back to top
2025. július 10. 11:48
Kezdőlap Blog Oldal 310

Bagnaia hamar élre állt, majd simán nyert, Acosta sokáig fantasztikusan versenyzett első főfutamán

0

Francesco Bagnaia egy remek első kör után magabiztosan nyerte meg a Katari Nagydíjat a MotoGP-ben, megelőzve Brad Bindert és Jorge Martínt. Marc Márquez negyedik helyet szerzett első főversenyén a Ducatival, míg Pedro Acosta szenzációs kezdés után a végére elfogyott.

A Moto3-as és a Moto2-es verseny után a MotoGP főfutamával zárult a Katari Nagydíj hétvégéje. A pole pozícióból a sprintfutamot megnyerő Jorge Martín indult, mellőle Aleix Espargaró és Enea Bastianini várhatták a piros lámpák kialvását. A második sort Brad Binder, Francesco Bagnaia és Marc Márquez alkották, míg az újonc Pedro Acosta a nyolcadik pozícióba kvalifikált, Fabio Di Giannantonio mögé.

A körelvétel ellenére Martíné a pole Katarban, Bagnaia és Marc Márquez a második sorban

A Moto3-as versenyhez hasonlóan itt is volt probléma a rajtnál, ugyanis a tizenkettedik rajtkockában álló Raúl Fernándeznek akadt gondja a motorjával, amit jelzett is. A kis kategóriával ellentétben azonban itt megszakították a rajtprocedúrát, aminek következtében még egy felvezető kört meg kellett tennie, így a versenytáv 22 körről 21-re csökkent. A Trackhouse versenyzőjét a rajtrács végére száműzték az incidens miatt, ahova már a másik motorjával állt fel.

Martín ezúttal is megtartotta az első helyet a rajtnál, Binder pedig megint feljött a második helyre. Bagnaia a harmadik pozícióba zárkózott fel, míg a motorjával a rajt előtt küszködő Marc Márquez negyedikként fordult. A rajt legnagyobb vesztese Espargaró volt, aki egészen a kilencedik helyig zuhant vissza.

Bagnaia aztán hamar megelőzte Bindert és Martínt is, míg a dél-afrikai pilóta a 2. kör elején elment a Pramac motorosa mellett. Csapattársa, Jack Miller viszont rögtön utána bukott, és bár visszatért a mezőnybe, ezzel véget ért számára a futam érdemi része. Álex Márquez sikertelenül támadta Bastianinit az ötödik helyért, míg Acosta elment Di Giannantonio mellett.

Az újonc aztán a 3. kör végén Bastianinit is megelőzte, így feljött a hatodik pozícióba, és már az ifjabbik Márquezt üldözte. A következő körben Martín a 10-es kanyarban bebújt Binder mellé, és visszavette a második helyet. A gyári KTM pilótája hiába támadott vissza, nem tudta visszavenni a második helyet a célegyenesben. Acosta ellenben maga mögé utasította Márquezt, de minimálisan lecsúszott az ívről, így a Gresini versenyzője visszatért elé.

Néhány kanyarral később azonban már nem volt ellenszer, és Acosta bejött a két Márquez közé. A következő körökben viszont nem változott a sorrend, egészen addig, amíg a 8. kör elején Binder meg nem előzte Martínt egy szép manőverrel. A kétszeres MotoGP-futamgyőztes aztán elkezdett közeledni Bagnaiára, de hamarosan visszaesett, és Martín visszavette a második helyet.

A 11. körben aztán ismét helyet cseréltek, vagyis Binder visszavette a második helyet. Egy körrel később Acostának hosszú idő után sikerült az előzés Marc Márquezzel szemben, így már a negyedik helyen haladt. Két körrel később azonban lecsúszott a pályáról, így a nyolcszoros világbajnok visszaelőzte honfitársát.

Acosta tempója aztán jelentősen visszaesett, és hamarosan Álex Márquez, majd Bastianini is maga mögé utasította. A 19. körben aztán Di Giannantonio is elment mellette, ahogyan egy körrel később Espargaró is. Ugyanebben a körben előttük is lezajlott egy pozíciócsere, hiszen Bastianini Álex Márquezt megelőzve feljött az ötödik helyre.

Bagnaia simán megnyerte a futamot, viszont a második helyért folyt némi izgalom az utolsó körben, hiszen Martín utolérte Bindert. Aztán viszont kicsit lecsúszott az ívről, így a dél-afrikai pilóta futott be a címvédő mögött. Marc Márquez negyedik helyet szerzett első főfutamán a Ducatival, míg Acosta kilencedikként látta meg a kockás zászlót.

A MotoGP katari főfutamának végeredménye

López remekül védekezve nyerte meg a Moto2-es katari futamot, ketten is első dobogójukat szerezték

0

Alonso López nyerte a Moto2-es Katari Nagydíjat, miután körökön keresztül sikeresen védekezett Barry Baltus ellen. A belga versenyző és Sergio García is első dobogóját ünnepelhette a kategóriában, míg Fermín Aldeguer és Tony Arbolino sem szerzett pontot.

A remek Moto3-as futam után a Moto2-esek versenyével folytatódott a Katari Nagydíj vasárnapja. A pole pozícióból Arón Canet indulhatott, mellőle Alonso López és Albert Arenas várhatták a piros lámpák kialvását. A tavalyi bajnokság második helyét megszerző Tony Arbolino az ötödik, míg az idei szezon legnagyobb esélyesének tartott Fermín Aldeguer a hetedik pozícióba kvalifikálta magát, de utóbbit három hellyel megbüntették, mert túl lassan ment az ideális íven.

A Moto2 és a Moto3 katari időmérője is körrekordot hozott, Canet és Holgado volt a leggyorsabb

Canet nagyon beragadt a rajtnál, és egészen a nyolcadik helyig esett vissza, López viszont remekül jött el, így elsőként fordult el. A második helyre a negyedikként induló Manuel González jött fel, míg Arbolino harmadikként fordult. Nem sokkal később viszont Arenas megelőzte a Marc VDS versenyzőjét.

Canet aztán hamar megkezdte a visszazárkózást, és az 1. kör végére már az ötödik helyre jött fel. Arbolino aztán visszaelőzte az agresszívan védekező Arenast, akit honfitársa is maga mögé utasított. Canet egy pillanatra a harmadik pozíciót is megszerezte, de ekkor még lecsúszott az ívről, a kör végére viszont sikerült megtartania a helyezést.

A Fantic motorosa hamarosan utolérte Gonzálezt, és a 3. körben nagyon hamar meg is előzte őt. Sőt, utána López mellett is elment, így mindössze 2 és fél kör alatt visszaállt az élre. Hátrébb Arenas ismét visszajött Arbolino elé, akit ráadásul Barry Baltus is megelőzött. Igaz, utóbbi csak ideiglenesen, mert a célegyenesben az olasz versenyző visszaszerezte a negyedik helyet.

Az 5. kör elején González feljött a második helyre, de López nem hagyta magát, és néhány kanyaron belül visszaszerezte a pozíciót. Sőt, a következő körben Canetet is megtámadta, és bár nem rögtön, de sikerült visszavennie a vezetést. González kihasználta a lehetőséget, és ő is bebújt a 24 éves versenyző mellé.

A 7. körben a tavalyi Moto3-as bajnokság második helyezettje, Szaszaki Ajumu esett el, de a felvételek alapján sokkal nagyobb is lehetett volna a bukás. Arbolino eközben visszaesett a tizedik helyre, miután Joe Roberts kiterelte őt a pályáról, közvetlenül a haloványan kezdő, de a felzárkózó Aldeguer mögé. A spanyol versenyző honfitársával, Sergio Garcíával vívott nagy csatát.

A 8. kör végén Canet mellett Baltus is elment, aki így feljött dobogós pozícióba. Két körrel később aztán Ogura Aj és García is maga mögé utasította a pole pozícióból induló versenyzőt. Ami az első helyért folytatott csatát illeti, González ismét átvette a vezetést, a duó viszont trióvá alakult Baltus révén.

Olyannyira, hogy López a célegyenesben simán visszavette a vezetést, a belga versenyző pedig az 1-es kanyarban szintén bebújt mellé. Mögöttük szintén nagy volt a csata, ráadásul csapaton belül, ugyanis García maga mögé utasította Ogurát, így ő vált az első hármas első számú üldözőjévé.

García aztán tényleg utolérte Gonzálezt, és hamarosan meg is előzte őt, Ogura pedig követte a példáját. A következő körökben Baltus hiába nézelődött, nem tudott támadni, így López megnyerte a szezonnyitót. Baltus és García is egyaránt az első dobogóját szerezte meg a kategóriában. Aldeguer végül csupán a tizenhatodik helyen ért célba, míg Arbolino huszadik lett, így mindketten pont nélkül távoznak Katarból.

A Moto2 katari futamának végeredménye

Drámai balesetek, szenzációs hajrá: Alonso az utolsó kanyarban nyerte meg a Moto3-as idénynyitót

0

David Alonso nyerte a Katari Nagydíjat a Moto3-ban, miután az utolsó kanyarban megelőzte a szinte végig vezető Daniel Holgadót. José Antonio Rueda és Iván Ortolá a futam elején ütköztek, míg Adrián Fernández a hajrában bukott.

A Moto3-as versennyel indult a Katari Nagydíj zárónapjának érdemi része. A pole pozíciót a a tavalyi pontversenyt egy ideig vezető Daniel Holgado szerezte meg Iván Ortolá és José Antonio Rueda előtt. A 2023-ban remekül bemutatkozó David Alonso a nyolcadik, míg a tavalyi Red Bull Rookies Cupot megnyerő Ángel Piqueras a tizenkettedik pozícióból várhatta a rajtot.

A Moto2 és a Moto3 katari időmérője is körrekordot hozott, Canet és Holgado volt a leggyorsabb

A futam nem indult problémamentesen, ugyanis David Muñoz motorja leállt, ezért neki a bokszutcából kellett rajtolnia. Holgado és Ortolá is remekül kapta el az elrugaszkodás pillanatát, így megőrizték a pozíciójukat, ahogyan Rueda is. A mezőny megúszta bukás nélkül a szezon első kanyarjait, már ami persze a futamokat illeti.

Még az 1. körben Rueda megelőzte Ortolát, így feljött a második helyre. Az utolsó kanyarban aztán Adrián Fernández is elment az MT Helmets versenyzőjét, aki azonban hamar visszavette a pozícióját. A 2. körben Rueda és Holgado oda-vissza előzették egymást, amiből előbbi jött ki győztesen.

A 3. kör elején jött az első bukás, miután a belső íven lévő Rueda megcsúszott, és nekiütközött Ortolá motorjának. Utóbbi visszaült a motorra, de csak Muñoz mögött tudta folytatni a futamot. Holgado így valamelyest fellélegezhetett, de csak egy körre, hiszen a célegyenesre utolérték a többiek.

Alonso időközben Fernándezt is megelőzve feljött a második helyre, így már Holgadót üldözhette. Egészen a 6. kör elejéig, amikor bebújt a spanyol pilóta mellé, de csak pár másodpercig vezetett. Nem sokkal korábban Filippo Farioli és Matteo Bertelle is bukott, gy számukra is véget ért a viadal.

A 8. körben a 18. helyről rajtoló Furuszató Taijó már feljött a harmadik pozícióba, sőt, ebből Alonso hibája miatt ez rögtön másodikká változott. Nem sokkal később aztán Holgadót is maga mögé utasította, de a GasGas pilótája hamar visszatámadott. Riccardo Rossi szintén elment Fernández és Alonso mellett, így a harmadik helyen zárta a kört.

Fernández aztán a célegyenes végén visszaelőzte az olasz motorost. Bő egy körön át aztán nem változott az élmezőny sorrendje, majd Rossi megtámadta Furuszatót, ám annak az lett a vége, hogy Alonso előzte meg őt, sőt, pár másodperc múlva Fernández is helyet cserélt vele.

Egy körrel később Furuszató egy pillanatra átvette a vezetést, de később megcsúszott, így Alonso és Fernández is megelőzte, ráadásul a kör végén már Rossi mögött találta magát. Ezután viszont ismét megkezdte a felzárkózást, és a 12. kört már a harmadik pozícióban fejezte be, Fernández és Rossi előtt.

A spanyol pilóta azonban hamarosan ismét megelőzte ellenfelét, viszont a 14. kör elején Fernández és Alonso mellé is bement, és utóbbi két versenyző is helyet cserélt egymással. Ez utóbbi azonban nem tartott sokáig, mivel a tavalyi idény harmadik helyezettje hamar visszavette pozícióját.

Két körrel a vége előtt aztán jött az igazi káosz: Furuszató és Alonso is megelőzte Holgadót, de a spanyol versenyző aztán kettőjük között átslisszolva vette vissza a vezetést. Bár másodperccel később aztán a szintén az élbolyban motorozó Jamanaka Riuszej nagyot bukott, és szerencse volt, hogy nem volt közvetlenül mögötte senki.

Az utolsó kört Holgado kezdte meg az élen Furuszató előtt. Mögöttük aztán Fernández esett el, és magával vitte Vicente Pérezt. Alonso eközben jó néhány előzést bemutatva feljött a második helyre, majd az utolsó kanyarban Holgado mellett is elment, és óriási bravúrt bemutatva megnyerte a futamot Holgado és Furuszató előtt. Ortolá végül a kilencedik, Muñoz pedig a tizenhatodik helyen ért célba.

A Moto3-as katari futamának végeredménye

Marini nem érti a katasztrofális kezdés okát, Mirnek gondjai voltak a sprint elején

0

Joan Mir kiemelte, a Katari Nagydíj sprintfutamának végére sikerült utolérnie a közvetlenül a pontszerző helyek után haladó bolyt, és úgy véli, a főversenyen bizonyíthatnak. Az utolsó helyen záró Luca Marini a korábbiak alapján nem számított ennyire rossz kezdésre.

Gyengén szerepeltek a Hondák a Katari Nagydíj sprintfutamán, és ez alól a gyári alakulat pilótái sem jelentettek kivételt. Joan Mirnek és Luca Marininek a szombaton tartott edzésen és a Q1-ben sem volt esélyük arra, hogy továbbjussanak a Q2-be, így az esti viadalon is rendkívül nehéz dolguk volt. Nem meglepő módon nagyon messze voltak a pontszerzéstől, bár az egyiküknek azért volt némi oka az optimizmusra.

A körelvétel ellenére Martíné a pole Katarban, Bagnaia és Marc Márquez a második sorban

A tizenhetedikként rajtoló Mirt technikai hiba sújtotta az első körökben, aminek következtében a motorblokkja nem működött a maximális teljesítményen. Még az sem volt biztos, hogy egyáltalán be tudja-e fejezni a versenyt, de végül megoldódott a probléma. A hajrában pedig utolérte a tizedik Jack Miller vezette bolyt, és még egy előzést is sikerült végrehajtania. Végül tizenötödikként intették le.

Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót

A futam utolsó szakaszában 53 alját tudtunk futni, és utolértem a második bolyt, ami elég jó volt – nyilatkozta. – Sikerült előznöm, és jó érzéssel fejeztem be a versenyt. A pozíciónk nem a legjobb, de az érzettel kapcsolatban vannak pozitívumok. Szerintem vasárnap lesz esélyünk megmutatni, hogy mire vagyunk képesek igazán, az első tízhez közel harcolni, és ott lenni.”

Mirével ellentétben Luca Marini teljesítményéről semmilyen pozitívumot nem lehet elmondani. A VR46-tól érkező pilóta az időmérőn csupán a sérülésből visszatérő Franco Morbidellit tudta megelőzni, de a sprinten már őt sem tudta felülmúlni. Végül az utolsó, huszonegyedik pozícióban végzett, 25,553 másodperccel lemaradva a versenyt megnyerő Jorge Martíntól, és még csapattársától is 14,457 szekundumot kapott.

Furcsa nap volt, őszintén szólva, mert nem számítottam rá, hogy ilyen messze leszek, ahogyan a csapat sem – kezdte. – Egész hétvégén és a teszten is többé-kevésbé együtt voltam a Honda [többi] versenyzőjével, de most nagyon messze voltunk. Először is meg kell értenünk, hogy miért, mert az érzet nem olyan volt, mint eddig. A fékezés terén nagyon erős voltam, de más területeken sokat kell javulnunk. Ez volt az első versenyünk, szóval biztosan van még hova fejlődnünk, és bízom benne, hogy sikerülni fog.”

A Honda ugyanakkor egy körön semmiképpen sem olyan rossz, mint amit a gyári versenyzők kihoztak belőle, hiszen az LCR-nél szereplő Johann Zarco a legjobb helyezést érte el azok közül, akik a Q1-ben ragadtak. Marini szerint a francia pilóta és Mir is jobb nála abban, a fázisban, amikor be kell dönteni a motort, és ők jelentik a különbséget.

Acosta kielemezte a riválisokat, majd közölte, hogy nem rájuk kellene figyelnie

0

Pedro Acosta elégedetten értékelt a Katari Nagydíj sprintfutama után, ahol szerinte a verseny közepétől felvette az élen haladók tempóját. A spanyol pilótának arra is volt ideje, hogy a Ducatikat figyelje, bár úgy véli, inkább magára kellene koncentrálnia.

Lezajlott Pedro Acosta MotoGP-pályafutásának első igazán éles napja. A pénteki esőzés miatt közvetlenül az időmérő előtt rendezték meg a Katari Nagydíj edzését, amelyen bejutott a Q2-be. Ott aztán a nyolcadik helyet szerezte meg, ami egy újonc esetében kifejezetten jó eredménynek mondható. Összehasonlításképpen mostani csapattársa, a tavaly debütáló Augusto Fernández a tizenkilencedik pozícióba kvalifikálta a 2023-as szezonnyitó Portugál Nagydíjon.

A körelvétel ellenére Martíné a pole Katarban, Bagnaia és Marc Márquez a második sorban

A 19 esztendős versenyző aztán a sprintfutamon is megtartotta ezt a helyezését, igaz, ehhez Fabio Di Giannantonio kiesése is kellett. Ezzel együtt minden oka megvolt rá, hogy jókedvű legyen a leintés után. Boldog vagyok – nyilatkozta. – Számomra a sprint egyszerűen egy kérdőjel volt. Minden új volt nekem. Az első kanyarban be kellett tájolnom, hogy hol vagyok, és mit csinálnak a többiek körülöttem.”

Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót

Acosta a rajt után veszített néhány pozíciót, de aztán sikerült visszazárkóznia, és az élmezőny utáni bolyban haladt. A spanyol motoros életében először tapasztalhatta meg igazán, hogy milyen az, ha a MotoGP-ben sokáig az egyik ellenfele mögött motorozik. A GasGas pilótája elárulta, voltak is ebből kisebb problémái.

„Megjött az érzet – jelentette ki. – Ez már délelőtt [valójában délután – a szerk.] is látszott, amikor közvetlenül bejutottam a Q2-be, majd a rajtrács nyolcadik helyét szereztem meg. A versenyen sokáig Álex Márquez mögött voltam, és furcsa érzés volt: vajon a motor vagy az ő szélárnyéka által előidézett piszkos levegő [a ludas]? Valószínűleg az első gumi is kicsit túlmelegedett.”

Acosta a verseny során előzött néhányat, és elárulta, hogy mi az, ami segít nekik a többi gyártóhoz képest. „Szerintem a fékezés tekintetében előnyben vagyunk” – vélekedett. Arra pedig, hogy ki volt az első áldozata, vélhetően sokáig emlékezni fog. „A Maverick Viñales elleni előzési manőver volt az első a MotoGP-karrieremben – árulta el. – Az jó móka volt.”

Acosta a második legjobb KTM-es volt a mezőnyben, hiszen a remekül rajtoló Jack Millert visszaelőzte, így csupán a másodikként célba érő Brad Binder zárt előtte. A sprint során jól láttam a [mezőny] elejét – idézte fel az újonc. – Ennek a közepén volt egy narancssárga motor. Ekkor vált egyértelművé számomra, hogy az élmezőnyben vagyok. Kezdetnek elfogadható a Brad mögötti négy másodperces lemaradás. Ezzel elégedett lehetek a debütálásomon.”

Acostának arra is volt ideje, hogy figyelje a mezőny legjobb motorjait, bár rögtön utána megjegyezte, hogy nem feltétlenül erre kellene fordítania ezt a fajta energiáját. A ducatisok más íveket használnak, mint mi, és másképp veszik igénybe az erőt – magyarázta. – Ugyanakkor valószínűleg inkább a saját motorozásomra kellene koncentrálnom ahelyett, hogy azt nézném, mitől gyorsak a Ducati versenyzői.”

Acosta a szabályoknak megfelelően a főfutamot is a nyolcadik helyről fogja kezdeni. A spanyol pilóta optimista, látva a sprint második részében mutatott tempóját, de a veszélyre is felhívta a figyelmet. „Hosszú lesz a verseny, sok lehetőség lesz a hibára – hangsúlyozta. – Meglátjuk, hogyan teljesítek. Most az első néhány körben időt vesztettem, a sprint közepétől [viszont] olyan gyors voltam, mint mindenki más.”

Quartararót aggasztják a sprinten történtek, még soha nem tapasztalt ilyesmit

0

Fabio Quartararót nem lepte meg, hogy a tizenkettedik helyen futott be a sprintfutamon. Az viszont annál inkább, hogy a gumik nagyon elfogytak, és ez a főversenyre nézve aggasztja a francia pilótát.

Borzalmasan alakult a japán gyártók pilótái számára a Katari Nagydíj szombati napja, és ez alól Fabio Quartararo sem volt kivétel. A Yamaha versenyzője az edzésen és a Q1-ben sem tudott bejutni a 2-be, ami a korábbi nyilatkozatai alapján nem is volt meglepő. Végül a tizenhatodik pozíciót szerezte meg a rajtrácson, ami nem sok jót ígért.

A körelvétel ellenére Martíné a pole Katarban, Bagnaia és Marc Márquez a második sorban

A sprintfutamon aztán Miguel Oliveirát, Raúl Fernándezt és Johann Zarcót is megelőzte az előle indulók közül, és mivel Fabio Di Giannantonio kiesett előle, végül a tizenkettedik helyen ért célba, így ő lett a legjobb a japán márkák motorosai közül. Ez aligha vigasztalja, viszont maga az eredmény nem lepte meg, ám egy bizonyos körülmény igencsak aggasztja.

Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót

Ami a helyezést illeti, nem számítottam többre – nyilatkozta. – A teszteken és eddig a pontig [a hétvégén] is ilyen volt a tempónk. Az viszont, ahogyan eljutottunk a célba, rendkívül aggasztó volt. Az, hogy a sprinten ennyire komoly mértékben tapadást veszítettünk, tényleg nagyon furcsa volt. Nem tudom, hogy a versenyen ezt hogyan fogjuk megoldani. Már az is nagyon kritikus volt, hogy így fejeztük be a sprintet, a futamon pedig ugyanolyan gumink lesz.”

Quartararo összesen hét napon át tesztelte motorját az idény előtt, hiszen a kollektív tesztek mellett a shakedown két napján is részt vett. Ráadásul az utolsó két napot a jelenlegi helyszínen, Katarban teljesítették, ám úgy tűnik, ez sem volt alkalmas arra, hogy mindenre felkészítse őket. Akkor ugyanis sokkal jobb volt a gumikezelésük, mint most.

A teszten volt egy kis romlás, de hosszabb ideig mentem jó időket – fogalmazott. – A szimuláción körülbelül öt-hét másodperccel gyorsabbak voltunk, mint most. Ilyen mértékű visszaesés azonban még biztosan nem volt. Ha a lágy gumin mentünk volna, akkor érthető lenne. Rendben, tudjuk, hogy a tapadás is jobb volt a tesztek során, mert a pálya jobban felgumizódott, ami a kezünkre játszik. Ugyanakkor ilyen még soha nem volt, mint most, főleg egy sprinten, tizenegy körön keresztül. Ez volt a futamra szánt keverék, és már most nagy problémáink voltak vele.”

A főfutamon kétszer akkora távot kell megtenni a sprinthez képest, tehát az abroncsok életben tartása vasárnaponként még inkább létfontosságú. Quartararónak tehát ebből a szempontból nehéz dolga lesz, ráadásul az alaptempója is csak önmagához képest javult, a többiekéhez képest nem. Nem számítottam arra, hogy 1:51.9-et tudunk majd futni, de a lényeg, hogy a szint megint ugyanaz volt, mert a többiek is gyorsabbak lettek” – magyarázta.

Váratlan probléma hátráltatta Bagnaiát a katari sprintfutamon

0

Francesco Bagnaia összességében pozitívan értékeli a Katari Nagydíj sprintversenyét, de elismerte, hogy van tennivalójuk. A címvédő dolgát a vélhetően a guminyomásból adódó vibráció nehezítette meg, ami új helyzet volt a számára.

Francesco Bagnaiának nem indult könnyen a Katari Nagydíj hétvégéje. A pénteki első szabadedzésen gondjai akadtak, majd az esti programot lényegében teljesen irrelevánssá tette az eső. Szombaton aztán megint csak nem tudott minden munkát elvégezni, és bár már az edzésen bejutott a Q2-be, ott csak az ötödik helyet szerezte meg.

A körelvétel ellenére Martíné a pole Katarban, Bagnaia és Marc Márquez a második sorban

A sprintfutamon aztán csapattársával, Enea Bastianinivel csatázott, amiből győztesen került ki. Aleix Espargarót megelőzve feljött a harmadik helyre, de Brad Bindert nem tudta megtámadni. A hajrában előbb Marc Márquez közelítette meg, majd miután ő hibázott, a gyári Aprilia pilótája visszaelőzte a címvédőt egy körrel a vége előtt, így Bagnaia csak a negyedik helyen futott be.

Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót

Pozitívan tekintek vissza erre a sprintre, még ha van is tennivaló, mert más helyzetben voltam, mint a teszteken, másképp éreztem magam – nyilatkozta. – Az időmérőt kicsit elrontottam, mert nem tudtam befejezni a kört. Az utolsó előtti kanyarban szélesre mentem, és vesztettem egy kis időt. A pole-ból vagy legalább az első sorból történő indulás elég nagy különbséget jelentett volna. Mindenesetre jól rajtoltam, és megpróbáltam mindent megtenni, hogy felzárkózzak. Amint Binder mögé kerültem, problémáim voltak a nyomással, mindkét guminál. Onnantól kezdve kicsit bonyolultabb volt a helyzet, és mindenekelőtt a kerék nagyon elkezdett vibrálni. Végül is ez egy új motor, és először voltunk ilyen helyzetben. Dolgoznunk kell, hogy javítsunk rajta, de meglehetősen nyugodt vagyok, mert kielemeztük az adatokat, és tudjuk, hol lehet javítani. A vasárnapi verseny egy másik szituáció, amit jobban szeretek.”

Bagnaia arra a kérdésre is válaszolt, hogy miként próbálta kezelni a nehéz szituációt. Nem csökkentettem a teljesítményt, csak megpróbáltam másképpen motorozni – felelte. – A végére kellett járnom a problémának, mert már nem tudtam kihasználni ennek a motornak az erősségét, mivel nagy vibrációt éreztem, ami valószínűleg a guminyomásból adódott.”

Nem csak a gyári Ducati pilótája küszködött ilyesmivel azok közül, akik idei Desmosedicin ülnek. A sprintfutamot rajt-cél győzelemmel behúzó Jorge Martín szintén megemlítette a jelenséget, de Bagnaia szerint a főversenyen más lesz a szituáció. „Nem láttam Martín adatait, így nem tudom, de a vasárnapi futamon szerintem nem fog 1:52-n belüli köröket futni, így sokat fog változni [a helyzet]”fogalmazott.

Ami a vasárnapi esélyeket illeti, bár csak harmadik lett, de a hajrában mutatott tempója alapján Espargaró sokak szerint optimista lehet. Bagnaia szintén ezen a véleményen van, ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy tavaly ő is sokkal jobban teljesített vasárnaponként. A címvédő bízik benne, hogy ez most is így lesz.

Bagnaia nem elégedett, de javulásra számít

„A végén egyértelműen Aleix volt a leggyorsabb – jelentette ki. – Nem tudom, milyen nehézségei voltak a verseny során, de ha a rajt után ott lett volna [az élen], valószínűleg ő nyert volna, mivel a végén [körönként] fél másodperccel gyorsabb volt. Azonban én jobban szeretem a hosszú futamot, mert mindent jobban tudok irányítani. Most nehéz volt értelmezni, de úgy vélem, ez a vibrációprobléma a nyomáson múlik, ami megnőtt.”

Ahhoz képest, hogy a teszteken milyen teljesítményt nyújtott, ez az eredmény kissé csalódásnak mondható, ám Bagnaia hangsúlyozta, hogy akkor nem jöhettek elő a mostani problémák. A tesztekhez képest nagyon mások a körülmények – magyarázta. – Ott remekül éreztem magam, bár öt-hat kanyarnál többet egyszer sem mentem egy másik motor mögött. Talán hasznos lett volna, de ez a vibráció új helyzet volt, azért is, mert a GP23-assal tavaly nem volt ilyen.”

„Majdnem bepisilt”, annyira megrémült Di Giannantonio a rendkívül veszélyes bukása után (videó)

0

Fabio Di Giannantonio nagyon megijedt, amikor highside-ja után a pálya közepén kötött ki, és bár voltak fájdalmai, de a sérülést elkerülte. Az olasz versenyző nem tudja megmondani, mi okozta a bukást.

Fabio Di Giannantonio számára egészen jól kezdődött a Katari Nagydíj hétvégéjének szombati napja. A kivételesen közvetlenül az időmérő előtt megrendezett edzésen bejutott a Q2-be, ahol aztán a hetedik helyet szerezte meg. A sprintfutam elején pedig Marc Márquezzel csatázott, és egy ideig sikerült őt maga mögött tartania.

Ez nagyszerű volt, és nagyon szórakoztató” – nyilatkozta a VR46 pilótája. Azonban számára nem tartott sokáig a verseny, ugyanis a 3. körben, nem sokkal azután, hogy a nyolcszoros világbajnok elment mellette, a 11-es kanyarban egy highside-ot produkált. Ráadásul pont a pálya közepén kötött ki, és óriási szerencséje volt, hogy mindenki ki tudta kerülni.

Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót

„Nagyon megrémültem, majdnem bepisiltem – beszélt a teljes mértékben érthető érzéseiről, de hozzátette, végül minden jól alakult. – Ott ültem a pályán, és a srácok mindkét oldalon elszáguldottak mellettem. Nem jó a pálya közepén lenni ilyen helyzetben, de szerencsére mindenki más látott engem, és minden rendben ment.”

A Katari Nagydíj tavalyi győztesének nem egyedül ebből a szempontból volt szerencséje, hanem azért is, mert a becsapódásnál is elkerülte a sérülést. Bár a képeken látszott, hogy nincs jól, de aztán elmúlt a fájdalom. „A lábam elég keményen csapódott be – fogalmazott. – Miután lemásztam a pályáról, fájdalmaim voltak. Ugyanakkor már jobban vagyok. Azt hiszem, a vasárnapi versenyen nem lesz nagy probléma.”

Hogy mi okozta a problémát, az egyelőre Di Giannantonio számára is rejtély. Szavai alapján nem kizárt, hogy egyy hibás hátsó gumi. Tavaly többször is előfordult, hogy a pórul járt pilóta a gumit okolta: Francesco Bagnaia az emlékezetes barcelonai bukása után pedzegette a témát, míg Jorge Martín pont a katari betlijét követően nyíltan kimondta, hogy az abroncsot okolja a rossz eredményért. A VR46 motorosa azonban nem ment bele az ilyen jellegű spekulációkba.

„Furcsa érzés volt, furcsa baleset, a hátsó gumit illetően nem éreztem jól magam – árulta el, majd hozzátette, igyekeznek a végére járni a dolognak. – Nem tudom, mi történt. Már megkértem az embereimet, hogy mindent elemezzenek ki, mert nagyon furcsa érzés volt. Korábban is tapasztaltam már ilyen érzést. Most próbáljuk megérteni, hogy mi történt.”

Marc Márquez sejtése beigazolódott a hibájáról, de most már nem tartja rémálomnak a katari pályát

0

Marc Márquez számára felüdülés volt a Katari Nagydíj sprintfutama a Ducatival, amellyel sokkal könnyebben lehet versenyezni a Hondához képest. A spanyol versenyző azt is elmondta, hogy az időmérőn még úgy vezette a motort, mint anno az RC213V-t, később viszont kevésbé hallgatott az ösztöneire.

Marc Márquez egy ötödik hellyel debütált a Gresininél, ami a versenyeket illeti. A nyolcszoros világbajnok a hatodik helyet szerezte meg a Katari Nagydíj időmérőjén, majd a sprintfutam rajtja után némileg visszaesett. Utána viszont Fabio Di Giannantonio, Jack Miller, Enea Bastianini és Aleix Espargaró megelőzésével a harmadik hely esélyes is felcsillant előtte.

Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót

Egészen addig, amíg el nem vétette a kanyarcsúcspontot, aminek következtében honfitársa azonnal visszavette tőle a negyedik helyet. Innentől kezdve nem volt esélye a javításra, de összességében elégedett lehet ezzel az eredménnyel. Azt viszont cáfolta, hogy ez lett volna az a pillanat, amely végleg megerősítette abban, hogy jó döntést hozott a Honda elhagyásával.

Számomra ez a végsőkig helyes döntés – nyilatkozta. – Amikor meghoztam a döntést, teljesen meg voltam győződve [a helyességéről], és még mindig meg vagyok. Csütörtökön pedig mondtam, hogy megpróbálok az első hat helyért harcolni. Hogy miért? Mert amikor az ember ott csatázik, akkor versenyképesnek érzi magát. Győzhet vagy sem, de ahhoz, hogy világbajnok legyen, sok szempontból pontosnak kell lennie. Ha viszont legalább az első öt-hat helyért küzd, versenyképesnek érzi magát, a hétvégék pedig rövidebbnek [tűnnek]. Rövidebbnek és könnyebbnek, és kevésbé stresszesek. Katar az előző években a rémálmok egyike volt, idén pedig élvezem. Önerőből ott tudtam lenni a Q2-ben, aztán az első gyorskört követően az első négyben voltam. Nagyon szeretem ezt [a helyzetet].”

Márquez számára az elmúlt időszak gyötrelmesen telt a Hondánál, hiszen a motor nem volt elég versenyképes ahhoz, hogy a legjobbakkal tudjon csatázni. A Ducatin viszont ez megváltozott, és ezt ki is tudta használni. Azonban úgy véli, ő maga továbbra sincsen azon a szinten, mint azok a pilóták, akik előtte zárták a sprintet.

Könnyebb – válaszolta arra a kérdésre, hogy milyen az új motorjával versenyezni. – Az egyenesben előzök, és akkor könnyebb. Különösen a féktávokhoz érkezem meg úgy, hogy közelebb vagyok. Szóval igen, két-három pilótát is képes voltam megelőzni, és harcban tudtam lenni. Természetesen szükség van a sebességre. A sebességből jön a köridő, és még mindig szükségem van két-három tizedre, ami például [Jorge] Martínnak, [Francesco] Bagnaiának és Aleixnek [megvolt].

Márquez pénteken elmondta, hogy sokszor még mindig úgy vezeti a Ducatit, mintha a Hondán ülne, vagyis ösztönből motorozik, pedig az olaszok versenygépe más stílust kíván meg. Ezt az időmérőn sem tudta teljes mértékben levetkőzni, ami miatt bukott is némi időt, de később már sikerült ezt levetkőznie, ami meg is hozta az eredményét.

Marc Márquez elárulta, Bagnaiának igaza volt a vezetési stílusával kapcsolatban

Igen, ez kicsit befolyásolt az időmérőn – fogalmazott. – Az utolsó szektorban ösztönösen motoroztam, mert láttam, hogy rendkívül gyors vagyok, és vesztettem néhány tizedet, mivel besokalltam az egyik kanyarban, amelyet olyan stílusban csináltam meg, mint a Hondán. Ezt [a Ducatival] nem lehet. A futamon jobban tudtam kontrollálni magamat. Igaz, hogy ott hibáztam, ahol előre megjósoltam, hogy hibázhatok, ami az első kör volt. Amikor az embernek nincs meg a magabiztossága a motoron, és más versenyzőkkel van, akkor nem tud úgy támadni, ahogyan szeretne. Furcsa csatába keveredtünk Di Giannantonióval, sok előzéssel az első körben, és időt vesztettünk, Amikor megelőztem őt, előtte maradtam, és jól éreztem magam.”

Martín úgy nyerte meg a sprintet, hogy „nagyon sok kanyarban közel volt a bukáshoz”

0

A katari sprintfutamon dobogósai értékeltek a viadal leintése után, Jorge Martín, Brad Binder és Aleix Espargaró is megosztotta a gondolatait.

Jorge Martín nagyszerű teljesítménnyel rukkolt elő a Katari Nagydíj szombati napján. A spanyol pilóta az időmérőn és a sprintfutamon sem talált legyőzőre. Ráadásul az utóbbit úgy tudta megnyerni, hogy a motorján megint fellépett a loszaíli teszten már megtapasztalt vibráció.

Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót

„Ma valóban gyors tudtam lenni, de a motor hátsó felén még mindig érzékelhető volt a vibráció, szóval ezen még dolgoznunk kell – nyilatkozta a katari sprintverseny leintése után Martín. – Nagyon sok kanyarban közel voltam a bukáshoz, szóval tényleg sokat küszködtem.”

„Ma jó eredményt értünk el, de vasárnap ilyen [problémákkal] ez lehetetlen lesz – tekintett előre a madridi versenyző. – Tovább kell dolgoznunk ezen. Magabiztosnak érzem magam és gyorsnak, szóval az egyetlen probléma a motor [hátsó részének vibrálása]. Szóval ezen fogunk dolgozni holnap és ma este is, majd meglátjuk, hogy tudjuk-e élvezni a vasárnapi futamot.”

Martín szerint a Katari Nagydíj időmérője nem bizonyíték arra, hogy ő a leggyorsabb a mezőnyből

Brad Binder nagyszerű rajtot vett a sprinten, és ezáltal a negyedik helyét a másodikra cserélte le. Végül ebben a pozícióban intették le a KTM pilótáját, aki elégedett volt az eredményével. „Fenséges volt a mai nap, mindig csodálatos dobogós helyen végezni, de az év első versenyén különösen az – mondta Binder. – Nagyon nagy volt a tempó, főleg az első három kör során. De lenyűgöző, ahogy a motor viselkedett a kanyarbejáratoknál és a féktávokon, egy másik szinten van ezeken a területeken, mint korábban. De persze még mindig van min dolgoznunk.”

A sprintet követően a dobogó legalsó fokára Aleix Espargaró állhatott fel. A spanyol pilótának kalandos versenye volt, többek között Marc Márquezzel és Francesco Bagnaiával is meg kellett vívnia. Az utolsó körben Binderhez is közel került, de a dél-afrikai versenyzőt már nem tudta megtámadni.

„Megpróbáltam a legjobbamat nyújtani – kezdett neki Espargaró. – Csak sajnos nagyon sok időt veszítettem az előzésekkel. Gyorsabbá kell válnunk az egyenesekben, mivel jelenleg azokban könnyen megelőznek engem a többiek. Viszont összességében az a sebesség, amellyel rendelkezünk ezen a pályán, az hihetetlen. Nagyon elégedett vagyok a motorral, kiemelkedően magas szintet képvisel. Azt gondolom, hogy a vasárnapi futamon jobb esélyeink lesznek, mivel a sprint végén is nagyon sok hátsó tapadásunk maradt. Nagyon boldog vagyok.”

Soha nem látott magasságokban van az Aprilia, de ez sem elég