back to top
2025. július 17. 05:58
Kezdőlap Blog Oldal 285

Di Giannantonio volt a leggyorsabb Jerezben a Honda és a Yamaha nagy napján

0

Jerezben rendezték meg a MotoGP első idei szezon közbeni kollektív tesztjét, amelyen Fabio Di Giannantonio futotta a legjobb időt. A hétfői körözés alatt azonban nem rá, hanem a Hondára és a Yamahára szegeződött a legtöbb tekintet.

Hétfőn került sor a MotoGP első idei szezon közbeni kollektív tesztjére. A gyakorlás helyszíne a jerezi pálya volt, a mezőny így egyszerűen ott maradt a Spanyol Nagydíj után. A csapatoknak nyolc óra állt a rendelkezésére, az időjárás pedig kedvezőbb volt, mint a versenyhétvége során.

Először Maverick Viñales és Johann Zarco hagyta el a bokszutcát. Az első óra végén Marc Márquez neve mellett szerepelt a legjobb idő, a nyolcszoros világbajnok 1:36.826 másodperc alatt ért körbe. Ezután pedig már csak kétszer változott a vezető személye, előbb Francesco Bagnaia 1:36.589-cel, majd Fabio Di Giannantonio 1:36.405-tel állt az élre, és utóbbit már senki sem tudta letaszítani onnan. Viszont ezen a teszten – ahogyan a legtöbb hasonló gyakorláson – nem igazán volt jelentősége a köridőknek, amit az is jól jelez, hogy még a VR46 pilótája is jelentősen elmaradt az új pályacsúcstól (1:36.025), amelyet Bagnaia állított fel a Spanyol Nagydíj pénteki edzésén. A körözés alatt Jorge Martín, Marco Bezzecchi és Augusto Fernández került a földre.

A legnagyobb figyelem kétségtelenül a Hondára és a Yamahára összpontosult. A két japán óriás jelenleg eléggé le van maradva az európai vetélytársaik mögött, így minden ilyen alkalmat meg kell ragadniuk, hogy elősegítsék a felzárkózásukat. Az elmúlt időszakban mindkét gyártó tartott egy-egy privát tesztet Barcelonában, így már legalább félkész megoldásokkal érkeztek meg Jerezbe.

A Honda a négy állandó versenyzőjén kívül Stefan Bradlt, a tesztpilótájukat is bevetette. Bradl az LCR duójával, Zarcóval és Nakagami Takaakival együtt egy „teljesen új RC213V-t” vitt pályára, Luca Marini pedig egy „frissített vázat” próbált ki. Ezeken kívül több új aerodinamikai elem is felkerült a motorokra. Az új erőforrással kisérletező Joan Mir optimistán nyilatkozott: „Tudjuk, hogy milyen irányt kell követnünk. Most már csak a fejlesztésekre kell várnunk.” A legjobb időt (1:37.326) az aszakaiak versenyzői közül Nakagami futotta, amely a tizenhatodik helyre volt elég. Egyébként a japán motoros volt a legszorgalmasabb az egész mezőnyből, összesen 81 kört tett meg.

Honda, LCR, 2024, Jerez, teszt
Fotó: MotoGP

Az már az előző hét folyamán kiderült, hogy a Yamahának nagyon fontos lesz ez a jerezi körözés. Hétfő délelőtt Massimo Meregalli, az iwataiak csapatigazgató elárulta, hogy pontosan mire koncentrálnak. „A két legnagyobb dolog, amelyet tesztelnünk és értékelnünk kell, az egyfelől az [új] aerocsomag, amelyet rövidesen homologizáltatni akarunk a pilótáink visszajelzéseire alapozva, és a megújított váz” – mondta az olasz szakember.

Főként a Meregalli által említett aerocsomag volt az a dolog, amely beszédtémát szolgáltatott, hiszen a gyártó többek között egy új első szárnyat is tesztelt. A Yamaha esetén csak a két állandó pilóta gurult pályára, közülük Álex Rins volt a gyorsabb 1:37.024-gyel, a spanyol motoros a tizennegyedik pozícióban zárta a napot.

Yamaha, 2024, Jerez, teszt
Fotó: MotoGP

Az Aprilia háza táján az jelentette a legnagyobb újdonságot, hogy a Trackhouse Racing színeit képviselő Raúl Fernández végre felülhetett az idei motorra, amelyet csapattársa, Miguel Oliveira már korábban megkapott. Aleix Espargaró pedig egy új összeültető rendszert próbált ki, amelyet a gyártó tesztpilótája, Lorenzo Savadori már éles körülmények között is használt a Spanyol Nagydíjon. Savadori egyébként hétfőn is pályára gurult, de a leggyorsabbnak nem ő, hanem Viñales bizonyult, aki 1:36.492-vel a második helyen zárt.

Mellékesen a noaleiek is kísérleteztek új aerodinamikai megoldásokkal. Ezek közül a farokelemet kell kiemelni, amely a tavalyi és az idei változatok keveréke.

Aprilia, 2024, Jerez, teszt
Fotó: MotoGP

Talán a Ducati esetén lehet a legkevesebb dologra rámutatni, amellett persze, hogy a Desmosedicik most is jól muzsikáltak, a legjobb tízbe Marco Bezzecchi kivételével a bolognaiak összes pilótája be tudott kerülni. A hírek szerint többen közülük, például Bagnaia, új beállításokat próbálgatott. Meg kell említeni még Franco Morbidellit, aki szép lassan visszatérni látszik a január végi sérüléséből. Morbidelli a hétfői körözést a harmadik helyen zárta (1:36.527), és a mezőny egyik legszorgalmasabb tagja volt a megtett körök szempontjából.

A KTM is csak kisebb újításokkal készült a tesztre, amelyen az egyik tesztpilótájuk, Pol Espargaró is motorra ült. Az osztrákok kötelékéből Brad Binder futotta a legjobb időt, a dél-afrikai versenyző 1:36-639-cel a hatodik helyet szerezte meg.

A MotoGP jerezi tesztjének végeredménye

Quartararo teste megint nem bírta a jerezi pályát, a végén már fékezni sem tudott

0

Fabio Quartararo és Álex Rins is kompartment szindrómával küszködött a Spanyol Nagydíjon. A francia versenyző elmondása szerint a hajrában már fékezni sem tudott, főnökük pedig kijelentette, a táv utolsó harmadában mindketten nagyot küzdöttek, hogy célba érjenek.

Azok után, hogy Fabio Quartararo a Spanyol Nagydíj sprintfutamán a pályán a harmadik helyen ért célba, és még a büntetése után is 5 pontot szerzett, a vasárnap már nem alakult ennyire jól a Yamaha versenyzőinek. Igaz, a huszonharmadik, illetve a huszonötödik helyről indulva a kettős pontszerzés szép teljesítmény, de ezt mindkét pilóta nagy szenvedés árán érte el.

A 25 esztendős motoros teljesen száraz körülmények között is sokat tudott előrejönni, bár ezek jelentős része annak volt köszönhető, hogy előtte sokan kiestek. A hajrát a tizenharmadik helyen kezdte meg, ám végül csupán egyetlen egységet gyűjtött be, ugyanis kompartment szindróma miatt megfájdult a karja, így veszített a sebességéből.

Martín az élről bukott, Bagnaia pedig Marc Márquezt legyőzve nyerte meg a jerezi főfutamot

 

„Nem sikerült úgy rajtolnom, mint szombaton – nyilatkozta. – Volt egy kis gondunk a hátsó tapadással, aztán pedig fizikailag nagyon fárasztóvá vált a motorozás. Fájt a karom, mert túl keményen fékeztem. Az utolsó tíz körben már nem tudtam fékezni, így le kellett lassítanom. Nagyon kemény futam volt. A hátsó tapadás és a kanyarodási [sebesség] nagyon hiányzik, a hétfői teszten remélhetőleg tudunk változtatni ezen. Nem várok nagyon nagy előrelépést, de bízom benne, hogy javulunk, hogy jobban érezzük magunkat a motoron, és gyorsabbak legyünk.”

Quartararóval nem először babrált ki a jerezi pálya ilyen tekintetben, hiszen a 2021-es győzelmét hasonló okokból bukta el, ami aztán műtéthez vezetett. Ráadásul most csapattársa, Álex Rins is hasonló problémákkal küszködött. A spanyol pilóta valamivel jobban bírta a gyűrődést, és végül ő örökölte meg a tizenharmadik pozíciót.

„Nem volt könnyű az utolsó helyről indulni, de jobban sikerült a rajt, mint szombaton – kezdte. – Néhány pozíciót visszaszereztem, majd szinte az egész versenyen Fabio mögött voltam. Aztán láttam, hogy ő is elkezdett szenvedni, akárcsak én, és utol tudtam érni, majd megelőztem. Az biztos, hogy nem ilyen eredményt szeretnénk, de fontos volt számunkra ez a futam, mert rengeteg információt gyűjtöttünk. Hétfőn sok alkatrészt ki kell próbálnunk. Szóval megyünk tovább, és folytatjuk a munkát.”

Ahogyan arra mindketten utaltak, a futam másnapján rendezik a jerezi tesztet, amely ezekben a pillanatokban is zajlik. Cikkünk megjelenésének pillanatában Quartararo a tizenhatodik helyet foglalja el, 1:37.438-as ideje pedig 1,033 másodperccel marad el a lista élén álló Fabio Di Giannantonióétól. Rins 121 ezreddel, illetve két pozícióval van mögötte. Massimo Meregalli elmondta, mire helyezik leginkább a hangsúlyt, miután ő is értékelte a versenyt.

„A pilótáinknak a rajtrács végéről kellett indulniuk, így nehéznek ígérkezett a futam – fogalmazott a Yamaha csapatigazgatója. – Ráadásul Álex és Fabio is küszködött a nehéz motorral, mivel a rossz tapadási viszonyok miatt a vezetés nagyobb fizikai erőt igényelt. Ezen a pályán sokat kell pihenés nélkül használni a gázt és a féket, így ez még megterhelőbbé tette számukra a versenyt. Nagyot küzdöttek, hogy teljesítsék a táv utolsó harmadát. Egyértelmű, hogy sok munka vár még ránk, ezért nagyszerű, hogy hétfőn lesz egy tesztnap, és egy egész versenyhétvégényi adatot tudunk használni. Sok új elemet kell kipróbálnunk, de a legfontosabb komponenseket kell előnyben részesítenünk. Ez az aerodinamika, az új fejlesztésű váz, valamint néhány elektronikai beállítás.”

Így áll a MotoGP-tabella a Spanyol Nagydíj után

Csak az egyikük gondolt a balesetre Bagnaia és Marc Márquez szenzációs csatája közben

0

Francesco Bagnaia úgy véli, Marc Márquez okosan viselkedett a csatájuk során, máskülönben szerinte hasonlóan járt volna, mint egy nappal korábban. A Gresini versenyzőjének a tavalyi idényzáró villant be, amikor ugyan nem ő hibázott, de tehetett volna többet a baleset elkerüléséért.

A Portugál Nagydíj után másodszor is összecsapott a jelenlegi állandó mezőny két legeredményesebb versenyzője, Francesco Bagnaia és Marc Márquez. Akkor, mondhatni, mindketten vesztesen jöttek ki a párharcból, hiszen az ütközésük következtében egyikük sem szerzett pontot, most viszont bizonyos szempontból mindketten nyertek valamit.

Martín az élről bukott, Bagnaia pedig Marc Márquezt legyőzve nyerte meg a jerezi főfutamot

A gyári Ducati versenyzőjének esetében ez egyértelmű, hiszen végül megtartotta a vezetést, diadalával pedig feljött a tabella második helyére, és, ami talán ennél is fontosabb, 17 pontra csökkentette a hátrányát az eleső Jorge Martínnal szemben. A címvédő ugyanakkor ellenfelének a küzdelem közben tanúsított hozzáállását is méltatta.

„Marckal nagyon intenzív volt a csata – nyilatkozta az első három helyezett számára tartott sajtótájékoztatón. – Tökéletesen tudják, hogy amikor az ember Marckal harcol, ki kell tennie a könyökét. Úgy vélem, szép csata volt. Ilyen összeérés esetén általában megbillenünk, és az ellenkező irányba indulunk el. Marcnak kicsit össze kellett szednie a motort, és okosan csinálta, máskülönben többé-kevésbé ugyanaz történt volna, mint szombaton. A második kísérletét próbáltam ismét visszaverni, és növelni a különbséget az utolsó körökre.”

Bár a csatát elveszítette, de lényegében Márquez is nyert valamit vasárnap. Egyrészt először állhatott fel a dobogóra főfutam után, amióta Ducatit vezet, másrészt pedig sikerült legyőznie korábbi önmagát, és ezúttal ő volt az, aki engedett. Ellentétben a tavalyi idényzáróval, amikor Martín kiütötte őt, és bár a felelősség egyértelműen a Pramac motorosát illette, a nyolcszoros világbajnok agresszivitása is hozzájárult a balesethez.

„Amikor a tízes kanyarban voltam, beugrott egy emlék Valenciából, hogy Martín mit csinált velem egy hasonló szituációban – kezdte. – Talán nem az én hibám lett volna, de ugyanúgy nulla pont, úgyhogy inkább felszedtem a motort, és elbuktam a pozíciót, hogy aztán a következő körben megpróbáljam. Azonban már túl késő volt az első gumim hőmérsékletének szempontjából.”

Nem Bagnaia és Márquez párosa volt az egyetlen, amelyik összeért a futam során. A rajt után Pedro Acosta és Johann Zarco még megúszták, ám a francia versenyzőt később Aleix Espargaró kiütötte, majd hasonló jelenetek játszódtak le Jack Miller és Franco Morbidelli esetében is. Bagnaia úgy véli, manapság sokszor elkerülhetetlen a kontakt.

„Nem örültem annak, ami Portimãóban vagy ami szombaton történt velem – fogalmazott. – Néha hevesebbek a csaták, és összeérhetünk, mivel jelenleg nehezebb végrehajtani egy normális előzést. Mindenki nagyon erős a fékezésnél a kanyarbejáratokon, és ilyenkor könnyen előfordulhat, hogy a belül lévő srác, aki előzni próbál, szélesebbre megy. Ez mostanában megtörténhet.”

Bagnaia: Ha Marc Márquezzel harcolsz, akkor tudod, hogy agresszívnak kell lenned

Márquez egész pályafutása során híres volt az agresszivitásáról, ám ezúttal ő volt az, aki engedett. Még úgy is, hogy Bagnaia motorja találta el őt, de úgy látta, hogy ha nem szedi fel a motort, akkor legalább az egyikük a földön köt ki. Ennek köszönhetően pedig ő is jelentős mértékben csökkentette a Martínnal szembeni hátrányát, és már csak 32 egység a lemaradása.

„Ahogyan Pecco is mondta, én azok közé tartozom, akik azt mondják, hogy ez a versenyzés, és néha előfordulhat ilyesmi – magyarázta. – Most elég okos voltam, és a megfelelő időben adtam fel. Ha nem ezt teszem, akkor vagy Pecco, vagy én, vagy mindketten elestünk volna. Amikor bementünk a tízes kanyarba, kaptam egy ütést a karomra és a lábamra az első kerekétől. Abban a pillanatban két lehetőség lett volna: elesem, mert elveszítem a hátulját, vagy ő esik el, mint szombaton. Szóval egyszerűen feladtam. Felszedtem a motort, és elvettem a gázt, mert nem akartam highside-ot. A pozíciót elbuktam, viszont szereztem húsz pontot. Néha nem csak a helyzetet előidéző versenyző vállalja a felelősséget az esetért. Előfordul, hogy az is el tudja kerülni [az esést], aki kapja az ütést. Ezúttal elég okos voltam, hogy elkerüljem a bukást, és jól reagáltam arra, hogy Pecco hozzám ért.”

A sajtótájékoztató végén feltették a kérdést, hogy a csata közben gondoltak-e a balesetre. „Nem, soha nem gondoltam erre” – válaszolta Bagnaia, Márqueznek viszont nagyon is átfutott az agyán. „A tízes kanyarban rendkívül közel voltunk ahhoz, hogy ismét bukjunk, de ezúttal feladtam” – mondta. A harmadik helyen záró Marco Bezzecchi ebben a témában a spanyol versenyzőhöz hasonlóan gondolkodott, és ő is igennel felelt a felvetésre.

Így áll a MotoGP-tabella a Spanyol Nagydíj után

A szomorú Martín nem tudja megmagyarázni a bukás okát, de egyvalami jó érzéssel tölti el

0

Jorge Martín nem tudja megmagyarázni, miért esett el a Spanyol Nagydíjon, amivel rengeteget bukott Francesco Bagnaiával szemben. Franco Morbidelli úgy véli, sokat kell még tanulnia a motorról, főleg ami a csatákat illeti.

Bár jól indult, de borzalmasan végződött a Pramac számára a Spanyol Nagydíj. Jorge Martín viszonylag hamar az élre állt, és vezette a futamot, ám féltávhoz közeledve elesett, így nem szerzett pontot. Csapattársa, Franco Morbidelli Jack Millerrel ütközött, és bár úgy tűnt, hogy ő okozta a balesetet, végül a büntetést legalább megúszta.

Martín az élről bukott, Bagnaia pedig Marc Márquezt legyőzve nyerte meg a jerezi főfutamot

Martín jól rajtolt, és bár aztán ideiglenesen Francesco Bagnaia mögé került, nem sokkal később a címvédőt és Marc Márquezt megelőzve átvette a vezetést. A gyári Ducati versenyzője folyamatosan ott volt közvetlenül mögötte, ám érdemi támadást nem tudott intézni ellene. A 11. körben a 26 éves motoros elesett a 6-os kanyarban.

„Szomorú vagyok – nyilatkozta. – Remekül rajtoltam, majd megvédtem az első helyet a futamon, erősnek éreztem magam, aztán… Elestem, amit nem nagyon tudok megmagyarázni, hogyan történt. Ki fogom elemezni az adatokat a csapattal, mert nem akarok még egyszer ilyen hibát elkövetni. Ez csak egy rossz nap volt, és jó érzéssel tölt el a tudat, hogy egy nagyszerű istállónál vagyok, és erre a problémára is találni fogunk megoldást. Tulajdonképpen jó, hogy hétfőn lesz a teszt, hogy újra pályára menjek, megértsem, mi történt, és tovább fejlődjek.”

Bagnaia végül Márquezzel óriásit csatázva megnyerte a futamot, így 25 pontot szerzett, vagyis Martín a hibájának köszönhetően potenciálisan 30 egységet bukott riválisával szemben. Bár továbbra is vezeti az összetettet, előnye 17 egységre csökkent, és még a hetedik helyen álló Brad Binderről is elmondható, hogy egy teljes hétvégét tekintve lőtávolon belül van.

Bagnaia: Ha Marc Márquezzel harcolsz, akkor tudod, hogy agresszívnak kell lenned

Ami Morbidellit illeti, a 29 esztendős pilóta számára a 18. körben ért véget a verseny, miután, hasonlóan Johann Zarco és Aleix Espargaró incidenséhez, az 5-ös kanyarban nekiment Millernek. A sportfelügyelők azonban versenybalesetnek minősítették a történteket, a kavicságyban történt összetűzést pedig nem vizsgálták.

Kipenderítették Zarcót a sportfelügyelők, miután beolvasott a világbajnoknak

„Még ha az elején veszítettem is néhány pozíciót, elég gyors voltam ahhoz, hogy megelőzzek pár versenyzőt, és a futam leggyorsabb körei közül néhány az enyém volt – fogalmazott a háromszoros MotoGP-futamgyőztes. – Ez mutatja, hogy mennyire magabiztos voltam. Aztán elestem, mert még sokat kell tanulnom a motorról, főleg a párharcoknál. Nagyon örülök a hétfői tesztnek, mert végre több időt tölthetek a motoron, és ez nagyon fontos lesz ahhoz, hogy jelentős lépést tegyek előre.”

Így áll a MotoGP-tabella a Spanyol Nagydíj után

Kipenderítették Zarcót a sportfelügyelők, miután beolvasott a világbajnoknak

0

Johann Zarco elárulta, miután a Spanyol Nagydíjon összeütközött Aleix Espargaróval, elmentek a Sportfelügyelői Bizottsághoz, ahol közölte az elnöki pozíciót betöltő Freddie Spencerrel, hogy nem tartja alkalmasnak a pozíciójára. Ezután állítása szerint kipenderítették őt.

A sportfelügyelőknek több esetet is vizsgálniuk kellett a Spanyol Nagydíj után, és ezek közül kettőben Johann Zarco közvetlenül érintett volt. A francia versenyző az elején nekiment Pedro Acostának, és bár vétkesnek találták, mivel veszített egy pozíciót, nem kapott büntetést. Az Aleix Espargaróval történt incidensben viszont egyértelműen ő volt az áldozat.

Martín az élről bukott, Bagnaia pedig Marc Márquezt legyőzve nyerte meg a jerezi főfutamot

A két pilóta a 10. körben ütközött az 5-ös kanyarban, és a képek alapján egyértelműen a gyári Aprilia motorosa volt az, aki kilökte ellenfelét és saját magát is. A döntéshozók ennek ellenére versenybalesetnek minősítették az incidenst. Zarco elárulta, az ütközés után együtt mentek el a Sportfelügyelői Bizottsághoz, ahol jól beolvasott 1983 és 1985 500 köbcentis világbajnokának, a jelenleg a szervezet elnöki pozícióját betöltő Freddie Spencernek.

„Elmentem a versenyirányításhoz, és Freddie Spencer velünk együtt nézte az eseményeket – nyilatkozta. – Úgy nézett rám, mintha tudni akarta volna, hogy mit szeretnék. Azt akarta, hogy panaszkodjak Aleixre. Azt mondtam, hogy nem fogok panaszkodni, ugyanakkor közöltem vele, hogy nem alkalmas erre a munkára, mert nem hozza meg a megfelelő döntéseket a megfelelő pillanatokban.”

Mindez úgy hangzik, mintha Spencer Zarcótól várta volna, hogy meghozza a döntést. „Úgy tűnik, ez volt a helyzet – jelentette ki. – Bementem a versenyirányításhoz, és úgy nézett ránk, mert Aleixsel voltam, mintha két gyerek lennénk, és erkölcsi leckét akarnának adni. De »nem, Freddie, lehet, hogy nagyon szenvedélyes vagy, de nem hozol helyes döntéseket, nem a megfelelő helyen vagy«.”

Zarco ezután felhozta Francesco Bagnaiának a sprinten történt bukását, amelyet Brad Binder manővere váltott ki. A gyári KTM versenyzője bevetődött a címvédő, illetve Marco Bezzecchi mellé, az idősebbik olasz pilóta pedig szendvicsbe került. Sokak szerint a dél-afrikai motoros büntetést érdemelt volna, ahogyan Joan Mir szerint Marc Márquezt is komolyabban kellett volna szankcionálni szombaton, miután összeütköztek.

„Ezt el kell fogadni, és kontrollálni kell – folytatta Zarco. – Ezen a ponton Aleix egyetértett velem. A versenyzők mindenesetre azon dolgoznak, hogy legyen egy csoport, amely felszólalhat, aztán pedig a megfelelő emberek hozzák meg a döntéseket. Ami Aleixet illeti, kár, hogy összeütköztünk, utána pedig egyszerűen minden rossz volt. És ismétlem, Freddie Spencer nem a megfelelő ember erre a posztra.”

A 33 esztendős versenyző ezután elmondta, monológjának az lett a jutalma, hogy „kipenderítették” a sportfelügyelőktől. Ami Espargarót illeti, az állandó mezőny korelnökének nem tetszett, ahogyan ellenfele csatázott vele, elmondása szerint már korábban is háromszor-négyszer összeértek. Manőverével pedig pont azt akarta elkerülni, hogy „megtámaszkodjon” a Hondán, de mivel blokkolta a motor elejét, baleset lett a vége.

Így áll a MotoGP-tabella a Spanyol Nagydíj után

Ezen a hétvégén került sor a Spanyol Nagydíjra. Jerezben Jorge Martín megtartotta a vezetést a MotoGP-tabella élén.

Ezen a hétvégén Jerezben vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság. A Spanyol Nagydíj során a MotoGP sprintjét Jorge Martín, a főfutamát pedig Francesco Bagnaia nyerte. Összetettben Martín megtartotta a vezetést, a második pozíciót Bagnaia vette át, Enea Bastianini lecsúszott a harmadik helyre. A Moto2 versenyén Fermín Aldeguer, a Moto3 viadalán Collin Veijer szelte át először a célvonalat.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Jorge Martín Ducati Prima Pramac Racing 92
2 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 75
3 Enea Bastianini Ducati Ducati Lenovo Team 70
4 Pedro Acosta KTM Red Bull GASGAS Tech3 69
5 Maverick Viñales Aprilia Aprilia Racing 63
6 Marc Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 60
7 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory 59
8 Aleix Espargaró Aprilia Aprilia Racing 39
9 Marco Bezzecchi Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 36
10 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 34
11 Álex Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 27
12 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 25
13 Miguel Oliveira Aprilia Trackhouse Racing 23
14 Jack Miller KTM Red Bull KTM Factory 22
15 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse Racing 12
16 Joan Mir Honda Repsol Honda Team 12
17 Augusto Fernández KTM Red Bull GASGAS Tech3 10
18 Dani Pedrosa KTM Red Bull KTM Factory 7
19 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 6
20 Franco Morbidelli Ducati Prima Pramac Racing 6
21 Johann Zarco Honda CASTROL Honda LCR 5
22 Nakagami Takaaki Honda IDEMITSU Honda LCR 4
23 Luca Marini Honda Repsol Honda Team 0
24 Stefan Bradl Honda HRC Team 0
25 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 0

 

MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 145
2 Aprilia Racing 102
3 Prima Pramac Racing 98
4 Gresini Racing MotoGP 87
5 Red Bull KTM Factory 81
6 Red Bull GASGAS Tech3 79
7 Pertamina Enduro VR46 Racing 70
8 Trackhouse Racing 35
9 Monster Energy Yamaha MotoGP 31
10 Repsol Honda Team 12
11 LCR Honda 9

 

MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 133
2 KTM 95
3 Aprilia 82
4 Yamaha 27
5 Honda 13

 

Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 69
2 Sergio García Boscoscuro MT Helmets – MSi 64
3 Fermín Aldeguer Boscoscuro Speed Up Racing 54
4 Manuel González Kalex QJmotor Gresini Moto2 46
5 Ogura Aj Boscoscuro MT Helmets – MSi 43
6 Alonso López Boscoscuro Speed Up Racing 38
7 Arón Canet Kalex Fantic Racing 38
8 Albert Arenas Kalex QJmotor Gresini Moto2 31
9 Celestino Vietti Kalex Red Bull KTM Ajo 29
10 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 28
11 Jeremy Alcoba Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 25
12 Barry Baltus Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 23
13 Tony Arbolino Kalex Elf Marc VDS Racing Team 18
14 Somkiat Chantra Kalex Idemitsu Honda Team Asia 17
15 Dennis Foggia Kalex Italtrans Racing Team 10
16 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 6
17 Filip Salač Kalex Elf Marc VDS Racing Team 6
18 Izan Guevara Kalex CFMoto Aspar Team 4
19 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 3
20 Bo Bendsneyder Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 2
21 Senna Agius Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 2
22 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 2
23 Darryn Binder Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 1
24 Matteo Ferrari Kalex QJmotor Gresini Moto2 1

 

Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 MT Helmets – MSi 107
2 OnlyFans American Racing Team 97
3 Speed Up Racing 92
4 QJmotor Gresini Moto2 77
5 Fantic Racing 38
6 Red Bull KTM Ajo 32
7 RW-Idrofoglia Racing GP 29
8 Yamaha VR46 Master Camp Team 25
9 Elf Marc VDS Racing Team 24
10 Idemitsu Honda Team Asia 17
11 Italtrans Racing Team 12
12 CFMoto Aspar Team 4
13 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 3
14 Pertamina Mandalika Gas Up Team 2
15 Klint Forward Factory Team 0

 

Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Boscoscuro 88
2 Kalex 85
3 Forward 0

 

Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Daniel Holgado Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 74
2 David Alonso CFMoto CFMoto Aspar Team 68
3 Collin Veijer Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 46
4 Iván Ortolá KTM MT Helmets – MSi 39
5 Joel Kelso KTM Boé Motorsports 39
6 David Muñoz KTM Boé Motorsports 38
7 Ángel Piqueras Honda Leopard Racing 26
8 Jamanaka Riuszej KTM MT Helmets – MSi 26
9 Stefano Nepa KTM LevelUp – MTA 26
10 Jacob Roulstone Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 23
11 Szuzuki Tacuki Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 22
12 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 21
13 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 20
14 Joel Esteban CFMoto CFMOTO Gaviota Aspar Team 20
15 Furuszató Taijó Honda Honda Team Asia 16
16 Nicola Carraro KTM LevelUp – MTA 14
17 Riccardo Rossi KTM CIP Green Power 13
18 Matteo Bertelle Honda Rivacold Snipers Team 12
19 Filippo Farioli Honda Sic58 Squadra Corse 4
20 Scott Ogden Honda MLav Racing 4
21 Xabi Zurutuza KTM Red Bull KTM Ajo 3
22 Vicente Pérez KTM Red Bull KTM Ajo 2
23 Noah Dettwiler KTM CIP Green Power 2
24 Luca Lunetta Honda Sic58 Squadra Corse 1
25 David Almansa Honda Rivacold Snipers Team 1

 

Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Red Bull GasGas Tech3 97
2 CFMoto Aspar Team 88
3 Boé Motorsports 77
4 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 68
5 MT Helmets – MSi 65
6 Leopard Racing 47
7 LevelUp – MTA 40
8 Red Bull KTM Ajo 25
9 Honda Team Asia 16
10 CIP Green Power 15
11 Rivacold Snipers Team 13
12 Sic58 Squadra Corse 5
13 MLav Racing 4

 

Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Gas Gas 74
2 CFMoto 68
3 KTM 66
4 Husqvarna 56
5 Honda 48

 

Bagnaia: Ha Marc Márquezzel harcolsz, akkor tudod, hogy agresszívnak kell lenned

0

A Spanyol Nagydíj főfutamának három legjobbja, az egymással nagyot csatázó Francesco Bagnaia és Marc Márquez, illetve az idei első dobogóját szerző Marco Bezzecchi értékelt a verseny leintése után.

Emlékezetes versenyt hozott a Spanyol Nagydíj főfutama. Jorge Martín az első helyről bukott, Francesco Bagnaia és Marc Márquez pedig hatalmasat csatázott a vezető pozícióért. A leintés után a dobogósok, kedve a győztessel, elmesélték, hogy ők miként látták az eseményeket.

Martín az élről bukott, Bagnaia pedig Marc Márquezt legyőzve nyerte meg a jerezi főfutamot

„Az egyik legfontosabb dolog az első kör volt – jelentette ki Bagnaia. – Fontos volt a 6-os kanyar külső ívén bemutatott előzésem. Aztán próbáltam nyomni, és követni az élen álló két srácot [Martínt és Márquezt – a szerk.]. Aztán Jorge elkövette azt a hibát, túl keményen fékezett a 6-os kanyar előtt. Én viszont nagyon élveztem a csatát Marc-kal. Ő nagyon erős volt, ha vele harcolsz, akkor tudod, hogy agresszívnak kell lenned. De végül is nagyon jó volt, eléggé élveztem. Egészen csodálatos látni ezt a tömeget a pálya mellett, és csak annyit akarok mondani, hogy köszönöm mindannyiuknak. Mást nem is tudok hozzátenni, köszönöm mindenkinek.”

A nyolcszoros világbajnok a pole pozícióból indulva a második helyen végzett. „Ez egy nagyon fontos verseny volt – nyilatkozta Márquez. – Az elején kicsit merev voltam, mivel ahogy tudjátok, szombaton buktam. Szóval a rajt után feszültebben mentem a teli tankkal, és veszítettem pár helyet, de megvolt a sebességem ahhoz, hogy visszajöjjek. Ahhoz is megvolt a tempóm, hogy Bagnaiával harcoljak, és hát igen, ez egy szoros küzdelem volt, mint a régi időkben [majd megmutatta a címvédő gumija által a vállán hagyott nyomot – a szerk.]. Ez jó, igazi versenyzés volt.”

„Megpróbáltam becsukni az ajtót [miután megelőztem], de ő volt a belső íven, [és összeértünk,] ami megtörténhet versenyzés közben. Az utolsó körben pedig nagyon jól ment, azt hiszem, hogy talán megfutotta a verseny leggyorsabb körét is. Próbáltam követni, viszont neki még volt egy kis tartalékja. Ilyen dolgok megtörténnek, egyszerűen a végéig küzdöttünk. De nagyon boldog vagyok az első [idei] dobogóm miatt.”

Bezzecchi az előző idényben a mezőny egyik legjobbja volt, viszont idén eddig nem találta az összhangot a 2023-as Ducatival, így láthatóan kimondottan sokat jelentett neki ez a dobogós hely. „Nagyon boldog vagyok – kezdte VR46 pilótája. – Az idei szezon eleje és előző legvége elég kemény volt nekem. Szóval az nagyon király, hogy itt, Jerezben, ahol tavaly sokat küszködtem, tudtam visszatérni az élmezőnybe. Nagyon örülök ennek, illetve nagyon hálás vagyok a csapatomnak, mivel ők mindig hittek bennem, és mindig támogattak. Köszönöm mindenkinek a támogatást.”

Bezzecchi szerint a mostani Ducatija „pont az ellentéte” az előzőnek

Martín az élről bukott, Bagnaia pedig Marc Márquezt legyőzve nyerte meg a jerezi főfutamot

0

Francesco Bagnaia nyerte a Spanyol Nagydíj főfutamát. A második helyre a címvédővel hatalmas küzdelmet vívó Marc Márquez, a harmadikra pedig Marco Bezzecchi jött be. Jorge Martín a verseny első szakaszában az élről bukott.

A Moto3 és a Moto2 futama után a királykategória versenyével folytatódott a Spanyol Nagydíj vasárnapi programja. A jerezi pálya hőmérséklete 36, a levegőé pedig 19 fokos volt a rajt előtt, amelyet az időmérő eredményének megfelelően Marc Márquez, Marco Bezzecchi és Jorge Martín várhatott az első sorból. A gumiválasztást tekintve szinte mindenki ugyanúgy döntött, és mindkét kerekére a közepes keveréket tetette fel.

A rajt után Márquez megtartotta vezető helyet, de a legjobban Francesco Bagnaia jött ki az első kör eseményeiből. A címvédő nagyon agresszívan motorozva feljött előbb a második helyre, majd az utolsó kanyarban elment a Gresini pilótája mellett is. Pedro Acosta az indulásnál visszaesett a tizennyolcadik helyre, később kiderült, hogy ezt egy Johann Zarcóval történő összeérése okozta.

Bagnaia és Márquez duója Martínnal kiegészülve összecsapott a 2. kör elején, ekkor az olasz versenyző még meg tudta tartani az első helyet. Ám a 3. kör elején hibázott, és mindkét márkatársa elment mellette, bár aztán egy pozíciót vissza tudott szerezni.

A vezető pozíciót őrző Martínt Bagnaia vette üldözőbe, folyamatosan támadta a Pramac motorosát. Ezalatt Bezzecchi elment Márquez mellett, így átvette a harmadik helyet, de az ő duójuk kissé lemaradt az élen álló kettősről. A szabadkártyával induló, és a sprinten villogó Dani Pedrosa futama pedig a kavicságyban ért véget.

A 10. körben Martín, Bagnaia, Bezzecchi, Marc Márquez, Álex Márquez, Brad Binder, Miguel Oliveira, Enea Bastianini, Fabio Di Giannantonio, Jack Miller sorrendben haladt a mezőny eleje. Eközben Aleix Espargaró hátulról nekiment Zarcónak, emiatt pedig mindketten elestek.

A 11. körben jött a dráma: Martín bukott az első helyről, a madridi pilótát a 6-os kanyar tréfálta meg. Így Bagnaia vette át a vezetést, a Ducati versenyzője ekkor közel egy másodperces előnnyel rendelkezett Bezzecchivel szemben.

A 13. kör végén Bezzecchi hibázott, így Marc Márquez nagyon közel ért hozzá. A 14. körben aztán a nyolcszoros világbajnok egy bátor manőverrel maga mögé utasította a VR46 pilótáját, majd elkezdett felzárkózni Bagnaiára.

A 18. körben 6 tizedmásodperc volt a különbség Bagnaia és Márquez között, akiket Bezzecchi, Álex Márquez és Binder követett. Franco Morbidelli és Miller kezdtek csatázni, de a Pramac pilótája túl bátran ment be az ausztrál motoros mellé, emiatt pedig mindketten kirepültek a kavicságyba.

A 20. körre Márquez teljesen megérkezett Bagnaia mögé. Egy körrel később a spanyol pilóta egy pillanatra átvette a vezető helyet, de vetélytársa nagyon rámenősen védekezett, és vissza tudott bújni mellé.

A 22. körben szinte pontosan ugyanaz történt, mint ami egy körrel azelőtt, ekkor kissé össze is ért egymással Bagnaia és Márquez, de mindketten két keréken tudtak maradni, és a sorrend sem változott. Viszont ezután a gyári Ducati pilótája el tudott távolodni a márkatársától.

Végül Márquez már hiába közeledett, nem tudta megelőzni Bagnaiát, aki így az idei második futamgyőzelmét aratta. A harmadik helytől a Bezzecchi, Álex Márquez, Bastianini, Binder, Di Giannantonio, Oliveira, Maverick Viñales, Acosta sorrend kristályosodott ki.

A MotoGP jerezi főfutamának végeredménye

Hatalmasat esett Acosta a vasárnap reggeli bemelegítésen

0

Pedro Acosta elég nagyot bukott a jerezi bemelegítésen, amelyre szokás szerint vasárnap reggel került sor. A GasGas pilótája szerencsére lényegében sértetlenül megúszta az esést

A Spanyol Nagydíj sprintfutamán kisebb túlzással élve több bukást láthattak a nézők, mint amennyit előtte összesen az idei szezonban. Ezekért az esésekért a többség a nehezen észrevehető vizes foltokat okolta. A kivételt Francesco Bagnaia jelentette, aki nem egy ilyen, hanem (szerinte) Brad Binder miatt került a földre.

Láthatatlan jelenség okozta Marc Márquez és a többiek vesztét – le kellett volna állítani a futamot?

Pedro Acosta szombaton még kimaradt a bukásokból, és ennek köszönhetően második helyen végzett a sprinten. Vasárnap reggel azonban ő is látogatást tett a kavicságyban. A GasGas pilótája a helyi – és egyben a magyar – idő szerint 9:40-kor elindult tíz perces bemelegítés leintése előtt valamivel vesztette el az uralmát az akkor körülbelül 200 km/h-val haladó motorja felett a 7-es kanyar bejáratánál.

Acosta és a KTM is elrepült egészen az „air fence” nevű felfújható energiaelnyelő alkalmatosságig. Szerencsére ezután a saját lábán távozott az eset helyszínéről, és a csapata kommunikációja szerint nem szenvedett el semmilyen komolyabb sérülést. Könnyen lehetséges, hogy a mazarróni cápa is egy vizes foltnak esett áldozatául.

Nem sokkal Acosta után Fabio Di Giannantonio is bukott, a VR46 versenyzőjét a 8-as kanyar tréfálta meg. Ezután piros zászlóval megszakították a bemelegítést, és mivel már csak 53 másodperc maradt az órán, ezért nem is indították újra. A rövid körözés során Álex Márquez neve mellé került a legjobb idő, a Gresini motorosa 1:37.943 másodperc alatt ért körbe a jerezi aszfaltcsíkon. Ennek azonban nem volt különösebb jelentősége, és mellesleg ezzel Márquez eléggé elmaradt az új pályacsúcstól (1:36.025), amelyet Bagnaia állított fel a pénteki edzésen.

Aldeguer megérkezett, hazai környezetben aratta az első idei győzelmét a Moto2-ben

0

Fermín Aldeguer nyerte a Moto2 jerezi futamát. Mellette Joe Roberts és Manuel González állhatott még fel a dobogóra.

A Moto3 versenye után a Moto2 viadalával folytatódott a Spanyol Nagydíj vasárnapi programja. A rajtnál az időmérőt nagy fölénnyel megnyerő Fermín Aldeguer mellett Albert Arenas és Jake Dixon alkotta az első sort.

Óriási fölény a Moto2-ben és a Moto3-ban is, Aldegueré, illetve Alonsóé a jerezi pole pozíció

 

Manuel González vette a legjobb rajtot, Aldeguer alatt megingott a motor, és így a Gresini pilótája átvette a vezetést. Azonban még az első szektorban a SpeedUp versenyzője vissza tudta előzni.

Az 1. kör végén viszont már megint González vezetett, mögötte pedig az Aldeguer, Sergio García, Jake Dixon, Arenas sorrend alakult ki. Eközben két csúnya bukást is láthattak a nézők, előbb Senna Agius ütközött össze a vetélytársaival, majd Bo Bendsneyder esett el a 13-kanyarban. Nem sokkal később ugyanebben a kanyarban Xavier Artigas is a földre került.

Az utolsó kanyar rövidesen további áldozatot szedett: Dennis Foggia is itt esett el a 3. kör végén. Darryn Binder és Barry Baltus sem tudta végig két keréken maradva befejezni a futamot. A vezető helyért González és Aldeguer parázs csatát vívott egymással, a 4. és az 5. körben oda-vissza előzgették egymást. Őket kissé lemaradva García követte, akihez képet Robertsnek és Arenasnak már tetemesebb hátránya volt.

Aldeguer végül le tudta tisztázni Gonzálezt, majd kissé el is távolodott tőle. A 9. körben Dixon bukott, az angol pilótát is a 13-as kanyar tréfálta meg.

A 12. körre Roberts utolérte Garcíát, akivel csatázni is kezdtek a harmadik helyért. A bajnoki éllovas az első támadást még visszaverte, de aztán az amerikai pilóta elment mellette, majd elkezdett közeledni Gonzálezre.

Ezalatt Diogo Moreira esett, megint a 13-as kanyar volt a bukás helyszíne. A 15. körben Álex Escrig egy kisebb highside-ot szenvedett el szintén a célegyenes-ráfordítóban, a motorja pedig önállósította magát. Egy körrel később Marcos Ramírez is földre került ebben a kanyarban.

A 18. körben Aldeguer már jelentős, közel két másodperces előnnyel rendelkezett Gonzálezzel szemben, akire Roberts ekkora már teljesen felzárkózott, majd meg is tudta előzni, és átvette a második helyet. Alonso López pedig esett, megint a 13-as kanyar volt a ludas.

Aldeguer végül nem hibázott, és idén először futamot nyert. Mögötte Roberts – az ő teljesítményét ki kell emelni, hiszen a tizenegyedik helyről rajtolva lett második, és ezzel átvette a vezetést a tabellán –, González sorrendben jöttek be az üldözők, majd García és Arenas szelte át a célvonalat. Az utolsó körben még Jaume Masià is elesett, de ő a többséggel ellentétben nem a 13-as, hanem a 9-es kanyarban.

A Moto2 jerezi futamának végeredménye