back to top
2025. július 14. 18:16
Kezdőlap Blog Oldal 291

Ilyet is ritkán látni egy újoncnál: szenvedő csapattársa Acosta lemásolásában látja a megoldást

0

Augusto Fernández elárulta, le akarja másolni Pedro Acostát, ami a motor vezetését illeti, és úgy véli, Jerezben könnyebb lesz ezt megtennie, mint Austinban volt. Az idősebbik spanyol versenyző megérti, ha csapattársa hamarabb kapja meg az új alkatrészeket, mint ő.

Pedro Acosta egyelőre minden várakozást felülmúlva teljesít újoncként a MotoGP-ben. A GasGas pilótája már Portugáliában dobogóra állhatott a főfutamon, de akkor még szerencse is kellett hozzá Maverick Viñales kiesésének formájában. Austinban viszont már legfeljebb annyi a kérdés, hogy Marc Márquez kiesése nélkül is második lett volna-e. Eredményeinek köszönhetően pedig a bajnokság negyedik helyén áll, mindössze 5 ponttal lemaradva a második Enea Bastianinitől.

A KTM vezére tisztázta, hogy valóban tervezik-e Acosta és Miller kicserélését az idei szezonban

Vele ellentétben csapattársa, a másodéves Augusto Fernández nem kezdte fényesen az idényt. Katarban pontot sem szerzett, majd Portimãóban tizenegyedikként intették le, múlt héten pedig a tizennegyedik pozícióban látta meg a kockás zászlót, több mint 25 másodperces hátrányban Acosta mögött. A 26 éves motoros belátta, hogy tanulnia kell honfitársától.

Kemény futam volt – utalt az Amerikai Nagydíjra. – Ugyanakkor már alig várom, hogy ismét Európában, Jerezben legyünk, egy olyan pályán, ahol tudom, hogyan kell gyorsan menni. Ott talán kicsit könnyebb megérteni, hogy Pedro hogyan vezeti ezt a motort, mert elképesztően megy, és kihozza a maximumot a motorból. Alig várom, hogy lássam, mire képes Jerezben, én pedig képes leszek-e lemásolni, és rájövök-e, miként lehetek legalább közelebb. Tudom, hogy küszködöm. Az összes többi KTM-essel együtt a lágy hátsó gumit választottuk, csak Pedro ment a közepessel. Szóval ez egy jó választás volt a részéről. Tökéletesen érzi a géposztályt és főleg a motort. Nagyon magabiztosan motorozik, ez az, amit mondtam. Nekem talán olyan pályákra van szükségem, amelyeket ismerek, hogy jobban megértsem, hogyan motorozik, és hogy képes vagyok-e lemásolni néhány dolgot. Jerez egy jó pályám. A [futam utáni] teszten is lesz lehetőségünk kipróbálni dolgokat. Ha pontosan az ő beállításait kell használnom, és ki kell próbálnom, amit ő csinál, akkor a teszten meg fogom tenni.”

Nem Fernández az első a KTM pilótái közül, aki ilyesmiről beszél, hiszen a portugáliai hétvége után a gyári csapat versenyzője, Jack Miller a mezőny egyik legtapasztaltabbjaként kijelentette, tanulnia kell az újonctól. A Moto2 2022-es világbajnoka tisztában van vele, hogy időbe telik, mire javulni fog a helyzet, már amennyiben ez egyáltalán megtörténik.

Márkatársai is az egekig magasztalták az őket legyőző Acostát, egyikük máris tanulna tőle

Biztos, hogy valamilyen módon másképp motorozik – fogalmazott. – Nagyon magabiztos a [motor] elejét illetően, és fékezésnél nagyon bedől. Jól csinálja. Szóval, ahogyan mondtam, sokat kell tanulmányoznunk őt, azt is, ahogyan dolgozik a testével. Sokat használja a testét. Rendelkezésünkre áll, hogy lemásolhassuk. Nem egy nap alatt fog megváltozni [a helyzet], de meglátjuk, hogy meg tudunk-e tenni egy lépést, hogy közelebb kerüljünk hozzá.”

Fernández hozzátette, nincs problémája azzal, ha a KTM esetleg Acostának hamarabb biztosítja az új alkatrészeket, mint neki. „Most ő a gyártó legjobbja – szögezte le. – Nézzék meg [a vasárnapot], ő dobogós, a következő KTM pedig a kilencedik. Jól motorozik. Megérdemli az elemeket, megérdemel mindent, és meg kell értenünk, hogyan tud ennyire gyorsan motorozni.”

Espargaró szerint az általa átcsábított Viñales az „ő motorján” nyert, amire rendkívül büszke

0

Aleix Espargaró felidézte, hogy anno ő győzte meg Maverick Viñalest, hogy menjen az Apriliához, mert úgy gondolta, hogy addig sokkal inkább az ő projektjéről volt szó, mintsem a noalei gyártóéról. Most pedig rendkívül büszke rá, hogy csapattársa az „ő motorján” nyert Austinban.

Maverick Viñales remek felzárkózás után megnyerte az Amerikai Nagydíjat, így történelmet írt, hiszen a MotoGP-korszakban ő lett az első versenyző, aki három különböző gyártóval győzött (fő)futamon. Ráadásul tökéletes hétvégét teljesített, hiszen korábban a pole pozíciót is megszerezte, majd a sprinten is diadalmaskodott. Egyúttal ő lett az Aprilia első futamgyőztese, akit nem Aleix Espargarónak hívnak.

A történelmet író Viñales nem tudta megjegyezni, hogy „hányat előzött” az austini futamon

A 34 éves pilóta 2017 óta versenyez a noalei márkánál, és ő már háromszor ünnepelhetett a dobogó tetején. Előtte viszont fel is kellett építeni a projektet. Az egyik legnehezebb időszak a 2019-es idény után következett, amikor az eltiltott Andrea Iannone helyére kellett keresni valakit. Végül a tesztpilóta, Bradley Smith kapta meg a második motort, majd 2021-re a hasonló szerepkört betöltő Lorenzo Savadorié lett az ülés, pedig maga Espargaró is próbálkozott meggyőzni a fiatalokat.

„Emlékszem, amikor a Suzukinál befejeztem, és az Aprilia hívott – idézte fel. – Nyilván nem voltam a listájuk élén, de a gyors versenyzők nem akartak odamenni, mert senki nem hitt a projektben. [Néhány éve] én is megpróbáltam meggyőzni pár fiatal Moto2-es pilótát, hogy jöjjenek, de azt mondták, hogy »inkább várok egy másik motorra«. Ez még éhesebbé tett, és plusz motivációt adott: »Rendben, emlékezni fogsz erre a napra, amikor nemet mondtál az Apriliának.«”

Aztán jött a 2021-es idény közepe, amikor Viñales a Stájer Nagydíj után távozott a Yamahától. A most 29 éves motoros már korábban is volt Espargaró csapattársa, akinek sikerült őt meggyőznie, hogy ismét alkossanak egy párost. Három fordulóval később az ifjabbik spanyol pilóta már az RS-GP-n ült, és ezt nem is felejtette el megköszönni honfitársának, ahogyan azt sem, hogy jelentős szerepet játszott a motor fejlesztésében.

Viñales könnyek között idézte fel az elmúlt éveket, amikor többször is be akarta fejezni

„Nagyra értékelem – hálálkodott Espargaró. – Maverick azért van itt az Apriliánál, mert én forszíroztam, hogy jöjjön. Meggyőztem. Úgy éreztem, hogy ez nem az Aprilia projektje, hanem az enyém, az én motorom. Szóval hihetetlen látni, hogy egy másik versenyző az én motorommal nyer. Szívből örülök neki és mindenkinek az Apriliánál. Most úgy tűnik, hogy fejlődik a motor, Maverick pedig képes nyerni, úgyhogy nagyon boldog és büszke vagyok.”

Győzelmével Viñales feljött a tabella harmadik helyére, míg az Aprilia a csapatok között a második, a gyártóknál a harmadik pozíciót foglalja el, de utóbbi esetében csak 4 ponttal a KTM mögött. Az elmúlt két hétvége pedig nagy fokú optimizmusra adhat okot. „Nagyon örülök mindenki miatt az Apriliánál – fogalmazott Espargaró. – Nagyon örülök Mav első [Apriliával elért] győzelmének. Őrületes a hangulat a garázsban, mert a motor minden pályán rendkívül gyors.”

Az Aprilia vezére szerint Katarban, Portimãóban és Austinban is az övék volt a leggyorsabb motor

Ami az állandó mezőny korelnökét illeti, azok után, hogy Espargaró kifejezetten jól szerepelt a katari sprinten, azóta kicsit beleszürkült a mezőnybe. A loszaíli főfutamon, majd a portimãói versenyeken egyaránt nyolcadikként ért célba, Austinban pedig hetedik, majd ötödik lett. Ezzel együtt csak 17 ponttal marad el Viñalestől, így nem különösebben aggódik saját helyzetét illetően.

Egyensúlyt kell teremteni a dolgok között – szögezte le. – Rendkívül hosszú a bajnokság, több mint húsz nagydíjból áll. Szóval ha az ember az ötödik és a hetedik hely között tud végezni a nehéz napokon, mint ahogyan én tettem ezen a hétvégén, az nem is olyan rossz. Nyilvánvalóan nyerni akarok, és amikor az ember látja, hogy egy másik motor, ugyanolyan, mint az övé, győz, nem lehet boldog. Ugyanakkor elégedett vagyok, ez elég jó.”

Vb-cím a BMW-vel, majd jöhet a MotoGP? – Razgatlıoğlu komoly célt tűzött ki maga elé

0

Toprak Razgatlıoğlu kijelentette, el tudja képzelni, hogy a BMW-vel újabb Superbike-világbajnoki címet szerez, majd kipróbálja magát a MotoGP-ben. A 27 éves motoros jelenlegi munkaadóját, a BMW-t is szívesen látná a királykategóriában.

Toprak Razgatlıoğlu 2021-ben szerezte pályafutása eddigi egyetlen Superbike-világbajnoki címét, azóta pedig az újabb sikert üldözi. Ennek érdekében igazolt át a BMW-hez, miután az elmúlt két évben hiába nyújtott jó teljesítményt, a Yamahával nem volt esélye Álvaro Bautista, illetve a Ducati ellen. Ugyanakkor úgy tűnik, nem az újabb végső győzelem az egyetlen célja.

A török pilóta ugyanis továbbra sem tett le arról, hogy egyszer a MotoGP-ben versenyezhessen. Tavaly több teszten is részt vett a hangvillásokkal, ám a beszámolók szerint nem nyújtott meggyőző teljesítményt az M1-esen. Razgatlıoğlu azonban lehetségesnek tartja, hogy a BMW-vel kötött szerződés 2025-ös lejárta után kategóriát váltson.

A korábbi MotoGP-pilóta szerint Razgatlıoğlu egy olyan zseni, mint Marc Márquez vagy Stoner

Ha megnyerem a bajnoki címet a Superbike-ban, 2026-ban akár a MotoGP-ben versenyezhetek, és ezt nem zárom ki – nyilatkozta a GPOne.com-nak. – Ha a MotoGP-be mennék, akkor azt azért tenném, mert egy izgalmas kihívást keresek. Nyilvánvalóan nem lenne könnyű átmenni a másik paddockba, de majd meglátjuk.”

Ha Razgatlıoğlu terve megvalósul, és 2026-ban valóban a MotoGP-ben fog versenyezni, akkor egészen biztos, hogy azt nem a BMW-vel fogja megtenni. Abban az évben ugyanis a német gyártó még biztosan nem lesz ott a mezőnyben, hiszen a következő idényben debütálnak az új technikai szabályok. Akkor viszont már nem kizárt a BMW csatlakozása.

A márka motorrészlegének előző vezetése elzárkózott a gyorsaságimotoros-vb-n történő szerepléstől, Markus Flasch, a BMW Motorrad új vezérigazgatója viszont nem vetette el ezt az opciót, aminek Razgatlıoğlu is örülne. Szeretném, ha a BMW beszállna a MotoGP-be, szerintem ez tökéletes lenne – fogalmazott. – Azonban nem kizárt, hogy itt is maradnak, a Superbike-ban.”

A MotoGP az egyik szenvedélye a BMW igazgatójának, aki felvetette a gyártó beszállásának lehetőségét

Persze ez még messze van, és egészen biztos, hogy lesznek még fejlemények. Ami a közeljövőt illeti, a Superbike-világbajnokság mezőnye ezúttal Assenben fog összecsapni, ahol a szezon harmadik versenyhétvégéjét fogják teljesíteni. A Barcelonában két futamot is megnyerő Razgatlıoğlu a tabella negyedik helyén áll, 16 ponttal lemaradva a listavezető Nicolò Bulega mögött.

Az austini futam sokat elmond Marc Márquez képességeiről, véli a Ducati kulcsembere

0

Gigi Dall’Igna értékelte a Ducati néhány pilótájának austini hétvégéjét. A bolognai gyártó versenyrészlegének általános igazgatója Enea Bastianini és Marc Márquez teljesítményét pozitívan jellemezte, míg Francesco Bagnaiáét kevésbé.

Nem alakult jól az Amerikai Nagydíj hétvégéje a Ducati számára. Az olasz gyártó a pole pozíciót, valamint a sprint- és a főfutamgyőzelmet sem tudta bezsebelni, hiszen mindhármat Maverick Viñales hódította el. Ezzel egyrészt megszakadt a tizenegy főverseny óta tartó győzelmi sorozat, így nem sikerült beállítani a Honda rekordját, ráadásul a 2022-es Valenciai Nagydíj óta először fordult elő, hogy két másik márka is legyőzte a legjobban szereplő pilótájukat.

Gigi Dall’Igna a szokásos módon értékelte az általa vezetett gyártó egyes versenyzőinek teljesítményét. A Ducati Corse általános igazgatója elsőként Enea Bastianinire tért ki, aki a főfutamon a harmadik helyen ért célba Viñales és Pedro Acosta mögött. Ezzel feljött a bajnokság második helyére 21 pontos lemaradással.

„A rajtnál mindenki könyökölt” – erről beszélgetett Viñales, Acosta és Bastianini az austini futam után

Hosszú és izgalmas futam volt egy olyan pályán, amely fizikailag nagyon megterhelő – kezdte az olasz szakember. – Rengeteg csatával és sok előzéssel, amelyben szerepet játszottunk egy kíméletlen küzdelem során. Ez egy fontos dobogó volt Enea számára, amely megerősítette, hogy futamról futamra a kulcsfigurák közé tartozik a pályán, és fokozatosan visszanyeri a kiegyensúlyozottságát. Az övé volt az első Ducati, amelyet leintett a kockás zászló, egy bizonytalan kezdés után, és a második helyen áll a világbajnokságon. Folytonosságra volt szüksége, ez kulcsfontosságú lépés a helyes irányba.”

Dall’Igna ezután a gyári Ducati másik pilótájára, Francesco Bagnaiára is kitért, aki ezúttal egyik futamon sem produkált jó tempót. A címvédő szombaton a nyolcadik, míg vasárnap az ötödik pozícióban ért célba, utóbbi pedig azt jelenti, hogy szintén a 2022-es idényzáró óta először úgy nem állt dobogóra a hosszú futamon, hogy nem esett el. Ezzel pedig visszaesett a tabella ötödik pozíciójába, 9 egységgel kevesebbet gyűjtve csapattársánál.

Bagnaia azt hitte, a győzelemért is harcolhat, de már a futam közepére nehéz helyzetbe került

„Pecco futama teljesen más szájízt hagyott maga után – folytatta Dall’Igna. – Eneával ellentétben ő jól kezdett a verseny első harmadában, de aztán egyre kevésbé volt hatékony a tempója, így védekeznie kellett, és egy ötödik helyet szerzett, amellyel biztosan nem lehetett elégedett. A sprinten és a nagydíjon sem lett dobogó egy felejthető hétvégén, miközben a közelgő kihívást tartotta szem előtt.”

A gyári alakulat versenyzői után az 57 éves szakember két másik versenyzőről is beszélt. Az egyikük Marc Márquez, aki nem sokkal azután, hogy átvette a vezetést, a 11. körben elesett, aminek részben fékprobléma volt az oka. Emellett persze Jorge Martín sem maradhatott ki, aki vasárnap ugyan lemaradt a dobogóról, de így is növelte összetettbeli előnyét a hétvége során.

Az élről bukó Marc Márqueznek végig gondja volt, mérnöke csalódott a „hihetetlen” szereplés után

„Még ha el is esett, Marc Márquez rendkívüli teljesítményt nyújtott a futamon – fogalmazott Dall’Igna. – A vezetést is átvette, és ez sokat elmond a képességeiről és a tapasztalatáról, ahogyan az elszántságáról és a lelkesedéséről is. A hétvége Jorgénak sem sikerült különösebben jól, de sikerült néhány értékes pontot szereznie, ami a világbajnokság élén tartotta őt.”

Marc Márquez mindenképpen győzni akart, de ennek megint bukás lett a vége

A Ducati sportigazgatója nem kertelt: Az a célunk, hogy a jövőben is ugyanebben a helyzetben legyünk

0

Mauro Grassilli, a Ducati sportigazgatója leszögezte, hogy ők sem a Pramacot, sem a VR46-ot nem szeretnék elveszíteni, mindkét istállóval meg akarják hosszabbítani a szerződésüket. Lin Jarvis, a Yamaha csapatfőnöke viszont továbbra is bízik abban, hogy az egyiket el tudják csábítani.

A MotoGP idei szezonjának végén három ügyfélcsapatnak is lejár a szerződése a mostani gyártójával. Az világosan látszik, hogy az LCR szeretne a következő években is a Honda kötelékéhez tartozni, de a Pramac és a VR46 sorsa egyelőre bizonytalanabbnak tűnik.

Eldőlhetett a VR46 sorsa – Rossiék kiszoríthatják a Pramacot a Ducati kegyeiből?

Mindkét istállót a Yamaha csábítaná el, hiszen a hangvillások 2022 óta nem rendelkeznek szatellitalakulattal (akkor a RNF hagyta el őket az Aprilia kedvéért). Viszont az iwataiaknak nincs könnyű dolguk, mivel pillanatnyilag a Pramac és a VR46 is ahhoz a Ducatihoz tartozik, amely a mezőny jelenlegi legjobb motorját készíti. Lin Jarvis, a Yamaha csapatfőnöke – aki nemsokára távozik az állásából – azonban így is bízik abban, hogy sikerrel járnak.

„Én még mindig optimista vagyok azzal kapcsolatban, hogy 2025-ben újra lesz-e szatellitcsapatunk, mivel mi ezt nagyon akarjuk – mondta Jarvis az Autosportnak az Amerikai Nagydíj hétvégéjén. – Én úgy tudom, hogy a VR46 és a Ducati még semmit sem írt alá. Az egész bajnokságnak és a Yamahának is az lenne a legjobb hír, ha elérnénk ezt a célunkat.”

A Ducatinál azonban nem szeretnék azt hagyni, hogy bármelyik alakulatuk is távozzon.  „Van néhány [folyamatban lévő] megbeszélésünk – nyilatkozta Mauro Grassilli, a bolognaiak sportigazgatója. – A VR46-tal is folytatunk tárgyalásokat, és a Pramac vezetőivel is beszélgetünk. Az a célunk, hogy a jövőben is ugyanabban a helyzetben legyünk, mint most. Az én célom, hogy a Pramac és a VR46 is hozzánk tartozzon a következő évben és a távolabbi jövőben is.”

Az Aprilia vezére szerint Katarban, Portimãóban és Austinban is az övék volt a leggyorsabb motor

0

Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója úgy gondolja, hogy az eddig idén megrendezett összes fordulóban az övék volt a legerősebb motor.

Nagyszerű szezonja van idén az Apriliának. Az első fordulóban, a Katari Nagydíjon Aleix Espargaró állhatott fel a dobogó legalsó fokára a sprint után. A mezőny körelnöke a többi futamon is megbízhatóan szállította a jó eredményeket, mindegyiken szerzett pontot, így jelenleg a tabellán a hetedik pozíciót foglalja el.

Viszont az Aprilia igazi ásza Maverick Viñales volt az idény első három hétvégéjén. A 29 éves pilóta a Portugál Nagydíj sprintjét megnyerte, és a portimãói főfutamon is csak egy emberi mulasztás miatt fellépő technikai hiba akadályozta meg abban, hogy másodikként érjen célba. Austinban azonban megállíthatatlannak bizonyult, mindkét viadalon őt intették le elsőként, ráadásul a vasárnapi győzelme történelmi jelentőségű volt. A bajnokságban most a harmadik helyen áll, de ha nincs a kiesése, akkor Jorge Martín mögött alig négy pont lemaradásban a második pozíciót foglalná el.

A történelmet író Viñales nem tudta megjegyezni, hogy „hányat előzött” az austini futamon

Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója szerint mindez nem a véletlen műve. „Őszintén szólva, ha alaposan megnézzük a számokat, akkor Katarban a 41-es [Aleix Espargaróé] volt a leggyorsabb motor – mondta Rivola a TNT Sports műsorában. – Ha belenézünk az adatokba, Portimãóban pedig a 12-es [Maverick Viñalesé] volt a leggyorsabb motor, és Austinban szintén a 12-es volt a legerősebb.”

„Talán az igaz, hogy a mi gépünk egy valódi versenymotor – folytatta Rivola. – Nem egy bemutatómotor, amely mindig [minden pályán] működik. Mi mindannyian nagyon feszegetjük a határokat. Nem könnyű megtalálni a megfelelő helyet, de jó úton haladunk efelé, különösen Maverickkel, aki most egyértelműen jó helyen van. A mi dolgunk pedig az, hogy ott is tartsuk.”

„A megbízhatósággal valóban probléma volt Portimãóban, de amikor olyan gyorsan javítod a teljesítményed, ahogy mi tettük az elmúlt években, akkor talán kevesebb időd van konzisztensen a megbízhatóságra törekedni. Ezt az árat meg kell fizetni – tette hozzá. – Még egy lépést teszünk majd az idei szezonban. Tudjuk, hogy min dolgozunk, és az miként lehet majd a hasznunkra, de ez időbe telik. Nem úgy működik, hogy csak bedugjuk, és kész is van.”

Ki akarna az Apriliához menni, ha nem javítanak a megbízhatóságon? – figyelmeztet a veterán mérnök

2022 óta nem történt olyan a Ducatival, mint ami az austini futamon megesett

0

Az Amerikai Nagydíj főfutamán egy Aprilia és egy KTM is a Ducatik előtt ért célba. A 2022-es szezon utolsó versenye óta nem történt meg az a bolognaiakkal, hogy két különböző gyártó motorja is megverje az ő gépeiket.

A MotoGP elmúlt szezonjaiban a legtöbbször kétség sem férhetett ahhoz, hogy a Ducati motorjai a legjobbak a mezőnyben. Ráadásul a bolognaiak tehetséges pilótákat is tudtak szerződtetni ezekre a gépekre, és ennek a csomagnak köszönhetően 2022-ben Francesco Bagnaia megszerezte a gyártó történelmének második egyéni bajnoki címét – az elsőt Casey Stoner gyűjtötte be 2007-ben –, majd egy évvel később tovább növelte a trófeáik számát. Ráadásul 2023-ban egy másik Ducati-pilótával, Jorge Martínnal küzdött meg a dicsőségért, és még a harmadik helyet is egy Desmosedicit hajtó versenyző, Marco Bezzecchi hozta el.

A Ducati történelmi évet teljesít 2023-ban

Az előző hétvégén megrendezett forduló, az Amerikai Nagydíj azonban több szempontból sem a Ducati szája íze szerint alakult. Egyfelől nem sikerült beállítaniuk a Honda rekordját a sorozatban megnyert legtöbb futamgyőzelem számában (a sprint ebben a kérdésben nem számít), hiszen Austinban vasárnap az Aprilián ülő Maverick Viñales bizonyult a legjobbnak.

Az is régen esett meg a Ducatival, hogy a hétvége egyik futamát sem az ő valamelyik pilótájuk nyerte meg, az Amerikai Nagydíjon viszont a sprintet is Viñales vitte el. Erre a szombati rövidebb versenyek tavalyi bevezetése óta egyszer, a 2023-as Katalán Nagydíjon volt példa, amikor Aleix Espargaró tudott duplázni. A bolognaiaknak ez a sorozata így 12 fordulót foglalt magában. Érdemes megemlékezni arról, hogy mindkét alkalommal egy-egy Aprilia-pilóta győzte le ilyen formában a versenyzőiket.

Viszont talán a következő statisztika mutatja meg leginkább a Ducati dominanciáját: a 2022-es szezon utolsó futama óta egy MotoGP-főverseny sem fejeződött be úgy, hogy két különböző gyártó motorja is a Desmosedicik előtt szelte volna át a célvonalat, egészen az idei austini fordulóig. Azon a Valenciai Nagydíjon Álex Rins győzött, ezzel egyébként a Suzuki eddigi utolsó diadalát aratta a MotoGP-ben, a második helyre pedig Brad Binder, a KTM pilótája jött be, és az első Ducatit, Jorge Martínét, csak a harmadik pozícióban találhattuk meg. A texasi viadalon pedig ugye az Apriliát használó Viñales nyert, másodikként a KTM-en ülő Pedro Acosta végzett, és megint a harmadik helyen jött be a bolognaiak első motorja, csak ezúttal az Enea Bastianinié volt.

Ebben az időszakban arra is csak egyszer került sor, hogy egy gyártó két motorral a Ducatik előtt végezzen, mégpedig a már említett tavalyi Katalán Nagydíjon. Akkor ugyanis Espargaró mögött másodikként Viñalest intették le.

A Ducati ennél is jobban dominálna, a Forma–1-et letaroló Red Bullt másolná

Bautista „szánalmasan” viselkedett a Yamaha csapatfőnöke szerint

Paul Denning élesen kritizálta Álvaro Bautistát. A Pata Yamaha csapatfőnöke azt problematizálta, hogy a címvédő miért panaszkodik folyton a leginkább őt hátráltató szabályra.

A Superbike-világbajnokság előző két szezonját Álvaro Bautista dominanciája határozta meg. A spanyol pilóta mindkét idényben viszonylag könnyedén tudta behúzni a bajnoki címet, 2022-ben 72 pontos, 2023-ban pedig 75 pontos előnyt épített ki magának a legerősebb kihívója előtt, aki mindkétszer Toprak Razgatlıoğlu volt.

A sorozat az idei szezonban bevezetett egy új szabályt, amelyet könnyen lehet úgy értelmezni, hogy azt kifejezetten Bautista ellen hozták (bár ezt természetesen sohasem mondták ki nyilvánosan). A 39 éves pilótának az előírás miatt 7 kilogrammnyi ballasztot kell feltennie a motorjára. Talavera de la Reina szülötte többször is hangot adott már annak, hogy mennyire igazságtalannak tartja ezt az intézkedést.

Bautista: Ha nehezebb lennék, és nem nyertem volna, ma nem létezne ez az engem büntető szabály

Paul Denningnek, a Pata Yamaha csapatfőnökének viszont nem tetszett Bautista reakciója. „Szánalmas volt, amit csinált – nyilatkozta Denning a Motorsport-Totalnak. – Ő egy kétszeres Superbike-világbajnok. Érhető, ha bizonyos szempontból hátrányba kerül. De ezt a hátrányt ellensúlyozza a más területeken meglévő hatalmas előnye. Nem értem, hogy miért csinál ekkora felhajtást. Inkább a munkájára kellene koncentrálnia.”

Bautista valamivel gyengébben kezdte az idei szezont, mint az előző kettőt, bár jelenleg így is a tabella második helyén áll. Denning elmondta, hogy szerinte ez minek köszönhető. „Néhány pilóta és csapat fejlődött, neki pedig valószínűleg egy kicsit romlott a teljesítménye, és csökkent az önbizalma a sérülése miatt” – utalt a címvédőnek a malajziai MotoGP-futamon összeszedett sebesülésére.

A brit szakember szerint új csapattársának, Nicolò Bulegának a kiemelkedő eredményei is hatással lehettek Bautistára. „Bulega nagyszerű munkát végez – állapította meg Denning. – Talán ennek is van némi befolyása Álvaro lelkiállapotára.”

Bautista: Úgy volt, hogy Bulega lesz a következő Valentino Rossi

Nemrég Razgatlıoğlu menedzsere és mentora, Kenan Sofuoğlu kijelentette, hogy nem Bulegát, hanem Bautistát tartja a legfőbb ellenfelüknek a bajnoki versenyfutás során. Denning is úgy véli, hogy még mindig a korábbi MotoGP-pilóta a legfőbb esélyes. „Azt hiszem, hogy így is nagyon erős lesz az idei szezonban” – tette hozzá.

„A rajtnál mindenki könyökölt” – erről beszélgetett Viñales, Acosta és Bastianini az austini futam után

0

Egy újonnan publikált videóból kiderült, hogy miről beszélgetett egymással az Amerikai Nagydíj főfutamának három dobogósa a viadal leintése után. Maverick Viñales, Pedro Acosta és Enea Bastianini a kaotikus rajttól kezdve Marc Márquez eséséig számos témát érintett.

Eseménydúsan alakult az Amerikai Nagydíj főfutama. A történelmi győzelmet arató Maverick Viñales hatalmas felzárkózást mutatott be, a második helyen végző Pedro Acosta a sorozat legjobbjaival küzdött, Enea Bastianini pedig egy utolsó körös előzéssel szerezte meg a harmadik pozíciót.

Marc Márquez mindenképpen győzni akart, de ennek megint bukás lett a vége

A MotoGP X-oldala nemrég megosztott egy videót, amelyből kiderült, hogy miként beszélte meg egymással ezeket a történéseket a leintés után a három dobogós a pihenőszobában. Az alábbiakban a beszélgetés magyar fordítása olvasható.

  • Bastianini kérdezte Acostát: Kemény volt, nem?
  • Acosta: Az összes verseny közül, amelyeket eddig teljesítettünk, ez volt a legnehezebb.
  • Bastianini: Ez az év egyik legnehezebb futama.
  • Acosta: Az a probléma, hogy az első szektor után halott vagy.
  • Bastianini: Igen, igen. Az első szektor nélkül nem lenne olyan nehéz.
  • Acosta: És amikor a hátsó egyenesben tartasz, akkor meg nem tudod ellazítani a kezed, mert így mész [a kezével mutatja, hogy rázkódik a motor].
  • Bastianini: Tényleg nem, ez ilyen [ő is a motor rázkódására utal].

A három pilóta ezután a rajt visszajátszását nézte. Viñales az első helyről indulhatott, de a 1-es kanyarban közel került ahhoz, hogy összeakadjon másokkal, emiatt pedig visszaesett a tizenegyedik pozícióba.

  • Viñales: Majdnem buktam miattuk [az 1-es kanyarban].
  • Acosta: A rajtnál mindenki könyökölt.
  • Viñales: Hát itt ez ilyen.
  • Bastianini: Az 1-es kanyar trükkös tud lenni az elején.
  • Viñales: Így van!
  • Bastianini: Elég nehéz.
  • Acosta: Amikor láttam, hogy Jorge Martín milyen keményen nyomja a lágy hátsó gumival… Nálatok a közepes volt fent hátul?
  • Viñales: Igen.
  • Bastianini: Te [Acosta] lágy vagy közepes hátsó gumival mentél?
  • Acosta: Közepessel. Igen, mivel én teljesen elhasználtam egy lágyat [a szombati sprinten]. A versenyszimulációm 140 százalékos fogyasztást mutatott arra az esetre, ha lággyal mentem volna [a főfutamon].
  • Bastianini: Szóval nem volt választásod.

Marc Márquez futama drámai módon ért véget: a nyolcszoros világbajnok a 11. körben éppen átvette a vezetést Acostától, amikor senkitől sem zavartatva bukott. Azonban ezzel Bastianini közvetlenül a leintés után még nem volt tisztában.

  • Bastianini: Végül hol végzett Márquez?
  • Acosta: Nem tudom.
  • Viñales: Azt hiszem, hogy blokkolta az elsőt.
  • Acosta: Igen, igen.
  • Viñales: Megpróbált megelőzni téged [Acostát], és aztán bukott, nem?
  • Acosta: A 11-es kanyarban.
  • Viñales: Átment a nedves részen?
  • Acosta: Igen.

Az élről bukó Marc Márqueznek végig gondja volt, mérnöke csalódott a „hihetetlen” szereplés után

Két újabb szabadkártyás indulót jelentettek be a Spanyol Nagydíjra

0

Stefan Bradl, a Honda, és Lorenzo Savadori, az Aprilia tesztpilótája is rajthoz áll a Spanyol Nagydíjon. Bradl és Savadori ezzel a Jerezben szintén szabadkártyával induló Dani Pedrosához csatlakoznak.

Másfél hét múlva, április 26. és 28. között fog sor kerülni a Spanyol Nagydíjra. A jerezi rajtrácson a mezőny megszokott tagjai mellett másokkal is találkozhatunk majd. A KTM az előző hétvégén jelentette be, hogy Dani Pedrosa részt vesz majd a hétvége eseményein, a sabadelli motoros tesztpilótaként szabadkártyával fog versenyezni (mellesleg azt is elárulta az osztrák gyártó, hogy Pol Espargaró Mugellóban „kezdi” majd a szezont).

A KTM megnevezte, hogy Pedrosa és Pol Espargaró idén melyik MotoGP-futamon indulhat először

Szerdán pedig fény derült arra is, hogy nem a háromszoros világbajnok lesz az egyedüli, aki tesztpilótaként versenyezhet majd Jerezben, hiszen rajta kívül Stefan Bradlt és Lorenzo Savadorit is megnézhetjük majd akció közben. Ezek a versenyzők ráadásul a hétvége utáni hétfőn is motorra fognak ülni, hiszen a mezőny akkor a dél-spanyolországi pályán fog tesztelni.

Bradl a 2011-es Moto2-es világbajnoki cím megszerzése után 2016 végéig a MotoGP mezőnyének állandó tagja volt, 2018 óta tölti be a tesztpilóta szerepét a Hondánál. Azóta minden évben legalább négy fordulóban rajthoz állt. Ezek között voltak szabadkártyás indulások, és olyan beugrások is, amikor egy kieső pilótát helyettesített, például a 2020-as szezont Marc Márquez sérülése miatt lényegében végigversenyezte. A legjobb eredményét tavaly az asseni Holland TT-n érte el, amelynek a főfutamán tizenharmadikként ért célba.

Savadori az évek során több különböző sorozatban próbálta ki magát, többek között a Superbike-világbajnokságon is lehúzott három idényt. A 2021-es MotoGP-szezon első felében ő volt az Aprilia egyik versenyzője, majd Maverick Viñales érkezése után a noaleiek tesztpilótájaként folytatta a pályafutását. Az előző két idényben öt-öt szabadkártyás indulása vagy beugrása volt. Tavaly a legjobb eredményét ő is Assenben érte el, ahol tizenegyedik lett a főfutamon.