back to top
2025. augusztus 24. 13:20
Kezdőlap Blog Oldal 456

Martín nyerte a történelmi sprintversenyt, Marc Márquez végre a dobogón

0

Jorge Martín rajt-cél győzelmét hozta az első indiai sprintverseny a másfél órás csúszást követően. Marc Márquez végre képes volt bizonyítani, a harmadik helyen hozta be a Repsol Hondát, Marco Bezzecchi pedig óriási felzárkózást produkált az első kanyarban történt incidenst követően.

Magyar idő szerint fél 2-kor nyitott ki a bokszutca a MotoGP-mezőnye számára, mivel a kisebb kategóriák időmérő edzéseit megnehezítő eső annyi vizet eredményezett a pályán, különösen a rajtrácson, hogy biztonsági okokból csúsztatták az eredetileg délben kezdődő sprintverseny rajtját. A gyorsított rajtprocedúra értelmében a versenyzőknek mindössze egy perc állt rendelkezésükre elhagyni a bokszutcát.

Jorge Martín nagyszerűen kapta el a rajtot a második helyen, Marco Bezzecchi és Luca Marini azonban már az első kanyarban összeakadt, így Valentino Rossi féltestvére bukott, ahogyan tőlük függetlenül Stefan Bradl és Pol Espargaró is.

Martín mögé Pecco Bagnaia és a két Repsol Honda zárkózott fel. Bezzecchinek sikerült visszaállnia a futamba a csapattársával történt incidenst követően, és már a 14. helyen haladt Di Giannantonio mögött. Mir az egyes kanyart követően hirtelen elkezdett pozíciókat veszíteni, a hármas kanyarban végül elesett, és a kipufogó átégette a kesztyűjét, mikor próbálta felállítani a motorját, hogy vissza tudjon állni a versenybe.

Martín előnye az élen már közel két másodpercre duzzadt. A hármas kanyar tovább szedte az áldozatait, ezúttal Zarco csúszott ki, de nem sérült meg, így folytatni tudta a versenyt. Bezzecchi a bukásnak köszönhetően már pontszerző helyen haladt.

Brad Binder a negyedik helyen folyamatosan nyomás alatt tartotta Marc Márquezt, ám végül nem sikerült megelőznie. A spanyol klasszis végre örülhetett, a szezon első dobogós helyezését könyvelhette el, Martín pedig negyedik sprintgyőzelmét zsebelte be Indiában. A világbajnok, Pecco Bagnaia a második helyen ért célba.

A MotoGP indiai sprintfutamának végeredménye

A Ducati sportigazgatója elismerte, van esély Marc Márquez leigazolására

0

Paolo Ciabatti reagált a Marc Márquez Gresinihez történő esetleges átigazolásáról szóló hírekre. A Ducati sportigazgatója bevallotta, hogy valóban van esély erre, de hozzátette, nekik nincs nagy ráhatásuk az ügyre, és szintén csak a sajtóból értesültek a pletykákról.

Pénteken robbant a hír, hogy Marc Márquez állítólag döntött a jövőjéről, és 2024-ben a Gresini Ducatinál folytatja a pályafutását. Sajtóértesülések szerint a szerződés aláírása előtt már csak a Hondával kell megegyeznie arról, hogy milyen feltételekkel bontják fel a következő szezon végéig szóló szerződését, erre jó eséllyel a jövő heti Japán Nagydíj hétvégéjén kerülhet sor.

Készülőben a szenzáció: Marc Márquez elhagyja a Hondát?

Ami az olasz gyártót, illetve a szatellitcsapatot illeti, korábban senki nem beszélt arról, hogy van esély erre a forgatókönyvre. Most azonban változott a helyzet, ugyanis Paolo Ciabatti, a bolognaiak sportigazgatója már egészen más hangnemet ütött meg a témában. Szavai alapján pedig egyértelmű, hogy a házasságnak igenis van realitása.

„Ami a Gresinit illeti, úgy tűnik, van lehetőségük, és várják Márquez döntését. Úgy látom, Márquez nagyon gyors itt a Hondával – nyilatkozta a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna munkatársának, Jack Appleyardnak, majd hozzátette, ők is értesültek a szóbeszédről. – Mi is halljuk, amit önök hallanak. Szóval Japánban beszélni fog a Honda vezetésével, és meghozza a döntést. Azonban ez már csak rajta és a csapaton múlik. Nekünk, a Ducatinak megvan a négy szerződtetett versenyzőnk.”

Ezzel a gyári istállóra, illetve a Pramacra célzott, hiszen utóbbinál is komoly beleszólásuk van a pilótakérdésbe. A közelmúltban nem először merült fel annak a lehetősége, hogy Márquez a Gresinihez igazol, ám a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén az is felvetődött, hogy mégis marad a Hondánál. Most viszont ismét távolabb került a japán gyártótól, legalábbis a sajtóban.

„Ezt halljuk, szerintem mindenki tudja – folytatta Ciabatti. – Nincs más lehetőség, ez az egyetlen gazdátlan motor [a jövő évre vonatkozóan], és Márquez azt mondja, hogy három opciója van. Nem tudom, hogy mi ez a három lehetőség. Az egyik, hogy marad a Hondánál, a másik kettőről csak találgatni tudunk. Marc Márquezt és a Gresinit kellene megkérdezni, hogy mi a helyzet.”

Csak játszadozik, vagy Marc Márquez tényleg a Ducatira cserélheti a Hondát?

Az olasz szakember leszögezte, a Ducati nem vesz részt a tárgyalási folyamatban, ugyanis a VR46-hoz hasonlóan a Gresini is nagyobb szabadsággal rendelkezik a pilóták kiválasztása terén. Az ugyanakkor mindenképpen furcsa, hogy látszólag semmi többet nem tud az ügyről, mert ha így van, akkor a bolognai gyártó még csak tájékoztatást sem kap az ügyfelétől egy ilyen horderejű ügyben.

Álex Márquez bordatörést szenvedett, nem állhat rajthoz Indiában

0

Álex Márquez nem lehet ott az Indiai Nagydíj sprintversenyén és főfutamán, miután az időmérő első szakaszának végén balesetet szenvedett. A Gresini versenyzőjének két bordája is eltört.

Idő előtt ért véget Álex Márquez számára az Indiai Nagydíj hétvégéje. A spanyol pilóta az időmérőn szenvedett balesetet, és rögtön látszott, hogy megütötte magát. Végül előbb az orvosi központba, majd kórházba szállították, ahol a vizsgálatok kimutatták, hogy nincs versenyzésre alkalmatlan állapotban, így nemcsak a sprintet, hanem a vasárnapi futamot is ki kell hagynia.

A Gresini pilótája továbbjutásra állt a Q1-ben, ám nem sokkal a leintés előtt nagyot bukott a 6-os kanyarban. Mivel az előtte motorozó csapattársa, Fabio Di Giannantonio 1 századdal elmaradt tőle, a többiek pedig a sárga zászló miatt nem tudtak javítani, Márquez Raúl Fernández mögött továbbjutott a Q2-be, ahol azonban már nem tudott részt venni, így a tizenkettedik helyet szerezte meg.

Bezzecchi szoros csatában legyőzte Martínt az indiai időmérőn, két Honda az első hatban

A 27 éves motorost előbb az orvosi központba vitték, de mivel sérülése nem bizonyult kellően enyhének, nem sokkal később a pályakórházba szállították. Ott megállapították, hogy három bordája is eltört a bal oldalon, így számára befejeződött a hétvége. Hogy Japánban ott lehet-e, arról egyelőre egyáltalán nem esett szó.

Bezzecchi szoros csatában legyőzte Martínt az indiai időmérőn, két Honda az első hatban

0

Marco Bezzecchi szerezte meg a pole pozíciót az Indiai Nagydíj időmérőjén, miután 43 ezreddel legyőzte Jorge Martínt. Francesco Bagnaia harmadik lett, míg a két gyári Honda az ötödik, illetve hatodik helyen zárt.

A szabadedzések és az edzés után következett az időmérő a MotoGP mezőnyének számára az Indiai Nagydíj hétvégéjén. A péntek délutáni etap alapján Luca Marini, Jorge Martín, Aleix Espargaró, Marc Márquez, Marco Bezzecchi, Maverick Viñales, Francesco Bagnaia, Fabio Quartararo, Johann Zarco és Joan Mir volt az a tíz versenyző, aki a Q2-ben kezdhette meg a kvalifikációt. A második szabadedzésen egyébként Bezzecchi volt a leggyorsabb 1:45.398 másodperccel, Martín pedig a végén bukott a 8-as kanyarban, de nem esett baja.

Marini volt a leggyorsabb, Marc Márquez, Quartararo és Bagnaia is bejutott a Q2-be

A pénteki naphoz hasonlóan ezúttal sem ment minden zökkenőmentesen, ugyanis csúszott a kvalifikáció kezdete. A felirat alapján mindez a pálya körülményei miatt történt, ám az előző napon kiderült, hogy valójában a pályabírókról volt szó, akik addig nem voltak hajlandóak dolgozni, amíg nem kaptak vízellátást. Végül azonban csupán 3 perces késlekedésről volt szó.

Szokatlan probléma miatt csúszott a program az indiai hétvége első napján

A Q1 első mért körét Fabio Di Giannantonio teljesítette, a Gresini versenyzője 1:45.494-et motorozott. Ezzel egyébként maradt is az élen az első próbálkozások után, 67 ezreddel megelőzve Brad Bindert, és 554-gyel Augusto Fernándezt. Ezt követően viszont sokan megelőzték, és a javítások után a dél-afrikai pilóta állt az élre 1:44.761-gyel, 238 ezreddel megelőzve Raúl Fernándezt, és további 38-cal Franco Morbidellit.

A versenyzők szokás szerint visszamentek a bokszba, majd az utolsó 5 percre mentek ki ismét. Az első körök után Raúl Fernández 1:44.410-zel vette át a vezetést, 109 ezreddel megelőzve Álex Márquezt, és 241-gyel Bindert, aki így nem állt továbbjutó helyen. Bő 1 perccel a vége előtt azonban Márquez elesett a 6-os kanyarban, és mivel megütötte magát, a sárga zászló miatt ki is alakult a végeredmény. A két spanyol versenyző mögött Di Giannantonio végzett, mindössze 1 századdal lemaradva a továbbjutásról, mögötte pedig Binder, Nakagami Takaaki, Jack Miller, Morbidelli, Augusto Fernández, Miguel Oliveira, Pol Espargaró, Stefan Bradl és Michele Pirro lett a sorrend.

Az ifjabbik Márquezt az orvosi központba, majd a kórházba szállították, így hiába jutott tovább, nem vehetett részt a Q2-ben, vagyis a tizenkettedik helyet szerezte meg az időmérőn. A kezdés előtt újabb furcsa jelenet történt, ugyanis Aleix Espargaró 2 perccel a Q2 indulása előtt már ott állt a bokszutca végén, és vissza kellett őt tolni. A mezőny rangidőse láthatóan elképesztően dühös volt a csapatra.

Az első próbálkozások után Martín állt az élre 1:44.521-gyel, megelőzve Marinit és Bezzecchit. Bagnaia a negyedik helyen állt, míg Marc Márquez csak a hetedik pozícióban nyitott, hiába motorozott Martín mögött, ugyanis megbicsaklott alatta a motor. A Honda pilótája ráadásul el is esett a második mért körében.

Martín aztán maradt az élen, miután 1:44.153-ra módosította a legjobb időt, 248 ezreddel megelőzve Bezzecchit, és 413-mal Marinit. Mögöttük Viñales, Quartararo, Bagnaia, Fernández, Márquez, Espargaró, Zarco és a kör nélküli Mir volt a sorrend. A Pramac francia pilótája aztán feljött közvetlenül honfitársa mögé.

A végjáték első körei után Martín nem tudott javítani, így Bezzecchi 1:43.947-tel átvette a vezetést, míg Marini a harmadik, Bagnaia a negyedik, Mir az ötödik helyen állt. Ezt követően Bagnaia feljött a harmadik helyre, Márquez pedig közvetlenül csapattársa mögé. Az utolsó lövéseknél Martín szintén bement 1:44 alá, de mindössze 43 ezreddel lemaradt a pole-tól. Mögöttük az utolsó körében hibázó Bagnaia, Marini, Mir, Márquez, Zarco, Quartararo, Viñales, Espargaró és Fernández lett a sorrend.

A MotoGP indiai időmérőjének végeredménye

Kínos hiba a MotoGP-től, bojkottot hirdettek az Indiai Nagydíj ellen

0

Kifakadtak az indiai szurkolók a MotoGP-re, miután a közvetítésben mutatott térképről lehagytak két szövetségi államot, amelyet az ország magáénak tekint. A sorozat a közösségi médiában kért elnézést, de többen is bojkottot hirdettek.

Több gond is akadt az Indiai Nagydíjjal kapcsolatban az elmúlt napokban. A hét elején attól volt hangos a sajtó, hogy a vízumok nem készültek el időben, így sokan csak késve tudtak elrepülni a helyszínre, míg a pénteki nap második fele csúszott, miután a pályabírók egy része nem volt hajlandó teljesíteni a feladatát, ameddig nem kap vizet.

Szokatlan probléma miatt csúszott a program az indiai hétvége első napján

A hétvége első napján adódott még egy probléma, ám ez a legkisebb mértékben sem varrható a helyi rendezők nyakába. A közvetítésben megmutatták az ország térképét, ám az első verzió nem nyerte el az indiai rajongók tetszését. Az ábráról ugyanis lemaradt két közigazgatási terület, amelyet az ország a sajátjának tekint.

Két szövetségi államról, Dzsammu és Kasmírról, valamint Ladakról van szó, amelyek India északi részén találhatóak. A kormány mindkét területet sajátjának tekinti, ám előbbi esetében az északnyugati részt Pakisztán, az északkeletit Kína tartja ellenőrzése alatt, míg utóbbinál a ma már lakatlan Akszájcsin Kína, Szkardu pakisztáni felügyelet alatt áll.

Ezeket a területek általában ugyan valamilyen módon elkülönítve a többitől, de szokták jelezni India térképén. A közvetítésben azonban mindez semmilyen módon nem történt meg, ami néhány szurkolónál kiverte a biztosítékot. „A Noidában megrendezésre kerülő MotoGP-versenyen eltorzították India térképét, és Dzsammu és Kasmír nélkül jelenítették meg – írta egy felhasználó a közösségi médiában. – Egy eseményt tartotok az országban anélkül, hogy tiszteletben tartanátok az ország integritását. Szégyellje magát a MotoGP!”

„A Dorna mindent megtett, hogy Indiát és a futamot nagyszerű színben tüntesse fel a nemzetközi közönség számára, hogy aztán mindent elszúrjon azzal, hogy az ország térképét Kasmír és Himácsal Prades [ez utóbbi szerepelt a térképen – a szerk.] nélkül mutassa, elidegenítve ezzel a helyi rajongókat, és előidézve azt, hogy bojkottot hirdessenek – fogalmazott egy másik szurkoló. – Remek munka.”

Néhányan odáig mentek, hogy bojkottot hirdettek a történelem első kétkerekű Indiai Nagydíja ellen. Az 1,4 milliárdos népességű ország drukkereinek felháborodása nyilvánvalóan a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornát is elérte, ennek hatására pedig a sorozat X-oldalán megjelent egy bocsánatkérő közlemény.

„Szeretnénk elnézést kérni az indiai szurkolóinktól a MotoGP közvetítésének részét képező térkép miatt – olvasható. – Soha nem állt szándékunkban attól eltérő állásfoglalást tenni, hogy támogatjuk és megbecsüljük a rendező országot. Izgatottan várjuk, hogy veletek élvezhessük az Indiai Nagydíjat, és imádjuk az első ízelítőt a Buddh International Circuitről.”

A Honda legendája szerint Marc Márquez elvesztette az önbizalmát

0

Mick Doohan szerint, ahogyan benne, úgy Marc Márquezben is megvolt a legyőzhetetlenség érzése, de a spanyol pilóta az elmúlt időszakban veszített a magabiztosságából. Az ötszörös világbajnok Valentino Rossiról is beszélt: szerinte az olasz versenyző okosan döntött, amikor nem kezdett Forma–1-es karrierbe.

Mick Doohan a Forma–1 hivatalos podcastjának, a Beyond The Gridnek a vendége volt nemrég. Az 58 éves exmotoros több szempontból is kötődik az autóversenyzéshez, hiszen fia, Jack, a Forma–2-ben versenyez, ő maga pedig jó barátságot ápolt a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel. Azonban természetesen a kétkerekű versenyzéshez kapcsolód témák is szóba kerültek.

Doohan zsinórban ötször lett világbajnok a Hondával 1994 és 1998 között, és ezalatt számos rekordot felállított. Az ausztrál legenda akkor átérezte, hogy milyen legyőzhetetlennek lenni, ahogyan az F1-ben jelenleg Max Verstappen érezhet hasonlót. Pár évvel ezelőtt azonban a MotoGP-ben is akadt egy pilóta, aki hasonlót élhetett át, ő azonban minden bizonnyal elveszítette már az effajta önbizalmát.

„Minél többször nyerünk, annál magabiztosabbak leszünk – fogalmazott Doohan. – Sokkal több dolgot megúszunk, mert úgy kezeljük a motort, hogy legyőzhetetlennek érezzük magunkat. Egy komoly balesetnek vagy incidensnek kell történnie a motoron, hogy ezt igazán elengedjük. A végsőkig harcolunk, és az elmúlt években ezt láthattuk Marc Márqueznél, mert szerintem elvesztette a magabiztosságát, és már nem úszhat meg annyi mindent a motoron. Az önbizalom viszont azzal épül, hogy az ember minél többször, minél nagyobb különbséggel nyer. Még ha a rajtrács végéről is indul, akkor is úgy érzi, hogy van esélye a győzelemre.”

A spanyol versenyző 2013-ban debütált a királykategóriában, és egészen 2019-ig hat világbajnoki címet zsebelt be, ráadásul ezzel közül négyet nagyon simán. A 2020-as szezonnyitón azonban súlyos sérülést szenvedett, és egészen tavalyig azzal küzdött, hogy fizikailag teljesen visszanyerje a formáját. Ez elmondása szerint sikerült, de a jelenlegi Honda nem teszi lehetővé, hogy a győzelemért harcoljon, és az utóbbi néhány hétvégén bevallottan más hozzáállással versenyez, mint korábban.

Marc Márqueznek nincsenek illúziói, így úgy döntött, kevesebbet kockáztat

F1-es podcastról lévén szó, felmerült a Forma–1 és a MotoGP közötti átjárás lehetősége. Régen ezt többen is megvalósították, sőt, John Surtees mind a két-, mind a négykerekű királykategóriában nyert világbajnoki címet. Doohan kijelentette, hogy manapság lehetetlen, hogy valaki mindkét sportágban versenyképes legyen, és szerinte Valentino Rossi is jól döntött, amikor az F1-es tesztek után végül maradt a motorozásnál.

„Valentino elképesztően tehetséges srác – szögezte le. – Intellektuálisan nagyon okos. Legyen az fél másodperc, legyen az két tized, legyen az bármilyen időkülönbség, Valentino okos. Tudja, hogy ha másfél óra elteltével az ember két tizeddel marad el a legjobb körével, akkor elég nagy lesz a hátránya. Évek kellenek a gokartozásban, a versenyzésben, hogy megtaláljuk azokat az extra másodperceket. Az utolsó néhány tized időbe telik. Szerintem Valentino elég okos volt ahhoz, hogy a saját kaptafájánál, két keréken maradjon.”

Az is felmerült, hogy a két kategória valójában mennyire áll közel egymáshoz. Azt aligha kell magyarázni, hogy a versenygépeket meglehetősen eltérő módon kell irányítani, éppen ezért más képességek szükségesek az F1-ben, illetve a MotoGP-ben. Bizonyos szempontból ugyanakkor megegyeznek, véli Doohan.

„Szerintem ez hasonlít a futballhoz és a rögbihez – vont párhuzamot az ausztrál legenda. – Sok a hasonlóság, de ez egy másik sportág. Mások az ívek, a motoron másképpen kell fékezni, mint az autóban, de abban a tekintetben ugyanolyan a gondolkodásmód, hogy mit akar az ember elérni, hogyan akarja elérni, mire gondol a pályán. [Az autóversenyzésben] nyilvánvalóan egy szélesebb gépet kell megelőzni, de így is pontosan ki kell számítani, hogy mi történik.”

Készülőben a szenzáció: Marc Márquez elhagyja a Hondát?

0

Sajtóértesülések szerint Marc Márquez meghozta a döntését a 2024-es évvel kapcsolatban. A nyolcszoros világbajnok állítólag év végén elhagyja a Hondát, és egy évre a Gresini Ducatihoz szerződik.

A Marc Márquez jövőjét érintő kérdés hosszú ideje foglalkoztatja a MotoGP közösségét, és könnyen lehet, hogy hamarosan megszületik a válasz. Bár a spanyol versenyző 2024-ig rendelkezik szerződéssel a Hondánál, ő maga sem volt biztos benne, hogy ezt ki akarja tölteni. Az Indiai Nagydíj helyszínén úgy fogalmazott, hogy nincsenek hírei ezzel kapcsolatban, ám nem kizárt, hogy valójában vannak fejlemények.

Az olasz Sky ugyanis arról számolt be, hogy a 30 éves pilóta meghozta a döntést, és év végén el akarja hagyni a Hondát. Jövőre pedig Ducatin fog ülni, igaz, nem az aktuális Desmosedicit fogja vezetni, hiszen a Gresinihez igazol, amely az idei évhez hasonlóan az előző motort kapja meg az olasz gyártótól, vagyis Márquez a 2023-as versenygépen fog ülni.

Az olasz portál azt is hozzátette, hogy lényegében már csak egy tényező akadályozza meg a feleket, hogy aláírják a szerződést, és be is jelentsék azt. Tekintve, hogy a Hondával kötött kontraktust ez esetben fel kellene bontani, a két félnek meg kéne egyeznie abban, hogy ezt milyen körülmények között teszik meg.

Könnyen lehet, hogy napokon belül hivatalosan is bejelentik Márquez átigazolását, hiszen jövő héten Japánba, a Honda hazájába látogat a mezőny. Amennyiben már sikerül megegyezniük, akkor már a hétvége előtt jöhet a közlemény, és Motegiben kvázi elbúcsúztathatják a legsikeresebb versenyzőjüket, még ha utána még lesz is hátra hat futam. Persze az is elképzelhető, hogy ott fognak megegyezni a távozásról, ez esetben a következő hétre várható a hír.

Marc Márqueznek nincsenek illúziói, így úgy döntött, kevesebbet kockáztat

„Úgy vélem, Japán lesz az, ahol a felek elárulják nekünk, hogy elválnak – írta Ricard Jové, a DAZN kommentátora az X-en. – Ha pedig ez nem így lesz, és Marc marad, akkor talán csak azért, mert jogilag nincs más választása. Szerintem ugyanis már napok óta nem hisz a Honda projektjében.” Ami az esetleges jogi hercehurcát illeti, a japánok aligha gördítenek komoly akadályokat, hiszen Alberto Puig, a gyári istálló csapatfőnöke nemrég elmondta, hogy nem akarnak olyan pilótákkal dolgozni, akik nem érzik jól magukat náluk.

Márquezzel kapcsolatban időről időre felröppentek pletykák. Korábban a KTM tűnt valamennyire komolynak, és nem kizárt, hogy valóban ott fog kikötni, de csak 2025-ben, mivel jövőre nem lesz elég motorjuk. Erre utal az is, hogy az információk szerint csupán egyéves szerződést fog aláírni a Gresini Ducatival, és emiatt nem ment a Pramachoz, amely állítólag két évet kínált neki.

Amennyiben az értesülések beigazolódnak, úgy Márquez ismét egyazon csapatnál fog versenyezni öccsével, Álex Márquezzel. Ez 2020-ban már megtörtént, de csupán egy futam erejéig, hiszen az idősebbik testvér súlyos sérülést szenvedett a Spanyol Nagydíjon, aminek következtében a szezon hátralévő részét ki kellett hagynia. Fivére pedig 2021-re az LCR Hondához került.

Bautistának leesett az álla, de teljes mértékben megérti riválisai döntését

0

Két Superbike-bajnok, Jonathan Rea és Toprak Razgatlıoğlu is csapatot vált a következő szezonra. A világbajnokságot vezető Álvaro Bautista elmagyarázta, mit gondol versenytársai döntéséről.

Toprak  Razgatlıoğlu rendesen felkavarta az állóvizet a Superbike-világbajnokságban azzal, hogy a 2024-es és 2025-ös szezonra a Yamaháról a BMW-re vált. Ez lehetőséget teremtett Jonathan Rea számára, hogy a Kawasakinál eltöltött kilenc év után a Yamahához igazoljon. Ez viszont arra kényszeríti a Kawasakit, hogy megkeresse a rekordbajnok utódját.

Sok megfigyelő számára egyértelmű: ez a két csapatváltás Álvaro Bautista és a Ducati pozícióját erősíti. A világbajnok jó úton halad afelé, hogy sikeresen megvédje címét. A hétvégi aragóniai futamok előtt 57 pont az előnye a második helyezett Razgatlıoğlu előtt.

„Ha a szezon elején azt mondták volna nekem, hogy Toprak a BMW-hez, Jonathan pedig a Yamahához megy, nem hittem volna el” ─ biztosította Bautista a SPEEDWEEK.com-ot.

A MotoGP-paddockban is értetlenül állnak Toprak Razgatlıoğlu döntése előtt

„Motiválniuk kell magukat. Különösen azért, mert a gyártóik nem hoznak új motort, és a maximumot hozzák ki a mostaniból. Ha még egy szezonon át ugyanabban a csapatban maradnának ugyanazzal a motorral, minden ugyanúgy alakulna számukra. Ilyen körülmények között nehéz nagy lépést tenni előre egyik évről a másikra, túl magas a bajnokság színvonala. Tehát valamit változtatniuk kell saját maguknak, amiről azt gondolják, hogy gyorsabbak lesznek tőle.”

„Érdekes lesz látni, hogyan tudnak alkalmazkodni az új motorhoz. Toprak a negyedik évét tölti a Yamahánál, valószínűleg gyorsabban tud alkalmazkodni egy másik motorhoz. Jonathan kilenc éve van a Kawasakinál, számára nagy kihívás lesz az alkalmazkodás. Ez a két motor nagyon különböző, izgatott vagyok. Ez azt mutatja, hogy Jonathannak még mindig megvan az ereje és az éhsége, hogy győzelmekért küzdjön. Máskülönben maradt volna a Kawasakinál, de újra győzni akar, ez nagyon bátor lépés tőle.”

Szokatlan probléma miatt csúszott a program az indiai hétvége első napján

0

45 percet csúszott a Moto3 és a Moto2 második edzése, valamint a MotoGP edzése az Indiai Nagydíj pénteki napján. Sajtóértesülések szerint ennek az volt az oka, hogy a pályabírók egy része nem volt hajlandó teljesíteni a feladatát, amíg nem kapták meg az alapvető ellátást.

Azok után, hogy a hét első fele csak a problémákról szólt az Indiai Nagydíjjal kapcsolatban, a hétvége első napja sem zajlott le zökkenőmentesen. Mint ismert, sokak utazását megkeserítette, hogy nem kapták meg időben a vízumukat, ám végül mindenki odaért a helyszínre, akinek oda kellett. Pénteken azonban ismét adódtak gondok.

Bizonyára sokaknak feltűnt, hogy a Moto3 második edzése 45 perccel később kezdődött a menetrendben szereplő időponthoz képest, hiszen magyar idő szerint 9:45 helyett 10:30-kor gurultak pályára a motorok. Ennek következtében természetesen a Moto2 második edzése, valamint a MotoGP edzése is ugyanennyit csúszott.

A nézők először azt a tájékoztatást kapták, hogy a késlekedés pálya állapotával kapcsolatos problémák miatt történik. Ilyenkor a rendező jobb híján gyakran megmutatja, hogy az aszfaltcsík kérdéses részét, hogy legalább az ott zajló munkálatokat lehessen követni. Most azonban nem volt szó ilyesmiről, így felmerült a gyanú, hogy valójában egészen más áll a háttérben.

Marini volt a leggyorsabb, Marc Márquez, Quartararo és Bagnaia is bejutott a Q2-be

Nos, a The-Race.com értesülései szerint valóban ez utóbbi volt a helyzet. A brit szakportál beszámolója alapján a Moto3-asok azért nem hagyhatták el a garázst, mert nem volt elég pályabíró a kanyaroknál. Ennek pedig az volt az oka, hogy sokan nem voltak hajlandóak dolgozni a 35 fokos melegben, amíg nem kapnak vízellátást az illetékesektől.

A portál ezzel kapcsolatban a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornát is megkereste, ám a szóvivő csupán annyit mondott, hogy „logisztikai gondokról” volt szó, a részletekről nem számolt be. A paddockban egyébként egy másik lehetséges ok is felmerült, méghozzá egy rejtélyes versenyzői értekezlet: a királykategória huszonkét jelen lévő pilótája csütörtök estére tervezett összeülni, de állítólag a pénteki ebédszünetben is találkoztak.

Amennyiben valóban volt ilyesmi, akkor vélhetően a Buddh International Circuit biztonságát vitatták meg. Ezzel kapcsolatban viszont aligha kell aggódni, hiszen a csütörtöki pályabejárás megnyugtatta a mezőny tagjait. Pol Espargaró kijelentette, hogy korábban túlságosan szigorúak voltak a helyszínhez, és nincsenek komoly gondok ezen a téren, ellenben a szezon egyik legszórakoztatóbb aszfaltcsíkjának tartja.

Marini volt a leggyorsabb, Marc Márquez, Quartararo és Bagnaia is bejutott a Q2-be

0

Az első szabadedzés után az edzést is a VR46 zárta az élen az Indiai Nagydíj hétvégéjén, ezúttal Luca Marini személyében. Két Honda is ott van az első tízben, ahogyan Francesco Bagnaia és Fabio Quartararo is, ellentétben a KTM-ekkel.

Magyar idő szerint pénteken kora délután eljött az első olyan, pályán zajló esemény, amelynek már volt valamekkora tétje. Az Indiai Nagydíj edzésén dőlt el, hogy melyik tíz pilóta az, amelyiknek az időmérőn nem kell megküzdenie a Q2-be kerülésért. Az első gyakorláson Marco Bezzecchi végzett az élen, aki egyedüliként ment be 1:46 másodperc alá.

Bezzecchi zárta az élen az első indiai MotoGP-szabadedzést, Marc Márquez a második

Az első idő pont a VR46 pilótájáé volt, egészen pontosan 1:49.147-et motorozott. Az első esést Jack Miller produkálta, aminek következtében sokaknak elvették a körét, így Bezzecchin kívül csak Brad Bindernek volt érvényes köre. Az olasz motoros aztán jelentősen javított, és 1:46.674-es időt futott, miközben a többiek szintén feliratkoztak az eredményjelzőre.

Ezt követően Aleix Espargaró vette át a vezetést 79 ezredes előnnyel, Fabio Quartararo pedig felugrott a harmadik helyre. A tabella éllovasai közül Jorge Martín az ötödik, Francesco Bagnaia a nyolcadik helyen állt, míg Marc Márquez egy pozícióval a címvédő mögött volt.

Szűk negyedóra elteltével Martín feljött a második helyre, 66 ezredes lemaradással. Érdekesség, hogy a mezőny többségével ellentétben ő kemény hátsó gumin kezdett, míg Bezzecchi és még néhány másik pilóta lágyon. Ami az első abroncsot illeti, a többség a közepest választotta, Fabio Di Giannantonio és Maverick Viñales döntött a lágy mellett.

Martín aztán át is vette a vezetést, miután 205 ezreddel felülmúlta Espargaró idejét, aki nem sokkal később az 1-es kanyarban kisodródott a pályáról, majd elásta magát, és csak külső segítséggel tudott visszatérni a pályára. A gyári Aprilia versenyzője aztán javított, és ezredre azonos időt motorozott Martínhoz képest.

Szűk 25 perc után Bezzecchi 189 ezredes előnnyel visszavette a vezetést, de még mindig 3 ezredre volt az első szabadedzésen futott legjobb idejétől. Espargarót és Martínt Di Giannantonio követte, majd Bagnaia jött fel az ötödik helyre, Joan Mir és Quartararo elé. A címvédő aztán tovább javított, és honfitársát megelőzve még egy pozíciót javított.

Nem sokkal félidő előtt újra változott az éllovas személye, hiszen Martín 153 ezredes előnnyel, a hétvége addigi legjobbját megfutva ismét élre állt. A Pramac motorosa itt nem állt meg, és 1:45.672-vel tovább növelte előnyét. Mir szintén gyorsult, és 896 ezredes hátrányban feljött az ötödik helyre, de csak addig, amíg Franco Morbidelli 14 ezreddel meg nem előzte őt.

Aleix Espargaró szintén gyorsult, és 255 ezredes hátrányban feljött a második pozícióba, míg Quartararo az ötödik pozícióba ugrott fel. Bő félórával a vége előtt Luca Marini is megérkezett, és 93 ezredes hátránnyal a második helyig zárkózott fel. Ezután viszont szinte rögtön elesett a sokaknak problémát jelentő 1-es kanyarban.

5 perccel később Miguel Oliveira egészen a harmadik helyig repítette magát, 191 ezredes lemaradással. 20 perccel a vége előtt Morbidelli taszította őt eggyel lejjebb, miután 75 ezreddel felülmúlta az RNF versenyzőjének idejét. Viñales aztán 1:45.361-gyel átvette a vezetést, Mir pedig 48 százados hátrányban feljött az ötödik pozícióba.

Szűk negyedórával a befejezés előtt Mir feljött a harmadik helyre, de aztán Di Giannantonio, majd Martín szerezte meg a második helyet. Sőt, utána Bezzecchi ugrott az élre 1:45.246-tal, Aleix Espargaró pedig a negyedik pozícióba katapultált 319 ezredes hátránnyal. Di Giannantonio aztán tovább javított, és Bezzecchitől 115 ezreddel elmaradva a harmadik helyet foglalta el.

Pár perccel később Quartararo is megérkezett, és csupán 45 ezreddel maradt el Bezzecchi mögött. Marini a harmadik, Zarco az ötödik, míg Marc Márquez a hetedik helyig jött előre. a táblázaton, Bagnaia ellenben csupán a tizennyolcadik helyet foglalta el. Az első tizenhét pilóta egyébként 1 másodpercen belül volt.

5 perccel a vége előtt aztán ismét szintet lépett a mezőny, és Martín 1:44.790-nel vette át a vezetést. Marc Márquez 327 ezredes hátránnyal a második, míg az előtte motorozó Bezzecchi további 85-tel a harmadik pozícióba jött fel. Aleix Espargaró aztán mindkettőjüket megelőzte, míg Bagnaia a hatodik, Mir a kilencedik pozícióba jött fel.

40 másodperccel a vége előtt Marini mindössze 8 ezreddel múlta felül Martínt, így átvette a vezetést. Martín viszont nem tudott javítani, ahogyan Marc Márquez sem. Az edzés érdemi részének Nakagami Takaaki vetett véget, aki bukásával sárga zászlót idézett elő, így Augusto Fernández és Brad Binder körét is elvették. Ennek következtében Marini, Martín, Aleix Espargaró, Marc Márquez, Bezzecchi, Viñales, Bagnaia, Quartararo, Zarco és Mir lett az első tíz sorrendje, így ők jutottak be már most a Q2-be.

A MotoGP indiai edzésének végeredménye