back to top
2025. július 16. 13:13
Kezdőlap Blog Oldal 287

Egyvalami nehezíti meg a Yamaha versenyzőinek helyzetét, de az nagyon

0

Álex Rins és Fabio Quartararo is küszködött a Spanyol Nagydíj pénteki napján, és mindketten ugyanazt a tényezőt nevezték meg okként. Mindeközben a Yamaha bejelentette, hogy Cal Crutchlow, a gyártó tesztpilótája melyik három európai helyszínen kap szabadkártyát.

Bár nem olyan mértékben, mint a Honda esetében, továbbra is kilátástalannak tűnő helyzetben van a Yamaha. Ennek legújabb bizonyítéka a Spanyol Nagydíj pénteki napja. Fabio Quartararónak és Álex Rinsnek délelőtt és délután sem sikerült bejutnia az első tízbe, ami azt jelenti, hogy a Q1-ben kell kezdeniük a szombati időmérőt.

A két Márquez kezdte a legjobban a jerezi hétvégét, Pedrosa volt a leggyorsabb KTM-es a nyitányon

Az M1-esnek korábban a kanyarodás volt talán a legnagyobb erőssége, és mindkét versenyző nyilatkozata alapján úgy tűnik, hogy leginkább ezt hiányolják. Ami a spanyol pilótát illeti, az első gyakorláson a tizenhetedik, míg az edzésen a tizenötödik pozícióban zárt, 42 századdal elmaradva az utolsó továbbjutó helyet megszerző Álex Márquez idejétől.

„Továbbra is ugyanazokkal a problémákkal küszködünk, mint az előző néhány futamon – kezdte. – Nagyon nehéz befordítani a motort. Különböző dolgokat próbáltunk ki, de a fő gond még mindig ugyanaz. Az utolsó edzés utolsó perceiben megpróbáltam követni valakit, és végezni tudtam egy összehasonlítást. Szombaton még ki kell próbálnunk valamit, egy kicsit azonban mindennel kísérletezünk. Hétfőn azt is megnézzük, hogy az új [aerodinamikai] elemek tudnak-e segíteni a kanyarokban. Talán a motorblokkból, a tehetetlenségből származik, nem tudjuk pontosan. Az viszont igaz, hogy nagyon küszködünk.”

Ha lehet, Quartararo számára még rosszabbul alakult a jerezi hétvége első napja. A 25. születésnapját múlt héten ünneplő motoros a délelőtti tizennegyedik helye után egyike volt azon versenyzőknek, akik a délután folyamán elestek. Utána pedig mindössze a huszadik pozíciót szerezte meg, miután a hajrában rontott.

Bagnaia körrekorddal zárta az élen a jerezi hétvége első napját, Acosta az egyedüli továbbjutó KTM-es

„A kanyarokban szenvedtem, akárcsak Álex, és úgy vélem, kissé túlságosan is a féktávokra figyelünk, a kanyarokban pedig sokat veszítünk – fogalmazott. – Kipróbáltam a kemény első [gumit], de a hetes kanyarban az eleje rögtön blokkolt. Aztán kipróbáltunk valamit a lágy abroncsokkal, de nem ment igazán jól. Aztán az utolsó gyorskörön hibáztunk. Ugyanakkor mindegy is, a fő probléma a kanyarodás, és ez az egy dolog nehezíti meg az életünket. Szeretném megnézni az előző év adatait, mélyrehatóan megvizsgálni, mi a különbség, és abból kiindulva tervet készíteni.”

Crutchlow legalább három szabadkártyát kap

A terv része lehet Cal Crutchlow szerepeltetése szabadkártya segítségével. A Yamaha tesztpilótája tavaly mindössze Motegiben indult el, idén viszont legalább három versenyhétvégén ott lesz. A japán márka ugyanis bejelentette, hogy Mugellóban, Silverstone-ban és Misanóban is el fogják indítani. Az olaszországi helyszínek esetében alighanem sokat számított, hogy a mostani hétvégéhez hasonlóan másnap tesztelnek (Crutchlow egyébként ott lesz a hétfői teszten), míg Silverstone esetében a hazai pálya játszhatott szerepet. Kérdés, hogy a San Marinó-i Nagydíj után Crutchlow kap-e még szabadkártyát. Igaz, legfeljebb egyet használhat még fel, hiszen hiába áll rendelkezésre összesen hat lehetőség a koncessziós jogok miatt, a nyári szünet után legfeljebb hármat lehet bevetni.

Marc Márquez: Az alkalmazkodásnak vége, az élmezőnnyel táncolok

0

Marc Márquez úgy véli, az alkalmazkodás folyamatának vége, és most már csak némi finomhangolást kell végezniük. A spanyol versenyző egyetértett öccsével, Álexszel abban, hogy az időmérő kulcsfontosságú lesz Jerezben.

Jól alakult a Spanyol Nagydíj pénteki napja Marc Márquez számára. A 31 esztendős pilóta az első szabadedzésen sokáig az élen állt, és végül csak testvérétől és egyben csapattársától, Álex Márqueztől kapott ki, aki két friss lágy gumit tett fel a hajrában. Délután pedig harmadik lett Francesco Bagnaia és Maverick Viñales mögött, így simán bejutott a Q2-be.

A két Márquez kezdte a legjobban a jerezi hétvégét, Pedrosa volt a leggyorsabb KTM-es a nyitányon

A szektoridejeit jobban megvizsgálva ugyanakkor azt lehet látni, hogy Márquez rendkívül felemás teljesítményt nyújtott egy körön. Az első szektorban csak Brad Binder tudta megelőzni, míg a harmadikban ő volt a leggyorsabb, ezzel szemben a másodikban mindössze a tizenhetedik, míg a negyedikben a tizenkettedik legjobb időt motorozta.

Az ötös kanyarban és az utolsó szektorban veszítünk egy kicsit, de egy dolog biztos: A Ducati gépéhez történő alkalmazkodásnak vége, most itt az ideje, hogy finomhangoljunk, hogy a legjobbakkal versenyezhessünk – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – A fejlődés megtörtént. Ahogyan az első szabadedzésen is megmutattuk, azonnal jól éreztem magam a motoron. A legfontosabb, hogy a versenytempóban ott voltunk. A gyorskört tekintve szintén ott voltunk az első háromban. Szombaton tehát az a fontos, hogy az időmérőn megpróbáljunk az első hat helyezett között lenni, hogy legyen némi esélyünk a sprinten és a főfutamon.”

Bagnaia körrekorddal zárta az élen a jerezi hétvége első napját, Acosta az egyedüli továbbjutó KTM-es

Persze mindez nem azt jelenti, hogy a spanyol motoros innentől kezdve a győzelemért fog harcolni, de úgy véli, már stabilan ott tud lenni az élmezőnyben. Idén [ismét] élvezem – fogalmazott. – Az élmezőnnyel táncolok, és meglátjuk, hogy ezt tudjuk-e folytatni. A győzelemhez természetesen még mindig szükség van némi fejlődésre a vezetési stílusomat illetően. Ami viszont a cél, hogy ott legyünk az első ötben, az megvan.”

Álex Márqueznek nehezebb dolga volt, ami a továbbjutást illeti, miután a délutáni etapon elesett. Végül azonban tizedikként pont becsúszott a Q2-be, bár könnyen lehet, hogy ehhez Binder hajrábeli bukása is kellett. A 28 éves pilóta egyetért bátyjával abban, hogy az időmérő kulcsfontosságú lesz a hétvége további alakulásának szempontjából.

Kár a délutáni bukásért és különösen a gyorskörön tapasztalt forgalomért, különben sokkal előrébb végeztünk volna az edzésen – kezdte. – Ugyanakkor vissza kellett nyernünk az érzetet és az önbizalmat, és ez sikerült. A hazai közönség előtt való versenyzés nyilvánvalóan segít abban, hogy rögtön délelőttől kezdve gyorsak legyünk. Olyan közel kell kerülnünk a mezőny elejéhez, amennyire csak lehet, mert itt nem könnyű előzni, úgyhogy most már teljes mértékben a kvalifikációra koncentrálunk.”

„A 14 éves unokatestvérem is meg tudja verni” – íme a reakciók Lorenzo és Pedrosa bokszmeccsére

0

A MotoGP mezőnyének jó néhány tagja megosztotta véleményét Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa bokszmeccséről. Többen meg is tippelték a győztest, amiben nem volt egyezés.

Óriási küzdelem van készülőben a motorversenyzés világában, de nem a versenypályán. Jorge Lorenzo ugyanis kihívta Dani Pedrosát egy jótékonysági bokszmeccsre, és bár az ötszörös világbajnok elmondása szerint nem számított rá, egykori riválisa elfogadta a felkérést. A helyszín Barcelona lesz, az időpont viszont még nincs meg, de az eddigiek alapján nagyon úgy tűnik, hogy megvalósul a mérkőzés.

Hoppá, jön a „Sztárbox MotoGP-kiadása”, Pedrosa elfogadta Lorenzo kihívását

Mindez természetesen a jerezi paddockban is téma volt. Olyannyira, hogy a MotoGP közösségi oldalaira felkerült egy videó, amelyben többen is elmondják a véleményüket a pilóták közül. Ebből a szempontból szerencse, hogy Pedrosa személyében az egyik érintett szabadkártyával rajthoz áll a hétvégén, így ő is be tudott kerülni az összeállításba. A többi megkérdezett közül pedig sokan megtippelték a győztest, míg mások valamilyen szerepre jelentkeztek.

Pedrosa: Szerintem Jorge itt lesz a környéken ezen a hétvégén, szóval megkérdezhetik őt, hogy van-e már valamilyen ötlete.”

Joan Mir: „Őszintén szólva ez feldobta a hetemet.”

Marc Márquez: „Boksz? Láttam a közösségi médiában. Ha fogadnom kell valakire, akkor az Jorge lesz.”

Pedro Acosta: „Szerintem Dani nagy show-t fog csinálni. Úgy vélem, mindenkit meg tud lepni, a ringben is. Dani csapatában vagyok, az biztos. Amikor mindent belead, olyan, mint egy rakéta.”

Miguel Oliveira: „Dani csapatában vagyok, az biztos. Úgy látom, Jorge jelenleg nincs a legjobb edzettségi állapotban. Őszintén szólva a tizennégy éves unokatestvérem is meg tudja verni Jorgét.”

Brad Binder: „Szerintem elég érdekes lesz. Úgy vélem, Lorenzónak kicsit nagyobb lehet az ütőtávolsága, de nem sokkal.”

Raúl Fernández: „Ott szeretnék lenni, látni akarom.”

Jorge Martín: „Önként jelentkezem, hogy én legyek a bíró. Talán én is bemehetnék velük a ringbe.”

Aleix Espargaró: „Tényleg nem tudom, mire számítsak. Danit illetően van bennem némi kíváncsiság, mert mindenki azt gondolja, hogy túl alacsony, de én Danira teszem a pénzem. Szóval meglátjuk.”

Jack Miller: „Lorenzo nem küzdhet meg Danival. [Pedrosa] öt láb magas? [Lorenzo] nem teheti meg. Szerintem Daninál testhezállóbbat is tudunk találni Jorge számára, akivel megküzdhet. Azonnal felteszem a kezem.”

Michael Dunlop készül valamire

0

Nemsokára újra itt a TT, a mezőny egyik legerősebbje pedig jobban várja, mint talán eddigi élete során bármikor. A legnagyobb kérdés csak az: mi lesz a rekorddal?

Az elmúlt néhány hétben a motorsport minden terén felgyorsultak az események. Ami viszont jelenleg a leginkább izgat bennünket, az egyértelműen az utcai versenyzés, azon belül is a Man-szigeti TT, és annak 2024-es alakulása. Történelmi év elég nézhetünk, nem vitás, ezt pedig Michael Dunlop szállíthatja a közönségnek. Az északír versenyző huszonöt győzelemmel saját nagybátyja, Joey Dunlop nyomában lohol. A 2000-ben elhunyt versenyző huszonhat TT-győzelme eddig egyet jelentett az érinthetetlenséggel, és a ténnyel, hogy a rekord talán örökre eggyé vált a nevével. Azonban a tavalyi évben megtörtént az, amire talán senki nem számított, miután unokaöccse, Michael, olyan teljesítményt mutatott, hogy arra még a szakma is csak elismerően csettintett. Azok után, hogy az utcai versenyek viszontagságos világában elveszítette mind édesapját, mind testvérét, egy mentális összeomlás széléről mentette meg saját karrierjét, miután a régi formáját idézve egy hét alatt négy győzelmet szerzett. És sokan talán arra sem számítottak, hogy ezzel majd a rekord közelébe ér. Néhány évvel ezelőtt a TT-legenda, John McGuinness úgy fogalmazott, azonnal befejezné, ha beállítaná egykori példaképe, Joey rekordját. Az unokaöcs, Michael viszont soha nem állított hasonlót, így amikor feltették neki a kérdést, hogy milyen érzések keringenek benne, csak annyit válaszolt, megpróbál nem törődni vele, csak a győzelemre koncentrál.

És nagyjából az idei évben is erre számíthatunk tőle, legalábbis azok után, hogy nemrég megtartották a 2024-es TT hivatalos sajtótájékoztatóját. Dunlop szokás szerint nem forszírozta túl a dolgot, pólóban és rövidnadrágban érkezett, és mivel saját csapatával nevezett, az egyenruha sem jelentett különösebb kritériumot számára.

A nap, amikor Michael Dunlop bugyihoz hasonlította motorja villáját – beszámoló a Man-szigeti TT-ről

A sajtótájékoztatót egyébként pont a születésnapján tartották, ahol elmondta, semmi különöset nem tervezett az idei évre, csak minél többször nyerni szeretne. Azt már megszokhattuk, hogy a legnagyobb presztízzsel bíró Superbike kategóriában még mindig nem tisztázott, milyen motoron kíván rajthoz állni. Általában az utolsó pillanatra hagyja a kérdést, ami bár mindenki számára megdöbbentő, neki mégis így komfortos. Annyit talán sejthetünk, hogy mivel a nagycsapatokban rendre kellemetlenül érzi magát, a Superbike-ok mezőnyében marad a Hawk Racing alakulatánál. Egyrészt azért, mert bennük feltétel nélkül bízik, tekintve az elmúlt években elért közös sikereket, másrészt mert szabadon engedik számára, hogy adott esetben a saját motorját szerelje. A Hawk ilyenkor mindössze a meglehetősen kifinomult Superbike-motorokhoz szükséges technikai támogatást biztosítja számára. Persze az északír versenyző karrierje során korábban talán még soha nem élvezett hasonlóan kiemelt figyelmet, de hála a vele készített töménytelen mennyiségű interjúnak, már azt is tudjuk, hogy a pizzán szereti az ananászt, Guinness-sört pedig csak otthon, Írországban iszik, mert állítja, hogy amíg az export során az Egyesült Királyságba ér, a szénsav veszít a minőségéből. Így a világ egyéb pontjain inkább csak vörösbort szürcsölget.

Dunlop egyébként rajthoz állt a nemrég megrendezett Le Mans-i 24 órás motorversenyen, leginkább tesztjelleggel, és mert, mint mondta, a Bol d’Or kicsit olyan, mint a TT, menni kell és nyomni kifulladásig, miközben nem lankadhat a figyelem.

Az enduranceverseny sajátossága volt, hogy Dunlop szinte az utolsó pillanatban csatlakozott egy francia Honda-csapathoz a Superstock kategóriában, leginkább azért, hogy élete talán legfontosabb két hete előtt minél több időt töltsön motoron. És bár jelezte, hogy nem a köridőkre hajt, így a pályán sem vívott kifejezett test test elleni csatákat, a csapat kategóriájában mégis a szenzációs hetedik helyen végzett. Ha az apró jelekre koncentrálunk, nagyjából sejthetjük, hogy Dunlop választása a tavalyi évhez hasonlóan ismét a Honda lesz az ezres motorok között, és minden bizonnyal ennek a kérdésnek a végére is hamarosan pont kerül. A rajongóknak pedig az a jó hír, hogy a szervezők az idei évben is készültek a TTplusz webes streamingszolgáltatással, amelynek köszönhetően az edzéseket, valamint a versenyeket élőben lehet nézni.

Pedrosa „rossz motorral” bukott, különben nagyobb esélye lett volna a továbbjutásra

0

Dani Pedrosa elárulta, abból a szempontból pechje volt a Spanyol Nagydíj edzésén, hogy pont azzal a motorral bukott, amelyiken jobban érezte magát. A 38 éves motoros méltatta Pedro Acostát, arra viszont nem tudott magyarázatot adni, hogy mi történt köztük az 1-es kanyarban.

A legtöbben sokat vártak Dani Pedrosa jerezi szabadkártyás szereplésétől, kiindulva a tavaly látottakból. A KTM tesztpilótája tavaly ugyanitt a hatodik helyet szerezte meg az időmérőn és a sprinten, míg a főfutamon hetedik lett, Misanóban pedig a gyártó legjobbjaként két negyedik helyet zsebelt be a versenyeken.

A két Márquez kezdte a legjobban a jerezi hétvégét, Pedrosa volt a leggyorsabb KTM-es a nyitányon

Bár még nem úszott el minden, de ezúttal nem indult jól számára a hétvége tétre menő része. Bár az első szabadedzésen minden márkatársát megelőzve a hetedik pozíciót szerezte meg, délután csak a tizennegyedik helyre volt elég az ideje, így nem jutott be a Q2-be. Pedrosa a hajrához közeledve bukott, ráadásul balszerencséjére pont a „rossz motorral”, vagy ha úgy tetszik, a jóval.

Bagnaia körrekorddal zárta az élen a jerezi hétvége első napját, Acosta az egyedüli továbbjutó KTM-es

Délelőtt jól kezdtünk, de a délután nem alakult jól – nyilatkozta. – Volt néhány problémánk, és nem tudtunk ugyanúgy teljesíteni [a két motorral]. Kár, hogy nem jutottunk be a Q2-be. Volt egy bukásom a kettes kanyarban, méghozzá azzal a motorral, amelyen jól éreztem magam. A másik motorral gondjaim voltak. A végén nagyon nehéz volt, hogy megpróbáljak kicsit visszajönni és egy jó kört futni. Nem mentek tökéletesen a dolgok, és ennyi. Holnap újra megpróbáljuk. Egyik motort a másikra cseréltem, amíg nem maradtam anélkül, amelyik jobban tetszett. Próbáltam menteni a munkát, ahogyan tudtam, de ez nem volt elég. Majd meglátom, min tudok javítani.”

Pedrosának így a Q1 első két helyének valamelyikét kell megszereznie a továbbjutáshoz. A spanyol versenyző azonban egyelőre nem akart esélylatolgatásba bocsátkozni, mert még az időjárással kapcsolatban is vannak kérdőjelek. „Várnunk kell, mert még az is lehet, hogy esni fog – jelentette ki. – Délelőtt talán esik majd, vagy a pálya nem lesz olyan jó, mint ma.”

Ami az edzést illeti, csupán egyetlen KTM jutott be a Q2-be Pedro Acosta személyében, aki a portimãói és az austini hétvége után ismét a leggyorsabbnak tűnik az osztrák márka versenyzői közül. Nem véletlen, hogy honfitársa is méltatta. Pedro nagyon remek van, és megmutatja, hogy a motor nagyon jól megy, ami pozitív számunkra – fogalmazott. – Brad Binder az utolsó [szett] gumin bukott, talán javíthatott volna.”

A délutáni tréning során egy furcsa jelenet is lezajlott a két spanyol motoros között. Acosta ígéretéhez híven közvetlen közelről követte Pedrosát, majd az 1-es kanyarban mindketten lesodródtak az ideális ívről. Az első kanyarba menet megcsúsztam, és amikor befordultam, láttam, hogy ő is – idézte fel a 31-szeres MotoGP-futamgyőztes. – Nem tudom, valójában mi történt ott.”

Pedrosa a többi szabadkártyás versenyzőhöz hasonlóan, mondhatni, kettős szerepet játszik a hétvége során. Egyrészt nyilvánvalóan a minél jobb eredményre törekszik, másrészt viszont az elsődleges cél, hogy a korábban letesztelt elemeket éles körülmények között is kipróbálja. Adódik tehát a kérdés, hogy ő most valójában teszt- vagy versenypilótaként tevékenykedik.

„Mindkettőként – felelte. – Próbáljuk felkészíteni a motort. Amikor ennyi versenyzővel megyünk pályára, ezen a szinten [állandó] pilótaként kell teljesíteni a napot, ugyanakkor felfedeztünk néhány problémát. Engem nem annyira azok a dolgok nyomasztanak, amelyeket teszteltünk, hanem a változtatások, amelyeket végre kellett hajtanunk, mert az egyik motor nem megy annyira jól, mint a másik. Ez kicsit nyomasztott minket. Van néhány alap a korábbi tesztekről, de emellett próbálgatunk pár dolgot.”

Bagnaia körrekorddal zárta az élen a jerezi hétvége első napját, Acosta az egyedüli továbbjutó KTM-es

0

Francesco Bagnaia zárta az élen a Spanyol Nagydíj edzését a MotoGP-ben, megelőzve Maverick Viñalest és Marc Márquezt. A hét Ducati mellett a két gyári Aprilia ment tovább, a KTM-et pedig csak Pedro Acosta képviseli.

A MotoGP edzésével zárult a Spanyol Nagydíj pénteki napja a gyorsaságimotoros-világbajnokságon. Szokás szerint ez az etap döntötte el, hogy a szombati időmérőt melyik tíz versenyző kezdheti meg a Q2-ben. A tréning elején a levegő hőmérséklete 19, míg az aszfalté 35 fokos volt.

A két Márquez kezdte a legjobban a jerezi hétvégét, Pedrosa volt a leggyorsabb KTM-es a nyitányon

Az elején a lágyon kezdő Pedrosa kivételével mindenki közepes első gumit tett fel, míg hátra a legtöbben szintén közepeset, de néhányan lágyat. Az első köridőt Maverick Viñales teljesítette, a gyári Aprilia versenyzője 1:38.469-cel kezdett. Az első próbálkozások végén Jorge Martín állt az élen 1:37.811-gyel, 47 századdal megelőzve Brad Bindert.

A Pramac pilótáját ideiglenesen letaszították az élről, de aztán 1:37.238-cal visszavette a vezetést, 288 ezreddel felülmúlva a dél-afrikai versenyzőt, és további 37-tel Marc Márquezt. Martín ezután nem tudott javítani, így visszaesett a harmadik helyre, 484 ezreddel lemaradva az élre álló Bindertől. Közéjük Álex Márquez ékelődött be, aki 398 ezreddel volt lassabb a gyári KTM motorosánál.

Az első bukást Marco Bezzecchi mutatta be, majd Raúl Fernández is elesett, ráadásul az ő motorja igencsak megsérült. Nem sokkal később Viñales került a földre, miután az 1-es kanyarban elcsúszott. Mindeközben Franco Morbidelli megelőzte csapattársát, és 425 ezredes hátránnyal feljött a harmadik pozícióba.

Bő 10 perc elteltével Pedro Acosta és Marc Márquez is javított: előbbi 346, utóbbi 353 ezreddel maradt el Bindertől, így a második, illetve a harmadik pozícióba jöttek fel. Néhány perccel később aztán Martín is gyorsult, és átvette a második helyet honfitársától, de még neki is 273 volt a hátránya. Aleix Espargaró szintén közel került Acostához de végül 2 ezreddel kikapott tőle.

25 perc elteltével Fabio Quartararo bukott, nem sokkal később pedig Álex Márquez esett el a 13-as kanyarban. Féltáv után Pedrosa volt az újabb áldozat, akinek a motorja a 2-es kanyarban nagy erővel csapódott az airfence-nek, majd Miguel Oliveira veszítette el a motorját a 13-asban. Időközben Fabio Di Giannantonio letaszította Martínt a második helyről, de 195 ezreddel ő is lassabb volt Bindernél.

Bő 20 perccel a leintés előtt aztán dél-afrikai versenyző lekerült az eredményjelző tetejéről, Viñales ugyanis két lággyal 312 ezreddel felülmúlta ellenfelét. Néhány perc múlva Espargaró, majd Morbidelli és Di Giannantonio is megelőzte Bindert: hármuk közül az idősebbik olasz motoros olt a leggyorsabb, 229 ezreddel lemaradva Viñales mögött, és csak 8-cal felülmúlva honfitársát. A következő körében viszont a VR46 pilótája tovább gyorsult, és 154 ezredre csökkentette hátrányát, a szintén javító Binder pedig 8 ezreddel kapott ki tőle.

Már az edzés utolsó negyedében járva Martín 47 ezreddel megelőzte honfitársát, így átvette a vezetést. Enea Bastianini aztán feljött a második pozícióba, de nem sokkal később Viñales visszaállt az élre, 31 századdal megelőzve a Pramac pilótáját, és megdöntve Francesco Bagnaia körrekordját. Marc Márquez körét elvették, ugyanis Jack Miller időközben bukott, és sárga zászló volt érvényben.

A következő körben a címvédőnek és az idősebbik Márqueznek is jobb volt a részideje, de végül előbbi csak a második, utóbbi a hetedik helyre tudott feljönni, közvetlenül a szintén javító öccse mögé. Bezzecchi szintén komoly mértékben javított, és 1:36.420-szas körével felugrott a harmadik pozícióba.

A véghajrára mindenki közepes első és lágy hátsó abroncsot választott. Az első javítás Espargarótól érkezett, de csak a tizedik helyre jött fel, kiütve ezzel Morbidellit a továbbjutók közül. Binder remek körön volt, ám a 7-es kanyarban túlságosan is erőltette, és elesett, amivel megpecsételte saját sorsát.

Kevesebb mint 1 perccel a vége előtt Bagnaia 1:36.025-tel átvette a vezetést, míg Marc Márquez 143 ezredes lemaradással feljött a harmadik helyre. Acosta a hatodik pozícióba ugrott fel, közvetlenül a tovább javító Espargaró elé. Ezzel ki is alakult a végeredmény: Bagnaia zárt az élen, 1 tizeddel megelőzve Viñalest, mögöttük pedig Marc Márquez, Bezzecchi, Martín, Acosta, Espargaró, Bastianini, Di Giannantonio és Álex Márquez lett a továbbjutók sorrendje. Pedrosa végül a tizennegyedik pozícióban végzett.

A MotoGP jerezi edzésének végeredménye

Újabb fordulat a Yamaha szatellitcsapatának ügyében, ami gyári üléshez juttathatja Marc Márquezt

0

Sajtóértesülések szerint mégsem a Pramac lesz a Yamaha új szatellitcsapata, hanem a Gresini. Ennek folyományaként pedig Marc Márquez a Ducati első számú ügyfeléhez igazolhat, és így gyári motort kaphat.

Továbbra is a Yamaha esetleges szatellitcsapata az egyik központi téma a MotoGP-ben. Az elmúlt időszakban három istálló is szóba került mint potenciális célpont, ám eddig pusztán különböző híresztelésekből lehetett tájékozódni. Hivatalos bejelentés most sincs, de Lin Jarvis szavai alapján alighanem megszületett a döntés.

A csapat nevét nem árulhatom el, de biztos lehet benne, a cél, hogy a Yamahának négy versenyzője legyen, teljesülni fog” – nyilatkozta a hangvillások év végén leköszönő ügyvezető igazgatója a Corriere dello Sportnak. Ezzel pedig egyértelműen arra utalt, hogy sikerült megállapodniuk egy olyan istállóval, amely jelenleg még más motorokat használ.

Az utóbbi hetek hírei alapján az aligha meglepő, hogy a Ducati egyik ügyfeléről van szó. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, korábbi sajtóértesülések szerint a japán gyártó a Pramackal folytatott előrehaladott tárgyalásokat, ám úgy tűnik, újabb fordulat jött az ügyben. Az mindenesetre tény, hogy Gino Borsoi csapatmenedzser kategorikusan cáfolta a pletykát.

Érik a szenzáció: egy értesülés szerint a Pramac „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával

A Pramac a Yamahára váltana? – idézi az AS az olasz szakembert. – Ki terjesztett ilyen pletykákat? Beszélni és írni egy dolog, de a tények mások. Magyarázza el nekem, mi értelme lenne annak, hogy gyártót váltsunk. Gyári Ducatink van. A Ducatival kialakított kapcsolat túlmutat a puszta gazdasági érdekeken. Ez egy tiszta és konstruktív együttműködés. Ezért bizonyos pletykákat visszautasítok.”

Borsoi mellett Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója is tagadta, hogy váltanának. Maradt tehát a Gresini, és a spanyol portál azt írja, hogy a paddockban „kezdik biztosra venni”, hogy valóban a Ducati harmadik számú ügyfele lesz a befutó. Korábban mi is írtunk arról, hogy bár ők 2025-ig kötöttek szerződést a bolognaiakkal, de a megállapodás tartalmaz egy kilépési záradékot: amennyiben az új márka egy bizonyos összeget letesz az asztalra, szabadon vihetik az olasz alakulatot.

A VR46 és a Pramac után újabb istálló merült fel a Yamaha lehetséges szatellitcsapataként

Persze felmerül a kérdés, hogy mi lesz így a pilótákkal. Marc Márquezről több szempontból is elképzelhetetlen lenne, hogy Yamahára váltana, ez esetben viszont távoznia kellene jelenlegi istállójától. Hogy mi lehet a következő állomáshelye, arra talán Borsoi reakciójából lehet következtetni: az 50 éves exversenyző „huncutul mosolygott”, amikor felvetették neki, hogy a Gresini váltásával a nyolcszoros világbajnok közelebb kerülhet a Pramachoz.

Marc Márquez elhagyhatja a Gresinit? – szerinte „minden ajtó nyitva áll” előtte

A jelenleg 31 éves motoros ezzel gyári Desmosedicit kapna, csapattársa pedig vélhetően Fermín Aldeguer lenne, akit nem titkoltan szintén a Pramachoz akarnak betenni a Ducatin belül. Kérdés, mi lesz így Álex Márquezzel, hiszen lehetséges, hogy a Gresini váltása esetén neki is távoznia kell: a Yamaha 2019-ben megvétózta, hogy az az évi Moto2-es világbajnok a következő idényben felüljön az akkori szatellitcsapatuk, a Petronas SRT motorjára, mondván, Valentino Rossi és Marc Márquez 2015-ös botránya után még utóbbi öccsét sem akarták látni a versenygépükön.

Álex Márquezen csattant az ostor: a Yamaha a sepangi botrány miatt megvétózta a leigazolását

Bastianinit kevésbé zavarja az a jelenség, amely Bagnaia és Martín életét is megkeserítette

0

Jorge Martín és Francesco Bagnaia is arra panaszkodott, hogy a motoron tapasztalható vibráció rendkívül kiszámíthatatlan. Enea Bastianinit kevésbé zavarja a jelenség, és úgy véli, ez részben a vezetési stíluson múlik.

Jorge Martín remekül kezdte a MotoGP idei szezonját: az első három forduló hat versenyéből ötöt dobogós helyen zárt, köztük egy-egy sprint- és főfutamgyőzelemmel, és a legutóbbi, Amerikai Nagydíjon is negyedikként intették le. Ennek következtében 21 pontos előnnyel vezeti a tabellát, ám ez nem jelenti azt, hogy minden ideális számára.

Az idei Ducatin ugyanis előjött egy különös jelenség, amely leginkább pattogásra vagy vibrációra hasonlít, ráadásul mindez kanyarodás közben történik. Az előszezoni tesztek során úgy tűnt, hogy Martín szenved a legjobban a jelenség miatt. Az elmúlt időszakban viszont sikerült jelentősen előrelépniük ezen a területen.

Martín egy korábbi problémával szembesült ismét az austini sprinten

„Ez igazán kiszámíthatatlan, mert a helyzettől függ – nyilatkozta a csütörtöki sajtónapon. – Néhány futamon van, néhányon pedig nincs. Megjelenik, majd eltűnik. Elég nehéz megértenünk, de úgy néz ki, hogy Austinban szombatról vasárnapra találtunk valamit. Szerintem jobb lesz, de ha nem, akkor megpróbálok így versenyezni és a lehető legjobb eredményt elérni, mint az előző három viadalon, amelyek nem alakultak rosszul.”

Martínnal ellentétben Francesco Bagnaia kifejezetten jól szerepelt a teszteken, és mind Sepangban, mind Loszaílban az élen zárt. A Katari Nagydíjon nem talált legyőzőre, aztán viszont a portimãói hétvégére visszaesett a tempója, és Austinban sem jött vissza. A címvédő úgy véli, a Michelin átdolgozott abroncsai állnak a háttérben.

Leginkább várok, amíg abbamarad válaszolta arra a kérdésre, hogy mit tervez kezdeni vele. – Ez nehéz dolog, mert nem egy rendes pattogás, inkább vibráció, amely hátulról jön, és úgy tűnik, mintha az új gumik okoznák. Azonban nehéz kiszámítani, mert néha az egyik, néha a másik irányba [fordulva] jelentkezik. Szóval nehéz megmondani. A lényeg viszont az, hogy igyekezzünk elkerülni úgy, hogy kisebb kanyarsebességet viszünk be, vagy próbálunk más dolgokat csinálni.”

Bár az első jerezi szabadedzésen Bagnaiához hasonlóan csapattársa, Enea Bastianini is csak a középmezőnyben zárt, az előző két hétvége alapján úgy néz ki, hogy az ifjabbik olasz pilótának kisebb problémát okoz a vibráció. Az ötszörös MotoGP-futamgyőztes azt is tudni véli, hogy miért vannak különbségek közöttük ebben a tekintetben.

A két Márquez kezdte a legjobban a jerezi hétvégét, Pedrosa volt a leggyorsabb KTM-es a nyitányon

„Ami engem illet, nálam ez a malajziai teszten jött elő, de csak a versenyszimuláció során – jelentette ki. – A többi pályán nem túl nagy mértékben. Katarban egy kicsit, de Portugáliában és Austinban nem volt nagy probléma. Ez sok mindentől függ, például a vezetési stílustól. Úgy gondolom, hogy egy olyan versenyző, mint Jorge, aki sokat motorozik a határon, és sokat kivesz a hátuljából, nagyon »tolja« a motort, és nála nagyobb mértékben jelentkezhet ez a gond, mint nálam. Remélem, a jövőben javulni fogok egy kicsit, mert ez nem tartozik a legnagyobb problémáim közé, ez egy kisebb gond.”

A két Márquez kezdte a legjobban a jerezi hétvégét, Pedrosa volt a leggyorsabb KTM-es a nyitányon

0

Álex Márquez volt a leggyorsabb a Spanyol Nagydíj első szabadedzésén, több mint fél másodperccel megelőzve bátyját, Marcot. Utánuk a két gyári Aprilia következett, míg a KTM-nél a szabadkártyával szereplő Dani Pedrosa volt a leggyorsabb.

A Moto3-as és a Moto2-es mezőny után a MotoGP versenyzői is megkezdték a Spanyol Nagydíj hétvégéjét. Az első szabadedzés előtt verőfényes napsütés fogadta a pilótákat, akik egyébként kivétel nélkül lágy első és közepes hátsó gumin kezdték meg a 45 percig tartó körözést.

Acosta a két dobogója után a kedvenc pályáján szerzi majd meg az első győzelmét? – hétvégi menetrend

Az első próbálkozásoknál sokan egymás után zúdultak be a célba, közülük Álex Márquez volt a leggyorsabb 1:40.533 másodperccel. A spanyol versenyzőt azonban sokan megelőzték, végül honfitársa, Maverick Viñales állt az élre 1:39.113-mal. Francesco Bagnaia viszont a kivezető kör után visszahajtott a bokszba.

A második körök után Raúl Fernández 1:38.637-tel vette át a vezetést, Viñales pedig visszaesett a második pozícióba. Ugyanakkor nem sokáig volt az eredményjelző tetején, hiszen a harmadik körükkel a Márquez testvérek álltak az élre: közül Marc volt a gyorsabb 1:37.376-tal, 215 ezreddel megelőzve Álexet, aki azonban aztán 28 ezredre megközelítette bátyját. Stefan Bradl a huszonharmadik helyen állt, de nála nem ez számított, hanem az, hogy számos alkatrészt tesztelt.

Egy ideig aztán nem változott az élmezőny sorrendje, majd 15 perc elteltével Marc Márquez 239 ezredet javított az abszolút legjobb időn. Ezután sokáig csak köröztek a pilóták, majd 20 perccel a leintés előtt Johann Zarco bukott a 8-as kanyarban. Az LCR Honda versenyzője épségben megúszta az esést, a motorja azonban már kevésbé.

A hajában, ahogyan az ilyenkor lenni szokott, beindultak az események. Előbb Marco Bezzecchi orrolt meg Pedro Acostára, aki szerinte feltartotta őt, míg Augusto Fernández a 2-es kanyarban esett el. Ami a köridőket illeti, szűk 4 perccel a vége előtt a két lágy abroncson lévő Álex Márquez vette át a vezetést 1:36.630-cal.

Végül a két Gresini maradt az élen, mögöttük pedig Viñales 591 ezredes hátrányban lett a harmadik, megelőzve Aleix Espargarót, Franco Morbidellit és Bezzecchit. A KTM-esek közül a tesztpilótaként szabadkártyával szerelő Dani Pedrosa lett a legjobb a hetedik helyen, mögötte Brad Binder, Jorge Martín és Acosta egészítette ki az első tízet. A gyári Ducatik mindössze a tizenkettedik, illetve a tizenharmadik helyen végeztek Bagnaiával és Enea Bastianinivel. Ami a Hondákat illeti, az utolsó hét helyből öt az övék lett, ráadásul Luca Marini még Bradlt sem tudta megelőzni, és utolsóként zárt.

A MotoGP első jerezi szabadedzésének végeredménye

Átmenetileg kerekesszékbe került Dovizioso, miután számos törést szenvedett az edzésbalesetében

0

Andrea Dovizioso ismét hírt adott magáról, illetve állapotáról. Az olasz exversenyző felsorolta, hogy milyen sérüléseket szenvedett, és elárulta, ideiglenesen kénytelen kerekesszéket használni.

Ijesztő hírek érkeztek két és fél hete Andrea Doviziosóról. A Honda, a Yamaha és a Ducati korábbi MotoGP-pilótája motokrosszedzés közben esett el, és először a kormánynak, majd a talajnak csapódott nagy erővel. A tizenötszörös királykategóriás futamgyőztest először a firenzei kórházba szállították, ahol megállapították, hogy a feje nem sérült komolyabban, így nincs életveszélyben.

Doviziosót helikopterrel szállították kórházba, súlyosan megsérült egy bukásban

Ettől függetlenül komoly sérüléseket szenvedett: azt már kezdetben is lehetett tudni, hogy a kulcscsontját műteni kell, valamint a csuklója is eltört. Azonban a lista vége messze nem itt van, és erről nemrég az érintett is beszámolt, aki azóta átkerült a sassuolói kórházba, majd hazamehetett. Dovizioso egy videón keresztül üzent rajongóinak.

Nem számítottam rá, hogy múlt héten ennyi szeretetet kapok – kezdte. – A WhatsAppon, a közösségi médián keresztül szerettem volna nagy köszönetet mondani, és tájékoztatni titeket a helyzetemről. A jobb kulcscsontom eltört, meg kellett műteni, mert nem volt jó állapotban, és rendbe kellett hozni a szalagot. A többi törés nem komoly, csak egy kis türelem kell hozzá. Eltört két bordám, három csigolyám, kicsit elrepedt a szegycsontom. A bal térdemben szintén károsodott az ideg, a lábfejem kicsit lebénult, de az már helyrejött. Emellett eltört a csuklóm, van egy kisebb törésem a medencecsont csípőízületénél. Erre tekintettel kell lennem, ezért két-három hétig kerekesszéket kell használnom.”

Dovizioso hírt adott az állapotáról a motokrosszozás közben elszenvedett balesete után

„Hiszem, hogy ami az életben történik velünk, amikor ilyen ütéseket kapunk, az lehetőséget ad arra, hogy tisztább legyen a fókuszunk, hogy megértsük, miért akarunk élni, és mit akarunk csinálni – folytatta. – Feldolgozom [a történteket], most sok időm van gondolkodni, de úgy vélem, ebből pozitívumokat is el lehet vinni. Meg akartam köszönni a körülöttem lévő embereknek, nagyon szerencsésnek tartom magam.”

Yuri [Naldini, Dovizioso személyi edzője – a szerk.] az az ember, aki rengeteg szép pillanatot élt át, de ebből következően sok nehezet is, mint ez, mert amikor az embert a földön találják úgy, hogy vissza kell nyernie az eszméletét, és összetörte magát, azok kemény pillanatok – fogalmazott. – Aztán ott van Fabrizio Borra: 2005 óta ismerjük egymást, ami barátsággá és kölcsönös tiszteletté vált. Minden alkalommal, amikor meglátja a számomat a telefonján, reagál, és ez a megfelelő irányba történő terelés sokat számít. Dr. [Giuseppe] Porcellini: nem ez volt az első alkalom, hogy megoperált, mindig nagyon segítőkész volt, és most is sikerült elkényeztetnie, elvégzett egy nagy kulcscsontműtétet, miközben a testem többi részét is kezelte.”

Dovizioso és Petrucci is hírt adott magáról a súlyos motokrosszbaleset után (képek)

Kemény hét volt a sassuolói kórházban, de az egész csapat tett róla, hogy a lehető legjobban éljem meg ezt a hat napot – hálálkodott. – Szeretnék köszönetet mondani mind a firenzei, mind a sassuolói kórháznak. Szeretnék köszönetet mondani annak a ’Grizzly” néven ismert chianni őrültnek, egykori fizioterapeuta barátomnak, mindig sokat számít az ő véleményét hallani, és megnyugtat. A családom, a barátaim nagyon közel álltak hozzám, úgyhogy nagyon köszönök mindent, most pedig újra összerakjuk, és ismét útra kelünk.”