj vasárnapi programjának érdemi része. Az időmérő eredményének megfelelően David Alonso vághatott neki a pole pozícióból a 19 körös viadalnak. Mellette David Muñoz és Collin Veijer várhatta a lámpák kialvását.

Muñoz kapta el legjobban a rajtot, a Boé Motorsports pilótája át tudta venni a vezetést. Az utolsó szektorban azonban Alonso visszaelőzte, de végül ő nem tudta két keréken befejezni az első kört. A bukás után még visszaült a motorjára, de csak nagy lemaradásban tudta folytatni a versenyt.

Muñoz újra élre állt, de nem sokkal később Veijer elment mellette. A 4. körre mögöttük az Iván Ortolá, Joel Esteban, Jamanaka Riuszej, Joel Kelso sorrend alakult ki. Ez a hat fős csoport jelentősnek mondható előnyt épített ki magának, több mint két másodperccel el tudtak szakadni az üldözőktől annak ellenére, hogy folyamatosan csatáztak egymással. Eközben Szuzuki Tacuki technikai hiba miatt kiment a bokszba.

A futam felére Alonso a tizenkilencedik helyig jött előre a bukása után. Az első csoportot követő bolyt Stefano Nepa vezette szinte végig a verseny első részében. A 13. körben Ortolá megelőzte Muñozt, és átvette a második pozíciót. Viszont rövid időn belül hibázott az MT Helmets – Msi pilótája, így visszaállt a korábbi sorrend.

Mindeközben az első csoport – amelynek a vezető helyét Veijer őrizte – négy főre redukálódott, mivel Esteban és Kelso is leszakadt, nem sokkal később pedig Jamanaka is erre a sorsa jutott. Alonso több vakmerő előzésnek hála már a tizenkettedik pozíciót foglalta el a 16. körben.

Az utolsó körre Veijer, Muñoz, Ortolá sorrendben fordultak rá, amely végül már nem változott. A holland pilótát több támadás is érte, de azokat szinte tökéletes motorozással mind visszaverte. Esteban elesett az utolsó kanyarban, és nem is tudta befejezni a versenyt.

A Moto3 jerezi futamának végeredménye

Mir szerint túl enyhe büntetést kapott Marc Márquez, amiért nekiment a jerezi sprint hajrájában

0

Joan Mir úgy gondolja, hogy Marc Márquezt keményebben kellett volna szankcionálni, amiért beleütközött a Spanyol Nagydíj sprintfutamán.

Marc Márquez biztosan nem unatkozott a Spanyol Nagydíj sprintfutamán. A nyolcszoros világbajnok négy körrel a leintés előtt még vezette a versenyt, de bukott a 9-es kanyarban. Ezután visszaült a motorjára, és nekifogott a felzárkózásnak. Eközben találkozott Joan Mirrel, akit az utolsó kanyarban előzött meg. Viszont talán kissé túl hevesen ment be a tavalyi csapattársa mellé, így összeértek, emiatt pedig a Honda pilótája négy helyet veszített. Márquezt végül vétkesnek találták az ütközésben, de csak egy pozíciót kellett feladnia. Ráadásul amikor ennek a híre megérkezett, akkor nem Mir haladt mögötte, így ő nem is profitált ebből. A 2020-as MotoGP-bajnok úgy gondolja, hogy nem született jó döntés a szankció kiszabásakor.

Láthatatlan jelenség okozta Marc Márquez és a többiek vesztét – le kellett volna állítani a futamot?

„Az utolsó alkalom, amikor engem büntettek, a tavalyi portimãói sprinten volt – nyilatkozta Mir. – Egy hasonló esetről volt szó, fékeztem, majd megelőztem [Fabio] Quartararót, de hozzáértem, és emiatt pár helyet veszített. Én viszont elestem, és mégis kaptam egy dupla hosszú körös büntetést a vasárnapi futamra. Ez volt az utolsó büntetésem.”

„Ebben az esetben [Márquez] nem bukott – folytatta. – Kilökött a pályáról, és négy helyet veszítettem, de neki csak egyet kellett feladnia. Ezt még fel kell dolgoznunk. Megkérdeztem a csapatomat, hogyan lehetséges, hogy egy ugyanolyan manőver, amely még rosszabbul is végződött, után neki csak egy helyet kellett visszaadnia. A döntéshozók hihetetlen módon ítélik meg az ilyen dolgokat.”

„Én szeretek úgy előzni, hogy kicsit hozzáérek a másikhoz. Ez egy olyan dolog, amely néha megtörténik, mivel az aerodinamika miatt most nagyon nehéz előzni. Viszont egy dolog az, ha kicsit a másikhoz érsz, és egy teljesen másik, ha utat nyitsz magadnak, és kilököd a vetélytársad a pályáról. Úgy kellett volna most is ítélniük, mint korábban, nem értem, hogy miért nem így tettek. Ha Marc várt volna még három másodpercet, akkor mindketten túl tudtunk volna jutni a kanyaron, és megelőzhetett volna az egyenesben. Nem igazán értem, hogy miért csinálta ezt, főleg azért a pozícióért. Megérteném, ha a dobogóért mentünk volna, de így… Ilyet nem lehet csinálni, de ha valaki mégis megcsinálja, akkor meg kell büntetni.”

Martín nyerte az őrületes jerezi sprintet, Marc Márquez megint az élről bukott, Quartararo dobogós

„Két helyen is megelőzhettelek volna” – így kapta meg Pedrosa a bronzérmet Quartararótól (videó)

0

Fabio Quartararo egy büntetés miatt elveszítette a jerezi sprinten megszerzett harmadik helyét, így a bronzérmét át kellett adnia Dani Pedrosának. A MotoGP közzétett egy videót, amely kettőjük találkozását örökítette meg.

Számos emlékezetes dolog történt a Spanyol Nagydíj sprintversenyén, és egy ilyen még a leintés utánra is jutott. Fabio Quartararo ugyanis a pályán megszerezte a harmadik helyet, de később kiderült, hogy 8 másodperces időbüntetést kapott a guminyomásra vonatkozó szabályok megsértése miatt, és így hátrasorolták az ötödik pozícióba. Azonban ekkorra már lezajlott a pódium ceremónia, így a bronzérmét át kellett adnia a mögötte befutó Dani Pedrosának, aki szabadkártyával indult a viadalon.

Elvették Quartararo sprintdobogóját, Pedrosáé lett a harmadik hely Jerezben

A MotoGP X-oldala nemrég megosztott egy videót, amelyből kiderült, hogy milyen volt ez a találkozó. Az alábbiakban a két pilóta beszélgetésének szerkesztett magyar fordítása olvasható.

  • Pedrosa: Ember, de kár ezért.
  • Quartararo: Hát, ilyen dolgok megtörténhetnek…
  • Pedrosa: Nagyszerű versenyt futottál.
  • Quartararo: De te [nehézzé] tetted nekem.
  • Pedrosa: Igen, állandóan mögötted voltam.
  • Quartararo: Viszont te [korábban] fékeztél…
  • Pedrosa: Te kiválóan fékeztél.
  • Quartararo: Ez az egyetlen dolog, amellyel most rendelkezem.
  • Pedrosa: Két helyen is megelőzhettelek volna…
  • Quartararo: A 9-es kanyarban is [amelyben Marc Márquez bukott – a szerk.].
  • Pedrosa: De akkor eszembe jutott, hogy ha bemegyek melléd, és mindketten szélesre sodródunk, akkor el fogjuk találni a vizes foltot, ahogy mindenki más, aki bukott. Szóval arra gondoltam: „minek?” Addigra már úgyis sok pozíciót nyertünk…
  • Quartararo: Igen, jól jöttünk ki [a bukásokból].

Láthatatlan jelenség okozta Marc Márquez és a többiek vesztét – le kellett volna állítani a futamot?

  • Pedrosa: Én nem tudtam, hogy a harmadik és a negyedik helyen vagyunk, azt hittem, hogy az ötödik és a hatodik helyen megyünk, vagy a hatodik és a hetedik pozícióban.
  • Quartararo: Én is csak az utolsó két körben jöttem rá.
  • Pedrosa: Az utolsó kanyarban így azt mondtam magamnak: „hagyjad, nincs értelme” [megpróbálni az előzést]. Aztán amikor megérkeztem a bokszba, akkor mondta nekem a csapat, hogy „negyedik lettél, nagyon kevéssel lemaradva [a harmadikról]”. Erre azt mondtam magamnak, hogy „ba*zki”.
  • Quartararo: Sok bukást láttam, és emiatt azt kérdeztem magamtól, hogy „milyen pozícióban is vagyok?” A rajtnál sok pilótát megelőztem…
  • Pedrosa: Sokat.
  • Quartararo: Aztán láttam a harmadik helyen motorozót, és mondtam magamnak, hogy „közelebb kell kerülnöm, közelebb kell kerülnöm”.
  • Pedrosa: Az én esetemben, [Johann] Zarco volt mögöttem, és [Franco] Morbidelli. Szóval nagyon nyomtam, tudod, mert…
  • Quartararo: Mert jönnek.
  • Pedrosa: Másképpen el tudtak volna menni mellettem.
  • Quartararo: De azért jó volt.
  • Pedrosa: Nagyon jó, és hát sajnálom [a büntetésedet].
  • Quartararo: Semmi gond. Csináljunk közösen egy képet. Majd a sisakokat is el kell cserélnünk.
  • Pedrosa: Majd előkészítem.
  • Quartararo: Nézd meg a hátulját [az éremnek].

A nizzai pilóta X-oldalára kirakott képekből pedig az is kiderült, hogy az „élvezd Dani” felirat szerepelt az érem hátulján. Quartararo ezt írta a fotók mellé: „A 23-ról a 3-ra!!! Viszont… A guminyomás kicsit alacsony volt, és emiatt 8 másodperces büntetést kaptam. Legalább ittunk egy kevés pezsgőt, és átéltük az eddigi legjobb pillanatát a szezonnak”.

Marc Márquez „nagyon csalódott”, de állítja, hogy nem a „túlvezetés” miatt bukott a jerezi sprinten

0

Marc Márquez az első helyről esett a jerezi sprintfutamon, ez pedig őt és a versenymérnökét, Frankie Carchedit is megszólalásra késztette.

A Spanyol Nagydíj sprintfutamának érdemi része a kavicságyban ért véget Márc Márqueznek. A nyolcszoros világbajnok épp vezette a versenyt, amikor négy körrel annak leintése előtt bukott a 9-es kanyarban. Ezután még visszaült a motorjára, és végül – többek között a számos másik esésnek köszönhetően – a pontszerző hatodik helyet tudta megszerezni. Azonban ő nyilvánvalóan ennél sokkal jobb eredménnyel szeretett volna zárni.

„Természetesen nagyon csalódott vagyok, és természetesen tanulni szeretnék ezekből a hibákból – utalt Márquez az austini főfutamra, amelyen szintén az első helyről bukott. – De minden alkalommal egyre közelebb és közelebb érzem magam, ez pedig önbizalommal tölt el. Újabb bukásunk volt, de nem a túlvezetés miatt. Ahogy a legtöbb másik versenyző [aki esett], én is hozzáértem a vizes folthoz, és elveszítettem az elejét.”

Láthatatlan jelenség okozta Marc Márquez és a többiek vesztét – le kellett volna állítani a futamot?

„A szombati versenyen nagyon nehéz volt mindent irányítás alatt tartani. Viszont az nagyon örömteli, hogy vissza tudtam állni [az élre – Márquez indult a pole pozícióból, de a rajt után hátraesett – a szerk.]. De a 9-es kanyarban nem vettem észre a vizes foltot. A befutó után megnéztem, és csak egy körülbelül húsz centiméteres foltról volt szó.”

„Azonban innentől már a vasárnapra kell koncentrálnunk – tért át a főfutamra. – Majd meglátjuk, hogy azon mi lesz, de a közepes keverékű gumi valamennyire megváltoztathatja majd a helyzetet. Nekem az első szabadedzésen jó közepes gumijaim voltak, de a második szabadedzésen már kicsit másmilyenek voltak. Nagyon érdekes lesz azt kitapasztalni, hogy milyen tapadásunk lesz a futamon. [Jorge] Martín, [Brad] Binder, hátulról pedig esetleg [Maverick] Viñales, [Francesco] Bagnaia és [Pedro] Acosta is odaérhet az elejébe, jó kis verseny lesz!”

Bagnaia dühös, szerinte Bindernél „leszállt a lila köd”, miután összeért Marc Márquezzel

Később Márquez versenymérnöke, Frankie Carchedi is véleményt nyilvánított az ügyről. „A bokszban nagyon pozitív [a hangulat]. Ilyen körülmények között könnyű rámenni a vízfoltra (ahogyan az a mai balesetek többségénél történt). A sebesség megvan, ez a legfontosabb” – írta az olasz szakember az X-oldalán.

Márquez a bukással értelemszerűen értékes pontokat is veszített, de ő jelenleg nem erre az aspektusra koncentrál. „Nem akarok sokat gondolni az összetettre, vagy arra, hogy az előző fordulóban is buktam. Van egy tervem, és az jól halad. Természetesen nem akarok esni, de a terv jól alakul. Arra hajtok, hogy mindig a legjobb helyekért tudjak harcolni. Ha nem ragaszkodnék ehhez, akkor könnyebben be tudnám fejezni az összes versenyt a negyedik, az ötödik vagy a hatodik pozícióban. De a cél az, hogy konzisztensen ott legyek az elejében, és egyelőre jól haladok efelé.”

Láthatatlan jelenség okozta Marc Márquez és a többiek vesztét – le kellett volna állítani a futamot?

0

Két korábbi versenyző elmagyarázta, mi okozhatta a Spanyol Nagydíj sprintfutamán látott roncsderbit. A jelenség áldozatául esett Maverick Viñales szerint félbe kellett volna szakítani a versenyt.

Ritkán látható bukássorozatot hozott a Spanyol Nagydíj sprintfutama. A huszonöt rajthoz állt versenyzőből összesen tizenöten estek el. A legtöbben az 5-ös kanyarban estek el, Álex Márquez, Brad Binder és Enea Bastianini például közvetlenül egymás után, de nem csak az a szakasz volt problémás, Marc Márquez például a 9-es kanyarban bukott az élről. De valójában mmi is volt az a probléma?

Martín nyerte az őrületes jerezi sprintet, Marc Márquez megint az élről bukott, Quartararo dobogós

Erre kereste a választ Mat Oxley, a veterán MotoGP-szakíró a leintés után. Beszéltem néhány mérnökkel, akik beszéltek a versenyzőikkel – írta az X-en. – Ma reggel esett az eső, [majd] kisütött a nap, felmelegítette az aszfaltot, a víz pedig beszivárgott a felületre. Nem látható módon, így csak a szerencsén múlik, hogy az ember rámegy-e vagy sem.”

Persze nem Oxley volt az egyetlen, akit érdekelt a téma. A TNT Sports adásában két egykori versenyző elemezte ki a történteket, illetve a hátteret. Egyikük a brit Superbike-bajnokságban hét futamgyőzelemig jutó, a MotoGP-ben is megforduló Michael Laverty, a másikuk a 2014-es Superbike-világbajnok, Sylvain Guintoli volt.

„Az Ángel Nieto-kanyarban, akárcsak az ötösben van egy vízelvezető – kezdte a brit expilóta. – Azóta kétszer is újraaszfaltozták. Együttéreztem Marckal, mindent jól csinált. Ezek a bukások nem igazán a versenyző hibájából [következnek be]. Az ember megy a külső íven, nem látja a nedves foltot. Talán abban a körben, a nyolcas kanyarban volt egy átfolyás az aszfalton. Szívfájdalom. Nagyon aprók. Az ember tudja, hogy ott vannak, ezért óvatosan bánik velük, de egy motoron nem láthatja.”

A légi felvételeken látható, hogy belül száraz – vette át a szót Guintoli. – Ezt használta ki Marc, hogy megelőzze Bindert, [Jorge] Martínt és [Miguel] Oliveirát. A kanyar kijáratánál van egy kis folt, amikor az ember újra meghúzza a gázkart, és nem számít rá. Olyan, mint a Mario Kart. Csapdák, amelyeket rádobnak az emberre, miközben motorozik. Ez nem ideális. Az ember azt várná, hogy a pálya állapota javuljon, nem pedig véletlenszerű helyeken lévő vizet.”

Laverty hozzátette, a legjobbakkal is előfordul, hogy rajtuk kívül álló okokból szenvednek balesetet, és szerinte most sokakkal ez történt. A versenyzők tudják, hogy ott vannak [a bukkanók] – magyarázta. – Ezek veszélyesek. Ahogyan a gumik átmennek rajtuk, jobban tapadnak. Hirtelen megváltoznak a körülmények. A hőmérséklet vagy a páratartalom módosul. A víz újra felszivárog a felszínre. A körülmények egy időre megváltoznak.”

Ez nem jó – vélekedett Guintoli. – A pályát rendbe kell hozni. A pilóták nem ilyen körülmények között akarnak versenyezni. Tudom, hogy ez egy őrült futam volt, de ez így nem megy. A körülmények változnak, a víz az aszfaltra szivárog. Szóval az ember azt hiszi, minden rendben van, azt hiszi, hogy a foltok száradnak, és lépésről lépésre növeli a tempóját. Ezért láttuk azt a három bukást egymás után az ötös kanyarban. Nyilvánvaló, hogy a víz visszajött.”

Maverick Viñales szintén a körülmények áldozata volt, így azok után, hogy Austinban mindent besöpört, ezúttal nem szerzett pontot. A gyári Aprilia pilótája szerint ugyanakkor a versenyirányítás nem hozott jó döntést, amikor az első bukások után nem szakította félbe a körözést. A 29 éves motoros úgy véli, erre könnyedén lett volna lehetőség.

A pálya problémát jelentett. Nem értem, hogy egy ilyen futamot hogyan nem lehetett megállítani, miután ennyi versenyző bukott – jelentette ki. – Véleményem szerint nem voltak meg a versenyzéshez szükséges feltételek. Semmin nem változtatott volna, ha várunk még félórát, és utána újraindul a verseny, ez is lehetett volna egy megoldás. Sokszor mi, pilóták is hibásak vagyunk, mivel nehezen tudunk megegyezni a biztonság kérdésében.”

Bagnaia dühös, szerinte Bindernél „leszállt a lila köd”, miután összeért Marc Márquezzel

0

Francesco Bagnaia egyértelműen Brad Bindert okolja a Spanyol Nagydíj sprintfutamán bekövetkezett kieséséért, és úgy véli, a szombati versenyeken sokszor hoznak értelmetlen döntéseket a pilóták. A címvédő ugyanakkor jól érezte magát a Ducatin.

Borzalmasan alakult a Spanyol Nagydíj szombati napja Francesco Bagnaia számára. A címvédő mindössze a hetedik helyet szerezte meg az időmérőn, ami azt jelentette, hogy a harmadik sorból kellett megkezdenie a sprintet. A gyári Ducati pilótája jól rajtolt, de egy rosszul sikerült támadási kísérlet miatt visszaesett Marco Bezzecchi mögé.

Martín nyerte az őrületes jerezi sprintet, Marc Márquez megint az élről bukott, Quartararo dobogós

Ugyanez történt Brad Binderrel is, aki Marc Márquezt próbálta volna visszaelőzni, ám végül Bagnaiáék mögött találta magát. A dél-afrikai versenyző azonban nem akarta annyiban hagyni a történteket, és a 2. kör elején bevetődött ellenfelei mellé. A motorok összeértek, és végül a középre kerülő Bagnaia húzta a legrövidebbet, aki dühösen nyilatkozott az eset után.

Elmondom, hogyan történt valójában – kezdte. – Bindernél leszállt a lila köd, amikor Márquez megelőzte őt a kilences kanyarban, és egy kicsit eltalálta őt. Az utolsó kanyarba pedig úgy ment be, hogy a határt átlépve azt kockáztatta, hogy mindkettőnket kiüssön. Nem elégedett meg ennyivel, és az egyes kanyarban úgy döntött, átmegy a kerékvetőn, hogy megelőzzön kettőnket, én pedig középre kerültem.”

A sprintfutamok nem titkolt célja, hogy a verseny rövidsége miatt a pilóták jobban hajtsanak, tekintve, hogy a gumit kevésbé kell óvni, és adott esetben többet kockáztassanak. Ez szombatonként gyakran vissza is köszön, ám Bagnaia szerint egyesek olykor túllőnek a célon, és teljesen felesleges manőverekbe mennek bele, amelyek miatt néha mások járnak pórul.

„Úgy tűnik, hogy a sprintfutamok ahhoz vezetnek, hogy bizonyos helyzetekben elborul a versenyzők agya – fogalmazott. – Olyan dolgokat tesznek… Értelmetlenül változtatnak irányt. Néha ezt ki lehet használni, és előnyt lehet kovácsolni mások hibáiból, hogy megelőzzük őket, máskor viszont az ember belekerül a közepébe, és az ilyesmi megtörténik. Szerintem a sprintversenyen akkor is lehet jól szerepelni, ha az ember ugyanazt a stratégiát alkalmazza, mint a hosszú futamon, anélkül hogy elkövetne bizonyos hibákat. Az, hogy Binder az utolsó kanyarban meg [akarta] előzni Márquezt, értelmetlen volt, utána három pozíciót vesztett. Szükségtelen volt. Igaz, hogy [Jorge] Martín az élre állt, de aztán lassú volt a tempó. Nem volt értelme.”

A bukást leszámítva ugyanakkor Bagnaia elégedett a saját teljesítményével. A többiek mögött haladva észrevettem, hogy lassú a tempó, könnyű volt követni őket – idézte fel a sprint elejét. – Holnap jobb lesz az időjárás, száraz lesz a pálya, és nem lesz több vízfolt, mint ma. Az érzet jó volt, meg tudtam csinálni, amit akartam.”

A 27 esztendős motoros azt is elárulta, hogy egy fontos módosítást hajtottak végre. „Elég nagy jelentőséggel bíró alkatrészt cseréltünk ki, nagy különbséget jelentett – mondta, majd megerősítette, hogy visszakapta a régi villáját. – Igen, Austinban visszatértem ehhez. Jobban érzem magam, segít, hogy a motor jobban forduljon a bejáratoknál, ahol sebességet kell átvinnem. A motor sokkal inkább olyan pozícióban van, amilyet kedvelek.”

Elvették Quartararo sprintdobogóját, Pedrosáé lett a harmadik hely Jerezben

0

Fabio Quartararót megbüntették a guminyomásra vonatkozó szabályok megszegése miatt a Spanyol Nagydíj sprintfutama után. A Yamaha versenyzője ennek következtében visszaesett az ötödik helyre, pozícióját pedig Dani Pedrosa örökölte meg, aki nem is tudta, hogy a dobogóért csatázik.

Folytatódik a Spanyol Nagydíj sprintfutamán bekövetkezett drámák sorozata, ugyanis büntetés miatt változott a futam végeredménye. Ráadásul nem a mezőny hátuljában, hanem igencsak releváns pozícióban, ugyanis az ellenőrzések során megállapították, hogy Fabio Quartararo, illetve a Yamaha megszegte a guminyomásra vonatkozó szabályt.

Martín nyerte az őrületes jerezi sprintet, Marc Márquez megint az élről bukott, Quartararo dobogós

Az előírást a tavalyi nyári szünet után kezdték el alkalmazni, de az akkori formájában a francia versenyző nem került volna bajba. 2023-ban ugyanis az első kihágásért még csak figyelmeztetés járt, az idei évre viszont a szabályalkotók bekeményítettek. Bár a minimumértéket lejjebb vitték, szabályszegés esetén a sprintfutamon 8, míg a főversenyen 16 másodpercet adnak hozzá az elkövető idejéhez.

Bekeményít a MotoGP, jelentősen szigorítanak a guminyomásszabály megszegéséért járó szankción

A 25. születésnapját egy hete ünneplő Quartararo tehát, mondhatni, utólagos ajándékként 8 másodpercet kapott pluszban. Ennek következtében az ötödik helyre esett vissza, a szankcióból pedig Dani Pedrosa és Franco Morbidelli profitált. A sprintdobogó így a KTM szabadkártyával versenyző tesztpilótájának ölébe hullott.

A spanyol motorosnak nem sikerült jól az időmérő, így csak a tizenhatodik helyről indulhatott, de Quartararóhoz hasonlóan sokat profitált a számos bukásból. A hajrában a negyedik helyen motorozott, közvetlenül a francia versenyző mögött, és bár nézelődött, komoly támadást nem intézett ellene. Igaz, ennek részben a saját tévedése volt az oka.

Simon Patterson, a The-Race.com elismert újságírója ugyanis az X-en arról számolt be, hogy Pedrosának nem tűnt fel, hogy milyen pozícióért harcol. A 38 esztendős pilóta – a büntetésről akkor még mit sem sejtvén – kijelentette, úgy érzi, ezen információ hiánya egy dobogótól fosztotta őt meg. Viccesen hozzátette, hogy öregszik, és meg kell igazítania a szemüvegét.

Akármi is lesz a főfutamon, Pedrosa így ismét emlékezeteset alkotott azok után, hogy a tavalyi két szabadkártyás szereplése alkalmával is szép eredményeket ért el. A 31-szeres MotoGP-futamgyőztesnek egyébként csapata úgy is gratulált, hogy akkor még bőven abban a hitben voltak, hogy nem lett meg a harmadik hely.

Nem Quartararo volt az egyetlen, akit hasonló okokból megbüntettek. Raúl Fernández a hatodikról a tizenkettedik helyre zuhant vissza, aminek következtében Marc Márquez, Augusto Fernández, Miguel Oliveira és Joan Mir eggyel több pontot szerzett, mint ahogyan azt az eredeti sorrend diktálta volna. Fabio Di Giannantoniót, Jack Millert és Álex Rinst szintén szankcionálták, de ez a pontszerzés szempontjából nem számított.

Martín győzött, Quartararo húsz helyet javított, de Acosta vitte el a show-t a jerezi közönségnél

0

Jorge Martín, Pedro Acosta és Fabio Quartararo is meglehetősen örömittasan értékelt a Spanyol Nagydíj sprintfutama után. A 19 éves újoncot még honfitársáénál is nagyobb üdvrivalgással köszöntötték a helyi nézők.

Elképesztő forgatókönyvet hozott a Spanyol Nagydíj sprintfutama. A 12 kör alatt a huszonöt fős mezőnyből nem kevesebb mint tizenöten elestek, aminek következtében olyan dobogó alakult ki, amilyenre senki nem számított. Jorge Martín győzelme persze nem minősül meglepetésnek, annál inkább Pedro Acosta második helye és főleg Fabio Quartararo harmadik pozíciója.

Martín nyerte az őrületes jerezi sprintet, Marc Márquez megint az élről bukott, Quartararo dobogós

Ami a Pramac versenyzőjét illeti, a rajtnál feljött a második helyre, majd még az 1. körben átvette a vezetést Brad Bindertől. Utána több mint 1 másodperccel ellépett a mezőnytől, de Marc Márquez közeledett rá, és egy hibának köszönhetően meg is előzte őt. Nem sokkal később azonban a nyolcszoros világbajnok a 9-es kanyarban elesett, és onnantól kezdve honfitársának már csak arra kellett figyelnie, hogy a motoron maradjon.

Nehéz futam volt, a pályán uralkodó körülmények rendkívül nehezek voltak – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Jól rajtoltam, de utána láttam, hogy Márquez közeledik, még úgy is, hogy nagyon hajtottam. Marc aztán hamarosan megelőzött, mert a hetes kanyarban elkövettem egy hibát, úgyhogy utolért. Utána próbáltam követni, igyekeztem nyomást helyezni rá, és hibázott. Holnap viszont száraz körülmények között más lesz a történet. A mai napot remélhetőleg ki tudjuk élvezni, mert Jerezben lenyűgöző nyerni. Nagyon boldog vagyok.”

Acosta második helye nem a tempóhiánya miatt jelentett a meglepetést, hanem azért, mert az elrontott időmérője után csak tizedikként rajtolhatott. Bár önerőből is sikerült előrejönnie, összesen öten estek ki előle, köztük a közvetlenül előtte haladó Álex Márquez, Brad Binder, valamint Enea Bastianini, egymás után buktak az 5-ös kanyarban. Ennek köszönhetően a 19 éves motoros – aki egyébként Martínénál is nagyobb ovációt kapott, a közönség a „Pedro, Pedro” rigmussal éltette – feljött a tabella második helyére.

Tényleg? – kérdezett vissza, miután közölték vele ezt a tényt. – Tudtuk, hogy megvan a tempónk, de a tizedik helyről indulva elég nehéz volt, miután az időmérőn elestem. Az első kör elég jól alakult, megelőztem Diggiát [Fabio Di Giannantonio – a szerk.] és más srácokat. Az ötös és nyolcas kanyarban tapasztalt változó körülmények miatt nem volt könnyű, a vízfolt elég nedves volt, és könnyű volt elveszteni a [motor] hátulját. Amikor Enea mögött voltam, rámentem, és szélesre futottam. Mindenesetre a sprinten is egyre közelebb vagyunk a célunkhoz. A bajnoki második hely nem számít, de lenyűgöző dobogót szerezni ilyen közönség előtt.”

Ha Acosta második helye meglepetés, akkor Quartararo harmadik pozíciója már-már a világ nyolcadik csodájának számít. A Yamaha versenyzője ugyanis csupán Nakagami Takaakit és Álex Rinst tudta megelőzni az időmérőn, ám a huszonharmadik pozícióból rajtolva összesen húsz helyet javított, és megszerezte a hangvillások első idei dobogóját, még ha csak sprintről is van szó.

A huszonharmadik helyről rajtoltam – kezdte. – Nagyszerű verseny volt, a pálya nagyon trükkös volt. Persze sok volt a bukás az elején, de sikerült megszereznem az első idei sprintdobogómat. Jerez igazán különleges helyszín számomra, köszönhetően az itteni szurkolóknak. Holnap remélhetőleg remek futamot tudunk teljesíteni, és legalább annyira élvezzük, mint a mait.”

Martín nyerte az őrületes jerezi sprintet, Marc Márquez megint az élről bukott, Quartararo dobogós

0

Jorge Martín nyerte a Spanyol Nagydíj sprintfutamát, amely egészen őrületes forgatókönyvet hozott. Francesco Bagnaia már az elején bukott, Marc Márquez pedig ismét az élről esett el, de messze nem ő volt az 5-ös kanyar egyetlen áldozata.

Szokás szerint a MotoGP sprintfutamával zárult a Spanyol Nagydíj hétvégéjének szombati napja. A pole pozícióból Marc Márquez indulhatott, miután az időmérőn ő volt a leggyorsabb, míg az első sort Marco Bezzecchi és Jorge Martín egészítette ki. Francesco Bagnaia mindössze a hetedik helyről várta a piros lámpák kialvását, míg Pedro Acosta a bukása miatt csak tizedikként rajtolhatott. A futam száraz körülmények között kezdődött, ám az égbolt meglehetősen felhős volt: a levegő hőmérséklete 19, míg az aszfalté 30 fokos volt. A mezőny tagjai közül mindenki közepes első és lágy hátsó gumin ment.

Acosta hibája sokba került, Marc Márquezé nem, megvan az első pole pozíciója a Ducatival

Brad Binder remekül rajtolt, és a negyedik helyről átvette a vezetést, míg Márquezt Martín is megelőzte. Bezzecchi rontott néhány pozíciót, míg Álex Márquez feljött a negyedik helyre. Bagnaia aztán megtámadta a 28 éves versenyzőt, ám ehelyett Bezzecchinek sikerült visszaelőznie őt. Az 1. körben előbb Aleix Espargaró, majd Jack Miller is bukott, de utóbbi folytatta a versenyt.

Ugyancsak az 1. körben Martín maga mögé utasította Bindert, és átvette a vezetést. A következő körben Marc Márquez is megelőzte Bindert, aki néhány kanyar múlva visszatámadott. A két versenyző összeért, így Álex Márquez feljött a második pozícióba, de bátyja hamar visszajött elé. A dél-afrikai versenyző aztán bement Bagnaia és Bezzecchi mellé, és a címvédő bekerült két ellenfele közé, majd elesett.

Ezután a VR46-osok számára jött a rémálom: előbb Bezzecchi fékezte el magát, majd Fabio Di Giannantonio volt a következő versenyző, aki eldobta a motort. Ami az élmezőnyben történő csatát illeti, Martín már több mint 1 másodperccel ellépett Marc Márqueztől, akit viszont öccse szorosan követett.

Ezután kicsit lenyugodtak a kedélyek, miközben az idősebbik Márquez elkezdett közeledni Martínra. A 6. körben aztán Lorenzo Savadori esett el, de Millerhez és Di Giannantonióhoz hasonlóan visszaült a motorra. A következő körben aztán egy hiba miatt hirtelen lecsökkent a különbség az első kettős között, és Márquez át is vette a vezetést honfitársával szemben.

Eközben Álex Rins esett el, Augusto Fernándeznek pedig szerencséje volt, hogy nem vitte magával. Ami a győzelemért folytatott csatát illeti, Márquez viszonylag megnyugtató módon ellépett Martíntól. Hátrébb aztán az 5-ös kanyarban előbb Álex Márquez, majd Binder és Bastianini is elesett. Az igazi dráma viszont csak néhány másodperccel később következett, amikor Marc Márquez is bukott. A nyolcszoros világbajnok visszaállt, és a tizedik helyen folytatta a versenyt.

A kanyar következő áldozata Maverick Viñales volt, aki a harmadik helyről dobta el a motort. Ennek köszönhetően Fabio Quartararo volt a harmadik, míg Dani Pedrosa a negyedik. Hátrébb Marc Márquez Joan Mirt támadta rendkívül agresszív módon, és a sportfelügyelők vizsgálták is az esetet. A döntés hamar megszületett, és a Gresini pilótájának egy helyet vissza kellett adnia.

A hajrában még Luca Marini, Stefan Bradl és Zarco is elesett. Martín végül közel 3 másodperccel nyert Acosta előtt, Pedrosa viszont támadta Quartararót a harmadik helyért. A spanyol versenyző azonban nem járt sikerrel, így a Yamaha szerzett egy sprintdobogót, miután pilótájuk húsz helyet javított. Mögöttük Pedrosa, Franco Morbidelli, Raúl Fernández, Marc Márquez, Augusto Fernández és Miguel Oliveira lett a pontszerzők sorrendje.

A MotoGP jerezi sprintfutamának végeredménye

Óriási fölény a Moto2-ben és a Moto3-ban is, Aldegueré, illetve Alonsóé a jerezi pole pozíció

0

David Alonso, illetve Fermín Aldeguer szerezte meg a pole pozíciót a Spanyol Nagydíj Moto3-as és Moto2-es időmérőjén. Előbbit csak David Muñoz tudta valamennyire megszorítani, utóbbihoz végül Albert Arenas volt a legközelebb.

A délelőtti etap után kérdéses volt, hogy milyen időjárási körülmények fogadják a Moto3 és a Moto2 mezőnyét az időmérőre: a válasz az, hogy száraz. A korábbi esőzés miatt viszont a pénteki edzés sorrendje határozta meg, hogy ki kezdhetett a Q2-ben. A legkisebb géposztályban David Alonso, Jacob Roulstone, Collin Veijer, Daniel Holgado, David Almansa, Joel Kelso, Iván Ortolá, Riccardo Rossi, David Muñoz, Stefano Nepa, Szuzuki Tacuki, Jamanaka Riuszej, Joel Esteban és Scott Ogden alkották ezt a névsort.

A Q1 első gyorskörét Adrián Fernández futotta volna meg, ám a spanyol versenyző a végén elvette. Luca Lunetta egy fokkal rosszabbul járt nála, ugyanis ő el is esett, de hamar tudta folytatni a körözést. Ennek következtében Noah Dettwileré volt az első kör, a CIP Green Power pilótája 1:51.039-cel kezdett. Persze aztán jöttek a javítások, a második próbálkozások után Nicola Carraro állt az élre 1:49.083-mal, mögötte pedig Fernández, Filippo Farioli és Matteo Bertelle volt az első négy sorrendje.

A következő körök után ismét változott a sorrend: Carraro 1:48.064-gyel maradt az élen, mögötte az 59 századdal lemaradó Bertelle, Fernández és Ángel Piqueras volt az állás. Utóbbinak már 1 másodperc felett volt a hátránya, az ötödik Furuszató Taijót viszont 252 ezreddel múlta felül az újonc.

Bő 5 perccel a vége előtt Xabi Zurutuza esett el a 13-as kanyarban, miközben a Leopard Racing mindkét pilótája javított, és mind Fernández, mind Piqueras megelőzte Bertellét. Furuszató szintén javított, de nem eleget, így maradt az ötödik pozícióban. A japán versenyző aztán egy pillanat erejéig feljött a negyedik helyre, de mivel a mögötte érkező Bertelle szintén gyorsult, ismét kiszorult a továbbjutók közül.

A véghajrában aztán Farioli feljött a második helyre, de nem sokáig, ugyanis Piqueras 241 ezredes előnnyel átvette a vezetést. Innentől kezdve nem változott a sorrend, ugyanis Tatchakorn Buasri közvetlenül előtte a 8-as kanyarban bukott, aminek következtében sokan nem javíthattak. Így tehát Piqueras, Carraro, Farioli és Fernández jutottak be a Q2-be.

Az időmérő második szakasza rögtön drámával kezdődött, ugyanis Daniel Holgado az 5-ös kanyarban bemutatott egy highside-ot. Ami az első próbálkozásokat illeti, Muñoz 1:47.553-mal kezdett, 143 megelőzve Alonsót, és további 18 századdal Fernándezt. Másodszorra viszont a kolumbiai pilóta brutális, 1:46.431-es kört rakott össze, amit csak Veijer tudott valamennyire megközelíteni. A Husqvarna versenyzőjének 467 ezred volt a hátránya, Kelso viszont már 1,015 másodperccel volt lassabb.

A holland motoros aztán tovább javított, és 197 ezredes előnnyel felugrott az eredményjelző tetejére, míg Jamanaka 794 ezredes lemaradással feljött a harmadik pozícióba, miközben a legtöbben a garázsban tartózkodtak. Veijer azonban inkább kint maradt, és tovább emelte a lécet: 1:46.123-mal tovább növelte előnyét.

Bő 5 perccel a leintés előtt a GasGas másik versenyzője is bukott: Roulstone az 5-ös kanyarban járt nagyon pórul, és még a motorja is ráesett. Holgadóhoz hasonlóan az ő állapota sem tűnt túlságosan biztatónak. Mindeközben Alonso visszavágott Veijernek, és 891 ezredes előnnyel visszaállt az élre.

Utóbbi aztán javított, de csak 11 századot, míg az Aspar pilótája már 1:44.954-nél tartott, ami 1,059 másodperccel volt jobb a második helyen álló Veijer körénél. Ezzel meg is szerezte zsinórban a második pole pozícióját, de Muñoznak sikerült 228 ezredre megközelítenie őt. Mögöttük Veijer, Kelso, Jamanaka, Piqueras, Ortolá, Esteban, Szuzuki és Carraro lett az első tíz sorrendje.

A Moto3 jerezi időmérőjének végeredménye

A legkisebb kategóriához hasonlóan a Moto2-esekről is elmondható, hogy a pénteki edzés döntött arról, hogy melyik tizennégy versenyző kezdhet a Q2-ben. Joe Roberts, Fermín Aldeguer, Sergio García, Marcos Ramírez, Ogura Aj, Manuel González, Zonta van den Goorbergh, Alonso López, Albert Arenas, Izan Guevara, Jake Dixon, Somkiat Chantra, Filip Salač és Barry Baltus voltak azok, akik ebből a szempontból mindenképpen örülhettek a délelőtti esőnek.

A Q1 Szaszaki Ajumu nélkül kezdődött, aki a második edzésen óriásit bukott, és kórházba vitték kivizsgálásra. Az első gyorskört  pont csapattársa, Jeremy Alcoba futotta meg, a spanyol pilóta 1:43.630-cal kezdett, amivel az első próbálkozások után maradt is az élen, 278 ezreddel megelőzve Dennis Foggiát. Utána viszont rengetegen megelőzték, és Darryn Binder vette át a vezetést 1:42.809 másodperccel, megelőzve Diogo Moreirát, Senna Agiust és a szabadkártyával versenyző Jorge Navarrót.

 

Nem sokkal félidő után Tony Arbolino is megérkezett, és 1:42.427-tel vette át a vezetést, 144 ezreddel felülmúlva Binder idejét. Az olasz versenyző aztán csak átmenetileg vesztette el a vezetést, ugyanis 1:41.961-gyel tovább javított, előnye pedig 419 ezred volt Moreirával szemben, míg mögöttük Alcoba és Binder álltak továbbjutásra.

A hajrában Bo Bendsneyder jött fel a negyedik pozícióba, de sokáig nem állt továbbjutásra, ugyanis Celestino Vietti mindössze 357 ezreddel maradt el honfitársától. Igaz, Agius nála is gyorsabb volt, de az ő körét pályaelhagyás miatt elvették. Foggia eközben kiszállt a csatából, ugyanis az 1-es kanyarban elesett. Igaz, innentől kezdve más sem tudta beverekedni magát az első négybe: a legközelebb az ausztrál pilóta állt ehhez, ám végül a rossz utolsó szektora miatt 11 ezreddel kikapott Alcobától. Rajta kívül Arbolino, Vietti és Moreira vehettek részt a Q2-ben.

A Q2 előtt biztos volt, hogy nem az idén eddig két rajtelsőséggel rendelkező Arón Caneté lesz a pole pozíció, hiszen a spanyol versenyző még pénteken eltörte a bokáját. Az időmérő rögtön egy bukással kezdődött, ugyanis Van den Goorbergh még a kivezető körén dobta el a motort az 5-ös kanyarban. A gyorsköröket sem úszták meg esés nélkül, López szintén az 5-ös kanyarban kötött ki a kavicságyban.

Ami az első gyorsköröket illeti, az eddig pont nélküli Dixon állt az élre 1:42.574-gyel, 151 ezreddel megelőzve Aldeguert, és további 104-gyel Gonzálezt. A Speed Up motorosa aztán jelentős mértékben javított, és 1:41.669-cel vette át a vezetést. A második helyre Arbolino zárkózott fel, 326 ezreddel elmaradva a Ducati jövő évi MotoGP-versenyzőjétől, de 55-tel megelőzve Gonzálezt.

A hajrában aztán Gonzáleznek sikerült felülmúlnia Aldeguert, de csak átmenetileg, ugyanis hamar honfitársa visszaelőzte őt, sőt, még Dixon is bejött elé. A Boscoscuro pilótája aztán tovább gyorsult, és 1:40.673-mal növelte előnyét, 793 ezreddel megelőzve Dixont. Aldeguer ezzel megszerezte a pole pozíciót, a brit versenyző viszont visszacsúszott a harmadik helyre, ugyanis 355 ezreddel felülmúlta őt. Mögöttük González, Moreira, García, Vietti, Arbolino, Alcoba és Ramírez lett az első tíz sorrendje.

A Moto2 jerezi időmérőjének végeredménye