back to top
2025. augusztus 12. 05:18
Kezdőlap Blog Oldal 516

Megbüntették Álex Márquezt, aki macskaként próbált menekülni az ijesztő baleset után (videó)

0

Álex Márquez háromhelyes rajtbüntetést kapott a következő hétvégére, miután a Francia Nagydíj első körében Johann Zarcót és Brad Bindert is kiterelte a pályáról. A Gresini versenyzője ijesztőnek titulálta a Luca Marinivel történt ütközését, és hálás a többieknek, hogy kikerülték őt.

Rövid, ám annál eseménydúsabb futama volt Álex Márqueznek a Francia Nagydíjon. A rajt után Johann Zarcóval, majd Brad Binderrel is összeért a 6-os kanyarban, aminek következtében mindkét ellenfele kicsúszott a pályáról, majd a 6. körben ütközött a nagy mentése után hirtelen elé kerülő Luca Marinivel, amiből sokkal nagyobb baj is lehetett volna.

Csillaghullás Le Mans-ban a jubileumi futamon ─ Rossi versenyzője történelmet írt

A 27 éves motorost vétkesnek találták az előbbi incidensért, miután „túlságosan ambiciózusnak” ítélték meg a manőverét, és három rajthellyel megbüntették a következő futamra. A sportfelügyelők tanultak bátyja, Marc Márquez portimãói esetéből, és a dokumentumban leszögezték, hogy ezt azon a versenyen kell bűnhődnie, amelyen legközelebb elindul, de mivel szerencsére nincs sérülés, ezért szinte biztos, hogy ez a négy hét múlva esedékes mugellói viadalon fog megtörténni. Csapata, a Gresini fellebbezést nyújtott be az ítélet ellen, de az ítélet ezt követően sem változott.

„Johann mögött voltam, és nem számítottam rá, hogy az ötös kanyar után ennyire hamar fog fékezni – nyilatkozta az ifjabbik Márquez még azelőtt, hogy megszületett volna a döntés. – Aztán próbáltam elkerülni őt belülről. Nagyon korán elvették a gázt, utána pedig kicsit hozzáértem Bradhez. Nagyon belül volt, és próbált védekezni, én pedig kicsit hozzáértem, de láttam, hogy veszített néhány pozíciót. Szóval sajnálom, mert nem állt szándékomban Brad ellen menni. Csak kicsit értem hozzá, de számára ez nagy volt, mert nagyon lement [a pályáról].”

Az igazán rémisztő eset viszont öt körrel később, a 4-es kanyarban történt. Márquez a VR46 pilótái, Luca Marini és a későbbi győztes, Marco Bezzecchi mögött haladt, amikor előbbi a kijáratnál hibázott. Bár azt még óriási bravúrral meg tudta menteni, pechére a spanyol versenyző elé került, aki már csak akkor vette észre, amikor semmit nem tehetett, és nekiment.

„Luca akkor egy kicsit küszködött, Marco pedig támadta őt – idézte fel a történteket. – Ezért azt mondtam magamban, hogy »ha Marco támad, akkor én is megpróbálom megelőzni őt«. Aztán viszont Luca elkövetett egy apró hibát, a kanyarban ráment a rázókőre, és elvesztette a motor [elejét]. Marco nem találta el őt, de én mögötte voltam, és nem láttam semmit. Szóval Bezzecchi kikerülte, Luca pedig ott volt a pálya közepén. Nem tudtam elkerülni a balesetet.”

Az esés után Márquez a pálya közepén landolt, és alighanem szörnyű pillanatokat élt át, miközben térdelve próbált elmenekülni a száguldó riválisok elől. Szerencsére mindenki ki tudta kerülni őt, így nem lett belőle komolyabb baj. A Gresini motorosa minden ellenfelének megköszönte, hogy nem gázolta őt el, egyúttal elárulta, hogy azért megrémült.

„Ijesztő pillanat volt, de szerencsére jól vagyok – fogalmazott. – Próbáltam kikerülni Marinit, de megcsúsztam, és nehéz [dolgom] volt. Olyan voltam, mint egy macska, próbáltam valahogy elmászni. Mindenki sikeresen kikerült, úgyhogy köszönöm mindenkinek, aki belülről elment mellettem.” Márquez hozzátette, a baleset nélkül szerinte a dobogóra is lett volna esélye.

Így élte meg a történelmi pillanatot Marco Bezzecchi

0

Marco Bezzecchi második MotoGP-győzelmét ünnepelhette Le Mans-ban, a világbajnokság történetének 1000. nagydíján. A futam során két különösen kényes pillanatot kellett átélnie Luca Marinivel és Marc Márquezzel.

Marco Bezzecchi testközelből volt szemtanúja a sokkoló pillanatok egyikének, amikor csapattársa, Luca Marini a négyes kanyarban kicsúszott. Először úgy tűnt, meg tudja fogni az esést, ám végül összeütközött Álex Márquezzel. Mindketten kiestek a versenyből. A Marc Márquez elleni manőverért kapott büntetés csak rövid időre lassította le Bezzecchit a kaotikus jubileumi versenyen. Végül több mint négy másodperces fölényes előnnyel nyert.

„Luca mögött voltam, amikor az eset történt. Az első szektorban erős voltam, és megpróbáltam megelőzni őt a hármas kanyar féktávjánál. Azt hiszem, amikor irányt váltott, egy kicsit túlságosan belülre került, és elvesztette az irányítást a motor eleje felett. Láttam, hogy túlságosan belül érkezik, ezért a következő kanyarban megpróbáltam keresztezni az ívét. Nem gondoltam ütközésre, de szerencsére pont jó helyen voltam ahhoz, hogy kikerüljem őt. A baleset csúnya látvány volt, láttam a visszajátszást. Remélem Luca és Álex is jól van.”

Álex Márquez nem sérült meg, Marinit viszont az orvosi központba szállították. Később kiderült, hogy neki sem esett baja.

Ami az egy pozíció visszaadására vonatkozó büntetést illeti, Bezzecchi így nyilatkozott:

„Számítottam erre. Hogy őszinte legyek, nem akartam előzni. Kicsit későn fékeztem. Amikor észrevettem, hogy egyre közelebb kerülök Márquezhez, megpróbáltam belülre húzódni, hogy elkerüljem azt, hogy hátulról véletlen nekiütközzek. Sajnos így kívülre löktem őt. Biztos voltam benne, hogy megkapom a büntetést. Felkészültem rá, és nem is bánom, mert ez egy kicsit túl sok volt. Semmi baj, szerencsére nyugodt maradtam a büntetés ellenére. Próbáltam megtalálni a megfelelő helyet, hogy visszaadjam a pozíciót.”

„Nem akartam túlságosan megterhelni az első gumit a rajtnál, de azt is el akartam kerülni, hogy a gumihőmérséklet felmenjen. Így amikor egy versenyző mögé kerültem, megpróbáltam minél gyorsabban előzni. Aztán, amikor az élre álltam, szabad utat kaptam, és megpróbáltam ellépni. Pénteken már jó tempót mentem, ezt próbáltam megismételni. Hogy őszinte legyek, akkor még jobb is volt a sebességem, mint ma. Fantasztikus volt. Láttam, hogy sikerült ellépnem. Csak próbáltam nyugodt és koncentrált maradni. Aztán hihetetlen érzelmek lettek úrrá rajtam, mert vizes pályán ugyan már nyertem, de száraz körülmények között csak még szórakoztatóbb volt.”

Csillaghullás Le Mans-ban a jubileumi futamon ─ Rossi versenyzője történelmet írt

0

Óriási drámát, heves vitát és Marco Bezzecchi győzelmét hozta az ezredik futam Le Mans-ban. A MotoGP sztárjainak nagy része a kavicságyban fejezte be a versenyt.

Jack Miller kirobbanó rajtot vett, ám a visszatérő Marc Márquezt ő sem tudta maga mögé utasítani az első kanyarban. A spanyol klasszis végig vezette az első kört, majd érkezett az ausztrál KTM-es, és folyamatosan nyomás alatt tartotta a 30 éves versenyzőt. Miller végül megunta az üldöző szerepet, és amint lehetősége nyílt rá, megelőzte Márquezt.

Az első boly végén motorozó Marco Bezzecchi megfutotta a verseny leggyorsabb körét, sikerült is megelőznie Álex Márquezt, de még nála is agresszívabban érkezett Maverick Viñales, aki egy meggondolatlan manőver során kiterelte Pecco Bagnaiát a pályáról. Mindkét versenyző kiesett a versenyből, és heves vitába kezdtek a kavicságyban.

Alig pár másodpercet kellett várni a következő drámáig. Luca Marini alatt csúszott meg a motor, a mögötte érkező Bezzecchi el tudott mellette menni, de Álex Márquez egyenesen beleszaladt az olaszba.

Bezzecchi eközben leszorította Márquezt a pályáról. Ezt a manővert a versenybírók sem hagyták szó nélkül, így az olasznak vissza kellett adnia egy pozíciót. Miután megfutotta  a verseny leggyorsabb körét, Bezzecchi megelőzte Millert, aki mellett Márquez is elment. Alig pár kanyarral később a VR46-os pilóta előnye már közel egy másodperc volt az üldözőkkel szemben.

Fabio Quartararo időközben feljött a kilencedik helyre. A francia jelentős lemaradásban haladt Brad Binderhez képest, azonban a dél-afrikai pilóta egy olyan négyfős bolyban motorozott, ahol a versenyzők kanyarról kanyarra váltogatták a pozíciókat. Az újonc, Augusto Fernández tette próbára a kategória veteránjait.

Bezzecchi előnye az élen már két és fél másodpercre duzzadt, Martín pedig felzárkózott Márquezre, mivel a visszatérő spanyol elkövetett egy kisebb hibát, és kiszélesített egy ívet. Brad Binder kapott egy hosszú körös büntetést, melynek eredményeképp Quartararo nyert egy pozíciót. Martín folyamatosan szorongatta Márquezt.

Márquez végül nem bírta azt a nyomást, amit Martín folyamatosan gyakorolt rá, melynek eredményeképp bukott a Repsol Honda versenyzője.

Végül Bezzecchi bezsebelte a győzelemért járó 25 pontot a jubileumi futamon, miután Giacomo Agostini leintette őt a célban. A franciák sem hiába látogattak ki a mai futamra, hiszen a helyi hős, Johann Zarco a harmadik helyen hozta be a Ducatit.

A futam végeredménye: 

Olasz győzelmet hozott a piros zászlóval félbeszakított, drámákkal teli futam

0

A három résztvevős bukás miatt piros zászlóval félbeszakított futamon egymást követték a drámák. Tony Arbolino második rajtja remekül sikerült, az élre állt, és végül elsőként haladt át a célvonalon.

Sam Lowes nagyszerűen kapta el a rajtot, ám nem ő fordult elsőnek, hanem Alonso López, aki mögé Tony Arbolino zárkózott fel. A brit versenyző tündöklése nem tartott sokáig, hiába teljesítette eddig hibátlanul a hétvégét, elesett.

A mezőny hátsóbb szekciójában egy több résztvevős bukásnak lehettünk szemtanúi. Albert Arenas, Arón Canet és Manuel González volt érintett. Az ötös kanyarban történt incidens okán piros zászlóval szakították félbe a futamot.

A futam új rajtját Lowes sajnos az utolsó rajtkockából kezdhette csak meg, mivel nem ért ki időben a bokszutcából.

Arbolino zseniális rajtot vett másodjára, rögtön az élre állt, mögötte érkezett López és Acosta. Lowes a mezőny végéről kezdte meg a felzárkózást. A második kör elején Acosta helyezte nyomás alá Lópezt, majd elkövetett egy kisebb hibát, de meg tudta tartani a pozícióját. Arbolinónak sikerült kimotoroznia némi előnyt, de Acosta is elszakadt Lópeztől.

Tíz körrel a vége előtt a hetes kanyarra fordulva a tizennyolc éves spanyol elesett, és nem tudott visszaállni a versenybe, mivel motorja jelentősen összetört.

Arbolino előnye eközben rohamosan fogyni kezdett az élen. A második helyet ajándékba kapó Filip Salač fokozatosan faragta hátrányát az olasszal szemben. López sem szakadt le cseh versenytársáról.

Lowes eközben már pontszerző helyen motorozott, megelőzte Sean Dylan Kellyt. Arbolino az élen magára talált, hat tizedes előnnyel vezetett Salač előtt, majd idei második futamgyőzelmét szerezte.

A futam végeredménye: hamarosan

Hibátlan versenyzéssel aratott rajt-cél győzelmet a spanyol pilóta

0

A legkisebb kategóriában megszokott adok-kapok kivételesen elmaradt, de Daniel Holgado uralta az egész futamot. Diogo Moreira és a veterán Andrea Migno is hibáztak.

A Moto3-asok futamát Daniel Holgado kezdte a legjobban, aki már a harmadik kanyarban az élre állt. Az időjárás szerencsére kegyes volt a pilótákhoz, de ettől függetlenül is rendkívül óvatos versenyzést láthattunk a mezőny tagjaitól az első néhány körben.

A nyolc versenyzőből álló első boly szépen el tudott lépni az üldözőktől. Holgado mögött Ayumu Sasaki, Deniz Öncü, Iván Ortolá, Diogo Moreira, Jaume Masiá, Xavi Artigas és Ryusei Yamanaka érkezett. A második, kissé szellősebb bolyban Andrea Migno számára korán véget ért a futam, a 12-es kanyarban bukott az olasz.

Tíz körrel a vége előtt Moreira esett ki a négyes szektorban, majd Sasaki egy pillanatra átvette a vezetést Holgadótól, de a spanyol versenyző azonnal visszaállt az élre.

Az élbolyban haladó első hét versenyző már három másodperces előnyben volt az üldözőkkel szemben, de vérre menő csatákat továbbra sem láthattunk. Masiá előzte meg Öncüt hat körrel a leintés előtt, majd megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

Masiá nem állt meg Sasaki mögött, ahogy alkalma nyílt rá, rögtön maga mögé utasította a japánt, majd Holgado után eredt, de a spanyol megjavította a leggyorsabb köridőt, és közel fél másodperces előnyt épített ki honfitársával szemben.

Sasaki végül utolérte Holgadót, de nem tudott a spanyol versenyző elé kerülni. Végül az említett két versenyzőhöz Masiá csatlakozott a dobogón.

A futam végeredménye: 

Marc Márquez szerint, ha minden ütközés büntetéssel jár, az a show rovására mehet

0

A Le Mans-i sprintversenyen elért ötödik helye után Marc Márquez is kifejtette véleményét a versenybírókat ért kritikákkal kapcsolatban.

A szombati sprintverseny után természetesen ismét a versenybírói döntések kerültek előtérbe a MotoGP-pilóták körében. Az Aleix Espargaró és Álex Márquez közötti manőverekről és a Brad Binderrel történt incidensről volt szó, ami felbőszítette Luca Marinit. Jack Miller is azon a véleményen volt, hogy a pénteken elhangzottakból semmi nem valósult meg, és ez számára is elfogadhatatlan.

„Számomra egyértelmű a helyzet, abba kell hagynunk ezt, feleslegesen beszélünk ezekről. Ez hülyeség. Örültem, hogy a sportfelügyelők eljöttek a biztonsági bizottsági ülésre pénteken. Ott volt 15 versenyző, sokat beszélgettünk. Mindenkinek megvan a saját véleménye. Világosan megmondtam én is: idén eddig minden incidens normális versenybaleset volt, kivéve az Oliveirával való ütközésemet Portugáliában. Azt az incidenst szankcionálni kellett, ennyi” ─ nyilatkozta Márquez.

Ismét óriási csatát hozott a sprintverseny, de Quartararo megint hibázott

„Aztán megbeszéltük, hogy milyen különböző büntetések, illetve figyelmeztetések lehetnek, lassan más felfoghatjuk úgy is, mintha adnának nekünk egy sárga lapot. Azt mondtam: ha továbbra is ennyi büntetést látunk, akkor nem fogunk másról beszélni, csak ezekről, de a MotoGP-ben néha nem lehet elkerülni bizonyos érintkezéseket. Vannak olyan esetek, amikor egy versenyző semmilyen körülmények között nem akarja átadni a helyét, ilyenkor elkerülhetetlen az, hogy összeérjünk, mert egyszerűen nincs elég hely. Egy olyan hiba, mint az enyém Portimãóban, büntetést érdemel. Az összes többi a MotoGP-ben idén felesleges volt. A nézők műsort akarnak látni. Ha minden egyes előzési manőver miatt büntetés jár, akkor még jobban elfajul a helyzet, és ennek eredményeképpen a nézők alig látnak majd csatát a pályán. Ez egyértelmű. A tizenegyedik szezonomat teljesítem a MotoGP-ben. Ütközések történtek a múltban is, és a jövőben is lesznek.”

Márquez ezt követően arról is beszélt, miért választotta erre a hétvégére a Kalex futóművet:

„Nem nézői szemmel néztem a futamot természetesen, de láttam, hogy nagyon nehéz felvenni a versenyt azokkal a versenyzőkkel, akik Ducatival mennek. Mivel az egyenesekben utolérnek, a kanyarokban sokkal többet kell kockáztatnod, ha vissza akarsz vágni. Tönkreteszed a gumikat, és ennek következtében újra és újra pozíciókat veszítesz, de ma jól éreztem magam az új futóművel. Azért választottam a Kalex által gyártottat a mai napra, mert ki akartam tapasztalni, hogyan viselkedik versenytávon.”

Rossi féltestvére borzasztóan dühös ─ nincs következetesség a versenybírók döntéseiben

0

A Mooney VR46 Ducati versenyzője, Luca Marini a negyedik helyet szerezte meg a Le Mans-i sprintversenyen. Beszélt a Brad Binder elleni küzdelemről, valamint a sportfelügyelők elleni haragjáról.

Luca Marini a harmadik rajtkockából indult a Le Mans-i sprintversenyen, de aztán szoros párharcokba keveredett. Végül Valentino Rossi testvére a negyedik helyet szerezte meg. Brad Binderrel azonban volt egy kisebb afférja, ami szerinte a dobogós helyezésébe került.

„Nagyon dühös vagyok a versenybírók döntése miatt. Tegnap mindent megbeszéltünk. Azt mondták, hogy a Pecco elleni büntetés Jerezben helyes volt. Miért nem ugyanígy alkalmazták a szabályt ma is? Binder lelökött a pályáról; Márquez hozzáért Peccóhoz, amikor elment mellette. Megint nincs következetesség. A pénteki biztonsági bizottsági ülés végén megkérdeztem, hogy mi történik, ha egy versenyző pozíciót nyer egy ütközés után. Egyértelműen azt mondták, hogy akkor pozícióváltásnak kell történnie. A mai eset egyértelműen ilyen volt, mégsem történt semmi. Ez dühít engem.”

Ismét óriási csatát hozott a sprintverseny, de Quartararo megint hibázott

„Ha Bindernek vissza kellett volna adnia a pozícióját, akkor át tudtam volna venni a második helyet. Amikor Marc és Pecco csatáztak, akkor is megragadhattam volna az esélyt erre. Kértünk egy kicsit több következetességet a döntésekben, azt mondták, oké. Számomra ez nem Binder vagy más versenyzők hibája. Csak arról van szó, hogy egy szezonon keresztül ugyanazt a szabályrendszert kellene tartani.”

„Morbidelli is megkérdezte. Szóval azt vártam, hogy megfelelő döntéseket hoznak, de nem így történt” ─ erősítette meg Marini.

Kifakadása után az olasz versenyző a gumikról is ejtett pár szót:

„Az oldalsó tapadás jó volt, de nem eléggé. Voltak problémáim. A probléma a hátsó gumi hőmérséklete, mivel a kemény féktávokon nagyon nagy terhelés alá kerül az abroncs. Három vagy négy fokkal biztos melegebbek lesznek. Nincs több időnk változtatni, vasárnap reggel már túl hűvös lesz ehhez, de az elektronikán majd igyekszünk csiszolni, hogy fékezéskor ne kapjon akkora terhelést a gumi.”

Quartararo szörnyű időszakon megy keresztül, a Yamahának cselekednie kell

0

A Yamaha sztárjának Fabio Quartararónak a 13. helyről kellett rajtolnia a hazai sprintfutamon, majd nullázott. Bosszús, mert a csapata nem halad egyről a kettőre.

A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo, aki szombaton a 4,1 km-es Bugatti pályán harmadik helyen végzett a kvalifikáció első szakaszában, lemaradt a Q2-ről, így a 13. rajtkockából kellett rajtolnia hazai sprintversenyen.

„Ez biztosan nem az a kvalifikáció volt, amire számítottunk” ─ nyilatkozta a francia pilóta.

A Monster Yamaha bokszában aggódó arcok ültek, hiszen a Le Mans-i kanyargós pálya az elmúlt 20 évben mindig is kedvező helyszín volt az M1-es Yamaha számára.

Ismét óriási csatát hozott a sprintverseny, de Quartararo megint hibázott

Quartararo már pénteken panaszkodott az agresszív motorra és a futóműre, amely minden alkalommal imbolygott alatta.

„Nem tudok mit üzenni a rajongóimnak itt Franciaországban. Csak a csapatnak üzenem, hogy megoldást kell keresnünk. Úgy döntöttem, hogy nem fogok tovább mérgelődni, mert minden egyes alkalommal, amikor mérges leszek, a helyzet csak még nehezebbé válik. A legnehezebb időszakon megyünk keresztül, amit a Yamahánál eltöltött öt évem alatt eddig átéltem. Már kilenc versenyen vagyunk túl, mert a sprinteket is beleszámolom, de nincs megoldás a láthatáron. Nincs alapunk és nincs sebességünk. Most ki kell találnunk, hogyan vészeljük át ezt a szezont.”

Quartararo figyelmeztette a Yamahát: ha nem lesz javulás, biztosan távozni fog

„Kipróbáltuk az új kipufogórendszert, nem működött. Kipróbáltuk az új futóművet, nem működött. Az aerodinamikai változtatások sem segített rajtunk, ahogy az elektronika sem. Talán egy beállítás volt, ami javított valamelyest a helyzeten, de minden technikai újítás, amit egyébként kipróbáltunk, hasztalan volt.”

„Mentálisan nehéz időszakon megyek keresztül, mert amikor az ember ahhoz van szokva, hogy dobogós helyezésekért és győzelmekért küzd, az ilyen eredményeket nehéz elviselni.”

Quartararónak újabb csalódást kellett megélnie, hiszen a szombat délutáni sprintversenyen is bukott. Egyelőre kilátástalannak tűnik a helyzet a francia pilóta számára.

Ismét óriási csatát hozott a sprintverseny, de Quartararo megint hibázott

0

A hazaiak sztárja pont nélkül zárta a sprintversenyt, míg a Pramac Ducati versenyzője első győzelmét könyvelhette el a szezonban. 

Az élről induló Pecco Bagnaiának sikerült a legjobban a rajt a MotoGP sprintversenyén Le Mans-ban. A Pramac Ducati nyergében érkező Jorge Martín azonban tudta vele tartani a lépést, és pár kanyarral később elkezdte szorongatni az olasz éllovast.

Hirtelen sárga zászló jelent meg kettes szektorban, Jack Miller esett el. Csapattársa a mezőnnyel ellentétben a közepes keveréket választotta az első gumivariánsok közül. A dél-afrikai pilóta a negyedik helyen érkezett, szinte tolta maga előtt Marc Márquezt.

Az első boly Martín előzésének köszönhetően összerázódott, és a spanyol versenyző azonnal fél másodperc előnyre tett szert. Márquez a sikán bejáratánál megtámadta Bagnaiát, de nem tette be végül mellé a motort, viszont Bindernek sikerült bevetődnie mindkettőjük elé.

Az előzést követően Bindernek sikerült meglépnie az üldözők elől, Márquez pedig elment Bagnaia mellett. Martín előnye eközben két másodpercre duzzadt az élen, Álex Márquez viszont hirtelen visszaesett a mezőny végére, és onnan kellett megkezdenie a felzárkózást.

Johann Zarco a hatodik helyről próbálta menteni a hazaiak becsületét, igyekezett faragni a hátrányát Marinivel szemben. Bagnaia eközben átvette a harmadik helyet Marc Márqueztől. A másik helyi hős Fabio Quartararo számára azonban véget ért a futam, az utolsó szektorban csúszott ki a Yamaha versenyzője.

Bagnaia igyekezett csökkenteni a hátrányát Martínnal szemben, Márquez pedig Zarco elől menekült, aki tökéletes ütemben érkezett meg a spanyol hátsó kerekére, ám elkövetett egy hibát, így elbúcsúzhatott az ötödik hely leletőségétől.

Végül Jorge Martín nem talált legyőzőre a Le Mans-i sprintfutamon, mellé Binder és Bagnaia állhatott a dobogóra.

A futam végeredménye: 

Rekordidővel szerezte meg a pole pozíciót Sam Lowes a piros zászlóval félbeszakított időmérőn

0

Új pályacsúcsot futott Sam Lowes a Moto2-es géposztály időmérő edzésén Le Mans-ban, amit Arón Canet pályán maradt motorja miatt piros zászlóval félbe kellett szakítani.

A középső géposztály időmérőjének első szakaszát Bo Bendsneyder kezdte a legjobban. A holland versenyző már a második körében 1:37 alatti időt futott. Fermín Aldeguer volt az egyetlen pilóta, aki fel tudta venni a versenyt Bendsneyderrel, rendkívül erős időt futott, de mindössze tíz ezreddel sikerült megelőznie versenytársát.

A Q1 utolsó harmadára fordulva Lukas Tulovic állt az élre, majd Aldeguer érkezett egy 1:36.454-es idővel, így győztesként jutott tovább a Q2-be. Tulovic, Bendsneyder és Baltus csatlakozott hozzá.

A kvalifikáció második szakaszát Alonso López kezdte a legjobban, majd Baltus vette át a vezetést. A versenyzők nagy része piros szektorokkal érkezett, közülük Filip Salač jött ki a legjobban. A cseh pilótával Celestino Vietti tudta tartani a lépést, a harmadik helyen érkező Arbolino hátránya már egy tized volt.

Sam Lowes a tizennegyedik helyről tört előre egy nagyszerű idővel, mellyel új pályacsúcsot állított fel a Moto2-es kategóriában. Vietti eközben bemutatott egy olyan mentést, amit még Marc Márquez is megirigyelne.

López a nyolcadik helyről igyekezett felküzdeni magát az első sorba, mely sikerült is neki, feljött a második helyre. Vietti, nagyszerű mentését követően, végül a hatodik helyen fejezte be az edzést. Pedro Acosta meglehetősen nyugalmas kvalifikációt futva az ötödik helyről várja a holnapi futamot. Az edzésnek végül piros zászló vetett véget Canet bukása miatt, mivel motorja a pálya közepén feküdt.

A kvalifikáció végeredménye: