back to top
2025. július 23. 23:13
Kezdőlap Blog Oldal 269

Nagyon megrostálta a mezőnyt a szép magyar eredményeket hozó Erzbergrodeo

0

Manuel Lettenbichler nyerte a hardenduro-világbajnokság második fordulóját, az Ausztriában rendezett Erzbergrodeót. A döntőbe összesen kilenc magyar versenyző jutott be, közülük Csizmazia Barnabás érte el a legjobb eredményt, aki így feljött az ötödik helyre a juniorok között.

Az előző hétvégén rendezték az idei hardenduro-vb második, egyben legismertebb fordulóját, az Erzbergrodeót. Az Ausztriában tartott látványos viadalra több mint 1300-an neveztek, ám csak a kvalifikáció legjobb 500 pilótájának adatott meg a lehetőség, hogy rajthoz álljon a többség számára több mint háromórás versenyen.

A címvédő győzelmével és magyar pontszerzéssel indult az idei hardenduro-világbajnokság

A kétnapos prológ első, pénteki napján az eső is megnehezítette a versenyzők dolgát. Aznap Josep Garcia bizonyult messze a leggyorsabbnak, hiszen ideje több mint 30 másodperccel volt jobb a második helyet megszerző Chris Gundermanénál. A harmadikként záró Dominik Olszowy viszont csupán további bő 1 másodperccel maradt el, de a negyedik és az ötödik között ennél is szorosabb volt a különbség: Wade Young 18 századdal győzte le a szezonnyitón tökéletes teljesítményt nyújtó Manuel Lettenbichlert.

Mivel másnap nem változott az élmezőny sorrendje, és az első három helyezett nem volt jogosult világbajnoki pontokra, ezért a legjobb időért járó 3 egységet a dél-afrikai versenyző vitte el, míg a címvédő 2 pontot kapott. Az utolsó egységet az amúgy hatodikként záró Teodor Kabakcsijev vitte el. A juniorok között a mindössze 16 éves Valentino Hutter motorozta a legjobb időt, megelőzve Suff Sellát és Marc Fernándezt. Az osztrák pilóta ideje a teljes mezőnyben a tizedik helyre volt elég. Az első fordulóban kategóriagyőzelmet szerző Mitchell Brightmore negyedikként zárt.

Ami a vasárnapi futamot illeti, az első kanyar után Will Hiare vezetett, de Gunderman hamar megelőzte őt. Hátrébb az élmenők közül Trystan Hart bukott, aminek következtében Young és Kabalcsijev is bakba került. Aztán, ahogyan arra számítani lehetett, Lettenbichler hamar levadászta az élen álló kettőst.

A német motoros azonban ezt követően nem lépett el rögtön, sőt, egy időre még el is vesztette az első helyet, utána viszont semmi kétséget nem hagyott afelől, hogy ki a legjobb, és 2:47.23 másodperccel harmadszor is megnyerte az Erzbergrodeót, és növelte előnyét a bajnokságban A második pozícióban több mint 20 perces lemaradással Hart végzett, míg a harmadik helyért nagy, de sportszerű csata zajlott.

Ennek résztvevői Mario Román és Graham Jarvis voltak, akik egy gyökerekkel teli szakaszon még át is segítették egymást. A bronzérmet végül a spanyol versenyző szerezte meg, aki így feljött a tabella második helyére. Közvetlenül mögötte az ötödikként befutó Young található, aki legyőzte az elején jó tempót produkáló, de sokat hibázó Kabakcsijevet. A bolgár pilótáról ráadásul utólag kiderült, hogy Hoare-hooz és Fernándezhez hasonlóan kihagyta az ötödik ellenőrzőpontot, így egyikük sem ért el érdemi eredményt. Ennek következtében egyébként csak nyolcan teljesítették mind a huszonhét ellenőrzőpontot, köztük az összesítésben hetedik Brightmore, aki így második győzelmét aratta a juniorok között.

Ez Erzbergrodeón számos magyar versenyző indult, és kilencen kvalifikálták is magukat. A legjobb eredményt Csizmazia Barnabás érte el, aki a teljes mezőnyben a huszonkettedik, míg a junioroknál a negyedik helyen ért célba, aminek következtében feljött az ötödik pozícióba utóbbinak az összetettjében. Ifj. Ott Kornél harmincnyolcadik helye szintén szép teljesítmény, a prológon pontosan ezt a helyet elérő Zsigovits Norbert versenye viszont nem sikerült jól, és száznyolcadikként zárt. Rajtuk kívül Kovács Bence (97.), Kiss Máté (276), Kiss Gergő (335.), Varga Csanád (428.), Kiss Sebastian (464.) és Oroszlán Ádám (474.) jutottak be a döntőbe.

Az Aprilia vezére elárulta, a „történelem leggyorsabban megkötött szerződését” írták alá Martínnal

0

Massimo Rivola elmesélte, hogyan sikerült  „rekordidő” alatt leigazolniuk Jorge Martínt. Az Aprilia versenyrészlegének vezérigazgatója emellett több érdekes részletre is kitért a megállapodással kapcsolatban.

Szinte mindenkit meglepve az Aprilia hétfő délután bejelentette, hogy Jorge Martín jövőre náluk folytatja a pályafutását. A madridi versenyző az idei szezon végén visszavonuló Aleix Espargaró helyére érkezik a gyári csapathoz. Ez a fejlemény pedig Massimo Rivola, a noaleiek versenyrészlegének vezérigazgatója szerint még nekik is hirtelen jött.

Hivatalos: Martín az Apriliához igazol, Marc Márquez zöld utat kapott a gyári Ducatihoz

„Nyilvánvalóan nagyon örülök annak, hogy a fedélzeten köszönthetem [Martínt] – nyilatkozta Rivola a MotoGP hivatalos honlapjának. – Nem beszélhetek minden részletről, de azt elmondhatom, hogy eléggé »versenyszerűen« állapodtunk meg, nagyon gyorsan, vasárnap estétől hétfőig tárgyaltuk le. Tulajdonképpen [hétfőn] 17:30-kor írtuk alá, és 18:00-kor már be is jelentettük. Szóval ez részünkről egy elég gyors döntés volt, szerintem ez a történelem leggyorsabban megkötött szerződése. Amióta Aleix meghozta a döntését arról, hogy visszavonul, elkezdtem nézelődni a pilótapiacon, és valójában elég sok menedzser bekopogott az ajtómon. De azt hiszem, hogy végül a lehető legjobb megoldást választottuk.”

Rivola arra is kitért, szerinte mi miatt hívta fel ennyire hirtelen Martín azzal, hogy esetleg csatlakozna az Apriliához. „Azt hiszem, a vasárnapi verseny [az Olasz Nagydíj főfutama] sok érzelmet mozgatott meg benne [Martínban]. Ráadásul szombaton bukott, meg hát azt hiszem, megértette, hogy talán már nincs jövője a Ducatinál, és a lehető legjobb megoldást akarta megtalálni” – utalt arra, hogy hétfőn kiderült, a bolognai gyártó vezetői szinte biztosan az őket „zsaroló” Marc Márquezt teszik meg Francesco Bagnaia következő csapattársának.

A Ducati enged Marc Márquez „zsarolásának”, és mégis ő lesz a gyári versenyző Martín helyett?

A hétfői sajtóközleményben az szerepelt, hogy egy „több évre szóló” szerződést írt alá Martín és az Aprilia. Később kiderült, hogy szándékosan fogalmaztak ilyen homályosan. „Ez egy szokásos [tehát két évre szóló] szerződés, de azzal, hogy »több évre szólót« írtunk, nagyobb hatást értünk el” – mondta nevetve Rivola.

Martín köztudottan kifejezetten jóban van Espargaróval, rendszeresen szoktak együtt tölteni időt a versenyhétvégéken kívül is. Így sokakban felmerült a kérdés, mekkora szerepe volt a mezőny körelnökének abban, hogy honfitársa az Apriliát választotta. Rivola válaszából pedig kiderült, hogy elég nagy.

Martín nem akart sírni Aleix Espargaró bejelentésén, de nagyon meghatódott a „testvére” miatt

„Azon gondolkodom, hogy felajánlok Aleixnek egy munkát, lehetne a személyi asszisztensem – elmélkedett az olasz szakember. – Hiszen ő mutatta be [Martínnak] az Apriliát, az a csapatot, amelyet éppen elhagyni készül. De azt hiszem, hogy az időzítésnek is nagy szerepe volt, hiszen nagyon gyorsak voltunk. Vasárnap este felhívtam a főnökömet, és mondtam neki, hogy lenne esélyünk [Martín leigazolására]. Aztán zöld utat kaptunk tőle, én pedig mindent megtettem, hogy ezt összehozzam. A jogi osztályon a srácok meg egész éjjel dolgoztak. Nem tudom, hogy érzelmi alapon döntött-e, de szeretném azt hinni, hogy Jorge választása azért esett ránk, mert az elmúlt években jó munkát végeztünk. Mi voltunk az egyetlenek, akik idén futamokat nyertek [a Ducatin kívül], ráadásul a miénk a legversenyképesebb motor [a Desmosedici után]. Szóval ez egy újabb darabja a kirakósnak, amelyet a helyére raktunk.”

Rivolát arról is megkérdezték, hogy Martín volt-e az elsőszámú jelölt a listáján. „Őszintén szólva igen – jelentette ki. – Bár kezdetben nem hittem, hogy piacra kerülhet. Aztán amikor megláttam, hogy kinyílik ezt a lehetőség, »dobtam neki egy kis csontot«, hátha érdekli.”

„De természetesen a különböző ajánlatok közül nem a miénk volt a legjobb, annak ellenére, hogy egy elég jó ajánlat volt – tette hozzá. – De az, hogy még így is minket választott, nagy büszkeséggel tölt el, és szerintem részben a motor, részben a csapat minősége miatt döntött így, mivel ezekről Aleix biztosan mesélt neki. Emellett [szerepet játszhatott a döntésében] a rólunk kialakult kép is, amely szerint, legalábbis én így látom, összességében ez egy olyan csapat, amelynél jól érezzük magunkat, és végül is ez is lehetett egy fontos tényező.”

Még be sem jelentették az új szabályokat, de az Aprilia máris elkezdett dolgozni a 2027-es motorján

Hivatalos: Martín az Apriliához igazol, Marc Márquez zöld utat kapott a gyári Ducatihoz

0

Hétfő délután az Aprilia bejelentette, hogy Jorge Martín fogja váltani az idei szezon végén visszavonuló Aleix Espargarót. Ez feltehetően azt jelenti, hogy Marc Márquez kerül majd a Ducati gyári csapatához.

Magyar idő szerint hétfő délután hozta nyilvánosságra az Aprilia, hogy Jorge Martín náluk folytatja a pályafutását, a felek „több évre szóló” szerződést írtak alá. A jelenlegi bajnoki éllovas az idei szezon végén visszavonuló Aleix Espargarót fogja váltani. A Martínnal közismerten jó viszonyt ápoló Espargaró egyébként közreműködött a bejelentésben, hiszen az erről szóló videóban ő üdvözölte „először” az utódját.

Massimo Rivola, a gyártó versenyrészlegének vezérigazgatója pedig a hivatalos közleményben köszöntötte a madridi motorost. „A megállíthatatlan fejlődés útján Jorge egy építőelem ahhoz, hogy elérjük azt a célt, amelyet az Aprilia Racingnél mindannyian nagyon akarunk. Köszönöm Dr. Michele Colaninnónak [a Piaggio csoport globális stratégiáért, termékekért, marketingért és innovációért felelős igazgatója – a szerk.] ezt a lehetőséget, tegnap este beszéltünk, és anélkül, hogy vesztegettük volna az időnket, meghoztuk a döntést.”

A noaleiek hirtelen bejelentését valószínűleg az indokolta, hogy hétfőn sajtóértesülések alapján sokan megírták, Marc Márquez lesz jövőre Francesco Bagnaia csapattársa. A „másik” piros motorért ugyanis leginkább Márquez és Martín volt harcban, utóbbi pedig korábban többször kijelentette, ha nem kapja meg a lehetőséget, akkor elhagyja a bolognai gyártót. Most pedig be is váltotta ezt a fenyegetését.

A Ducati enged Marc Márquez „zsarolásának”, és mégis ő lesz a gyári versenyző Martín helyett?

A Martín – Aprilia házasság így szinte biztossá teszi, hogy 2024-ben Márquez lesz a Ducati gyári csapatának másik pilótája. A most bejelentett lépés legnagyobb vesztese talán az az Enea Bastianini lehet, akit a nyolcszoros világbajnok feltehetően le fog váltani. Sokáig ugyanis úgy nézett ki, hogy ő kerülhet majd a noaleiekhez, Rivola többször is kiemelte, olasz gyártóként szeretnének egy olasz pilótát igazolni. Azonban végül Martín kedvéért mégis eltekintettek a nemzetiségi szemponttól.

A Ducati enged Marc Márquez „zsarolásának”, és mégis ő lesz a gyári versenyző Martín helyett?

0

Sajtóértesülések szerint a Ducati ugyan korábban már közölte Jorge Martínnal, hogy ő kapja meg a gyári ülést, ám mégis Marc Márquez lehet a befutó, miután világosan közölte álláspontját. A bolognaiak ezzel minden bizonnyal elveszítik a Pramac pilótáját.

Továbbra sincs bejelentés azzal kapcsolatban, hogy ki lesz Francesco Bagnaia jövő évi csapattársa a gyári Ducatinál. Erre a szerepre három jelölt van, bár a jelenlegi versenyző, Enea Bastianini jó ideje meglehetősen esélytelennek tűnt. Jorge Martín és Marc Márquez között viszont sokáig nyílt volt a verseny, múlt héten viszont már eldőlni látszott a dolog, most azonban újabb fordulatról lehet beszámolni.

Az mugellói hétvégét megelőző sajtónapon az olasz sajtóban megjelent információk alapján a Ducati a Pramac versenyzőjét választotta. Mindezt jó eséllyel arra alapozva tették meg, hogy őt máskülönben elveszíthetik, Márquez viszont akkor is elégedett lesz, ha átveszi honfitársa helyét, és ugyan nem gyári istállónál, de gyári motoron versenyezhet.

Eldőlt? – értesülések szerint Martín és a Ducati közel kerültek a megállapodáshoz

A 31 éves pilóta azonban még ugyanazon a napon borította az előzetes várakozásokat, és közölte, hogy a Pramac számára nem opció. Ez mindenképpen jelentős változás, bár ekkor még azt lehetett gondolni, hogy a nyolcszoros világbajnok talán azzal is kiegyezik, ha a Gresini kap egy gyári motort, amelyre 2025-ben felülhet.

Marc Márquez: A Pramac nagyon jó csapat, de nekem nem opció

Azonban úgy tűnik, hogy ez sem felel meg a valóságnak. Az Autosport arról számolt be, hogy Márquez közölte a Ducatival, hogy vagy megkapja a gyári ülést, vagy távozik a márkától. Ez pedig már egészen új helyzet elé állította a bolognaiakat, és a brit portálnál úgy tudják, hogy azok után, hogy közösen alternatív megoldás után néztek, végül meggondolták magukat: Martín helyett Márquez lesz Bagnaia jövő évi csapattársa.

Mindez olyannyira visszatáncolást jelent, hogy az ifjabbik spanyol motorossal a montmelói és a mugellói hétvége között közölték, hogy őt választották. A tabella éllovasa információk szerint azóta megtudta, hogy ez mégsem így lesz, és hamarosan aláír egy másik gyártóhoz. Ennek kapcsán az Aprilia, a KTM és a Honda is szóba jöhet, sőt, az Autosport szerint még az is, hogy végül mégis maradjon a Pramacnál. Ez utóbbi persze csak akkor, ha az olasz istálló végül Yamahára vált.

Emellett persze Bastianininek is új ülés után kell majd néznie, de ez már nem tartozik a meglepő fejlemények közé. Az Olasz Nagydíj második helyezettjét korábban sokszor dicsérte Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója, így ha márkát vált, akkor jó eséllyel a másik olasz gyártó lehet a célpont. Azonban nála az sem kizárt, hogy visszamegy a Ducati valamelyik szatellitcsapatához.

„Felőlem jöhet akár Burkina Fasoból is, csak gyors legyen” – interjú a gyári Ducati csapatfőnökével

Sikeres hétvégét zárt a magyar gyorsasági motorsport, ketten is tökéletes teljesítményt nyújtottak

0

Görbe Soma a német bajnokság Pro Stock 1000-es kategóriájában, míg Varga Tibor a spanyol pontvadászat Stock 600-as géposztályában szerzett két győzelmet a hétvégén. Kovács Bálint szintén kétszer állhatott fel a dobogóra, míg Rossi Moor egyszer tehette meg ugyanezt.

Kifejezetten sikeres hétvégét zárt a magyar gyorsasági motorsport, hiszen jó néhány győzelemnek, illetve dobogónak lehetett örülni. A legtehetségesebb versenyzőink közül összesen öten versenyeztek a hétvégén, négy különböző helyszínen, és a tíz futamból négy győzelem és további három pódium született.

A német bajnokságban, vagyis az IDM-ben a második fordulót rendezték meg Oscherslebenben. A Pro Stock 1000-es kategóriában Görbe Soma kiválóan szerepelt, hiszen azok után, hogy megszerezte a pole pozíciót, mindkét futamot megnyerte. Mivel a szezonnyitón is mindkét alkalommal diadalmaskodott, ezért 100 százalékos teljesítménnyel vezeti a tabellát.

Szintén az IDM-ben, csak éppen a Superbike géposztályban állt rajthoz Kovács Bálint, aki ugyancsak sikeres hétvégén van túl. A 22 éves pilóta számára áttörést jelentett ez a forduló, hiszen azok után, hogy a kvalifikáción negyedik lett, mindkét versenyt harmadikként fejezte be, a másodikon ráadásul a győzelemért is tudott csatázni. Összesítésben így a tabella hatodik pozícióját foglalja el 47 ponttal.

Varga Tibor számára szintén a második forduló jött a spanyol bajnokságban, azaz az ESBK-ban. Bár a valenciai időmérőn nem jött össze a pole pozíció, de a második helyről mindkét viadalt meg tudta nyerni a Stock 600-asok között. Ennek köszönhetően pedig átvette a vezetést a tabellán, ami korábban egy magyar versenyzőnek sem sikerült.

Rossi Mooréknak már a harmadik futamhétvége jött a MotoAmericában, ezúttal a Wisconsin államban található Road Americán. A 16 esztendős motoros erős teljesítménnyel rukkolt elő, ami az első futamon a negyedik, míg a másodikon a harmadik helyre volt elegendő. Ezzel a tabellán is javított, és 55 ponttal a hetedik pozícióban várja a folytatást.

A magyar utánpótlás legnagyobb reménységeként számontartott Farkas Kevin a MotoGP mezőnyéhez hasonlóan Mugellóban versenyzett a Red Bull Rookies Cupban. Az időmérője nem sikerült jól, és csak a huszonnegyedik helyről indulhatott a versenyeken. Az első viadalon ennél sokkal jobb teljesítményt nyújtott, de a hajrában egy előtte történt baleset miatt rengeteg időt veszített, így végül tizenhetedikként intették le, míg a másodikon tizennyolcadik lett. Ennek következtében továbbra is 5 ponttal rendelkezik, ami a bajnokság huszonkettedik helyére jó.

Újabb fordulat Aleix Espargaró ügyében, hamarosan bejelenthetik, hogy hol lesz tesztpilóta

0

Sajtóértesülések szerint a Yamaha nem akarja megadni Aleix Espargarónak az általa kért összeget. A spanyol versenyzőre így állítólag a Honda csaphat le, és hamarosan bejelenthetik, hogy jövőre a a jelenleg legjobban szenvedő gyártónál lesz tesztpilóta.

Aleix Espargaró a Katalán Nagydíj hétvégéje előtti sajtónapon jelentette be, hogy az idei év végén visszavonul a MotoGP-től. Mindez azonban valójában csupán azt jelenti, hogy jövőre már nem lesz állandó versenyző, az viszont egyáltalán nem kizárt, hogy öccséhez, Polhoz hasonlóan tesztpilótaként marad a királykategóriában.

Nemrég ő maga is megerősítette, hogy szívesen vállalna ilyen szerepet, ám azt is hozzátette, hogy ez biztosan nem a jelenlegi munkaadójánál, az Apriliánál fog megtörténni. Innentől kezdve adódik a kérdés, hogy hol köthet ki a spanyol versenyző: a Ducatit és a KTM-et ki lehet zárni, maradt tehát a két japán gyártó, a Yamaha és a Honda.

Egy héttel ezelőtt a SPEEDWEEK.com arról számolt be, hogy a hangvillásoknál nem elégedettek a mostani tesztpilóta, Cal Crutchlow teljesítményével, mivel a fizikai állapota állítólag nem üti meg a kívánt szintet. A márka fel is vette a kapcsolatot Espargaróval, valamint ügynökével, Albert Valerával, ám most kiderült, hogy a tárgyalások hamar megfeneklettek.

Itt a fordulat, Aleix Espargaró nem lesz az Aprilia tesztpilótája – máshonnan keresték meg?

A portál most azt írja, hogy Espargaró akkora összeget szeretett volna, amekkorát a Yamaha nem akar neki kifizetni. A pénzügyileg erősebb Honda viszont állítólag kész teljesíteni az igényeit, csak hogy kilábaljanak a gödörből. Olyannyira, hogy a jelenlegi információk alapján hamarosan bejelentik, hogy a 34 esztendős pilóta csatlakozik a nála csak néhány hónappal fiatalabb Stefan Bradl mellé az aszakaiak tesztcsapatához.

A Hondának alighanem rendkívül jól jön egy olyan versenyző, aki az elmúlt években az egyik európai gyártónál versenyzett, ráadásul központi szerepet játszott abban, hogy az Aprilia 2022 óta minden évben eljutott legalább egy győzelemig. A japán gyártónak pedig van honnan felkapaszkodnia, hiszen a tavalyinál is nagyobb válságban vannak.

A helyzet annyira válságos, hogy most már mind a négy állandó versenyző kifejezte elégedetlenségét a helyzettel kapcsolatban, hiába a híres japán büszkeség. Az Olasz Nagydíj hétvégéjén pedig idén már másodszor esett meg velük az a szégyen, hogy nem szereztek pontot, ráadásul a talpon maradt Johann Zarco és Luca Marini is csupán a szabadkártyával szereplő Lorenzo Savadorit tudta megelőzni a többi gyártó pilótái közül.

Quartararo és Raúl Fernández is karfájdalmakkal küszködött Mugellóban, egyiküket megműtik

0

Raúl Fernández és Fabio Quartararo életét is karfájdalom nehezítette az Olasz Nagydíj hajrájában. Előbbi már hetek óta kompartment szindrómában szenved, és a mugellói teszt másnapján kés alá fekszik, utóbbinál viszont a motoron kell változtatni a probléma megszüntetéséhez.

Raúl Fernández a tizenkettedik, míg Fabio Quartararo a tizennyolcadik helyen ért célba az Olasz Nagydíjon. Ez mindkettőjük számára visszaesést jelent az előző, montmelói fordulóhoz képest, ám mindez nem a véletlen műve. Kiderült ugyanis, hogy mind a Yamaha, mind a Trackhouse versenyzője karfájdalmakkal küszködött, ám más-más okokból.

A spanyol motoros már hetek óta kompartment szindrómában, vagyis angolul „arm pumpban” szenved, vagyis már a MotoGP-karrierje egyik, ha nem a legjobb hétvégéjét jelentő Katalán Nagydíjon is ez hátráltatta. A 23 esztendős pilóta bő egy éve már kés alá feküdt hasonló okokból, és úgy döntött, hogy most is ezt fogja tenni.

„Az év eleje óta ismét kompartment szindrómával küszködöm, és ez most nagyon nehéz volt, ezért kedden újra át kell esnem egy műtéten – nyilatkozta. – Most nagyon nehéz volt kontrollálni a motort, különösen az utolsó hét körben. Próbáltam a lehető legjobban befejezni a futamot, de nagyon nehéz volt, és örülök, hogy van megoldás a problémára. Biztos vagyok benne, hogy a jövőre nézve minden rendben lesz, és remélem, hogy az operáció után tudunk javulni, mivel most rengeteg energiát kellett tartalékolnom a verseny utolsó szakaszára, és túl sokat gondoltam a jobb karomra. Mindenesetre elégedett vagyok a hetedik fordulóval. A csapatom hisz bennem, és én is hiszek bennük. Napról napra közelebb kerülünk a gyári Apriliákhoz, és még a karproblémáimmal együtt is közel voltunk Aleix [Espargaróhoz] és Maverick [Viñaleshez].”

Bagnaia már a rajtnál lenullázta büntetését, Bastianini lehajrázta Marc Márquezt és Martínt

A keddi időpont nem véletlen, hiszen hétfőn még fontos dolga van, hiszen a mezőny marad Mugellóban, ahol kollektív tesztet rendeznek. Fernández pedig ismét kipróbálhatja az idei Apriliát, amelyet a nyári szünet után használhat először éles körülmények között. „Itt lesz a teszt, és ez fontos Raúl számára, mert ismét tesztelni fogja a ’24-es motort, ezúttal viszont mélyebben belemegyünk a részletekbe, mivel ez lesz az utolsó lehetőség, mielőtt használni kezdi” – jelentette ki Davide Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke.

Fernándeznek nem kell majd futamot kihagynia, hiszen a következő, asseni forduló csak szűk négy hét múlva esedékes. Azonban nem ő volt az egyetlen, aki karfájdalmakkal küszködött a vasárnapi futam során, hiszen a Yamaha pilótáit is ez hátráltatta. Quartararo szerint azonban neki nincs szükségre újabb beavatkozásra, sokkal inkább a motoron kell változtatni.

„Alapvetően nagyon kemény futam volt, különösen fizikai szempontból – kezdte. – Volt egy kis gond a karommal, az utolsó tíz körben nem igazán tudtam jól motorozni. Ez nem kompartment szindróma, egyszerűen a karom a határon van, amikor ilyen pályán motorozunk. Többet vártunk ettől a versenytől. Amikor kicsi a tapadás, akkor szenvedünk. Remélhetőleg találunk megoldást arra, hogy könnyebbé tegyük a motorozást. Van néhány dolog, amelyet a tesztre terveztünk, hogy leküzdjük az egyik legnagyobb gyengeségünket. Ha ez ilyen téren segít, akkor szerintem a motorozás fizikai nehézségén is segíteni fog.”

Így áll a MotoGP-tabella az Olasz Nagydíj után

Marc Márquez részben maga idézte elő a furcsa füstöt a hátsó gumijánál

0

Marc Márquez sok mindennel próbálkozott Enea Bastianini ellen az Olasz Nagydíjon, de végül alulmaradt márkatársával szemben, akit egy rakétához hasonlított. Ő és versenymérnöke, Frankie Carchedi is elárulta, mi volt az oka a célegyenes elején a hátsó gumijánál rendszeresen megjelenő furcsa füstnek.

A Le Mans-i és a montmelói fordulóval ellentétben az Olasz Nagydíj hétvégéjén Marc Márqueznek nem az ötödik sorból kellett felküzdenie magát, olyannyira, hogy a főfutamon a harmadik pozícióból indult. Ennek ellenére kevesebb pontot szerzett, mint az előző két alkalommal, hiszen szombaton a második, vasárnap a negyedik helyen ért célba.

Bagnaia már a rajtnál lenullázta büntetését, Bastianini lehajrázta Marc Márquezt és Martínt

A Gresini pilótája ugyan Maverick Viñalest lerajtolta, de a két gyári Ducati megelőzte őt az első métereken, így visszaesett a negyedik pozícióba. A verseny nagy részét ott is teljesítette, hiszen sokáig nem tudott mit kezdeni Enea Bastianinivel. A 18. körben aztán megelőzte, de négy körrel később az olasz motoros sikeresen visszatámadt, sőt, az utolsó kör utolsó kanyarjában még Jorge Martínt is levadászta.

„Megvolt a tempónk, megvolt a sebességünk – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának a nyolcszoros világbajnok. – Ott voltam, végig harcoltam, és közel voltam az élen álló srácokhoz: Peccóhoz, Martínhoz és Bastianinihez. Azonban szinte az egész futamon Bastianini mögött ragadtam. Sok mindennel próbálkoztam. Próbáltam lemaradni, majd visszajönni, és igyekeztem kontrollálni az első [gumi] nyomását. Ez viszont lehetetlen volt. Aztán amikor öt kör volt hátra, az első kanyarban volt egy kis esélyem. Onnantól kezdve azt mondtam, hogy »rendben, most már ideje elkapni Martínt«, és közeledtünk is rá. Bastianini azonban az utolsó két körben olyan volt, mint egy rakéta. Rendkívül gyors volt.”

A futam alatt érdekes jelenséget lehetett megfigyelni Márqueznél, ahogyan egyébként csapattársánál és egyben öccsénél, Álex Márqueznél is. Az utolsó, Bucine-kanyar kijáratánál, a célegyenes elején egy pillanatra rendszeresen füstölni kezdett valami a hátsó keréknél. Mint kiderült, a magasságállító okozta a jelenséget, de a 31 éves versenyzőt nem zavarta vezetés közben.

„Ez nem volt hatással rám – szögezte le. – Talán a gumit kicsit befolyásolta, de tudjuk, mi történik azoknál a bukkanóknál, és a lengéscsillapító is alacsonyan volt ezen a ponton. Igaz, hogy a ’23-as motoron kevesebb a hely az abroncs és az ülés között, és mindig próbálunk a határon lenni [a magasságállító mélyre engedésével], mert akkor jobb a sebesség. Azonban kontroll alatt volt. Ez csak füst, a Ducati dolgozik rajta.”

A füstről Frankie Carchedit, Márquez versenymérnökét is megkérdezték, aki elárulta, részben pilótája idézte ezt elő. „Végig az utolsó kanyar volt az erősségünk – fogalmazott a TNT Sportsnak. – Volt egy kis füst. Marc módosított az ívén, így egy nagy bukkanón ment át, hogy a kijáraton minél gyorsabb legyen. Emiatt [jött] a füst, semmi más nem volt. Sajnos nem tudta megelőzni Eneát. Az első gumi hőmérséklete rendkívül magas volt.”

Márquez a hétvége során 41-ről 35 pontra csökkentette hátrányát Martínnal szemben, Francesco Bagnaia viszont 17 egységre elhúzott tőle. Carchedinek felemás érzései vannak a mugellói fordulóval kapcsolatban. „Vegyes – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Értékes pontokat szerzett. Összességében az élmezőnyben voltunk egy olyan pályán, amely nem tartozik a legjobbjai közé. Csak örült, hogy egész hétvégén versenyképes volt.”

Így áll a MotoGP-tabella az Olasz Nagydíj után

Két helyen is törést szenvedett, de a komoly sérülést megúszta az elgázolt Zurutuza

0

Ijesztő balesetet szenvedett a Moto3-as Xabi Zurutuza az Olasz Nagydíjon, de szerencsére megúszta az igazán komoly következményeket. Csapata, a KTM Ajo tudatta a nyilvánossággal, hogy a 18 éves pilóta milyen sérülést szenvedett.

Már a 4. körben félbe kellett szakítani a Moto3-as Olasz Nagydíjat az előző körben történt incidens miatt. Az élő képen nem látszott, de a visszajátszásból kiderült, hogy Xabi Zurutuzát utolérte a motorversenyzők egyik rémálma. A spanyol újonc egy highside-ot produkált az Arrabbiata 2-ben, a közvetlenül mögötte haladó Filippo Farioli pedig semmit nem tudott tenni az ellen, hogy elgázolja ellenfelét. (A balesetet erre a linkre kattintva lehet megtekinteni.)

Természetesen a mentő azonnal a pályára ment, és elsőre nagy volt az ijedtség, utána viszont szerencsére jó hírek érkeztek. Az viszonylag hamar kiderült, hogy Zurutuza egy pillanatra sem vesztette el az eszméletét, az pedig szintén jó jelnek számított, hogy mielőtt elszállították, felemelt hüvelykujjal jelezte, hogy a körülményekhez képest nincs nagy baj.

Súlyos balesettel indult a Moto3 futama, Alonso ismét nyert az újraindítás után

Miközben a többiek teljesítették a lerövidített versenyt, a KTM Ajo pilótáját előbb az orvosi központba, majd a mugellói kórházba vitték, ahol alaposabban kivizsgálták. Az első hírek arról szóltak, hogy a háta sérült meg. Ez igaznak bizonyult, igaz, nem csak ott sérült meg, ezzel együtt az igazán komoly következményeket elkerülte.

Az olasz sajtóban már korábban megjelent a hír, amelyet aztán a KTM Ajo is megerősített, miszerint Zurutuzának a jobb lapocka- és felkarcsontja tört el. A rövid bejegyzésben „kis” törést említenek, és a súlyos kimenetelt kizárták. A spanyol versenyzőt még vasárnap hazájába szállítják, ahol folytatja a lábadozást. Az istálló egyúttal megköszönte a pályaorvosoknak és a kórházi személyzetnek a gyors munkát.

Arról egyelőre nem esett szó, hogy Zurutuzának ki kell-e hagynia futamot. Ebből a szempontból mindenképpen jó hír számára, hogy a következő, asseni fordulót négy hét múlva rendezik, így közel egy hónapja van arra, hogy felépüljön. Az viszont biztos, hogy a 18 esztendős motoros továbbra is a tabella huszonkettedik helyén áll, miután bemutatkozó hétvégéjén, az Amerikai Nagydíjon tizenharmadikként ért célba, azóta viszont nem szerzett pontot.

Így áll a MotoGP-tabella az Olasz Nagydíj után

Így áll a MotoGP-tabella az Olasz Nagydíj után

0

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Olasz Nagydíját. A mugellói események után Jorge Martín előnye csökkent a MotoGP-tabella élén.

Az elmúlt napokban Mugellóban vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság. Az Olasz Nagydíj során a MotoGP sprintjét és főfutamát is Francesco Bagnaia nyerte, aminek következtében 39-ről 18 pontra csökkentette összetettbeli hátrányát Jorge Martínnal szemben. A harmadik helyen továbbra is Marc Márquez áll, míg a gyártók között a KTM visszaelőzte az Apriliát, és feljött a második pozícióba. A Moto2 versenyén Joe Roberts, a Moto3 viadalán pedig David Alonso végzett az élen. A középső kategóriában Sergio García előnye 19-ről 7 pontra csökkent az American Racing motorosa előtt, míg a legkisebbeknél a kolumbiai versenyző 14-ről 37 egységre növelte előnyét Daniel Holgado előtt.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Jorge Martín Ducati Prima Pramac Racing 171
2 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 153
3 Marc Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 136
4 Enea Bastianini Ducati Ducati Lenovo Team 114
5 Pedro Acosta KTM Red Bull GASGAS Tech3 101
6 Maverick Viñales Aprilia Aprilia Racing 100
7 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory 85
8 Aleix Espargaró Aprilia Aprilia Racing 82
9 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 74
10 Álex Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 51
11 Marco Bezzecchi Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 45
12 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse Racing 32
13 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 32
14 Franco Morbidelli Ducati Prima Pramac Racing 31
15 Miguel Oliveira Aprilia Trackhouse Racing 31
16 Jack Miller KTM Red Bull KTM Factory 27
17 Augusto Fernández KTM Red Bull GASGAS Tech3 13
18 Joan Mir Honda Repsol Honda Team 13
19 Johann Zarco Honda CASTROL Honda LCR 9
20 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 8
21 Nakagami Takaaki Honda IDEMITSU Honda LCR 8
22 Dani Pedrosa KTM Red Bull KTM Factory 7
23 Luca Marini Honda Repsol Honda Team 0
24 Stefan Bradl Honda HRC Team 0
25 Pol Espargaró KTM Red Bull KTM Factory 0
26 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 0

 

MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 267
2 Prima Pramac Racing 202
3 Gresini Racing MotoGP 187
4 Aprilia Racing 182
5 Pertamina Enduro VR46 Racing 119
6 Red Bull GASGAS Tech3 114
7 Red Bull KTM Factory 112
8 Trackhouse Racing 63
9 Monster Energy Yamaha MotoGP 40
10 LCR Honda 17
11 Repsol Honda Team 13

 

MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 241
2 KTM 140
3 Aprilia 138
4 Yamaha 36
5 Honda 19

 

Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Sergio García Boscoscuro MT Helmets – MSi 122
2 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 115
3 Ogura Aj Boscoscuro MT Helmets – MSi 99
4 Alonso López Boscoscuro Speed Up Racing 79
5 Manuel González Kalex QJmotor Gresini Moto2 66
6 Fermín Aldeguer Boscoscuro Speed Up Racing 63
7 Arón Canet Kalex Fantic Racing 58
8 Albert Arenas Kalex QJmotor Gresini Moto2 48
9 Jeremy Alcoba Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 43
10 Celestino Vietti Kalex Red Bull KTM Ajo 38
11 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 35
12 Somkiat Chantra Kalex Idemitsu Honda Team Asia 35
13 Tony Arbolino Kalex Elf Marc VDS Racing Team 33
14 Barry Baltus Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 23
15 Jake Dixon Kalex CFMoto Aspar Team 20
16 Izan Guevara Kalex CFMoto Aspar Team 18
17 Senna Agius Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 16
18 Filip Salač Kalex Elf Marc VDS Racing Team 14
19 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 13
20 Dennis Foggia Kalex Italtrans Racing Team 10
21 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 7
22 Jorge Navarro Forward Klint Forward Factory Team 6
23 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 6
24 Darryn Binder Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 5
25 Jaume Masià Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 3
26 Bo Bendsneyder Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 2
27 Mario Aji Kalex Idemitsu Honda Team Asia 2
28 Matteo Ferrari Kalex QJmotor Gresini Moto2 1

 

Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 MT Helmets – MSi 221
2 OnlyFans American Racing Team 150
3 Speed Up Racing 142
4 QJmotor Gresini Moto2 114
5 Fantic Racing 58
6 Elf Marc VDS Racing Team 47
7 Red Bull KTM Ajo 44
8 Yamaha VR46 Master Camp Team 43
9 CFMoto Aspar Team 38
10 Idemitsu Honda Team Asia 37
11 RW-Idrofoglia Racing GP 36
12 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 21
13 Italtrans Racing Team 17
14 Pertamina Mandalika Gas Up Team 5
15 Klint Forward Factory Team 0

 

Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Boscoscuro 154
2 Kalex 139
3 Forward 6

 

Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 David Alonso CFMoto CFMoto Aspar Team 143
2 Daniel Holgado Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 106
3 Collin Veijer Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 95
4 Iván Ortolá KTM MT Helmets – MSi 80
5 David Muñoz KTM Boé Motorsports 60
6 Jamanaka Riuszej KTM MT Helmets – MSi 56
7 Joel Kelso KTM Boé Motorsports 46
8 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 45
9 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 45
10 Jacob Roulstone Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 42
11 Ángel Piqueras Honda Leopard Racing 41
12 Joel Esteban CFMoto CFMOTO Gaviota Aspar Team 35
13 Furuszató Taijó Honda Honda Team Asia 31
14 Szuzuki Tacuki Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 31
15 Stefano Nepa KTM LevelUp – MTA 29
16 Luca Lunetta Honda Sic58 Squadra Corse 24
17 Riccardo Rossi KTM CIP Green Power 16
18 Nicola Carraro KTM LevelUp – MTA 15
19 Matteo Bertelle Honda Rivacold Snipers Team 14
20 Filippo Farioli Honda Sic58 Squadra Corse 11
21 Scott Ogden Honda MLav Racing 5
22 Xabi Zurutuza KTM Red Bull KTM Ajo 3
23 Vicente Pérez KTM Red Bull KTM Ajo 3
24 Noah Dettwiler KTM CIP Green Power 2
25 David Almansa Honda Rivacold Snipers Team 2

 

Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 CFMoto Aspar Team 178
2 Red Bull GasGas Tech3 148
3 MT Helmets – MSi 136
4 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 126
5 Boé Motorsports 106
6 Leopard Racing 86
7 Red Bull KTM Ajo 51
8 LevelUp – MTA 44
9 Sic58 Squadra Corse 35
10 Honda Team Asia 31
11 CIP Green Power 18
12 Rivacold Snipers Team 16
13 MLav Racing 5

 

Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 CFMoto 143
2 KTM 113
3 Gas Gas 111
4 Husqvarna 105
5 Honda 80