back to top
2025. július 09. 07:25
Kezdőlap Blog Oldal 391

Öccse megmutatta, hogy Marc Márquez kockáztathatott volna a thaiföldi versenyen?

0

Marc Márquez úgy véli, a Thai Nagydíj elején muszáj volt támadnia, különben őt előzték volna meg a többiek. A spanyol versenyző ezúttal nem kockáztatott a gumiválasztással, de aztán látta, hogy öccse, Álex esetében működött a közepes hátsó abroncs.

Marc Márquez a hetedik helyen ért célba a Thai Nagydíjon, de Aleix Espargaró büntetése miatt végül hatodikként rangsorolták. A sprintutam után tehát a főversenyen is túlteljesítette azokat a várakozásokat, amelyeket még pénteken fogalmazott meg: akkor kijelentette, hogy a reális pozíciója a tizedik és a tizenötödik hely között van.

Megvan az első büntetés az új szabály megszegéséért, változott a Thai Nagydíj eredménye

A nyolcadik helyről rajtolva visszaesett a kilencedik helyre, de aztán hamar sikerült felzárkóznia az élmezőnyre. Az első körökben Francesco Bagnaiát is megelőzte, de nem sokáig volt a hatodik helyen. Később Espargaró mellett is elment, de őt is csak ideiglenesen tudta megelőzni, aztán pedig Marco Bezzecchivel és Fabio Quartararóval szemben is pozíciót vesztett. Végül a hajrában a nagyon visszalassuló Luca Marinit sikerült maga mögé utasítania.

Hatalmas csata után Martín visszaverte a támadásokat, Bagnaia a futam végi drámának örülhetett

„Eleinte küzdöttem, de fokozatosan visszatértünk a saját ritmusunkba – nyilatkozta a 30 éves versenyző a leintés után, majd elárulta, az első körökben úgy érezte, hogy muszáj agresszívan motoroznia. – Az volt a cél, hogy támadjak, mert különben az egyenesben elmentek volna mellettem. A legjobb védekezés a támadás, hogy az ember a bollyal együtt helyezkedjen.”

Márquez Ausztráliában kockáztatott a gumiválasztással, és akkor nem jött be neki, hiszen a verseny körepére elfogytak a lágy abroncsai. Most maradt a szinte mindenki által követett megoldásnál, és előre közepes, hátra kemény gumit tettek fel neki. Utóbbit illetően öccse, Álex Márquez volt az egyetlen kivétel a mezőnyben, ő a lágyabbik verziót választotta, és a bukása előtt a harmadik helyet foglalta el.

„Jobb volt a hétvége, mint amire számítottam – jelentette ki az idősebbik Márquez. – A futamon haboztam, hogy feltegyem-e a lágyabb hátsó gumit, de úgy döntöttem, hogy ugyanazokkal a kártyákkal játszom [mint a többiek]. Láttam, hogy az öcsém a lágyabb hátsó abroncsot használta, és hogy az működött a legjobban. Az a fontos, hogy célba értünk, és konstans versenyünk volt. Emellett néhány körön át csatáztunk.”

Hozzá kell tenni, hogy Álex Márquez teljesítménye még nem garancia arra, hogy az volt a jó döntés. A Gresini pilótája ugyanis a futam feléig sem jutott el, így nem lehet megállapítani, hogy a hajrában hogyan teljesített volna. Nem kizárt, hogy a verseny második részére elfogyott volna a közepes hátsó gumija, és jelentősen visszaesett volna a mezőnyben.

Megvan az első büntetés az új szabály megszegéséért, változott a Thai Nagydíj eredménye

0

Aleix Espargaró időbüntetést kapott, miután a Thai Nagydíjon megszegte a guminyomásra vonatkozó szabályokat. A gyári Aprilia pilótáját így az ötödikről a nyolcadik helyre sorolták vissza.

Aleix Espargaró lett az első áldozata a MotoGP idén bevezetett, a guminyomásra vonatkozó szabályának. Mint ismert, a nyári szünet óta már érvényben van az előírás, hogy az első és a hátsó abroncs nyomása sem lehet a minimumként meghatározott érték alatt a versenynek egy adott hányadánál több ideig. A spanyol versenyző azonban vétett ezen előírások ellen.

A királykategóriában már az idény elején be akarták vezetni ezt a szabályt, ám ez végül nem történt meg. A pilóták jelentős része vitatta ennek szükségességét, sőt, akadt, aki egyenesen veszélyesnek titulálta az előírást. Ők azzal érveltek, hogy bolyban motorozva túlságosan magasra emelkedhet az abroncs nyomása, ami balesetekhez vezethet.

Debütál a sokat vitatott szabály a MotoGP következő futamhétvégéjén

Az új szabályt végül a nyári szünet utáni első hétvégén, Silverstone-ban vezették be, ám a büntetési tételek idén még nem annyira szigorúak. Az első kihágásnak még nincs is érdemi következménye, hiszen az csak egy figyelmeztetéssel jár, majd a másodikért 3, a harmadikért 6, a negyedikért pedig 12 másodperccel sorolják hátra az adott pilótát.

Az utóbbi időben mindez nem volt előtérben, egészen mostanáig. Espargaróval ugyanis már másodszor fordult elő, hogy a futam több mint felét a minimális guminyomás alatt teljesítette. Indonéziában szintén ez volt a helyzet, amiért a szabályoknak megfelelően csak egy figyelmeztetést kapott, most viszont nem maradt el a szankció.

A 34 éves motoros az ötödik helyet szerezte meg a pályán, a büntetés miatt viszont csak a nyolcadik hely lett az övé. A sportfelügyelők döntéséből Fabio Quartararo, Marc Márquez és Luca Marini profitáltak, ők egy-egy pozícióval előrébb kerültek a rangsorban, így 1-1 ponttal többet szereztek. Fabio Di Giannantonio szintén közel volt, de 266 ezreddel lecsúszott arról, hogy a kilencedik helyett nyolcadik legyen.

Hatalmas csata után Martín visszaverte a támadásokat, Bagnaia a futam végi drámának örülhetett

Espargaró egyébként a harmadik helyről vághatott neki a viadalnak, és nem sokkal a rajt után Marinit megelőzve feljött a második helyre. Utána viszont folyamatosan veszítette a pozíciókat, de a nagyon visszalassuló olasz pilótát végül sikerült megelőznie. A burirami futam után az ötödik helyet foglalja el az összetettben, 7 ponttal megelőzve Johann Zarcót.

Piros zászló és egy ijesztő baleset után Bautista két rossz rajttal is megnyerte a jerezi Superpole versenyt

0

Álvaro Bautista nyerte a Superbike-vb jerezi Superpole versenyét Dominique Aegerter és Jonathan Rea előtt. A piros zászlóval megszakított futamon Alex Lowes ijesztő, de szerencsés kimenetelűnek tűnő balesetet szenvedett.

Bár az egyéni cím már szombaton eldőlt a Superbike-világbajnokság 2023-as kiírásában, a szezon utolsó napja sem volt tét nélküli, hiszen a csapatok közötti pontversenyben még nem hirdettek győztest. Az biztos volt, hogy ez a Superpole versenyen sem fog megtörténni. A pole pozícióból a világbajnok, aranyozott sisakban versenyző Álvaro Bautista indulhatott, mellőle Dominique Aegerter és Alex Lowes indulhattak. Jonathan Rea a negyedik, Toprak Razgatlıoğlu a hetedik helyen várhatta a piros lámpák kialvását Jerezben.

Razgatlıoğlu hamar utolérte, de Bautista magabiztos győzelemmel biztosította be újabb vb-címét

A rajtnál Bautista kissé beragadt, így Aegerter és Lowes is megelőzte őt. Nem sokkal később aztán a brit és a spanyol pilóta is megelőzte a svájci pilótát, míg hátrébb Andrea Locatelli bukott, ami a csapat-vb miatt kifejezetten rosszul jött a gyári Yamahának. Annak viszont kifejezetten örülhettek, hogy a 2. kör elejére Razgatlıoğlu átvette a vezetést.

Ezután nagy csata alakult ki a bajnokság első két helyezettje között, és többször is oda-vissza előzgették egymást. Azonban ennek hamar vége szakadt, ugyanis Aegerter motorja elfüstölt, és a pályára került olaj miatt megszakították a futamot. Ekkor éppen Razgatlıoğlu vezetett Bautista és Rea előtt, Iker Lecuona pedig szintén elesett. Ráadásul a szünet alatt még az eső is elkezdett esni.

A szabályok szerint azonban az eredeti rajtsorrendben rajtolt újra a mezőny, és mindenki visszajöhetett a pályára. Az eső nem volt olyan mértékű, hogy bárki is eltérjen a száraz gumiktól. Bautista ismét nem kapta el jól a rajtot, és Aegerter, valamint a Kawasakik is megelőzték, miközben Razgatlıoğlu feljött a világbajnok mögé.

Nem sokkal később Lowes megelőzte a svájci versenyzőt, aki azonban visszaszerezte a vezetést, miközben Bautista mindkét Kawasaki mellett elment. A címvédő aztán az élre állt, majd Lowes hibázott nagyot: a brit pilóta nekiment Razgatlıoğlu motorjának, aminek következtében elesett, és a feje eltalálta a Yamaha hátsó kerekét. A képek tanúsága alapján azonban szerencsére komolyabb sérülés nélkül megúszta a történteket.

A következő körökben Aegerter viszonylag közel maradt Bautistához, miközben Razgatlıoğlu megelőzte Rea-t, így feljött a harmadik helyre, de csak ideiglenesen. Hátul Axel Bassani ütközött neki Garrett Gerloffnak, így mind a ketten a kavicságyban kötöttek ki.

Bautista végül több mint másfél másodperccel nyert Aegerter előtt, míg Rea maradt a harmadik pozícióban Razgatlıoğlu előtt. Locatelli az ötödik pozícióban ért célba, és mivel Michael Ruben Rinaldi csak a tizenegyedik lett, vagyis nem szerzett pontot, a gyári Ducati csupán 1 pontot faragott le a hátrányából a csapatok közötti összetettben.

A Superbike-vb jerezi Superpole versenyének végeredménye

Martín időmérőn, Bagnaia játékteremben érezte magát a hatalmas küzdelmet hozó hajrában

0

Jorge Martín olyan tempót diktált a Thai Nagydíj utolsó körében, mintha időmérőn lenne. Francesco Bagnaia elégedett a második hellyel, Brad Binder pedig nem volt csalódott a büntetése miatt.

Óriási küzdelmet hozott a Thai Nagydíj a MotoGP-ben. Főleg az elején és a végén zajlottak óriási csaták a versenyzők között. Ami a hajrát illeti, Jorge Martín, Brad Binder és Francesco Bagnaia küzdött a győzelemért, néhány körtől eltekintve ebben a sorrendben. Végül aztán egy olyan eredmény alakult ki, amilyen állás tényleg csak pár pillanatig volt.

Hatalmas csata után Martín visszaverte a támadásokat, Bagnaia a futam végi drámának örülhetett

Miután sikerült visszaelőznie a dél-afrikai versenyzőt, a Pramac motorosa a támadásokat visszaverve megnyerte a futamot Binder és a címvédő előtt. Utóbbi két pilótát azonban megcserélték a rangsorolásban, miután az utolsó körben a KTM versenyzője elhagyta a pályát. Martín így 9 helyett csak 5 pontot hozott riválisán, de ez látszólag a legkevésbé sem zavarta.

„Nagyon boldog vagyok – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Csodálatos ez az érzés, mert jobb voltam náluk, és ugyanolyan eszközeim, ugyanolyan gumijaim voltak. A tempóm nem volt jobb az övéknél, az utolsó körben több mint száz százalékot bele kellett adnom, hogy az élen maradjak, hogy visszaelőzzem Bradet. Az utolsó körben úgy húztam, mintha időmérő lenne. A tempó és annak menedzselése is nagyszerű volt. Köszönöm mindenkinek, aki támogat. Tudom, hogy vannak nehéz pillanatok, de ezek erősebbé teszik az embert.”

Bagnaia tehát úgy lett második, hogy lényegében egyetlen másodpercig sem foglalta el ezt a pozíciót. Az olasz pilóta ezúttal is kikapott márkatársától, és előnye 13 pontra csökkent a tabellán. Azonban tekintve, hogy a futam elején csupán a hatodik helyen állt, a kármentés sikeresnek nevezhető, és ő is erről az oldalról közelíti meg a történteket.

„Olyan volt, mintha egy játékteremben lettem volna, hihetetlen volt – fogalmazott. – Nem volt egyszerű felzárkózni, az utolsó körben kicsit a határon voltam. A második hely pozitív a bajnokság szempontjából, figyelembe véve a hétvége [alakulását], hogy az elején hol voltam. Összességében tehát boldog vagyok, és így kell folytatnunk.”

Binder az ötödik helyről viszonylag hamar feljött a második helyre, Martínt viszont sokáig nem tudta támadni. A hajrához közeledve aztán felcsillant előtte a győzelem esélye, miután megelőzte ellenfelét, aki azonban később visszavette a vezetést. Végül, ahogyan Assenben kétszer is, ezúttal is utólagos büntetés miatt bukott pozíciót, de a mostani talán nem érintette annyira fájdalmasan, hiszen a dobogóra így is felállhatott.

„A legjobbamat nyújtottam, semmit nem hagytam benne – kezdte. – Mindent megtettem, hogy a végére annyi gumit hagyjak, amennyit csak tudok. Aztán láttam a lehetőséget. Nagyon örülök a mai teljesítményünknek, ahogyan mondtam, semmit nem hagytam benne. A csapat tökéletes munkát végzett, és biztos vagyok benne, hogy jön majd a győzelem.”

Hatalmas csata után Martín visszaverte a támadásokat, Bagnaia a futam végi drámának örülhetett

0

Jorge Martín nyerte a Thai Nagydíjat Brad Binder és Francesco Bagnaia előtt. A világbajnoki esélyesek között azonban csak 5 ponttal csökkent a különbség, ugyanis a dél-afrikai versenyzőt utólag megbüntették.

A Moto3-as és a Moto2-es futam után a szokásoknak megfelelően a MotoGP főversenyével zárult a Thai Nagydíj hétvégéje. A pole pozícióból a sprintfutamot megnyerő Jorge Martín indulhatott, mellőle Luca Marini, illetve Aleix Espargaró rajtolt. A viadal előtt 18 pontos előnyben lévő Francesco Bagnaia hatodikként várhatta a piros lámpák kialvását. Ami a gumiválasztást illeti, a mezőny nagy része előre közepes, hátulra kemény abroncsot választott, egyedül a hátulra is a közepesre voksoló Álex Márquez, valamint az előre is a kemény mellett döntő Pol Espargaró jelentett kivételt.

Martín simán nyerte a sprintet, jelentősen faragott a hátrányán a rosszul rajtoló Bagnaiával szemben

Martínt ezúttal is lerajtolta Marini, de, ahogyan szombaton, úgy most is a Pramac versenyzője fordult el elsőként, ráadásul nem sokkal később Aleix Espargaró is megelőzte a VR46 versenyzőjét. Bagnaia két pozíciót is javított, ám aztán Brad Binder egy agresszív manőverrel kibillentette őt, aminek következtében Álex Márquez is elment a címvédő mellett.

A 2. kör elején Espargaró kis híján bement Martín mellé, de végül nem támadott. A mezőny viszont feltorlódott mögöttük, amire Álex Márquez fázott rá, és pozíciót vesztett Bagnaiával szemben. A Gresini motorosa azonban hamarosan visszaelőzte a gyári Ducati pilótáját, így visszajött az ötödik pozícióba.

A 3. körben Binder megelőzte Marinit, így feljött a harmadik pozícióba, miközben az első hét Marc Márquezzel bezárólag teljesen együtt volt. Sőt, egy körrel később a nyolcszoros világbajnok egy több kanyaron át tartó csata után agresszívan megelőzte a címvédőt, miközben Binder elment Espargaró mellett.

A gyári KTM pilótája aztán nagyon hamar utolérte Martínt, de előzni nem tudott. Bagnaia eközben visszaelőzte Marc Márquezt, utóbbi öccse pedig maga mögé utasította Marinit, így feljött a harmadik pozícióba, hiszen Espargarót mindketten megelőzték. Az Aprilia pilótájának már Bagnaia ellen kellett védekeznie.

Ezt egészen a 7. körig tudta sikeresen megtenni, ekkor azonban Bagnaia elment mellette, így már az ötödik pozícióban motorozott. Néhány kanyarral később az idősebbik Márquez is maga mögé utasította honfitársát, de ez a pozíciócsere csak ideiglenes volt. A két spanyol motoros aztán ismét oda-vissza előzte egymást, aminek következtében lemaradtak Bagnaiáról. Hátrébb Fabio Quartararo kis híján eldobta a motort, így Marco Bezzecchi megelőzte őt, majd az olasz pilóta Márquez mellett is elment.

Bagnaia jó néhány kört eltöltött Marini mögött, de a 10. kör elején meg tudta előzni márkatársát, ezzel pedig már a negyedik helyen haladt. A következő körökben beállt az élmezőny sorrendje, egészen a 13. körig, amikor Álex Márquez a harmadik helyről bukott a 10-es kanyarban. Ez Bagnaiának jött igazán jól, hiszen így feljött a harmadik pozícióba.

A következő körökben az első hármas valamelyest ellépett, a negyedik helyért a VR46 versenyzői csatáztak, míg Quartararo második próbálkozásra megelőzte Marc Márquezt a hetedik pozícióért. Előttük Bezzecchi többször is megpróbálta megelőzni csapattársát, és a 19. körben ez sikerült is neki.

Ami a győzelemért folytatott csatát illeti, Binder egyre inkább támadta Martínt, és a 20. körben meg is előzte őt, ám a Pramac pilótája visszabújt mellé. A következő körben a dél-afrikai pilóta ismét próbálkozott a 3-as kanyarban, de túlságosan szélesre sodródott, így a 25 éves versenyző visszajött elé. Eközben pedig Bagnaia utolérte az élen haladó párost.

A 22. körben aztán Binder ismét maga mögé utasította Martínt, aki ezúttal nem tudott visszatámadni. A következő néhány körben úgy tűnt, hogy a három pilóta közül Martín van leginkább gondban a gumikkal, ám aztán a 25. körben bebújt Binder mellé, és meg is előzte. A KTM kicsit lecsúszott a kanyarcsúcspontról, de még éppen vissza tudott jönni Bagnaia elé.

Az utolsó kanyarban Bagnaia a külső íven megpróbált egy bravúrelőzést, és egy pillanatra ő volt a legelőrébb, ám aztán visszaesett a harmadik pozícióba. Az utolsó körben nagyon közel voltak egymáshoz, ám előzés már nem történt, és Martín vissza tudta verni a támadást. Ezzel megnyerte a futamot Binder és Bagnaia előtt, ám a drámának így nem volt vége. A KTM versenyzője ugyanis az utolsó körben elhagyta a pályát, így egy pozíciót elvettek tőle. Ezzel Bagnaia lett a második, és 13 pontot őrzött meg az előnyéből.

A MotoGP thaiföldi futamának végeredménye

Aldeguer rajt-cél győzelmet aratott Thaiföldön, Acosta még nem világbajnok

0

Fermín Aldeguer sima győzelmet aratott Pedro Acosta és Somkiat Chantra előtt. A KTM Ajo pilótája 63 pontra növelte előnyét a negyedikként záró Tony Arbolinóval szemben, míg Jake Dixon saját hibája miatt kiesett.

A Moto3-as verseny után a Moto2-esek viadala következett a Thai Nagydíj zárónapján. Pedro Acosta abban a tudatban rajtolhatott el, hogy ha legalább 19 ponttal többet szerez Tony Arbolinónál, akkor bebiztosítja a világbajnoki címét. A KTM Ajo versenyzője a második helyet szerezte meg az időmérőn, miután 177 ezreddel elmaradt a pole pozíciót 1.35.371 másodperces körrel megszerző Fermín Aldeguertől. Az első sort Albert Arenas egészítette ki, míg Arbolino a nyolcadik pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását.

Óriási csata és egy peches bukás után Alonso nyert a Moto3-ban, ketten is először állhattak dobogóra

Aldeguer remekül kapta el a rajtot, Acosta pedig maradt a második, a harmadik helyen viszont Marcos Ramírez fordult el. Arenas a hatodik pozícióig esett vissza, míg Arbolino három helyet javított, de aztán visszaesett Alonso López és Arón Canet mögé. A 2. körben azonban a Pons Wegow Los40 pilótája dupla hosszú körös büntetést kapott, mert kiugrott a rajtnál.

Arbolino aztán lecsúszott az egyik kanyarcsúcspontról, így már csak a kilencedik helyen motorozott, ráadásul aztán Jake Dixonról is leszakadt. Aldeguer eközben közel 1 másodperccel vezetett Acosta előtt, aki nagyjából ugyanennyivel előzte meg Ramírezt. A 3. körben Joe Roberts elesett.

Canet hamarosan letöltötte büntetésének első felét, így Arbolino feljött a nyolcadik helyre. Sőt, az 5. körben további két pozíciót javított, miután a 3-as kanyarban Dixon beleszállt Celestino Viettibe. A brit versenyző elesett, míg riválisa elsőre motoron maradt, de aztán ő is bukott.

A 6. körben a hazai pályán versenyző Somkiat Chantra elment Ramírez mellett, így 2 másodperces hátránnyal vehette üldözőbe Acostát, akinek a lemaradása már közel másfél másodperc volt honfitársa mögött. A különbség azonban mindkét összevetésben nőtt, így valószínűtlennek tűnt, hogy a közeljövőben előzés lesz.

A 10. körben Arbolino megelőzte Lópezt a 3-as kanyarban, így feljött az ötödik helyre. Hamarosan Ramírezt is utolérte, de először nem ő, hanem Arenas előzött, aki a 13. körben szintén maga mögé utasította Lópezt. Az olasz versenyző egy körrel később szánta el magát, és sikerült feljönnie a negyedik helyre, ám Chantrától már több mint 3 másodperccel volt lemaradva.

Innentől kezdve nem volt érdemi változás az első négyben: Aldeguer több mint 3 másodperccel nyert Acosta előtt, aki így 63 pontra növelte előnyét a negyedik helyen záró Arbolinóval szemben, és bár még nem világbajnok, karnyújtásnyira került a végső győzelemtől. A hazai közönség Chantra harmadik pozíciójának örülhetett. A hajrában Ogura Aj egészen az ötödik helyig zárkózott fel, miután Arenast és Ramírezt is megelőzte.

A thaiföldi Moto2-es futam végeredménye

Óriási csata és egy peches bukás után Alonso nyert a Moto3-ban, ketten is először állhattak dobogóra

0

David Alonso nyerte a Thai Nagydíjat a Moto3-ban az egyaránt először dobogóra álló Furuszató Taijó és Collin Veijer előtt. Jaume Masià növelte előnyét a balszerencsés módon eleső Szaszaki Ajumuval szemben.

A Moto3-asok futamával indult a versenyek sorozata a Thai Nagydíj hétvégéjének zárónapján. A pole pozíciót Deniz Öncü szerezte meg 1:42.061 másodperccel, 57 ezreddel megelőzve Diogo Moreirát, Szaszaki Ajumu pedig mindössze 1 ezreddel maradt el a brazil pilótát. A futam előtt a világbajnokságot vezető Jaume Masià a hetedik, Daniel Holgado a tizenegyedik pozíciót szerezte meg az időmérőn.

Öncü jól jött el, és megtartotta a vezetést, Szaszaki viszont megelőzte Moreirát. Sőt, a japán pilóta a 3-as kanyarban már a vezetést is átvette, mögé pedig Masià jött fel. Néhány kanyarral később azonban Moreira visszajött, és ő állt az élre. A kör végére David Alonso feljött a harmadik pozícióba.

A 2. kör elején Masià visszaállt az élre, míg Szaszaki és Öncü jelentősen visszaesett. Nem sokkal később aztán jött az első dráma: David Muñoz hirtelen lelassult, és Iván Ortolá kikerült, Szaszaki viszont telibe találta a motort, és elesett. A Husqvarna versenyzője még szerencsés is volt, hogy Holgado ki tudta őt kerülni.

A 4. körben Collin Veijer vette át a vezetést, egy körrel később viszont Masià és Alonso is elment a holland pilóta mellett. Ugyanebben a körben Tatchakorn Buasri volt a következő pilóta, aki elesett. Holgado ekkor a tizennyolcadik helyen állt, de jóval gyorsabbnak bizonyult az élmezőny tagjainál.

A 7. körben ismét Veijer állt az élen, megelőzve Moreirát és Masià-t, a Leopard Racing pilótája azonban egyszerre kettőt előzött. A következő körben aztán a Husqvarna motorosa visszaállt az élre, Moreira pedig jelentősen visszaesett. Masià azonban nem adta fel a pozíciót, és a 9. körben újra vezetett.

A 10. körben Masià-t Öncü és Alonso is megelőzte, így a török pilóta szerezte meg az első helyet. Sőt, nem sokkal később a spanyol versenyző mellett Veijer és Furuszató Taijó is elment. A japán pilóta azonban nem sokáig volt negyedik, hiszen Masià és Moreira is maga mögé utasította.

A 12. körben Öncü egyszerre három pozíciót bukott, hiszen Veijer, Alonso és Moreira is elment mellette, sőt, nem sokkal később Furuszató és Masià is maga mögé utasította. A japán pilóta aztán brazil és kolumbiai riválisát is megelőzte, így már a második pozícióban haladt, Moreira mellett pedig Masià és Öncü is elment.

A 14. körben Furuszató a vezetést is átvette, de csak ideiglenesen, hiszen hamarosan visszaesett Masià és Alonso mögé, sőt, hamarosan Veijer és Öncü is maga mögé utasította. Mindeközben az élen álló személye ismét változott, hiszen Alonso elment Masià mellett. A Leopard Racing motorosát aztán Veijer is megelőzte, így visszaesett a harmadik pozícióba.

A 16. körben Veijer állt az élre, őt sorrendben pedig Alonso, Furuszató, Masià és Öncü követték. Ráadásul az első ötösre megérkezett a következő boly, így az addiginál is nyíltabbá vált a győzelemért folytatott harc. Két körrel később aztán a bajnoki éllovas feljött a második helyre, míg Öncüt Matteo Bertelle, Holgado és Ortolá is megelőzte.

Az utolsó kört Veijer kezdte meg az élen, megelőzve Alonsót és Masià-t. A holland pilóta aztán visszaesett a negyedik helyre, sőt, aztán hibázott is, így kiszállt a győzelemért folytatott küzdelemből. A 4-es kanyarban Alonso és Furuszató is megelőzte Masià-t, de a spanyol pilóta aztán visszavette a második helyet. Az utolsó kanyarban viszont túl közel került Alonsóhoz, így a célegyenesben Furuszató és Veijer is lehajrázta.

Alonso ezzel feljött a tabella harmadik helyére, és 25 pontra csökkentette lemaradását, míg Furuszató és Veijer első egyaránt először állhatott fel a dobogóra a Moto3-as vb-n. Masià 17 pontra növelte előnyét Szaszakival szemben, míg a hatodik helyen célba érő Holgado hátránya 25 egységre nőtt.

A thaiföldi Moto3-as futam végeredménye

Bagnaia szerint Martín szerencsével nyert, Aleix Espargaró segítené honfitársát a bajnoki harcban

0

Francesco Bagnaia úgy véli, Jorge Martínnak szerencséje volt a Thai Nagydíj sprintfutamán, és nem számított riválisa diadalára. Aleix Espargaró szeretné támogatni a Pramac bajnoki címért küzdő versenyzőjét, és kijelentette, ha így folytatja, akkor már a szezonzáró előtt bebiztosíthatja a végső győzelmet.

A Thai Nagydíj sprintfutama után ismét szorosabbá vált a világbajnoki harc, hiszen győzelmével Jorge Martín 18 pontra csökkentette hátrányát Francesco Bagnaiával szemben. Azok után, hogy a spanyol pilóta elrontotta az előző két főversenyt, most ismét nála lehet a lélektani előny, bár ezt inkább a vasárnapi viadal után lehet kijelenteni, amennyiben úgy alakul.

Martín simán nyerte a sprintet, jelentősen faragott a hátrányán a rosszul rajtoló Bagnaiával szemben

A címvédő csupán a hetedik helyen végzett, miután előbb a kuplung miatt rosszul sikerült a rajtja, majd rengeteg időt veszített az egymással csatázó Álex Márquez és Johann Zarco mögött. A gyári Ducati versenyzője hátulról nézhette végig riválisa győzelmét, amelyre nem számított, és véleménye szerint a szerencse is kellett hozzá.

Bagnaia elárulta rossz rajtjának okát, egy „elkerülhető” csata miatt is rengeteget vesztett

„Jorge jó munkát végzett, úgy is nyert, hogy nem neki volt a legjobb tempója – nyilatkozta. – Szerencséje volt, mert Aleix Espargaró Luca Marinivel küzdött, Luca pedig megelőzte, és sok időt vesztett. Enélkül, úgy, hogy közelebb vannak hozzá, nem nyert volna. Ez azonban rendben van, képes volt egy jó pillanatban ellépni és vezetni. Tudtam, hogy nyerhet, mert amikor ő indul elsőként, akkor megvan ez az előnye. Azonban nem számítottam arra, hogy ő nyer.”

Bagnaia szerint tehát Espargaró segített Martínnak a győzelemben. Nos, ez aligha volt szándékos, mindenesetre a 34 éves versenyző vélhetően nem igazán bánja, hogy így alakult. A gyári Aprilia ötödik helyen célba érő motorosa már korábban is hangot adott annak, hogy honfitársának szurkol a bajnoki harcban, most pedig elmondta, hogy ebben kész aktívan is támogatni őt.

„Nagyon örülök [a győzelmének]. Tegnap együtt vacsoráztunk és három órán át beszélgettünk – árulta el. – Mondtam neki, hogy újra az élmezőnyben akarok menni, és fontos lenne, hogy kicsit tudjak segíteni neki. Jorge jól menedzseli [a helyzetet], a tempója túlzóan [jó]. Úgy gondolom, hogy ma rendkívül nyugodt volt, és tanult a hibáiból. Segítek neki, amennyire csak tudok.”

Martínnak nehézséget okozott, hogy kellően lassan menjen a thaiföldi sprintfutamon

Espargarónak ezután felvetették, hogy adott esetben előfordul, hogy nem a leggyorsabb, hanem a legokosabb pilóta nyeri a bajnokságot. Az állandó mezőny korelnöke csak részben értett egyet ezzel az állítással, Lényegében ugyanis azt mondta, hogy ha honfitársa tartja ezt a formát, akkor a következő három fő- és két sprintfutamon összesen legalább 56 ponttal fog többet szerezni Bagnaiánál.

„Ez részben igaz – reagált a felvetésre. – Ez olyan, mint amikor a munkáról és a tehetségről beszélünk, de végső soron azok a versenyzők hagynak nyomot maguk után, akik gyorsak, akik tehetségesek: a [Casey] Stonerek, a [Marc] Márquezek. Jorge tempója most sztratoszférikus magasságokban jár, és nem szabad elfelejteni, hogy nem sok éve van a MotoGP-ben, hibázhat, és tanulhat belőle. Szerintem nemhogy megnyeri a bajnokságot, de még Valencia előtt nyeri meg, ha továbbra is ilyen tempót diktál.”

Quartararót ismét a motor hátráltatta, szerinte még a Honda versenyzői is képesek arra, amire ő nem

0

Fabio Quartararo arra panaszkodott, hogy hiába lett volna meg a tempója, nem tudta megelőzni az előtte lévőket a Thai Nagydíj sprintfutamán. A francia pilóta úgy véli, még a Hondát sem befolyásolja olyan mértékben, hogy üres-e előttük a pálya, mint a Yamahát.

Fabio Quartararo a tizenegyedik helyen ért célba a Thai Nagydíj sprintfutamán. A Yamaha versenyzője a tizedik pozíciót szerezte meg az időmérőn, és bár ideiglenesen megelőzte Francesco Bagnaiát, és feljött a kilencedik helyre, végül nem tudott javítani a rajtnál. A 24 éves pilóta pedig finoman szólva sem volt boldog.

Martín simán nyerte a sprintet, jelentősen faragott a hátrányán a rosszul rajtoló Bagnaiával szemben

Quartararo a verseny nagy részét a tizedik helyen teljesítette, előbb Bagnaia, majd Johann Zarco mögött. Azonban hiába lett volna meg az alaptempója, nem volt esélye az előzésre, majd végül Jack Miller még el is ment mellette, bár ez a pontszerzés szempontjából nem számított. A 11-szeres MotoGP-futamgyőztes szerint nagyon befolyásolja a tempóját, hogy egyedül vagy bolyban motorozik.

„Nem arról van szó, hogy elvesztem a mezőnyben, hanem arról, hogy nem tudok előzni – nyilatkozta. – [Megint] ugyanaz a történet. Amikor egyedül haladok, akkor megvan a tempóm, pontosan tudom, mire vagyok képes, a saját ívemen megyek és nagyon gyors vagyok. A futamon viszont olyasvalaki mögött, mint Pecco vagy Zarco, annyira más vezetési stílus [kell], hogy nem tudok mit csinálni.”

Quartararo végül közel 10 másodperccel maradt el a futamot megnyerő Jorge Martíntól, pedig a nyers tempó alapján aligha volt ekkora a különbség a két versenyző, illetve motor között. Mivel Marc Márquez negyedik lett, a Honda visszaelőzte a Yamahát a gyártók közötti pontversenyben, és a francia pilóta szerint egy szempontból biztosan a rivális motor a jobb.

Marc Márquez rizikós beállítással múlta felül várakozásait, de a negyedik hely nem az ő érdeme

„Nem gondoltam volna, hogy a többiek ennyit javulnak egy nap alatt – fogalmazott. – Egyedül hihetetlen sebességgel rendelkezem, de valaki más mögött nagyon más a vezetési stílusom. Még a Honda versenyzői is képesek ugyanazt a vezetési stílust alkalmazni, mint a többiek. Nem tudok közel kerülni az előttem haladóhoz. Minden előzési pontnál öt-tíz méterrel hátrébb vagyok, mint kellene, és meg sem tudom próbálni [a manővert].”

Persze nyilvánvaló, hogy ezen a helyzeten némileg segített volna, ha Quartararo előrébb kvalifikál a tizedik helynél. A Yamaha motorosa azonban úgy véli, az időmérőn a maximumot nyújtotta. „A kvalifikációs időm olyan volt, amilyenre számítottam – szögezte le. – Martín mögött voltam, ennél jobban nem tudtam volna teljesíteni.”

Legnagyobb riválisai gratuláltak elsőként Bautistának, akit ismét aranyba öltöztettek (videók)

0

Toprak Razgatlıoğlu és Jonathan Rea mentek oda először a világbajnoki címét bebiztosító Álvaro Bautistához a Superbike-vb első jerezi futama után, majd a Ducati hatalmas ünneplésbe kezdett. A spanyol versenyző álmodni sem mert arról, hogy hazai pályán tesz pontot a legfontosabb kérdésre.

A Superbike-világbajnokság jerezi hétvégéjének első futama után matematikailag is biztossá vált, amit lényegében egész szezonban sejteni lehetett: Álvaro Bautista nyerte a 2023-as egyéni címet. A gyári Ducati versenyzője megnyerte a versenyt, így teljesen mindegy volt, hogy az egyébként mögötte befutó Toprak Razgatlıoğlu mit csinál.

Razgatlıoğlu hamar utolérte, de Bautista magabiztos győzelemmel biztosította be újabb vb-címét

A befutó után rendkívül sportszerű módon a török versenyző, valamint a másik nagy rivális, Jonathan Rea ment oda először gratulálni az újdonsült győzteshez. Ők hárman jó néhány emlékezetes csatával megörvendeztették a közönséget, és összességében kiemelkedtek a mezőnyből. Nem véletlen, hogy ők végeztek az első három helyen a tabellán.

Ezután a Ducati is megadta a módját az ünneplésnek. Ahogyan tavaly, úgy idén is tetőtől talpig aranyba öltöztették versenyzőjüket, és bár ez a folyamat nem ment zökkenőmentesen, végül ilyen ruházatban ünnepelhetett hazai közönség előtt. Szerencsére azért idővel eljutottak a parc ferméig, így a szokásos, leintés utáni interjúk is elkészülhettek.

„Mit mondhatnék, idáig tökéletes a hétvége – kezdte Bautista. – Nagyon boldog vagyok. Hihetetlen, hogy megnyertem a világbajnoki címet, de még inkább hihetetlen, hogy meg is védtem azt. Azt, hogy ezt hazai pályán tegyem meg, még a legszebb álmaimban sem tudtam elképzelni. Köszönöm mindenkinek, aki itt van! A pálya elképesztő, tömve van emberekkel, köszönöm mindenkinek, hogy kijött. Köszönöm a csapatnak, hogy az egész idény során támogattak, a Ducatinak és az összes szponzornak! A mai nap tökéletesen alakult számomra.”

Razgatlıoğlu csupán a hetedik helyet szerezte meg az időmérőn, majd a rajtnál csak egy pozíciót javított. Utána viszont eszeveszett felzárkózásba kezdett, és a 2. kör végére már közvetlenül Bautista mögött találta magát, miután megelőzte Rea-t. A következő percekben úgy tűnt, hogy komoly csata alakulhat ki köztük, hiszen a gyári Yamaha pilótája közeledett riválisára, de aztán megfordult a tendencia, és a spanyol pilóta másodpercekkel elhúzott tőle.

„Nagyon erősen kezdtem – fogalmazott a futam és a bajnokság második helyezettje. – Minden körben próbáltam támadni, de nem láttam ennek a módját, nem voltam elég közel. Az első körökben könnyű volt követni [Bautistát], de a hátsó gumi elkezdett elfogyni, és utána már nem volt egyszerű. Ezután ő és én is egyedül motoroztunk. Mindenesetre megint az első helyért harcoltam, de ismét ő nyert. Tisztában vagyok vele, hogy ezen a pályán nagyon erős, de megpróbáltam a legjobbamat nyújtani. Holnap talán javítunk a motoromon, és ismét a győzelemért küzdünk. Gratulálok Álvarónak, megérdemli, idén nagyon erős volt. Rengeteg győzelmet [szerzett], és végül világbajnok lett. Meglátjuk, hogy mi lesz jövőre, de előtte holnap lesz még két versenyünk, és újra megpróbálom a legjobbamat nyújtani.”

Csapattársához hasonlóan Andrea Locatelli is rengeteget javított rajtpozíciójához képest, hiszen csak a tizedik helyre kvalifikálta magát. Végül aztán egészen a dobogóig felküzdötte magát, ami a csapat-világbajnoki cím szempontjából kulcsfontosságú lehet: mivel a másik gyári Ducatit vezető Michael Ruben Rinaldi csak a nyolcadik lett, a gyári Yamaha 10 pontra növelte előnyét az összetettben.

„A nehéz kezdés után szerintem nagyon boldognak kell lennünk, hogy a dobogón vagyunk – kezdte Locatelli. – Úgy vélem, a verseny során nagy lépést tettünk, főleg a köridők tekintetében és abból a szempontból, hogy hogyan éreztem magam a motoron. A Superpole után megértettük, mit kell tennünk ahhoz, hogy a futamon erősek legyünk. Lenyűgöző itt, Jerezben a pódiumon zárni. 2021-ben két esélyt is elszalasztottam, hogy a dobogón végezzek. Ez egy újabb dobogó a szezon során, miután Aragónban és Portimãóban nehéz hétvégénk volt. Még csak szombat van, úgyhogy megpróbálhatjuk kiélvezni és felkészülni.”