back to top
2025. július 26. 04:25
Kezdőlap Blog Oldal 267

Az Aprilia vezére szerint Martín leigazolása után „nem lehet több kifogásuk”

0

Massimo Rivola megszólalt Jorge Martín leigazolásáról. Az Aprilia versenyrészlegének vezérigazgatója jövőre a bajnoki cím megszerzését célozná meg a spanyol pilótával.

Már több, mint egy hete tudjuk, hogy Jorge Martín jövőre nem a Ducati, hanem az Aprilia gyári csapatát fogja erősíteni. A noaleiek alig egy nap alatt egyeztek meg Martínnal, miután kiderült számára, hogy Marc Márquez kapja meg a piros motort. Ebben a hihetetlenül gyorsan lezajló folyamatban pedig biztosan volt szerepe annak az Aleix Espargarónak, akivel honfitársa kimondottan jó kapcsolatot ápol, és akinek a visszavonulása miatt kellett új pilóta után néznie a gyártónak. Massimo Rivola, az Aprilia versenyrészlegének vezérigazgatója nemrég többek között Espargaró szerepéről is megemlékezett.

Az Aprilia vezére elárulta, a „történelem leggyorsabban megkötött szerződését” írták alá Martínnal

„Szerettünk volna egy élversenyzőt, hiszen Aleix [Espargaró] nálunk fejezi be a pályafutását, és ő megérdemelni, hogy a lehető legjobb pilóta legyen az utódja – kezdte Rivola. – Tulajdonképpen ő segített nekünk abban, hogy Jorgét megszerezzük.”

Rivola a cél is kijelölte. „Jorge már tavaly is harcban volt a bajnoki címért, ahogy idén is, és mi azt szeretnénk, hogy ezt jövőre is megtegye, de akkor már a mi motorunkkal – fejtette ki. – A [bajnoki] győzelem a célunk. És úgy, hogy Jorge az egyik pilótánk, nem lehet több kifogásunk. Egyelőre még nem mi vagyunk a referencia a MotoGP-ben, de minden csapattagunk éjjel-nappal azon dolgozik, hogy egyszer mi legyünk. Mindannyian nagyon vágyunk a sikerre.”

„Persze időt kell adnunk neki [Martínnak], hogy a tesztek alatt megszokja a motort. Úgy gondolom, hogy Jorge a csapattársával együtt – aki az én személyes reményeim szerint Maverick [Viñales] lesz  – kihívásnak fogja ezt felfogni, és fel tudja majd pörgetni magát. Még meglátjuk, hogyan fognak alakulni a dolgok, de nyilvánvalóan nagyon örülünk [Martín] érkezésének.”

Az Aprilia vezére megválaszolta, hogy szeretnének-e Martín mellé egy új, olasz pilótát igazolni

Rivola a szatellitcsapatuk szerepét is kiemelte, amellyel az idei szezonban szorosabb együttműködést folytatnak, mint tavaly az elődjével. „Itt van még nekünk a Trackhouse Racing is, amelynek jövőre már a szezon elejétől két gyári motorja lesz – jelentette ki. – Négy gyári motor együttesen pedig biztosan tovább emeli majd a színvonalat.”

Retro festésekkel ünnepli a gyorsaságimotoros-vb 75 éves történelmét a MotoGP

0

A Brit Nagydíjon a MotoGP mezőnyének összes tagja retro festést fog viselni. A motorok mellett többek között a biztonsági autót is egyedi kinézetet kap a sorozat 75 éves történelmét ünnepelve.

Az idei egy történelmi idény a MotoGP-nek. Na nemcsak az olyan dolgok miatt, amilyet Maverick Viñales vitt végbe Austinban, hanem azért, mert a gyorsaságimotoros-világbajnokság első szezonját 1949-ben, vagyis pontosan 75 éve tartották. Erről a széria már többször is megemlékezett, de az augusztus 2-4. között sorra Brit Nagydíjra valami igazán különleges dologgal készülnek.

A MotoGP egy lebilincselő videó segítségével idézte fel a gyorsaságimotoros-vb 75 éves történelmét

„A MotoGP 2024-ben ünnepli fennállásának 75. évfordulóját, és az ünneplés a Brit Nagydíjon magasabb fokozatba fog kapcsolni – olvasható a sorozat közleményében. – A sportág 75 éves történelme során először a mezőny minden motorja és versenyzője egyedi, különleges festéssel fog versenyezni Silverstone-ban – mindezt egy csipetnyi retro stílussal. Saját egyedi történelmük bármelyik fejezetéből ihletet merítve, a rajtrácson megtalálható tizenegy csapat – beleértve az öt gyári istállót is – mindegyike saját, különleges vintage festést fog magára ölteni.”

A közleményben kiemelték, hogy korábban még soha nem fordult elő, hogy a királykategória „összes motorja és versenyzője ugyanazon a hétvégén különleges festéssel jelenjen meg”, így a Brit Nagydíjon történelmet fog írni a sorozat. Ráadásul nemcsak a versenygépek, hanem többek között a biztonsági autó kinézete és a dobogó ceremónia is „készen áll a retro stílusra”.

A festéseket a Brit Nagydíj sajtónapján, csütörtökön – tehát augusztus 1-én – fogják bemutatni a silverstone-i paddockban. Az ígéretek szerint ez az esemény is közvetítve lesz a televízióban.

Lorenzo szerint Acostával és Marc Márquezzel közel azon a szinten van a MotoGP, amelyen Rossival volt

0

Jorge Lorenzo megszólalt Marc Márqueznek a Ducati gyári csapatához való igazolásáról. Korábbi vetélytársa szerint Márqueznek ezután „nem lehet több kifogása”. Lorenzo emellett más témákra is kitért, például a MotoGP népszerűségének növekedésére.

Az előző hét közepén jelentette be a Ducati, hogy a következő szezontól Marc Márquez váltja Enea Bastianinit a gyári istállójuknál. A nyolcszoros világbajnok átigazolásáról Jorge Lorenzo is elmondta a véleményét.

„Meglepődtem – mondta Lorenzo a DAZN egyik műsorában. – Először is az lepett meg, hogy Jorge Martín az Apriliához szerződött. Akkor teljesen egyértelművé vált, hogy a Ducati Marc Márquezt akarja. Pedig én korábban azt gondoltam, hogy neki [Márqueznek] jó lenne, ha a Pramacnál kapná meg a legújabb motort, de azóta már tiszta lett, hogy ennél sokkal ambiciózusabb volt a tervük, de ez csak [szerdán] derült ki. Márquez jól játszotta ki a kártyáit.”

Marc Márquez már tavaly elhatározta, hogy be kell kerülnie a Ducati gyári csapatához

„Gigi [Dall’Igna – az olasz gyártó versenyrészlegének vezérigazgatója – a szerk.] és a Ducati eredeti terve az volt, hogy mindkettőjüket megtartják, úgy, hogy Jorge öltözik pirosba, és Marc a Pramachoz kerül. De neki [Márqueznek] más tervei voltak, és kijátszotta a kártyáit azzal, hogy azt mondta, neki nem opció a Pramac, amivel kifejezte, hogy a piros motort akarja. Szerintem ekkor a Ducatinál megijedtek, és Marc megtartására az volt az egyetlen esélyük, ha őt ültetik a piros motorra. Szóval a »ha nem ültetnek a piros motorra, akkor elmegyek« fenyegetés végül is bevált.”

Más témákban is megosztotta a gondolatait a Ducati döntésével kapcsolatban. „Amiatt, hogy Márquez idén visszatért [az élmezőnybe], és újra győzelmekért harcol, illetve még amiatt is, hogy Pedro Acosta már ebben a kategóriában szerepel, nőtt a MotoGP közönsége – jegyezte meg Lorenzo. – Nem állítom, hogy már azon a szinten van, mint [Valentino] Rossi idején, de az is igaz, hogy talán ő a legmédiaérzékenyebb, és ennek fontos szerepe volt. A Ducati rájött arra, hogy bár [Márquez] már 31 éves, de még lehet kettő-négy jó éve. És így pirosban vonulhat majd vissza, mint a Ducati pilótája, ez pedig biztosan fontos szerepet játszott a döntésükben. És persze az eredmények is, amelyeket ő tud hozni.”

Acosta inkább Rossira szeretne hasonlítani, nem Marc Márquezre

„De most már nem lehet több kifogása, ahogy már maga Marc is elmondta. Bár ehhez hozzá kell tenni, hogy már 31 éves, és korábban súlyos sérülései voltak. Ő már elérte a maximumát, és innentől csak azt próbálhatja fenntartani, miközben a fiatalabb riválisai még fejlődhetnek. De ez az egyetlen dolog, amely ellene szól, és ez igazából egy kicsit kiegyenlíti az erőviszonyokat. Ha összehasonlítanánk a 2019-es [a sérülése előtti] Márquezt a 2019-es Peccóval, akkor az egyértelmű, hogy Marc három lépéssel előrébb járt. Most viszont szerintem már nem biztos, hogy Marc ugyanolyan motorral meg tudja verni [Bagnaiát].”

Végül arra is kitért, szerinte Bagnaia hogyan áll Márquez leigazolásához. „Pecco nem akarta, hogy elrontsák a hangulatot a bokszban – emlékeztetett Lorenzo. – Ez annyit jelent, hogy nem akart maga mellé egy olyan versenyzőt, mint Marc, nem akart egy gyors pilótát, aki meg tudja verni. Ez persze nem jelenti azt, hogy [Enea] Bastianini ne tudhatná [megverni]. De azért feltehetően jelenleg Márqueztől jobban fél.”

A Ducati elárulta, hogyan reagált Bagnaia, amikor megtudta, jövőre Marc Márquez lesz a csapattársa

Bastianini menedzsere állítja, ügyfelének „megvan a gyári motorról szóló szerződése a KTM-mel”

0

Carlo Pernat elmondása szerint a Ducati gyári istállójából kiszoruló Enea Bastianini jövőre biztosan a KTM kötelékébe fog tartozni. Az olasz pilóta menedzsere viszont azt nem mondta meg, hogy melyik csapathoz fog kerülni az ügyfele.

Nemrég eldőlt, hogy Enea Bastianini helyett jövőre Marc Márquez lesz Francesco Bagnaia csapattársa a Ducati gyári alakulatánál. Márquez átigazolásával szemben arról eddig még kevesebb szó esett, hogy Bastianini melyik istállónál folytathatja a karrierjét. Az előző héten megjelent sajtóértesülések szerint már aláírt a KTM-hez, így jövőre az osztrák gyártó szatellitcsapatánál, a GasGasnál fog versenyezni. Nemrég a menedzsere, Carlo Pernat megerősítette, hogy már megállapodtak az osztrák gyártóval, de ő egyelőre nem nevezte meg a GasGast, mint biztos végállomást.

Dőlnek a dominók: értesülések szerint megvan Bastianini következő csapata

„Azt elmondhatom, megállapodtam a KTM-mel, és ez [a megállapodás] egy gyári KTM-et biztosít Eneának – nyilatkozta Pernat a Motosprintnek. – Még el kell rendeznünk bizonyos részleteket, de maga a megállapodás már megszületett, így kimondhatom, hogy Enea jövőre a KTM-nél fog versenyezni. Szóval megvan a gyári motorról szóló szerződés a KTM-mel, de mást nem tudok elmondani. A bejelentés minden bizonnyal rövidesen meglesz.”

Ehhez fontos hozzátenni, hogy a GasGas pilótái lényegében teljesen ugyanolyan motorokon ülnek, mint a KTM gyári csapatának pilótái. Így tehát Pernat ezzel nem zárta ki, hogy Bastianini a francia alakulathoz fog kerülni. Az elég meglepő is lenne, ha végül a gyári istállónál kötne ki, annak ugyanis mindkét ülése foglalt Pedro Acosta és Brad Binder által (bár utóbbit egyesek szerint le lehetne fokozni).

Egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy Maverick Viñales távozni fog a szezon végén az Apriliától. Amennyiben pedig valóban így tenne, akkor a noaleiek egy olasz pilótát szeretnének a helyére igazolni. Így természetesen már Bastianinit is hírbe hozták velük, ráadásul a gyártó versenyrészlegének vezérigazgatója elárulta, hogy kimondottan kedveli a Bestiát. Azonban Pernat szavai alapján az Aprilia nem jelent valós lehetőséget nekik, hiszen nem is tárgyalnak már gyártóval a KTM-en kívül.

Korábbi menedzsere szerint Viñales tájékoztatta az Apriliát, hogy a jövőben „nem számíthatnak rá”

„Százszázalékos nem – válaszolta Pernat arra a kérdésre, hogy egyéb ajtókon is kopogtat-e. – Más gyártóval nem állunk kapcsolatban. Én egy bizonyos típusú menedzser vagyok: szerintem a bejelentést mindig a gyártónak kell megtennie, miután felvettem velük a kapcsolatot. Nem olyan menedzser vagyok, aki a szezon közepén elvisz egy versenyzőt az Aprilia kamionjába, amikor ott van az Aprilia pilótája is, mivel ilyesminek professzionális környezetben nem így kell történnie. Érvényben vannak bizonyos szerződések, és azokat be kell tartani. Nyilván nem fogok neveket mondani, de én mindig is jól viselkedtem mindenkivel szemben, és ez a jövőben is így lesz.”

A Ducati nem hagyja, hogy Martín elvigye az 1-es rajtszámot? – reagált a gyári csapat főnöke

0

Davide Tardozzi leszögezte, a Ducati továbbra is mindent megad Jorge Martínnak, ami a győzelemhez szükséges. A bolognaiak gyári istállójának csapatfőnöke sajnálja a spanyol versenyző és Enea Bastianini elvesztését, és úgy véli, még utóbbit sem lehet kizárni a bajnoki küzdelemből.

Múlt héten eldőlt a pilótapiac egyik, ha nem a legfontosabb kérdése. Bár pár nappal a bejelentés előtt még úgy tűnt, hogy Jorge Martín lesz a befutó, a Ducati végül Marc Márquezt választotta, így ő lesz Francesco Bagnaia jövő évi csapattársa a gyári Ducatinál. Ennek viszont az lett a következménye, hogy a Pramac motorosa aláírt az Apriliához.

Marc Márquez nem fogadta el: kiderült, mi lett volna a titkos záradék Martín gyári szerződésében

Mivel a 26 éves motoros jelenleg vezeti a bajnokságot, és a végső siker esetén magával viheti az 1-es rajtszámot az új munkaadójához (már ha egyáltalán váltani akar), felmerül a kérdés, hogy a Ducatinak innentől kezdve mennyire áll érdekében segíteni őt, pláne úgy, hogy más márka pilótája nem fogja megszorongatni őket. Davide Tardozzi azonban leszögezte, nem fognak piszkos játszmákba kezdeni.

Espargaró szerint Martínt elszomorították a Ducatinál történtek, de az Apriliánál bálvány lesz belőle

„Gigi [Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója] világosan megmondta, én pedig még egyszer hangsúlyozom: Martín mindent megkap, amire szüksége van a győzelemhez, ahogyan eddig is – nyilatkozta a gyári alakulat csapatfőnöke a CycleWorld.com-nak. – Mindene meglesz ahhoz, hogy harcoljon a bajnoki címért.”

A döntés eredményeképpen ráadásul a Ducati nemcsak Martínt, hanem minden bizonnyal Enea Bastianinit is elveszíti, aki menedzsere, Carlo Pernat szerint a Tech3 csapatához tart. Bár az olasz motoros reálisan már jó ideje nem számíthatott arra, hogy jövőre is megtarthatja a gyári ülést, Tardozzi azért nem örül a valószínűsíthető távozásának.

Dőlnek a dominók: értesülések szerint megvan Bastianini következő csapata

„Nagyon sajnáljuk, hogy elveszítjük Martínt és Eneát, két erős versenyzőt, akikben nagyon hiszünk – fogalmazott. – Jorge vezeti a bajnokságot, Enea pedig nagyszerű dolgokat vitt véghez velünk előbb a szatellitcsapatnál, aztán vörösben. Tavaly viszont balszerencséje volt az első futamon történt incidenssel, és az előző idény végéig nem tudott teljesen felépülni. Szívesen megtartottuk volna őket, de végül választanunk kellett.”

A közvélemény nagy része úgy gondolja, hogy Martín, Bagnaia és Márquez fognak harcolni a végső győzelemért, ám főnöke a gyári Ducati másik, 57 pontos lemaradásban lévő versenyzőjét sem írná le. „Nem kell kizárnunk Bastianinit a bajnoki harcból – szögezte le a 65 éves szakember. – Mindenünk megvan ahhoz, hogy idén nyerjünk, és ez a csomag egy nagyon versenyképes motorból és erős pilótákból áll.”

Tardozzitól ezután megkérdezték, hogy szerinte ki fogja megszerezni a MotoGP idei egyéni világbajnoki címét. Tipp helyett sokkal inkább egy kívánságot fogalmazott meg, amely nem tartogatott nagy meglepetést. „Hosszú még a szezon, és sok minden történhet – jelentette ki. – Martín vezet, Pecco pedig megmutatta, hogy mennyire erős. Övé az egyes rajtszám, és reméljük, hogy harmadszor is rá tud erősíteni.”

Martín, Bagnaia és Marc Márquez a végsőkig tartó csatát vívhatnak a vb-címért Dovizioso szerint

Espargaró szerint Martínt elszomorították a Ducatinál történtek, de az Apriliánál bálvány lesz belőle

0

Aleix Espargaró utoljára vett részt az Aprilia évente megrendezett nagy eseményén, az All Starson a gyártó versenyzőjeként. A 34 éves pilóta biztos benne, hogy a helyére érkező Jorge Martín megugorja a lécet, de persze előtte szeretne szépen búcsúzni a márkától.

Aleix Espargaró a Katalán Nagydíj hétvégéje előtt bejelentette, hogy év végén visszavonul a MotoGP-től, pontosabban az állandó versenyzői szereptől. Egyúttal az is eldőlt, hogy távozik az Apriliától, hiszen bár tesztpilótaként szívesen folytatja pályafutását, leszögezte, hogy ez nem a noaleieknél fog megtörténni. A spanyol motorosért állítólag a Yamaha és a Honda is bejelentkezett, de előbbi a hírek szerint nem akarja teljesíteni a fizetési igényét.

Újabb fordulat Aleix Espargaró ügyében, hamarosan bejelenthetik, hogy hol lesz tesztpilóta

Akárhol is fog kikötni, az biztos, hogy most vett részt utoljára az Aprilia All Starson. Az eseményt évente rendezik meg Misanóban, idén pedig az előző hétvégén került rá sor. Ilyenkor a jelenlegi versenyzők mellett (Raúl Fernández a keddi műtétje miatt csak videós formában jelentkezett be) olyan korábbi pilóták is ott vannak, mint Max Biaggi, Loris Capirossi vagy Alex Gramigni. Espargaró az RS-GP mellett egy 250 köbcentiméteres motorra is felült, a helyi szurkolók pedig elbúcsúzhattak tőle.

„Boldog vagyok, ez fantasztikus – nyilatkozta a GPOne.com-nak. – Nyolc éve vagyunk együtt az Apriliával, az Aprilia All Stars kezdete óta itt vagyok. Minden évben nagyobb szabású, többféle dolgot csinálunk, ami nagyszerű, mert az ember ilyenkor találkozik az Aprilia srácaival, a mérnökökkel, a korábbi versenyzőkkel. Nagyon menő nap ez számomra. Jól érzem magam, egyértelműen ez lesz az utolsó az Aprilia pilótájaként.”

Egy hete már az is hivatalos, hogy ki lesz Espargaró utódja a gyári alakulatnál. A gyártó Jorge Martínt szerződtette, aki sokáig harcban volt a gyári Ducati jövő évi üléséért, de a bolognaiak végül Marc Márquezt választották. Honfitársa szerint a Pramac versenyzőjét nem érintették jól a történtek, de úgy véli, az ő helyén sokra viheti.

Marc Márquez nem fogadta el: kiderült, mi lett volna a titkos záradék Martín gyári szerződésében

„Jorgénak és az Apriliának is a legjobbakat kívánom, mindkettőjüket szeretem – fogalmazott Espargaró. – Számomra álomszerű, hogy jövőre ő fogja vezetni a negyvenegyes számú Apriliámat, a garázsban pedig ott lesz mindenki. Ez nagyon boldoggá tesz miatta és a csapat miatt is. Nagyon szomorú volt azért, ami a Ducatinál történt, de biztos vagyok benne, hogy az Apriliánál megtalálja, amire szüksége van, és kétség nem fér hozzá, hogy bálvánnyá válik, amit megérdemel. Rendkívül boldognak és izgatottnak láttam.”

Persze Martín legkorábban csak a szezonzáró utáni valenciai teszten ülhet fel az Apriliára, addig még Espargaró fogja vezetni. Az állandó mezőny korelnöke a Katalán Nagydíj hétvégéjén megszerezte a pole pozíciót, majd a sprintfutamot is megnyerte, ám a vasárnapi győzelem még hiányzik az idei gyűjteményéből. Elmondása szerint azon lesz, hogy ez megváltozzon, hogy szépen zárja le ezt a nyolc évet.

„Kétségtelen, hogy meg fogom próbálni, van néhány, az Aprilia számára fontos pálya – jelentette ki. – Assen feküdni fog nekünk, emellett ott lesz Silverstone, amely [szintén] rendben van. Jó a motorunk, de az utóbbi futamokon nem voltunk azon a szinten, amire számítottunk. Sok minden történt, de az az igazság, hogy a bajnokság több mint fele még hátravan. Nagyon koncentrált vagyok, szeretnék egy szép győzelemmel búcsúzni az Apriliától.”

Az Aprilia vezére megválaszolta, hogy szeretnének-e Martín mellé egy új, olasz pilótát igazolni

Főnöke is megszólalt a visszavonulást fontolgató Mirrel kapcsolatban

0

Joan Mir nem zárta ki, hogy az idény végén nemcsak a Hondát, hanem a MotoGP-t is otthagyja. A spanyol versenyző helyzetéről a gyári istálló csapatfőnöke, Alberto Puig is beszélt.

Joan Mir 2022 végén igazolt a Hondához, miután a Suzuki távozott a MotoGP-ből. Mindez azonban finoman szólva sem sült el jól a jelenleg 26 éves pilóta számára. A tavalyi idénykezdet óta mindössze egy-egy sprinten és főfutamon tudott az első tízben végezni, ráadásul 2023-ban több versenyt is ki kellett hagynia balesetből származó sérülés miatt.

Mir egyébként is sokszor bukott, nála többször csak akkori csapattársa, Marc Márquez került a földre az előző évben. Csakhogy míg a nyolcszoros világbajnok elhagyta a süllyedő hajót, és a Ducatihoz igazolt, addig ő maradt a Hondánál, és ha lehet, a helyzet még rosszabb lett. Bár a sérülések eddig szerencsére elkerülték, de jó néhány viadalon elesett, a motor pedig talán a tavalyinál is rosszabb.

Igaz, némi megnyugvást jelenthet számára az a tény, hogy miközben ő már 13 pontnál tart, új csapattársa, Luca Marini az állandó mezőnyből egyedüliként még egyetlen egységet sem szerzett. Persze ez csak sovány vigasz, olyannyira, hogy könnyen lehet, hogy Mir nem fogja meghosszabbítani a 2024 végén lejáró szerződését a japán gyártóval.

Mir a testi épségét félti a Hondánál, Marini már idén menekülőre foghatja

Sőt, nemrég még azt sem zárta ki, hogy az idény végén visszavonul, mert elmondása szerint minden döntésében a családé a prioritás. Persze azért egyelőre még nem ez az elsődleges célja, és igyekszik megoldani a problémát, amiről egyébként Márquezzel is sokat beszélt, hogy adott esetben az ő példáját kövesse. Ami Mir jövőjét illeti, Alberto Puig is megszólalt a témában.

„Nincsenek – válaszolta arra a kérdésre a gyári Honda csapatfőnöke, hogy vannak-e friss fejlemények. – Normál esetben, amikor a dolgok nem működnek, akkor a versenyző… Természetesen teljes mértékben megértjük, hogy nem boldog. Most viszont őszintén szólva mindannyian arra koncentrálunk, hogy megpróbáljuk orvosolni a motor problémáit. Ő, Luca és az egész csapat is ezt teszi. Szóval továbbra sem beszélünk a hosszabbításról.”

Persze hamarosan mindkét félnek dűlőre kell jutnia, hiszen a pilótapiaci mozgások alighanem ismét be fognak indulni, miután a gyári Ducatinál tisztázódott a helyzet. Puig elmondta, hogy a következő hetekben sok minden el fog dőlni. „Előbb vagy utóbb, ebben a hónapban, ezen a nyáron, júliusban vagy júliusban meg kell hoznunk néhány döntést – jelentette ki. – Onnan fogunk továbblépni.”

Korábbi pletykák alapján Mir számára a Trackhouse jelenthet menekülőutat, hiszen ebben az esetben ismét együtt dolgozhat Davide Brivio csapatfőnökkel. Az olasz szakember korábban a Suzukit irányította, amellyel 2020-ban a spanyol pilóta révén egyéni, valamint csapatvilágbajnoki címig jutott. Ugyanakkor több versenyző is reális eséllyel pályázik arra, hogy jövőre felüljön a két Aprilia valamelyikére.

Csak a pénzért hosszabbított? – Quartararo reagált a döntését ért kritikákra

0

Fabio Quartararo tagadta, hogy elsődlegesen a pénzért hosszabbított volna a Yamahával, és úgy véli, egy év múlva már jobb helyzetben lesznek, mint jelenleg. A francia versenyzőt nem érdekli, hogy egy gyártó náluk is jobban szenved.

A Yamaha április elején bejelentette, hogy Fabio Quartararo 2026-ig meghosszabbította a szerződését a márkával. Mindez meglepő fejlemény volt azok után, hogy a jelenleg 25 esztendős pilóta már arról beszélt, hogy felvette a kapcsolatot más gyártókkal, és akkor még semmiképpen sem látszott, hogy a hangvillások érdemben javulni fognak.

Meglepő fordulat: a problémák ellenére Quartararo hosszabbított a Yamahával

Quartararo a hírek szerint évente 12 millió eurót fog keresni, amivel a mezőny legjobban fizetett versenyzője lesz. Sokan azzal vádolták, illetve a mai napig vádolják, hogy csak a bankszámlája miatt írt alá, nem pedig sportszakmai okokból. Ezek a hangok ráadásul addig vélhetően nem is csitulnak el, ameddig a Yamaha nem tér vissza az élmezőnybe, ám az érintett tagadja mindezt.

Quartararo ezért maradhatott a Yamahánál: kiderült, hogy mennyi lehet a fizetése a következő években

„Csak egy kicsit, mert tudom az okát, hogy miért maradtam, és ezt el is mondtam – válaszolta az AS-nak adott interjújában arra a kérdésre, hogy a pénz miatt hosszabbított-e. – A projekt miatt, amely teljesülni fog, és amiatt, ahogyan az emberek dolgoznak a Yamahánál. Természetesen a gazdasági szempont kicsit minden jó dolog hátterében ott van, amit láttam, ami több mint ígéretes.”

Persze alighanem Quartararo türelme sem véges, így adódik a kérdés, hogy mégis mikorra várható érdemi előrelépés a Yamahától. A 11-szeres MotoGP-futamgyőztes hangsúlyozta, hogy ez nem holnap fog megtörténni. „Kell egy év – szögezte le. – A következő esztendő elején már más helyzetben leszünk, mint most. Képesek leszünk úgy beszélgetni, mint korábban, és nem azon fogunk gondolkozni, hogy be tudunk-e jutni a Q2-be. Többször fogunk bekerülni, mint most.”

Szintén felmerül, hogy a 2027-es új szabályokra történőfejlesztés nem lesz-e negatív hatással az azt megelőző két évre. „A Yamahánál történő befektetést látva nem hiszem, hogy aggódnunk kellene emiatt – felelte Quartararo. – Emellett a szerződésem nem 2027-re szól. Úgy gondolom, hogy a Yamaha célja rövid távon visszatérni [az élmezőnybe], hosszú távon pedig ott maradni.”

Quartararo: Nagyon jó ajánlatokat kaptam más gyártóktól is

A Yamaha számára nyújthat némi vigaszt, hogy a másik japán gyártó, a Honda még az övéknél is mélyebb gödörben van, de pilótájukat ez nem nyugtatja meg. „Személy szerint engem egy cseppet sem érdekel, hogy legyőzzük-e a Hondát – jelentette ki 2021 királykategóriás világbajnoka. – Miért akarná az ember azt nézni, aki mögötte van? Engem az érdekel, hogy nálunk mi van. A többiek nem érdekelnek. Az előttünk lévőkre kell figyelni, nem pedig a mögöttünk lévőkre.”

Marc Márquez „megerőszakolja” a motort, állítja az adataihoz sokáig hozzáférő csapat vezetője

0

Lucio Cecchinello szerint a Ducati marketingszempontok miatt is választotta Marc Márquezt. Az LCR csapattulajdonosa úgy véli, a nyolcszoros világbajnok rengeteget tesz hozzá a motor teljesítményéhez, de nem gondolja, hogy a spanyol versenyző túlzottan befolyásolná a fejlesztéseket.

Múlt héten pont került egy hetek óta aktuális kérdés végére, eldőlt, hogy Marc Márquez lesz Francesco Bagnaia jövő évi csapattársa a gyári Ducatinál. Mindez nagy fordulatot jelentett a néhány nappal korábbi várakozásokhoz képest, amikor még úgy tűnt, hogy Jorge Martínt választják, de a nyolcszoros világbajnok 2025-ben már nem akar szatellitcsapatnál versenyezni.

Hivatalos: Marc Márquez a Ducati gyári csapatához igazol

A döntés következtében a Pramac jelenlegi motorosa a gyári Apriliához, míg Enea Bastianini vélhetően a Tech3-hoz szerződik, vagyis a Ducati alighanem két élpilótáját is elveszíti. Ez is mutatja, hogy valószínűleg egyáltalán nem volt könnyű döntés, amelyet nem csak a pályán mutatott teljesítmény befolyásolt, legalábbis Lucio Cecchinello szerint.

Marc Márquez nem fogadta el: kiderült, mi lett volna a titkos záradék Martín gyári szerződésében

„Még én is nehezen tudtam volna választani – nyilatkozta az LCR csapattulajdonosa a GPOne.com-nak. – Van egy fiatal és egy tapasztaltabb [versenyző], aki nyolcszoros világbajnok. Szerintem a Ducati választását marketingszempontok is diktálták, Márquez népszerűsége pedig fontos hozadék a Ducati számára Martínnal szemben. Úgy vélem, [Claudio] Domenicali [vezérigazgatónak] is volt beleszólása.”

A Ducati igazgatója szerint „tisztán sportszakmai” okból választották Marc Márquezt a gyári csapathoz

Márquez azonban idén nem gyári motoron, hanem 2023-as technikám versenyez, és egyelőre kiemelkedik a Ducati többi ilyen pilótájához képest. Cecchinello azt is tudni véli, hogy a spanyol versenyző mennyit tesz hozzá a Desmosedici GP23-as teljesítményéhez. „Marcban mint versenyzőben öt tized van, fél másodperc az övé – vélekedett. – Éveken át elemeztük az adatait a Hondánál, és ahogyan bedobja a motort a kanyarba, az egyedülálló. »Megerőszakolja« a motort, és extra sebességet szerez a kanyarbejáratnál.”

Persze az alkalmazkodás nem ment zökkenőmentesen, hiszen a tesztek és az első futamhétvégék még egyértelműen az adaptációról szóltak. Az egyik legnagyobb kihívást a fékezés okozta, amely az austini főfutamon például extrán megnehezítette Márquez dolgát. Cecchinello elmagyarázta, hogy ennek mi lehet az oka.

„Szerintem ez inkább a Ducati jellegzetessége – fogalmazott. – Őket, az Apriliát és a KTM-et is sokszor tanulmányozzuk a felvételek alapján. Ezeknél a motoroknál hátrébb tolódik a statikus egyensúly, amihez az elején rosszabbnak kell lennie az egyensúlynak a tapadás rovására. Marcnak és a Hondának mindig tapadási gondjai voltak, mert a fejlesztés Marc [motorjának] az elejére fókuszált, hogy meglegyen az a gyorsaság a bejáratnál. Egyértelmű, hogy nem lehet mindent, kompromisszumra van szükség, és mi is ebbe az irányba megyünk, megpróbáljuk hátrébb tolni a statikus egyensúlyt.”

Mialatt Márquez a Hondánál versenyzett, sokszor csak az ő igényeit vették figyelembe a fejlesztések során, ami aztán visszaütött. Cecchinello nem gondolja, hogy a Ducati is hasonló hibát követne el. „Nem hiszem, a Ducatinak rengeteg adat áll a rendelkezésére, és megmutatták, hogy jó munkát tudnak végezni – felelte az erre vonatkozó kérdésre. –Úgy vélem, hogy Marcnál valami speciális megoldás lesz, a többi versenyzőnél pedig másképp dolgoznak.”

Martín, Bagnaia és Marc Márquez a végsőkig tartó csatát vívhatnak a vb-címért Dovizioso szerint

Eddig dominált, idén csak a második a Kalex, a gyártó vezetője felfedte, mi okozta a visszaesésüket

0

Az elmúlt években egyértelműen a Kalex dominálta a Moto2-es világbajnokságot, idénre viszont a Boscoscuro vált a legerősebb gyártóvá a középső kategóriában. Nemrég a német cég társalapítója, Alexander Baumgärtel elmondta, hogy szerinte mi okozhatta a visszaesésüket. A mérnök szerint nem annyira kritikus a helyzet, ahogy az kívülről tűnhet.

Könnyen azt gondolhatná az ember, hogy a Ducati a gyorsaságimotoros-világbajnokság jelenlegi legdominánsabb gyártója, azonban az olaszok nagyszerű mutatóit könnyedén veri a Kalex a Moto2-ben. A gyártó (amely „csak” a vázat adja, hiszen ebben a kategóriában egyenmotorblokk van) 2010-ben jelent meg a középső géposztályban, azóta pedig összesen kétszer fordult elő, hogy a bajnok nem a németek konstrukcióján ült.

Biaggi egykori főnöke mentette meg a gyorsaságimotoros-vb jelenlegi legdominánsabb gyártóját

Idén viszont már nem annyira megy nekik a szekér. Az eddig megrendezett hét futamból ötöt Boscoscuróval nyertek, és az olasz gyártó a tabellát is vezeti, sőt Sergio García révén az egyéni pontvadászatban is ők állnak az élen. Alexander Baumgärtel, a Kalex társalapítója és vezető tervezője nemrég elmagyarázta, hogy mi áll a visszaesésük hátterében.

„Azt nem szabad elfelejteni, hogy a Kalex egy független gyártó, amely Boscuscuróval szemben nem versenyeztet saját csapatot – hívta fel a SPEEDWEEK újságírójának figyelmét Baumgärtel. – Az pedig egyáltalán nem mindegy, hogy valaki a saját csapatát menedzseli, vagy csak egy beszállító. A mi üzleti modellünk ilyen, igyekszünk a lehető legjobb terméket kínálni, és támogatni az istállókat, amennyire csak tudjuk. De a stratégiánk emiatt csapatonként eltérő lehet.”

A Moto2-nek – és egyébként a Moto3-nak is – idén új gumibeszállítója lett, és Baumgärtel szerint ennek is van szerepe a viszonylagos alulteljesítésükben. „A Pirellire való átállás egy nagyon nagy lépés volt, amely minden csapatot eléggé lefoglalt – jegyezte meg. – Ez persze normális dolog, de így az is időbe telik, hogy a beállításokat [újra] finomra tudjuk hangolni. A legapróbb részletekről beszélünk, amelyek valójában a különbséget jelentik két csapat teljesítménye között. Ez kicsit olyan, mint a bobozás, a pálya reggel még másmilyen, mint a második menet idején. Szóval az apró dolgoknak gyakran óriási hatása van. És ilyen [magas] színvonal esetén a századmásodpercek teljes rajtkockákat jelenthetnek.”

Akár a MotoGP is szóba jöhet? – interjú Giorgio Barbierrel, a Pirelli motorsportfőnökével

„A másik döntő pont a jelenlegi homologizációs szabályrendszer – folytatta. – Ezek a szabályok ugyanis nem engednek meg semmilyen jelentős fejlesztést a szezon közben. Szóval az alapoknak már az idény elején meg kell lenniük, és utána, vagyis most már nem lehet hozzájuk nyúlni. Ezért mi folyamatosan dolgozunk a meglévő, minden bizonnyal egészen versenyképes csomagunk kiigazításán. Viszont a tesztelési lehetőségek is korlátozottak, egy forduló alatt egyáltalán nem lehet teszteket végezni.”

Baumgärtel a pilótákra is kitért. „Jelenleg [Joe] Roberts a mi élharcosunk, neki a Pirelli gumik igazi ajándékot jelentettek – mondta a német mérnök. – A csapata pedig jó munkát végzett, hiszen gyorsan megtalálták a megfelelő beállításokat. A mugellói pole pozíciója és győzelme tökéletesen megmutatta ezt. Szóval valójában nem lehet azt mondani, hogy le vagyunk maradva. Persze azt nem kérdés, hogy a Boscoscurónak is vannak élversenyzői, például [Fermín] Aldeguer már a tavalyi szezon végén is lenyűgözően szerepelt, Ogura [Aj] pedig már velünk is bajnokesélyes volt, és Sergio Garcíát is rendkívül erősnek látom. De a Kalex motorokon szintén vannak nagy nevek, Roberts mellett többek között [Áron] Canetre és [Manuel] Gonzálezre gondolok. Azonban Canetnek a közelmúltban ismét gondjai voltak a karjával, González pedig egyszerűen csak szerencsétlen volt.”

„Bár persze nem mondanám azt, hogy [a jó szereplés] csak a szerencse kérdése – tette hozzá. – De azért az is szerepet játszik benne. Ami a versenyzőket illeti, úgy néz ki, hogy idén rosszabb eredményeket hozunk. De ahogy mondtam, ha valaki holnap talál akárcsak egy aprócska dolgot, az utána megint ott lehet az élmezőnyben. Mindenesetre én bizakodó vagyok a szezon hátralévő részét illetően, és ez egy érdekes vetélkedés lesz [a Boscoscuróval].”

Egyenmotorokra lenne szükség a Moto2-ben és Moto3-ban? – a veterán csapatfőnök így gondolja