back to top
2025. augusztus 22. 20:05
Kezdőlap Blog Oldal 467

Lorenzóra vagy Doviziosóra hasonlít Bagnaia? – közeli munkatársa megmondta

0

Cristian Gabarrini úgy véli, Francesco Bagnaia sokkal jobban hasonlít Jorge Lorenzóra, mint Andrea Doviziosóra a Ducati közelmúltbeli versenyzői közül. A címvédő főszerelője megvédte az ötszörös világbajnokot, és elárulta, sok minden neki köszönhető a mostani alkatrészek közül.

Francesco Bagnaia jó úton halad afelé, hogy másodszor is világbajnok legyen a MotoGP-ben. A gyári Ducati versenyzője öt futamgyőzelemmel rendelkezik, és további négy sprintversenyen diadalmaskodott. Ennek következtében féltávnál 62 pont az előnye a tabella második helyén álló Jorge Martínnal szemben, aki ugyan még behozhatónak tartja a hátrányát, de a tendencia egyáltalán nem erre utal.

Martín szerint a tetemes hátrány ellenére neki még van esélye Bagnaia ellen, Bezzecchinek nincs

Második végső győzelmével Bagnaia immáron egyértelműen feliratkozna a királykategória meghatározó egyéniségei közé. Csakúgy, mint közvetlen elődje, Andrea Dovizioso, valamint a vele 2017-ben és 2018-ban egy csapatban versenyző Jorge Lorenzo. A 26 éves pilóta jelenlegi főszerelője mindkettőjüket közelről látta, így könnyen el tudta dönteni, hogy melyikükre hasonlít jobban a mostani éllovas.

„Nagyon szeretem Doviziosót, de Pecco sokkal érzékenyebb – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának Cristian Gabarrini. – Bagnaia sokkal jobban ragaszkodik bizonyos dolgokhoz, fogalmazzunk így. Véleményem szerint Andrea egyes területeken kicsit jobban kiemelkedett, míg Pecco mindig a győzelemre törekszik. Jorge Lorenzónál is ezt láttam, a végsőkig igyekeznek a maximumot nyújtani. Bagnaia minden szempontból valóban nagyon érzékeny: aerodinamika, futómű, erőforrás. Sokszor meghökkent minket a megjegyzéseivel.”

Lorenzo 2019-ben hagyta abba a motorversenyzést, és azóta többek között televíziós szakértőként tevékenykedik. Ennek következtében elkerülhetetlen, hogy véleményt formáljon a pilótákról, gyártókról, csapatokról, illetve az egyes szituációkról. Előfordul, hogy ez sokaknak nem tetszik, de Gabarrini megvédte a spanyol expilótát, és méltatta a Ducatinál nyújtott teljesítményét.

Csapatfőnöke szerint Bagnaiának még fejlődnie kell, de mentalitása olyan, mint Stoneré

„Lehet, hogy arrogánsnak tűnik, de a valóságban az ellenkezője az igaz – fogalmazott. – Nincs szűrője, azt mondja, amit gondol, és a gondolatai legtöbbször technikailag megalapozottak. Úgy vélem, megérdemelt volna egy bajnoki címet a Ducatival. Azt kell mondanom, hogy sok minden, ami most a motorunkon van, Jorge Lorenzo ötleteiből és visszajelzéseiből származik. Nagyszerű munkát végzett Andrea Dovizioso mellett. Ő egy félelmetesen alázatos ember. Néha, amikor az ember beszélgetett vele, nem akart vitatkozni, és kijelentette, hogy »ha azt mondod, hogy ez így van, akkor ki kell próbálnom, és úgy kell csinálnom, ahogyan mondod«. Ezt nem várja el az ember egy ötszörös világbajnoktól.”

Lorenzo 2017-ben szerződött a Ducatihoz, a Yamahánál eltöltött közel egy évtized után, ahol három világbajnoki címet szerzett. Az első bő egy évében tempója általában elmaradt Doviziosóétól, de aztán három futamgyőzelmet is sikerült aratnia. Az olasz gyártónál eltöltött időszaka azonban rosszul végződött, mert az Aragóniai Nagydíjon megsérült, így legközelebb csak a szezonzáró valenciai futamon tudott elindulni, ahol tizenkettedik lett.

Martín szerint a tetemes hátrány ellenére neki még van esélye Bagnaia ellen, Bezzecchinek nincs

0

Jorge Martín úgy véli, a nagy különbség ellenére még van esély arra, hogy megelőzze Francesco Bagnaiát a MotoGP idei szezonjában. A Pramac versenyzője szerint a tőle nem sokkal elmaradó Marco Bezzecchiről ugyanez nem mondható el.

Egy idei úgy tűnt, hogy a MotoGP 2023-as szezonja akár a végsőkig is kiélezett lehet. A termasi, illetve az austini forduló után még Marco Bezzecchi vezette a bajnokságot, majd a hetedik hétvégét vagyis a Német Nagydíjat követően Francesco Bagnaia előnye mindössze 16 pont volt Jorge Martínnal szemben az összetettben, és a VR46 pilótája is lőtávolon belül volt még.

A spanyol versenyző akkor idei eddigi legjobb teljesítményét produkálta, hiszen mind a sprintfutamon, mind a főversenyen győzött. Főleg a vasárnap aratott diadala volt emlékezetes, hiszen aznap óriási csatát vívott a címvédővel, amelyben ő kerekedett felül. A 25 esztendős motoros szerint ez a párharc meghatározó volt a továbbiakra nézve.

„Nagyon fontos pontja volt a szezonnak, mert megértette, hogy én vagyok az egyik legerősebb, és nemcsak akkor tudom legyőzni őt, amikor gyorsabb vagyok, hanem akkor is meg tudom verni, amikor mindketten gyorsak vagyunk – nyilatkozta. – Most már a bajnokságot illetően is rám gondol, és ez a legfontosabb.”

Minden változik, de egyvalami mégsem: Bagnaia továbbra is hidegvérrel a mezőny elején.

Bagnaia azonban a következő három hétvégén kivétel nélkül több pontot szerzett Martínnál, és előnye immáron 62 pontra nőtt. Mindez azt jelenti, hogy ha a tabella második helyezettje egy sprintet és két főfutamot megnyer, amelyeken a gyári Ducati pilótája egyetlen pontot sem szerez, akkor is csak utoléri őt pontszámban. Ennek ellenére úgy érzi, hogy az év második felében sikerülhet a fordítás.

„Pecco most remek helyzetben van – fogalmazott. – Olyan időszakot él, amikor megengedheti magának, hogy a második vagy a harmadik helyen végezzen, és eldöntheti, hogy kockáztat-e vagy sem. Nekem kicsit többet kell kockáztatnom, hogy csökkentsem ezt a pontkülönbséget. Úgy érzem, hogy oda tudok érni, és oda is fogok érni. Ahogyan Brad [Binder] is, úgy érzem, [ő is] csökkenteni tudja a lemaradását. Nem hibázik.”

Martín és a dél-afrikai versenyző között azonban még ott van Bezzecchi, aki mindössze 6 ponttal marad el márkatársától. Utóbbi azonban úgy gondolja, vele ellentétben az idény egyik meglepetésemberének nem lesz beleszólása a bajnoki küzdelembe. „Marco is rendkívül gyors, de talán túl sok hibát követ el – vélekedett. – Én és Pecco minden pályán kicsit kiegyensúlyozottabbak vagyunk. Úgy érzem, hogy ez inkább Pecco és köztem fog eldőlni.”

Az RNF Aprilia versenyzői Barcelonában szépítenének a spielbergi mélyrepülés után

0

A szezon eddigi részében nem jött ki a lépés Miguel Oliveirának, aki nagyon motivált, hogy Barcelonában megfordítsa a dolgokat.

Az idény első fele nagyrészt csalódást okozott az RNF Aprilia csapat számára. Míg Raúl Fernández teljesítménye elmaradt a várakozásoktól, Miguel Oliveira Austinban az 5., Silverstone-ban pedig a 4. hellyel mutatta meg az RS-GP-ben rejlő potenciált.

A portugál versenyző azonban 20 futam után csak a 15. helyen áll a világbajnokságban, ami elsősorban a számos önhibáján kívüli bukás és sérülés, valamint az olyan műszaki hibáknak köszönhető, mint ami a legutóbbi, Osztrák Nagydíjon történt. Miután Oliveira a sprintfutamon az első kanyarban kiesett a versenyből, vasárnap műszaki hiba miatt ismét a futam feladására kényszerült.

Az Aprilia versenyzője ezért a katalán pályától várja a fordulatot: „A csalódást keltő osztrák hétvége után szeretnék jó eredményt szerezni. Amikor lehetőségünk volt arra, hogy megmutassuk a bennünk rejlő potenciált, megtettük. Mivel a tavalyi barcelonai futam nagyon sikeres volt az Aprilia számára, alig várom, hogy újra motorra pattanjak.”

Oliveira: Ez egy erős hétvége volt az összes Aprilia-pilóta számára

Oliveira csapattársa, Raúl Fernández számára a hazai GP-jén, Montmelóban a MotoGP-paddockban maradásért folytatott harcról van szó. A 2021-es Moto2-es világbajnokság második helyezettje eddig mindössze 14 pontot szerzett, amivel a 20. helyen áll az összesítésben.

„Ausztriában sajnos egy technikai probléma miatt nem tudtunk bizonyítani. Szeretnék ezen változtatni Barcelonában a barátaim előtt, és bízom egy erős eredményben.”

Wilco Zeelenberg csapatfőnök is újult erővel közelít a szezon tizenegyedik állomása felé: „Barcelona mindig egy különleges helyszín, amit nagyon várunk. A GP iránt óriási az érdeklődés, és a legtöbb versenyzőnek tetszik a pálya vonalvezetése. A nehéz osztrák hétvége után végre szeretnénk megmutatni a bennünk rejlő lehetőségeket, és megpróbálunk következetesebbek és gyorsabbak lenni a futamokon.”

Ebben a szakmában is bátyja nyomdokaiba lépett Álex Márquez

0

Miután Marc Márquez már pózolt a Pull and Bear divatmárkának, most testvére, Álex követte a példáját. A Gresini Ducati versenyzője a spanyol Polo Club új kampányának arca lett.

A Honda gyári versenyzője, Marc Márquez már évek óta dolgozik együtt a spanyol Pull and Bear divatmárkával, és már több kollekciót is kiadtak a nyolcszoros világbajnok közreműködésével. Most testvére, Álex Márquez is beszállt a divatszakmába, és a spanyol Polo Club márkának pózolt a kamerák előtt.

„Az Álex és a Polo közötti együttműködés a közös értékeken, az erőfeszítésen, a mindennapi munkán és a szenvedélyen alapul” ─ olvasható a divatmárka hivatalos közleményében.

Az új kampány, amelyet a kétszeres világbajnok madridi otthonában és a tarragonai Terramar versenypályán forgattak, a „Túl a tehetségen” szlogent viseli. A mottó a MotoGP-versenyző napi intenzív munkáját hivatott kifejezni, amely messze túlmutat a puszta tehetségen.

A kampányban szereplő ruházati cikkek között férfi ingek és nadrágok, valamint cipők és pulóverek szerepelnek.

Rins nem akar ítélkezni, de szerinte a japán gyártóknak változtatniuk kell a mentalitásukon

0

A jelenleg sérült austini győztes Álex Rins a 2024-es MotoGP-szezonra a Hondáról a Yamahára vált, jól tudva, hogy a japán gyártók le vannak maradva az európaiak mögött.

Spielbergben Álex Rins a mugellói súlyos balesete óta először tért vissza a MotoGP-paddockba, igaz, mankóval és nézői szerepben.

A Red Bull Ringgel kapcsolatban az LCR Honda versenyzője megjegyezte: „A 2-es kanyarban, a sikán kijáratánál a motorunk nagyon sokat mozog a többiekhez képest. Lenyűgözött, ahogy az európai gyártók fejlesztették a motorjaikat. Lenyűgöző az a lépés, amit megtettek. Végül is nemcsak a Ducati, hanem az Aprilia és a KTM is. Nagyon keményen dolgoznak.”

„Igaz, hogy a két japán gyártó jelenleg lemaradásban van. Az eredményekből láthatjuk, hogy a Honda jobban szenved, mint a Yamaha, mint legutóbb Silverstone-ban és Spielbergben is. Ennek ellenére dolgoznak. Nem akarok ítélkezni, de szerintem változtatniuk kell a mentalitáson és a munkamódszeren, hogy javuljanak. Ez azonban nem a versenyzők, sokkal inkább a mérnökök kezében van.”

Eldőlt, Barcelonában sem lehet ott a pályán Álex Rins

A spielbergi hétvége volt Rins első nyilvános szereplése is, mióta bejelentették, hogy 2024-re az LCR-től a Yamaha gyári csapatához igazol, bár a Honda jelenlegi versenyzője egyelőre nem beszélhet részletesen leendő munkaadójáról.

„Nem akarom azt mondani, hogy olyan nehéz volt meghozni a döntést, de nem is volt könnyű. Az a helyzet, hogy nem a gyári csapatban vagyok, és a támogatás, amit ez a csapat kap, nem ugyanaz, mint egy gyári istállónál. A támogatás nem olyan volt, mint amit például a Suzukinál megszoktam.”

„Mégis, nem volt könnyű a döntés, mert szuper jól érzem magam a csapatban, Lucio [Cecchinello] nagyszerű ember, de egy szatellitcsapat nem ugyanaz, mint egy gyári, és ez a szempont döntő.”

Beajánlotta magát a Ducatihoz a Hondánál csak szenvedő Mir?

0

Carlo Pernat, a MotoGP sztármenedzsere állítása szerint Joan Mir beajánlotta magát a Gresini csapatához. Amennyiben elhagyja a gyári Hondát, a japánok szembemehetnek saját szokásaikkal az utódválasztásnál.

Joan Mir és a Honda közös kalandja egyelőre csalódást keltően alakul. A spanyol pilóta mindössze 5 pontot szerzett a szezon első felében, és ezt is még a portimãói szezonnyitón hozta össze. Ráadásul ezt leszámítva egyetlen alkalommal sem tudott célba érni vasárnap, hiszen ötször kiesett, négyszer pedig rajthoz sem tudott állni sérülés miatt.

A 2020-as idény MotoGP-világbajnoka nemrég bevallotta, hogy ennek hatására még a visszavonuláson is elgondolkodott. Nos, ez talán nem fog megtörténni, de az már egyáltalán nem kizárt, hogy Álex Rinshez hasonlóan nem tölti ki a kétéves szerződését a japán gyártónál. Olyannyira, hogy Carlo Pernat szerint Mirnek egyenesen ez a célja.

Az olasz sztármenedzser a GPOne élő műsorában beszélt arról, hogy információi szerint a 26. születésnapját pénteken ünneplő motoros beajánlotta magát a Ducatihoz, azon belül is a Gresinihez. Ez a pletyka már nem először röppen fel a nyár folyamán, de miután egy hónappal ezelőtt megjelent a hír, hamar el is csendesedett a dolog.

Joan Mir egy olasz gyártó ajtaján kopogtat lehetőségért, de közel sem biztos, hogy megkapja azt

Ami igencsak valószínű, hogy az olasz istállónál lesz hely, ugyanis Fabio Di Giannantonio napjai minden bizonnyal meg vannak számlálva. Mir kilátásai ráadásul javultak az elmúlt időszakban (már amennyiben igazak az értesülések), hiszen a Gresinivel szóba hozott Tony Arbolino és Jake Dixon is marad a Moto2-ben jövőre. Rajta kívül így jelenleg csak Franco Morbidelli pályázhat reális eséllyel az ülésre, de persze még felmerülhetnek új nevek.

Amennyiben megvalósulna az átigazolás, Mir Álex Márquez csapattársa lenne, aki hasonló utat járhat be, mint amilyet most állítólag ő szeretne. A 27 éves pilóta a Hondánál csak szenvedett, új csapatánál viszont megszerezte első pole pozícióját a MotoGP-ben, megnyerte a silverstone-i sprintfutamot, a termasi főversenyen pedig felállhatott a dobogóra. Mir számára tehát sokkal kecsegtetőbbek lennének a kilátások a Gresininél, még úgy is, hogy ezzel szatellitcsapatra cserélné a jelenlegi gyári istállóját.

És hogy ki lenne ez esetben az utód? Nos, az első számú jelölt mindenképpen Iker Lecuona lehet, aki bár a Superbike-ban rendelkezik állandó üléssel, a Katalán Nagydíj már az ötödik versenye lesz az idei MotoGP-szezonban a rengeteg helyettesítés miatt. Ezzel a lépéssel viszont a Honda szembemenne saját hagyományaival, hiszen legutóbb Nicky Hayden 2003-as, illetve Alex Barros egy évvel későbbi szerződtetése alkalmával fordult elő, hogy a gyári istálló olyan pilótát foglalkoztasson, aki korábban semelyik kategóriában nem szerzett világbajnoki címet.

Marc Márqueznek csak jobb motor kell a győzelemhez, véli a Hondához tartó Zarco

0

Johann Zarco elmondta, mik voltak a fő szempontok, amelyek mentén a Hondát választotta a Ducati helyett. A francia versenyző szerint Marc Márquez egy jobb motorral továbbra is képes lenne futamot nyerni, és azt is hangsúlyozta, hogy mennyire hálás az olasz gyártónak.

A jövő évi felállást eldöntő idei átigazolási piac eddigi legnagyobb meglepetése, hogy Johann Zarco távozik a Pramactól, és az LCR-t elhagyó Álex Rins helyét veszi át a 2024-es szezontól. A 33 éves versenyző döntését sokan nem értik, néhányan még azt is felvetették, hogy a pénzt motiválja, de ő továbbra is kitart az elhatározása mellett, és több szempontot is megemlített, amelyek miatt helyesnek tartja a lépést.

„Megkaptuk a lehetőséget a Ducatitól, hogy még egy évig maradjak, de nem biztos, hogy a Pramacnál – nyilatkozta. – Aztán a Hondától is jött az érdeklődés, két évet ajánlottak. Ha nem volt biztos, hogy a Pramacnál maradhatok, nem akartam egy másik csapatnál kihívást vállalni, még akkor sem, ha jelenleg továbbra is [a Ducati] motorja a legjobb. Szóval, ha csapatot váltok, jobb, ha egy másik projektbe kezdek, és két évet kapok. Sportolóként, harminchárom évesen ezen el kell gondolkozni, mert az előző három évben rendre egyéves szerződést kaptam, de öt-hat futam után az ember már stresszel a jövőjével kapcsolatban.”

Zarco tehát csatlakozni fog azokhoz, akik minden erejükkel a Honda feltámasztásán dolgoznak. Jelen állás szerint köztük lesz Marc Márquez is, aki a következő szezon végéig rendelkezik szerződéssel. A spanyol versenyző márkatársaihoz hasonlóan nagyon szenvedett az előző hétvégéken, de a 19-szeres MotoGP-dobogós úgy véli, egy jobb motorral képes lenne visszatárni a csúcsra.

Zarco életében ez a prioritás most, nem a győzelem

„Tudjuk, hogy [a Hondának] megvan az ereje a beruházásra, és meg kell próbálniuk megoldást találni, én pedig büszke leszek, ha ez velük együtt sikerül – fogalmazott. – Továbbra is azt gondolom, hogy aki nyerni tud a motoron, amint az jobb lesz, az Marc. Ő továbbra is hihetetlenül jó versenyző, amikor jól érzi magát.”

Miután meghozta a döntést a váltásról, Zarcónak ezt nyilvánvalóan közölnie kellett a Ducati vezetésével, mindenekelőtt a versenyrészleg vezérigazgatójával, Gigi Dall’Ignával. Az év végén távozó motoros azonban nemcsak a száraz tényeket mondta el az olasz szakembernek, hanem megköszönte a lehetőséget, amelyet kapott.

„2020-ban, a COVID időszakában kezdtem el velük [dolgozni], és rengeteget tanultam – emlékezett vissza. – Elégedett voltam a teljesítményemmel, hogy felemeltem az Avintia csapatát, amelyből aztán a VR46 istálló lett. Erre nagyon büszke voltam. Aztán pedig nagyon érdekes volt három éven át kipróbálni ezt a gyári motort a Pramacnál. Nyitott voltam az új dolgok kipróbálására, néha jobban, mint a többi versenyző, mert el tudtam fogadni, hogy változtassak dolgokon. Ha pedig valami nem működött, nem stresszeltem annyira, mint korábban. A fiatal versenyzők néha azonnal félresöprik, ha valami nem működik. Egy kicsit több idővel [az ember háta mögött] ezt már lehet irányítani. Úgy vélem, ez hasznos volt, Gigi mondta nekem.”

Két versenyző is életét vesztette egy szörnyű gázolásos baleset után Brazíliában

0

Halálos baleset történt a brazil gyorsaságimotoros-bajnokság hétvégi futamán. A Cascavelben megrendezett versenyen két pilóta is életét vesztette, miután egyikük elgázolta a másikat.

Szörnyű hétvégén van túl a motorsport világa. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, egy mugellói amatőr versenyen egy pilóta életét vesztette, a másik két érintett pedig súlyos állapotban fekszik a kórházban. Azonban sajnos nem ez volt az egyetlen halálos baleset vasárnap, ugyanis Brazíliában két motoros számára is végzetesnek bizonyult egy gázolásos baleset.

Halálos baleset történt egy mugellói versenyen

A tragédia a brazil gyorsaságimotoros-bajnokság Cascavelben rendezett fordulójában, annak is a Moto1000-es kategóriájában történt. André Veríssimo Cardoso a futam első körében elesett az egyenes elején, vagyis azon a ponton, ahol a mezőny tagjai elkezdenek kigyorsítani. Maga a bukás nem látható a felvételen, ami viszont utána jött, az igen. (A videó erre a linkre kattintva tekinthető meg.)

A 42 éves motoros a lehető legrosszabb helyen, a pálya közepén volt, de eleinte úgy tűnt, hogy nem lesz komoly baj. Ahogyan azt ilyenkor kell, a lehető leghamarabb felállt, és még a kezét is felemelte, hogy jelezzen a mögötte haladóknak, akik közül az egyikük szintén megtette ugyanezt, miközben kikerülte őt.

Összesen kilenc versenyzőnek sikerült elkerülnie mind Cardosót, mind a csúszó-pörgő motorját. Amikor viszont már elkezdett volna indulni a pálya jobb széle felé, a 38 éves Érico Veríssimo da Rocha elgázolta őt. A 38 éves pilóta a tömegben későn vette észre ellenfelét, így teljes sebességgel nekiment. Cardoso pedig még csak kitérő mozdulatot sem tehetett, hiszen más irányba nézett, így esélye sem volt észrevennie a közeledő motort.

A futamot természetesen megszakították, és mindkét versenyzőt kórházba szállították, de mindketten belehaltak a sérüléseikbe. A szervezők úgy döntöttek, hogy nem indítják újra a versenyt, és a többi viadalt sem rendezik meg.

Eldőlt, Barcelonában sem lehet ott a pályán Álex Rins

0

Az LCR Honda bejelentette, hogy Álex Rins a silverstone-i és a spielbergi hétvége után a Katalán Nagydíjat is kihagyja. A spanyol versenyzőt az előző két alkalomhoz hasonlóan Iker Lecuona fogja helyettesíteni.

Álex Rins szezonja a váratlan győzelmet hozó austini hétvégét leszámítva egyelőre borzalmasan alakul. Az idei évre a távozó Suzukitól az LCR-hez szerződő versenyző azóta még csak célba sem ért a főfutamokon, ráadásul Mugellóban súlyos sérülést szenvedett. Az Olasz Nagydíj sprintfutamán ugyanis olyan szerencsétlenül bukott az Arrabbiata 1-ben, hogy síp- és szárkapocscsonttörést szenvedett.

Az teljesen egyértelmű volt, hogy a nyári szünet előtt már nem térhet vissza, ahogyan arra is elég hamar fény derült, hogy erre Silverstone-ban sem fog sor kerülni. A csapat akkor azt kommunikálta, hogy ha a felépülés megfelelő ütemben halad, akkor a Red Bull Ringen vagy Montmelóban versenyezhet újra. Nos, ez Spielbergben sem történt meg, és most hivatalossá vált, hogy a Barcelonához közeli helyszínen sem fog.

„Az LCR Honda versenyzője, Álex Rins jó úton halad afelé, hogy hogy hamarosan pályára mehessen – olvasható a csapat rövid közleményében, amely arra is kitér, hogy ki fogja pótolni a még mindig lábadozó 27 éves pilótát. – A Katalán Nagydíjat azonban kihagyja, honfitársa, Iker Lecuona fogja helyettesíteni.”

Utóbbi választás egyáltalán nem meglepő, hiszen az előző két futamhétvégén szintén az egyébként a Superbike-világbajnokságban szereplő motoros ült Rins helyén. Lecuona a Brit Nagydíjon a tizenhetedik, Ausztriában a huszadik helyen ért célba, és mivel a sprintfutamokon nem végzett az első kilenc hely valamelyikén, illetve a gyári csapat színeiben teljesített két hétvégéjén szintén pont nélkül maradt, egyelőre nem iratkozott fel érdemben az eredményjelzőre.

Ami Rinst illeti, sérülése ellenére mozgalmas időszakon van túl, mind a magán-, mind a szakmai életét tekintve. A nyári szünetben ugyanis megházasodott, még ha az esküvőn csak tolószékben, illetve mankóval tudott is részt venni. Utóbbi téren pedig egy fontos döntést hozott meg, hiszen jövőre már nem Hondán fog versenyezni.

Annak ellenére, hogy a felek kétéves szerződést írtak alá, Rins már egy év után távozik, és a nagy rivális Yamahához igazol helyére pedig Johann Zarco érkezik a Pramactól. A váltás kapcsán néhányakban felvetődött, hogy a spanyol pilóta inkább kiüli az idény hátralévő részét, és a Hondán már nem látjuk többé, de nemrég leszögezte, hogy célja a minél hamarabbi visszatérés.

Halálos baleset történt egy mugellói versenyen

0

Tragédiával zárult egy mugellói amatőr motorverseny vasárnap. A három pilótát érintő balesetben az 52 éves Nicola Sartori életét vesztette, míg a másik két motoros súlyos, de nem életveszélyes sérüléseket szenvedett.

Az előző hétvégén rendezték a Promo Racing Cup mugellói fordulóját. A több különböző kategóriából álló amatőr széria futamán bekövetkezett a legrosszabb, ugyanis az Olasz Amatőr Kupában halálos baleset történt a haladók között. Az áldozat az 52 éves Nicola Sartori, aki civilben karatenagymester volt, és oktatta is a sportágat.

A Mattino Padova beszámolója szerint az ütközés a júniusban a MotoGP Olasz Nagydíjának is otthont adó pálya célegyenesének a végén történt, amikor hárman értek össze. A mentők másodperceken belül kiértek, és azonnal látszott, hogy a három érintett közül az egyiknek „nagyon súlyos” az állapota. Sartorit kórházba szállították, ahol azonban belehalt sérüléseibe.

Ami a másik két versenyzőt illeti, őket az egyik firenzei kórházban ápolják. Mindketten komoly sérüléseket szenvedtek, több csontjuk is eltört, és a jelentések szerint egyiküknek kritikus az állapota. A Promo Racing Cup szervezői a promóterrel közösen úgy döntött, hogy kegyeleti okokból nem rendezik meg a hétvége hátralévő versenyeit.