back to top
2025. július 15. 02:39
Kezdőlap Blog Oldal 290

A Ducati sportigazgatója maga ellenőrizte, hogy maradt-e tüske Marc Márquezben és Bagnaiában

0

Mauro Grassilli elárulta, nem sokkal a portimãói ütközésük után Marc Márqueznek és Francesco Bagnaiának is küldött egy-egy üzenetet, hogy lássa, teljes mértékben rendeződött-e a konfliktus. A Ducati sportigazgatója mindkettőjüktől megnyugtató választ kapott.

Már a második fordulóban megvolt az első ütközés az élmezőny két tagja között. A Portugál Nagydíj hajrájában Marc Márquez megelőzte Francesco Bagnaiát, de kicsit lecsúszott az ívről, ezért a címvédő visszabújt mellé. Ekkor azonban keresztezték egymás útját, és mindketten elestek, aminek következtében egyikük sem szerzett pontot.

A Ducati vezére is elmondta véleményét Bagnaia és Marc Márquez drámai ütközéséről

A sportfelügyelők versenybalesetnek minősítették az incidenst, vagyis egyiküket sem tartották szignifikánsan felelősebbnek a másiknál. A visszajátszások ezt többé-kevésbé igazolják, hiszen van olyan kameraállás, amelyből inkább Márquez hibájaként lehet látni az esetet, más szögből viszont Bagnaia tűnik a történtek elsődleges okozójának.

A két versenyző ugyan elfogadta a döntést, de kicsit mindketten mutogattak a másikra. A Ducatinak viszont semmi szüksége nincs arra, hogy már az idény elején komolyabb konfliktus alakuljon ki két versenyzője között, így igyekeztek megtenni a szükséges lépéseket a feszültség eszkalációjának elkerülése érdekében. Többek között a sportigazgató, Mauro Grassilli is intézkedett.

Végre a Ducati mérnökzsenije is megszólalt Bagnaia és Marc Márquez portimãói ütközéséről

Nagyon könnyű [volt] – nyilatkozta már az austini hétvégén. – Mindkettőjüknek küldtem egy üzenetet. Nem emlékszem, hétfőn vagy kedden. Csak annyit, hogy »sziasztok, srácok, minden rendben?«. Pecco és Marc is azt válaszolta nekem, hogy »igen, minden rendben, alig várom a COTA-t«. Szóval pozitív, nagyon pozitív [volt].”

Ami az Amerikai Nagydíj hétvégéjét illeti, összességében egyikük sem lehet elégedett, a végeredménnyel semmiképpen sem. Márqueznek ugyan a tempója jó volt, és a sprinten másodikként ért célba, a főversenyen viszont az élről bukott és esett ki. Bagnaia viszont egész hétvégén küszködött, és szombaton csak egy nyolcadik, míg vasárnap egy ötödik helyre volt képes.

Marc Márquez mindenképpen győzni akart, de ennek megint bukás lett a vége

Ennek következtében mindketten komoly hátrányba kerültek a listavezető Jorge Martínnal szemben a bajnoki tabellán, hiszen a címvédő hátránya 30, míg a nyolcszoros világbajnoké 44 pont. Legközelebb jövő héten, Jerezben lesz lehetőségük a javításra, ahol már mindketten többször nyertek. Márquezt 2014-ben, 2018-ban és 2019-ben, míg Bagnaiát tavaly és tavalyelőtt intették le elsőként a Spanyol Nagydíjon.

Rea végre „eggyé vált” a motorjával, „érezte a dobogó szagát” a drámai piros zászló előtt

0

Jonathan Rea nemcsak saját maga, hanem a gyári Yamaha csapattagjai miatt is örült a Superbike-vb asseni fordulóján elért pole pozíciójának. A hatszoros világbajnok szerint akár a dobogó is meglehetett volna a Nicholas Spinelli meglepetésgyőzelmét jelentő megszakítás nélkül.

Jonathan Rea katasztrofálisan kezdte pályafutásának új szakaszát a Yamahával, hiszen a Superbike-világbajnokság első két hétvégéjén mindössze a második barcelonai főfutamon szerzett pontot nyolcadik helyének köszönhetően. Ehhez képest meglehetősen nagy előrelépésnek mondható, hogy Assenben begyűjtötte első pole pozícióját a hangvillásokkal.

A megtáltosodó Rea nyerte a nedves körülmények között megrendezett asseni Superpole-t

A Superpole felszáradó pályán zajlott, a brit pilóta pedig szinte minden köre után az élre állt az eredményjelzőn. A legvégén már nem is kellett javítania, hiszen 1:42.650 másodperces ideje így is elég volt a rajtelsőséghez, 94 ezreddel megelőzve Nicolò Bulegát, és további 259-cel Toprak Razgatlıoğlut. A 37 esztendős motorosnak ez volt pályafutása negyvennegyedik pole-ja.

Nagyon élveztem a Superpole-t, mert még a trükkös körülmények között is egynek éreztem magam a motorral – nyilatkozta. – Körről körre éreztem a ritmust. Az ember soha nem tudja, milyen gyorsan menjen, mert nagy a kockázat, de a pálya nedves volt, és felszáradt. Ez túlmelegíti a gumikat, az ember pedig csúszkál. Folyamatosan arra gondoltam, hogy valaki kimegy majd egy intermediate-re, de már nem volt időm, így amikor megláttam az első helyet a bokszutcai táblán, nagyon örültem. Nemcsak saját magam, hanem az összes srác miatt a csapatnál, szükségünk volt erre a felemelkedésre.”

Az első futam aztán szintén nedves körülmények között indult, és felszáradó pályán zajlott. Az elején mindenki rendkívül óvatos volt a nedves részeken, Rea viszont többször is pozíciót bukott. Bár közvetlenül a rajt után megőrizte a vezetést, nem sokkal később kis híján elesett, és csapattársa, Andrea Locatelli is agresszív volt vele szemben.

Az első kanyar után én voltam az élen, de az első szakaszban az ember soha nem akar élre állni ilyen körülmények között, mert nem tudhatja, mennyire csúszik [a pálya] – magyarázta. – Elkövettem néhány hibát. A futamom meghatározó pillanata vélhetően az volt, amikor »Loka« megelőzött az utolsó kanyarban. Két pozíciót vesztettem, és a boly végére kerültem. A kettes és a hármas kanyar között volt egy nagyon necces pillanatom. Ettől eltekintve türelmesnek kellett lenni, amíg a pálya fel nem száradt.”

A futam kétharmadánál úgy tűnt, hogy az intermediate-eken rajtoló beugró újonc, Nicholas Spinelli előnye teljesen elfogy, és vissza fog esni a mezőnybe. Normál körülmények között Razgatlıoğlu és Bautista harcolhatott volna a győzelemért, Rea-nek pedig Remy Gardnert és Alex Lowest kellett volna maga mögé utasítania a dobogóért. A 14. körben viszont Locatelli motorblokkja felrobbant, aminek következtében olaj került az ideális ívre, ezért egy körrel később piros zászlóval megszakították a futamot. Mivel a versenytáv kétharmadát már megtették, ez egyben a végeredményt is jelentette, így a Barni pilótája óriási meglepetésre megnyerte a viadalt, míg Rea idei legjobb versenyeredményével hatodik lett.

Zseniális gumiválasztás és hatalmas mázli után megvan a csoda, a beugró Spinelli nyert Assenben

A pálya majdnem teljesen felszáradt, az egyes szektorban megvolt a száraz ív, a többi része pedig száradt fel a verseny során – fogalmazott. – Van néhány terület, ahol vasárnapra javítanunk kell a motoron. Igazán kár érte, hogy előkerült a piros zászló, mert úgy éreztem, hogy a végére sikerült előrelépnem. Éreztem a dobogó szagát, de túl messze voltam.”

Razgatlıoğlu még mindig úgy hiszi, hogy jó gumit választott, szerinte ez „szimpla szerencsejáték” volt

Toprak Razgatlıoğlu elmagyarázta, hogy miért slick gumikkal vágott neki az asseni hétvége első futamának. A török pilóta végül közvetetten a döntése miatt nem tudott harcolni a győzelemért.

A Superbike-világbajnokság asseni hétvégéjének első futamán a második helyet szerezte meg Toprak Razgatlıoğlu. Az alanyai pilóta volt a mezőny egyik leggyorsabb tagja – Álvaro Bautista mellett –, ám végül nem tudott az első helyért csatázni. Razgatlıoğlu ugyanis a mezőny nagyrészével együtt száraz pályára való slick gumikat használt, a beugró Nicholas Spinelli azonban az átmeneti esőgumikkal indult neki a viadalnak. A sérült Danilo Petrucci helyettese a rajt után mindenkit megelőzött, majd körülbelül 25 másodpercre ellépett az üldözőitől.

A futam második felében az állandóan száradó pályán Razgatlıoğlu és Bautista folyamatosan közelített Spinellihez, de megfogni már nem tudták. Andrea Locatelli motorja ugyanis olajat folyatott a pályára, és emiatt piros zászlóval végett vetettek a viadalnak. A török versenyző a leintés után elmagyarázta, hogy miért döntött a slick gumik mellett.

Zseniális gumiválasztás és hatalmas mázli után megvan a csoda, a beugró Spinelli nyert Assenben

„Az igaz, hogy akkor még mindig esett valamennyi eső a pályára, de csak egy kicsi – idézi a GPOne.com Razgatlıoğlut. – Felnéztem, és a felhők épp mentek el, tisztán lehetett látni az eget, szóval úgy gondoltam, hogy pár percen belül el fog állni. Ezt nehéz megítélni, néha a feljebb lévő felhőkből nem esik az eső. A futam során a második és a harmadik szektorban kezdett el esni. De aztán amikor elállt, akkor gyorsan száraz lett a pálya.”

„Az első szektorban mindannyian óvatosabbak voltunk – folytatta. – Aztán Bautistával mentünk együtt, de még nem nyomtuk. Nem volt erre szükség, mivel tudtuk, hogy ő [Spinelli] átmeneti esőgumikat használ. Talán, ha egy körrel hosszabb a futam, akkor nyertünk volna.”

Megkérdezték Razgatlıoğlutól, hogy mi volt az első gondolata, amikor meglátta a piros zászlót. „Őszintén szólva elég dühös voltam, mivel tudtam, hogy elkaptam volna [Spinellit] – mondta a 27 éves pilóta. – Jó volt a tempóm, de hát ilyen dolgok megtörténhetnek egy futamon. Örülök neki, jó munkát végzett az átmeneti esőgumikkal. Végül is, ez szimpla szerencsejáték volt, még mindig azt gondolom, hogy a száraz pályára való slick gumi volt a jó választás, és ezt bizonyítja is a legtöbb kör. A leggyorsabb pilóták mind így döntöttek, senki sem számított a piros zászlóra.”

Spinelli, a meglepetésgyőztes: Ez hihetetlen, talán szerencsém volt, de hát mégis én nyertem

Spinelli, a meglepetésgyőztes: Ez hihetetlen, talán szerencsém volt, de hát mégis én nyertem

Az asseni hétvége első, „őrülten” alakuló futamának dobogósai, a meglepetésgyőztes Nicholas Spinelli, Toprak Razgatlıoğlu és Álvaro Bautista értékeltek a leintés után.

Nem mindennapi versenyt láthattak a Superbike-világbajnokság asseni hétvégéjének első futamát megtekintő szurkolók. A mezőnyt nedves körülmények fogadták, ám a legtöbben mégis száraz pályára való abroncsokkal vágtak neki a viadalnak. A kivételt Nicholas Spinelli jelentette, aki pályafutása első Superbike-versenyén vett részt. Spinelli ugyanis a motokrosszbalesetben megsérülő Danilo Petruccit helyettesítette. A 22 éves pilóta az átmeneti esőgumikat tetette fel előre és hátra is, ez pedig jó döntésnek bizonyult. Amíg a többiek csak csúszkáltak az első körökben, ő átvette a vezetést, majd körülbelül 25 másodpercre ellépett az üldözőitől.

Spinelli aztán a verseny középső szakaszában körről körre egyre többet veszített az előnyéből, ahogy folyamatosan száradt az ideális ív. A tervezett leintés előtt hét körrel Toprak Razgatlıoğlu és Álvaro Bautista duója már a nyomában loholt, amikor Andrea Locatelli motorja megmentette a Barni Sparks pilótáját. A Yamaha ugyanis füstölni kezdett, és olajat engedett a pályára a 15-ös kanyarban, emiatt pedig belengették a futam megszakítását jelző piros zászlót. A mezőny viszont eddigre már teljesítette a táv kétharmadát, így nem került sor újraindításra, a végeredmény az akkori sorrend lett.

Zseniális gumiválasztás és hatalmas mázli után megvan a csoda, a beugró Spinelli nyert Assenben

Spinelli a Superpole eredményének megfelelően a tizenegyedik rajtkockából rugaszkodott neki a futamnak, amelyet végül megnyert. „Ez hihetetlen, hiszen csak pénteken próbáltam ki először a Superbike-motort, szóval nagyon, nagyon boldog vagyok – nyilatkozta kissé elcsukló hangon a 22 éves motoros. – Amikor kipróbáltam, akkor azt mondtam, hogy »hűha, ez a motor elképesztő.« Ma pedig elindultam az első versenyemen, és győztem. Talán szerencsém volt, de hát mégis én nyertem. Nagyon örülök, hogy a csapat ilyen eredményt ért el.”

Razgatlıoğlu a harmadik pozícióból indulva végül a második helyen végzett. „Először is azt szeretném mondani, hogy gratulálok [Spinellinek], bár csupán még egy körre lett volna szükségem [a megelőzéséhez], de hát mindegy, végül így fejeződött be a futam – mondta a török pilóta. – De eléggé élveztem a futamot, különösen az első köröket, mivel az első szektor teljesen nedves volt, mi pedig állandóan csúszkáltunk, mindenki próbált valamilyen ívet találni. Végül is megszereztem a második helyet itt, Assenben, de jó lenne, ha egy győzelmet is tudnék itt aratni a BMW-vel. Majd meglátjuk, hogy mi lesz vasárnap, mindenki keményen dolgozik azért, hogy a lehető legjobb helyen végezzünk, majd meglátjuk, hogy miként alakul.”

Bautista a hetedik helyről rajtolva végül harmadikként zárta a futamot. „Hát az biztos, hogy ez egy elég őrült verseny volt – kezdte a címvédő. – Különösen azért, mert a pálya első felében ki kellett kapcsolni, nem lehetett nyomni, ott csak a hibázás elkerülése volt a cél, szóval azon a szakaszon nyugodtan kellett motorozni. De aztán a pálya második része meg csak a támadásról szólt, 100 százalékban, sőt 120 százalékban. Szóval az egész elég őrült volt. Ráadásul az elején nagyon sok előzés, meg ilyesmi volt, kicsit zavarosan alakult.”

„Az biztos, hogy nagyon élveztem a versenyzést, de azért nekem hiányzik az az utolsó hét kör, mivel szerintem egy jó csatát vívhattunk volna Toprakkal a győzelemért – tette hozzá. – Az élen haladó Spinellit ugyanis el tudtuk volna kapni a gumijai miatt. Mindenesetre boldog vagyok, élveztem a futamot, és gratulálok Spinellinek, mivel elképesztő volt, amit csinált, nagyon jól választott [gumit]. Bár az igaz, hogy amikor száradt a pálya, akkor egy kicsit gyorsabbak tudtunk lenni nála. De én boldog vagyok, a legjobbamat nyújtottam, és ennek eléggé örülök.”

Zseniális gumiválasztás és hatalmas mázli után megvan a csoda, a beugró Spinelli nyert Assenben

A sérült Danilo Petruccit helyettesítő Nicholas Spinelli nyerte a Superbike-világbajnokság asseni hétvégéjének első futamát, amely egészen szürreálisan alakult. Spinelli átmeneti esőgumikon óriási előnyt épített ki magának, amelyet aztán a folyamatosan száradó pályán nem tudott volna megtartani, de a 7 körrel a tervezett leintés előtt belengetett piros zászló megmentette. A második helyre Toprak Razgatlıoğlu, a harmadikra pedig Álvaro Bautista jött be.

A Superpole után az első futammal folytatódott a Superbike-világbajnokság hollandiai versenyhétvégéjének szombati programja. A „Sebesség Katedrálisa” becenevet viselő asseni pályán ekkor valamivel jobb körülmények fogadták a mezőnyt, mint amilyenek a nap korábbi részében uralkodtak, de továbbra sem volt ideális a helyzet. A viadalon a motokrosszbalesetet szenvedő Danilo Petrucci mellett Iker Lecuona sem tudott rajthoz állni, a Honda pilótája a harmadik szabadedzésen bukott, és elővigyázatosságból nem engedték neki, hogy motorra üljön.

A megtáltosodó Rea nyerte a nedves körülmények között megrendezett asseni Superpole-t

A pole pozícióból Jonathan Rea, mellőle pedig Nicolò Bulega és Toprak Razgatlıoğlu várhatta a lámpák kialvását. A legjobb rajtot Rea és Sam Lowes vette, az északír motoros megtartotta a vezető helyet, Lowes pedig felugrott a másodikra. Viszont rövidesen Andrea Iannone mindkettőjüket megelőzte.

Azonban ez a hármas a mezőny nagyrészével együtt elkezdett csúszkálni, mivel szinte mindenki száraz pályára való abroncsokkal vágott neki a viadalnak. Egy pilóta döntött másképpen: a Petruccit helyettesítő Nicholas Spinelli, aki az „intermediate”, tehát az átmeneti esőgumikra szavazott. A 22 éves motoros mindenkit maga mögé utasított, és a 3. kör elejére már közel 19 másodperces előnyt épített ki magának. Páran kimentek a bokszutcába kereket cserélni, többek között Sam Lowes is így döntött.

Spinelli a 4. kör elején már 25 másodperccel motorozott az őt üldöző csoport előtt, amelyet ekkor Andrea Locatelli vezetett. Iannone viszont ekkor túlvállalta magát, és bukott.

A 6. körben jött el a keverékek közti váltópont, ezután az üldözők már gyorsabbak tudtak lenni, mint Spinelli. A csoport tagjait viszont az lassította, hogy folyamatosan egymással csatáztak. Ekkor Axel Bassani állt a második helyen, mögötte pedig Razgatlıoğlu és Bautista motorozott.

A török pilóta a 8. körben megelőzte Bassanit, aki mellett aztán Bautista és Alex Lowes is elment. A futam első szakaszának két legnagyobb vesztese Rea és Bulega volt, akik ekkor a hetedik és a tizenkettedik helyen haladtak, pedig mindketten az első sorból rajtoltak.

A 9. körben Razgatlıoğlu hibázott, és ennek következményeképp Bautista és Lowes is elment mellette, a negyedik helyet pedig Remy Gardner vette át Bassanitól. A csoport eközben folyamatosan közeledett az élen álló Spinellihez, ekkor körülbelül 17,5 másodperc volt a hátrányuk.

Razgatlıoğlu a 11. körben visszavette a harmadik helyet, és Bautistával együtt elindulhatott Spinelli után. A Barni Sparks motorosának a 13. körben már csak 6 másodperces előnye volt a címvédő előtt.

A 14. körben Razgatlıoğlu messziről bevetődve megelőzte Bautistát. Viszont ekkor jött a dráma: belengették a piros zászlót, és mivel a mezőny már teljesítette a táv kétharmadát, így nem került sor újraindításra, tehát Spinelli nyerte meg a futamot. A verseny megállításának az volt az oka, hogy Locatelli motorjából olaj került a pályára a 15-ös kanyarban.

A második helyet végül Razgatlıoğlu szerezte meg, a harmadikat pedig Bautista. A címvédő mögött a Gardner, Alex Lowes, Rea sorrend alakult ki.

A Superbike-vb első asseni futamának végeredménye

Iannone „érzi” az érdeklődést, a jövőben már egy gyári csapatnál akar majd versenyezni

A Superbike-világbajnokságon idén bemutatkozó Andrea Iannone megtisztelőnek nevezte a gyári csapatok érdeklődését. Az olasz pilóta elárulta, hogy a jövőben szívesen képviselné az egyik ilyen alakulatot.

Négy év után tért vissza a versenypályára Andrea Iannone. A korábbi MotoGP-pilótát 2019-ben tiltották el doppingvétség miatt, de a büntetését mostanra letöltötte, és idén a Ducati egyik ügyfelének, a Go Elevennek a színeit képviseli a Superbike-világbajnokságon. A szezon eddig részében pedig nagyszerű teljesítményt nyújtott. Az első két forduló alatt kétszer is felállhatott a dobogóra, a tabellán pedig az ötödik pozíciót foglalja el.

Ilyen eredmények után pedig szinte már természetesnek tekinthető, hogy azonnal az átigazolási pletykák középpontjába került. Egy nemrégiben felröppent elmélet szerint, ha nem tudja majd átvenni Álvaro Bautista helyét a Ducati gyári csapatánál – amennyiben a címvédő visszavonul –, akkor könnyedén a BMW-nél köthet ki. Egyesek szerint a müncheniek már fel is vették vele a kapcsolatot. Erről aztán az asseni versenyhétvége alatt megkérdezték magát a 34 éves motorost is.

Egy elmélet szerint a Ducati elveszítheti Iannonét, ha nem ülteti fel az egyik gyári motorra

„Nem tudom, hogy mit mondjak. Most nagyon boldog vagyok, meg akarom élni ezt a pillanatot, és egyben a vezetésre szeretnék fókuszálni – kezdte a válaszát Iannone. – Jelenleg ezek élveznek nálam elsőbbséget, mivel tudom, hogy amennyiben a csúcson tudok maradni, akkor sok lehetőség fog kinyílni számomra.”

„Még nem tudom, hogy mi lesz a jövőmmel – folytatta. – Örülök neki, hogy szó esik erről, de nem tudom még, hogy mi lesz velem. A célom természetesen az, hogy a jövőben egy gyári csapatnál versenyezzek, de hát majd meglátjuk. Annyi idő után nagyon jól esik ilyen dolgokat, ennyi gyártó érdeklődését érezni. Nagyon megtisztelő. Azt hiszem, hogy majd Assen után, Misanóban már többet fogok tudni erről.”

Iannone a hollandiai versenyhétvégére is kitért. „Korábban győztem már itt, Assenben, az első Moto2-es évemben, és mindig jó versenyeket futottam, de hát majd meglátjuk – tette hozzá. – Viszont idén ez lesz az első forduló, amelynek úgy vágunk neki, hogy előtte nem teszteltünk a helyszínen, szóval egy kicsit aggódom, mert nem tudom, hogy mi fog történni.”

A megtáltosodó Rea nyerte a nedves körülmények között megrendezett asseni Superpole-t

A vizes pályán megtartott asseni Superpole-on Jonathan Rea bizonyult a legjobbnak. Az északír pilótát Nicolò Bulega és Toprak Razgatlıoğlu tudta leginkább megközelíteni.

Magyar idő szerint szombat délelőtt került sor a Superbike-világbajnokság hollandiai versenyhétvégéjének Superpole-jára. Erről és az egész fordulóról az állandó mezőny tagjai közül hiányzott Danilo Petrucci. Az olasz pilóta ugyanis nemrég motokrosszbalesetet szenvedett, és nem tudta vállalni a részvételt.

Az asseni pályán a hivatalos körrekordot Álvaro Bautista tartotta 1:33.620-val, a spanyol pilóta 2022-ben futotta ezt az időt. A hétvége második szabadedzésén is a címvédő bizonyult a leggyorsabbnak 1:35.689-cel, az elsőn, amelyet szintén pénteken tartottak, pedig Toprak Razgatlıoğlu végzett az élen 1:35.684-gyel.

A harmadik szabadedzést szokás szerint szombat reggel rendezték meg. A gyakorlás idejére leesett az eső Assenben, a nedves körülmények között Nicolò Bulega érte el a legjobb időt, a Ducati pilótája 1:44.660-ás kört futott.

A pálya a Superpole idejére sem száradt fel, sőt a nyomvonal egyes szakaszaira még továbbra is hullott valamennyi csapadék. A bokszutca kinyitása után először a Petruccit helyettesítő Nicholas Spinelli jött ki. Az első, óvatos próbálkozások után Jonathan Rea állt az élen 1:44.841-gyel. Nemsokkal később Bulega került a vezető helyre, az újonc 1:44.634-es kört motorozott.

A pálya állapota folyamatosan javult, így a Superpole felénél Rea már 1:43.44-gyel vette vissza a vezetést. Mögötte ekkor a Bulega, Razgatlıoğlu, Remy Gardner, Sam Lowes sorrend alakult ki.

Végül a legjobb három helyzete többször már a javítások ellenére sem változott, így az idény eddigi részében sokat küszködő Rea megszerezte első pole pozícióját a Yamahával. A 37 éves motoros ezt egy 1:42.650-ás körrel tudta megtenni. A második helyről Bulega (1:42.744) , a harmadikról pedig Razgatlıoğlu (1:43.003) rajtolhat majd az első futamon. A második sort Sam Lowes, Alex Lowes és Remy Gardner fogják alkotni. Bautista a hetedik legjobb idővel zárt.

A Superbike-vb asseni Superpole-jának végeredménye

Bautista szerint a Yamaha főnöke csak azért szállt bele, mert korábban nemet mondott egy kérésére

Álvaro Bautista úgy gondolja, hogy Paul Denning csak azért kritizálja, mert még mindig haragszik rá egy régi eset miatt. Amikor együtt dolgoztak a Suzuki MotoGP-csapatánál, Bautista nemet mondott Denning egy bizonyos kérésére, és ez a spanyol pilóta szerint nagyban befolyásolhatta a brit szakember pályafutását.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, Paul Denning, a Pata Yamaha csapatfőnöke nemrég élesen kritizálta Álvaro Bautistát, amiért sokszor panaszkodik arra az idén bevezetett szabályra, amely leginkább őt hátráltatja. Bautista viszont úgy gondolja, hogy Denning csak a közös múltjuk egy szelete miatt haragszik rá.

Bautista „szánalmasan” viselkedett a Yamaha csapatfőnöke szerint

Ők ketten még a Suzuki MotoGP-istállójánál dolgoztak együtt – a brit szakember ott is a csapatfőnök szerepét töltötte be – a 2010-es és a 2011-es szezonban. Ám 2012-ben már egyikük sem volt az alakulatnál, hiszen a japán gyártó kivonult a királykategóriából, ugyanis nem akarták vállalni az akkor újonnan felmerülő költségeket.

„Talán tényleg a közös múltunk miatt [nevezte szánalmasnak a viselkedésemet]. Emlékszem, hogy amikor az ő csapatában versenyeztem a Suzukinál, és volt egy váltás a sorozatban a 800 köbcentis motorblokkról az 1000 köbcentisre, akkor Paul megkért, hogy maradjak a csapatnál, de a 800-as blokkal – idézi Bautistát a GPOne.com. – Én viszont nemet mondtam erre, mivel egy 1000-es blokkot akartam, hogy harcolni tudjak a többiekkel. És ő talán ennek következményeképp veszítette el a lehetőségét arra, hogy a MotoGP-ben maradjon. Talán emiatt azóta is ellenem van.”

„Őszintén szólva technikai szempontból nem tudok neki válaszolni, mivel nem vagyok mérnök – folytatta. – De azt tudom mondani, hogy ő még sohasem vezette ezt a motort, és nem tudja, hogy az milyen érzés, hogyan lehet vele gyorsan menni, vagy mennyire befolyásolja plusz 5 kilogramm a viselkedését a kanyarodás, a fékezés, vagy az irányváltás során. És mivel ezeket nem tudja, jobban tenné, ha nem beszélne erről.”

„Higgyétek el nekem, amikor azt mondom, hogy nagy különbség van egy nehezebb és egy könnyebb motor között. Ahogy mindig is mondtam, ez a szabály igazságtalan velem szemben ilyen súlyú és erejű motorok mellett. De ezt nem magam miatt mondom, hanem azért, mert ha a jövőben jönnek még más könnyű pilóták ebbe a sorozatba, akkor ők hátrányból fognak indulni. Emiatt pedig a gyártók mindig a nehezebb versenyzőket fogják választani, hogy ne kelljen ballasztot tenniük a motorra.”

Mennyit számít egy pilóta súlya a MotoGP-ben? – nincs egyetértés erről a mezőny tagjai között

Marc Márquez elárulta, hogy „nem a győzelemre” gondolva készült fel az austini főfutamra

0

Marc Márquez nem a közepes, hanem a lágy keverékű hátsó gumit választotta az Amerikai Nagydíj főfutamára. Márquez elmondása szerint azért ezt a döntést hozta meg, mert „nem a győzelemre, hanem a dobogóra” gondolt.

Az austini sprint eredménye alapján úgy tűnt, hogy Marc Márquez a főfutamon jó eséllyel pályázhat majd a győzelemre, hiszen szombaton egyedül Maverick Viñales bizonyult gyorsabbnak nála. Egyébként a nyolcszoros világbajnok később elmondta, hogy előzetesen minden további nélkül „aláírta” volna ezt a második helyet.

Az austini futam sokat elmond Marc Márquez képességeiről, véli a Ducati kulcsembere

Márquez a vasárnapi verseny előtt egy fontos döntési helyzettel szembesült, az volt akkor a kérdés, hogy közepes vagy lágy keverékű hátsó gumit tetet fel a csapatával. Az élmezőnyből csak ketten, Viñales és Pedro Acosta választották a közepest – az a két versenyző, aki végül az első és a második helyet elhozta a futamról –, a többség a lágyra szavazott a Gresini motorosával együtt (előre Brad Binder kivételével mindenki a közepest rakatta fel).

„Az igazi döntésem az volt, hogy nem a győzelemre, hanem a dobogóra gondoltam – nyilatkozta Márquez. – Ugyanis előzetesen egy kicsit fontolgattam a közepest, de aztán láttam, hogy csak két pilóta megy azzal, és a Ducati összes versenyzője a lágyat választotta. Szóval azt mondtam, hogy »tegyük fel a lágyat«, mivel korábban jobb tempóm volt, mint nekik [a Ducati pilótáinak]. Tehát ez a választás azt mutatja, hogy én nem a győzelemre, hanem a dobogóra gondoltam.”

Márquez végül nem tudott sem a győzelemért, sem a dobogóért küzdeni. A 11. körben járt a mezőny, amikor átvette a vezetést Acostától, majd egy technikai hiba miatt elesett. „Én az a srác vagyok, aki, ha [a saját hibájából] bukik, akkor azt mondja, hogy »bocsánat, hogy elestem«. De vasárnap tényleg sok problémánk volt – jelentette ki. – Az adatokat megnézve azt láttam, hogy mielőtt buktam, hiába húztam a féket, nem volt nyomás. Aztán másodszorra is meghúztam, akkor egy kicsit jobb lett, de még mindig túl nagy volt a sebességem. És ez volt az a pillanat, amikor elvesztettem az elejét.”

Az élről bukó Marc Márqueznek végig gondja volt, mérnöke csalódott a „hihetetlen” szereplés után

„De nem csak ekkor volt ez. A 12-es kanyarban minden körben kétszer vagy háromszor fékeztem – tette hozzá Márquez. – Rá kell jönnünk, hogy ezt mi okozta, hogy fejlődni tudjunk. A legfontosabb dolog az, hogy versenyképesnek érzem magam, és ettől jó lesz a mentalitásom. Szerintem az normális, hogy ilyen problémák lépnek fel egy új projektnél. Az a jó, hogy amikor problémáink vannak, akkor meg kell találnunk a megoldást. Úgy gondolom, hogy a csapat elég gyorsan dolgozik, és hamar meglesz a válaszunk.”

Teljesen összezavarja a Hondát, hogy nem működnek az „elméletileg jó” fejlesztések

0

Alberto Puig, a gyári Honda csapatfőnöke elárulta, a gyártónál nem értik, hogy miért nem működnek a fejlesztések. A japánok Montmelóban teszteltek, és állítólag hamarosan új motorblokk is érkezik.

Továbbra is kilátástalannak tűnik a Honda helyzete. A japán márka eddig egyetlen futamon sem zárt az első tízben, így a sprinteken nem is szereztek pontot, míg a főversenyeken a katari és a portimãói tizenkettedik hely a legjobbjuk. Ennek következtében csupán 8 ponttal rendelkeznek, hiszen Austinban Luca Marini az egyetlen állva maradt RC213V-vel csupán tizenhatodikként ért célba, miután a korábban eleső Álex Márquez is megelőzte.

Kínos: Álex Márquez elesett, de így is elhappolta az utolsó pontot a Honda elől

Pedig a holtszezonban ennél jobbnak tűnt a helyzet. A valenciai teszt után Joan Mir arról beszélt, hogy először érez érdemi előrelépést a versenygéppel kapcsolatban, és Sepangban, valamint Loszaílban sem nézett ki tragikusnak a szituáció. Ám valami mégis félrement, csak éppen a Hondánál nem nagyon értik, hogy micsoda.

Az egyetlen dolog, amit el tudok mondani, hogy Japánban keményen próbálkoznak – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának Alberto Puig, a gyári istálló csapatfőnöke. – Tényleg próbálkoznak, sok különböző dolgon munkálkodnak. Új embereket hoznak a csapatba, nagyobb a létszám. Nem arról van szó, hogy alszanak. Másfelől viszont nem jutunk előrébb, a motor pedig nem teljesít [jól]. Nagy változtatásokat hajtottunk végre, elméletileg jó fejlesztéseket vittünk. A pályán viszont ez nem látszik. Jelenleg kicsit össze vagyunk zavarodva. Sokat próbálkozunk, de a pályán semmi igazán lenyűgözőt nem látunk.”

Különösen éles a kontraszt a Honda tavalyi austini szerepléséhez képest, hiszen az akkor még az LCR-nél versenyző Álex Rins tavaly megnyerte az Amerikai Nagydíjat. A mostani hétvégén Mir többek között ennek kapcsán is elmondta, hogy a motor erősségei eltűntek, és ideje felelősséget vállalni, hogy aztán megfelelő pályára álljanak. A 26 éves versenyző a főverseny után is lesújtóan értékelt.

A lesújtó kritika után Mir felelősségvállalásra szólította fel a Hondát a borzalmas szereplés miatt

Ez kétségbeejtő – jelentette ki. – Nagyon nehéz a helyzet. Ha az ember többet akar tenni, nem tud. A középmezőnyben vagyunk, közel vagyunk, megteszünk egy kört, két kört, majd a harmadik körben a motor azt mondja, hogy »feladom«. Ez a történet ritmusa. Erősnek kell lennünk, keményen kell dolgoznunk, és tovább kell lépnünk abból a helyzetből, hogy messze vagyunk [az élmezőnytől].”

Mirhez hasonlóan Marini és Nakagami Takaaki is negatívan festette le a helyzetet, egyedül Johann Zarco volt valamivel optimistább. A Hondának a tavalyi év végén megváltoztatott koncessziós szabályok jelenthetik a kiutat, hiszen ennek köszönhetően a tesztpilóta, Stefan Bradl mellett a gyári csapat versenyzői is részt vehettek a Montmelóban rendezett privát teszten, hogy aztán a jerezi forduló utáni hétfőn a kollektív teszten kísérletezhessenek tovább. Könnyen lehet, hogy a Mir által említett „átdolgozott” motorblokkot is kipróbálták, amelynek bevetésére szintén az engedmények adnak lehetőséget. Azt viszont egyelőre nem tudni, hogy ez utóbbira pontosan mikor kerül sor.

Mir: Ha Jerezben sem működik a motor, akkor drasztikus lépést kell tennünk, nem veszíthetünk több időt