back to top
2025. július 09. 18:46
Kezdőlap Blog Oldal 392

Aldeguer rajt-cél győzelmet aratott Thaiföldön, Acosta még nem világbajnok

0

Fermín Aldeguer sima győzelmet aratott Pedro Acosta és Somkiat Chantra előtt. A KTM Ajo pilótája 63 pontra növelte előnyét a negyedikként záró Tony Arbolinóval szemben, míg Jake Dixon saját hibája miatt kiesett.

A Moto3-as verseny után a Moto2-esek viadala következett a Thai Nagydíj zárónapján. Pedro Acosta abban a tudatban rajtolhatott el, hogy ha legalább 19 ponttal többet szerez Tony Arbolinónál, akkor bebiztosítja a világbajnoki címét. A KTM Ajo versenyzője a második helyet szerezte meg az időmérőn, miután 177 ezreddel elmaradt a pole pozíciót 1.35.371 másodperces körrel megszerző Fermín Aldeguertől. Az első sort Albert Arenas egészítette ki, míg Arbolino a nyolcadik pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását.

Óriási csata és egy peches bukás után Alonso nyert a Moto3-ban, ketten is először állhattak dobogóra

Aldeguer remekül kapta el a rajtot, Acosta pedig maradt a második, a harmadik helyen viszont Marcos Ramírez fordult el. Arenas a hatodik pozícióig esett vissza, míg Arbolino három helyet javított, de aztán visszaesett Alonso López és Arón Canet mögé. A 2. körben azonban a Pons Wegow Los40 pilótája dupla hosszú körös büntetést kapott, mert kiugrott a rajtnál.

Arbolino aztán lecsúszott az egyik kanyarcsúcspontról, így már csak a kilencedik helyen motorozott, ráadásul aztán Jake Dixonról is leszakadt. Aldeguer eközben közel 1 másodperccel vezetett Acosta előtt, aki nagyjából ugyanennyivel előzte meg Ramírezt. A 3. körben Joe Roberts elesett.

Canet hamarosan letöltötte büntetésének első felét, így Arbolino feljött a nyolcadik helyre. Sőt, az 5. körben további két pozíciót javított, miután a 3-as kanyarban Dixon beleszállt Celestino Viettibe. A brit versenyző elesett, míg riválisa elsőre motoron maradt, de aztán ő is bukott.

A 6. körben a hazai pályán versenyző Somkiat Chantra elment Ramírez mellett, így 2 másodperces hátránnyal vehette üldözőbe Acostát, akinek a lemaradása már közel másfél másodperc volt honfitársa mögött. A különbség azonban mindkét összevetésben nőtt, így valószínűtlennek tűnt, hogy a közeljövőben előzés lesz.

A 10. körben Arbolino megelőzte Lópezt a 3-as kanyarban, így feljött az ötödik helyre. Hamarosan Ramírezt is utolérte, de először nem ő, hanem Arenas előzött, aki a 13. körben szintén maga mögé utasította Lópezt. Az olasz versenyző egy körrel később szánta el magát, és sikerült feljönnie a negyedik helyre, ám Chantrától már több mint 3 másodperccel volt lemaradva.

Innentől kezdve nem volt érdemi változás az első négyben: Aldeguer több mint 3 másodperccel nyert Acosta előtt, aki így 63 pontra növelte előnyét a negyedik helyen záró Arbolinóval szemben, és bár még nem világbajnok, karnyújtásnyira került a végső győzelemtől. A hazai közönség Chantra harmadik pozíciójának örülhetett. A hajrában Ogura Aj egészen az ötödik helyig zárkózott fel, miután Arenast és Ramírezt is megelőzte.

A thaiföldi Moto2-es futam végeredménye

Óriási csata és egy peches bukás után Alonso nyert a Moto3-ban, ketten is először állhattak dobogóra

0

David Alonso nyerte a Thai Nagydíjat a Moto3-ban az egyaránt először dobogóra álló Furuszató Taijó és Collin Veijer előtt. Jaume Masià növelte előnyét a balszerencsés módon eleső Szaszaki Ajumuval szemben.

A Moto3-asok futamával indult a versenyek sorozata a Thai Nagydíj hétvégéjének zárónapján. A pole pozíciót Deniz Öncü szerezte meg 1:42.061 másodperccel, 57 ezreddel megelőzve Diogo Moreirát, Szaszaki Ajumu pedig mindössze 1 ezreddel maradt el a brazil pilótát. A futam előtt a világbajnokságot vezető Jaume Masià a hetedik, Daniel Holgado a tizenegyedik pozíciót szerezte meg az időmérőn.

Öncü jól jött el, és megtartotta a vezetést, Szaszaki viszont megelőzte Moreirát. Sőt, a japán pilóta a 3-as kanyarban már a vezetést is átvette, mögé pedig Masià jött fel. Néhány kanyarral később azonban Moreira visszajött, és ő állt az élre. A kör végére David Alonso feljött a harmadik pozícióba.

A 2. kör elején Masià visszaállt az élre, míg Szaszaki és Öncü jelentősen visszaesett. Nem sokkal később aztán jött az első dráma: David Muñoz hirtelen lelassult, és Iván Ortolá kikerült, Szaszaki viszont telibe találta a motort, és elesett. A Husqvarna versenyzője még szerencsés is volt, hogy Holgado ki tudta őt kerülni.

A 4. körben Collin Veijer vette át a vezetést, egy körrel később viszont Masià és Alonso is elment a holland pilóta mellett. Ugyanebben a körben Tatchakorn Buasri volt a következő pilóta, aki elesett. Holgado ekkor a tizennyolcadik helyen állt, de jóval gyorsabbnak bizonyult az élmezőny tagjainál.

A 7. körben ismét Veijer állt az élen, megelőzve Moreirát és Masià-t, a Leopard Racing pilótája azonban egyszerre kettőt előzött. A következő körben aztán a Husqvarna motorosa visszaállt az élre, Moreira pedig jelentősen visszaesett. Masià azonban nem adta fel a pozíciót, és a 9. körben újra vezetett.

A 10. körben Masià-t Öncü és Alonso is megelőzte, így a török pilóta szerezte meg az első helyet. Sőt, nem sokkal később a spanyol versenyző mellett Veijer és Furuszató Taijó is elment. A japán pilóta azonban nem sokáig volt negyedik, hiszen Masià és Moreira is maga mögé utasította.

A 12. körben Öncü egyszerre három pozíciót bukott, hiszen Veijer, Alonso és Moreira is elment mellette, sőt, nem sokkal később Furuszató és Masià is maga mögé utasította. A japán pilóta aztán brazil és kolumbiai riválisát is megelőzte, így már a második pozícióban haladt, Moreira mellett pedig Masià és Öncü is elment.

A 14. körben Furuszató a vezetést is átvette, de csak ideiglenesen, hiszen hamarosan visszaesett Masià és Alonso mögé, sőt, hamarosan Veijer és Öncü is maga mögé utasította. Mindeközben az élen álló személye ismét változott, hiszen Alonso elment Masià mellett. A Leopard Racing motorosát aztán Veijer is megelőzte, így visszaesett a harmadik pozícióba.

A 16. körben Veijer állt az élre, őt sorrendben pedig Alonso, Furuszató, Masià és Öncü követték. Ráadásul az első ötösre megérkezett a következő boly, így az addiginál is nyíltabbá vált a győzelemért folytatott harc. Két körrel később aztán a bajnoki éllovas feljött a második helyre, míg Öncüt Matteo Bertelle, Holgado és Ortolá is megelőzte.

Az utolsó kört Veijer kezdte meg az élen, megelőzve Alonsót és Masià-t. A holland pilóta aztán visszaesett a negyedik helyre, sőt, aztán hibázott is, így kiszállt a győzelemért folytatott küzdelemből. A 4-es kanyarban Alonso és Furuszató is megelőzte Masià-t, de a spanyol pilóta aztán visszavette a második helyet. Az utolsó kanyarban viszont túl közel került Alonsóhoz, így a célegyenesben Furuszató és Veijer is lehajrázta.

Alonso ezzel feljött a tabella harmadik helyére, és 25 pontra csökkentette lemaradását, míg Furuszató és Veijer első egyaránt először állhatott fel a dobogóra a Moto3-as vb-n. Masià 17 pontra növelte előnyét Szaszakival szemben, míg a hatodik helyen célba érő Holgado hátránya 25 egységre nőtt.

A thaiföldi Moto3-as futam végeredménye

Bagnaia szerint Martín szerencsével nyert, Aleix Espargaró segítené honfitársát a bajnoki harcban

0

Francesco Bagnaia úgy véli, Jorge Martínnak szerencséje volt a Thai Nagydíj sprintfutamán, és nem számított riválisa diadalára. Aleix Espargaró szeretné támogatni a Pramac bajnoki címért küzdő versenyzőjét, és kijelentette, ha így folytatja, akkor már a szezonzáró előtt bebiztosíthatja a végső győzelmet.

A Thai Nagydíj sprintfutama után ismét szorosabbá vált a világbajnoki harc, hiszen győzelmével Jorge Martín 18 pontra csökkentette hátrányát Francesco Bagnaiával szemben. Azok után, hogy a spanyol pilóta elrontotta az előző két főversenyt, most ismét nála lehet a lélektani előny, bár ezt inkább a vasárnapi viadal után lehet kijelenteni, amennyiben úgy alakul.

Martín simán nyerte a sprintet, jelentősen faragott a hátrányán a rosszul rajtoló Bagnaiával szemben

A címvédő csupán a hetedik helyen végzett, miután előbb a kuplung miatt rosszul sikerült a rajtja, majd rengeteg időt veszített az egymással csatázó Álex Márquez és Johann Zarco mögött. A gyári Ducati versenyzője hátulról nézhette végig riválisa győzelmét, amelyre nem számított, és véleménye szerint a szerencse is kellett hozzá.

Bagnaia elárulta rossz rajtjának okát, egy „elkerülhető” csata miatt is rengeteget vesztett

„Jorge jó munkát végzett, úgy is nyert, hogy nem neki volt a legjobb tempója – nyilatkozta. – Szerencséje volt, mert Aleix Espargaró Luca Marinivel küzdött, Luca pedig megelőzte, és sok időt vesztett. Enélkül, úgy, hogy közelebb vannak hozzá, nem nyert volna. Ez azonban rendben van, képes volt egy jó pillanatban ellépni és vezetni. Tudtam, hogy nyerhet, mert amikor ő indul elsőként, akkor megvan ez az előnye. Azonban nem számítottam arra, hogy ő nyer.”

Bagnaia szerint tehát Espargaró segített Martínnak a győzelemben. Nos, ez aligha volt szándékos, mindenesetre a 34 éves versenyző vélhetően nem igazán bánja, hogy így alakult. A gyári Aprilia ötödik helyen célba érő motorosa már korábban is hangot adott annak, hogy honfitársának szurkol a bajnoki harcban, most pedig elmondta, hogy ebben kész aktívan is támogatni őt.

„Nagyon örülök [a győzelmének]. Tegnap együtt vacsoráztunk és három órán át beszélgettünk – árulta el. – Mondtam neki, hogy újra az élmezőnyben akarok menni, és fontos lenne, hogy kicsit tudjak segíteni neki. Jorge jól menedzseli [a helyzetet], a tempója túlzóan [jó]. Úgy gondolom, hogy ma rendkívül nyugodt volt, és tanult a hibáiból. Segítek neki, amennyire csak tudok.”

Martínnak nehézséget okozott, hogy kellően lassan menjen a thaiföldi sprintfutamon

Espargarónak ezután felvetették, hogy adott esetben előfordul, hogy nem a leggyorsabb, hanem a legokosabb pilóta nyeri a bajnokságot. Az állandó mezőny korelnöke csak részben értett egyet ezzel az állítással, Lényegében ugyanis azt mondta, hogy ha honfitársa tartja ezt a formát, akkor a következő három fő- és két sprintfutamon összesen legalább 56 ponttal fog többet szerezni Bagnaiánál.

„Ez részben igaz – reagált a felvetésre. – Ez olyan, mint amikor a munkáról és a tehetségről beszélünk, de végső soron azok a versenyzők hagynak nyomot maguk után, akik gyorsak, akik tehetségesek: a [Casey] Stonerek, a [Marc] Márquezek. Jorge tempója most sztratoszférikus magasságokban jár, és nem szabad elfelejteni, hogy nem sok éve van a MotoGP-ben, hibázhat, és tanulhat belőle. Szerintem nemhogy megnyeri a bajnokságot, de még Valencia előtt nyeri meg, ha továbbra is ilyen tempót diktál.”

Quartararót ismét a motor hátráltatta, szerinte még a Honda versenyzői is képesek arra, amire ő nem

0

Fabio Quartararo arra panaszkodott, hogy hiába lett volna meg a tempója, nem tudta megelőzni az előtte lévőket a Thai Nagydíj sprintfutamán. A francia pilóta úgy véli, még a Hondát sem befolyásolja olyan mértékben, hogy üres-e előttük a pálya, mint a Yamahát.

Fabio Quartararo a tizenegyedik helyen ért célba a Thai Nagydíj sprintfutamán. A Yamaha versenyzője a tizedik pozíciót szerezte meg az időmérőn, és bár ideiglenesen megelőzte Francesco Bagnaiát, és feljött a kilencedik helyre, végül nem tudott javítani a rajtnál. A 24 éves pilóta pedig finoman szólva sem volt boldog.

Martín simán nyerte a sprintet, jelentősen faragott a hátrányán a rosszul rajtoló Bagnaiával szemben

Quartararo a verseny nagy részét a tizedik helyen teljesítette, előbb Bagnaia, majd Johann Zarco mögött. Azonban hiába lett volna meg az alaptempója, nem volt esélye az előzésre, majd végül Jack Miller még el is ment mellette, bár ez a pontszerzés szempontjából nem számított. A 11-szeres MotoGP-futamgyőztes szerint nagyon befolyásolja a tempóját, hogy egyedül vagy bolyban motorozik.

„Nem arról van szó, hogy elvesztem a mezőnyben, hanem arról, hogy nem tudok előzni – nyilatkozta. – [Megint] ugyanaz a történet. Amikor egyedül haladok, akkor megvan a tempóm, pontosan tudom, mire vagyok képes, a saját ívemen megyek és nagyon gyors vagyok. A futamon viszont olyasvalaki mögött, mint Pecco vagy Zarco, annyira más vezetési stílus [kell], hogy nem tudok mit csinálni.”

Quartararo végül közel 10 másodperccel maradt el a futamot megnyerő Jorge Martíntól, pedig a nyers tempó alapján aligha volt ekkora a különbség a két versenyző, illetve motor között. Mivel Marc Márquez negyedik lett, a Honda visszaelőzte a Yamahát a gyártók közötti pontversenyben, és a francia pilóta szerint egy szempontból biztosan a rivális motor a jobb.

Marc Márquez rizikós beállítással múlta felül várakozásait, de a negyedik hely nem az ő érdeme

„Nem gondoltam volna, hogy a többiek ennyit javulnak egy nap alatt – fogalmazott. – Egyedül hihetetlen sebességgel rendelkezem, de valaki más mögött nagyon más a vezetési stílusom. Még a Honda versenyzői is képesek ugyanazt a vezetési stílust alkalmazni, mint a többiek. Nem tudok közel kerülni az előttem haladóhoz. Minden előzési pontnál öt-tíz méterrel hátrébb vagyok, mint kellene, és meg sem tudom próbálni [a manővert].”

Persze nyilvánvaló, hogy ezen a helyzeten némileg segített volna, ha Quartararo előrébb kvalifikál a tizedik helynél. A Yamaha motorosa azonban úgy véli, az időmérőn a maximumot nyújtotta. „A kvalifikációs időm olyan volt, amilyenre számítottam – szögezte le. – Martín mögött voltam, ennél jobban nem tudtam volna teljesíteni.”

Legnagyobb riválisai gratuláltak elsőként Bautistának, akit ismét aranyba öltöztettek (videók)

0

Toprak Razgatlıoğlu és Jonathan Rea mentek oda először a világbajnoki címét bebiztosító Álvaro Bautistához a Superbike-vb első jerezi futama után, majd a Ducati hatalmas ünneplésbe kezdett. A spanyol versenyző álmodni sem mert arról, hogy hazai pályán tesz pontot a legfontosabb kérdésre.

A Superbike-világbajnokság jerezi hétvégéjének első futama után matematikailag is biztossá vált, amit lényegében egész szezonban sejteni lehetett: Álvaro Bautista nyerte a 2023-as egyéni címet. A gyári Ducati versenyzője megnyerte a versenyt, így teljesen mindegy volt, hogy az egyébként mögötte befutó Toprak Razgatlıoğlu mit csinál.

Razgatlıoğlu hamar utolérte, de Bautista magabiztos győzelemmel biztosította be újabb vb-címét

A befutó után rendkívül sportszerű módon a török versenyző, valamint a másik nagy rivális, Jonathan Rea ment oda először gratulálni az újdonsült győzteshez. Ők hárman jó néhány emlékezetes csatával megörvendeztették a közönséget, és összességében kiemelkedtek a mezőnyből. Nem véletlen, hogy ők végeztek az első három helyen a tabellán.

Ezután a Ducati is megadta a módját az ünneplésnek. Ahogyan tavaly, úgy idén is tetőtől talpig aranyba öltöztették versenyzőjüket, és bár ez a folyamat nem ment zökkenőmentesen, végül ilyen ruházatban ünnepelhetett hazai közönség előtt. Szerencsére azért idővel eljutottak a parc ferméig, így a szokásos, leintés utáni interjúk is elkészülhettek.

„Mit mondhatnék, idáig tökéletes a hétvége – kezdte Bautista. – Nagyon boldog vagyok. Hihetetlen, hogy megnyertem a világbajnoki címet, de még inkább hihetetlen, hogy meg is védtem azt. Azt, hogy ezt hazai pályán tegyem meg, még a legszebb álmaimban sem tudtam elképzelni. Köszönöm mindenkinek, aki itt van! A pálya elképesztő, tömve van emberekkel, köszönöm mindenkinek, hogy kijött. Köszönöm a csapatnak, hogy az egész idény során támogattak, a Ducatinak és az összes szponzornak! A mai nap tökéletesen alakult számomra.”

Razgatlıoğlu csupán a hetedik helyet szerezte meg az időmérőn, majd a rajtnál csak egy pozíciót javított. Utána viszont eszeveszett felzárkózásba kezdett, és a 2. kör végére már közvetlenül Bautista mögött találta magát, miután megelőzte Rea-t. A következő percekben úgy tűnt, hogy komoly csata alakulhat ki köztük, hiszen a gyári Yamaha pilótája közeledett riválisára, de aztán megfordult a tendencia, és a spanyol pilóta másodpercekkel elhúzott tőle.

„Nagyon erősen kezdtem – fogalmazott a futam és a bajnokság második helyezettje. – Minden körben próbáltam támadni, de nem láttam ennek a módját, nem voltam elég közel. Az első körökben könnyű volt követni [Bautistát], de a hátsó gumi elkezdett elfogyni, és utána már nem volt egyszerű. Ezután ő és én is egyedül motoroztunk. Mindenesetre megint az első helyért harcoltam, de ismét ő nyert. Tisztában vagyok vele, hogy ezen a pályán nagyon erős, de megpróbáltam a legjobbamat nyújtani. Holnap talán javítunk a motoromon, és ismét a győzelemért küzdünk. Gratulálok Álvarónak, megérdemli, idén nagyon erős volt. Rengeteg győzelmet [szerzett], és végül világbajnok lett. Meglátjuk, hogy mi lesz jövőre, de előtte holnap lesz még két versenyünk, és újra megpróbálom a legjobbamat nyújtani.”

Csapattársához hasonlóan Andrea Locatelli is rengeteget javított rajtpozíciójához képest, hiszen csak a tizedik helyre kvalifikálta magát. Végül aztán egészen a dobogóig felküzdötte magát, ami a csapat-világbajnoki cím szempontjából kulcsfontosságú lehet: mivel a másik gyári Ducatit vezető Michael Ruben Rinaldi csak a nyolcadik lett, a gyári Yamaha 10 pontra növelte előnyét az összetettben.

„A nehéz kezdés után szerintem nagyon boldognak kell lennünk, hogy a dobogón vagyunk – kezdte Locatelli. – Úgy vélem, a verseny során nagy lépést tettünk, főleg a köridők tekintetében és abból a szempontból, hogy hogyan éreztem magam a motoron. A Superpole után megértettük, mit kell tennünk ahhoz, hogy a futamon erősek legyünk. Lenyűgöző itt, Jerezben a pódiumon zárni. 2021-ben két esélyt is elszalasztottam, hogy a dobogón végezzek. Ez egy újabb dobogó a szezon során, miután Aragónban és Portimãóban nehéz hétvégénk volt. Még csak szombat van, úgyhogy megpróbálhatjuk kiélvezni és felkészülni.”

Razgatlıoğlu hamar utolérte, de Bautista magabiztos győzelemmel biztosította be újabb vb-címét

0

Álvaro Bautista nyerte a Superbike-világbajnokság jerezi fordulójának első futamát, így bebiztosította vb-címét a második helyen célba érő Toprak Razgatlıoğluval szemben. Andrea Locatelli lett a harmadik, így a gyári Yamaha növelte előnyét a csapatok közötti pontversenyben.

Álvaro Bautista úgy érkezett meg a Superbike-világbajnokság jerezi zárófordulójára, hogy jó esélye volt második vb-címének megszerzésére. Ehhez csupán arra volt szüksége, hogy legalább 2 pontot szerezzen a három futam során, vagy Toprak Razgatlıoğlu ne nyerje meg mindegyik viadalt.

Volt már utolsó fordulós dráma, de Razgatlıoğlunak soha nem látott csoda kell a fordításhoz

A gyári Ducati pilótájának tehát már az első futamon jó esélye volt a végső győzelem bebiztosítására, és az időmérő után tovább nőtt ez a sansz. A címvédő ugyanis megszerezte a pole pozíciót Dominique Aegerter és Alex Lowes előtt. A török pilóta ellenben még a második sorba sem került be, hiszen csupán a hetedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását.

Bautista jól kapta el a rajtot, Aegertert viszont Lowes és Jonathan Rea is megelőzte. Razgatlıoğlu javított, de csupán a hatodik pozícióba jött fel, de az első körben további kettőt előzött. Sőt, a 2. kör elején megelőzte Lowest, aki mellett korábban Rea is elment, így már a harmadik pozícióban motorozott.

Nem sokkal később a hatszoros világbajnokot is maga mögé utasította, így fél másodperces hátrányban üldözőbe vehette Bautistát. A duó folyamatosan elhúzott a többiektől, Az 5. körben Remy Gardner elvesztette az irányítását a motorja felett, és a 8-as kanyarban nekiment Axel Bassaninak, és elesett, motorja pedig csúnyán összetört. Kisebbfajta csoda, hogy az olasz pilóta tovább tudott menni.

Razgatlıoğlu időközben utolérte Bautistát, de támadni nem tudott, majd a spanyol pilóta kicsit növelte előnyét. Féltávnál aztán két bukás is történt: Garrett Gerloff a 2-es kanyarban esett el, majd nem sokkal később Michael van der Mark szintén a kavicságyban kötött ki.

A 13. körben Locatelli megelőzte Rea-t a harmadik helyért, ami a csapatok közötti bajnokságban volt kulcsfontosságú. Ami a győzelemért folytatott csatát illeti, az már valójában nem is volt csata, hiszen Bautista immáron 3 másodperccel vezetett Razgatlıoğlu előtt, vagyis lényegében már csak egy esés vagy technikai hiba foszthatta volna meg attól, hogy már most bebiztosítsa a vb-címét.

Bár korábban megúszta, Bassani nem kerülte el az esést: az olasz versenyző mellé Rinaldi dobta be a motort. A sportfelügyelők szerint a kettő között volt ok-okozati összefüggés, ezért a gyári Ducati pilótáját hosszú körös büntetésben részesítették. A két olasz versenyzőnek messze nem ez volt az első összetűzése az idény során.

A futam utolsó köreiben nem volt nagy izgalom, Bautista végül simán megnyerte a versenyt. Mivel ezzel 65 pontra növelte előnyét a második helyen célba érő Razgatlıoğluval szemben, matematikailag is bebiztosította második Superbike-világbajnoki címét. Locatelli lett a harmadik, így a gyári Yamaha 3 ponttal növelte előnyét a gyári Ducatival szemben a csapatok közötti összetettben, így a szezon utolsó versenynapja előtt 10 pont a különbség.

A Superbike-vb első jerezi futamának végeredménye

Marc Márquez rizikós beállítással múlta felül várakozásait, de a negyedik hely nem az ő érdeme

0

Marc Márquez hangsúlyozta, a negyedik helyet elsődlegesen nem ő szerezte meg, hanem Aleix Espargaró vesztette el a Thai Nagydíj sprintfutamán. A spanyol pilóta elárulta, kockázatos beállításokkal versenyzett, de vasárnap nehezebb dolga lesz.

Marc Márquez alighanem saját magát is meglepte, hogy a negyedik helyen tudott végezni a Thai Nagydíj sprintfutamán. A nyolcszoros világbajnok jól kezdte a napot, hiszen az időmérőn továbbjutott a Q1-ből, majd a nyolcadik pozícióba kvalifikált. A pénteki nyilatkozata alapján azonban arra lehetett számítani, hogy innen leginkább lefelé vezet az útja.

Martín simán nyerte a sprintet, jelentősen faragott a hátrányán a rosszul rajtoló Bagnaiával szemben

Ezzel ellentétben a rajt után feljött az ötödik helyre, megelőzve Marco Bezzecchit, Francesco Bagnaiát és öccsét, Álex Márquezt. A Vr46 pilótája aztán visszavette a pozíciót, de az utolsó körökben a Honda motorosa ismét elment mellette. Sőt, a hajrában a hibázó Aleix Espargarót is maga mögé utasította, aki ugyan egyszer még sikeresen visszatámadott, az utolsó kanyarból Márquez jött ki jobban. Ugyanakkor ő is tudja, hogy ez elsősorban ellenfelén múlott.

„Jó volt az utolsó kör, de én semmit nem nyertem, mert csak Aleix hibájából profitáltam – nyilatkozta Márquez. – Ő vesztette el a pozícióját, mivel addig körülbelül egy másodperccel volt előttem. Az egyes kanyarban elkövetett egy nagy hibát, majd a hármasban egy másikat, aminek köszönhetően én lőtávolon belülre kerültem, és esélyt kaptam arra, hogy csatázzak vele. A hatos és a hetes kanyar között egy remek manőverrel megelőzött, de aztán az utolsó kanyarban nagyon későn tudtam fékezni, amit nagyon szeretek [megtenni], és így el is tudtam őt kapni. Nem szabad elfelejtenünk, hogy ez csak egy negyedik hely, és csupán egy sprintverseny. Azonban, ahogyan mondtam, most ki kell élveznünk ezeket a fényes pillanatokat a csapattal.”

A pénteki nap után Márquez pesszimistán nyilatkozott, és kijelentette, hogy a futamokon szerinte a tizedik és a tizenötödik hely között lesz a reális pozíciója. Ehhez képest a negyedik hely meglehetősen nagy előrelépés, de ezzel együtt sem maradéktalanul elégedett. A kigyorsítások ugyanis továbbra sem mennek megfelelően ezzel a motorral.

„Ha például valaki megpróbálna megelőzni a célegyenesben, védtelen lennék, mert a célvonalig nagyon rövid a kigyorsítási szakasz – magyarázta. – Különösen amikor a pálya koszos részére kerülök, [akkor] még jobban kipörögnek a kerekek. A pénteki edzés után átalakítottuk a motort, hogy jól tudjak támadni. A kigyorsításnál egyébként is mindig veszítünk a hiányzó tapadás miatt, ezért stabilabbá tettük a motort fékezéskor, és ma keményebben tudtam fékezni, mint tegnap. A kigyorsítási tapadással nem tudunk mit kezdeni, az továbbra sem kielégítő.”

A 30 éves pilóta azt is elismerte, hogy a sprintfutamra alkalmazott beállítása korántsem volt kockázatmentes. A mostani negyedik helye alapján azt lehetne gondolni, hogy a főversenyt is optimistán várhatja, de ezzel kapcsolatban óvatosan fogalmazott, és hangsúlyozta, hogy kétszer olyan hosszú távon ezt jóval nehezebb lesz megvalósítania.

„A beállítások módosításával nagyobb nyomást helyeztem az első gumira, keményen húztam, ez rizikós stratégia volt – vallotta be Márquez. – Közelebb voltam a határhoz, ami a sprintfutamokon lehetséges, ott megvalósítható az ilyen vezetési stílus. Holnap viszont a huszonhat körös versenyen nehezebb feladatom lesz.”

Bagnaia elárulta rossz rajtjának okát, egy „elkerülhető” csata miatt is rengeteget vesztett

0

Francesco Bagnaiának gondja volt a kuplunggal, ezért esett vissza a Thai Nagydíj rajtja után. A címvédő szerint Johann Zarco és Álex Márquez feleslegesen csatáztak előtte, a főversenyt illetően viszont optimista.

Francesco Bagnaia csupán a hetedik helyen ért célba a Thai Nagydíj sprintfutamán, miközben előtte a lehető legrosszabbul alakultak a dolgok az ő szempontjából, hiszen Jorge Martín sima győzelmet aratott. A címvédő már az időmérőn sem szerepelt kifejezetten jól, hiszen csak a hatodik pozíciót szerezte meg, de a szombati viadal ennél is rosszabbul sikerült neki.

Martín simán nyerte a sprintet, jelentősen faragott a hátrányán a rosszul rajtoló Bagnaiával szemben

Ennek elsődleges oka, hogy a rajtja kifejezetten gyengén sikerült, és egészen a kilencedik helyig esett vissza, sőt, egy pillanatra Fabio Quartararo is elé került, de őt hamar vissza tudta előzni. Nem sokkal később egy szemfüles manőverrel egyszerre utasította maga mögé Johann Zarcót és Álex Márquezt, és bár a végére utolérte Marco Bezzecchit, mellette már nem tudott elmenni.

„A rajtnál kiváló volt az elrugaszkodás, de gond volt a kuplunggal – nyilatkozta Bagnaia az olasz Sky-nak. – Ennek eredményeképpen az egyes kanyarban egy csetepatéban találtam magam, és rosszul jöttem ki Zarco bevetődéséből, amely kicsit a határon volt. Nem sokkal később rengeteg időt vesztettem, mert Johann és Álex Márquez késhegyre menő párbajt vívtak, amikor ez elkerülhető lett volna. Sok időt vesztettünk, és onnantól kezdve nagyjából ugyanolyan tempóban mentem, mint azok, akik versenyben voltak a dobogóért.”

Bagnaia esetében megfigyelhető, hogy a szezon elején a sprintfutamoknak köszönhette, hogy egyáltalán vezette a bajnokságot, ám az elmúlt hónapokban látványosan megfordult a tendencia. Utoljára Spielbergben nyerte meg a szombati versenyt, azóta folyamatosan Martín győz, már amikor persze megrendezik. A címvédő elmondta, hogy vasárnaponként jobban érzi magát, nem véletlen, hogy a mostani viadallal kapcsolatban is optimista.

„A sprinten jobban szenvedek, mert a többiek jobban ki tudják használni a hátsó gumit, de ennek az a hátránya, hogy körülbelül tíz kör után elkopik – magyarázta. – Nem véletlen, hogy a kemény abroncsokon jobban megyek, mert a tempóm gyors és egyenletes. A holnapi futamra gondolva nagyon bizakodó vagyok, egyértelműen kulcsfontosságú lesz, hogy jól rajtoljak, és ne kerüljek bajba.”

A mostani eredménynek köszönhetően Bagnaiának a futam előtti 27 pontos előnye 18 egységre csökkent. Persze könnyen lehet, hogy vasárnap valóban jobb eredményt ér el, de kérdés, hogy Martínt meg lehet-e állítani, amennyiben nem bukik magától, mint Indonéziában, vagy nem taktikázza el magát, mint Phillip Islanden.

Martínnak nehézséget okozott, hogy kellően lassan menjen a thaiföldi sprintfutamon

0

Jorge Martín elárulta, nehéz volt lassan mennie a Thai Nagydíj sprintfutamán. Brad Bindernek elfogytak a gumijai, mire megelőzte Luca Marinit, a VR46 pilótája pedig szenvedett a hátsó abronccsal.

Jorge Martín látszólag nagyobb megerőltetés nélkül nyerte meg a Thai Nagydíj sprintfutamát. A Pramac versenyzője ugyan nem a legjobban kapta el a rajtot, de Luca Marini nem tudott elmenni mellette a belső íven, így lényegében rajt-cél győzelmet aratott. Mögötte Brad Binder ért célba, miután megelőzte az olasz pilótát, aki így a harmadik helyet szerezte meg.

Martín simán nyerte a sprintet, jelentősen faragott a hátrányán a rosszul rajtoló Bagnaiával szemben

Martín ezzel elkezdett visszazárkózni a tabellát vezető Francesco Bagnaiára. A rajt előtt még 27 pontos különbséget 18 egységre sikerült csökkentenie, miután riválisa csupán a hetedik pozícióban látta meg a kockás zászlót. A 25 éves motorosnak a rajt után lényegében csak annyi volt a dolga, hogy figyeljen a sebességre, de ez nem volt olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik.

„Az elején próbáltam óvni a gumikat, de nehéz volt lassan menni – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Próbáltam ellépni, aztán láttam, hogy Brad megelőzte Lucát, úgyhogy azt mondtam magamban, hogy most talán itt az ideje kicsit jobban húzni. Addig húztam, amíg 1,9 másodpercre nem nőtt a különbség, utána pedig próbáltam menedzselni [a tempót] a végéig, hogy kicsit pihenjek, és spóroljak némi energiát holnapra.”

Binder az ötödik helyről indult, ám Bagnaiát rögtön a rajtnál megelőzte, majd hamarosan Aleix Espargaró mellett is elment. Marini viszont sokáig gondot okozott neki, majd miután őt is maga mögé utasította, csak akkor sikerült közelednie Martínra, amikor ő már valamelyest kiengedett. Sőt, a hajrára az olasz pilóta ismét utolérte őt.

„A terv nyilván nem a második hely, hanem a győzelem volt, de elfogadjuk a második pozíciót – válaszolta arra a kérdésre, hogy ha korábban megelőzi ellenfelét, akkor megcélozhatta volna-e a diadalt. – Az elején nagyon küszködtem azzal, hogy megelőzzem Lucát, és a amire elmentem mellette, már nagyrészt elhasználtam a gumijaimat. Őszintén szólva trükkös volt, de a csapatom fantasztikus munkát végzett, nagy előrelépést tettem meg a hétvégén.”

Marini a második helyről várta a piros lámpák kialvását, és miután nem sikerült megszereznie a vezetést, maradt ebben a pozícióban. Azonban az elejétől látszott, hogy nincs meg a tempója, Binderrel szemben, és bár az első támadását még vissza tudta verni, a másodikat már nem. A 26 éves motoros a főversenyen mindenkitől jobb teljesítményre számít.

„A közepes hátsóval kicsit küszködöm ezen a hétvégén, de délelőtt az időmérős körre hihetetlenek voltak ezek a gumik – kezdte. – Lehet nyomni, van tapadás, és a motor is nagyon jól teljesített. Ami viszont a versenytempót illeti, nagyon szenvedek a kanyarkijáratoknál. Bradet nem tudtam megtámadni, nehéz helyzetbe kerültem, amikor megelőzött. Az első abroncs hőmérséklete nagyon megnőtt. Meleg volt, és holnap ugyanez lehet a helyzet, de kicsit nagyobb potenciálra számítok a kemény hátsó gumival, azonban a többiektől is jobb teljesítményt várok.”

Martín simán nyerte a sprintet, jelentősen faragott a hátrányán a rosszul rajtoló Bagnaiával szemben

0

Jorge Martín könnyedén győzött a Thai Nagydíj sprintfutamán, és 18 pontra csökkentette hátrányát a rosszul rajtoló és mindössze a hetedik helyen célba érő Francesco Bagnaia mögött. Marc Márquez nagy hajrával a negyedik pozíciót szerezte meg.

Jorge Martín indulhatott a pole pozícióból a Thai Nagydíj sprintfutamán, miután pályacsúcsot döntve ő bizonyult a leggyorsabbnak az időmérőn. A spanyol versenyző mellől Luca Marini, valamint Aleix Espargaró rajtolhatott, A bajnokságban vezető Francesco Bagnaia csupán hatodikként várhatta a piros lámpák kialvását. A mezőny tagjai Jack Miller kivételével közepes gumikon mentek, az ausztrál pilóta hátulra lágyat választott.

Martínt ezúttal sem lehetett legyőzni az időmérőn, Bagnaia csak a második sorból indul Thaiföldön

Marini lerajtolta Martínt, ám a spanyol pilóta el tudott menni a külső íven, így megtartotta a vezetést. Marco Bezzecchi két helyet is bukott Brad Binderrel és Marc Márquezzel szemben. A rajt egyik legnagyobb vesztese Bagnaia volt, aki egészen a kilencedik helyig esett vissza, sőt, ideglenesen Fabio Quartararo is elment mellette.

Martín aztán elkezdte kiépíteni az előnyt, míg Binder megelőzte Espargarót, így feljött a harmadik helyre. A mezőny rangidősét Marc Márquez is megtámadta, de maradt az ötödik pozícióban. Álex Márquez csak átmenetileg ment el Bezzecchi mellett, míg hátrébb Nakagami Takaaki bukott a 12-es kanyarban.

A 4. kör végén Bagnaia kihasználta Johann Zarco és Álex Márquez csatáját, és mindkettőjüket megelőzte, amivel feljött a hetedik helyre. Ugyanakkor hátránya több mint másfél másodperc volt az időközben Bezzecchivel szemben pozíciót vesztő Marc Márquezzel szemben.

Féltávhoz közeledve Binder közel maradt Marinihez, és a 6. körben meg is támadta, ám hiába előzte meg, lecsúszott a pályáról, így a VR46 motorosa visszajött elé. Egy körrel később aztán viszont sikerült a manőver, így a gyári KTM versenyzője feljött a második helyre. Eközben Augusto Fernández is eldobta a motort, Nakagamihoz hasonlóan a 12-es kanyarban, és ő a japán pilótával ellentétben nem folytatta a futamot.

A 10. körben Marc Márquez visszaelőzte Bezzecchit, míg Binder összegyűjtötte maga mögött a mezőnyt. A Vr46 pilótája jelentősen lelassult, így Bagnaia utolérte őt. Hátrébb Fabio Di Giannantonio technikai hiba miatt feladta a versenyt, míg a szörnyen rajtoló Maverick Viñales hosszú körös büntetést kapott.

Martín végül közel 1 másodperccel nyert Binder előtt, a harmadik helyen pedig Marini ért célba. Az utolsó körben Marc Márquez és Aleix Espargaró vívtak csatát, és a nyolcszoros világbajnok meg is előzte hibázó honfitársát. A gyári Aprilia pilótája aztán egyszer még visszabújt, de a hajrá a Honda motorosának jött ki jól. Mögöttük Bezzecchi, Bagnaia, Álex Márquez és Zarco lett a pontszerzők sorrendje. Martín ezzel 18 pontra csökkentette hátrányát a címvédővel szemben, és mivel Binder a matematikai esélyét is elveszítette a vb-címre, eldőlt, hogy ismét a Ducatié lesz a végső győzelem az egyéni tabellán.

A MotoGP thaiföldi sprintfutamának végeredménye