back to top
2025. július 25. 05:57
Kezdőlap Blog Oldal 268

Jöhet a szenzációs visszatérés? – Dovizioso nem zárta ki

0

Andrea Doviziosótól megkérdezték, hogy elképzelhetőnek tartja-e a 2025-ös visszatérést a MotoGP-be. Az egyszeres világbajnok pedig nem mondott nemet.

Andrea Dovizioso a 2022-es idényben vonult vissza a MotoGP-től. Az akkor 36 éves pilóta meg sem várta az idény végét, hanem az év közepén, hat futammal a vége előtt búcsút intett a WithU Yamaha csapatának. A döntést azzal indokolta, hogy nem érezte magát jól a motoron, és tény, hogy ezt a gyenge eredmények is igazolták.

Dovizioso azóta leginkább a motokrosszozásban találta meg az örömöt, igaz, többször is súlyos edzésbalesetet szenvedett. 2022 végén a csuklóját törte el, idén pedig számos csontja eltört, és átmenetileg kerekesszékbe került. A sérülések ugyanakkor szerencsére nem maradandóak, és nem akadályozzák meg egy esetleges visszatérésben. Merthogy ezt sem zárta ki.

Átmenetileg kerekesszékbe került Dovizioso, miután számos törést szenvedett az edzésbalesetében

„Nincsenek terveim, de mindig jó érzés, amikor egy gyártó felhívja az embert, hogy beszéljünk a jövőről – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Amikor úgy döntöttem, visszavonulok, nem álltam készen arra, hogy tegyek valamit, mert meg akartam állni, és szünetet tartani. Azonban mindig nyitva hagytam az ajtót, mert még nem vagyok túl öreg. Mindenki ismeri az érzékemet, amely segít a motor fejlesztésében. Jelenleg tényleg nem tudom, túl korai lenne, de az ajtó nyitva áll.”

Dovizioso 2001-ben mutatkozott be a gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentiméteres kategóriájában, és a következő évben vált állandó pilótává. 2004-ben öt győzelemmel világbajnok lett, majd a 250-esek között rögtön a harmadik helyet szerezte meg a tabellán. Az azt követő két idényre két-két győzelem, illetve két összetettbeli második hely jutott, majd jöhetett a MotoGP.

Első királykategóriás dobogóját a 2008-as Valenciai Nagydíjon szerezte, a JIR Team Scot színeiben, 2009-re pedig a Honda felvitte a gyári istállójához. Ebben az évben megnyerte a Brit Nagydíjat, utána viszont csak dobogók jöttek, miközben egy, a Yamaha Tech3-nál töltött év után átigazolt a gyári Ducatihoz, amely kezdetben messze volt attól, hogy versenyképes legyen.

A Ducati Iannonét akarta megtartani Dovizioso helyett, de édesapja borzalmas döntésre beszélte rá

A következő győzelmére a 2017-es Olasz Nagydíjig kellett várni: azzal, hogy két diadal között 131 futamhétvégét rendeztek, a mai napig ő tartja a királykategóriás rekordot, míg a 7 év és 313 nap a MotoGP-korszakban jelent csúcsot. Ezt további 13 győzelem követte, aminek köszönhetően zsinórban háromszor volt második a tabellán Marc Márquez mögött, igaz, ebből csak az első évben, 2017-ben volt még esélye a vb-címre az utolsó futamon.

Sikeres volt Raúl Fernández műtétje, de az még kérdéses, hogy rajthoz tud-e állni Assenben

0

Raúl Fernández átesett a műtétjén, amelyre az elmúlt időszakban fellépő kompartment szindróma miatt volt szüksége. A csapata arra számít, hogy a spanyol pilóta motorra tud majd ülni Assenben, de ez még nem biztos.

Ahogy mi is beszámoltunk róla, Raúl Fernández – és Fabio Quartararo is – az Olasz Nagydíj után árulta el, hogy fáj a karja. Kiderül, hogy a spanyol pilóta már hetek óta a motorversenyzők körében jól ismert kompartment szindrómában, vagyis angolul „arm pumpban” szenved.

Quartararo és Raúl Fernández is karfájdalmakkal küszködött Mugellóban, egyiküket megműtik

Vagyis csak szenvedett, ugyanis kedden, Barcelonában megműtötte Dr. Xavier Mir, aki korábban többek között Quartararót és Álex Rinst is kezelte már. Az ilyen beavatkozásoknak az a lényege, hogy sebészi úton, az izomrekesz megnyitásával csökkentik az abban fennálló nyomást.

A 23 éves pilóta szerencséjére a következő versenyhétvége aránylag messze van. Az asseni Holland TT-re (amely nemrég hosszabbította meg a szerződését a MotoGP-t irányító Dornával) nagyjából egy hónap múlva, június 28-30. között kerül majd sor. A felépülésre így elméletileg van elég ideje, ám természetesen egy ilyen esetnél sem lehet azt mondani, hogy biztosan motorra tud majd ülni az érintett.

Fernández a közösségi médiában adott hírt az állapotáról. „Beiktattam egy rövid megállót, hogy véget vessek a kompartment szindrómának, amelyet már a szezon eleje óta vonszolok magammal. Köszönöm Dr. Mirnek a munkáját. Most pedig majd a rehabilitációra koncentrálok, hogy Assenben már százszázalékos tudjak lenni. Találkozunk néhány hét múlva” – tette közzé az Instagram-oldalán.

A csapata, a Trackhouse Racing egy közleményt adott ki az üggyel kapcsolatban. „Amennyiben [Fernández] rehabilitációja a tervek szerint halad, a csapat arra számít, hogy a június 28-án, pénteken kezdődő holland TT-n – Assenben – már alkalmas lesz a versenyzésre. Addig is a Trackhouse minden csapattagja mielőbbi felépülést kíván Raúlnak!” – írták.

Egyébként az Aprilia pilótái közül már csak Fernández nem kapta meg az idei motort, viszont a hírek szerint a nyári szünet után, tehát a Brit Nagydíjtól kezdve már ő is azt fogja használni.

Raúl Fernándezt nem érdekli, hogy csak egy rosszabb motort kap az Apriliától, mint Oliveira

A motoros szezon kezdete: milyen alkatrészeket és kiegészítőket érdemes vásárolni?

0

Kezdődik a motoros szezon! A gyönyörű, napsütéses tavaszi idő jelzi a motoros szezon kezdetét. Ez nem csak a motor kivételét jelenti a garázsból, és annak alapos mosását. Az első túra előtt érdemes alaposan átnézni a motort, és szükség esetén beszerezni a szükséges alkatrészeket és kiegészítőket.

Fotó: gmoto.hu

Alapvető motoros átvizsgálás

Mielőtt útnak indulnál, fontos elvégezni az alapvető átvizsgálást, amely az alábbiakat foglalja magában:

  • Motorgumik állapota: Ellenőrizd a futófelület mélységét, esetleges repedéseket és a motorgumik általános állapotát. Ha a motorgumik kopottak vagy sérültek, cserélni kell őket.
  • Fékrendszer: Ellenőrizd a fékfolyadék szintjét, a fékbetétek és tárcsák állapotát. A fékeknek simán és hibátlanul kell működniük.
  • Olaj és egyéb üzemeltetési folyadékok: Ellenőrizd az olajszintet, a hűtőfolyadékot és más üzemeltetési folyadékokat. Szükség esetén töltsd fel őket.
  • Világítás: Ellenőrizd az összes lámpa és jelző működését.
  • Lánc: Ellenőrizd a lánc feszességét és kenését.
  • Egyéb alkatrészek: Ellenőrizd az amortizátorok, a kipufogó, a kormány, a lábtartók és más motoralkatrészek állapotát.
    Fotó: gmoto.hu
    Fotó: gmoto.hu

    Ajánlott Alkatrészek és Kiegészítők

    Az alapvető átvizsgálás mellett érdemes beszerezni további alkatrészeket és kiegészítőket is, amelyek növelik a kényelemet és a biztonságot:

  • Ruházat és bukósisakok: Kiváló minőségű motoros ruházat és sisakok szükségesek, hogy megvédjenek egy esetleges baleset során.
  • Fékek: Ha a motorod nincs ABS-szel felszerelve, érdemes megfontolni a fékrendszer modernizálását ABS-rendszerre.
  • Motorgumik: Nehéz körülmények között érdemes vastagabb futófelülettel rendelkező motorgumikat felszerelni.
  • Ütközésvédők: Az ütközésvédők megvédik a motort egy esetleges bukás esetén.
  • Navigáció: Segít megtalálni az utat és elkerülni a dugókat.
  • Intercom: Lehetővé teszi a kommunikációt más motorosokkal menet közben.
  • Multimédia: Különféle elektromos csatlakozók, szivargyújtók, töltők és egyéb kábelek.
  • Lopásgátló: Lánczárak, fékzárak, sisakzárak vagy riasztók.
  • Szerszámok: Alapvető szerszámok szükségesek kisebb javítások esetére.
    Fotó: gmoto.hu

    Tippek az új motoros szezon kezdéséhez

    • Kezdj lassan: Mielőtt hosszabb túrákra indulnál, érdemes hozzászokni a motorhoz és gyakorolni a vezetést.
    • Tartsd be a közlekedési szabályokat: Tartsd be a szabályokat és tarts tiszteletben más közlekedőket.
    • Ne becsüld alá az időjárást: Tavasszal az időjárás gyorsan változhat. Kövesd az előrejelzéseket és öltözz megfelelően.
    • Motorozz egy baráttal: Mindig biztonságosabb egy baráttal motorozni, aki szükség esetén segíthet.

    Kívánunk boldog és biztonságos motoros szezont!

    A megbízható motoros boltot a www.gmoto.hu oldalon találhatod meg.

    Fotó: gmoto.hu

    (X)

Marc Márquez elmagyarázta, hogy miért nem fogadta el a Pramac ülését

0

Nemrég derült ki, hogy Marc Márquez jövőre csatlakozik majd a Ducati gyári alakulatához. A nyolcszoros világbajnok több érdekes részletet is megosztott a megállapodás hátteréről.

Szerdán jelentette be a Ducati, hogy a következő szezontól Marc Márquez váltja Enea Bastianinit a gyári istállójuknál. Azóta pedig egyre több részlet lát napvilágot arról, hogyan választotta ki végül a bolognai gyártó Francesco Bagnaia új csapattársát.

Nemrég maga Márquez is megszólalt a témában, és többek között azt is elmondta, hogy őt igazán Gigi Dall’Igna munkálkodása nyerte meg a Ducatinak. Emellett azt is elárulta, a gyártó mindig is azt kommunikálta feléjük, hogy megvárják az Olasz Nagydíjat a döntéssel. A spanyol pilóta további érdekességeket is megosztott a megállapodás hátteréről.

A Ducati igazgatója szerint „tisztán sportszakmai” okból választották Marc Márquezt a gyári csapathoz

„Szerda reggel nyolc órakor írtam alá a szerződést – fedte fel Márquez a Cadena SER nevű spanyol rádió egyik adásában. – Az elmúlt két évben a [gyári] Ducati volt az a motor, amellyel bajnokságot lehetett nyerni, jelenleg nincs ennél gyorsabb gép. Szóval logikusan jövőre már a bajnoki címért kell majd harcolnunk.”

„Tavaly úgy döntöttem, hogy elhagyom a Repsol Hondát, amely az életem legfontosabb csapata volt – tette hozzá. – De ezt csak a pályafutásomra való tekintettel léptem meg, mivel jobb eredményeket akartam elérni. Szóval ez eléggé motivál. Arra a motorra fogok felülni, amelyikkel nyerni lehet. És persze látom, hogy ott [a gyári Ducatinál] mi játszódik le, ott aztán igazán kiteszed magad mindennek, kritikának, dicséretnek… de így is meg akartam ezt lépni, mivel úgy gondolom, hogy a másik utat követve már nem tartana sokáig a karrierem.”

Marc Márquez már tavaly elhatározta, hogy be kell kerülnie a Ducati gyári csapatához

Jorge Martín volt Márquez legfőbb vetélytársa a gyári ülésért folyó versenyfutás során. Viszont a Ducatinál eredetileg mind a két, idén is kiemelkedő teljesítményt nyújtó spanyol versenyzőt meg szerették volna tartani. Erre látszólag egyetlen mód kínálkozott: Martín öltözhet pirosba, Márquez pedig a Pramacnál kapja meg a „lehető legújabb motort”. Jelenleg ugyanis egy tavalyi, vagyis előző verziójú Desmosedicin ül. Az Olasz Nagydíj előtti csütörtökön viszont a nyolcszoros világbajnok megfúrta ezt a tervet, hiszen kijelentette, hogy a Pramac neki „nem opció”. Ennek következményeit pedig már jól ismerjük. Most pedig elmondta, hogy miért nem fogadta el az eredeti ajánlatot.

„Ez egyszerű. Az egyik, a legfontosabb oka az volt, hogy ha a pályán kell megnyernem [a bajnokságot], akkor nekem is ugyanolyan »fegyverek« kellenek. Most pedig ezek nincsenek meg. De persze [idén] ez nem mentség, mivel már megmutattam, hogy így is versenyképes tudok lenni. De akkor sincsenek ugyanolyan eszközeim” – magyarázta Márquez.

„Emellett az is elég egyértelmű volt nekem, hogy nem szeretnék egy szatellitcsapattól egy másikhoz igazolni. A harmadik pont pedig az, hogy amikor egy sportolóról beszélünk, akkor nemcsak a sportolói szerződések kerülnek elő, hanem a szponzorokkal kötött kontraktusok is. Bizonyos szponzorok végig elkísértek a pályafutásom során. És van köztük olyan multinacionális cég, amely szeptemberben lezárja a következő két évre szóló költségvetését. Szóval az ilyen szponzorokkal nem lehet azt játszani, hogy »most igen, most nem, talán majd jövőre«… ez így nem kivitelezhető.”

Martín így végül az Apriliánál fogja folytatni a pályafutását. Márquez elmondása szerint nem repesik attól, hogy valaki miatta kerül ki egy gyártó kötelékéből, de úgy gondolja, hogy neki leginkább önmagára kell figyelnie. „Nem örülök annak, ha egy motoros motor nélkül marad [az aktuális gyártójánál] – nyilatkozta a cerverai versenyző. – De ebben a szakmában, a sportban néha önzőnek kell lenned, és meg kell találnod magadnak a legjobb lehetőséget. Ez pedig az én esetemben a piros motor, amelyet én szereztem meg magamnak. Ilyenkor minden kártyát ki kell játszanod, hiszen a legversenyképesebb motorról van szó. Egyébként nekem azt mondták, hogy a Ducati mérnökei minden versenyen figyelték a fejlődésemet a 2023-as motorral, és az sokkal többet számított [amikor engem választottak], mint az összes többi dolog.”

Az Aprilia vezére elárulta, a „történelem leggyorsabban megkötött szerződését” írták alá Martínnal

Acosta inkább Rossira szeretne hasonlítani, nem Marc Márquezre

0

Pedro Acosta elárulta, hogy Valentino Rossi és Marc Márquez közül inkább az előbbire szeretne hasonlítani. Az újonc azt is elmondta, hogy legszívesebben Dani Pedrosa csapattársa lenne. Acosta emellett arra is kitért, hogy a korábbi MotoGP-pilóták közül kivel akarna összecsapni.

Idén valósággal berobbant a MotoGP-be Pedro Acosta. Eddig négy sprint és két főfutam után állhatott fel a dobogóra, a tabellán pedig jelenleg az előkelő ötödik helyet foglalja el. Nem véletlen, hogy jövőre már a KTM gyári csapatának versenyzője lesz.

Ilyen eredményekkel pedig szinte már természetes, hogy rendszeresen összehasonlítják bizonyos nagyon sikeres pilótákkal. Elég egyértelmű párhuzamot lehet húzni például közte és Marc Márquez között, már csak azért is, mert mindketten spanyol zászló alatt versenyeznek. Acosta viszont némileg meglepő választ adott arra a kérdésre, hogy Valentino Rossi és Márquez közül kire szeretne hasonlítani, hiszen nem a honfitársát nevezte meg.

Marc Márquez nem szereti, ha hozzá hasonlítják Acostát

„Inkább olyan lennék, mint Valentino Rossi – nyilatkozta Acosta a DAZN adásában. – Kapcsolatba kerültem vele, amikor meghívott a téli versenyére, és úgy gondolom, hogy ő nagyon sok jót tett a motorsportért. Ha Valentino azt mondaná, hogy szabadkártyával elindul egy MotoGP-futamon, akkor biztosan tele lenne a paddock. Ő volt az, aki megmozdította a MotoGP-t, és aki a MotoGP-t MotoGP-vé tette. Ő az, aki mindannyiunknak utat mutatott, amikor még gyerekek voltunk, még Marc Márqueznek is, pedig ő már a mezőny egyik legidősebb tagja. Az egész paddocknak ő az »apja«.”

Acosta jelenlegi csapattársa Augusto Fernández. A mazarróni cápa viszont nem az ő nevét mondta, amikor megtudakolták, kivel „osztana meg” legszívesebben egy garázst. „Dani Pedrosát választanám. Neki szerintem sokkal több [világbajnoki] címet kellett volna nyernie, mint amennyit nyert – fejtette ki. – Lenyűgöző, hogy egy ilyen kistermetű ember így tud MotoGP-gépet vezetni. Olyan veleszületett tehetsége van, amilyen jelenleg senkinek sincs a MotoGP-ben, talán csak [Casey] Stoner vagy Valentino volt vele egy szinten. Pedrosa az egyike azoknak, akik ki lettek választva arra, hogy történelmet írjanak, szóval hatalmas kár, hogy sérülései miatt végül nem volt erre képes.”

Végül arról is megkérdezték Acostát, hogy a korábbi MotoGP-pilóták közül kivel csapna össze a legszívesebben. „Casey Stonerrel – válaszolta. – Ő volt az egyik utolsó olyan srác, aki kifejezetten jó műsort csinált, mindig lehetett nézni, ahogy a motor mozog, csúszkál alatta. Gyerekkoromban nagyon kedveltem, egyszer nagyon jó lenne vele egy pályán körözni.”

Stoner szerint csak a pályafutása végeztével értették őt meg, korábban nem szerették a stílusát

Komoly előrelépéssel indul a hétvégén a magyar endurobajnokság

0

Az eddiginél is nagyobb szerepet vállal a magyar endurosportban a TRP Hungary, amely az idei hazai endurobajnokságnak a névadó szponzora, míg az endurokrossz-bajnokságnak a főtámogatója lett. Az együttműködés célja, hogy a két sorozat minél több versenyzőt adjon a Superenduro-világbajnokságnak.

Jó ideje beindult már a 2024-es kültéri enduroidény, ahogyan nemzetközi szinten, úgy hazánkban is. A hazai endurokrossz-bajnokságból már két fordulót is megrendeztek, és hamarosan kezdődik a magyar endurobajnokság is. Előbbinek a főtámogatója, utóbbinak pedig a névadó szponzora lett a szakágban már jól ismert TRP Hungary.

A vállalat az elmúlt években került be a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) kötelékébe, miután az utóbbi két Superenduro-világbajnokságon nemcsak a promóteri, hanem a rendezői szerepet is betöltötte. Olyannyira, hogy mind a 2023-as, mind az idei eseményt egyértelműen sikerült a korábbiaknál magasabb szintre emelni, utóbbinak pedig már az MVM Dome adott otthont.

„2022-ben kaptunk egy elismerést a MAMS-tól a magyar endurosportban végzett munkánkért, ami elég inspirálóan hatott ránk – nyilatkozta Őry Tamás, a TRP Hungary ügyvezető igazgatója. – 2023-ra összehoztunk egy telt házas Superenduro-világbajnokságot a Papp László Sportarénában, 2024-ben pedig megcsináltuk Magyarország eddigi legnagyobb beltéri motorsportrendezvényét 13 ezer néző előtt. Ennek a szakágnak, az offroad-motorozásnak ma ez a legnagyobb eseménye Magyarországon.”

Fotó: MGR Images

Ezzel párhuzamosan jelentős változások voltak a MAMS-nál, és megalakult az új enduroszakág. A TRP Hungary pedig azt a célt tűzte ki, hogy még jobban segítse a magyar endurosportot, két Superenduro GP of Hungary között is. Ennek érdekében jöttek létre a névadó szponzori, illetve főtámogatói megállapodások, amelyek mindkét fél számára egyértelmű előnyökkel kecsegtetnek.

Az anyagi forrásoknak köszönhetően az érintettek reményei szerint az enduroszakág az eddiginél is meredekebb fejlődési pályára áll, aminek révén a jövőben számos versenyzőt ad a sportág magyarországi csúcseseményére, a Superenduro-vb-re. Ez utóbbit a TRP Hungary hosszú távon is szeretné tovább építeni.

„Annyira komolyak a szándékok, hogy évekre előre tervezünk a Superenduro-világbajnoksággal, ahol most egyébként egy új nemzetközi promóter lépett be a projektbe – fogalmazott Őry Tamás. – A következő évben már a lengyel promóterrel fogunk együtt dolgozni. Már elkezdődött a közös munka, és nagyon bizakodóak vagyunk, hogy szakmailag tudunk még emelni a rendezvény színvonalán.”

Fotó: MGR Images

Ami a hazai bajnokságok programját illeti, az öt fordulóból álló TRP Hungary – Magyarország Nyílt Nemzeti Enduro Bajnokság és Kupasorozat ezen a hétvégén kezdődik Nagytarcsán, és novemberben zárul Zalaegerszegen. A szintén öt helyszínre ellátogató Magyarország Nyílt Nemzeti Endurocross Bajnokság és Kupasorozat mezőnye Szankon és Pannonhalmán már megküzdött egymással, legközelebb június végén, Szandaváralján állnak rajthoz, míg utoljára októberben, Piliscsévén teszik meg ugyanezt.

A TRP Hungary – Magyarország Nyílt Nemzeti Enduro Bajnokság és Kupasorozat 2024-es versenynaptára

  • Június 8–9.: Nagytarcsa
  • Július 6–7.: Szandaváralja
  • Augusztus 3–4.: Tokod
  • Augusztus 31. – szeptember 1.: Tormáskert (Szlovákia)
  • November 9–10.: Zalaegerszeg

A Magyarország Nyílt Nemzeti Endurocross Bajnokság és Kupasorozat 2024-es kiírásának hátralévő versenyei

  • Június 22.: Szandaváralja
  • Szeptember 14.: Veszprémvarsány
  • Október 26.: Piliscsév

Új királya van a Man-szigetnek, Michael Dunlop megdöntötte a nagybátyja győzelmi rekordját

Michael Dunlop a Man-szigeti TT szerdai napján megnyerte a Supertwin kategória első futamát, ezzel a huszonhetedik sikerét aratta a legendás viadalon. Így pedig megdöntötte nagybátyja, Joey Dunlop győzelmi rekordját.

Ami nem sikerült Michael Dunlopnak a hétvége során – amikor az előzetes várakozások szerint nagyobb esélye volt rá –, az szerdán már összejött neki. Ekkor ugyanis végig vezetve megnyerte a Supertwin kategória első futamát Peter Hickman és Dominic Herbertson előtt, és ezzel megszerezte a huszonhetedik győzelmét a Man-szigeti TT-n. Így pedig mostantól ő a rekordtartó, ő rendelkezik a legtöbb győzelemmel a legendás utcai viadalról.

Dunlop azzal a kimondott céllal érkezett idén a szigetre, hogy megdönti a 2000-ben elhunyt nagybátyja, Joey Dunlop huszonhat győzelmet számláló rekordját. Ezt szombaton állította be, de vasárnap még elmaradt a „királyavatás”, mivel a 35 éves pilótának a Superbike kategória viadala közben meg kellett állnia megigazítani a sisakplexijét (erről bővebben olvashatnak Guld Péter helyszíni beszámolójában). De aztán szerdán végül mégis sikerült megszereznie a vágyott huszonhetedik diadalt, később pedig el is mondta, hogy miért volt ez kimondottan fontos neki.

A nap, amikor Joey Dunlop leüzent

„Nyilvánvaló, hogy soha nem leszek olyan mintakép, mint Joey, és nem is várom el, hogy olyan legyek, sőt nem is akarok az lenni. Joey egy igazán különleges tehetség volt – fejtegette a meghatódott Dunlop a TT hivatalos adásában. – Persze egyszer majd valaki az én rekordomat is meg fogja dönteni, de ez engem nem érdekel.”

„Az mindenkit inspirál, hogy olyan legyen a Man-szigeten, mint Joey Dunlop, szóval ez az újabb győzelem nekem a csúcsok csúcsát jelenti – tette hozzá. – Persze nem arról van szó, hogy a több az jobb. Ez nekem egy személyes történet most, mivel kifejezetten meg akartam dönteni [ezt a rekordot], ez az egyik ilyen rekord… Sok rekordot megdöntöttem már az életem során, de ez az, amelyet igazán meg akartam.”

A Ducati igazgatója szerint „tisztán sportszakmai” okból választották Marc Márquezt a gyári csapathoz

0

Nemrég hozta nyilvánosságra a Ducati, hogy Marc Márquez jövőre csatlakozik a gyári istállójukhoz. Gigi Dall’Igna, a bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója ezután egy interjúban válaszolt a felmerülő kérdésekre.

Szerdán végre kiderült, hogy jövőre ki lesz Francesco Bagnaia csapattársa a Ducati gyári alakulatánál: Marc Márquez. A felek egy két évre szóló szerződést írtak alá. A lépéssel kapcsolatban természetesen több kérdés is felmerült a szurkolókban, amelyek közül néhányat az olasz Sky Sports feltett a bolognaiak versenyrészlegénél az általános igazgatói pozíciót betöltő Gigi Dall’Ignának.

Marc Márquez már tavaly elhatározta, hogy be kell kerülnie a Ducati gyári csapatához

Miért Márquezt választották [Enea] Bastianini és [Jorge] Martín helyett? „Amiatt, amire Márquez képes lehet a [gyári] Ducatival – kezdte Dall’Igna. – A motorunk mostanra egy hihetetlen szintet ért el, szóval az, hogy két olyan versenyzőnk lesz a gyári istállónknál, mint Márquez és Bagnaia, növeli az esélyeinket a világbajnoki cím megszerzésére, és nekünk persze ez a célunk. A motorversenyzés világában bármi bármikor megtörténhet, így az a legjobb, ha két olyan versenyzőnk van, aki képes a bajnoki címért harcolni.”

Mit mutat Márquez 2025-ös érkezése a Ducati gyári csapatához? „A célunk a bajnokság megnyerése, Marc és Pecco együttes jelenléte pedig megkönnyíti nekünk, hogy megpróbáljuk elérni ezt a célt. Már csak azért is, mert a riválisaink is megerősödtek, így egyre nehezebb lesz bajnoki címet szereznünk. Eredetileg az volt a célunk, hogy Martínt és Márquezt is megtartsuk, amiről persze tudtuk, hogy nehéz feladat, de mi a végsőkig próbálkoztunk. Nagyon nehéz választás volt, de végül Márquez mellett döntöttünk.”

Mennyire vették számításba a marketinggel kapcsolatos szempontokat Márquez kiválasztásakor? „Nem vagyok marketinges, Márquez kiválasztása tisztán sportszakmai döntés volt. Ez még úgy is igaz, hogy vannak a cégnél olyanok, akik bizonyára a marketing miatt hozták volna meg ezt a döntést. Hiszen Marc-nak számtalan rajongója van a világ minden részén.”

Martín megértené, ha a Ducati Marc Márquezt vinné fel a gyári csapatához helyette

A gyári Ducatival Bagnaia és Márquez egy szinten lehetnek? „Igen, tényleg így gondolom. Mindketten igazi bajnokok, nagyon elszántak, és tudják, hogyan kell szenvedni. És természetesen egyenlő feltételek mellett fognak megmérkőzni. Jövőre egy izgalmas világbajnoki szezont fogunk látni, és a szurkolók jól fognak szórakozni, amikor a pályán összecsapó versenyzőinket nézik.”

A [gyári ülésért folyó verseny] végén Márquez és Martín között volt a befutó. Számított arra, hogy Bastianini fog kimaradni? „Enea nagyszerű dolgokat vitt véghez a Ducatinál, még egy szatellitcsapatnál [a Gresininél] is, és csodálatos utat bejárva végül csatlakozott a gyári alakulatunkhoz. De nem volt szerencséje: az első [gyári] szezonját az első fordulós balesete miatt dobhatta a kukába, így nem volt elég lehetősége arra, hogy bizonyítson. Aztán pedig két különböző utat bejáró titán csapott össze [a gyári ülésért], Bastianini meg így félre lett állítva.”

Dőlnek a dominók: értesülések szerint megvan Bastianini következő csapata

Tényleg van esélye a Pramac elvesztésének [az olasz csapatot a Yamaha csábítja – a szerk.]? „Természetesen ennek van valós kockázata, de nagy csalódás lenne nekünk [ha távoznának], mivel a Pramac és Paolo Campinoti [az istálló tulajdonosa] már nagyon régóta velünk működik együtt, és eddig kivették a részüket a sikereinkből. Egyelőre még minden lehetőséget ki kell értékelnünk, de a probléma valóban létezik.”

Dall’Igna azt is kijelentette, hogy idén mind Márquez, mind Martín továbbra is ugyanolyan támogatást fog kapni, amilyet eddig is. Arra is kitért, nem aggódik, hogy a nyolcszoros világbajnok érkezése felborítja a motorfejlesztést. Azt pedig reméli, hogy a gyári csapatnál most uralkodó kellemes légkört a jövőben is fenn tudják majd tartani. Végül azt is felfedte, hogy az utolsó napokban többször is változott a személyes véleménye, de most már „meg van győződve arról, hogy Márquez a helyes választás”. Hozzátette, hogy a végső döntés az értesüléseknek megfelelően csak az Olasz Nagydíj vasárnapján született meg.

A Ducati elárulta, hogyan reagált Bagnaia, amikor megtudta, jövőre Marc Márquez lesz a csapattársa

Rins megszólalt a jövőjéről, nem akarja elhagyni a küszködő Yamahát

0

Álex Rinsnek az idei szezon végén lejár a szerződése. A spanyol pilóta elárulta, hogy a Yamahánál szeretné folytatni a pályafutását.

Két éve még a Suzuki pilótája volt, tavaly meg már az LCR Honda motorjával viaskodott Álex Rins. Idén pedig a harmadik japán gyártót is kipipálhatta, hiszen a Yamaha versenyzője lett. A szezonját viszont nem könnyíti meg, hogy az iwataiak jelenleg is eléggé küszködnek, nem igazán tudnak a régi fényükben ragyogni.

Rins „semmilyen különbséget” sem vett észre a Yamaha régi és új erőforrása között a jerezi teszten

Rinsnek pedig nincs szerződése a következő idényre, és a motor teljesítménye miatt kívülről kérdésesnek tűnhet, hogy hosszabbítani fog-e. Azonban saját elmondása szerint máris jobban alkalmazkodott az M1-hez, mint tavaly a Honda gépéhez, hamar a „sajátjának érezte”. Így tehát kevésbé meglepő, hogy nem vágyik el a Yamahától.

„Még nem került sor [tárgyalásokra], még nem kezdtünk el beszélgetni, de majd valamikor az Olasz Nagydíj után – nyilatkozta Rins a Todocircuito.com-nak. – Majd az ügynököm fog beszélni a Yamahával, de én jól érzem magam a csapatnál, és keményen dolgozom. Nem tudom, hogy lenne-e más lehetőségem, de én szeretném a Yamahánál folytatni a pályafutásomat. De azért is szeretnék itt maradni, mert [a csapattagok is] keményen dolgoznak, és jól megértjük egymást. Majd meglátjuk, végül hogyan döntenek.”

Az Aprilia szatellitcsapata, a Trackhouse februárban jelentette be, hogy Davide Brivio lesz a csapatfőnökük. Ez pedig Rins figyelmét is felkelthette, hiszen ők ketten a Suzukinál már dolgoztuk együtt, ráadásul egészen eredményesen. A 28 éves pilótát megkérdezték, hogy szeretne-e újra Brivio oldalán csatába indulni, de ő erre elég kitérő választ adott. „Az Aprilia egy elég jól muzsikáló motor, mint a KTM vagy a Ducati. Egy nagyon érdekes motor, akárcsak a Yamaha – tette hozzá. –  Mi egyelőre még nem érünk el olyan eredményeket [mint az Aprilia pilótái], de már javulófélben vagyunk, szóval majd meglátjuk, hogy mi lesz ebből.”

Ismét létrejöhet a Suzuki korábbi nyerő felállása?

A Yamahával kapcsolatban az idei MotoGP-szezon egyik legfontosabb kérdése, hogy a hangvillásoknak sikerül-e újra magukhoz édesgetni egy szatellitcsapatot. Az iwataiaknak korábban sokáig a Tech3, majd az RNF – amely története során más nevek alatt is futott – volt az ügyfele. Azonban a maláj istálló a 2023-as idényben már az Apriliával működött együtt. A japán gyártónak így azóta csak két motorja van a rajtrácson, de jelenleg feltett szándékuk, hogy változtassanak ezen, és ez Rins szerint is kimondottan lényeges lenne. „A szatellitmotorok kulcsfontosságúak a fejlődéshez, és abban is, hogy minél több információ jusson el a garázsba – jelentette ki. – Több csapatot is megvizsgáltak [a Yamaha vezetői], és szerintem nagyon fontos lenne, hogy megtegyék ezt a lépést.”

Quartararo nem klasszikus szatellitcsapatot akar látni a Yamahánál

A Ducati elárulta, hogyan reagált Bagnaia, amikor megtudta, jövőre Marc Márquez lesz a csapattársa

0

A Ducati szerdán bejelentette, hogy jövőre Marc Márquez váltja Enea Bastianinit a gyári csapatuknál. A gyártó illetékesei szerint Francesco Bagnaia úgy reagált erre a hírre, „mint egy bajnok”.

Szerdán végre kiderült, hogy ki lesz Francesco Bagnaia következő csapattársa a Ducati gyári alakulatánál: Marc Márquez. A nyolcszoros világbajnok egy két évre szóló szerződést írt alá a bolognai gyártóval.

Marc Márquez már tavaly elhatározta, hogy be kell kerülnie a Ducati gyári csapatához

Viszont a bejelentés után azonnal megjelentek azok a hangok, amelyek szerint Bagnaia jobban örült volna, ha a Ducati Jorge Martínt vagy Enea Bastianinit választja. Bastianinivel ugyanis saját elmondása szerint kifejezetten jól tudtak együttműködni, Martínt pedig egyszer, tavaly már sikerült legyőznie egy kiélezett helyzetben. A legfontosabb tényezőt azonban a La Gazzetta dello Sport fogalmazta meg még korábban. A lap azt írta, hogy a címvédő „Márquez érkezésével veszélyeztetve látná a csapaton belüli vezető pozícióját”. Ráadásul valószínűleg még az idei Portugál Nagydíjon lezajlott csörtéjüket sem felejtette el…

Az Olasz Nagydíj előtt még úgy is nézett ki a helyzet, hogy Martín öltözhet majd pirosba, Márquez pedig a Pramacnál kapja meg az áhított gyári motort. Ám utóbbi végül megfúrta ezt a tervet azzal, hogy kijelentette, a „Pramac neki nem opció”. Ezután felgyorsultak az események, és értesülések szerint a Ducati sportigazgatója szombaton este közölte Martínnal, hogy nem őt fogják választani (végül ő így az Apriliánál folytatja majd a pályafutását). Az olasz gyártó feltehetően nem akarta elveszíteni Márquezt, aki a mostani mezőnyből a legnagyobb marketingértékkel bír.

Martín megértené, ha a Ducati Marc Márquezt vinné fel a gyári csapatához helyette

Az olasz Motorsport szerint pedig Bagnaia csak annyit kért a Ducati vezetőitől, hogy egy olyan embert válasszanak mellé, aki „tiszteletben tartja a csapaton belül kialakult harmóniát”. Az újság hozzáteszi, Márquez lépései után az olasz motoros valószínűleg „nem érzi úgy, hogy ez így lesz”. A torinói pilóta mindezek ellenére aránylag jól fogadta a hírt. „Amikor elmondtuk Peccónak, úgy reagált rá, mint egy igazi bajnok. Neki ez hatalmas motivációt jelent, hogy versenyzőként még tovább fejlődjön” – közölték a gyártó illetékesei a lappal.