back to top
2025. augusztus 24. 09:10
Kezdőlap Blog Oldal 457

Quartararo izgatottan ugrik az ismeretlenbe, Morbidellinek már nincs vesztenivalója

0

Franco Morbidelli először nyilatkozott az Indiai Nagydíj előtt, amióta bejelentette, hogy a Pramac Ducatinál folytatja a 2024-es szezont. A Yamaha másik sztárpilótája, Fabio Quartararo számára folytatódik a munka a gyári csapatnál.

Quartararo a MotoGP történelmének első Indiai Nagydíja előtt összesítésben a tizenegyedik helyen áll a pontversenyben. A pálya mindenki számára új, mindenki a nulláról indul az egyelőre ismeretlen Buddh International Circuiten.

A helyzet pikantériája, hogy jelenleg nem mindenki jutott el a verseny helyszínére, mert az indiai hatóságok nem tudták kiadni az összes stábtagnak a vízumát. A két yamahás viszont már élvezheti a legendás indiai kultúrát.

Jó megismerni egy új helyet és egy új kultúrát, találkozni az indiai szurkolókkal és versenyezni egy olyan pályán, amelyet még nem ismerek. A jellegét elnézve érdekes pályának tűnik. Meglátjuk, hogyan tudunk teljesíteni” mondta a 24 éves francia.

Sok mindent kipróbáltunk a misanói teszten, néhány egyedi megoldást itt is alkalmazni fogunk. Mindent megteszünk majd a sikerért, mint mindig” tette hozzá a 2021-es világbajnok. Ugyanakkor nem titkolta csalódottságát sem a már említett teszt után. A lengőkaron lévő szárny az egyetlen, amit mostantól használhat az M1-esén, árulta el a Yamaha gyári pilótája.

Csapattársa, Morbidelli Yamaháján sem lesz új konfiguráció. Az olasz versenyző 2024-ben a Prima Pramac Racing Ducati csapatába igazol, ezt hétfőn hivatalosan is megerősítették.

Hivatalos: Franco Morbidelli a Pramachoz igazol

Most, hogy hivatalosan is kiderült, hol fogok versenyezni és tisztán látom a jövőmet, tökéletesen tudok az előttem álló feladatokra fókuszálni” – jelentette ki „Franky”. – Most már teljes mértékben arra tudok koncentrálni, ami a pályán történik, és úgy vezethetek, hogy nincs vesztenivalóm.”

A misanói teszten az a döntés született, hogy maradok a jelenlegi motorkonfigurációnál – szögezte le a 28 éves pilóta, aki Misanóban egy új futóművet és aerodinamikai szárnyakat is kipróbált, de az új motort már nem. – Izgatottan várom, hogy a buddh-i pályán hogyan fogok menni az új aerocsomaggal. Az újdonság mindig érdekes és hasznos tapasztalat a versenyzők és a csapatok számára.”

Folytatódik a vízumbotrány, közleményt adott ki az Indiai Nagydíj szervezője

0

A hétvégi első Indiai Nagydíj szervezője kijelentette, fáradhatatlanul dolgozik az indiai hatóságokkal, hogy a teljes MotoGP stáb vízumot kapjon. Több mint 500 vízumot már kiadtak, ennek ellenére sokan még mindig nem kapták meg a szükséges papírokat a pénteki nyitóedzés előtt a Buddh International Circuitre.

Marc Márquez volt az egyik érintett versenyző, akinek át kellett ütemeznie a repülőjáratait, mert nem tudott vízumot szerezni, azonban a nyolcszoros világbajnok szinte azonnal megkapta, miután megosztotta a hírt a közösségi médiában.

A szervező ügynökség, Uttar Pradesh tartomány kormányának támogatásával együtt bizakodását fejezte ki, hogy az összes érintett eljut az eseményre.

A szervező Fairstreet Sports közleményt adott ki: Tájékoztatást kaptunk a vízumkiadási folyamat késedelmével kapcsolatos jelenlegi problémáról áll a sajtónak eljuttatott közleményükben. Szeretnénk megerősíteni, hogy eltökélten dolgozunk azon, hogy a lehető leggyorsabban megoldjuk a problémát.”

Közel 500 vízumot már engedélyeztettünk, és hamarosan még többet fogunk. Elkötelezett munkatársaink mindent megtesznek annak érdekében, hogy az összes versenyző, csapat, technikai szakember vízumát a lehető leghamarabb kiadják. Ez a kellemetlen incidens váratlanul történt és arra törekszünk, hogy sürgősen orvosoljuk a problémát.”

Az indiai kormány előírja, hogy minden Indiába való beutazást kérő külföldi állampolgár indiai vízumkérelmet nyújtson be, azonban a hirtelen, nagy mennyiségben beérkező vízumkérelmeket az indiai hatóságok nem voltak képesek feldolgozni. A beutazási kérelmeket most kézzel és egyenként kell kiállítani, amelyhez a Fairstreet Sportsnak és a Dornának is aktívan segíteni kell.

Tisztában vagyunk azzal, hogy fontos a zökkenőmentes lebonyolítás minden résztvevő és közreműködő számára, ezért mindenkit arra biztatunk, legyen türelmes és működjön együtt velünk. Mérhetetlenül hálásak vagyunk az indiai kormánynak, a Külügyminisztériumnak, a Belügyminisztériumnak és a tartományi kormánynak a folyamatos támogatásért és koordinációért. Bízunk abban, hogy minden függőben lévő vízumot gyorsan feldolgoznak, és a versenyben érintett összes versenyző és kísérőik időben és biztonságban elérik Indiát.”

Mindez azok után történt, hogy korábban Aleix Espargaró kifejtette aggályait, miszerint a pálya nem elég biztonságos.

Továbbra is vannak kétségek a hamarosan debütáló indiai pályát illetően

A pályát még mindig nem homologizálták a MotoGP számára a versenyhétvége előtt, amely pénteken kezdődik. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) 3501–2017 szabványa meghatározta a versenypálya tervezési követelményeket, a teljesítményre vonatkozó megfelel/nem felel meg kritériumokat, valamint a biztonsági védőfalak homologizációs és tanúsítási folyamatát.

Joan Mir vakon hisz a Hondában, rendkívül merész kijelentést tett

0

Joan Mir már csak árnyéka annak a versenyzőnek, aki a Suzukinál töltött időszakában volt. A MotoGP 2020-as bajnoka az idei szezonban eddig mindössze egyetlen futamon tudott pontot szerezni, méghozzá a portugáliai nyitófordulóban.

A Palma de Mallorcáról származó versenyző semmi pozitívumot nem tud kivenni első szezonjából a Repsol Honda csapatnál; az előszezon óta tapasztalható katasztrofális dinamizmusa még olyan pletykákhoz is vezetett, hogy esetleg idő előtt távozik a HRC-től, méghozzá a 2024-re még elérhető Ducati motorok valamelyikéért. Mir azonban nem hajlandó bedobni a törülközőt, és annak ellenére, hogy 2023 sportszakmai szempontból katasztrofális év volt, szeretné teljesíteni szerződését a japán céggel, és ki tudja, a jövőben arra törekszik, hogy az RC213V-n a bajnoki címért küzdjön.

A Motogp.com adott interjújában Mir kifejtette: „Amikor először teszteltem a motort, rájöttem, hogy rengeteg dolgon kell még javítanom. A szezon első részében a problémák mindig ugyanazok voltak. Az érzés egyre rosszabb és rosszabb lett. Soha nem tudtam kényelmesen érezni magam. Minden alkalommal, amikor megpróbáltam valami mást csinálni, a földön feküdtem.”

Marc Márquez után Mir sincs elragadtatva az új Hondától: Segítségre van szükségünk

„Idén csak a sport legnehezebb részét tapasztalom. A szenvedést, a nyomást, a bukásokat, a sérüléseket… és egyelőre mindenféle jutalom nélkül, csak küzdök a motorral, és próbálom ezt a projektet nagyobbá tenni, hogy a dolgok jól működjenek. Ennek a csapatnak és ennek a márkának a legrosszabb pillanatát éljük, ez a legnagyobb kihívás, amivel egész pályafutásom során szembe kellett néznem.”

„Számomra nagyon nehéz megérteni, hol van a határ ennél a motornál. Néha azért bukhatsz, mert többet követelsz a motortól, mint amennyit az elbír, de volt már sok olyan bukásom is, ahol nem tudjuk, miért történt. Ezt próbáljuk megérteni.”

„Úgy gondolom, hogy a Honda mindent megtesz azért, hogy egy jobb csomagot adjon nekünk. Nem hiszem, hogy evolúcióra van szükségünk, inkább forradalomra, hogy különböző koncepciókat próbáljunk ki. Szeretnék egy bajnoki címet nyerni a Hondával. Szerintem képesek vagyunk rá. Tényleg hiszek ebben a projektben. Ha úgy döntenék, hogy egy másik gyártóhoz megyek, azt gondolnám, hogy nem értem el a célomat. Az én döntésem az, hogy itt maradok.”

Razgatlıoğlu: Sok futam van még hátra, bármi megtörténhet

0

A Yamaha Superbike-sztárja, Toprak Razgatlıoğlu számára az a feladat Aragónban, hogy továbbra is nyomást gyakoroljon Álvaro Bautistára, és reménykedjen abban, hogy a Ducati versenyzője hibázik. A spanyol pálya azonban nem fekszik a Yamahának.

Aragónnal, Portimãóval és Jerezzel már csak három találkozó van hátra a 2023-as Superbike-világbajnokságból. Bár Álvaro Bautista előnye egyértelmű 57 pont, Toprak Razgatlıoğlu az elmúlt kilenc futamból ötöt megnyert, a spanyol csak hármat.

Donington Park után Álvaro Bautista 93 ponttal vezetett a Yamaha versenyzője előtt, de Imolában, Mostban és Magny-Cours-ban a török 36 pontot szerzett. A cél, hogy ezt a tendenciát Spanyolországban is folytassa. Razgatlıoğlu úgy érzi, hogy a bajnoki címért folytatott küzdelemben még bármi lehetséges.

A Yamaha versenyzői úgy vélik, Rea nagyobb hasznukra lesz jövőre, mint Razgatlıoğlu

„Aragón nem egy könnyű pálya, de vannak jó részei. Különösen az utolsó kanyart szeretem, ahol tavaly nagyszerű küzdelmet vívtam Michael Rinaldival. Összeértünk, mint 2015-ben a Superstock 600-as versenyen, ezt nagyon élveztem. 2022-ben rekordidő alatt szereztem meg a pole pozíciót, de a versenyek fontosabbak. Aragónban figyelned kell a gumikra, hogy harcolni tudj. Nem könnyű, de mindent megteszünk majd, és csak előre nézünk futamról futamra. Remélem, hogy a dobogóra állunk és a győzelemért harcolunk, sok futam van még hátra, bármi megtörténhet.”

Tavaly azonban a Yamaha versenyzője csak harmadik helyeket szerzett a futamokon, és még azok is főleg a 2021-es világbajnok képességein múltak, nem a motoron. Idén ezeknél az eredményeknél azonban többre lesz szüksége.

Továbbra sincs minden rendben, a csapatok egy része még mindig nem érkezett meg Indiába

0

Továbbra sem oldódott meg a vízumprobléma a hétvégi Indiai Nagydíj kapcsán, és két gyári MotoGP-csapatról is kijelenthető, hogy alkalmazottainak fele még nem érkezett meg a helyszínre. Az egyik istálló vezetője éles kritikával illette a kereskedelmi jogok tulajdonosát.

Ahogyan arról már többször is beszámoltunk, a vártnál jóval nagyobb problémát okozott a MotoGP, illetve a két kisebb kategória csapatainak, hogy megérkezzenek az első alkalommal megrendezendő Indiai Nagydíj helyszínére. Ennek oka, hogy sokan nehezen vagy egyáltalán nem kapták meg a vízumukat, aminek következtében új repülőjáratot kellett foglalniuk.

Kezdődnek a gondok: aggódnak a csapatoknál, hogy nem tudnak eljutni Indiába

Így járt a Yamaha is, ám a japán gyártó királykategóriás alakulata immáron maradéktalanul odaért. Lin Jarvis ugyanakkor elárulta, a Moto2-ből még vannak hiányzók. „Az egész gyári MotoGP-csapatunk megérkezett Indiába – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak a Yamaha ügyvezető igazgatója. – Egyedül a Moto2-es Master Camp istállóból hiányzik a pilóta, Manuel González és egy szerelő. Ők még nem kaptak vízumot, és Spanyolországban ragadtak.”

A Yamaha mellett mellett a gyári alakulatok közül a Ducatitól és az Apriliától ért már oda mindenki. „Szerencsénk volt, a Ducati csapatának minden tagja és versenyzője megérkezett Indiába” – fogalmazott Paolo Ciabatti, a bolognaiak gyári alakulatának sportigazgatója. „A csapatunk minden tagja itt van – jelentette ki Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója. – Néhányan azonban egy nap késéssel érkeztek meg.”

Rajtuk kívül az LCR Hondáról és az RNF Apriliáról lehet tudni biztosan, hogy megoldották az esetleges problémákat. Hogy pontosan hány csapat, illetve a körülbelül kétezer beutazóból hány személy érintett, azt nem tudni, de a jelentések szerint a versenyzők közül sem érkezett még meg mindenki. Ami pedig a másik két gyári istállót illeti, a Repsol Honda és a Red Bull KTM stábjának mintegy 50 százaléka tartózkodott még Európában szerdán reggel.

„Micsoda utazás [volt]! – kezdte az egykor a 125 köbcentiméteres géposztályban versenyző Manfred Geissler, aki jelenleg Brad Binder adatmérnökeként dolgozik. – Nem volt vízumom, amíg az utasfelvétel be nem zárt a müncheni reptéren. Aztán megjött a vízum. Visszamentem az utasfelvételi pulthoz, és meggyőztem őket, hogy vegyenek fel. Aztán felhívták a felügyelőt, aki zöld utat adott, hogy feladhassam a csomagomat, de nem volt garancia arra, hogy megérkezik. Ez huszonöt perccel az indulás előtt történt. A poggyászom megérkezett, de a csapatunk több mint fele hiányzik.”

Teljes káosz és bohózat: veszélyben lehet az Indiai Nagydíj a késlekedő vízumok miatt

Az teljesen egyértelmű, hogy a beutazással kapcsolatos kihívások jóval nagyobbak voltak, mint arra a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna számított. „Ennek a nagydíjnak eddig katasztrofális a szervezése – jelentette ki egy meg nem nevezett csapatmenedzser. – A Dorna súlyosan alulbecsülte az indiai bürokrácia bonyolultságát. Meglepődtünk, hogy a Dorna magukra hagyta a csapatokat a vízumproblémákkal és az adózással kapcsolatos gondokkal.”

Ráadásul nem ez az egyetlen tényező, amely aggodalomra adhat okoz a helyszínt illetően. A Dorna és a csapatokat tömörítő szakszervezet, az IRTA azt javasolta az istállóknak, hogy gondosan zárják el a vendéglátóegységet, az irodát és az öltözőt, mert előfordul, hogy a helyiek ezeket az épületeket használják éjszakára. Emellett pedig ott vannak a túlzott transzfer- és szállásárak. A Honda Racing Corporation állítólag 28 ezer eurót, azaz több mint 10 millió forintot fizet a transzferért, de még a Moto3-ban szereplő Prüstel GP-nek is 8 ezer euróba kerül. Autót pedig nem lehet bérelni, ugyanis az ottani törvények szerint ez a külföldiek számára tilos.

Legendás versenyzők hatalmas felzárkózását hozták az eddigi motoros Magyar Nagydíjak

0

Elképzelhető, hogy hamarosan újra lesz Magyar Nagydíj a MotoGP-ben, ennek kapcsán felidéztük az eddigi két hazánkban rendezett királykategóriás futamot. Mick Doohan pályafutása első, míg Eddie Lawson utolsó futamgyőzelmét aratta a Hungaroringen.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a MotoGP bejelentette, hogy dolgoznak azon, hogy hamarosan visszahozzák a Magyar Nagydíjat a versenynaptárba. A tervek szerint ez úgy fog megtörténni, hogy a Balaton Park Circuit tartalékhelyszín lesz a jövő évi versenynaptárban, majd 2025-ben a Hungaroringre fog ellátogatni a mezőny.

Frissítés: ezen cikkünk publikálása után nagyjából egy évvel kiderült, hogy 2025-ben mégis a balatonfőkajári aszfaltcsík ad majd otthont a Magyar Nagydíjnak.

Hivatalos: Magyarországra látogat a MotoGP és a Superbike-világbajnokság

A gyorsaságimotoros-világbajnokságok történetében hazánk eddig kétszer fogadta a mezőnyt, mindkét alkalommal a mogyoródi pályán. Egyik sem a közelmúltban volt, hiszen 1990-ig, illetve 1992-ig kell visszamennünk az időben. Mi pedig ezt meg is tesszük, és felidézzük az 500 köbcentiméteres kategória futamait, amelyek egyaránt fordulatosan alakultak.

Az 1990-es idényben a tizennegyedik, vagyis az utolsó előtti viadal volt a sorban. A világbajnoki címért már nem zajlott csata, hiszen az előző, brnói fordulóban Wayne Rainey előnye behozhatatlanná vált Kevin Schwantz-cal szemben, így előbbi először ért fel a csúcsra a királykategóriában. A pole pozíciót az akkor másodéves Mick Doohan szerezte meg, mellőle a négyszeres bajnok Eddie Lawson, Schwantz és Rainey indulhattak.

A későbbi ötszörös világbajnoknak nem sikerült jól a rajt, hiszen az említett versenyzőkön kívül még honfitársa, Wayne Gardner is elment mellette. Mögöttük a 2-es kanyarban Christian Sarron megelőzte Alex Barrost, a nyolcadik helyen álló Randy Mamola pedig a kijáratnál kis híján highside-ot mutatott be. Ezt végül elkerülte, de kisodródott a 3-as kanyar kavicságyába, majd el is esett. Mindez azért is volt szomorú, mert ez volt az utolsó versenye a Cagivával, hiszen Phillip Islandre már nem utazott el, 1991-ben pedig nem volt tagja a mezőnynek.

Doohan egy ideig az ötödik helyen haladt, majd a szélárnyéknak köszönhetően a célegyenesben megelőzte csapattársát. Ezt követően tovább zárkózott, majd Schwantzot és Lawsont is maga mögé utasította, utóbbi hibázott is. Végül Rainey-t is utolérte, aki nem is tudott visszatámadni, mivel motorja meghibásodott. Az az évi világbajnoknak az volt az egyetlen kiesése és egyben az egyetlen alkalom, amikor nem zárt a dobogón a szezonban, míg Doohan pályafutása első győzelmét aratta, amelyet később még 53 diadal követett. (A futam egy részének összefoglalóját ITT lehet megnézni.)

Két évvel később Doug Chandler szerezte meg a pole pozíciót, a rajtot viszont nem ő, hanem a 250 köbcentis kategória két évvel korábbi futamát megnyerő John Kocinski kapta el a legjobban. Azonban mindez hiábavaló volt, ugyanis a szakadó eső miatt piros zászlóval megszakították a futamot. Az újraindításnál pedig már sehol nem volt, akkor Lawson volt az, aki a második sorból ágyúgolyóként lőtt ki.

Igen ám, de a négyszeres világbajnok az élmezőny többi tagjával ellentétben vágott slickeket tett fel, és a pálya akkor még túl vizes volt ahhoz, hogy ott is maradjon. A vezetést előbb Mamola vette át, mögötte pedig Rainey megelőzte Schwantzot, ami a világbajnoki csata miatt tűnt kulcsfontosságúnak

A következő körökben Chandler visszatért az élmezőnybe, sőt, mindhárom éllovast megelőzve át is vette a vezetést. Lawson eközben nagyon lemaradt, és egészen a hetedik helyig zuhant vissza, hátránya pedig 50 másodpercnél is nagyobb volt. A pálya azonban elkezdett felszáradni, így eljött az ő ideje, és sorra repesztette a leggyorsabb köröket, miközben a hátsó régiókban sokan gumit cseréltek.

Lawson nagyon könnyedén jött át a mezőnyön, és hét körrel a vége előtt már a második helyen motorozott, de hátránya 10 másodperc körül volt Chandlerhez képest. Két és fél körrel a cél előtt azonban utolérte, majd a 6-os kanyarban meg is előzte Chandlert, és a végén több mint 14 másodperccel legyőzte honfitársát. Lawson pályafutása harmincegyedik, egyben utolsó győzelmét szerezte, a Cagivának viszont ez volt az első diadala a királykategóriában. Ami a második helyezettet illeti, Chandler szintén először állhatott volna a dobogó tetején, és ez később sem jött össze neki az 500-asok között.

A harmadik helyen Mamola ért célba, míg a negyedik Schwantz lett, aki a végén visszaelőzte Rainey-t. Nem véletlen, hogy a leintés után úgy fogalmazott, hogy számára ez győzelemként ér fel, hiszen ezzel 14 pontra növelte előnyét vele szemben. (Az összetettet akkor még toronymagasan Doohan vezette, de ő az előző, asseni hétvégén súlyos sérülést szenvedett.) Év végén azonban Rainey örülhetett, Schwantz pedig csak a negyedik lett, de a következő évben már ő ért fel a csúcsra. (Az újraindítástól számított teljes futamot ITT lehet megnézni.)

Elszomorító mérföldkőhöz érkezik Marc Márquez az indiai hétvége vasárnapján

0

Marc Márquez kénytelen volt egy nappal elhalasztani indiai útját, mert a HRC csapat mintegy 30 másik tagjához hasonlóan ő sem kapott még vízumot az induláshoz, amit valójában keddre terveztek.

A MotoGP szupersztárja már nagyon várja a Buddh International Circuit MotoGP-premierjét: „Nagyon szeretnék már találkozni az indiai szurkolókkal. Mindig gyönyörű pillanat, amikor egy új országba, új emberekhez és új rajongókhoz visszük a MotoGP-t, hogy megoszthassuk velük a sportunkat és a szenvedélyünket.”

A 30 éves spanyol, aki jelenleg csak 19. a világbajnokságban, ugyanakkor tudja: „Sokat kell majd dolgoznunk, hogy mindent megértsünk a pályáról és a saját helyzetünkről a motorral kapcsolatban. A cél egy újabb olyan hétvége, mint Misanóban, napról napra építkezni és két jó versenyt futni.”

Figyelemre méltó, hogy az Indiai Nagydíj vasárnapi futamán pontosan 700 nap telik el azóta, hogy Márquez 2021. október 24-én, az Emilia Romagna GP-n, Misanóban eddigi utolsó MotoGP-győzelmét aratta.

Marini egyszerű okból nem hagyná ott a Hondát Marc Márquez helyében

Az 59-szeres MotoGP-győztes és hatszoros világbajnok a királykategóriában legutóbb a szezon legjobb eredményét érte el egy teljes távú GP-futamon Misanóban, ahol a hetedik helyen végzett.

Az ezt követő hétfői teszt csalódást okozott, amit Márquez egyértelművé tett, de legalább egy pillantás a motoros világbajnokság történelemkönyvébe a Honda gyári versenyzője mellett szól az első indiai GP előtt. Ha új pályák kerültek is a naptárba, a MotoGP-s pályafutása során már háromszor nyert premiert: 2013-ban az Austin melletti COTA-ban (Texas), 2014-ben a Termas de Río Hondóban (Argentína) és 2018-ban Buriramban (Thaiföld).

Testvére, Álex Márquez megerősítette a jelenlegi MotoGP-pilóták véleményét a Buddh International Circuit kapcsán: „A Ducati versenyzői biztosan gyorsak lesznek. Miller, Binder és Marc azok a pilóták rajtuk kívül, akik azonban egy kicsit jobban tudnak alkalmazkodni.”

Marc Márquez viszont így nyilatkozott, amikor az első indiai futam győzteséről kérdezték: „Ha fogadnom kellene, Pecco Bagnaiára tenném a pénzem, mert ő ünnepelhette a legtöbb győzelmet ebben a szezonban. Szóval biztosra megyek.”

Bezzecchi az indiai hétvége előtt: Nem lesz könnyű, de mindannyian egy csónakban evezünk

0

Marco Bezzecchi kificamította a bal hüvelykujját a barcelonai rajtbalesetben. A Mooney VR46 versenyzőjének Misanóban meg kellett küzdenie az utóhatásokkal, de így is sikerült két második helyet szereznie hazai közönsége előtt. Az ezt követő hétfői tesztet azonban kihagyta.

A világbajnoki bronzérmes versenyző a hét állomásos ázsiai túra előfutamának számító Indiai GP előtt a következőkről számolt be: „Arra használtam ezeket a napokat, hogy a lehető legjobban felépüljek a kézsérülésből. Jobban érzem magam és motivált vagyok.”

„Misano nagyszerű hétvége volt, nagyon stabilak voltunk és mindkét futamon a dobogón végeztünk. India mindenki számára új helyszín lesz, sok mindent kell majd csinálni és megérteni az elrendezéstől, az aszfalt állapotától a gumiválasztáson át a hőmérsékletig. Keményen fogunk dolgozni, hogy rögtön alkalmazkodni tudjunk.”

Bagnaia féltáv után elkészült, Bezzecchinek egyre nagyobb fájdalmai voltak

A MotoGP versenyzőit legutóbb Misanóban ismét biztosították arról, hogy a Delhi melletti Greater Noidában található ismeretlen pálya, amelyet eredetileg Herman Tilke tervezett a Forma-1 számára, minden szükséges követelménynek megfelel egy motoros nagydíjhoz.

„A Biztonsági Bizottságban ülésén volt róla szó, és megnéztünk néhány videót a pályáról, a biztonsági előírások szempontjából is. A pálya nagyon szépnek tűnik. Természetesen volt még mit dolgozni rajta, de kíváncsi vagyok. Mindig jó egy új pályára jönni. Szóval mindannyian a maximumot fogjuk nyújtani. Én mindent beleadok majd, mint mindig, és remélem, hogy jól fogom érezni magam, és egy szép versenyt tudok majd futni.”

Amit tudni lehet: A BIC (Buddh International Circuit) jelenlegi pálya vonalvezetése 5,010 km hosszú, a leghosszabb egyenes 1220 m hosszú. A pálya elrendezését gyorsnak és gördülékenynek írják le, nyolc jobbos és öt balos kanyarral.

Annak érdekében, hogy jobban tudjanak alkalmazkodni a mindenki számára új pályához, pénteken minden géposztály több edzésidőt kap. Feltéve persze, hogy a vízumproblémák ellenére minden csapattag és versenyző időben megérkezik Indiába.

Bagnaia kifakadt: Ez a szabály nem teszi biztonságosabbá a sportunkat

0

Francesco Bagnaia szerint az új első guminyomás-szabályok miatt nagyon nehéz előzni a MotoGP-ben.

A regnáló világbajnok jelenleg vezeti a MotoGP tabelláját, annak ellenére, hogy Jorge Martín a Misanóban aratott kettős győzelmét követően jelentősen faragott a hátrányából az olasszal szemben. Martín a sprintverseny minden körét vezette, mielőtt ugyanezt tette volna a 27 körös nagydíj során. Ez nagyrészt annak volt köszönhető, hogy nagyszerű volt a tempója, azonban Pecco Bagnaia és Marco Bezzecchi is képes volt a korai szakaszon Martín kihívója lenni, mielőtt az első guminyomásuk megnőtt volna.

Az előzések hiányáról Bagnaia így nyilatkozott: „Számomra ez az új szabályozás miatt is van, ami az első guminyomásról szól, ami nem teszi lehetővé az előzést. Amikor végre előkészítesz egy manővert, négy vagy öt körrel később már túl magas az első nyomásod, és nem tudsz próbálkozni. Ha túl sokat kockáztatsz, akkor elkezded elveszíteni a motor elejét. Az első nyomásra vonatkozó új szabályozás egy kicsit katasztrofális az ilyen dolgok szempontjából.”

Bagnaia elmondta, miben tartja Pedrosát a világ egyik legjobbjának

A Brit Nagydíj után kötelezővé tették azt a szabályt, amely szerint a versenyzőknek minimum 1,8 bar nyomással kell rendelkezniük az első gumit illetően, de ahogy az várható volt, amikor más versenyzőket követnek, a nyomás ingadozik, ami könnyen bukáshoz vezethet. Ezt Bagnaia is elismerte, mondván: „Nagyon könnyű elveszíteni az elejét. És olyan körülmények között, mint [a nagydíjon] egy olyan pályán, mint Misano, ahol sokat kell fékezni, az első nyomás nagyon nagy korlátot jelenthet. Jobban át kell gondolnunk, hogy mi fog történni a versenyen, mert ha sokat vagy elöl, az is más, illetve ha valaki mögött haladsz, az megint más forgatókönyv. Szóval, ez sok mindent befolyásol, de ez a szabály nem teszi biztonságosabbá a sportunkat.”

Eldőlt, hogy ki lesz Zarco csapattársa az LCR Hondánál

0

Az LCR Honda bejelentette, hogy szerződést hosszabbított Takaaki Nakagamival, így ő lesz az újonnan érkező Johann Zarco csapattársa. A japán pilóta a hetedik idényét fogja megkezdeni a csapatnál.

Amióta az LCR bejelentette, hogy a távozó Álex Rins helyét Johann Zarco veszi át a 2024-es szezonban, nem lehetett biztosra tudni, hogy ki lesz a csapattársa. A legvalószínűbb opció Nakagami Takaaki volt, aki nemrég optimistán nyilatkozott a jövőjét illetően. A monacói istálló pedig nem okozott meglepetést, és kedden bejelentette, hogy meghosszabbították a japán versenyző szerződését.

A 31 éves motoros a teljes eddigi MotoGP-karrierjét az LCR színeiben teljesítette. 2018-ban mutatkozott be a királykategóriában, ekkor az utolsó fordulót leszámítva egyszer sem tudott a legjobb tízben végezni, Valenciában viszont a hatodik helyen ért célba. A szezont végül a huszadik pozícióban fejezte be 33 ponttal.

2019-ben 74 egységet gyűjtve a tizenharmadik lett, legjobb eredménye pedig a Mugellóban megszerzett ötödik pozíció volt. Ezt 2020-ban a Cseh és az Európa Nagydíjon elért negyedik helyekkel fejelte meg, és pályafutása eddigi legjobbjaként a tizedik pozícióban zárt az összetettben. A 2021-es Francia Nagydíjon szintén közvetlenül a dobogósok mögött ért célba, ám ő maga azóta is vár az első pódiumra a MotoGP-ben.

A tavalyi és az idei szezonja nem sikerült fényesen, igaz, a motor is egyértelműen gyengébb lett, mint a korábbi években. 2022-ben tizennyolcadikként fejezte be a szezont, idén pedig a tizenhetedik helyet foglalja el 35 ponttal. A helye ugyanakkor nem volt veszélyben igazán, egyrészt a nemzetisége miatt, másrészt azért, mert mostanában inkább a versenyzők vágyódnak el a Hondától, mintsem a japán gyártó szabná meg, hogy kikkel álljon ki.

Nakagami sokatmondó megjegyzést tett arról, hogy ő lesz-e Zarco jövő évi csapattársa

Nakagami csapattársa Johann Zarco lesz, aki a Pramacot hagyja el év végén. A japán versenyző szerződéshosszabbításával papíron már csak egy hely kiadó a jövő évi piacon, ez jelenleg Fabio Di Giannantonióé a Gresininél. Ugyanakkor a KTM-nél még nem tisztázott, hogy melyik négy versenyzővel vágnak neki a következő idénynek, ahogyan Marc Márquez esetében is benne van a pakliban, hogy nem tölti ki a szerződését a Hondánál.

„Büszke vagyok arra, hogy még évekig számíthatunk Nakagamira – jelentette ki Lucio Cecchinello, az LCR csapatfőnöke. – Ő egy gyors versenyző, aki jó eredményekre képes, és a HRC-vel [Honda Racing Corporation – a szerk.] együtt úgy gondoljuk, hogy itt az ideje folytatnunk, hiszen ő az egyik legtapasztaltabb srác ezzel a motorral. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy megküzdjünk a kitűzött helyezésekért.”

„Úgy érzem, hogy az LCR része a családomnak, és természetesen izgatottan várom, hogy újabb idényt tölthessek velük – ezek már Nakagami szavai. – Szeretném megköszönni nekik és a HRC-nek a lehetőséget, hiszen tudom, hogy jól passzolunk egymáshoz. Most itt az ideje, hogy még keményebben dolgozzunk, hogy készen álljunk a jövőre.”