back to top
2025. július 15. 06:35
Kezdőlap Blog Oldal 289

Marc Márquez elhagyhatja a Gresinit? – szerinte „minden ajtó nyitva áll” előtte

0

Marc Márquez szerint az Aprilia lesz a következő gyártó, amely vezérpilótát akar majd igazolni. A spanyol versenyző a saját jövőjét illetően úgy látja, hogy „minden ajtó nyitva áll” előtte, ő pedig az összes ajánlatot meg is fogja fontolni.

Az idei szezon végén számos MotoGP-versenyzőnek lejár a szerződése, így nagy felfordulás várható a pilótapiacon. Vannak olyan gyártók, amelyek viszont nem szerették volna ezt megvárni, és ezért máris megállapodtak egy-egy számukra kiemelten fontos motorossal. Így tett a Ducati Francesco Bagnaia, a Yamaha pedig Fabio Quartararo esetében. Ezekről a folyamatokról nemrég Marc Márquez is megszólalt, aki azt is elárulta, hogy melyik márkától várja a következő nagy igazolást.

Marc Márquez elmondta a véleményét Quartararo váratlan hosszabbításáról

„Arra számítok, hogy a piac hevesebb lesz – mondta Márquez a TNT Sports műsorában. – De persze időbe telik véglegesíteni a szerződéseket. Majdnem minden gyártó igazolt már egy vezérpilótát – a Ducati vitte [Francesco] Bagnaiát, a Yamaha pedig [Fabio] Quartararót –, a következő ilyen az Aprilia lesz. Ők szerintem először hosszabbítani fognak a mostani két [gyári] versenyzőjük közül az egyikkel, aztán pedig majd kivárnak a másodikat illetően.”

Az elmúlt időszakban maga Márquez is „megfordult” a pilótapiacon, hiszen a tavalyi szezon végén tizenegy évnyi közös munka után elhagyta a Hondát. A japán gyártó motorjával hat MotoGP-bajnoki címet szerzett, ám a 2020-as sérülése után már nem tudott huzamosabb időre visszatérni velük az élmezőnybe, így végül a búcsúzást választotta.

Marc Márquez szerint pályafutása végét jelenthette volna, ha még egy évre marad a Hondánál

Miután bejelentette, hogy távozik a Hondától, több gyártóval és csapattal is hírbe hozták. Sokáig a KTM tűnt a legesélyesebbnek a megszerzésére, de végül a Gresini lett a befutó. Az olasz istálló mellett szólt, hogy a Ducati ügyfele, így Márquez a mezőny jelenlegi legjobb motorját – illetve annak az előző generációját – kapta meg. Szintén fontos érvként merült fel, hogy Nadia Padovani alakulata hajlandó volt csak egy évre leigazolni a nyolcszoros világbajnokot, nem úgy, mint a Pramac. A cerverai pilóta azért nem szeretett volna egy hosszabb időre szóló kontraktust aláírni, hogy az idei szezon végén szabadon dönthessen a jövőjéről. A jelek szerint pedig az eddigi jó eredmények dacára továbbra sem egyértelmű, hogy hosszabbítani fog a mostani csapatával.

„Minden ajtó nyitva áll előttem – nyilatkozta Márquez. – Ha gyors tudsz lenni a pályán, akkor több lehetőség fog feltárulkozni előtted. Szóval nekem is ez a célom. De most más helyzetben vagyok [mint tavaly], mivel jelenleg eléggé élvezem az egészet, és versenyképesnek érzem magam. Viszont nyitott vagyok arra, hogy minden [ajánlatot] meghallgassak.”

A VR46 és a Pramac után újabb istálló merült fel a Yamaha lehetséges szatellitcsapataként

0

Sajtóértesülések szerint egy kilépési záradék miatt a Gresini is szóba jöhet mint a Yamaha jövőbeli szatellitcsapata. A váltáshoz azonban arra mindenképpen szükség van, hogy a japánok mélyen a zsebükbe nyúljanak.

Továbbra is kérdéses, hogy lesz-e szatellitcsapata a Yamahának 2025-ben. A hangvillások utoljára 2022-ben versenyeztek két csapatot, ám az RNF a következő évet már az Aprilia motorjaival kezdte meg. A hangvillásoknak viszont életbe vágó lenne új ügyfelet találni, hogy ezzel is felgyorsítsák a fejlődésüket, és a továbbiakban alighanem ez lesz az év végén leköszönő ügyvezető igazgató, Lin Jarvis legfontosabb feladata.

26 év után távozik a Yamaha ügyvezetője, akinek fontos szerepe volt Rossi leigazolásában

A VR46-ot már jó ideje rebesgetik, olyannyira, hogy a tavalyi szezon hajrájában már arról szóltak a híresztelések, hogy a két fél előszerződést írt alá. Mindez abból a szempontból kézenfekvő lenne, hogy Valentino Rossi, a csapat tulajdonosa nagyköveti pozíciót tölt be a Yamahánál, nem beszélve a korábbi közös sikerekről. A legutóbbi sajtóhírek szerint azonban az olasz alakulat visszautasította az ajánlatot, és marad a Ducatinál.

Eldőlhetett a VR46 sorsa – Rossiék kiszoríthatják a Pramacot a Ducati kegyeiből?

Rajtuk kívül a Pramacnak is lejár a szerződése. Ennek kapcsán a Ducati állítólag június 2-ig adott haladékot, hogy a csapat eldöntse, meghosszabbítják-e a megállapodást, vagy sem. Szintén sajtóinformáció, hogy a Yamaha őket is megkörnyékezte, ám abból a szempontból kifejezetten jó helyzetben vannak, hogy gyári motorokat kapnak a Ducatitól.

Ellentétben a Gresinivel, amely eddig nem került szóba mint jelölt, ám az Autosport értesülése szerint ez a forgatókönyv is benne van a pakliban. Még úgy is, hogy nekik 2025-ig szól a szerződésük a Ducatival, mivel a brit portálnál úgy tudják, hogy a megállapodásban szerepel egy záradék: amennyiben egy másik gyártó kifizet egy bizonyos összeget, úgy megszerezhetik az istállót. A Yamaha pedig mélyen a zsebébe tud nyúlni, ezt a Fabio Quartararo évi 12 millió eurós fizetése is jól mutatja.

A Ducati sportigazgatója nem kertelt: Az a célunk, hogy a jövőben is ugyanebben a helyzetben legyünk

A Gresini az utóbbi időben próbálta elérni, hogy jövőre legalább egy gyári motort kapjon a Ducatitól, hogy ezzel is marasztalni tudják Marc Márquezt. Ez azonban, amennyiben marad a jelenlegi felállás, szinte biztosan nem fog megtörténni. Sőt, abban az esetben sem, ha a Pramac vált gyártót, mert akkor minden valószínűség szerint a VR46 lépne elő a bolognaiak első számú szatellitcsapatává.

Továbbra is kérdéses tehát, hogy elveszíti-e valamelyik szatellitcsapatát a Ducati, és ha igen, akkor melyiket. A Gresini életében nem ez lenne az első váltás: azután, hogy hosszú évekig a Honda motorjait használták, 2015-ben Apriliára váltottak. Ez egészen 2021-ig tartott, utána viszont a noaleiek gyári istállót indítottak, azóta pedig az előző évi Ducatikkal versenyeznek.

Két komoly baleset mellett pontszerzéseket hozott a magyar motorosok számára a hétvége

0

Több magyar gyorsasági motorversenyző is rajthoz állt az előző hétvégén: Kovács Bálint sikeresen teljesítette a Le Mans-i 24 órás versenyt, míg Kovács Zoltán, Vincze Martin és Rossi Moor pontot szerzett saját sorozatában. Utóbbinak viszont egy komoly bukásban is volt része, ahogyan Farkas Kevinnek is.

Az előző hétvégén a Superbike-világbajnokságé volt a főszerep, ami a motorversenyzés gyorsasági szakágát illeti, ám természetesen más kategóriák versenyzői is rajthoz álltak, köztük magyar pilótákkal. Óriási sikerről ezúttal nem tudunk beszámolni, de többen is ponttal távoztak az adott helyszínről, másnak viszont kifejezetten rosszul sikerült a hétvége.

A Northern Talent Cup mezőnye a Superbike-vb betétfutamaként Assenben kezdte meg a szereplést, köztük Kovács Zoltánnal és Vincze Martinnal. Az esős időmérőn előbbi a tizenharmadik, utóbbi a tizenötödik helyre kvalifikálta magát. A pontszerzés mindkettőjüknek csak az első futamon jött össze, amikor Kovácsot a tizenharmadik, míg Vinczét a tizenötödik pozícióban intették le.

Szintén pontszerző helyen zárt Kovács Bálint, aki a hosszú távú-világbajnokság idénynyitóján, a Le Mans-i 24 órás versenyen vett részt a Wójcik Racing Team színeiben. A 22 éves motoros életét már az első etapjában megkeserítette az üzemanyag-szivattyú, amely aztán reggel 6 órakor felmondta a szolgálatot. Ezzel együtt be tudták fejezni a viadalt, és a kategóriájukban a tizedik helyet érték el.

Ugyancsak ponttal távozott Atlantából a MotoAmerica Twins Cup kategóriájában szereplő Rossi Moor, ám az ő hétvégéjét egy komoly baleset árnyékolta be. Rossi Moor csak néhány kört tett meg a Q2-ben (így is a 2. helyre kvalifikálta magát, csupán 3 tizedre az elsőtől), sajnos nagy balesetet szenvedett az 1-es kanyarban” – írta testvére, Rob a Facebookon. Ennek következtében az első futamot ki kellett hagynia, ám a másodikon már részt tudott venni, és hetedikként ért célba. Ezzel két forduló után 31 ponttal rendelkezik, ami a bajnokság kilencedik helyére elég.

A magyar gyorsasági motorsport legnagyobb reménységének tartott Farkas Kevinnek borzasztóan alakult a JuniorGP idénynyitó misanói hétvégéje. A szabadedzésen súlyos balesetet szenvedett, és bár az orvosok versenyzésre alkalmasnak tartották, az időmérőn nagyon fájt a lába. Ráadásul az eső is esett, és beszámolója alapján „élete legrosszabb” kvalifikációján nem tudta befejezni a gyorskört, így nem harcolta ki a jogot magának, hogy részt vehessen a versenyeken. Szintén az olaszországi helyszínen szerepelt a Stock kategóriában induló Kecskés Bence, aki a huszonhetedik pozícióból indulhatott, de nem tudta befejezni a futamot.

A magánéletben vigasztalódhat a szezont szörnyen kezdő Marini, felesége remek hírt osztott meg

0

Luca Marini felesége bejelentette, hogy gyereket vár, ráadásul a képek alapján már nincs sok hátra a baba születéséig. Az olasz versenyző magánélete tehát sokkal jobban alakul, mint az idei szezonja.

Luca Marini idén már a VR46 helyett a gyári Honda csapatánál versenyez, és egyelőre finoman szólva sem jött be neki a döntés. A 26 éves motoros eddig borzalmasan szerepel, és egyelőre nem látszik, hogy mikor jöhet a fellendülés akár egyéni, akár gyártói szinten. A magánéletében viszont minden rendben van, sőt, feleségével fantasztikus hírt jelentettek be.

Hatalmas az öröm Tavulliában: Luca Marini megnősült (videó)

Marta Vincenzi, akivel tavaly nyáron kötöttek házasságot, ugyanis babát vár, és a képek alapján terhessége már igencsak előrehaladott állapotban jár. A szerelmünkből élet lett, hamarosan hárman leszünk – írta az Instagramon, ahol az ultrahang felvételeit is megosztotta. – Anyu és apu már várnak rád, te vagy a legnagyobb örömünk, amit csak kaphatunk.”

Marini tehát a magánéletben vigasztalódhat, bár alighanem közelebb jár az igazsághoz, hogy ez minden szenvedésért kárpótolja, amit szakmailag idén el kell viselnie. Merthogy a 2024-es éve egyelőre egy óriási szenvedés: a holtszezonban ugyan a Honda produkált biztató jeleket, de a futamhétvégéken ez nem köszönt vissza.

A japán gyártó pilótái a sprintfutamokon eddig egyetlen pontot sem szereztek, és a főversenyeken is csupán 14 pontig jutottak, testvériesen elosztva a két istálló között. Ezzel az utolsó két helyet foglalják el a csapatvilágbajnoki tabellán, ahogyan a gyártó is a konstruktőrök között a maga 8 egységével. Austinban ráadásul ismét megesett velük, hogy egyetlen pontot sem gyűjtöttek be.

Ami Marinit illeti, ő a Honda versenyzői közül is egyértelműen lefelé lóg ki. Ugyan eddig kivétel nélkül célba ért, de az eddigi kilenc időmérőből, sprintből és főfutamból hatszor végzett az utolsó helyen. Mi pedig a másik három alkalmat illeti, a katari kvalifikáción és a Portugál Nagydíjon csak a súlyos bukása miatt a teszteket teljesen kihagyó Franco Morbidellit, míg a loszaíli főversenyen az azon a futamon eleső Jack Millert tudta felülmúlni. Igaz, Austinban még ez utóbbi sem sikerült, hiszen úgy lett tizenhatodik, hogy Álex Márquez a bukása után visszaelőzte őt.

Kínos: Álex Márquez elesett, de így is elhappolta az utolsó pontot a Honda elől

Ennek következtében Marini három forduló után továbbra is pont nélkül áll a tabellán. Ezt rajta kívül csak Morbidelli mondhatja el magáról, de egyrészt neki van némi „mentsége” erre, másrészt az Amerikai Nagydíj hétvégéjén már kifejezetten biztatóan ment. Honfitársa esetében viszont egyelőre semmilyen jel nem utal a javulásra, talán csak a múlt heti, barcelonai privát teszt miatt bízhat a rövid távú javulásban.

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

Marc Márquez szerint pályafutása végét jelenthette volna, ha még egy évre marad a Hondánál

0

Marc Márquez elárulta, ha kitölti a szerződését a Hondával, az könnyen az utolsó évét jelenthette volna a MotoGP-ben, így meg kellett hoznia a nehéz döntést a távozásról. A spanyol pilóta élvezi az idei évet, mivel megnyugtató választ adott a saját maga által feltett kérdésre.

Ami a pályán kívüli eseményeket illeti, a tavalyi szezon, annak is főleg a második fele Marc Márquezről, illetve az ő jövőjéről szólt. A jelenleg 31 éves versenyzőnek az idei év végéig volt szerződése a Hondával, ennek ellenére végül úgy döntött, hogy felbontja a megállapodást, és a japánok a korábbi sikerekre való tekintettel nem is gördítettek elé akadályt.

A nyolcszoros világbajnok akkor már zsinórban a második évet zárta futamgyőzelem nélkül, ráadásul mindkét idényben csak egy-egy alkalommal állt dobogóra főfutam után. Ráadásul a Honda mind a 2022-es, mind a 2023-as szezont a konstruktőri tabella utolsó helyén zárta. Mindez nyilvánvalóan megvisel egy olyan embert, aki korábban éveken át volt a sportág csúcsán. Annyira, hogy szerinte a maradással beverhette volna az utolsó szöget pályafutása koporsójába.

Főnöke mindent megpróbált, de több okból sem tarthatta vissza a sokáig hezitáló Marc Márquezt

Rendkívül nehéz döntés volt – nyilatkozta a TNT Sportsnak. – Nem a szívemre hallgattam. Csak arra gondoltam, hogy mi a legjobb a jövőm szempontjából. Az én jövőm az, hogy még sok évig MotoGP-versenyző akarok lenni. A Repsol Honda csapata volt az életem, a karrierem. Nagyon nehéz volt. A szerelőim, a technikusaim, a szponzoraim egyaránt ott vannak. Azt mondtam nekik, hogy »ha még egy évet lehúzok itt, akkor utána talán befejezem a pályafutásomat, mert a mentális egészségemnek annyi lenne«. Szóval meghoztam a döntést. Most már gondolkodhatok azon, hogy jövőre melyik csapatnál fogok versenyezni.”

A távozás bejelentése után nem sokkal az is hivatalossá vált, hogy öccse, Álex Márquez csapattársaként a Gresininél folytatja pályafutását. Az idősebbik fivér sokszor elmondta, elsősorban az a célja, hogy ismét mosolyogjon a motoron, és az volt a legfontosabb kérdés számára, hogy továbbra is elég jók-e a képességei. Az első három forduló alapján az eredmény pozitív az ő olvasatában.

„Élvezem – jelentette ki. – Nem ugyanaz úgy hozzáállni egy versenyhétvégéhez, hogy az első tízben vagy az első ötben akarok lenni, vagy a dobogóért harcolni. Ez a fő oka, hogy meghoztam ezt a döntést, hogy választ adjak magamnak, hogy elég versenyképes vagyok-e. A válaszom az, hogy igen, versenyképes vagyok. Az már egy másik dolog, hogy extrém versenyképes legyek, és a bajnoki címért harcoljak. Most már versenyképes vagyok annyira, hogy az első ötbe kerülésért harcoljak a legjobbakkal. Ez boldoggá tesz.”

Kínos: Álex Márquez elesett, de így is elhappolta az utolsó pontot a Honda elől

Márquez eddig mind a hat sprint- és főfutamon az első ötben haladt (a Portugál Nagydíjon valójában az ötödik helyért harcolt Francesco Bagnaiával, amikor összeütköztek), amivel teljesítette a saját maga által megfogalmazott célt, más kérdés, hogy a legutóbbi két alkalommal vasárnap elesett. Mindeközben a Honda talán minden eddiginél rosszabbul kezdte az idényt: Loszaílban és Portimãóban is csupán 4-4 pontot szereztek, míg Austinban ismét megesett velük az a csúfság, hogy egyetlen egységet sem tudtak begyűjteni. A Márquez helyére szerződtetett Luca Marini pedig még egyszer sem zárt az első tizenötben.

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

Merész stratégiai húzásnak is köszönhetően lett meg Rossi első dobogója az autós hosszútávú-vb-n

0

Valentino Rossi egysége a második helyet szerezte meg az Imolai 6 órás versenyen a WEC-ben, vagyis a sportautók számára kiírt hosszútávú-világbajnokságon. A BMW egy merész húzásnak is köszönhetően aratott kettős győzelmet.

Vasárnap rendezték a sportautók számára kiírt hosszútávú-világbajnokság, azaz a WEC második fordulóját Imolában. Ahogyan a Katari 1812 km-es viadalon, úgy Valentino Rossi ezúttal is a belga Maxime Martinnal, valamint az ománi Ahmad al-Hartival osztotta meg a WRT csapatának 46-os számú BMW-jét az LMGT3-as kategóriában.

Az egység a harmadik helyről rajtolhatott a 92-es Porsche, valamint a 27-es Aston Martin mögül, valamint a másik, 31-es BMW elől. A verseny első kulcsmomentuma az volt, hogy a BMW két bronz minősítésű pilótája, Al-Harti, valamint Darren Leung mindössze 80, illetve 5 másodperccel lépte túl az 1 óra 45 perces időt, amelyet minimálisan a volán mögött kellett tölteniük.

Ezen a téren nem minden ment simán a Porschénél, legalábbis ami az ezüst minősítésű versenyzőjüket, Joel Sturmot illeti, aki első etapjával nem teljesítette a határértéket, így vissza kellett ülnie az autóba, ezért összességében félórával többet ült a kocsiban, mint a hasonló szintre sorolt Rossi, illetve Sean Gelael.

A futam második felében az eső is megnehezítette a pilóták dolgát, a BMW pedig ekkor merész döntést hozott, és mindkét autóját slickeken hagyta. Mindez kifizetődőnek bizonyult, hiszen így a két M4 GT3-as vezetett, Augusto Farfus azonban még korábban a Variante Alta-sikánba menet megelőzte Martint, így a 46-os autó a második helyen haladt. Rossiék sorsát egy áthajtásos büntetés pecsételte meg, amelyet a virtuális biztonsági autós fázisra vonatkozó szabályok megszegéséért kaptak, de a második hely így is meglett nekik.

Nagyon örülök a WRT, illetve a BMW M Motorsport számára elért kettős győzelemnek és az első dobogós helyezésemnek az FIA WEC-ben – nyilatkozta a kilencszeres gyorsaságimotoros-világbajnok. – Már a szombati időmérőn is erős volt az autónk, Ahmad pedig egy kiváló harmadik rajthelyet szerzett. Augusto az elején kicsit gyorsabb volt Maxime-nál, és átvette a vezetést. Ennek ellenére nagyon elégedett vagyok az eredménnyel.”

Rossiék végül 23 másodpercet kaptak a BMW 31-es autójától. A 46-os egység triója így 36 ponttal a negyedik helyen áll az LMGT3-as kategóriában, 18 egységnyi hátrányban a 92-es Porsche versenyzői mögött, de csak 1-gyel lemaradva a 27-es Aston Martin pilótáitól. A következő forduló a Spái 6 órás futam lesz május 11-én.

Alex Lowes elnézést kért az ütközésért Rea-től, aki nem haragszik egykori csapattársára

0

Jonathan Rea elárulta, a Superpole versenyből kiindulva más gumit választott a Superbike-vb asseni fordulójának második futamára, de így sem tudta tartani a lépést az élmezőnnyel. A Yamaha pilótája azt is elmondta, hogy Alex Lowes elnézést kért tőle az ütközésért, és ezt el is fogadta.

Jonathan egyértelműen az eddigi legjobb hétvégéjét teljesítette a Yamahával Assenben, bár az utolsó felvonás szörnyen alakult számára. Azok után, hogy a Superpole-on megszerezte az első rajthelyet, majd az első futamon hatodikként ért célba, vasárnap sokáig dobogós helyen haladt a Superpole versenyen, ahol végül ötödik lett. A második viadalon viszont nem volt jó a tempója, majd pedig önhibáján kívül bukott.

A feltámadó Razgatlıoğlu visszavágott, legyőzte Bautistát a változatos versenyen Assenben

A hatszoros világbajnok így összességében 15 pontot tett hozzá az addig szerzett 8 egységhez, és feljött a tabella tizenötödik helyére. Persze ez nyilvánvalóan még mindig nem az, amire vágyott, de egyértelmű, hogy sikerült előrelépnie. Rea elárulta, hogy Toprak Razgatlıoğluhoz hasonlóan ő sem volt elégedett a gumiválasztásával a Superpole versenyen.

Nem volt könnyű hétvége, de voltak pozitívumok is – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak. – Természetesen reméltem, hogy versenyképesebb leszek, de a hatodik, illetve az ötödik helyre lehet építeni, és az olyasmi, ami a második futamon történt, sajnos része a sportágunknak. A Superpole versenyen rosszul választottam gumit. Legközelebb az ösztöneimre hallgatok, és az SC0-sat választom az SCQ helyett, amely néhány kör után már foszladozott. A második futamon a keményebb abroncs mellett tettem le a voksom, de az R1-esnek a maximális dőlésszögek fekszenek igazán. Nem volt meg a tapadás, és már nem tudtam tartani a lépést a bollyal. Bár a köridejeim nem lettek sokkal rosszabbak, egyre hátrébb estem a mezőnyben.”

Ami a második versenyt illeti, Rea futamának érdemi része a 10. körben ért véget, amikor az 1-es kanyarban ütközött Alex Lowesszal. A Kawasaki pilótájának a hordágyat is bevitték, de erre szerencsére nem volt szükség, míg egykori csapattársa ugyan tovább tudott menni, de csak tizenkilencedikként ért célba. A 37 éves versenyző elmondta, rendezték a dolgokat.

„Már amúgy is későn fékeztem, ő pedig belülre vágott, majd ütköztünk – idézte fel az esetet. – A motorja belecsúszott az enyémbe, mert ott voltam mellette kívül. Sajnáltam őt, mert ebben a szezonban az élmezőnyben volt. Ugyanakkor nincs köztünk harag. Már találkoztunk a paddockban, és elnézést kért. Velem is ugyanaz történt, mint vele, szóval kvittek vagyunk.”

Bár a hétvége nagy részében tapasztalt változó időjárási körülmények bizonyos szempontból kedveztek Rea-nek, de azt nem tették lehetővé, hogy igazán hatékonyan folytassa a Yamahával történő összeszokás folyamatát. „Ez így van – értett egyet a felvetéssel. – Több időre van szükségem a motoron és a csapattal is. A tesztnapok [száma] viszont korlátozott, és okosan kell felhasználnunk őket. A Yamaha jó móka Assenben, de az R1-essel olyan, mintha egy másik pálya lenne.”

Razgatlıoğluék tanultak a délelőtti hibájukból, Bautista küszködött a trükkös körülmények között

0

Toprak Razgatlıoğlu elárulta, a Superbike-vb asseni fordulójának Superpole versenye előtt hibát követtek el a gumiválasztással, így a délutáni második futamon más abroncsot használt. A mindhárom viadalt a dobogón záró Álvaro Bautista elégedett a hétvégéjével, míg a majdnem két és fél év után pódiumra álló Remy Gardner visszaemlékezett a nehézségeire.

Izgalmas és fordulatos küzdelmet hozott a Superbike-világbajnokság asseni fordulójának második versenye. A futam közepén még az eső is eleredt, aminek következtében egyrészt nagyon összetorlódott az élmezőny, másrészt pedig többen is vezettek ideiglenesen. Végül azonban az elmúlt három szezon győztesei, Toprak Razgatlıoğlu és Álvaro Bautista küzdöttek meg a győzelemért.

A feltámadó Razgatlıoğlu visszavágott, legyőzte Bautistát a változatos versenyen Assenben

Ebből pedig a török versenyző jött ki győztesen. A gyári BMW pilótájának nagyon rosszul alakult a Superpole verseny, és ebből is tanulva délutánra keményebb gumikat kapott, mint riválisa. A kilencedik pozícióból rajtolva hamar felzárkózott az élmezőnybe, majd a vezetést is átvette, ám féltáv környékén egészen a hatodik helyig esett vissza. Aztán viszont ismét élre állt, az utolsó körben pedig Bautistának már nem volt esélye ellene. Ezzel 6 pontra csökkent a különbség kettőjük között a tabella első két helyén.

Bautista a rossz kezdés után simán átment a mezőnyön, Razgatlıoğlunak csak egyetlen pont jutott

Nem a rajtpozíció a fontos, hanem mindig a verseny – nyilatkozta Razgatlıoğlu a leintés utáni interjúk során. – Nagyon élveztem a futamot. Az elején láttuk, hogy jön az eső, én pedig kicsit visszavettem, és figyeltem a srácokat. Utána csak jó tempóra volt szükségem. Lépésről lépésre mindenkit megelőztem, végül pedig itt vagyunk. A Superpole versenyen hibát követtünk el, de most az SC0-s gumit használtam, és jól működött, a csatázásra is jó volt. Köszönöm a csapatomnak, keményen dolgoztak ezen a hétvégén. Végre győztünk Assenben, ahol korábban soha nem nyertem, ráadásul most BMW-vel tettem. Nagyon boldog vagyok. Köszönöm minden szurkolónak, elképesztő. Nagyon szépen köszönöm, jövőre találkozunk.”

Bautista a Superpole versenyen aratott győzelmének köszönhetően az élről indulhatott, és a rajt után meg is tartotta a vezetést. Aztán viszont elvesztette az első pozíciót Razgatlıoğluval szemben, majd a futam közepén, amikor a legnehezebbek voltak a körülmények, Remy Gardner és Andrea Locatelli is megelőzte. Végül visszaállt az élre, de nem sokáig, hiszen a török motoros maga mögé utasította, onnantól kezdve pedig már nem tudott érdemben támadni, így a hétvégi harmadik, illetve első helye mellé egy másodikat is szerzett.

Örülök annak, ahogyan az egész hétvége alakult – kezdte. – Elégedettséggel tölt el, hogy minden versenyt dobogós helyen fejeztem be, főleg ilyen körülmények között. A tegnapi első futam igazán trükkös volt, a ma délelőttit pedig nagyon élveztem. Most, délután szinte az egész versenyen volt némi eső, kicsit nehéz volt. Próbáltam kevesebb kockázatot vállalni, és a második pozíció szerintem jó, mert ilyen körülmények között nagyon küszködtem, hogy meglegyen a jó érzet. Nagyon boldog vagyok, és lépésről lépésre építjük a magabiztosságomat, ami a motort illeti.”

Gardner már délelőtt is kis híján bejött az első háromba, de akkor még a hajrában kikapott Alex Lowestól. A második főfutamon viszont végig remekül ment, így először állhatott fel a dobogóra, amióta tavaly bemutatkozott a Superbike-vb-n. Sőt, az ausztrál pilóta utoljára még a Moto2-ben, a 2021 novemberében rendezett Algarvei Nagydíjon pezsgőzhetett utoljára, hiszen a következő évben csak szenvedett a MotoGP-ben.

„Két éven át tartó, dobogó nélküli ínség volt ez nekem – fogalmazott. – Egyértelműen voltak nehéz időszakaim, főleg az elmúlt két esztendőben. A MotoGP-vel kapcsolatos sztorit nyilvánvalóan mindenki ismeri, tavaly pedig, amikor a Superbike-ba igazoltam, nem szereztünk dobogót. Szóval nagy kihívás volt ez számomra. Szeretnék köszönetet mondani a barátnőmnek és az egész csapatnak, akik hittek bennem. Nagyon jó újra itt lenni a pódiumon, és már most alig várom a következő futamot.”

A feltámadó Razgatlıoğlu visszavágott, legyőzte Bautistát a változatos versenyen Assenben

0

Toprak Razgatlıoğlu nyerte a Superbike-világbajnokság asseni fordulójának második futamát, legyőzve Álvaro Bautistát. Az izgalmas csatákat hozó futam harmadik helyét Remy Gardner szerezte meg.

Borús időjárási körülmények között kezdődött meg a Superbike-világbajnokság második asseni futama. Az első helyről a Superpole verseny eredményének megfelelően Álvaro Bautista indulhatott, míg mellőle csapattársa, Nicolò Bulega és Alex Lowes várhatták a piros lámpák kialvását. Az időmérőn a pole pozíciót megszerző Jonathan Rea az ötödik, míg Toprak Razgatlıoğlu csak a kilencedik pozícióból rajtolt.

Bautista a rossz kezdés után simán átment a mezőnyön, Razgatlıoğlunak csak egyetlen pont jutott

A két gyári Ducati jól jött el, míg Rea egy pillanatra feljött a harmadik helyre, de aztán lecsúszott az ívről. Razgatlıoğlu feljött a hetedik helyre, Remy Gardner mögé, míg Andrea Locatelli egészen a harmadik pozícióig jött előre. Sőt, nem sokkal később Bulega mellett is elment, és közel maradt a címvédőhöz.

Bulega aztán Gardnerrel szemben is pozíciót vesztett, aki korábban Rea-t előzte meg. A brit pilótát a 2. kör elején Razgatlıoğlu is maga mögé utasította, és felzárkózott az ötödik helyre. A kör végén megtörtént az első bukás is, ugyanis Scott Redding elesett az utolsó kanyarban.

Bulegát aztán Razgatlıoğlu is megelőzte, így a gyári BMW pilótája feljött az ötödik pozícióba. Sőt, nem sokkal később Locatelli mellett is elment, aki néhány másodperccel korábban Gardnerrel szemben maradt alul. 2021 világbajnoka aztán egy időre beragadt az ausztrál motoros mögé, miközben hátrébb Axel Bassani hibázott, és visszaesett az utolsó helyre.

A 7. körre Razgatlıoğlu utolérte a címvédőt, sőt, ahogyan a szombati első versenyen, úgy most is megelőzte őt az utolsó sikánban. A következő körben Locatelli hibázott, de aztán Gardnerrel együtt ismét utolérték az első kettőst. Mindeközben rákezdett az eső, és vélhetően ennek következtében Bulega visszaesett a hetedik pozícióba.

A 9. körben Bautista visszavette a vezetést, ellenfele pedig ezúttal nem tudott visszatámadni a sikánban. Mögöttük szintén zajlott a csata, ráadásul Andrea Iannone utolérte Locatelliéket, sőt, honfitársát meg is előzte. Hátrébb Rea és Alex Lowes ütköztek, és bár előbbi tudta folytatni a versenyt, nyilvánvalóan visszaesett az utolsó pozícióba.

Nem sokkal féltáv előtt Locatelli visszaelőzte Iannonét, akit aztán Iannone is maga mögé utasított. Gardner viszont utolérte a vezető párost, sőt, a 12. körben feljött a második helyre, Razgatlıoğlut megelőzve. A kör végén aztán átvette a vezetést, miközben Locatelli, Van der Mark és Iannone is utolérte őket.

Locatelli aztán próbálta követni márkatársát, ugyanis előbb Razgatlıoğlut, majd Bautistát előzte meg. A török pilóta aztán egyre nagyobb bajba került, ugyanis előbb csapattársa, majd Iannone is elment mellette, miközben a címvédő visszavette a második helyet Gardnerrel szemben, ugyanis Locatelli időközben átvette a vezetést.

Razgatlıoğlu aztán hamar visszavette a pozíciót Van der Marktól, majd Iannonétől, így feljött a negyedik helyre. A 16. körben aztán már a második volt, ugyanis egyszerre előzte meg Gardnert és a hibázó Locatellit. Ebből is kiderül, hogy Bautista nem sokkal korábban visszavette a vezetést, így ismét a tavalyi vb első két helyezettje állt az élen.

A kör végén aztán már Razgatlıoğlu vezetett a szokásos, sikánban végrehajtott előzésével, igaz, ezúttal kicsit levágta a kanyart. A török pilóta meg is tartotta a vezetést, egy körrel később pedig Gardner is elment Bautista mellett, igaz, a spanyol motoros nagyon hamar visszavette a második helyet.

Az utolsó kör előtt Bautista ismét megközelítette Razgatlıoğlut, így izgalmasnak ígérkezett a hajrá. Végül azonban nem volt nagy csata, ugyanis a kör elején a török versenyző ellépett, és a címvédő ellépett, és Bautista nem tudott támadni. Ezzel pályafutása során először nyert Assenben a Bautistáénál egyébként keményebb gumikon. A dobogó harmadik fokára Gardner állhatott fel, mögöttük Iannone, Locatelli és Sam Lowes lett a sorrned, miután Van der Markot megbüntették, így végül kilencedikként rangsorolták. Bulega ennek köszönhetően végül a nyolcadik lett.

A Superbike-vb második asseni futamának végeredménye

Túl könnyűnek tűnik a MotoGP a tévén keresztül?

0

Miguel Oliveira úgy véli, a MotoGP sokkal könnyebbnek látszik a televízióban, mint a helyszínen. A portugál versenyző szerint az ember átértékel egy sportágat, ha bekerül, és nemrég ezt kicsit ő maga is megtapasztalhatta.

Ahogyan szinte minden sportág esetében, a motorversenyzésnél, illetve a MotoGP-nél is vannak olyan rajongók, akik a „régen minden jobb volt” mentalitást követve hajlamosak a fanyalgásra a sorozat mai helyzetét látva. Néhányan például úgy gondolják, hogy az elektronikai segédeszközöknek köszönhetően 2024-ben sokkal könnyebb vezetni a motort, mint tíz vagy éppen húsz éve.

Persze véletlenül sem állítjuk, hogy ebben nincs igazság, de Miguel Oliveira nemrég árnyalta a képet. A portugál versenyző még az austini hétvége előtt ellátogatott a Trackhouse NASCAR-csapatának concordi központjába, és kicsit jobban megismerkedett a sorozattal. Ennek köszönhetően sokkal jobban értékeli az ottani pilóták, illetve istállók teljesítményét, és ezzel kapcsolatban kijelentette, hogy a MotoGP-nek is érdemes lenne ilyen módon nyitnia a nagyközönség felé.

Amikor az ember bekerül egy sportágba, megérti, mit jelent, és megérti, hogy nem olyan egyszerű, mint amilyennek a tévében tűnik – nyilatkozta. – Ezt a MotoGP-ben is kihasználhatnánk egy kicsit. Úgy vélem, azok az emberek, akik eljönnek, és élőben néznek minket, tudják értékelni, hogy ez nehéz. Otthonról viszont nem. Szerintem otthonról manapság túl könnyűnek tűnik.”

Oliveira nem félt bevallani, hogy számára a NASCAR egészen idáig egy olyan sorozatot jelentett, ahol az autók kizárólag balra kanyarodnak. Most viszont, hogy körbevezették az Észak-Karolina állambeli központban, már teljesen másképp szemléli a szériát, hiszen kapott némi képet arról, hogy mennyire komplexek azok a versenygépek.

Jó betekintést kaptunk abba, hogy miről is szól valójában a versenyzés a NASCAR-ban, és igazán pozitívan meglepett minket – fogalmazott. – Egy bokszkiállás erejéig vezethettem a NASCAR-autót, úgyhogy ez feldobta a napomat. Nem [sokat tudtam a sportágról]. Számomra arról szólt, hogy ott vannak a srácok az autóban, és állandóan balra kanyarodnak. Nekem ennyi volt. Tényleg fogalmam sem volt arról, hogy mennyire összetett az autó egyensúlya, az autó aerodinamikája, és hogy technikailag milyen keveset tudnak tenni a kocsival, de arról sem, hogy az alváz szétszerelése, az összes alkatrész összerakása, valamint az, hogy gyakorlatilag mindent a legapróbb részletekig lemérnek, mekkora munkát jelent a csapatoknak. A pilótáknak is, hiszen vezethettünk a szimulátorban, és határozottan érezni lehet, hogy mennyire nehéz ott versenyképesnek lenni.”

Ami az austini hétvégét illeti, Oliveira a sprinten és a főfutamon is tizenegyedikként ért célba, így 5 pontot tett hozzá az addigi 8 egységéhez. Ennek köszönhetően továbbra is a tizenharmadik helyet foglalja el a tabellán három forduló után. Legközelebb jövő héten csap össze ismét a MotoGP mezőnye a jerezi Spanyol Nagydíj keretében.

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után