back to top
2025. július 10. 01:57
Kezdőlap Blog Oldal 311

Martín szerint a Katari Nagydíj időmérője nem bizonyíték arra, hogy ő a leggyorsabb a mezőnyből

0

A Katari Nagydíj időmérője után értékelt az edzés első három helyezettje, Jorge Martín, Aleix Espargaró és Enea Bastianini.

Jorge Martín nyerte a Katari Nagydíj időmérőjét. A spanyol pilóta egy elképesztő kört rakott össze, amellyel új pályacsúcsot állított fel a Lusail International Circuiten. A leintés után készült interjú során Simon Crafar azt mondta, szerinte Martín megint bebizonyította, hogy egy körön ő a leggyorsabb a mezőnyből.

A körelvétel ellenére Martíné a pole Katarban, Bagnaia és Marc Márquez a második sorban

„Nem arról van szó, hogy én lennék a leggyorsabb, amikor az egykörös tempóról beszélünk, csak ma voltam az – válaszolta Martín. – Természetesen nagyon jó, hogy egy újabb pole pozíciót tudtam szerezni, szóval nagyon boldog vagyok. Viszont az igazán fontos munka csak holnap jön majd. Koncentráltnak kell maradnunk, rá kell jönnünk, hogy melyik területeken tudunk még fejlődni, hiszen [az időmérőn] mindenki nagyon gyors volt.”

A második rajthelyet Aleix Espargaró szerezte meg a kvalifikáció során. Az Aprilia versenyzőjének valószínűleg a sprinten és a futamon is a Ducati pilótái lehetnek a legnagyobb ellenfelei. „Nem lesznek könnyűek a versenyek. Egy elég hosszú egyenes van itt, a katari pályán, szóval két elég nehéz viadal elé nézünk – utalt a Desmosedicik kiemelkedő tempójára Espargaró. – De nagyon jó munkát végeztünk az itteni teszt során, és jelenleg elég hasonlóan érzem magam a motoron, mint akkor, ennek pedig nagyon örülök. Remélhetőleg jól szerepelünk majd a versenyeken is.”

A harmadik legjobb időt Enea Bastianini futotta, aki úgy gondolja, hogy ennél akár még előrébb is végezhetett volna. „Elég nehéz volt a mai nap, mivel nagyon közel voltak egymáshoz a köridők – mondta Bastianini. – Nagyon nyomtam az időmérőn. Már pénteken is elég jól dolgoztunk, jó volt a tempóm, gyors tudtam lenni. Viszont akkor úgy éreztem, hogy a gyorsköröket tekintve még valami hiányzik, szombaton azonban már nagyon elégedett voltam az eredményemmel. Majd meglátjuk, hogy mi lesz a sprinten, illetve, hogy mi lesz vasárnap, hiszen akkor lesz a legfontosabb verseny.”

Bastianini szerint ő nem tartozik a bajnoki cím esélyesei közé

A körelvétel ellenére Martíné a pole Katarban, Bagnaia és Marc Márquez a második sorban

0

Jorge Martín nyerte a 2024-es Katari Nagydíj időmérőjét, amelyen a második helyet Aleix Espargaró szerezte meg. Francesco Bagnaia belehibázott az utolsó körébe, így végül csak az ötödik rajtpozíció lett az övé, Marc Márquez pedig közvetlenül mellőle indulhat majd. 

Edzés

Ahogyan korábban beszámoltunk róla, a péntek délután hirtelen megjelenő sivatagi eső miatt a szombati, közvetlenül az időmérő előtt megrendezett edzés határozta meg, hogy melyik tíz versenyző kezdhetett a Q2-ben. A gyakorláson Luca Marini bukása volt az első emlékezetesebb momentum. Eközben az élen Raúl Fernández és Jorge Martín váltották egymást. Nem sokkal később Pedro Acosta vette át a vezetést, azonban a szezon egyetlen újoncát vitte tovább a lendülete, és így ő is meglátogatta a kavicságyat.

Az utolsó negyedórában kezdtek el igazán jó időket futni a pilóták. Először Enea Bastianini állított fel új pályacsúcsot (1:51.479), majd Jorge Martín még egy ennél is jobb kört tudott összerakni (1:51.262). Ekkor a spanyol pilóta pontosan fél másodperccel volt gyorsabb, mint Marini a korábbi rekord beállításakor (1:51.762). Végül az utolsó előtti nekifutás során Marc Márquez a második (1:52.469), Raúl Fernández pedig a negyedik (1:51.519) helyre jött fel.

A mezőny nagyrésze a leintés előtti utolsó négy percben mutatta ki igazán a foga fehérjét. Először Aleix Espargaró villant meg, az Aprilia pilótája felugrott a második helyre (1:51.425), majd Francesco Bagnaia vette át a vezetést (1:51.238). Viszont őt Fabio Di Giannantonio, Martín és Álex Márquez is meg tudta előzni, végül az utóbbi neve mellé került a legjobb idő (1:51.108).

Ki kell emelni, hogy Pedro Acosta beverekedte magát a Q2-be. Vele ellentétben a Trackhouse pilótái – akik sokáig nagyon jól álltak –, Marco Bezzecchi és Jack Miller sem tudtak bekerülni, hasonlóan a Honda, illetve a Yamaha összes motorosához. Azonban azt is el kell mondani, hogy sokaktól Jack Miller bukása, illetve az amiatt belengetett sárga zászló vette el a javítás lehetőségét.

A MotoGP katari edzésének végeredménye

Időmérő

A Q1 első felében az a kép rajzolódott ki, hogy a Trackhouse pilótái, Miller és Bezzecchi között dőlhet el a két továbbjutó hely sorsa. Hat perccel a vége előtt Raúl Fernández állt az élen (1:51.436), őt a VR46 versenyzője (1:51.864) követte a sorban.

Az utolsó nekifutások alkalmával Johann Zarco ugrott fel a második helyre (1:51.536), de őt nem sokkal később Miller maga mögé utasította (1:51.526), így az ausztrál pilóta és Fernández jutottak tovább a Q2-be. A leintés előtti percek történéseit színesítette, hogy Joan Mir bukott,  Álex Rinsnek pedig a motorja megállása utmarcoán vissza kellett térnie a csapatához.

Az időmérő második szakaszában Miller futotta az első gyorskört (1:51.340). Azonban rövid időn belül Martín átvette tőle a vezetést egy nagyszerű körrel (1:50.789). Így a MotoGP történelmében hivatalos körülmények között (azaz nem egy teszt során) a Pramac versenyzőjének sikerült először 1:51 alá bekerülni a Lusail International Circuiten. A madridi pilóta mögött sorrendben Di Giannantonio, Bagnaia, Marc Márquez és Bastianini nevei szerepeltek a táblán.

Három perccel a vége előtt Bagnaia volt egy különösen jó körön, ám hibázott, és így csak másodiknak tudott bejönni. Ám nem sokkal később Espargaró ugrott fel a második helyre (1:50.872), mögé Brad Binder zárkózott fel (1:50.913), ám végül Bastianini átvette tőle a harmadik pozíciót (1:50.875). Az utolsó percekben Raúl Fernández és Binder bukásai kavarták fel az állóvizet. Martín még megpróbált javítani, de a sárga zászló miatt elvették az idejét. Marc Márquez végül egy jól összerakott körrel a hatodik helyet tudta megszerezni.

A MotoGP katari időmérőjének végeredménye

Miller szerint „az egy vicc, hogy megváltoztatták az egész kib*szott hétvégét”

0

Jack Miller szerint szükségtelen volt a hétvége menetrendjének megváltoztatása az eső miatt. Marc Márquez elárulta, hogy szavazás útján döntöttek ebben a kérdésben.

Ahogyan korábban beszámoltunk róla, a Katari Nagydíj magyar idő szerint péntek késő délutáni edzését a hirtelen megjelenő eső miatt átminősítették második szabadedzésnek. A versenyirányítás úgy döntött, hogy 45 percesre csökkentik a tréninget, és a szombati, közvetlenül az időmérő előtt rendezendő gyakorlás határozza meg, hogy melyik tíz versenyző kezd majd a Q2-ben. Ez a határozat azonban nem mindenkinek nyerte el a tetszését, többek között Jack Millernek sem.

A sivatagi eső miatt változott a MotoGP programja, Marc Márquez volt a leggyorsabb az esti tréningen

„Persze nedves volt [a pálya] – nyilatkozta Miller. – Olyanok voltak a körülmények, amilyenek voltak. Meg kellett volna tartani az edzést. Az, hogy emiatt megváltoztatták a szabályokat, illetve a stratégiát és az egész kib*szott hétvégét, az egy vicc. Teljesen szükségtelen volt. Elvégre motorversenyzők vagyunk. Azért fizetnek minket, hogy a körülményektől függetlenül motorra üljünk, ne pedig minden alkalommal panaszkodjunk, ha esik az eső vagy fúj a szél.”

„Én megértem, hogy lehetnek olyan dolgok, amelyek összezavarhatják az embert – folytatta az ausztrál pilóta. – Viszont az ilyen körülmények nem tartoznak ezek közé. Mindannyian színezett plexit használunk. Teljesen színezett lencsét még éjszaka is. Az eső az eső, az mindenhol ott volt. Lehetett látni, hogy hol alakult ki a sáros ív, ez nem volt probléma.”

Marc Márquez egyetértett Millerrel ebben a kérdésben. A nyolcszoros világbajnok elárulta, hogy maguk a versenyzők döntöttek a változtatásról. „Volt egy találkozónk, amelyen szavaztunk” – mondta Márquez. – Én az eredeti menetrend megtartására szavaztam, mivel véleményem szerint, ha megengedik nekünk, hogy kimenjünk a pályára, az azért van, mert az biztonságos. Szerintem így gyorsköröket is biztonságosan tudtunk volna futni. Végül is nem értek egyet a döntéssel, de tiszteletben tartom azt.”

Marc Márquez és Acosta is az élmezőnyben, Martín kezdett az élen a MotoGP szezonnyitó hétvégéjén

Bagnaia nem elégedett, de javulásra számít

0

Francesco Bagnaia úgy véli, bár a motorja jól működik, valami mégsem funkcionál megfelelően, és nem érezte jól magát a Katari Nagydíj pénteki napján. A címvédő ugyanakkor optimista a továbbiakat illetően.

Nehezen indult Francesco Bagnaia számára a szezonnyitó Katari Nagydíj hétvégéje. Az első szabadedzésen már jó pár perc eltelt, amikor az utolsó helyen állt, de ami ennél akkor fontosabb volt, hogy ő tette meg a legkevesebb kört a mezőny tagjai közül. Első etapja után nem volt elégedett a hátsó gumi viselkedésével, és viszonylag sok időt töltött a garázsban.

Végül aztán feljött a tizedik helyre, de a kezdés így sem volt ideálisnak mondható, hiszen csapattársa, Enea Bastianini látszólag jobban felvette a ritmust. Nem beszélve tavalyi világbajnoki ellenfeléről, az élen záró Jorge Martínról, aki 597 ezreddel bizonyult gyorsabbnak nála. Nem véletlen, hogy Bagnaia nem is volt boldog a pénteki nap végén.

Marc Márquez és Acosta is az élmezőnyben, Martín kezdett az élen a MotoGP szezonnyitó hétvégéjén

Az biztos, hogy nem ilyen első napra számítottam, sajnos nem a maximális vagy a legjobb volt az érzet a motoron – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – A motor jól működött, de valami nem funkcionált jól. Összességében nem vagyok elégedett, de tudjuk, hogy sokkal nagyobb potenciál van bennünk, és harcolhatunk az első helyekért. Nem a legjobban éreztem magam.”

A tavalyi szezonból kiindulva azért Bagnaiának egyelőre nincs komoly félnivalója. Akkor számos alkalommal előfordult, hogy az első szabadedzésen a középmezőnyben zárt, mivel inkább a versenytempóra koncentrált. A későbbiekben aztán az esetek többségében egy körön is megérkezett, és az első, esetleg a második sorba kvalifikált.

Az olasz pilóta most is hasonló forgatókönyvben bízik. Tökéletesen ismerjük a beállításokat, és tudjuk, hogy hol van a potenciálunk – fogalmazott. – Arra számítok, hogy szombaton összességében jól érzem magam. A második szabadedzés esős körülményei nem a legjobbak a homok szempontjából, de megpróbálunk az első tízben végezni.”

Ahogyan arra Bagnaia is utalt, a második tréninget a sivatagi eső miatt szabadedzéssé minősítették, így az ott elért eredményeknek semmilyen szempontból nem volt jelentősége. Ennek következtében a szombati, közvetlenül az időmérő előtt zajló edzés fogja meghatározni, hogy melyik tíz pilóta kezdhet a Q2-ben. Ez az eredeti tervekkel ellentétben magyar idő szerint 12 óra helyett 11:40-kor kezdődik, és 30 helyett 45 perces lesz.

A sivatagi eső miatt változott a MotoGP programja, Marc Márquez volt a leggyorsabb az esti tréningen

Rins súlyos hibát követett el, hogy ennyire siettette a visszatérést a sérülése után?

0

Cal Crutchlow és Neil Hodgson is úgy látja, hogy Álex Rins túl korán tért vissza a tavalyi Olasz Nagydíjon elszenvedett súlyos sérülése után.

Bár az előző szezonban ő aratta a Honda egyetlen futamgyőzelmét, 2023 messze nem alakult fényesen Álex Rins számára. A legtöbbször amikor rajthoz tudott állni, akkor csak küszködött az RC213V nyergében – nem véletlen, hogy idén már a Yamahát erősíti –, azonban sokszor még a motorra sem tudott felülni. Ennek oka az Olasz Nagydíj hétvégéjén elszenvedett súlyos sérülése volt.

Rins a mugellói sprintfutamon bukott, aminek következtében a síp- és a szárkapocscsontja is eltört. Emiatt aztán két műtét és egy nagyon hosszúra nyúlt rehabilitációs folyamat várt rá, ráadásul még az esküvőjén is kerekesszék és mankók használatára kényszerült. A spanyol pilóta többször is megkísérelte a visszatérést, ám az Indonéz Nagydíjat kivéve sehol sem tudott értékelhető teljesítményt nyújtani. Viszont aztán a téli szünet alatt látszólag sikerült felépülnie, hiszen mindkét előszezoni teszten motorra tudott ülni.

Tolószékben házasodott meg a súlyos sérüléséből lábadozó Rins (kép)

Azonban Neil Hodgson, a 2003-as Superbike-világbajnok, és Cal Crutchlow egyaránt úgy gondolják, hogy Rins még így is túl korán tért vissza. „Mögötte sétáltam a loszaíli paddockban, amikor megláttam, hogy furcsa alakú a lába – mondta a Katari Nagydíjon a TNT Sports szakértőjeként jelenlévő Hodgson. – Nagyon kényelmetlennek látszott.”

„Volt egy beszélgetésem Cal Crutchlow-val az előző év végén. Neki korábban volt egy nagyon hasonló sérülése, amelyet akkor szerzett, amikor bukott a Phillip Island-i pálya első kanyarjában – idézte fel Hodgson a Yamaha jelenlegi tesztpilótájának 2018-as balesetét, amely több mint egy évig éreztette a hatását. – Cal látta [Rins] röntgenfelvételeit, és a műtét után beszélt is vele erről. Cal lényegében azt mondta, hogy »szerintem súlyos hibát követett el, túl korán rohant vissza«.”

Rins nem szerepelt jól a Katari Nagydíj pénteki szabadedzésein, az elsőn a tizenötödik, a másodikon pedig a huszonkettedik, azaz utolsó helyet szerezte meg. Ez pedig Hodgson szerint igazolja Crutchlow meglátását. „Azt kell mondanom, megint úgy tűnik, hogy sajnos Calnak igaza volt – állapította meg az eredményekre tekintve a korábban a MotoGP-ben is lehetőséget kapó expilóta. – Gondoljatok bele, hogy mennyire régen volt [Rins] balesete, konkrétan tavaly Mugellóban. Ő pedig itt, Loszaílban úgy biceg körbe, mintha csak két hónapja törte volna el a lábát.”

Marc Márquez és Acosta is az élmezőnyben, Martín kezdett az élen a MotoGP szezonnyitó hétvégéjén

Acosta „majdnem az összes matricát leszedte” Espargaró motorjáról a katari edzésen

0

Aleix Espargaró felidézte azt a mozzanatot a Katari Nagydíj első szabadedzéséről, amikor Pedro Acosta megelőzte őt a célegyenesben, ő pedig nem sokkal később kisodródott a pályáról. A gyári Aprilia pilótája elégedetten zárta a pénteki napot.

Aleix Espargaró igencsak kiemelkedett az Aprilia pilótái közül a Katari Nagydíj első szabadedzésén. A spanyol motoros volt a noalei gyártó egyetlen versenyzője, aki az első tízben tudott végezni, hiszen márkatársai a tizenkettedik, tizenharmadik, illetve tizennegyedik pozícióban zártak. Sőt, a háromszoros MotoGP-futamgyőztes második lett a gyakorláson, 47 ezreddel lemaradva Jorge Martíntól.

Marc Márquez és Acosta is az élmezőnyben, Martín kezdett az élen a MotoGP szezonnyitó hétvégéjén

A tréning egy pontján volt egy meglehetősen necces pillanata is, amikor Pedro Acosta megelőzte őt a célegyenesben. A GasGas újonca elég közel ment el honfitársa mellett, de Espargaró akkor ijedhetett meg igazán, amikor a féktávon kis híján nekiment. (Az esetről készült videófelvételt erre a linkre kattintva lehet visszanézni.

Meglepődtem – nyilatkozta Espargaró a MotoGP hivatalos honlapjának, majd elmondta, a szélárnyék eléggé megtréfálta őt. – Az egyenesben majdnem az összes matricát leszedte a burkolatomról. Aztán nem voltam tiszta levegőben, és nem tudtam megállítani a motort. Tudjuk, hogy mely területen kell dolgoznunk.”

Az állandó mezőny legidősebb és legfiatalabb tagja szinte teljes egészében lemásolták a tavalyi főfutam egyik legemlékezetesebb jelenetét. Akkor Francesco Bagnaia üldözte az őt nem sokkal korábban megelőző Fabio Di Giannantoniót, ám a célegyenes végén a szélárnyék annyira behúzta, hogy kis híján nekirohant a másik Ducatinak.

A magyar idő szerint délután szabadedzéssel Espargaró elégedett volt, míg az esti, szintén szabadedzéssé nyilvánított tréning számára sem volt igazán releváns. „Az első edzés egész jó volt, a köridők megfelelőek voltak, és jó munkát végeztünk – fogalmazott. – Délután csak tisztítottuk a pályát az esőben és a fényekben. Semmi igazán fontos nem volt, amit meg kellett érteni. Nagyon furcsa volt. Remélhetőleg az időmérőn és a futamon sem fog esni az eső.”

A sivatagi eső miatt változott a MotoGP programja, Marc Márquez volt a leggyorsabb az esti tréningen

Az időjárás miatt a szombati, közvetlenül az időmérő előtt zajló edzésen fog eldőlni, hogy melyik tíz pilóta kezdi a Q2-ben a kvalifikációt. Az ottani jó teljesítmény alapját az első gyakorláson lehetett megteremteni. Nagyon fontos [volt – utalt a 34 éves pilóta arra, hogy jól érezte magát a motoron. – Az első edzésen száraz időben rendkívül meleg volt, és jobban éreztem magam, mint a nappali teszten. Szombaton remélhetőleg jó munkát tudunk végezni, mert a harmadik edzés nagyon fontos lesz a Q2-be jutás szempontjából.”

Marc Márquez elárulta, Bagnaiának igaza volt a vezetési stílusával kapcsolatban

0

Marc Márquez szerint az ösztönei még mindig azt diktálják neki, hogy úgy vezesse a Ducatit, ahogyan korábban a Hondát.

Tizenegy évet töltött el a Honda nyergében Marc Márquez azelőtt, hogy az idei szezonra a Ducati-motorokat használó Gresinihez igazolt volna, ez pedig természetesen a vezetési stílusán is meglátszik. Korábban Francesco Bagnaia hívta fel erre Márquez figyelmét, aki a Katari Nagydíj hétvégéjén a nyilvánosság előtt is elismerte, hogy még mindig küzd a berögződéseivel.

„Úgy vezeted, mint a Hondát” – íme Bagnaia és Marc Márquez beszélgetése (videó)

„A természetes ösztönöm még mindig azt súgja, hogy vezessem azzal a stílussal a motort, amellyel a Hondát vezettem – nyilatkozta Márquez. – A teszteken mindig nyugodt tud lenni az ember, át tudja gondolni a dolgokat. Viszont egy versenyhétvégén nagy nyomás helyeződik ránk, nagyon stresszes, és az ilyenkor előbújó természetes ösztönöm azt súgja, hogy vezessem úgy a motort, ahogyan a Hondát vezettem.”

„Tovább kell dolgoznom – jelölte ki a legfontosabb feladatot önmaga számára Márquez. – Az egész hétvégén arra kell figyelnem, hogy a motor milyen vezetési stílust vár el tőlem. Nem arra kell koncentrálnom, hogy én miként akarnám vezetni. Végül is a MotoGP-ben sok dolog kombinációjából áll össze a siker, és nagyon nehéz mindet megszerezni azok közül. Az a kulcs, hogy meg kell próbálni elfogadni a helyzetet, és mindig reálisan kell értékelni azt. Most személy szerint én ezt csinálom.”

A Katari Nagydíj pénteki napján megrendezett két edzés során viszont nem úgy tűnt, hogy Márquez problémákkal küzdene a Desmosedici nyergében. Az első szabadedzésen a negyedik legjobb idő fűződött a nevéhez, a másodikon – amelynek jelentőségét csökkenti, hogy lényegében esős körülmények között tartották – pedig ő bizonyult a leggyorsabbnak.

A sivatagi eső miatt változott a MotoGP programja, Marc Márquez volt a leggyorsabb az esti tréningen

A nyolcszoros világbajnokot Loszaílban természetesen arról is megkérdezték, hogy szerinte ki fogja idén felemelni a trófeát. „Azokat a srácokat kell majd megverni, akik az első sajtótájékoztatón voltak – utalt Márquez a csütörtökön a média képviselői elé először kiültetett versenyzőkre: Francesco Bagnaiára, Jorge Martínra és Marco Bezzecchire.

Később Márquez pontosan megnevezte azt a három pilótát, akiket a gyorsaságimotoros-világbajnokság egyes kategóriáinak idei bajnoki címeire a legesélyesebbnek tart. A 31 éves versenyző a MotoGP-ben Bagnaia, a Moto2-ben Fermín Aldeguer, a Moto3-ban pedig a tőle korábban többször tanácsot kérő David Alonso diadalára számít.

A bukmékerek szerint Marc Márquez az idei bajnoki cím egyik legnagyobb esélyese

A sivatagi eső miatt változott a MotoGP programja, Marc Márquez volt a leggyorsabb az esti tréningen

0

Eső miatt nedves pályán rendezték a Katari Nagydíjnak magyar idő szerint kora esti gyakorlását, így a versenyirányítás úgy döntött, hogy ez minősül második szabadedzésnek, és a közvetlenül az időmérő előtt zajló tréning határozza meg, hogy melyik tíz versenyző kezdhet a Q2-ben. A mostoha körülmények között Marc Márquez volt a leggyorsabb.

Késve kezdődött a Katari Nagydíj második szabadedzése a MotoGP mezőnyének, ugyanis a Moto3-as első edzést meg kellett szakítani, mert nem működtek a LED-lámpák. Az igazi kuriózumot azonban nem ez jelentette, hanem az a tény, hogy nem sokkal később eleredt az eső, ami, sivatagi helyszínről lévén szó, meglehetősen ritka errefelé. Éppen ezért nem elírás az első mondat, és valóban szabadedzésről van szó, ugyanis a versenyirányítás úgy döntött, hogy 45 percesre csökkentik a tréninget, és a holnapi, közvetlenül az időmérő előtt rendezendő gyakorlás határozza meg, hogy melyik tíz versenyző kezd a Q2-ben.

Marc Márquez és Acosta is az élmezőnyben, Martín kezdett az élen a MotoGP szezonnyitó hétvégéjén

A mezőny egy része hamar kirajzott a pályára. Az első szabadedzésen az élen végző Jorge Martín ezúttal is az élre állt, és 2:12.710 másodperces körrel nyitott, bár itt a köridőknek nyilvánvalóan nem volt jelentősége. Nem sokkal később aztán Augusto Fernández, majd Marco Bezzecchi vette át a vezetést, de hamarosan őt is megelőzte Joan Mir, illetve Fabio Quartararo.

Augusto Fernández aztán ismét élre állt, Raúl Fernándezt és Martínt megelőzve. A listavezető mögött sokat változott a sorrend, majd csapattársa, Acosta szűk 15 perc után megelőzte őt. Pár perc múlva Marc Márquez szintén javított, de a GasGas pilótáit nem tudta megelőzni. Ellentétben Jack Millerrel, aki átvette a vezetést, Enea Bastianini pedig felugrott a harmadik pozícióba.

A KTM szatellitcsapatának motorosai aztán visszavették az első két helyet, de ezúttal Fernández vezetett. Ezt követően, bő 20 perccel a vége előtt jött Marc Márquez, és 2:06.544-gyel élre állt. Márkatársa, Francesco Bagnaia elfékezte magát, és kiszélesítette a 16-os kanyart.

A pálya állapota az edzés során folyamatosan javult, de szűk negyed órával a leintés előtt ismét leszakadt az ég. Innentől kezdve nyilvánvalóan senki nem tudott javítani, így maradt a sorrend. Marc Márquez zárt az élen Augusto Fernández és Acosta előtt, mögöttük Miller, Brad Binder, Raúl Fernández, Bastianini, Fabio Di Giannantonio, Álex Márquez és Johann Zarco lett a sorrend. Ennek azonban szinte semmilyen jelentősége nincs.

A MotoGP második katari szabadedzésének végeredménye

 

Nincs csapatsorrend Rossiéknál, állítja Bezzecchi

0

Marco Bezzecchi úgy véli, nem lesz első, illetve második számú pilóta a VR46-nál. Az olasz motoros igyekszik tanulni új csapattársától, Fabio Di Giannantoniótól, valamint a többi márkatársától.

Nem alakult jól Marco Bezzecchi számára a 2024-es előszezon. A sepangi teszten különösen küszködött, és sokkal lassabbnak bizonyult új csapattársánál, Fabio Di Giannantoniónál. A háromszoros MotoGP-futamgyőztes akkor elmondta, hogy meg kell szoknia a számára új motort, a Desmosedici GP23-ast.

Katarban aztán már valamivel jobban teljesített, de így is elmaradt honfitársától, aki elsősorban a versenytempó terén produkált kifejezetten jó teljesítményt. Az előjelek tehát az idősebbik olasz pilótának kedveznek, de Bezzecchi próbálja ebben is a pozitívumot látni, és nem gondolja, hogy lesz csapatsorrend Valentino Rossi istállóján belül.

Szerintem nincs első számú [versenyző] a csapatnál – nyilatkozta a katari hétvége előtti sajtótájékoztatón. – Végső soron mindenki teszi a dolgát. Fabio a tavalyi idény végén és az előszezoni teszteken is nagyon gyors volt. Számomra ez egy lehetőség, hogy tanuljak a gyors pilótáktól, nemcsak a Ducatin, hanem a saját istállómon belül is. Megosztjuk az adatokat, így láthatom és tanulmányozhatom, mit csinál másképp, és megpróbálhatok gyorsabb lenni.”

Főnökét is lenyűgözte a kezdeti problémáit sikeresen leküzdő Bezzecchi

Persze nem is lenne értelme bármelyiküket is favorizálni már az idény elején. Bezzecchi tavaly megszerezte pályafutása első királykategóriás győzelmét, majd még kétszer ismételt, és harmadik lett a pontversenyben. Az idény végére azonban beleszürkült a mezőnybe, pont abban az időszakban, amikor Di Giannantonio feltámadt, és pont Katarban nyerni tudott. Persze ez a mostani idényre vonatkozóan már kevéssé számít, és ezt Bezzecchi is tudja.

Igen, biztosan – válaszolta arra a kérdésre, hogy idén nagyobb figyelmet fog-e kapni. – A tavalyi év már a múlté, és a sportban minden év nagyon különleges. Nekem az idei esztendőre kell koncentrálnom. Sepangban kicsit küszködtem, de az itteni, dohai teszten már sokkal jobban éreztem magam, és kezdtem jobban megérteni, hogyan kell vezetni az új motort. Kicsit még mindig változtatnom kell a stílusomon, de dolgozom rajta, hogy versenyképes és gyors legyek. A MotoGP sokkal fizikálisabb lett.”

Bezzecchi a mezőny többi tagjához hasonlóan már megkezdte a Katari Nagydíj hétvégéjét. A 25 éves motoros mindössze a tizennyolcadik pozícióban zárt az első szabadedzésen, a sérülésből visszatérő Franco Morbidellit leszámítva a leglassabb Ducati-pilótaként. Összehasonlításképpen Di Giannantonio nyolcadik lett, 639 ezreddel megelőzve csapattársát.

Marc Márquez és Acosta is az élmezőnyben, Martín kezdett az élen a MotoGP szezonnyitó hétvégéjén

Bagnaia elmondta, mikor kezdődtek a szerződéshosszabbításáról szóló tárgyalások

0

Francesco Bagnaia elárulta, már 2023-ban elkezdtek beszélni a szerződéshosszabbításról, amelyet a héten jelentettek be. A címvédő kétszeres MotoGP-világbajnokként sem változtat a hozzáállásán.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Ducati a várakozásoknak megfelelően szerződést hosszabbított Francesco Bagnaiával. A 27 éves pilóta így 2026-ig biztosan az olasz gyártó kötelékében marad, vagyis jelen állás szerint legkorábban akkor válthat csapatot, amikor technikai szempontból korszakváltás jön a MotoGP-ben.

Hivatalos: Bagnaia hosszabbított a Ducatival

A feleknek minden okuk megvolt, hogy folytassák az együttműködést. Bagnaia az elmúlt két évben eltérő utat bejárva, de megszerezte a világbajnoki címet, így a Ducati 15 évvel Casey Stoner sikeres után ünnepelhetett egyéni elsőséget. Ráadásul nagyon úgy tűnik, hogy az idei szezonban is ő lesz az első számú esélyes, legalábbis az előszezonban látottak alapján.

Remek formában érkeztünk meg ide – nyilatkozta a Katari Nagydíjat felvezető sajtótájékoztatón. – A teszten tökéletesen dolgoztunk, és sikerült elvégeznünk minden munkát, amit elterveztünk. Elég jól érzem magam az új motoron. Csak öt napot teszteltünk, és még több napra van szükségünk. Jó az érzet, és úgy tűnik, az idei motor most elég versenyképes. A szerződéshosszabbítás nagyon fontos dolog számomra és a Ducati számára is. Jobb, ha tiszta fejjel gondolkodom, és az eredményekre tudok koncentrálni.”

Bagnaia ezzel a negyedik versenyző a mezőnyben, akinek 2025-re is biztos, vagy legalábbis annak tűnő helye van a királykategóriában. Brad Binder hozzá hasonlóan 2026-ig kötelezte el magát a KTM-hez, míg a Honda két új szerzeményének, Luca Marininek és Johann Zarcónak a következő év végéig van megállapodása. Bagnaia elmondta, már hónapokkal ezelőtt elkezdődtek a tárgyalások, amelyek a hétfői bejelentést eredményezték.

Tavaly kezdtünk el beszélni a hosszabbításról – jelentette ki. – Egy irányba tartottunk: én a Ducatit akartam, a Ducati pedig engem. Volt időnk megtenni anélkül, hogy nagy sajtóvisszhangot kaptunk volna. Mindkét fél tette a dolgát, így elég könnyen ment a dolog, és boldogok vagyunk együtt. Nem volt nehéz aláírni.”

Kiderült, hogy mekkora lehet Bagnaia fizetése a szerződéshosszabbítása után

Az elmúlt két év alapján egyértelművé vált, hogy a többieknek Bagnaiát kell legyőzniük, aki nyilvánvalóan a csúcson van. Mindez azonban nincs hatással a hozzáállására. Őszintén szólva nem, mert továbbra is azt akarom csinálni, amit szeretek – válaszolta arra a kérdésre, hogy a siker megváltoztatta-e a megközelítését. – A cél ugyanaz, a munka ugyanaz, a bokszban végzett munka még magasabb [szintű], és ez mindig is így lesz.”