back to top
2025. július 08. 21:11
Kezdőlap Blog Oldal 383

Nem érezte magát tökéletesen, de élvezte a motorozást a hosszú idő után visszatérő Bautista

0

Álvaro Bautista elismerte, nem érezte magát komfortosan a motoron a Maláj Nagydíj pénteki napján, de sikerült előrelépniük. A spanyol versenyző elmondta, mi a legnagyobb különbség a Superbike- és a MotoGP-motor között.

A világbajnoki csata mellett a Maláj Nagydíj hétvégéjének másik izgalmas témája Álvaro Bautista visszatérése. Az immáron kétszeres Superbike-világbajnok öt év után indul ismét a MotoGP-ben, hiszen utoljára a 2018-as szezonban versenyzett a sorozatban, akkor még állandó pilótaként. A szurkolók közül többen is jó eredményre számítottak, de a spanyol versenyző igyekezett lehűteni a kedélyeket.

Néhányan már dobogót vizionáltak – Bautista reagált a magas elvárásokra

A pénteki nap alapján úgy tűnik, nem véletlenül, hiszen mind az első gyakorláson, mind az edzésen a huszonkettedik helyen végzett, egyedül az Álex Rins helyére beugró Iker Lecuonát megelőzve. A 38 éves pilóta először 15 kört teljesített három etapban, és 2:022.516 másodpercig jutott, majd magyar idő szerint reggel 21 körig jutott négy etap alatt. Ekkor 2:00.370-nel végzett, 2,547 másodperccel elmaradva az élen záró Álex Márqueztől.

Álex Márquez megverte Martínt a sepangi edzésen, Aleix Espargaró háromszor is bukott

„A Ducati alapbeállításával kezdtem, de mivel nem húztam nagyon, túlságosan kemény volt – nyilatkozta. – Délutánra dolgoznunk kellett, és egyértelműen javítottunk a beállításokon. Majdnem két másodpercet javítottam a köridőmön, ez azt jelenti, hogy tettünk egy lépést előre. Még nem érzem magam annyira komfortosan a motoron, úgyhogy holnapra újabb lépést kell tennünk. Az érzet kicsit jobb lesz, és azt mondhatom, hogy élveztem a motorozást.”

Bautista szombaton először vesz részt sprintfutamon, hiszen a formátumot csak idén vezették be a MotoGP-ben. Ugyanakkor ez nem okozhat neki gondot, hiszen a Superbike-ban szintén rendeznek olyan viadalt, amely a versenytávot és a pontozást tekintve is feleannyit ér, mint a normál futam, csak éppen ott Superpole versenynek hívják.

„Fontos, hogy a harmadik [valójában második – a szerk.] szabadedzésen javítsunk az érzeten, majd az időmérőn megpróbáljunk jó köridőt futni – jelentette ki kissé előretekintve a háromszoros MotoGP-dobogós. – Aztán a sprint jó lesz, mivel a gyakorlás az gyakorlás, én pedig jobban szeretek versenyezni. Meglátjuk. Kipróbáljuk a MotoGP új formátumát.”

Bautistától már csak azért sem érdemes nagy csodát várni, hiszen a MotoGP és a Superbike motorjai jelentős mértékben különböznek egymástól, és bár idén kétszer is tesztelt egy Desmosedicin, azért teljes mértékben messze nem tudott hozzászokni. A spanyol motoros elárulta, miben tér el a leginkább a két versenygép.

„Az egész motor nagyon más, ahogyan az is, ahogyan vezetni kell, különösen a gumik tekintetében – magyarázta. – A Superbike-kal jobban tudom erőltetni, és jobban tudom segíteni a kanyarodást a motor hátuljával. Ha az ember itt így kanyarodik, elveszíti a tapadást, és soha nem hozza vissza. Ma délután inkább a MotoGP-re jellemző stílusban motoroztam.”

Ezeket biztosan nem tudta az amerikai superenduro-bajnokságról (videó)

0

Zsigovits Norbert az amerikai superenduro-bajnokság négy fordulóján versenyez a világbajnokság előtt. Mivel volt egy szabad hétvégéje az Egyesült Államokban, így összeszedett pár érdekességet az országról. A fiatal versenyző nem lustálkodott a szabad hétvégéjén, sokat motorozott, így készült az AMA EnduroCross következő fordulójára, amelyet most szombaton, Redmondban, Oregon államban rendeznek meg.

Nem úszta meg sérülés nélkül a pénteken négyszer is bukó Aleix Espargaró

0

Aleix Espargaró horzsolást szenvedett a Maláj Nagydíj pénteki napján, de nem aggódik a négy esése miatt. Maverick Viñales méltatta az Apriliát, amely próbálja megoldani a hőség jelentette problémát.

Aleix Espargaró némi túlzással esett-kelt a Maláj Nagydíj pénteki napján. A 34 éves versenyző az első gyakorláson egyszer, míg az edzésen háromszor kötött ki a földön, miután négy különböző kanyarban vesztette el az irányítását a motorja felett. Csapattársa, Maverick Viñales eközben bejutott az időmérő második szakaszába.

Kigyulladó motort és Martín elsőségét hozta a MotoGP sepangi nyitánya

Az idősebbik spanyol pilóta sorrendben a 15-ös, az 1-es, a 9-es, majd az 5-ös kanyarban szenvedett balesetet, az első után még a motorja is kigyulladt. Ezek után nem meglepő, hogy a magyar idő szerint reggel rendezett tréningen csak a huszadik helyen végzett, de szerinte nem történt nagy dráma. „Egyértelműen voltak már jobb napjaim is, de nem mondhatnám, hogy különösebben aggódnék – nyilatkozta. – Tisztában vagyunk a problémával, úgyhogy holnap visszatérünk a normál megoldáshoz, és biztos vagyok benne, hogy gyors tudok lenni.”

Álex Márquez megverte Martínt a sepangi edzésen, Aleix Espargaró háromszor is bukott

A normál megoldás ebben az esetben az első felfüggesztésre vonatkozik. Az edzésen ugyanis kipróbálta a hosszabb villát, amelytől az Apriliánál azt remélték, hogy előnyt jelent a kemény féktávokon. Ehelyett azonban Espargaró folyamatosan alulkormányzottsággal küszködött, ami esésekhez vezetett, a negyediket pedig nem is úszta meg teljesen ép bőrrel.

„A szombat megterhelő lesz, hiszen tovább kell mennem a Q1-ből – jelentette ki, majd elmondta, milyen következményekkel járt az edzés vége felé bekövetkezett esés. – Ráadásul az utolsó bukásom miatt lett egy kis horzsolásom, ami nem fogja megkönnyíteni az életemet. Versenyzők vagyunk, tisztában vagyunk vele, hogy ez megtörténhet. Az a fontos, hogy tudjuk, hol kell változtatni.”

Viñales ennél sokkal jobb napot zárt: a 28 éves motoros az ötödik pozícióban fejezte be a tétre menő tréninget, így szombaton csak a Q2-ben fogja megkezdni a kvalifikációt. Mindezt annak ellenére, hogy sokáig nem érzett javulást a pálya állapotát illetően, a friss abroncsokon viszont képes volt jó időt motorozni.

„Furcsa volt a péntek ezen a pályán – kezdte az értékelést. – Tudjuk, hogy az első tréningen általában rossz a tapadás, aztán fokozatosan javul, de ma délután sem éreztem magam jobban. Mindenesetre az utolsó gyorskörömön jobban éreztem magam az új gumin, szóval ez egy [jó] kiindulási alap a holnapi napra.”

Az Apriliának egyvalamivel mindenképpen meg kell küzdenie a hétvégén, hiszen a nagy hőség az ő versenyzőiknek rendre nagyobb gondot okoz, mint a mezőny többi tagjának. Legutóbb Thaiföldön ütközött ki a probléma, amikor Espargaró és a márkatárs Raúl Fernández is szenvedett, Viñales pedig fel is adta a futamot emiatt. Éppen ezért most új szellőzőcsatornát próbáltak ki, hogy javítsanak a sisakon belüli légáramláson.

Halálfélelme volt Aleix Espargarónak a Thai Nagydíj végén a brutális körülmények miatt

„Összehasonlítottuk a különböző rendszereket, hogy javítsuk a hőhöz kapcsolódó komfortot – magyarázta a kilencszeres MotoGP-futamgyőztes. – Meg kell köszönnöm az Apriliának a kevés rendelkezésre álló idő ellenére [mutatott] gyors reakcióját. Ma nem volt extrém a hőmérséklet, így nehéz értékelni. Elemezni fogjuk az adatokat, és a sprintfutam [után] már jobban fogjuk érteni.”

Bagnaia elégedett, egy ideje már nem történt vele meg az, ami Malajziában

0

Francesco Bagnaia elégedetten zárta a Maláj Nagydíj pénteki napját, főleg a használt gumikon érezte jónak a tempóját. A gyári Ducati versenyzője azt is elmondta, hogy most semmilyen változtatást nem kért másnapra.

Francesco Bagnaia a tizenötödik helyen zárta a Maláj Nagydíj első szabadedzését. Ugyanakkor ez az eredmény nem adott okot az aggodalomra, ugyanis az olasz pilóta végig ugyanazokon a gumikon ment, vagyis nem a lehető leggyorsabb körre hajtott. Mindez egyáltalán nem jelentett meglepetést, hiszen az elmúlt időszakban rendre hasonló stratégiát követett a hétvége elején.

Kigyulladó motort és Martín elsőségét hozta a MotoGP sepangi nyitánya

Indonéziában és Ausztráliában ez megbosszulta magát, hiszen az edzésen nem jutott be a Q2-be, de ezúttal sikerült az első tízben, egészen pontosan a nyolcadik helyen végeznie. Bár ideje 423 ezreddel elmaradt bajnoki riválisáétól, Jorge Martínétól, a futamokra megfelelően fel tudott készülni, így Bagnaia elégedetten nyilatkozott.

Álex Márquez megverte Martínt a sepangi edzésen, Aleix Espargaró háromszor is bukott

„Nagyon jó volt – értékelt. – Nem volt könnyű, de az első tízben vagyunk. Ez volt ma a maximális cél. Az biztos, hogy az [utolsó] körért kár volt a sárga zászlóval, mert mindenkinek jobb lett volna, ha előrébb vagyunk. Ugyanakkor nagyon elégedett vagyok a tempóval, az érzettel a használt gumikon, ez egy igazán pozitív péntek volt.”

Az előző hétvégéken Bagnaia sokszor szenvedett a lágyabb hátsó abroncsokon, ám most ezen a téren sem volt problémája. Mindez elsősorban a versenyeket illetően ad okot a bizakodásra, az időmérőn azonban neki sem lesz könnyű dolga. Egyrészt nagyon szoros a mezőny, másrészt Martín kiváló formában van, ami az egykörös tempót illeti.

„Elégedett vagyok azzal, amit a gumikkal tapasztaltam – jelentette ki. – A lágyabb abroncsokon általában küszködöm, de most nem. Fontos lesz, hogy mindkét futamon ezt a hátsó gumit használjuk. Nagyon pozitív volt a használt hátsó gumikkal zajló munka. Holnap megpróbálok javítani a motorozásomon, de nagyon közel vagyunk. Egy ideje ez lesz az első szombat, amikor nem kérek semmilyen változtatást.”

Bagnaia jelenleg 13 ponttal vezeti az összetettet Martínnal szemben, és három-három sprint-, illetve főfutam van hátra a szezonból. Az biztos, hogy Sepangban még nem fogja bebiztosítani második királykategóriás világbajnoki címét, hiszen a számára legjobb esetben is csak 50 egységre fogja növelni előnyét a spanyol pilótával szemben.

Újabb jelölt a Hondánál, egykori csapattársa érkezhet Marc Márquez helyére

0

Alberto Puig tagadta, hogy felvette volna a kapcsolatot Fermín Aldeguerrel, aki csütörtökön még ennek az ellenkezőjét állította. A Repsol Honda csapatfőnöke egy új nevet is bedobott a kalapba.

Továbbra sem tudni, hogy ki lesz Marc Márquez utódja a gyári Hondánál. Japánok októberben jelentették be, hogy a nyolcszoros világbajnok év végén elhagyja őket, az viszont azóta sem derült ki, hogy ki érkezik a helyére. Mostanáig úgy tűnt, hogy két komoly jelölt maradt a listán Fabio Di Giannantonio és a Moto2-ben szereplő Fermín Aldeguer személyében, de a pénteki nap mindent megváltoztatott.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a 18 éves versenyző elárulta, megtörtént a kapcsolatfelvétel a Hondával, de konkrétumokról egyelőre nem tud beszámolni. A képet azonban árnyalta Alberto Puig pénteki nyilatkozata: a Repsol Honda csapatfőnöke kerek-perec kijelentette, hogy nem keresték meg a spanyol pilótát, és nem érti, honnan származik a híresztelés.

„Nem tudom, hogy honnan jött, száz százalékig téves – szögezte le a DAZN műsorában. – Tegnap beszéltem Aldeguer menedzserével, és megkérdeztem tőle, honnan ered [a pletyka], de nem tudta, mit mondjon.” Ez alapján tehát úgy tűnik, hogy valaki nem mond igazat, és erre utal Ricard Jové, a streamingszolgáltató riportere is, aki korábban az elsők között számolt be arról, hogy Aldeguer lehet a befutó a Hondánál.

„Alberto Puig határozottan tagadja, hogy bármilyen kapcsolatfelvétel történt volna Fermín Aldeguerrel, miközben mind maga a versenyző, mind a menedzsere különböző csatornákon keresztül megerősítette, hogy volt érdeklődés a Honda részéről – írta az X-en. – Hűha, nem tudom, ki hazudik, és ki nem! Őszintén meglep. Tudom, hogy mi az oka ennek a reakciónak, de nem fogom kifejteni. Nem ez az első alkalom, hogy tagadják a híreket, és valószínűleg nem is az utolsó. Mindig vannak szivárogtatások.”

Ki lesz Marc Márquez utódja a Hondánál? – megszólalt a két jelölt

Jové már ebben a bejegyzésében is arra utalt, hogy minden bizonnyal valóban történt megkeresés, és egy következő posztjában ragaszkodott is ehhez. Hangsúlyozta, hogy nem ő volt az egyetlen, aki tudott a Honda Aldeguer irányába tanúsított érdeklődéséről, és ezt továbbra sem hajlandó tagadni, kerüljön, amibe kerül.

Aldeguer ezután megerősítette, hogy a Moto2-ben marad, vagyis úgy néz ki, hogy őt ki lehet húzni a listáról. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy biztosan Di Giannantonióé lesz az ülés, ugyanis Puig újabb nevet dobott be a kalapba. A spanyol szakember elmondta, hogy ez a versenyző „valós opciót” jelent számukra a 2024-es szezont illetően.

Ez a pilóta pedig nem más, mint Pol Espargaró, aki 2021-ben és 2022-ben Márquez csapattársaként versenyzett a gyári Hondánál. A most 32 éves motoros két dobogót szerzett ebben az időszakban, de az esetek többségében szenvedett a motoron, nem véletlen, hogy előbb a tizenkettedik, majd a tizenhatodik helyen zárt az összetettben. Igaz, más lehetősége nincs arra, hogy jövőre is állandó jelleggel versenyezzen, hiszen a KTM-nél immáron csak tesztpilótai szerepkörben számítanának rá.

Ami viszont biztos, hogy a Hondának nincs túl sok ideje, ha nem akarja hátrányba hozni leendő versenyzőjét. A szezonzáró teszten ugyanis a csapatot, illetve gyártót váltó pilóták rendszerint már a következő évi motorjukon ülnek, már amennyiben megkapják erre az engedélyt az előző munkáltatójuktól. Puigék tisztában vannak vele, hogy igyekezniük kell. „A helyzet komoly, nagyon komoly – fogalmazott. – Ez egy extrém szituáció, Valenciára pedig kell egy versenyző.”

Martín már most a határon van, imádkozik, hogy ne legyen eső

0

Jorge Martín szerint a teljesítményt illetően elérték a határt a Maláj Nagydíj pénteki napján, de benne még maradt némi idő. A spanyol versenyző nem szeretne esős futamot.

Jorge Martín mind a szabadedzést, mind az edzést a közvetlen élmezőnyben zárta a Maláj Nagydíj pénteki napján. A 25 éves pilóta magyar idő szerint hajnalban a tabella élén végzett, míg reggel a második pozíciót szerezte meg. Utóbbin egyedül Álex Márquez bizonyult gyorsabbnak nála, a Gresini versenyzője egészen pontosan 174 ezreddel verte őt meg.

Álex Márquez megverte Martínt a sepangi edzésen, Aleix Espargaró háromszor is bukott

Martín tehát könnyedén bejutott az időmérő második szakaszába, és esélyesként várja a szombati kvalifikációt. Ugyanakkor nem lehet maradéktalanul elégedett, hiszen elmondása szerint a gumiválasztás terén nem volt minden rendben. A Q1-es helye azonban nem nagyon forgott veszélyben, így optimistán várhatja a folytatást.

„Az volt a cél, hogy közvetlenül a Q2-be jussunk – nyilatkozta. – Volt némi problémánk a stratégiával, mert délelőtt a [leggyorsabb] gumit tettem fel, és változtatnunk kellett a taktikán. Végül azonban mindkét próbálkozás során gyorsan tudtam menni. A tempó tekintetében rendkívül erősek vagyunk, és az 1 perc 58 másodpercen belüli idő lenyűgöző.”

A sepangi pályát tavasszal újraaszfaltozták, és ez sok esetben problémát szokott jelenteni a tapadás szempontjából. Martín azonban kiemelte, hogy az illetékesek jó munkát végeztek, és bár vannak új bukkanók a pályán, a 7-es kanyarban lévő pedig kifejezetten nagy, máshol eltűntek a huplik, és a tapadás is majdnem ugyanolyan jó, mint korábban. Ami pedig a továbbiakat illeti, úgy véli, a beállítások terén nem tudnak már javulni, de ő maga még igen.

„Délelőtt meglátjuk, de már most a határon vagyunk a teljesítményt illetően – fogalmazott. – Nehéz lesz javítani. A gyorskörömön elkövettem néhány hibát, szóval felteszem, szombatra még van valami a tarsolyomban. Azonban a többiek is javulni fognak. Tavaly 1:57.7 másodperces időt értem el, ha minden rendben megy, akkor szeretnék javítani rajta. A tempó tekintetében csak a verseny végére kell dolgoznunk.”

Martín bajnoki riválisa, Francesco Bagnaia a nyolcadik helyet szerezte meg az edzésen, vagyis egy körön mindenképpen a spanyol motoros lehet a bizakodóbb. Ugyanakkor előfordulhat, hogy az időmérőn vagy valamelyik futamon elered az eső. A Pramac versenyzője Japánban győzni tudott, amikor legutóbb ilyen körülmények között csaptak össze, de jobban szeretné, ha száraz maradna az időjárás.

„Ez extrán stresszes, mert mindig az első tízben kell lenni, különben az ember hirtelen nagy bajba kerül, amikor jön az eső – utalt arra, hogy az edzés elején szintén benne volt a pakliban a csapadék. – Ha a futam alatt esik, az mindenki számára nagy veszélyt jelent. Ezt a veszélyt kordában kell tartanunk. A legutóbbi esős versenyt megnyertem, és megvan a magabiztosságom ahhoz, hogy ezt [újra] megtegyem, de imádkozom, hogy holnap száraz verseny legyen. Ezzel együtt a földön kell maradnom, és ki kell találnom, hogyan lehetek gyorsabb Peccónál, ennyi az egész.”

Egy rivális gyártó miatt kényszerült „fájdalmas” lépésre az Aprilia

0

Sajtóértesülések szerint az Aprilia nem használhatja legújabb fejlesztésű kuplungját, miután egy másik gyártó bepanaszolta őket. Ez a gyártó pedig állítólag a KTM, amely szintén kivette a motorjából a leghatékonyabb rajtelektronikáját, egyúttal szabálymódosítást kérvényezett.

Érdekes történések zajlottak a Maláj Nagydíj sajtónapján, ugyanis Maverick Viñales ugyanis elárulta, hogy az Aprilia többé nem használhatja a legújabb rajtelektronikáját. Mint kiderült, már a Phillip Island-i forduló óta nem azt szerelték be a motorba. „Ez fájdalmasan érint minket, de ennél többet nem mondhatok” – nyilatkozta sejtelmesen a spanyol versenyző.

Csapattársa, Aleix Espargaró meglepetten reagált, amikor szembesítették az elhangzottakkal. „Ezt mondta Maverick? – kérdezett vissza. – Erről a témáról nem beszélhetünk.” Az Autosport ezután megpróbálta kideríteni, hogy mi lehet a háttérben, ám minden érintett azt válaszolta nekik, hogy „megtiltották, hogy beszéljünk erről”.

A brit szakportál ugyanakkor utánament a témának, és kiderítette, hogy miről van szó valójában. A cikkben azt állítják, hogy a félautomata kuplungjuk áll az ügy középpontjában, amely a rajtnál jelentene nagy segítséget a noalei gyártó versenyzőinek. Egy másik gyártó panasza miatt azonban az Aprilia arra kényszerült, hogy kivegye a motorból ezt az eszközt.

MotoGP, Aleix Espargaró, Maverick Vinales, Aprilia, Katalán Nagydíj 2023, futam
Fotó: Piaggio Group

A forrásaira hivatkozva az Autosport azt is közölte, hogy ez a másik gyártó a KTM. Az osztrákok szerint az olaszok megoldása nem felel meg a technikai szabályzatnak, hiszen elméletben ugyan nem automata rendszerről van szó, de a valóságban működése túlságosan függ az elektronikus vezérlőegységtől. „Csak meg kell nézni a videót, hogy hogyan jön el az Aprilia, hogy megértsük, hogy ez egy automata kuplung, mint amilyet a Forma–1-ben használnak” – jelentette ki egy, a pálya mellett dolgozó meg nem nevezett mérnök.

A szezon nagy részében pont a KTM volt az, amelyik a legjobb rajtokat vette, miután kifejlesztettek egy hatékony rajtelektronikai rendszert. Jack Miller például az ötödik helyről indulva már a célegyenes vége előtt átvette a vezetést Mugellóban, de csapattársa, Brad Binder is többször javított rengeteg pozíciót. „Elképesztő, hogy Binder a negyedik sorból indul, és az első kanyarban ő vezeti a versenyt, ezt tényleg ki kell vizsgálni” – fogalmazott egy veterán mérnök az Apriliától.

Az ügy a technikai szabályzat egy olyan területét érinti, amelyet egyébként is vizsgálnak, mert tartalmaz néhány szürke zónát. A KTM ráadásul arra kérte a technikai bizottságot, hogy módosítsák az előírások erre vonatkozó részét, hogy homologizálják a megoldásukat, amely egyébként nagyon hasonlóan működik, mint az Apriliáé. Addig viszont ők sem használják ezt a rajtelektronikát (már Thaiföldön sem volt bent a motorokban), így jelenleg a Ducati rendelkezik a legjobb rendszerrel ezen a téren.

Álex Márquez megverte Martínt a sepangi edzésen, Aleix Espargaró háromszor is bukott

0

Álex Márquez volt a leggyorsabb a Maláj Nagydíj edzésén, megelőzve Jorge Martínt. Francesco Bagnaia szintén bejutott a Q2-be, Marc Márquez viszont nem, Aleix Espargaró pedig három alkalommal is elesett.

Szokás szerint az edzéssel folytatódott a MotoGP Maláj Nagydíjának hétvégéje. Ennek az etapnak már volt tényleges tétje, hiszen az első tíz helyezettnek nem kell részt vennie a Q1-ben a szombati időmérőn, hanem automatikusan bejutnak a Q2-be. Előzetesen érdekesnek ígérkezett a helyzet, ugyanis már a tréning elején felhős volt az égbolt.

Kigyulladó motort és Martín elsőségét hozta a MotoGP sepangi nyitánya

Az első időt Fabio Quartararo teljesítette, a francia versenyző 2:00.033 másodperccel kezdett. Az első próbálkozások után Marc Márquez állt az élre 1:59.515-tel, 44 ezreddel megelőzve öccsét, Álexet, akivel nem sokkal korábban kis híján összeütközött. Mindez azt mutatta, hogy a mezőny tagjai nem akartak várakozni, és máris gyors tempót produkáltak.

A következő kör után Álex Márquez 1:58.705-tel vette át a vezetést, 298 ezreddel megelőzve bátyját. Francesco Bagnaia eközben az ötödik, bajnoki riválisa, Jorge Martín viszont csupán a tizenötödik pozíciót foglalta el. A spanyol pilóta így nagy bajba került volna, ha ekkor elered az eső.

Az első bukást Aleix Espargaró produkálta az 1-es kanyarban, Bagnaiának pedig ki kellett őt kerülnie. Ezután sokáig nem változott az élmezőny sorrendje, aztán 22 perc elteltével Martín is érdemben megérkezett: a spanyol versenyző a többiekhez hasonlóan két közepes gumin 1:58.523 másodperccel átvette a vezetést.

27 perccel a vége előtt Aleix Espargaró ismét elesett, ezúttal a 9-es kanyarban. Csapattársa, Maverick Viñales 7 perccel később feljött a harmadik helyre, 443 ezreddel lemaradva Martíntól. Nem sokkal később Johann Zarco a második, Quartararo pedig a harmadik pozícióba ugrott fel.

Sőt, a Yamaha pilótája 1:58.399-cel át is vette a vezetést, 94 ezreddel megelőzve a szintén javító Brad Bindert. A gyári KTM pilótája aztán tovább gyorsult, és 89 ezreddel felülmúlta a francia pilótát. Mindeközben Espargaró hihetetlen módon negyedszer is bukott a nap folyamán, ebből harmadszor az edzésen, ezúttal az 5-ös kanyarban esett el.

Bő 10 perccel a vége előtt Álex Márquez 1:58.227-tel élre állt. Bagnaia eközben már kiszorult az első tízből, de javított, így feljött a negyedik pozícióba, 193 ezreddel lemaradva a Gresini motorosától. A hajrában aztán többen is beálltak Martín mögé, aki azonban hibázott, így a többiek körét is elrontotta.

2 perccel a vége előtt Viñales feljött a harmadik helyre, 85 ezreddel lemaradva Álex Márqueztől. Nem sokkal később Raúl Fernández bukott, és a sárga zászló sokak körét tönkretette. Fél perccel a leintés előtt Martín 1:59.997-tel átvette a vezetést, 23 századdal megelőzve honfitársát.

A véghajrában Miller feljött a harmadik pozícióba, Álex Márquez pedig 174 ezredes előnnyel visszavette a vezetést. Innentől kezdve nem változott az élmezőny sorrendje: Miller mögött Binder, Viñales, Luca Marini, Quartararo, Bagnaia, Marco Bezzecchi és Zarco lett az első tíz sorrendje. Marc Márquez sokáig továbbjutásra állt, de végül csak tizenötödik lett. Álvaro Bautista 2,547 másodperces hátránnyal ismét a huszonkettedik lett, és ezúttal is csak iker Lecuonát tudta megelőzni.

A MotoGP sepangi edzésének végeredménye

Ki lesz Marc Márquez utódja a Hondánál? – megszólalt a két jelölt

0

Fabio Di Giannantonio és Fermín Aldeguer sem tudott biztosat mondani a Honda jelöltjei közül, az ajánlatot visszautasító Luca Marini szerint pedig bonyolult a helyzet. Aleix Espargaró úgy véli, honfitársa rendkívül nehéz helyzetben van.

Továbbra sem dőlt el, hogy ki lesz Marc Márquez utódja a gyári Hondánál. Az elmúlt időszakban számos név szóba került, ám a jelek szerint az Aprilia versenyzői közül senkit nem tudnak elcsábítani. A legutóbbi hírek alapján minden bizonnyal két jelölt maradt: a Gresininél szereplő Fabio Di Giannantonio, valamint a Moto2-ben szereplő Fermín Aldeguer.

Az olasz pilóta biztosan távozik jelenlegi csapatától, hiszen pont Márquez érkezik a helyére. Az elmúlt időszakban kifejezetten jól szerepelt, és élete két legjobb eredményével Indonéziában a negyedik, Ausztráliában a harmadik helyen ért célba. A Thai Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy reményei szerint Sepangban valami jó hírt tud bejelenteni, de ez egyelőre nem történt meg.

Nemsokára jó híreket jelenthet be a Marc Márquez érkezése miatt távozó Di Giannantonio?

„Szerettem volna itt [bejelenteni] valami hírt, de még dolgozunk rajta – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Az biztos, hogy teszünk lépéseket, de jelen pillanatban, fogalmazzunk úgy, hogy nem [történt] jelentős előrelépés. Amikor a pályán vagyok, teljes mértékben arra koncentrálok, amit tennem kell, és próbálom a maximumot kihozni a Ducatiból, a stábom pedig sokat dolgozik a pályán kívül. Biztos vagyok benne, hogy a közeljövőben valami jóról fog értesülni.”

Di Giannantonio mellett honfitársát, Luca Marinit is megszólaltatták. A VR46 motorosa szintén ott volt a kalapban, sőt, Alberto Puig, a Repsol Honda csapatfőnöke meg is kereste, ám a 26 éves pilóta visszautasította a lehetőséget. Az egyszeres MotoGP-dobogós leszögezte, ahogyan a legtöbben, úgy ő is gyári csapatra vágyik, de ez a lehetőség nem volt számára alkalmas.

Folytatódik a távozó Marc Márquez utódjának keresése – a VR46 egyik pilótája a legújabb jelölt

„Bonyolult a helyzet – kezdte a csütörtöki sajtótájékoztatón. – Az egész nagyon későn történt, tekintve, hogy Marc már októberben bejelentette a távozását. Nagyon örülök, hogy Alberto Puig számításba vett, ez azt jelenti, hogy jó munkát végzek, és megmutatom a bennem rejlő potenciált. Az az álmom, az a célom, hogy egy gyári csapathoz menjek, és megpróbáljam fejleszteni a motort, hogy győzelemre vigyük. Ehhez viszont megfelelő helyzetnek kell előállnia, és jelenleg ez bonyolult, mivel szerződésem van.”

Nagyon úgy tűnik, hogy Di Giannantonio mellett Aldeguer a másik komoly jelölt a gyári Honda ülésére. A spanyol versenyző neve csupán nemrég merült fel, és a Gresini pilótájánál is nagyobb meglepetés lenne, ha ő lenne a befutó. Személyében ugyanis csupán egy 18 éves versenyzőről van szó, aki a második évét tölti a Moto2-ben.

,A megkeresés megvolt, de még nincs semmi a tarsolyomban – fogalmazott a Boscoscuro tehetsége. – Végső soron a Honda egy versenyzőt keres, és talán az én nevem is [a jelöltek] között van. Emellett ott van Di Giannantonio is, szóval várnunk kell. Az én gondolataim a Moto2 körül forognak, akörül, hogy tovább fejlődjek.”

Aldeguer leszögezte, hogy fiatal kora ellenére felkészültnek érzi magát a MotoGP-re, ám hangsúlyozta, hogy meg kell fontolnia a döntést. „Miért ne? – reagált az erre vonatkozó kérdésre. –Ugyanakkor mindig is azt mondtam, hogy tapasztaltan akarok a MotoGP-be menni, és a legjobbat akarom kihozni magamból. Várnunk kell, és a legjobb lehetőséget kell keresnünk.”

Aldeguer hozzátette, hogy talán már ezen a hétvégén vagy az egy hét múlva esedékes katari forduló során eldől a sorsa. A spanyol versenyző kapcsán honfitársa, Aleix Espargaró is megszólalt. Az állandó mezőny korelnökének feltették a kérdést, miszerint e kétszeres Moto2-es futamgyőztes alkalmas-e a királykategóriára.

„Fermín készen áll, nagyon gyors – felelte. – A stílusa a motoron kicsit Fabio [Quartararóéra] emlékeztet, a MotoGP-ben is ugyanígy kell menni. Nem könnyű, amikor a riválisai mind Kalexszel versenyeznek, mert a nehéz pillanatokban az ember nem tudja, hogy a motorral vagy vele van a baj. Ő képes túllépni ezen és győzni, emellett nagy különbséget jelent a csapattársával szemben.”

Váratlan fordulat Marc Márquez utódlásában, teljesen új név került a kalapba

Ez utóbbi azért túlzás, hiszen Aldeguer csupán 10 ponttal gyűjtött többet Alonso Lópeznél, bár tény, hogy utóbbinak egyelőre nincs futamgyőzelme ebből a szezonból. Espargaró kiemelte, hogy amikor a 18 esztendős motoros felkészültségéről van szó, akkor nem mindegy, hogy melyik motorra fog adott esetben felülni. A Honda pedig közel sem ideális választás ebből a szempontból.

„Hogy készen áll-e arra, hogy az én motorommal vagy Pecco [Bagnaiáéval] menjen a MotoGP-ben, illetve a Hondára [üljön fel], az két különböző dolog – magyarázta. – Technikai értelemben ő egy gyors pilóta, és szerintem elég könnyen gyors lehet a MotoGP-ben. Azonban tizennyolc éves, és nem tudom, hogy mentálisan készen áll-e rá, hogy egy olyan motoron küszködjön, amely továbbra sem versenyképes.”

Ezek után adódik a logikus kérdés, hogy Espargaró hogyan döntene ebben a kifejezetten nehéz szituációban. A most 34 éves versenyző átélte azt a helyzetet, hogy túl korán mutatkozott be a MotoGP-ben, hiszen a 2009-es idény végén debütált a királykategóriában, majd a 2010-es évet végigcsinálta, hogy aztán egy évre visszakerüljön az időközben Moto2-re átnevezett középső géposztályba.

„Nagyon örülök, hogy nem kérdezte meg a véleményemet, mert erre nagyon nehéz válaszolni – mondta. – Én azt mondanám, hogy »igen, élj a lehetőséggel!«. Ez egy gyári csapat. 2024 végén viszont [majdnem] mindannyiunknak lejár a szerződése. Ő addigra már Moto2-es világbajnok lehet, és [versenyképesebb motorra] ülhet fel. Ugyanakkor ki mondja meg, hogy a Honda egy egy vagy két év múlva nem fog újra nyerni? Szóval ez agyon nehéz [döntés] számára. Én elfogadnám, de sok hibát követtem el pályafutásom során, úgyhogy nem biztos, hogy én jó példa vagyok.”

Kigyulladó motort és Martín elsőségét hozta a MotoGP sepangi nyitánya

0

Jorge Martín volt a leggyorsabb a Maláj Nagydíj első szabadedzésén Álex Márquez és Johann Zarco előtt, míg az egy gumiszettet használó Francesco Bagnaia a tizenötödik lett. Aleix Espargaró motorja egy bukás után lángolni kezdett, de komolyabb baj nem történt.

Elindult a szezonhajrá első felvonása a MotoGP-ben, avagy megrendezték a Maláj Nagydíj első szabadedzését. A hétvége egyik érdekessége, hogy Álvaro Bautista öt év után visszatért a mezőnybe, ugyanis szabadkártyás versenyzőként a Ducati, illetve az Aruba.it Racing színeiben vesz részt ezen a fordulón.

Az első mért kört Fabio Di Giannantonio teljesítette, a Gresini pilótája 2:03.090 másodperc alatt ért körbe. A köridők persze folyamatosan javultak, és hamarosan Jorge Martín vette át a vezetést 2:00.984-gyel. Az első komolyabb hibát Marco Bezzecchi követte el, aki a 15-ös kanyarban sodródott le a kavicságyba.

Nem sokkal később Álex Márquez 2:00.680-nal állt az élre, 53 ezreddel megelőzve Aleix Espargarót, a Pramac pilótáját pedig Fabio Quartararo is megelőzte. Az ifjabbik Márquez aztán tovább gyorsult, és további 76, majd még 74 ezreddel faragta le a leggyorsabb kört, Martín pedig visszajött a harmadik pozícióba.

Ezt követően sokáig nem változott a sorrend az élmezőnyben. Nem sokkal a hajrá előtt Bezzecchi ismét lement a pályáról, majd ugyancsak a 15-ös kanyarban az idősebbik Espargaró bukott. A gyári Aprilia pilótája vissza akart ülni a motorra, ám az hirtelen lángolni kezdett, így inkább menekülőre fogta.

Szűk 15 perccel a vége előtt elkezdődtek a javítások az élmezőnyben. Franco Morbidelli feljött a második helyre, mindössze 6 ezreddel lemaradva Álex Márqueztől, míg Luca Marini 167 ezredes hátrányban volt a spanyol motoroshoz képest. A Yamaha versenyzője aztán tovább javított, és 475 ezreddel felülmúlta a Gresini pilótáját.

Nem sokkal később Miguel Oliveira feljött a harmadik helyre, és a mezőny nagy részével ellentétben nem lágy első és kemény hátsó gumin, hanem két közepesen ment. Igaz, mindez nem sokáig tartott, hiszen Marini, Augusto Fernández, Quartararo és Jack Miller is bejött Morbidelli és Álex Márquez közé.

7 perccel a leintés előtt Quartararo tovább javított, és 79 ezredes hátrányban feljött a második pozícióba. Martín aztán újabb szintre vitte a leggyorsabb kört, és a hétvége során először 2 perc alá ment, egészen pontosan 1:59.513 másodperc alatt ért körbe. Álex Márquez aztán mindössze 49 ezreddel maradt el tőle, Johann Zarco pedig 401 ezredes hátránnyal felugrott a harmadik pozícióba.

Innentől kezdve nem változott az élmezőny sorrendje, így Martín végzett az élen Álex Márquez és Zarco előtt. Mögöttük Morbidelli, Quartararo, Marini, Aleix Espargaró, Bezzecchi, Pol Espargaró és Augusto Fernández lett az első tíz sorrendje. Francesco Bagnaia csak a tizenötödik lett, de ő nem tett fel új gumikat a végén. Bautista 3,003 másodperces lemaradással a huszonkettedik helyen zárt, és csupán az Álex Rinst helyettesítő Iker Lecuonát előzte meg.

A MotoGP első sepangi szabadedzésének végeredménye