back to top
2025. július 16. 03:51
Kezdőlap Blog Oldal 288

Viñales lehet a mezőny második legjobban fizetett versenyzője, ha elfogadja a Honda ajánlatát

0

Egy értesülés szerint a Honda ajánlatot tett Maverick Viñalesnek. A szerződés két évről szólna, és a MotoGP mezőnyének második legjobban fizetett pilótájává tenné a spanyol versenyzőt.

Kétség sem férhet hozzá, hogy a MotoGP-szezon előző fordulójának, az Amerikai Nagydíjnak Maverick Viñales volt a főszereplője, az Aprilia motorosa Austinban az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is megnyerte. Ráadásul vasárnap hatalmas felzárkózást bemutatva sikerült győznie, hiszen a rajt után hátraesett a tizenegyedik helyre, majd onnan kapaszkodott vissza az élre.

Viñales könnyek között idézte fel az elmúlt éveket, amikor többször is be akarta fejezni

Mindezek tetejébe a főverseny megnyerésével még egy történelmi tettet is végrehajtott, ugyanis ezzel ő lett az első pilóta, aki a MotoGP-korszakban három különböző gyártó motorjával tudott futamgyőzelmet aratni. Egyébként rajta kívül erre a gyorsaságimotoros-világbajnokság teljes történelmében is csak négyen, Mike Hailwood, Randy Mamola, Eddie Lawson és Loris Capirossi voltak képesek korábban. Viñales eddig a Yamahával nyolc, a Suzukival és az Apriliával pedig egy-egy diadalt jegyezhetett fel magának.

A Motosprint értesülései szerint pedig megnyílhat előtte az út afelé, hogy tovább növelje azon gyártók számát, amelyekkel futamot tudott nyerni. A lap ugyanis arról ír, hogy a Honda ajánlatot tett neki, az aszakaiak két évre igazolnák le, és a mezőny második legjobban fizetett versenyzőjévé tennék. Jelenleg Fabio Quartararo vezeti ezt a rangsort, akinek a Yamaha az új megállapodásuk alapján évenkénti 12 millió eurót utal át. A második helyen Francesco Bagnaiát találhatjuk, aki szezononként 10 millió euróval lesz gazdagabb.

Az újság szerint Viñales tudja, hogy az Apriliának nagy szüksége van rá, bár „nem nélkülözhetetlen” számukra. Így azt is könnyedén el lehet képzelni, hogy a Honda ajánlatát felhasználva magasabb fizetést tud majd kialkudni magának a noaleiektől.

Egyébként a Honda feltehetően akkor fordulhatott Viñales felé, amikor kiderült, hogy Pedro Acostát nem tudják megszerezni. Jelenleg két pilótájuknak, Luca Marininek és Johann Zarcónak van érvényes szerződése a következő szezonra, tehát, ha valóban le akarnák igazolni a 29 éves pilótát, akkor előbb mindenképpen meg kell egyezniük a szatellitcsapatukkal, az LCR-rel a hosszabbításról, bár ez egyelőre nem tűnik olyan nehéz feladatnak számukra.

Eldőlhetett Acosta jövője, hoppon maradhat a Honda

Eldőlhetett Acosta jövője, hoppon maradhat a Honda

0

Egy értesülés szerint Pedro Acosta további egy évvel meghosszabbította a KTM-mel kötött szerződését. Az osztrákok viszont ennél is többet akarnak, és 2026 végéig láncolnák magukhoz a spanyol pilótát.

Az idei szezon első három fordulója alatt Pedro Acosta valósággal berobbant a MotoGP-be. Az újonc már Katarban is jól ment, ám először igazán a Portugál Nagydíjon mutatta meg, hogy milyen csodálatos dolgokra képes a királykategóriás motorral is. Portimãóban ugyanis harmadik lett a főfutamon, amit aztán az austini vasárnapon egy második hellyel fejelt meg.

A remekül szereplő Acosta hamarosan Pedrosával versenyezhet, elárulta, milyen eredményre számít

Acosta mindezt a KTM szatellitcsapatának, a GasGasnak a színeiben vitte végbe. A mazarróni cápa jelenleg az osztrák gyártó pilótája, ahogyan lényegében a gyorsaságimotoros-vb kisebb kategóriájiban eltöltött évei alatt is az volt. Hiszen a Moto3-as és a Moto2-es világbajnoki címét is a Red Bull KTM Ajo istállóval szerezte.

A gyártó és a pilóta között pedig elég jó kapcsolat alakult ki az évek során. Így nem meglepő, hogy a Motosprint szerint Acosta „elegánsan visszautasította” a Repsol Honda megkeresését. A japán alakulat vezetői azért próbálkozhattak be nála, mert hivatalosan még csak az idei szezon végéig van szerződése.

Ez azonban nemrég megváltozhatott. A kontraktusa ugyanis tartalmazott egy további egy szezonra szóló opciót, amelyet a GPOne.com beszámolója szerint a KTM lehívott, Acosta pedig örömmel elfogadta a megújítási kérelmet.

Ám a lap szerint a mattighofeniek nem elégednek meg ezzel, mivel abban érdekeltek, hogy „biztosítsák maguknak azt a kincset, amelybe annyi éven át befektettek”. Ez alapján a KTM-nél most azon dolgoznak, hogy Acostával egy teljesen új, kétéves megállapodást kössenek, amely a 2026-os idény végéig hozzájuk láncolná a spanyol motorost. Egyébként pillanatnyilag csak Fabio Quartararo (Yamaha), Francesco Bagnaia és Fermín Aldeguer (mindketten Ducati) rendelkezik bejelentett szerződéssel, amely eddig érvényes.

Az egy másik kérdés, hogy Acostát mikor fogják előléptetni a KTM gyári csapatához – aminek a bekövetkezését szinte teljesen biztosra lehet venni –, egyelőre csak annyit tudunk, hogy az idei szezon közben nem tervezik ezt meglépni.

A KTM vezére tisztázta, hogy valóban tervezik-e Acosta és Miller kicserélését az idei szezonban

Kiderült, hogy a Yamaha mivel készül a jerezi tesztre, nem aprózzák el a fejlesztéseket

0

Egy sajtóértesülés szerint a Yamaha „teljesen új motort” fog kipróbálni a hétfői jerezi teszten.

Zajlik az élet a hétvégén sorra kerülő Spanyol Nagydíj előtt a Yamahánál. Nemrég derült ki, hogy további két évre magukhoz tudták láncolni Fabio Quartararót. A napokban pedig már arról szóltak a hírek, hogy jelenleg éppen a Pramacot próbálják elcsábítani a Ducatitól. Ezek a lépések azonban nem képesek a legégetőbb problémájuk, a motorjuk gyengélkedésének a megoldására. Viszont úgy tűnik, hogy ezen is aktívan dolgoznak.

Érik a szenzáció: egy értesülés szerint a Pramac „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával

A Spanyol Nagydíj utáni hétfőn egy napra Jerezben marad még a mezőny. Ekkor rendezik meg ugyanis az idei első szezon közbeni kollektív MotoGP-tesztet, amelyre a hangvillások nagy erőkkel készülnek. „A Yamaha új motorblokkot, új vázat, új lengőkart és új aerodinamikai elemeket fog kipróbálni a hétfői teszten, egy szinte teljesen új motort” – nyilatkozta az Autosportnak egy tűzközeli csapattag.

Ezen a teszten mind Quartararónak, mind Álex Rinsnek rendelkezésére fog állni egy-egy darab az összes új alkatrészből, nem úgy, mint a portimãóin. A motorblokkot a tervek szerint először a jelenlegi specifikációjú géppel próbálják majd ki, hogy lássák, pontosan mekkora előrelépést jelent. A többi frissítést pedig csak azután, fokozatosan fogják tesztelni, hogy tisztában legyenek vele, melyiknek milyen hatása van.

Az előző héten a Yamaha tesztpilótája, Cal Crutchlow már kipróbált pár új alkatrészt Barcelonában egy privát teszt – amelyből a koncessziós jogok miatt a dolgok jelenlegi állása szerint bármennyit elvégezhetnek – keretein belül. „Az egy rossz teszt volt, a rossz idő újra megviccelt bennünket” – értékelt a már idézett forrás, aki a korábbi portimãói körözésükre utalt, amelyet szintén elmosott az eső.

Visszatér az ikonikus olasz márka a Superbike-világbajnokságra

A Superbike-világbajnokság jövő évi szezonjában újra feltűnik majd a Bimota a mezőnyben. Az olasz vállalat a Kawasaki partnereként fog színre lépni.

Nemrég jelentették be, hogy a Superbike-világbajnokság következő szezonjában egy újabb gyártó csatlakozik majd a sorozatban már jelenlévők mellé. Na nem a kínai CFMoto, hanem az ikonikus Bimota.

Kínai gyártó csatlakozhat a Superbike-vb mezőnyéhez

Az olasz manufaktúra a motorjai vázát fogja készíteni, az erőforrást és a működéséhez szükséges egyéb technológiát pedig a Kawasaki adja majd, a blokk a jól ismert Ninja ZX-10RR lesz. Egyébként a japán cég birtokolja a Bimota 49,9 százalékát, tehát a Riminiben fekvő központtal működő vállalat esetén nem igazán merülhetett fel a mással való együttműködés.

Viszont a közös munka nem csak a motorok összerakására terjed majd ki. Ezt jól jelzi, hogy az istálló neve Bimota by Kawasaki Racing Team lesz. Ezt a Kawasaki gyári istállójának csapattagjaival fogják majd feltölteni, tehát tapasztalatból sem lesz hiány. Az persze egy teljesen jogos kérdés lehet, hogy ennek a lépésnek milyen hatása lesz a korábban Jonathan Rea-vel hat bajnoki címet begyűjtő alakulatra…

A Bimotától egyáltalán nem áll távol a versenyzés. Régebben több szériában is megfordultak, a talán legnagyobb sikerüket 1980-ban aratták, amikor Jon Ekerold a gyorsaságimotoros-vb 350 köbcentis kategóriájában velük ért fel a csúcsra. Ráadásul már a Superbike-világbajnokságon is megmutatták magukat. Ez leginkább a sorozat első szezonjában jött össze nekik, amelyben összesen hét futamot nyertek meg a pilótáik. Ezen diadalok közül ötöt a jelenleg a Ducatinál tevékenykedő Davide Tardozzi jegyezhetett fel magának. Tardozzi abban az évben végül Fred Merkel utolsó versenyes fordítása miatt csak a harmadik helyen zárt, csapattársa, Stéphane Mertens pedig negyedik lett.

Az ezutáni idényekben néha lehetett találkozni a Bimotával a Superbike-világbajnokságon, néha nem. A 2000-es szezon harmadik viadalán, az ausztráliai hétvége első futamán azonban minden nézőnek mélyen az emlékezetébe vésődhetett ez a név. A nedves körülmények között megrendezett futamot ugyanis meglepetésre a nemrég tragikusan fiatalon elhunyt Anthony Gobert nyerte meg egy Bimota SB8K nyergében ülve.

Drága Anthony – búcsú Anthony Goberttől, akiért még egy fesztivált is érdemes volt otthagyni

A 2014-es szezon előtt az Alstare csapat úgy döntött, hogy két Bimota BB3-mal vág neki az idénynek. Azonban ebből a motorból nem készült el elég sok ahhoz, hogy homologizáltatni tudják, így hiába indulhattak el a versenyek nagyobb részén, azokon pontot nem tudtak szerezni, és az év végén technikailag kizárták őket a bajnokságból.

Acosta a két dobogója után a kedvenc pályáján szerzi majd meg az első győzelmét? – hétvégi menetrend

0

Az előttünk álló hétvégén, Jerezben rendezik meg az idei MotoGP-szezon negyedik fordulóját. Előzetesen az tűnik a Spanyol Nagydíj egyik legnagyobb kérdésének, hogy Pedro Acostának egy harmadik és egy második hely bezsebelése után sikerül-e a dobogó tetejére is felállnia. Az újonc győzelmi esélyeit növelheti, hogy az Ángel Nietóról elnevezett pálya a kedvencei közé tartozik.

Két héttel az austini versenyhétvége után a Spanyol Nagydíjjal folytatódik a 2024-es MotoGP-idény. A Spanyol Nagydíj az egyik legrégebb óta megtalálható forduló a gyorsaságimotoros-világbajnokság naptárjában, először 1950-ben, a sorozat második szezonjában bukkant fel, egyidőben a Francia Nagydíjjal. Egyébként ennél a két fordulónál csak a Holland TT „öregebb”, hiszen az az első idénytől kezdve mindig szerepelt a kalendáriumban a koronavírus miatti kényszerszünetet kivéve.

A Spanyol Nagydíjnak eddig három helyszíne volt, a Montjuïc nevet viselő barcelonai utcai pálya, a Madrid mellett fekvő Circuito del Jarama, és a Circuito de Jerez – Ángel Nieto. Utóbbit a forduló történelmének legeredményesebb, tizenegy győzelmet arató pilótájáról nevezték el.

Idén a jerezi aszfaltcsíkra látogat el a mezőny, ahogyan 1987 óta 1988 kivételével minden évben teszi (természetesen a pandémia miatti szünetet leszámítva). Ezen a pályán Valentino Rossi látta meg a legtöbbször, hatszor elsőként a kockás zászlót, az aktív versenyzők közül pedig Marc Márquez volt itt eddig a legeredményesebb, a cerverai pilóta három győzelmet aratott. Viszont idén Francesco Bagnaia akár be is érheti őt ebben, hiszen tavaly és azelőtt is a Ducati motorosa tudott itt diadalmaskodni.

A Dél-Spanyolországban, Andalúziában fekvő létesítmény 1985-ben nyitotta meg a kapuit, a pályát legutóbb 2005-ben aszfaltozták újra. A motorosok számára kialakított nyomvonal 4424 méter hosszú, 11 méter széles és nyolc jobb-, valamint öt balkanyarból áll, a vezetési irány pedig megegyezik az óramutató járásával. Mellékesen a 7-es kanyar nemrég kapta meg Carmelo Ezpeleta, a MotoGP-t irányító Dorna vezérigazgatójának a nevét. Mind az abszolút pályacsúcs, mind a versenyben futott körrekord 2022-ből datálódik, és mindkettőt Bagnaia tartja: az előbbi 1:36.170 – ezzel a körrel szerezte meg a pole pozíciót –, utóbbi pedig 1:37.699 másodperc. A jelenlegi sebességrekordot 2021-ben állították fel: Johann Zarco akkor 300,8 km/h-val repesztett.

Hatalmas megtiszteltetés érte a MotoGP vezérét, Pedrosa mellett kapott helyet

A hétvége egyik izgalmas kérdése az lehet, hogy vajon Pedro Acosta a portimãói harmadik és az austini második helye után meg tudja-e nyerni a Spanyol Nagydíj főfutamát. A sorminta mellett Jorge Lorenzo szerint is várható ez az eredmény, bár a háromszoros MotoGP-bajnok ezt a tippjét nem szűkítette le a vasárnapi viadalra.

Nemrég maga az újonc árulta el, hogy a jerezi az egyik kedvenc pályája, amelyen az első és egyetlen Moto3-as szezonjában győzelemmel mutatkozott be a világbajnokság mezőnyének. Egy évvel később, már Moto2-es pilótaként egy bukás miatt csak huszadik lett, de tavaly újra ott volt a legjobbak között, hiszen egyedül Sam Lowes bizonyult gyorsabbnak nála. Amennyiben pedig vasárnap valóban őt intenék le elsőként, akkor megdöntene egy újabb rekordot, mivel a királykategória valaha volt legfiatalabb futamgyőztesévé válna, letaszítva az idősebb Márquez testvért erről a trónról.

Acostának a jerezi az egyik kedvenc pályája, amelyen szerinte „biztosan jól fog működni” a KTM

Acosta esélyeit növelheti, hogy saját elmondása szerint a KTM sokat tesztelt ezen a pályán, illetve a tavalyi Spanyol Nagydíjon kifejezetten jól muzsikáltak az osztrákok pilótái. Mindkét gyári versenyzőjük, Brad Binder és Jack Miller a sprinten és a főfutamon is dobogóra állhatott, előbbi egy első és egy második, utóbbi pedig két harmadik helyet szerzett. Az eddig idén mutatott teljesítményük alapján meglepő lenne, ha Binder és Miller most is ilyen jó eredményt tudna elérni, de azért a tágabban vett élmezőnyben mind a ketten ott lehetnek majd.

A KTM kontingense erre a hétvégére kiegészül majd még egy fővel, hiszen Dani Pedrosa szabadkártyával ott lesz a mezőnyben. A háromszoros világbajnok, aki jelenleg a mattighofeni gyártó tesztpilótája, tavaly is megmutathatta a tudását a jerezi közönségnek. Ez pedig nagyszerűen sikerült neki, hiszen a sprinten hatodikként, a főfutamon pedig hetedikként szelte át a célvonalat.

A remekül szereplő Acosta hamarosan Pedrosával versenyezhet, elárulta, milyen eredményre számít

Viszont nem Pedrosa lesz az egyetlen szabadkártyás induló, hiszen az Aprilia Lorenzo Savadorit, a Honda pedig Stefan Bradl is benevezte a Spanyol Nagydíjra.

A noaleiek esetében azonban várhatóan nem Savadori, hanem Maverick Viñales áll majd a középpontban. Talán nem túlzás azt állítani, hogy Austinban Viñales mesteri teljesítményt nyújtott, hiszen az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is megnyerte, ráadásul az utóbbi egy történelmi győzelem volt. Az tehát nem kérdés, hogy nagyon jó formában érkezik meg Jerezbe, az viszont még talány, hogy ez mire lehet majd elég. Ha folytatódni fog a Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója által felvázolt trend, akkor jó eséllyel megint ott lehet majd a legjobbak között.

Az Aprilia vezére szerint Katarban, Portimãóban és Austinban is az övék volt a leggyorsabb motor

Bradl és a Honda tekintetében jóval nehezebb lenne ennyire derűsnek lenni. Az idei évük eddig szinte csak a küszködéssel telik, a fejlesztéseik nem működnek, a pilótáikat pedig rendre a mezőny legvégén lehet fellelni. Az aszakaiak a másik japán gyártóval, a Yamahával együtt a versenyhétvége helyett valószínűleg már most az azután, hétfőn sorra kerülő jerezi tesztre koncentrálnak.

A Ducatinak az Amerikai Nagydíj után rendeznie kellett a sorait, hiszen azon olyan dolog történt meg velük, ami előtte nagyon régóta nem. A bolognaiak pilótái közül az idén eddig nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó Jorge Martín és Enea Bastianini várhatja a legnyugodtabban a hétvégét, hiszen jelenleg ők foglalják el a tabella első két helyét. Márquezben az austini bukása után biztosan buzogni fog a küzdeni akarás, ahogy a 2024-es idényben idáig nem túlságosan átütő Bagnaiában is. A címvédő szerdán kijelentette, hogy eddig túlságosan „védekező” szellemben áll hozzá a versenyekhez, ami nem sok jót jelent a vetélytársaira nézve.

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

A Spanyol Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
9:00 – 9:35 Moto3 Szabadedzés
9:50 – 10:30 Moto2 Szabadedzés
10:45 – 11:30 MotoGP Első szabadedzés
13:15 – 13:50 Moto3 Első edzés
14:05 – 14:45 Moto2 Első edzés
15:00 – 16:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
8:40 – 9:10 Moto3 Második edzés
9:25 – 9:55 Moto2 Második edzés
10:10 – 10:40 MotoGP Második szabadedzés
10:50 – 11:05 MotoGP Időmérő (Q1)
11:15 – 11:30 MotoGP Időmérő (Q2)
12:50 – 13:05 Moto3 Időmérő (Q1)
13:15 – 13:30 Moto3 Időmérő (Q2)
13:45 – 14:00 Moto2 Időmérő (Q1)
14:10 – 14:25 Moto2 Időmérő (Q2)
15:00 MotoGP Sprintverseny
VASÁRNAP
9:40 – 9:50 MotoGP Bemelegítés
11:00 Moto3 Verseny
12:15 Moto2 Verseny
14:00 MotoGP Verseny

Érik a szenzáció: egy értesülés szerint a Pramac „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával

0

Egy sajtóértesülés szerint a Pramac „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával. A japán gyártónak kiemelt célja, hogy minél előbb megegyezzen egy szatellitcsapattal, és jövőre újra négy motorja legyen a rajtrácson.

Nehéz időszakon megy keresztül mostanában a Yamaha, hiszen jelenleg finoman szólva sem az YZR-M1 a legjobb motor a mezőnyben, és a tavalyi szezon óta már szatellitcsapatuk sincs. Korábban hosszú évekig – 2001 és 2018 között – a Tech3-mal dolgoztak együtt, ám a francia alakulat végül átpártolt a KTM-hez. 2019 és 2022 között a Sepang Racing Team, majd RNF néven futó maláj istálló volt az ügyfelük, de a 2023-as idényben már ők is egy másik gyártó, az Aprilia gépeit használták.

A Yamaha pedig egyáltalán nem meglepő módon minél előbb változtatni szeretne ezen. Az idei szezon végén három szatellitcsapatnak jár le a szerződése: az LCR-nek, a VR46-nak és a Pramacnak. Előbbi szinte biztosan marad a Honda kötelékében, Valentino Rossi alakulata pedig a meglévő kötelék ellenére láthatóan egyre távolabb került az iwataiaktól (egyébként nemrég egy negyedik istálló neve is felmerült).

A VR46 és a Pramac után újabb istálló merült fel a Yamaha lehetséges szatellitcsapataként

Viszont úgy tűnik, hogy a Pramaccal nem ez a helyzet. Egy „általában nagyon jól informált” forrás azt mondta a SPEEDWEEK.com újságírójának, hogy tudomása szerint az olasz csapat „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával. A lap arról ír, hogy az istálló tulajdonosának, Paolo Campinotinak az asztalán egy „konkrét ajánlat fekszik”.

Több oka is lehet annak, hogy a Pramacnál a hosszú évek óta nagyon jól működő közös munka ellenére miért fontolgathatják a Ducati elhagyását. A bolognai gyártó vezetői az elmúlt időszakban többször is arról beszéltek, hogy a gazdasági helyzet miatt kevesebb támogatást tudnak majd juttatni az ügyfeleiknek, ez pedig visszalépést jelenthet az alakulatnak a jelenlegi, lényegében gyári státuszukhoz képest.

Ráadásul a hírek szerint könnyen elképzelhető, hogy a közeljövőben mindenképpen a VR46 veszi majd át a Ducati első számú ügyfelének szerepét. Rossi ismertsége, népszerűsége és az, hogy nemrég egy kifejezetten tőkeerős szponzor, a Pertamina csatlakozott névadóként a csapathoz, mind efelé lökheti az olasz gyártót.

Eldőlhetett a VR46 sorsa – Rossiék kiszoríthatják a Pramacot a Ducati kegyeiből?

A Yamaha ezzel ellentétben feltehetően minden elképzelhető támogatást megadna a Pramacnak, hiszen nagy szükségük lenne egy ügyfélre. Azt pedig Fabio Quartararo új fizetése is jól megmutatja, hogy a japán gyártónak van pénze, és azt szívesen költi is a MotoGP-programjára.

Elhunyt a 250-es világbajnok, aki összehozta az „évszázad szerződését”, és a Yamaha első királykategóriás címét

0

Meghalt Rodney Gould, aki 1970-ben 250 köbcentis világbajnok lett a Yamahával. A brit pilóta 30 éves korában pályát váltott, és a hangvillások európai versenyzésért felelős vezetője lett. Ebben a pozíciójában pedig kulcsszerepe volt Giacomo Agostini leigazolásában. Később az olasz legenda szerezte meg a japán gyártó első királykategóriás trófeáját.

Április 16-án, hosszú betegség után elhunyt Rodney „Rod” Gould. A brit expilótát 81 éves korában családja körében, cheltenhami otthonában érte a halál.

Gould 1943. március 10-én született az angliai Banbury nevű településen. Az 1961-ben kezdődő versenyzői pályafutása első éveiben több márka, például a Manx Nortons és a Bultacos gépeit is kipróbálta. A gyorsaságimotoros-világbajnokságon 1967-ben mutatkozott be. Abban az évben még csak a Man-szigeti TT-n vett részt, amelyen a 350 és az 500 köbcentis kategória futamán is rajthoz állt, de egyiken sem tudott célba érni.

Viszont az 1968-os szezonra megtalálta az igazán neki fekvő terepet: a 250 köbcentis kategóriát. Az aránylag rövid karrierje további éveiben is rendre megmérettette magát a többi géposztály egy-egy futamán, de ettől az idénytől kedve főleg a 250-es viadalokra koncentrált. Azokon pedig már a szép eredmények sem maradtak el. 1968-ban a negyedik versenyén, Spában a harmadik helyen végzett, és ezt abban az évben még kétszer, a Finn és az Ulsteri Nagydíjon is megismételte. Utóbbi két dobogóját már annak a márkának a motorjával szerezte meg, amellyel később örökre összekötötte a történelem: a Yamaháéval. Azonban az elsőt még a Kawasaki gépével érte el, amellyel egész életében csak azon az egy világbajnoki futamon indult el.

Ettől fogva Gould és a Yamaha szinte teljesen elválaszthatatlanok lettek, hiszen a pilóta két 500-as viadalt leszámítva innentől kezdve már csak a hangvillások motorjával indult csatába. Azokból pedig egyre gyakrabban jött ki győztesen, először az 1970-es Francia Nagydíjon állhatott fel a dobogó legfelső fokára, ezt pedig még összesen kilenc másik 250-es diadal követett.

A legjobb szezonja egyértelműen az 1970-es volt, amelynek a végén őt koronázták bajnokká. A következő idényekben sem járt messze ettől, 1971-ben a tabella második, 1972-ben pedig a harmadik helyén végzett. A szükség viszont úgy hozta, hogy ettől a ponttól kezdve már csak a pálya széléről nézte a versenyeket. A Yamaha ugyanis nagy szervezeti átalakításba kezdett, és 30 éves kora ellenére őt nevezték ki a márka európai versenyzésért felelős vezetőjének (emellett kommunikációs feladatai is voltak).

Gould pilótaként is kiváló volt, de menedzserként talán még többet tett a Yamaháért. Hatalmas szerepet játszott ugyanis az „évszázad szerződésének” megkötésében, vagyis Giacomo Agostini leigazolásában. Agostini addigra tizenhárom világbajnoki címet nyert az MV Augustával, így óriási dolog volt, hogy a japán gyártó magához tudta csábítani.

Agostini pedig beváltotta a hozzá fűzött reményeket, hiszen 1974-ben előbb a 350-es, majd egy évvel később az 500-as kategóriában is bajnok lett. Korábban a Yamaha csak a 125-ös és a 250-es géposztályban tudott felérni a csúcsra.

Kis híján minden másképp alakult – így lett majdnem a Forma–1-es pilóta Agostini

Acostának a jerezi az egyik kedvenc pályája, amelyen szerinte „biztosan jól fog működni” a KTM

0

Pedro Acosta nyilatkozott a Spanyol Nagydíjról. Az újonc szerint a KTM motorja biztosan jól fog működni a jerezi pályán, amely az egyik kedvence. Rajta kívül Nicolas Goyon, a GasGas csapatfőnöke is megszólalt.

Nagyszerű formában kezdte meg pályafutása első MotoGP-szezonját Pedro Acosta. Portimãóban megszerezte az első főfutamos dobogóját, Austinban pedig ismét felállhatott a pódiumra. Az előttünk álló hétvégén fog sor kerülni a Spanyol Nagydíjra, amelynek helyszínét, a jerezi versenypályát Acosta kifejezetten kedveli. Jorge Lorenzo szerint jó esély van rá, hogy a mazarróni cápa a győzelemért mehet majd a dél-spanyolországi aszfaltcsíkon. Ennek ellenére maga az érintett nem fogalmazott meg ilyen célokat a fordulót illetően.

Lorenzo elmondta, melyik futamot nyerheti meg Acosta, majd szembesítette őt a hibáival

„Nagyon jó időben jön az első hazai verseny. Sorozatban kétszer is dobogóra állhattam, és kimondottan várom, hogy Jerezben versenyezhessek – nyilatkozta Acosta. – Nincs rajtam nyomás, csak egyszerűen nagyon vágyok arra, hogy kimehessek a pályára a világ talán legjobb szurkolói előtt.”

„Most is ugyanaz lesz a célunk a hétvégén, mint mindegyiken, hogy a lehető leginkább élvezzük ezt az egészet, és folytassuk a megkezdett jó munkát – tette hozzá. – Az igaz, hogy a jerezi az egyik kedvenc pályám, ráadásul a tesztcsapatunk sokat ment rajta, szóval biztos vagyok benne, hogy a motor jól fog ott működni. A 2023-as eredményeket megnézve is az a kép rajzolódik ki, hogy az RC16 jól működik Jerezben, és ez eléggé motivál engem abban, hogy kimenjek, és már az első pénteki szabadedzéstől kezdve mindent beleadjak. Majd meglátjuk, hogy mi lesz, ott találkozunk!”

Acosta arra utalt, hogy a tavalyi Spanyol Nagydíjon a KTM mindkét gyári pilótája, Brad Binder és Jack Miller a sprinten és a főfutamon is dobogóra állhatott, előbbi egy első és egy második, utóbbi két harmadik helyet szerzett. Ez a fényesen csillogó hétvége Nicolas Goyonnak, a GasGas csapatfőnökének is eszébe jutott.

„A Pierer Mobility [a KTM és a GasGas tulajdonosa – a szerk.] nagy elvárásokkal fog rendelkezni, hiszen tavaly láthattuk, hogy Brad és Jack milyen eredményt tudtak elérni a sprinten és a főfutamon is – mondta Goyon. – Emiatt pedig tudjuk, hogy az RC16 jól működik ezen a pályán. A GasGas oldaláról nézve, Pedro csodálatosan kezdte a szezont, két dobogót és első soros rajthelyet szerzett, szóval elég egyértelmű, hogy milyen magas szinten képes teljesíteni a királykategóriában is. Az utolsó Moto2-es idényében dobogóra állhatott Jerezben, szóval elég tiszta, hogy mennyire szereti ezt a pályát. Izgatottan várjuk, hogy mire lesz képes hazai földön.”

A remekül szereplő Acosta hamarosan Pedrosával versenyezhet, elárulta, milyen eredményre számít

Pedrosa: Bármennyit is fog szenvedni, Quartararo mostantól nem panaszkodhat

0

Dani Pedrosa is megszólalt Fabio Quartararo szerződéshosszabbításáról. A spanyol pilóta azt emelte ki, hogy Quartararo maga döntött a Yamahánál való maradás mellett, így nincs értelme annak, ha elégedetlenkedik.

Nemrég jelentette be a Yamaha, hogy Fabio Quartararo további két évvel meghosszabbította a velük kötött szerződését. Ez sokakat meglepett, hiszen korábban Quartararo egészen nyíltan beszélt arról, hogy elégedetlen a motorral, és a távozást fontolgatja. Dani Pedrosa is azok közé tartozott, akiket váratlanul ért ez a hír.

A titokzatoskodó Quartararo elárulta, mi győzte meg, hogy hosszabbítson a gyengélkedő Yamahával

„Az újságok szerint [Quartararo] állandóan küszködött, és nem szeretett ebben a helyzetben lenni. Ez pedig nem fog megváltozni, a közeljövőben ugyanolyan lesz, mint amilyen mostanában volt – nyilatkozta Pedrosa a Motosannak. – Együtt kell működnie a Yamahával annak érdekében, hogy újra olyan legyen a motorjuk, amilyenre neki szüksége van ahhoz, hogy harcolni tudjon a többiekkel. Ez egy nehéz munka, és egyáltalán nem biztos, hogy mindig célt lehet vele érni. Sokszor meg kell botlanod ahhoz, hogy megtaláld a jó irányt, de ez az első feladat, amelyet végre kell hajtanod ilyenkor.”

„Viszont az nagyon fontos, hogy  [Quartararónak] most ki kell cserélnie a chipjét – folytatta. – Maga jelölte ki az utat önmaga számára, szóval innentől nem szabad azt ismételgetnie, hogy »én nem nyerek, én nem nyerek«. Meg kell értenie, hogy mostantól, egy ilyen döntés után, bármennyit is fog szenvedni a [felzárkózási] folyamat során, nem panaszkodhat, nem lenne semmi értelme.”

Quartararót az új szerződése a mezőny legjobban kereső pilótájává tette, hiszen a Yamaha évente legalább 12 millió eurót fog kifizetni neki. Pedrosát arról is megkérdezték, hogy szerinte ez befolyásolhatta-e a nizzai versenyző döntését. „Biztos vagyok benne, hogy igen – jelentette ki. – Nem tudom, hogy milyen volt a többi ajánlat, amelyeket kapott, vagy egyáltalán voltak-e más ajánlatai. De ha voltak is, mondjuk az Apriliától vagy a Ducatitól, azok biztos, hogy a közelében sem voltak a Yamaháéhoz.”

Quartararónak nem volt más valós lehetősége, mint meghosszabbítani a szerződését a Yamahával?

A Yamaha másik pilótája jelenleg Álex Rins, aki idén érkezett a csapathoz. A spanyol versenyzőnek csak a mostani szezon végéig érvényes a szerződése, és egyelőre nem lehet tudni, hogy mi lesz a sorsa. „Erről [Rins jövőjéről] a Yamahának kell döntenie, hiszen ők voltak azok, akik erre az idényre kiválasztották – mondta Pedrosa. – Ők tudják, hogy mire képes, milyen kapcsolata van a motorral, és milyen lehetőségek rejlenek benne. Egyedül ők vannak tisztában ezekkel a dolgokkal, és nekik kell egy olyan döntést meghozniuk, amelynek eredményeképp egyensúly lesz a két pilótájuk között a következő években.”

Razgatlıoğlu leigazolása miatt a BMW elveszítheti az egyetlen szatellitcsapatát

A BMW a pilótáival kötött szerződései miatt arra kényszerült, hogy a gyári csapatához hasonló státuszba emelje a Bonovo Actiont. Viszont ennek okán az istálló tulajdonosának kiadásai a sokszorosára nőttek. Emiatt pedig felmerül, hogy nem akarja majd folytatni az alakulat finanszírozását.

A BMW 2019-ben jelent meg gyári csapattal a Superbike-világbajnokság mezőnyében. Ezt az istállót a kezdetek óta a Shaun Muir Racing futtatja, bár jelenleg szponzorációs okokból a ROKiT nevet viseli. Az idei szezonban azonban már nem egy, hanem két gyári, vagyis úgynevezett referencia csapattal rendelkeznek a müncheniek, ugyanis a Bonovo Action is megkapta ezt a státuszt, és az ezzel járó előnyöket. Egyébként korábban még nem volt példa arra, hogy egy márkához két ilyen kiemelt alakulat is tartozzon.

A Bonovo Action „előléptetése” viszont nem egy jól megfontolt, előre eltervezett lépés volt, hanem Toprak Razgatlıoğlu megszerzésének a következménye. A török pilóta tavaly kissé váratlanul hagyta ott a Yamahát, majd csatlakozott a BMW-hez, amelynek így hirtelen öt leigazolt versenyzője lett, akikre azonban csak négy motor jutott. Ez a helyzet végül Loris Baz távozásához vezetett.

Razgatlıoğlu elárulta, hogy mi a legnagyobb különbség a BMW és a Yamaha között

Ám az igazán nagy problémát nem ez jelentette, hanem az, hogy a maradék négyből három versenyzőnek gyári motort garantált a szerződése, Razgatlıoğlu mellett Scott Reddingnek és Michael van der Marknak is. A BMW vezetői erre azt a megoldást találták ki, hogy lényegében gyári csapattá alakítják a Bonovo Actiont, és Reddinget ott helyezik el, így pedig nem sértették meg az angol pilótával kötött megállapodásukat.

Első ránézésre úgy tűnhet, hogy ezzel a változással mindenki nyert, csakhogy ez az új státusz komoly anyagi terhet ró a Bonovo Action tulajdonosára, Jürgen Röderre. A már nyugdíjas éveit töltő német vállalkozónak eddig is szezononként több százezer eurót kellett a csapatára fordítania, viszont a SPEEDWEEK.com szerint a gyártó lépése miatt a kiadásainak végösszege körülbelül 2,5 millió euróra emelkedhet. Röder állja ugyanis a pilóták fizetésein kívül – a motorosok a BMW-vel kötnek szerződést, így az átutalás is onnan érkezik a számlájukra – az alakulat költségeinek túlnyomó részét.

A svájci lap beszámolója szerint Röder többször is leszögezte, hogy addig folytatja a csapat finanszírozását, ameddig „élvezi”. Legkésőbb június végéig pedig alaposan át fogja gondolni, hogy mekkora örömét leli ebben, hiszen az elmondása alapján addig döntést fog hozni erről.

Az könnyedén megoldhatná a helyzetet, ha a BMW több pénzt fordítana az egyetlen szatellitcsapata támogatására, ahogyan más gyártók teszik. Különben jövőre könnyedén abban a katasztrofális helyzetben találhatják magukat, hogy csak két motorjuk van a rajtrácson. Mellékesen jelenleg pont két versenyzőjüknek van érvényes szerződése a következő idényre: Razgatlıoğlunak és Reddingnek.

Vb-cím a BMW-vel, majd jöhet a MotoGP? – Razgatlıoğlu komoly célt tűzött ki maga elé

A hírek szerint Röder már tavaly elgondolkozott azon, hogy átviszi az akkor domináló Ducatihoz a csapatát. Ennek a lehetősége pedig feltehetően továbbra is nyitva állna előtte, ha a BMW elhagyása mellett döntene. Az is könnyedén elképzelhető, hogy egyszerűen megszünteti az istállót, és a jövőben csak egyes pilótákat szponzorál, ahogyan korábban tette többek között Bazzal is. A Bonovo Action 2022-ben a német Superbike-ból váltott a világbajnokságra, tehát akár az oda történő visszatérést sem lehet kizárni.